Foto uitdaging 2024-2: “Brutaal” Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:28
Zo foto uitdaging nummer 2 van 2024:

Thema van deze foto uitdaging: “Brutaal”.

Deze uitdaging loopt tot en met donderdag 23mei. (weekje langer door Hemelvaartsdag)

Lees ook de regels nog even opnieuw door, deze zijn wat aangescherpt en bijgeschaafd. Heel veel succes weer en we hopen dat het weer leuk wordt.

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging start wanneer de voorgaande is afgerond, wanneer hij eindigt is altijd in de startpost te vinden. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten des te beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars resultaten te beoordelen en complimenten of tips te geven. Kom dus ook nog even terug om te praten over posts die na je eigen geplaatst zijn, dat houdt het topic levendig.
Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het topic of DM één van ons, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op de dag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt aan het einde van de datum genoemd in de startpost (middernacht dus).
• de foto/inzending moet nieuw gemaakt worden in het tijdvak van de uitdaging, dus geen archiefbeelden (helaas is gebleken dat we hier streng op moeten zijn, dus we zullen ze verwijderen als ze toch geplaatst worden)
• we verwachten dat je ook de moeite neemt om de resultaten van anderen te waarderen en daar op te reageren. Het is zeker niet verplicht om over elke foto wat te zeggen, maar een paar eruit pikken waar je daadwerkelijk iets van vindt is wel het minste wat je kunt doen.
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te af te ronden en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp, maar niet iedereen zal de oude topics blijven teruglezen en reageren.
• meerdere inzendingen mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet.

• voel je vrij om zo creatief mogelijk de uitdaging te volgen, maar probeer wel te zorgen dat de kijker daadwerkelijk de link met de uitdaging ziet zonder daar toelichting voor nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Toch lastiger dan ik dacht, durf ik over mijn eigen schaamte heen te stappen en de foto te maken die ik wil maken? Voor alle ideeen die ik heb moet ik een (flink) stukje buiten de comfortzone stappen.

Lukt het bij de rest wel om brutaal te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Je vult m nu zelf in als dat wij buiten lijntjes moeten gaan. Die associatie had ik niet voordat je m hier plaatste.

Ik vind m erg lastig, heb wel een idee, maar die heeft niet te maken dat ik zelf brutaal op iemand afstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Barrycade schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:06:
Je vult m nu zelf in als dat wij buiten lijntjes moeten gaan. Die associatie had ik niet voordat je m hier plaatste.

Ik vind m erg lastig, heb wel een idee, maar die heeft niet te maken dat ik zelf brutaal op iemand afstap.
Dat was inderdaad mijn invulling, ben echt heel benieuwd naar de invulling van anderen. (Dat is waar de uitdagingen vooral inspiratie geven)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55

RvL

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Neem gewoon een Labrador met een schoenenmanie en trek een schoen uit. Let vervolgens 5 tellen niet op en je ziet vanzelf een bruine kop voorzichtig langs je benen komen om stilletjes je schoen te jatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4mtIck94Eme1G2kXEcxowNpAuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bknlZ5Bm4UcmyRyrhVCsUWgf.jpg?f=fotoalbum_large

Typische karaktertrek van haar: als ze iets heeft gejat wat ze niet mag hebben vlucht ze onder de eetkamertafel en gaat ze je brutaal aan staan te kijken :D

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 08-05-2024 11:00 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psfan
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:21
Ik vind het wel een lastig onderwerp. Ik kan van wat dingen bedenken dat qua verhaal " brutaal" vertellen, maar dan heb ik geen idee hoe ik dat moet vastleggen zodat ik mijn foto ook leuk vind om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RvL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:58:
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Neem gewoon een Labrador met een schoenenmanie en trek een schoen uit. Let vervolgens 5 tellen niet op en je ziet vanzelf een bruine kop voorzichtig langs je benen komen om stilletjes je schoen te jatten.

[Afbeelding]

Typische karaktertrek van haar: als ze iets heeft gejat wat ze niet mag hebben vlucht ze onder de eetkamertafel en gaat ze je brutaal aan staan te kijken :D
Leuk gevonden. Het is niet dat ik daar direct 'brutaal' in mijn hoofd krijg als ik hem buiten dit topic tegen zou komen, maar ik heb zelf ook geen betere ideeën. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55

RvL

@Gonadan
Het helpt natuurlijk als je het karakter van de hond kent, dan kan je de foto beter in context plaatsen.

Ik moet zeggen dat het, behalve deze ene foto, lastig is om met andere ideeën te komen. Nog twee dagen dus we hebben nog even ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Nou mijn idee is totaal mislukt, dacht op de lokale kermis hier wat foto;s te maken van groepjes Jongeren. Maar die waren vooral veel te druk met zichzelf en haantjes gedrag naar andere groepen tot massale vechtpartijen aan toe.

Dit zijn de enige twee jongens die brutaal vroegen of ik een foto van hen wilde maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgfRtOA1Habvn9JTQYaMeaz-0hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDcBYXuv7OFZsCx1hr6ZitkW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3MelMbQB-DZjjd5X_7dcnlJs_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaLAdbpVTWFUb32IurghG78k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 21-05-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@RvL Huisdieren zijn meesters in hun eigen ding doen. De kat hier doet soms ook of zijn neus bloedt als hij een stukje komkommer uit de keuken gestolen heeft. of je stoel inpikt zodra je 2 seconden opstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 21:12

Karel V

Een simpele ziel

@nachtnet Leuk dat je het initiatief neemt om de weekthema's weer nieuw leven in te blazen.

Wat als brutaal wordt ervaren verschilt per persoon. Wanneer is iets brutaal en wanneer is het ondeugend of stoer of asociaal of...? Een gevoel of emotie overbrengen op beeld vind ik lastig zeker omdat er snel een overlap is naar andere thema's. Top dat je het aandurft dit keer een gewaagd thema te kiezen.

Bij deze een foto om het initiatief voor de weekthema's te supporten. Of het gelukt is om het thema "brutaal" over te brengen laat ik liever aan de mening van de kijker over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOITr1NoNkyNlghK3fFPjEnipGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S7AL6yonPBXqofmgbnx2rm8j.jpg?f=user_large

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:35:
Nou mijn idee is totaal mislukt, dacht op de lokale kermis hier wat foto;s te maken van groepjes Jongeren. Maar die waren vooral veel te druk met zichzelf en haantjes gedrag naar andere groepen tot massale vechtpartijen aan toe.

Dit zijn de enige twee jongens die brutaal vroegen of ik een foto van hen wilde maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik sta vooral te kijken van de onwijze vintage/film vibe die je foto's hebben. Hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen? :) Ik vind ze echt top

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
FeareX schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Ik sta vooral te kijken van de onwijze vintage/film vibe die je foto's hebben. Hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen? :) Ik vind ze echt top
Serieus? Dank dan.
Settings waren: Nikon D80 + 18-135mm @ 66mm,1/40 f/5.6, Iso 1250, ingeflitst met kleine ingebouwde flitser op langzaam, wit balans daglicht. in nabewerking iets helderheid omhoog en wat geschoven met de witbalans.

Maar eigenlijk komt het bijna zo uit de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psfan
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:21
Beetje laat, maar kwam dit vanavond tegen.
Een brutale roos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCframTP88sskGJC71bSh3Bpan8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIcFxMnCNWOgEXyWCRgMHDl0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-05 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITtpByv11gRvTNamzdAMPIwg-8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRn1vPMmYFX859aAvXJygkRT.jpg?f=fotoalbum_large

😁

[ Voor 5% gewijzigd door Maulet op 29-05-2024 10:28 ]

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NFvyp7NR-I6n3bd5MZjUQWfEN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7wVSa4iKvs423MPLIcQYKI9.jpg?f=fotoalbum_large

Veel te laat, ik weet het, maar dit speelde zich afgelopen zaterdag voor mijn neus af en ik vond dit zo goed bij het thema 'brutaal' passen dat ik hem alsnog maar plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Andrejan onverwachte foto voor het thema. Mooie kleuren. Het wit en het bruin van het tafeltje, de mus en het kopje passen heel goed bij elkaar zo. Zeker met dat streepje groen in de achtergrond.
Pagina: 1