[NFL Fantasy] GoT's 2024 Fantasy football league

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52
Ik verwacht ook aankomend NFL seizoen weer zonder veel problemen aan 12 deelnemers te komen voor de GoT Fantasy Football league. De derde editie die we gaan starten. Als je NFL volgt of denkt te gaan volgen is Fantasy een leuke aanvulling, je hoopt toch net dat jou speler de TD maakt voor die noodzakelijke overwinning.

In seizoen 2023 hebben we de tweede editie gehouden welke de volgende eindstand had:

De eindstand
1. Brabant Football Team = @Bazziek
2. RFT 85'ers = @RudyL
3. Sin City Scorpions = @apis29
4. EHV Chiefs = @Shenk
5. Amelandbor 49ers = @Amelandbor
6. Dead Donkey Drop = @Bad Brains
7. Sinners = @chevsticks
8. Harderwijk Presidentos = @Miggel
9. Stagelopers @Sf1nX
10. Alwin @alwind
11. Attacking Auri @BSTNjitRam
12. Zoom Zoom Zetten @Spunkjah

Hall of fame
2023: @Bazziek
2022: @Amelandbor

Uiteraard hebben de deelnemers van vorig jaar de mogelijkheid om ook dit jaar weer mee te doen. Graag in dit topic een bevestiging dat je meedoet, doel is om de draft achterin augustus / begin september te doen. Lekker kort op de start van het echte seizoen.

Reserves

1. @Jarno Cremer

Laatste reserve

@Spunkjah

Fantasy settings
We proberen een zo leuk / eerlijk mogelijke Fantasy competitie neer te zetten, waarbij Fantasy ook 'gewoon' een hele bult aan geluk in zich herbergt. Je speelt wekelijks wedstrijden tegen slechts één tegenstander en je dient hoger te scoren dan je tegenstander zijn score om de wedstrijd te winnen. Met geluk speel je altijd tegen de slechtst scorende team van die ronde, met pech altijd tegen de beste. That's fantasy ;)

1. Introductie van FAAB: dat gaat inhouden dat je kan bieden voor je waiver claim en de hoogste bieder wint.
2. Ik wil graag dat we of één extra ronde een speler kiezen of één ronde minder. Zelf vind ik 5 spelers op de bank wat weinig, zeker gezien je de RES plek maar kan gebruiken bij een echte blessure en niet bij een week OUT. Een extra plek op de bank maakt juist weer minder waiver beschikbaarheid (naar verwachting). We zouden ook een extra Defense player erbij kunnen zetten, wat is jullie idee?
3. Wedstrijdschema een aantal keer gerandomized, zodat we niet ieder seizoen in hetzelfde programma spelen
4. 7 teams in de play-off is geen setting, ik heb het dus nu op 6 gezet, plek 1 tm 4 gaat via de ranglijst. Plek 5&6 gaan via de breakdown ranglijst, en is voor de hoogste teams die niet op plek 1 tm 4 zijn geëindigd. In dit format spelen in week 15 nummers 3 tegen 6 & 4 tegen 5. Plek 1 & 2 in de competitie zijn vrij in week 15 en stromen in in week 16. Voordeel van 6 play-off teams is ook dat plek 7 tm 12 nog een play-off spelen om het rechterrijtje van de ranglijst.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 16:57
Ik doe graag weer mee!

1. Je kan ook 0$ bieden toch?
2. Ik vind het lastig, maar als ik moet kiezen dan toch liever 1 ronde minder, zodat zowel waivers en streaming defense wat actiever blijft.
3. Check
4. En 8 teams? Dat de 8 beste voor playoff verder gaan of is dat te veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 20:27
Ik doe graag weer mee!

1. Zit niet echt te wachten op FAAB, maar wil het wel eens een kans geven. Wellicht verkijk ik me er op.

2. Defensive player erbij lijkt me leuk. Kleinere bank ook leuk, want dat maakt je keuzes op de waiver nog belangrijker.

3. Eens

4. Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
1. Faab, ja 0 bieden is altijd mogelijk. Bij faab moet eigenlijk wel iedereen fanatiek zijn op waivers denk ik, zodat niet een goed team ook nog heel makkelijk aan zijn waivers komt. Twijfel daarom ook wel of het een geschiktere optie is als afgelopen jaar.

Hou je het bij de optie zoals afgelopen jaar waarin je pas zakt na een succesvolle waiver claim hoef je direct punt 2 niet aan te passen, want mijn inziens is het een groot voordeel waiver plek 1 te hebben na de eerste speelweek.

4. Ik vind 8 teams wat veel, hoog in de ranglijst ben je al vrij snel verzekerd van play-offs deelname en een hoge positie geeft je geen enkel echt voordeel. Vandaar dat 6 mijn voorkeur geniet

[ Voor 16% gewijzigd door RudyL op 20-05-2024 14:46 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:27
Ik ben er weer bij. Als jullie nou allemaal heel veel pech hebben dit jaar word ik weer kampioen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-04 21:20
I’m in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 09:46
Ben er weer bij.
Zit niet vaak op de waiver wire, maar als je ook niks kan bieden is het prima. Moet toch wel een kicker kunnen oppikken als de andere een bye heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 18:15
Ik doe ook wel weer mee (al was ik liever niet aan de stand van vorig jaar herinnerd... ;P)

FAAB lijkt me prima om een keer te proberen. Grootste issue daarmee is dat we geen idee hebben van elkaar hoeveel iedereen over heeft voor een bepaalde speler dus ik zie wel flinke verschillen in de biedingen komen. Maar het is wel strategischer dan gewoon iedereen waar je je waiver spot voor op zou geven op de waiver wire te gooien.

Ik vond trouwens de 2 reserve spots van 2 jaar geleden fijner dan de ene van vorig jaar. Idealiter heb je ze niet nodig, maar eerlijk gezegd wordt je al genoeg gestraft als je beide spots bezet hebt imo. Daar zou niet ook nog eens de keuze tussen 2 van je gepickte spelers overheen moeten komen.

Ronde meer of minder maakt me niet zo heel veel uit, bij minder worden de waivers inderdaad wel interessanter. Defensive player is grappig maar lijkt me ook erg onvoorspelbaar, en er zit al genoeg randomness in Fantasy Football, dus wat mij betreft houden we het bij de "normale" spelers.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik was vorige keer laatste in de draft en daar was wel wat mee. Zoek het vanavond wel even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
alwind schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:44:
Ik was vorige keer laatste in de draft en daar was wel wat mee. Zoek het vanavond wel even terug.
Gok dat dit het nadeel is dat je zowel de eerste als de laatste ronde de laatste pick hebt.
Een ronde meer of minder zou dat oplossen, dan heeft plek 12 in de draft wel de eerste pick in de laatste ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:51:
[...]

Gok dat dit het nadeel is dat je zowel de eerste als de laatste ronde de laatste pick hebt.
Een ronde meer of minder zou dat oplossen, dan heeft plek 12 in de draft wel de eerste pick in de laatste ronde.
Als we de oude waiver order aanhouden ben ik heel graag nummer 12 in de draft. Het zijn van waiver 1 na de eerste ronde kan echt een heel groot voordeel zijn.

Dat je nu vorig jaar Kendrick Bourne verkoos boven Puca tja 😉

[ Voor 6% gewijzigd door RudyL op 20-05-2024 18:43 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:03
*O* *O* oOo oOo *O* *O*

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:52
Ik doe graag weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik sla even over, maar mocht je nu nog mensen nodig hebben om de league te vullen pak ik dat plekje graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tegen ronde 15 in de draft boeit het allang niet meer of je als eerste of laatste aan de beurt bent O-) . Dus een ronde minder zou ook wel mogen, misschien een ronde minder draften en dan geen FAAB of andersom wel FAAB maar een ronde extra draften. Persoonlijk zat ik in eerste instantie ook niet op FAAB te wachten aangezien ik (nog) geen idee heb hoeveel veel is, etc. (en het benadeeld mensen met een slechte[re] draft positie?).
Merkte wel met het waiver systeem van afgelopen seizoen dat mensen bang waren hun plek in de rangorde kwijt te raken en er minder claims leken te zijn dan in het eerste seizoen. Het was eerder wachten tot de waiver periode voorbij was en dan de free agents oppikken dus wat dat betreft zou faab wel kunnen helpen

Oja: is het mogelijk van de flex positie een RB/WR/TE te maken? Neem aan van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:27:
Tegen ronde 15 in de draft boeit het allang niet meer of je als eerste of laatste aan de beurt bent O-) . Dus een ronde minder zou ook wel mogen, misschien een ronde minder draften en dan geen FAAB of andersom wel FAAB maar een ronde extra draften. Persoonlijk zat ik in eerste instantie ook niet op FAAB te wachten aangezien ik (nog) geen idee heb hoeveel veel is, etc. (en het benadeeld mensen met een slechte[re] draft positie?).
Merkte wel met het waiver systeem van afgelopen seizoen dat mensen bang waren hun plek in de rangorde kwijt te raken en er minder claims leken te zijn dan in het eerste seizoen. Het was eerder wachten tot de waiver periode voorbij was en dan de free agents oppikken dus wat dat betreft zou faab wel kunnen helpen

Oja: is het mogelijk van de flex positie een RB/WR/TE te maken? Neem aan van wel?
Juist doordat het in ronde 15 niet meer boeit of je eerste of laatste draft zou ik zeggen dat je daardoor veel meer voordeel hebt aan 1e op de waiver ranglijst.

Feitelijk zijn er drie opties voor waiver

1. Reset elke ronde volgens competitie stand. Verlies je met de minste punten (gaat denk ik boven ruimste verschil) heb je daarna de eerste keus. Zou de competitie moeten versterken..

2. Vaste plek waarin je zakt na waiver claim. Draftorder bepaald waiver positie en je zakt pas na een waiver claim die succesvol was. Je bent hierin wat behoudender doordat de waiver positie de volgende ronde zomaar meer waard kan zijn en de free agent ook na waiver claim is op te picken. Dit geeft ook weer voordeel aan de mensen die na verwerken waivers direct free agents kunnen checken

3. Faab: budget bieden op spelers en 0 is ook mogelijk. Maakt free agents minder van belang aan gezien je de kans hebt gehad 0 te bieden en daarmee free agents voor te zijn. Geeft een ieder wat meer kans op die speler die je graag wil, hoeveel je moet bieden, tja dat weet je nooit.

In alle vormen van waivers ben je afhankelijk van de deelnemers in hoe fanatiek ze zijn. Optie 2 is wat lastiger voor degene die niet direct woensdag ochtend kunnen Fantasy spelen. Vandaar dat ik nu eens optie drie overwoog. Hebben we ze alle drie een keer gebruikt 😉

De flex plek kan zeker naar RB/WR/TE, dat geeft voor de draft wel een andere setting want er kan zomaar een run ontstaan op TE's. Als we dit ook allemaal willen proberen vind ik het goed, is dan het voordeel als je zoals vorig jaar McBride en LaPorta hebt weten te pakken.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Is er al bekend wat de waiver order zou zijn bij een gelijke FAAB bieding ?

En is er deze keer wel nog een playoff voor de laatste plaatsen? Vorig jaar was het opeens afgelopen voor iedereen die de playoffs gemist had, vond ik wel jammer in vergelijking met het jaar ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@RudyL Ja systeem 2 vind ik zelf nog het minst van de drie dus in principe ook wel interessant inderdaad om dit seizoen faab te testen.
Een run op TE's zie ik nou ook niet meteen gebeuren, het is niet alsof ze ineens meer punten gaan pakken dan een RB/WR maar bij mij had het afgelopen seizoen wel van pas gekomen ivm blessures/bye weken.
BSTNjitRam schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:37:
En is er deze keer wel nog een playoff voor de laatste plaatsen? Vorig jaar was het opeens afgelopen voor iedereen die de playoffs gemist had, vond ik wel jammer in vergelijking met het jaar ervoor.
Dat staat in punt 4, min of meer hetzelfde systeem als in seizoen 1 dus, enkel plek 5 en 6 om in de playoffs voor de titel te komen worden niet via de normale ranglijst bepaald.
RudyL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:12:
[...]Juist doordat het in ronde 15 niet meer boeit of je eerste of laatste draft zou ik zeggen dat je daardoor veel meer voordeel hebt aan 1e op de waiver ranglijst.
Dat wordt dan toch weggenomen door FAAB? (en plek 12 is niet eens de slechtste draft positie dus zo bezien heft faab dát voordeel/nadeel van de traditionele waiver ook weer op O-) )

[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 22-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:58:
@RudyL Ja systeem 2 vind ik zelf nog het minst van de drie dus in principe ook wel interessant inderdaad om dit seizoen faab te testen.
Een run op TE's zie ik nou ook niet meteen gebeuren, het is niet alsof ze ineens meer punten gaan pakken dan een RB/WR maar bij mij had het afgelopen seizoen wel van pas gekomen ivm blessures/bye weken.

[...]

Dat staat in punt 4, min of meer hetzelfde systeem als in seizoen 1 dus, enkel plek 5 en 6 om in de playoffs voor de titel te komen worden niet via de normale ranglijst bepaald.

[...]

Dat wordt dan toch weggenomen door FAAB? (en plek 12 is niet eens de slechtste draft positie dus zo bezien heft faab dát voordeel/nadeel van de traditionele waiver ook weer op O-) )
Ik ben ook wel voorstander van flex positie die ingevuld kan worden door WR/RB/TE. Of het gevolgen gaat hebben op draft strategie kan zomaar, heb in ieder geval in mijn ESPN leagues meerdere wedstrijden gespeeld met twee TE's.

https://www.nfl.com/video...-agent-acquisition-budget

als ik bovenstaande moet geloven is het dus FAAB hoogste bod wint, gelijk bod is het waiver order op basis van ranglijst. Ondanks dat de laatste ronde niet bepaald meer uitmaakt of je eerste of laatste mag picken, snap ik wel dat als je er verder geen voordeel uithaalt je liever niet in de eerste en laatste ronde als laatste bent. Daarom is het bij keuze FAAB wel een reden om één extra ronde of één ronde minder.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:25:

Ik vond trouwens de 2 reserve spots van 2 jaar geleden fijner dan de ene van vorig jaar. Idealiter heb je ze niet nodig, maar eerlijk gezegd wordt je al genoeg gestraft als je beide spots bezet hebt imo. Daar zou niet ook nog eens de keuze tussen 2 van je gepickte spelers overheen moeten komen.
Zijn er veel spelers geweest die op IR hebben gestaan en terug zijn gekomen in het seizoen? Jefferson / Taylor schieten me zo als eerste te binnen... De meesten die er echter op kwamen zijn er ook niet meer af geweest geloof ik.

RES plekken terug naar twee vind ik prima, het voordeel is bij NFL fantasy bij lange na niet zo groot als bij andere Fantasy platforms waar een OUT bijv. ook richting RES kan.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:51:
[...]
als ik bovenstaande moet geloven is het dus FAAB hoogste bod wint, gelijk bod is het waiver order op basis van ranglijst.
'Usually' ;) , dus dat ligt er net maar aan hoe het ingesteld is? Maar dat lijkt me voor deze league wel een faire instelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:55:
[...]

'Usually' ;) , dus dat ligt er net maar aan hoe het ingesteld is? Maar dat lijkt me voor deze league wel een faire instelling
Ik kan er verder geen instelling voor vinden dan het hebben van FAAB, dus eerlijk gezegd denk ik dat het dan op basis van ranglijst gaat, moet je maar een FAAB +1 bieden.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Deelname 2024

1. Brabant Football Team = bevestigd
2. RFT 85'ers = bevestigd
3. Sin City Scorpions = bevestigd
4. EHV Chiefs = bevestigd
5. Amelandbor 49ers = bevestigd
6. Dead Donkey Drop = bevestigd
7. Sinners = bevestigd
8. Harderwijk Presidentos = bevestigd
9. Stagelopers = bevestigd
10. Alwin = bevestigd
11. Attacking Auri = bevestigd
12. Zoom Zoom Zetten = slaat over | Kloever = bevestigd

[ Voor 15% gewijzigd door RudyL op 28-05-2024 09:55 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-04 10:20
@RudyL Ik doe graag mee! Zal me weer even inlezen hoe en wat.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Kloever schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:59:
@RudyL Ik doe graag mee! Zal me weer even inlezen hoe en wat.
Dan zitten we voor dit jaar (voorlopig) weer vol, nice. Uiteraard kunnen meer reserves zich nog wel melden, wellicht is er over twee maand toch weer wat gewijzigd in de wil mee te doen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Zit nog wel steeds te denken aan de team samenstelling. Zelf vind ik zeker met de spelers die men op een RES plek mag zetten bij NFL Fantasy 5 te weinig. Bij 6 heeft speler 12 in zowel de eerste als laatste ronde de laatste pick en dan geen groot voordeel meer bij waivers.

De vorige waiver wijze gaan we niet nog een jaar doen en Faab of reset op basis van ranglijst waiver is je waiver order voor ronde 1 niet van belang.

Een extra ronde haalt wellicht weer teveel kwaliteit weg van je waiver wire, maar geeft je wel meer flexibiliteit. Kan je zelfs nog kiezen of je dat een extra bench plek maakt, een extra WR in de basis mogelijkheden genoeg..

Jullie wellicht het gouden idee hiervoor?

Edit: wat het bijvoorbeeld kan zijn:

1 QB, 2 RB, 2 WR, 1 TE, 1 Flex, 1 DEF, 6 Bench (stoppen met kicker in je team)
1 QB, 2 RB, 2 WR, 1 TE, 2 Flex, 1 DEF, 1 Kicker, 6 Bench (behouden kicker en toevoegen extra flex)

Zoveel mogelijkheden....

[ Voor 15% gewijzigd door RudyL op 06-06-2024 16:45 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Een kicker mag er voor mij iig wel in blijven en als (iirc) koploper punten op de bank afgelopen seizoen kan een extra speler op het veld ook wel eens handig zijn O-) (al maakt dat de keuzes, juiste of foute, in spelers die je opstelt wel minder belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:19:
Een kicker mag er voor mij iig wel in blijven en als (iirc) koploper punten op de bank afgelopen seizoen kan een extra speler op het veld ook wel eens handig zijn O-) (al maakt dat de keuzes, juiste of foute, in spelers die je opstelt wel minder belangrijk)
Optie voor geen kicker is iets wat je veel terug leest binnen 'ideale rosters'. Iets wat ik me wel kan indenken want een kicker is het minst in te schatten qua verwachtte puntenaantal. Een defense kan je bijvoorbeeld best streamen vanwege de tegenstander, een kicker moet je kunnen inschatten dat de offense wel goed is, maar niet tot td's komt en de kicker de 50+ fg's maakt. Dus snap dat men daarvan denkt dat het de meest random positie is binnen Fantasy.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik vind een kicker ook het meest random inderdaad. Wil prima zonder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
(Wat is dit nou? Willen we ineens MINDER randomness in Fantasy Football? :+ ;) )

Kicker er in of niet heb ik geen hele sterke mening over. De Waiver wire is 1 van de weinige dingen waar je nog een beetje met skill te maken hebt dus met minder rondes draften maak je dat belangrijker (alhoewel je ook daar met je neus in de boter kan vallen doordat je eerste pick door iemand anders wordt gepakt en je tweede pick uiteindelijk ook de veel beter scorende optie was).

Ik weet ook niet of het heel belangrijk is dat plek 12 in de draft de laatste ronde de eerste pick heeft. Als je de stand van afgelopen jaren bekijkt dan is het nou niet zo dat de vroege drafters het significant beter doen dan de late drafters. Denk dat je meer kan zien wiens vroege picks niet geblesseerd zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:54:

Ik weet ook niet of het heel belangrijk is dat plek 12 in de draft de laatste ronde de eerste pick heeft. Als je de stand van afgelopen jaren bekijkt dan is het nou niet zo dat de vroege drafters het significant beter doen dan de late drafters. Denk dat je meer kan zien wiens vroege picks niet geblesseerd zijn geraakt.
Dat is ook gewoon een gevoel, geloof niet dat die pick het verschil voor je maakt, maar kan me wel voorstellen dat je niet in ronde 1 als de laatste de laatste pick wil hebben. Vandaar dat ik wel er iets op wil proberen te verzinnen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Volgens mij had ik in de laatste weken 4 van de 5 keer 15+ punten met een kicker die ik er ook voor uit de free agency had opgepikt. Is het random of de positie waar je het meest moeite voor moet doen? :P
Misschien moet je een pol houden of degene met de nr 12 positie zich ook benadeeld voelt dat ie in ronde 15 weer als laatste aan de beurt is ;)
Zoals al eerder gezegd is ronde 15 allang niet meer relevant en is positie 12 niet eens de slechtste draft positie dus je voordeel heb je al in de eerste ronden gehad ...

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 08-06-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ik vind dat we in reverse moeten starten van vorige keer. Dus de winnaar krijgt draft positie 12 nummer 2 11 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
alwind schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:32:
Ik vind dat we in reverse moeten starten van vorige keer. Dus de winnaar krijgt draft positie 12 nummer 2 11 enz.
Maar dat geeft mogelijk competitie vervalsing om de 1.1 draft positie te claimen. Ben je kansloos voor play-offs doe je er haast verstandig aan om alles te verliezen. Zeker bij een non inzet League zie ik dat niet werken.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Daarom alleen deze keer 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Haha lol...

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Roster
Voorstel is toch om 6 bench plekken te houden en roster aanpassingen alleen in te zetten voor FLEX (was WR/RB, wordt WR/RB/TE). Doordat je bij NFL fantasy alleen een IR player (en nog minder voorkomende redenen) op de RES plek mag zetten wil ik vast houden aan tenminste 6 bench plekken. Een aantal spelers op OUT moet niet de reden zijn dat je een speler uit je team moet gooien om tot een basis team te komen. Ik denk dat 6 de balans is, tussen ruimte voor OUT spelers en kwaliteit bij de waivers.

Draft datum
Aangezien het seizoen start donderdag 5 september op vrijdag nacht 6 september en de draft het liefst kort mogelijk op deze start, kunnen we inplannen op 30, 31 (augustus) of 1 september?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Alle 3 de data zijn geen probleem voor mij.

Aangezien de RES plek toch beperkt is qua gebruik, kan die weet terug naar 2 dan?
Hopelijk heeft niemand het nodig, maar als je het wel nodig hebt wordt je al genoeg gestraft in mijn ogen.
Dan wel zo fijn dat je je picks nog kan "bewaren" voor het geval ze terug komen (en zodra ze terug komen moet je toch weer andere spelers uit je team gooien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:32:
Alle 3 de data zijn geen probleem voor mij.

Aangezien de RES plek toch beperkt is qua gebruik, kan die weet terug naar 2 dan?
Hopelijk heeft niemand het nodig, maar als je het wel nodig hebt wordt je al genoeg gestraft in mijn ogen.
Dan wel zo fijn dat je je picks nog kan "bewaren" voor het geval ze terug komen (en zodra ze terug komen moet je toch weer andere spelers uit je team gooien).
Ja, die is al naar 2 gezet.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 09:46
Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1 september, rond NFL tijd :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RudyL
Amelandbor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:28:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1 september, rond NFL tijd :P
20:00 / 20:30 geniet mijn voorkeur, dus voor nu even een concreet eerste voorstel.

Draft voor fantasy: zondag 1 september 20:00

@Bazziek @apis29 @Shenk @Bad Brains @chevsticks @Miggel @Sf1nX @alwind @BSTNjitRam @Kloever

[ Voor 15% gewijzigd door RudyL op 11-07-2024 14:59 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Fine by me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Hoe zitten we verder in de voorbereiding? Heb zelf al een aantal mock drafts gedaan als bezigheidstherapie en weet wel op welke posities ik hoop en welke ik absoluut niet hoop.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Qua positie kan je weinig aan doen anders dan hopen en daar valt en staat ook je draft mee. Ik duik er wel in wanneer ik weet welke pos. ik moest draften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik zorg dat ik er ben. *O*

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Ja, prima wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Staat in de agenda

Dacht doe nog even een mock maar via de website is de site plat....

[ Voor 66% gewijzigd door Kloever op 12-07-2024 11:33 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Kloever schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:33:
Staat in de agenda

Dacht doe nog even een mock maar via de website is de site plat....
fantasy.nfl.com bedoel je? Krijg je ook een 400 bad request?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
RudyL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:08:
[...]

fantasy.nfl.com bedoel je? Krijg je ook een 400 bad request?
Jup en jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Site cookies verwijderen heeft het bij mij verholpen, maar krijg die ook vaak terug

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
Wat mij betreft ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Dat werkte inderdaad. Maar de Mock blijft laden. Zal het vanavond nog wel eens proberen. GSM werkt die prima

[ Voor 13% gewijzigd door Kloever op 12-07-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
RudyL schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:52:
[...]

20:00 / 20:30 geniet mijn voorkeur, dus voor nu even een concreet eerste voorstel.

Draft voor fantasy: zondag 1 september 20:00

@Bazziek @apis29 @Shenk @Bad Brains @chevsticks @Miggel @Sf1nX @alwind @BSTNjitRam @Kloever
@Bazziek @Sf1nX hopelijk kunnen jullie ook?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
RudyL schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Ja sorry vergeten te reageren. Zet em in de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

Sf1nX

Tuinder

RudyL schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Ja moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Nice, dat ging soepeler dan vorig jaar. Nu dus definitief, zondag 1 september 2024 om 20:00 de draft.

Allemaal Receiver (Netflix) al gekeken, vind het weer erg leuk om te volgen, net als afgelopen jaar Quarterback.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maar eens beginnen met de voorbereiding O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiVdrX6Z4ZzLffshtxyey0kwIu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KwsfL6qsfhrj1olnEKlVdtXS.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:09:
Maar eens beginnen met de voorbereiding O-)
Haha gaaf een heel magazine gericht op fantasy. Wist niet dat dit bestond, maar achteraf geen verbazing dat het bestaat. Draft over een dag of 10, gaat gelukkig ook inhouden dat het snel weer redzone tijd is. Zin aan het nieuwe seizoen. Verwachting van het seizoen geef ik pas na de draft haha

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Haha gaaf een heel magazine gericht op fantasy. Wist niet dat dit bestond, maar achteraf geen verbazing dat het bestaat. Draft over een dag of 10, gaat gelukkig ook inhouden dat het snel weer redzone tijd is. Zin aan het nieuwe seizoen. Verwachting van het seizoen geef ik pas na de draft haha
Dit is gewoon een wekelijkse sportkrant, maar er zijn idd ook enkele magazines met een jaarlijkse uitgave speciaal voor Fantasy (voor elke van de grote vier sporten een aparte)

Deze bijv. (maar de info die je via de diverse websites en 'creators' krijgt is vele malen uitgebreider en uiteraard up to date)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVeUupb5cJj03jq6PY9X7piyeRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jADjoItIvGLTaAzVeQeYbeak.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:09
RudyL schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:29:
Nice, dat ging soepeler dan vorig jaar. Nu dus definitief, zondag 1 september 2024 om 20:00 de draft.

Allemaal Receiver (Netflix) al gekeken, vind het weer erg leuk om te volgen, net als afgelopen jaar Quarterback.
Ja was top. Geeft een erg mooie inkijk in de spelers.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bad Brains
Nog 3 nachtjes slapen boiis.

• RudyL
Yep en volgen we allemaal de laatste ontwikkelingen?

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Een dag van te voren kijk ik wat joeptjoep filmpjes :)
Ik zal toch nooit winnen want er zijn top spelers die ik nooit zou opstellen omdat ik het tuig van de richel vindt.

Komt wel goed lol.

• Bazziek
RudyL schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

Yep en volgen we allemaal de laatste ontwikkelingen?
Op het laatste moment maak ik een lijstje en hoop ik dat ik weer met veel mazzel naar de titel struikel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ik heb zelf wat spelers opgeschreven waarvan ik denk dat ze ver komen of goed genoeg zijn. Bye heb ik nog niet na gekeken moet ik zeggen, denk dat ik dat er gewoon op gok. En de rest zie ik wel.

Moet alleen nog even voor mezelf beslissen of ik DAZN weer aanvraag of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Voorbereiding van het andere soort :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEAahWNZo-ujGDDEXWjBZUr8Ws0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oz5QZCtvaQ2MAicXm8ytNEsM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
De draft room is geopend en deze positie wou ik niet, zucht

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
RudyL schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:30:
De draft room is geopend en deze positie wou ik niet, zucht
Hopen dat CMC een heel goed jaar heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Ah kak. Ben ik weer zo laat in de draft... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ben nu bezig met m'n andere draft, nog vier ronden te gaan . Wordt zelfs ge-livestreamed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ben er bij, dacht eigenlijk dat we pas om 20u draften, dus geluk bij een ongeluk ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:53:
Ben er bij, dacht eigenlijk dat we pas om 20u draften, dus geluk bij een ongeluk ;P
We draften ook om 20:00, dat gaat inhouden, 30 minuten voorafgaand is de lobby open en weet je welke plek je hebt

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:54:
[...]

We draften ook om 20:00, dat gaat inhouden, 30 minuten voorafgaand is de lobby open en weet je welke plek je hebt
Fout getypt, dacht dat om 20u draft volgorde was en 20.30 draft.
Zoals je ziet ben ik er helemaal klaar voor ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miggel schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:48:
Ah kak. Ben ik weer zo laat in de draft... :(
Liever laat dan ergens in het midden, maar eens zien hoe dit uit gaat pakken. Bij de mock drafts was het ook maar middelmatig ...
En net afkomend van een 8 team draft gaan die WR's er ondertussen wel hééél snel uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Nou dat was em weer. Net zoals vorig jaar in het midden gedraft. Benieuwd wat de grote NFL.com AI me voor cijfer gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Mijn laptop ging op standby dus de laatste pick gemist, maar Bears is prima voor komende week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bazziek schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:08:
Nou dat was em weer. Net zoals vorig jaar in het midden gedraft. Benieuwd wat de grote NFL.com AI me voor cijfer gaat geven.
Ik ga idd weer voor het één-na slechtste cijfer van de klas O-) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Nou ik ben benieuwd naar de draft recap, ben met de basis wel tevreden, maar heb er denk ik wat te weinig achter.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Als ik zelf naar de andere teams kijk, vind ik dat EHV Chiefs de draft heeft gewonnen. Dat zegt overigens niets haha

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
lol, whatever.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Aof0APFfRx20Wv0QlLod5dH8hU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xq5dShsfV9OTfwdAu5H3ekym.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP3dHRM4ibO27jf1wuc-s1ZzseE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GdPcpOt0SzNsBDtXGbGYXm8P.jpg?f=user_large

De vorige was van afgelopen seizoen

[ Voor 41% gewijzigd door RudyL op 02-09-2024 08:23 ]

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N72vEgJHH0w0TRszqoABDq5YcTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CtZyIdKuxfaPqkFGEpHsIu65.png?f=user_large

Dus eigenlijk heb ik het heel slecht gedaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Kloever schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:20:
[Afbeelding]

Dus eigenlijk heb ik het heel slecht gedaan.....
Ze kijken daar ook gewoon naar wat is de Average Draft Position (ADP) en wanneer heb jij die speler gepakt. Heb je veel reaches, wat je zeker in de eerste ronden hebt gedaan dan is je beoordeling lager. Zegt nogmaals niets over de uitkomst, maar denk dat je team ook kom bestaan uit

Jefferson
Pachecho
Mahomes
DJ Moore
Kittle
Swift
Reed

En als je dan Justin Jefferson hebt of je hebt Jerry Jeudy, beide JJ, maar je team is (normaliter) veel beter af met Jefferson. Zelfde voor de Running Back, heb je Pacheco of Taysom Hill (oke andere positie) in je selectie, het maakt een verschil.

Ik denk dat het goed is dat je volgende keer mock drafts simuleert. Dan zie je ongeveer in welke ronde spelers weggaan en kan je ze dan picken. Wil je iets minder risico pik je ze een ronde ervoor. Kittle gaat denk ik op zijn vroegst in ronde 6. Nu kost het je zoveel meer dat je daar later hinder van ondervindt. Je picks zijn niet slecht, je hebt alleen de dubbele hoofdprijs voor velen betaald

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Welke Fantasy gebruiken jullie? :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
NFL.com variant

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
RudyL schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat het goed is dat je volgende keer mock drafts simuleert. Dan zie je ongeveer in welke ronde spelers weggaan en kan je ze dan picken. Wil je iets minder risico pik je ze een ronde ervoor. Kittle gaat denk ik op zijn vroegst in ronde 6. Nu kost het je zoveel meer dat je daar later hinder van ondervindt. Je picks zijn niet slecht, je hebt alleen de dubbele hoofdprijs voor velen betaald
En ik denk dat ik daar dus de mist in ging. Ik ging er vanuit dat het zo werkte dat je eigenlijk zoals in, ik noem maar wat, Magic de beste kaart(speler hier) trekt die je tegen komt. Dus ik zag een Kittle en een Mahomes en ik dacht snel inpikken voordat iemand anders hem pakt. Maar zo werkt dat dus blijkbaar niet? Heb me wel ingelezen maar denk dit gedeelte gemist ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hebben jullie een specifieke league die ik kan joinen? Of is dat niet meer mogelijk? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Kloever schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:42:
[...]

En ik denk dat ik daar dus de mist in ging. Ik ging er vanuit dat het zo werkte dat je eigenlijk zoals in, ik noem maar wat, Magic de beste kaart(speler hier) trekt die je tegen komt. Dus ik zag een Kittle en een Mahomes en ik dacht snel inpikken voordat iemand anders hem pakt. Maar zo werkt dat dus blijkbaar niet? Heb me wel ingelezen maar denk dit gedeelte gemist ofzo.
De Magic-draft tegenhanger is niet de normale draft, maar Rochester.
Iedereen kiest 1x uit de gehele pool, niet enkel uit een selectie die je geopend hebt (zoals in Magic)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NX3XDMm1lFjNTrJv4lVaMQIoU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rXwHdX0zU5UqcIPi2DuV98JL.png?f=user_large

Vrijwel dezelfde voorspelling als vorig jaar, toen 11-4 en 3e voorspeld. Maar we hebben allemaal kunnen zien dat ze er flink naast kunnen zitten ;P
Rivanov schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:43:
[...]

Hebben jullie een specifieke league die ik kan joinen? Of is dat niet meer mogelijk? :)
Dit was onze league die net gedraft heeft (en dus vol zit).

[ Voor 11% gewijzigd door BSTNjitRam op 02-09-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Thanks @BSTNjitRam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shenk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHLN_2XJbvGVzPIqu402CVWswJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zFim68jx5RVV5KUAUVw1Xwe.png?f=fotoalbum_large

Tja. Benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Gehele draft overview:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PepeY0qaTR76J85qisWoF7rfPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TvtnhB3hhMi3RNeVsf93l4IH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Die projections zijn een lachertje, zeker als ze de boel tegenspreken in dezelfde zin.
AI gaat de wereld veroveren, maar vandaag nog niet. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Het team wat ik altijd wel indrukwekkend vind, is bij NFL altijd één van de laagste in de scores, hmmm.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Kloever schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:42:
[...]

https://www.profootballne...-is-adp-fantasy-football/

https://fantasy.nfl.com/draftcenter/breakdown

ADP zegt niet altijd wat, want die houdt niet direct rekening met je league format. Kan best zijn (zeer reeel) als je superflex speelt (mogelijkheid tot opstellen twee QB's) dat Mahomes in ronde 1 weggaat. Speel je Tight End Premium, zal Kittle ook eerder weggaan dan huidige ingeschat ronde 6.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX89Ld8TkQP7oyrO9NztfwRRBxM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fYjTdYubsHJXpc6qUkH8tnVn.jpg?f=user_large

Betere projection dan vorig jaar (10e) en 8e geworden. Dus nu ga ik voor plek 7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Kwam deze video nog tegen over FAAB voor wie nog niet weet wat het is.

https://www.nfl.com/video...-agent-acquisition-budget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhhqYHPKy54AhB4YeENQpzpo6vM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fLo8m29yEoJq7pI25r4DmZXr.png?f=fotoalbum_large

Gaat een pijnlijk seizoen worden gok ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Dus er zijn nu 3 teams die vechten op plek 10 ? Bijzonder. Ik ga door voor p5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7Y_0M20cRZeKjCwwlJj8pEwViE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TJFIhKZ6ctTmEeA4SgIw1Yu.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste