Ach, wat voor snelheidswinst gaf super-bypass ook alweer? Een paar % ofzo? Weinig in ieder geval.
Heb je voorbeelden of sites waar ik ze kan downloaden, ben wel benieuwd?...Op vrijdag 14 september 2001 11:14 schreef Ricochet het volgende:
[..]
Bij deze borden kun je middels speciale programmatjes die Bypass alsnog activeren. Ik heb het geprobeerd op de mijne, maar ik had gelijk een hanger. Jammer niets aan te doen. Reboot en leren leven zonder bypass.
Ik heb een Athlon classic 650Mhz@650Mhz 
op een Aopen Mobo (AK72)
Net verkocht en haal volgende week een:
PIV 1,5Ghz
Met ASUS P4T
Ben amd fan maar de bus van de amd (max 266Mhz)kan tegen de PIV (400Mhz) op
op een Aopen Mobo (AK72)
Net verkocht en haal volgende week een:
PIV 1,5Ghz
Met ASUS P4T
Ben amd fan maar de bus van de amd (max 266Mhz)kan tegen de PIV (400Mhz) op
Ik zit nu op mijn werk, maar als je gewoon een mailtje stuurt naar me, met als topic: Super Bypass, stuur ik je een mailtje terug met proggie..Op vrijdag 14 september 2001 11:23 schreef TheLemon het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden of sites waar ik ze kan downloaden, ben wel benieuwd?...
Dealtje?
I think, therefor I am.....I think.
Met 2 volt doet ie dat zeker wel.Op donderdag 13 september 2001 15:47 schreef TheLemon het volgende:
Ik zie op je plaatje dat L2 chache op 2/5 van 1044=418 draait, dat kan maar weinig L2cache aan. Misschien als je hem op 1/3 zet, doet 'ie het wel en bij mij moest het voltage naar 1,9.
[..]
Probleem is dat ie nog steeds in zijn doosje zit.
En ik niet veel zin heb hem eruit te slopen met het risico dat ik hem sloop! En voor die 100 mhz doe ik het dus niet.
Daarbij komt dan nog dat ik dan een gfd moet kopen (of ik moet al gaan solderen) om multiplier en voltage in te stellen. (want 150 mhz fsb is niet zo leuk, daar dan opeens netwerkkaarten etc er mee gaan ophouden)
Verder lopen zowat alle condensators langzaam leeg van dat abit bord, dus dat word ooit nieuwe solderen. (btw: alle abit mainboards hebben dit.. ook p3 etc, daarom komt er ook geen abit meer in ons huis. )
Btw: ik weet niet meer precies hoe hoog de l2 wou..
Maar die 400 mhz haald ie wel.. Namelijk ik d8 dat ie iets van 850 mhz haalde met l2 van 1/2.
Leuke topic btw!!
Cu all
Unique
Om te checken of je chipset super bypass ondersteund kun je dit dit programmaaatje gebruiken:
http://www.socketa.com/files/chipid.zip
Deze kan het ook aanzetten, aangezien sommige revisies van de AMD-750 chipset het wel ondersteunen, maar waarbij het niet in het BIOS aanngezet kan worden.
Voor meer info zie: http://www.socketa.com/reviews/chipsets/superbypass/
"Super bypass is a feature of the AMD 751 Northbridge chipset that lowers the latency between the Athlon and the system memory. According to Tom's article latency is lowered by a hefty 25%. This can bring about substantial performance gains depending mostly on how much the application or benchmark uses the main memory. This feature was supposed to be implemented with the launch of the Athlon, but AMD had to postpone it until recent revisions of the 751. For a much more detailed explanation read Tom's article."
http://www.socketa.com/files/chipid.zip
Deze kan het ook aanzetten, aangezien sommige revisies van de AMD-750 chipset het wel ondersteunen, maar waarbij het niet in het BIOS aanngezet kan worden.
Voor meer info zie: http://www.socketa.com/reviews/chipsets/superbypass/
"Super bypass is a feature of the AMD 751 Northbridge chipset that lowers the latency between the Athlon and the system memory. According to Tom's article latency is lowered by a hefty 25%. This can bring about substantial performance gains depending mostly on how much the application or benchmark uses the main memory. This feature was supposed to be implemented with the launch of the Athlon, but AMD had to postpone it until recent revisions of the 751. For a much more detailed explanation read Tom's article."
Chipset Indentification Unitility v0.40
whit Super-Bypass enable fot AMD-751
<c> 2000 Tamas Fejerpataky
Use /? For info and Valid switches
Northbridge
-------------
Vendor.................:AMD
Device.................:AMD-751 "Irongate" AGPset
Revision...............: C, Stepping 6
Southbridge
------------
Device.................:Unknown
Curerent Bypass Status.: Disabled !
Disclaimer:
This program is experimental. It may or may not work on you
System. Use at your own risk.
>>>>>>>>>>>>>>
Ok, hij staat niet aan, maar wil het nou wel zeggen dat ie eropzit?
EN hoe werkt het dan?
Groetjes
Linda
whit Super-Bypass enable fot AMD-751
<c> 2000 Tamas Fejerpataky
Use /? For info and Valid switches
Northbridge
-------------
Device.................:AMD-751 "Irongate" AGPset
Southbridge
------------
Device.................:Unknown
Curerent Bypass Status.: Disabled !
Disclaimer:
This program is experimental. It may or may not work on you
System. Use at your own risk.
>>>>>>>>>>>>>>
Ok, hij staat niet aan, maar wil het nou wel zeggen dat ie eropzit?
EN hoe werkt het dan?
Groetjes
Linda
[GEVONDE]
To enable super bypass you must run the program in either
dos box or in dos. Type chipid/b+ to enable super bypass, and chipid/b- to
disable it. This utility works only in dos or in a Win9X dos box. It does not
work in NT. To enable this utility on boot up add c:\chipid/b+ to the autoexec.bat.
Remember to place the file in the directory you point the autoexec bat entry to.
[/GEVONDEN]
To enable super bypass you must run the program in either
dos box or in dos. Type chipid/b+ to enable super bypass, and chipid/b- to
disable it. This utility works only in dos or in a Win9X dos box. It does not
work in NT. To enable this utility on boot up add c:\chipid/b+ to the autoexec.bat.
Remember to place the file in the directory you point the autoexec bat entry to.
[/GEVONDEN]
damn... me bak doet weer raar.
Me thunderbird slot-a liep altijd op 9x112, nooit probs gehad, nu begint ie te zeiken met lockups enzo, knal ik de fsb terug op 100, niets aan de hand. Ik snap er de ballen van.

I/O moet op 3,6 anders wil dat ding niet eens draaien, is tevens max van me mobo.
Weet iemand zo ergens een I/O mod voor de Asus K7V-T ?
Me thunderbird slot-a liep altijd op 9x112, nooit probs gehad, nu begint ie te zeiken met lockups enzo, knal ik de fsb terug op 100, niets aan de hand. Ik snap er de ballen van.
I/O moet op 3,6 anders wil dat ding niet eens draaien, is tevens max van me mobo.
Weet iemand zo ergens een I/O mod voor de Asus K7V-T ?
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
He, DrQ, is die voeding van je wel helemaal tof? Hoor je de laatste tijd nogal over hardware die niet wil luisteren naar het baasje. Ik krijg het vermoeden dat je voeding af en toe "piekt" en dat daarom je hardware naar de kl*te gaat.
volgens mijn digidoc blijft de +5 volt lijn tussen de 5.01 en de 5.10 volt, en de +12 volt lijn hangt tussen de 12.05 en de 12.30 volt.... nog redelijk within limits niet?
Verwijderd
kheb zelf een Slot A athlon 750 MHz, en die had ik stabiel draaien op 940 MHz, maar ik heb nu ander geheugen erin (ipv no-name 2x 128Mb pc133, nu 1x 256Mb Infineon Cas2 pc133..) en nu moet ik ff kijken of ik dat weer kan halen (op cas2) en wat ie verder wel en niet wil..
Hmmm, dat kan het dan nauwelijks zijn. Toch blijft het vreemd. Je bent niet achterlijk met hardware, maar toch blijft het niet helemaal lekker gaan bij je.....Op zaterdag 15 september 2001 11:47 schreef Dr.Q het volgende:
volgens mijn digidoc blijft de +5 volt lijn tussen de 5.01 en de 5.10 volt, en de +12 volt lijn hangt tussen de 12.05 en de 12.30 volt.... nog redelijk within limits niet?
misschien is dit de reden dat men maar blijft tweaken? er gaat steeds iets mis wat je weer kan fixen enzo 
het perfecte systeem bestaat dus alleen maar tijdelijk.
Anyway, ik heb nog even rondgezocht. Het schijnt dat een alpha P7125 met dual delta HP een 120W peltier kan hebben, meer ook echt niet, je moet dan wel aanvoeren met koele lucht en direct met fanducts eruit... misschien een idee
kijk ik nog even naar, ben voorlopig eerst low on $$$
het perfecte systeem bestaat dus alleen maar tijdelijk.
Anyway, ik heb nog even rondgezocht. Het schijnt dat een alpha P7125 met dual delta HP een 120W peltier kan hebben, meer ook echt niet, je moet dan wel aanvoeren met koele lucht en direct met fanducts eruit... misschien een idee
kijk ik nog even naar, ben voorlopig eerst low on $$$
Verwijderd
Ik heb hier een MSi k7 Pro met AMD 750 chipsetje en daar loopt mn SLOT A Thunderbird 900(niet zo lang geleden gekocht bij DES )nog steeds als een trein :-)
moehahah, op www.k7v.com, in 't forum daar heeft een gozer een classic 700 met 1000 core op 1200+ lopen moehahah te bruut.
en dat ook nog eens met luchtkoeling !!
Ik heb nu met behulp van Mathlon me pc op 700Mhz draaien ipv 500Mhz. Cache divider op 1/3 gezet, nu nog even die Bypass proberen
.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Volgens mij zegt dit helemaal niks. Onbelast is je spanning natuurlijk prima, geen probleem, ik weet niet hoe dat digidoc meet. Het kan zijn dat je bij bepaalde apps net alle hardware meer belast en op zo'n moment zakt je spanning dus ineens in. Om dat te meten zou je eigenlijk een ampèremeter op je voeding aan moeten sluiten die de stroom tegen de tijd kan uitzetten in een grafiekje.Op zaterdag 15 september 2001 11:47 schreef Dr.Q het volgende:
Ik heb een Enermax 431W PSU, de digidoc meet gewoon de +5 en de +12 volt lijn. Ik heb een benchmark opgezet en mijn volle 450CFM aangezet om de PSU volledig te belasttenOp maandag 17 september 2001 09:26 schreef TheLemon het volgende:
[..]
Volgens mij zegt dit helemaal niks. Onbelast is je spanning natuurlijk prima, geen probleem, ik weet niet hoe dat digidoc meet. Het kan zijn dat je bij bepaalde apps net alle hardware meer belast en op zo'n moment zakt je spanning dus ineens in. Om dat te meten zou je eigenlijk een ampèremeter op je voeding aan moeten sluiten die de stroom tegen de tijd kan uitzetten in een grafiekje.

Resultaat:
+12V tussen de 12.00 en de 12.14 volt
+5V tussen de 5.03 en de 5.18
zelfs volledig belast houdt die Enermax de boel nog overeind
anywayz, keep on posting guys, alles wat met Slot-a te maken heeft. Post It !
heeft iemand nog een GFD met een externe powersupply (dus een GFD van de eerste soort?) of weet iemand waar ik deze nog kan kopen?
Ik heb nl een TD2 maar die suckt omdat ie 1.8V nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, en me mobo gaat maar tot 1.75V
Ik heb nl een TD2 maar die suckt omdat ie 1.8V nodig heeft om fatsoenlijk te draaien, en me mobo gaat maar tot 1.75V
Kun je wat meer info geven over wat je van vr bios settings hebt gedaan: cache divider, pci spul...Op zaterdag 15 september 2001 12:00 schreef Lamp het volgende:
kheb zelf een Slot A athlon 750 MHz, en die had ik stabiel draaien op 940 MHz, maar ik heb nu ander geheugen erin (ipv no-name 2x 128Mb pc133, nu 1x 256Mb Infineon Cas2 pc133..) en nu moet ik ff kijken of ik dat weer kan halen (op cas2) en wat ie verder wel en niet wil..
Heb namelijk soortgelijk systeem, zie specs
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Verwijderd
Heb een MSI K7 Pro Slot-A met Athlon 800 Classic @ 800
512 meg RAM en Asus V-7700 Deluxe GF2 GTS
512 meg RAM en Asus V-7700 Deluxe GF2 GTS
Heee, leuk topic! Mijn oude
K7V + 700@900MHz boardje draait nu als server
(ok,ok beetje overkill ja!). En dat bij L2 cache=1/2 (!). Dus erg goede cache-chips... Die K7V is een top board en mijn athlon is totaal gemod; omgesoldeerd voor de multiplier en kompleet nieuw koelblok erop (socket A
gevalletje). Die koelplaat van de slot A eraf en een beetje boren en epoxylijm en die socket A koeler zit rechtstreeks op de processor...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Nou, ik ben dus bezig geweest om precies een stukje uit de behuizing van m'n athlon te halen daar waar de GFD moet gaan zitten (volgens de afmetingen die TheLemon in z'n plaatje had gezet), maar tsjonge wat is dat een taai plastic zeg. Met een stanley mes kwam ik er nauwelijks doorheen, en nadat ik een half uur aan het "zagen" was geweest en voor geen meter opschoot, heb ik gewoon zo'n zagend keukenmes gepakt en heb precies voor de P van Processor op de behuizing gewoon tot aan de heatplate door gezaagd. Tang eronder, plastic opliften, afknijpen met een tang. En klaar was het gat voor de GFD 
Nu draait m'n 700@800. (800 kreeg ik ook via FSB overclocking)
De pogingen tot nu toe om hoger als 800 in te stellen (met voltages tot 1,8 volt geprobeerd) leveren allemaal een RTC error op (Real Time Clock Error), tenminste dat geven de lampjes op het moederbord aan (= MSI-K7Pro). En dat direct bij het indrukken van de powerknop.
Maar we proberen verder.
Ik denk dat ik toch maar de behuizing er afsloop, kan ik gelijk zien wat voor core erin zit, en hoeveel ns de cache chips zijn.
O ja Dr.Q:
Heb jij het dus zo: ?

Of heb je heatplate er ook tussen weg gehaald ? (en dus rechtstreeks op cache chips & CPU Core)
En dan met of zonder coolpasta ?
Zou die Alpha P7125 (wel duur trouwens) passen op een K7Pro ?
Nu draait m'n 700@800. (800 kreeg ik ook via FSB overclocking)
De pogingen tot nu toe om hoger als 800 in te stellen (met voltages tot 1,8 volt geprobeerd) leveren allemaal een RTC error op (Real Time Clock Error), tenminste dat geven de lampjes op het moederbord aan (= MSI-K7Pro). En dat direct bij het indrukken van de powerknop.
Maar we proberen verder.
Ik denk dat ik toch maar de behuizing er afsloop, kan ik gelijk zien wat voor core erin zit, en hoeveel ns de cache chips zijn.
O ja Dr.Q:
Heb jij het dus zo: ?

Of heb je heatplate er ook tussen weg gehaald ? (en dus rechtstreeks op cache chips & CPU Core)
En dan met of zonder coolpasta ?
Zou die Alpha P7125 (wel duur trouwens) passen op een K7Pro ?
wohohoooo.. veel posts... 
Jah ik heb EXACT de setup volgens dat plaatje, heatplate is er NIET tussenuit... Die GFD die je ziet is de Freespeed PRO, en dat zijn YS-tech fans, ik heb delta's erop, kankerherrie. Leuk detail: Met 1 (!)delta aan houdt ik em op 42 graden idle @ 1008 @ 2.00 volt
die 2e delta is alleen om em stressed beneden de 44 graden te houden, geregeld via me digidoc... ben nu bezig om dat zwarte kapje te modden met 2x 50mm en er weer terug op te zetten zodat me cpu'tje weer lekker stevig in zijn slot zit, 600 gram in een slot is ook niet zo heel lekker eik 
anywayz, keeep on posting
GFD @ MSI, erm... kun je je mobo niet op jumpered ofzo zetten dat de vcore niet via bios gaat?
Mijn cache liep maximaal 415 mhz tot 1035 op 2/5 devider
enne behuizing eraf, dan zie je alleen de achterkant zoals bij dat plaatje, voor je core en cache gegevens moet je de heatplate eraf werken, is veel en link werk en vaak ook nog eens teleurstellend enzo...
Jah ik heb EXACT de setup volgens dat plaatje, heatplate is er NIET tussenuit... Die GFD die je ziet is de Freespeed PRO, en dat zijn YS-tech fans, ik heb delta's erop, kankerherrie. Leuk detail: Met 1 (!)delta aan houdt ik em op 42 graden idle @ 1008 @ 2.00 volt
anywayz, keeep on posting
GFD @ MSI, erm... kun je je mobo niet op jumpered ofzo zetten dat de vcore niet via bios gaat?
Mijn cache liep maximaal 415 mhz tot 1035 op 2/5 devider
enne behuizing eraf, dan zie je alleen de achterkant zoals bij dat plaatje, voor je core en cache gegevens moet je de heatplate eraf werken, is veel en link werk en vaak ook nog eens teleurstellend enzo...

