Automatische kattenbakken

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 20:27
Wispe schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:47:
[...]

Daar heb je het al.

Wel graag volledig zijn alvorens je een product helemaal afkraakt.
Daar heb ik wat? Ik heb een standaard LR3 gekocht, en die vond ik stinken.

Bij andere kattenbakken hoef je niet allemaal add-ons te kopen om ervoor te zorgen dat het niet zo erg stinkt. _/-\o_

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Landon schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:12:
[...]

Bij andere kattenbakken hoef je niet allemaal add-ons te kopen om ervoor te zorgen dat het niet zo erg stinkt. _/-\o_
Als je het topic doorleest, ben jij zowat de enige die dat ervaart.

<knip> We houden het vriendelijk

[ Voor 20% gewijzigd door Septillion op 31-12-2025 13:37 ]

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Hi all, ik heb nu ongeveer een half jaar de LR4.

Ik heb daar nul klachten over, behalve dat hij duur is. Maar dat is hij wat mij betreft waard. Je hebt gewoon geen omkijken naar het ding, doet wat hij moet doen, altijd. Voor de LR4 heb ik de Poopy (twee denk ik?) gehad, maar die heb ik na een paar weken teruggestuurd.

Het was het allemaal net niet.
- Afvalzak was aan de kleine kant. Met twee katten elke 3 a 4 dagen vervangen
- Het vastmaken/vervangen van de zak was niet ideaal met lusjes van de zak om een inkeping / blokje knopen
- Maakte vrij veel geluid tijdens het draaien
- Hele apparaat/ton/cilinder draaide (niet de binnenkant)
- App was destijds een variant die niet lekker werkte en voor veel meer apparaten bedoeld was.
- Ging niet zo veel grind in (t.o.v. LR4)
- Grind lag er vaak scheef in na het draaien

Het zijn wellicht zaken die voor iemand anders minder storend of vervelend zijn, maar ik hoef bij de LR4 meestal pas na zeven of acht dagen de zak te vervangen. En dat is net zo makkelijk als je zak van de prullenpak wisselen. Ook het grind bijvullen gaat handiger door de hoek van de opening.
Twee Europese korthaar poezen hier, niet woest grote units met hun ~3.5kg

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 20:27
TheDude84 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:54:
Hi all, ik heb nu ongeveer een half jaar de LR4.

Ik heb daar nul klachten over, behalve dat hij duur is. Maar dat is hij wat mij betreft waard. Je hebt gewoon geen omkijken naar het ding, doet wat hij moet doen, altijd. Voor de LR4 heb ik de Poopy (twee denk ik?) gehad, maar die heb ik na een paar weken teruggestuurd.

Het was het allemaal net niet.
- Afvalzak was aan de kleine kant. Met twee katten elke 3 a 4 dagen vervangen
- Het vastmaken/vervangen van de zak was niet ideaal met lusjes van de zak om een inkeping / blokje knopen
- Maakte vrij veel geluid tijdens het draaien
- Hele apparaat/ton/cilinder draaide (niet de binnenkant)
- App was destijds een variant die niet lekker werkte en voor veel meer apparaten bedoeld was.
- Ging niet zo veel grind in (t.o.v. LR4)
- Grind lag er vaak scheef in na het draaien

Het zijn wellicht zaken die voor iemand anders minder storend of vervelend zijn, maar ik hoef bij de LR4 meestal pas na zeven of acht dagen de zak te vervangen. En dat is net zo makkelijk als je zak van de prullenpak wisselen. Ook het grind bijvullen gaat handiger door de hoek van de opening.
Twee Europese korthaar poezen hier, niet woest grote units met hun ~3.5kg
Ik ben nu ook naar LR4 aan het kijken, jammer dat de LR5 nog niet te koop is in Europa

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Landon schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:45:
Ook ik moet er binnenkort weer aan geloven: eind volgende maand komen twee Britse Kortharen mij vergezellen. Twee jaar geleden had ik al een kat en een Litter-Robot 3. Die werkte in principe prima en het schoonmaken was niet heel erg veel werk.

Nu zie ik dat de Litter-Robot 4 een prijskaartje van €899 heeft. Dat vind ik toch echt te fors voor een automatische kattenbak. Daarnaast vind ik het design ook niet bijzonder mooi, zeker niet voor dat geld.

Momenteel twijfel ik sterk tussen de Revo-Loo en de Neakasa M1, maar ik vraag me af of deze beide wel groot genoeg zijn voor Britse Kortharen.

EDIT: Ik vond de Litter-Robot 3 uiteindelijk stinken en achteraf het geld niet waard.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Midden segment heb ik niet uitgeprobeerd, laag en hoog segment wel en nog steeds tevreden met de LR4.

• Poopy
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12-01 11:58

Poopy

Bedrijfsaccount Poopy
michel2506 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 23:15:
Wij hebben nu een week of 6 de poopy nano 2 en op zich tevreden. Echter sinds 2 weken regelmatig problemen dat de verbinding verbroken lijkt te worden tijdens de reiniging. Dan blijft de poopy hangen en is deze onbruikbaar.

Ik heb al geklooid met apart wifi netwerk, 2.4ghz etc maar dit maakt allemaal niet veel uit. Wanneer hij na minuten (soms wel tientallen) verder gaat stuurt de poopy de volgende melding
[Afbeelding]

Iemand nog tips. De katten kunnen geen gebruik maken wanneer deze in deze staat is. Ik vind het ook gek dat deze bevriest en niet het reinigingsprogramma afmaakt bij een hickup in de verbinding

Is er wellicht ook een alternatief voor de Tuya app die ik kan proberen?
Hey Michel, ik heb de vraag uitgezet bij ons support team en zal z.s.m. bij je terugkoppelen om te kijken wat er aan de hand is!

[ Voor 7% gewijzigd door Poopy op 05-01-2026 20:20 ]

• Poopy
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12-01 11:58

Poopy

Bedrijfsaccount Poopy
D-e-n schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:10:
[...]

Dus de kattenbak werkt alleen als er een netwerk verbinding is? Dat is voor mij echt een dealbreaker. Sowieso hoeft er wat mij betreft geen app bij te zitten. Ik ben helemaal voorstander voor slimme technologie maar hoef echt geen melding te krijgen wanneer een kat op de bak is geweest.
Heya! Dit lijkt een reactie op het bovenstaande bericht over de Poopy. Onze kattenbak werkt ook gewoon zonder app :)

De app is optioneel, maar geeft je inzichten in wanneer je bijvoorbeeld het zakje moet vervangen, en het toiletgedrag van je kat!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 15:19
De poopy gaat deze week retour.

Ik vertrouw het product niet meer. Ik weet niet of het een uniek probleem is, maar het is te gek voor woorden dat de reiniging vanuit de app gewoon bevriest bij zogenaamde verbindingsproblemen. In die staat kan de kat er ook geen gebruik van maken en kan zomaar een half uur duren als ik hem niet handmatig reset.

[ Voor 83% gewijzigd door michel2506 op 05-01-2026 20:06 ]

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 14:17
Ik zie door de dropship bomen het bos niet meer. Ik zie dat de Revo-loo precies hetzelfde is als de Nobleza SL01. Dit is opzich geen probleem, maar er is ook nog een Nobleza SL02, wat is het verschil daar weer tussen.

De litter robot is mij toch iets te duur

• celiorion
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:56
Hallo!
Leuke discussie hier. Ik wil ook graag even mijn ervaring delen als het aankomt op de automatische kattenbakken. Ik zag dat de Revo-Loo voorbij kwam, dus bij deze onze ervaring.
Wij hebben sinds een week of 3 de Revo-Loo in huis staan voor onze 2 katten (2 Ragdolls, kater van 5,4 kilo en poes van 4,5 kilo).
Waarom deze? We hadden geen idee hoe onze vriendjes erop zou reageren en of ze enthousiast werden van een elektrische bak. En daarnaast, de Litter robot is groot, lomp en wij vonden die te duur.
Op zich werkt de Revo-Loo prima voor ons. Qua grote en formaat voor die van ons werkt het goed, ze moesten op het begin even wennen aan een andere bak en het feit dat die na gebruik moest schoonmaken. We merken nu na 3 weken dat ze zonder problemen gebruik van maken.

Ik merk nog wel wat kleine dingetjes die niet perfect zijn.
De zak die de klonten opvangt zit aan de bovenkant. Als deze te “vol” zit en de kattenbak gaat een schoonmaak doen valt de zak binnenin een soort van naar beneden. De kattenbak denk dan dat er een kat op de bak zit en gaan dan in pauze mode. Op zich geen probleem, hij gaat daarna heel snel weer verder met z’n ronde.
Mijn vriendin en ik hebben allebei de app op onze telefoon staan, echter kan maar 1 persoon de “beheerder” zijn van de kattenbak. De 2de persoon heeft alleen maar lees rechten, dus die kan niet via de app de bak schoonmaken of het grint eiken. Op zich niet erg, kan ook met de knopjes op de bak zelf.
Ook heb ik nog wat vraagtekens bij de app zelf aangezien deze van een Chinese makelaardij is, daarom zit die op een IoT VLAN bij ons.
Verder is de bak nog één keer in de storing gekomen, geen idee hoe of wat, gereset en daarna deed die het weer.

Buiten deze punten geen klachten. Hopelijk heeft iemand wat aan deze informatie! :)

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 16:34
Hier nu 2 weken de Poopy in gebruik. Werkt prima, geen problemen mee. Verwisselen van de zak ook heel eenvoudig. Zodra je het apparaat niet openmaakt ook geen last van stank.

• Jeanke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-01 09:06
Hi all,

Wij hebben sinds enkele maanden (deze zomer) deze mooie boy van Trixie.
https://www.trixie.de/en/...1-1001450962?itemNo=40040, te vinden vanaf 250 in BE
Weinig toeters en bellen, geen WiFi etc maar doet het heel goed. 4 katten waarvan 2 naaktkatten. Geen merkspecifieke zakken, geen gedoe. Enkel de zak met drollen en klompjes elke 3 dagen verversen en elke 6 dagen bijvullen. Hebben zelf wel een extra 'plankje' vastgemaakt aan de grote trommel die draait omdat er 1 kat tussenzit wiens hobby het was zichzelf te lanceren na zijn behoefte. Gevolg: veel kattenbakvulling uit de robot.

Het type kattenbakvulling maakt wel uit bij deze robotten. Na wat zoeken komt de Flamingo bentonite op duidelijke 1 met catsan hygiene clumping op 2 in geval van nood.

Ik zie dat Trixie ondertussen een nieuwer model heeft: https://www.trixie.de/en/...1-1001493703?itemNo=40050.
Kan niet zeggen of deze beter werkt.

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:57
Poopy schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:56:
[...]

Hey Michel, ik heb de vraag uitgezet bij ons support team en zal z.s.m. bij je terugkoppelen om te kijken wat er aan de hand is!
Ik heb mijn poopy retour gestuurd op 20 december omdat we er niet tevreden over waren (bestel nr 12398) Nog steeds niets van gehoord of het geld terug.
Ook lijkt de site nu niet meer te werken?
Dus ik weet niet zo goed hoe ik contact op moet nemen.

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 14:17
jelke1992 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:41:
[...]

Ik heb mijn poopy retour gestuurd op 20 december omdat we er niet tevreden over waren (bestel nr 12398) Nog steeds niets van gehoord of het geld terug.
Ook lijkt de site nu niet meer te werken?
Dus ik weet niet zo goed hoe ik contact op moet nemen.
Poopy via google gaat inderdaad naar poopy.co, die is volgens mij niet juist, poopy.nl werkt namelijk wel gewoon :)

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:57
Wkrooshof schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Poopy via google gaat inderdaad naar poopy.co, die is volgens mij niet juist, poopy.nl werkt namelijk wel gewoon :)
Bedankt! Dat verklaart het een en ander.
Ik heb inmiddels contact gehad en postNL is mijn retourzending kwijtgeraakt (best knap met zo'n enorme doos). Er wordt een onderzoek ingesteld dus het is even afwachten of die nog tevoorschijn komt.
Pagina: 1 2 3 Laatste