Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:42
Hi,

Ik heb een offerte liggen voor een entalpia hybride warmtepomp 6kw monoblock. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Weet dat het een samenvoegsel is van meerdere merken, maar kan er relatief weinig informatie over vinden.

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
dan gewoon niet doen en een bekend merk kiezen toch? Er zijn minimaal 5 grote merken die dit ook leveren dus waarom voor een onbekende kiezen met alle onzekerheid van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Fr33z schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:08:
dan gewoon niet doen en een bekend merk kiezen toch? Er zijn minimaal 5 grote merken die dit ook leveren dus waarom voor een onbekende kiezen met alle onzekerheid van dien.
Voor mij maakt dat niks uit. Het komt van een gerenommeerd bedrijf en ze bieden ook gewoon 5 jaar garantie geloof ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Een gerenommeerd bedrijf is ook afhankelijk van de fabrikant op veel vlakken. Denk aan:
- Kinderziektes in de aansturing van de warmtepomp of ongelukkige keuzes in onderdelen.
- 3e-lijns support bij technische problemen.
- Wachttijden bij het leveren van onderdelen.
- Ondersteuning op lange termijn. Wat als de fabrikant besluit om de markt in Nederland te verlaten?

Als het gerenommeerde bedrijf niet aan je verwachtingen voldoet, kan het ook moeilijk zijn om een ander bedrijf met merkervaring te vinden dat de expertise bezit om je bij eventuele problemen te ondersteunen.

Op het eerste gezicht lijkt het op een Chinese rebrand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGmDnboUJX-vIDD5yo_b2RbLRxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZzOMa6czJ1VHt37JVzdtL5UH.png?f=fotoalbum_large

https://www.powerworldhp....-monoblock-heat-pump.html

[ Voor 6% gewijzigd door Kip op 08-03-2024 10:33 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Kip schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:31:
Een gerenommeerd bedrijf is ook afhankelijk van de fabrikant op veel vlakken. Denk aan:
- Kinderziektes in de aansturing van de warmtepomp of ongelukkige keuzes in onderdelen.
- 3e-lijns support bij technische problemen.
- Wachttijden bij het leveren van onderdelen.
- Ondersteuning op lange termijn. Wat als de fabrikant besluit om de markt in Nederland te verlaten?

Als het gerenommeerde bedrijf niet aan je verwachtingen voldoet, kan het ook moeilijk zijn om een ander bedrijf met merkervaring te vinden dat de expertise bezit om je bij eventuele problemen te ondersteunen.

Op het eerste gezicht lijkt het op een Chinese rebrand:

[Afbeelding]

https://www.powerworldhp....-monoblock-heat-pump.html
Goede vragen, vandaar ook mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit merk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:03
Even wat meer betalen voor een A merk en een installateur uit de regio voor goede en snelle service.
Warmtepomp merken schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond; vele zijn giftig en maken je ziek :+

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
natural colour schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:07:
Even wat meer betalen voor een A merk en een installateur uit de regio voor goede en snelle service.
Warmtepomp merken schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond; vele zijn giftig en maken je ziek :+
Dit is een installateur uit de regio met honderden positieve reviews. Deze pomp is niet goedkoop hoor €7.000

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:22
Een buur hier in de straat (jaren 30 tussenwoningen),heeft een installateur zo'n Entalpia 3E WP tegen de voorgevel boven de voordeur laten kwakken. Ziet er niet uit, mag niet tegen de voorgevel van de gemeente, en voldoet in elk geval ook niet aan de geluidseisen op die manier. Zijn buurman heeft bezwaar gemaakt bij de gemeente.

Dat zegt natuurlijk niets over hoe jouw installateur het zou doen.

Maar ik kan online amper iets terugvinden over het merk of type. Als deze wp dan 7000€ kost, wat sowieso al best duur is, dan zou ik lekker verder kijken naar een warmtepomp die wel al zijn sporen heeft verdiend, en vaak nog goedkoper is. Zoals bv de Vaillant Arotherm. Ik zou de installateur vragen of hij geen andere merken kan leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door marvel27 op 12-03-2024 07:11 ]

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Pagina: 1