Automatische kattenbakken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37

SuBBaSS

-has Ryzen

Wispe schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:36:
Is jullie ervaring (ook) dat de katten aan het plastic omhulsel in de binnenkant krabben om hun pootjes te ontdoen van het grit?
Hier doen ze dat wel en ik ben bang dat ik uiteindelijk een nieuwe Litter kan kopen.
Hier niet. Sterker nog; het graven/ krabben is flink minder geworden. Ik gok omdat ze door hebben dat het al vlot na het bezoek automatisch weg gaat.

Maar wat ook helpt is een mat als dit, als uitloopmat.
Die vangt het grit ook op.
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fm.media-amazon.com%2Fimages%2FI%2F81EZWrmANHL._AC_SL1500_.jpg&f=1&nofb=1&ipt=3586f0dcd14378887630bc1d6e79e79069fc7354709ec27c161ab46174e94923

Een van de poezels hier was eerst wat terughoudend om op de mat te stappen, maar dat ging al snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 00:01:
[...]

Hier niet. Sterker nog; het graven/ krabben is flink minder geworden. Ik gok omdat ze door hebben dat het al vlot na het bezoek automatisch weg gaat.

Maar wat ook helpt is een mat als dit, als uitloopmat.
Die vangt het grit ook op.
[Afbeelding]

Een van de poezels hier was eerst wat terughoudend om op de mat te stappen, maar dat ging al snel over.
Zo ziet het nu aan de beide kanten uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjnRx20nav-vpb_2fVZsVxVU5Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEQQhLqJ1kPSpdMrNJcxWgBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet hoe ik het ze kan afleren. Erom boos worden is overdreven (en het risico is dat ze dan de Litter niet meer op durven... :+) en een tikje op hun neus snappen ze natuurlijk ook niet. Hoop dat het niet zodanig kapot wordt gekrabt.
Iemand tips hoe ik het ze kan afleren?

Die mat heb ik al liggen, helpt een klein beetje. Ik heb net zo'n shield gekocht, hoop dat het vliegend grit minder wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Wispe op 05-10-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Van het weekend de PETKIT - Purobot Max Pro gekocht nu voordelig(505 euro) te krijgen omdat de 2 versie sinds kort uit is. Via bol, hij is nu wel 600 geworden maar alsnog voordeliger dan 800.

De mais korrels die we hadden lijken het te doen, nu de katten nog. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tazzios op 07-10-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wat is nu precies de reden dat die PETKIT zoveel duurder is als de meeste andere bakken? Ik kan niet helemaal achterhalen wat zij anders doen, behalve dan dat de afvalzak aan de zijkant zit en niet achterop de bak. Of mis ik iets?
Overigens staat de Petkit MAX-2 voor €337 te koop bij Ali en wordt hij verzonden uit Polen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Wat voor andere bakken doel je dan op?
Verschillen zijn denk al snel: Tracking, camera, lucht verfrissen en capaciteit.
Verder zijn er nog automatische kattenbakken (geweest?) die katten doden. :|

Heer en meester lijkt de litterbox 4 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37

SuBBaSS

-has Ryzen

Wispe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Zo ziet het nu aan de beide kanten uit:

[Afbeelding]

Ik weet niet hoe ik het ze kan afleren. Erom boos worden is overdreven (en het risico is dat ze dan de Litter niet meer op durven... :+) en een tikje op hun neus snappen ze natuurlijk ook niet. Hoop dat het niet zodanig kapot wordt gekrabt.
Iemand tips hoe ik het ze kan afleren?

Die mat heb ik al liggen, helpt een klein beetje. Ik heb net zo'n shield gekocht, hoop dat het vliegend grit minder wordt.
Da's wel matig ja.
Heb geen directe oplossing voor je vrees ik. Behalve: precies op het moment dat ze het doen duidelijk maken dat het niet gewenst is. En dan consequent blijven. Maar ja, je bent er ongetwijfeld niet altijd bij en als ze het eenmaal aangeleerd hebben is het alleen maar moeilijker af te leren.

Wat ik hier eerder zei is dat ze eigenlijk minder zijn gaan graven tov. de oude bak. Maar dat moet ik deels terug nemen, want het lijkt erop dat als ik de nano 2 (zo ongeveer) tot de max. heb gevuld in ieder geval eentje wel flink gaat graven. Maar goed, dan alsnog niet 'tegen de wanden op' dus of daar een oplossing voor je ligt....

De kleinste had er in het begin wel een handje van om ook aan de wanden te krabbelen maar dat is ook weer overgegaan. Heb haar wel gecorrigeerd als ze het deed, maar ook toen was ik er niet altijd bij. Heb dat verder als 'kitten ondeugd' beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHVD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:42
Ik kom hier even tussendoor met een compleet off-topic vraag, maar ik ben dus opzoek naar voederbakken inplaats van kattenbakken. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Ik zit zelf nog te twijfelen of ik nou wel of niet een "smart" kattenbak moet nemen voor mijn 2 toekomstige kittens, maar tot die tijd lijken de voederbakken mij net iets meer belangrijk aangezien ik om de week een weekend weg ben, en ze vast wel even wat langer met een vuile poepdoos kunnen dan dat ze zonder eten komen te zitten.

Heb zo 1 2 3 niet zo gauw een topic gevonden behalve de algemene alqara / xiaomi domotica, maar 8k reacties doorspitten voor de voederbakken gaat mij iets te ver op dit tijdstip :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:15
Ik had overigens van dat graszaad kattenbak korrel gebeuren gekocht maar dat was ern drama in de Litter Robot 4, het vormt wel klonten, kaar die blijven kleven aan de bol 5ot er hele plakaten (van binnen nog steeds nat) gevormd zijn. Afrader..

We gebruiken nu Ever Clean, top spul, masr jemig, wat duur!

Iemwnd die een betaalbaar alternatief weet?
Het spul van de Lidl is prima, maar stuift zo erg dat de sensoren continu fouten geven.

[ Voor 29% gewijzigd door RoosW op 08-10-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
RoosW schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:13:
Ik had overigens van dat graszaad kattenbak korrel gebeuren gekocht maar dat was ern drama in de Litter Robot 4, het vormt wel klonten, kaar die blijven kleven aan de bol 5ot er hele plakaten (van binnen nog steeds nat) gevormd zijn. Afrader..

Het spul van de Lidl is prima, maar stuift zo erg dat de sensoren continu fouten geven.
Ik (en mijn moeder) gebruiken deze
https://www.bol.com/nl/nl...socialshare_pdp_iphoneapp
Geen idee of jij dat te duur vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:35
RoosW schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:13:

Even mezelf terugquoten:
absrnd schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:57:

Wij gebruiken Biokat's diamond care, met koolstof e.d, dit is het beste wat we getest hebben, minder geur, en blijft niet veel aan de liner plakken. en bij onze lokale dierenwinkel of tuincentrum te koop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlKZ-mTEq71b-h5t6-Y-aYrx3Ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAjojy2B7eA3EwXD4um1IU7g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 08-10-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:29
Ik heb gisteren de Revo-Loo schoongemaakt in verband met retour. Blij dat ik het heb teruggestuurd, want als ik 'm om de zoveel tijd zou moeten schoonmaken zou ik heel ongelukkig worden. Wat een enorme klus is dat. En het lijkt er op dat het ook heeft gelekt.
Pagina: 1 2 Laatste