Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 23:51
supaStylin schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:37:
Wat is het concession nu qua software en betrouwbaarheid anno juni 2025? Zijn we er inmiddels al? Ik vind het erg moeilijk om hiervan een inschatting te maken gezien de reviews vaak obv eerdere software was.

Met name geïnteresseerd in de echte showstopper bugs; je auto die niet van het slot gaat, 12V battery die ermee stopt en het niet werken van laders.
Voor mij is de software nog steeds ruim onvoldoende, zie ook mijn reactie hierboven. Het is zelfs zo erg dat mijn vrouw heeft gezegd: met deze auto gaan we niet op vakantie, ik heb er geen vertrouwen in. Ze vindt het vooral ook heel spannend dat we regelmatig de auto niet van het slot krijgen.

Daarnaast denk ik dat veel (software)problemen niet goed opgelost kunnen worden, omdat Geely bepaalde hardwarekeuzes heeft gemaakt bij de P4.

Maar goed, dat is mijn mening. Andere mensen storen zich er niet aan en rijden elke dag met veel plezier in de P4. Zelf zou ik hem op dit moment het liefst teruggeven aan Polestar. Of, als iemand interesse heeft in een P4 Performance met full options (behalve meegespoten trims en getinte ramen achter), stuur me dan gerust een PB. Het is dat de Renault 5 te klein is als vervanger. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:16
driehoek58 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:43:

Ik denk dat het logisch is dat vooral mensen met problemen hun weg naar het forum vinden, terwijl wie dagelijks zonder problemen geniet van z’n wagen, dat niet snel post. Dus bij deze mijn bijdrage!
Dank!

Ok, eens. Maar in NL zijn er 542 P4s verkocht. Geen idee hoeveel er op het forum rondzwerven. Het percentile verkocht vs problemen licht gevoelsmatig best hoog bij Zeekr/Polestar/Volvo vs Xpeng, Nio, Byd..maar ik kan er naast zitten.

Er kijken echt twee kampen te zijn. Gebruikers die hem aanraden ondanks kleine bugs en gebruiken die hem 100% afraden door ondtabiele software.

[ Voor 11% gewijzigd door supaStylin op 18-06-2025 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supaStylin
GuiltyNL schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Voor mij is de software nog steeds ruim onvoldoende, zie ook mijn reactie hierboven. Het is zelfs zo erg dat mijn vrouw heeft gezegd: met deze auto gaan we niet op vakantie, ik heb er geen vertrouwen in. Ze vindt het vooral ook heel spannend dat we regelmatig de auto niet van het slot krijgen.

Daarnaast denk ik dat veel (software)problemen niet goed opgelost kunnen worden, omdat Geely bepaalde hardwarekeuzes heeft gemaakt bij de P4.

Maar goed, dat is mijn mening. Andere mensen storen zich er niet aan en rijden elke dag met veel plezier in de P4. Zelf zou ik hem op dit moment het liefst teruggeven aan Polestar. Of, als iemand interesse heeft in een P4 Performance met full options (behalve meegespoten trims en getinte ramen achter), stuur me dan gerust een PB. Het is dat de Renault 5 te klein is als vervanger. 😊
Dit klinkt voor mijn echt gewoon als een defect product waar je beroep moet kunnen doen op garantie (probleem oplossen) of geld terug. Het is een auto van bijna 80k. Het niet starten/openen van je deur is echt niet acceptabel. Ik had verwacht dat deze problemen inmiddels wel opgelost zouden zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driehoek58
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-07 23:54
Als deur niet automatisch opent bij benaderen helpt aanraken van de klink bij het streepje en 1 sec wachten bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Bij mij dus niet @driehoek58 dat komt omdat Polestar de sleutel ontkoppelt als hij binnen een straal van 20 meter blijft liggen en ik parkeer naast mijn huiskamer. Dat is een vreemde feature, maar het wordt dan pas echt vervelend dat ik dus met NFC de auto moet openen en iedere ochtend het gastprofiel geladen wordt, waarbij mijn stoel, stuur en spiegels worden versteld.

Maar ja, ik heb nog een beetje hoop, binnenkort een serviceafspraak maken. Wie weet kunnen we een hoop fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:33
GuiltyNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:43:
Bij mij dus niet @driehoek58 dat komt omdat Polestar de sleutel ontkoppelt als hij binnen een straal van 20 meter blijft liggen en ik parkeer naast mijn huiskamer.
Ik ken het probleem. Ik heb daarom een Faraday zakje gekocht waar ik de keyfob in bewaar. Sinds ik dat doe heb ik nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Timmy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:58:
[...]

Ik ken het probleem. Ik heb daarom een Faraday zakje gekocht waar ik de keyfob in bewaar. Sinds ik dat doe heb ik nooit meer problemen gehad.
Ik heb hier ook sleutelkastje (hangt vlak bij oprit) van binnen bekleed met aluminiumfolie. Meer tegen "hacken" van signaal, maar werkt ook tegen dit issue neem ik aan.
Jammer dat ze voor de P4 niet gewoon knopjes hebben gemaakt op de keyfob, had vast een hoop ellende gescheeld. Anyway, we gaan het wel zien in november als ik de mijne krijg. Zijn we waarschijnlijk ook weer een paar updates verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
sbin schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:58:
Jammer dat ze voor de P4 niet gewoon knopjes hebben gemaakt op de keyfob, had vast een hoop ellende gescheeld.
Ik heb hiervoor altijd auto's gehad waar je met de keyfob (met knopjes) zonder handelingen en zonder problemen naar de auto kon toelopen en daar de deur openen en de auto starten. Nooit problemen gehad. Polestar heeft blijkbaar het wiel opnieuw uitgevonden en niet een bewezen techniek toegepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 20:24
Timmy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:13:
[...]

Ik heb hiervoor altijd auto's gehad waar je met de keyfob (met knopjes) zonder handelingen en zonder problemen naar de auto kon toelopen en daar de deur openen en de auto starten. Nooit problemen gehad. Polestar heeft blijkbaar het wiel opnieuw uitgevonden en niet een bewezen techniek toegepast...
Nou, die manieren waren dus onveilig, de methodes om dat op te lossen ook. Deze manier, eerst uit range raken is daar ook een poging voor. De Volvo deed het met de sleutel uit zetten op motion basis etc. Dus lastig probleem waarbij de pak de beste oplossing is, dus daar maar op wachten voor de Android gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mijn P4 geeft bij vrijwel elke korte rit minstens vier keer aan dat ik afgeleid of vermoeid zou zijn. Soms zo heftig dat de stoel zelfs in mijn rug begint te duwen. Mooi als het goed werkt, maar voor mij doet het dat niet. Je moet het systeem bovendien bij elke rit opnieuw uitschakelen. Blijkbaar vindt Polestar het nodig om dit standaard aan te zetten, omdat zij denken dat het geweldig werkt. In werkelijkheid is het vooral irritant. Zelfs in lange bochten waarin je juist verder vooruit kijkt, blijft het systeem volhouden dat ik niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

@GuiltyNL snelheid en vermoeidheid is verplichting van EU helaas. Polestar kan de werking verbeteren eens! Het moet er wel opzitten en elke x verplicht aanstaan! Hier kan Polestar niks aan doen

https://www.autoweek.nl/a...-nu-op-alle-nieuwe-autos/

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Aha! Die functionaliteit moet dan, in ieder geval voor mij, flink verbeteren. Want ook dit is bij mij een van de irritatiepunten. Ik kan ook een stickertje plakken op de camera :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:13
Je kan ook een Bokito Bril opzetten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5ziajPh6nxdcYX0Y1twskFvKdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLFTjqbgnDBVZIxWgEPPS4GO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:12
Gisteren een 2e proefrit gemaakt. De vorige was nov/dec dus andere temperaturen. De testwagen was een SM, verder met alles erop en eraan. Met 67% gaf die 402km aan - stuk beter dan mijn XC40 op 90% ;).
Eerder denk al wel bekend: nieuwe modellen krijgen fysieke knoppen, levering ligt nu op okt/nov.

Hoewel de gereden EV6 ook prima was vind ik de P4 toch wel een mooiere auto binnen en buiten dus denk dat dit hem wel gaat worden :).

Vraagje aan de mensen die de bio-attributed microtech bekleding hebben: hoe ervaren jullie dit met de huidige temperaturen? Twijfel met tailored knit wat er wat luchtiger uitzien. Alleen is de rest van de bekleding dan ook wat lichter. Volgens de adviseur trouwens niet bevattelijker voor (zwarte) vlekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-07 06:34
vond de tailored knit zelf ook mooi - het onderste deel van het interieur is dan lichter - komt begin augustus
de single motor gekozen met pluspakket - tailored knit - vond basis magnesium een mooie kleur voor de lak

[ Voor 32% gewijzigd door podloot op 21-06-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-07 21:11
Timmy schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:23:
[...]

De lederen stoelen zijn prima schoon te houden maar houd er wel rekening mee dat spijkerbroeken snel een blauwe waas achterlaten. Ik raad je aan om periodiek de stoelen met een leerreiniger te behandelen.

V2G komt, voor zover ik het goed begrepen heb, niet naar de P4. Wel V2L maar een planning is nog niet gecommuniceerd.
Gisteren nog eens met de P4 gaan rijden en de verschillende zetels vergeleken. Het lichte stoffen interieur bevalt me het meest. Ik vond die zetels veel beter zitten. Waarschijnlijk door de massage, koeling en het materiaal voelen de leren zetels veel harder.

Alleen lijkt het me nog moeilijker om deze zetels proper te houden.

V2G komt naar de P4. Dit is me nogmaals bevestigd. Exacte datum is wel nog niet gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 20:24
Davy_Rx schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:22:
[...]
.

V2G komt naar de P4. Dit is me nogmaals bevestigd. Exacte datum is wel nog niet gecommuniceerd.
Ik hoop het echt heel erg 👍👍👍
Ik moet m'n laadpaal eigenlijk moderniseren may wacht echt op de details zodat ik zeker weten iets koop dat ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Timmy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:58:
[...]

Ik ben ook overstag gegaan, hoewel ik in eerste instantie dwars was en het niet wilde doen. >:)

Maar, inderdaad, ook bij mij lost dit mijn probleem op! *O* Ik moet nu alleen iedere dag zowel op kantoor als thuis mijn sleutel opbergen in het zakje en voor vertrek er weer uit halen.

Deze heb ik trouwens, je krijgt twee zakjes en de sleutel past er prima in:

https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9200000132197501/

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
  • Laatst online: 30-06 22:24
BartWNL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:40:
[...]

Het schijnt dat de code invoeren van de email makkelijker werkt dan klikken op de knop in de email, dat was uiteindelijk ook de truc die bij mij werkte.

Het delen via airdrop of berichten gaat ook gesmeerd, kon makkelijk sleutel delen met vrouw. Heerlijk dat nu ook automatisch de juiste profielen laden.
Heb nu zelf als backup de pas mee, maar heb er wel vertrouwen in.
Als je jouw digital key deelt, hoe zit het dan met het profiel van de gedeelde key? Moet die persoon “hun” digital key die met hen gedeeld is specifiek koppelen aan een nieuw of ander profiel in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07 21:54
kmvoges schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:35:
[...]

Als je jouw digital key deelt, hoe zit het dan met het profiel van de gedeelde key? Moet die persoon “hun” digital key die met hen gedeeld is specifiek koppelen aan een nieuw of ander profiel in de auto?
Ja de gedeelde key wordt gezien als een nieuwe sleutel. Dus de nieuwe key zal niet werken met hetzelfde profiel en telkens het gastprofiel inladen, zolang het niet gekoppeld is aan een ander profiel.

Dus het beste is om een nieuw profiel aan te maken (of een ander reeds bestaand profiel te selecteren) en daar de gedeelde key aan te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmvoges
  • Laatst online: 30-06 22:24
BartWNL schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Ja de gedeelde key wordt gezien als een nieuwe sleutel. Dus de nieuwe key zal niet werken met hetzelfde profiel en telkens het gastprofiel inladen, zolang het niet gekoppeld is aan een ander profiel.

Dus het beste is om een nieuw profiel aan te maken (of een ander reeds bestaand profiel te selecteren) en daar de gedeelde key aan te koppelen.
Top! Werkt als een trein! Heb de P4 net een paar dagen en zal na wat meer rijervaring een kort verslag doen hier maar de eerste indrukken zijn ronduit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:08
Heeft iemand hier iets vernomen van de “hands off / eyes on”-functie?
Ik had hier een tijd geleden iets over gelezen, maar tot nu toe heb ik het nog nooit in de praktijk gezien. Tijdens mijn proefrit probeerde ik het terug te vinden, maar het leek niet aanwezig te zijn en de verkoper kon er ook niets over vertellen.

Daarnaast viel me tijdens de proefrit met de Single Motor op dat er een flinke vertraging zat in de gasrespons bij het stoplicht. Het duurde soms 3 tot 5 seconden voordat hij op volle kracht reageerde, terwijl het gaspedaal helemaal ingetrapt was. Weet iemand of dit gedrag uitgeschakeld kan worden?

Zit erg te twijfelen om de auto te leasen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daafinho
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-07 22:23
Na 4 jaar tevreden in een Tesla Model 3 te hebben gereden, stap ik nu over naar de Polestar 4 LRSM. Na een tweede proefrit waren we helemaal overtuigd. Mijn vrouw moest ik vooral overtuigen dat de auto beschikt over voldoende functionele kofferbak ruimte (dat is in de model 3 toch wel een min punt). Polestar Zwolle gaf de mogelijkheid om de tweede rit wat langer te rijden (2 uur ipv 1 uur), dit heeft ons uiteindelijk over de streep getrokken. De digitale binnenspiegel went vrij snel 😁

Tip: stel tijdens de proefrit de camera voor de digitale binnenspiegel goed in. Voor mij reed het een stuk prettiger toen de camera op de hoogste stand stond ingesteld (dat voelde veel natuurlijker aan).

De bestelling is inmiddels geplaatst en ik kan alles volgen via de app 😊 (levering december)
Specs: LRSM, Electron, Prime, met donkere bekleding. We vonden de lichtere bekleding eigenlijk mooier, maar met twee jonge kinderen werd dat toch afgeraden 😅

Ik volg dit forum al een tijdje als lezer, maar ik heb nu twee vragen die ik nog niet kon terugvinden:
1. Ik zag dat je bij de standaard 20 inch velgen het plastic kunt verwijderen (ziet er wat mooier uit). Heeft iemand dit gedaan? En merk je veel verschil in het verbruik?
2. In de app zie ik bij extra upgrades ook het elektrochromatische dak staan. Betekent dit dat deze optie op mijn auto zit? Ik heb hier namelijk niet bewust voor gekozen. Het was geen optie in de lease portaal van mijn werkgever, dus het zou een foutje kunnen zijn of zit dit tegenwoordig bij het prime pakket?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK3-Utom9lpvICkkpKTQF-eRss4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v3K1ojC0avO5F3suVAe8vWk8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Daafinho schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:36:

De bestelling is inmiddels geplaatst en ik kan alles volgen via de app 😊 (levering december)
Specs: LRSM, Electron, Prime, met donkere bekleding. We vonden de lichtere bekleding eigenlijk mooier, maar met twee jonge kinderen werd dat toch afgeraden 😅

Ik volg dit forum al een tijdje als lezer, maar ik heb nu twee vragen die ik nog niet kon terugvinden:
1. Ik zag dat je bij de standaard 20 inch velgen het plastic kunt verwijderen (ziet er wat mooier uit). Heeft iemand dit gedaan? En merk je veel verschil in het verbruik?
2. In de app zie ik bij extra upgrades ook het elektrochromatische dak staan. Betekent dit dat deze optie op mijn auto zit? Ik heb hier namelijk niet bewust voor gekozen. Het was geen optie in de lease portaal van mijn werkgever, dus het zou een foutje kunnen zijn of zit dit tegenwoordig bij het prime pakket?
Nice. Wij zijn december-levering-buddies :)
Ik denk idd dat je het electro chrom. dak als optie hebt, ik heb het iig niet erbij gekregen en staat ook niet in de app :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9aWYWsCsVBFqGTp7S9L0HqCMDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx0VcGIg1kqvFgWzvjXzr89A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:12
Bestelling hier ook doorgegeven voor een LRSM als vervanger van de P8. Begreep van de polestar dealer dat de leverperiode oktober / november zou zijn maar het ook oploopt. Als ik hierboven al een verwachtte leverdatum in december zie, dan moet m’n werkgever opschieten met de order plaatsen… :( Zou hem wel graag dit jaar op kenteken willen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 21:57
Kratos schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:15:
Heeft iemand hier iets vernomen van de “hands off / eyes on”-functie?
Ik had hier een tijd geleden iets over gelezen, maar tot nu toe heb ik het nog nooit in de praktijk gezien. Tijdens mijn proefrit probeerde ik het terug te vinden, maar het leek niet aanwezig te zijn en de verkoper kon er ook niets over vertellen.

Daarnaast viel me tijdens de proefrit met de Single Motor op dat er een flinke vertraging zat in de gasrespons bij het stoplicht. Het duurde soms 3 tot 5 seconden voordat hij op volle kracht reageerde, terwijl het gaspedaal helemaal ingetrapt was. Weet iemand of dit gedrag uitgeschakeld kan worden?

Zit erg te twijfelen om de auto te leasen!
De performance-cap onder de 50 is herkenbaar en is denk ik vooral gedaan om een paar redenen, 1) beperken wielspin aan het stoplicht (en bijbehorende bandenslijtage) en 2) om te zorgen dat de SM niet te snel is (en daardoor de DM niet meer verkoopt). Op de snelweg krijg je wel instant full power van de SM. Het maakt het acceleratiegedrag van de SM wel heel comfortabel. De DM is veel meer "ludacris".

Ik kom van een EQC400 4Matic met pakweg 750NM koppel als ik me niet vergis, en vond dat PS4SM ondanks de helft van dat koppel echt prima meekwam in vergelijking met die auto.

Je gaat er geen stoplichtsprintjes mee winnen daar heb je de DM voor nodig.
Je gaat er wel pulls op de snelweg mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Sander13371337 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:19:
[...]

De performance-cap onder de 50 is herkenbaar en is denk ik vooral gedaan om een paar redenen, 1) beperken wielspin aan het stoplicht (en bijbehorende bandenslijtage) en 2) om te zorgen dat de SM niet te snel is (en daardoor de DM niet meer verkoopt). Op de snelweg krijg je wel instant full power van de SM. Het maakt het acceleratiegedrag van de SM wel heel comfortabel. De DM is veel meer "ludacris".

Ik kom van een EQC400 4Matic met pakweg 750NM koppel als ik me niet vergis, en vond dat PS4SM ondanks de helft van dat koppel echt prima meekwam in vergelijking met die auto.

Je gaat er geen stoplichtsprintjes mee winnen daar heb je de DM voor nodig.
Je gaat er wel pulls op de snelweg mee winnen.
Ik herken dit ook in mijn ev6 rwd, hij bouwt de kracht zeer rustig op zelfs in de sportstand, jammer want er zit echt veel meer in, als ze die rwd's niet zouden dichtknijpen heeft een awd eigenlijk nauwelijks meerwaarde (maar zoals je zelf ook aangeeft is dat kisschien ook de reden).

Ik merk dat dat bij rwd tesla's veel minder het geval is en die direct veel meer kracht geven...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supaStylin
Knoop doorgehakt en LRSM besteld met 21" sport en knit. DM paste in het budget, maar het voordeel t.o.v. het nadeel (hogere bijtelling), tja...mezelf wijs gemaakt dat ik die 3.7 sec niet nodig heb. Hopen dat ik geen spjjt krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-07 06:35
Een vraagje over de achteruitkijkspiegel.
Zorgt een gepolariseerde zonnebril voor een slecht zicht in de spiegel?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

@GuiltyNL bekijk je app eens? Ik heb ineens een melding van ruitenvloeistof. Zijn er meerdere mensen met deze melding? Ik dacht dat er geen sensor inzat. Nu is het wel zo dat ik laatst met autowassen ding tot aan de nok toe gevuld heb 8)7 Hij kan dus niet eens leeg zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNuiKUL2_29Sr9ljA2p7oXFAp1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDYF9MsQKM5XzFoZEkIq0RnK.jpg?f=fotoalbum_large

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
@ThaDude Als ik die uitklap, dan die ik alleen 'Remvloeistof', maar het is wel opmerkelijk in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 18:04
ThaDude schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:37:
@GuiltyNL bekijk je app eens? Ik heb ineens een melding van ruitenvloeistof. Zijn er meerdere mensen met deze melding? Ik dacht dat er geen sensor inzat. Nu is het wel zo dat ik laatst met autowassen ding tot aan de nok toe gevuld heb 8)7 Hij kan dus niet eens leeg zijn...

