Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Iemand die het verschil niet weet tussen een WK en een EK zou ik sowieso niet serieus nemen.Deadsy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:47:
[...]
Hoorde laatst nog iemand zeggen dat dit het wk van Ronaldo ging worden etc.
Speelt wekelijks tegen amateurs in de zandbak. Niet echt top om je niveau te behouden.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
sterk want het is een ek. Ik mag toch hopen dat ze Ronaldo niet meer opstellen tegen het volgende wk.Deadsy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:47:
[...]
Hoorde laatst nog iemand zeggen dat dit het wk van Ronaldo ging worden etc.
Speelt wekelijks tegen amateurs in de zandbak. Niet echt top om je niveau te behouden.
Ja, die duw net op de achterlijn, of die schop van Bruno Fernandez in het gezicht, om er maar een paar te noemen.Vrietje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:48:
Deze scheids is wel heel genadig met kaarten. Overtredingen gezien die eerder op dit ek minimaal geel gegeven werd en hoe die keeper net werd aangevallen na die afgekeurde goal had ie ook wel een paar kaarten kunnen geven.
Er mogen echt véél meer kaarten gegeven voor onsportief/irritant gedrag. Dat dat niet gebeurt is wat mij betreft dé reden dat er zoveel irritante ventjes op het veld staan.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
These are my principles. If you don't like them, I have others.
⏩ PVOutput☀️
Dat alleen de aanvoerder mag mekkeren tegen de scheids is een stap in de goede richting.Tk55 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:49:
[...]
Er mogen echt véél meer kaarten gegeven voor onsportief/irritant gedrag. Dat dat niet gebeurt is wat mij betreft dé reden dat er zoveel irritante ventjes op het veld staan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
[ Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 18-06-2024 22:50 ]
⏩ PVOutput☀️
Dat was inderdaad een kaart voor die rechstback van Portugal en een vrije trap voor TsjechiëTk55 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:49:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klopt. Is hier eigenlijk al een kaart voor gegeven?einz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:49:
[...]
Dat alleen de aanvoerder mag mekkeren tegen de scheids is een stap in de goede richting.
En daarvoor aan de zijlijn ook al veel te gretig en dom duel aangaan. Was onnodig.sNielz123 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:50:
Hoe die verdediger naar de bal gaat. Die probeert erop te gaan zitten
Nee want dan had in die 10 minuten dat ik keek een Portugees er al met 2 keer geel afgekund. 1 voor de overtreding en 1 voor het mekkeren er na.🤡Tk55 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:52:
[...]
Klopt. Is hier eigenlijk al een kaart voor gegeven?
Kijk nou uit ... Sommige uitspraken kunnen blijkbaar niet meerVerwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:53:
Jammer zeg, had het Tsjechië wel gegund!
Volgens mij niet, wordt ook wel wat minder gemekkerd heb ik het idee. Desalniettemin mogen er wat meer kaarten voor onsportief gedrag worden gegeven. Net die duw op de achterlijn van een Portugees op een Tsjech totaal onnodig hij ging de bal toch niet halen. Net die duw bij de zijlijn die vooraf ging aan de 2-1. Tsja.Tk55 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:52:
[...]
Nou, dit was niet onverdiend.
Wel moesten een paar Portugezen geel hebben.
Hoezo nou weer onverdiend.
70/30 balbezit
18/5 schoten
13/0 corners
Verwijderd
En dan nog niet kunnen winnen zonder een eigen goalChelseamarre123 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:55:
[...]
70/30 balbezit
18/5 schoten
13/0 corners
Onverdiend omdat er een overtreding aan vooraf ging. Dat je zoveel balbezit en schoten op doel hebt maakt niet uit, uitiendelijk is het enige wat telt een doelpunt. Portugezen komen hier heel goed weg.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:55:
[...]
70/30 balbezit
18/5 schoten
13/0 corners
Dat is heel wat anders. Eens dat het inderdaad een vrije trap voor Tsjechië had moeten zijn. Maar Portugal was de enige die deze wedstrijd speelde om te winnen.Providentia schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:56:
[...]
