"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat kan, maar het is wel allemaal weggelaten uit het persbericht van de AvroTros.DevWouter schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:54:
[...]
Dreigende beweging, persoon schrikt en laat telefoon vallen waarmee ze fotografeerde.
Er zijn zoveel manieren dat je dit verhaal kan invullen.
Niet alleen dat, maar dan is toch de kapotte telefoon/camera daar ook bewijs van?Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Dat kan, maar het is wel allemaal weggelaten uit het persbericht van de AvroTros.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het is verteld uit hun perspectief zonder aannames over de andere persoon.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Dat kan, maar het is wel allemaal weggelaten uit het persbericht van de AvroTros.
Lees het artikel van de Telegraaf terug hoe vaak vullen ze Joost in?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Bewijs van wat? Heeft Joost haar aangeraakt? Schrok ze van Joost?Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Niet alleen dat, maar dan is toch de kapotte telefoon/camera daar ook bewijs van?
Voor je het weet deed ze een stap naar achter, struikelde over een kabel en liet de telefoon die ze slecht vast hield vallen.
Absoluut.Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Niet alleen dat, maar dan is toch de kapotte telefoon/camera daar ook bewijs van?
En als ze aan het filmen was dan staan daar toch beelden op die laten zien wat er werkelijk is gebeurd?DevWouter schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:00:
[...]
Bewijs van wat? Heeft Joost haar aangeraakt? Schrok ze van Joost?
Voor je het weet deed ze een stap naar achter, struikelde over een kabel en liet de telefoon die ze slecht vast hield vallen.
Absoluut niet zeker. Er kunnen tal van verklaringen zijn voor een kapotte telefoon.
Zelfs als dat is gebeurd is het misschien wel een flinke uithaal geweest. Je laat niet je telefoon vallen omdat iemand zijn vinger opsteekt.DevWouter schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:00:
[...]
Bewijs van wat? Heeft Joost haar aangeraakt? Schrok ze van Joost?
Gezien het aantal gebroken schermen die je links en rechts ziet, is het kennelijk niet zo makkelijk om zo'n ding vast te houden als jij wilt doen overkomen.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:02:
[...]
Zelfs als dat is gebeurd is het misschien wel een flinke uithaal geweest. Je laat niet je telefoon vallen omdat iemand zijn vinger opsteekt.
Waarom toch blijven speculeren…..Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:02:
[...]
Zelfs als dat is gebeurd is het misschien wel een flinke uithaal geweest. Je laat niet je telefoon vallen omdat iemand zijn vinger opsteekt.
We doen niets anders in dit topic. Zelfs als ik een krantenartikel plaats is dat ineens onbetrouwbaar “want Telegraaf”.
Wolly is al twee dagen aan het speculeren en teksten dusdanig aan het uitleggen dat zijn/haar/hen waarheid klopt. Terwijl er in werkelijkheid vooral veel onbekend is om hier vanachter ons toetsenbord over te oordelen.
Jij denkt dus ook dat Joost hier weinig kwalijk te nemen is?
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Probeer eens een krant inplaats van een opgeblazen tabloïd dat berucht is vanwege variatie met de waarheid.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:06:
[...]
We doen niets anders in dit topic. Zelfs als ik een krantenartikel plaats is dat ineens onbetrouwbaar “want Telegraaf”.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik geef al twee dagen quotes van bronnen, wat draag jij bij?bazzemans schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:06:
[...]
Wolly is al twee dagen aan het speculeren en teksten dusdanig aan het uitleggen dat zijn/haar/hen waarheid klopt. Terwijl er in werkelijkheid vooral veel onbekend is om hier vanachter ons toetsenbord over te oordelen.
Wildcard met glimlach in ontvangst nemen, en niet gaan.Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:41:
[...]
Ik geloof dat één van de mogelijkheden waar ze het over hadden als compensatie is om NL voor het ESF in Zwitserland een wildcard te geven voor de finale.
Die wildcard hersteld het verleden niet en daarmee ook de schade niet die gedaan is aan het liedje en de persoon.
Het enige signaal dat we ermee afgeven is dat we accepteren dat er met je voeten gespeeld mag worden.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
In het originele artikel staat hetzelfde als ik het via Google Translate lees. Er wordt gerept over meerder getuigen.Freee!! schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:08:
[...]
Probeer eens een krant inplaats van een opgeblazen tabloïd dat berucht is vanwege variatie met de waarheid.
Dan kan je natuurlijk de boodschapper aanvallen, maar ik vind het geloofwaardiger dan de speculaties van sommigen alhier.
Ik denk dat er meer aan de hand is dan AvroTros ons wilt laten doen geloven anders word je niet als eerste in 68 jaar op zo’n festival gediskwalificeerd.Maestro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:07:
Maar @Wolly het is me na 1,5 dag nog niet he-le-maal duidelijk...
Jij denkt dus ook dat Joost hier weinig kwalijk te nemen is?
Ad heeft ook een mooie analyse; https://www.ad.nl/show/in...-hebben-berispt~a028d05b/
[ Voor 45% gewijzigd door Chip. op 12-05-2024 20:14 ]
Met de reputatie van de Telegraaf geloof ik ze nog niet als ze afdrukken dat de zon in het oosten op komt.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Dan kan je natuurlijk de boodschapper aanvallen, maar ik vind het geloofwaardiger dan de speculaties van sommigen alhier.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
In tegenstelling tot jou probeer ik de bronnen neutraal te benaderen en niet gelijk conclusies te trekken. Lees maar een post van mij ergens terug waar ik ook aangeef dat we zeer waarschijnlijk nooit de gehele waarheid zullen weten, waardoor het vooral speculeren blijft.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Ik geef al twee dagen quotes van bronnen, wat draag jij bij?
Jij hebt vooral last van confirmation bias. Elke quote en bron die je plaatst, leg je dusdanig uit dat de conclusie die jij al getrokken hebt bevestigd wordt. Je vult blinde vlekken in met op speculatie gebaseerde aannames en verkoopt ze vervolgens als feiten. Terwijl dikwijls dat gewoon niet het geval is en er nog allerhande losse eindjes zijn door het gebrek aan informatie. Het begint echt heel irritant te worden.
De wildcard in ontvangst nemen en Joost Klein sturen, gaat de EBU leuk vinden.Bastie-88 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:10:
[...]
Wildcard met glimlach in ontvangst nemen, en niet gaan.
Die wildcard hersteld het verleden niet en daarmee ook de schade niet die gedaan is aan het liedje en de persoon.
Het enige signaal dat we ermee afgeven is dat we accepteren dat er met je voeten gespeeld mag worden.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Tja, ik denk dat de reden van diskwalificatie dezelfde is als waarom jij hem zo graag schuldig wil zien:Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:12:
[...]
Ik denk dat er meer aan de hand is dan AvroTros ons wilt laten doen geloven anders wordt je niet als eerste on 68 jaar op zo’n festival gediskwalificeerd.
"Het is een vervelend ventje!!"
Ik kende hem niet tot een paar weken geleden, had eerlijk gezegd dezelfde eerste indruk.
Maar dit komt op mij over als een enorme set-up vanuit de EBU...
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Je weet dat die 'bron' precies hetzelfde doet als dat wij hier doen? = speculeren.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:11:
[...]
In het originele artikel staat hetzelfde als ik het via Google Translate lees. Er wordt gerept over meerder getuigen.
Citaat van die bron:
Nou, Telegraaf, ook maar even GoT citeren dan...The EBU would not have acted as they did if they had not assessed the incident as very serious, says the source to Aftonbladet.
Dan zetten ze er ongetwijfeld een lach-band of een boe-band onder. Je raakt ze het hardst door niet te gaan.RobinNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:15:
[...]
De wildcard in ontvangst nemen en Joost Klein sturen, gaat de EBU leuk vinden.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als je niet zou gaan zou je meerdere landen om een dezelfde actie moeten vragen. Bijvoorbeeld Ierland om mee te beginnen. De deelneemster had een traumatische ervaring tijdens het Songfestival (eigen woorden van de deelneemster).Bastie-88 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:17:
[...]
Dan zetten ze er ongetwijfeld een lach-band of een boe-band onder. Je raakt ze het hardst door niet te gaan.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat is natuurijk een mooie "Waar rook is moet wel vuur zijn" redenatie.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:12:
[...]
Ik denk dat er meer aan de hand is dan AvroTros ons wilt laten doen geloven anders wordt je niet als eerste on 68 jaar op zo’n festival gediskwalificeerd.
Er is vast meer aan de hand maar ik heb veel meer de indruk dat Joost (en NL) hier gewoon erbij genaaid zijn.
“Kans Op Vervolging Joost Klein” was de oorspronkelijke kop. Wat staat er precies?
“Kans Op Vervolging Joost Is Klein” na een uurtje. Ze schrijven hun zooi zo ambigue dat het echt zonde van het papier of schijfruimte is.
Als jij de bron neutraal benadert en het Telegraaf artikel leest, wat lees je dan?bazzemans schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:15:
[...]
In tegenstelling tot jou probeer ik de bronnen neutraal te benaderen en niet gelijk conclusies te trekken. Lees maar een post van mij ergens terug waar ik ook aangeef dat we zeer waarschijnlijk nooit de gehele waarheid zullen weten, waardoor het vooral speculeren blijft.
Jij hebt vooral last van confirmation bias. Elke quote en bron die je plaatst, leg je dusdanig uit dat de conclusie die jij al getrokken hebt bevestigd wordt. Je vult blinde vlekken in met op speculatie gebaseerde aannames en verkoopt ze vervolgens als feiten. Terwijl dikwijls dat gewoon niet het geval is en er nog allerhande losse eindjes zijn door het gebrek aan informatie. Het begint echt heel irritant te worden.
Lees je dan ook dat er een camera kapot is? Dat er diverse getuigen zijn die zeggen dat hij zich zeer agressief gedroeg?
Met zijn nieuwe hit "Euromama".RobinNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:15:
[...]
De wildcard in ontvangst nemen en Joost Klein sturen, gaat de EBU leuk vinden.
Meer iets als "EBU F U".
Met welke reden?Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:20:
[...]
Dat is natuurijk een mooie "Waar rook is moet wel vuur zijn" redenatie.
Er is vast meer aan de hand maar ik heb veel meer de indruk dat Joost (en NL) hier gewoon erbij genaaid zijn.
Een anonieme bron. Nog nergens anders bevestigd. Journalistiek 1.0: één bron is geen bron. Hoe betrouwbaar het volgens de krant ook is.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:20:
[...]
Als jij de bron neutraal benadert en het Telegraaf artikel leest, wat lees je dan?
Lees je dan ook dat er een camera kapot is? Dat er diverse getuigen zijn die zeggen dat hij zich zeer agressief gedroeg?
Edit: en dan nog bevestigt het niet hetgeen jij beweert dat het zegt.
[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 12-05-2024 20:23 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar waarom zet je dit specifiek onder zijn bericht, en niet alle andere speculaties de andere kant op?
Voor het eerst in de geschiedenis iemand doelbewust willen diskwalificeren waarom precies? Omdat ie weleens irritant is? Ik vermoed zo dat er in de geschiedenis van het songfestival meer irritante artiesten zijn geweest...Maestro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Tja, ik denk dat de reden van diskwalificatie dezelfde is als waarom jij hem zo graag schuldig wil zien:
"Het is een vervelend ventje!!"
Ik kende hem niet tot een paar weken geleden, had eerlijk gezegd dezelfde eerste indruk.
Maar dit komt op mij over als een enorme set-up vanuit de EBU...
Ondertussen begin ik me af te vragen of die camerabediener de titel mens*) wel waardig is.hoevenpe schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:23:
Sowieso: cameravrouw is zo 1990, had tenminste cameramens moeten zijn...
*) Of persoon wat dat betreft, "mens" kan behoorlijk negatief uitgelegd worden (dat mens).
Het agressieve is ook bevestigd door de AvroTros, dus dat zal waar zijn. Taco Zimmerman heeft ook getuigen gesproken, dus die zijn er zeker.bazzemans schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:23:
[...]
Een anonieme bron. Nog nergens anders bevestigd. Journalistiek 1.0: één bron is geen bron. Hoe betrouwbaar het volgens de krant ook is.
Edit: en dan nog bevestigt het niet hetgeen jij beweert dat het zegt.
Voor de kapotte camera zullen we even afwachten wat daar nog meer aan info uitkomt, al noemde Cornald Maas gisteren natuurlijk al dat Joost de camera had weggeduwd en er dus contact was.
Daarnaast is het in dit topic een en al speculatie sinds het bericht kwam dat hij niet mocht optreden.
Mogelijk is ie met alle overige troubles en spanningen dit jaar buiten de acceptabele risico's gevallen.Sissors schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:25:
[...]
Maar waarom zet je dit specifiek onder zijn bericht, en niet alle andere speculaties de andere kant op?
[...]
Voor het eerst in de geschiedenis iemand doelbewust willen diskwalificeren waarom precies? Omdat ie weleens irritant is? Ik vermoed zo dat er in de geschiedenis van het songfestival meer irritante artiesten zijn geweest...
Helaas hadden ze níet de regie over de backfire.
Je verdraait hier makkelijk woorden. Gemakshalve, want dat pas beter bij jouw al getrokken conclusies. Bedankt voor dit duidelijke voorbeeld. Ze hebben bevestigd dat er een incident is geweest, waarbij Joost dreigend is geweest.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:26:
[...]
Het agressieve is ook bevestigd door de AvroTros, dus dat zal waar zijn.
Het zou ook wel erg vreemd zijn als ze niet zeker van hun zaak zouden zijn. Dat is geen bewijs voor een correct besluit. Ook een voorbeeld van jouw redenaties.Taco Zimmerman heeft ook getuigen gesproken, dus die zijn er zeker.
Zie, je kan het wel. Enigszins neutraal kijken. Jammer van je 'jumping to conclusions' aan de hand van de opmerking van Maas. Dat komt je wel goed uit natuurlijk, voor je al getrokken conclusie.Voor de kapotte camera zullen we even afwachten wat daar nog meer aan info uitkomt, al noemde Cornald Maas gisteren natuurlijk al dat Joost de camera had weggeduwd en er dus contact was.
Speculaties kun je moeilijk voorkomen als een organisatie als EBU zo niet transparant is in haar communicatie en handelwijze (waar dit incident van Joost niet alleen in staat). Het is een keuze om daar ook conclusies aan te verbinden, dat is onverstandig maar ben jij wel erg goed in.Daarnaast is het in dit topic een en al speculatie sinds het bericht kwam dat hij niet mocht optreden.
Maar wat dan? Ik heb nog niks gezien wat ook maar in de buurt komt van waarom de organisatie per se van hem af wilde. Ja ik weet, volgens sommige vanwege wat hij tijdens interview met Israeliers had gedaan, en dat de sponsor het gedwongen heeft, etc. Maar laten we wel wezen, een aantal andere artiesten hebben dat echt niet minder gedaan en die zijn niet gediskwalificeerd.Maestro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:29:
[...]
Mogelijk is ie met alle overige troubles en spanningen dit jaar buiten de acceptabele risico's gevallen.
Helaas hadden ze níet de regie over de backfire.
De competitie is voorbij: alcohol in onze lichamen afgebroken, hersencellen definitief afgestorven. Het was weer een amusant evenement met genoeg ophef, eenieder bedankt voor de pittige bevlogen discussie.
Voor de laatste keer dan maar:
https://www.ad.nl/show/in...-hebben-berispt~a028d05b/De verontwaardiging in Nederland, maar ook in Malmö bij andere artiesten was dit weekeinde groot. Maar wat AvroTros zaterdag naar buiten bracht was maar een deel van het verhaal. Wie Joost Klein de afgelopen week volgde, zag zijn irritatie groeien. Hij had het min of meer al aangekondigd nog voordat de week begon: ,,Ik wil bij alles wat ik doe altijd de controle hebben en het eerste dat ik na aankomst in Malmö moest inleveren, was de controle.”
Die zaterdag, een week voor de finale, bekritiseerde hij al openlijk de EBU, de organisatie die hem uiteindelijk van het festival zou verbannen. Het ging over het lekken van foto’s en filmpjes van de repetities, iets dat Klein als artiest zelf wil bepalen. ,,Ik betwijfel of de motivatie van de EBU achter het delen van die filmpjes goed is, of hun morele kompas wel helemaal klopt. Dat gezegd hebbende leg ik me er bij neer. Ik doe mee aan een wedstrijd en daar gelden regels.”
Sneren
Dat laatste voornemen kon hij niet in de praktijk brengen. Hij deelde ook later in de week nog sneren uit naar de EBU en het incident met de cameravrouw op donderdagavond was niet het eerste. Al op vrijdag sijpelde door dat de EBU Joost Klein eerder al zou hebben berispt voor een akkefietje achter de schermen.
Een officiële bevestiging daarvan bleef uit, maar Cornald Maas refereerde er zaterdagmiddag in bedekte termen aan toen hij vanuit het hotel naar de Malmö Arena vertrok. Het betrof dezelfde cameravrouw, die werkte voor de organisatie. ,,Joost is meerdere keren lastiggevallen door deze dame, er is een week geleden ook al een moment geweest, daar is een beetje gedoe over geweest. Joost heeft toen aangegeven dat hij het niet wilde, toch gebeurde het weer en daarna nog een keer.” Donderdag leidde het tot een incident dat zelfs de politie bezig zou houden. Maas: ,,Ik was er niet bij, maar voor zover ik weet heeft Joost met zijn hand haar telefoon naar beneden geduwd, meer stelde het niet voor.”
Nou, lees het bericht hierboven van Wolly maarSissors schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:33:
[...]
Maar wat dan? Ik heb nog niks gezien wat ook maar in de buurt komt van waarom de organisatie per se van hem af wilde. Ja ik weet, volgens sommige vanwege wat hij tijdens interview met Israeliers had gedaan, en dat de sponsor het gedwongen heeft, etc. Maar laten we wel wezen, een aantal andere artiesten hebben dat echt niet minder gedaan en die zijn niet gediskwalificeerd.
Als je dreigt door middel van dreigende gebaren dan ben je agressief, hoe wil je dat anders noemen vanuit een neutrale blik?bazzemans schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Je verdraait hier makkelijk woorden. Gemakshalve, want dat pas beter bij jouw al getrokken conclusies. Bedankt voor dit duidelijke voorbeeld. Ze hebben bevestigd dat er een incident is geweest, waarbij Joost dreigend is geweest.
[...]
Het zou ook wel erg vreemd zijn als ze niet zeker van hun zaak zouden zijn. Dat is geen bewijs voor een correct besluit. Ook een voorbeeld van jouw redenaties.
[...]
Zie, je kan het wel. Enigszins neutraal kijken. Jammer van je 'jumping to conclusions' aan de hand van de opmerking van Maas. Dat komt je wel goed uit natuurlijk, voor je al getrokken conclusie.
[...]
Speculaties kun je moeilijk voorkomen als een organisatie als EBU zo niet transparant is in haar communicatie en handelwijze (waar dit incident van Joost niet alleen in staat). Het is een keuze om daar ook conclusies aan te verbinden, dat is onverstandig maar ben jij wel erg goed in.
Of waarom leg jij het niet gewoon uit? Want in Wolly zijn berichten zie ik weinig wat de reden zou zijn dat ze hem doelbewust naar buiten wilde werken en dus de hele handel in scene hebben gezet om dat te bereiken. Echt, wat een samenzweringstheorieën worden hier erbij gehaald...
Een officiële bevestiging daarvan bleef uit = speculatie.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:35:
Incident met cameravrouw was niet eerste akkefietje: EBU zou Joost al eerder hebben berispt
[...]
https://www.ad.nl/show/in...-hebben-berispt~a028d05b/
Voorlopig hebben we de officiële verklaring van de AVROTROS, met wat meer achtergrond van Cornald Maas.
Al het andere is speculatie en het heeft weinig zin daarover te discussiëren.
[ Voor 19% gewijzigd door Ruzor op 12-05-2024 20:49 ]
Zelfs als het niet zo is, vind ik het heel raar dat "Ze bleef maar doorgaan met treiteren ondanks de gemaakte afspraken" geen verzachtende omstandigheid is geweest en voor háár geen consequenties heeft opgeleverd.Sissors schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:44:
[...]
Of waarom leg jij het niet gewoon uit? Want in Wolly zijn berichten zie ik weinig wat de reden zou zijn dat ze hem doelbewust naar buiten wilde werken en dus de hele handel in scene hebben gezet om dat te bereiken. Echt, wat een samenzweringstheorieën worden hier erbij gehaald...
Dat is op zijn minst toch wel verdacht te noemen.
Als het klopt dat er duidelijke afspraken waren gemaakt met de organisatie dat Klein niet gefilmd wil worden na een optreden, dan heeft die vrouw de gemaakte afspraken overtreden. Als Klein dan na paar keren herhalen aangeeft niet te filmen, kan je verwachten dat iemand de telefoon dan naar beneden duwt. Dat filmen van Klein zonder dat hij dat wil is namelijk vaker gebeurt, check maar tiktok.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:38:
[...]
Als je dreigt door middel van dreigende gebaren dan ben je agressief, hoe wil je dat anders noemen vanuit een neutrale blik?
Ik lees tussen de lijnen vooral door dat er al eerder aanvaringen met de EBU waren, irritaties ondanks afspraken niet te filmen niet nagekomen werden. Joost heeft dat klaarblijkelijk minder goed afgehandeld toen het irritatie-emmertje overliep. Dat was door de eerdere aanvaringen een mooi moment voor de EBU om Joost verdere deelname te weigeren.Sissors schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:44:
[...]
Wat er precies is voorgevallen moet de NPO (Avro-TROS) maar lekker met de EBU uitzoeken.
Maar alle commentaren hierover lezende is het wel duidelijk dat de EBU de organisatie en communicatie anders moet gaan inrichten.
Eventjes doorgelezen en het was dus de zoveelste keer dat dat cameramens zich niet aan de afspraken hield. Daarmee praat ik het gedrag van Joost niet goed, maar kan ik er wel begrip voor opbrengen. Persoonlijk zou ik al eerder de organisatie schriftelijk op de hoogte hebben gesteld, dat bij doorgaande schending van de afspraken er consequenties zouden kunnen volgen en dat de organisatie daar aansprakelijk voor zou zijn.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:35:
Incident met cameravrouw was niet eerste akkefietje: EBU zou Joost al eerder hebben berispt
[...]
https://www.ad.nl/show/in...-hebben-berispt~a028d05b/
Misschien waren ze bang voor een me-too'tje ofzo. Maar zoals ik eerder heb gezegd, als het is gegaan zoals AVROTROS heeft geschreven, dan vind ik diskwalificatie overdreven omdat ze daar zelf ook gewoon niet had moeten zijn. Waarom was ze daar als er afspraken gemaakt waren waar beide partijen akkoord mee waren dat er daar niet gefilmd zou worden?Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:47:
[...]
Zelfs als het niet zo is, vind ik het heel raar dat "Ze bleef maar doorgaan met treiteren ondanks de gemaakte afspraken" geen verzachtende omstandigheid is geweest en voor háár geen consequenties heeft opgeleverd.
Dat is op zijn minst toch wel verdacht te noemen.
Maar dat ze het specifiek op hem gemunt hadden? Nogmaals, waarom dan? Omdat ie een ego heeft? Een artiest met een ego? Zal vast de enige zijn...
Op vrijdag sijpelde door dat hij berispt was en de dag erop was er een soort-van bevestiging door Cornald Maas.Ruzor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:47:
[...]
Een officiële bevestiging daarvan bleef uit = speculatie.
Voorlopig hebben we de officiële verklaring van de AVROTROS, met wat meer achtergrond van Cornald Maas.
Al het andere is speculatie en het heeft weinig zin daarover te discussiëren.
Mogen we er dan van jou alleen maar over praten als het zwart op wit staat en getekend is door alle partijen?
Blijf met stijgende verbazing lezen hoe deze jongen verdedigt wordtTrishul schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Als het klopt dat er duidelijke afspraken waren gemaakt met de organisatie dat Klein niet gefilmd wil worden na een optreden, dan heeft die vrouw de gemaakte afspraken overtreden. Als Klein dan na paar keren herhalen aangeeft niet te filmen, kan je verwachten dat iemand de telefoon dan naar beneden duwt. Dat filmen van Klein zonder dat hij dat wil is namelijk vaker gebeurt, check maar tiktok.
Het is niet de Joost fucking Klein show. Het is het Eurovisie songfestival. Daar zijn camera's en de organisatie bepaald wat er gefilmd word en wat niet. Klaar en uit. Als je dat niet wil, moet je niet mee doen.
Er is een reden dat er weinig gevestigde namen mee doen aan het toernooi, die willen zich niet meer aanpassen aan regels van derden. Degene die hier een podium krijgen, doen dat wel. En meneer Klein kan niet eigenhandig gaan beslissen waar wel en niet gefilmd word, dan start ie maar een eigen festival.
Het staat of valt bij de vraag of deze vrouw (conform de afspraken die gemaakt zijn volgens de AvroTros) wel of niet mocht filmen. Zo ja, dan heb je een punt. Maar het lijkt erop dat dat niet zo is.PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:52:
[...]
Blijf met stijgende verbazing lezen hoe deze jongen verdedigd word![]()
Het is niet de Joost fucking Klein show. Het is het Eurovisie songfestival. Daar zijn camera's en de organisatie bepaald wat er gefilmd word en wat niet. Klaar en uit. Als je dat niet wil, moet je niet mee doen.
Er is een reden dat er weinig gevestigde namen mee doen aan het toernooi, die willen zich niet meer aanpassen aan regels van derden. Degene die hier een podium krijgen, doen dat wel. En meneer Klein kan niet eigenhandig gaan beslissen waar wel en niet gefilmd word, dan start ie maar een eigen festival.
En laten we wel wezen: ook artiesten mogen een beetje privacy hebben op zo'n event. Vrijwel de hele dag een camera op je snufferd is tamelijk heftig.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Van mij mag je over alles praten wat je wilt. Maar wees er wel bewust van dat je het over geruchten en speculatie hebt en dat het geen informatie vanuit 1e hand is. Ik zou het zeker niet voor waarheid aannemen en zo in dit topic deponeren.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:51:
[...]
Op vrijdag sijpelde door dat hij berispt was en de dag erop was er een soort-van bevestiging door Cornald Maas.
Mogen we er dan van jou alleen maar over praten als het zwart op wit staat en getekend is door alle partijen?
Naar mijn weten waren daar afspraken over gemaakt.PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:52:
[...]
Blijf met stijgende verbazing lezen hoe deze jongen verdedigt wordt![]()
Tja, ik heb eigenlijk verder niet veel uit te leggen... Noch de behoefte je ergens van te overtuigen.Sissors schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:44:
[...]
Ik heb momenteel een ander beeld van de gang van zaken dan jij hebt.
Ik hou het na de samenzweringstheorieën hier wél even bij, voordat de antisemieten en victimblamers weer over de tafel gaan vliegen.
Ja, precies.PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:52:
[...]
Bovendien zijn dat afspraken die je maakt met de regie, niet met individuele cameramensen. Voor zover bekend deed die vrouw gewoon haar werk.
... not as I do.
Sorry hoor, maar ik moet er wel om lachen. Er wordt hier 100x herhaald dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet lastiggevallen wilde worden.Ruzor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:55:
[...]
Van mij mag je over alles praten wat je wilt. Maar wees er wel bewust van dat je het over geruchten en speculatie hebt en dat het geen informatie vanuit 1e hand is. Ik zou het zeker niet voor waarheid aannemen en zo in dit topic deponeren.
De bron daarvoor? AvroTros. Is dat wel geloofwaardig dan? En iets wat een krant opschrijft inclusief twee referenties naar het verhaal niet?
Blijkbaar wel, indien er daadwerkelijk een afspraak was.PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:52:
[...]
Tot nu toe heb ik uit officiële bronnen enkel gezien dat er "verzoeken" zijn gedaan. En een verzoek is geen afspraak. Als er een afspraak ligt dat 25 kandidaten wel gefilmd worden en eentje niet, dan neem ik terug wat ik zei. Maar die kans lijkt mij astronomisch klein.Krisp schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:55:
[...]
Het staat of valt bij de vraag of deze vrouw (conform de afspraken die gemaakt zijn volgens de AvroTros) wel of niet mocht filmen. Zo ja, dan heb je een punt. Maar het lijkt erop dat dat niet zo is.
Die is wel goed te onderbouwen:PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:57:
[...]
Tot nu toe heb ik uit officiële bronnen enkel gezien dat er "verzoeken" zijn gedaan. En een verzoek is geen afspraak. Als er een afspraak ligt dat 25 kandidaten wel gefilmd worden en eentje niet, dan neem ik terug wat ik zei. Maar die kans lijkt mij astronomisch klein.
Tegen duidelijk gemaakte afspraken in is Joost gefilmd toen hij net van het podium af kwam en zich moest haasten naar de greenroom. Op dat moment heeft Joost herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Dit heeft geleid tot een dreigende beweging van Joost naar de camera.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Volgens RTL Boulevard is Klein rond 18.10 uur vanaf het Deense Roskilde Airport met een privévliegtuig naar Nederland gereisd, samen met zijn manager en beveiliger. Klein zou om 19.25 uur zijn aangekomen op Lelystad Airport. Vanaf daar vertrok de zanger in een geblindeerde auto.
Krisp schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:55:
[...]
Vrijwel de hele dag een camera op je snufferd is tamelijk heftig.
Als ITer is het best heftig veel naar een beeldscherm te moeten kijken.
Als.... nou ja ik heb mijn punt wel gemaakt.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
De AVROTROS heeft het van Joost zelf of was er misschien zelf bij aanwezig. De kranten hebben het van horen zeggen, precies ook wat de woorden sijpelde door aangeven.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:57:
[...]
Sorry hoor, maar ik moet er wel om lachen. Er wordt hier 100x herhaald dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet lastiggevallen wilde worden.
De bron daarvoor? AvroTros. Is dat wel geloofwaardig dan? En iets wat een krant opschrijft inclusief twee referenties naar het verhaal niet?
Vergeet niet dat de Zweedse NOS (SVT) het had over dat het een fysieke aanvaring was, iets wat door de politie en de AVROTROS duidelijk ontkend is.
Wellicht komt dat "verdedigen" ook omdat er gevoelsmatig (want vooral speculatie en weinig echte feiten bekend) er wel erg hard is opgetreden met een diskwalificatie. Hetgeen ook het standpunt is van Avro-Tros. Of dat terecht is of niet? Joost mag het weten.PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:52:
[...]
[...]
Precies dit.Thalaron schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Je kan toch vinden dat iets goed in elkaar zit zonder dat je het leuk vindt?
Er zijn ook films/ documentaires die mijns inziens goed gemaakt zijn, maar niet mijn ding zijn.
Ook kan iets niet best gemaakt zijn maar toch leuk.
Europapa is niet mijn smaak, maar het is een perfect songfestivalnummer (en een hit).
In 1988 hebben de Britten Bill Drummond en Jimmy Cauty (voor de 45-plussers onder ons beter bekend als The KLF) een boek geschreven: "The Manual". Dat boek is een "kookboek" voor hits - er staat precies in beschreven hoe je een popnummer opbouwt dat een grote kans heeft om een hit te worden. Ze hebben het truukje zelf nadien nog een aantal keer gedaan tot de lol er wel vanaf was, om vervolgens met veel bombarie uit de muziekindustrie te stappen (en hun hele backlog op "deleted" te zetten).
Anyway...
Europapa is -bewust of toevallig- volgens de regels uit dat boek opgebouwd.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Die communiceert dus niet.

Zoals ik het gelezen en begrepen heb, was dit een afspraak met de organisatie, niet slechts met de regie. En als dat zo is, deed die vrouw niet haar werk maar viel ze tegen de afspraken in iemand lastig, die daar op dat moment (laatste deelnemer, haasten naar de Green Room) niet van gediend was.Clush schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:57:
[...]
Ja, precies.
Bovendien zijn dat afspraken die je maakt met de regie, niet met individuele cameramensen. Voor zover bekend deed die vrouw gewoon haar werk.
De EBU zal je dat niet zien doen.. die is niet zo van de transparantie.
Laat dat nou net zijn waardoor deze discussies ontstaan en de EBU dat kan wegnemen door transparanter te worden. Leermomentje, hopelijk gaat het in 2025 flink anders.
Ben niet van de geen speculatie politie. Volg het topic half en geef soms een reactie als ik daar zin in heb.Sissors schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:25:
[...]
[...]
Heb overigens al eerder dit punt gemaakt. Geldt inderdaad ook voor speculaties de andere kant op.
Edelweiss!Heroic_Nonsense schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:05:
[...]
Precies dit.
Europapa is niet mijn smaak, maar het is een perfect songfestivalnummer (en een hit).
In 1988 hebben de Britten Bill Drummond en Jimmy Cauty (voor de 45-plussers onder ons beter bekend als The KLF) een boek geschreven: "The Manual". Dat boek is een "kookboek" voor hits - er staat precies in beschreven hoe je een popnummer opbouwt dat een grote kans heeft om een hit te worden. Ze hebben het truukje zelf nadien nog een aantal keer gedaan tot de lol er wel vanaf was, om vervolgens met veel bombarie uit de muziekindustrie te stappen (en hun hele backlog op "deleted" te zetten).
Anyway...
Europapa is -bewust of toevallig- volgens de regels uit dat boek opgebouwd.

Want alleen de EBU is een officiële bron? Joost zelf zou niet als bron kunnen dienen, de cameravrouw ook niet, alleen de EBU is dus een geldige bron?
Aangezien je aangaf nog niet gezien te hebben dat er in een officiële bron gesproken werd over dat over het filmen afspraken gemaakt waren.
Volgens mij is dat juist het enige dat officieel naar buiten is gebracht, volgens mij is er verder geen enkel officieel statement uitgebracht door iemand over dat er wel verzoeken waren maar niet dat daar afspraken over waren (dan heb ik het over formele verzoeken van te voren en niet in the heat of the moment het vragen van Joost om te stoppen met filmen).
Pssst, finale is al geweest.
Zwitserland heeft gewonnen, Joost alweer thuis.
Het lange weekend is voorbij: wellicht een idee om te genieten van de laatste zonnestralen, bijbehorende vuurkorf met wijntje ipv gedoe van gisteren.
De organisatie zelf zwijgt natuurlijk hierover, of laat ik het zo zeggen: het is niet in hun belang om van begin af aan duidelijkheid te geven. Ze hadden natuurlijk gewoon duidelijkheid kunnen geven over die afspraken, maar ze hebben gekozen om dat niet te doen 'in het kader van het lopende onderzoek'.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Als ik mondeling met iemand afspreek dat ik niet gefilmd wil worden dan is dat toch voldoende?
Van wat ik weet heeft Klein aangegeven iets niet te willen. Punt.
Of het een publiek event is lijkt mij echt irrelevant.. je geeft een grens aan en daar heeft men gehoor aan te geven..
Dit is een account.
Dus als AvroTros het zou horen van Joost is het ok. Als een krant het hoort van een getuige is het niet ok.Ruzor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:03:
[...]
De AVROTROS heeft het van Joost zelf of was er misschien zelf bij aanwezig. De kranten hebben het van horen zeggen, precies ook wat de woorden sijpelde door aangeven.
Vergeet niet dat de Zweedse NOS het had over dat het een fysieke aanvaring was, iets wat door de politie en de AVROTROS duidelijk ontkend is.
Wat mij betreft kan iedereen zelf invullen wat waar en niet waar is en moet daar gewoon over gesproken kunnen worden. Als iemand vindt dat een krantenbericht geloofwaardig is dan mag die persoon dat ook zo benoemen, net als dat iemand anders het persbericht van AVROTROS geloofwaardig vindt en dat als de (enige) waarheid bestempelt.
Hoe gaan we dan nu om met het feit dat de AVROTROS en de EBU betwisten wat er is gebeurd?
Ik wil ook wel eens wat.. dat betekent niet dat ik dan ook maar krijg wat ik wil als een verwend kindGrvy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:16:
Hoezo moet die afspraak "officieel" zijn en op papier staan?
Als ik mondeling met iemand afspreek dat ik niet gefilmd wil worden dan is dat toch voldoende?
Of het een publiek event is lijkt mij echt irrelevant.. je geeft een grens aan en daar heeft men gehoor aan te geven..
Ik ken de contracten niet, maar als daar instaat dat er gefilmd mag worden door de organisatie, dan heb je daar maar mee te dealen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
De jurypuntentelling is natuurlijk op een opname gebaseerd.
Het artikel gaat hier wel de mist in:
Bij 1,2,3 gaat puntentelling van 12 naar 10 naar 8. 2 punten verschil dus. Daar is geen rekening mee gehouden.Zwitserland behaalde uiteindelijk 591 punten. Als Nederland bij alle landen eerste was geworden, dan had Zwitserland nog wel wat punten ingeleverd. Maar dat kunnen er niet meer dan 38 zijn, en dus had Zwitserland altijd op 553 punten geëindigd. Dat is meer dan Nederland met dit juryresultaat had kunnen halen.
Mondelinge afspraken in een omgeving waar miljoenen omgaan bevestig je in de regel schriftelijk.Grvy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:16:
Hoezo moet die afspraak "officieel" zijn en op papier staan?
Meh, als ik op een publieke stand sta en ik maak een afspraak met een bezoeker dan is dat tussen mij en hen niet met de organisatie dus oneens.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Mondelinge afspraken in een omgeving waar miljoenen omgaan bevestig je in de regel schriftelijk.
@St@m complete dooddoener, mensen zijn mensen geen organisaties. Als ik een persoonlijke grens aangeef zijn de regels van de organisatie irrelevant.
Dit is een account.
Er zijn ook genoeg artiesten die met festivals afwijkende afspraken maken wat ze wel en niet willen.St@m schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Ik wil ook wel eens wat.. dat betekent niet dat ik dan ook maar krijg wat ik wil als een verwend kind
Ik ken de contracten niet, maar als daar instaat dat er gefilmd mag worden door de organisatie, dan heb je daar maar mee te dealen.
Contract of niet, als je die afwijkende afspraak met de EBU maakt en men gaat daarmee akkoord dan heb je daar als EBU ook maar mee te dealen.
Wat bedoel je met een publieke stand?Grvy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Meh, als ik op een publieke stand sta en ik maak een afspraak met een bezoeker dan is dat tussen mij en hen niet met de organisatie dus oneens.
Wat een onzin. Zal je baas leuk vinden als je als persoonlijke grens gaat aangeven dat je voortaan om 14:00 weggaat, als je volgens je contract moet werken tot 17:00.Grvy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Meh, als ik op een publieke stand sta en ik maak een afspraak met een bezoeker dan is dat tussen mij en hen niet met de organisatie dus oneens.
@St@m complete dooddoener, mensen zijn mensen geen organisaties. Als ik een persoonlijke grens aangeef zijn de regels van de organisatie irrelevant.
Klopt, dus de afwijkende afspraken moeten er dan wel zijn. Nou, laat maar zien dan Avrotros. Zij claimen dat er afspraken zijn gemaakt toch?ed1703 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Er zijn ook genoeg artiesten die met festivals afwijkende afspraken maken wat ze wel en niet willen.
Contract of niet, als je die afwijkende afspraak met de EBU maakt en men gaat daarmee akkoord dan heb je daar als EBU ook maar mee te dealen.
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 12-05-2024 21:26 ]
.duidelijk gemaakte afspraken
Als die mondeling zijn gemaakt heb je wel een uitdaging om te beweren dat ze duidelijk gemaakt zijn.
En.. we gaan dingen in het absurde trekken om een punt te maken. Goed argument.St@m schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Wat een onzin. Zal je baas leuk vinden als je als persoonlijke grens gaat aangeven dat je voortaan om 14:00 weggaat, als je volgens je contract moet werken tot 17:00.
Ook hierin natuurlijk met gezond verstand, aangeven dat je niet gefilmd wilt worden na een optreden die een mentale impact op je heeft is compleet wat anders dan je werk niet doen en een grens op werktijd zetten.
Maargoed; we gaan het niet eens worden, dus prima.
Dit is een account.
De discussie lijkt er nu vooral over te gaan of er wel of geen afspraak was, alsof dat een vrijbrief is om je te kunnen misdragen.Freee!! schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:05:
[...]
Zoals ik het gelezen en begrepen heb, was dit een afspraak met de organisatie, niet slechts met de regie. En als dat zo is, deed die vrouw niet haar werk maar viel ze tegen de afspraken in iemand lastig, die daar op dat moment (laatste deelnemer, haasten naar de Green Room) niet van gediend was.
Ten eerste is het onduidelijk OF er een afspraak was (een verzoek is geen afspraak). Ten tweede kan je zo'n ogenschijnlijk simpele afspraak op veel verschillende manieren maken:
- 'we zenden geen beelden uit van de gang van podium naar green room'
- 'er mogen geen beelden gemaakt worden van de gang van podium naar green room'
- 'er mogen uberhaupt geen camera's aanwezig zijn in de gang van podium naar green room'
Maar ik vind zelf dat dat er niet echt toe doet. Ook als er afspraken geschonden zijn en zelfs als de vrouw irritant aanwezig was tegen jouw verzoek in: je gedraagt je gewoon. Je doet gewoon normaal, en dat is helemaal niet zo moeilijk als sommigen hier lijken te denken.
Ik ben het er mee eens dat het ogenschijnlijk een erg zware straf is, de communicatie rond het incident nogal te wensen over laat, en een en ander waarschijnlijk beter opgelost had kunnen worden. Allemaal punten waar ik (voorlopig) wel in mee kan. Maar 'aan het einde van de dag' heeft meneer Joost Klein het toch echt zelf verkloot door zich als een diva te gedragen.
We kunnen allemaal heel boos zijn op de snowflake cameravrouw en de woke organisatie, maar als Joost zich niet 'misdragen' had (ernstig of niet ernstig) was er niks aan de hand geweest.
... not as I do.
Die nogal logisch is omdat dat land momenteel niet echt op een goede manier bezig is. Iets wat eerder wel een reden is geweest om een land niet mee te laten doen.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:56:
[...]
Ja vast, alle oproepen om Israel uit te sluiten voor en tijdens het festival.
Hij stelt een vraag. En dat dat een ongewenste vraag is voor Israël snap ik, maar dat maakt hem nog geen idioot.Artiesten die openlijk Israel uitsloten, de heer Klein die als een idioot op een persconferentie optreedt wanneer Israel wat gevraagd wordt….
Zowel de cameravrouw als een van de grote sponsoren van de EBU zijn Israëlisch Die link is nogal lastig naast je neer te leggen als je ziet wat er is gebeurd.En dan nu ook nog dat filmpje van die rare kip waarin hij in feite Israel de schuld geeft.
Grotendeels wel dus. Zeker omdat Israël dus al verschillende klachten heeft gekregen over hun gedrag. Dit is dus geen losstaand incident geweest, maar 1 van de velen.En dan is het de schuld van Israel omdat een Israëlische journalist wat vragen stelt in een filmpje en een andere meid een foto maakt terwijl Joost dat niet wil….
Helaas, maar je kunt dit hele gedoe met geen mogelijkheid los van Israël zien. Daarvoor zijn er teveel dingen gebeurd waar niets mee is gedaan, terwijl Joost er wel gelijk wordt uitgeknikkerd. En daarmee zeg ik niet dat het dus een bewuste actie is geweest, want daar kunnen we niets over zeggen. Ik stel wel dat Israël aan alle kunten hier een invloed heeft gehad met hoe het is gelopen.
[removed]
Ik vind het helemaal prima dat jij roddelbladen en via-via geloofwaardig vindt. Maar gebruik het hier alleen niet alsof het de waarheid is.Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Dus als AvroTros het zou horen van Joost is het ok. Als een krant het hoort van een getuige is het niet ok.
Wat mij betreft kan iedereen zelf invullen wat waar en niet waar is en moet daar gewoon over gesproken kunnen worden. Als iemand vindt dat een krantenbericht geloofwaardig is dan mag die persoon dat ook zo benoemen, net als dat iemand anders het persbericht van AVROTROS geloofwaardig vindt en dat als de (enige) waarheid bestempelt.
Hoe gaan we dan nu om met het feit dat de AVROTROS en de EBU betwisten wat er is gebeurd?
Punt is dat EBU zegt dat de cameravrouw een 'ander verhaal' heeft, maar er niet bij verteld wat dat verhaal dan is. Dus daar hebben we helemaal niets aan. Wellicht dat we dat later nog horen of überhaupt meer krijgen te horen na het politieonderzoek.
Beweren dat de cameravrouw Israëlisch is mag je wel even onderbouwen, denk ik.
Daarnaast deelt denk ik ook niet iedereen je mening over Israël.
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 12-05-2024 21:31 ]
Zowel de EBU als AVROTROS stellen niet dat Israël ermee te maken heeft. Daarnaast ging het idiote gedrag van Joost Klein niet alleen om zijn opmerking, maar ook om het feit dat hij daar onder een vlag zichzelf verstopt. De Griekse(?) deelneemster deed opzichtig alsof ze sliep bij de persconferentie met Israël, erg gezellig was het allemaal niet.redwing schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:28:
[...]
Die nogal logisch is omdat dat land momenteel niet echt op een goede manier bezig is. Iets wat eerder wel een reden is geweest om een land niet mee te laten doen.
[...]
Hij stelt een vraag. En dat dat een ongewenste vraag is voor Israël snap ik, maar dat maakt hem nog geen idioot.
[...]
Zowel de cameravrouw als een van de grote sponsoren van de EBU zijn Israëlisch Die link is nogal lastig naast je neer te leggen als je ziet wat er is gebeurd.
[...]
Grotendeels wel dus. Zeker omdat Israël dus al verschillende klachten heeft gekregen over hun gedrag. Dit is dus geen losstaand incident geweest, maar 1 van de velen.
Helaas, maar je kunt dit hele gedoe met geen mogelijkheid los van Israël zien. Daarvoor zijn er teveel dingen gebeurd waar niets mee is gedaan, terwijl Joost er wel gelijk wordt uitgeknikkerd. En daarmee zeg ik niet dat het dus een bewuste actie is geweest, want daar kunnen we niets over zeggen. Ik stel wel dat Israël aan alle kunten hier een invloed heeft gehad met hoe het is gelopen.
Wat is je bron dat de cameravrouw Israëlisch is? Ik heb alleen gelezen dat ze bij of voor het EBU werkt.
Kan je trouwens ook aangeven waarom je denkt dat de Israëlische sponsor er iets mee te maken heeft? Dat is toch gewoon een privaat bedrijf neem ik aan?
[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 12-05-2024 21:44 ]
Tot dusver geen discussie.Clush schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:26:
[...]
De discussie lijkt er nu vooral over te gaan of er wel of geen afspraak was, alsof dat een vrijbrief is om je te kunnen misdragen.
Ten eerste is het onduidelijk OF er een afspraak was (een verzoek is geen afspraak). Ten tweede kan je zo'n ogenschijnlijk simpele afspraak op veel verschillende manieren maken:
- 'we zenden geen beelden uit van de gang van podium naar green room'
- 'er mogen geen beelden gemaakt worden van de gang van podium naar green room'
- 'er mogen uberhaupt geen camera's aanwezig zijn in de gang van podium naar green room'
Naar ik heb vernomen, was dit niet de eerste keer dat die vrouw de fout in ging. Dat maakt niet, dat ik het goedkeur, maar ik kan het me wel levendig voorstellen.Maar ik vind zelf dat dat er niet echt toe doet. Ook als er afspraken geschonden zijn en zelfs als de vrouw irritant aanwezig was tegen jouw verzoek in: je gedraagt je gewoon. Je doet gewoon normaal, en dat is helemaal niet zo moeilijk als sommigen hier lijken te denken.
Als die misdraging niett uitgelokt was door herhaalde schending van de afspraken, was er ook niets aan de hand geweest.Ik ben het er mee eens dat het ogenschijnlijk een erg zware straf is, de communicatie rond het incident nogal te wensen over laat, en een en ander waarschijnlijk beter opgelost had kunnen worden. Allemaal punten waar ik (voorlopig) wel in mee kan. Maar 'aan het einde van de dag' heeft meneer Joost Klein het toch echt zelf verkloot door zich als een diva te gedragen.
We kunnen allemaal heel boos zijn op de snowflake cameravrouw en de woke organisatie, maar als Joost zich niet 'misdragen' had (ernstig of niet ernstig) was er niks aan de hand geweest.
Nogmaals, ik keur de reactie van de heer Klein niet goed, maar om de schuld nu alleen bij hem te leggen ...
Ik gebruik het zoals ik je net uitleg, net als ieder ander artikelen en quotes gebruikt om een punt te maken.Ruzor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:31:
[...]
Ik vind het helemaal prima dat jij roddelbladen en via-via geloofwaardig vindt. Maar gebruik het hier alleen niet alsof het de waarheid is.
Misschien eerst eens even geduld hebben tot er meer informatie is en niet al van te voren een conclusie trekken?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mijn enige conclusie tot zoverre is dat EBU communicatief behoorlijk wat steken heeft laten vallen. En ik heb zo'n vermoeden, dat vrijwel iedereen hier het daar over eens is.gambieter schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:32:
Wat een vermoeiend topic zo. Men neemt eerst een stelling in en gaat daar vanuit redeneren, zonder ook maar enige objectiviteit in oog te nemen. En dat gaat alle kanten op.
Misschien eerst eens even geduld hebben tot er meer informatie is en niet al van te voren een conclusie trekken?
Dit topic is gesloten.
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!
We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.
Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.
Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.