Grote webshop dreigt met vernietigen monitor

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 27.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 11:01
BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:07:
(note to self, NOOIT meer iets kopen < 400 euro :)).
Of andere verzekeraar: https://www.interpolis.nl...rechtsbijstandverzekering

[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 30-05-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37
pennywiser schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:50:
Die teveel lege ruimte wordt nu hun belangrijkste argument maar je hebt bewijs tegen dat argument. En de "fysieke schade" ook trouwens. Daarvoor moet je foto's krijgen of hem terug laten sturen.
Ik vindt de verwoording ook erg on-professioneel "we begrijpen dat je hiervan baalt" - ze bedoelen "wij nemen hier geen enkele verantwoordelijkheid voor en schuiven de zwartepiet naar jou"

Teveel of te weinig lege ruimte lijkt me helemaal geen punt in deze discussie - hij is vast ergens kapot gegaan onderweg, vraag is wie juridisch verantwoordelijk is voor de fysieke schade van een retourzending nadat ik in overleg zo goed mogelijk het defecte product heb teruggestuurd voor reparatie. Misschien heeft er iemand bij postnl op staan springen, of is hij uit het schap bij het reparatiecentrum gevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 15:00 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 23:42
Waar gaat het om? Fysieke schade in bijvoorbeeld de vorm van een kras hoeven ze wellicht niet te herstellen, maar het oorspronkelijke defect wel. Ook is de aankoop < 6 maanden geleden en dan dient de webshop te bewijzen dat het defect ontstaan is door jouw schuld. Kortom: de afwijzing is onvoldoende onderbouwd. Tijd voor een juridisch correcte brief (rechtswinkel, bevriende jurist of wellicht toch nog eens proberen bij de rechtsbijstand) om de koop te ontbinden en het aankoopbedrag terug te vorderen

[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 30-05-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
@bszz Die brief is dus net de deur uit, maar ik vermoed dat daarmee de kous niet af is - mijn vraag is, wat kan ik daarna nog doen behalve mijn verlies nemen>?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 16:10
pennywiser schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:46:
[...]

Dit lijkt me niet moeilijk onderuit te trappen. Stel ze in gebreken en geef bovenstaande punten duidelijk aan. Ze hebben geen enkel bewijs.
Ik weet niet of dat niet moeilijk is om onderuit te trappen. We zien geen foto's. TS geeft enkel aan een chipsdoos met monitor opgevuld te hebben. Met wat? Tegels, papierproppen, bubbelplastic? Alles is op dit moment op basis van aannames, en het feit dat TS redelijk ontwijkend is om foto's of details te delen geeft mij wel een bepaald idee waarom ze het display niet meer willen repareren.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

St@m

@ Your Service

rmathijssen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Ik weet niet of dat niet moeilijk is om onderuit te trappen. We zien geen foto's. TS geeft enkel aan een chipsdoos met monitor opgevuld te hebben. Met wat? Tegels, papierproppen, bubbelplastic? Alles is op dit moment op basis van aannames, en het feit dat TS redelijk ontwijkend is om foto's of details te delen geeft mij wel een bepaald idee waarom ze het display niet meer willen repareren.
TS heeft daar al lang antwoord op gegeven. En de reden dat er geen foto's worden gedeeld is ook prima valide.
Reparatiecentrum heeft de boel in goede orde ontvangen, hebben dit gedeeld met TS en hier foto's van verstuurd, en claimen later (zo'n 2 weken) dat er tóch schade is ontstaan tijdens het transport.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Dus @BCC, als je geen reactie meer krijgt op je aangetekende brief zul je toch iets gerechtelijks moeten proberen denk ik. Maar blijft het vanaf nu gewoon goed spelen. Alles vastleggen enz. Er zijn wel meer topics te vinden waar je stappen kunt vinden om te zetten als ze het niet willen oplossen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58
St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:16:
[...]

TS heeft daar al lang antwoord op gegeven. En de reden dat er geen foto's worden gedeeld is ook prima valide.
Reparatiecentrum heeft de boel in goede orde ontvangen, hebben dit gedeeld met TS en hier foto's van verstuurd, en claimen later (zo'n 2 weken) dat er tóch schade is ontstaan tijdens het transport.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Helaas, zo werkt het wel. Maar zo lang we hier geen openheid in krijgen blijft het maar giswerk en kunnen we de TS helpen aan wat wetsartikeltjes om de webshop mee bang te maken. Veel gaan we er niet mee op schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Helaas, zo werkt het wel. Maar zo lang we hier geen openheid in krijgen blijft het maar giswerk en kunnen we de TS helpen aan wat wetsartikeltjes om de webshop mee bang te maken. Veel gaan we er niet mee op schieten.
Welke openheid ben je naar op zoek? De mail van het reparatiecentrum met foto's en de tekst dat ze het goed ontvangen hebben?

Edit: en of het wel of niet zo werkt, dat moet de kantonrechter maar beslissen, maar ik denk dat de TS wel een zaak heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 30-05-2024 15:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:21:
[...]

Welke openheid ben je naar op zoek? De mail van het reparatiecentrum met foto's en de tekst dat ze het goed ontvangen hebben?

Edit: en of het wel of niet zo werkt, dat moet de kantonrechter maar beslissen, maar ik denk dat de TS wel een zaak heeft.
Wat de schade is die nu geclaimd word door het reparatiecentrum? We kunnen allemaal zoveel mogelijk dit blijven ontwijken en blijven wijzen naar een mailtje dat er bij binnenkomst geen schade is geconstateerd, maar dat is maar een deel van het verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ok, stel dat het reparatiecentrum TS nu een mailtje stuurt en aangeeft dat de rand kapot is, en dan een close-up stuurt van de rand en een mooie overall foto van net niet voldoende kwaliteit om te zien of het echt de rand is die kapot is. Gaan we hier dan pagina's foto's interpreteren? Schiet toch ook niet op?

Dat die monitor stuk is, dat geloof ik wel, dat gelooft de TS ook wel. Vraag is hoe nu verder, en dat gaat echt niet helpen met een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Wat de schade is die nu geclaimd word door het reparatiecentrum? We kunnen allemaal zoveel mogelijk dit blijven ontwijken en blijven wijzen naar een mailtje dat er bij binnenkomst geen schade is geconstateerd, maar dat is maar een deel van het verhaal.
Ik heb geen idee, ik heb alleen de mail van de klantenservice van de winkel, die ik hierboven heb gepaste heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Gewoon niet meer inhoudelijk met ze communiceren. Verzendrisico ligt bij hen, na navraag en dubbele controle verpakt volgens instructie, en enkel nog verwijzen naar de in gebreke stelling en ontbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:33:
Ok, stel dat het reparatiecentrum TS nu een mailtje stuurt en aangeeft dat de rand kapot is, en dan een close-up stuurt van de rand en een mooie overall foto van net niet voldoende kwaliteit om te zien of het echt de rand is die kapot is. Gaan we hier dan pagina's foto's interpreteren? Schiet toch ook niet op?

Dat die monitor stuk is, dat geloof ik wel, dat gelooft de TS ook wel. Vraag is hoe nu verder, en dat gaat echt niet helpen met een foto.
Ook weer giswerk. Stel dit, stel dat.... We gaan iets tastbaarders nodig hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:36:
[...]

Ook weer giswerk. Stel dit, stel dat.... We gaan iets tastbaarders nodig hebben.
Wat ga jij voor een advies geven als je een foto krijgt van een kapotte monitor dan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BCC
rmathijssen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Ik wil dit niet ontwijken maar ik wil dit bewust niet op het moment delen omdat:
- De medewerker van het reparatiecentrum op de foto's staat
- Er dan gegarandeerd een discussie onstaat welke vlokken/schuimblokken er wel/niet voldoende waren voor dit type monitor, wat naar mijn mening op dit moment helemaal niet relevant is - als de klantenservice had gezegd dat ik hem in een nattekrant mocht versturen had ik ook m'n best gedaan om het ding zo goed mogelijk te verpakken.

Mogelijk verandert dat nog over 14 dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:37:
[...]

Wat ga jij voor een advies geven als je een foto krijgt van een kapotte monitor dan?
Ik quote mezelf niet graag. maar goed....
stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:47:
[...]

Apart. Juist bij dit soort user damage zaken krijg je meestal netjes foto's aangeleverd van de schade. Waarom ik dit vraag? Een tijdje terug liep er ook een topic over user damage bij een monitor waar je aan de monitor zelf amper schade zag, maar waar het paneel zelf wel een scheur had opgelopen door drukschade. Zo kan het dus lijken dat de monitor zelf aan de buitenkant in orde is, maar dat deze wel degelijk schade heeft opgelopen. Maar zonder foto's blijft het maar giswerk helaas.... Als je bij binnenkomst foto's hebt gekregen dat de monitor in goede staat was, maar dat nu blijkt dat het hele scherm in puin ligt dan is er wat gebeurd in de tussentijd. Maar ik vermoed dus dat het verhaal anders is.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:43:
[...]

Ik quote mezelf niet graag. maar goed....

[...]
En dat verandert toch helemaal niets aan de casus? Dus als er nu een foto wordt getoond van een scheur in het paneel.. tja.. dan heeft TS pech ofzo? Want dat is per definitie drukschade wat komt door verkeerd verpakken?

Maar goed, wacht op de foto's zou ik zeggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:50:
[...]

En dat verandert toch helemaal niets aan de casus? Dus als er nu een foto wordt getoond van een scheur in het paneel.. tja.. dan heeft TS pech ofzo? Want dat is per definitie drukschade wat komt door verkeerd verpakken?

Maar goed, wacht op de foto's zou ik zeggen dan.
TS wil helemaal geen discussie denk ik. Nu staat er ineens een medewerker van het reparatiecentrum herkenbaar op de foto..... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:20
Zij moeten bewijzen dat ..., ze doen dat niet door onomstotelijk bewijs te sturen, behalve een niets zeggend mailtje. Jij hebt foto's waarop een onbeschadigde verpakking is bij aankomst bij hun.
Geef ze 14 dagen tijd om nieuw product te sturen en anders ontbinding van koop.
Dreig tevens met melding bij ACM en juridische stappen. Zie "consuwijzer".

En een tip, bewaar dozen. Heb vorige week nog een apparaat na 1,5 jaar terug moeten sturen naar Amazon, anders kreeg ik geen nieuw. En een jaar daarvoor ook al 2x retour wegens garantie.

[ Voor 23% gewijzigd door n8tur3 op 30-05-2024 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens TS gaat het om een "grote webshop", Is de webshop aangesloten bij een geschillencommissie?
https://www.degeschillenc...r-ons/commissies/webshop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Soldaatje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:09:
Volgens TS gaat het om een "grote webshop", Is de webshop aangesloten bij een geschillencommissie?
https://www.degeschillenc...r-ons/commissies/webshop/
Ah, ze zijn aangesloten bij thuiswinkel waarborg - dat is dan de volgende stap https://www.thuiswinkel.o...lpcenter/klacht-indienen/ - thanks!

Ze bieden dan in stap 3 nog de mogelijkheid om een zaak te starten voor 56 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 16:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:34:
Ah, ze zijn aangesloten bij thuiswinkel waarborg - dat is dan de volgende stap https://www.thuiswinkel.o...lpcenter/klacht-indienen/ - thanks!

Ze bieden dan in stap 3 nog de mogelijkheid om een zaak te starten voor 56 euro.
Ik zou er niet aan beginnen. Ten eerste zijn er meer dan genoeg verhalen op Internet (ook van de Consumentenbond) dat dit soort instanties sterk neigen naar de kant van de winkel. Ten tweede kun je alleen een zaak starten als je daarmee alle recht op andere zaken verwerpt. Ofwel: De kans dat je de zaak bij thuiswinkel gaat winnen is nihil en vervolgens heb je geen andere opties meer over......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:10
Croga schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen. Ten eerste zijn er meer dan genoeg verhalen op Internet (ook van de Consumentenbond) dat dit soort instanties sterk neigen naar de kant van de winkel. Ten tweede kun je alleen een zaak starten als je daarmee alle recht op andere zaken verwerpt. Ofwel: De kans dat je de zaak bij thuiswinkel gaat winnen is nihil en vervolgens heb je geen andere opties meer over......
een klacht in dienen kan altijd. alleen echt een geschil zal ik inderdaad niet zo snel starten bij hun.

/edit ik had gemist dat TS nog had gezegt dat ze een zaak kunnen starten voor 56 euro

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 30-05-2024 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 23:42
Montaner schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:36:
Gewoon niet meer inhoudelijk met ze communiceren. Verzendrisico ligt bij hen, na navraag en dubbele controle verpakt volgens instructie, en enkel nog verwijzen naar de in gebreke stelling en ontbinding.
Nope, dat is te simpel en niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Montaner schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:36:
Zolang je geen afspraken maakt, is de afzender de verantwoordelijke. Hoe je er dus bij komt dat het risico bij de winkel ligt, terwijl er geen afspraken over zijn gemaakt, ontgaat mij daarom volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teemoow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 21:09
Als je geen foto's krijgt van de transportschade zou ik de monitor terug willen. Mocht er na ontvangst niets te zien zijn dan kun je je klacht verder onderbouwen. Mocht het scherm dan toch een barst bevatten als je het ontvangen hebt kun je de rollen proberen om te draaien, de winkel is dan weer aansprakelijk voor transport schade en laat hen maar aantonen dat het scherm al defect was toen ze het verstuurden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
CH4OS schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:13:
[...]
Zolang je geen afspraken maakt, is de afzender de verantwoordelijke. Hoe je er dus bij komt dat het risico bij de winkel ligt, terwijl er geen afspraken over zijn gemaakt, ontgaat mij daarom volledig.
Er zijn wel afspraken over, het betreft ook geen retour geïnitieerd door de consument. Het gaan om een product wat niet voldoet en onder garantie valt. Hier volgt TS de instructies van de webwinkel welke de verzending initieert. Daarbij ook dubbel navraag gedaan over de manier van verzending. De winkel is hiervoor verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Montaner schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:54:
[...]

Er zijn wel afspraken over, het betreft ook geen retour geïnitieerd door de consument. Het gaan om een product wat niet voldoet en onder garantie valt. Hier volgt TS de instructies van de webwinkel welke de verzending initieert. Daarbij ook dubbel navraag gedaan over de manier van verzending. De winkel is hiervoor verantwoordelijk.
De winkel geeft aan hoe het verzonden kan worden, dat betekent niet automatisch dat de verantwoordelijkheid (van de verzending) óók bij de winkel ligt. Dat moet je echt expliciet van te voren overeenkomen. Dat de winkel verantwoordelijkheid heeft mbt een deugdelijk product te leveren staat volgens mij buiten kijf.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2024 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:07:
• 29 April - Bevestiging van Webwinkel dat de monitor ontvangen is. Fotos ontvangen waarbij de doos en de monitor in goede staat zijn ontvangen.
• 10 Mei - Reactie van Webwinkel: "Het reparatiecentrum geeft aan dat we deze reparatie niet in behandeling kunnen nemen. Dit omdat het artikel is onvoldoende verpakt geweest en fysieke schade heeft opgelopen.
Dus ergens tussen 29 april en 10 mei is op de reparatieafdeling schade ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Dus ergens tussen 29 april en 10 mei is op de reparatieafdeling schade ontstaan.
Hele discussie hier, maar wat @RemcoDelft aangeeft is toch alles wat je nodig hebt?

Het is niet het probleem van OT, dus alle pogingen om het wél OT's probleem te maken moeten onmiddellijk afgekapt worden.

EDIT: kleine aanpassing toch op wat @RemcoDelft schreef, je weet niet waar dat gebeurd is.

[ Voor 11% gewijzigd door TMDC op 31-05-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:09
BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:48:

Begrijpelijk dat je hier enorm van baalt, maar de verzender is verantwoordelijk voor hoe het pakket aankomt.
Is de webwinkel technisch gezien niet de verzender dan, aangezien zij het retourlabel hebben aangemaakt en e.e.a dus naar alle waarschijnlijkheid op hun klantnummer dat ze bij verzender hebben staat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:17:
[...]
De winkel geeft aan hoe het verzonden kan worden, dat betekent niet automatisch dat de verantwoordelijkheid (van de verzending) óók bij de winkel ligt. Dat moet je echt expliciet van te voren overeenkomen
Zeker niet. Dit is een garantieafhandeling, de kosten en het risico zijn daarbij toch echt voor de verkoper. Dat is gewoon standaard (dwingend) consumentenrecht en daar valt niets meer over overeen te komen, behalve als dat in het voordeel van de consument is.

De enige situatie waarin dat anders wordt als de koper het onredelijk slecht verpakt. Als hij die monitor bij wijze van spreken in een plastic tasje bij het pakketpunt afgeeft, bijvoorbeeld. En zodra het gaat om dozen met opvulling wordt dat een grijs gebied. Maar hij heeft expliciet navraag gedaan over hoe het verzonden moest worden, gevraagd of de webshop de doos wilde regelen (antwoord: nee, mag je zelf doen) en hun instructies opgevolgd. Dan mag de winkel wel met heel goede argumenten komen om die verantwoordelijkheid nog af te wimpelen. Aangezien ze heel onspecifiek zijn en geen bewijs tonen van de schade en dus ook niet van de oorzaak, en omdat ze wél foto's hebben gestuurd van het goed aangekomen pakket, gaat dat voor een rechter nooit standhouden.

Aangezien de winkel standaard verantwoordelijk is moeten ze wel goed motiveren waarom die terugzending zo onredelijk is uitgevoerd. Niet gewoon kortaf stellen dat ons servicepunt zus en zo heeft bepaald.

Deze reactie van de webshop is dan ook fundamenteel onjuist:
BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:48:
"Een artikel met fysieke schade valt niet onder garantie en kunnen wij dus niet in behandeling nemen.
Begrijpelijk dat je hier enorm van baalt, maar de verzender is verantwoordelijk voor hoe het pakket aankomt. We kunnen hierin helaas niets betekenen."
Ik zou dus stellen dat ze in beginsel toch echt zelf verantwoordelijk zijn, en dat ze dat niet kunnen afschuiven op basis van vier argumenten:
  1. Ze bepaalden zelf dat het verzonden moest worden en ze bepaalden zelf de verzendwijze.
  2. Ze wilden zelf geen doos aanleveren, en gaven aan dat je dat zelf mocht doen.
  3. Het pakket is stevig ingepakt: voldoende karton en opvulmateriaal, en stevig afgeplakt. Het kan altijd beter, maar dit is niet onredelijk slecht verpakt.
  4. Ze hebben bevestigd dat de doos en het product goed zijn aangekomen.
Dit weerlegt hun stelling dat het jouw verantwoordelijkheid is dat het product niet goed is aangekomen. Het is bijvoorbeeld niet uit te sluiten dat de bezorger gewoon te hard met het pakket heeft gegooid.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 31-05-2024 12:27 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@bwerg Heb je hier ook een bron van?

