Automatische kattenbakken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:12

SuBBaSS

-has Ryzen

Wispe schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:36:
Is jullie ervaring (ook) dat de katten aan het plastic omhulsel in de binnenkant krabben om hun pootjes te ontdoen van het grit?
Hier doen ze dat wel en ik ben bang dat ik uiteindelijk een nieuwe Litter kan kopen.
Hier niet. Sterker nog; het graven/ krabben is flink minder geworden. Ik gok omdat ze door hebben dat het al vlot na het bezoek automatisch weg gaat.

Maar wat ook helpt is een mat als dit, als uitloopmat.
Die vangt het grit ook op.
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fm.media-amazon.com%2Fimages%2FI%2F81EZWrmANHL._AC_SL1500_.jpg&f=1&nofb=1&ipt=3586f0dcd14378887630bc1d6e79e79069fc7354709ec27c161ab46174e94923

Een van de poezels hier was eerst wat terughoudend om op de mat te stappen, maar dat ging al snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 00:01:
[...]

Hier niet. Sterker nog; het graven/ krabben is flink minder geworden. Ik gok omdat ze door hebben dat het al vlot na het bezoek automatisch weg gaat.

Maar wat ook helpt is een mat als dit, als uitloopmat.
Die vangt het grit ook op.
[Afbeelding]

Een van de poezels hier was eerst wat terughoudend om op de mat te stappen, maar dat ging al snel over.
Zo ziet het nu aan de beide kanten uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjnRx20nav-vpb_2fVZsVxVU5Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEQQhLqJ1kPSpdMrNJcxWgBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet hoe ik het ze kan afleren. Erom boos worden is overdreven (en het risico is dat ze dan de Litter niet meer op durven... :+) en een tikje op hun neus snappen ze natuurlijk ook niet. Hoop dat het niet zodanig kapot wordt gekrabt.
Iemand tips hoe ik het ze kan afleren?

Die mat heb ik al liggen, helpt een klein beetje. Ik heb net zo'n shield gekocht, hoop dat het vliegend grit minder wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Wispe op 05-10-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Tazzios

..

Van het weekend de PETKIT - Purobot Max Pro gekocht nu voordelig(505 euro) te krijgen omdat de 2 versie sinds kort uit is. Via bol, hij is nu wel 600 geworden maar alsnog voordeliger dan 800.

De mais korrels die we hadden lijken het te doen, nu de katten nog. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tazzios op 07-10-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wat is nu precies de reden dat die PETKIT zoveel duurder is als de meeste andere bakken? Ik kan niet helemaal achterhalen wat zij anders doen, behalve dan dat de afvalzak aan de zijkant zit en niet achterop de bak. Of mis ik iets?
Overigens staat de Petkit MAX-2 voor €337 te koop bij Ali en wordt hij verzonden uit Polen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Tazzios

..

Wat voor andere bakken doel je dan op?
Verschillen zijn denk al snel: Tracking, camera, lucht verfrissen en capaciteit.
Verder zijn er nog automatische kattenbakken (geweest?) die katten doden. :|

Heer en meester lijkt de litterbox 4 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wispe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Zo ziet het nu aan de beide kanten uit:

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe ik het ze kan afleren. Erom boos worden is overdreven (en het risico is dat ze dan de Litter niet meer op durven... :+) en een tikje op hun neus snappen ze natuurlijk ook niet. Hoop dat het niet zodanig kapot wordt gekrabt.
Iemand tips hoe ik het ze kan afleren?

Die mat heb ik al liggen, helpt een klein beetje. Ik heb net zo'n shield gekocht, hoop dat het vliegend grit minder wordt.
Da's wel matig ja.
Heb geen directe oplossing voor je vrees ik. Behalve: precies op het moment dat ze het doen duidelijk maken dat het niet gewenst is. En dan consequent blijven. Maar ja, je bent er ongetwijfeld niet altijd bij en als ze het eenmaal aangeleerd hebben is het alleen maar moeilijker af te leren.

Wat ik hier eerder zei is dat ze eigenlijk minder zijn gaan graven tov. de oude bak. Maar dat moet ik deels terug nemen, want het lijkt erop dat als ik de nano 2 (zo ongeveer) tot de max. heb gevuld in ieder geval eentje wel flink gaat graven. Maar goed, dan alsnog niet 'tegen de wanden op' dus of daar een oplossing voor je ligt....

De kleinste had er in het begin wel een handje van om ook aan de wanden te krabbelen maar dat is ook weer overgegaan. Heb haar wel gecorrigeerd als ze het deed, maar ook toen was ik er niet altijd bij. Heb dat verder als 'kitten ondeugd' beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHVD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 20:42
Ik kom hier even tussendoor met een compleet off-topic vraag, maar ik ben dus opzoek naar voederbakken inplaats van kattenbakken. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Ik zit zelf nog te twijfelen of ik nou wel of niet een "smart" kattenbak moet nemen voor mijn 2 toekomstige kittens, maar tot die tijd lijken de voederbakken mij net iets meer belangrijk aangezien ik om de week een weekend weg ben, en ze vast wel even wat langer met een vuile poepdoos kunnen dan dat ze zonder eten komen te zitten.

Heb zo 1 2 3 niet zo gauw een topic gevonden behalve de algemene alqara / xiaomi domotica, maar 8k reacties doorspitten voor de voederbakken gaat mij iets te ver op dit tijdstip :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Ik had overigens van dat graszaad kattenbak korrel gebeuren gekocht maar dat was ern drama in de Litter Robot 4, het vormt wel klonten, kaar die blijven kleven aan de bol 5ot er hele plakaten (van binnen nog steeds nat) gevormd zijn. Afrader..

We gebruiken nu Ever Clean, top spul, masr jemig, wat duur!

Iemwnd die een betaalbaar alternatief weet?
Het spul van de Lidl is prima, maar stuift zo erg dat de sensoren continu fouten geven.

[ Voor 29% gewijzigd door RoosW op 08-10-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:13:
Ik had overigens van dat graszaad kattenbak korrel gebeuren gekocht maar dat was ern drama in de Litter Robot 4, het vormt wel klonten, kaar die blijven kleven aan de bol 5ot er hele plakaten (van binnen nog steeds nat) gevormd zijn. Afrader..

Het spul van de Lidl is prima, maar stuift zo erg dat de sensoren continu fouten geven.
Ik (en mijn moeder) gebruiken deze
https://www.bol.com/nl/nl...socialshare_pdp_iphoneapp
Geen idee of jij dat te duur vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01

Even mezelf terugquoten:
absrnd schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:57:

Wij gebruiken Biokat's diamond care, met koolstof e.d, dit is het beste wat we getest hebben, minder geur, en blijft niet veel aan de liner plakken. en bij onze lokale dierenwinkel of tuincentrum te koop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlKZ-mTEq71b-h5t6-Y-aYrx3Ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAjojy2B7eA3EwXD4um1IU7g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 08-10-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
Ik heb gisteren de Revo-Loo schoongemaakt in verband met retour. Blij dat ik het heb teruggestuurd, want als ik 'm om de zoveel tijd zou moeten schoonmaken zou ik heel ongelukkig worden. Wat een enorme klus is dat. En het lijkt er op dat het ook heeft gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_Z
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-10 22:42
_--[]--__ schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:09:
Wij hebben twee katten en een Zedar met een opvangbak aan de achterkant...

....

Nu ruim een jaar in gebruik en geen issues mee gehad

HA koppeling gaat via de Tuya local app.
Hoi, ook ik was benieuwd hoe je m in Tuya Local aan de praat hebt gekregen. De Tuya xtend werkt opzich, maar ik heb toch voorkeur voor local bediening tov netwerk afhankelijk wat die Tuya xtend integratie is!

Als ik de Zedar K1200 toevoeg in Tuya Local herkent ie m als een pet feeder of fish feeder haha, helaas zonder de juiste entities..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teunpoopy
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-10 16:33
Hey tweakers!

Teun hier, van Poopy. Even door deze thread heengegaan, en wat een hoop mooie feedback punten en berichten lees ik hier. Bij Poopy willen we het goed doen voor iedereen, dus dat nemen we graag mee. Hier nog wat extra toelichting op topics die ik vaak voorbij zie komen:

Chinese White Label: Wij werken inderdaad nauw samen met Tonepie/Jiqu. Daar willen we ook niet over liegen. Wij willen de beste bak bieden voor een eerlijke prijs, zonder dat je meteen bijna €1000 voor een litter robot betaald. Het liefste desginen we een eigen bak, maar dit kost richting de €600.000. Die investering hebben wij niet gedaan, en claimen we ook niet te doen. Die kunnen we niet eens doen, haha. Ik kan dat ook niet echt uit het bericht opmaken,. Uiteindelijk willen we zoiets wel ontwikkelen, maar als een stel twintigers moet je ergens beginnen. Dan beter met de bak die het beste bij ons uit de test kwam. Op ons kantoor in Gilze hebben we zowat elke 'white label' bak staan, en getest. Poopy Nano 2 (zoals wij hem noemen) kwam er als beste prijs/kwaliteit uit.

Wat we wel doen is alle feedback meenemen die we krijgen over de Nano 2, en nauw samen werken met de fabriek om verbeteringen door te voeren. TonePie is een OEM manufacturer, netzoals FoxConn nauw samen werkt met Apple. Er zijn veel modellen op de markt die er op lijken, maar er zit veel verschil tussen.
- Voorbeelden van dingen die we doorontwikkeld hebben zijn:
- Vernieuwde binnenvloer die beter krasbestendig is
- Verbeterde sluiting zak
- Vertalingen van de app naar het Nederlands (ja die kunnen nog een stuk beter, we werken aan een Poopy app, TBA)
- Verbeterde hardware

