Een TBird werkt juist w'el op AMD750 planken en niet op die met een KX133.
Klopt, alleen zijn er vlak nadat de t-bird op de markt gezet werd een heleboel kx133 plankjes uitgebracht die wel weer konder werken met de t-bird. Die krijgen dan vaak een letter T mee in de naam. Net zoals de Asus K7V-T. Is speciaal aangepast om toch met de t-bird te werken. Maar standaard kan inderdaad alleen de AMD chipset met de t-bird werken (slot A dan).
I think, therefor I am.....I think.
Voor mensen die nog Slot A T-birds zoeken:
Spiksplinternieuwe AMD Athlon Thunderbirds SLOT A !
650 Mhz f 183,-
700 Mhz f 194,-
750 Mhz f 239,50
Inclusief verzendkosten (NIET onder rembours laten verzenden, want dat kost 50 DM extra...en die is puur voor de PTT -> de Nederlandse wel te verstaan), en levertijd is 2-4 dagen.
www.alternate.de
650 Mhz f 183,-
700 Mhz f 194,-
750 Mhz f 239,50
Inclusief verzendkosten (NIET onder rembours laten verzenden, want dat kost 50 DM extra...en die is puur voor de PTT -> de Nederlandse wel te verstaan), en levertijd is 2-4 dagen.
www.alternate.de
Ik snap trouwens niet wat al die Socket mensjes zeuren over condensatoren rond de socket. Ik vind die van mijn K7V juist mooi 

Ik heb me thundie op verscheidene KX plankjes getest en werkte op alle planken, waaronder een asus K7V, en een Abit KA7. Dus dat verhaal van een -T KX chipset lijkt me een fabeltje eigenlijk.
Anyway, me thundie draait nu heerlijk... 800@1000 2.00 volt 43 graden full stress
(gemeten aan de rand van de core).
max is nog steeds 1035 (9x115, draai nu 10x100 omdat ik toch alleen maar aan 't werk ben ipv spelletjes spelen).
Ik ben beniewd wat MaHawk gaat halen met zijn thunderbird 1 ghz, gem. 200 mhz overclock.. hmm als ie 120fsb haalt heeft ie gewoon een thunderbird 1200 slot-a! het is mogelijk heb er al eentje gezien
... whoppaah jonges!
Keep the slot-a up and alive!
Dr.Q
Anyway, me thundie draait nu heerlijk... 800@1000 2.00 volt 43 graden full stress
max is nog steeds 1035 (9x115, draai nu 10x100 omdat ik toch alleen maar aan 't werk ben ipv spelletjes spelen).
Ik ben beniewd wat MaHawk gaat halen met zijn thunderbird 1 ghz, gem. 200 mhz overclock.. hmm als ie 120fsb haalt heeft ie gewoon een thunderbird 1200 slot-a! het is mogelijk heb er al eentje gezien
Keep the slot-a up and alive!
Dr.Q
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Het gaat er niet om dat het niet kan, maar dat met die -T KX chipset wordt van gegarandeert dat ie het wel doet. Vaak is het gewoon een goede BIOS update voldoende. De planken met de -T KX chipset hebben standaard dat BIOS al. Is dus niets meer dan het flessen van mensen.Op maandag 01 oktober 2001 20:14 schreef Dr.Q het volgende:
Ik heb me thundie op verscheidene KX plankjes getest en werkte op alle planken, waaronder een asus K7V, en een Abit KA7. Dus dat verhaal van een -T KX chipset lijkt me een fabeltje eigenlijk.
Dr.Q
hmm, ik lees wat veel over cachedividers, kan iemand mij uitleggen wat het is, wat het doet, waar ie standaard op staat en wat je er mee opschiet als je em verandert?
4 vragen in 1
maar kan iemand de moeite nemen om mij dit uit te leggen?
4 vragen in 1
Het level 2 cache dat standaard bij de Athlon classic kwam zat als 2 aparte chips naast de daadwerkelijke processor. Net als bij de PII en P!!! katmai. Deze liepen echter niet standaard op de zelfde snelheid als de processor. Het makkelijkste voorbeeld hier is de PII. Die had standaard 512 KB cache en dat liep altijd op de halve snelheid van de processor. Hiermee heeft het dus een cache devider van 1/2. Maar bij de hoger geclockte Athlon's kon het de processor niet meer bijbenen met een devider van een 1/2. Daarom kreeg je ook 1/3 en 2/5. Hoe ze allemaal standaard staan weet ik niet, maar je kunt je voorstellen dat als je wilt overclocken en je processor wordt benadeeld door je cache, je je devider aanpast. Hierdoor laat je je cache langzamer lopen t.o.v. de cpu snelheid, waardoor je je cpu weer hoger zou kunnen clocken. De precieze snelheden moet je even zoeken op internet. Staan genoeg sites over. Anders is er hier wel iemand die het uit zijn hoofd weet (Dr.Q ?) Ik hoop dat ik 3/4
van je vragen heb kunnen beantwoorden.
Voor de juiste cache divider moet je er van uitgaan dat de meeste cache chips op de Athlon 350MHz halen, sommige gelukkige mensen haalden ook nog 400MHz of hoger, waarschijnlijk hadden de nieuwere processoren ook standaard snellere cache.
Voor alle processoren tot 700MHz hanteer je dus een divider van 1/2. Tot 875 gebruik je 2/5 en daarboven 1/3.
Voor alle processoren tot 700MHz hanteer je dus een divider van 1/2. Tot 875 gebruik je 2/5 en daarboven 1/3.
500MHz: 4.0ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 micron.
- 550MHz: 3.6ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 600MHz: 3.3ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 650MHz: 3.1ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 700MHz: 2.9ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 & 0.18 micron.
- 750MHz: 3.3ns BSRAM, 2/5 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.18 micron.
- 800MHz: 3.1ns BSRAM, 2/5 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.18 micron.
- 850MHz: 2.9ns BSRAM, 2/5 L2-multiplier, 1.7V VCore, 0.18 micron.
- 900MHz: 3.3ns BSRAM, 1/3 L2-multiplier, 1.8V VCore, 0.18 micron.
- 950MHz: 3.1ns BSRAM, 1/3 L2-multiplier, 1.8V VCore, 0.18 micron.
- 1000MHz: 2.9ns BSRAM, 1/3 L2-multiplier, 1.8V VCore, 0.18 micron.
alsjeblief
komt nog bij dat je kans hebt op afwijkende (snellere) cache chippies bij dezelfde core speeds, ik haalde 415 max. heb ook al 450 mhz gezien, ook al een 460 ofzo... zou je cache iig niet te hard stresse, als dat knapt ben je zuur
alsjeblief
komt nog bij dat je kans hebt op afwijkende (snellere) cache chippies bij dezelfde core speeds, ik haalde 415 max. heb ook al 450 mhz gezien, ook al een 460 ofzo... zou je cache iig niet te hard stresse, als dat knapt ben je zuur
ah, kewl, dat is et dus, want die van mij zal dan op 1/2 staan, ik heb een 700. Als ik wil overclocken naar 850 wordt ie instabiel. Dus hoe stel ik de cachedivider in ergens?Op dinsdag 02 oktober 2001 16:31 schreef Bigs het volgende:
Voor de juiste cache divider moet je er van uitgaan dat de meeste cache chips op de Athlon 350MHz halen, sommige gelukkige mensen haalden ook nog 400MHz of hoger, waarschijnlijk hadden de nieuwere processoren ook standaard snellere cache.
Dat zou dan best wel eens daaraan kunnen liggen. Er zijn progjes die je tijdens het opstarten uitvoert (maarja, dan moet ie wel een stukje op kunnen starten) en bij sommige moederborden kun je de bios flashen met een andere divider, zoals bijvoorbeeld de K7V (volgens mij kun je met een latere bios de cache divider zelfs in de bios veranderen).Op dinsdag 02 oktober 2001 22:13 schreef RaVeNgEr het volgende:
[..]
ah, kewl, dat is et dus, want die van mij zal dan op 1/2 staan, ik heb een 700. Als ik wil overclocken naar 850 wordt ie instabiel. Dus hoe stel ik de cachedivider in ergens?
K7L2DOS is in ieder geval het progje om het in dos te veranderen, weet niet meer waar ik dat van heb. FixCache om je K7V bios te patchen, dat komt van www.wdsoft.com.
Maar wat is nu de makkelijkste manier om de cache divider van een athlon 550 op een K7M bordje te vervangen?
De progjes die werken op de K7V werken niet op mijn moederbord.
De progjes die werken op de K7V werken niet op mijn moederbord.
Kijk in dit topic op pagina 6 vanaf de posting van EaS:
Door EaS - donderdag 20 september 2001 13:38
tot ergens op pag 7.
Daar staat alles wat je wil weten. (beetje zoeken mag best)
Door EaS - donderdag 20 september 2001 13:38
tot ergens op pag 7.
Daar staat alles wat je wil weten. (beetje zoeken mag best)
[OC newbie mode]
Wat is een TD2 ?
[/OC newbie mode]
* freddifish draait een athlon500classic@500
Wat is een TD2 ?
[/OC newbie mode]
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
TD2 is een GFD van Innovatek.Op woensdag 03 oktober 2001 13:40 schreef freddifish het volgende:
[OC newbie mode]
Wat is een TD2 ?
[/OC newbie mode]
Dan zal ik ook even vertellen wat een gfd is... Ehm, nee je mag het zelf lezen.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Ik heb em zelfs op 900 geboot met een divider van 1/2Op donderdag 20 september 2001 15:44 schreef TheLemon het volgende:
Dat Ravenger het wel lukt, kan zijn dat hij een ander merk of andere productie cache-chips heeft. Ik kreeg 850 ook niet voor mekaar met 1/2.
bump it !
anyway, als er slot-a vragen zijn, redirect hierheen!
anyway, als er slot-a vragen zijn, redirect hierheen!
zeg heeft iemand misschien nog een temp sensor voor een
KA7 over?
Die van mij is een paar weken geleden kapot gegaan en ik wil ook wel beginnen met OC en dan is het wel zo fijn om te zien hoe warm 'ie wordt.
KA7 over?
Die van mij is een paar weken geleden kapot gegaan en ik wil ook wel beginnen met OC en dan is het wel zo fijn om te zien hoe warm 'ie wordt.
Als ie crashed dan is ie te warm.
Klaar is kees.
Temps hoef je eigenlijk niet echt te weten zolang ie stabiel is.
Klaar is kees.
Temps hoef je eigenlijk niet echt te weten zolang ie stabiel is.
dat is niet helemaal zo, hoe warmer ie wordt, hoe sneller ie slijt. tempsenso's kun je gewoon bij de pc boer halen, zijn 10'tje per stuk ofzo. Of je koopt bij Halfords een simpel auto thermometertjuh en fixt die op je proc (dus zo dicht mogelijk bij de core.
succes
enne, join the slot-a crew!
succes
enne, join the slot-a crew!
hmm, bij wat voor zaak kan ik het beste mijn divider om laten solderen?
Waarom om laten solderen??!?!?Op zondag 07 oktober 2001 23:08 schreef RaVeNgEr het volgende:
hmm, bij wat voor zaak kan ik het beste mijn divider om laten solderen?
Ik gebruik het proggie Mathlon (zoek bij www.google.com) en dat werkt perfect.
In me buis zet ik me L2 cache uit en de prog op een flop. Ik laat pc booten met bootsequence a, c, etc. Op de flop staat dus de configuratie (in assembler geschreven dus zelf kun je niet zien dat er iets op de flop staat)
Voordat er nu een OS start wordt dus eerst de flop gelezen: hierin staat dat ie de L2 cache met welke divider op moet starten. Zo heb ik um van 2/5 naar 1/3 gezet en kan ik um perfect doorbooten.
Groote voordeel van dit programma ten op zichte van andere programma's is dat _voordat_ een OS geladen wordt de divider ingestelt wordt ipv als het OS al opgestart is.
Voorbeeld:
Deze proc wil niet opstarten in 2k wanneer er niks met de divider gedaan is. Hierdoor maakt het niet uit of in windows er een prog draait die dit instelt aangezien hij toch al hangt voordat 2k volledig geladen is. Met Mathlon heb ik dat niet en het werkt PERFECT!
(Uhm lijkt zo'n americaanse reclameboodschap, maar tis nu eenmaal de waarheid)
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
heeft iemand nog die pics van de allereerste k7 + fester mobo? die waren heel vet toen en de k7 kunnen kopen was toen nog toekomstmuziek.
hmmm, dat is lang geleden, misschien via google nog wat.
maar ik denk dat het meeste al weg is...
maar ik denk dat het meeste al weg is...
Verwijderd
Q waar moeten de slot 1 figuren heen
? kunnen die hierro terecht met hun praat problemen heen en hun fobieen en andere? in gewonen zinnen kunnen slot 1 gasten ook bij de slot a crewe zitten? toch de zelfde principe (kwa ontwerp en hoe her uit ziet?) 
je broertje is zeker nu ook lid hahahha wel kicken dat pctje vna je brother
He Q
Noedels aan iedereen thuis he
mzzl

He Q
mzzl
Verwijderd
Daaar ga ik kijken ^_^ mn K7V-T begint te veel stof te verzamelenOp maandag 01 oktober 2001 17:31 schreef EaS het volgende:
Voor mensen die nog Slot A T-birds zoeken:
650 Mhz f 183,-
700 Mhz f 194,-
750 Mhz f 239,50
www.alternate.de
zijn er eigenlijk ook nog plaatsen(winkels) in NL met K7classic cpu's
Zekers zijner nog winkels in NL waar je slot-a athlons verkopen,
ik heb laatst een slot-a 800MHz gekocht bij Lohof PC-service in winschoten, keb er wel een week op moeten wachten maar dat was het wel waard wat dat ding heeft een 850MHz TB core en loopt nu stabiel op 950MHz met standaard voltage
koste overigens 280piek ofzo
ik heb laatst een slot-a 800MHz gekocht bij Lohof PC-service in winschoten, keb er wel een week op moeten wachten maar dat was het wel waard wat dat ding heeft een 850MHz TB core en loopt nu stabiel op 950MHz met standaard voltage
koste overigens 280piek ofzo
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
w0000000t 950 op 1,7 volt? (of 1,6 whatever) ik moet mijn tb slot-a 800 op 2.00 volt knallen wil ie de 1 ghz lopen, ik houdt em 38 graden stressed met een ALPHA P7125 met dual delta HP, en nog wil ie niet harder lopen dan 1035 @ 2.05 volt...ben benieuwd hoe hard dat ding van jou wil lopen.
Ach.. voor die slot 1 figuren wordt tenminste nog een converter naar socket 370 gemaakt...Op maandag 08 oktober 2001 20:42 schreef Mr.Vanz het volgende:
Q waar moeten de slot 1 figuren heen? kunnen die hierro terecht met hun praat problemen heen en hun fobieen en andere? in gewonen zinnen kunnen slot 1 gasten ook bij de slot a crewe zitten? toch de zelfde principe (kwa ontwerp en hoe her uit ziet?)
He Q
mzzl
Dus, zoek maar een eigen topic
Nee, natuurlijk mag je hier rondneuzen. Alleen ben je wel de enige met slot 1 processor. Dus veel vragen worden er niet beantwoord...
hahah 't is onze mr.vanz,
dude, lullen over slot-1 doen we wel als we weer gaan raggen met de band, verder je eigen topic bakken
dude, lullen over slot-1 doen we wel als we weer gaan raggen met de band, verder je eigen topic bakken
zou ik met dat progje mathlon zonder enige problemen dat me proc fikt ofzo me cachedivider op 1/3 kunnen zetten?Op dinsdag 02 oktober 2001 19:10 schreef Dr.Q het volgende:
500MHz: 4.0ns BSRAM, 1/2 L2-multiplier, 1.6V VCore, 0.25 micron.
alsjeblief
makkie op 1/3 kan ie dat makkie hebben.
de truc is als volgt,
zet in je bios je L2 cache uit, en maak dan met Mathlon 3.0 zo'n bootflop, dan zet ie em vlak voor windhoos weer aan, maar dan op 1/3.
(kan het helaas niet testen maar werkt meestal wel)
de truc is als volgt,
zet in je bios je L2 cache uit, en maak dan met Mathlon 3.0 zo'n bootflop, dan zet ie em vlak voor windhoos weer aan, maar dan op 1/3.
dan gaan we ffies testen vanmiddag, ik post de resultaten later
eerste results 
met cachedivider van 1/3 draait ie nu 900 mhzjes zonder probs
met cachedivider van 1/3 draait ie nu 900 mhzjes zonder probs
Zijn er ook Slot-A bezitters die de case eraf gesloopt hebben? Ik zit eraan te denken om het te doen (airflow) maar dan wel zo dat de backplate blijft zitten, ik durf het niet aan om een koeler aan de core te bevestigen 
Zit ie zonder case minder stabiel in z'n slot? ik heb wel het idee dat het kunststof 'm goed op z'n plek houdt.
De case is trouwens al wel erg gemod, er zit zo aan de andere kant nog een koelertje op, en de bovenkant is weggesmolten met een soldeerbout
en ik had nooit verwacht dat ie mijn acties zou overleven, maar ja wel dus 
Het is een Slot-A 800@1000 (9.5x105) met een TD2 van Innovatek
Zit ie zonder case minder stabiel in z'n slot? ik heb wel het idee dat het kunststof 'm goed op z'n plek houdt.
De case is trouwens al wel erg gemod, er zit zo aan de andere kant nog een koelertje op, en de bovenkant is weggesmolten met een soldeerbout
Het is een Slot-A 800@1000 (9.5x105) met een TD2 van Innovatek
I love watercooling
gewoon eraf halen, schroevendraaier ertussen en omhoog wippen, gaat goet zat, ik heb em vastgezet in me slot met dikke stukken luciferhout (tussen de slotklemmen en de heatplate richel) zo zit ie goed vast.
idd, slot-a's kunnen echt heel veel hebben, lang leve die heatplate
net zoals de nieuwe p3's ook zo'n spreadertje erop. is toch wel veel safer eik.
if any questions remain:
kwintaan@hotmail.com
ICQ # 94664179
Join the slot-a crew
Dr.Q
idd, slot-a's kunnen echt heel veel hebben, lang leve die heatplate
if any questions remain:
kwintaan@hotmail.com
ICQ # 94664179
Join the slot-a crew
Dr.Q
ik heb hem er ook af hehe, scheelt toch paar graadjes.
om even terug te koppelen op een topicje hier op GoT
wie is hier niet tevreden met zijn huidige clocksnelheid
dus <1100 mhz ofzow...
900+ is in mijn ogen al overkill, mijn slot-a tb is echt snel genoeg om en te serveren en te gamen tegelijk.
(soms nog cd'tje er tussendoor ook). Snap niet waar al dat 1400+ mhz geweld voor nodig is, dikke pik show enzo, kijk mij es.
who agrees?
Slot-a Lives!
Dr.Q
wie is hier niet tevreden met zijn huidige clocksnelheid
dus <1100 mhz ofzow...
900+ is in mijn ogen al overkill, mijn slot-a tb is echt snel genoeg om en te serveren en te gamen tegelijk.
(soms nog cd'tje er tussendoor ook). Snap niet waar al dat 1400+ mhz geweld voor nodig is, dikke pik show enzo, kijk mij es.
who agrees?
Slot-a Lives!
Dr.Q
Ben ik zeker met je eens, voor het gewone werk als internetten, beetje gamen, en zelfs (in mijn geval) video-editing is een 700 Mhz voor mij al snel zat.
Daarom zal m'n SLOT-A beestje net zo lang blijven draaien, tot ie er vanzelf mee stopt.
Daarom zal m'n SLOT-A beestje net zo lang blijven draaien, tot ie er vanzelf mee stopt.
Bij mij zit hij niet zo stabiel, als ik met mijn kast aan het schuiven ga, gebeurt het wel eens dat hij gewoon uitvalt. Moet dan ff die proc terugduwen, en hij doet het weer.Op vrijdag 12 oktober 2001 16:10 schreef Garrett het volgende:
Moet nog eens een stabiele modificatie uitvoeren op dat ding.
Trouwens: Als er hier iemand nog belang bij een Modified (voor direct mount op de core) ALPHA P7125 met Delta HP fans heeft, mail maar even.
hmm ik heb vielleicht wel interess maar waar moet mijn normale alpha met dual HP dan heen, en besides, sneller zal ie toch niet lopen, misschien 20 mhz...
meer iets voor ons stanley
meer iets voor ons stanley
Eas, hoeveel liep jouw athlon ook alweer met on-die cooling?
...@... ?
wil wel es weten hoeveel het uitmaakt, ik kan me tb op 1050 laten werken als ik de temp maar beneden de 40 stressed houdt, als ie 42 wordt dan crapped ie gelijk, resultaat, constant 2 delta's aan om em op 1050 te houwe...
...@... ?
wil wel es weten hoeveel het uitmaakt, ik kan me tb op 1050 laten werken als ik de temp maar beneden de 40 stressed houdt, als ie 42 wordt dan crapped ie gelijk, resultaat, constant 2 delta's aan om em op 1050 te houwe...
Nou mijn Athlon liep op 700@950 en dat was met de ALPHA nog gewoon op de heatplate.
Daarna heb ik de alpha verbouwd, zodat de athlon zonder heatplate erop kon. Dat ging allemaal perfecto. Ik bouw mijn athlon+alpha in mijn K7Pro, fuck.... niet werken. Alles geprobeerd.... damn, processor moet wel naar de kloten zijn. Ik dus een maar een slot a T-bird bestellen (die was er uiteindelijk toch in gekomen), T-Bird binnen....erin bouwen. En, fuck, nog niet werken. Toen heb ik echt alles geprobeerd, maar ik kreeg de boel niet aan de praat. Wat blijkt nou: M'n K7Pro is kapot. Deze ligt nou bij MSI (en dat buiten de garantie!), en het kan wel 3 weken duren tot ik em terug heb.
Ondertussen heb ik wel mooi 2 athlon's hier liggen.
Hoe dat moederbord kapot is gegaan mag
weten, dat krijg ik vast nog wel te horen van MSI.
Maar als ik em terug heb, komt daar die T-Bird in. En op die T-Bird komt niet die modified P7125, vandaar dat ikke em kwijt wil. Eventueel met die Athlon 700@???? erbij.
Daarna heb ik de alpha verbouwd, zodat de athlon zonder heatplate erop kon. Dat ging allemaal perfecto. Ik bouw mijn athlon+alpha in mijn K7Pro, fuck.... niet werken. Alles geprobeerd.... damn, processor moet wel naar de kloten zijn. Ik dus een maar een slot a T-bird bestellen (die was er uiteindelijk toch in gekomen), T-Bird binnen....erin bouwen. En, fuck, nog niet werken. Toen heb ik echt alles geprobeerd, maar ik kreeg de boel niet aan de praat. Wat blijkt nou: M'n K7Pro is kapot. Deze ligt nou bij MSI (en dat buiten de garantie!), en het kan wel 3 weken duren tot ik em terug heb.
Ondertussen heb ik wel mooi 2 athlon's hier liggen.
Hoe dat moederbord kapot is gegaan mag
Maar als ik em terug heb, komt daar die T-Bird in. En op die T-Bird komt niet die modified P7125, vandaar dat ikke em kwijt wil. Eventueel met die Athlon 700@???? erbij.
hmmz, nu boot ik hem vandaag weer @ 900 en hij is instabiel als de ziekte, hoe kan dat nou weer
Moet ie eerst tijdje aanstaan @700 wil ik hem stabiel op 900 booten?
(/me is nog niet eerder zo hoog geweest met zijn proc dus vandaar deze vraag)
(/me is nog niet eerder zo hoog geweest met zijn proc dus vandaar deze vraag)
EAS, als je je thunderbird (800?) hard wil ocen dan moet je WEL on-die cooling hebben, als je ze <43 graden stressed kan houden dan willen ze echt heel erg hard lopen, zo had een gozer zijn 800 (800 core) op 1100 met on-die cooling en dual delta HP. Ik behaal 800@1000 43 graden stressed voorlopig, de alpha zit heel erg strak op de heatplate, schroeven heel erg hard aangedraaid dus.
Met On-Die cooling op classics win je naar mijn mening ongeveer 25-50 mhz, niet om over naar huis te schrijven dus, hoe het met Thundie's zit weet ik dus helaas niet, probeer het zou ik zeggen. op 't momenr loopt mijn procje 39 graden idle met 38 cfm ipv 76 (dus maar 1 delta aan).
betekent dat die alpha er dus perfect op zit, wordt ook erg warm dat blok.
Ik zou gewoon on-die doen, baat het niet dan schaadt het niet.
me ICQ staat altijd open voor slot-a die hards.
tweak on.
Met On-Die cooling op classics win je naar mijn mening ongeveer 25-50 mhz, niet om over naar huis te schrijven dus, hoe het met Thundie's zit weet ik dus helaas niet, probeer het zou ik zeggen. op 't momenr loopt mijn procje 39 graden idle met 38 cfm ipv 76 (dus maar 1 delta aan).
Ik zou gewoon on-die doen, baat het niet dan schaadt het niet.
me ICQ staat altijd open voor slot-a die hards.
tweak on.
Op zaterdag 13 oktober 2001 00:09 schreef EaS het volgende:
Trouwens: Als er hier iemand nog belang bij een Modified (voor direct mount op de core) ALPHA P7125 met Delta HP fans heeft, mail maar even.
Ik heb een beetje het idee dat als ik de case eraf sloop en dat ding erop zet, dat ie dan onmiddellijk uit m'n Slot dondertOp zaterdag 13 oktober 2001 00:12 schreef EaS het volgende:
Zeg maar zoiets als dit:
[afbeelding]
Ook incluis cache spacers, en 4 positiepinnen.
Maar zijn die kunststof "houders" aan de zijkant van het Slot niet meer te gebruiken na het strippen van de case?
I love watercooling
Ehm, ik neem aan dat je de complete case bedoelt? Want ik heb hem alleen maar aan 1 kant gestript, en dan blijft ie prima in z'n slot hangen hoor...Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef Garrett het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een beetje het idee dat als ik de case eraf sloop en dat ding erop zet, dat ie dan onmiddellijk uit m'n Slot dondertLijkt me leuk als je een sleutelhanger wilt
Maar zijn die kunststof "houders" aan de zijkant van het Slot niet meer te gebruiken na het strippen van de case?
gebruik stukkies hout, kun je em in zijn slot klemmen, werkt als een trein.
Damn, heb ik net mijn Asus K7V met Slotje A 650@875 verkocht....lees ik dit topic. Sorry jongens, ik ben echt overgegaan op een socket A
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
hmm, naja, van 875 naar 1400 is iig nwel een flinke verbetering. 
slot-a leeft nog steeds!
slot-a leeft nog steeds!
Die strippen zijn inderdaad niet meer te gebruiken.Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef Garrett het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een beetje het idee dat als ik de case eraf sloop en dat ding erop zet, dat ie dan onmiddellijk uit m'n Slot dondertLijkt me leuk als je een sleutelhanger wilt
Mijn processor dondert er zo af en toe uit. Nouwja, hij schiet een beetje los en blijft er dan zo inhangen dat er een paar contactjes geen contact meer maken.
Maar weer ff goedduwen en alles werkt weer.
Tzou trouwens ook een beetje te grote sleutelhanger zijn.
zaag de zijflapjes eraf met de klemmetjes en druk die er weer op, heb je en een open achterkant en klemmen, klaar is kees.
hmm, tja, ik heb em gewoon los in mijn slot hangen hoor, nog geen probs mee gehad verder.
Ik heb mijn ouder AMD Athlon 750 een uit elkaar gehaald die vorige week was overleden.
Nou zag ik dat de Core nog goed met geleidings middel aan die ijzeren plaat zat.
maar het cache zit normaal ook zo vastm tenminste ene wel.
Zit zo'n kwakje tussen, bij die andere kan je er zo doorheen kijken. Kan je dit vernieuwen?
Mischien dat hij het daarom niet meer doet, kan ik nog eens probeeren wat Frankenstein deed
Nou zag ik dat de Core nog goed met geleidings middel aan die ijzeren plaat zat.
maar het cache zit normaal ook zo vastm tenminste ene wel.
Zit zo'n kwakje tussen, bij die andere kan je er zo doorheen kijken. Kan je dit vernieuwen?
Mischien dat hij het daarom niet meer doet, kan ik nog eens probeeren wat Frankenstein deed
de cache chips maken eik expres geen contact zodat ze niet opgewarmt worden door de heatplate.
Waarom zitten ze bij bij er dan wel tegen aan?Op maandag 15 oktober 2001 22:32 schreef Dr.Q het volgende:
de cache chips maken eik expres geen contact zodat ze niet opgewarmt worden door de heatplate.
Volgens mij zit bij alle Athlon Classics wat ruimte tussen de heatplate en cache chips, die opgevuld wordt met een dikke lading koelpasta:

De processor/cache-chips kun je schoonmaken met bijv. wasbenzine, als je dan de heatplate er weer op zet, houd je ruimte over tussen cache chips en heatplate. Ik ken eigenlijk geen pasta die zo dik is als wat AMD er standaard tussen pompt.

De processor/cache-chips kun je schoonmaken met bijv. wasbenzine, als je dan de heatplate er weer op zet, houd je ruimte over tussen cache chips en heatplate. Ik ken eigenlijk geen pasta die zo dik is als wat AMD er standaard tussen pompt.
Ik heb die geleiders naast m'n slot er gewoon netjes uitgewipt, door de pinnetjes van het mobo af te wippen. Mijn cpu heeft nu wel weer de case eromheen, omdat ik dat veiliger vond, ivm stof enzo, het scheelde maar 1 graad ofzo. Zonder klemmetjes ziet 'ie echt prima strak in zijn slot nu, kan geen kant op. Ik moet hem altijd wel een beetje aandrukken tot 'ie "klik" zegt. Met die kl*te klemmen naast het slot, kreeg ik hem echt bijna niet in zijn slot zonder mijn mobo te kraken!
Over die chache-chips: als ze xpres van de heatplate afliggen, waarom zit er dan toch een liter koelpasta op?
EaS, ik heb gewoon cheapo koelpasta bij Radio Centrum in Utrecht en dat is dik zat voor die chache chips. Ik heb er ook over zitten denken om er een stukje alu tussen te proppen, omdat ik ergens las dat juist die dingen goed gekoeld moeten worden.
Over die chache-chips: als ze xpres van de heatplate afliggen, waarom zit er dan toch een liter koelpasta op?
EaS, ik heb gewoon cheapo koelpasta bij Radio Centrum in Utrecht en dat is dik zat voor die chache chips. Ik heb er ook over zitten denken om er een stukje alu tussen te proppen, omdat ik ergens las dat juist die dingen goed gekoeld moeten worden.
Verwijderd
ik ga binnenkort slot a oc'en dus zat ik te denken aan een nieuwe cooler de Alpha P7125 nou is het probleem dat mijn moederbord connector in de weg zit
zijn er dunnere goed! koelende cooler van ongeveer 100,- gulden of is er mischien een andere oplossing ?
ik heb op me classic opgeschuurde scheermesjes met wat pasta gehad, hielp geen mhz
, dus ik snap ook niet waarom amd die cache had verbonden met de heatplate...
Je bedoelt dus aan de zijkant van de PCB, zoals een stukje luciferhout of zo? Hmmm ja aan de zijkant zou het idd wel kunnen, kunststof kan ookOp maandag 15 oktober 2001 17:12 schreef Dr.Q het volgende:
gebruik stukkies hout, kun je em in zijn slot klemmen, werkt als een trein.
Heb je er zelf toevallig pics van?
(Nee zelf heb ik geen pics)
I love watercooling
Ik heb mijn Slot A T-bird ook gekraakt en die zit zonder enige vorm van extra toeters of bellen in zijn slot. Als het goed is het je ook nog zo een plastic klem om je koeler bij je mobo te houden. Dit zorgt er ook goed voor dat ie op zijn plek blijft zitten. Althans, dat is bij mij wel zo.
hahah de truuk is om gewoon geen koelblokken van bijna een kilo aan je slot-a te hangen
het is wel een slot-a reference he, dit topic.
vandaar.
SCHOP!
vandaar.
SCHOP!
Is het niet mogelijk ff een lijstje te maken met zaken waar nog een snelle Slot A verkocht wordt ?
op MrComputer.nl zag ik nog een 800Mhz versie staan voor 284,41 , da's ongeveer evenveel als je voor de 750mhz van Alternate moet betalen...
op MrComputer.nl zag ik nog een 800Mhz versie staan voor 284,41 , da's ongeveer evenveel als je voor de 750mhz van Alternate moet betalen...
Ik heb een Abit Ka7raid met een Athlon 700@850 mbv. een zelf gebouwde GFD. Core op 1.75 ipv 1.65, cache divider op 2/5. De cpu heeft ook een 850core. 40 graden gemiddeld met standaard cooler master (2fans).
Draait perfekt, maar zodra ik de fsb 1 of 2 MHZ ophoog wordt ie instabiel, vcore ophogen maakt niet veel uit. Memomry staat op turbo !
Draait perfekt, maar zodra ik de fsb 1 of 2 MHZ ophoog wordt ie instabiel, vcore ophogen maakt niet veel uit. Memomry staat op turbo !
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Wat is de overklokbaarheid 800 Mhz Athlon, is 1gieg redelijk (zonder inmense koelblokken) te halen ?Op zondag 21 oktober 2001 13:28 schreef speed24 het volgende:
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Verwijderd
Met een dikke lading? Dat werkt toch juist isolerend? Dat wil je volgens mij niet.Op maandag 15 oktober 2001 23:05 schreef EaS het volgende:
Volgens mij zit bij alle Athlon Classics wat ruimte tussen de heatplate en cache chips, die opgevuld wordt met een dikke lading koelpasta
Met een 800Mhz kun je de 950Mhz makkelijk stabiel krijgen, maar de 1Ghz is me nog niet gelukt.
Met behulp van het programma MAthlon zou je je cache divider op 1/3 kunnen zetten, misschien dat dat helpt om de 1Ghz te halen ,
maar het lukt mij niet goed de L2 cache uit te zetten (Abit KA7-100) , WCPUID geeft nog steeds 2/5 en 320Mhz aan
Het kan ook dat het aan WCPUID ligt...
En ik draai nu XP , dan zie je de device driver MAthlon.sys niet opgestart worden (XP laadt de config.sys niet meer of zo??) , vage shit dus.
Met de diskette krijg ik wel nog een reactie, maar dan hangt ie nadat ie gezegd heeft wat voor merk L2 chip erop zit ...
Met behulp van het programma MAthlon zou je je cache divider op 1/3 kunnen zetten, misschien dat dat helpt om de 1Ghz te halen ,
maar het lukt mij niet goed de L2 cache uit te zetten (Abit KA7-100) , WCPUID geeft nog steeds 2/5 en 320Mhz aan
En ik draai nu XP , dan zie je de device driver MAthlon.sys niet opgestart worden (XP laadt de config.sys niet meer of zo??) , vage shit dus.
Met de diskette krijg ik wel nog een reactie, maar dan hangt ie nadat ie gezegd heeft wat voor merk L2 chip erop zit ...
Verwijderd
Niet zo heel erg vage shit. WIndows XP is evenals Windows 2000 op NT gebaseerd en start dus niet op vanuit een dos omgeving.Op zondag 21 oktober 2001 14:54 schreef speed24 het volgende:
Ik krijg mijn 800 classic op 1076 (800 core) op 2.05 volt, mijn 800 tb op 1035 (800 core) op 2.05 volt.Op zondag 21 oktober 2001 14:54 schreef speed24 het volgende:
Met een 800Mhz kun je de 950Mhz makkelijk stabiel krijgen, maar de 1Ghz is me nog niet gelukt.
200 mhz OC boven core speed is gemiddeld voor slot-a
met goede koeling that is, boven de 1,8 volt moet je flinke koeling hebben.
Verwijderd
Als je de l2 cache divider kunt aanpassen is 200Mhz boven core wel te halen.
Helaas is dat bij mij niet het geval..
Helaas is dat bij mij niet het geval..
erm... koeling speelt een grote rol alsmede vcore, soms haal je 270 mhz above core op 2.05 volt en beneden de 50 graden stressed 
zit je wel met anderhalve helikopter in je bak.
zit je wel met anderhalve helikopter in je bak.
Ik heb zelf OOK een Abit KA7-100 en ik heb in de BIOS de L2 cache op 1/3 gezet.Op zondag 21 oktober 2001 14:54 schreef speed24 het volgende:
Hoe? heel simpel.
Ga naar Softmenu III Setup en ga dan naar "CPU L2 Cache ID" en zet deze op 4.
Bij mij heeft het veranderen van die setting ervoor gezorgd dat de L2 cache nu op 1/3 van de CPU snelheid loopt en heb ik mijn Classic Athlon 800 nu op 1000 mhz lopen
Gewoon met standaard koelertje van 19 piek
Suc6 ermee
I love watercooling
Verwijderd
Ik heb nu een dik jaartje mijn asus k7v met een athlon 700.
Eerst een gforce anil-pro-ddr (creative) en nu een realtec g-force2 pro (met tv-out)
Werkt prima hier. Nouja, in het begin wel veel problemen mee gehad met vreselijk veel vastlopers bij 3d dingen. Werkelijk ALLE suggesties geprobeerd die ik maar kon vinden (en dat zijn er heel veel!!) maar helpen deed het niet. Later er win2000 op gezet en dat ging een stuk beter.
Ondertussen ook maar aan het solderen geslagen en mijn 700 Mhz Athlon omgebouwd naar een 800. Ook 900 geprobeerd, maar dat wilde toch echt niet. Op 800 loopttie echter volkomen stabiel en wordt ook niet echt heet.
Verder blijkt nu dat het hardware probleem ook verdwenen is. Ik kan ook weer win98 draaien (maar blijf toch maar bij 2000. 3d geeft bijna geen problemen meer. Volgens mij had ik gewoon slecht contact in de slot a connector ofzo.
Grootste problemen: de rotherrie!
Eerst een gforce anil-pro-ddr (creative) en nu een realtec g-force2 pro (met tv-out)
Werkt prima hier. Nouja, in het begin wel veel problemen mee gehad met vreselijk veel vastlopers bij 3d dingen. Werkelijk ALLE suggesties geprobeerd die ik maar kon vinden (en dat zijn er heel veel!!) maar helpen deed het niet. Later er win2000 op gezet en dat ging een stuk beter.
Ondertussen ook maar aan het solderen geslagen en mijn 700 Mhz Athlon omgebouwd naar een 800. Ook 900 geprobeerd, maar dat wilde toch echt niet. Op 800 loopttie echter volkomen stabiel en wordt ook niet echt heet.
Verder blijkt nu dat het hardware probleem ook verdwenen is. Ik kan ook weer win98 draaien (maar blijf toch maar bij 2000. 3d geeft bijna geen problemen meer. Volgens mij had ik gewoon slecht contact in de slot a connector ofzo.
Grootste problemen: de rotherrie!
Errug stom, er staat idd gewoon een optie in de bios om de divider te veranderenOp zondag 21 oktober 2001 23:30 schreef Garrett het volgende:
[..]
Ik heb zelf OOK een Abit KA7-100 en ik heb in de BIOS de L2 cache op 1/3 gezet.
Hoe? heel simpel.
Ga naar Softmenu III Setup en ga dan naar "CPU L2 Cache ID" en zet deze op 4.
Bij mij heeft het veranderen van die setting ervoor gezorgd dat de L2 cache nu op 1/3 van de CPU snelheid loopt en heb ik mijn Classic Athlon 800 nu op 1000 mhz lopen
Gewoon met standaard koelertje van 19 piek
Suc6 ermee
Ik heb um nu even op 800@950 draaien met een Global Win Vos32 (herrie!!), ik ga ff niet hoger omdat ik m'n temperatuur sensor ff kwijt ben...
Maar als ik nu via WCPUID kijk naar m'n cache, zie ik nog steeds 2/5 en 380 Mhz staan , moet hier dan ook niet 1/3 en 317 mhz staan?
//Edit: Nu heb ik um op de 1 Ghz stabiel lopen (3dmark en S. Sandra nog niet gecrashed) , dit is me voorheen nog niet gelukt ... het is dus te danken aan de tip van Garrett, thnx!
In Sisoft Sandra geeft ie nu 2/5 en 400Mhz cache aan, in WCPUID 1/3 en 333,34 Mhz , als ie het doet kan ik daar mee leven
In principe wel ja, het kan echter ook zijn dat jij optie 3 in je bios moet kiezen, ipv optie 4, dat is allebei setting 1/3 maar het ligt aan het L2 geheugen, dus welk merk het is.... probeer 3 eens voor de gein en kijk dan nog eens met WCPUID...
Ik zit er trouwens aan te denken om m'n case eraf te halen en ook de koelplaat, en de zooi ff goed schoon te maken, dan verse Arctic Silver erop (er is mijns inziens nogal erg zuinig gedaan met de koelpasta) en de koelplaat er weer tegenaan samen met heatsink+fan. (dus niet met case
)
Is dit aan te raden?
Alvast bedankt,
Garrett
-edit-
Ik heb ook maar "per toeval" ontdekt dat ik eens wou proberen of ik de stabiliteit kon verhogen dmv het verlagen van de L2 cache snelheid, en aangezien dat toen gelukt is, tsja... dan kan je anderen wellicht nog eens helpen zoals nu
Graag gedaan!
Ik zit er trouwens aan te denken om m'n case eraf te halen en ook de koelplaat, en de zooi ff goed schoon te maken, dan verse Arctic Silver erop (er is mijns inziens nogal erg zuinig gedaan met de koelpasta) en de koelplaat er weer tegenaan samen met heatsink+fan. (dus niet met case
Is dit aan te raden?
Alvast bedankt,
Garrett
-edit-
Dank je dankjeOp maandag 22 oktober 2001 12:34 schreef speed24 het volgende:
//Edit: Nu heb ik um op de 1 Ghz stabiel lopen (3dmark en S. Sandra nog niet gecrashed) , dit is me voorheen nog niet gelukt ... het is dus te danken aan de tip van Garrett, thnx!
In Sisoft Sandra geeft ie nu 2/5 en 400Mhz cache aan, in WCPUID 1/3 en 333,34 Mhz , als ie het doet kan ik daar mee leven
Ik heb ook maar "per toeval" ontdekt dat ik eens wou proberen of ik de stabiliteit kon verhogen dmv het verlagen van de L2 cache snelheid, en aangezien dat toen gelukt is, tsja... dan kan je anderen wellicht nog eens helpen zoals nu
Graag gedaan!
I love watercooling
Werkt perfect, kan zo paar graadjes schelenIk zit er trouwens aan te denken om m'n case eraf te halen en ook de koelplaat, en de zooi ff goed schoon te maken, dan verse Arctic Silver erop (er is mijns inziens nogal erg zuinig gedaan met de koelpasta) en de koelplaat er weer tegenaan samen met heatsink+fan. (dus niet met case )
Ik krijg misschien binnenkort een athlon slot a 850 voor een heel zacht prijsje. Weet iemand hier of het lukt om deze naar de 1 gig te clocken? Ik heb nl een msi k7 pro mobo en daar is de voltage niet hoog van in te stellen.
En dan nog een vraagje bij comptechworld.nl bieden ze een
goldfinger tweaking device 2 aan voor 49,- en bij ocshop.nl
voor 71,- beide ex verzendkosten. Kan iemand het prijs/kwaliteitsverschil verklaren???
voor 71,- beide ex verzendkosten. Kan iemand het prijs/kwaliteitsverschil verklaren???
Verwijderd
Ik hebbe een hele koele KA7-100 met Ath. 700@1000, en daarbij heb ik de ingebouwde HPT370 zover gekregen raid te doen (2* 20.5 Maxtor). Superplank die KA7-100, met L2-cachedivider instelbaar, net zoals alles instelbaar is trouwens. Hij crashed bijna nooit meer (echt niet vaker dan 1 keer per dag echt niet echt niet). Met een licht geOCde GeForce 256 haalt ie 5300 punten in 3DMark2000. M'n record is 6000, maar toen haalde hij het maar net om kort daarna gruwelijk over z'n nek te gaan. 3DMark2001 wil maar niet draaien, dus daweetiknie.
Kusjes,
zjl
Kusjes,
zjl
Verwijderd
!! Aan de mensen die met een KA7 aan het kutten zijn !!
Prima overclockbord (ikke 750@1000), en cachedivider wel degelijk instelbaar in bios (met b03 bios, zie 'beta-drivers') maar hou er rekening mee dat het bord niet verder gaat dan 1 Ghz. Echt niet? Echt niet. Is gewoon buiten z'n specificaties. Nee het ligt niet aan m'n processor, ik weet uit ervaring dat die nog wat verder kan (met een wat hogere multiplier en een wat lagere FSB). GAAT ECHT NIET. Dus stel 'm af op 1 Ghz met een zo hoog mogelijk FSB, of zelfs iets minder dan 1 Ghz als je maar een zo hoog mogelijke FSB hebt (afhankelijk van de rest van je hardware is 117 mogelijk en 112 moet eigenlijk altijd kunnen). Als je de b03 bios gebruikt ("for evaluation purposes only") verandert je southbridge gratis en voor niks in een raid-controller. Die ook echt werkt. Als je tenminste AL je hardware behalve je videokaart eruit trekt als je windows opnieuw installeerd, anders snaptie nix meer van waar je welk stukje hardware kan vinden.
Succes ermee
julian
Prima overclockbord (ikke 750@1000), en cachedivider wel degelijk instelbaar in bios (met b03 bios, zie 'beta-drivers') maar hou er rekening mee dat het bord niet verder gaat dan 1 Ghz. Echt niet? Echt niet. Is gewoon buiten z'n specificaties. Nee het ligt niet aan m'n processor, ik weet uit ervaring dat die nog wat verder kan (met een wat hogere multiplier en een wat lagere FSB). GAAT ECHT NIET. Dus stel 'm af op 1 Ghz met een zo hoog mogelijk FSB, of zelfs iets minder dan 1 Ghz als je maar een zo hoog mogelijke FSB hebt (afhankelijk van de rest van je hardware is 117 mogelijk en 112 moet eigenlijk altijd kunnen). Als je de b03 bios gebruikt ("for evaluation purposes only") verandert je southbridge gratis en voor niks in een raid-controller. Die ook echt werkt. Als je tenminste AL je hardware behalve je videokaart eruit trekt als je windows opnieuw installeerd, anders snaptie nix meer van waar je welk stukje hardware kan vinden.
Succes ermee
julian
Gewoon die van de comtechworld halen. Het is namelijk allebei een innovatek TD2, en je betaald dus gewoon minder voor het identieke produkt daar. OC-shop is gewoon duur.Op dinsdag 23 oktober 2001 11:26 schreef Mad_Manic het volgende:
Ik krijg misschien binnenkort een athlon slot a 850 voor een heel zacht prijsje. Weet iemand hier of het lukt om deze naar de 1 gig te clocken? Ik heb nl een msi k7 pro mobo en daar is de voltage niet hoog van in te stellen.
heb mijn abit ka7-100 altijd stabiel op 800@1076 gehad dus die 1ghz bug is BS volgens mij
.
was met classic op 1/3 cache
draai nu gewoon een asus k7v-T met tb slot-a, lekker snel, stabiel en nu al 2 week uptime
slot-a ruled nog steeds hard! (zie sig for instance
)
was met classic op 1/3 cache
draai nu gewoon een asus k7v-T met tb slot-a, lekker snel, stabiel en nu al 2 week uptime
slot-a ruled nog steeds hard! (zie sig for instance
Dr.Q Heb die 700 MHz TB slot a nog niet kunnen testen voor je. De reden? check mijn sign.
Echt zwaar ruk. De boot partitie was naar de klotuh, maar ik heb gelukkig nog wel een back-up kunnen maken van alle data die ik wilde bewaren. Maar dat staat nu allemaal op mijn server en dat is de enige compu die ik nu over heb. Tis een beetje vervelend maar ik overleef het wel.
Een recent artikel over slot A watercooling
Ik heb zelf (nog) geen slot a maar misschien is dit wel interessant voor één van jullie
Ik heb zelf (nog) geen slot a maar misschien is dit wel interessant voor één van jullie
Die 1 Ghz bug is onzin, maar dat kan ik niet helemaal onderbouwen , kan um nl max maar op 1010 Mhz laten lopen 
Bij een FSB van >101 gaat meteen de Highpoint controller buggen en loop je grote kans data te verliezen van je hd's
(was m'n hele user profile kwijt gister
)
Ik vind het trouwens wel knap dat sommigen um op 1076 hebben lopen, dat wil mijn 800 eg nie
Bij een FSB van >101 gaat meteen de Highpoint controller buggen en loop je grote kans data te verliezen van je hd's
(was m'n hele user profile kwijt gister
Ik vind het trouwens wel knap dat sommigen um op 1076 hebben lopen, dat wil mijn 800 eg nie
heb ook al slot-a 900@1200 gezien met alpha p7125 
900 core though.
jaja, de oudjes doen het nog goed hier
Ricochet, stuurt anders maar op, 700 TB is nog altijd beter dan 700 Classic, contact me anders on icq of mail.
en ik heb een waterkoelende socket-a gezien, tb 1200 ofzow op 1,9 volt die hield em op 38 graden ofzow, haal ik ook bijna met mijn 1035 op 2.05 volt met dubbele delta HP, 43 graden full-stress. dusss..luchtkoeling beats h20
900 core though.
jaja, de oudjes doen het nog goed hier
Ricochet, stuurt anders maar op, 700 TB is nog altijd beter dan 700 Classic, contact me anders on icq of mail.
en ik heb een waterkoelende socket-a gezien, tb 1200 ofzow op 1,9 volt die hield em op 38 graden ofzow, haal ik ook bijna met mijn 1035 op 2.05 volt met dubbele delta HP, 43 graden full-stress. dusss..luchtkoeling beats h20
Ik heb mijn webservertje draaien met een Athlon 600 in een MSI k7-pro. Een goldfinger heb ik ook nog ergens liggen, maar daar kwam die niet hoger mee dan 650
pech
dude, koeling? spanning (vcore) enzow? is allemaal van belang bij ocen van slot-a's 600 moeten over het algemeen 800 kunnen halen met goede koeling.
Ik zie dat Dr. Q een mooie Gf3 in z'n systeem heeft zitten ,
nou vraag ik me af of de Athlon Slot A een bottleneck kan zijn icm met een Geforce 3 Ti500... bij de Geforce 1 zie je duidelijk dat >800mhz niet uit maakt, waar zit dat verschil bij de Gf3 ongeveer ?
Hangt ook van resolutie af natuurlijk, met m'n 19" wil ik iets van 1280x960 of zo
nou vraag ik me af of de Athlon Slot A een bottleneck kan zijn icm met een Geforce 3 Ti500... bij de Geforce 1 zie je duidelijk dat >800mhz niet uit maakt, waar zit dat verschil bij de Gf3 ongeveer ?
Hangt ook van resolutie af natuurlijk, met m'n 19" wil ik iets van 1280x960 of zo
Verwijderd
yes vandaag ff GFD aangeschaft stabiel 700@920mhz 8×115 dit alles met titan koelblok met delta 60hp er op
is 1 ghz thunderbird slot-a (800@1000), hij zal op een 1400 wel iets harder lopen, maar dat verschil merk je alleen in je 3dmark score denk ikOp donderdag 25 oktober 2001 20:37 schreef speed24 het volgende:
Ik zie dat Dr. Q een mooie Gf3 in z'n systeem heeft zitten ,
gf3 clockt btw slecht over zit er al 3 maanden mee te kutten, wrede koeling maar 250/535 is echt maximaal.
kan met deze sink wel op 235/530 lopen zonder actieve cooling

Ehmmm.... ik heb nu een TB Slot A (oude slot a verneukt
) enne... hij vreet de GFD wel, maar dan gaat mijn bios vreemd doen, zoals Bootblock meldingen geven, instellingen niet onthouden en shit... maar dat GFDtje is de enige manier om de multiplier te unlocken toch?
Gaarne een tip want een 800 kan makkelijk op 1000 lopen, alleen ben ik bang dat het design toch wat afwijkt van de "gewone" slot A Athlon
Gaarne een tip want een 800 kan makkelijk op 1000 lopen, alleen ben ik bang dat het design toch wat afwijkt van de "gewone" slot A Athlon
I love watercooling
ik heb een thunderbird slot-a met gfd, geen problemen hoor, check wel of je de nieuwste bios hebt want het kan zijn dat je bios nog niet helemaal de tb ondersteund.
ICQ'en kan altijd als je detailvragen wat sneller beantwoordt wil zien
94664179
ICQ'en kan altijd als je detailvragen wat sneller beantwoordt wil zien
94664179
Zou iemand mij kort kunnen uitleggen wat het verschil is tussen een athlon slot A classic/thunderbird ? Aangezien ik een 0.18 mc 600 classic heb een 850 thunderbird Slot A krijg.