Ik wou eigenlijk een A220 of A250 (benzine) kopen maar dat zijn voornamelijk importwagens.BluRay schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:52:
Zonde... want je sleept wel continue het extra gewicht mee van het accupakket.
Zelf heb ik deze week mijn A250E uit 2022 geruild voor een A180 2020. Beide W177 model.
Ik heb dit keer bewust gekozen voor een benzine model om de volgende redenen:
- Ik was er een beetje klaar mee om de auto steeds aan de laadpaal te hangen. Als ik naar de supermarkt ging verloor ik al zoveel range dat hij weer aan de lader moest om echt te kunnen profiteren van het elektrisch rijden. (Ik kwam ongeveer 50km ver met de huidige weersomstandigheden, in de zomer 60-65km haalbaar)
- Ik merk ook dat het steeds drukker wordt aan de publieke laadpaal. Ik was daarvan afhankelijk en kon daardoor soms niet laden.
- Ik heb al een keer een grote storing gehad waarbij ik de auto niet meer kon laden. Er bleek een regeleenheid (computer) defect.
- Wij hebben naast de A250E ook een Golf GTE gehad en die had toevallig ook een defecte computer, alleen dan in het accupakket. Geen goedkope reparatie kan ik je vertellen. Deze hebben we ook weg gedaan en hiervoor is in de plaats een Golf 1.5TSI teruggekomen. Geen PHEV meer voor ons dus:-)
De tips die ik je kan geven:
- De Golf GTE die wij hadden kende een charge stand waarbij de accu volledig opgeladen kon worden tijdens het rijden. De A250E laad maar beperkt bij tijdens het rijden. Om bij te laden (heb tot max 11km erbij gehaald) moet er in sport stand gereden worden.
- De Mercedes kent echt veel leuke verborgen functies. Ik kan je aanraden om het YouTube kanaal van Nick O’Leary te bekijken en de handleiding te lezen.
Als je niet gaat laden had je denk ik beter een benzine model kunnen kopen. De tank van de A250E is zo leeg omdat deze een stuk kleiner is dan die van de benzine modellen. Besluit je toch te laden kan je mooie cijfers halen met deze auto.
Mijn verbruik:
Elektrisch gereden: 32810
Totaal gereden: 54458
Verbruik benzine: 2.8l/100km
Verbruik elektrisch: 10.8kWh/100km
Net zo duur als de A250e. De benzinebakken zitten ook boven de ton meestal gelopen km's.
En de A250e heeft meestal veeeeel meer opties.
Heb wel spijt van m'n aankoop eigenlijk.
Enige leuke aan de bak is dat ik het lekker vind rijden door het elektrische.
Mja daar betaal ik dus nu extra voor. Om elektrisch te rijden