-= Het (grote) Slot-A topic =-

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMWAAAAHHH okedokie dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:10 schreef Dr.Q het volgende:
500MHz: 4.0ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 micron.
- 550MHz: 3.6ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 600MHz: 3.3ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 650MHz: 3.1ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 700MHz: 2.9ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 750MHz: 3.3ns BSRAM, 2/5 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.18 micron.
- 800MHz: 3.1ns BSRAM, 2/5 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.18 micron.
- 850MHz: 2.9ns BSRAM, 2/5 L2-multiplier, 1.7V VCore, 0.18 micron.
- 900MHz: 3.3ns BSRAM, 1/3 L2-multiplier, 1.8V VCore, 0.18 micron.
- 950MHz: 3.1ns BSRAM, 1/3 L2-multiplier, 1.8V VCore, 0.18 micron.
- 1000MHz: 2.9ns BSRAM, 1/3 L2-multiplier, 1.8V VCore, 0.18 micron.

alsjeblief :)

komt nog bij dat je kans hebt op afwijkende (snellere) cache chippies bij dezelfde core speeds, ik haalde 415 max. heb ook al 450 mhz gezien, ook al een 460 ofzo... zou je cache iig niet te hard stresse, als dat knapt ben je zuur :(
zou ik met dat progje mathlon zonder enige problemen dat me proc fikt ofzo me cachedivider op 1/3 kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
makkie op 1/3 kan ie dat makkie hebben.

de truc is als volgt,

zet in je bios je L2 cache uit, en maak dan met Mathlon 3.0 zo'n bootflop, dan zet ie em vlak voor windhoos weer aan, maar dan op 1/3. :) (kan het helaas niet testen maar werkt meestal wel)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
dan gaan we ffies testen vanmiddag, ik post de resultaten later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
eerste results :D
met cachedivider van 1/3 draait ie nu 900 mhzjes zonder probs :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Zijn er ook Slot-A bezitters die de case eraf gesloopt hebben? Ik zit eraan te denken om het te doen (airflow) maar dan wel zo dat de backplate blijft zitten, ik durf het niet aan om een koeler aan de core te bevestigen :)

Zit ie zonder case minder stabiel in z'n slot? ik heb wel het idee dat het kunststof 'm goed op z'n plek houdt.

De case is trouwens al wel erg gemod, er zit zo aan de andere kant nog een koelertje op, en de bovenkant is weggesmolten met een soldeerbout :D en ik had nooit verwacht dat ie mijn acties zou overleven, maar ja wel dus :)

Het is een Slot-A 800@1000 (9.5x105) met een TD2 van Innovatek

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
gewoon eraf halen, schroevendraaier ertussen en omhoog wippen, gaat goet zat, ik heb em vastgezet in me slot met dikke stukken luciferhout (tussen de slotklemmen en de heatplate richel) zo zit ie goed vast.

idd, slot-a's kunnen echt heel veel hebben, lang leve die heatplate :) net zoals de nieuwe p3's ook zo'n spreadertje erop. is toch wel veel safer eik.

if any questions remain:

kwintaan@hotmail.com
ICQ # 94664179

Join the slot-a crew

Dr.Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
ik heb hem er ook af hehe, scheelt toch paar graadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
om even terug te koppelen op een topicje hier op GoT

wie is hier niet tevreden met zijn huidige clocksnelheid

dus <1100 mhz ofzow...

900+ is in mijn ogen al overkill, mijn slot-a tb is echt snel genoeg om en te serveren en te gamen tegelijk.
(soms nog cd'tje er tussendoor ook). Snap niet waar al dat 1400+ mhz geweld voor nodig is, dikke pik show enzo, kijk mij es. :P

who agrees?

Slot-a Lives!

Dr.Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43
Ben ik zeker met je eens, voor het gewone werk als internetten, beetje gamen, en zelfs (in mijn geval) video-editing is een 700 Mhz voor mij al snel zat.

Daarom zal m'n SLOT-A beestje net zo lang blijven draaien, tot ie er vanzelf mee stopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:13

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:10 schreef Garrett het volgende:
Zit ie zonder case minder stabiel in z'n slot? ik heb wel het idee dat het kunststof 'm goed op z'n plek houdt.
Bij mij zit hij niet zo stabiel, als ik met mijn kast aan het schuiven ga, gebeurt het wel eens dat hij gewoon uitvalt. Moet dan ff die proc terugduwen, en hij doet het weer.

Moet nog eens een stabiele modificatie uitvoeren op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Trouwens: Als er hier iemand nog belang bij een Modified (voor direct mount op de core) ALPHA P7125 met Delta HP fans heeft, mail maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Zeg maar zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/959913608.jpg

Ook incluis cache spacers, en 4 positiepinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
hmm ik heb vielleicht wel interess maar waar moet mijn normale alpha met dual HP dan heen, en besides, sneller zal ie toch niet lopen, misschien 20 mhz...

meer iets voor ons stanley :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Eas, hoeveel liep jouw athlon ook alweer met on-die cooling?