Onverdiend omdat er een overtreding aan vooraf ging. Dat je zoveel balbezit en schoten op doel hebt maakt niet uit, uitiendelijk is het enige wat telt een doelpunt. Portugezen komen hier heel goed weg.
Wel veel te veel op Ronaldo gericht, imho.
Verwijderd
Vraag is natuurlijk of ze hadden gewonnen als die overtreding wel gezien was. Vandaar onverdiend.nocalimero schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:59:
[...]
Dat is heel wat anders. Eens dat het inderdaad een vrije trap voor Tsjechië had moeten zijn. Maar Portugal was de enige die deze wedstrijd speelde om te winnen.
Wel veel te veel op Ronaldo gericht, imho.
Dat tijd rekken moet IEDEREEN bestraft worden. Het is ongekend hoe vervelend dat balletje wegtikken, bal weggooien of de bal “ niet zien” is tijdens wedstrijden. Gewoon geel en een minuut erbij.
Goh ja er stond imo maar 1 ploeg op het veld dat wou winnen. Tsjechië met geluk een doelpunt gemaakt, uiteindelijk Portugal beloond voor het blijven zoeken naar de gelijkmaker en winning goal.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:00:
[...]
Vraag is natuurlijk of ze hadden gewonnen als die overtreding wel gezien was. Vandaar onverdiend.
Is maar 1 remedie. 30 min effectieve speeltijd als de bal rolt. De rest gewoon tijd stil. + Tijdstraffen in voeren. Geel merk je geen moer van als straf.Agent47 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:00:
Nu moet ik er wel aan toevoegen: Tsjechië gooide met ingooien de bal ook weer terug over de boarding om tijd te rekken.
Dat tijd rekken moet IEDEREEN bestraft worden. Het is ongekend hoe vervelend dat balletje wegtikken, bal weggooien of de bal “ niet zien” is tijdens wedstrijden. Gewoon geel en een minuut erbij.
Als laatste eindelijk naar zuivere speeltijd en hopelijk hebben we dan weer een spelletje waar je je niet hoeft te ergeren aan onsportief gedrag.
100% mee eens, dat de bal oppakken en er mee weglopen, puur om de baas te spelen. Super irritant vind ik dat.Providentia schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:02:
Niet mogen zeuren bij de scheidsrechter is al een grote vooruitgang. Volgende regel die ze mogen instellen is dat je de bal niet mag aanraken na een fluitsignaal, tenzij er in jouw voordeel wordt gefloten. Is het onduidelijk dan moet je dus naar de scheidsrechter kijken. Geel als je hem wel (opzettelijk) aanraakt/oppakt/wegtikt etc.
Als laatste eindelijk naar zuivere speeltijd en hopelijk hebben we dan weer een spelletje waar je je niet hoeft te ergeren aan onsportief gedrag.
Ook dat enorme gedoe van Portugal na een goal waar de var nog over moest beslissen. Andere teams wachten gewoon af maar zij moeten weer de baas spelen. Wel fijn dat er tegenwoordig een var is, vroeger had dit nut, dan durfde de scheids nooit meer af te keuren.
een treffende spreuk
Reijnders toch? Die had de primeur op het EK geloof ik want hij maakte de overtreding toen niet.Tk55 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:52:
[...]
@pro_6or Mbappe gisteren die het veld inliep en ging zitten spande voor mij echt te kroon. Mooi hoe die scheids ingreep maar wmb is dat soort gedrag gewoon rood. Kappen nou.
[ Voor 25% gewijzigd door Arjan90 op 18-06-2024 23:57 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Nee, dat was gewoon een foutje van de scheidsrechter en werd hersteld. Veerman kreeg die kaart uiteindelijk.Arjan90 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:55:
[...]
Reijnders toch? Die had de primeur op het EK geloof ik want hij maakte de overtreding toen niet.
Ah, dat stuk heb ik gemist. Ik vond de scheidsrechter al erg rucksichtlos haha!bazzemans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:06:
[...]
Nee, dat was gewoon een foutje van de scheidsrechter en werd hersteld. Veerman kreeg die kaart uiteindelijk.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat team kan leuk aanvallen inderdaad. Verdedigend zag het er totaal niet uit. Als een team als Georgië ( alle respect) al zo kan combineren, zie ik Turkije niet ver komen.gambieter schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:34:
Ik was op reis vandaag en heb de live wedstrijden gemist. Zie nu net de Turkse goals, die eerst twee zijn heel erg fraai. Dat team kan nog leuke dingen gaan doen!
Het is te begrijpen, door een actie van de tegenstander raak je een speler kwijt en moet je ook nog met 10 man verder ?Arjan90 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:55:
[...]
Reijnders toch? Die had de primeur op het EK geloof ik want hij maakte de overtreding toen niet.
@pro_6or Mbappe gisteren die het veld inliep en ging zitten spande voor mij echt te kroon. Mooi hoe die scheids ingreep maar wmb is dat soort gedrag gewoon rood. Kappen nou.
Leuk dat de regels tijdens het toernooi worden aangescherpt, maar de ervaring leert dat het vervolgens in de competitie na 4-6 wedstrijden weer verdwenen is (bv. worstelen in de 16 tijdens corners, geel bij commentaar op leiding als niet-aanvoerder).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wat?Bossie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:18:
[...]
Het is te begrijpen, door een actie van de tegenstander raak je een speler kwijt en moet je ook nog met 10 man verder ?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mooie goals maar no way dat ze het redden tegen die ploegen van gisteravond. Dat was next level.gambieter schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:34:
Ik was op reis vandaag en heb de live wedstrijden gemist. Zie nu net de Turkse goals, die eerst twee zijn heel erg fraai. Dat team kan nog leuke dingen gaan doen!
Portugal heeft mij het meest overtuigd van alle favorieten tot nu toe. Bakken vol met talent én werklust. Ze stonden alleen wel ruk te verdedigen bij die goal van de Tsjechen, dat is dan misschien de achilleshiel.
[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-06-2024 07:31 ]
Mbappe raakt geblesseerd door een overtreding, hierdoor moet Frankrijk met 10 man verder aangezien de speler buiten het veld behandeld word / niet direct een wissel klaarstaat.
Dus Frankrijk gaat het spel stil leggen/vertragen totdat de behandeling klaar is of een een invaller klaar staat.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Eh. Tegenstander deed niet veel. Springen op en hij kopt zijn snufferd tegen de schouder aan toch?Bossie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:35:
[...]
Mbappe raakt geblesseerd door een overtreding, hierdoor moet Frankrijk met 10 man verder aangezien de speler buiten het veld behandeld word / niet direct een wissel klaarstaat.
Dus Frankrijk gaat het spel stil leggen/vertragen totdat de behandeling klaar is of een een invaller klaar staat.
Volgens mij roep je maar wat en heb je het moment helemaal niet gezienBossie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:35:
[...]
Des te harder je optreedt tegen dit soort kinderachtig gedrag des te sneller het ophoudt. Net als die opzichtige schwalbe gisteren, wat een kansloos gedrag. Gisteren volgens mij ook een speler die een schouderduw kreeg en neer ging naar zijn gezicht grijpend. Ga lekker naar Hollywood als je wil acteren
Ik heb idd niet echt gezien hoe het ontstaan is, maar snap wel waarom de acties gedaan worden.Arjan90 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:56:
[...]
Volgens mij roep je maar wat en heb je het moment helemaal niet gezienHet was echt geen overtreding. Het was wel heel ongelukkig, maar je kon daar niemand iets verwijten.
Des te harder je optreedt tegen dit soort kinderachtig gedrag des te sneller het ophoudt. Net als die opzichtige schwalbe gisteren, wat een kansloos gedrag. Gisteren volgens mij ook een speler die een schouderduw kreeg en neer ging naar zijn gezicht grijpend. Ga lekker naar Hollywood als je wil acteren
De gele was dan ook een verrassing, hoe vaak worden dit soort acties immers niet bestraft.
Ik blijf wel naief mbt of scheidsrechters deze lijn ook na dit toernooi blijven volgen aangezien er in het verleden al vaker de regels zijn aangescherpt tijdens toernooien om vervolgens daarna weer snel terug te gaan naar het oude.
Die kerel staat in het bejaardenhuis nog een potje te freestylen.
Dat maakt de actie het veld weer in te lopen en te bederven nog steeds niet goed. Ik vond het eerder een verfrissing dan een verrassing om die kaart te zien.Bossie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:06:
[...]
Ik heb idd niet echt gezien hoe het ontstaan is, maar snap wel waarom de acties gedaan worden.
De gele was dan ook een verrassing, hoe vaak worden dit soort acties immers niet bestraft.
Ja terechte gele kaart. Als snap ik Mbappe wel. Er stond namelijk een wissel klaar, maar de scheids liet een snelle ingooi gewoon doorgaan. Ik snap wel dat dat irriteert. Misschien moeten we gaan wisselen zoals bij de jeugd, gewoon tijdens het spel een speler eraf en dat de volgende erin mag als de ander buiten de lijnen is. Zijn we ook gelijk verlost van tijdrekwissels in blessuretijd.Millie-ano schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:45:
[...]
Dat maakt de actie het veld weer in te lopen en te bederven nog steeds niet goed. Ik vond het eerder een verfrissing dan een verrassing om die kaart te zien.
Regeren is vooruitschuiven
De echte angstgegner voor Nederland ook denk ik. Ik zou minder zenuwachtig zijn voor een finale nederland frankrijk dan tegen portugal.Robkazoe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:54:
Gisteren de eerste zeven minuten van het EK gekeken. Minuut 85-92 van Portugal - Tsjechië. Dat was al weer voldoende om grafhekel te krijgen aan die Portugezen. Wat een zuigers zijn dat zeg.
Vind overigens nu ik iedereen heb zien spelen Nederland goed boven de meeste ploegen uitkomen. De analisten gingen los op het gebrek aan ervaring en geen wereldster op het middenveld. Nou vond ik Reijnders heel erg onderbelicht in de media maar daarnaasr deed het trio het echt heel erg goed met een matige Veerman. Beter dan de meeste teams die wel een middenveld met wereldster hebben.
Omdat Portugal
Nah spelbeeld was er wel naar inderdaad, wel meer last van het kansen-niet-benutten syndroom dan NL. Maar ik heb een brute hekel aan het Portugese voetbalelftal. Dus dan altijd onverdiend
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 19-06-2024 11:00 ]
In de basis loopt die selectie over van kwaliteit.
[ Voor 5% gewijzigd door SterqVerhael op 19-06-2024 11:25 ]
Ik heb sowieso een hekel aan alles vanaf Italië, Spanje en dan naar beneden. Dat enorme theatrale gedrag, duikelen en kaarten aannaaien, gadverdamme.LZ86 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:59:
[...]
Omdat Portugal![]()
Nah spelbeeld was er wel naar inderdaad, wel meer last van het kansen-niet-benutten syndroom dan NL. Maar ik heb een brute hekel aan het Portugese voetbalelftal. Dus dan altijd onverdiend
Gewoon zuivere speeltijd.Agent47 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:00:
Nu moet ik er wel aan toevoegen: Tsjechië gooide met ingooien de bal ook weer terug over de boarding om tijd te rekken.
Ik zou graag deze regel ook in La Liga in Spanje willen zienProvidentia schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:02:
Niet mogen zeuren bij de scheidsrechter is al een grote vooruitgang.
Nee.Bossie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:35:
[...]
Mbappé kopt zelf tegen een schouder.
Daar kon de tegenstander die al in de lucht hing helemaal niets aan doen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Helemaal mee eens.Providentia schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:02:
Niet mogen zeuren bij de scheidsrechter is al een grote vooruitgang. Volgende regel die ze mogen instellen is dat je de bal niet mag aanraken na een fluitsignaal, tenzij er in jouw voordeel wordt gefloten. Is het onduidelijk dan moet je dus naar de scheidsrechter kijken. Geel als je hem wel (opzettelijk) aanraakt/oppakt/wegtikt etc.
Denk dat een extra kaart voor 10 min. straf ook wel uitkomst kan bieden.
bijvoorbeeld bij een schwalbe, shirtje trekken, herhaaldelijke kleine overtredingen of een net niet rode kaart.
Idd, of simpelweg een eenduidig beleid waarbij dit altijd bestraft word ipv de eerste twee “nuttige” overtredingen vaak onbestraft te laten.d-vine schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:58:
[...]