Verhalen van Fopjurist en Real in andere topics waar het gaat over verantwoodelijkheden bij verzendingen geven mij een ander beeld.

Zie ook hier: fopjurist in "Playstation 5 retour gestuurd, kwijt bij DHL. Mogelijkheden?"

Verder eens met de 4 punten, dat ze in beginsel al verantwoordelijk zijn, daar heb ik vraagtekens bij.

[ Voor 40% gewijzigd door DaWizza op 31-05-2024 12:54 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bwerg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:10:
Zeker niet. Dit is een garantieafhandeling, de kosten en het risico zijn daarbij toch echt voor de verkoper. Dat is gewoon standaard (dwingend) consumentenrecht en daar valt niets meer over overeen te komen, behalve als dat in het voordeel van de consument is.
Het gaat toch erom dat volgens de winkel de monitor niet goed verzonden is naar hen toe? Pas wanneer de winkel aan de slag gaat met de garantie, dan pas is de verantwoordelijkheid van de winkel, maar dat is dus pas nadat ze het product ontvangen hebben. De eerste verzending, vanuit consument naar de winkel, valt zover ik weet, niet onder de verantwoordelijkheid van de winkel.
Aangezien de winkel standaard verantwoordelijk is moeten ze wel goed motiveren waarom die terugzending zo onredelijk is uitgevoerd. Niet gewoon kortaf stellen dat ons servicepunt zus en zo heeft bepaald.
Ik ben benieuwd waar dit uit blijkt. Zover ik weet is de verantwoordelijkheid pas van de winkel wanneer ze het product ontvangen hebben en daadwerkelijk aan de slag kunnen dus (bijvoorbeeld wanneer zij het product doorsturen naar de fabrikant), maar de winkel claimt hier dus dat de afzender het product niet goed verpakt heeft (en dus voordat de winkel aan de slag is met de garantiekwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:05
@BCC
Een paar tips voor de toekomst (heb je nu niks aan maar toch).
Bewaar de doos van je monitor! Zeker het eerste jaar. De reden waarom hoef ik nu niet meer te vertellen.

In het geval van een Dell monitor, de garantie via Dell is echt super goed. Bij veel modellen wisselen ze bij je thuis de monitor om voor een nieuw exemplaar of wordt hij direct gerepareerd.
Dus mocht je je monitor nog terug krijgen, neem contact op met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat topic gaat om een retourzending zonder opgave van reden ("WKOA"), voor zover ik uit de eerste post kan afleiden. Dat is een heel ander verhaal.
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:09:
Ik ben benieuwd waar dit uit blijkt. Zover ik weet is de verantwoordelijkheid pas van de winkel wanneer ze het product ontvangen hebben en daadwerkelijk aan de slag kunnen dus (bijvoorbeeld wanneer zij het product doorsturen naar de fabrikant), maar de winkel claimt hier dus dat de afzender het product niet goed verpakt heeft (en dus voordat de winkel aan de slag is met de garantiekwestie.
Ik meende me te herinneren dat dat expliciet in de wet is vastgelegd, maar dat gaat alleen om de kosten, niet om het verzendrisico. Dus het is schijnbaar inderdaad niet compleet zwart-wit.

Maar de winkel is wel verantwoordelijk voor de afhandeling van non-conformiteit als geheel. Ze mogen het product bijvoorbeeld ook ophalen met een koerier, of laten versturen met een goed verzekerde verzending, die keuze voor onverzekerde verzending is door de winkel gemaakt. Op basis van de argumenten die ik noemde zou ik verwachten dat dat risico in dit geval daarmee alsnog bij de winkel terecht zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bwerg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:34:
Ik meende me te herinneren dat dat expliciet in de wet is vastgelegd, maar dat gaat alleen om de kosten, niet om het verzendrisico. Dus het is schijnbaar inderdaad niet compleet zwart-wit.
Maar ook qua kosten zijn de kosten om het product überhaupt bij de winkel te krijgen wat je afspreekt met de winkel, maar spreek je niets af, dan liggen de kosten bij de consument. Vanaf de winkel verder, of terug, die kosten zijn voor de winkel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:42:
[...]
Maar ook qua kosten zijn de kosten om het product überhaupt bij de winkel te krijgen wat je afspreekt met de winkel, maar spreek je niets af, dan liggen de kosten bij de consument. Vanaf de winkel verder, of terug, die kosten zijn voor de winkel. :)
offtopic:
Dat is niet het probleem van de TS, want de winkel heeft al een retourlabel gestuurd, maar de kosten worden in het gelinkte artikel expliciet afgedekt, waarin niets over specifieke kosten staat:
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:42:
[...]
Nee ook niet. Verzendkosten naar de winkel moeten ook vergoed worden. Als er geen verzendlabel is verstrekt.

https://www.ictrecht.nl/b...tal%20van%20het%20product.

Is wat ouder maar zover ik weet niets veranderd.

En aangezien TS heeft overlegt met de winkel over de manier van verzending heeft TS zich gedragen als zorgvuldig schuldenaar

Had de winkel de monitor is de originele staat willen ontvangen hadden vooraf foto's moeten maken en zelf ophalen. Maar dat doen ze ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 31-05-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
Mail van de grote webshop:

"Bedankt voor jouw bericht.
De klacht is al afgehandeld door mij op het hoofdkantoor. Ik verwijs je graag naar mijn vorige e-mail voor ons sluitende antwoord. Graag horen we of je dit retour wilt, of dat dit vernietigd mag worden. Bedankt alvast.
Ik wens je een fijne dag."

:stoom-uit-oren-emoji:

Reactie gestuurd op basis van de reacties hierboven (thanks @bwerg !) en een klacht ingediend bij thuiswinkel.org.

Pfff wat kost dit veel energie zo zeg :(

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 31-05-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
chrisborst schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:12:
@BCC
Een paar tips voor de toekomst (heb je nu niks aan maar toch).
Bewaar de doos van je monitor! Zeker het eerste jaar. De reden waarom hoef ik nu niet meer te vertellen.

In het geval van een Dell monitor, de garantie via Dell is echt super goed. Bij veel modellen wisselen ze bij je thuis de monitor om voor een nieuw exemplaar of wordt hij direct gerepareerd.
Dus mocht je je monitor nog terug krijgen, neem contact op met Dell.
Bedankt voor de tips, maar ik had in die periode 4 monitoren besteld - na 2 maanden gaan de dozen echt weg. En garantie via Dell leek me niet logisch aangezien de webwinkel het aanspreekpunt is in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:45:
Mail van de grote webshop:

"...De klacht is al afgehandeld door mij op het hoofdkantoor."
De klacht? Welke klacht? "Door mij afgehandeld"? Wat een rare gang van zaken zeg.

De door jou op 30 mei verstuurde aangetekende brief, is die al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
@TMDC Ja die is al wel ontvangen.

Wat ga ik dan doen - bellen? klagen op twitter? :(
*knip* Hinten naar de naam van de winkel hoeft niet.

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 02-06-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:05:
@TMDC Ja die is al wel ontvangen.

Wat ga ik dan doen - bellen? klagen op twitter? :(

***members only***
Ik zou reageren met een verwijzing naar je aangetekende brief. Maar ik neem dan even aan dat je ze in de brief schriftelijk in gebreke gesteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Bedankt voor de tips, maar ik had in die periode 4 monitoren besteld - na 2 maanden gaan de dozen echt weg. En garantie via Dell leek me niet logisch aangezien de webwinkel het aanspreekpunt is in deze.
Niet echt van nut voor TS, maar voor anderen die dit lezen: ik heb soortgelijk goede ervaringen met direct contect met hp. De webwinkel schoof in dat geval de garantie direct af op de fabrikant waar ik in eerste instantie wat geirriteerd over was, maar hp stuurde zonder morren een vervangend exemplaar, waarna je dan meteen een doos hebt om het probleemgeval in terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
TMDC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:38:
[...]

Ik zou reageren met een verwijzing naar je aangetekende brief. Maar ik neem dan even aan dat je ze in de brief schriftelijk in gebreke gesteld hebt?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als de winkel echt niet meebeweegt blijft de gang over naar de rechter. Als is dreigen daarmee soms ook al genoeg voor de webshop om er een jurist naar te laten kijken, en die heeft mogelijk een andere mening dan iemand van de administratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:05
BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:56:
[...]
Prima, moet je vooral dan blijven doen. Moet je alleen rekening houden dat je dit soort discussie altijd blijft houden. De kans op dit soort gezeik is het kleinste als het verstuurd wordt in hun eigen verpakking. Bij mij gaan de dozen van dure zaken pas weg als de garantie verlopen is.

Het klopt dat juridisch de webwinkel je aanspreekpunt is. Maar er zijn een aantal fabrikanten waar je beter direct contact mee kan opnemen. Dell, Bose, Dyson, Logitech, Phillips, etc.

Helemaal bij Dell. Formeel verkopen ze geen monitoren via winkels. Dus de garantie gaat ook lopen vanaf het moment dat de winkel ze bij Dell heeft gekocht.
Dus mocht je hem terug krijgen, klop bij Dell aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maar heb je nu al de foto's met de schade opgevraagd? En het feit dat ze aangaven dat hij goed is aangekomen?

[ Voor 14% gewijzigd door 42erik op 02-06-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:17

paQ

42erik schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Maar heb je nu al de foto's met de schade opgevraagd? En het feit dat ze aangaven dat hij goed is aangekomen?
Dat lijkt er niet echt meer toe te doen; het opsturen in de niet-originele doos wordt gebruikt als kapstok om garantie af te wijzen.
Onder het motto: "ja zeg meneer... op deze manier kan er onderweg van alles mee gebeurd zijn natuurlijk!"

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen vooral bij grote retailers kan het helemaal misgaan er lezen wel 20 medewerkers de case en allemaal wijzen ze naar elkaar en de voorwaarden en loop je in cirkels, brieven sturen, bellen, klagen het maakt ze werkelijk helemaal niks uit, rechtsbijstand begint niet aan dit soort kleine zaken, eigen aangetekende brieven worden meestal gewoon genegeerd. De enige oplossing cievele zaak starten heb ik wel een paar keer gedaan nadeel het kost je zelf eerst al rond de 1k en geen garantie dat je gaat winnen. Alleen bij een advocaten brief gaat er echt serieus iemand uitzoeken wat er mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
paQ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:43:
[...]

Dat lijkt er niet echt meer toe te doen; het opsturen in de niet-originele doos wordt gebruikt als kapstok om garantie af te wijzen.
Onder het motto: "ja zeg meneer... op deze manier kan er onderweg van alles mee gebeurd zijn natuurlijk!"
Nku, het is natuurlijk wel een ingang, dat ie eerst goed ontvangen was, en toen opeens niet meer. Ik zou dat eerst eens opnieuw opbrengen als ik ze zou bellen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

chrisborst schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Prima, moet je vooral dan blijven doen. Moet je alleen rekening houden dat je dit soort discussie altijd blijft houden. De kans op dit soort gezeik is het kleinste als het verstuurd wordt in hun eigen verpakking. Bij mij gaan de dozen van dure zaken pas weg als de garantie verlopen is.

Het klopt dat juridisch de webwinkel je aanspreekpunt is. Maar er zijn een aantal fabrikanten waar je beter direct contact mee kan opnemen. Dell, Bose, Dyson, Logitech, Phillips, etc.

Helemaal bij Dell. Formeel verkopen ze geen monitoren via winkels. Dus de garantie gaat ook lopen vanaf het moment dat de winkel ze bij Dell heeft gekocht.
Heb je dan een aparte kamer gevuld met dozen ofzo, ik zou niet weten waar ik in mijn huis een TV doos of vrieskist doos kwijt zou kunnen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
- harde les, ik koop in het vervolg de zaken wel weer bij Azerty, daar kun je tenminste nog langs bij de balie als er wat is.

[ Voor 58% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2024 10:16 . Reden: Shopreviews in mo-tags gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03:19
Kan je in members tag ook die rechtsbijstandverzekering noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
@Superman in de DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Nee, maar als ik de survey zie is dat nu ook hun schuld. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 19-06-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
@theHoff Heb jij destijds nog iets voor elkaar gekregen? (lezen is ook een vak) - nou ik hoop dat mijn shopreview dan hetzelfde bewerkstelligt :/

Civiele procedure vindt ik teveel risico voor die 380 euro.

