Hallo!
Leuke discussie hier. Ik wil ook graag even mijn ervaring delen als het aankomt op de automatische kattenbakken. Ik zag dat de Revo-Loo voorbij kwam, dus bij deze onze ervaring.
Wij hebben sinds een week of 3 de Revo-Loo in huis staan voor onze 2 katten (2 Ragdolls, kater van 5,4 kilo en poes van 4,5 kilo).
Waarom deze? We hadden geen idee hoe onze vriendjes erop zou reageren en of ze enthousiast werden van een elektrische bak. En daarnaast, de Litter robot is groot, lomp en wij vonden die te duur.
Op zich werkt de Revo-Loo prima voor ons. Qua grote en formaat voor die van ons werkt het goed, ze moesten op het begin even wennen aan een andere bak en het feit dat die na gebruik moest schoonmaken. We merken nu na 3 weken dat ze zonder problemen gebruik van maken.
Ik merk nog wel wat kleine dingetjes die niet perfect zijn.
De zak die de klonten opvangt zit aan de bovenkant. Als deze te “vol” zit en de kattenbak gaat een schoonmaak doen valt de zak binnenin een soort van naar beneden. De kattenbak denk dan dat er een kat op de bak zit en gaan dan in pauze mode. Op zich geen probleem, hij gaat daarna heel snel weer verder met z’n ronde.
Mijn vriendin en ik hebben allebei de app op onze telefoon staan, echter kan maar 1 persoon de “beheerder” zijn van de kattenbak. De 2de persoon heeft alleen maar lees rechten, dus die kan niet via de app de bak schoonmaken of het grint eiken. Op zich niet erg, kan ook met de knopjes op de bak zelf.
Ook heb ik nog wat vraagtekens bij de app zelf aangezien deze van een Chinese makelaardij is, daarom zit die op een IoT VLAN bij ons.
Verder is de bak nog één keer in de storing gekomen, geen idee hoe of wat, gereset en daarna deed die het weer.
Buiten deze punten geen klachten. Hopelijk heeft iemand wat aan deze informatie!