Helemaal mee eens.
bijvoorbeeld bij een schwalbe, shirtje trekken, herhaaldelijke kleine overtredingen of een net niet rode kaart.
Van mij mogen ze direct rood gaan geven voor de mensen die voor de bal gaan staan om snelle hervattingen te voorkomen. Dat zou echt een goede kaalslag van vervelend tuig geven.d-vine schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:58:
Helemaal mee eens.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bij Rugby mag je 10 minuten op het strafbankje zittend-vine schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:58:
[...]
Helemaal mee eens.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Hup Kroatië!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
gezien de stroperigheid waar ze de laatste toernooien mee kampen, en ook weer deze wedstrijd. Dan zeker.Vlassie1980 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:18:
Die Kroaten hebben een probleem nu....
Ontzettend sneu voor de verdediger die eerst een eigen goal maakt waar hij niks aan kon doen (blunder van de keeper die gewoon had moeten klemmen) en daarna een inschattingsfout maakt in hoe hoog de bal aan zou komen. Die laatste goal had trouwens nooit mogen vallen omdat er kort daarvoor een overduidelijke vrije trap voor Tsjechië had moeten zijn. Maar de scheids zag wel meer niet tijdens de wedstrijd.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Daar heb je wel gelijk in; meer dan rondspelen is het niet, er zit weinig creativiteit in.JukeboxBill schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:25:
Dan moeten ze wel een keer op doel schieten. Tot dusver is het alleen maar wat gepingel in de buurt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Klopt, maar het is wel een sportminded land. Voetbal, Zaalvoetbal, Waterpolo, Basketbal, Handbal ..Chelseamarre123 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:49:
Uiteindelijk moest dit eens gebeuren voor Kroatië. Klein land met maar 4miljoen inwoners. Dan is het logisch dat je niet elke 5 a 10 jaar een nieuwe generatie topvoetballers voortbrengt.
Faciliteiten zijn er. en je hebt er van die 4 miljoen 'maar' 26 nodig voor een selectie.
Ik ben bang dat ze een beetje de boot hebben gemist wat betreft doorselecteren van zowel coach als een aantal spelers. Ik denk met name de coach.
Ik vind het wat lijken op de laatste eindronde met al die oude vedetten. Hierbij was het ook een beetje gezapig allemaal, de overtuiging was er niet meer. Dat zie ik bij de Kroaten eigenlijk ook een beetje terug. In die zin:Chelseamarre123 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:49:
Uiteindelijk moest dit eens gebeuren voor Kroatië. Klein land met maar 4miljoen inwoners. Dan is het logisch dat je niet elke 5 a 10 jaar een nieuwe generatie topvoetballers voortbrengt.
- Het gaat allemaal langzaam, veel vanuit stilstand;
- Ze hebben het heel goed gedaan op vorige toernooien;
- Er spelen een aantal vedetten in, maar daarnaast is wat er naast staat ook niet van heel best niveau. Alles moet over/ via die paar vedetten lopen, en dat maakt het voorspelbaar voor een tegenstander.
Daarnaast, ook in het Kroatisch elftal speelt Sutalo niet erg best tot nog toe, als je dat vergelijkt met Hancko van Slowakije zit daar echt een heel verschil in. (Ja, Slowakije heeft een grotere vijver met 5M versus 4M inwoners)
Ik denk ook met name een aantal spelers, je ziet dat de jongere (mindere) garde toch steeds weer zoeken om bijvoorbeeld een Modric (die nog prima kan in een goed team, maar ook steeds vaker moet invallen en het niet meer kan dragen), Kramaric of Perisic aan te spelen. Dat helpt niet mee.Millie-ano schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:56:
[...]
Klopt, maar het is wel een sportminded land. Voetbal, Zaalvoetbal, Waterpolo, Basketbal, Handbal ..
Faciliteiten zijn er. en je hebt er van die 4 miljoen 'maar' 26 nodig voor een selectie.
Ik ben bang dat ze een beetje de boot hebben gemist wat betreft doorselecteren van zowel coach als een aantal spelers. Ik denk met name de coach.
Kwaliteit van de 4K uitzendingen: EK & OS 2024 in 4K (HDR)
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024