...@... ?

wil wel es weten hoeveel het uitmaakt, ik kan me tb op 1050 laten werken als ik de temp maar beneden de 40 stressed houdt, als ie 42 wordt dan crapped ie gelijk, resultaat, constant 2 delta's aan om em op 1050 te houwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Nou mijn Athlon liep op 700@950 en dat was met de ALPHA nog gewoon op de heatplate.
Daarna heb ik de alpha verbouwd, zodat de athlon zonder heatplate erop kon. Dat ging allemaal perfecto. Ik bouw mijn athlon+alpha in mijn K7Pro, fuck.... niet werken. Alles geprobeerd.... damn, processor moet wel naar de kloten zijn. Ik dus een maar een slot a T-bird bestellen (die was er uiteindelijk toch in gekomen), T-Bird binnen....erin bouwen. En, fuck, nog niet werken. Toen heb ik echt alles geprobeerd, maar ik kreeg de boel niet aan de praat. Wat blijkt nou: M'n K7Pro is kapot. Deze ligt nou bij MSI (en dat buiten de garantie!), en het kan wel 3 weken duren tot ik em terug heb.
Ondertussen heb ik wel mooi 2 athlon's hier liggen.

Hoe dat moederbord kapot is gegaan mag :? weten, dat krijg ik vast nog wel te horen van MSI.
Maar als ik em terug heb, komt daar die T-Bird in. En op die T-Bird komt niet die modified P7125, vandaar dat ikke em kwijt wil. Eventueel met die Athlon 700@???? erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hmmz, nu boot ik hem vandaag weer @ 900 en hij is instabiel als de ziekte, hoe kan dat nou weer :? Moet ie eerst tijdje aanstaan @700 wil ik hem stabiel op 900 booten?

(/me is nog niet eerder zo hoog geweest met zijn proc dus vandaar deze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
EAS, als je je thunderbird (800?) hard wil ocen dan moet je WEL on-die cooling hebben, als je ze <43 graden stressed kan houden dan willen ze echt heel erg hard lopen, zo had een gozer zijn 800 (800 core) op 1100 met on-die cooling en dual delta HP. Ik behaal 800@1000 43 graden stressed voorlopig, de alpha zit heel erg strak op de heatplate, schroeven heel erg hard aangedraaid dus.

Met On-Die cooling op classics win je naar mijn mening ongeveer 25-50 mhz, niet om over naar huis te schrijven dus, hoe het met Thundie's zit weet ik dus helaas niet, probeer het zou ik zeggen. op 't momenr loopt mijn procje 39 graden idle met 38 cfm ipv 76 (dus maar 1 delta aan). :) betekent dat die alpha er dus perfect op zit, wordt ook erg warm dat blok.

Ik zou gewoon on-die doen, baat het niet dan schaadt het niet.

me ICQ staat altijd open voor slot-a die hards. :P

tweak on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op zaterdag 13 oktober 2001 00:09 schreef EaS het volgende:
Trouwens: Als er hier iemand nog belang bij een Modified (voor direct mount op de core) ALPHA P7125 met Delta HP fans heeft, mail maar even.
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:12 schreef EaS het volgende:
Zeg maar zoiets als dit:

[afbeelding]

Ook incluis cache spacers, en 4 positiepinnen.
Ik heb een beetje het idee dat als ik de case eraf sloop en dat ding erop zet, dat ie dan onmiddellijk uit m'n Slot dondert :? Lijkt me leuk als je een sleutelhanger wilt >:)

Maar zijn die kunststof "houders" aan de zijkant van het Slot niet meer te gebruiken na het strippen van de case?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:22

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef Garrett het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een beetje het idee dat als ik de case eraf sloop en dat ding erop zet, dat ie dan onmiddellijk uit m'n Slot dondert :? Lijkt me leuk als je een sleutelhanger wilt >:)

Maar zijn die kunststof "houders" aan de zijkant van het Slot niet meer te gebruiken na het strippen van de case?
Ehm, ik neem aan dat je de complete case bedoelt? Want ik heb hem alleen maar aan 1 kant gestript, en dan blijft ie prima in z'n slot hangen hoor...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
gebruik stukkies hout, kun je em in zijn slot klemmen, werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:44

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Damn, heb ik net mijn Asus K7V met Slotje A 650@875 verkocht....lees ik dit topic. Sorry jongens, ik ben echt overgegaan op een socket A :'(

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
hmm, naja, van 875 naar 1400 is iig nwel een flinke verbetering. :P

slot-a leeft nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef Garrett het volgende:

[..]

[..]

Die strippen zijn inderdaad niet meer te gebruiken.
Mijn processor dondert er zo af en toe uit. Nouwja, hij schiet een beetje los en blijft er dan zo inhangen dat er een paar contactjes geen contact meer maken.
Maar weer ff goedduwen en alles werkt weer.

Tzou trouwens ook een beetje te grote sleutelhanger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
zaag de zijflapjes eraf met de klemmetjes en druk die er weer op, heb je en een open achterkant en klemmen, klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hmm, tja, ik heb em gewoon los in mijn slot hangen hoor, nog geen probs mee gehad verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb mijn ouder AMD Athlon 750 een uit elkaar gehaald die vorige week was overleden.
Nou zag ik dat de Core nog goed met geleidings middel aan die ijzeren plaat zat.
maar het cache zit normaal ook zo vastm tenminste ene wel.
Zit zo'n kwakje tussen, bij die andere kan je er zo doorheen kijken. Kan je dit vernieuwen?
Mischien dat hij het daarom niet meer doet, kan ik nog eens probeeren wat Frankenstein deed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
de cache chips maken eik expres geen contact zodat ze niet opgewarmt worden door de heatplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 22:32 schreef Dr.Q het volgende:
de cache chips maken eik expres geen contact zodat ze niet opgewarmt worden door de heatplate.
Waarom zitten ze bij bij er dan wel tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Volgens mij zit bij alle Athlon Classics wat ruimte tussen de heatplate en cache chips, die opgevuld wordt met een dikke lading koelpasta:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/articles/how_to/athlon_case_removal/Image061.jpg

De processor/cache-chips kun je schoonmaken met bijv. wasbenzine, als je dan de heatplate er weer op zet, houd je ruimte over tussen cache chips en heatplate. Ik ken eigenlijk geen pasta die zo dik is als wat AMD er standaard tussen pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb die geleiders naast m'n slot er gewoon netjes uitgewipt, door de pinnetjes van het mobo af te wippen. Mijn cpu heeft nu wel weer de case eromheen, omdat ik dat veiliger vond, ivm stof enzo, het scheelde maar 1 graad ofzo. Zonder klemmetjes ziet 'ie echt prima strak in zijn slot nu, kan geen kant op. Ik moet hem altijd wel een beetje aandrukken tot 'ie "klik" zegt. Met die kl*te klemmen naast het slot, kreeg ik hem echt bijna niet in zijn slot zonder mijn mobo te kraken!
Over die chache-chips: als ze xpres van de heatplate afliggen, waarom zit er dan toch een liter koelpasta op?

EaS, ik heb gewoon cheapo koelpasta bij Radio Centrum in Utrecht en dat is dik zat voor die chache chips. Ik heb er ook over zitten denken om er een stukje alu tussen te proppen, omdat ik ergens las dat juist die dingen goed gekoeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga binnenkort slot a oc'en dus zat ik te denken aan een nieuwe cooler de Alpha P7125 nou is het probleem dat mijn moederbord connector in de weg zit :( zijn er dunnere goed! koelende cooler van ongeveer 100,- gulden of is er mischien een andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
ik heb op me classic opgeschuurde scheermesjes met wat pasta gehad, hielp geen mhz :(, dus ik snap ook niet waarom amd die cache had verbonden met de heatplate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op maandag 15 oktober 2001 17:12 schreef Dr.Q het volgende:
gebruik stukkies hout, kun je em in zijn slot klemmen, werkt als een trein.
Je bedoelt dus aan de zijkant van de PCB, zoals een stukje luciferhout of zo? Hmmm ja aan de zijkant zou het idd wel kunnen, kunststof kan ook :) Goed idee :)

Heb je er zelf toevallig pics van? :D Lijkt me wel humor om te zien :)

(Nee zelf heb ik geen pics)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ik heb mijn Slot A T-bird ook gekraakt en die zit zonder enige vorm van extra toeters of bellen in zijn slot. Als het goed is het je ook nog zo een plastic klem om je koeler bij je mobo te houden. Dit zorgt er ook goed voor dat ie op zijn plek blijft zitten. Althans, dat is bij mij wel zo.

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
hahah de truuk is om gewoon geen koelblokken van bijna een kilo aan je slot-a te hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
het is wel een slot-a reference he, dit topic.

vandaar.

SCHOP!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Is het niet mogelijk ff een lijstje te maken met zaken waar nog een snelle Slot A verkocht wordt ?

op MrComputer.nl zag ik nog een 800Mhz versie staan voor 284,41 , da's ongeveer evenveel als je voor de 750mhz van Alternate moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb een Abit Ka7raid met een Athlon 700@850 mbv. een zelf gebouwde GFD. Core op 1.75 ipv 1.65, cache divider op 2/5. De cpu heeft ook een 850core. 40 graden gemiddeld met standaard cooler master (2fans).
Draait perfekt, maar zodra ik de fsb 1 of 2 MHZ ophoog wordt ie instabiel, vcore ophogen maakt niet veel uit. Memomry staat op turbo !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 06-10 10:47

gjs

Scoobydoobydoo

Op zondag 21 oktober 2001 13:28 schreef speed24 het volgende:

op MrComputer.nl zag ik nog een 800Mhz versie staan voor 284,41 , da's ongeveer evenveel als je voor de 750mhz van Alternate moet betalen...
Wat is de overklokbaarheid 800 Mhz Athlon, is 1gieg redelijk (zonder inmense koelblokken) te halen ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:05 schreef EaS het volgende:
Volgens mij zit bij alle Athlon Classics wat ruimte tussen de heatplate en cache chips, die opgevuld wordt met een dikke lading koelpasta
Met een dikke lading? Dat werkt toch juist isolerend? Dat wil je volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Met een 800Mhz kun je de 950Mhz makkelijk stabiel krijgen, maar de 1Ghz is me nog niet gelukt.