[Afbeelding]
Interessant! Ik krijg deze ook opeens vandaag. Was ook verrast door het toch aanwezig zijn van een sensor maar begin nu te twijfelen of niet iedereen deze melding heeft gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 17:54
Bij mij is de ruitenwisservloeistof op dit moment echt helemaal op maar geen melding 🤷🏼‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBZiaEDb5oaegzWYBQ5FHhyf0PQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H7jyeGGIjsYRqUK6Wj8ukAZn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

@dnns85 het is bij mij ook weer verdwenen 8)7 Schiet mij maar lek.

Ps heb jij je banden niet heel hard?
Volgens mij mag ik er max 2,9 in hebben bij volle belading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 17:54
Ah geen idee eigenlijk. Nooit naar gekeken, denk door de dealer zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Nu online
In principe zou dat perfect met software kunnen, je geeft aan in de settings dat je hem hebt gevuld, ze calculeren hoeveel seconden je kan sprayen en als je onder de 20% van die seconden zit krijg je een melding (moet je natuurlijk wel iedere keer de teller resetten en altijd volledig vullen).

De ironie is alleen dat ik dit eerder van Tesla had verwact en niet van Polestar😂

Wellicht komt er nog zo'n feature en was wat je zag een voorproefje/leak

[ Voor 9% gewijzigd door izzet3838 op 07-07-2025 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07 21:54
Cpt. Peacock schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:33:
Een vraagje over de achteruitkijkspiegel.
Zorgt een gepolariseerde zonnebril voor een slecht zicht in de spiegel?
Nee spiegel blijft goed zichtbaar.
HUD is daarentegen amper meer te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 08-07-2025 08:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmy
En software versie 4.2.5 is ook op komst... De eerste dagen meestal alleen via de werkplaats en daarna via OTA (?).
  • Stabiliteitsverbeteringen middendisplay
  • Knop Bewerken nu toegevoegd aan de Favorieten-app en Snelkoppelingen-widget
    • Voorheen kon de widget alleen worden bewerkt door de app of snelkoppeling die je wilde bewerken ingedrukt te houden. Nu is er een knop Bewerken toegevoegd aan de rechterbovenhoek van de widget.
  • Waarschuwing snelheidslimiet uitgeschakeld. De functie bevat nu een knop waarmee de bestuurder de melding actief kan negeren
  • Verbeteringen aan de klimaatkalibratie van de airco
  • Parkeersensoren worden nu gedeactiveerd wanneer de autowasmodus actief is
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen
Verbeteringen aan ADAS
  • Pilot Assist gebruikt nu een nieuwe op AI-gebaseerde methode voor zijwaartse regeling, waarbij het rijpad binnen de rijstrook wordt gevolgd in plaats van alleen het midden. De besturing gaat nu op een natuurlijkere manier om met bochten.
    • Dit vermindert niet de verantwoordelijkheid van de bestuurder om de auto zo veilig mogelijk te besturen.
  • De rijbaanassistent is nu verbeterd zodat nu alleen stuurwieltrillingen kunnen worden ingesteld
    • Voorheen kon de rijbaanassistent alleen worden ingesteld op AAN of UIT, waarbij de AAN-instelling zowel stuuringrepen als -trillingen mogelijk maakte. Je kunt nu selecteren of je 'alleen trillingen' of 'trillingen en stuuringrepen' wilt wanneer je AAN selecteert. Houd er rekening mee dat de stuuringrepen nog steeds actief zijn voor ononderbroken strepen en randen op de weg.
  • Pilot Assist werkt nu tot 150 km/u. Als de snelheid hoger is dan 150 km/u tijdens het gebruik van Pilot Assist, wordt de zijwaartse regeling automatisch hervat wanneer de snelheid weer onder de 150 km/u komt.
  • Adaptieve cruisecontrol (ACC) werkt nu tot 180 km/u
  • Tuningverbeteringen aan ACC en Pilot Assist voor een soepelere acceleratie- en remervaring
  • Pilot Assist is verbeterd om onnodige remingrepen tijdens het rijden te voorkomen.
  • Waarschuwingssysteem "Geen bestuurder waargenomen" is verbeterd om het aantal foutieve meldingen te verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Nu online
Timmy schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:52:
• Waarschuwing snelheidslimiet uitgeschakeld. De
[/list]
Bedankt voor het delen.

Wat moet ik me hier precies bij voorstellen?

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste