WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb sinds kort bij Herzner storage share afgesloten. Ik snap de Nextcloud app (mac) niet helemaal nog - of loop tegen beperkingen aan.

Ik heb een map gesynced en al ik daar een file in plaats komt hij in de cloud terecht. Correct. Maar als ik een bestand in de webomgeving plaats verschijnt deze niet op mijn hd. Ook niet na >15m wachten. De overkoepelende map heb ik in Finder aangemerkt als: Always keep downloaded. De client zegt: All synced en geeft ook aan dat die file created is (ik denk in de cloud omgeving dan)

Mag ik verwachten dat de file lokaal automatisch beschikbaar zou moeten worden?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

spaceboy

Op grote hoogte

duvekot schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:58:
@spaceboy waarom een nieuwe server op Debian 12/Bookworm? En niet op Debian 13/Trixie?

Als je kijkt naar deze pagina: https://www.debian.org/releases/ ...dan zie je dat de formele EOL datum voor 12/Bookworm over 10 dagen is (de LTS einddatum is over 2 jaar)

Staar je niet blind op "alles in 1 scripts" ..en "AI/LLM zegt X" ... Het kost even tijd en moeite voordat je op een stabiele situatie uit komt waarschijnlijk. Belangrijkste is dat je snapt hoe het allemaal aan elkaar hangt, welke zaken hoe te updaten zijn. Het is geen "one shot en kijk er niet meer naar" ... Maar iets van lange adem en veel werk. Niet voor niets dat mensen toch kijken naar partijen die het als dienst aanbieden.
Tjonge, goed punt, die Debian 13 had ik gewoon echt gemist. Hier zie je mijn AI-luiheid. Ik ga in elk geval updaten naar Debian 13. Thanks.

Ik ben -zoals je las- niet echt een Linux server pro beheerder zeg maar, dus het is voor mij ook even wennen hoeveel tijd dingen kosten. Maar ook qua keuzes welke oplossing het beste is (zoals: welke Office oplossing) voelt best lastig, terwijl ik echt wel wat van IT denk te weten. Dus ik hoop(te) hier ook wat kennis en ervaring te horen van mensen hoe je toch relatief eenvoudige oplossingen kunt maken, zonder dat je je helemaal in de microservice-structuur van OnlyOffice moet verdiepen. Ik ben er ondertussen wel uit dat zelfs slim prompten niet echt helpt soms. :P

Oh ja, "one shot en ik kijk er niet meer naar" zou toch wel een béétje moeten kunnen? Al snap ik ook dat je niet zomaar Watchtower kunt opspinnen om vervolgens bij elke breaking change tegen ellende aan te kijken, dus een beetje op de hoogte blijven van ontwikkelingen vind ik wel prima. Een complete Office stack elke maand opnieuw uitdenken gaat me dan wél weer te ver.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:27
spaceboy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:07:
[...]

Tjonge, goed punt, die Debian 13 had ik gewoon echt gemist. Hier zie je mijn AI-luiheid. Ik ga in elk geval updaten naar Debian 13. Thanks.

Ik ben -zoals je las- niet echt een Linux server pro beheerder zeg maar, dus het is voor mij ook even wennen hoeveel tijd dingen kosten. Maar ook qua keuzes welke oplossing het beste is (zoals: welke Office oplossing) voelt best lastig, terwijl ik echt wel wat van IT denk te weten. Dus ik hoop(te) hier ook wat kennis en ervaring te horen van mensen hoe je toch relatief eenvoudige oplossingen kunt maken, zonder dat je je helemaal in de microservice-structuur van OnlyOffice moet verdiepen. Ik ben er ondertussen wel uit dat zelfs slim prompten niet echt helpt soms. :P

Oh ja, "one shot en ik kijk er niet meer naar" zou toch wel een béétje moeten kunnen? Al snap ik ook dat je niet zomaar Watchtower kunt opspinnen om vervolgens bij elke breaking change tegen ellende aan te kijken, dus een beetje op de hoogte blijven van ontwikkelingen vind ik wel prima. Een complete Office stack elke maand opnieuw uitdenken gaat me dan wél weer te ver.
Nextcloud heeft een eigen office oplossing aangekondigd die je kan overwegen: https://nextcloud.com/office/

Wat betreft watchtower: ook ik werd gek van die breaking updates en heb nu diun draaien, waardoor ik elke 2 weken mailtjes krijg over updates. Updaten doe ik dan handmatig wanneer ik tijd heb om te troubleshooten met mijn beperkte IT kennis.

NB. Misschien zijn er veel betere oplossingen voor jouw use case (en misschien ook voor de mijne), dus laat je goed informeren!
Pagina: 1 2 3 Laatste