-= Het (grote) Slot-A topic =-

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
juist ja, ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel tweakers er nog trouw zijn aan de slot-a. Ik heb zoiets van, jah.. laten we eens een topic beginnen voor vragen/opmerkingen/sys-specs en OC troubles. Dus bij deze. Het lijkt me wel grappig om te zien wat jullie mede-tweakers uit je slot-a weten te persen, en wat jullie van je slot-a vinden uiteraard...

kortom: alles mbt slot-a en shit (koeling/oc/tweaks/solderuh) zou ik (en misschien anderen ook) hier graag zien :) :) :)

voor mijn specs zie sig.
alles is dus welkom zodat dit topic een soort slot-a only vraagbaak wordt (of iets in die richting.)

alvast bedankt!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Echt groot vind ik dit topic anders niet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik heb een supergeile Abit KA7. Dat bordje rulez echt, alleen die stomme KX133-chipset, die wil nog wel 's problemen geven met drivers. Maar voorderest een prima bordje
Er zit ook een Athlon600 op, die nu op 672Mhz draai(112Mhz FSB). Ik wil hem nog verder gaan oc-en, maar ik ga een Abit KT7ARAID kopen, dus ik heb nog geen zin om een GFD te kopen.

Voorderest 100% tevreden over mijn Athlonnetje! :Y)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slot rulz, kan je vet dikke fanz op douwen, wel zuig dat je geen multiplier kan kiezen, net als op een Athlon T-Beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
grote koelblokken indeed :), multiplier en spanning kan geregeld worden dmv een Gold Finger Device, hier en daar wordt de Innovatek TD2 nog verkocht, is goede GFD, alleen met ASUS borden KAN, (en dan met nadruk op KAN) ie problemen geven, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nog altijd een K75 700@945 op mijn trouwe K7V. Wel af en toe troubles met de TD2 (computer start gewoon niet op) maar verder werkt het heerlijk :)
Dit zijn toch de ECHTE Athlons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Ik heb ook tijdenlang een K75 .18u gehad, een 800 die 1076 maximaal liep, heb nu een thundebird slot-a. Thunderbirds vreten wel veeeeel meer I/O spanning dan de echte classics... zo haal ik jammer genoeg nu maar 153 ram, met me classic 165... maar goed, keep this topic up as a tribute 2 the slot-a's! :)

The single-edge connector is not dead yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 20:15

FutureCow

(C) FutureCow

ik heb ASUS K7M met Athlon 700 kan niet zo hoog OC'en vanwege brakke Videokaart(Nvidia Vanta) dus heb hem op 750 lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn Athlon Slot-A maar overklokken tot 105mhz FSB, want die gvd'se AMD750 is zo kl*te!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 12:42 schreef Bigs het volgende:
Ik heb nog altijd een K75 700@945 op mijn trouwe K7V. Wel af en toe troubles met de TD2 (computer start gewoon niet op) maar verder werkt het heerlijk :)
Dit zijn toch de ECHTE Athlons :)
Voltage op je GFD moet je gelijk zetten aan het voltage in je bios, dan werkt het wel. Heb ik ook met mijn SlotA gehad, die nu trouwens dienst doet als computer van mijn broertje. Ik heb zelf een Abit KT7E met een T-Bird erop gekocht (dat boeit jullie ws. geen reet, maar ik zeg het lekker toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:50
Heb nog een weekje een athlon 600@684 maar die gaat volgende week de deur uit.. Blijft een goed dingetje... Vooral dat onmundige koelblok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
-= Het (grote) Slot-A topic =-
zo groot issie nog niet >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb een bijna niet over te klokken MSI6167, maar wel met TD2: 500@650Mhz, kan hem ook op 700Mhz zetten. Met cache-divider op 1/2. Heb de Vcore nu op 1,65V draaien ipv 1,60V.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Op zondag 09 september 2001 14:44 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Voltage op je GFD moet je gelijk zetten aan het voltage in je bios, dan werkt het wel. Heb ik ook met mijn SlotA gehad, die nu trouwens dienst doet als computer van mijn broertje. Ik heb zelf een Abit KT7E met een T-Bird erop gekocht (dat boeit jullie ws. geen reet, maar ik zeg het lekker toch)
ik heb nu een Freespeed Pro, kwam ook hoger als met td2, wel degelijk verschil dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 14:44 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Weet ik, hij werkt ook wel, alleen soms als ik mijn computer uit heb gehad en weer aanzet start ie gewoon niet op. Maarja, dan moet ik ff stekker eruithalen en weer erin doen dan doet ie het wel (over vaagheid gesproken :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
dat is idd wel vaag, zullen we trouwens even wat OC results op een rijtje zetten?

Ik tb slot-a 800@1035 2.05 volt
voorheen: classic 800@1076 2.05 volt
Gozer van K7V.com classic 700@1230 ofzo (jajaj 1000 core :)
Maat van mij: 550@800 1.80 volt
Stanley (van hier):700@945

en jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
'k heb een K7M met een Athlon classic 900@900, en dat hou ik ook zo
Komt al genoeg hitte uit de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Ik heb een ASUS K7M met een athlon 500@700 draait nog steeds ok.

Het is alleen wel jammer dat ze die slot a 1Ghz gevallen niet meer verkopen, anders had ik er wel een willen hebben voor die prijzen van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apothor
  • Laatst online: 02-02-2023
Vertel s wat voor een koelers er op die compu's van jullie zitten!?

Want in de winter trekt mijn 550 wel 700 mhz, maar met zomers weer moet ik m zelfs TERUGKLOKKEN en dan loopt ie NOG NIET STABIEL!!

Er zit hier een dubbele coolermaaster op, die volgens mij geen REET uitricht. Ik heb namelijk wel s een minuut STABIEL Win98 gedraaid zonder cooler (OOPS). :)

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij loopt op 714Mhz 1.85 V, met GFD, ik heb hem wel eens op 750 gehad maar liep niet stabiel. Ik gebruik trouwens een koolermaster met 1 fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Laatst online: 21-08 09:12
Kun je nu nog ergens aan een gfd geraken?
Niet te duur natuurlijk, 100,- vind ik echt te veel

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een slot-a 700@700

Loopt nog steeds lekker op mijn Abit KA 7 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Oke, mijn koeling is als volgt:

Thunderbird slot-a 800@1035 2.05 volt, 37 idle 48 stressed
gemeten op de zijkant van de core door een platte sensor tussen de heatplate en de pcb te steken tegen de core aan.
Alpha P7125 met dual delta 38 cfm, ASII en dan echt heel erg strak aandraaien (dus de schroeven van de Alpha in de heatplate).
Verder 92mm outtake van 50 cfm en her en der een intake en outtake. Freespeed Pro, deze proc is relatief het koelste

Classic 550@800 1.85 volt (van me maat) 55 stressed (idle weet ik niet)
temp ook gemeten zoals ik (op zijkant core)
Innovatek TD2
deze is best wel extreem, een Aopen HQ45 midi-tower met achter de cpu een 120mm 131.5 cfm outtake :P >:) hij heb ook een Alpha P7125 maar dan met Dual YS-tech 27 cfm, verder een 80mm intake...(aan het modden hebben wij veel plezier beleeft, de decoupeerzaag erin, en die 120mm past ook NET :)

Classic 700@945 2.05 volt
Globalwin VOS32
Abit KA7
Freespeed Pro
(andere maat) met dual 27 CFM YS-tech, verder her en der een outtake, de stilste van de 3 ;)

alle cpu's zijn .18u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Op zondag 09 september 2001 20:19 schreef -hfl-xenon het volgende:
Kun je nu nog ergens aan een gfd geraken?
Niet te duur natuurlijk, 100,- vind ik echt te veel
bij comptechworld zijn de 49 piek (Innovatek TD2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ik had een Abit KA7 en een athlon 750 (draaide altijd 930 MHz 24/7). Ik was er altijd erg tevreden over. Lekker grote koelblokken erop zoal de Globalwin VOS 32 :7
Maar zoals je al lees begon ik met had... Mijn mobo is een maand geleden oveleden :( Na 1 jaar en drie weken trouwe dienst, net buiten de garantie :'(
Maar in middels ben ik dus overgestapt naar een socket a omdat ik geen zin had in een 2e hands moederbord. Mijn procesor wordt maandag opgehaad, voor 100 piek, toch een mooie prijs lijkt me.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

zie sig,.. ik weet niet wat de ervaringen zijn van de andere slotters hiero,.. maar ik trek met me 600tje toch nog impressive marks.. zo encode ik een SVCD videootje sneller dan dat lui op 800's dat doen.. ik vind et vaag maar wel best.. alle games lope gewoon verdikkeme lekker.. en je hebt echt nooit problemen (engineeringsample bord+cpu)

die TD2 van innovatek zuigt echt dik,. die vreet stroom van je cpu op, gfd's met aparte powersource doen et beter..

ik mag dan 600mhz hebbe, maar ik ben dik en dan ook dik tevreden en hoef nog langer niet een 4-digit getal als snelheid..

SLOT-A FOREVAH !!!

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 05-10 10:43
Rol ook nog steeds met een 700 Mhz Classic, op een MSI-K7Pro.
Draait als een trein, nooit geen probs mee.
Max 114 FSB, maar is dan niet helemaal stabiel.
Alleen jammer dat die Slot A T'birds nergens meer te krijgen zijn, en die eikels van MSI moeten eens een BIOS voor de K7Pro uitbrengen waarin ik de cache multiplier kan veranderen, maar ja.. dat zal wel nooit meer gebeuren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
(yeah, dit topic begint een beetje te rollen :)

Voor het beste Slot-A forum -> www.k7v.com is eigenlijk meer voor de Asus Slot-A serie, maar misschien dat er iemand is die een antwoord weet. Zoeken op de FTP's van MSI levert misschien ook wat op, zo staat er een hele mikmak biossen op de FTP van asus voor de slot-a die NIET op de site staan.

nogmaals: Alle vragen zijn welkom, ik heb namelijk zo het idee dat het kennis niveau van slot-a op GoT een beetje zakt omdat het niet meer interessant is.

Oh jah, dat encoden gaat waarschijnlijk zo snel door die 512kb cache, nogmaals waarschijnlijk, want 256kb @ full speed (thunderbird) lijkt me net zo snel..

Slot-Asociaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft ook slot-a.
:r en nog eens :r , op de doos staat:
supports 1ghz amd thunderbird.
maar ik heb er nog NOOIT een gezien in slot a.
ps : Asus k7v-t.
duur bord met (veel :? ) mogelijkheden.
maar terzijds :
weet iemand nog een adres waar ik slot-a proccesors kan kopen (min 900MHZ max 1ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 15:48

BrZ

Ik heb hier als 2e pc een Athlon 500@700 op 1,6volt draaien... draait al maanden lang 24/7 en dat ding crasht gewoon niet :o
En dat op een MSI-6167

Omdat ik mijn GFD kwijt ben |:( heb ik hem maar omgesoldeerd, ik wisr toch wel wat hij max kon en is zo eigenlijk veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Op maandag 10 september 2001 10:45 schreef pentium het volgende:
Mijn pa heeft ook slot-a.
:r en nog eens :r , op de doos staat:
supports 1ghz amd thunderbird.
maar ik heb er nog NOOIT een gezien in slot a.
ps : Asus k7v-t.
duur bord met (veel :? ) mogelijkheden.
maar terzijds :
weet iemand nog een adres waar ik slot-a proccesors kan kopen (min 900MHZ max 1ghz)
ehehehe d8 jij, ik heb een 800 t-bird slot-a en een gozer op k7v.com heb een 1 ghz slot-a t-bird....

in de VS worden de slot-a';s nog veel aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heeft die K7V-T nou eigenlijk een KT of toch een KX chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ik heb 2 slot A T-birds. En ze draaien allebei enorm lekker.

mijn server is een 700 @ 700 MHz op een MSI K7 Pro met 192 MB en mijn eigen compu is een 800 @ 800 MHz ook op een MSI K7 Pro, maar dan met 512 MB RAM. Heb ook een TD2 (Thx Dr.Q), maar mijn koeler is net niet goed genoeg om mijn procje koel genoeg te houden. Gaat een tijdje goed op 900 MHz, maar laat dan na verloop van tijd toch steekjes vallen. Baal ik eigenlijk wel van. Maar eens een betere koeler kopen en dan nogmaal proberen.

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Laatst online: 06-10 13:22

bloasfist

Slot-A Crew

Ik draai ook een athlon 500@750 op een msi6167.
Met een td2 van innovatek. Prima dingetje, draait al bijna sinds de hcc van 2 jaar geleden (99??) als een zonnetje.
Overgeclocked sinds 1.5 jaar ofzo.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 'backup' systeem is een Athlon 550 op een K7 Pro mobo. Wil 'm graag overclocken, weet alleen niet hoe. Als ik de FSB anders zet dan op 100 Mhz boot 'ie nie meer. Kan ik alleen nog stekker d'r uit, BIOS batterij d'r uit. ff wachten en de Bios opnieuw instellen.

Dus misschien kan iemand me ff op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Op maandag 10 september 2001 15:30 schreef NieLSoL het volgende:
M'n 'backup' systeem is een Athlon 550 op een K7 Pro mobo. Wil 'm graag overclocken, weet alleen niet hoe. Als ik de FSB anders zet dan op 100 Mhz boot 'ie nie meer. Kan ik alleen nog stekker d'r uit, BIOS batterij d'r uit. ff wachten en de Bios opnieuw instellen.

Dus misschien kan iemand me ff op weg helpen.
Misscchien kan je geheugen niet meer dan 100MHz aan.
Je kunt de multiplier verhogen, ging bij mij prima. Zonder extra koeling of voltage mods. Hoe je dit doet, lees je op http:/www6.tomshardware.com/cpu/99q3/990826/, of als je niet aan je CPU wil solderen op http:/www6.tomshardware.com/cpu/99q4/991113.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
Je kunt de multiplier verhogen, ging bij mij prima. Zonder extra koeling of voltage mods. Hoe je dit doet, lees je op http:/www6.tomshardware.com/cpu/99q3/990826/
Maar toch eerst even testen met een GFD ? Lijkt me toch wel verstandig om de max. multiplier voor je CPU te testen, voordat je em permanent d'r "in" soldeert.
En de cache multiplier is die nog op een of andere manier te veranderen ?? (Ik bedoel niet softwarematig, zoals met Mathlon ofzo)

EDIT: zijn zowaar ook nog slot A t-birds te koop :)
http://www.eynstein.nl/a/535.html
http://www.eurocomputers-bnl.nl/shop/c45.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 06-10 18:35
ik heb een MSI 6195 en een 700 mhz, maar ik kan in mijn bios het voltage maar tot 1.75 krijgen. Ik heb al een TD2 maar volgens innovatek moet je om gebruik te maken van de voltageswitches je bios hebben ingesteld op 1.8V. Dit is frustrerend, weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 16:59 schreef EaS het volgende:

[..]

EDIT: zijn zowaar ook nog slot A t-birds te koop :)
http://www.eynstein.nl/a/535.html
http://www.eurocomputers-bnl.nl/shop/c45.html
Wow 990 piek voor een 1 Ghz athlon, die raken ze echt niet meer kwijt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Op maandag 10 september 2001 16:59 schreef EaS het volgende:

[..]

Maar toch eerst even testen met een GFD ? Lijkt me toch wel verstandig om de max. multiplier voor je CPU te testen, voordat je em permanent d'r "in" soldeert.
Ik heb geen GFD en heb vooral geen zin om er een te kopen, dan kan ik ook een snelle CPU kopen. En hoezo permanent, ik heb nu denk ik tien keer zitten solderen op dat ding, na hem opengeboord te hebben >:) . Ik zal niet aanraden dat na te doen, maar bij mij geen problemen. Als je kan solderen is er niks aan de hand. (Heb geeneens een temp. regelbare bout).
En de cache multiplier is die nog op een of andere manier te veranderen ?? (Ik bedoel niet softwarematig, zoals met Mathlon ofzo)
L2 cache is ook om te solderen met R104 t/m R111, als je het precies wil weten, moet je even zoeken, stond op een duitse site, of mij mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 21:44
Ik heb nu al bijna een jaar een Asus K7V met een Athlon slotA 800 op 1100 draaien

Draait nog steeds perfect, kon zelfs in de zomer dvd->divx encoden zonder vage crashes

Specs

Amd Athlon slota 800 @ 1100(week 26)
10x110
1.97 volt (volgens bios)
Golden Orb + 2 8x8 fans erbij
Ninja Freespeed Pro GFD

Enige 'problemen' die ik heb is dat de pc soms 'koud' de 1e x niet boot (stond hierboven ook al genoemd) en dat de GFD niet op 10.5 multiplier wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een asus k7v met 750@900. Maar ik zal blij zijn als ik mijn tyan k7 thunder MP heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
L2 cache is ook om te solderen met R104 t/m R111, als je het precies wil weten, moet je even zoeken, stond op een duitse site, of mij mailen
Thanx, heb al gevonden wat ik zocht:
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=1080&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Op maandag 10 september 2001 17:19 schreef Renkie het volgende:
Ik heb nu al bijna een jaar een Asus K7V met een Athlon slotA 800 op 1100 draaien

Draait nog steeds perfect, kon zelfs in de zomer dvd->divx encoden zonder vage crashes

Specs

Amd Athlon slota 800 @ 1100(week 26)
10x110
1.97 volt (volgens bios)
Golden Orb + 2 8x8 fans erbij
Ninja Freespeed Pro GFD

Enige 'problemen' die ik heb is dat de pc soms 'koud' de 1e x niet boot (stond hierboven ook al genoemd) en dat de GFD niet op 10.5 multiplier wil
1100 op 2.00 volt, volges mij een 850 of 900 core, ik draaide de 1076 met me classic op 2.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3AdTr1P
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

650 @ 945mhz (max tot nu toe...) 800 core

met TD2 van innovatek...

ben nog vollop bezig aan mn waterkoeling... dan zou ie nog wel hoger moeten

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
Athlon classic 800&976 o.i.d. met TD2 en een dubbel gefande mega-blok erop! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Op maandag 10 september 2001 18:42 schreef H3AdTr1P het volgende:
650 @ 945mhz (max tot nu toe...) 800 core
Hoe weet je welke core je hebt?

Op mijn casette staat K7700.... A (lijkt me k7 700MHz 18mu),
maar op mijn core staat iets van k7900...., is dat dan een 900MHz core??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
wat op je core staat (k7900 for instance) is je snelheid, dus een 900 core ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 19:46

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb nog een Abit KA7 liggen met een K75 700 Mhz (niet overgeclocked.. :P) Vorige maand die KA7 overleden opgestuurd (nou ja.. opgestuurd, mijn pa komt langs het distributiecentrum van abit en heeft hem afgegeven.. :)) de condensators bij het slot waren opgeblazen... :o (terwijl ik er achter zat te werken.. |:() toen een MSI K7t266 Pro gekocht met een TB 1200 met 640 MB Pc2100 Geheugen...

Nou kreeg ik 2 weken geleden een Abit KA7 terug.. O+
Denk dat ik die oude makker eens ga inzetten als servertje of zo.. :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hmm, hoe krijg je zomaar het voltage zo hoog dan, want ik krijg me TD2 niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog een slot-a systeempje! en wel een ahtlon 700@850 die z'n werk nog steeds prima doet :9~

zit zo'n mega alpha 7125 koeler op met van die ystech fans :)
en voor de rest heb ik er 256mb, 30gig, geforce2 pro, terratec 1024, plextor 16x inzitten (en nog wat standaard spul)

ik draai win2k en voor wat ik ermee doe is hij nog snel zat! gamen gaat er ook nog goed op, ben benieuwd hoeveel 3dmarks ik nou haal met die nieuwe detonator4 drivers :P

heb afgelopen tijd wel eens zitten kijken voor een upgrade, maar ik weet het niet met al die nieuwe chipsets! gaat me dan teveel centjes kosten voor de extra dingen die ik ervoor terug krijg en misschien niet eens merk...

• Dr.Q
kom op dames, houdt dit topic een beetje up.

Heb net een classic 800@1080 gezien bij een maat van me :) Alpha P7125, 2.05 volt, 3,7 I/O abit ka7-100 met 2x 20Gb in Raid (via highpoint bios update, loopt voor geen meter maar wel lolz)

• TheLemon

TheLemon

OK, dan meld ik mijn prestaties tot nu to ook nog wel even..
Heb me zaterdag eens verdiept in het overclocken en zondag meteen aan de slag gegaan.
Athlon 700 slot A loopt nu erg soepel op 1035 (9*115) :9 , maar ik ben nog niet klaar, multiplier kan max. op 10,5. Ik zie wel waar het schip strandt....

Ik heb er trouwens niks van extra koeling bijgezet, CPU-meter wijst 30 gr. aan. Ik weet wel dat de core eigenlijk warmer is, weet iemand misschien hoe ik de eigenlijke core-temp kan inschatten?

• Dr.Q
300 mhz boven je core snelheid is zo ongeveer het maximale wat er te halen is met zeer goede luchtkoeling. je zou dus op 2.05 volt en hele goede koeling op de 1200 uit kunnen komen, ik heb ooit een 1 ghz op 1240 gezien (10x124).

10,5 Mplr werkt NIET op classics, TB zal ik nog es proberen hier :)

• Dr.Q
Oke, graag jullie mening over h20 cooling op een slot-a.
Wat vinden jullie daarvan, lijkt het je een goed idee?

en wat is de reden dat jullie nog niet naar socket-a zijn gestapt (of p3 natuurlijk)

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op donderdag 13 september 2001 12:24 schreef Dr.Q het volgende:
Oke, graag jullie mening over h20 cooling op een slot-a.
Wat vinden jullie daarvan, lijkt het je een goed idee?

en wat is de reden dat jullie nog niet naar socket-a zijn gestapt (of p3 natuurlijk)
H2O is nu zonde, je moet namelijk investeren in een koelblok dat je niet kan meenemen. De rest kun je natuurlijk wel meenemen. Of het een goed idee is, hangt er van af wat de prcessor nu voor een snelheid haalt en of je zelf het idee hebt of harder kan.

Nog geen socket vanwege de totaal kosten, hoewel ik er wel serieus over nagedacht heb. Komt misschien wel met de HCC dagen. Zie wel.

• DaRoot
  • Laatst online: 10:33

DaRoot

Some say...

Heb hier nog een Athlon 550@550 draaien... die schuit is in gebruik als server met linux en samba... draait echt perfect. Wordt lang niet zo warm als mijn T'Bird 1400, kan dus 24/7 aanstaan zonder dat je gek word van het geluid van de fans... echt perfect gewoon...

En ja, het ziet er gewoon fantastisch uit, zo'n enorme slot processor... het heeft gewoon iets!!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb hier nog een:
Gigabye GA-7iXE
AMD Athlon 750@825
GEEN GFD.. moet ik toch maar een aanschaffen
Heb in het systeem een Geforce 3 zitten
echt mooit het werk perfect :)

3DMark 2000 6074
3DMark 2001 4682

Geforce3 op: @225/527

Verwijderd

MHUHAHAHAAA!

Abit KA7-100, met athlon 650(850core!!!) meer dan een jaar op 1000MHz. (10x100) gedraaid op 1,85v/3,40v.
Sinds een paar weken echter draait'ie niet hoger dan 850 ;-(

Dit alles dankzij (wijlen) Computernerd Heavy-Metal FAKK72 van ca. 2 kilo.

Aan't wachten op SMP athlon, voor een betaalbare prijs...

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:18

Appie

F1RST Racing

Kheb een 500@750 (1/2 cache) st. Cooler (enkele blower)
en zie sign

Alhoewel fsb oc-en haast niet lukt met deze bak.

Waarom nog niet overgestapt?

1. Het zijn toch de echte Athlon's zeg maar.
2. Ze presteren goed.
3. Ik wacht op de volgende nieuwe gadget van AMD (de MP/4, of ?)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• EaS
Ok....ik wil dus een gfd op m'n classic 700 gaan plaatsen, maar dit ZONDER de casing te verwijderen.
Ik wil dus precies boven het gedeelte waarop de gfd komt een gat maken, waarin dus in dit geval de TD2 (van oc-shop) precies past.

Nu heb ik al een paar miljoen websites afgezocht, naar informatie over de preciese locatie/afmetingen van het spulletje binnenin de behuizing....maar er is niets over te vinden.

Op de AMD site is wel informatie te vinden over de SLOT-A behuizing ( http://www.amd.com:7246/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/21016.pdf ) maar daar is ook niet echt wijs uit te worden.

Ook zijn er wel een zooi "hoe verwijder ik de behuizing" artikelen te vinden (bijv. http://www.thetechzone.com/articles/how_to/athlon_case_removal/index.html )

Maar ik wil gewoon graag weten: waar zit die port waarop ik de gfd zet, links..... rechts vanaf de heatplate bekeken...welke afmetingen heeft ie etc...etc.

Dit zodat ik precies op de juiste locatie een gat kan maken, en de gfd er zo op kan prikken.
Heeft iemand die info ??

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb hier een ASUS K7M staan met een 600'er Classic Athlon. Loopt als een trein op 650. Wordt gebruikt als server en DiVX / MP3 machine in de woonkamer....heeft nu een uptime bijna 5 maanden met win2k pro

Klasse dingetje dus!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• TheLemon

TheLemon

Op donderdag 13 september 2001 15:06 schreef EaS het volgende:
Maar ik wil gewoon graag weten: waar zit die port waarop ik de gfd zet, links..... rechts vanaf de heatplate bekeken...welke afmetingen heeft ie etc...etc.

Dit zodat ik precies op de juiste locatie een gat kan maken, en de gfd er zo op kan prikken.
Heeft iemand die info ??
Ik heb hem nog open liggen, en bij mij gaat die plastic case er dus niet meer terug op. De proc. gaat nu ook veel makkelijker op mijn mobo en de warmte direct achter de core kan veel beter weg!

Ik zal het ff voor je nameten, laat het je nog weten.

P.s. veel plezier!! *D Zie systeem hieronder.
En inderdaad, DaRoot, het is behoorlijk stoer zo'n grote knaap met zo'n dik koelblok.

P.p.s. Voorzichtig met zaag/boorsel binnenin de behuizing.

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Abit ka7 met classic 700 (week 17) op 952 mhz @ 1.8 volt
Loopt trouwens op 136 mhz fsb (7 x 136 dus).

Al zon anderhalf jaar.
Met een goedkoop regenboog slot a koelertje. (titan k7 nogwat)

Hij kan nog hoger maar dan word ie instabiel (cpu trekt dat niet denk ik..)

Hier is een screenie van toen ie (wellis waar maar 3 min ofzo want echt stabiel was ie daar niet op :o ) op 1044 mhz liep:

Afbeeldingslocatie: http://www.daunique.f2s.com/1044mhz.gif
Cu

• EaS
.p.s. Voorzichtig met zaag/boorsel binnenin de behuizing.
Damn..daar zeg je wat. Maar in principe zou wat plastic "stof" van de behuizing niets uit mogen maken.
Tenzij er natuurlijk door wat metaal heen gezaagd moet worden.

• Railgunner
  • Laatst online: 10:30
mn vader heeft nog een Classic 500@500 op een MSI-6167, loopt na anderhalf jaar nog steeds lekker

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ben op een gegeven moment lomp met een ijzerzaagje aan de gang geweest. En wij maar denken dat die proc dood zou zijn, maar nee hoor. Die dingen zijn niet echt dood te krijgen.

maar ik heb hem nu op 700Mhz lopen @ 1,70V. Als ik 750 wil draaien, zelfs met 1,85V, dan blijft hij maar herstarten na alles te hebben geinitialiseerd. Ik denk dat hij blijft hangen op m'n cache. Kan dit kloppen of heeft iemand anders nog een ander idee? Hoor het graag. M'n cache-divider staat op 1/2. Iemand ook enig idee hoe ik deze aan kan passen op m'n MSI-6167, gebruik een TD2 van innovatek.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• TheLemon

TheLemon

Ik zie op je plaatje dat L2 chache op 2/5 van 1044=418 draait, dat kan maar weinig L2cache aan. Misschien als je hem op 1/3 zet, doet 'ie het wel en bij mij moest het voltage naar 1,9.
Op donderdag 13 september 2001 15:36 schreef Unique het volgende:
Abit ka7 met classic 700 (week 17) op 952 mhz @ 1.8 volt
Loopt trouwens op 136 mhz fsb (7 x 136 dus).

Al zon anderhalf jaar.
Met een goedkoop regenboog slot a koelertje. (titan k7 nogwat)

Hij kan nog hoger maar dan word ie instabiel (cpu trekt dat niet denk ik..)

Hier is een screenie van toen ie (wellis waar maar 3 min ofzo want echt stabiel was ie daar niet op :o ) op 1044 mhz liep:

[afbeelding]
Cu

• EaS
M'n cache-divider staat op 1/2. Iemand ook enig idee hoe ik deze aan kan passen op m'n MSI-6167, gebruik een TD2 van innovatek.
De cache divider is software matig aan te passen, of doormiddel van solderen:

Softwarematig kam dat met Mathlon:
http://www.rio.hu/mathlon.php

Hoe je soldeert staat hier:
http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=1080&p=2

Verwijderd

Ik kom even melden dat ik ook nog een leuke slot A heb draaien. Ik heb een AOpen AK 72, met daarop een Athlon 700@700.Kweenie wat voor cooler,maar hij doet et erg goed. Temp komt slechts zelden boven 35C.Verder zit er een Maxtor 30 Gig 7200 en een net nieuwe GF 2 GTS pro in.

Overklokken kan die niet zo goed tegen. Weet niet precies wat de bottleneck is, vermoed me moederbord. En ik ben nog een beetje aan het kloten met drivers enzo. Want me 3d Mark score moet echt hoger kunnen. Ik haal slechts 4480 met 3d Mark 2001 en 2475 met 2001.

Mzzl,

• EaS
Het kan trouwens ook met "Advanced Powerboost", maar dat vereist ook solderen:

http://www.computernerd.com/ugrak7a-1.html

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook ik heb nog een 'classic' Athlon 600@600 (vooral dat woord 'classic' doet het hem eh ;)). Denk er wel eens over om hem eens open te breken om de core te bekijken en een GFD te installeren. Toch wil ik aan de andere kant weer zo weinig mogelijk risico lopen omdat ik er nog wel een tijdje mee wil doen.

Ik heb inderdaad ook wel eens ergens gelezen dat je in plaats van de gehele behuizing te slopen ook een klein stukje kan afzagen om de GFD te plaatsen. Als iemand een handleiding of site heeft houdt ook ik me aanbevolen.

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ik was ook bang om de mijne te "slopen", maar ik heb gewoon heel uitgebreid info gezocht. Ook bij de TD2 zit een handleiding over hoe dit moet. Als je eenmaal de eerste snapfitting hoort open springen, moet je nog oppassen dat je niet gelijk de rest kapot trekt in je enthousiasme of hem volledig open te krijgen. Was wel leuk om te doen.

• EaS
Aan dit plaatje te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.amdzone.com/articleimages/cracked/pull.jpg

moet ik dus het gat maken daar waar "AMD Athlon..." staat,
nu nog even wachten op de exacte afmetingen van TheLemon.

Hier is het nog duidelijker te zien (deksel erboven is omgedraaid):

Afbeeldingslocatie: http://www.amdzone.com/articleimages/cracked/open.jpg

• Dr.Q
YEAH, slot-a leeft, en dit topic ook :)

ga vooral door met posten.

Ik heb een classic 800 (800 core) die 1076 @ 2.05 volt liep, cache wou maximaal 420 mhz lopen, zo rond de 1050 kon ie nog op 2/5 devider :). Zo te zien zijn er nog redelijk veel Ghz slot-a's in deze wereld, een goed teken. :)

Die heavymetal FAKK72 gaat on-die, daarom loopt ie ook zo lekker op 1,85 volt (dat was het toch?) op 1000 mhz. Het is best wel extreem met die slot-a cooling. Waar de grotere socket-a sink een Alpha PEP66 is, kun je met slot-a exact het DUBBELE erop knallen, on-die, tel uit je winst :)

Mijn ICQ id # 94664179 mocht iemand vragen hebben.'

Keep up the good work guys !

• ravenger
Hmm, ik heb toch nog steeds een probleem bij mijn MSI k7 pro. Ik weet niet in hoeverre je bij andere mobos het voltage in kan stellen, maar ik krijg mijn mobo maar tot 1.75v, en ik kan dus niet goed gebruik maken van de TD2. iemand misschien een oplossing behalve een ander board kopen?

• MoZe
  • Laatst online: 10:33
Ik heb mijn 600@750.
Ik kreeg mijn TD2 eerst ook niet aan de praat, maar ik heb er ook dipjes voor de spanning op zitten en als je die ongeveer 0,2V hoger zet dan je proc nodig zou hebben draaitie bij mij wel.

Hij is nog niet warmer geweest als 45 graden, met zo'n standaard dual-fan coolertje

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

ik heb nu ook nog een amd athlon 700 mhz slot a op een aopen AK72 weet iemand hoe ik hem goed werkend op 133 mhz kan laten lopen

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb nog steeds mijn K7 slotA 550 (classic dus). Die kan makkelijk op 600...

|Specs|

• Dr.Q
Op donderdag 13 september 2001 18:20 schreef t-1o0oo0o het volgende:
ik heb nu ook nog een amd athlon 700 mhz slot a op een aopen AK72 weet iemand hoe ik hem goed werkend op 133 mhz kan laten lopen
133 mhz op de KX133 chipset is heel erg moeilijk aangezien de 1/4 pci devider nooit geactiveerd is, je pci loopt dan ver over de 41 mhz heen.

• TheLemon

TheLemon

EaS, ik heb een plaatje voor je gemaakt, hij is op schaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.thelemon.myweb.nl/athlon_case.bmp
Je moet het linker-lipje (alleen het driehoekige stukje dat links aan de zijkant uitsteekt) afbreken/zagen, want als die ingedrukt wordt zou die tegen je gfd-connector komen.
Als het goed is, zie je dat als je het gat klaar hebt.

Let op, het plastic is ong. 1mm dik en 1mm daaronder zit de print al, dus zaag niet te diep!

• Dr.Q
gewoon de hele casing erafbreken, koelt ook een stuk beter... al dat gezaag, je mag blij zijn als er geen ijzervijzel of plastic in je secc cartridge komt :(

gewoon lef hebben en eraf roppen is voor mij altijd de beste oplossing geweest (3 cpu's gedaan ofzo)

Verwijderd

ik heb een kuttele MSI 6185 (K7PRO) en ik wil zonder geld (op koeler na) overclocken, maar die kut wil niet :(

• H3AdTr1P

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Dr Q z'n topic :P, kan ik toch niet ff anders dan hallo komen zeggen he :P

Allesinds...ff zeggen dat ik ook nog altijd te "trotse" eigenaar ben van een Slot A systeem met een Abit Ka7 + Athlon 650@(momenteel)915mhz...

Future plans: H20, werken zijn bezig :)
Probs: Games always crash :( Als iemand zich geroepen voelt, die denkt dat ie een oplossing weet...
Help is altijd welkom...18403894

grtz

• Dr.Q
probeer eens een cleane windows install ofzo :?

ik zou gewoon alles ff cleanen en dan opnieuw doen.
zo die ik het ook altijd.

PS: ik ben gevleidt ;)

• EaS
Op donderdag 13 september 2001 20:39 schreef TheLemon het volgende:
EaS, ik heb een plaatje voor je gemaakt, hij is op schaal:
[afbeelding]
Je moet het linker-lipje (alleen het driehoekige stukje dat links aan de zijkant uitsteekt) afbreken/zagen, want als die ingedrukt wordt zou die tegen je gfd-connector komen.
Als het goed is, zie je dat als je het gat klaar hebt.

Let op, het plastic is ong. 1mm dik en 1mm daaronder zit de print al, dus zaag niet te diep!
TheLemon, ik ben je echt grandioos dankbaar !!!
Echt, ik was al vet op zoek naar deze info...maar blijkbaar breekt iedereen alleen de hele behuizing eraf.
Ik laat je in dit topic wel weten als ik er mee klaar ben (wil het gaan doen wanneer m'n gfd binnen is)
Nogmaals bedankt !

• Dr.Q
Eas,
Ik wens je veel succes
Hopelijk zit het je heel erg mee
met het ocen dmv een GFD

Loopt ie hard?
Koop jezelf een potje bier
Maar ik wacht met smart
Op je reactie hier...

Waaah, ik ga ff luchtje scheppen, die wietlucht hier ook sjees :( :P

• EaS
:7

• H3AdTr1P

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Op donderdag 13 september 2001 21:33 schreef Dr.Q het volgende:
probeer eens een cleane windows install ofzo :?

ik zou gewoon alles ff cleanen en dan opnieuw doen.
zo die ik het ook altijd.

PS: ik ben gevleidt ;)
Ja heb ik al wel vaker geprobeerd...
soms wilt ie gewoon , soms niet, snap het ook niet goed

Iemand hier met een 100% stabiel ka7 systeem met GF ?
die zou me een grote dienst bewijzen met me ff te helpen ivm drivers (det's + via +...)
alvast bedankt

• Spleasure
  • Laatst online: 30-09 08:14

Spleasure

Ik hier?

Op zondag 09 september 2001 20:30 schreef Dr.Q het volgende:

[..]

bij comptechworld zijn de 49 piek (Innovatek TD2)
Waar dan (link?) ?

Verwijderd

mobo: MSI 6167
cpu: 500mhz
core: 650mhz
oc: 750mhz
gfd: freespeed pro
cooler: standaard blok met 8x8 fan

super combi draait lekker snel zit 640mb mem in en matrox g400 nooit problemen ermee eigenlijk voorlopig nog niet upgraden :)

• Dr.Q
www.comptechworld.nl ?

staat onder koelers trouwens bij de on-line shop

• mvz
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

ik heb dus ook het hoekie eruit waar de GFD connector zit, doormiddel van gloeiend scherp stukkie ijzer snij je er zo een hoek uit

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

oja de cpu is helemaal kaal geen backplate :)
en stukkie papier om hem in de slot te houden

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik lees hier wat over een Super Bypass feature

Wat is dat nou precies?

Ik vind op de Tweakers.. niks over mijn bord je.. alleen de
Giagabyte GA-7IX ivm GA-7iXE (en de nieuwe GA-7IXE-4

Groetjes

Linda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
de super bypass feature heeft te maken met de KX133 chipset, is weer sneller. Denk in 't engels, bypass zal wel te maken hebben met het feit dat ie iets omzeilt. Of een directe link heeft met iets.

keep on posting dude's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Hmmm...dat schema is inderdaad makkelijk. Bedankt. Op die manier kun je trouwens niet je core bekijken, da's wel jammer. Ikzelf het een Athlon-600 ergens in april 2000 aangeschaft, dus het lijkt mij dat de kans best wel bestaat dat er een snellere core inzit. Maar ach, voor het overklokken maakt het zien van de core ook niet uit.

Nu alleen nog een GFD aanschaffen. 'K zag alleen die TD2 ergens staan. Zijn er nog meer varianten en zo ja, zijn die beter? Bij mij moet het in ieder geval werken met een Asus K7M mobo.

Trouwens, ik hoor hier allerlei verhalen over de cache-divider. Bij de K7M is dit geloof ik niet softwarematig instelbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op vrijdag 14 september 2001 08:28 schreef Dr.Q het volgende:
de super bypass feature heeft te maken met de KX133 chipset, is weer sneller.

keep on posting dude's :)
Volgens mij was het iets dat later in de AMD 750 chipset is geimplementeerd, alleen niet elk moederbord kan het activeren. Je moet een zogenaamde 6-layer moederbord hebben vanwege alle extra geleidingen. Het heeft inderdaad iets te maken met je geheugen aansturing, weet alleen niet precies wat. Over dat tweede punt, bij deze ;).

Er zijn overigens programma's om te chekken of je moederbord het ondersteund. De mijne (MSI K7 Pro) doet het helaas niet :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 10:46 schreef Ricochet het volgende:

[..]

Volgens mij was het iets dat later in de AMD 750 chipset is geimplementeerd, alleen niet elk moederbord kan het activeren. Je moet een zogenaamde 6-layer moederbord hebben vanwege alle extra geleidingen. Het heeft inderdaad iets te maken met je geheugen aansturing, weet alleen niet precies wat. Over dat tweede punt, bij deze.

Er zijn overigens programma's om te chekken of je moederbord het ondersteund. De mijn (MSI K7 Pro) doet het helaas niet :( .
De K7M is toch uitgekomen voor de MSI K7 Pro? In ieder geval heeft de K7M wel super-bypass. Alleen meende ik dat die met een eerder bios niet instelbaar was.
Kan het zijn dat het MSI-mobo met de nieuwste bios dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op vrijdag 14 september 2001 11:11 schreef Bar_en_boos het volgende:

[..]

De K7M is toch uitgekomen voor de MSI K7 Pro? In ieder geval heeft de K7M wel super-bypass. Alleen meende ik dat die met een eerder bios niet instelbaar was.
Kan het zijn dat het MSI-mobo met de nieuwste bios dit wel kan?
Dan zal de K7M een 6-layer zijn. De MSI is dat zeker niet, en ik heb al het allerlaatste BIOS. Maar er zijn moederborden die het niet in het BIOS kunnen instellen, maar het wel hebben. Bij deze borden kun je middels speciale programmatjes die Bypass alsnog activeren. Ik heb het geprobeerd op de mijne, maar ik had gelijk een hanger. Jammer niets aan te doen. Reboot en leren leven zonder bypass.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste