Automatische kattenbakken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-09 10:25
Binnenkort krijg ik twee kittens. Omdat ik verder geen huisgenoten heb, en wel eens een weekend weg ben, zit ik na te denken over een automatische kattenbak, zodat de katten niet op een vieze kattenbak hun behoefte hoeven te doen.

Nu is er behoorlijk veel te koop, maar bij vrijwel alle kattenbakken die ik online heb gevonden, krijg ik toch een beetje een rare bijsmaak. Dus ik ben vooral op zoek naar hands-on ervaringen.

Waar ben ik naar op zoek:
Een automatische kattenbak, voor twee katten. De katten zijn van een behoorlijk groot ras, dus de kattenbak mag niet te klein zijn.
Het tracken van gewicht + gewoontes van de katten is fijn, met de kanttekening dat privacy een pre is. Ik draai wel Home Assistant, dus als er een (lokale) integratie is met HA, dan is dat super. Zo niet: jammer, maar dit is niet per se een deal breaker.

Wat heb ik gevonden:
Litter Robot - Mooi groot. Goede recensies. Wel 899 euro, en dat is een flink bedrag. De LR 3 is nog te krijgen in de Connect variant (dus met Wi-Fi en app) en is iets goedkoper (750 eu), maar nog steeds erg duur en logischerwijs iets minder geavanceerd.

Zedar/Poopy/Merkloos/JC Pets/Petlux/Cleancat/Viervoeter - Allemaal dezelfde kattenbak (in ieder geval op de afbeeldingen, vaak wel met een andere kat erin gephotoshopt) en waarschijnlijk dus een Chinees product met steeds een ander stickertje. Hoewel Petlux verkocht wordt bij Pets Place en goede recensies lijkt te hebben, heb ik hier niet een heel fijn gevoel bij, wanneer het gaat om kwaliteit en klantenservice. Maar ik word graag van het tegendeel overtuigd.

Petree Cube - Heeft een klein aantal negatieve reviews. Maar de bak is voor katten tot 8 kg, en is dus sowieso te klein voor mijn katten.

PetSafe ScoopFree - Redelijk simpel, en waarschijnlijk daardoor redelijk laag in prijs. Hoewel de prijs nog steeds behoorlijk is voor wat je ervoor krijgt. Het grootste nadeel van deze bak lijkt de prijs van het kattengrit te zijn. Je lijkt een speciale soort nodig te hebben, om deze kattenbak te gebruiken, en (van wat ik heb gezien online) is die behoorlijk aan de prijs.

CatGenie A.I. - Ik weet niet eens of deze leverbaar is in Europa. Maar deze moet aangesloten worden op de riolering/een wc en een waterleiding, en ik heb niet een plek die voor katten toegankelijk is, dichtbij een wc of rioolbuis.

En nu?
Zoals genoemd ben ik op zoek naar gebruikerservaringen met automatische kattenbakken.
Ik ben benieuwd welke kattenbakken zijn gekocht door Tweakers gebruikers, om welke redenen, en hoe het bevalt.

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het enige dat ik je kan aanraden is beginnen met een gewone kattenbak en dan pas naar een slimme overgaan. Katten moeten al leren om het netjes in de bak te doen, je wil niet dat zo'n ding ze afschrikt en ze het helemaal gaan weigeren. Ze zijn namelijk verre van stil.

Ga er ook niet vanuit dat zo'n kattenbak echt alles oplost, want ze stinken nog steeds flink en ook al gebruik je hele dure vulling ervoor je blijft altijd houden dat er spul aan pootjes blijft hangen en dat niet alles netjes indroogt. Zo'n automatische kattenbak vereist misschien net wat minder onderhoud en het onderhoud dat je moet doen is wat minder werk, maar het is gewoon nog steeds niet onderhoudsvrij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Leer de katten hoe de wc te gebruiken. Dan kan je het spoelen automatiseren met een aantal sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:33
Wij hebben de petlux, ooit gekocht via ibood. Ik zou nooit meer zonder willen. Ding is groot zat voor onze poezen, de ene wil niet anders meer en gaat buiten überhaupt niet, komt er altijd voor binnen. Het onderstel is ooit stuk gegaan, toen bleef hij oneindig doordraaien. Klantenservice heeft snel gereageerd en is dezelfde dag langsgekomen om een nieuw onderdeel te leveren (ik woonde wel vlak bij hun hoofdkantoor). Op zich prima ding, wel duidelijk een Chinees White label apparaat. In het begin had het apparaat geregeld last van dat hij mid cycle stopte en niet meer wilde verder draaien tot een reset. Dat bleek te komen omdat we hem op een zachte ondergrond hadden staan. Nu hij op het parket staat nooit meer last van. Als ik nu weer zou kopen zou ik denk wel een duurder apparaat pakken (petlux heeft nu ook een slimmere dacht ik, konden onze met vijftig procent korting inruilen op een gegeven moment), maar honderd procent weer een zelf-reinigend apparaat.

Het belangrijkste is bijna nog dat je het juiste soort kattenbakgrind gebruikt. Wij hebben wat moeten experimenteren maar je moet er een hebben die zeer goed klontvormend is, dan heb je ook bijna geen last van luchtjes.

Edit: had je foto niet bekeken, jouw foto is de nieuwe. Wij hebben de oudere, die is wel een stuk groter.

[ Voor 15% gewijzigd door Zinloos1 op 30-04-2024 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc8281
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-01 23:06
Die "chinese" zijn wel prima hoor. Ze zijn niet stuk te krijgen De kattenbakken die je noemt zijn trouwens allemaal Chinees.

[ Voor 77% gewijzigd door Luc8281 op 09-01-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Raar dat er niet meer Tweakers geïnteresseerd zijn in deze dingen.

Die Chinese apparaten, waar die Petlux ook op lijkt, worden massaal via AliExpress aangeboden. Wel lijken ze allemaal weer net iets anders.

Petlux heeft nu een mooie V3 via Kickstarter aangeboden: https://www.kickstarter.c.../new?clicked_reward=false

Een reseller die zelf nu gaat ontwikkelen. Wat moet je daar van vinden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Met twee katten heb je het liefst ook twee bakken en dan voldoet een normale bak prima. En inderdaad niet te klein. Flink wat grit er in en dat overleeft een weekend wel. Kost ook geen stroom en zag laatst een post op reddit waarin zo'n ding een storing had en de kat bekneld kwam te zitten met een gebroken poot tot gevolg.

Soms is lowtech de beste oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door evilution op 27-05-2025 20:48 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:55

MartinMeijerink

Computerrorist

Wat @evilution zegt, wij hebben oa. op zolder een grote wasmachinelekbak met veel grit erin speciaal voor de katten, ze schijten overigens het liefst buiten, maar kan niet altijd, dus deze bak weten ze ook wel te vinden, hoeft daarom niet vaak verschoond te worden.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MartinMeijerink schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:58:
Wat @evilution zegt, wij hebben oa. op zolder een grote wasmachinelekbak met veel grit erin speciaal voor de katten, ze schijten overigens het liefst buiten, maar kan niet altijd, dus deze bak weten ze ook wel te vinden, hoeft daarom niet vaak verschoond te worden.
Echt verschonen doe ik eigenlijk nooit. Ik schep dagelijks de poep en klonten er uit en vul regelmatig grit bij. een dagje overslaan kan wel, kleine kat die weinig poept en veel piest (vrouwtje :X ) en een vrij kleine bak. Na meer dan een dag komt ze wel mauwen dat de bak te vuil is O+
Een goede klont vormende grit is wel een must wat mij betreft om de bak schoon te houden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Meerdere kattenbakken is absoluut veel beter dan die automatisch ondingen.

Als zo'n ding bij toeval begint te werken op het moment dat er een kat in zit schrikt dat beest zich een ongeluk en heb je een goede kans dat hij nooit meer op die bak wil.
Hun behoefte doen is voor een kat een gevaarlijk/kwetsbaar moment en daar willen ze zich absoluut veilig voelen.

Verder werken die dingen voor geen meter ze raken om de haverklap verstopt. Natte betoniet (=klei) metselt alles dicht.

Gewoon zelf uitscheppen is echt veel beter en goedkoper.
Wij zetten er gewoon tijdelijk een extra bak erbij als we een weekend weg zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:49
Top topic—zeker omdat ik op zoek ben naar info en ervaringen over automatische kattenbakken.

Heb ook net vandaag het katten topical gevonden: nl_umpire in "Ervaringen met het houden van katten - Deel 3"

[ Voor 23% gewijzigd door nl_umpire op 04-06-2025 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

SuBBaSS

-has Ryzen

Wel handig ja. Kunnen we wat meer op details in gaan.

Zo vraag ik me af of bezitters van deze dingen er ook al meteen accessoires bij aangeschaft hebben. Bij vele/ de meeste modellen kun je een soort van trapje erbij kopen, omdat deze dingen door de vorm-vanwege-functie toch allemaal best een hoge instap hebben.
Kan me zo voorstellen dat dat, vooral voor oudere katten, nogal een extra drempel zou kunnen zijn.

Er zijn er talloze natuurlijk, maar ik vond deze video review erg informatief (en vermakelijk):

Kerel heeft meerdere modellen voor langere tijd getest met een heel verschillend kattengezelschap.
spoiler:
En ja, daar kwam de Litter Robot 4 als winnaar uit de test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:14
Wij hebben twee katten en een Zedar met een opvangbak aan de achterkant ipv dat de zak aan de binnenkant van de trommel mee draait. Wij hadden er eerst zo’n andere totdat mijn vrouw de zak niet goed bevestigd had en de boel kapot ging. Het plaatsen van de zak moest ook best secuur om niet te lekken of vast te lopen.

Bij degene met de opvangbak erachter die we nu hebben is veel makkelijker vervangen van de zakken. Omdat de opvangzak open is onder het plastic deksel stinkt het wel iets meer als je de deksel eraf haalt maar met zo’n geur neutralisatie blokje erin valt ook dat wel mee. Katten (7kg en 4kg) klimmen er beiden zonder problemen in.

Nu ruim een jaar in gebruik en geen issues mee gehad

HA koppeling gaat via de Tuya local app.

[ Voor 8% gewijzigd door _--[]--__ op 04-06-2025 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Hier inmiddels ruim 1,5 jaar een 'Aliexpress' kattenbak draaiende.
Destijds voor zo'n 200 euro gekocht en tot op de dag van vandaag erg tevreden mee. Zou er zo weer een kopen mocht ie stuk gaan.

Van alle horror verhalen dat een kat ingesloten kan raken bij dit model geen sprake van, en zodra de kattenbak maar een klein beetje beweging (van de kat) detecteert stopt ie met draaien tot de kat weer van de bak is.
In het begin was het even wennen, zodra de kattenbak ging draaien was dat allemaal erg interessant voor ze en zaten ze er met hun neus bovenop cq in, maar inmiddels weten ze hoe het werkt en kijken ze er niet meer naar op of om als dat ding begint te draaien, en zijn ze blij dat ze iedere keer weer een schone bak binnenstappen.

Naast de automatische kattenbak wel ook nog elders een 'normale' bak staan, kan er toch nog een beetje afgewisseld worden.

Met twee katten is het ongeveer iedere 6 a 7 dagen de zak vervangen, en eenmaal per maand een grondige schoonmaakbeurt omdat bij het draaien van de bak, toch ook nog wel viezigheid ontstaat als de 'klonten' zich naar de afvalzak verplaatsen.
Dus helemaal onderhoudsvrij is het zeker niet, uiteraard de afvalzak om de x dagen vervangen (hangt natuurlijk af van het gebruik maar je krijgt een melding als het opvangzakje vol zit) en om de 3 dagen ongeveer grind bijvullen, en dan eenmaal per maand ben je toch wel een uur bezig om de bak grondig schoon te maken met een vochtige doek etc. (incl vervanging van al het grind).

Kortom; ik ben er tevreden mee! (en de katten ook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 20:21
Kijk wel uit dat je er niet eentje koopt die je kat onthoofd...
Afbeeldingslocatie: https://hackaday.com/wp-content/uploads/2024/09/self-cleaning_litter_box_rip_plushie.jpg
Vorig jaar in het nieuws en gewoon bij amazon verkrijgbaar.
YouTube: The DEADLY self-cleaning litter boxes that have flooded the market

[ Voor 17% gewijzigd door NESFreak op 05-06-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:07
bij petsplace: Wil je ook 10% nieuwsbrief korting? meld je aan voor de neuwsbrief.

die verkopen de litter robot 4 in ieder geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:19
Als je niet helemaal goed kan inzien of de Litter Robot 4 qua formaat gaat passen in je interieur,
heb ik deze 3D file gemaakt, die d.m.v. VR en met je iPhone / iPad kan weergeven.

Je hoef alleen het "usdz" (Apple VR) bestand downloaden en te openen op de iPhone of iPad, richt op de plek, en de rest is automatisch.

https://www.thingiverse.com/thing:5469677/files

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrFgUBQePvDxUZj8TB6qrXW2GiE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pjuMUL8Qcy5bfwU9vIoQHTzm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb hier de knoop doorgehakt n.a.v. een tip van een tweaker uit het kattentopic; er staat een poopy nano 2 in de pre-order.
https://poopy.co/products/poopy-nano-2

Nu is er nog een actie gaande waarbij je 130 euro korting krijgt. Voor net iets meer dan 200 euro krijg je dan dit ding, een mat en ook nog een waterbak als bonus.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vond het een pleurisding :X , als de zak niet heel secuur wordt bevestigd, ligt de shit letterlijk door de gehele opvangbak.
Die van mij ligt inmiddels op de stort.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Edit: lol, iets langer stukje geworden dan ik van plan was.
---

Ondanks geen #stormlooptopic, toch even mijn 2 centen.

Sinds een maand staat er hier een Poopy 2 in huis. Mijn vrouw zag deze steeds voorbij komen en wilde het eens proberen. Ik was zelf wat sceptisch aangezien elke avond de bak uitscheppen nu niet echt veel moeite was. Aangezien de Poopy 2 budgettechnisch beter leek dan andere merken, de knoop toch maar doorgehakt.

Allereerst; dit lijkt een whitelabel product te zijn (Temu heeft dezelfde onder de naam DOEL), Poopy is zelf dus geen fabrikant, maar gewoon het Nederlandse mooie verkooppraatje met een kekke website. Soit.

Echter is het géén dropshipping, aangezien hij de dag na bestelling binnen was. Verpakking is Poopy branded, en zo ook de kattenbak, het matje en het waterpompje.

Installatie was makkelijk, en koppelen aan de Tuya smart app ook.

De katten gingen er zonder moeite gelijk in, maar deden hun behoefte nog niet. Wel even de oude kattenbak laten staan, en daar deden ze het op. Toen even een schepje 'oud' grit in de Poopy gedaan, en de oude bak weggehaald. Vanaf dat moment gingen ze gelijk op de nieuwe. Geen probleem met wennen dus.

De meldingen van de Tuya app heb ik wel uitgezet, en ik heb de tijd tussen 'bezoek' en verschonen van de standaard 3 naar 5 minuten gezet. De app gebruik ik eigenlijk helemaal niet. Het boeit me niet zo om te weten wanneer/hoe vaak ze zijn geweest. En de gewichtsherkenning is niet betrouwbaar. We hebben twee katten, dus je weet al niet welke het is, en de gewichten fluctueren ook (in de kilo's). De ene keer meldt ie 2 kilo, de andere keer 3.1, etc. Dus daar kijken we niet meer naar.

Het matje hebben we niet in gebruik (één kat spuugt regelmatig, en altijd op een matje. Liever op de zeilvloer dan aangezien dat makkelijke schoonmaakt dan dat matje).

Het waterpompje doet z'n ding. De pomp is vrij stil vergeleken met de oude. Nadeel is wel dat je niet kan zien hoe vol/leeg hij is, en daarvoor de bovenkant eraf moet halen. Kan hem ook niet 'blind' bijvullen omdat er in het reservoir een kabeldoorvoer zit. Dus ook voor bijvullen even de deksel eraf.

De kabels vond ik wel redelijk kort. Zo redde het waterpompje het niet van het stopcontact op schouderhoogte naar de grond. Ook van de kattenbak was redelijk kort, maar we langer dan het pompje. Dus ik heb even een nieuw stopcontact boven de plint gemaakt en de kabels met gootjes weggewerkt.

Dan de reden van de bak; het schoonmaken. Eerlijk is eerlijk, het is net als de robotstofzuiger; zelf doen is weinig moeite, maar het is wel erg fijn om dit soort dingen nu automatisch te hebben. Achteraf bij zowel een stofzuiger als de kattenbak de gedachte gehad "dit hadden we eerder moeten weten".

5 minuten nadat de kat op de bak geweest is gaat ie draaien. Hele kleine klontjes of drolletjes neemt ie niet mee door de grootte van de gaten in het 'netje', maar denkt dat ie 99% wel mee pakt. Soms gaat een klein klontje/drolletje de 2e keer wel weg omdat ie net anders op het netje valt.

Wel heb ik tot nu toe twee keer gemerkt dat het klepje naar de zak niet openging. 1x direct na de zak vervangen, dus nu doe ik zelf altijd even het klepje vrijmaken, en 1x bij een reguliere reiniging. Je hoort dit wel omdat bij het terugdraaien de klonten weer terugvallen. Kwestie van even handmatig reinigen starten, en het klepje even openmaken. Zal door nat betoniet komen.

Qua veiligheid vind ik hem ook prima. Hij gaat sowieso niet dicht, dus geen guillotineverhalen, en als hij beweging of gewicht registreert stopt ie met draaien. Dit is redelijk gevoelig, als ik tijdens het draaien een schepje nieuw grit toevoeg dan is dat al gewicht genoeg om de pauzeren.

Met twee (dames)katten doe ik 6 dagen met een zak. De zak zit dan nog niet helemaal vol, maar door de zwaartekracht blokkeren klonten uit de zak de ingang waardoor er niets meer in valt. Dan wordt het tijd om de zak te verschonen. Ook heeft de motor hoorbaar meer moeite met het laatste stukje draaien (waarschijnlijk door het gewicht van de afvalzak) waardoor je daaraan ook hoort dat het tijd wordt om te legen. Echter vraag ik me wel af hoe lang het motortje dat gaat trekken. Nog geen last gehad met slecht bevestigde zakken, dit is relatief simpel en ze blijven goed zitten.

Af en toe blijft een hardnekkige klont plakken aan het rubberen matje. Dan is het even een klopje geven met een (oude, en voor dit doeleind gereserveerde !) afwasborstel zodat ie eraf valt.

Het grootste voordeel voor mij persoonlijk; de geur! Zowel de kattenbak als de zak ruik ik nauwelijks. Echter, de oude bak schepten we leeg in de normale prullenbak, en op warme dagen merkte je dat écht wel. Met deze automatische kattenbak heb ik de afgelopen (warme) maand vrijwel niks geroken (uitzondering als er echt nét gepoept wordt op de dagen dat ze natvoer krijgen. maar na het draaien is die geur ook snel weer weg).

Conclusie; ik ben er zelf nog niet helemaal uit of deze aanschaf qua prijs opweegt tegen het 'zelf doen', maar qua gemak/geen geur is het toch een blijvertje aangezien ie er nu toch staat en betaald is.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Litter Robot in huis gehad (oudere type). Hadden toen 3 katten en 1 wilde er niet op, dus dat was al niet handig.
Daarnaast is het schoonmaken van de opvangbak een k-klus en ligt de hele omgeving bezaaid met korrels doordat ze eruit springen.
Werkte wel vrij aardig, maar een normale kattenbak in een zelfbouwmeubel tegen de geur vonden we uiteindelijk fijner werken en neemt minder ruimte in. Had een sensor ingebouwd zodat we een melding kregen zodra er wat te scheppen was.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-06-2025 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:41

PCJ

Wij hebben deze https://petkit.com/products/petkit-puramax-2 werkt ook prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 00:54
Wij hebben een andere typ, automatische kattenbak.
Eentje voor beneden (plassen) en eentje voor boven(poepen) - Dit heeft de kat bepaald
Als meneer een ervan gebruikt heeft, en is klaar, dan roept hij zolang tot een van ons hem komt ledigen.
Hij weigert namelijk om een bak de 2e keer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Net dus de litter robot 4 besteld bij Welkoop (met 20% korting), nu nog aan het twijfelen over de Litter hopper... 140 voor een navul unit is stevig aan de prijs, iemand hier die dat ding heeft en z'n ervaringen ermee wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Welke kattenbak korrels gebruiken jullie bij een automatische ? . ik heb een kattenbak bij ALie besteld. net die als bij de petsplace van Petlux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:29:
Net dus de litter robot 4 besteld bij Welkoop (met 20% korting), nu nog aan het twijfelen over de Litter hopper... 140 voor een navul unit is stevig aan de prijs, iemand hier die dat ding heeft en z'n ervaringen ermee wil delen?
Net ook gedaan, met 20% korting. Ben benieuwd wat mijn kittens er van gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

taz10 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:36:
Welke kattenbak korrels gebruiken jullie bij een automatische ? . ik heb een kattenbak bij ALie besteld. net die als bij de petsplace van Petlux.
Zat ik ook wat mee.
Ik koop al een tijd het goedkoopste grit van de jumbo, dat werkt op zich prima in de huidige situatie. Punt is wel dat het niet perfect klontert, vooral de urine niet. Dat gaat dan een natte kliederboel in zo'n robobak worden vermoed ik.

Heb uit het verleden goede ervaringen met biokats (classic)-vulling en daar nu weer een zak van gekocht. Eerst maar even mixen met het huidige en als dan de poopy 2 er volgende maand is alleen nog die van biokat.

Unit die je besteld hebt ziet er ook netjes uit!
Heb je ook zo'n ionic sterilization-ding erbij besteld?

Bij de poopy kun je die ook krijgen maar ik heb dat even laten zitten. Die kan altijd later nog mocht het toch gewenst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

taz10 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:36:
Huismerk van Lidl, in kartonnen doos. Klontert prima, zelfs beter in de automatisch dan in de oude bak

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
toolkist schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:29:
Wispe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:50:
[...]
Net ook gedaan, met 20% korting. Ben benieuwd wat mijn kittens er van gaan vinden.
Er wordt aangeraden om de LitterRobot eerst een tijdje alleen handmatig te laten cyclen, het kan voorkomen dat de katten schrikken, en dan deze helemaal nooit meer gebruiken.

Gooi wat uitwerpselen van de oude bak in de nieuwe, dan is de geur ook bekend.

Wij gebruiken Biokat's diamond care, met koolstof e.d, dit is het beste wat we getest hebben, minder geur, en blijft niet veel aan de liner plakken. en bij onze lokale dierenwinkel of tuincentrum te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlKZ-mTEq71b-h5t6-Y-aYrx3Ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAjojy2B7eA3EwXD4um1IU7g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door absrnd op 09-06-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:57:
Er wordt aangeraden om de LitterRobot eerst een tijdje alleen handmatig te laten cyclen, het kan voorkomen dat de katten schrikken, en dan deze helemaal nooit meer gebruiken.

Wij gebruiken Biokat's diamond care, met koolstof e.d, dit is het beste wat we getest hebben, minder geur, en blijft niet veel aan de liner plakken. en bij onze lokale dierenwinkel of tuincentrum te koop.

[Afbeelding]
Top, dit merk gebruik ik al dus die kent ze al. Fijn dat dat dan iig niet hoeft te veranderen. En goede tip mbt het wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:57:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Thanks voor de tips. Ik heb de kittens nog niet, komen halverwege volgende maand. Dus oude uitwerpselen gebruiken gaat hem niet worden. :+

Kattengriet moet ik me nog oriënteren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
Wispe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:38:
[...]

Thanks voor de tips. Ik heb de kittens nog niet, komen halverwege volgende maand. Dus oude uitwerpselen gebruiken gaat hem niet worden. :+

Let ook op dat de sensors, van de LitterRobot 4, katten pas vanaf 1.3Kg werken, daaronder moet je handmatig cyclen (ook voor de veiligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:29
Nadeel van het Lidl grit, het stuift bij het uitstorten in de bak, daardoor al regelmatig opspelende sensoren gehad, waardoor de bak ongevraagd stopt met zijn cycle. Niets ernstigs hoor, een micro vezel doekje er langs halen, en Presto. Maar goed, volgende vulling weer hetzelfde.
Het Lidl spul klontert wel excellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraukeS
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:44
Ik heb een paar jaar een LitterRobot 3 (niet smart) gehad, één keer kapot binnen de garantie, 2 keer kapot daarna. Hij is niet alleen duur om te kopen, maar ook een vervangend onderstel kost €480. Hij is wel veel groter dan andere merken, en met een groot uitgevallen bengaal is dat belangrijk.

Nu heb ik recent een RevoLoo One gekocht. Zowel op het front paneel te bedienen als met de gratis app. Deze is merkbaar kleiner dan de LitterRobot, zowel van buiten als binnen, maar is nogsteeds (iets) groter dan de andere merken. Hij heeft een lage instap, dus de springruimte van de LitterRobot is niet nodig, maar mijn bengaal komt er wel regelmatig met witte oren uit van het stof aan de bovenkant van de trommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]
Hoho, er zijn ook nog kattengozers hè? :(

Grapje hoor, moest oprecht even gniffelen om je mooie onbedoelde typo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Zou gewoon beginnen met het grit wat ze nu ook krijgen bij hun moeder. Hebben ze in ieder geval nog iets wat enigszins bekend ruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:12
_--[]--__ schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:09:
Wij hebben twee katten en een Zedar met een opvangbak aan de achterkant ipv dat de zak aan de binnenkant van de trommel mee draait.

HA koppeling gaat via de Tuya local app.
heb je een linkje of uitleg hoe je dat gedaan hebt? Ik heb de K1200 van Zedar. Bediening via de Smart Life app. Heb wel de Tuya (cloud) HA koppeling, maar dan heb ik een leeg apparaat zonder entities… Bediening en informatie via HA zou natuurlijk wel leuk en handig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door zaphod_b op 17-06-2025 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06
Ik heb momenteel een omega paw kattenbak, dit is een handmatige draaibak met zeefsysteem..
Is een elektrische bak echt een upgrade? In het verleden weleens een litter robot 2 gehad, 1 kant durfde dit niet zo goed en was toen ook veel werk met schoonmaken..
Heb mijn oog nu laten vallen op een puramax2, iemand hier toevallig ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

theezeefje

Poehee

Wij hebben een Neakasa M1, hier is een goeie integratie voor (via HACS).
duur apparaat, maar weinig omkijken naar. doet wat het moet doen.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:15
Een vergelijking tussen de Revo-loo One en de Litter-Robot 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
In Ervaringen met het houden van katten - Deel 3 stond deze reactie op mijn post dat ik vermoed dat Poopy gewoon een Chinees white-label product is
absrnd schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:50:
[...] Poopy Lijkt pas ergens begin dit jaar uitgekomen, maar nu al teveel reviews
Alle reviews op hun site en op Kieskeurig.nl, lijkt allemaal nep/AI, met hier en daar een echte, die niet geheel goed is. en op Youtube alleen maar eigen vids. Ik vertrouw het niet O-)
Reactie van Poopy:
Waar baseer je dit vermoeden op? Je vermoeden is namelijk onjuist.

'Dezelfde' varianten staan helemaal niet op bol.com. Dan kijk je gewoon niet goed. Het kost ongeveer 600.000 euro om een distinctief ontwerp op de markt te brengen. We zijn al geruime tijd op de achtergrond hiermee bezig. Onze Poopy is motorisch, qua sensoren & chips niet te vergelijken met de modellen van andere cowboys op de markt. Wij hebben flinke investeringen gemaakt in het verbeteren van ons product en zijn hier continue mee aan het doorontwikkelen.

Tevens zijn de reviews op onze website gekoppeld aan Trustpilot. Dat is een onafhankelijke partij, datzelfde geldt voor kieskeurig.nl. Hier kan je geen nep reviews plaatsen, of zoals je het zelf noemt 'AI-reviews'.

Mocht je nog vragen hebben staan we voor je klaar :)
Wat denken we hiervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

nl_umpire schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:31:
In Ervaringen met het houden van katten - Deel 3 stond deze reactie op mijn post dat ik vermoed dat Poopy gewoon een Chinees white-label product is

[...]

Reactie van Poopy:

[...]

Wat denken we hiervan?
Nou, ik denk dat ik die 'manse' woorden even op ga slaan om evt. te kunnen gebruiken als de ervaring toch wat tegenvalt. :+

Dat van die reviews vond ik zelf wel meevallen overigens.

Het is wel duidelijk dat ze niet zozeer producten maar een 'concept' willen verkopen. Nu ook met dat grit van ze. En blijkbaar willen ze daar wel strijdvaardig over doen..
Maar dan in dezelfde reactie min of meer zeggen dat ze zelf ook cowboys zijn. :D

We gaan het afwachten.
Van mij hoeft het allemaal niet, dat wervende en schreeuwerige. Ik wil gewoon een goede bak (voor de prijs) waar mijn katten hun ding(en) fijn op kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:48
Ik heb de PetLux V3 in bestelling staan.
Wordt juli of augustus geleverd.
Mijn Maine Coon wil graag iets meer ruimte om zijn kont te kunnen draaien :)
Dat was voor mij reden dat de meeste kattenbakken afvallen: te klein voor de MC
Ervaringen heb ik nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door GarBaGe op 25-06-2025 15:51 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
nl_umpire schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:31:

[...]

Reactie van Poopy:

[...]

Wat denken we hiervan?
Wat voor mij een beetje vreemd was, was de korte tijd van de introductie in maart, en de grote hoeveelheid positieve reviews in die korte tijd.
En de investering van 600.000 puur voor de nederlandse markt.

[ Voor 5% gewijzigd door absrnd op 25-06-2025 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

absrnd schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:11:
[...]

Wat voor mij een beetje vreemd was, was de korte tijd van de introductie in maart, en de grote hoeveelheid positieve reviews in die korte tijd.
En de investering van 600.000 puur voor de nederlandse markt.
Dat snap ik op zich wel ja.
Nou moet ik zeggen dat ik die sowieso niet altijd even serieus neem, vooral nadat ik bijv. op de mediamarkt site zag dat HP printers onnoemelijk veel meer reviews hadden. Waren dat voornamelijk externe reviews van de HP site zelf. 8)7
Dat daarmee geouwehoerd wordt lijkt me duidelijk.
Ik let eigenlijk vooral op de feitelijk benoemde nadelen en die pik je er vaak wel tussenuit tov. steriele AI-bijdragen.

En ja, die investering klinkt gewoon als gebral, sorry dat ik het zeg. En dat doen alsof dit ding helemaal (op)nieuw ontwikkeld is ook.
Die hele reactie op jouw mail wel, je triggerde blijkbaar wel wat. Daar krijg ik ook wel wat weerstand bij.
Daarom vind ik het dan ook extra-geinig dat ze zichzelf min of meer ook cowboys noemen door hoe ze het zeggen.

Goed, wat me uiteindelijk ook/ wel over de streep trok is die 50 dagen op proef "garantie". Kan verder wel over die popi-jopipraat enzo heenstappen.
Laat dat ding het maar bewijzen.
Krijg hem als het goed is binnen nu en twee weken binnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Hi, onlangs heb ik een zedar k1200 aangeschaft in de hoop dat de kattenbak minder zou stinken dan een handmatige. Alleen valt het mij nu op dat de bak juist meer stinkt. Ik heb in de opvangbak wat grind en deokorrels gegooid maar dat heeft niet mogen baten. Ik sta op het punt om de bak terug te sturen en weer over te stappen op handmatig scheppen.

Heeft iemand dezelfde ervaring en of tips?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GDZ05fkQTE8QTonbQ1hqOcozlQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFVL0DujMxGAQNS4qEBIaLD2.jpg?f=fotoalbum_medium

Zo, die is binnen!

Zit nog in de 'unboxing'; daar is aandacht aan besteed.

Ga me er eens fijn in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
SuBBaSS schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Dat snap ik op zich wel ja.
Nou moet ik zeggen dat ik die sowieso niet altijd even serieus neem, vooral nadat ik bijv. op de mediamarkt site zag dat HP printers onnoemelijk veel meer reviews hadden. Waren dat voornamelijk externe reviews van de HP site zelf. 8)7
Dat daarmee geouwehoerd wordt lijkt me duidelijk.
Ik let eigenlijk vooral op de feitelijk benoemde nadelen en die pik je er vaak wel tussenuit tov. steriele AI-bijdragen.

En ja, die investering klinkt gewoon als gebral, sorry dat ik het zeg. En dat doen alsof dit ding helemaal (op)nieuw ontwikkeld is ook.
Die hele reactie op jouw mail wel, je triggerde blijkbaar wel wat. Daar krijg ik ook wel wat weerstand bij.
Daarom vind ik het dan ook extra-geinig dat ze zichzelf min of meer ook cowboys noemen door hoe ze het zeggen.

Goed, wat me uiteindelijk ook/ wel over de streep trok is die 50 dagen op proef "garantie". Kan verder wel over die popi-jopipraat enzo heenstappen.
Laat dat ding het maar bewijzen.
Krijg hem als het goed is binnen nu en twee weken binnen. :*)
Ik heb de Poopy Nano2 sinds December 2024. En ben er nog steeds razend enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Lucky0wn schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Ik heb de Poopy Nano2 sinds December 2024. En ben er nog steeds razend enthousiast over.
Tof! Dat hoop ik over een tijdje ook te kunnen zeggen. Ik heb hier in ieder geval 2 nogal zinnige poezen rondlopen. En het verleden heeft al meermaals aangetoond dat de dingen waar 'baasje' enthousiast van wordt niet altijd datzelfde effect op die twee hebben. :+

Edit: is het sindsdien probleemloos geweest of ben je toch tegen bepaalde dingen aangelopen?
Zo zag ik hier eerder een tweaker die aangaf problemen met de bevestiging van de zak te hebben.
Ik zie dat het even een handeling is die je door moet hebben, maar hoe heb jij dit ervaren?

[ Voor 23% gewijzigd door SuBBaSS op 10-07-2025 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
SuBBaSS schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Tof! Dat hoop ik over een tijdje ook te kunnen zeggen. Ik heb hier in ieder geval 2 nogal zinnige poezen rondlopen. En het verleden heeft al meermaals aangetoond dat de dingen waar 'baasje' enthousiast van wordt niet altijd datzelfde effect op die twee hebben. :+
Daar was ik met een Europese korthaar (poes) van 8 jaar en een ragdoll (kater) van 1 jaar ook wel bezorgd over. Ze gingen er beiden zonder problemen op, en mijn vriendin is verlost van het dagelijkse scheppen.

De ragdol wil wel eens flink knoeien of op het opstapje plassen. Voor de rest werkt ie perfect en zijn wij + de katten er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Lucky0wn schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Daar was ik met een Europese korthaar (poes) van 8 jaar en een ragdoll (kater) van 1 jaar ook wel bezorgd over. Ze gingen er beiden zonder problemen op, en mijn vriendin is verlost van het dagelijkse scheppen.

De ragdol wil wel eens flink knoeien of op het opstapje plassen. Voor de rest werkt ie perfect en zijn wij + de katten er blij mee.
:D
Had al ervaringen van anderen meegekregen die hetzelfde meldden (die kerel uit dat vergelijkingsfilmpje dat ik hier eerder postte had ook zo'n 'kandidaat'. Die plastte altijd staand tegen de rand ipv. in het grit).
Die zijn onverbeterlijk. :+

Ik heb hier een kleine graver waarvan ik nog wel het een en ander aan ellende verwacht.
Goed, we gaan het meemaken.
Hij is zijn eerste rondjes aan het draaien momenteel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
De Poopy Nano heb ik overwogen, maar het ziet er best klein uit. Ik heb een forse ragdoll van 14j die wel wat ruimte wil. :')

Ik heb dus maar de Revo-loo One besteld (pre-order voor medio augustus). Deze lijkt iets groter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:51
Ik ben ook op zoek gegaan naar een zelfreinigende kattenbak. Op dit moment twijfel ik tussen de Petkit en de Litter Robot. Zowel de Poopy als de Revo-loo One blijken Chinese white-label producten van AliExpress te zijn. Denk aan kattenbakken die daar voor zo’n €150 worden aangeboden, maar op de Nederlandse markt voor het dubbele worden verkocht. De Revo-loo One is eigenlijk een rebranded versie van de Notty op AliExpress. Volgens mij is de Poopy gebaseerd op de Tonepie. Veel van deze AliExpress-producten zijn ook via Alibaba zakelijk verkrijgbaar, zonder merklabel, zodat je er je eigen branding aan kunt hangen.

Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in deze naamloze, goedkope kattenbakken van AliExpress. Ze kosten minder dan €200, maar ik heb vooral mijn twijfels over de veiligheid ervan. Ik heb verhalen gehoord over de Notty/Revo-loo One waarbij de bak begon te draaien terwijl de kat er nog in zat. Geen prettig idee.

De meest betaalbare optie die ik overweeg is de Petkit, die kost €477 bij Zooplus. Nog steeds een flink smak geld. De Litter Robot is een stuk duurder

[ Voor 49% gewijzigd door seph32 op 14-07-2025 11:33 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
Is het echt zo gevaarlijk als de bak draait met de kat er in? De onze zal er vrij pissig van worden/schrikken en er niet meer vrijwillig opgaan. Maar gevaarlijk zou ik het niet willen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
breadje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:47:
Is het echt zo gevaarlijk als de bak draait met de kat er in? De onze zal er vrij pissig van worden/schrikken en er niet meer vrijwillig opgaan. Maar gevaarlijk zou ik het niet willen noemen?
Misschien zijn deze minder gevaarlijk, maar zou nog steeds niet een pootje tussen willen hebben... Er zijn wel video's van dat sommige Chinese kattenbakken varianten een kat met zijn nek tussen het draai afsluiting komt. Je wordt sws in de maling genomen met een white label.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
Van mondkapjes-debacle naar zelfreinigende kattenbak-hit Poopy: Elyas (25) wil Europa veroveren Elyas Ghafour (25) ging van het organiseren van feesten naar de verkoop van mondkapjes tijdens de coronapandemie. Wat een in eerste instantie een gouden greep leek, betekende uiteindelijk bijna zijn financiële ondergang. Inmiddels is hij weer overeind gekrabbeld en wil hij met een betaalbare zelfreinigende kattenbak Europa veroveren.

https://www.deondernemer....3A%2F%2Fwww.google.com%2F

In de Algemene Voorwaarden is de identiteit van het bedrijf Fealy B.V.

[ Voor 5% gewijzigd door nl_umpire op 14-07-2025 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Het was me al snel duidelijk dat Poopy, ondanks dat ze heel erg willen schreeuwen uniek te zijn ook 'gewoon' een rebrand is. En dat vind ik helemaal geen probleem.
Poopy geeft garantie en ik zie het maar als dat zij alvast de selectie voor me gedaan hebben (hoef ik niet van die onbekende hokkietokkie-modellen aan te schaffen om te proberen). (y)

Het is bijv. zo overduidelijk te zien in de app, door bijv. kromme vertalingen. Verder is het natuurlijk geen topmodel vergeleken bij de Petkit en de Litter Robot.. Dat was ook juist het idee in mijn geval.

Heb het ding hier nu een kleine week in gebruik en de ervaringen zijn wel voornamelijk positief hier.
Alle drie de dames gaan er onderhand op en het is zeker weten een stuk betere ervaring voor ze, altijd een schone bak.
Verder is een het mooi stil apparaat qua mechaniek. Wat qua geluid wel stoort zijn de piepjes die het ding geeft. Die zijn wel te 'temmen', daar moet ik nog even induiken.

Nadelen (die ik vooraf al wist); wegingen zijn niet heel betrouwbaar. Er zit blijkbaar maar 1 sensor voor in waar dat bij een duurdere bak vaak 4 in elke hoek zit. Da's eigenlijk logisch dat het niet betrouwbaar is (maar daarvoor heb ik dan ook een gewone weegschaal).
Daarnaast is het bevestigen van de zak even een trucje. Blijkbaar was Poopy ook niet helemaal blij met dat systeem, want in de nieuwe (zwart-witte) variant van de Nano2 zit een aangepast systeem dat de zak beter laat bevestigen.

Verder eigenlijk niet meer nadelen.

Natuurlijk, hij mist fancy features als een camera zoals bij die petkit. Dat soort dingen gaan me persoonlijk echt te ver voor een kattentoilet en daar missen we dus ook niets aan.

Ik ben er echt totaal niet bang voor dat hier wat mis mee kan gaan. Die 'horror'bakken hadden sowieso een soort van deur die als guillotine kon fungeren. Dat is wel een heel specifiek probleem.
Mocht het ding eens gaan draaien terwijl er een poes in zit, dan was dat waarschijnlijk de laatste keer dat diegene die bak in ging. :+
Natuurlijk zal er theoretisch een kans op een 'freak-accident' zijn, maar in dit geval kun je maar beter blijven scheppen. Topmodellen werken op eenzelfde manier en hebben datzelfde risico.

Wat me trouwens wel opvalt hier is dat de dames aanmerkelijk minder graven na de daad. Alsof ze weten dat het toch wel verdwijnt ofzo...
Is dat iets wat anderen ook gemerkt hebben bij hun beestjes?
Ik maakte me daar wat zorgen over omdat ik er hier eentje heb die zo fanatiek was wat dat betreft, die stond zelfs als een bezetene tegen de muren van de kattenbak te krabben om het te "begraven".
Nu doet ze haar ding, doet een paar keer alsof ze graaft, kijkt even om en loopt erbij weg. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
nl_umpire schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:00:
Van mondkapjes-debacle naar zelfreinigende kattenbak-hit Poopy: Elyas (25) wil Europa veroveren Elyas Ghafour (25) ging van het organiseren van feesten naar de verkoop van mondkapjes tijdens de coronapandemie. Wat een in eerste instantie een gouden greep leek, betekende uiteindelijk bijna zijn financiële ondergang. Inmiddels is hij weer overeind gekrabbeld en wil hij met een betaalbare zelfreinigende kattenbak Europa veroveren.

Dat verklaart ook al die nep recensies, die al vlak na de launch van de website, te vinden waren.
We moeten nog zien wat de garantie kwaliteit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

absrnd schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Dat verklaart ook al die nep recensies, die al vlak na de launch van de website, te vinden waren.
We moeten nog zien wat de garantie kwaliteit is :)
Had gisteren een mailtje van ze waarin ze "poopy+" garantie introduceerden.
75 euro voor 3 jaar. is wel een uitgebreide garantie tov. de normale.

Je krijgt dan blijkbaar meteen een nieuwe toesgestuurd.

Weet niet wat ik ervan moet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
SuBBaSS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:33:
[...]

Had gisteren een mailtje van ze waarin ze "poopy+" garantie introduceerden.
75 euro voor 3 jaar. is wel een uitgebreide garantie tov. de normale.

Je krijgt dan blijkbaar meteen een nieuwe toesgestuurd.

Weet niet wat ik ervan moet vinden....
Dat is dan 75 euro voor 1 jaar, want 2 jaar is wettelijk geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik weet niet of dit juridisch zo zit in dit geval.
Werkte zelf voor Apple in de tijd dat er een rechtszaak speelde over consumentenrecht. Ben bekender met de materie dan me lief is.
Maar volgens mij is deze uitgebreide garantie eerder vergelijkbaar met wat Apple heeft met Applecare (+); da's garantie BOVENOP de standaard garantie.

Laat ik gewoon maar hopen er geen aanspraak op te hoeven maken. Dat lijkt me het beste uitgangspunt. :+

Het zet me wel aan het denken, want hoe lang kun je redelijkwijs verwachten dat zo'n ding het blijft doen?
Heb ik niet eerder bij stil gestaan.

Ik zou zeggen dat 3 jaar (ook voor een goedkopere als deze) wel een minimum is. Laat staan voor een Litter Robot of andere premium machines. Daarvan mag je nog wel meer verwachten lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
SuBBaSS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:04:
Ik weet niet of dit juridisch zo zit in dit geval.
Werkte zelf voor Apple in de tijd dat er een rechtszaak speelde over consumentenrecht. Ben bekender met de materie dan me lief is.
Maar volgens mij is deze uitgebreide garantie eerder vergelijkbaar met wat Apple heeft met Applecare (+); da's garantie BOVENOP de standaard garantie.

Laat ik gewoon maar hopen er geen aanspraak op te hoeven maken. Dat lijkt me het beste uitgangspunt. :+

Het zet me wel aan het denken, want hoe lang kun je redelijkwijs verwachten dat zo'n ding het blijft doen?
Heb ik niet eerder bij stil gestaan.

Ik zou zeggen dat 3 jaar (ook voor een goedkopere als deze) wel een minimum is. Laat staan voor een Litter Robot of andere premium machines. Daarvan mag je nog wel meer verwachten lijkt me.
Je kan deze lijst aanhouden:

https://www.techniekneder...afschrijvingsmethoden.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

breadje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:47:
https://old.reddit.com/r/...c_automatic_selfcleaning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:45:
[...]

Zou gewoon beginnen met het grit wat ze nu ook krijgen bij hun moeder. Hebben ze in ieder geval nog iets wat enigszins bekend ruikt
Hoe ervaart jouw kat de Litter 4?
Mijn kittens komen zaterdag as., ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hier (nogmaals) dat bewuste filmpje over dit specifieke model.

Even stilgezet op een moment dat je het duidelijke probleem ziet.

Het onderscheidende aan dit type is dus die 'deur' die als een guillotine werkt.
Nou vraag ik me bij het zien van zoiets meteen al af hoe goed dat idee is.
Ik bedoel: heb je ooit een 'normale' kattenbak met zo'n rigide deur gezien? Ik niet. Hooguit iets als een klapdeur/ flap maar vaker nog is de opening gewoon open.

Dit ontwerp schreeuwt wmb. om ellende. En is er gelukkig zo uit te filteren. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
Ik zou ook niet zo snel een apparaat kopen waar een dier niet uit zou kunnen ontsnappen. Beetje vreemd ontwerp wel. De meeste no-brand ontwerpen draaien horizontaal om hun as, daar blijft de opening dus altijd vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
#Poopy

Ik ben er vrijwel zeker van dat Poopy een white-label (of OEM/ODM) product is – en dat het merk of product 'Poopy' niet het geesteskind is van de oprichter van Poopy, en dat er duizenden euro's zijn uitgegeven aan de ontwikkeling en productie van dat product.

Wat meer zoeken leidt me naar de Tonepie-website (https://www.tonepie.com/en/product-1015.html).

Hier lijkt het erop dat Jiqu het bedrijf is dat het merk Tonepie bezit en beheert. Tonepie is geen afzonderlijke entiteit of moedermaatschappij, maar eerder de consumentgerichte merknaam voor Jiqu’s slimme huisdierhardwareproducten. Jiqu is de juridische entiteit die verantwoordelijk is voor onderzoek, ontwikkeling, productie en B2B-activiteiten (zoals OEM/ODM-diensten). Het houdt toezicht op de productie en toeleveringsketen voor alle producten die onder het merk Tonepie worden verkocht. Tonepie is de merkidentiteit die wordt gebruikt om Jiqu’s slimme kattenbakken wereldwijd aan consumenten en bedrijven te vermarkten. Het vertegenwoordigt de productlijn en is geen apart bedrijf.

Producent en fabrikant: Jiqu (het bedrijf achter Tonepie) is zowel een producent (ontwerpt en innoveert slimme kattenbakken) als een fabrikant (houdt toezicht op de productie met partners in de toeleveringsketen). Dit blijft ongewijzigd.

Productie voor anderen: Jiqu biedt OEM- en ODM-diensten aan, wat betekent dat het producten produceert die andere bedrijven onder hun eigen merk kunnen verkopen, zoals bevestigd door de B2B-focus en Alibaba-vermeldingen.

White-label doorverkoop: Je kunt Tonepie-producten als white-label producten doorverkopen door samen te werken met Jiqu voor OEM/ODM-diensten.

👉 https://www.alibaba.com/p...em_RWpOpOhYUXUPFp7c4H8ksg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
SuBBaSS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:00:
Hier (nogmaals) dat bewuste filmpje ...
Goeie info op dat kanaal en ook de Facebook community over automatische kattenbakken, waar ik net meer info van heb weten te ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droezel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 20:31
zaphod_b schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:33:
[...]

heb je een linkje of uitleg hoe je dat gedaan hebt? Ik heb de K1200 van Zedar. Bediening via de Smart Life app. Heb wel de Tuya (cloud) HA koppeling, maar dan heb ik een leeg apparaat zonder entities… Bediening en informatie via HA zou natuurlijk wel leuk en handig zijn.
Hier is een custom integratie die alle entiteiten beschikbaar maakt:

https://github.com/azerty9971/xtend_tuya

Werkt hier perfect met de Zedar K1200.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S440IfC10Ft1PHwTE_XVY5KvDlg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ll7AdO0H1N6dWFlAz7L5pxKm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Droezel op 16-07-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb geprobeerd om de Zedar K1200 via AliExpress te krijgen. Prijs was 160 euro, maar werd niet opgestuurd. Eerder ook een Tonepie voor 136 euro besteld. Die verkoper probeerde me te scammen door valse track&trace te sturen. In beide gevallen kreeg ik van Ali m'n geld terug, maar die laatste verkoper is niet geblokkeerd en doet nog steeds hetzelfde, aan de Vragen (!) te zien (in de recensies niets, want er wordt niet gelevererd, dus geen recensie mogelijkheid). Er zijn ook verkopers die je na aanschaf een bericht sturen dat het artikel niet op voorraad is, maar dat je na 100 euro bijbetaling een beter model krijgt. Truuk dus. Ik heb het daarna opgegeven met AliExpress.

De meeste andere modellen, zoals ook de Revo Loo, zijn ook te vinden, maar niet heel scherp geprijst. Ik heb deze nu via de Nederlandse aanbieder aangeschaft (voor 219 euro pre-order) en zou komende week binnen moeten komen. Keuze voor deze ivm positieve review van Bright, al leek de Zedar K1200 mij ook wel aardig (279 euro). Rebrand of niet, er zit een Nederlands bedrijf achter, dus je hebt een adres om aan te kloppen bij problemen of om onderdelen te bestellen. In China heb je sowieso geen garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
nl_umpire schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:00:

Eerst vertelt hij dat z'n katten in z'n bed en kledingkast poepten, omdat hij te beroerd is om de kattenbak te schonen. En later vertelt hij dat hij iedere dag voor ze een warme maaltijd kookt. Niet het helderste licht, volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zaphod_b
kwaazaar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:02:
[...]
Eerst vertelt hij dat z'n katten in z'n bed en kledingkast poepten, omdat hij te beroerd is om de kattenbak te schonen. En later vertelt hij dat hij iedere dag voor ze een warme maaltijd kookt. Niet het helderste licht, volgens mij.
Sommige mensen zijn anders dan jij. Ik heb ADD en vind de K1200 een uitkomst. Want ja, ik vergeet ook de kattenbak te verschonen. Komt simpelweg niet in me op, ook al ben ik dol op het beest en wordt 'ie enorm vertroeteld. Om dezelfde reden heb ik ook een PetKit brokjesautomaat.
Dat heeft dus echt niks te maken met "te beroerd" zijn...
Niet te snel oordelen dus ;).

[ Voor 5% gewijzigd door zaphod_b op 17-07-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Droezel schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:27:
[...]
Hier is een custom integratie die alle entiteiten beschikbaar maakt:
Dat werkt moeiteloos, top! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb de Poopy hier nu een week in gebruik en het bevalt helemaal prima!

Vind het echt een ideaal ding en de dames gaan er allemaal zonder problemen op.
Wel ingesteld dat hij pas na 5 min. na de daad aan het werk gaat. Vonden ze eerst wat spannend, dat draaiende ding. Bleven mooi op afstand.

Vandaag ging mijn Dink er echter pal voor zitten tijdens de 'routine' van de bak. Sensor pikte het netjes op. Ze ging er op een gegeven moment ook weer in zitten. Ook geen probleem, trommel stopte al voor ze de eerste poot in het grit had. Ze stapte er weer uit en het ding ging verder.

Wat door sommigen als een nadeel wordt gezien is mi. heel goed voor de veiligheid; hij draait erg langzaam.
Mocht de sensor falen en er nog een kat in zitten als hij gaat draaien dan is die kat eruit voordat dat ding schade aan heeft kunnen richten.

Eerder werd hier door iemand de angst uitgesproken dat ze met hun pootje vast zouden kunnen komen te zitten.
Die kans is echt verwaarloosbaar als je het mij vraagt. Dat zou dan echt een freak-accident zijn, ook door het langzame draaien van de trommel.

Klein nadeeltje is wmb. de felheid van de leds, maar da's heel specifiek voor mijn situatie. Het ding staat nl. (nog) in mijn slaapkamer en ik heb het graag heel donker daar.
Da's echter tijdelijk en ik word er niet wakker van ofzo. Het is vooral 'klein bier'.

Nee, ondanks dat er toch wel wat weerstand was/is rond dit concept en die eigenaar heb ik een hele prima deal gedaan met dit ding voor 200 euro. Is z'n geld nu al waard wmb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 13:07
Ik heb zelf de Petsnowy. Prijzig, maar werkt erg fijn. Met 2 katten hoef ik nu maar 1x per week de zak te vervangen. Zelf voeg ik 2x per week nieuwe kattenbakvulling toe, maar dat kan ook best 1x per week.

Is ook makkelijk uit elkaar te halen om alles af en toe goed schoon te maken.

Sensoren zijn ook uitstekend qua detectie; bij reinigen stopt ie onmiddelijk met draaien als de katten ook maar een pootje in de 'entree' zetten.

Ze proberen je alleen keihard te flessen met peperdure zakken die echt geen euro per stuk hoeven te kosten. Met een paar 3D printed clips gebruik je gewoon een andere zak die dan prima blijft zitten.

hij is wel best groot, maar niet echt zwaar gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
Momenteel is petkit on sale voor net onder de 400 op zooplus/bitiba. Heb er een besteld. Was net de doorslag om er een te bestellen. Op Amazon is puramax2 voor 409. Ik heb er net een binnen, zal later wel terug rapporteren na een week of 2. Normaal gesproken is de puramax2 500.

[ Voor 7% gewijzigd door seph32 op 19-07-2025 21:27 ]

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Zag dat Poopy ook weer een pre-order deal heeft voor 229 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mhhlcgN4SAoA-3uh-rqttFUpQQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7UnPassGaG8vAxHOd1R5SJd7.jpg?f=user_large

Zo trof ik die van mij vanmiddag aan. De eerste storing!
Beetje dubbelpost dit; excuses. Het past ook in beide topics.
Het boefje erbovenop had het voor elkaar gekregen om die zeef die op de foto onderin de bak ligt los te krijgen. Normaal gesproken zit die aan de trommel vast en zeeft tijdens het draaien. Niets gesloopt ofzo, kon hem zo weer terugklikken en het doet het weer.
Maar het ding weigert (gelukkig) ook meteen dienst. Denk dat het anders een beste bende kan worden (de 'klonten' komen dan gewoon weer terug de bak in).

Nog steeds heel tevreden over wat het doet en hoe het het doet voor de prijs.
Weet nu dat ik max. 4 dagen kan met vervangen van de zak. Die is flink groter dan het reservoir zelf maar na 4 dagen zat die nog niet stampvol.
Je merkt dan wel dat de motor er steeds wat harder voor moet werken, dat is wel iets om rekening mee te houden voor de langere duur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:25

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Excuus.

[ Voor 95% gewijzigd door vdr01 op 20-07-2025 11:39 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 20-09 13:51
@Kjoe_Ljan wat is het uiteindelijk geworden?

Binnenkort komen hier ook 2 kittens bij. Onze oudere poes is zindelijk, zit de ganse nacht buiten en doet daar haar behoefte. Maar voor de kittens willen we toch een bak voorzien.

Bij sommige modellen draait de zak mee, bij andere is er een opvangbak onderaan. Iemand hier ervaring met beide en zo ja wat is de voorkeur? En kan je gelijk welke zak die past gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-09 10:25
D-Three schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:54:
@Kjoe_Ljan wat is het uiteindelijk geworden?

Binnenkort komen hier ook 2 kittens bij. Onze oudere poes is zindelijk, zit de ganse nacht buiten en doet daar haar behoefte. Maar voor de kittens willen we toch een bak voorzien.

Bij sommige modellen draait de zak mee, bij andere is er een opvangbak onderaan. Iemand hier ervaring met beide en zo ja wat is de voorkeur? En kan je gelijk welke zak die past gebruiken?
Uiteindelijk is het voor mij toch de Litter Robot 4 geworden. Erg prijzig, maar via een vriend heb ik meer goede recensies gekregen vanuit persoonlijke ervaringen.

Niet alle kattenbakvulling werkt even lekker. Houtvezel is bijvoorbeeld te stroef, wat ervoor zorgt dat er veel in de afvalbak valt. Sommige vulling op basis van klei blijft plakken aan de bodem van de kattenbak. Ik heb nu een vulling gevonden van tofu die, voor mij, goed werkt, en bovendien gewoon in de groene container mag.

Ik gebruik compostbare afvalzakken van Mr. Green Mind (via Amazon), 40/45 liter. Ze passen niet perfect, maar met wat rek en strek oefeningen blijven ze netjes in de afvalbak zitten, en ze zijn diep genoeg én stevig genoeg om een volle bak te kunnen dragen.

Ik heb voor de zekerheid (mocht de stroom een keer uitvallen tijdens een cyclus ofzo) een normale kattenbak naast de Litter Robot staan. Mijn katten gebruiken ze beiden, en hebben geen voorkeur voor de één of de ander. Daarnaast wordt de Litter Robot gebruikt als opstapje naar de vensterbank (en dat gaat niet altijd subtiel), maar daar trekt het ding zich weinig van aan. Hij kan dus tegen een stootje.

Een aantal keren per jaar maak ik het ding goed schoon. Buiten met een tuinslang door de bak (die je kunt loshalen) om alle stof en plakkende stukjes op te schonen. Geen leuk klusje, want ja, het blijft een poepdoos...
Een ander nadeel vind ik dat er de Home Assitant integratie gaat via "de cloud" van Whisker. Ik houd het liefst alles lokaal, maar zoals gezegd in mijn openingspost is dat in het geval van de kattenbak niet per se een deal breaker voor me...

[Aylin]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb nu een week de Litter Robot 4 in gebruik en mijn kittens (van 4 maanden oud) gingen er makkelijk op. De eerste twee dagen heb ik hem niet automatisch laten draaien zodat ze aan het geluid konden wennen en vanaf de derde dag alles automatisch laten doen. Alles gaat prima.
Enig (luxe) nadeel is dat de kittens bijna evenveel wegen en de Litter geen of moeilijk onderscheid kan maken qua gewicht en dus verkeerd doorgeeft welke kat op dat moment bezig is. Volgens de app gaat 1 kitten de hele tijd terwijl de andere al een paar dagen niet op is geweest. :+
Halverwege de week ook een Litter Robot Kattenbakmat bijgekocht i.v.m. het opvangen/bij elkaar houden van grit.

Ik ben er heel erg blij mee. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Wispe op 26-07-2025 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
De Litter Robot is me toch iets te duur. :)

Ik heb de gok genomen en deze besteld op bol.com aan iets meer dan 199 euro. De prijs is nu terug hoger. Het merk is 'Doel' maar op de doos staat ook duidelijk dat het een Ti+ (TPCBT-01) is. Dus inderdaad Tonepie. Het toestel wordt geleverd met mat en zakjes. De app is gewoon Tuya Smart en grappig genoeg verschijnt het toestel in de app als Poopy Nano 2. Waarschijnlijk kijkt de app enkel naar de regio. Het valt dus niet te ontkennen dat het een rebranding is. Uiteraard heb je bij Poopy wel een proefperiode.

[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 30-07-2025 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

D-Three schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:16:
De Litter Robot is me toch iets te duur. :)

Ik heb de gok genomen en deze besteld op bol.com aan iets meer dan 199 euro. De prijs is nu terug hoger. Het merk is 'Doel' maar op de doos staat ook duidelijk dat het een Ti+ (TPCBT-01) is. Dus inderdaad Tonepie. Het toestel wordt geleverd met mat en zakjes. De app is gewoon Tuya Smart en grappig genoeg verschijnt het toestel in de app als Poopy Nano 2. Waarschijnlijk kijkt de app enkel naar de regio. Het valt dus niet te ontkennen dat het een rebranding is. Uiteraard heb je bij Poopy wel een proefperiode.
Via bol.com krijg je al snel een aardig overzicht van de merken die die Tonepie rebranden.
Tot het merk "Viervoeter" aan toe. :D
Verschil in prijzen ook....

Kreeg bij de poopy wel een mooie 'starter set' incl. waterfontein maar eerlijk gezegd is die laatste een vrij waardeloos ding. De mat is wel een uitkomst.
Maar dus mooi op termijn kijken naar zakken voor dit type.
Voor 20 stuks durft Poopy rustig 15 euro te vragen. Dat kan (natuurlijk) een stuk beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
@SuBBaSS Ik heb deze zakken mee besteld. Nog niet geprobeerd maar volgens de beschrijving wel de correcte afmetingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

D-Three schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:29:
@SuBBaSS Ik heb deze zakken mee besteld. Nog niet geprobeerd maar volgens de beschrijving wel de correcte afmetingen.
Mooie tip, bedankt.
Zolang de trekband goed werkt komt het vast goed.

Ik heb het niet geprobeerd maar heb wel het idee dat je zo'n zak sowieso nooit 100% vol krijgt. Daarvoor lijkt de opvangbak in de Nano 2 te klein.
Dus al zou zo'n zak qua inhoud iets kleiner zijn is er alsnog geen probleem.

Met zakken met gare trekbanden kan het nog wel eens een zootje worden. Die moeten echt goed bevestigd worden.
Maar mooi om te proberen voor deze prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
We gaan voor RVS i.p.v een Poopy (Poopy, of beter gezegd DPD, was niet instaat om de Poopy Nano 2 Bundel bij ons, of een afhaalpunt te leveren).

Ik heb vandaag wat tijd besteed aan het lezen van productinformatie, review en fora. Met wat hulp van AI een shortlist gemaakt --- misschien is het handig voor sommigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEniX-ilvocos9y9fzWUmUbfQ1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tYAIuUOernPNtvg4bTyKuvcb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou, ik mag hier denk ik gaan kijken naar iets als een overkapping voor de Nano 2.

De kleine hier heeft bedacht dat ze de reinigings-cyclus zo interessant vindt dat ze op de trommel gaat zitten. Deze stopt daardoor (natuurlijk) met draaien.
Gaat ze eraf, gaat ie weer draaien. Dus weer erop en hij stopt weer. En dat dan zo door....

Van de week had ik (vermoedelijk door haar verstoringen) ineens dat de nano2 de verkeerde kant op ging draaien. Dat is wat je NIET wilt natuurlijk. :( Die was even goed in de war. :P
Gelukkig loste een reset het op.

Daarnaast heeft diezelfde kleine al meermaals die 'zeef' losgekregen. Ik snap dat dat heel typisch voor dit beestje is, maar het is ook wel eenvoudig te 'slopen'.
Ik zie helaas geen eenvoudige manier om dat wat robuuster te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Iemand een tip voor een box om over de litter robot 4 te plaatsen?
Onze poezels maken er een zooitje van met al het grit dat de diverse enthousiaste China ontdekkers uit de robot werpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
RoosW schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:36:
Onze poezels maken er een zooitje van met al het grit dat de diverse enthousiaste China ontdekkers uit de robot werpen :/
Ik heb een mat ervoor liggen, vangt wel iets op, maar ik hoor ook verhalen van kattenbezitters met een gewone kattenbak dat het grit overal in huis te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

RoosW schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:36:
Komt het eruit bij hun gegraaf of nemen ze het mee?
Ik herinner me uit dat filmpje waarin die kerel meerdere bakken reviewed dat hij aangaf dat dat "schotje" in de opening te laag zou zijn. Hij had er zelf eentje ge(3d)print die hoger was.
Zelf noemt Litter Robot dat de 'fence' (en als je die nog niet hebt is dat denk het eerste waar je naar moet kijken).
Maar alsnog kun je met een zinnig beestje zitten...

Een van de eerste keren dat de kleine plurk hier op de nano2 ging, ging ze zitten piesen met haar achterste richting de uitgang. :X Zo die hele mat volgezeken. :X :X
Moest toen ook even aan dat filmpje denken, want ook daarvoor waarschuwde hij (hij had "Bertie" daar die nogal zinnig was).
Gelukkig is het hier bij deze enkele keer gebleven en daar ben ik heel blij mee.

Wat ik zo snel bedacht is er iets van een grote doos/ overkapping overheen zetten met een ingang met flappen zoals sommige kattenluikjes die hebben. Maar goed, dat gaat dan wel een heel groot ding worden natuurlijk...

Litter robot heeft er zelf de volgende oplossingen voor:
https://www.litter-robot.com/cat-furniture.html

Bijv.:
Afbeeldingslocatie: https://images.litter-robot.com/media/catalog/product/cache/9b39656ca978fade4d67ebb42d31d9e0/c/r/credenza_bundle_3.jpg
Wispe schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:40:
[...]

Ik heb een mat ervoor liggen, vangt wel iets op, maar ik hoor ook verhalen van kattenbezitters met een gewone kattenbak dat het grit overal in huis te vinden is.
Had ik hier ook (tijdelijk) last van. Gebruik de bijgeleverde mat van Poopy wel (wat een ideaal ding is hiervoor; tweelaags met bovenop een kant met gaten en het grit valt dan op de onderste laag. Hij zou echter nog wat groter mogen zijn wmb.).
Moest bij de overstap naar de poopy ook ander kattengrit hebben en had spul van het jumbo huismerk (zo'n doos) meegenomen. Dat waren kleine klontjes en die vond ik ook tot in de woonkamer terug. :|

Sindsdien gebruik ik biokat's classic. Grotere klonten, dat scheelt wel. Vind het alsnog wel rondom de mat, maar daar doe je denk ik weinig aan.
Een kat pootjes leren vegen lijkt me een brug te ver. :+

[ Voor 26% gewijzigd door SuBBaSS op 05-08-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
SuBBaSS schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:58:
[...]

Komt het eruit bij hun gegraaf of nemen ze het mee?
Ik herinner me uit dat filmpje waarin die kerel meerdere bakken reviewed dat hij aangaf dat dat "schotje" in de opening te laag zou zijn. Hij had er zelf eentje ge(3d)print die hoger was.
Zelf noemt Litter Robot dat de 'fence' (en als je die nog niet hebt is dat denk het eerste waar je naar moet kijken).
Maar alsnog kun je met een zinnig beestje zitten...

Een van de eerste keren dat de kleine plurk hier op de nano2 ging, ging ze zitten piesen met haar achterste richting de uitgang. :X Zo die hele mat volgezeken. :X :X
Moest toen ook even aan dat filmpje denken, want ook daarvoor waarschuwde hij (hij had "Bertie" daar die nogal zinnig was).
Gelukkig is het hier bij deze enkele keer gebleven en daar ben ik heel blij mee.

Wat ik zo snel bedacht is er iets van een grote doos/ overkapping overheen zetten met een ingang met flappen zoals sommige kattenluikjes die hebben. Maar goed, dat gaat dan wel een heel groot ding worden natuurlijk...

Litter robot heeft er zelf de volgende oplossingen voor:
https://www.litter-robot.com/cat-furniture.html

Bijv.:
[Afbeelding]

[...]

Had ik hier ook (tijdelijk) last van. Gebruik de bijgeleverde mat van Poopy wel (wat een ideaal ding is hiervoor; tweelaags met bovenop een kant met gaten en het grit valt dan op de onderste laag. Hij zou echter nog wat groter mogen zijn wmb.).
Moest bij de overstap naar de poopy ook ander kattengrit hebben en had spul van het jumbo huismerk (zo'n doos) meegenomen. Dat waren kleine klontjes en die vond ik ook tot in de woonkamer terug. :|

Sindsdien gebruik ik biokat's classic. Grotere klonten, dat scheelt wel. Vind het alsnog wel rondom de mat, maar daar doe je denk ik weinig aan.
Een kat pootjes leren vegen lijkt me een brug te ver. :+
Beide, meneertje Bowie & grote meneer Goethe hebben van die 'toch maar weer eens zien of ik naar China kan graven ' buien, maar ondanks de mat word er veel uit gelopen door het hele spul. Ik zag een soort houten hondenhok op Etsy met een rond gat erin waar de litterrobot 4(&3) in passen, dat zou ern hoop vliegend grit afvangen, maar ruim 500 zonder de verzendkosten...... Pfff ik heb nog steeds blauwe plekken op mijn bankrekening van die twee litter robots.

Ik heb die Poopy bekeken, maar onze twee Maine Coons worden daar vast niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

RoosW schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:00:
[...]

Beide, meneertje Bowie & grote meneer Goethe hebben van die 'toch maar weer eens zien of ik naar China kan graven ' buien, maar ondanks de mat word er veel uit gelopen door het hele spul. Ik zag een soort houten hondenhok op Etsy met een rond gat erin waar de litterrobot 4(&3) in passen, dat zou ern hoop vliegend grit afvangen, maar ruim 500 zonder de verzendkosten...... Pfff ik heb nog steeds blauwe plekken op mijn bankrekening van die twee litter robots.

Ik heb die Poopy bekeken, maar onze twee Maine Coons worden daar vast niet blij van.
Dat graven is hier juist minder geworden tov. hoe ze in hun oude bakken tekeer gingen. Prijs ik me gelukkig mee.

Is dit niet wat dan?
https://www.litter-robot.com/litter-robot-4-shield.html
Afbeeldingslocatie: https://images.litter-robot.com/media/catalog/product/cache/08ae1a83f84b14f24f0ebc5d37342dc8/l/r/lr4_shield_gallery_1_new_black_1_withflap_1.jpg
Het uitlopen zul je er niet meer voorkomen, maar in ieder geval dat vliegend grit tegenhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 05-08-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb vanmiddag de nano 2 uit elkaar gehaald om schoon te maken (sopje erdoor ed.).
Hoewel de lompe trommel wat lastig te hanteren is, is het ding erg makkelijk te demonteren.

Hoe andere bakken dit doen weet ik niet, maar bij de nano 2 ligt het grid op een soort van mat, ipv. een harde ondergrond. Die mat zit stevig bevestigd maar moet er toch ook uit voor de schoonmaak. Beetje gehannes.
Maar gelijk ook maar even extra ondersteuning voor mijn tip om niet TE fijn grit te gebruiken. Dat weet bij deze toch onder de mat terecht te komen.

Ik had het ding schoon, maar bij bewegen hoorde ik nog steeds grit in de trommel. Daar kan ik dus niet zo goed tegen... Dus verder kijken, mat eruit gehaald en daar zat het.

Moet wel zeggen dat de video's die ze hiervoor hebben gemaakt best behulpzaam zijn.
Daarin roept de voice-over op een gegeven moment dat je de bak schoon kunt maken "met je favoriete kattenbakkenschoonmaakmiddel". Toen vroeg ik me af: wat is dat eigenlijk?
Ik gebruik nu een klein scheutje allesreiniger op een emmer water.

Wat is jullie "favoriete kattenbakkenschoonmaakmiddel" eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Mawlana schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:40:
De Poopy Nano heb ik overwogen, maar het ziet er best klein uit. Ik heb een forse ragdoll van 14j die wel wat ruimte wil. :')

Ik heb dus maar de Revo-loo One besteld (pre-order voor medio augustus). Deze lijkt iets groter te zijn.
Ik heb 'm zonet ontvangen. M'n verwachtingen qua afwerking waren laag, maar dit valt me tegen.

Fotos:
https://s.skewl.net/4FGZt2FbIm
https://s.skewl.net/4FGZt26Ruq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

Dat graven is hier juist minder geworden tov. hoe ze in hun oude bakken tekeer gingen. Prijs ik me gelukkig mee.

Is dit niet wat dan?
https://www.litter-robot.com/litter-robot-4-shield.html
[Afbeelding]
Het uitlopen zul je er niet meer voorkomen, maar in ieder geval dat vliegend grit tegenhouden.
@RoosW heb je dit nog gedaan, en zo ja, hoe bevalt het? Ik overweeg om ook zoiets te kopen voor de Litter om vliegend grit te tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Ik heb naar reviews gekeken, en er is veel melding van doerakken die het los peuteren, daar vind ik het dan weer net te prijzig voor.
Daarnaast hebben wij 7 poezels, daar zit altijd wel 1 bijdehandje tussen.

[ Voor 21% gewijzigd door RoosW op 05-09-2025 14:47 ]

Pagina: 1