FrambozenTaart schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:47:
We hadden natuurlijk kunnen weten dat de memerij deze run vroeg of laat weer helemaal los zou gaan, dusja prima toch om daar een gokje mee te wagen.
Het is altijd wel mooi, als je in de supermarkt staat let je ook niet echt op wat een ander koopt, je komt gewoon ff halen wat je nodig hebt. Maar als het om crypto gaat is het moord en brand als iemand memecoins in zijn mandje legt. Bemoei je lekker met je eigen zaken, toch. Daarom laat ik de laatste twee jaar ook mijn boodschappen thuis bezorgen, totaal geen zin meer in enige menselijke interactie.
Voor de critici: let er AUB ook even op dat we het in dit topic wel hebben over crypto en dat deze hyperspeculatieve hoerentroep de mensen met meeste greed en het minste moreel aantrekt, de goddeloze en bodemloze putten zonder ziel. Alleen meer is ooit genoeg.
Allemaal lege vuilniszakken.
Ik zelf vind die meme muntjes juist hartstikke geinig voor het greater fool plebs, dat ze ook het gevoel hebben goed bezig te zijn en winstjes maken. Doet me een beetje denken aan mijn tijd in India, waar ik wel eens een zak centen bij de bank ophaalde om deze op straat uit te strooien en dakloze weeskinderen ze op zien rapen zoals duiven die graan oppikken.
En dan lekker met een hamburger en een koud biertje toekijken hoe ze hongerig vechten om een grijpstuiver, machtig. In een wereld vol simpele zielen ligt vermaak tenslotte voor het oprapen.
Ben de laatste tijd een beetje aan het mijmeren over de volgende fase. Persoonlijk denk ik dat in het Westen uiteindelijk de middenklasse door inflatie, memecoins en belastingdruk wordt weggevaagd en dat je uiteindelijk uit gaat komen bij big corp die in Bitcoin komt speculeren om te compenseren voor afnemende winst doordat de koopkracht van de middenklasse is uitgeroeid.
Kan niet wachten tot Microstrategy bedrijven als Apple en Tesla financieel helemaal de moeder neukt met een dikke voorraad Bitcoinen waarmee ze speculatief gezien de wereld naar hun hand kunnen zetten.
Mooie tijden in het verschiet. En ja de markt is zich nog volop aan het ontwikkelen, we zitten nu simpelweg in de fase dat de jeugdige markt lekker eigenwijs is en straks met zijn gezicht op het beton valt.