Ik had de thermostaat uitgezet omdat ik het gedrag van de WP in combinatie met de thermostaat nog niet kan verklaren. Toen ik de thermostaat een paar dagen geleden uitzette, bleven m'n radiatoren warm en registreerde de thermostaat de volgende dag een temperatuur van 19 graden, wat hoger was dan toen ik de thermostaat had uitgezet. Ik heb zostraks de parameters gewijzigd naar je voorgestelde waarden en daarna de WP aangezet, en ondanks dat ik de thermostaat uitgelaten heb zijn de radiatoren nu warm en registreert de thermostaat een hogere temperatuur dan voordat ik de WP weer aanzette. Ik wil de thermostaat wel aanzetten maar ik begrijp niet waarom de radiatoren warm worden als de thermostaat uitstaat. Het is alsof de thermostaat totaal geen invloed heeft op de installatie. Ik heb de thermostaat nu aangezet.LuckyArrows schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:02:
Wil je nu wel of geen warmte? Begrijp even niet waarom je thermostaat uit staat?
Je thermostaat bediend je (als ik het een beetje kan bekijken) circulatiepomp.
Je WP maakt je buffervat op warmte die nu je woonkamer niet verwarmd, geen idee waarom je thermostaat uit staat??
Hoe warm wil je de woonkamer hebben en zet de thermostaat aan op bij voorbeeld 19.5 °. Voor de nacht rond 21:00 zet je thermostaat op 18.5 of 19.0°. Witte kastje krijgt een aan seintje warmte vraag woonkamer circulatiepomp gaat draaien en haalt je warmte uit buffervat. Is je woonkamer op temperatuur gaat CP uit. Je WP blijft je buffervat op temperatuur houden. Indien je genoeg warmte hebt om woonkamer warm genoeg te krijgen kan je extra radiatoren openen degene die jij wilt.
Ook kan je als je genoeg warmte hebt op tijd instellen op je display
Tijdklok aan klikken zie je 3 tijden deze kan je aan zetten, staan standaard uit.
Je kan bijvoorbeeld 1ste tijd op 30° zetten van 0:00 tot 5:00 uur. 2e op 5:00 tot 19:00 45° ( of lager als het warm genoeg wordt) 3e 19:00 tot 0:00 35°.
Rechts onder staat nog een pijltje deze indrukt kan je pomp in de nacht ook op stille modus zetten indien je denkt dat hij geluids klachten kan veroorzaken.
Ik heb type 20 radiatoren beneden.
[ Voor 4% gewijzigd door welzinga op 18-02-2025 21:44 ]