die zoek ik dus

Dus, wie weet waar ik deze GFD nog kan krijgen?
en:
Je kan bij de TD2 de vcore met de bios laten gaan, maar aan 1,75V heeft ie niet genoeg als ie naar de 850 of nog hoger moetGFD @ MSI, erm... kun je je mobo niet op jumpered ofzo zetten dat de vcore niet via bios gaat?
hmmm ik zou gewoon eigenwijs doen en toch 1,90 instellen via die td2 ofzo...
Verwijderd
ok ik doe mee
msi K7Pro
classic 700@950
powerboost GFD gesoldeerd hiermee ook cache instellingen dus te veranderen
alpha 7125 heathsink coldplate verwijderd:)
256 mb noname mem
Dit zit in Aopen HQ08
Ultraplex 40x SCSI
plexwriter 12x4x32 SCSI
Teac writer 4x SCSI (only for music discs)
Pioneer 104S dvd
Adaptec 2940 U2W SCSI adapt
Asus V6800 deluxe
Soundblaster live 5.1
speakers Altec Lansing ADA885
2x Quantum Atlas IV 9.1 GB SCSI
IBM 40.9 GB 7200 rpm
Dit alles draait als een zonnetje nooit ergens problemen mee.Tijdje terug T-bird 1100 op Abit KT7 raid verkocht...liep wel lekker maar lang niet zo stabiel.
msi K7Pro
classic 700@950
powerboost GFD gesoldeerd hiermee ook cache instellingen dus te veranderen
alpha 7125 heathsink coldplate verwijderd:)
256 mb noname mem
Dit zit in Aopen HQ08
Ultraplex 40x SCSI
plexwriter 12x4x32 SCSI
Teac writer 4x SCSI (only for music discs)
Pioneer 104S dvd
Adaptec 2940 U2W SCSI adapt
Asus V6800 deluxe
Soundblaster live 5.1
speakers Altec Lansing ADA885
2x Quantum Atlas IV 9.1 GB SCSI
IBM 40.9 GB 7200 rpm
Dit alles draait als een zonnetje nooit ergens problemen mee.Tijdje terug T-bird 1100 op Abit KT7 raid verkocht...liep wel lekker maar lang niet zo stabiel.
hmm, heb ik al gedaan, zelfs 2.05VOp dinsdag 18 september 2001 18:41 schreef Dr.Q het volgende:
hmmm ik zou gewoon eigenwijs doen en toch 1,90 instellen via die td2 ofzo...
nog even wachten...
en het slot A H20-koelblok is er...
De rest is er al... dan waterfestijn !!!!
(gewoon ff mededeling aan de geinteresseerde Slot A FrEaKz, de rest mag gewoon verder lezen :-p)
en het slot A H20-koelblok is er...
De rest is er al... dan waterfestijn !!!!
(gewoon ff mededeling aan de geinteresseerde Slot A FrEaKz, de rest mag gewoon verder lezen :-p)
A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch
Headtrip, te bruut, ik heb al zitten denken aan 2 waterblokken, 1 met peltier koude kant @ h20 blok en me alpha p725 op die 120W peltier (kan ie trekken, dual delta HP enzo) soort pre-chill voor water, dan water door echte (on-die) blok heen en dan naar radiator en reservoir...
Note:
ook maar lid van de slot-a crew geworden, als de rest van deze die-hards (want dat zijn we toch allemaal hier, als we nog van slot-a genieten, niet !?) dat ook ff doet dan is dat best leip
Tweak on!
Dr.Q
Note:
ook maar lid van de slot-a crew geworden, als de rest van deze die-hards (want dat zijn we toch allemaal hier, als we nog van slot-a genieten, niet !?) dat ook ff doet dan is dat best leip
Tweak on!
Dr.Q
nog even over die superbypass: In de .txt van dat proggie waarmee je kan testen of superbypass mogelijk is met mijn versie van de 751 chipset (heb een msi6167) staat het volgende:
Nou heb ik:..
From reports most
revision c stepping 5 and higher chipsets support super bypass.
..
Dat is neem ik aan hoger dan revicsion c stepping 5 of niet??? Ik vind het zo raar, omdat ze alleen over revision c met verschillende steppings praten. En dan zou ik ineens revision P hebbenRevision...................: P, Stepping 16
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
YepOp woensdag 19 september 2001 21:52 schreef bloasfist het volgende:
Dat is neem ik aan hoger dan revicsion c stepping 5 of niet
Ik zou er niet vanuit gaan. De MSI 6195 (K7 Pro) is een nieuwer ontwerp en alleen de allerlaatste versies kunnen het ondersteunen. En anders probeer je het gewoon. Ik heb dat ook gedaan en mijn compu liep direct vast. Effe rebooten en probleem was gelijk opgelost. Er gebeurt verder niets. Doet ie het wel, dan: lucky youOp woensdag 19 september 2001 21:52 schreef bloasfist het volgende:
nog even over die superbypass: In de .txt van dat proggie waarmee je kan testen of superbypass mogelijk is met mijn versie van de 751 chipset (heb een msi6167) staat het volgende:
[..]
Nou heb ik:
[..]
Dat is neem ik aan hoger dan revicsion c stepping 5 of niet??? Ik vind het zo raar, omdat ze alleen over revision c met verschillende steppings praten. En dan zou ik ineens revision P hebben![]()
Nou ik heb dus even m'n K7-700 losgehaald, en wat zit er in.... een 800 Mhz core

Maar nou heb ik het volgende probleem:
Een multiplier hoger dan 8 instellen werkt niet, hij start niet eens op ! Alles onder de 8 werkt als een trein, maar er boven ...niets. Ik heb alles al geprobeerd, alle voltages tot 2.00 Volt aan toe, of voltage door het moederbord laten regelen.
Het is trouwens de combo TD2 & MSI K7Pro. Waarbij ik het probleem van RaVeNgEr volgens mij niet heb -> standaard kan ik inderdaad maar tot 1.75 volt in het BIOS, maar als ik de TD2 bijv. op 1.90 volt zet dan kan ik in het BIOS tot 2.05 Volt !
Maar ik vind het dus vreemd, een 800 MHz core moet toch 50 Mhz hoger kunnen !? Helemaal als ie bij 800 Mhz al aan 1.6 - 1.65 volt genoeg heeft. FSB kon altijd tot 114 MHz, maar nu max 8x101, soms 8x102. (7.5 x 108 ook max)
Instellen van 8.5 of hoger (in combo met welk voltage dan ook) op TD2 levert altijd (volgens de diagnostic LED's) een fout op bij: Memory Detection Test of Early chipset initialization of een RTC Error (= Real Time Clock)
Nou heb ik al een hele zooi andere topics over de TD2 doorgezocht, en het schijnt dat dat ding 0,2 tot wel 0,3 volt voor zich zelf gebruikt. Maar dan nog: 2.05 - 0.3 = 1.75 Volt, daar moet je toch 850 Mhz mee kunnen halen ?
Ik snap hier niets van, het lijkt of die TD2 door heeft welke core erin zit, en dat ie zegt..800 Mhz en geen reet hoger
Is dit een bekend probleem ? Zou een extern gepowerde GFD dit verhelpen ??
Maar nou heb ik het volgende probleem:
Een multiplier hoger dan 8 instellen werkt niet, hij start niet eens op ! Alles onder de 8 werkt als een trein, maar er boven ...niets. Ik heb alles al geprobeerd, alle voltages tot 2.00 Volt aan toe, of voltage door het moederbord laten regelen.
Het is trouwens de combo TD2 & MSI K7Pro. Waarbij ik het probleem van RaVeNgEr volgens mij niet heb -> standaard kan ik inderdaad maar tot 1.75 volt in het BIOS, maar als ik de TD2 bijv. op 1.90 volt zet dan kan ik in het BIOS tot 2.05 Volt !
Maar ik vind het dus vreemd, een 800 MHz core moet toch 50 Mhz hoger kunnen !? Helemaal als ie bij 800 Mhz al aan 1.6 - 1.65 volt genoeg heeft. FSB kon altijd tot 114 MHz, maar nu max 8x101, soms 8x102. (7.5 x 108 ook max)
Instellen van 8.5 of hoger (in combo met welk voltage dan ook) op TD2 levert altijd (volgens de diagnostic LED's) een fout op bij: Memory Detection Test of Early chipset initialization of een RTC Error (= Real Time Clock)
Nou heb ik al een hele zooi andere topics over de TD2 doorgezocht, en het schijnt dat dat ding 0,2 tot wel 0,3 volt voor zich zelf gebruikt. Maar dan nog: 2.05 - 0.3 = 1.75 Volt, daar moet je toch 850 Mhz mee kunnen halen ?
Ik snap hier niets van, het lijkt of die TD2 door heeft welke core erin zit, en dat ie zegt..800 Mhz en geen reet hoger
Is dit een bekend probleem ? Zou een extern gepowerde GFD dit verhelpen ??
Dan gaat ik dus nog ffies verder met klooienOp donderdag 20 september 2001 13:38 schreef EaS het volgende:
RaVeNgEr, ik lees in je sig 700@850, boot ie gewoon niet hoger, of wordt ie dan instabiel (zodat je em wat extra volts wil geven) ?
Je krijgt dus geen rode LED's te zien, op je K7Pro ?
Je krijgt dus geen rode LED's te zien, op je K7Pro ?
Eas, heb je je L2 cache divider al lager gezet dan 1/2(standaard bij 700MHz)? Bij mij was dat het enige probleem, ik heb Samsung cache en die wilde dus echt niet hoger draaien dan ong. 350. Ik heb mijn Athlon700 (900 core) prima draaien op 1035MHz (115x9) met een divider van 1/3 en een voltage van 1.90V.
op 850 is ie met standaard 1.75V al ietsie pietsie instabiel.
Yep, cache divider op 2/5 (met Mathlon), maar dat kan het probleem gewoon niet zijn. Het Cache (Motorola cache) draait stabiel op 400 MHz ! -> Als ik Mathlon niet gebruik dan draait ie gewoon perfect op 800 Mhz met 1/2 speed cache.
Het probleem volgens mij is dat voordat uberhaupt de CPU aangesproken wordt (voor zover dat mogelijk is), de LED's al een fout aangeven. Echt op het moment dat ik de powerknop indruk.
Trouwens bij 8x102 doet ie het soms wel, soms niet.
Bij "niet" start ie WEL op, maar komt dan niet verder als Checking NVRAM..., dan hangt ie, en zeggen de LED's "Early chipset Initialization".
Er moet gewoon iets zijn wat niet mee wil werken, maar wat ?
Ik kan gewoon niet geloven dat een 800 Mhz core niet verder wil als 808 Mhz.
Het probleem volgens mij is dat voordat uberhaupt de CPU aangesproken wordt (voor zover dat mogelijk is), de LED's al een fout aangeven. Echt op het moment dat ik de powerknop indruk.
Trouwens bij 8x102 doet ie het soms wel, soms niet.
Bij "niet" start ie WEL op, maar komt dan niet verder als Checking NVRAM..., dan hangt ie, en zeggen de LED's "Early chipset Initialization".
Er moet gewoon iets zijn wat niet mee wil werken, maar wat ?
Ik kan gewoon niet geloven dat een 800 Mhz core niet verder wil als 808 Mhz.
Ja maar EaS,
Mathlon wordt pas opgestart tijdens het starten van je OS, dus voor die tijd draait je L2 cache nog op 1/2 !!
Dit was bij mij ook het enige probleem, echt waar. Je L2 cache wordt al meteen aangesproken bij power-up. Mijn enige optie was dus omsolderen. L2 cache uitzetten in mijn bios hielp niet eens, bleef vastlopen.
Mathlon wordt pas opgestart tijdens het starten van je OS, dus voor die tijd draait je L2 cache nog op 1/2 !!
Dit was bij mij ook het enige probleem, echt waar. Je L2 cache wordt al meteen aangesproken bij power-up. Mijn enige optie was dus omsolderen. L2 cache uitzetten in mijn bios hielp niet eens, bleef vastlopen.
hmm, nee, want ik krijg em wel geboot op 850 mhz, maar hijs ietsie onstabiel.Op donderdag 20 september 2001 15:16 schreef EaS het volgende:
Iemand met EXACT hetzelfde probleem:
[topic=188882/1/25]
Wat dat probleem betreft, dat heb ik ook wel es, dan blijft ie haken zoals beschreven in dat topic, maar na een paar keer rebooten en klooien met de aan en uit knop doet ie et wel
Even een vraagje: op mijn K7M kan ik de cachedivider volgens mij toch niet softwarematig instellen eh?
Kijk eens aan, dit verklaart een HELE hoop. Maar dat betekent dus gewoon dat L2 disabled in het BIOS gewoon een optie is die er net zo goed niet had kunnen staan. Dan ga ik gewoon solderen. Is dat trouwens een beetje makkelijk te doen ? Of is het echt zenuwen werk.Ja maar EaS,
Dit was bij mij ook het enige probleem, echt waar. Je L2 cache wordt al meteen aangesproken bij power-up. Mijn enige optie was dus omsolderen. L2 cache uitzetten in mijn bios hielp niet eens, bleef vastlopen
O ja, waarom haalt RaVeNgEr wel 850 ? Die boot dan toch ook de eerste seconden met 1/2x850 = 425 MHz Cache !!!
Of heb jij de boel om gesoldeerd RaVeNgEr ?
Maar TheLemon, dit ga ik denk ik toch maar eens proberen.
Maar dat topic beschrijft wel exact mijn probleem.hmm, nee, want ik krijg em wel geboot op 850 mhz, maar hijs ietsie onstabiel.
Wat dat probleem betreft, dat heb ik ook wel es, dan blijft ie haken zoals beschreven in dat topic, maar na een paar keer rebooten en klooien met de aan en uit knop doet ie et wel
Dat Ravenger het wel lukt, kan zijn dat hij een ander merk of andere productie cache-chips heeft. Ik kreeg 850 ook niet voor mekaar met 1/2.
Is solderen moeilijk??...
Heb je vaker gesoldeerd aan kleine prutsdingetjes?
Ik heb eerst ff geoefend op een oude walkman met SMD-weerstandjes. Bij mij viel het reuze mee, ik heb sommige weerstandjes wel 5-10 seconden verhit, en nog deden ze het.
Heb geen extra tin gebruikt, wordt alleen maar ranzig. Die weerstandjes hebben genoeg aan het hele kleine beetje waar ze al mee vastzitten, komt toch geen kracht op.
Trouwens, al sloop je er een, ze kosten waarschijnlijk nog geen 5cent. Je moet een beetje vaste hand hebben om ze goed op hun plaats te leggen en niet andere onderdelen meesolderen, die vinden het waarchijnlijk minder tof.
Is solderen moeilijk??...
Heb je vaker gesoldeerd aan kleine prutsdingetjes?
Ik heb eerst ff geoefend op een oude walkman met SMD-weerstandjes. Bij mij viel het reuze mee, ik heb sommige weerstandjes wel 5-10 seconden verhit, en nog deden ze het.
Heb geen extra tin gebruikt, wordt alleen maar ranzig. Die weerstandjes hebben genoeg aan het hele kleine beetje waar ze al mee vastzitten, komt toch geen kracht op.
Trouwens, al sloop je er een, ze kosten waarschijnlijk nog geen 5cent. Je moet een beetje vaste hand hebben om ze goed op hun plaats te leggen en niet andere onderdelen meesolderen, die vinden het waarchijnlijk minder tof.
Mathlon 3.0 gaat via een bootflop...
En ik zou gewoon een external powered gfd proberen, ik zou haast mijn Freespeedje even te leen aanbieden, maar dat is ook zo'n rompslomp
.
Gewoon blijven kutten totdat het werkt. Niet om jullie te ontmoedigen, maar het duurde bij mij 4 maanden totdat ik me sys eindelijk had zoals het moest...
ALs jullie in de buurt van groningen wonen dan kan ik eventueel mijn Freespeed even uitlenen om te kijken of het verschil uitmaakt bij jullie...
Tweak on guys!
Mijn ICQ is # 94664179
Mijn MSN is Kwintaan@hotmail.com
just in case...
En ik zou gewoon een external powered gfd proberen, ik zou haast mijn Freespeedje even te leen aanbieden, maar dat is ook zo'n rompslomp
Gewoon blijven kutten totdat het werkt. Niet om jullie te ontmoedigen, maar het duurde bij mij 4 maanden totdat ik me sys eindelijk had zoals het moest...
ALs jullie in de buurt van groningen wonen dan kan ik eventueel mijn Freespeed even uitlenen om te kijken of het verschil uitmaakt bij jullie...
Tweak on guys!
Mijn ICQ is # 94664179
Mijn MSN is Kwintaan@hotmail.com
just in case...
Aah... maar TheLemons idee staat me wel aan.
In die verklaring van het L2cache kan ik me ook wel vinden.
Dat wordt dus solderen geblazen voor mij
Ik ZAL die Athlon hoger krijgen. Ik zal nog wel posten of het gelukt is.
In die verklaring van het L2cache kan ik me ook wel vinden.
Dat wordt dus solderen geblazen voor mij
Ik ZAL die Athlon hoger krijgen. Ik zal nog wel posten of het gelukt is.
Erm... kan het niet zijn dat die TD2 gewoon kut gaat met de AMD 750/751 Chipset... anders kunnen we ook wel ff met CPU's kutten op een KX-plank...(dus in de buurt van groningen enzo, hint hint.)
Mocht het solderen bij mij niet werken, dan hoor je nog van mij. Dan wil ik wel eens weten of het in dat geval aan die TD2 ligt, en of zo'n freespeed em wel omhoog kan pompen.Erm... kan het niet zijn dat die TD2 gewoon kut gaat met de AMD 750/751 Chipset... anders kunnen we ook wel ff met CPU's kutten op een KX-plank...(dus in de buurt van groningen enzo, hint hint.)
Het Solderen moet blijkens anandtech toch niet zo veel zijn:
L2 R103 R104 R106 R107
1/1 OFF ON OFF ON
1/2 OFF ON ON OFF
1/3 ON OFF OFF ON
1/5 (Off) ON OFF ON OFF

TheLemon,
Kun jij eens uit leggen waar dat 1/5 opslaat ?

Laat maar, heb al precies gevonden wat ik zocht:
http://www.k7oc.com/cache.html
Ik moet alleen even R104 naar R103 verplaatsen, voor een multiplier van 1/3.
http://www.k7oc.com/cache.html
Ik moet alleen even R104 naar R103 verplaatsen, voor een multiplier van 1/3.
<foutje>Op donderdag 20 september 2001 16:07 schreef EaS het volgende:
TheLemon,
[afbeelding]
greetz
adr opleidingen en meer adr opleidingen
EaS, ik heb de oplossing
ik heb vanmiddag heel hard ermee lopen klooien, met me systeem, hijs nu stabiel op 850 en me corevoltage is nu 1.85V mbv die TD2
, en ik kwam erachter dat het aan je geheugendimms ligt. Ik had op het eerste slot PC100 128MB, 2e een PC133 128MB en op de 3e een PC133 256MB. Toen gaf ie dat probleem wat genoemd werd in da topic, dus heb ik alle dimms eruitgehaald, en de 256MB in slot 1 gezet, de PC133 128MB in slot 2 en de PC100 in slot 3, en hij draait als een trein.
ik heb vanmiddag heel hard ermee lopen klooien, met me systeem, hijs nu stabiel op 850 en me corevoltage is nu 1.85V mbv die TD2
Ravenger.. weet je wat voor mij de oplossing was ??
Die van TheLemon... de cache multiplier om laten solderen naar 1/3.
Ik wou het eerst zelf doen, maar vond die transistortjes toch wat te klein. Heb het bij een electronica zaak laten doen, duurde 10 minuten en koste maar f 5,-.
Athlon + TD 2 erin gezet, op 850 Mhz gezet, en...... geen rode led's of wat dan ook
Draait nu rock stable op 950 Mhz @ 1.9 Volt.
Op 1000 Mhz boot ie ook (@2.0 Volt), maar loopt dan na verloop van tijd vast. Misschien moet ie wel even een poosje "inburnen" op 950 MHz. En betere koeling is onderweg, de P7125 koeler, en dan weet ik haast zeker dat ie over de 1000 Mhz komt ! Misschien ook wat voor voor jou om te proberen (multiplier naar 1/3 solderen) ?
Dit wat stonewayNL poste:
Die van TheLemon... de cache multiplier om laten solderen naar 1/3.
Ik wou het eerst zelf doen, maar vond die transistortjes toch wat te klein. Heb het bij een electronica zaak laten doen, duurde 10 minuten en koste maar f 5,-.
Athlon + TD 2 erin gezet, op 850 Mhz gezet, en...... geen rode led's of wat dan ook
Draait nu rock stable op 950 Mhz @ 1.9 Volt.
Op 1000 Mhz boot ie ook (@2.0 Volt), maar loopt dan na verloop van tijd vast. Misschien moet ie wel even een poosje "inburnen" op 950 MHz. En betere koeling is onderweg, de P7125 koeler, en dan weet ik haast zeker dat ie over de 1000 Mhz komt ! Misschien ook wat voor voor jou om te proberen (multiplier naar 1/3 solderen) ?
Dit wat stonewayNL poste:
lijkt mij ook wel interessant, tenminste ik neem aan dat ie bedoeld dat z'n koeler rechtstreeks op de core & cache chips zit. Weet iemand een degelijke manier om dit te doen, en hoe je dan de boel stevig in het slot houd ??alpha 7125 heathsink coldplate verwijderd:)
Heb het alweer gevonden zie: http://www.athlonoc.com/Alpha1.php

Wel bewerkelijk trouwens.
En nu vind ik zowaar ook nog een artikel erover op de frontpage
http://www.tweakers.net/reviews/134

Je bent dus wel spacers nodig.

Wel bewerkelijk trouwens.
http://www.tweakers.net/reviews/134

Je bent dus wel spacers nodig.
Oke, nou lees ik in dit artikel over dezelink. In dat verhaaltje staat dit stukje:Op vrijdag 21 september 2001 15:29 schreef EaS
Wat bedoelen ze hier met de K7M???? Zoals ik het hier lees lijkt het bijna dat je GFD nodig hebt met een K7M of leest ik het verkeerdThe second is because if you want to overclock the AMD chip and you don't have a K7 overclocker's board like the Asus K7M, you will need to open up the Athlon to change it's speed settings.
What a fine day for Science! | Specs
ik zou zeggen dat dat vanwege de KX133 chipset en vanwege de standaard ASUS overklokbaarheid is... een GFD werkt op elke cpu ongeacht het moederbord, alleen als het moederbord de gfd gaat overrulen (zoals vaak gebeurd bij de MSI k7PRO) dan ben je wat verder van huis, was een oplossing voor, moet je even naar boven lezen, stond ergens wat...
anyway... een keer een chatsessie houden op msn ofzo?
kwintaan@hotmail.com ....
Sorry dat ik het zeg maar de K7M heeft geen KX133 chipset, das de K7V. Ik hoopte namelijk (tegen beter weten in) dat je misschien met de K7M de MP kon overklokken zonder GFD. Met de FSB kom ik niet veel hogee dan 105. Dan zet hij hem vanzelf weer op 100Op vrijdag 21 september 2001 20:12 schreef Dr.Q het volgende:
ik zou zeggen dat dat vanwege de KX133 chipset en vanwege de standaard ASUS overklokbaarheid is... een GFD werkt op elke cpu ongeacht het moederbord, alleen als het moederbord de gfd gaat overrulen (zoals vaak gebeurd bij de MSI k7PRO) dan ben je wat verder van huis, was een oplossing voor, moet je even naar boven lezen, stond ergens wat...
Chat sessie is goed, maar nu niet moet nog ff kroegen zometeen
What a fine day for Science! | Specs
Doh!! wat stom man, niet bij nagedacht, had al het nodige gehad denk ik... 
chatsessie spreken we wel es af...
groetels...
chatsessie spreken we wel es af...
groetels...
Oke, we hebben een probleem guys. Iemand met een 1 ghz slot-a thunderbird op een abit ka7 plankje, niet eens booten, wat is er loos? Ik heb mijn tb 800 slot-a getest opeen abit ka7 en dat liep als een trein... Zou het vcore kunnen zijn ofzo...
ik stel dit voor:
clear je bios
cpu conn schoonmaken met een gum
erin steken
de rest van je hware checken
geheugen wel goed erin?
verwissel de memmetetjes over de membanken, soms willen ze gewoon niet draaien in een bankje (je heb er toch 4).
dan schietgebedje en DOEN!
succs, lukt ie niet, dan HIER posten, dat scheelt veel mensen achteraf weer zoeken...
ik stel dit voor:
clear je bios
cpu conn schoonmaken met een gum
erin steken
de rest van je hware checken
geheugen wel goed erin?
verwissel de memmetetjes over de membanken, soms willen ze gewoon niet draaien in een bankje (je heb er toch 4).
dan schietgebedje en DOEN!
succs, lukt ie niet, dan HIER posten, dat scheelt veel mensen achteraf weer zoeken...
Niet inslapen, hardcore Slot A owners!
Ik heb een fijne klus voor de diehards:
Ik ben er eindelijk achter dat de FSB op de Via KX133 chipset (o.a. op mijn Aopen AK72) met opzet niet hoger kan dan 100MHz. 110-115 Ofzo wil nog wel lukken, maar meer niet.
Via schijnt dit gedaan te hebben door er gewoon een beperkte klokgenerator op te zetten, dit alles om de latere verkoop van hun 266MHz DDR chipsets niet te belemmeren.
Ik heb ergens een site van een hele vage Japanse freak gezien die dus die klokgenerator vervangen/gemod had, maar ik snap er geen r**t van, want die gast kan nauwelijks Engels.
Als één van jullie wel weet hoe dit moet, dan hoor ik dat graag, want we willen natuurlijk niet overstappen op socket A, zolang de slot A nog niet uitgeklokt is....
Ik ben er eindelijk achter dat de FSB op de Via KX133 chipset (o.a. op mijn Aopen AK72) met opzet niet hoger kan dan 100MHz. 110-115 Ofzo wil nog wel lukken, maar meer niet.
Via schijnt dit gedaan te hebben door er gewoon een beperkte klokgenerator op te zetten, dit alles om de latere verkoop van hun 266MHz DDR chipsets niet te belemmeren.
Ik heb ergens een site van een hele vage Japanse freak gezien die dus die klokgenerator vervangen/gemod had, maar ik snap er geen r**t van, want die gast kan nauwelijks Engels.
Als één van jullie wel weet hoe dit moet, dan hoor ik dat graag, want we willen natuurlijk niet overstappen op socket A, zolang de slot A nog niet uitgeklokt is....
Geef de URL van die site eens dan.. ben wel benieuwd 
Is het trouwens mogelijk om die heatplate van je CPU af te trekken _zonder_ hem te mollen? Ik wil nl. zien wat voor core erop zit, maar volgens mij krijg ik dat ding er niet af zonder die pinnetjes te verneuken.
Heeft iemand trouwens de Slot-A Golden Orb? Bij hardwareinfo, kwam die toendertijd totaal niet slecht uit de test en hijs lekker stil (wat mijn huidige koeler dus echt NIET is). Is hij z'n geld waard, of zal ik toch maar een Alpha-Delta(MP dan) combo nemen?
Is het trouwens mogelijk om die heatplate van je CPU af te trekken _zonder_ hem te mollen? Ik wil nl. zien wat voor core erop zit, maar volgens mij krijg ik dat ding er niet af zonder die pinnetjes te verneuken.
Heeft iemand trouwens de Slot-A Golden Orb? Bij hardwareinfo, kwam die toendertijd totaal niet slecht uit de test en hijs lekker stil (wat mijn huidige koeler dus echt NIET is). Is hij z'n geld waard, of zal ik toch maar een Alpha-Delta(MP dan) combo nemen?
Dit is die link:
http://web01.fureai.or.jp/%7Ehirobo/english/over_clockers_tool/pll/sample/ep-7kxa/ep-7kxa.html
Ben ik trouwens opgekomen via: overclockers.com > oc experience&tips > 11e topic van boven = amd&fsb
http://web01.fureai.or.jp/%7Ehirobo/english/over_clockers_tool/pll/sample/ep-7kxa/ep-7kxa.html
Ben ik trouwens opgekomen via: overclockers.com > oc experience&tips > 11e topic van boven = amd&fsb
Erm... dat zeggen we (ik en me broer) al zowat anderhalf jaar nu.. dat via en amd de boel bezeikt!!!Op maandag 24 september 2001 22:37 schreef TheLemon het volgende:
Niet inslapen, hardcore Slot A owners!
Meeste kx plankjes gingen tot zon 120 fsb.
De meeste kt en nieuwere chipsets vaak niet eens meer dan 105 mhz.
Wij zijn gelukkige bezitters van een "ouwe" kx133 chipset op onze abit ka7.
Dies zover nog niet gelocked.
Hebben er 150 mhz op gehad. (zoals ik al eerder zei)
Stabiel doet die cpu het tot 952 mhz.. das dus 7x 136 mhz waar ie nu al 1.5 jaar op loopt.
En dit is allemaal al heel oud nieuws, want toen de eerste kx plankjes op de markt kwamen had bunnys workshop (ja je weet wel die gekke jap die niemand geloofd) al gezegd dat die plankjes 133 mhz fsb aankunnen met 1/3 divider. Ook zei hij toen al dat 1/4 divider het gewoonweg niet deed. (hij had een asus mb btw)
http://www16.big.or.jp/~bunnywk/k7-850_e.html
Op onze ka7 kan ik een fsb instellen van 100 tot 123, en dan vanaf 130 tot 150 ofzo.
Met 124~129 krijgen we geen beeld. (werkt trouwens wel als je via softfsb doet in windhoos! echt weird)
Ik denk dat het bios een beetje buggy is...
We moeten ALTIJD met save settings uit bios gaan, als we dit NIET doen op deze hogere speeds dan krijg je geen beeld meer en moet ik me cmos resetten. Ookal verander ik niks in bios..
Ik heb een goldenorb Slot A, en m'n athlon 500 loopt al meer dan een jaar op 750. (2 uittake fans, 1 intake fan in de kast; allemaal oude voedingsfans). Je hoort hem idd bijna niet, koelt errug lekker. En hij ziet er ERG geil uit natuurlijk!Op maandag 24 september 2001 22:57 schreef Bigs het volgende:
[super
mode]
Voor een ieder met een MSI K7 Pro, ik heb eindelijk na 1,5 jaar de super bypass mode gevonden in het BIOS.
[/super
mode]
Werkelijk niet te geloven. Ik ben met mijn server bezig (heeft ook K7 Pro mobo'tje) en ik kijk effies een keertje rustig bij de geheugen instellingen, staat het vlak eronder. Kan ik gewoon die bypass in het BIOS instellen. Ik voel me enorm
. Tjonge jonge jonge, kan me zelf wel voor me kop slaan.
* Ricochet slaat zich heel hard voor de kop: *Pats*

Voor een ieder met een MSI K7 Pro, ik heb eindelijk na 1,5 jaar de super bypass mode gevonden in het BIOS.
[/super

Werkelijk niet te geloven. Ik ben met mijn server bezig (heeft ook K7 Pro mobo'tje) en ik kijk effies een keertje rustig bij de geheugen instellingen, staat het vlak eronder. Kan ik gewoon die bypass in het BIOS instellen. Ik voel me enorm

* Ricochet slaat zich heel hard voor de kop: *Pats*
Dudes, ik las dat de Abit KA7 de FSB in stappen van 1 naar iets van 183MHz kan opvoeren (en ook voor mij interssant: ATA100 support). Kan iemand dit bevestigen en lukt het dan wel om meer dan 155MHz FSB te krijgen.
Trouwens, Unique, ik heb die gekke Japanner gemaild, ben benieuwd of hij reageert. Als hij weet hoe ik mijn AK72 kan omsolderen=cool!
Trouwens, Unique, ik heb die gekke Japanner gemaild, ben benieuwd of hij reageert. Als hij weet hoe ik mijn AK72 kan omsolderen=cool!
Bij de AMD-750 chipsets dus blijkbaar ook (FSB kom ik ook echt nie hoger dan 116), maar dat kun je bij de MSI-6167 in ieder geval veranderen, als ik dit goed begrijp. Dus ik ga er van uit dat het dan ook moet willen met de K7Pro.
Maar het komt dus neer op de PLL (Phase Locked Loop ?) chip vervangen ? Of overrulen met een andere clock generator chip.
Edit: Wow.. kort maar duidelijk wordt hier uitgelegd waar het om draait met "remodelen" van je FSB: http://www.horae.dti.ne.jp/~kfuno/fsb.htm
"The method for Overclocking a M/B is to remove the crystal of 14.318MHz first.
Then, a pin socket is soldered, and Turbo PLL-01 supplise various clocks here.
But, when various clocks are supplied, confusion arises in the timer, FDC, USB, and so on.
Each 14.318/ 24/ 48MHz clock is supplied to the necessary place separately to avoid those phenomena.
48MHz is omitted because I don't use USB in the case of using LN2."
Maar het komt dus neer op de PLL (Phase Locked Loop ?) chip vervangen ? Of overrulen met een andere clock generator chip.
Edit: Wow.. kort maar duidelijk wordt hier uitgelegd waar het om draait met "remodelen" van je FSB: http://www.horae.dti.ne.jp/~kfuno/fsb.htm
"The method for Overclocking a M/B is to remove the crystal of 14.318MHz first.
Then, a pin socket is soldered, and Turbo PLL-01 supplise various clocks here.
But, when various clocks are supplied, confusion arises in the timer, FDC, USB, and so on.
Each 14.318/ 24/ 48MHz clock is supplied to the necessary place separately to avoid those phenomena.
48MHz is omitted because I don't use USB in the case of using LN2."
Dat je je msi kon omsolderen om de fsb te kunnen regelen wist ik. Ik zoek alleen een fatsoelijke nederlandse of engelse beschrijving, want die ene japanner wordt ik niet veel wijzer van.
Ja das waar.. maar niet alle settings functionerenOp dinsdag 25 september 2001 11:42 schreef TheLemon het volgende:
Dudes, ik las dat de Abit KA7 de FSB in stappen van 1 naar iets van 183MHz kan opvoeren (en ook voor mij interssant: ATA100 support). Kan iemand dit bevestigen en lukt het dan wel om meer dan 155MHz FSB te krijgen.
Verwijderd
Ik heb er 3 staan hierzo:
1. 600@6*118 (mijn; alleen fsb verhoogd)
2. 600 (pa's)
3. 550 (tja)
Nog niet de behoefte gehad om up-te-graden
1. 600@6*118 (mijn; alleen fsb verhoogd)
2. 600 (pa's)
3. 550 (tja)
Nog niet de behoefte gehad om up-te-graden
Hmmm ik haal maximaal 127 fsb... Het is volgens mij niet Via die de boel hier nerneukt maar je eigen bak... de VIAKX133 chipset is heel erg kieskeurig kwa hardware, echt heel kieskeurig. Zo haalde mijn maat slechts 105 fsb...(asus k7v, ik heb hetzelfde mobo) hang ik mijn hware eraan (dus ALLES, HD's CD's PCI's, AGP, zelfs mijn processor) dan trekt ik em zo naar 127 fsb. Vaag maar waar, je moet gewoon A++ kwaliteit shit hebben wil je extreme bussen draaien...
Maarre, werkt die 1/4 mplr nu wel of niet bij de KX133, ik heb em na ruim een jaar tweaken nooit aan de gang gekregen.
(alle busses van 66-155 geprobeerd). Hoogste bus die ikhaalde met alles hware los e.d. was iets van 140, maar dan liep me pci volgens sisoft zo rond de 47 mhz.
Anyway, ik zie dat er nog best veel slot-a tweakers zijn hier..
--------> join the slot-a crew <--------------

tweak on!
Dr.Q
Maarre, werkt die 1/4 mplr nu wel of niet bij de KX133, ik heb em na ruim een jaar tweaken nooit aan de gang gekregen.
(alle busses van 66-155 geprobeerd). Hoogste bus die ikhaalde met alles hware los e.d. was iets van 140, maar dan liep me pci volgens sisoft zo rond de 47 mhz.
Anyway, ik zie dat er nog best veel slot-a tweakers zijn hier..
--------> join the slot-a crew <--------------
tweak on!
Dr.Q
1/4 werkt dus echt niet..
Maakt niet uit wat je insteld met 1/4 krijg je geen beeld.
127 mhz is wel hendig hoog voor een asus mainboardje.
Oh ja.. dat met hardware erin en eruit..
Ik weet het niet.
Bij ons maakte dat niet zoveel uit volgens mij.
We hadden toendertijd erin:
matrox mystique
2 voodoo2 12 mbs SLI (2 verschillende merken btw.)
tv kaart hauppage
scsi controller
en een creative sb16 isa.
Als we naar computerclub gingen vloog meestal ff de tv kaart eruit en ff een netwerkkaartje erin.
Dus hij zat van voor tot achter vol
Ik snap ook niet dat mensen altijd zeurden over sb16s die zoemden, voodoos die niet functionerden met athlon, etc.
Alles deed het perfect.
Hier is nog zon oud plaatje btw: (hadden toen nog maar 1 voodoo erin)

Tegenwoordig zit er een gf2 gts in.
Maakt niet uit wat je insteld met 1/4 krijg je geen beeld.
127 mhz is wel hendig hoog voor een asus mainboardje.
Oh ja.. dat met hardware erin en eruit..
Ik weet het niet.
Bij ons maakte dat niet zoveel uit volgens mij.
We hadden toendertijd erin:
matrox mystique
2 voodoo2 12 mbs SLI (2 verschillende merken btw.)
tv kaart hauppage
scsi controller
en een creative sb16 isa.
Als we naar computerclub gingen vloog meestal ff de tv kaart eruit en ff een netwerkkaartje erin.
Dus hij zat van voor tot achter vol
Ik snap ook niet dat mensen altijd zeurden over sb16s die zoemden, voodoos die niet functionerden met athlon, etc.
Alles deed het perfect.
Hier is nog zon oud plaatje btw: (hadden toen nog maar 1 voodoo erin)

Tegenwoordig zit er een gf2 gts in.
Dat heb ik ook nooit helemaal begrepen. Naast m'n tnt2m64 (Op woensdag 26 september 2001 14:32 schreef Unique het volgende:
[..]
Alles deed het perfect.
[..]

En dan waren er mensen die zich af zaten te vragen of 300Watt wel genoeg is voor een athlon systeem.

Btw: is hier iemand die z'n msi6167 met succes heeft gemod zodat ook FSB overclocken mogelijk is? Of in ieder geval een nederlandse/engelse beschrijving van hoe het moet??
Ik heb wel een site van een Fin gevonden, die die Japanse geheimtaal wel snapt. En ook z'n MSI-6167 FSB gemod heeft:Btw: is hier iemand die z'n msi6167 met succes heeft gemod zodat ook FSB overclocken mogelijk is? Of in ieder geval een nederlandse/engelse beschrijving van hoe het moet??
http://www.muropaketti.com/artikkelit/emolevyt/msi6167/index.phtml
Misschien moet je em es mailen !
Verwijderd
omdat mijn gfd kapot is gegaan. ( [topic=220970/1/50] )
Ben ik nu genoodzaakt om op 7x124 te lopen = 870 :(
Daarvoor wel altijd 945.....mischien iemand met een gfd over
.
Ben ik nu genoodzaakt om op 7x124 te lopen = 870 :(
Daarvoor wel altijd 945.....mischien iemand met een gfd over
Verwijderd
als ik een GFD kan vinden voor goedkoop ga ik pas tweaken. zo een in de winkel is me te duur (nog imeand een over mail me)
thanks!Op woensdag 26 september 2001 14:58 schreef EaS het volgende:
[..]
Ik heb wel een site van een Fin gevonden, die die Japanse geheimtaal wel snapt. En ook z'n MSI-6167 FSB gemod heeft:
http://www.muropaketti.com/artikkelit/emolevyt/msi6167/index.phtml
Misschien moet je em es mailen !
Alleen jammer dat er geen emailadres bij die site staat
Het is een finse hardware site btw. En bij sommige artikelen staat wel een mailadres, maar bij deze dus niet

edit:
heb een mailtje gestuurd naar wat lijkt de man achter die site.. ben benieuwd
heb een mailtje gestuurd naar wat lijkt de man achter die site.. ben benieuwd
[edit2]
ja, die markus dus ja
[/edit2]
Een gokje: markus.gronholm@muropaketti.com
Want als ik de frontpage bekijk van die site, staat bij alle artikelen hetzelfde mail-adres.
Want als ik de frontpage bekijk van die site, staat bij alle artikelen hetzelfde mail-adres.
even wat slot-a links op een rijtje 
www.k7v.com THE resource page for the asus k7v(t) (andere bordjes ook nog wel.
www.comptechworld.nl , TD2 (GFD) is daar maar 49 piek, goed zoeken, je vindt em wel erges verstopt...
www.1coolpc.com (voormalig 3dfxcool) DE coolingsite voor je slot-a ik heb er ook al mijn shit weg, beste garantie die er is en super friendly support.
www.oc-shop.com Voor diegene die wat meer willen betalen voor snelle levering (zit in NL, maar is wel iets duurder dan US shops, ook redelijk goede support)
verder mag iedereen nog links toevoegen, dan kunnen we die even in een definitieve post kwakken...
mail ze anders naar mij: kwintaan@hotmail.com zodat ik even een mooie (en vooral uitgebreide) slot-a OC link-lijst kan maken.
tweak on!
www.k7v.com THE resource page for the asus k7v(t) (andere bordjes ook nog wel.
www.comptechworld.nl , TD2 (GFD) is daar maar 49 piek, goed zoeken, je vindt em wel erges verstopt...
www.1coolpc.com (voormalig 3dfxcool) DE coolingsite voor je slot-a ik heb er ook al mijn shit weg, beste garantie die er is en super friendly support.
www.oc-shop.com Voor diegene die wat meer willen betalen voor snelle levering (zit in NL, maar is wel iets duurder dan US shops, ook redelijk goede support)
verder mag iedereen nog links toevoegen, dan kunnen we die even in een definitieve post kwakken...
mail ze anders naar mij: kwintaan@hotmail.com zodat ik even een mooie (en vooral uitgebreide) slot-a OC link-lijst kan maken.
tweak on!
Hmm.. ik heb net het eerste DIMM-slot van mijn K7V laten smelten
DIMM zat er verkeerd om in, met de klemmetjes DICHT
Nooit gedacht dat ik zo stom zou zijn, maarja.
Hij deed het namelijk niet meer nadat ik hem vervoerd had, dus toen ben ik een beetje gaan puzzelen; kaartjes eruit, IDE devices los en toen dus geheugen wisselen. Ik vond wel dat ie er rot in ging, maar ik dacht dat dat kwam omdat bij dat onderste klemmetje mijn videokaart altijd in de weg zit.. niet dus
(heb ook maar 2,5 uur geslapen vannacht, kan er ook mee te maken hebben).
Maarja, nu moet ik denk ik dus ook maar aan de Socket. Helaas
Hij deed het namelijk niet meer nadat ik hem vervoerd had, dus toen ben ik een beetje gaan puzzelen; kaartjes eruit, IDE devices los en toen dus geheugen wisselen. Ik vond wel dat ie er rot in ging, maar ik dacht dat dat kwam omdat bij dat onderste klemmetje mijn videokaart altijd in de weg zit.. niet dus
Maarja, nu moet ik denk ik dus ook maar aan de Socket. Helaas
en je hele plank is nu RIP?
DrQ:
Helaas man, ik ga je verlaten in dit topic. Zit namelijk nu aan de socket. Loopt slechts op 1400 MHz
. Ben ook bezig compu opnieuw aan het installeren met win2k e.d. Ik ICQ je wel als ik weer volledig online ben.
Helaas man, ik ga je verlaten in dit topic. Zit namelijk nu aan de socket. Loopt slechts op 1400 MHz
stfu!Op donderdag 27 september 2001 16:32 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Slot is passe hoor jongens!
bij mijn slot-a bak zitten ze tenminste bij LAN's nog te apathisch te turen door me raam... WTF!?!!? Is DAT BEEST (
kijk zo mot het dus...
[fluister] ik zit ook stiekem te kijken of ik over ene half jaar genoeg $$$ heb om socket-a te gaan...[/fluister]
Geen idee, hij komt nog net zover als eerst. Heb nu alleen een DIMM in het 2e slot zitten en hij geeft geen errors.Op donderdag 27 september 2001 15:33 schreef Dr.Q het volgende:
en je hele plank is nu RIP?
Maar ik heb een mooi fullscreen bios-logo waardoor ik niet zie hoever hij in de bios komt
Sorry, maar ook ik heb mijn trouwe athlon slot a verlaten....heb nu T-bird gekocht..duzz het AMD stikkertje mag blijven...
buuuuuurk...
net me 1ghz tb slot-a en mobo + brute alpha te koop gezet, 300 piek maximum bod..
sjees die slot-a wordt echt ondergewaardeerd... hier kun je tenminste nog op staan
bah, ik blijf voorlopig slot-a die-hard
tweak the shit!
Dr.Q
net me 1ghz tb slot-a en mobo + brute alpha te koop gezet, 300 piek maximum bod..
sjees die slot-a wordt echt ondergewaardeerd... hier kun je tenminste nog op staan
bah, ik blijf voorlopig slot-a die-hard

tweak the shit!
Dr.Q
Hmm.. ik heb net ontdekt dat hij niet meteen vast loopt. Als ik tijdens het opstarten meteen del in begin te drukken komt er nog net 'Ent' te staan. Het begin van 'Entering Setup..' dus. Zou m'n bios dan niet gewoon verneukt zijn ofzo? (statische elektriciteit oid)
zet je mobo op jumpered, zet em aan, w8 tot ie locked, uit weer op bios zetten, al je fsb jumpers (alle 4) wel op 0000 zetten... en als het goed is is je bios dan gereset, truckje werkt bij mij al een jaar.
succes
succes
Beste mensen,
Ik zit met een probleem. Ik heb een Abit KA7 en ben de gelukkige bezitter van een Slot A TB 1GHz (die heb ik toen der tijd voor 580,-(nieuw) op de kop kunnen tikken) nu is mijn probleem dat dit leuke setje niet op elkaar wil werken.
Er was iemand die mij vertelde dat zijn 800 Mhz TB wel op dit plankje draaide, je moest met de drive strength kloten of zoiets.
Nu is mijn vraag wie heeft dit ooit werkend gekregen? Of wie weet hoe het moet werken. Als iemand mij hier meer over kan vertellen zou ik hier heel blij mee zijn aangezien ik nu nog steeds met een trage onoverklokbare MSI 6167 (eerste athlon plank) zit opgescheept.
Wie helpt mij?
Greetz in advance.
ICQ#: 49944310
Ik zit met een probleem. Ik heb een Abit KA7 en ben de gelukkige bezitter van een Slot A TB 1GHz (die heb ik toen der tijd voor 580,-(nieuw) op de kop kunnen tikken) nu is mijn probleem dat dit leuke setje niet op elkaar wil werken.
Er was iemand die mij vertelde dat zijn 800 Mhz TB wel op dit plankje draaide, je moest met de drive strength kloten of zoiets.
Nu is mijn vraag wie heeft dit ooit werkend gekregen? Of wie weet hoe het moet werken. Als iemand mij hier meer over kan vertellen zou ik hier heel blij mee zijn aangezien ik nu nog steeds met een trage onoverklokbare MSI 6167 (eerste athlon plank) zit opgescheept.
Wie helpt mij?
Greetz in advance.
Daar doe ik niet aan.
Verwijderd
Klopt die drive strengt zitten aardig te klooten 
Maar ik heb mijn athlon 700 ook op 945 gekregen waarom kan die 1 gig tbird dan geen 1000 mhz ?
Vaag ik weet wel dat je system speed niet op fast moet doen bij zulke hoge snelheden.
Suc6 ( Anders wil ik je 1 gig hiero wel een X testen ).
Maar ik heb mijn athlon 700 ook op 945 gekregen waarom kan die 1 gig tbird dan geen 1000 mhz ?
Vaag ik weet wel dat je system speed niet op fast moet doen bij zulke hoge snelheden.
Suc6 ( Anders wil ik je 1 gig hiero wel een X testen ).
Dat was ikOp zaterdag 29 september 2001 03:41 schreef MaHawK het volgende:
Beste mensen,
Wie helpt mij?
Greetz in advance.
En ik zei niet dat ik ook een MSI had, misverstandje, heb wel een Aopen AK72, een Abit KA7-100 en 2x een Asus K7V-T gehad
En ik kan je eik nu al vertellen dat je een ander moederbord moet hebben aangezien een thunderbird dus niet werkt op eem MSI 6176 plank (AMD 750 chipset), De MSI plank met de AMD 751 chipset kan em wel hebben net zoals veel merken KX-133 planken. Ik heb nog wel een Aopen AK72 op me werk liggen, weet alleen niet of ie ook daar op werkt.
Dat had ik al eens geprobeerd, maar nu heb ik del ingeduwd tijdens het opstarten en ik kwam in de bios. ThanksOp vrijdag 28 september 2001 20:29 schreef Dr.Q het volgende:
zet je mobo op jumpered, zet em aan, w8 tot ie locked, uit weer op bios zetten, al je fsb jumpers (alle 4) wel op 0000 zetten... en als het goed is is je bios dan gereset, truckje werkt bij mij al een jaar.
succes
* Bigs gaat z'n Slot A weer verder tot leven brengen (met een DIMM-slot minder)
Ehmm, ik wil niet moeilijk doen, maar de 750 chipset bestaat uit de 751 northbridge, en de 756 southbridge. Als je het dus over de 750 en de 751 chipset hebt heb je het dus over hetzelfde.Op zaterdag 29 september 2001 11:44 schreef Dr.Q het volgende:
[..]
Dat was ik
En ik zei niet dat ik ook een MSI had, misverstandje, heb wel een Aopen AK72, een Abit KA7-100 en 2x een Asus K7V-T gehad(the latter is still working here on 800@1000 thunderbird slot-a
)
En ik kan je eik nu al vertellen dat je een ander moederbord moet hebben aangezien een thunderbird dus niet werkt op eem MSI 6176 plank (AMD 750 chipset), De MSI plank met de AMD 751 chipset kan em wel hebben net zoals veel merken KX-133 planken. Ik heb nog wel een Aopen AK72 op me werk liggen, weet alleen niet of ie ook daar op werkt.
edit:
hm... brakke bende met GoT weer zeg
hm... brakke bende met GoT weer zeg