Tipje van de sluier: We gaan voor het nieuwe model een keynote doen, en zullen dan ook een sectie toewijden waar de baas van tonepie/jiqu een woordje doet hierover.
Het 'base model' bak is inderdaad ook daar andere verkopers ingekocht (zoals Doel). Echter is onze samenwerking zo nauw dat alleen wij deze bak 'mogen' verkopen in Benelux. Daarom zie je bij een bak als Doel dat er poopy nano 2 staat, omdat het eigenlijk niet de bedoeling is dat die verkocht worden in Nederland. Voor het nieuwe model wat er aan gaat komen zul je dus ook geen andere white label merken meer zien, omdat wij dus super nauw samenwerken met de fabriek. De bak van doel komt met andere binnenvloer, zonder drinkfontein, uitloopmat. Qua garantie weet ik niet precies hoe het zit. Indien in Nederland gekocht heb je wel aanspraak op wettelijk, maar als het een dropshipper is is dat vaak gedoe. Wij zijn in die zin wel een 'oprecht bedrijf', met een kantoor en medewerkers in Nederland. Plus, onze bak is wat verder doorontwikkeld, en bij Doel krijg je dus niet de verbeteringen die we doorgevoerd hebben.

Je kunt deze bak inderdaad via andere verkopers op temu/aliexpress/alibaba kopen, maar daarbij zit dus niet de gehele bundel die wij samengesteld hebben. Heb je ook kans (zoals hier in thread aangegeven is) dat je gescamt word met neppe verzendcodes. Plus als er toch iets mis is met de bak (het is immers electronica), krijg je bij ons gewoon Nederlandse garantie, nederlandse support, en kun je vervangingsonderdelen bestellen. En steun je een bedrijf wat oprecht goed wil doen voor katten.

Poopy zet zich namelijk verder ook in voor goede kattendoelen, omdat wij het als bedrijf ook belangrijk vinden om een positieve impact te maken op de maatschappij. Denk aan asieldonaties, of het steunen van vrijwilligers die zich inzetten voor katten. In de toekomst willen we ook een 'care' abbonement lanceren waarbij je al je kattenzorg benodigdheden (zoals voer, medicatie, grit, zakjes, filters, etc) thuisgestuurd krijgt. We willen dan graag €1 / abonnee / maand opzij zetten om ECHT social impact te maken. Hierover later meer.

Sommige van de 'extra's' zijn inderdaad vrij duur (ons grit en de zakjes). Als start-up hebben wij nou (helaas) nog geen diep genoege zakken om alles op grote voorraad te leggen. Daarom zijn onze extra's nog wat 'duurder', zodat we zeker weten dat ons grit niet meteen uitverkocht is voor maanden. Het is namelijk erg vervelend als iemand zijn kat aan ons nieuwe grit moet laten wennen, en het vervolgens weer uitverkocht is. Zo moet de kat weer aan ander grit wennen, en dat is niet fijn. Om die reden hebben we nu ook de grit pre-orders weer offline gehaald, zodat we kunnen garanderen dat alle huidige poopy grit gebruikers nooit in deze situatie terecht komen. Zelfde voor de zakjes: als die uitverkocht raken dan heb je niet zo veel aan de Poopy. Als we goed genoeg doorgroeien kunnen we met deze producten uiteindelijk veel lager in de prijs gaan zitten.

Elyas heeft inderdaad iets van ADD, lol. Ik zit vaak achter die jongen aan om losse eindjes af te wikkelen. Echter zonder zijn visie, was er nooit een kattenmerk geweest wat zoveel goeds probeert te doen. De kattenbak scheppen werd nou eenmaal soms vergeten, maar koken kan die als geen ander, en daar kan momo vaak van meegenieten (als dit binnen het kattendieet valt).

We proberen onszelf niet te verkopen als de 'bedenkers' van de zelfreinigende kattenbak. We willen ons positioneren als experts in kattenzorg, die de beste cat care tech, voeding, grit, toys, verzekeringen, medicatie, krabpalen (en meer) voor kattenliefhebbers op de markt wil brengen. We hebben ooit gespeeld met de slogan 'Minder zorgen over zorgen', zodat je kunt genieten van wat er echt toe doet: tijd doorbrengen met je kat, niet de kattenbak of het sjouwen van grit. Dit doen we niet alleen, en zoals je in onze content wellicht hebt gezien werken we vaak samen met dierenartsen/kattentrimmmers/kattenpensioneigenaren. In de toekomst zouden we graag ook meer podcasts opnemen met kattenexperts om alle kattenouders in Nederland nog meer informatie te geven over wat goede kattenzorg in houdt. De eerste podcast verwacht ik binnen twee weken online, met niemand minder dan Piet Hellemans.

Ik begrijp het helemaal als je er skeptisch bij bent. Toen ik anderhalf jaar geleden bij Poopy kwam, dacht ik ook dat het een generiek product was, maar het gaat een stuk dieper dan dat. Dat heb ik achter de schermen nu gezien (ik ben ook mee geweest naar het hoofdkantoor in China en heb daar Mr Jang van TonePie de hand mogen schudden). Mijn missie is nu om dit aan de rest van de wereld te laten zien. Ja, we zijn een start-up, maken geregeld foutjes, maar ons hart zit op de goede plek. We werken dagelijks met ruim 30 man (vast team van 10 en een hele schil aan freelancers) om kattenzorg naar een hoger niveau te tillen.

We hebben een soort blueprint gemaakt over wat nou echt DE perfecte kattenbak is. Denk aan camera's, ai detectie van ontlasting, koppeling aan de app waarin je dierenartsen om hulp kan vragen. Voeding & drinkbakken die tracken hoeveel je kat nou eet en drinkt (wat dus in combinatie met een hoog technische bak ook ziet hoeveel je kat plast en poept, en dat dus als rapport voor een mogelijk dierenarts bezoek samenstelt). Care abbonementen specifiek voor het ras kat dat je hebt, en eventuele speciale voeding en medicatie die daarvoor nodig is.

Maar zoals jullie misschien ook begrijpen is dit visie, en moet je hier naar toe groeien. We hebben eens overwogen om richting venture capital te gaan, maar we zijn bang dat we dan het belang van de kat uit handen geven.

Goed, ik kan hier nog uren door typen maar zie dat het al weer een vrij fors bericht is. Als er vragen zijn, of dingen waarin we kunnen verbeteren, schroom dan niet om het ons te laten weten via de klantenservice, onze social dm's, of stuur me een berichtje hier op tweakers (al ben ik hier niet heel actief). We luisteren echt naar onze klanten!

Laten we samen de wereld van kattenzorg elke dag een stukje beter maken. Thanks for taking good care of your cats!

Warme groet,
Teun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28
Wispe schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:36:
Is jullie ervaring (ook) dat de katten aan het plastic omhulsel in de binnenkant krabben om hun pootjes te ontdoen van het grit?
Hier doen ze dat wel en ik ben bang dat ik uiteindelijk een nieuwe Litter kan kopen.
Ja hier ook. Al weet ik niet of het doen om zich te ontdoen is van het grit. Ik heb het hen nog niet gevraagd :+ Ik dacht dat ze het deden omdat er misschien net iets te weinig plaats is. Maar is het zo erg dan? Aan de schade te zien op de foto, daar zullen ze toch niet doorheen krabben?

Wij gebruiken gewoon het huismerk van Colruyt (België). Werkt OK. Waarschijnlijk is er wel beter maar voor €0,57/liter klaag ik niet. Geen last van stuiven. Al vind ik wel dat het regelmatig wel eens ruikt maar daar ben ik wel gevoelig voor. Misschien dat ik die Biokat van @absrnd ook eens bestel, die lijkt ook wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHVD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 20:42
teunpoopy schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:31:
Hey tweakers!

[...]

Wat we wel doen is alle feedback meenemen die we krijgen over de Nano 2, en nauw samen werken met de fabriek om verbeteringen door te voeren. TonePie is een OEM manufacturer, netzoals FoxConn nauw samen werkt met Apple. Er zijn veel modellen op de markt die er op lijken, maar er zit veel verschil tussen.
- Vertalingen van de app naar het Nederlands (ja die kunnen nog een stuk beter, we werken aan een Poopy app, TBA)
- Verbeterde hardware

Tipje van de sluier: We gaan voor het nieuwe model een keynote doen, en zullen dan ook een sectie toewijden waar de baas van tonepie/jiqu een woordje doet hierover.

[...]

Warme groet,
Teun
Hey @teunpoopy!

Ik ben op zoek naar een kattenbak voor mijn 2 nieuwe kittens die ik rond 20 á 25 november eindelijk mag ophalen, en ik zie dat de Poopy Nano 2 op dit moment én in de korting zit, en dat de huidige leverdatum van 25 november perfect samen valt met wanneer ik de katten krijg.

Je zegt dat er een keynote komt over het volgende model. Heb je het dan over de "volgende lichting van de Nano 2", of komt er bij wijze van een Nano 3 waar ik beter op kan wachten?

Deze openheid en een beetje heen en weer te kijken bij concurrenten als WOP of Kattoilet, geeft het mij een veel beter gevoel om met Poopy in zee te gaan, omdat je uitgebreid de tijd hebt genomen om zo'n lang bericht op een forum als Tweakers te zetten.

Nou ben ik dus van plan om sowieso een product van Poopy af te nemen, maar is dat nieuwe / volgende model de Nano 2 met updates, of komt er een Nano 3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:34

DropjesLover

Dit dus ->

teunpoopy schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:31:
Hey tweakers!

Teun hier, van Poopy. Even door deze thread heengegaan, en wat een hoop mooie feedback punten en berichten lees ik hier. Bij Poopy willen we het goed doen voor iedereen, dus dat nemen we graag mee. Hier nog wat extra toelichting op topics die ik vaak voorbij zie komen:

Chinese White Label: Wij werken inderdaad nauw samen met Tonepie/Jiqu. Daar willen we ook niet over liegen. Wij willen de beste bak bieden voor een eerlijke prijs, zonder dat je meteen bijna €1000 voor een litter robot betaald. Het liefste desginen we een eigen bak, maar dit kost richting de €600.000. Die investering hebben wij niet gedaan, en claimen we ook niet te doen. Die kunnen we niet eens doen, haha. Ik kan dat ook niet echt uit het bericht opmaken,. Uiteindelijk willen we zoiets wel ontwikkelen, maar als een stel twintigers moet je ergens beginnen. Dan beter met de bak die het beste bij ons uit de test kwam. Op ons kantoor in Gilze hebben we zowat elke 'white label' bak staan, en getest. Poopy Nano 2 (zoals wij hem noemen) kwam er als beste prijs/kwaliteit uit.

- Verbeterde hardware

Het 'base model' bak is inderdaad ook daar andere verkopers ingekocht (zoals Doel). Echter is onze samenwerking zo nauw dat alleen wij deze bak 'mogen' verkopen in Benelux. Daarom zie je bij een bak als Doel dat er poopy nano 2 staat, omdat het eigenlijk niet de bedoeling is dat die verkocht worden in Nederland. Voor het nieuwe model wat er aan gaat komen zul je dus ook geen andere white label merken meer zien, omdat wij dus super nauw samenwerken met de fabriek. De bak van doel komt met andere binnenvloer, zonder drinkfontein, uitloopmat. Qua garantie weet ik niet precies hoe het zit. Indien in Nederland gekocht heb je wel aanspraak op wettelijk, maar als het een dropshipper is is dat vaak gedoe. Wij zijn in die zin wel een 'oprecht bedrijf', met een kantoor en medewerkers in Nederland. Plus, onze bak is wat verder doorontwikkeld, en bij Doel krijg je dus niet de verbeteringen die we doorgevoerd hebben.

Je kunt deze bak inderdaad via andere verkopers op temu/aliexpress/alibaba kopen, maar daarbij zit dus niet de gehele bundel die wij samengesteld hebben. Heb je ook kans (zoals hier in thread aangegeven is) dat je gescamt word met neppe verzendcodes. Plus als er toch iets mis is met de bak (het is immers electronica), krijg je bij ons gewoon Nederlandse garantie, nederlandse support, en kun je vervangingsonderdelen bestellen. En steun je een bedrijf wat oprecht goed wil doen voor katten.

Poopy zet zich namelijk verder ook in voor goede kattendoelen, omdat wij het als bedrijf ook belangrijk vinden om een positieve impact te maken op de maatschappij. Denk aan asieldonaties, of het steunen van vrijwilligers die zich inzetten voor katten. In de toekomst willen we ook een 'care' abbonement lanceren waarbij je al je kattenzorg benodigdheden (zoals voer, medicatie, grit, zakjes, filters, etc) thuisgestuurd krijgt. We willen dan graag €1 / abonnee / maand opzij zetten om ECHT social impact te maken. Hierover later meer.

Sommige van de 'extra's' zijn inderdaad vrij duur (ons grit en de zakjes). Als start-up hebben wij nou (helaas) nog geen diep genoege zakken om alles op grote voorraad te leggen. Daarom zijn onze extra's nog wat 'duurder', zodat we zeker weten dat ons grit niet meteen uitverkocht is voor maanden. Het is namelijk erg vervelend als iemand zijn kat aan ons nieuwe grit moet laten wennen, en het vervolgens weer uitverkocht is. Zo moet de kat weer aan ander grit wennen, en dat is niet fijn. Om die reden hebben we nu ook de grit pre-orders weer offline gehaald, zodat we kunnen garanderen dat alle huidige poopy grit gebruikers nooit in deze situatie terecht komen. Zelfde voor de zakjes: als die uitverkocht raken dan heb je niet zo veel aan de Poopy. Als we goed genoeg doorgroeien kunnen we met deze producten uiteindelijk veel lager in de prijs gaan zitten.

Elyas heeft inderdaad iets van ADD, lol. Ik zit vaak achter die jongen aan om losse eindjes af te wikkelen. Echter zonder zijn visie, was er nooit een kattenmerk geweest wat zoveel goeds probeert te doen. De kattenbak scheppen werd nou eenmaal soms vergeten, maar koken kan die als geen ander, en daar kan momo vaak van meegenieten (als dit binnen het kattendieet valt).

We proberen onszelf niet te verkopen als de 'bedenkers' van de zelfreinigende kattenbak. We willen ons positioneren als experts in kattenzorg, die de beste cat care tech, voeding, grit, toys, verzekeringen, medicatie, krabpalen (en meer) voor kattenliefhebbers op de markt wil brengen. We hebben ooit gespeeld met de slogan 'Minder zorgen over zorgen', zodat je kunt genieten van wat er echt toe doet: tijd doorbrengen met je kat, niet de kattenbak of het sjouwen van grit. Dit doen we niet alleen, en zoals je in onze content wellicht hebt gezien werken we vaak samen met dierenartsen/kattentrimmmers/kattenpensioneigenaren. In de toekomst zouden we graag ook meer podcasts opnemen met kattenexperts om alle kattenouders in Nederland nog meer informatie te geven over wat goede kattenzorg in houdt. De eerste podcast verwacht ik binnen twee weken online, met niemand minder dan Piet Hellemans.

Ik begrijp het helemaal als je er skeptisch bij bent. Toen ik anderhalf jaar geleden bij Poopy kwam, dacht ik ook dat het een generiek product was, maar het gaat een stuk dieper dan dat. Dat heb ik achter de schermen nu gezien (ik ben ook mee geweest naar het hoofdkantoor in China en heb daar Mr Jang van TonePie de hand mogen schudden). Mijn missie is nu om dit aan de rest van de wereld te laten zien. Ja, we zijn een start-up, maken geregeld foutjes, maar ons hart zit op de goede plek. We werken dagelijks met ruim 30 man (vast team van 10 en een hele schil aan freelancers) om kattenzorg naar een hoger niveau te tillen.

We hebben een soort blueprint gemaakt over wat nou echt DE perfecte kattenbak is. Denk aan camera's, ai detectie van ontlasting, koppeling aan de app waarin je dierenartsen om hulp kan vragen. Voeding & drinkbakken die tracken hoeveel je kat nou eet en drinkt (wat dus in combinatie met een hoog technische bak ook ziet hoeveel je kat plast en poept, en dat dus als rapport voor een mogelijk dierenarts bezoek samenstelt). Care abbonementen specifiek voor het ras kat dat je hebt, en eventuele speciale voeding en medicatie die daarvoor nodig is.

Maar zoals jullie misschien ook begrijpen is dit visie, en moet je hier naar toe groeien. We hebben eens overwogen om richting venture capital te gaan, maar we zijn bang dat we dan het belang van de kat uit handen geven.

Goed, ik kan hier nog uren door typen maar zie dat het al weer een vrij fors bericht is. Als er vragen zijn, of dingen waarin we kunnen verbeteren, schroom dan niet om het ons te laten weten via de klantenservice, onze social dm's, of stuur me een berichtje hier op tweakers (al ben ik hier niet heel actief). We luisteren echt naar onze klanten!

Laten we samen de wereld van kattenzorg elke dag een stukje beter maken. Thanks for taking good care of your cats!

Warme groet,
Teun
Wij hebben ook een Poopy nano 2 en wat ik eigenlijk mis/jammer vind zijn:
  • Opening te klein om met gangbare zakken/dozen grit bij te vullen. Dat doe ik nu met een 1l maatbeker...
  • De connectiviteit. Ik wil heb eigenlijk alleen in de eerste week instellen/prutsen wat werkt, en daarna niet meer wijzigen. Maar je kan hem niet de wifi laten vergeten.
  • Een melding/lampje als de opvangzak vol is.
Extra's als AI en camera's zit ik helemaal niet op te wachten voor een apparaat als dit...

Voor de rest is hij prima tot nu toe (2 maanden)!

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunpoopy
DropjesLover schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:23:
[...]

Wij hebben ook een Poopy nano 2 en wat ik eigenlijk mis/jammer vind zijn:
  • Opening te klein om met gangbare zakken/dozen grit bij te vullen. Dat doe ik nu met een 1l maatbeker...
  • De connectiviteit. Ik wil heb eigenlijk alleen in de eerste week instellen/prutsen wat werkt, en daarna niet meer wijzigen. Maar je kan hem niet de wifi laten vergeten.
  • Een melding/lampje als de opvangzak vol is.
Extra's als AI en camera's zit ik helemaal niet op te wachten voor een apparaat als dit...

Voor de rest is hij prima tot nu toe (2 maanden)!
Feedback ga ik meenemen, hartelijk dank! Als het goed is werkt de melding voor de volle zak weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunpoopy
IHVD schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:55:
[...]

Hey @teunpoopy!

Ik ben op zoek naar een kattenbak voor mijn 2 nieuwe kittens die ik rond 20 á 25 november eindelijk mag ophalen, en ik zie dat de Poopy Nano 2 op dit moment én in de korting zit, en dat de huidige leverdatum van 25 november perfect samen valt met wanneer ik de katten krijg.

Je zegt dat er een keynote komt over het volgende model. Heb je het dan over de "volgende lichting van de Nano 2", of komt er bij wijze van een Nano 3 waar ik beter op kan wachten?

Deze openheid en een beetje heen en weer te kijken bij concurrenten als WOP of Kattoilet, geeft het mij een veel beter gevoel om met Poopy in zee te gaan, omdat je uitgebreid de tijd hebt genomen om zo'n lang bericht op een forum als Tweakers te zetten.

Nou ben ik dus van plan om sowieso een product van Poopy af te nemen, maar is dat nieuwe / volgende model de Nano 2 met updates, of komt er een Nano 3?
Fijn om te horen! Helaas mag ik nog niet te veel loslaten... Stay tuned hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

IHVD schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:55:
[...]

Hey @teunpoopy!

Let wel op dat de Poopy Nano echt... Nano is. Geschikt voor een standaard kat van een kilo of 4, niet voor grote Noorse Boskatten of Maine Coons of dergelijke.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

In de kategorie automatische kattenbakken zojuist ook de teaser voor de Whisker Litter Robot 5, 5 Pro en EVO review van One Man Five Cats online gekomen:
Inmiddels ook op hun website aangekondigd.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wel fijn die update voor de Nano 2. Staat een beetje vreemd dat de toevoeging in het Nederlands is terwijl de rest allemaal op Engels ingesteld staat. Maar wel tof dat je zo wat beter inzicht krijgt in hoe vaak de zak gebruikt is.

Daarnaast: @teunpoopy (en andere Nano 2 gebruikers): wat is precies de functie van die infrarood sensor die standaard uitgeschakeld staat (/stond) in de instellingen?
Kan daar niets over vinden in de handleiding, heb het een tijdje met die optie in- en uitgeschakeld geprobeerd maar of het nou veel deed....... Merkte er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

Dat graven is hier juist minder geworden tov. hoe ze in hun oude bakken tekeer gingen. Prijs ik me gelukkig mee.

Is dit niet wat dan?
https://www.litter-robot.com/litter-robot-4-shield.html
[Afbeelding]
Het uitlopen zul je er niet meer voorkomen, maar in ieder geval dat vliegend grit tegenhouden.
Voor de geïnteresseerden:
Ik heb sinds kleine 2 weken een shield hangen aan mijn Litter Robot. Het houdt het grit niet volledig tegen, maar het vliegt er wel minder uit. Voorheen lag het grit overal in de mat en rondom de mat op de vloer. Nu ligt het grit alleen in de mat (wordt dus opgevangen) en de vloer blijft grotendeels netjes.

Goede aankoop dus. Ik kan het aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:47:
In de kategorie automatische kattenbakken zojuist ook de teaser voor de Whisker Litter Robot 5, 5 Pro en EVO review van One Man Five Cats online gekomen:
[YouTube: Teaser for in-depth review of the Litter Robot 5, 5 Pro and EVO]

Inmiddels ook op hun website aangekondigd.
3 verschillende versie en formaten.
er wordt gesproken over de Whisker PLUS app, ik hoop echt niet dat ze naar een abonnement vorm gaan, om compleet van de kattenbak gebruik te kunnen maken.
wachten af op de "niet betaalde" review van One Man 5 cats.

[edit]
helaas gaan ze ook een abbo introduceren |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKAQqLLdsv8fNnOtKFZjBOpzDPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aGznIF64AYyUZ9adRbfo0u5b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door absrnd op 21-10-2025 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Yep, enshittification is ook begonnen bij Whisker... Al zeggen ze dat hetgeen je al had gratis blijft, maar het abonnement het eea extra oplevert, waaronder langere storage van (gewichts)metingen

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SuBBaSS schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:55:
Wel fijn die update voor de Nano 2. Staat een beetje vreemd dat de toevoeging in het Nederlands is terwijl de rest allemaal op Engels ingesteld staat. Maar wel tof dat je zo wat beter inzicht krijgt in hoe vaak de zak gebruikt is.

Daarnaast: @teunpoopy (en andere Nano 2 gebruikers): wat is precies de functie van die infrarood sensor die standaard uitgeschakeld staat (/stond) in de instellingen?
Kan daar niets over vinden in de handleiding, heb het een tijdje met die optie in- en uitgeschakeld geprobeerd maar of het nou veel deed....... Merkte er weinig van.
Dat hij niet gat draaien / stopt met draaien wanneer er een kat (of kind :+ ) voor staat cq in (wil) stappen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

DropjesLover schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:37:
[...]

Dat hij niet gat draaien / stopt met draaien wanneer er een kat (of kind :+ ) voor staat cq in (wil) stappen.
Of ik was niet duidelijk of je begrijpt me niet, maar die optie stond standaard uit. En alsnog draaide hij niet bij gebruik (de led ging sowieso al rood knipperen om aan te geven dat hij een bezoeker gedetecteerd had).
Na de update kan ik die hele optie niet meer in de instellingen vinden, dus het is op zich niet meer van belang. Maar vroeg het me gewoon af.
Het lijkt me erg sterk dat zo'n nogal belangrijke functie in eerste instantie ingeschakeld zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SuBBaSS schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Of ik was niet duidelijk of je begrijpt me niet, maar die optie stond standaard uit. En alsnog draaide hij niet bij gebruik (de led ging sowieso al rood knipperen om aan te geven dat hij een bezoeker gedetecteerd had).
Na de update kan ik die hele optie niet meer in de instellingen vinden, dus het is op zich niet meer van belang. Maar vroeg het me gewoon af.
Het lijkt me erg sterk dat zo'n nogal belangrijke functie in eerste instantie ingeschakeld zou moeten worden.
Hmm, da's bijzonder. Bij mij stond het bij uitpakken wel al aan.
Ik zie de optie aan/uitzetten (ook) niet meer in de app.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

DropjesLover schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:47:
[...]

Hmm, da's bijzonder. Bij mij stond het bij uitpakken wel al aan.
Ik zie de optie aan/uitzetten (ook) niet meer in de app.
Vandaar ook dat ik het me afvroeg. Maar aan of uit maakte al geen verschil hier. Misschien was het al wel een 'bogus-toggle' ofzo. Zou verklaren waarom hij er nu niet meer in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Review van de pre-productie modellen.

Ik ben geen voorstander van de betaalde Whisker plus app (en ik denk dat niemand dat is), zeker omdat al de gegevens van alle app verbonden litterboxes al doorverkocht wordt, en de plus app alleen maar een extra cash grab is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teunpoopy
SuBBaSS schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

hier een uitlegvideo over de sensor en andere veiligheidsopties
YouTube: Veiligheidsfuncties van de Poopy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:14

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

teunpoopy schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

Feedback ga ik meenemen, hartelijk dank! Als het goed is werkt de melding voor de volle zak weer!
Kijk ik verkeerd? Ik zie nergens een melding voor volle zak. Wel iets met afvalbak kaljbreren met het getal 3, maar daar kan ik niks aan wijzigen. Heb wel de firmware upgrade gedaan eergisteren

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

teunpoopy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:12:
[...]

hier een uitlegvideo over de sensor en andere veiligheidsopties
YouTube: Veiligheidsfuncties van de Poopy
Dank je wel! Dat verklaart en bevestigt waarom die uitgeschakeld was in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Belindo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Kijk ik verkeerd? Ik zie nergens een melding voor volle zak. Wel iets met afvalbak kaljbreren met het getal 3, maar daar kan ik niks aan wijzigen. Heb wel de firmware upgrade gedaan eergisteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTy6GLeU6TfVNZ8YakR6HQLeYhI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eAwYLOgKOS4t5QIDaDvl1btr.png?f=user_large

Dit zie ik. En ik vraag me (ook) af wat die update nu precies gedaan heeft behalve dingen toevoegen die niets doen/ niet doen wat ze zeggen.
Die teller voor het aantal keren dat de zak gebruikt is blijft op 0 staan.
De optie "Zak verwisselen" doet niets nadat ik erop druk. Kan wel gissen wat het zou moeten doen, maar daar doet de optie "Empty" wel gewoon (en die reageert ook gewoon nog).

Ik kan overkomen als een zeikerd, maar ben over het algemeen echt heel tevreden over de Nano 2.
Wat deze update nou precies toegevoegd heeft behalve onduidelijkheid vraag ik me echter wel af.
Ok ok, die toggle voor de infrarood sensor is eruit. Dat is in ieder geval duidelijk(er).

Ik gebruik hem trouwens via de LSC Smart Home app, wellicht dat daar wat aan schort...?

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 25-10-2025 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teunpoopy
SuBBaSS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:38:
[...]

Dank je wel! Dat verklaart en bevestigt waarom die uitgeschakeld was in de instellingen.
SuBBaSS schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:40:
[...]

[Afbeelding]

Dit zie ik. En ik vraag me (ook) af wat die update nu precies gedaan heeft behalve dingen toevoegen die niets doen/ niet doen wat ze zeggen.
Die teller voor het aantal keren dat de zak gebruikt is blijft op 0 staan.
De optie "Zak verwisselen" doet niets nadat ik erop druk. Kan wel gissen wat het zou moeten doen, maar daar doet de optie "Empty" wel gewoon (en die reageert ook gewoon nog).

Ik kan overkomen als een zeikerd, maar ben over het algemeen echt heel tevreden over de Nano 2.
Wat deze update nou precies toegevoegd heeft behalve onduidelijkheid vraag ik me echter wel af.
Ok ok, die toggle voor de infrarood sensor is eruit. Dat is in ieder geval duidelijk(er).

Ik gebruik hem trouwens via de LSC Smart Home app, wellicht dat daar wat aan schort...?
Hele waardevolle feedback, dankjewel! Zeer waardevol, en vind je ook zeker geen zeikerd haha.

Blijkbaar is er bij een aantal users een 'bug' waardoor de functie het (nog) niet doet. We zijn hier wel druk mee bezig om het op te lossen!

Verder is de update wel live en werkt het als volgt:
Je Poopy houdt voortaan bij hoe vaak het afvalzakje is ‘gebruikt’. Ofwel: hoe veel reinigen heeft jouw Poopy gedaan.
In de praktijk hebben we gezien dat het zakje vaak na 25 reinigingsbeurten toe is aan vervanging. Afhankelijk van hoe groot de poepjes en plasjes van jouw kat zijn kan dit getal lager of hoger uitvallen.
Zodra je op ‘Zak Verwisselen’ drukt gaat de Poopy voor 60 seconde in een stand waarbij je het volle zakje gemakkelijk
kan verwijderen.
Na deze 60 seconde gaat de Poopy automatisch terug in normale stand en kan je het nieuwe afvalzakje plaatsen. De teller voor het aantal keren dat je zak is gebruikt gaat dan weer op 0.
Pagina: 1 2 Laatste