Fotouitdaging 2024-3: “Druk(te)” Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:36
Tijd voor een nieuwe fotouitdaging

Deze keer met het thema “Druk/Drukte

Soms hebben we het veel te druk om ook nog eens die ene foto te gaan maken, soms zoeken we juist de drukte op.

Zie de vorige edities voor de spelregels

Uitdaging loopt tot 18 juni

Veel plezier

mocht iemand ideeën hebben voor een van de komende edities.. Stuur maar een DM.

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 04-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pfoe, dat is wel een toepasselijke. De vorige vond ik lastig en dan is drukte een excuus, kijken of ik dat deze keer beter kan doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Laat ik maar aftrappen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4fS4oVNFJqEWjTDT7Ztt_-ilLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egFwJ55o7SpgKxifiFWpYUdh.jpg?f=fotoalbum_large

De druk die op alle plaatsen te zien is. Nederland moet presteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cassiespook
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-04 10:01
Heb 8 juni de 4 Engelse Mijl en halve marathon gefotografeerd. Man man man wat was het toen druk in Zwolle. Ruim 13000 lopers en dan ook nog eens een bomvolle binnenstad. Dus ja, het was druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7u99j2amRLT3_yQASn5pOrzhNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh9yT3WS9uTzRxSZAdviksYe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-04 16:37
@nachtnet Ja, het EK-voetbal geeft wat psychische druk.
@Cassiespook De drukte is op jouw foto duidelijk zichtbaar. Mooi licht ook.

Het is maar wat je druk noemt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFE56b3lMGuw0-KfpEbD0tRWwTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhZKGHje6u6gvRG2KG5XVwGU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 16-06-2024 21:57 . Reden: textueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wauw wat een mooie plaat @JoStad !

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
JoStad schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:53:
@nachtnet Ja, het EK-voetbal geeft wat psychische druk.
@Cassiespook De drukte is op jouw foto duidelijk zichtbaar. Mooi licht ook.

Het is maar wat je druk noemt:
[Afbeelding]
@JoStad moest echt even twee keer kijken. Bijna surrealistisch zoals AI dat zou maken. Mooi beeld, (en vooral licht!)

@Cassiespook wel echt de drukte. mooi licht, ik zou zelf misschien nog een stukje links hebben gecropt. (halve man met groene t-shirt & halve verkeersbord zouden van mij weg mogen(, en misschien zelfs zou je de plaat bijna vierkant kunnen maken en dan ook de renner met het zwarte tshirt weglaten)

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 17-06-2024 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30

RvL

Druk, sommigen kunnen er beter mee omgaan dan anderen.

Ik ben al regelmatig te gast geweest bij Taptoes, zowel als toeschouwer als fotograaf. Afgelopen weekeinde de Taptoe Den Bosch mogen fotograferen.

Het Signaal Taptoe, oorspronkelijk gespeeld als afsluiting van de militaire dag, wordt traditioneel ook gespeeld als afsluiting van een taptoe, gevolgd door de volksliederen van de deelnemende landen.

Het is een moment van grote druk voor de trompettist in kwestie: jij staat daar, alleen, in de spotlight. Honderden of bij de grote taptoes zelfs duizenden toeschouwers hebben hun ogen op jou gericht. Zelfs een gelauwerde beroepsmuzikant als Brian Bonga, afgebeeld op de onderstaande foto, voelt dan de druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-dynf0_PVZSxkkXpjtEGh7jp9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uh3NHP1nwttp8Xxoj3j0XjFl.jpg?f=fotoalbum_large

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30

RvL

@nachtnet
De Oranjekoorts is een druk die ik persoonlijk minder voel. Maar goed, ik ben dan ook niet zo'n voetbalfan. Ik zou nog niet eens weten wie er onder de lat staat (Van Breukelen toch?)

@Cassiespook
Dat is inderdaad aardig druk daar!

@JoStad
Prachtig licht! Wel vind ik de saturatie/contrast van de voorgrond wat hoog en ik hoop van harte dat het links boven in de hoek vogels zijn en geen vuil op de sensor :D

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-04 16:37
@RvL Ja, het spelen van de juiste noten in het juiste tempo voor publiek kan nogal wat druk opleven. Door de bokeh wordt de trompettist mooi benadrukt. :)
Pagina: 1