Komt het eruit bij hun gegraaf of nemen ze het mee?
Ik herinner me uit dat filmpje waarin die kerel meerdere bakken reviewed dat hij aangaf dat dat "schotje" in de opening te laag zou zijn. Hij had er zelf eentje ge(3d)print die hoger was.
Zelf noemt Litter Robot dat de
'fence' (en als je die nog niet hebt is dat denk het eerste waar je naar moet kijken).
Maar alsnog kun je met een zinnig beestje zitten...
Een van de eerste keren dat de kleine plurk hier op de nano2 ging, ging ze zitten piesen met haar achterste richting de uitgang.

Zo die hele mat volgezeken.
Moest toen ook even aan dat filmpje denken, want ook daarvoor waarschuwde hij (hij had "Bertie" daar die nogal zinnig was).
Gelukkig is het hier bij deze enkele keer gebleven en daar ben ik heel blij mee.
Wat ik zo snel bedacht is er iets van een grote doos/ overkapping overheen zetten met een ingang met flappen zoals sommige kattenluikjes die hebben. Maar goed, dat gaat dan wel een heel groot ding worden natuurlijk...
Litter robot heeft er zelf de volgende oplossingen voor:
https://www.litter-robot.com/cat-furniture.html
Bijv.:

Had ik hier ook (tijdelijk) last van. Gebruik de bijgeleverde mat van Poopy wel (wat een ideaal ding is hiervoor; tweelaags met bovenop een kant met gaten en het grit valt dan op de onderste laag. Hij zou echter nog wat groter mogen zijn wmb.).
Moest bij de overstap naar de poopy ook ander kattengrit hebben en had spul van het jumbo huismerk (zo'n doos) meegenomen. Dat waren kleine klontjes en die vond ik ook tot in de woonkamer terug.
Sindsdien gebruik ik biokat's classic. Grotere klonten, dat scheelt wel. Vind het alsnog wel rondom de mat, maar daar doe je denk ik weinig aan.
Een kat pootjes leren vegen lijkt me een brug te ver.
[
Voor 26% gewijzigd door
SuBBaSS op 05-08-2025 18:14
]