Het verhaal:
* Retoursticker op de retourzending gekregen van webwinkel, dus hun verantwoordelijkheid.
* Bevestiging dat verzenden in een chipsdoos veilig genoeg was van de helpdesk
* Foto's van het reparatiecentrum dat de monitor en de doos heel zijn ontvangen
En wat is de volgende stap als ze hier niet mee akkoord gaan?
Ondertussen krijg ik om de paar dagen een mailtje van de "Klantenservice" dat ik OF moet betalen voor retourzending OF dat de monitor vernietigd wordt.
Het valt me echt heel erg tegen van deze webwinkel waar ik afgelopen jaar voor > 5000 euro aan spullen besteld hebt
- 6 Januari - Monitor aangeschaft bij webwinkel (Dell - 380 Euro)
- 4 April - Monitor backlight knippert, op meerdere machines geprobeerd, in overleg met webwinkel opgestuurd voor garantie.
- 14 April - Gevraagd om een retourdoos voor de monitor - dit was volgens de Webwinkel medewerker niet nodig, goed verpakken was meer dan voldoende.
- 29 April - Bevestiging van Webwinkel dat de monitor ontvangen is. Fotos ontvangen waarbij de doos en de monitor in goede staat zijn ontvangen.
- 10 Mei - Reactie van Webwinkel: "Het reparatiecentrum geeft aan dat we deze reparatie niet in behandeling kunnen nemen. Dit omdat het artikel is onvoldoende verpakt geweest en fysieke schade heeft opgelopen. Een artikel met fysieke schade valt niet onder garantie en kunnen" - "Natuurlijk heb wel zelf de keuze of je het artikel terug wilt, of dat je wilt dat we hem vernietigen. We horen graag voor welke optie je wilt gaan."
- 10 Mei - Aangegeven dat wij hier niet mee akkoord gaan, dat de monitor goed verpakt was, volgende de aanwijzingen van de helpdesk medewerker.
- 17 Mei - Email van Webwinkel dat de reparatie langer duurt dan gedacht - "We begrijpen dat je een snelle oplossing wilt. Ook als het defect moeilijk te verhelpen is. Daarom betalen wij het aankoopbedrag terug als je artikel op 24 mei 2024 nog niet is gerepareerd, op voorwaarde dat het defect binnen de garantievoorwaarden valt."
- 24 Mei - Contact gezocht met de helpdesk over de status van de Reparatie / terugbetaling van de monitor, omdat we nu al bijna 2 maanden zonder monitor zitten.
- 24 Mei - Reactie Webwinkel: "Door onze afdeling Reparaties is aangegeven dat teveel lege ruimte in de doos was en zodoende was het niet voldoende verpakt. Nogmaals de vraag of de monitor terug gestuurd mag worden of vernietigd mag worden."
- 24 Mei - overdracht zaak aan Rechtsbijstand, deze geeft echter aan dat de monitor 380 euro was en dus onder de 400 euro eigen risico valt. (note to self, NOOIT meer iets kopen < 400 euro
).
- 30 Mei - Aangetekende brief gestuurd met ". Ik verzoek u vriendelijk de Monitor alsnog binnen twee weken na dagtekening van deze brief te repareren of te vervangen. Kunt of wilt u dat niet doen? Dan vraag ik u binnen twee weken een andere Monitor te leveren dat wél voldoet aan de eisen van normaal gebruik."
* Retoursticker op de retourzending gekregen van webwinkel, dus hun verantwoordelijkheid.
* Bevestiging dat verzenden in een chipsdoos veilig genoeg was van de helpdesk
* Foto's van het reparatiecentrum dat de monitor en de doos heel zijn ontvangen
En wat is de volgende stap als ze hier niet mee akkoord gaan?
Ondertussen krijg ik om de paar dagen een mailtje van de "Klantenservice" dat ik OF moet betalen voor retourzending OF dat de monitor vernietigd wordt.
Het valt me echt heel erg tegen van deze webwinkel waar ik afgelopen jaar voor > 5000 euro aan spullen besteld hebt
[ Voor 1% gewijzigd door BCC op 30-05-2024 14:32 . Reden: Meer details ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.