• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:02
@Backpacker reageert niet echt meer op Tweakers. Hij is nog wel actief op Facebook.

Gelukkig heb je 10 jaar garantie op de HomeVolt. Dat houdt ze nog even verplicht aandacht aan ons te geven.

[ Voor 39% gewijzigd door Wesleymaur op 24-06-2026 19:54 ]

• Wesleymaur
Timothi schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:06:
[...]

Ik merk dit ook, alhoewel ik voldoende panelen heb om de homevolt te vullen.

Maar er wordt ook van het net geladen. Er staat gepland om met 91 cent alsnog vol te gaan laden, erg raar. Bij jullie ook?

[Afbeelding]
Bij mij gaat hij dan ook laden. En dat komt omdat hij met dat kwartiertje laden nog voldoende marge kan behalen in de kwartieren daarna. Eigenlijk wel logisch.

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:24
Wesleymaur schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:27:
[...]

Bij mij gaat hij dan ook laden. En dat komt omdat hij met dat kwartiertje laden nog voldoende marge kan behalen in de kwartieren daarna. Eigenlijk wel logisch.
Uiteindelijk is er niet geladen met 91 cent, ook geen duidelijk signaal in de grid rewards.

Naja, wel €8,26 winst door terug te leveren / wat ik niet van het net hoef te halen. En de accu zit nog 30% vol. Met meer van dit soort dagen wordt het nog een beetje leuk zo’n homevolt..

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:09
Wesleymaur schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:23:
@Backpacker reageert niet echt meer op Tweakers. Hij is nog wel actief op Facebook.

Gelukkig heb je 10 jaar garantie op de HomeVolt. Dat houdt ze nog even verplicht aandacht aan ons te geven.
Volgens mij is Backpacker wat minder actief want hij is een tijdje geleden vader geworden. Wat hij nog doet op facebook (en tweakers) is hobbymatig, en als er een kleine is geboren hebben we allemaal minder tijd voor onze hobby's. :)

@JackBol ik vroeg het omdat mijn ervaring met Tibber support altijd lang op zich laat wachten. Vaak kan je niet een snelle support request doen maar is het altijd een mail draadje over meerdere dagen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Senaxx schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Volgens mij is Backpacker wat minder actief want hij is een tijdje geleden vader geworden. Wat hij nog doet op facebook (en tweakers) is hobbymatig, en als er een kleine is geboren hebben we allemaal minder tijd voor onze hobby's. :)

@JackBol ik vroeg het omdat mijn ervaring met Tibber support altijd lang op zich laat wachten. Vaak kan je niet een snelle support request doen maar is het altijd een mail draadje over meerdere dagen.
Ja hier ook. Ik lijd op dit moment aantoonbaar schade, het gaat niet om veel, volgens mij tientjes werk, maar ik kan wel lekker principieel gaan doen en Tibber aansprakelijk stellen voor die schade en dat ik daar een vergoeding voor wil hebben. 😅

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:16
Er lijkt weer actief gewerkt worden aan gridawards. Tenminste, deze melding heb ik de afgelopen maanden niet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tVVPDeSg04jexCQR6b7tMb6QYY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0CCgJ2M6PuF9BA4FHL4TYh6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SmNivGm3PZtSD5MKBLUi0b-iiU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hyx3MmhNQepVugWDlQv95LRW.png?f=fotoalbum_large

• Wesleymaur
svenxyz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:42:
Er lijkt weer actief gewerkt worden aan gridawards. Tenminste, deze melding heb ik de afgelopen maanden niet gezien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idd. Meer dan 6 euro vandaag. Volgens mij gaat er iets mis aan Tibber kant.

• svenxyz
Wesleymaur schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:01:
[...]

Idd. Meer dan 6 euro vandaag. Volgens mij gaat er iets mis aan Tibber kant.
Hier tot op heden € 1,99. Maar gaat niets mis, eindelijk komen ze hun beloften na. Denk dat we later een bericht krijgen met excuses en dat het nu elke dag met Gridawards helemaal goed gaat komen! 💪

• Wesleymaur
svenxyz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:23:
[...]

Hier tot op heden € 1,99. Maar gaat niets mis, eindelijk komen ze hun beloften na. Denk dat we later een bericht krijgen met excuses en dat het nu elke dag met Gridawards helemaal goed gaat komen! 💪
Hahaha. Ik hoop het ook, maar twijfel sterk.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:17
toch wel bijzonder want nu zijn de prijzen hoog en doet t ding niets

• svenxyz
commentator schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:52:
toch wel bijzonder want nu zijn de prijzen hoog en doet t ding niets
Dat zou in theorie kunnen kloppen als ze dat compenseren met Grid Awards. Bij de gedetailleerde grafiek is nu ook Grid Awards toegevoegd, dus er lijkt wel degelijk wat te gebeuren op dat gebied.

• commentator
svenxyz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:53:
[...]

Dat zou in theorie kunnen kloppen als ze dat compenseren met Grid Awards. Bij de gedetailleerde grafiek is nu ook Grid Awards toegevoegd, dus er lijkt wel degelijk wat te gebeuren op dat gebied.
dat zou dan ook voor t eerst sinds lang zijn

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 21:24
Het zal tijd worden!

• commentator
maar ja "ontladen om gridrewards te verdienen" en dan met 97w ontladen :)

• Timothi
Meer van dit graag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGtVj55soemS5HYLJO7AilQOFvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g0jwPyCsosXieNuCxLNY4t8I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QW8HkYryvV_mIJf4ym3DT0erY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9vLmeFchA6M6fXJww5m7s7pZ.png?f=fotoalbum_large

• Wesleymaur
Het loopt nog steeds hier. Volgens mij is er iets mis.

of zou dit worden gedaan vanuit Tibber’s rol als CSP. Ik woon in Utrecht en die provincie heeft per vandaag een aansluit stop.

[ Voor 55% gewijzigd door Wesleymaur op 01-07-2026 07:25 ]

• GuiltyNL
Tibber mailt zojuist dit:

Hoi,

Goed nieuws over je Homevolt!

Naast de onbalansmarkt, is je Homevolt vanaf vandaag óók actief op de intraday markt. Dat betekent nóg meer kans op Grid Rewards en om je gemiddelde prijs per kWh te verlagen.

Goed om te weten:

Je verdient Grid Rewards op de momenten dat je batterij het elektriciteitsnet actief ondersteunt, dus niet continu.

De beloningen worden uitbetaald zodra de activatie is afgerond.

Het patroon van de beloningen kan minder constant zijn dan je gewend bent, maar er gebeurt vaak wel een stuk meer.

​Groet,

Team Tibber

• Senaxx
GuiltyNL schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:13:
Tibber mailt zojuist dit:

Hoi,

Goed nieuws over je Homevolt!

Naast de onbalansmarkt, is je Homevolt vanaf vandaag óók actief op de intraday markt. Dat betekent nóg meer kans op Grid Rewards en om je gemiddelde prijs per kWh te verlagen.

Goed om te weten:

Je verdient Grid Rewards op de momenten dat je batterij het elektriciteitsnet actief ondersteunt, dus niet continu.

De beloningen worden uitbetaald zodra de activatie is afgerond.

Het patroon van de beloningen kan minder constant zijn dan je gewend bent, maar er gebeurt vaak wel een stuk meer.

​Groet,

Team Tibber
Toch positief. En Tibber deed ook zowaar een mailtje de deur uit dat ze nu ook ERE certificaten "ondersteunen". Maar ze zoen dit in samenwerking met Joulo waardoor je 2% extra korting krijgt op de fee.

• eelke.burgers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-07 09:56
Dit zie ik ook, is dit een bug ofzo? Bijna 15 euro op een dag heb ik nog niet eerder gezien.

• Senaxx
eelke.burgers schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:59:
[...]

Dit zie ik ook, is dit een bug ofzo? Bijna 15 euro op een dag heb ik nog niet eerder gezien.
Ik gok dat het te maken heeft met die intraday markt?

• Timothi
Ok sorry voor de spuit 11. Ik had de mail nog niet gelezen en zag nog geen screenshot in dit forum :’)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jgnriMjPK-vriNQAGCHP1AweiM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RWrEMMHfwA51ImYRkMSPbF2a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Timothi op 01-07-2026 18:15 ]

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:29
Zijn de grid rewards van korte duur, one day fly? Vandaag zat het tabblad er niet meer tussen, gisteren nog wel, en 0.0 grid rewards met de HV… Dit terwijl de auto wel GR heeft verdiend..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCPgHqQgxT0swgw4iomZOO2fcVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rXjObwDAIbLt8y2Pdzbd3RXd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seSycMFHEX868B7NafGfobo5mfw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TUGGZiX0kVldE0btJCfeHpxt.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/braIhxIKK0n38EukjxXYG1t-GYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6o9glkvn5EBepWu3IPXkf1KI.png?f=fotoalbum_large

• Wesleymaur
Ik vrees van wel. Een tijd geleden hadden we ook zo’n opleving om daarna weer minder te krijgen. Ik heb Vandaag helemaal geen grid rewards ontvangen.

• kerath
Nee precies, ik ook niet.

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
De onbalans handel is alweer stuk , bevestigd gekregen vanuit tibber vanmiddag.
Na 1,7 jaar knutselen en test tijd is de boel direct ingestort blijkbaar.
Je grafiek grid rewards die er sinds de twee dagen was( de paarse ADHD lijnen in de homevolt grafieken) is ook niet meer beschikbaar voor vandaag.

Het gekutsel duurt voort , het is toch wel een enorme afgang dat je zo iets simpels na 1.7 jaar nog niet werkend kan lanceren.

Naja , het lag in lijn der verwachting zullen we maar zeggen.

Gelukkig hangt hij bij mij voornamelijk nog voor de sier en afschrijving aan de buitengevel.
Mn 32kWh pack van 3300 euro heeft zich in een jaar al bijna terugverdient 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door m-ruiter227 op 02-07-2026 22:20 ]

• Aldertl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:42
Bij mij na 1 juli geen grid rewards met de HV. Dit is wat ik home assistent zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMzi_sStHGcU7HTLPngsbiOZXww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wC1RMl7qeLA8weoNM7UuSLgd.jpg?f=fotoalbum_large

• Wesleymaur
m-ruiter227 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:17:
De onbalans handel is alweer stuk , bevestigd gekregen vanuit tibber vanmiddag.
Na 1,7 jaar knutselen en test tijd is de boel direct ingestort blijkbaar.
Je grafiek grid rewards die er sinds de twee dagen was( de paarse ADHD lijnen in de homevolt grafieken) is ook niet meer beschikbaar voor vandaag.

Het gekutsel duurt voort , het is toch wel een enorme afgang dat je zo iets simpels na 1.7 jaar nog niet werkend kan lanceren.

Naja , het lag in lijn der verwachting zullen we maar zeggen.

Gelukkig hangt hij bij mij voornamelijk nog voor de sier en afschrijving aan de buitengevel.
Mn 32kWh pack van 3300 euro heeft zich in een jaar al bijna terugverdient 8)7
Serieus? Dus een hele mail en pop-up in de app om vervolgens na dag 1 er alweer uit te liggen? En dan ook niet meer de eerdere statische vergoeding voor grid rewards?

@Backpacker kan jij of iemand anders van Tibber wat meer achtergrond geven?

• Wesleymaur
uuhh.. nee dat denk ik niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdCbefYq_w9xe7BWe1_Urf2DpbU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F6BqBTAuIhnXEb9ZoJGpxf2B.png?f=user_large

• kerath
Case aangemeld bij Tibber, ter info

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlNfxZ2a7BqQX3e4ygMny-VEJO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yn6dc7nNnfsI0lG8dLBPIBqG.png?f=fotoalbum_large

• Wesleymaur
Ja die AI is helemaal van het padje en haalt wat variabelen bij elkaar om een reden te verzinnen.

• kerath
gezien onderstaande reactie zou ik vooral een melding maken bij Tibber voor zover nog niet gedaan en contact proberen te krijgen met Ben😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgKQ0b1f7rSWpMlT5byaMGYKwwA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZDFOWt1cfWAzNq741foya7AI.png?f=fotoalbum_large

• Wesleymaur
Ik heb ook een ticket aangemaakt bij Ben. Hij is aan de slag.

• Wesleymaur
Ik heb deze reactie gekregen van de Tibber helpdesk. Ik verwacht nog minder grid rewards in de komende periode…

Reactie helpdesk:

Bedankt voor het wachten, Ik heb terugkoppeling gekregen betreffende de Grid Rewards met de Homevolt.

Sinds de recente uitbreiding met een nieuwe energiemarkt kan het voorkomen dat er dagen zijn waarop geen Grid Rewards-activaties plaatsvinden. Daar staat tegenover dat er ook dagen kunnen zijn waarop juist meer activaties dan voorheen plaatsvinden.

Daarnaast wordt er binnenkort nog een extra energiemarkt toegevoegd. Zodra deze beschikbaar is, ontstaan er nog meer mogelijkheden voor Grid Rewards.

Het is dus normaal dat het aantal Grid Rewards-activaties per dag kan verschillen.👍

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag! Ik wens je vast een fijne middag en een goed weekend!☀️

​

Met vriendelijke groet,

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:38
Wesleymaur schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:17:
Ik heb deze reactie gekregen van de Tibber helpdesk. Ik verwacht nog minder grid rewards in de komende periode…

Reactie helpdesk:

Bedankt voor het wachten, Ik heb terugkoppeling gekregen betreffende de Grid Rewards met de Homevolt.

Sinds de recente uitbreiding met een nieuwe energiemarkt kan het voorkomen dat er dagen zijn waarop geen Grid Rewards-activaties plaatsvinden. Daar staat tegenover dat er ook dagen kunnen zijn waarop juist meer activaties dan voorheen plaatsvinden.

Daarnaast wordt er binnenkort nog een extra energiemarkt toegevoegd. Zodra deze beschikbaar is, ontstaan er nog meer mogelijkheden voor Grid Rewards.

Het is dus normaal dat het aantal Grid Rewards-activaties per dag kan verschillen.👍

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag! Ik wens je vast een fijne middag en een goed weekend!☀️

​

Met vriendelijke groet,
Was dit van een helpdeskmedewerker? Of van de AI bot? Want dit is zo'n generiek antwoord. Daar kun je feitelijk niks mee.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• m-ruiter227
Als de auto’s hier de hele dag klapperen op grid rewards van laden tot juist stoppen is het kul dat er al dagen geen grid rewards van een accu zijn die ze nog nauwkeuriger en directer zouden kunnen aansturen .

oftewel zeg gewoon dat het systeem eruit ligt

daarnaast zie je op de onbalans markt pagina’s gewoon ruim voldoende acties beschikbaar waar niks op gebeurt met de Homevolt

[ Voor 20% gewijzigd door m-ruiter227 op 03-07-2026 18:02 ]

• Wesleymaur
Het gaat hard hè deze dagen? /s

• LordOfThePings
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:56

LordOfThePings

One Ping To Rule Them All...

Ja, al dagen een flatliner!

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:42
Ik zie de laatste tijd dat mijn Homevolt , volgens de app, niet meer mijn energie van de zonnepanelen gebruikt. Het oranje indicator slaat niet uit.

Ik heb de wifi verbinding opnieuw ingesteld, de Homevolt herstart. Maar geen verandering.

War zou de oorzaak kunnen zijn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxSyIqxcttTa70Z8x3fYOrpLqd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZjZ7x6r8sUwh89yCHFqSxQXv.png?f=fotoalbum_large

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:00
berry76 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:00:
Ik zie de laatste tijd dat mijn Homevolt , volgens de app, niet meer mijn energie van de zonnepanelen gebruikt. Het oranje indicator slaat niet uit.

Ik heb de wifi verbinding opnieuw ingesteld, de Homevolt herstart. Maar geen verandering.

War zou de oorzaak kunnen zijn [Afbeelding]
Misschien een issue met de Solar clamps? Die zie ik hier wel eens vaker voorbijkomen. Je kunt inloggen op de webinterface en bij "Overview -> ongoing issues" of "Battery -> doorklikken op zonnepaneel" kijken of je iets geks ziet?

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:00
Hier ook, ze hebben iig een soort van gewaarschuwd met minder constant.. Maar definieer "Vaak" :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31x5QQAp6pvfleRyrzrhQ93LZgA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/28jskWdNnknd2G7fzn3AsQh1.png?f=user_large

• m-ruiter227
Nou , grid rewards werkt weer sinds 1300.

Hoop dat de storing nu voorlopig verholpen is .

• GuiltyNL
Ik denk dat het geen storing was. In plaats van dat ze de boel met die intra-day uitgebreid hebben, hebben ze het voor de intra-day vervangen. Ik vermoed dat we vanaf nu dus dagen zonder awards zullen krijgen.

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:52
Dat denk ik ook. Op zich vind ik dat ook wel leuker (mits het gemiddeld hoger uitkomt ;) ). Paar dagen niks en dan opeens veel. Beetje zoals de ups en downs van crypto.

Homevolt dashboard

• berry76
Al3xand3R360 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:11:
[...]

Misschien een issue met de Solar clamps? Die zie ik hier wel eens vaker voorbijkomen. Je kunt inloggen op de webinterface en bij "Overview -> ongoing issues" of "Battery -> doorklikken op zonnepaneel" kijken of je iets geks ziet?
De local site laad erg traag, in de Homevolt app en in de Tibber app staat wel dat de Homevolt met wifi is verbonden.

Zitten er batterijen in de dongels? De chatbot van Tibber geeft dat als suggestie namelijk

• Wesleymaur
berry76 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:18:
[...]

De local site laad erg traag, in de Homevolt app en in de Tibber app staat wel dat de Homevolt met wifi is verbonden.

Zitten er batterijen in de dongels? De chatbot van Tibber geeft dat als suggestie namelijk
Ja. Of ze worden direct gevoed. Mijn CT klem dongles worden direct gevoed in mijn meterkast.

• berry76
Wesleymaur schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:15:
[...]

Ja. Of ze worden direct gevoed. Mijn CT klem dongles worden direct gevoed in mijn meterkast.
Bij mij ook, het is dus even wachten tot iemand van Tibber reageert

• Wesleymaur
De Homevolt is nu en gisteren wel actief bezig met grid rewards. Levert niet de wereld op, maar er gebeurt wel wat.

• Timothi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS8mSNURjcpXLHSQ-aaZfmeJils=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gBkU1LMPPPIrbUh45RxZwIfs.png?f=fotoalbum_large Ik word hier wel blij van. Al de tweede keer een flink Grid Rewards.

Flink wat activiteit ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdNDBDIfA_NvfqLdFS3Ehs70JOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t5QWwII8Oof1YyO7mc04WSUV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Timothi op 08-07-2026 22:03 ]

• commentator
Ja ben benieuwd want sinds de 6e lijkt het weer te werken. Vandaag zelfs weer best veel rewards

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:38
Timothi schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:59:
[Afbeelding] Ik word hier wel blij van. Al de tweede keer een flink Grid Rewards.

Flink wat activiteit ook

[Afbeelding]

Flink wat activiteit ook.[Afbeelding]
Er is blijkbaar flink onbalans in de markt. Heb geen HomeVolt, maar vanmiddag de auto ingeplugd. 19kwh voor € 0,83 O-)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Wesleymaur
ik vind het ook wel leuk om te zien dat er eindelijk iets van variatie in zit. Zo was het bedoeld en is de HomeVolt ons ook voorgesteld.

• Senaxx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHbGhU9l_g3iAUQu4vB3PfWvmm4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mVs4nUbkKERmJMW0DHfqRqeT.png?f=fotoalbum_large

Ook vandaag weer leuke Grid Rewards met de HV. We zijn zelf op vakantie dus verder geen GR van auto laden, maar als dit zo door gaat voorspeld het veel goeds voor Juli

• Gies123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY-JJAworbLsN3bONh8VsjLIZmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNjz8j1Hl00OTRC549MjHZUN.jpg?f=fotoalbum_large Heerlijk, meer van dit

Homevolt dashboard

• Wesleymaur
Hij gaat nu helemaal los.

• Timothi
Ja dit is leuk, al de 3e keer met €10+ Grid Rewards. Hopelijk kunnen we weer richting de GR niveaus van vorig jaar. Heel benieuwd wat Juli ons gaat brengen.

@Backpacker is dit het nieuwe normaal of is het verstandiger om rekening houden dat dit tijdelijk is ;)?

• commentator
ik hoop wel dat dit blijft, bij verkoop werd nog aangegeven terugverdientijd van 7 jaar. Ik zit al maanden op tussen 9 en 10 jaar. En nu zakt ie ineens naar net onder 9

• Wesleymaur
We vallen voor het eerst op in de lijst van Mijnbatterij.nl van gisteren. Vandaag staan we zelfs bovenaan. Ben toch benieuwd op welke markt we nu actief zijn die blijkbaar verschilt van de rest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kopzVRm-4ZLEoFBriwXitZYwxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6OAfZoacTPEvOctMB0f0j70h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Wesleymaur op 10-07-2026 10:10 ]

• GuiltyNL
Wat gebeurt er allemaal! En waarom hadden we dit een jaar geleden nog niet? :+

• GuiltyNL
commentator schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:54:
ik hoop wel dat dit blijft, bij verkoop werd nog aangegeven terugverdientijd van 7 jaar. Ik zit al maanden op tussen 9 en 10 jaar. En nu zakt ie ineens naar net onder 9
Sterker nog, toen ik hem kocht adverteerde Tibber met 'Terugverdiend in 5 jaar'. :|

• Senaxx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7hUQeVJbWcpSY9GyZChtOwRsl0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2PrKH6kYPlcydb3sFhvuwqC9.png?f=fotoalbum_large

Gaat best lekker zo, wel veel verschil nog onderling bij de Homevolts. Zou dat te maken hebben dat er 0 gebruik bij ons thuis is omdat we op vakantie zijn?

Mijn batterij staat blijkbaar helemaal bovenaan voor vandaag op mijnbatterij.nl

• Timothi
Senaxx schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:45:
[Afbeelding]

Gaat best lekker zo, wel veel verschil nog onderling bij de Homevolts. Zou dat te maken hebben dat er 0 gebruik bij ons thuis is omdat we op vakantie zijn?

Mijn batterij staat blijkbaar helemaal bovenaan voor vandaag op mijn batterij.nl
Gisteren €24,13 GR (hoger dan op mijnbatterij.nl). Waren gewoon thuis. Denk dat het ook ligt aan welke netbeheerder je hebt + hoeveel zonnepanelen.

Van de week kreeg ik grid rewards en was de homevolt aan het laden met zonnestroom :)

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:24
[Afbeelding]

Ik zelf ben net vandaag terug gekomen van vakantie gezien ik redelijk boven aan sta denk het wel

Tibber Homevolt

• Gies123
[Afbeelding]

Hier wordt volop stroom gebruikt dus dat moet het verschil wel zijn idd.

Homevolt dashboard

• Senaxx
Ik dacht het zal met 1 of 2 dagen wel afgelopen zijn maar hij blijft maar doorgaan. En gisteren was zelfs de dag met meest verdiende GR ooit, en hij is vandaag ook al weer lekker bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ikEbr7Ki3fN9xCerT_qq1mkzdw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cUdY9loGUc2k1Jrr7JcGo97U.png?f=fotoalbum_large

Iets wat mij wel opviel als je bij de batterij activiteiten kijkt staat daar een ander bedrag voor de grid rewards. Daar staat 1,99 ipv de 22,36. Al klopt het voor 8 en 9 juli weer wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqV4XYwIWS1deFG3-oTEfmeZDdc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4i9AKLJk1gmuwpOvFDCIvGy5.png?f=fotoalbum_large

En nog iets wat ik niet snap, voor vandaag staat in het grafiekje nog geen activiteit, maar ik heb al wel voor 7 euro aan grid rewards?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvZqvtphvMhDlZP8pnTNHMWIEG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B60xVqPJ5BtZMmx2TxwQz7Ip.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Senaxx op 12-07-2026 06:27 ]

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:06
Ja GR actie lijkt ook vandaag gewoon door te gaan. Na slechts 12 dagen in juli al bijna maandrecord te pakken. De pop-up dat GR in actie zijn begint al bijna irritant te zijn ;-)

Bij mij wijken cijfers GR gepresenteerd in Homevolt menu ook af van wat er in GR menu gepresenteerd wordt. Dubbeltjes werk, maar zou toch identiek moeten zijn.

• kerath
Wat ik mij nog wel afvroeg… Hoe gaat dit er na 1 jan 2027 uitzien? Nu kunnen we “ongestraft” terugleveren en het net ondersteunen wanneer nodig. Na 1 jan 2027 kan dit op sommige momenten meer en minder rendabel zijn? Houdt Tibber daar dan rekening mee en wordt dit gecompenseerd?

Bijvoorbeeld als de zonnepanelen de batterij overdag hebben opgeladen om tijdens het piekuur in de avond het huis te ondersteunen. Het zou jammer zijn als je de batterij dan bijvoorbeeld tijdens de lage prijzen heeft ontladen vanwege GR en ik tijdens de piekuren dure stroom moet inkopen. Wordt dit gecompenseerd?

Hoe gaat dit verlopen?

[ Voor 4% gewijzigd door kerath op 12-07-2026 11:04 ]

• Wesleymaur
kerath schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:03:
Wat ik mij nog wel afvroeg… Hoe gaat dit er na 1 jan 2027 uitzien? Nu kunnen we “ongestraft” terugleveren en het net ondersteunen wanneer nodig. Na 1 jan 2027 kan dit op sommige momenten meer en minder rendabel zijn? Houdt Tibber daar dan rekening mee en wordt dit gecompenseerd?

Bijvoorbeeld als de zonnepanelen de batterij overdag hebben opgeladen om tijdens het piekuur in de avond het huis te ondersteunen. Het zou jammer zijn als je de batterij dan bijvoorbeeld tijdens de lage prijzen heeft ontladen vanwege GR en ik tijdens de piekuren dure stroom moet inkopen. Wordt dit gecompenseerd?

Hoe gaat dit verlopen?
Dit wordt inderdaad de vraag. Met de huidige stand van zaken gaat dit soort handel dus niet werken. Je betaalt dan als batterij eigenaar teveel belasting. Tenzij geaccepteerd wordt dat door de energieleverancier zuiver vastgesteld kan worden wat er wordt bijgedragen door de consument en de belastingdienst dat gaat accepteren. Ik vraag het me af.

Groot nadeel voor de netbeheerders is dat dan een groot gedeelte van de tijd veel batterij eigenaren niet gaan reageren op onbalans en de netbeheerders dus een groot gedeelte van de beschikbare batterij capaciteit niet nuttig kunnen gebruiken.

er moet dus een oplossing komen. Zie ook:

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i44229/tweede-kamer-wil-nieuw-onderzoek-naar-dubbele-energiebelasting-thuisbatterij

• Timothi
Vind Tibber nu een stuk leuker dan een half jaar geleden. Gaat een goedkoop maandje worden zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSXQFUStzfT5fHriYN1bZQnyT6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnvhTGrVD6DN1sF0PyGShnqk.jpg?f=fotoalbum_large

• Senaxx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl5QTRbMRE1a8rPerzUcy9u231Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kX8S7oqzQNlVNHNj4UH2enBP.png?f=fotoalbum_large

Hier ook zeker niet ontevreden. Ben benieuwd met het weer dat vanaf volgende week minder is of er dan ook nog zoveel intraday trading is.

• Gies123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8OuqA7rXWHXotn5RudzuM_UEQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsiYxQkT2l4l8ogSJG8PnoBu.jpg?f=fotoalbum_large Ik moet elke dag in mijn arm knijpen om te zien of ik wakker ben. Als we dit vanaf de installatie in 2024 hadden gehad, had de HV zich al lang terugverdiend 😅.

Edit 15:45h: Hmmm vandaag blijkt toch een brakke dag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gies123 op 14-07-2026 15:53 ]

Homevolt dashboard

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste