Eurovision Song Contest 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 58 Laatste
Acties:
  • 188.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
fsfikke schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Waaruit maak je op dat er geen eerlijk proces gevolgd is? Ze hebben ongeveer 24h overleg gehad voordat het tot de diskwalificatie kwam. Niet eens de Avrotros heeft beweerd dat dit oneerlijk verlopen is? Of is het oneerlijk omdat ze jou niet gebeld hebben
Daar hebben een heel rechtssysteem voor uitgevonden. Of desnoods een onafhankelijke commissie... niet in de achterkamertjes van de EBU in ieder geval. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

stylezzz schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Daar hebben een heel rechtssysteem voor uitgevonden. Of desnoods een onafhankelijke commissie... niet in de achterkamertjes van de EBU in ieder geval. :)
Dus scheidsrechters mogen eigenlijk helemaal geen rode kaarten uitdelen? Interessant!

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:42
Ja, lekker nummer. Voor mij het hoogtepunt van deze editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:47
Bor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:24:
Het voordeel dat we niet hebben gewonnen (understatement) is natuurlijk wel dat we komend jaar dit steeds meer geld verslindende rariteitenkabinet wat het tegenwoordig is geworden niet hoeven te organiseren.

Een feest met core values "universality and inclusivity" waarbij mensen zonder eerlijk proces worden gecancelled,
Volgens mij gaan we er nooit achter komen wat er precies is gebeurd, maar er zijn meer bedrijfsculturen waar een halve bedreiging ook direct tot ontslag leidt.
Een feest waarbij we het ene land dat verwikkeld is in een offensieve oorlog uitsluiten maar het andere land dat ook verwikkeld is in een offensieve oorlog vrolijk mee laten doen. Waarbij we duidelijk met een dubbele standaard meten.
Het maakt natuurlijk wel uit of je vanwege een ideologisch standpunt over de landsgrenzen een ander land aanvalt, of dat je na een terroristische aanslag op eigen gebied een ander gebied binnenvalt om de dreiging te neutraliseren.
Een feest waarbij je hoe meer afwijkend je van de norm bent hoe meer kans je op winst maakt. Het festival waarbij we het publiek thuis bespelen met "anti boeh" techniek, met geluidsbanden met gejuich en applaus, waarbij de echte sfeer in de zaal op beeld wordt vermeden, waarbij het al lang niet meer om de liedjes gaat maar om de gehele show
Ik denk dat het niet verkeerd is dat "andersdenkenden" een tijdje oververtegenwoordigd zijn om het nieuwe normaal vast te stellen, ook al vind ik het zelf ook too much. In veel (ook Europese) landen is er nog niet veel tolerantie.
Van mij mag het om de hele show eromheen gaan, dat maakt het leuk. Door het alleen om de liedjes te laten gaan bagatelliseer je alles wat er omheen gedaan en geregeld wordt. Imo kunnen we het ook hernoemen naar het Euroshowfestival, al zit het idee van show natuurlijk ook al in festival.
Een feest waarbij de telling op geen enkele manier is te controleren en waarbij we hoe meer we ons best doen om politiek buiten de deur te houden meer en meer politiek in het programma introduceren.
Kwestie van zero tolerance invoeren :+
Ik snap wel dat er politiek in zit, want dat is wat de mensen het veel doet, dus daar gaat muziek over.
Alleen is het dan wel jammer dat vanuit elk land maar 1 politiek standpunt ingenomen kan worden.
Wel opvallend dat het zo weinig over klimaat gaat...
Een feest waarbij deelname rond de half miljoen euro schijnt te kosten waarbij een kwart miljoen aan belastinggeld over de balk wordt gesmeten.

Het is een farce geworden.

Eigenlijk had feest tussen quotes gemoeten. :X
250k is natuurlijk peanuts in vergelijking met de andere overheidsuitgaven.
Volgend jaar in Zwitserland wordt nog duurder :o
Ik stel voor dat Krezip thuisblijft :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

fsfikke schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Waaruit maak je op dat er geen eerlijk proces gevolgd is? Ze hebben ongeveer 24h overleg gehad voordat het tot de diskwalificatie kwam. Niet eens de Avrotros heeft beweerd dat dit oneerlijk verlopen is? Of is het oneerlijk omdat ze jou niet gebeld hebben :p
Wanneer je iemand veroordeeld tot een straf zonder dat er daadwerkelijk schuld is aangetoond (het onderzoek loopt nog) heb je wat mij betreft geen eerlijk proces gevolgd.
Oh dat valt me nog alleszins mee.
Dat is excl alle bijkomende kosten begrijp ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 12-05-2024 10:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

mitsumark schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:42:
[...]
250k is natuurlijk peanuts in vergelijking met de andere overheidsuitgaven.
Dat is absoluut waar maar een semi whatabout maakt het niet minder relevant, zeker in een tijd waar meer en meer mensen moeite hebben om rond te komen vind ik dat uitgaven erg zorgvuldig moeten worden overwogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:42:
[...]
Volgens mij gaan we er nooit achter komen wat er precies is gebeurd, maar er zijn meer bedrijfsculturen waar een halve bedreiging ook direct tot ontslag leidt.
Je zou toch denken dat er wel wat camera's staan bij het ESF.... maar wellicht te pijnlijk voor de organisatie om de beelden vrij te geven......... (als het echt minimaal is)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Wanneer je iemand veroordeeld tot een straf zonder dat er daadwerkelijk schuld is aangetoond (het onderzoek loopt nog) heb je wat mij betreft geen eerlijk proces gevolgd.
Het strafrechtelijk onderzoek loopt nog, maar hij is ook nog niet veroordeeld. Daar ligt de bewijslast ook ietsje hoger dan voor de vraag of hij nog mee mag doen aan het feestje. Dat heeft een andere standaard dan een strafzaak en was blijkbaar duidelijk genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 12-05-2024 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:30
Damian schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Jij kijkt duidelijk niet vaker het songfestival...

Er zijn echt goed inzendingen geweest die niet mee deden aan het hele woke/LGHBTZQJFDJ+ gedoe wat het tegenwoordig is:

Anouk - Birds
Duncan Laurence - Arcade
Waylon - Outlaw in 'em
Douwe Bob - Slow Down
The Common Linnets - Calm after the storm

Allemaal muzikaal gezien prima nummers.
Ik kijk niet inderdaad, mijn muzikantenhart moet altijd een beetje huilen om de hysterische popmuziek die zoveel aandacht krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30
ZeRoC00L schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Je zou toch denken dat er wel wat camera's staan bij het ESF.... maar wellicht te pijnlijk voor de organisatie om de beelden vrij te geven......... (als het echt minimaal is)
En zo'n statement zonder aan te geven hoe het dan wel zit helpt ook niet echt:

Cameravrouw heeft volgens organisatie ander verhaal over incident Joost Klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
fsfikke schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Dus scheidsrechters mogen eigenlijk helemaal geen rode kaarten uitdelen? Interessant!
Beetje rare vergelijking. Feyenoord diskwalificeren uit de eredivisie zou eerder passend zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:54
Maar als ik alles zo lees was de dame hem aan het filmen toen het incident gebeurde?

Dan is er toch beeldmateriaal? Ik zou zeggen geef dat vrij en alle misverstanden zijn uit de wereld.

Kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn

Er staat niets op beeld dus het voegt niets toe

Of

Er staat wel wat op beeld en bewijst dat er weinig aan de hand was

Of

Er is wel wat aan de hand maar dan snap ik ook niet dat ze die niet vrijgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

Wognummer schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:00:
Maar als ik alles zo lees was de dame hem aan het filmen toen het incident gebeurde?

Dan is er toch beeldmateriaal? Ik zou zeggen geef dat vrij en alle misverstanden zijn uit de wereld.

Of

Of

De EBU had gewoon geen zin in weer een ESF in Nederland. Als je ziet hoe populair het liedje was had Nederland best een goede kans gehad. Dit riekt gewoon naar sabotage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Wognummer schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:00:

Of

Of

Het onderzoek loopt nog, zelden dat er dan al wat gedeeld wordt.
Wel jammer dat we nu maar halve verhalen horen, en dan ook nog eens van 1 kant.. Geeft wel "leuke" discussies.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik denk dat joost niet genoeg in het keurslijf van de EBU paste, hij heeft wat van een rebel in zich, is te onvoorspelbaar en laat zich niet alles zeggen. Dat vinden sommige niet leuk, hier op Tweakers zie je ook dat niet iedereen dat kan waarderen, je moet braaf de regels volgen.

Volgens mij hebben ze het eerste ietwat serieuzere incident aangegrepen om hem te diskwalifiseren zodat ze geen 'last' meer van hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Nielson schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Dit bericht kun je ook plaatsen zonder enkele nieuwe informatie :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het blijft bijzonder dat je je laat uitzenden naar het ESF en dan gaat zitten mokken en zeiken dat ze daar de agenda bepalen.

Ga.dan.niet.
Het frustreert Klein dat hij de regie kwijt is over zijn eigen werk. De EBU bepaalt wat er via de Eurovisiekanalen aan foto’s en video’s naar buiten gaat en niet Joost Klein. Daar baalt de laatste duidelijk van, iets dat hij bij herhaling laat merken in Malmö. ,,Ik heb altijd de controle gehad. En dat was het eerste dat ik kwijtraakte toen ik in Malmö aankwam’’, zei hij een week geleden.
Klein stelt hardop vraagtekens bij het ‘morele kompas’ van de EBU, trekt de beweegredenen voor het delen van foto's en filmpjes in twijfel. Dat wekt weer wrevel bij de EBU, die niet erg gewend is aan al te eigengereide artiesten.
Gedurende de week wordt Klein wat narriger. Hij daalt bij de bookmakers van plek 3 naar uiteindelijk 8, zegt hardop dat hem dat niets kan schelen, maar bindt via zijn sociale media wel de strijd met ze aan. Journalisten die de verkeerde vragen stellen of toevallig voor het verkeerde medium werken, krijgen op donderdag voor het eerst een kriegelige Joost Klein te zien. Ook de interviews - hoe kort ook - horen erbij en worden de mediaschuwe Klein in feite opgelegd.
Joost Klein liet al dagen merken dat hij zich stoorde aan de organisatie van het songfestival

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Het geeft wel aan dat de waarheid nog niet aan het licht is gekomen. Dit was ook al duidelijk toen de baas van AvroTros gisteren in Eenvandaag aangaf bepaalde zaken niet te weten terwijl dat zo ongeveer de eerste vragen zijn die hij had moeten stellen aan Joost en de groep.

Hopelijk komt de waarheid snel naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:07:
Het blijft bijzonder dat je je laat uitzenden naar het ESF en dan gaat zitten mokken en zeiken dat ze daar de agenda bepalen.

Ga.dan.niet.

Joost Klein liet al dagen merken dat hij zich stoorde aan de organisatie van het songfestival
Dar verklaard wel meer waarom EBU Joost liever kwijt dan rijk was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jef61 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:04:
Ik denk dat joost niet genoeg in het keurslijf van de EBU paste, hij heeft wat van een rebel in zich, is te onvoorspelbaar en laat zich niet alles zeggen.
Heb je gisterenavond gekeken? Zo uniek was Joost niet in het excentriek zijn :X

Ga.dan.niet.

Vraag me af wie nou de snowflake was :+ Maar je ziet het wel vaker uit de categorie influencers, ze hebben zelf de controle om hun ‘hele spontane’ Insta story tien keer opnieuw op te nemen voordat het perfect genoeg is. Als ze die controle een keer niet hebben raken ze helemaal van slag.
[...]

Het laat zien dat we het verhaal van de Avrotros met een grote korrel zout moeten nemen.

[ Voor 74% gewijzigd door fsfikke op 12-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Ga.dan.niet.
Beetje makkelijk niet? Er is (aangezien het ESF de enige optie is om mee te doen) niets mis mee om dat eens ter discussie te stellen.

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:07

Ga.dan.niet.
Nou, dan mag de managementlaag erboven (van de Nederlandse delegatie, dat zal dan ergens in AVROTROS zitten denk ik) zich ook wel even achter hun oren krabben. Die hebben tijdens de voorbereidingen dan ook wel lekker zitten slapen en hebben blijkbaar ook geen idee gehad met wat voor artiest ze moesten werken; "Incapabele bende" :D

---

Maar goed, ik denk dat, los van deze diskwalificatie, de EBU wel een beter antwoord moet verzinnen op beladen landen. Het onderwerp Israel heeft heel deze ronde overschaduwd, in meerdere opzichten. Dat boe-geroep is natuurlijk voor niemand echt bevordelijk, terwijl het natuurlijk wel te verwachten was...

En dat "United By Music" klinkt leuk, maar het bestaat gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 18:30

Lordy79

Vastberaden

Never mind TR ingediend.

[ Voor 85% gewijzigd door Lordy79 op 12-05-2024 11:34 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 22:31
CVTTPD2DQ schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:42:
[...]

"Muzikaal gezien goed in elkaar" (en jij bent niet de enige die het zegt, ik heb het zelfs van mensen buiten Tweakers gehoord) is natuurlijk een interessante manier om te zeggen dat je een nummer leuk vindt. Het is net zoiets als een geologisch goede bodem, of metereologisch verantwoord weer.

Bijna alle Eurovisienummers proberen in het korte termijngeheugen van de televoters te blijven hangen. Met een flitsende lichtshow en blote billen, maar vaak ook met een zo irritant mogelijk refreintje dat heel vaak herhaald wordt, om in je hoofd te blijven hangen. Het is geen toeval dat veel mensen die gisteren hebben gekeken oorwurmen uit alle hoeken van het EBU-deelnamegebied hebben overgehouden.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die naar Eurovisie kijken omdat ze de muziek zo goed vinden. Maar hey, het zou kunnen.
Muziek is sowieso een persoonlijk iets. Ik weet dat ik in de minderheid ben, maar ik vond Arcade juist reteslecht. Europapa is ook niet mijn genre, maar ik vond het wel een grappig nummer, in elk geval een betere inzending dan Arcade. Maar zoiets The Common Linnets of Teach-In (al was die laatste wel ver voor mijn tijd) zijn mijns inziens moeilijk te overtreffen. Maar een van de beste nummers vond ik toch (al was het wel een buitenlands inzending) Viszlát nyár van AWS. Die manner waren ook echt heel serieus en deden niet mee om een flitsende show met herhalend refreintje neer te zetten.

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 12-05-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
fsfikke schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:21:
[...]
[...]
Excentriek is het probleem niet. Je merkt mee willen doen in de show die opgetuigd wordt. De uitzending zelf, maar ook alle media aandacht die eromheen wordt gecreëerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
[...]
@Jef61 heeft het over keurslijf, rebel, onvoorspelbaar en laat zich niet alles zeggen.
Jij hebt het over uniek en excentriek, ik snap niet hoe je dat als synoniemen ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

*knip*
Laten we niet verder off-topic gaan.

[ Voor 56% gewijzigd door tweakduke op 12-05-2024 12:14 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ed1703 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Beetje makkelijk niet? Er is (aangezien het ESF de enige optie is om mee te doen) niets mis mee om dat eens ter discussie te stellen.
Iets ter discussie stellen kan je op verschillende manieren doen.

Je als een klein kind gedragen is daar niet één van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVivaldi
MM99 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:47:
"Ook tijdens de finale van het Eurovisiesongfestival krijg je tussen de liedjes door het logo van Moroccanoil te zien. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is het een Israëlisch merk. Dat wakkert de controverse alleen maar aan." 😲

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240511_95256806
Geinig.

Iedereen: “EBU leeft niet van de sponsors en Moroccanoil is dus niet zo belangrijk voor ze.”
EBU: *toont Moroccanoil op elke mogelijke gelegenheid*

Je zou niet zeggen dat de sponsor niet zo belangrijk is voor ze, als die zo vaak in beeld moet komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:00
[...]

Er is helemaal geen veroordeling, er loopt een strafrechtelijk onderzoek bij het OM daar, en als dat tot een zaak komt (wat natuurlijk nog maar de vraag is, zeker als de geruchten over de ernst van de overtreding kloppen) dan komt daar al dan niet een veroordeling uit, met in dat geval een bijbehorende straf. Of natuurlijk vrijspraak en geen straf.

Dat staat echter los van de reglementen van het songfestival, waar de organisatie reglementair blijkbaar de middelen heeft om iemand op non-actief te zetten hangende een strafrechtelijk onderzoek en mogelijk bij andere incidenten. Iets dat in het bedrijfsleven bijvoorbeeld ook niet ongewoon is. Dat is echter geen veroordeling, maar 'slechts'* een deel van de procedure.

* 'slechts' tussen quotes omdat het hier natuurlijk wel een relatief grote impact heeft.

Voor zover ik kan beoordelen lijkt er met de procesgang hier niet zoveel aan de hand op het eerste gezicht. Tenzij de organisatie niet reglementair de mogelijkheden had om Nederland uit te sluiten hangende het onderzoek, maar dan kan Nederland daar via de civiele weg nog een zaak van maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:24

MazeWing

The plot thickens...

Het laat zien dat we het verhaal van de Avrotros met een grote korrel zout moeten nemen.
Want? Hij zegt dat het een ander verhaal is dan de AVROTROS maar deelt vervolgens geen enkele info. Hoezo moeten we dan juist het verhaal van de AVROTROS met een grote korrel zout nemen en niet het verhaal van de EBU?, Oh nee wacht! Er is (nog) geen verhaal van hen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Want? Hij zegt dat het een ander verhaal is dan de AVROTROS maar deelt vervolgens geen enkele info. Hoezo moeten we dan juist het verhaal van de AVROTROS met een grote korrel zout nemen en niet het verhaal van de EBU?, Oh nee wacht! Er is (nog) geen verhaal van hen...
In dit geval moet je dus de verhalen van allebei niet klakkeloos aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MazeWing schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Nee inderdaad, omdat zij verstandig genoeg zijn om geen trial by media te doen. Maar de Avrotros die hun feestje verpest ziet probeert er natuurlijk wel een spin aan te geven.
Caelorum schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Excentriek is het probleem niet. Je merkt mee willen doen in de show die opgetuigd wordt. De uitzending zelf, maar ook alle media aandacht die eromheen wordt gecreëerd.
Dus ze hebben de verkeerde artiest gekozen?

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 12-05-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
ed1703 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Precies. Sterker nog: als je het in het extreme doortrekt, hadden we een paar eeuwen geleden ook niet tegen Spanje moeten optreden toen die ons bezet hadden. Wat maakt het uit dat zij de agenda voor ons bepaalden?

De enige manier om een beleid te veranderen (of in elk geval een aanzet tot verandering te geven) is door je uit te spreken, of dat nu politiek is of bij een festivalorganisatie.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 12-05-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
eric.1 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Nou, dan mag de managementlaag erboven (van de Nederlandse delegatie, dat zal dan ergens in AVROTROS zitten denk ik) zich ook wel even achter hun oren krabben. Die hebben tijdens de voorbereidingen dan ook wel lekker zitten slapen en hebben blijkbaar ook geen idee gehad met wat voor artiest ze moesten werken; "Incapabele bende" :D

---

Maar goed, ik denk dat, los van deze diskwalificatie, de EBU wel een beter antwoord moet verzinnen op beladen landen. Het onderwerp Israel heeft heel deze ronde overschaduwd, in meerdere opzichten. Dat boe-geroep is natuurlijk voor niemand echt bevordelijk, terwijl het natuurlijk wel te verwachten was...

Niet alleen het boegeroep: https://www.nu.nl/songfes...dent-met-joost-klein.html
Litouwse zanger noemt optreden 'traumatisch'
"Om na Israël te moeten, terwijl het publiek zo intens was, was een van de ergste dingen die ik moest meemaken. Het was een traumatische ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32

Ga.dan.niet.
Je hebt wel gelijk maar je brengt het zo negatief. Hij wilde dolgraag naar het ESF, het was zijn droom, maar heeft onderschat dat je dan ook aan het hele circus er omheen moet meedoen. Misschien had hij hier beter in begeleid moeten worden door zijn team. Ik vind het allemaal heel sneu voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dennism schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:38:
[...]

Er is helemaal geen veroordeling, er loopt een strafrechtelijk onderzoek bij het OM daar, en als dat tot een zaak komt (wat natuurlijk nog maar de vraag is, zeker als de geruchten over de ernst van de overtreding kloppen) dan komt daar al dan niet een veroordeling uit, met in dat geval een bijbehorende straf. Of natuurlijk vrijspraak en geen straf.
Ik doel dan ook niet op een veroordeling in de strafrechtelijke vorm. Ik doel op uitsluiting van deelname als "straf" mocht dat niet duidelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Ik doel dan ook niet op een veroordeling in de strafrechtelijke vorm. Ik doel op uitsluiting van deelname als "straf" mocht dat niet duidelijk zijn.
Maar dan haal je hier twee dingen door elkaar:
[...]

Want het proces om hem van deelname uit te sluiten is gewoon gevolgd en afgesloten. Daar heeft de Avrotros ook niets over aangemerkt. Ze zijn het enkel niet eens met de conclusie.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 12-05-2024 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:29

Punkrocker

Mostly harmless

*off-topic*

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 12-05-2024 12:16 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Bor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Ik doel dan ook niet op een veroordeling in de strafrechtelijke vorm. Ik doel op uitsluiting van deelname mocht dat niet duidelijk zijn.
Dat zou ik echter geen veroordeling noemen, iemand die op non-actief gesteld wordt omdat er een onderzoek loopt is niet direct een veroordeling, dat is simpelweg onderdeel van een procedure als dat zo beschreven staat in de reglementen in dit geval. Of bijvoorbeeld in het bedrijfsleven in een bedrijfsreglement of personeelshandboek.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 12-05-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:24

MazeWing

The plot thickens...

fsfikke schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Nee inderdaad, omdat zij verstandig genoeg zijn om geen trial by media te doen. Maar de Avrotros die hun feestje verpest ziet probeert er natuurlijk wel een spin aan te geven.
En wat de EBU dan doet? Die doen trial by disqualification...

[ Voor 7% gewijzigd door MazeWing op 12-05-2024 12:13 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Jef61 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Je hebt wel gelijk maar je brengt het zo negatief. Hij wilde dolgraag naar het ESF, het was zijn droom, maar heeft onderschat dat je dan ook aan het hele circus er omheen moet meedoen. Misschien had hij hier beter in begeleid moeten worden door zijn team. Ik vind het allemaal heel sneu voor hem.
Begeleiding had wel op zijn plaats geweest. Het is wel tekenend dat de AvroTros nu vooral schermt met afspraken omdat ze realiseren dat ze hem gewoon slecht voorbereid hebben.

Blijkbaar was Joost Klein niet bij te sturen en hebben ze toen geprobeerd de organisatie bij te sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 03:10

Maestro

It's just completely whack!

Bor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:24:
...
Een feest met core values "universality and inclusivity" waarbij mensen zonder eerlijk proces worden gecancelled,
...
Sorry dat ik het zeg, maar ik zou even in de spiegel kijken voordat je dat soort uitspraken doet.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:13:
[...]
Begeleiding had wel op zijn plaats geweest. Het is wel tekenend dat de AvroTros nu vooral schermt met afspraken omdat ze realiseren dat ze hem gewoon slecht voorbereid hebben.

Blijkbaar was Joost Klein niet bij te sturen en hebben ze toen geprobeerd de organisatie bij te sturen.
Dat beeld past dan wel goed in het beeld van de NPO van de afgelopen vele jaren. We doen alsof Nederland dingen overkomt maar we zijn als land in Europa al jaren niet echt bet beste jongetje van de klas. De perceptie van de EBU kan dus ook fink anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-05 21:01
Thalaron schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:50:
Je kan toch vinden dat iets goed in elkaar zit zonder dat je het leuk vindt?
Dat kan zeker. Misschien is er een hele subcultuur van mensen die na de uitzending samen de bladmuziek bestuderen om nog eens goed te zien hoe hoog die noot was, of hoe ze die tempowisseling in Doomsday Blue nu precies hebben gedaan.

Maar ook al zit een muziekstuk bol van originele vindingen en mooie oplossing, dan kan het nog steeds als een dertien-in-een-dozijn liedje klinken. En als iets niet dertien-in-een-dozijn klinkt vinden mensen het al snel slecht. Inzendingen als die van Estland en Ierland, die maar een klein beetje afwijken van de pop-40 norm, worden al door veel mensen afgeschreven als "herrie".

Je kunt objectief naar muziek kijken, en dan betekent "goed" en "slecht" niet zoveel meer. Of je kunt eerlijk zijn dat je mening gewoon subjectief is.

Als laatste zou je natuurlijk een stukje muziek kunnen beoordelen binnen de regels die voor een bepaalde muziekstijl gelden. Ook dat zegt niet zoveel.
TheVivaldi schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:31:
Maar zoiets The Common Linnets of Teach-In (al was die laatste wel ver voor mijn tijd) zijn mijns inziens moeilijk te overtreffen.
Precies, en zoiets als the Common Linnets (countrymuziek volgens het boekje zonder enige verrassing) gaat bij mij het ene oor in, en het andere uit. Een ander vindt het misschien prachtig.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:27
eric.1 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Het anti-Israël zijn heeft bij bepaalde groeperingen (waaronder studenten en artiesten) een soort cult-status gekregen. Alle nuance is verdwenen, zowel bij dit conflict als bij soortgelijke (of veel ergere) situaties waarvoor geen enkele interesse bestaat uit die hoek. Men heeft elkaar gevonden in het tegen Israël zijn. Iemand uit de groep die daar niet actief aan deelneemt loopt het risico ge-excommuniceert te worden.

Dus wie ga je in zo'n situatie dan bestraffen? Het land dat het middelpunt van alle spot is, of de meelopers die - ten koste van het evenement - goedkoop een paar deugpuntjes proberen te halen?

De enorme discrepantie tussen de vakjury's en de popular vote toont aan dat er een gapende kloof bestaat tussen de belevingswereld van het 'songfestivalwereldje' en de buitenwereld. Nu heeft al dat gehak op Israël de popular vote ongetwijfeld ook beïnvloed, maar dat bevestigd enkel mijn stelling over de kloof.

Zodra je dit soort afwegingen gaat maken over welk land mee mag doen en wie niet is het hek van de dam. Want: wie bepaalt dat dan? En wat zijn de voorwaarden?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jef61 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:04:
Ik denk dat joost niet genoeg in het keurslijf van de EBU paste, hij heeft wat van een rebel in zich, is te onvoorspelbaar en laat zich niet alles zeggen. Dat vinden sommige niet leuk, hier op Tweakers zie je ook dat niet iedereen dat kan waarderen, je moet braaf de regels volgen.

Volgens mij hebben ze het eerste ietwat serieuzere incident aangegrepen om hem te diskwalifiseren zodat ze geen 'last' meer van hem hebben.
Als eerst, ze wilde hem diskwalificeren omdat hij niet 'standaard' is. Heb je uberhaupt ooit gekeken naar het songfestival. Vind je dat de winnaar van dit jaar nou precies iemand is die netjes in het keurslijf (van EBU) past? Die niks rebels in zich heeft?

Maar daarnaast, ja ik vind dat je braaf de regels moet volgen dat je gewoon je normaal gedraagt en geen mensen bedreigt. Hoe is dat optioneel?
Waarbij voor de volledigheid, als het verhaal van AVROTROS het hele verhaal is, en als er afspraken (dus toegezegd door de andere kant, niet alleen aangevraagd) waren dat er niet gefilmd zou worden, en er wel gefilmd werd, tja, dan is het voor mij wel een beetje ook op de fuck around - find out ladder, en vind ik een diskwalificatie overdreven. Maar zo negatief spreken over het niet bedreigen van andere mensen is ook nogal apart imo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:23
FreakNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:18:
[...]

Ik poste al dat ik mijn mening vormde op basis van 1 artikel. Met de nadruk op lijkt..

Ik heb inmiddels wat meer gelezen en hij heeft wel wat tragedie gekend in zijn leven. Maar ik blijf hem wel vooringenomen vinden...
Iemand vooringenomen vinden op basis van een paar artikelen is nogal, ehm, vooringenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
alexbl69 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:29:
[...]

Het anti-Israël zijn heeft bij bepaalde groeperingen (waaronder studenten en artiesten) een soort cult-status gekregen. Alle nuance is verdwenen, zowel bij dit conflict als bij soortgelijke (of veel ergere) situaties waarvoor geen enkele interesse bestaat uit die hoek. Men heeft elkaar gevonden in het tegen Israël zijn. Iemand uit de groep die daar niet actief aan deelneemt loopt het risico ge-excommuniceert te worden.

Dus wie ga je in zo'n situatie dan bestraffen? Het land dat het middelpunt van alle spot is, of de meelopers die - ten koste van het evenement - goedkoop een paar deugpuntjes proberen te halen?

De enorme discrepantie tussen de vakjury's en de popular vote toont aan dat er een gapende kloof bestaat tussen de belevingswereld van het 'songfestivalwereldje' en de buitenwereld. Nu heeft al dat gehak op Israël de popular vote ongetwijfeld ook beïnvloed, maar dat bevestigd enkel mijn stelling over de kloof.

Zodra je dit soort afwegingen gaat maken over welk land mee mag doen en wie niet is het hek van de dam. Want: wie bepaalt dat dan? En wat zijn de voorwaarden?
Er zou niemand 'gestraft' worden. Het is echter een muziekevenement, welke per definitie politiek-beladen is (landen worden vertegenwoordigd). Dan doen alsof politiek er buiten staat zet de deur open voor ja...de gedragingen die we zien. Het werkt niet om het te negeren.

De oplossing weet ik ook niet trouwens, uitsluiten lijkt me niet de oplossing. Maar niets doen evenmin.

Daarnaast, ze maken die afwegingen wel vaker. Rusland (aanval Oekraine), Belarus (persvrijheid), verschillende inzendingen om diverse redenen, ... het is niets nieuws. Heck, Israel's initiële inzending werd ook niet toegestaan, het is dat ze het mochten aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Joost Klein reist niet met delegatie AVROTROS naar Nederland
Een woordvoerder van AVROTROS meldt niet wanneer de 26-jarige Klein wél naar Nederland vertrekt. Het is alleen bekend dat hij zondag niet met de delegatie meereist. Er wordt ook geen persmoment gehouden op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 13:33
Of hij is er al vandoor of hij wacht tot eea weer rustig is.
Ergens ook een risico hem zonder begeleiding daar te laten zitten met een boel journalisten die iets van hem willen zodra ze hem zien.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
diehard889 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Of hij is er al vandoor of hij wacht tot eea weer rustig is.
Ergens ook een risico hem zonder begeleiding daar te laten zitten met een boel journalisten die iets van hem willen zodra ze hem zien.
Ja want daar kan ie helaas niet mee omgaan :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
SgtElPotato schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Ja want daar kan ie helaas niet mee omgaan :+
Ja , ik snapte ook al niet echt welk risico....de grootste sanctie is al geweest.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Grappig, die plek van Ierland op de scoreboard
Jury: 6e
Publiek: 6e
Totaal: 6e
6-6-6 })

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Weet niet of deze al langs was gekomen, heel leuk om iedereen zo in het Nederlands te horen zingen haha: YouTube: THE PRESS ROOM LOOSE IT TO JOOST KLEIN EUROPAPA IN SEMI FINAL 2 ESC 24

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:13

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Joost Assange
Straks vlucht ie de Belgische ambassade in :)
Wat hebben die Zweden toch tegen wit haar :+

[ Voor 34% gewijzigd door PalingDrone op 12-05-2024 17:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:32
Zo een knappe en sterke persoonlijkheid dat ie zo op zijn teentjes getrapt is van 1 cameraatje op het eurovisie songfestival of all places dat ie het voor elkaar krijgt om de eerste en enigste gediskwalificeerde deelnemer voor wangedrag/bedreiging te worden... Sterk man

erutangiS

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dennism schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:11:
[...]

Dat zou ik echter geen veroordeling noemen, iemand die op non-actief gesteld wordt omdat er een onderzoek loopt is niet direct een veroordeling, dat is simpelweg onderdeel van een procedure als dat zo beschreven staat in de reglementen in dit geval. Of bijvoorbeeld in het bedrijfsleven in een bedrijfsreglement of personeelshandboek.
Het probleem in deze casus is dat de grootste straf voor Joost is dat hij niet mee mag doen. Dus door hem te diskwalificeren, leg je hem al de voor hem zwaarst mogelijke straf op.

De EBU presenteert die keuze als onvermijdelijk, maar dat is het niet. Er waren alternatieve oplossingen mogelijk, maar ook diskwalificatie achteraf. De EBU heeft zelf de keuze gemaakt om zich afhankelijk te maken van het OM, in de wetenschap dat het OM hoogstwaarschijnlijk niet op tijd conclusies zou trekken.

Omdat de EBU al een straf heeft opgelegd op basis van de verklaringen, geeft aan dat ze wel degelijk een oordeel hebben. Dat mag, en omdat je snel moet besluiten op basis van beperkte informatie zijn fouten ook zeer goed mogelijk. Maar daar moet je wel transparant in zijn, ook in het belang van de dader. Dus probeer je zo duidelijk mogelijk te zijn over de situatie, op een manier die de (privacy van de) slachtoffers respecteert.

Daar komt nog bij dat de EBU de afgelopen week/maanden voortdurend keuzes heeft gemaakt die (ogenschijnlijk) in tegenspraak zijn met het zero-tolerancebeleid wat ze zeggen te hanteren.

De EBU heeft hier mijns inziens echt serieuze steken laten vallen. Door zo min mogelijk te communiceren, de zwaarst mogelijke straf te geven op basis van (vooralsnog) vrij lichte feiten, werd Joost het slachtoffer van een hoop speculatie: iemand met losse handjes, verkrachter, een antisemiet, en wat al niet meer. Het is met dank aan de AvroTros dat hier een beetje duidelijkheid over komt. Waarna de EBU nota bene zegt 'dit klopt niet', en het hele speelveld weer open ligt. 8)7

Juist een zekere mate van transparantie getuigt van professionaliteit, om speculaties te voorkomen. De AvroTros heeft die transparantie moeten geven omdat de EBU het daar overduidelijk liet liggen. En vooralsnog is er op geen enkele wijze reflectief vermogen bij de EBU.

Niet de AvroTros laat het hier liggen: die komen logischerwijs op voor Joost en doen dat m.i. op een redelijke wijze (er is geen ontkenning van het incident bijvoorbeeld). De EBU moet hier serieus bij zichzelf te raden gaan. Voor spastisch een event apolitiek te willen houden en tegelijkertijd radiostilte te hanteren bij dit soort gevoelige besluiten, hebben ze het event politieker gemaakt dan ooit.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 18:30

Lordy79

Vastberaden

En een reactie van 'appie' de rare vogel

https://www.nu.nl/308416/...t-uit-naar-ebu.html#nujij

Appels met peren vergelijken gaat 'm goed af...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:15:
En een reactie van 'appie' de rare vogel

https://www.nu.nl/308416/...t-uit-naar-ebu.html#nujij

Appels met peren vergelijken gaat 'm goed af...
Het is veelzeggend hoe er een giftig sfeertje heerste achter de schermen bij het songfestival. Muzikanten die samenklitten en Israel constant aanvallen.

Karma is a bitch.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:35
Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Het is veelzeggend hoe er een giftig sfeertje heerste achter de schermen bij het songfestival. Muzikanten die samenklitten en Israel constant aanvallen.

Karma is a bitch.
Volgens mij heb jij gemist dat er vooraf al verschillende incidenten en klachten over het Israëlische team zijn geweest. Dan is het niet zo heel raar dat je een giftig sfeertje krijgt. Je draait allen oorzaak en gevolg dus om.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:43
[...]

Karma is a bitch.
Klopt, maar ook dat heeft de EBU in de hand gewerkt door na het incident met Joost niet direct naar buiten te brengen dat Israël of een andere delegatie er iets mee te maken had. Door niets te delen, draaide de geruchtenmachine op volle toeren en werd Israël daar volop in meegenomen. Ze hadden enkel hoeven te zeggen: "Er heeft een incident plaatsgevonden tussen Joost Klein en een medewerker van de organisatie. Daarbij heeft de medewerker zich onveilig gevoeld. Op basis van ons zero tolerance beleid wordt Joost Klein daarom uitgesloten van de competitie." Eventueel hadden ze er nog aan kunnen toevoegen dat er verder onderzoek plaatsvindt waarvan details na afronding na het festival naar buiten gebracht zullen worden.

Als deze hele gang van zaken 1 ding heeft laten zien, is het dat de organisatie achter dit miljoenen evenement compleet incompetent is aangaande het omgaan met incidenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:32
Krisp schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Het probleem in deze casus is dat de grootste straf voor Joost is dat hij niet mee mag doen. Dus door hem te diskwalificeren, leg je hem al de voor hem zwaarst mogelijke straf op.

De EBU presenteert die keuze als onvermijdelijk, maar dat is het niet. Er waren alternatieve oplossingen mogelijk, maar ook diskwalificatie achteraf. De EBU heeft zelf de keuze gemaakt om zich afhankelijk te maken van het OM, in de wetenschap dat het OM hoogstwaarschijnlijk niet op tijd conclusies zou trekken.

Omdat de EBU al een straf heeft opgelegd op basis van de verklaringen, geeft aan dat ze wel degelijk een oordeel hebben. Dat mag, en omdat je snel moet besluiten op basis van beperkte informatie zijn fouten ook zeer goed mogelijk. Maar daar moet je wel transparant in zijn, ook in het belang van de dader. Dus probeer je zo duidelijk mogelijk te zijn over de situatie, op een manier die de (privacy van de) slachtoffers respecteert.

Daar komt nog bij dat de EBU de afgelopen week/maanden voortdurend keuzes heeft gemaakt die (ogenschijnlijk) in tegenspraak zijn met het zero-tolerancebeleid wat ze zeggen te hanteren.

De EBU heeft hier mijns inziens echt serieuze steken laten vallen. Door zo min mogelijk te communiceren, de zwaarst mogelijke straf te geven op basis van (vooralsnog) vrij lichte feiten, werd Joost het slachtoffer van een hoop speculatie: iemand met losse handjes, verkrachter, een antisemiet, en wat al niet meer. Het is met dank aan de AvroTros dat hier een beetje duidelijkheid over komt. Waarna de EBU nota bene zegt 'dit klopt niet', en het hele speelveld weer open ligt. 8)7

Juist een zekere mate van transparantie getuigt van professionaliteit, om speculaties te voorkomen. De AvroTros heeft die transparantie moeten geven omdat de EBU het daar overduidelijk liet liggen. En vooralsnog is er op geen enkele wijze reflectief vermogen bij de EBU.

Niet de AvroTros laat het hier liggen: die komen logischerwijs op voor Joost en doen dat m.i. op een redelijke wijze (er is geen ontkenning van het incident bijvoorbeeld). De EBU moet hier serieus bij zichzelf te raden gaan. Voor spastisch een event apolitiek te willen houden en tegelijkertijd radiostilte te hanteren bij dit soort gevoelige besluiten, hebben ze het event politieker gemaakt dan ooit.
Blijkbaar zagen ze diskwalificatie als beste optie, dus als dat de zwaarste straf is, is het logisch dat ie echt wel wat gedaan heeft wat niet kan. Het probleem is niet de EBU, maar al die mensen die tegenwoordig binnen 1 uur alle ins en outs willen hebben en overal een mening over willen hebben en vooral denken deze mening ook te moeten delen.

Er is een lopend OM/politie onderzoek, transparantie kan na dat onderzoek ook prima, de nieuwswens van mensen is geen reden om openheid te geven. Voorlopig is het genoeg om mee te delen dat ie gediskwalificeerd is en dat het een dreigingsincident met een cameravrouw betrof, de rest kan prima over 3 weken mee worden gedeeld. De dader weet echt wel wat ie gedaan heeft en ze hebben echtwel achter gesloten deuren overlegd hoe of wat. Vervolgens gaat Avro nog ff lekker opstoken met "er was niet veel aan de hand, diskwalificatie is overdreven", lekker ondermijnend bezig, in plaats van dat je de "kleuter" aanspreekt op zijn gedrag. Hij hoefde slechts een weekje Ja en amen te zeggen en daarna kon ie weer lekker zijn gang gaan, maar dat was blijkbaar te moeilijk.

Het zijn de mensen zelf die hem het slachtoffer maken van een hoop speculatie: iemand met losse handjes, verkrachter, een antisemiet, en wat al niet meer. Dus spreek die mensen daarop aan in plaats van af te schuiven op de EBU.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
[...]

Jouw reactie is in lijn met Rukapul in "Eurovision Song Contest 2024"

Wat inmiddels extra duidelijk lijkt is dat de EBU geen zakelijk overtreding-sanctie procedure heeft gevolgd, maar vanaf het eerste moment er volledig (politiek) is ingegaan.

Dat bleek al uit de lange tijd die nodig was, het vage communique, maar nu nogmaals door de 'het zit anders'-reactie n.a.v. de communicatie van AVROTROS.

Een dergelijke aanpak is dom want je houdt geen escalatiepad meer over. Tevens sta je (later) niet sterk om de objectiviteit van de procedure te toetsen.

Ik vraag me zelfs af of elke stap vastgelegd is op papier met datum en tijdstip. (De politie zal dat in proces verbaal hebben gedaan maar dat was enorm veel later.)

Als je dat hebt dan communiceer je de uitkomst ook niet in vage algemeenheden, maar met een kernachtige beschrijving van
de overtreding/klacht, de reactie, overige feiten, overweging en conclusie.

Wat er nu gecommuniceerd is valt te karakteriseren als we-houden-onze-handen-vrij met wat vaagheden en verwijzing naar een strafrechtelijk onderzoek wat waarschijnlijk zelf (strategisch) in gang is gezet. De vervolgstap is ook al duidelijk namelijk vaagheid laten voortbestaan. En de vervolgstap hierna is een 'onafhankelijk' onderzoek waar niets uit kan komen bij gebrek aan vastgelegde feiten.

Closeread:
The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest.
Gevolg. Niet erg relevant.
Swedish police have investigated a
Opmerking niet relevant voor eigen procedure.
complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final.
De klacht is dus een niet gespecificeerde 'klacht over een incident'. Generieke kan haast niet.
While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
Onzinredenering.

Een acceptabele formulering had op zijn minst gezegd dat de aard van de klacht zo ernstig en geloofwaardig was dat volgens de organisatie disqualificatie de enig mogelijke straf was.
We would like to make it clear that, contrary to some media reports and social media speculation, this incident did not involve any other performer or delegation member.
Bizar stukje reactieve communicatie. Als je zelf niets zegt dan kun je niet selectief berichtgeving van anderen gaan ontkennen of anderszins op reageren.
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest.
Dit is een dooddoener. Elke vorm van concreetheid ontbreekt en zowel zero tolerance als inappropriate behaviour zijn uitermate fluïde gebleken.
In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.
Het incident betreft blijkbaar inappropriate behaviour en in strijd met de regels. Nog steeds ongespecificeerd.

Merk op dat dit een andere reden is dan hierboven (legal process) en dat disqualificatie als straf hier niet benoemd wordt.
The Grand Final of the 68th Eurovision Song Contest will now proceed with 25 participating songs.
Persberichtvulling.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 12-05-2024 19:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

MrOleo schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Blijkbaar zagen ze diskwalificatie als beste optie, dus als dat de zwaarste straf is, is het logisch dat ie echt wel wat gedaan heeft wat niet kan. Het probleem is niet de EBU, maar al die mensen die tegenwoordig binnen 1 uur alle ins en outs willen hebben en overal een mening over willen hebben en vooral denken deze mening ook te moeten delen.

Er is een lopend OM/politie onderzoek, transparantie kan na dat onderzoek ook prima, de nieuwswens van mensen is geen reden om openheid te geven. Voorlopig is het genoeg om mee te delen dat ie gediskwalificeerd is en dat het een dreigingsincident met een cameravrouw betrof, de rest kan prima over 3 weken mee worden gedeeld. De dader weet echt wel wat ie gedaan heeft en ze hebben echtwel achter gesloten deuren overlegd hoe of wat. Vervolgens gaat Avro nog ff lekker opstoken met "er was niet veel aan de hand, diskwalificatie is overdreven", lekker ondermijnend bezig, in plaats van dat je de "kleuter" aanspreekt op zijn gedrag. Hij hoefde slechts een weekje Ja en amen te zeggen en daarna kon ie weer lekker zijn gang gaan, maar dat was blijkbaar te moeilijk.

Het zijn de mensen zelf die hem het slachtoffer maken van een hoop speculatie: iemand met losse handjes, verkrachter, een antisemiet, en wat al niet meer. Dus spreek die mensen daarop aan in plaats van af te schuiven op de EBU.
Iemands schuld bepalen op basis van de opgelegde straf. Da's nieuw voor me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 10:37
Ik vraag me ook af wanneer die cameravrouw dit gemeld heeft, omdat pas op vrijdag bij de generale repetitie op het laatste moment Joost het podium niet op mocht. En ook de definitieve diskwalificatie was zo laat dat het voor de NL delegatie lastig was hier nog zo goed mogelijk op te reageren. Als ik Geert-Jan Knoops gisteren moet geloven had AVROTROS dit besluit (de diskwalificatie en niet het inciden zelf) meteen aan een rechter moeten voorleggen. Heeft AVROTROS wel juridisch advies ingeschakeld om elk mogelijk scenario zo goed mogelijk te kunnen pareren?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Artikel van het AD , ben het weleens met de conclusie, songfestival en Joost is niet echt een combinatie (gebleken).

Er wordt ook gesuggereerd dat er meer is voorgevallen waarbij de cameravrouw de druppel was of misschien zelfs wel gebruikt is om hem eruit te halen.

Tegelijkertijd snap ik nu ook waarom ik het songfestival nooit interessant vond , het is een 'gemaakte' poppenkast.
De combinatie Eurovisie Songfestival/Joost Klein is in de basis een zeer ongelukkige geweest. Natuurlijk, er zijn vaker redelijk ongeleide projectielen op het songfestival geweest. Gordon bij De Toppers, Waylon bij de Common Linnets, Douwe Bob, allerminst de makkelijksten. Maar Joost Klein moest op het songfestival doen wat hij echt niet kan: de regie uit handen geven.
[..]
Als artiest in Eurovisieland was Joost Klein afhankelijk met een hoofdletter A. Het keurslijf dat hem in Malmö werd aangemeten, moet hebben gevoeld als dwangbuis. Niet hij, maar de overkoepelende EBU bepaalde wat er van zijn act naar buiten kwam via sociale media. Interviews met de pers? Die horen erbij, hij móest komen opdraven.

[..]

Wie Joost Klein de afgelopen week volgde, zag zijn irritatie groeien. Hij had het min of meer al aangekondigd nog voordat de week begon: ,,Ik wil bij alles wat ik doe altijd de controle hebben en het eerste dat ik na aankomst in Malmö moest inleveren, was de controle.”

Die zaterdag, een week voor de finale, bekritiseerde hij al openlijk de EBU, de organisatie die hem uiteindelijk van het festival zou verbannen. Het ging over het lekken van foto’s en filmpjes van de repetities, iets dat Klein als artiest zelf wil bepalen. ,,Ik betwijfel of de motivatie van de EBU achter het delen van die filmpjes goed is, of hun morele kompas wel helemaal klopt. Dat gezegd hebbende leg ik me er bij neer. Ik doe mee aan een wedstrijd en daar gelden regels.”

Sneren
Dat laatste voornemen kon hij niet in de praktijk brengen. Hij deelde ook later in de week nog sneren uit naar de EBU en het incident met de cameravrouw op donderdagavond was niet het eerste. Al op vrijdag sijpelde door dat de EBU Joost Klein eerder al zou hebben berispt voor een akkefietje achter de schermen.
https://www.ad.nl/show/in...de-telefoon-weg~a028d05b/

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 12-05-2024 19:03 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
[...]

Karma is a bitch.
Esf heeft het idd niet goed aangepakt. In mijn optiek hadden ze Israël buiten moeten sluiten.
Argument dat Esf alleen over muziek gaat slaat nergens op aangezien Rusland en Belarus ook niet mee mogen doen.

Nu vergroot je alleen maar de polarisatie. Israëliërs *knip* en sommige andere artiesten moeten hun niet. Zo hebben ze een giftige sfeer laten ontstaan. En is het deze festival alleen maar over politiek gegaan ipv muziek.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 12-05-2024 19:43 . Reden: Generaliserende opmerking. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:35:
[...]

Volgens mij heb jij gemist dat er vooraf al verschillende incidenten en klachten over het Israëlische team zijn geweest. Dan is het niet zo heel raar dat je een giftig sfeertje krijgt. Je draait allen oorzaak en gevolg dus om.
Ja vast, alle oproepen om Israel uit te sluiten voor en tijdens het festival. Artiesten die openlijk Israel uitsloten, de heer Klein die als een idioot op een persconferentie optreedt wanneer Israel wat gevraagd wordt….

En dan nu ook nog dat filmpje van die rare kip waarin hij in feite Israel de schuld geeft.

En dan is het de schuld van Israel omdat een Israëlische journalist wat vragen stelt in een filmpje en een andere meid een foto maakt terwijl Joost dat niet wil….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

Omdat de EBU al een straf heeft opgelegd op basis van de verklaringen, geeft aan dat ze wel degelijk een oordeel hebben.
Dat is natuurlijk maar de vraag, ik ken het reglement niet, maar ik begreep uit berichtgeving gister dat er een regel zou zijn (mogelijk een kapstok artikel) dat een kandidaat niet in een gerechtelijke procedure verwikkeld mocht zijn / of niet in een procedure verwikkeld mocht zijn als dit afbreuk zou doen aan de reputatie van het evenement. Zo'n soort regel zie je natuurlijk bij veel meer evenementen maar ook sporten. In zo'n geval kunnen ze best bepalen dat hij niet mee mag doen, zonder een waarde oordeel te geven over de situatie zelf of de bijbehorende procedure van waarheidsbevinding. Ik ben er dan ook van uitgegaan op basis van die berichtgeving dat ze handelen op basis van zo'n provisie in het reglement, en niet op basis van een eigen waardeoordeel over het incident.

Qua de rest van de post, ik gaf al eerder aan dat dit besluit voor Joost natuurlijk zeer ongelukkig is. Dat de EBU een lastige week heeft gehad is ook een feit, ik ken normaal gesproken eigenlijk niemand in mijn omgeving die hier naar kijkt of er een oordeel over heeft, dat is nu wel anders. Dus ze zijn ineens wel 'talk of the town', dat is ze dan wel weer gelukt. Al weet ik niet of het hele Israel gedoe in een adem genoemd moet worden met het 'incident Joost Klein', daar dit volgens mij compleet los van elkaar staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennism op 12-05-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
PatrickC schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:50:
Als ik Geert-Jan Knoops gisteren moet geloven had AVROTROS dit besluit (de diskwalificatie en niet het inciden zelf) meteen aan een rechter moeten voorleggen. Heeft AVROTROS wel juridisch advies ingeschakeld om elk mogelijk scenario zo goed mogelijk te kunnen pareren?
Dit gaf ik hier gister ook al aan, zie o.a. deze post: Dennism in "Eurovision Song Contest 2024" en deze post: Dennism in "Eurovision Song Contest 2024"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
AvroTros zal wel zijn redenen hebben om het op straat uit te vechten ipv bij een kortgeding rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:38
Sport_Life schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:54:
Artikel van het AD , ben het weleens met de conclusie, songfestival en Joost is niet echt een combinatie (gebleken).

Er wordt ook gesuggereerd dat er meer is voorgevallen waarbij de cameravrouw de druppel was of misschien zelfs wel gebruikt is om hem eruit te halen.

Tegelijkertijd snap ik nu ook waarom ik het songfestival nooit interessant vond , het is een 'gemaakte' poppenkast.

[...]

https://www.ad.nl/show/in...de-telefoon-weg~a028d05b/
Vreemd verhaal, dan had de EBU vanaf het begin al kunnen melden en de beslissing onderbouwen door te zeggen dat dit de conclusie is na meerdere incidenten/berispingen. Waarom zou de EBU dit namelijk niet benoemen als dat ten grondslag is.

Nu is het alleen maar "we willen niet oordelen maar het kon gewoon niet ander vanwege politie onderzoek".

Dus ik ben skeptisch over het AD artikel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

PatrickC schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:50:
Ik vraag me ook af wanneer die cameravrouw dit gemeld heeft, omdat pas op vrijdag bij de generale repetitie op het laatste moment Joost het podium niet op mocht.
Misschien juist om de EBU in een positie te forceren om Joost er uit te kieperen zonder dat er nog onderzoek of beroep mogelijk is?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier toch ergens iets van opzet in het spel is geweest, het zaakje stinkt aan alle kanten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Is het raar om te zeggen dat ik stiekem hoop dat het onderzoek naar Joost laat blijken dat er niks gebeurd is en hij zich alleen maar verdedigde na meerdere waarschuwingen? Want wat ik begreep had hij ze voldoende gewaarschuwd en waren er duidelijk regels afgesproken, zou echt mooi zuur zijn voor de EBU...

Want dan mogen ze door het stof...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 10:37
Ik kwam deze reactie vandaag nog tegen op een artikel op nu.nl. Weet niet of deze hier al een keertje voorbij gekomen is (we zitten inmiddels op 200+ pagina’s hier :+ ).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3ff4MHII7tAJXky5DW9zD6CFgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9yx1q7F3xNnXB0ErKcrd54s.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Voor mij gevoel is de politie ook later pas erbij gehaald.
Dan konden ze, heel "convenient" achter het feit schuilen dat het bij de politie lag.
Lekker makkelijk afschuiven.

Geloof nooit dat daar veel uitkomt

Elk keer lees ik meer redenen om gauw met deze onzin te stoppen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door f2ride2001 op 12-05-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
G_Dragon schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:11:
Is het raar om te zeggen dat ik stiekem hoop dat het onderzoek naar Joost laat blijken dat er niks gebeurd is en hij zich alleen maar verdedigde na meerdere waarschuwingen? Want wat ik begreep had hij ze voldoende gewaarschuwd en waren er duidelijk regels afgesproken, zou echt mooi zuur zijn voor de EBU...

Want dan mogen ze door het stof...
Deze reactie geeft blijk van het niet snappen hoe zaken in de wereld werken. Elke (re)actie wordt in dit soort zaken apart beoordeeld.

Als iemand afspraken schendt dan stuur je dus je regelmannetje er op af. Wat je vooral niet doet zijn dingen waar je later spijt van krijgt.

Het recht in eigen handen nemen wordt zelden getolereerd. Soms een beetje straf verlichting door verzachtende omstandigheden.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 12-05-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

f2ride2001 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:14:
Voor mij gevoel is de politie ook later pas erbij gehaald.
Dan konden ze, heel "convenient" achter het feit schuilen dat het bij de politie lag.
Lekker makkelijk afschuiven.

Geloof nooit dat daar veel uitkomt

Elk keer lees ik meer redenen om gauw met deze onzin te stoppen 8)
O nee, het begint nu pas echt. Dit gaat echt wel voor de rechter komen en dat zal de EBU heel veel kosten, zowel in geld als in reputatie (hoewel die laatste nu al grotendeels in duigen ligt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:17:
[...]

O nee, het begint nu pas echt. Dit gaat echt wel voor de rechter komen en dat zal de EBU heel veel kosten, zowel in geld als in reputatie (hoewel die laatste nu al grotendeels in duigen ligt).
Waarom denk je dat het voor de rechter komt? AvroTros is toch in beroep gegaan (of willen dat doen) bij de EBU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:38
Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:21:
[...]

Waarom denk je dat het voor de rechter komt? AvroTros is toch in beroep gegaan (of willen dat doen) bij de EBU?
Tja ander zegt een rechter toch ook eerst "probeer het eerst onderling maar uit te vechten". Dus je maakt logischerwijs eerst een beroep aan de organisatie en de protocollen die er voor liggen. Pas als die route is uitgeput lijken mij externe jurische stappen logisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik snap de tijdlijn van de politie niet zo. De cameravrouw heeft dus rond 23:00 een fittie met Joost en doet direct aangifte bij de politie? Hoezo gaat dat niet eerst via EBU (filmen waar het niet mag). Hoezo ren je naar de politie (is dat open?). Hoeveel mensen zijn er precies getuige?

Op de achtergrond lopen andere verhalen over dat de vrouw bij de israelische delegatie loopt. Dat de hoofdsponsor ook israelisch is maakt dat een boycot niet makkelijk is, maar met al deze achtergronden en een volledig geisoleerde delegatie klinkt het niet als een best festival organisatietechnisch.

Veel vragen en ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Als de versie van de avrotros klopt heb ik ook vragen of het EBU nog wel welkom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Delerium schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:25:
Ik snap de tijdlijn van de politie niet zo. De cameravrouw heeft dus rond 23:00 een fittie met Joost en doet direct aangifte bij de politie? Hoezo gaat dat niet eerst via EBU (filmen waar het niet mag). Hoezo ren je naar de politie (is dat open?). Hoeveel mensen zijn er precies getuige?

Op de achtergrond lopen andere verhalen over dat de vrouw bij de israelische delegatie loopt. Dat de hoofdsponsor ook israelisch is maakt dat een boycot niet makkelijk is, maar met al deze achtergronden en een volledig geisoleerde delegatie klinkt het niet als een best festival organisatietechnisch.

Veel vragen en ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Als de versie van de avrotros klopt heb ik ook vragen of het EBU nog wel welkom is.
Even teruglezen, de vrouw heeft het bij haar werkgever gemeld.

De EBU heeft de politie gevraagd een onderzoek in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04:05
Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Even teruglezen, de vrouw heeft het bij haar werkgever gemeld.

De EBU heeft de politie gevraagd een onderzoek in te stellen.
Volgens Taco heeft de vrouw zelf melding gemaakt bij de politie.

We zullen de waarheid nooit weten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Rukapul schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:17:
[...]

Deze reactie geeft blijk van het niet snappen hoe zaken in de wereld werken. Elke (re)actie wordt in dit soort zaken apart beoordeeld.

Als iemand afspraken schendt dan stuur je dus je regelmannetje er op af. Wat je vooral niet doet zijn dingen waar je later spijt van krijgt.

Het recht in eigen handen nemen wordt zelden getolereerd. Soms een beetje straf verlichting door verzachtende omstandigheden.
Evengoed kunnen we zeggen dat deze reactie blijk geeft van het niet snappen dat er veel emotie bij het optreden kwam kijken en dat er ook een vorm van adrenaline aan te pas komt bij een podium-optreden.

Als we die twee zaken niet meer snappen dan houdt het op. Excuses, zand erover, klaar. Maar ik heb ook begrepen dat het slachtoffer daar niets van wilde weten. Sjah....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zweedse krant: ’Joost Klein sloeg camera van vrouw kapot’
Aftonbladet bevestigt opnieuw dat het incident vlak na het optreden van Klein in de halve finale van donderdag heeft plaatsgevonden. Er zouden meerdere getuigen van het incident zijn, aangezien het vlak naast het podium gebeurde. Verschillende getuigen zouden het gedrag van Klein als zeer aanstootgevend hebben ervaren, verklaart de bron. Als gevolg van de aanvaring zou de camera van de fotografe kapot zijn gegaan.
https://www.telegraaf.nl/...eg-camera-van-vrouw-kapot

[ Voor 57% gewijzigd door Wolly op 12-05-2024 19:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinNL
Net op RTL4:
  • De NPO / Avrotros is een belangrijke partner van de EBU. De EBU zou de NPO / Avrotros niet kwijt willen.
  • Nederland ligt vrij centraal in Europa, die wil je erbij houden.
  • De Avrotros heeft in de afgelopen jaren 2x het Songfestival georganiseerd (2020 ging niet door vanwege Corona)
  • Indien eruit komt dat de diskwalificatie een te zware straf was, gaan NPO/Avrotros mogelijk kijken naar een schadevergoeding. Daarbij zal mogelijk worden gekeken naar het aantal stemmen. Wat als Joost mogelijk eerste had kunnen worden?
Het zal vrij lastig worden om bepaalde dingen aan te kunnen tonen. Maar stiekem hoop ik met @G_Dragon mee.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Karma is a bitch.
Ik begrijp niet hoe je deze conclusie trekt naar aanleiding van dit filmpje. Dit filmpje toont hetgeen jij hierboven stelt imho helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bmwgozer schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Volgens Taco heeft de vrouw zelf melding gemaakt bij de politie.

We zullen de waarheid nooit weten :P
Taco heeft wel meer dingen niet op een rijtje, hij kan het beter even navragen bij zijn eigen journalist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RobinNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:37:
Net op RTL4:
  • Indien eruit komt dat de diskwalificatie een te zware straf was, gaan NPO/Avrotros mogelijk kijken naar een schadevergoeding. Daarbij zal mogelijk worden gekeken naar het aantal stemmen. Wat als Joost mogelijk eerste had kunnen worden?
Het zal vrij lastig worden om bepaalde dingen aan te kunnen tonen. Maar stiekem hoop ik met @G_Dragon mee.
Ik geloof dat één van de mogelijkheden waar ze het over hadden als compensatie is om NL voor het ESF in Zwitserland een wildcard te geven voor de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:39:
[...]

Ik begrijp niet hoe je deze conclusie trekt naar aanleiding van dit filmpje. Dit filmpje toont hetgeen jij hierboven stelt imho helemaal niet aan.
Dit filmpje is alleen maar een bevestiging. Net als de filmpjes of foto’s van collega artiesten die iets te maken hadden met de deelname van Israel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:41:
[...]

Ik geloof dat één van de mogelijkheden waar ze het over hadden als compensatie is om NL voor het ESF in Zwitserland een wildcard te geven voor de finale.
Dat kwam inderdaad voorbij, mocht Joost veel punten hebben ontvangen. In de tweede halve finale was hij tweede (achter Israël, maar voor Zwitserland).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:41:
[...]

Ik stel voor om -als men al door wil hier- zowel Friesland als Nederland de komende tijd te laten deelnemen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Maestro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Ik stel voor om -als men al door wil hier- zowel Friesland als Nederland de komende tijd te laten deelnemen! :+
Zeg dat niet te hard, straks komen de Schotten nog met een eigen inzending.

Met doedelzakken en kilts waar niks onder zit? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Stoney3K schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:44:
[...]

Zeg dat niet te hard, straks komen de Schotten nog met een eigen inzending.

Met doedelzakken en kilts waar niks onder zit? :+
Heb al wel gekkere dingen gezien op het ESF...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Maestro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Ik stel voor om helemaal niet meer mee te doen met ESF.
En dan zelf een song contest organiseren.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:36:

Je linkt naar een krant die niet bekendstaat om betrouwbare uitingen, die op zichzelf doorlinkt naar een gerucht in een tabloid en dus geld verdient aan negatief nieuws.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-05 04:41

DevWouter

Creator of ThenNext

Wolly schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:36:

Zucht. De Telegraaf en diens gebrek in specifiek zijn blijft wel erg makkelijk.(ja, ik weet dat hun primaire bron een andere krant is)

Er is bovendien een opvallend ding. Hij zou zich agressief gedragen EN de camera kapot geslagen hebben. Dat zijn twee verschillende tonenhoogtes. Vervolgens wordt er een derde argument bij gebracht: verschillende getuigen vonden het aanstootgevend. Ook hier een andere toonhoogte.

Verder mis ik wat de getuigen betrouwbaar maakt.

Het hele artikel los van de camera is dus doorspekt met subjectiviteit.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:46:
[...]

Je linkt naar een krant die niet bekendstaat om betrouwbare uitingen, die op zichzelf doorlinkt naar een gerucht in een tabloid en dus geld verdient aan negatief nieuws.
Het is nieuws wat wij nog niet kenden.

Wat mij opvalt is dat er gisteren in het statement van de AvroTros heel duidelijk werd gezegd dat hij de vrouw niet had aangeraakt.

Later zei Cornald Maas dat hij een telefoon had weggeduwd.

Nu is er het verhaal van een kapotte camera.

Het verhaal lijkt op deze manier toch wel een bepaalde richting op te gaan die je niet zou afleiden uit het statement.
Pagina: 1 ... 56 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!

We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.

Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.

Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.