Met behulp van het programma MAthlon zou je je cache divider op 1/3 kunnen zetten, misschien dat dat helpt om de 1Ghz te halen ,
maar het lukt mij niet goed de L2 cache uit te zetten (Abit KA7-100) , WCPUID geeft nog steeds 2/5 en 320Mhz aan :(
Het kan ook dat het aan WCPUID ligt...

En ik draai nu XP , dan zie je de device driver MAthlon.sys niet opgestart worden (XP laadt de config.sys niet meer of zo??) , vage shit dus.
Met de diskette krijg ik wel nog een reactie, maar dan hangt ie nadat ie gezegd heeft wat voor merk L2 chip erop zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 14:54 schreef speed24 het volgende:

En ik draai nu XP , dan zie je de device driver MAthlon.sys niet opgestart worden (XP laadt de config.sys niet meer of zo??) , vage shit dus.
Niet zo heel erg vage shit. WIndows XP is evenals Windows 2000 op NT gebaseerd en start dus niet op vanuit een dos omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Met een 800Mhz kun je de 950Mhz makkelijk stabiel krijgen, maar de 1Ghz is me nog niet gelukt.

Met behulp van het programma MAthlon zou je je cache divider op 1/3 kunnen zetten, misschien dat dat helpt om de 1Ghz te halen ,
maar het lukt mij niet goed de L2 cache uit te zetten (Abit KA7-100) , WCPUID geeft nog steeds 2/5 en 320Mhz aan :(

Met de diskette krijg ik wel nog een reactie, maar dan hangt ie nadat ie gezegd heeft wat voor merk L2 chip erop zit ...
Ik krijg mijn 800 classic op 1076 (800 core) op 2.05 volt, mijn 800 tb op 1035 (800 core) op 2.05 volt.

200 mhz OC boven core speed is gemiddeld voor slot-a

:)

met goede koeling that is, boven de 1,8 volt moet je flinke koeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de l2 cache divider kunt aanpassen is 200Mhz boven core wel te halen.

Helaas is dat bij mij niet het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
erm... koeling speelt een grote rol alsmede vcore, soms haal je 270 mhz above core op 2.05 volt en beneden de 50 graden stressed :)

zit je wel met anderhalve helikopter in je bak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik heb zelf OOK een Abit KA7-100 en ik heb in de BIOS de L2 cache op 1/3 gezet.
Hoe? heel simpel.

Ga naar Softmenu III Setup en ga dan naar "CPU L2 Cache ID" en zet deze op 4.

Bij mij heeft het veranderen van die setting ervoor gezorgd dat de L2 cache nu op 1/3 van de CPU snelheid loopt en heb ik mijn Classic Athlon 800 nu op 1000 mhz lopen :)

Gewoon met standaard koelertje van 19 piek :D

Suc6 ermee :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een dik jaartje mijn asus k7v met een athlon 700.

Eerst een gforce anil-pro-ddr (creative) en nu een realtec g-force2 pro (met tv-out)

Werkt prima hier. Nouja, in het begin wel veel problemen mee gehad met vreselijk veel vastlopers bij 3d dingen. Werkelijk ALLE suggesties geprobeerd die ik maar kon vinden (en dat zijn er heel veel!!) maar helpen deed het niet. Later er win2000 op gezet en dat ging een stuk beter.

Ondertussen ook maar aan het solderen geslagen en mijn 700 Mhz Athlon omgebouwd naar een 800. Ook 900 geprobeerd, maar dat wilde toch echt niet. Op 800 loopttie echter volkomen stabiel en wordt ook niet echt heet.

Verder blijkt nu dat het hardware probleem ook verdwenen is. Ik kan ook weer win98 draaien (maar blijf toch maar bij 2000. 3d geeft bijna geen problemen meer. Volgens mij had ik gewoon slecht contact in de slot a connector ofzo.

Grootste problemen: de rotherrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 23:30 schreef Garrett het volgende:

[..]

Ik heb zelf OOK een Abit KA7-100 en ik heb in de BIOS de L2 cache op 1/3 gezet.
Hoe? heel simpel.

Ga naar Softmenu III Setup en ga dan naar "CPU L2 Cache ID" en zet deze op 4.

Bij mij heeft het veranderen van die setting ervoor gezorgd dat de L2 cache nu op 1/3 van de CPU snelheid loopt en heb ik mijn Classic Athlon 800 nu op 1000 mhz lopen :)

Gewoon met standaard koelertje van 19 piek :D

Suc6 ermee :)
Errug stom, er staat idd gewoon een optie in de bios om de divider te veranderen :)

Ik heb um nu even op 800@950 draaien met een Global Win Vos32 (herrie!!), ik ga ff niet hoger omdat ik m'n temperatuur sensor ff kwijt ben...

Maar als ik nu via WCPUID kijk naar m'n cache, zie ik nog steeds 2/5 en 380 Mhz staan , moet hier dan ook niet 1/3 en 317 mhz staan?

//Edit: Nu heb ik um op de 1 Ghz stabiel lopen (3dmark en S. Sandra nog niet gecrashed) , dit is me voorheen nog niet gelukt ... het is dus te danken aan de tip van Garrett, thnx!
In Sisoft Sandra geeft ie nu 2/5 en 400Mhz cache aan, in WCPUID 1/3 en 333,34 Mhz , als ie het doet kan ik daar mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

In principe wel ja, het kan echter ook zijn dat jij optie 3 in je bios moet kiezen, ipv optie 4, dat is allebei setting 1/3 maar het ligt aan het L2 geheugen, dus welk merk het is.... probeer 3 eens voor de gein en kijk dan nog eens met WCPUID...

Ik zit er trouwens aan te denken om m'n case eraf te halen en ook de koelplaat, en de zooi ff goed schoon te maken, dan verse Arctic Silver erop (er is mijns inziens nogal erg zuinig gedaan met de koelpasta) en de koelplaat er weer tegenaan samen met heatsink+fan. (dus niet met case ;) )

Is dit aan te raden?

Alvast bedankt,
Garrett :)

-edit-
Op maandag 22 oktober 2001 12:34 schreef speed24 het volgende:

//Edit: Nu heb ik um op de 1 Ghz stabiel lopen (3dmark en S. Sandra nog niet gecrashed) , dit is me voorheen nog niet gelukt ... het is dus te danken aan de tip van Garrett, thnx!
In Sisoft Sandra geeft ie nu 2/5 en 400Mhz cache aan, in WCPUID 1/3 en 333,34 Mhz , als ie het doet kan ik daar mee leven :)
Dank je dankje :)

Ik heb ook maar "per toeval" ontdekt dat ik eens wou proberen of ik de stabiliteit kon verhogen dmv het verlagen van de L2 cache snelheid, en aangezien dat toen gelukt is, tsja... dan kan je anderen wellicht nog eens helpen zoals nu :)
Graag gedaan! :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik zit er trouwens aan te denken om m'n case eraf te halen en ook de koelplaat, en de zooi ff goed schoon te maken, dan verse Arctic Silver erop (er is mijns inziens nogal erg zuinig gedaan met de koelpasta) en de koelplaat er weer tegenaan samen met heatsink+fan. (dus niet met case )
Werkt perfect, kan zo paar graadjes schelen :), ik had me case eraf gehaald en mijn voeding buiten mijn kast gehangen en dat scheelde me al gauw 5 graden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41
Ik krijg misschien binnenkort een athlon slot a 850 voor een heel zacht prijsje. Weet iemand hier of het lukt om deze naar de 1 gig te clocken? Ik heb nl een msi k7 pro mobo en daar is de voltage niet hoog van in te stellen.
En dan nog een vraagje bij comptechworld.nl bieden ze een
goldfinger tweaking device 2 aan voor 49,- en bij ocshop.nl
voor 71,- beide ex verzendkosten. Kan iemand het prijs/kwaliteitsverschil verklaren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hebbe een hele koele KA7-100 met Ath. 700@1000, en daarbij heb ik de ingebouwde HPT370 zover gekregen raid te doen (2* 20.5 Maxtor). Superplank die KA7-100, met L2-cachedivider instelbaar, net zoals alles instelbaar is trouwens. Hij crashed bijna nooit meer (echt niet vaker dan 1 keer per dag echt niet echt niet). Met een licht geOCde GeForce 256 haalt ie 5300 punten in 3DMark2000. M'n record is 6000, maar toen haalde hij het maar net om kort daarna gruwelijk over z'n nek te gaan. 3DMark2001 wil maar niet draaien, dus daweetiknie.

Kusjes,

zjl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!! Aan de mensen die met een KA7 aan het kutten zijn !!

Prima overclockbord (ikke 750@1000), en cachedivider wel degelijk instelbaar in bios (met b03 bios, zie 'beta-drivers') maar hou er rekening mee dat het bord niet verder gaat dan 1 Ghz. Echt niet? Echt niet. Is gewoon buiten z'n specificaties. Nee het ligt niet aan m'n processor, ik weet uit ervaring dat die nog wat verder kan (met een wat hogere multiplier en een wat lagere FSB). GAAT ECHT NIET. Dus stel 'm af op 1 Ghz met een zo hoog mogelijk FSB, of zelfs iets minder dan 1 Ghz als je maar een zo hoog mogelijke FSB hebt (afhankelijk van de rest van je hardware is 117 mogelijk en 112 moet eigenlijk altijd kunnen). Als je de b03 bios gebruikt ("for evaluation purposes only") verandert je southbridge gratis en voor niks in een raid-controller. Die ook echt werkt. Als je tenminste AL je hardware behalve je videokaart eruit trekt als je windows opnieuw installeerd, anders snaptie nix meer van waar je welk stukje hardware kan vinden.

Succes ermee

julian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:26 schreef Mad_Manic het volgende:
Ik krijg misschien binnenkort een athlon slot a 850 voor een heel zacht prijsje. Weet iemand hier of het lukt om deze naar de 1 gig te clocken? Ik heb nl een msi k7 pro mobo en daar is de voltage niet hoog van in te stellen.
En dan nog een vraagje bij comptechworld.nl bieden ze een
goldfinger tweaking device 2 aan voor 49,- en bij ocshop.nl
voor 71,- beide ex verzendkosten. Kan iemand het prijs/kwaliteitsverschil verklaren???
Gewoon die van de comtechworld halen. Het is namelijk allebei een innovatek TD2, en je betaald dus gewoon minder voor het identieke produkt daar. OC-shop is gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
heb mijn abit ka7-100 altijd stabiel op 800@1076 gehad dus die 1ghz bug is BS volgens mij :P.
was met classic op 1/3 cache

draai nu gewoon een asus k7v-T met tb slot-a, lekker snel, stabiel en nu al 2 week uptime :)

slot-a ruled nog steeds hard! (zie sig for instance :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Dr.Q Heb die 700 MHz TB slot a nog niet kunnen testen voor je. De reden? check mijn sign. :( Echt zwaar ruk. De boot partitie was naar de klotuh, maar ik heb gelukkig nog wel een back-up kunnen maken van alle data die ik wilde bewaren. Maar dat staat nu allemaal op mijn server en dat is de enige compu die ik nu over heb. Tis een beetje vervelend maar ik overleef het wel.

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

LopeZ

Too much is never enough

Een recent artikel over slot A watercooling

Ik heb zelf (nog) geen slot a maar misschien is dit wel interessant voor één van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Die 1 Ghz bug is onzin, maar dat kan ik niet helemaal onderbouwen , kan um nl max maar op 1010 Mhz laten lopen :)

Bij een FSB van >101 gaat meteen de Highpoint controller buggen en loop je grote kans data te verliezen van je hd's :(
(was m'n hele user profile kwijt gister :( )

Ik vind het trouwens wel knap dat sommigen um op 1076 hebben lopen, dat wil mijn 800 eg nie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
heb ook al slot-a 900@1200 gezien met alpha p7125 :)
900 core though.

jaja, de oudjes doen het nog goed hier :)

Ricochet, stuurt anders maar op, 700 TB is nog altijd beter dan 700 Classic, contact me anders on icq of mail.

en ik heb een waterkoelende socket-a gezien, tb 1200 ofzow op 1,9 volt die hield em op 38 graden ofzow, haal ik ook bijna met mijn 1035 op 2.05 volt met dubbele delta HP, 43 graden full-stress. dusss..luchtkoeling beats h20 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Laatst online: 13-09 10:32
Ik heb mijn webservertje draaien met een Athlon 600 in een MSI k7-pro. Een goldfinger heb ik ook nog ergens liggen, maar daar kwam die niet hoger mee dan 650 :( pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
dude, koeling? spanning (vcore) enzow? is allemaal van belang bij ocen van slot-a's 600 moeten over het algemeen 800 kunnen halen met goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik zie dat Dr. Q een mooie Gf3 in z'n systeem heeft zitten ,

nou vraag ik me af of de Athlon Slot A een bottleneck kan zijn icm met een Geforce 3 Ti500... bij de Geforce 1 zie je duidelijk dat >800mhz niet uit maakt, waar zit dat verschil bij de Gf3 ongeveer ?

Hangt ook van resolutie af natuurlijk, met m'n 19" wil ik iets van 1280x960 of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes vandaag ff GFD aangeschaft stabiel 700@920mhz 8×115 dit alles met titan koelblok met delta 60hp er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Op donderdag 25 oktober 2001 20:37 schreef speed24 het volgende:
Ik zie dat Dr. Q een mooie Gf3 in z'n systeem heeft zitten ,

nou vraag ik me af of de Athlon Slot A een bottleneck kan zijn icm met een Geforce 3 Ti500... bij de Geforce 1 zie je duidelijk dat >800mhz niet uit maakt, waar zit dat verschil bij de Gf3 ongeveer ?

Hangt ook van resolutie af natuurlijk, met m'n 19" wil ik iets van 1280x960 of zo
is 1 ghz thunderbird slot-a (800@1000), hij zal op een 1400 wel iets harder lopen, maar dat verschil merk je alleen in je 3dmark score denk ik :P

gf3 clockt btw slecht over zit er al 3 maanden mee te kutten, wrede koeling maar 250/535 is echt maximaal.

kan met deze sink wel op 235/530 lopen zonder actieve cooling :Z wat wel bewijst dat de koeling goed zit (lucht in de sink warmt dan op tot 40+ graden ofzow) beestje zit echt aan z'n max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ehmmm.... ik heb nu een TB Slot A (oude slot a verneukt :'( ) enne... hij vreet de GFD wel, maar dan gaat mijn bios vreemd doen, zoals Bootblock meldingen geven, instellingen niet onthouden en shit... maar dat GFDtje is de enige manier om de multiplier te unlocken toch?

Gaarne een tip want een 800 kan makkelijk op 1000 lopen, alleen ben ik bang dat het design toch wat afwijkt van de "gewone" slot A Athlon :(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
ik heb een thunderbird slot-a met gfd, geen problemen hoor, check wel of je de nieuwste bios hebt want het kan zijn dat je bios nog niet helemaal de tb ondersteund.

ICQ'en kan altijd als je detailvragen wat sneller beantwoordt wil zien :P

94664179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Zou iemand mij kort kunnen uitleggen wat het verschil is tussen een athlon slot A classic/thunderbird ? Aangezien ik een 0.18 mc 600 classic heb een 850 thunderbird Slot A krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Laat maar ik heb de search gebruikt en ik weet het al. (had ik idd eerder moeten doen sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ik had gistere mijn oude Amd Athlon SlotA 750 eens helemaal uit elkaar gehad.
Zie ik dat er een 950 core op zit!!!

hoe kan ik hem nou het beste hier ook op laten lopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 22:25 schreef LindaVanKessel het volgende:
Ik had gistere mijn oude Amd Athlon SlotA 750 eens helemaal uit elkaar gehad.
Zie ik dat er een 950 core op zit!!!

hoe kan ik hem nou het beste hier ook op laten lopen??
zou zeggen ga wat verder terug in deze topic daar staat genoeg.

(zie pagina 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
boing, up maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er nog te bespreken he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
genoeg, er zijn nog zat slot-a's hier, er moeten gewoon weer problemen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb een Abit KA7 met een 750 T-Bird. Maar het mobo is volgens mij naar de klote, want 9 van de 10 keer gaat ie gewoon niet meer aan :-( HD spint up, alle koelers gaan aan, alle lampjes blijven branden, monitors blijven uit, geen piepjes. En _als_ ie dan een keer aan wil, dan hangt ie halverwegen het booten :-( Dus die Slot A gaat er deze week uit. Jammer want het was altijd een heel stabiel bord, zelden zo'n stabiel ding gezien. Volgens mij zijn die Slot A procs ook gewoon stabieler...

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Op zaterdag 03 november 2001 17:00 schreef nose het volgende:
Ik heb een Abit KA7 met een 750 T-Bird. Maar het mobo is volgens mij naar de klote, want 9 van de 10 keer gaat ie gewoon niet meer aan :-( HD spint up, alle koelers gaan aan, alle lampjes blijven branden, monitors blijven uit, geen piepjes. En _als_ ie dan een keer aan wil, dan hangt ie halverwegen het booten :-( Dus die Slot A gaat er deze week uit. Jammer want het was altijd een heel stabiel bord, zelden zo'n stabiel ding gezien. Volgens mij zijn die Slot A procs ook gewoon stabieler...
hmm, had je je memory geupgrade niet zo lang geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Op zaterdag 03 november 2001 22:41 schreef RaVeNgEr het volgende:

[..]

hmm, had je je memory geupgrade niet zo lang geleden?
Euhmm nou dat is alweer een tijdje geleden. Er zit nu in totaal 392MB A-merk PC-133 in. Een reepje 128 en een reepje 256.
Zou het serieus aan het geheugen kunnen liggen dan? Dan zou ik op zich wel blij zijn, want dan laat ik alleen de 256 erin zitten, want das op zich nog wel ff genoeg. Maar ff proberen straks dan :-)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boing, up maar weer :) ok ik heb een vraagje ik heb mijn processor nu op 990 mhz 9.5×110 hij loopt goed stabiel maar als ik soms opstart of restart moet ik hem weer ff aan en uit zetten voordat ie weer gewoon boot wat zou ik hier tegen kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
hij loopt goed stabiel maar als ik soms opstart of restart moet ik hem weer ff aan en uit zetten voordat ie weer gewoon boot wat zou ik hier tegen kunnen doen
Geen geintje: Die gevallen waarin dat wel eens voorkomt, schijnt het aan de keyboard controller te kunnen liggen. Een ander toetsenbord zou zo maar eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zaterdag 03 november 2001 17:00 schreef nose het volgende:
Haal zoiezo alles uit elkaar en bouw het deel voor deel weer op. Vervang wat geheugenreepjes enzo, en kijk waar het fout gaat. Ik heb ook vaak genoeg in de stress gezeten, maar altijd is alles door uit elkaar halen en opnieuw opbouwen opgelost!
(Mijn proc valt vaak uit zijn slot, de klemmen zijn kapot en er hangt een vrij grote koeler aan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

zijn er nog winkels met slot A procs boven 800Mhz ?
ik heb nu 500 maar dat is voor realtime video toch te sloom ;(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb nog een goldfinger overclock kaartje voor de liefhebber .
ik woon in amsterdam daar kan je hem ophalen tel:0651419497

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Op maandag 29 oktober 2001 23:34 schreef ranchero het volgende:

[..]

zou zeggen ga wat verder terug in deze topic daar staat genoeg.

(zie pagina 6)
verderop ook ....kijk naar de reply van erikdeprik

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick heeft laatst nog een Slot-A bord aangeschaft.

Na veel zoeken kwam ik er achter dan http://www.bnc.nl ze nog heeft.

Ze hebben nog 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 11:39 schreef freddifish het volgende:
zijn er nog winkels met slot A procs boven 800Mhz ?
ik heb nu 500 maar dat is voor realtime video toch te sloom ;(
Ik ben ook op zoek naar zo'n proc.

Weet iemand een winkel waar ze nog te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

kom op, gaan de slot A's nu niet ergens in de uitverkoop ??

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Mijn eerste AMD avontuur was een Abit KA7-100 (die met de extra Highpoint controller) met een Athlon Classic 750 0.18µ. Hij heeft een hele tijd op 120*7.5 gelopen (1.75V) maar nu terug standaard.
Iedereen had mij een bloedschrik aangejaagd dat die dingen zo warm werden. :( De hele wereld was toen nog pro Intel. Ik dus een Alpha P612H35TM heatsink met twee fans besteld (rechtstreeks op hun site want lokaal was er bijna niets). Achteraf bleek dat ik helemaal niet zo'n schrik had moeten hebben. Ding is steenkoud.
Ik heb em nog altijd, maar het is nu de pc van vader en moeder.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Op zaterdag 19 januari 2002 14:45 schreef freddifish het volgende:
kom op, gaan de slot A's nu niet ergens in de uitverkoop ??
Ik denk het niet. Ik wil eigenlijk ook wel een goedkope vervanging van m'n athlon500@750...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb ook een slot a athlon 600@672 met fsb 750 met gfd maar zonder voltage verandering(1,61V)

Maar als ik opstart op 672 mhz, dan blijfttie af en toe hangen op checking NVram. Dacht dat dit het ramgeheugen van je bios oid was. iig niet van je gewone ram of videokaart. Is soms het batterijtje leeg? Lijkt me sterk nog maar 1,5 maand oud.

Iemand raad?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Maar als ik opstart op 672 mhz, dan blijfttie af en toe hangen op checking NVram
Of je 100 MHz SDRAM geheugen stribbelt af en toe tegen op een te hoge FSB, of je hebt "lower-quality" L2 Cache chips in je SLOT A CPU: de 2 L2-Cache chips zijn zeg maar "juist voldoende" om op 300 MHz te draaien (1/2 x 600), maar veel hoger zullen ze niet komen. Cache multiplier solderen is dan het antwoord. (zie de vorige 12 pagina's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 16:17
3 Weken terug heeft m'n abit ka7-100 de geest gegeven.
Condensatoren naast het slot kaput, zoals al iemand anders in dit topic.
Intussen een abit kt7a + tbird 1,33 aangeschaft.

Nu nog eens een keertje dat bordje opsturen en als ik hem terug krijg wordt dat wel een servertje ofzo :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Hehe join the club met die condensatoren.. toenet belde abit trouwens voor me RMA nummer :)
Volgende week ff inzenden en hopen dat ik dezelfde ka7 terug krijg met nieuwe condensatoren.

Ow ja.. kt7 hebben er ook gigantisch last van.. zelfs alle nieuwe abit mainboards.. (allemaal gebruiken ze zelfde brakke condensatoren).

[ Voor 13% gewijzigd door Unique op 25-06-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg unique,2 voodoo kaarten van 2 verschillende merken in 1 kassie? kan dat?
In dat geval heb ik er ook nog 2 liggen niks die ik dan wel ff in een oud kassie kan drukken.:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Op donderdag 07 februari 2002 21:59 schreef Bossie2002 het volgende:
Zeg unique,2 voodoo kaarten van 2 verschillende merken in 1 kassie? kan dat?
In dat geval heb ik er ook nog 2 liggen niks die ik dan wel ff in een oud kassie kan drukken.:7
Ja dat kan.. moet je SLI gecrackte drivers gebruiken en natuurlijk een sli kabeltje (die je makkelijk van floppy kabel kunt maken)
Greetz,
UNi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik heb nu 2 slot A PC's hier staan :P, zie me sig voor de specs. Op de HCC dagen stond een Chinees die een 900Mhz slot A proc verkocht voor 200 piek. Ik had nog een mobo over, dus... :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een Amd Athlon 800 Slot A plus een Msi bordje met Amd chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben op dit moment nog steeds voorzien van een athlon classic 550@750. Nu heb ik deze schitterende koeling daarvoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.computernerd.com/images/heavymetal_sm.jpg
http://www.computernerd.com/cpucool4.html#EIGHTY-ON
Maar deze maakt nogal veel lawaai.
Eerst was dat niet zo'n probleem maar nu we verhuisd zijn en die pc nu precies naast mijn hoofd staat slaapt het een stuk moeilijker.
Ik denk dat het meeste geluid van deze koeler komt en nu was mijn vraag:
Is het de moeite waard om er 2 stillere koelers in te zetten? Het geluid moet natuurlijk nog steeds door het blok heen aangezogen worden enzo. Is het de moeite wel waard?

Nog een close-up ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.computernerd.com/images/fak7x2hb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK
  • Laatst online: 09:45

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op zondag 10 februari 2002 21:31 schreef TomcatX het volgende:
Ik denk dat het meeste geluid van deze koeler komt en nu was mijn vraag:
Is het de moeite waard om er 2 stillere koelers in te zetten? Het geluid moet natuurlijk nog steeds door het blok heen aangezogen worden enzo. Is het de moeite wel waard?
Moet het geluid door het blok worden aangezogen??? }:O

MAar serieus: ik heb zelf een vage heatsink, maar met 2 stille fans erop. Dat ding wordt(zoals al gezegd) niet zo heel erg warm. Mocht je geen baasje voor die 2 fans kunnen vinden =>
* AlKoholiK houdt zich aanbevolen!

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Welke koeler kan ik dan het beste nemen? Iemand tips voor me?

• Dr.Q
je kan er ook gewoon potmeters tussen solderen (heb ik ook gedaan) Voor delta fans van 0,48A zou ik 10 Ohm bij 5W nemen, voor minder zuipende fans zou ik 22 Ohm bij 5W nemen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste