Of andere verzekeraar: https://www.interpolis.nl...rechtsbijstandverzekering
[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 30-05-2024 14:51 ]
Of andere verzekeraar: https://www.interpolis.nl...rechtsbijstandverzekering
[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 30-05-2024 14:51 ]
Ik vindt de verwoording ook erg on-professioneel "we begrijpen dat je hiervan baalt" - ze bedoelen "wij nemen hier geen enkele verantwoordelijkheid voor en schuiven de zwartepiet naar jou"pennywiser schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:50:
Die teveel lege ruimte wordt nu hun belangrijkste argument maar je hebt bewijs tegen dat argument. En de "fysieke schade" ook trouwens. Daarvoor moet je foto's krijgen of hem terug laten sturen.
[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 15:00 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 30-05-2024 15:06 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik weet niet of dat niet moeilijk is om onderuit te trappen. We zien geen foto's. TS geeft enkel aan een chipsdoos met monitor opgevuld te hebben. Met wat? Tegels, papierproppen, bubbelplastic? Alles is op dit moment op basis van aannames, en het feit dat TS redelijk ontwijkend is om foto's of details te delen geeft mij wel een bepaald idee waarom ze het display niet meer willen repareren.pennywiser schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:46:
[...]
Dit lijkt me niet moeilijk onderuit te trappen. Stel ze in gebreken en geef bovenstaande punten duidelijk aan. Ze hebben geen enkel bewijs.
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
TS heeft daar al lang antwoord op gegeven. En de reden dat er geen foto's worden gedeeld is ook prima valide.rmathijssen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:10:
[...]
Ik weet niet of dat niet moeilijk is om onderuit te trappen. We zien geen foto's. TS geeft enkel aan een chipsdoos met monitor opgevuld te hebben. Met wat? Tegels, papierproppen, bubbelplastic? Alles is op dit moment op basis van aannames, en het feit dat TS redelijk ontwijkend is om foto's of details te delen geeft mij wel een bepaald idee waarom ze het display niet meer willen repareren.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Helaas, zo werkt het wel. Maar zo lang we hier geen openheid in krijgen blijft het maar giswerk en kunnen we de TS helpen aan wat wetsartikeltjes om de webshop mee bang te maken. Veel gaan we er niet mee op schieten.St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:16:
[...]
TS heeft daar al lang antwoord op gegeven. En de reden dat er geen foto's worden gedeeld is ook prima valide.
Reparatiecentrum heeft de boel in goede orde ontvangen, hebben dit gedeeld met TS en hier foto's van verstuurd, en claimen later (zo'n 2 weken) dat er tóch schade is ontstaan tijdens het transport.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Welke openheid ben je naar op zoek? De mail van het reparatiecentrum met foto's en de tekst dat ze het goed ontvangen hebben?stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:20:
[...]
Helaas, zo werkt het wel. Maar zo lang we hier geen openheid in krijgen blijft het maar giswerk en kunnen we de TS helpen aan wat wetsartikeltjes om de webshop mee bang te maken. Veel gaan we er niet mee op schieten.
[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 30-05-2024 15:24 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wat de schade is die nu geclaimd word door het reparatiecentrum? We kunnen allemaal zoveel mogelijk dit blijven ontwijken en blijven wijzen naar een mailtje dat er bij binnenkomst geen schade is geconstateerd, maar dat is maar een deel van het verhaal.St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Welke openheid ben je naar op zoek? De mail van het reparatiecentrum met foto's en de tekst dat ze het goed ontvangen hebben?
Edit: en of het wel of niet zo werkt, dat moet de kantonrechter maar beslissen, maar ik denk dat de TS wel een zaak heeft.
Ik heb geen idee, ik heb alleen de mail van de klantenservice van de winkel, die ik hierboven heb gepaste heb.stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Wat de schade is die nu geclaimd word door het reparatiecentrum? We kunnen allemaal zoveel mogelijk dit blijven ontwijken en blijven wijzen naar een mailtje dat er bij binnenkomst geen schade is geconstateerd, maar dat is maar een deel van het verhaal.
Ook weer giswerk. Stel dit, stel dat.... We gaan iets tastbaarders nodig hebben.St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:33:
Ok, stel dat het reparatiecentrum TS nu een mailtje stuurt en aangeeft dat de rand kapot is, en dan een close-up stuurt van de rand en een mooie overall foto van net niet voldoende kwaliteit om te zien of het echt de rand is die kapot is. Gaan we hier dan pagina's foto's interpreteren? Schiet toch ook niet op?
Dat die monitor stuk is, dat geloof ik wel, dat gelooft de TS ook wel. Vraag is hoe nu verder, en dat gaat echt niet helpen met een foto.
Wat ga jij voor een advies geven als je een foto krijgt van een kapotte monitor dan?stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:36:
[...]
Ook weer giswerk. Stel dit, stel dat.... We gaan iets tastbaarders nodig hebben.
Ik wil dit niet ontwijken maar ik wil dit bewust niet op het moment delen omdat:rmathijssen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:10:
[...]
Ik weet niet of dat niet moeilijk is om onderuit te trappen. We zien geen foto's. TS geeft enkel aan een chipsdoos met monitor opgevuld te hebben. Met wat? Tegels, papierproppen, bubbelplastic? Alles is op dit moment op basis van aannames, en het feit dat TS redelijk ontwijkend is om foto's of details te delen geeft mij wel een bepaald idee waarom ze het display niet meer willen repareren.
[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 15:43 ]
Ik quote mezelf niet graag. maar goed....St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:37:
[...]
Wat ga jij voor een advies geven als je een foto krijgt van een kapotte monitor dan?
stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:47:
[...]
Apart. Juist bij dit soort user damage zaken krijg je meestal netjes foto's aangeleverd van de schade. Waarom ik dit vraag? Een tijdje terug liep er ook een topic over user damage bij een monitor waar je aan de monitor zelf amper schade zag, maar waar het paneel zelf wel een scheur had opgelopen door drukschade. Zo kan het dus lijken dat de monitor zelf aan de buitenkant in orde is, maar dat deze wel degelijk schade heeft opgelopen. Maar zonder foto's blijft het maar giswerk helaas.... Als je bij binnenkomst foto's hebt gekregen dat de monitor in goede staat was, maar dat nu blijkt dat het hele scherm in puin ligt dan is er wat gebeurd in de tussentijd. Maar ik vermoed dus dat het verhaal anders is.....
En dat verandert toch helemaal niets aan de casus? Dus als er nu een foto wordt getoond van een scheur in het paneel.. tja.. dan heeft TS pech ofzo? Want dat is per definitie drukschade wat komt door verkeerd verpakken?stylezzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:43:
[...]
Ik quote mezelf niet graag. maar goed....
[...]
TS wil helemaal geen discussie denk ik. Nu staat er ineens een medewerker van het reparatiecentrum herkenbaar op de foto.....St@m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:50:
[...]
En dat verandert toch helemaal niets aan de casus? Dus als er nu een foto wordt getoond van een scheur in het paneel.. tja.. dan heeft TS pech ofzo? Want dat is per definitie drukschade wat komt door verkeerd verpakken?
Maar goed, wacht op de foto's zou ik zeggen dan.
[ Voor 23% gewijzigd door n8tur3 op 30-05-2024 16:09 ]
Ah, ze zijn aangesloten bij thuiswinkel waarborg - dat is dan de volgende stap https://www.thuiswinkel.o...lpcenter/klacht-indienen/ - thanks!Soldaatje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:09:
Volgens TS gaat het om een "grote webshop", Is de webshop aangesloten bij een geschillencommissie?
https://www.degeschillenc...r-ons/commissies/webshop/
[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 16:41 ]
Ik zou er niet aan beginnen. Ten eerste zijn er meer dan genoeg verhalen op Internet (ook van de Consumentenbond) dat dit soort instanties sterk neigen naar de kant van de winkel. Ten tweede kun je alleen een zaak starten als je daarmee alle recht op andere zaken verwerpt. Ofwel: De kans dat je de zaak bij thuiswinkel gaat winnen is nihil en vervolgens heb je geen andere opties meer over......BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:34:
Ah, ze zijn aangesloten bij thuiswinkel waarborg - dat is dan de volgende stap https://www.thuiswinkel.o...lpcenter/klacht-indienen/ - thanks!
Ze bieden dan in stap 3 nog de mogelijkheid om een zaak te starten voor 56 euro.
een klacht in dienen kan altijd. alleen echt een geschil zal ik inderdaad niet zo snel starten bij hun.Croga schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:46:
[...]
Ik zou er niet aan beginnen. Ten eerste zijn er meer dan genoeg verhalen op Internet (ook van de Consumentenbond) dat dit soort instanties sterk neigen naar de kant van de winkel. Ten tweede kun je alleen een zaak starten als je daarmee alle recht op andere zaken verwerpt. Ofwel: De kans dat je de zaak bij thuiswinkel gaat winnen is nihil en vervolgens heb je geen andere opties meer over......
[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 30-05-2024 17:00 ]
Nope, dat is te simpel en niet waar.Montaner schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:36:
Gewoon niet meer inhoudelijk met ze communiceren. Verzendrisico ligt bij hen, na navraag en dubbele controle verpakt volgens instructie, en enkel nog verwijzen naar de in gebreke stelling en ontbinding.
Zolang je geen afspraken maakt, is de afzender de verantwoordelijke. Hoe je er dus bij komt dat het risico bij de winkel ligt, terwijl er geen afspraken over zijn gemaakt, ontgaat mij daarom volledig.Montaner schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:36:
Gewoon niet meer inhoudelijk met ze communiceren. Verzendrisico ligt bij hen, na navraag en dubbele controle verpakt volgens instructie, en enkel nog verwijzen naar de in gebreke stelling en ontbinding.
Er zijn wel afspraken over, het betreft ook geen retour geïnitieerd door de consument. Het gaan om een product wat niet voldoet en onder garantie valt. Hier volgt TS de instructies van de webwinkel welke de verzending initieert. Daarbij ook dubbel navraag gedaan over de manier van verzending. De winkel is hiervoor verantwoordelijk.CH4OS schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:13:
[...]
Zolang je geen afspraken maakt, is de afzender de verantwoordelijke. Hoe je er dus bij komt dat het risico bij de winkel ligt, terwijl er geen afspraken over zijn gemaakt, ontgaat mij daarom volledig.
De winkel geeft aan hoe het verzonden kan worden, dat betekent niet automatisch dat de verantwoordelijkheid (van de verzending) óók bij de winkel ligt. Dat moet je echt expliciet van te voren overeenkomen. Dat de winkel verantwoordelijkheid heeft mbt een deugdelijk product te leveren staat volgens mij buiten kijf.Montaner schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:54:
[...]
Er zijn wel afspraken over, het betreft ook geen retour geïnitieerd door de consument. Het gaan om een product wat niet voldoet en onder garantie valt. Hier volgt TS de instructies van de webwinkel welke de verzending initieert. Daarbij ook dubbel navraag gedaan over de manier van verzending. De winkel is hiervoor verantwoordelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2024 08:18 ]
Dus ergens tussen 29 april en 10 mei is op de reparatieafdeling schade ontstaan.BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:07:
• 29 April - Bevestiging van Webwinkel dat de monitor ontvangen is. Fotos ontvangen waarbij de doos en de monitor in goede staat zijn ontvangen.
• 10 Mei - Reactie van Webwinkel: "Het reparatiecentrum geeft aan dat we deze reparatie niet in behandeling kunnen nemen. Dit omdat het artikel is onvoldoende verpakt geweest en fysieke schade heeft opgelopen.
Hele discussie hier, maar wat @RemcoDelft aangeeft is toch alles wat je nodig hebt?RemcoDelft schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:24:
[...]
Dus ergens tussen 29 april en 10 mei is op de reparatieafdeling schade ontstaan.
[ Voor 11% gewijzigd door TMDC op 31-05-2024 08:48 ]
Is de webwinkel technisch gezien niet de verzender dan, aangezien zij het retourlabel hebben aangemaakt en e.e.a dus naar alle waarschijnlijkheid op hun klantnummer dat ze bij verzender hebben staat?BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:48:
Begrijpelijk dat je hier enorm van baalt, maar de verzender is verantwoordelijk voor hoe het pakket aankomt.
Zeker niet. Dit is een garantieafhandeling, de kosten en het risico zijn daarbij toch echt voor de verkoper. Dat is gewoon standaard (dwingend) consumentenrecht en daar valt niets meer over overeen te komen, behalve als dat in het voordeel van de consument is.CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:17:
[...]
De winkel geeft aan hoe het verzonden kan worden, dat betekent niet automatisch dat de verantwoordelijkheid (van de verzending) óók bij de winkel ligt. Dat moet je echt expliciet van te voren overeenkomen
Ik zou dus stellen dat ze in beginsel toch echt zelf verantwoordelijk zijn, en dat ze dat niet kunnen afschuiven op basis van vier argumenten:BCC schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:48:
"Een artikel met fysieke schade valt niet onder garantie en kunnen wij dus niet in behandeling nemen.
Begrijpelijk dat je hier enorm van baalt, maar de verzender is verantwoordelijk voor hoe het pakket aankomt. We kunnen hierin helaas niets betekenen."
[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 31-05-2024 12:27 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
[ Voor 40% gewijzigd door DaWizza op 31-05-2024 12:54 ]
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Het gaat toch erom dat volgens de winkel de monitor niet goed verzonden is naar hen toe? Pas wanneer de winkel aan de slag gaat met de garantie, dan pas is de verantwoordelijkheid van de winkel, maar dat is dus pas nadat ze het product ontvangen hebben. De eerste verzending, vanuit consument naar de winkel, valt zover ik weet, niet onder de verantwoordelijkheid van de winkel.bwerg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:10:
Zeker niet. Dit is een garantieafhandeling, de kosten en het risico zijn daarbij toch echt voor de verkoper. Dat is gewoon standaard (dwingend) consumentenrecht en daar valt niets meer over overeen te komen, behalve als dat in het voordeel van de consument is.
Ik ben benieuwd waar dit uit blijkt. Zover ik weet is de verantwoordelijkheid pas van de winkel wanneer ze het product ontvangen hebben en daadwerkelijk aan de slag kunnen dus (bijvoorbeeld wanneer zij het product doorsturen naar de fabrikant), maar de winkel claimt hier dus dat de afzender het product niet goed verpakt heeft (en dus voordat de winkel aan de slag is met de garantiekwestie.Aangezien de winkel standaard verantwoordelijk is moeten ze wel goed motiveren waarom die terugzending zo onredelijk is uitgevoerd. Niet gewoon kortaf stellen dat ons servicepunt zus en zo heeft bepaald.
Dat topic gaat om een retourzending zonder opgave van reden ("WKOA"), voor zover ik uit de eerste post kan afleiden. Dat is een heel ander verhaal.
Ik meende me te herinneren dat dat expliciet in de wet is vastgelegd, maar dat gaat alleen om de kosten, niet om het verzendrisico. Dus het is schijnbaar inderdaad niet compleet zwart-wit.CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:09:
Ik ben benieuwd waar dit uit blijkt. Zover ik weet is de verantwoordelijkheid pas van de winkel wanneer ze het product ontvangen hebben en daadwerkelijk aan de slag kunnen dus (bijvoorbeeld wanneer zij het product doorsturen naar de fabrikant), maar de winkel claimt hier dus dat de afzender het product niet goed verpakt heeft (en dus voordat de winkel aan de slag is met de garantiekwestie.
Maar ook qua kosten zijn de kosten om het product überhaupt bij de winkel te krijgen wat je afspreekt met de winkel, maar spreek je niets af, dan liggen de kosten bij de consument. Vanaf de winkel verder, of terug, die kosten zijn voor de winkel.bwerg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:34:
Ik meende me te herinneren dat dat expliciet in de wet is vastgelegd, maar dat gaat alleen om de kosten, niet om het verzendrisico. Dus het is schijnbaar inderdaad niet compleet zwart-wit.
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:42:
[...]
Maar ook qua kosten zijn de kosten om het product überhaupt bij de winkel te krijgen wat je afspreekt met de winkel, maar spreek je niets af, dan liggen de kosten bij de consument. Vanaf de winkel verder, of terug, die kosten zijn voor de winkel.
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Nee ook niet. Verzendkosten naar de winkel moeten ook vergoed worden. Als er geen verzendlabel is verstrekt.CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:42:
[...]
Maar ook qua kosten zijn de kosten om het product überhaupt bij de winkel te krijgen wat je afspreekt met de winkel, maar spreek je niets af, dan liggen de kosten bij de consument. Vanaf de winkel verder, of terug, die kosten zijn voor de winkel.
[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 31-05-2024 13:53 ]
[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 31-05-2024 14:51 ]
Bedankt voor de tips, maar ik had in die periode 4 monitoren besteld - na 2 maanden gaan de dozen echt weg. En garantie via Dell leek me niet logisch aangezien de webwinkel het aanspreekpunt is in deze.chrisborst schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:12:
@BCC
Een paar tips voor de toekomst (heb je nu niks aan maar toch).
Bewaar de doos van je monitor! Zeker het eerste jaar. De reden waarom hoef ik nu niet meer te vertellen.
In het geval van een Dell monitor, de garantie via Dell is echt super goed. Bij veel modellen wisselen ze bij je thuis de monitor om voor een nieuw exemplaar of wordt hij direct gerepareerd.
Dus mocht je je monitor nog terug krijgen, neem contact op met Dell.
De klacht? Welke klacht? "Door mij afgehandeld"? Wat een rare gang van zaken zeg.BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:45:
Mail van de grote webshop:
"...De klacht is al afgehandeld door mij op het hoofdkantoor."
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 02-06-2024 09:50 ]
Ik zou reageren met een verwijzing naar je aangetekende brief. Maar ik neem dan even aan dat je ze in de brief schriftelijk in gebreke gesteld hebt?BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:05:
@TMDC Ja die is al wel ontvangen.
Wat ga ik dan doen - bellen? klagen op twitter?
***members only***
Niet echt van nut voor TS, maar voor anderen die dit lezen: ik heb soortgelijk goede ervaringen met direct contect met hp. De webwinkel schoof in dat geval de garantie direct af op de fabrikant waar ik in eerste instantie wat geirriteerd over was, maar hp stuurde zonder morren een vervangend exemplaar, waarna je dan meteen een doos hebt om het probleemgeval in terug te sturen.BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:56:
[...]
Bedankt voor de tips, maar ik had in die periode 4 monitoren besteld - na 2 maanden gaan de dozen echt weg. En garantie via Dell leek me niet logisch aangezien de webwinkel het aanspreekpunt is in deze.
jaTMDC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:38:
[...]
Ik zou reageren met een verwijzing naar je aangetekende brief. Maar ik neem dan even aan dat je ze in de brief schriftelijk in gebreke gesteld hebt?
Prima, moet je vooral dan blijven doen. Moet je alleen rekening houden dat je dit soort discussie altijd blijft houden. De kans op dit soort gezeik is het kleinste als het verstuurd wordt in hun eigen verpakking. Bij mij gaan de dozen van dure zaken pas weg als de garantie verlopen is.BCC schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:56:
[...]
Bedankt voor de tips, maar ik had in die periode 4 monitoren besteld - na 2 maanden gaan de dozen echt weg. En garantie via Dell leek me niet logisch aangezien de webwinkel het aanspreekpunt is in deze.
Maar heb je nu al de foto's met de schade opgevraagd? En het feit dat ze aangaven dat hij goed is aangekomen?
[ Voor 14% gewijzigd door 42erik op 02-06-2024 12:45 ]
Dat lijkt er niet echt meer toe te doen; het opsturen in de niet-originele doos wordt gebruikt als kapstok om garantie af te wijzen.42erik schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:45:
[...]
Maar heb je nu al de foto's met de schade opgevraagd? En het feit dat ze aangaven dat hij goed is aangekomen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
Nku, het is natuurlijk wel een ingang, dat ie eerst goed ontvangen was, en toen opeens niet meer. Ik zou dat eerst eens opnieuw opbrengen als ik ze zou bellenpaQ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:43:
[...]
Dat lijkt er niet echt meer toe te doen; het opsturen in de niet-originele doos wordt gebruikt als kapstok om garantie af te wijzen.
Onder het motto: "ja zeg meneer... op deze manier kan er onderweg van alles mee gebeurd zijn natuurlijk!"
Heb je dan een aparte kamer gevuld met dozen ofzo, ik zou niet weten waar ik in mijn huis een TV doos of vrieskist doos kwijt zou kunnen.chrisborst schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Prima, moet je vooral dan blijven doen. Moet je alleen rekening houden dat je dit soort discussie altijd blijft houden. De kans op dit soort gezeik is het kleinste als het verstuurd wordt in hun eigen verpakking. Bij mij gaan de dozen van dure zaken pas weg als de garantie verlopen is.
Het klopt dat juridisch de webwinkel je aanspreekpunt is. Maar er zijn een aantal fabrikanten waar je beter direct contact mee kan opnemen. Dell, Bose, Dyson, Logitech, Phillips, etc.
Helemaal bij Dell. Formeel verkopen ze geen monitoren via winkels. Dus de garantie gaat ook lopen vanaf het moment dat de winkel ze bij Dell heeft gekocht.
Dus mocht je hem terug krijgen, klop bij Dell aan.
[ Voor 58% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2024 10:16 . Reden: Shopreviews in mo-tags gezet ]
Nee, maar als ik de survey zie is dat nu ook hun schuld.42erik schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:45:
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door BCC op 03-06-2024 10:28 ]
Bij mij was het MainteqNoshi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:45:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een andere (blauwe) webwinkel. Beeldscherm in originele doos opgestuurd, maar teruggekregen met een barst erin. Ik verdenk de reparatie dienst ervan; we hebben het hier over partijen als Dynalogic.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
[ Voor 86% gewijzigd door BCC op 19-06-2024 08:12 ]
ik koop ook altijd redelijk dichtbij of wat ik kan combineren met een dagje uit bv zodat ik het zelf kan langsbrengen als het een fragiel iets is wat ook groot is:PBCC schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:49:
Nieuwe besteld bij Azerty! Daar kun je hem tenminste langsbrengen als er iets mocht zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 19-06-2024 09:57 ]
processen aanpassen is duurder dan dit soort fratsen genoeg klanten die afhaken.ucsdcom schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:59:
Wat opvallender is, dat deze webshop na meerdere identieke ervaringen van anderen nog steeds hun processen niet verbeterd heeft. Er wordt nav. een negatieve review opeens contact gezocht en wel gehandeld, waar dat gedurende weken en via aangetekende brieven etc. niet kan.
Dat zou ik als aanvulling nav. de geboden oplossing nog toevoegen aan je review.
How are you doing?
En zo blijft de webwinkel ermee wegkomen.Polycom schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:13:
Neem een andere rechtsbijstandverzekering, voor de volgende keer dat je met zo iets te maken hebt.
Laat de aankoop ontbinden en vraag je geld terug.
Ja doei dan staat mijn hele zolder vol met dozen.chrisborst schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Prima, moet je vooral dan blijven doen. Moet je alleen rekening houden dat je dit soort discussie altijd blijft houden. De kans op dit soort gezeik is het kleinste als het verstuurd wordt in hun eigen verpakking. Bij mij gaan de dozen van dure zaken pas weg als de garantie verlopen is.
Het klopt dat juridisch de webwinkel je aanspreekpunt is. Maar er zijn een aantal fabrikanten waar je beter direct contact mee kan opnemen. Dell, Bose, Dyson, Logitech, Phillips, etc.
Helemaal bij Dell. Formeel verkopen ze geen monitoren via winkels. Dus de garantie gaat ook lopen vanaf het moment dat de winkel ze bij Dell heeft gekocht.
Dus mocht je hem terug krijgen, klop bij Dell aan.
Die heb ik en die doen niets omdat de aanschaf < 400 euro was
Dat bedoel ik niet.BCC schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:43:
[...]
Die heb ik en die doen niets omdat de aanschaf < 400 euro was
Uiteraard. Veel mensen verwachten, om een of andere reden, dat een rechstbijstandverzekering er als een juridische pitbull een advocaat op zet. Maar het is een verzekering, geen advocatenkantoor.FreakNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:31:
De meeste RBV keren gewoon uit zonder te procederen bij dit soort bedragen.
[ Voor 44% gewijzigd door bwerg op 20-06-2024 13:35 ]
En daarom voeren veel RBV'en nu een eigen risico in, om dit soort futiliteiten een halt toe te roepen.FreakNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:31:
[...]
Dat bedoel ik niet.
De meeste RBV keren gewoon uit zonder te procederen bij dit soort bedragen.
Dat gaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in
Waarom is dit een futiliteit? Dit is toch precies de categorie aan kosten waartegen een RBV zou moeten beschermen?stylezzz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:44:
[...]
En daarom voeren veel RBV'en nu een eigen risico in, om dit soort futiliteiten een halt toe te roepen.
Je sluit doorgaans een verzekering af om een risico af te dekken waarvan je de kosten niet zelf kan dragen. Een RBV is niet een soort pre-paid advocatenkantoor die ongelimiteerd voor je gaan procederen. Nu gaat het hier om een monitor van waarschijnlijk een paar honderd euro, maar enkele weken terug zag ik ook al een topic voorbij komen van iemand die informeerde hoe hij zaak kon starten om wat verzendkosten.... nee, dit is niet iets waarmee ons rechtssysteem belast dient te worden. Maar dat is mijn mening uiteraardbwerg schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:18:
[...]
Waarom is dit een futiliteit? Dit is toch precies de categorie aan kosten waartegen een RBV zou moeten beschermen?
Dat deze categorie aan kosten financieel niet uitkan voor een RBV maakt het niet futiel.
Nogmaals: een RBV is geen onderdeel van het rechtssysteem. Het is een verzekering en gewoon een commerciëel product. Jij betaalt je premie, en als je daarna kosten maakt declareert je die bij je verzekering. Dat is het product dat ze aanbieden.stylezzz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:14:
dit is niet iets waarmee ons rechtssysteem belast dient te worden.
[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 20-06-2024 20:34 ]
Een RBV is inderdaad niet meer als een commercieel product. Uiteraard hebben de meesten wel advocaten in dienst om het voor zichzelf financieel interessanter te maken. Het is niet zo dat je naar een spong of knoops kunt stappen en het factuurtje naar je verzekering kunt laten opsturen.bwerg schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:30:
[...]
Nogmaals: een RBV is geen onderdeel van het rechtssysteem. Het is een verzekering en gewoon een commerciëel product. Jij betaalt je premie, en als je daarna kosten maakt declareert je die bij je verzekering. Dat is het product dat ze aanbieden.
Als TS via het rechtssysteem dit probleem had moeten oplossen had hij naar de kantonrechter gemoeten. En ook daar is het onterecht om te stellen dat dit een futiliteit is die het rechtssysteem belast, want dat zou betekenen dat een klant nergens heen zou kunnen als de webshop iemand onterecht 350 euro door de neus boort. Om het rechtssysteem te ontlasten betaalt de verliezer proceskosten zodat die kosten niet (volledig) bij de samenleving terecht komen.
[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2024 07:16 ]
Tot op zekere hoogte mee eens natuurlijk. Maar: als een zaak geschikt wordt, worden de kosten die de rechtsbijstandsverzekering heeft gemaakt ook verhaald op de tegenpartij. En op die manier is het wel een hele goede motivatie voor bedrijven om af en toe de consequenties te voelen. Als ze overal mee wegkomen zal het vaker voorkomen.stylezzz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:14:
[...]
Je sluit doorgaans een verzekering af om een risico af te dekken waarvan je de kosten niet zelf kan dragen. Een RBV is niet een soort pre-paid advocatenkantoor die ongelimiteerd voor je gaan procederen. Nu gaat het hier om een monitor van waarschijnlijk een paar honderd euro, maar enkele weken terug zag ik ook al een topic voorbij komen van iemand die informeerde hoe hij zaak kon starten om wat verzendkosten.... nee, dit is niet iets waarmee ons rechtssysteem belast dient te worden. Maar dat is mijn mening uiteraard
Klopt. Voor de RBV is dat simpelweg een financiële keuze... En ik ben het met je eens dat het niet de juiste is.FreakNL schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:04:
Ja maar het rechtssysteem wordt helemaal niet belast. Ze keren gewoon uit zonder dat ze überhaupt iets juridisch doen richting de webwinkel.
Daarom is het ook een verrot systeem. De monitor van de TS (in het hypothetische geval dat deze 401 euro was geweest) wordt betaald door de andere klanten van de RBV en de webwinkel is de lachende derde.
Ik heb dus een hekel aan RBVs en heb er dan ook geen.
Niet helemaal. Een verzekering neem je om een risico af te dekken waarvan je financiële consequenties niet zelf kunt dragen. Een zorgverzekering heb je (verplicht) om eventuele zorgkosten die je maakt vergoed te krijgen.... Een RBV neem je om de juridische kosten die je maakt in een rechtsgang af te dekken, niet om de schade in wat voor vorm dan ook vergoed te krijgen. Maar dat is nu wel wat er gebeurd.... (in sommige gevallen)
Je mag hopelijk toch gewoon zelf weten waar je een commercieel product voor afneemt? Zoals al meerdere keren gezegd belast het het rechtssysteem niet, of welk maatschappelijk systeem dan ook, dus geen reden om daar idealistisch over te doen.stylezzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:53:
Een RBV neem je om de juridische kosten die je maakt in een rechtsgang af te dekken, niet om de schade in wat voor vorm dan ook vergoed te krijgen. Maar dat is nu wel wat er gebeurd.... (in sommige gevallen)
[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 21-06-2024 10:12 ]
Nogmaals, het is mijn mening... Meer niet. Ik weet dat het hier geen populaire mening is, gezien de toenemende 'SUE THEM!!!' mentaliteit. Maar kijk niet raar op als ook jouw RBV in de toekomst een drempel gaat invoeren om futiliteiten buiten de deur te houden.bwerg schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:10:
[...]
Je mag hopelijk toch gewoon zelf weten waar je een commercieel product voor afneemt? Zoals al meerdere keren gezegd belast het het rechtssysteem niet, of welk maatschappelijk systeem dan ook, dus geen reden om daar idealistisch over te doen.
Je betaalt premie als inleg, ik geval van juridisch gedoe meldt je dat en krijg je weer wat van die inleg terug. En op de achtergrond kijkt de RBV nog of er nog kosten te verhalen zijn om de premie te drukken. Meer is het niet.
Ik heb slecht nieuws over je RBV-polis en echtscheidingenstylezzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:48:
Klopt. Voor de RBV is dat simpelweg een financiële keuze... En ik ben het met je eens dat het niet de juiste is.
Ik heb wel een RBV.Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem hiervoor te gebruiken. Zoiets heb je voor geschillen met je werkgever, of god verhoede in een geval van echtscheiding.
[ Voor 21% gewijzigd door GreatDictator op 21-06-2024 10:42 ]
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Voor de tiende keer, er wordt juist bij kleine bedragen bij een RBV niks ge"sued".stylezzz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:18:
gezien de toenemende 'SUE THEM!!!' mentaliteit.
Gelukkig is mijn huwelijk goedGreatDictator schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:39:
[...]
Ik heb slecht nieuws over je RBV-polis en echtscheidingenRecent zelf voor het eerst een RBV afgesloten en het viel me op dat echtscheidingen overal op de uitzonderingenlijst staan. Sommige polissen bieden mediation aan en dat is het.
e: ik zou iedereen aanraden om goed de voorwaarden door te nemen want er zijn flinke verschillen tussen wat wel en niet wordt gedekt. Sommige verzekeraars sluiten ook zaken uit rond auteursrecht/intellectueel eigendom, wat hier op Tweakers wel eens langskomt met brieven van schimmige Duitse advocatenkantoren, of een foto met copyright op een weblog hebben staan.
en dat moet de ondernemer maar voor jou oplossen?????FreakNL schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:26:
[...]
Ja doei dan staat mijn hele zolder vol met dozen.
Ja?????Rieverst schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:55:
[...]
en dat moet de ondernemer maar voor jou oplossen?????
[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 21-06-2024 11:50 ]
Als er in de wet zou staan dat je dozen moet houden voor retour zou ik een oplossing zoeken. Maar bij een retour onder garantie is het niet verplicht om dat in de originele doos te doen.Rieverst schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:55:
[...]
en dat moet de ondernemer maar voor jou oplossen?????
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq