• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53
JackBol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:19:
Grote update van de Homevolt-RoI pagina!
  1. Arbitragemodel bijgewerkt zodat deze nu alle energiestromen goed verrekent. (zichtbaar op het dashboard --> Arbitrage details) Grid → batterij en zon → batterij als kosten en batterij → huis en batterij → net als opbrengsten.
  2. RoI-projectie die laat zien hoe je terugverdien-schatting zich sinds installatie heeft ontwikkeld
  3. API - Onder instellingen kun je API-toegang aanzetten en een sleutel genereren. Daarmee lees en wijzig je je eigen instellingen en batterijgegevens programmatisch.
  4. Een 🏆 Ranglijst
Misschien moet ik toch ook maar even een betere investeringscijfer invullen, is wat beter voor de RoI berekening :)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:29
Senaxx schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:57:
[...]

Friesland / Liander doet helaas ook niet mee :(
Is er een lijstje te vinden welke gebieden of netbeheerders meedoen?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
JackBol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:19:
Grote update van de Homevolt-RoI pagina!
  1. Arbitragemodel bijgewerkt zodat deze nu alle energiestromen goed verrekent. (zichtbaar op het dashboard --> Arbitrage details) Grid → batterij en zon → batterij als kosten en batterij → huis en batterij → net als opbrengsten.
  2. RoI-projectie die laat zien hoe je terugverdien-schatting zich sinds installatie heeft ontwikkeld
  3. API - Onder instellingen kun je API-toegang aanzetten en een sleutel genereren. Daarmee lees en wijzig je je eigen instellingen en batterijgegevens programmatisch.
  4. Een 🏆 Ranglijst
Lekker bezig! Heb je al een manier gevonden hoe je makkelijk stroom terug kan traceren?

ik ben opzoek naar stroom van grid / solar in de batterij en stroom uit de batterij naar grid / huis.

Dan kunnen we exacter de opbrengsten meten in 2027.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Timothi schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:32:
[...]

Lekker bezig! Heb je al een manier gevonden hoe je makkelijk stroom terug kan traceren?

ik ben opzoek naar stroom van grid / solar in de batterij en stroom uit de batterij naar grid / huis.

Dan kunnen we exacter de opbrengsten meten in 2027.
die worden als losse waarde in de Tibber Data API gegeven.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
JackBol schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:55:
[...]

die worden als losse waarde in de Tibber Data API gegeven.
Top!! Even kijken of deze api ook in home assistant beschikbaar is. Ik stuur je trouwens een privé bericht ik krijg mijn oauth niet gekoppeld on my.homevolt.online

• liudger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38
Hoe was jullie factuur van afgelopen maand. Bij mij klopte er niks van. In de app was het gebruik een negatief bedrag deze maand. Dus ik zou dat bedrag terug krijgen minus alle kosten etc op verbruik + geproduceerd + grid rewards. Dus een flink bedrag.

Op de factuur van Tibber is het verbruik echter een positief bedrag en moet ik dat dus betalen + kosten etc.

Ik snap dat de app een indicatie is maar dit voelt bijna oplichterij. Ze willen het niet uitleggen waarom het gebruik bedrag dus in plaats negatie positief is. (120,-) verschil.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Samen staan we sterker.

Edit was het bedrag aanpassen met kosten erbij was het 200,-, maar verschil in gebruik is 120.-

[ Voor 8% gewijzigd door liudger op 10-08-2026 21:38 ]

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02
wellicht kun je net wat meer info geven?

Want dit herken ik niet

• liudger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38
Hier de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHFPU3f0qg2z1AoPkAhrgKrc01Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oea5gCZh3fvhk2EkOBTKQagL.jpg?f=fotoalbum_large

En hier de factuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPZEBP9AbmBQKfK21630RyxNaI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcu3nFZRGRl5shh5HEyX4m5m.png?f=fotoalbum_large

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02
de app toont toch al je levering er af? Van je factuur moet de levering nog af he

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53
Ja als het goed is moet dat die 131,95 - 103,18 zijn. Dit is wat je werkelijk verbruikt hebt. Nu mag je dit nog tegen elkaar wegstrepen.

Maar ik moet zeggen dat ik hier mij ook wel eens op verkeken heb. Bij verbruik staat -123,72 waardoor ik ook wel eens gedacht heb van "hey ik heb meer terug geleverd dan verbruikt, en krijg dus geld terug". De Grid Rewards geven ze bijvoorbeeld ook weer + btw in de app, en op de factuur staat deze zonder btw.

Ik ben wel met je eens dat het vreemd is dat dit zo wordt weergegeven en verwarrend kan zijn.

Ik zou willen dat ze tegel zouden toevoegen die gewoon een volledig overzicht zouden weergeven met je totale huidige kosten en opbrengsten tot nu toe in de maand.

Verbruik
Teruglevering
GridRewards
Inkoopvergoeding
Energiebelasting
BTW
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste