Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:56

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Via de VEH een aanbod gekregen waarvan de volgende optie me wel interessant lijkt:

Heative Next R290 6 KW

All-electric ready monobloc, propaan, vrij goedkoop. 2.925 subsidie.

Via de VEH €100 korting. Maar.. hier op DEI niks te vinden over Heative óf de warmtepomp. Het lijkt op een rebrand, maar waarvan? Iemand enig idee? Is het een goeie partij?

Zie link: https://www.heative.nl/next

Edit: Meer dan de volgende gegevens kan ik vooralsnog niet vinden. Maar het lijkt alsof het vermogen wel enorm in kan storten als het buiten kouder wordt.. Of het is een modulatiebereik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTjkQxF1I9tWj82l8Fz9TjlpN1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N73NMWEnMgNalu4OeTYsYnim.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Aardedraadje op 17-04-2024 15:11 ]

Beste antwoord (via Aardedraadje op 17-04-2024 21:25)

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Waarschijnlijk is het een rebrand van dit model:

https://www.sunrain-heatp...air-source-heat-pump.html

Tip: Google image search

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyxeduP7zFADUTM7nAeMF6x--Aw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jis4e7kd4CuxjimIeFgroOrK.png?f=user_large

Op de Keymark website zijn gecertificeerde testresultaten in te zien.
Zoek op "Jiangsu Sunrain Solar Energy Co., Ltd."
https://keymark.eu/en/products/heatpumps/certified-products

[ Voor 18% gewijzigd door Kip op 17-04-2024 15:37 ]

Pardon my dutch

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyxeduP7zFADUTM7nAeMF6x--Aw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jis4e7kd4CuxjimIeFgroOrK.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Kip op 17-04-2024 15:37 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Kip schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:23:

[Afbeelding]

Goeie tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Via andere forum posts zie ik dat er ook VEH aanbiedingen zijn voor met bekendere merken warmtepompen.

Zonder ervaring met dit model lijkt mij het een lastige keuze. Hoewel de algemene techniek vergelijkbaar is tussen alle warmtepompen, zijn er duidelijke verschillen in geluidsproductie, modulatie en aansturing.

Zie de volgende thread voor een vergelijkbare situatie en enkele mogelijke nadelen:
Entalpia hybride warmtepomp

Willekeurige video op Youtube van het 12KW model. Op dit kanaal zijn er veel meer filmpjes over de WP te vinden in het Pools.
YouTube: Pompa ciepła R290 12 kW monoblok sprowadzona z Chin - montaż we włas...

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik kom hier ook terecht via de aanbieding van Vereniging Eigen Huis voor deze warmtepomp, volgens de online module kost het dan netto €3400.

Via bovenstaande link van de waarschijnlijke Chinese producent lees ik dan bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktDUae2RxZJxPPAl0uQrKH5Q0eQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7ZA4eeOmBWqRGAmafQBEmCT.jpg?f=fotoalbum_large
60 dB komt op mij niet over als 'fluisterstil', maar ik heb de betteffende meetnorm natuurlijk niet en kan niet vinden hoe deze geluidsdruk dan wordt gemeten.

Op Alibaba staat de kale pomp te koop voor ~1300 USD. Manuren zijn nou eenmaal prijzig in NL zullen we maar zeggen ;) (ook als je nog 2k voor buffervat en leidingen rekent).

Ik zie in bovenstaande Poolse filmpjes (zonder vertaling helaas) dat er een thermostaat met touchscreen bij lijkt te komen met wifi (?).

Is er iemand die al een stap verder is in dit proces?
Of iemand die dit merk+model pomp al heeft staan? Is het geluid inderdaad acceptabel?
Hoe is de interface, kan de pomp praten met home assistant?

[ Voor 5% gewijzigd door Scatman_II op 28-04-2024 14:09 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Scatman_II schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:00:
Ik kom hier ook terecht via de aanbieding van Vereniging Eigen Huis voor deze warmtepomp, volgens de online module kost het dan netto €3400.

Via bovenstaande link van de waarschijnlijke Chinese producent lees ik dan bijvoorbeeld dit:

[Afbeelding]
60 dB komt op mij niet over als 'fluisterstil', maar ik heb de betteffende meetnorm natuurlijk niet en kan niet vinden hoe deze geluidsdruk dan wordt gemeten.

Op Alibaba staat de kale pomp te koop voor ~1300 USD. Manuren zijn nou eenmaal prijzig in NL zullen we maar zeggen ;) (ook als je nog 2k voor buffervat en leidingen rekent).

Ik zie in bovenstaande Poolse filmpjes (zonder vertaling helaas) dat er een thermostaat met touchscreen bij lijkt te komen met wifi (?).

Is er iemand die al een stap verder is in dit proces?
Of iemand die dit merk+model pomp al heeft staan? Is het geluid inderdaad acceptabel?
Hoe is de interface, kan de pomp praten met home assistant?
Ik heb een poosje getwijfeld over de aanbieding maar er toch vanaf gezien. Ik zou graag in één keer een complete all-electric installatie (dat heb ik bij VEH ook aangegeven) maar dat is me niet aangeboden. Dat en het feit dat het import is uit China, en ik daardoor twijfels heb bij levensduur, de beschikbaarheid van kennis, en vervangingsonderdelen op de lange termijn. Zeker ten opzichte van de bekendere partijen waar al van bewezen is dat je ook op lange termijn ondersteuning mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Gisteren of vandaag is de laatste dag om op de aanbieding in te gaan. Bij Heative op de site staat deze WP echter voor ~dezelfde prijs nog wel aangeboden.

Is er iemand die inmiddels gestart is met het inkopen / installeren van deze warmtepomp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heative
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07 13:35
Hallo allemaal!

Wij zijn Heative en installeren warmtepompen voor particulieren, hierbij zijn we altijd op zoek naar het eerlijke verhaal, de beste opties uit de markt, een langere levensduur door robuust te installeren en we willen geen gedoe. Inmiddels 500+ warmtepompen verkocht in Nederland. We werken samen met partners als Vereniging Eigen Huis.

Nu gaan we ook hier voor het eerlijke verhaal 🙂

Hierbij zo goed mogelijk antwoord op jullie vragen:
  • Wij willen een ‘goeie’ partij zijn! Hier werken we hard aan, warmtepompen installeren blijft een bewerkelijke dienst waar ook dingen fout kunnen gaan. Als het vervolgens maar netjes opgelost wordt.
  • De Next R290 is inderdaad een rebrand/ OEM-versie van de genoemde warmtepomp, met wat kleine aanpassingen (komt nieuwe front + firmware). Net als grotere fabrikanten het tegenwoordig ook niet meer verbloemen: https://www.intergas-verw...-electric-monoblock-r290/. Lijkt aardig toch? Het is ook dezelfde fabrikant van het ‘Zweedse’ merk, hier zijn er inmiddels honderden (1000+) van geïnstalleerd.
  • Of hetzelfde model uit een collega fabriek waar ook een andere slimme ‘Nederlandse’ warmtepomp wordt geproduceerd: https://www.ithodaalderop...onsument/product/03-00765
  • Zo worden er steeds meer warmtepompen in Azië geproduceerd, ook van de meest bekende merken.
  • De Next R290 heeft verder een strak design en bovenal: geen kunststof behuizing en dat geeft ‘m (naast alle andere specs) een premium uitstraling. Vandaar dat de Intergas R&D afdeling de pomp waarschijnlijk ook aantrekkelijk vond 😉
  • Er zit inderdaad een touchscreen bij (NL), app en wij installeren altijd degelijk met o.a. een parallel buffervat, Wilo circulatiepomp, vuilafscheider en automatische ontluchters voor een langere levensduur.
Mochten jullie vragen hebben, tag ons dan direct. We reageren zo snel mogelijk.

Groet! - Team Heative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel M
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-09 13:47
Eind augustus wordt een Heative warmtepomp bij mij geïnstalleerd in een configuratie waarbij ik all-electric kan vwb cv (8kW). Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Daniel M schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:13:
Eind augustus wordt een Heative warmtepomp bij mij geïnstalleerd in een configuratie waarbij ik all-electric kan vwb cv (8kW). Ik ben benieuwd!
Dus je begint hybride begrijp ik, met alleen CV via de warmtepomp? Waarom niet meteen zonder gas? Dus geen boilervat? Details! :)
Is er een warmteverlies berekening gemaakt om tot die 8kW te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Misschien kan @Heative aangeven of ze ook direct full electric installaties met boilervat kunnen verzorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theotherthings
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb ook dit aanbod voor de R290 ontvangen via VEH. Omdat het uit een Chinese fabriek komt, zie ik er ook vanaf. Goed dat Heative hierover in dit draadje eerlijk is. Kort gezegd: als ze een machine zouden aanbieden uit een Europese fabriek waar nog geen Chinees schroefje in zit, dan koop ik hem. Helaas, zoals Heative hier al zelf aangeeft, halen veel grote merken ook alles uit China. Het echte eerlijke verhaal (dat geldt voor al dit soort aanbieders) is dan ook eerder dat men geen investeringen in eigen R&D en productie will doen, omdat je veel makkelijker geld verdient door dat dure werk aan de Chinezen over te laten zodat je zelf geen risico loopt. Wat voor boodschap draag je daarmee uit? Vooral dat je geen bezieling hebt voor je eigen product, geen hart voor de zaak. Pakweg een eeuw geleden hadden we nog groter dromers met go-getter-mentaliteit zoals Philips en Fokker die zeiden: ik bouw er zelf één! Nu gaat het moderne ondernemers vaak enkel om een snel verdienmodel. Daardoor hangt nu heel Europa vol met Chinese camera's, netwerkapparatuur, warmtepompen en robotstofzuigers. Je moet echter beseffen dat er in China geen onafhankelijke bedrijven bestaan: het is een communistisch land en alle bedrijven daar moeten rapporteren aan de overheid en ook doen wat die overheid zegt. Reken maar dat ze optimaal gebruik maken van het gespreide bedje dat Europa hen aanbiedt. Dankzij al die apparatuur kunnen ze onze samenleving tot in de kleinste details in kaart brengen. Ze kunnen zien waar je woont, hoe je naar je werk fietst en waar je werkt. Ze hebben een plattegrond van je huis, ze zien welke websites je bezoekt. Wat zouden ze willen met al die informatie? Geen idee, maar is het slim om dat lijdzaam af te wachten? Sommige gevolgen zijn al duidelijk zichtbaar: we kunnen hier steeds minder zelf, waar wij vroeger zelf onderdeel waren van de Westerse grootmacht, we worden nu afhankelijk van China. Wil je een deel zijn van het probleem of van de oplossing? Dat moet Heative zich eigenlijk afvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel M
Scatman_II schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Dus je begint hybride begrijp ik, met alleen CV via de warmtepomp? Waarom niet meteen zonder gas? Dus geen boilervat? Details! :)
Is er een warmteverlies berekening gemaakt om tot die 8kW te komen?
Klopt, ik wil eerst maar eens kijken hoe het bevalt als vervanging voor de cv. Als het niet voldoet heb ik de ketel nog achter de hand.

Het gas verbruik zonder cv is ca 180 m3 per jaar dus dat is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel M
Scatman_II schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:40:
Misschien kan @Heative aangeven of ze ook direct full electric installaties met boilervat kunnen verzorgen?
Dat kunnen ze heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmef
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-07-2024
Is dit dezelfde pomp als deze?Ik zie overal dezelfde specificaties en vermogens, alleen de genoemde zijn stiller, dus misschien zit er iets omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heative
Hallo!

Beste Theo, Daniel, (I'm the) Scatman, Emmef >>

Theo > Je hebt gelijk, we vroegen ons dat ook af. Aan de ene kant moeten we mee in de 'we gaan met z'n allen naar antraciete warmtepompen uit China' (ook met zonnepanelen gebeurd?). En aan de andere kant willen we niet volledig afhankelijk zijn van China. Vandaar dat we naast de Next ook Daikin aanbieden (en ik wilde zeggen ook de Remeha :-)). Daikin wordt wel in Europa geproduceerd (België o.a.) en is verder door Japanners ontwikkeld. Mooi product en goede prijs!

Daniel > zoals besproken, de 8kW is ruim voldoende voor je woning.

Scatman > Ja, dat doen we. Met de Next is dat in combinatie met de LG Warmtepompboiler (200 of 270L). En anders bieden we de Daikin Altherma 3 M aan + Daikin Boilervat (150-200-250L). We proberen namelijk altijd te zoeken naar de beste prijs/kwaliteit in de markt, zoals hierboven aangegeven.

Emmef > Nee, deze warmtepompen lijken te komen uit de fabriek van de Amber (Itho).

Bye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eneramedi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07 20:07
Dag,

Fijn dat er zo’n deskundige community is, ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen.

Ik heb twee aanbiedingen voor een warmtepomp-systeem ontvangen. Mijn vraag aan jullie is welke van die twee ik het beste kan nemen?

Het gaat om een aanbod van de Next R290 van Heative via Vereniging Eigen Huis (VEH) en om een aanbod van Adlar Castore Aurora. Beide zijn 6 kW monobloc pompen, all electric ready. De afstand van de installatie buiten naar de CV ketel is iets van 10-12 meter. De prijzen van de twee aanbiedingen ontlopen elkaar niet veel. Over beide is al het een en ander gezegd in de community, maar de vergelijking is voor een buitenstaander als ik moeilijk te maken.

Vraag 1, de Next R290 van Heative?
Heative biedt dus de Next R290. Elders op Tweakers werden er wat vraagtekens bij deze warmtepomp geplaatst. Het zou teveel uit Chinese onderdelen bestaan, en daarom van mindere kwaliteit zijn. Klopt dat?

Daar staat tegenover dat Heative nu inmiddels voor de derde of vierde keer gekozen is door VEH. Het kan dus niet zomaar een slechte leverancier zijn die matige warmtepompen levert, toch?

Heative doet zijn best om een robuust systeem te leveren, met een wat groter en parallel buffervat (40l) dan Adler (20l) standaard, en wil een moderne thermostaat (huidige CV en thermostaat zijn circa 18 jaar oud).

De Next gebruikt R290 als koudemiddel. Als ik het goed begrijp, helpt dat om een hogere aanvoertemperatuur van 75 graden te kunnen leveren. Dat zou in mijn huis (1993, convectoren en vloerverwarming als bijverwarming, verbruik 700 m3 gas per jaar) een voordeel kunnen zijn?

Geluid is 46 dB(A) op 1 meter, en dat is meer dan de Adler, die 43 dB(A) doet op die afstand.

Vraag 2, de Aurora II van Adler?
Het andere aanbod is van Adler, de Aurora II. De Aurora is in 2023 door Warmtepompvergelijker.nl uitgeroepen tot beste koop.

Adler regelt alles zelf, er zit dus geen installatiebedrijf tussen de klant en Adler. Hoewel dat voor een gunstige prijs lijkt te zorgen, vraag ik me af of dat nu handig is. Als er wat met Adler gebeurt, wie gaat dan de pomp onderhouden? Of bij wie kan ik dan verhaal halen?

De Adler maakt gebruik van onderdelen van A-merken. Achter de Adler zit Castra, een bedrijf dat veel ervaring heeft met warmtepompen in Zweden. Dat lijkt technisch allemaal wat steviger dan de Next, of zie ik dat verkeerd? Adler geeft aan geen nieuwe thermostaat nodig te hebben.

De Aurora gebruikt R32 als koudemiddel. De aanvoertemperatuur die wordt opgegeven is 55 graden. R32 schijnt dan energie-efficienter te werken dan R290. Hoe dat dan in de praktijk uitvalt tegenover de Next begrijp ik niet goed?

De Aurora zou ook het huis kunnen koelen in de zomer, aangezien in vloerverwarming heb. Als ik het goed heb begrepen moeten dan de convectoren. Is deze koeling-optie technisch gezien de moeite waard of is het meer voor de buhne en in de praktijk lastig te gebruiken?

Nieuwe ketel nodig of niet?
Mijn huidige CV ketel (Nefit, Ecomline, Excellent, CW5) is dus dik 18 jaar oud. Altijd goed onderhouden. Volgens Adler kan ik die blijven gebruiken, dat zal minder intensief zijn, en dus kan die misschien toch nog even mee. Heative zag liever dat ik een andere, kleinere nieuwe ketel zou aanschaffen. Maar, gezien mijn huidige verbruik, kan ik misschien al gauw naar all electric overstappen en waarom zou ik dan nog een nieuwe ketel kopen?

Heel verhaal zo, veel dank alvast voor de moeite om hier op te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heative
Hallo Eneramedi,

Dank voor je bericht! Je hoofdvraag is: welke warmtepomp te kiezen? Die kunnen wij uiteraard niet beantwoorden ;-)

Je vult zelf al erg goed de verschillen, voor- en nadelen aan. Het enige wat ons opvalt is dat je aangeeft dat Adlar (onderdeel is van Castra, een Zweeds bedrijf). Dat is wel grappig, d.w.z. de marketing van Adlar doet z'n werk erg goed. Adlar is een bedrijf uit Zwolle en heeft een mooie Zweedse branding.

Wij als Heative werken ook met eigen teams, verder maak je de juiste afweging.

Succes met je keuze!

- Team Heative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK1958
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-12-2024
Weet iemand of de Warmtepomp van Heative dezelfde is als de Ranger 290 van Thuisstroom (Tenoval)? Er wordt bij Heative in ieder geval 6kw aangeboden en dat zie ik bij Thuisstroom niet. Ik ga uit van een hybride situatie en wil een modulerende warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heative
Hi!

Nee, dat is niet dezelfde warmtepomp (bijv. 134kg vs. 160kg).

Groet,

- Team Heative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:14
Zojuist ook een aanbieding vanuit VEH binnen. De Heative Next R290 8KW monoblock in naar keuze hybride of all-electric. Bij die laatste komt dan een warmtepompboiler van 200 liter.

Prijzen zijn ook nog ehm...lastig in te schatten, hybride 4599 en all-electric 8099. En dan de grote vraag: hoe kan ik nu kiezen? Ik weet helemaal niet zeker of all-electric wel gaat lukken :S

En: kan ik hem in homeassistant hangen?

Iemand al ervaring met Heative advies, installatie, werking en after sales?

[ Voor 4% gewijzigd door Bockelaar op 13-06-2025 13:29 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel M
Bockelaar schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:29:
Zojuist ook een aanbieding vanuit VEH binnen. De Heative Next R290 8KW monoblock in naar keuze hybride of all-electric. Bij die laatste komt dan een warmtepompboiler van 200 liter.

Prijzen zijn ook nog ehm...lastig in te schatten, hybride 4599 en all-electric 8099. En dan de grote vraag: hoe kan ik nu kiezen? Ik weet helemaal niet zeker of all-electric wel gaat lukken :S

Ik heb de 8kW. Die zat toen nog niet in het VEH pakket.

Ik kan via de Smart Life app bekijken en aanpassen. Ik weet niet of dat betekent of je hem in Home Assistant kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
Smart Life klinkt al Tuya? Die zit bij mij al in HA :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 13:36
Bockelaar schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:29:

Ook ik heb de aanbieding van VEH, en heb dezelfde vragen als jij. Weet je al meer?

Overigens is de prijs voor de hybride, de Next R290 - 6kW monoblock, bij mij geen €4.599 maar €4.199.

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
mijn aanbod was en 8KW :)

maar nee: geen feedback of input, niet hier of ergens anders. Er is ook erg weinig te vinden over deze pompen.
Ik laat dit aanbod even gaan, er komt vast nog wel een volgende, hetzij VEH, hetzij de Consumentenbond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:22
Ik heb het aanbod van VEH en Heative afgewezen. Dat apparaat schakelt al onder de 8 graden Celsius volledig over op gas. Daar zit ik niet op te wachten.
Ook de consequenties van een groot monoblock bleken te groot. Hij kon nergens veilig buiten zicht staan en de leidingen naar de CV op zolder werden te lang met meerwerk als gevolg.
Uiteindelijk voor een duoblock van een ander gekozen. Dat bleek maar net ietsje duurder dan deze lokker van Heative. De buiten unit kan wel op onze garage en daar staat ie veilig op een goede plek waar niemand bij kan en de leidingen naar de CV zijn ook niet zo lang.

Het toestel belooft pas onder 0 over te schakelen van stroom naar gas via de CV.

[ Voor 6% gewijzigd door Hencksch op 02-07-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 13:36
Bockelaar schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:15:
mijn aanbod was en 8KW :)

maar nee: geen feedback of input, niet hier of ergens anders. Er is ook erg weinig te vinden over deze pompen.
Ik laat dit aanbod even gaan, er komt vast nog wel een volgende, hetzij VEH, hetzij de Consumentenbond :)
Aha. Dan hebben we een ander aanbod gekregen, want in het aanbod dat ik kreeg was de hybride een 6kW en de all-electric een 8kW.

Overigens denk ik dat ik het aanbod ook voorbij laat gaan. Niet dat ik iets beters heb gevonden, maar ik heb nu andere dingen te doen. Daarnaast wil ik ook nog eens kijken of een volledig elektrische cv-ketel iets voor mij is.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeNukem3D op 13-07-2025 23:43 ]

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
denk dat het hetzelfde is hoor, ik kreeg eerst ook een 6KW en toen ik een beetje tweakte met de cijfers van gebruik werd het de 8KW :)
Van de beperkte info die ik kon vinden gebruikt het ding ook nog eens het Tuya platform voor home automation. Dat is voor mij echt een no-go.

Dat alles bij elkaar: pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heative
Hi!

Klopt, de huidige Smart Life app is via Tuya. Dat wordt later dit jaar op ons eigen platform overgezet (servers van de data staan overigens in Duitsland).

Verder: mocht je vragen hebben, stel ze dan aan hallo@heative.nl. We helpen je graag!

Groet,
-Team Heative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heative
Hi Hencksch,

"Ik heb het aanbod van VEH en Heative afgewezen. Dat apparaat schakelt al onder de 8 graden Celsius volledig over op gas. Daar zit ik niet op te wachten.

Dat is gek, zo werkt ons systeem niet? We hebben een slimme hybride regeling waarmee - in combinatie met - de juiste dimensionering ook tot ver onder het nulpunt kunnen schakelen. Sterker nog, het zijn all-electric ready warmtepompen welke tot -25 graden moeten kunnen blijven draaien.

Ook de consequenties van een groot monoblock bleken te groot. Hij kon nergens veilig buiten zicht staan en de leidingen naar de CV op zolder werden te lang met meerwerk als gevolg. Uiteindelijk voor een duoblock van een ander gekozen. Dat bleek maar net ietsje duurder dan deze lokker van Heative. De buitenunit kan wel op onze garage en daar staat ie veilig op een goede plek waar niemand bij kan en de leidingen naar de CV zijn ook niet zo lang."

Jammer! Het is helaas geen lokker, maar een eerlijk aanbod wat we inmiddels 1.000+ geïnstalleerd hebben, met veel plezier en succes. Een monoblock kan ook op een plat dak staan, meestal geen probleem. Ook tegen resonantie nemen we maatregelen.

Uiteraard veel succes met je gekozen oplossing, goed om te horen dat je gaat verduurzamen!

Groet,
-Team Heative
Pagina: 1