[ Voor 60% gewijzigd door BCC op 03-06-2024 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Ik had wel erg goede foto's gemaakt en het beeldscherm terug gestuurd in een beeldscherm doos. Evengoed deden ze er bij mij ook niks mee totdat ik de review op Tweakers had geschreven.
Dit is het topic wat ik er toen over had Beeldscherm gebroken retour ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:27
Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een andere (blauwe) webwinkel. Beeldscherm in originele doos opgestuurd, maar teruggekregen met een barst erin. Ik verdenk de reparatie dienst ervan; we hebben het hier over partijen als Dynalogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Noshi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:45:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een andere (blauwe) webwinkel. Beeldscherm in originele doos opgestuurd, maar teruggekregen met een barst erin. Ik verdenk de reparatie dienst ervan; we hebben het hier over partijen als Dynalogic.
Bij mij was het Mainteq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Over dat verpakken gesproken... Vorig jaar was mijn laptop kapot (defecte backlite). Ik bewaar zelf alle dozen, dus ik leverde mijn laptop in in de originele doos met origineel piepschuim etc. bij de servicebalie van de Mediamarkt. Daar gebeurde het volgende:

"Zo, die is wel heel degelijk verpakt !" Ja zeg ik, ik bewaar de dozen altijd nog even, voor als er iets mis mee is. Lang verhaal kort: Ik mocht de doos mee terugnemen of zij wilden hem voor me weggooien, zij vonden een stukje bubbeltjesfolie er omheen wel genoeg om de laptop in te sturen naar het reparatiecentrum.

Ik heb toen wel even gezweet over hoe ik mijn laptop terug zou krijgen (ook omdat die naar een reparatiedienst zou gaan die heel makkelijk roept dat het schade door de klant of slechte verpakking is). Ik had toen gelukkig wel een rapport van de staat bij inlevering, ondertekend door mij en de medewerker van de servicebalie. (uiteindelijk is hij wel weer heel teruggekomen, de retourzending van reparatiecentrum naar de winkel was wel weer in een doos met piepschuim).

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54
Je zou de directie via LinkedIn even kunnen opzoeken, en die allen (in 1 en dezelfde mail) je verhaal delen.

Doet soms wonderen. Heeft mij al eens geholpen toen ik er met de klantenservice niet uit kon komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
@theHoff The shopreview is gevonden - nog maar een kwartje bij de helpdesk erin gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavink89
  • Registratie: April 2014
@BCC En, heeft je kwartje nog wat opgeleverd?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
@Slavink89 Maandag zijn de 14 dagen op.. totale radiostilte tot nu toe ☹️

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• BCC
@Slavink89 Gisteren werd ik gebeld - ik kreeg een preek over monitoren verpakken en dat het reparatiebedrijf bij ontvangst had moeten melden dat het product al stuk was. Ze gingen uit coulance het geld terugstorten. Verdere discussie werd afgehouden. Ik vermoed niet dat ik ooit nog PC-electronica bij deze leverancier ga bestellen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BCC
Als het geld op de rekening staat zal ik nog de fotos posten

Members only:

Enhance!

[ Voor 86% gewijzigd door BCC op 19-06-2024 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Modus operandi dus. Exact dezelfde ervaring die ik heb gehad. Fijn dat je in ieder geval je centen lijkt te krijgen en waarschijnlijk hebben we er allebei wat van geleerd uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Nieuwe besteld bij Azerty! Daar kun je hem tenminste langsbrengen als er iets mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
BCC schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:49:
Nieuwe besteld bij Azerty! Daar kun je hem tenminste langsbrengen als er iets mocht zijn.
ik koop ook altijd redelijk dichtbij of wat ik kan combineren met een dagje uit bv zodat ik het zelf kan langsbrengen als het een fragiel iets is wat ook groot is:P

maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 19-06-2024 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Wat opvallender is, dat deze webshop na meerdere identieke ervaringen van anderen nog steeds hun processen niet verbeterd heeft. Er wordt nav. een negatieve review opeens contact gezocht en wel gehandeld, waar dat gedurende weken en via aangetekende brieven etc. niet kan.

Dat zou ik als aanvulling nav. de geboden oplossing nog toevoegen aan je review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:08
ucsdcom schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:59:
Wat opvallender is, dat deze webshop na meerdere identieke ervaringen van anderen nog steeds hun processen niet verbeterd heeft. Er wordt nav. een negatieve review opeens contact gezocht en wel gehandeld, waar dat gedurende weken en via aangetekende brieven etc. niet kan.

Dat zou ik als aanvulling nav. de geboden oplossing nog toevoegen aan je review.
processen aanpassen is duurder dan dit soort fratsen genoeg klanten die afhaken.
Bol is in dit geval niet handig bezig, vrijwel niemand bewaard een doos zolang. Dat is logisch dus wat voor de hand is dat ze dan een tutorial maken hoe je dan wel veilig een monitor kan verzenden, zonder originele verpakking, En leuke is de verkoper is je niks verplicht :) Jij bent als klant zelf verantwoordelijk.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

FreakNL

Well do ya punk?

Polycom schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:13:
Neem een andere rechtsbijstandverzekering, voor de volgende keer dat je met zo iets te maken hebt.
Laat de aankoop ontbinden en vraag je geld terug.
En zo blijft de webwinkel ermee wegkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

chrisborst schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Ja doei dan staat mijn hele zolder vol met dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
FreakNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:16:
[...]

En zo blijft de webwinkel ermee wegkomen.
Die heb ik en die doen niets omdat de aanschaf < 400 euro was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

BCC schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:43:
[...]

Die heb ik en die doen niets omdat de aanschaf < 400 euro was
Dat bedoel ik niet.

De meeste RBV keren gewoon uit zonder te procederen bij dit soort bedragen.

Dat gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FreakNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:31:
Uiteraard. Veel mensen verwachten, om een of andere reden, dat een rechstbijstandverzekering er als een juridische pitbull een advocaat op zet. Maar het is een verzekering, geen advocatenkantoor.

Als je nou een ton schade maakt zullen ze moeite gaan doen om dat geld ergens terug te halen, maar voor een paarhonderd euro kan dat zelden uit.

Maar voor de TS, mooi dat het voor jou in ieder geval is opgelost. :) Maar wel jammer dat dat duidelijk door het PR-team gedaan moest worden naar aanleiding van een slechte review. Mijn nekharen gaan altijd een beetje overeind staan van die review-reacties met "kun je het bestelnummer doorgeven". Dat hebben ze al tien keer gehad, alleen was het toen niet voor de hele wereld zichtbaar... Vooral ook niet de slechte beoordeling aanpassen, wat mij betreft. De winkel heeft vaak graag dat je dat wel doet omdat ze zo dan alleen goede service hoeven te geven bij mensen die de moeite nemen om een slechte review te schrijven, iedereen die dat niet doet kan dan de pot op en dan heeft de webshop alsnog een goede score.

[ Voor 44% gewijzigd door bwerg op 20-06-2024 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
FreakNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Dat bedoel ik niet.

Dat gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in
En daarom voeren veel RBV'en nu een eigen risico in, om dit soort futiliteiten een halt toe te roepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

stylezzz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:44:
[...]

En daarom voeren veel RBV'en nu een eigen risico in, om dit soort futiliteiten een halt toe te roepen.
Waarom is dit een futiliteit? Dit is toch precies de categorie aan kosten waartegen een RBV zou moeten beschermen?

Dat deze categorie aan kosten financieel niet uitkan voor een RBV maakt het niet futiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
bwerg schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:18:
[...]

Waarom is dit een futiliteit? Dit is toch precies de categorie aan kosten waartegen een RBV zou moeten beschermen?

Dat deze categorie aan kosten financieel niet uitkan voor een RBV maakt het niet futiel.
Je sluit doorgaans een verzekering af om een risico af te dekken waarvan je de kosten niet zelf kan dragen. Een RBV is niet een soort pre-paid advocatenkantoor die ongelimiteerd voor je gaan procederen. Nu gaat het hier om een monitor van waarschijnlijk een paar honderd euro, maar enkele weken terug zag ik ook al een topic voorbij komen van iemand die informeerde hoe hij zaak kon starten om wat verzendkosten.... nee, dit is niet iets waarmee ons rechtssysteem belast dient te worden. Maar dat is mijn mening uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

stylezzz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:14:
dit is niet iets waarmee ons rechtssysteem belast dient te worden.
Nogmaals: een RBV is geen onderdeel van het rechtssysteem. Het is een verzekering en gewoon een commerciëel product. Jij betaalt je premie, en als je daarna kosten maakt declareert je die bij je verzekering. Dat is het product dat ze aanbieden.

Als TS via het rechtssysteem dit probleem had moeten oplossen had hij naar de kantonrechter gemoeten. En ook daar is het onterecht om te stellen dat dit een futiliteit is die het rechtssysteem belast, want dat zou betekenen dat een klant nergens heen zou kunnen als de webshop iemand onterecht 350 euro door de neus boort. Om het rechtssysteem te ontlasten betaalt de verliezer proceskosten zodat die kosten niet (volledig) bij de samenleving terecht komen.

[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 20-06-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bwerg schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Nogmaals: een RBV is geen onderdeel van het rechtssysteem. Het is een verzekering en gewoon een commerciëel product. Jij betaalt je premie, en als je daarna kosten maakt declareert je die bij je verzekering. Dat is het product dat ze aanbieden.

Als TS via het rechtssysteem dit probleem had moeten oplossen had hij naar de kantonrechter gemoeten. En ook daar is het onterecht om te stellen dat dit een futiliteit is die het rechtssysteem belast, want dat zou betekenen dat een klant nergens heen zou kunnen als de webshop iemand onterecht 350 euro door de neus boort. Om het rechtssysteem te ontlasten betaalt de verliezer proceskosten zodat die kosten niet (volledig) bij de samenleving terecht komen.
Een RBV is inderdaad niet meer als een commercieel product. Uiteraard hebben de meesten wel advocaten in dienst om het voor zichzelf financieel interessanter te maken. Het is niet zo dat je naar een spong of knoops kunt stappen en het factuurtje naar je verzekering kunt laten opsturen.

Desondanks blijf ik van mening dat ons rechtssyteem niet belast moet worden met dergelijke kwesties. En blijkbaar vinden de RBV's dat ook, gezien het feit dat er steeds meer een eigen risico het invoeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja maar het rechtssysteem wordt helemaal niet belast. Ze keren gewoon uit zonder dat ze überhaupt iets juridisch doen richting de webwinkel.

Daarom is het ook een verrot systeem. De monitor van de TS (in het hypothetische geval dat deze 401 euro was geweest) wordt betaald door de andere klanten van de RBV en de webwinkel is de lachende derde.

Ik heb dus een hekel aan RBVs en heb er dan ook geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
@FreakNL dat is hoe elke verzekering werkt 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Niet helemaal.

Een autoverzekering zal ook uitkeren als partij X tegen je auto rijdt. Maar zal uiteindelijk de schade wel gaan verhalen op X.

Als er geen menselijke dader is valt er weinig te halen. Bijvoorbeeld bij een opstalverzekering. In dat geval betalen we het “met zijn allen” inderdaad.

Een rechtsbijstandverzekering gaat de schade bijna nooit verhalen en dat vind ik dus verwerpelijk. Je wordt bijna verplicht om aan dit “systeem” mee te doen en webwinkels weten dat. Als straks (bijna) elke consument RBV heeft (en die richting gaan we op) heeft de webwinkel (of welk bedrijf dan ook) 0 incentive om kleine problemen op te lossen. Klant zet RBV erop en die keert uit want te klein bedrag en de webwinkel is de lachende derde.

In die zin dus prima dat er een ER van 400 komt. Dat zorgt er hopelijk voor dat consumenten weer bij winkels blijven zeuren om recht ipv de makkelijke uitweg van RBV.

[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
stylezzz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Je sluit doorgaans een verzekering af om een risico af te dekken waarvan je de kosten niet zelf kan dragen. Een RBV is niet een soort pre-paid advocatenkantoor die ongelimiteerd voor je gaan procederen. Nu gaat het hier om een monitor van waarschijnlijk een paar honderd euro, maar enkele weken terug zag ik ook al een topic voorbij komen van iemand die informeerde hoe hij zaak kon starten om wat verzendkosten.... nee, dit is niet iets waarmee ons rechtssysteem belast dient te worden. Maar dat is mijn mening uiteraard ;)
Tot op zekere hoogte mee eens natuurlijk. Maar: als een zaak geschikt wordt, worden de kosten die de rechtsbijstandsverzekering heeft gemaakt ook verhaald op de tegenpartij. En op die manier is het wel een hele goede motivatie voor bedrijven om af en toe de consequenties te voelen. Als ze overal mee wegkomen zal het vaker voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
FreakNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:04:
Ja maar het rechtssysteem wordt helemaal niet belast. Ze keren gewoon uit zonder dat ze überhaupt iets juridisch doen richting de webwinkel.

Daarom is het ook een verrot systeem. De monitor van de TS (in het hypothetische geval dat deze 401 euro was geweest) wordt betaald door de andere klanten van de RBV en de webwinkel is de lachende derde.

Ik heb dus een hekel aan RBVs en heb er dan ook geen.
Klopt. Voor de RBV is dat simpelweg een financiële keuze... En ik ben het met je eens dat het niet de juiste is.
Ik heb wel een RBV. :) Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem hiervoor te gebruiken. Zoiets heb je voor geschillen met je werkgever, of god verhoede in een geval van echtscheiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
BCC schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:53:
@FreakNL dat is hoe elke verzekering werkt 🤔
Niet helemaal. Een verzekering neem je om een risico af te dekken waarvan je financiële consequenties niet zelf kunt dragen. Een zorgverzekering heb je (verplicht) om eventuele zorgkosten die je maakt vergoed te krijgen.... Een RBV neem je om de juridische kosten die je maakt in een rechtsgang af te dekken, niet om de schade in wat voor vorm dan ook vergoed te krijgen. Maar dat is nu wel wat er gebeurd.... (in sommige gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

stylezzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:53:
Een RBV neem je om de juridische kosten die je maakt in een rechtsgang af te dekken, niet om de schade in wat voor vorm dan ook vergoed te krijgen. Maar dat is nu wel wat er gebeurd.... (in sommige gevallen)
Je mag hopelijk toch gewoon zelf weten waar je een commercieel product voor afneemt? Zoals al meerdere keren gezegd belast het het rechtssysteem niet, of welk maatschappelijk systeem dan ook, dus geen reden om daar idealistisch over te doen.

Je betaalt premie als inleg, ik geval van juridisch gedoe meldt je dat en krijg je weer wat van die inleg terug. En op de achtergrond kijkt de RBV nog of er nog kosten te verhalen zijn om de premie te drukken. Meer is het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 21-06-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bwerg schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Je mag hopelijk toch gewoon zelf weten waar je een commercieel product voor afneemt? Zoals al meerdere keren gezegd belast het het rechtssysteem niet, of welk maatschappelijk systeem dan ook, dus geen reden om daar idealistisch over te doen.

Je betaalt premie als inleg, ik geval van juridisch gedoe meldt je dat en krijg je weer wat van die inleg terug. En op de achtergrond kijkt de RBV nog of er nog kosten te verhalen zijn om de premie te drukken. Meer is het niet.
Nogmaals, het is mijn mening... Meer niet. Ik weet dat het hier geen populaire mening is, gezien de toenemende 'SUE THEM!!!' mentaliteit. Maar kijk niet raar op als ook jouw RBV in de toekomst een drempel gaat invoeren om futiliteiten buiten de deur te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 16:10
stylezzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:48:
Klopt. Voor de RBV is dat simpelweg een financiële keuze... En ik ben het met je eens dat het niet de juiste is.
Ik heb wel een RBV. :) Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem hiervoor te gebruiken. Zoiets heb je voor geschillen met je werkgever, of god verhoede in een geval van echtscheiding.
Ik heb slecht nieuws over je RBV-polis en echtscheidingen :) Recent zelf voor het eerst een RBV afgesloten en het viel me op dat echtscheidingen overal op de uitzonderingenlijst staan. Sommige polissen bieden mediation aan en dat is het.

e: ik zou iedereen aanraden om goed de voorwaarden door te nemen want er zijn flinke verschillen tussen wat wel en niet wordt gedekt. Sommige verzekeraars sluiten ook zaken uit rond auteursrecht/intellectueel eigendom, wat hier op Tweakers wel eens langskomt met brieven van schimmige Duitse advocatenkantoren, of een foto met copyright op een weblog hebben staan.

[ Voor 21% gewijzigd door GreatDictator op 21-06-2024 10:42 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

stylezzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:18:
gezien de toenemende 'SUE THEM!!!' mentaliteit.
Voor de tiende keer, er wordt juist bij kleine bedragen bij een RBV niks ge"sued".

Een verzekering is per definitie een sigaar uit eigen doos om onverwachte tegenvallers te minimaliseren. Daar wel voor betalen en dan alsnog die sigaar afslaan omdat dat "daar niet voor bedoeld is" is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
GreatDictator schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb slecht nieuws over je RBV-polis en echtscheidingen :) Recent zelf voor het eerst een RBV afgesloten en het viel me op dat echtscheidingen overal op de uitzonderingenlijst staan. Sommige polissen bieden mediation aan en dat is het.

e: ik zou iedereen aanraden om goed de voorwaarden door te nemen want er zijn flinke verschillen tussen wat wel en niet wordt gedekt. Sommige verzekeraars sluiten ook zaken uit rond auteursrecht/intellectueel eigendom, wat hier op Tweakers wel eens langskomt met brieven van schimmige Duitse advocatenkantoren, of een foto met copyright op een weblog hebben staan.
Gelukkig is mijn huwelijk goed ;) Maar je hebt gelijk, even jaarlijks (of om het jaar) je verzekeringen doorlichten kan wel eens belangrijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 15:45
FreakNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:26:
[...]

Ja doei dan staat mijn hele zolder vol met dozen.
en dat moet de ondernemer maar voor jou oplossen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rieverst schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Ja?????

Die discussie is nou net uitgebreid gevoerd in dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 21-06-2024 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52
Goh interessant allemaal zeg. Ik maar denken dat het topic over "Grote webshop dreigt met vernietigen monitor" zou gaan. Maar blijkbaar zit ik er de laatste pagina's helemaal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Rieverst schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Als er in de wet zou staan dat je dozen moet houden voor retour zou ik een oplossing zoeken. Maar bij een retour onder garantie is het niet verplicht om dat in de originele doos te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. TS zijn situatie is afgerond en we verzanden nu in een wat algehele discussie die af en toe wat lijkt te ontsporen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.