Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zie Wolly in "Eurovision Song Contest 2024"hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:39:
[...]
Dat hangt van het moment en plaats af: bij EuroVision is 'backstage' meestal andere deelnemers met een drankje op de bank, met vlaggetjes juichen op commando.
Kan me niet herinneren artiesten te zien die van het podium aflopen, tientallen seconden na het optreden. Daar waren blijkbaar afspraken over gemaakt, daar mag je als artiest op rekenen.
Dat zijn niet bepaald geregisseerde foto's, al weet ik niet of die voor of na een optreden zijn gemaakt.
Feit is dat je er dus beducht voor moet zijn dat er fotografen rondlopen achter de schermen.
Nu heb ik een tijdje gewerkt in een poppodium, en daar maak je nog wel eens wat mee.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Dat mag je verwachten.
Net als dat je mag verwachten dat gasten zich gedragen en niet gaan lopen dreigen.
Er was ooit eens een 3FM serieus talent bandje bij ons op een festival. Nog absoluut geen hoofdact, dus je hebt je tijd slot om te spelen, en dan willen wij als techniek heel rap ze weer van het podium hebben om om te bouwen naar de volgende act. Na 2 x laatste nummer signaal afgeven te hebben besloten we maar gewoon tijdens het nummer in te breken en te beginnen met afbouwen.
Kwam de drummer boos achter zijn drum stel vandaan richting mij om te doen alsof ik nu de snare was geworden? Absoluut, en een sprintje richting backstage gezamenlijk was het resultaat.
Het enige verschil met dit gedoe, hij is even gaan afkoelen in de kleedkamer erna en kwam even zijn excuus aanbieden aan het einde van de avond en we hebben samen nog een biertje gedronken en goed er om gelachen.
Maar nee, nu moet er gelijk aangifte gedaan worden bla bla bla. Wat een gedoe.
Die afspraak is door alle partijen al bevestigd. Ik neem aan dat dat voldoende vertrouwen zou moeten geven dat de afspraak er was?fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:41:
[...]
Omdat wij hier niemand zonder proces veroordelen en graag het eerst het bewijs willen zien. Kan je die afspraak zwart op wit laten zien?
[removed]
Misschien is hij daarom wel gediskwalificeerd? Ik hoorde dat er strenge afspraken waren dat je backstage niet mocht filmen!graceful schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:38:
[...]
Zijn account met, inmiddels 1 miljoen volgers, had meerdere backstage video's erop staan voor dat hij die allemaal verwijderde. Dus, tja
Door alle? Alle zijnde de Avrotros (= niet neutraal) die aangegeven hebben eigenlijk niet precies te weten wat er nou echt gebeurd is? Graag nog een bron van de organisatie en die cameravrouw.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:42:
[...]
Die afspraak is door alle partijen al bevestigd. Ik neem aan dat dat voldoende vertrouwen zou moeten geven dat de afspraak er was?
[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 19:46 ]
Op npo1 nu ook interessante gesprekken. Het verhaal kan ook omgedraait worden. De afspraak was dat er niet backstage gefilmt mocht worden. Door juist wel te filmen (of het nou een camera was of een telefoon who cares?) ga je bij joost over een grens. Wie is er nou schuldig hier?redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:34:
[...]
Het hele punt is juist dat veel artiesten niet backstage gefilmd willen worden, juist omdat ze in de emotie zitten. En omdat ze weten dat je dan niet altijd heel netjes kunt reageren.
In welk bericht van de EBU heeft dat gestaan?redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:42:
[...]
Die afspraak is door alle partijen al bevestigd. Ik neem aan dat dat voldoende vertrouwen zou moeten geven dat de afspraak er was?
Ook zegt hij dat een organisatie actie moet ondernemen als "er sprake is van ongepast gedrag."
bron: NOS
----------------------------------------------------
actie ondernemen op ongepast gedrag? Dat betekent in praktijk dat de persoon met de camera die maar etterig door bleef filmen vrij uit gaat? mmm
Had op z'n minst duidelijk gemaakt dat er afspraken aangaande filmen na een optreden niet zijn nagekomen door een bepaald persoon.
En dat je het blijkbaar dikke prima vindt als organisatie als iemand vraagt; ''wil je alsjeblieft even stoppen met mij filmen''? om dan toch door te blijven filmen.
Is dat laatste nou echt zo'n vreemd verzoek?
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 11-05-2024 19:44 ]
Als dat laatste waar is dat deze persoon meerdere klachten heeft ingediend maar er wordt niks mee gedaan dan is het wel goed mis. Er wordt er blijkbaar met twee maten gemeten.dglavimans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nog meer afhakers en vragen
Zero tolerance beleid wat zonder nuance en dialoog wordt toegepast is gewoon heel rancuneus en zo komt de actie van de EBU nu toch vooral over.
[ Voor 46% gewijzigd door Palindrome op 11-05-2024 19:50 ]
Ik heb een flinke tijd slechts meegelezen maar hier is het toch, op deze hele hetze in combinatie met naar zeggen "eigen klachten richting EBU" van anderen en de EBU haar zogenaamde "zero-tolerance beleid", de hypocrisie ofwel de spreekwoordelijke "meten met twee maten" ten top?alienfruit schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:45:
[...]
Als dat laatste waar is dat deze persoon meerdere klachten heeft ingediend maar er wordt niks mee gedaan dan is het wel goed mis. Er wordt er blijkbaar met twee maten gemeten.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Wat contextHet afpakken van de vlag kan te maken hebben met de regels van het songfestival, die zijn aangescherpt. Er staat nu in dat alleen vlaggen van landen die meedoen en regenboogvlaggen zijn toegestaan. Alle andere (aangepaste) vlaggen zijn verboden.
Dat moet een dikke leugen zijn want ik hoorde dat de politie onze Joost al direct vrijgesproken had:_Bailey_ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:43:
Noel Curran, de algemeen directeur van de EBU, heeft bij de Zweedse publieke omroep SVT gereageerd op de diskwalificatie van Joost Klein. "Ik hoop dat mensen begrijpen dat als er een politieonderzoek loopt, het belangrijk is dat ik niet vooruitloop op de uitkomst ervan", zegt hij.
Ook zegt hij dat een organisatie actie moet ondernemen als "er sprake is van ongepast gedrag."
redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:22:
[...]
Gezien het verhaal lijkt het eerder dat de EBU het een goede reden vindt om van een lastpak af te komen. Als zelfs de politie binnen een dag het onderzoek heeft afgerond zal er toch echt weinig gebeurd zijn.
Trishul schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:35:
Fascinerend verhaal wel. Ik ben benieuwd naar de achtergrond van die vrouw. Waarom? Nou, omdat ze blijkbaar direct aangifte deed en niet in gesprek wilde met Klein en consorten. Dat vind ik wel erg bijzonder. Ook is dus gebleken dat het kennelijk niet zoveel voorstelt, want de politie was snel klaar met het onderzoek en hij heeft haar blijkbaar niet eens aangeraakt. Fascinerend.
Jij kan zo als persvoorlichter bij de AvroTros gaan werken, of ben je dit echt vergeten te vermelden?
Op die vlag zou "Joostice" en "Bring Joost Back" hebben gestaan.
Het blijft allemaal maar een rare vertoning. Redelijk krom
Wel gek dat een regenboogvlag wel mag maar een aangepaste landvlag niet? Waarom niet alles behalve onaangepaste landvlag verbieden?
[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 11-05-2024 19:52 ]
Waar is de echte bron daarvan?fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:50:
[...]
Dat moet een dikke leugen zijn want ik hoorde dat de politie onze Joost al direct vrijgesproken had:
[...]
[...]
Zucht...
Gezien wat er (blijkbaar) aan tekst op die vlaggen staat lijkt me dat begrijpelijk, want in strijd met de regels.
Jammer dat je even "vergeet" om dát feit erbij te vermelden
Virussen? Scan ze hier!
En toch staat in het bericht: Er staat nu in dat alleen vlaggen van landen die meedoen en regenboogvlaggen zijn toegestaan. Alle andere (aangepaste) vlaggen zijn verboden.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:50:
[...]
Jij kan zo als persvoorlichter bij de AvroTros gaan werken, of ben je dit echt vergeten te vermelden?
[...]
Dus los van de leuzen op de Nederlandse vlag, mag het niet ivm diskwalificatie.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
EUROVISION winner Loreen has refused to hand over the trophy to Israel’s Eden Golan if she wins tonight.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Lees nog eens goed:Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:50:
[...]
[...]
Valt de Nederlandse vlag daar onder? Nee.Er staat nu in dat alleen vlaggen van landen die meedoen en regenboogvlaggen zijn toegestaan.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Mensen die het podium bestormen, na elk nummer Europapa scanderen. Al was het maar omdat dat wat echt gezegd moet worden niet mag.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Maar Nederland doet niet meer mee, dus ja, die vallen daar wel degelijk onder.Maestro schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:51:
[...]
Lees nog eens goed:
[...]
Valt de Nederlandse vlag daar onder? Nee.
Virussen? Scan ze hier!
Bij een officiële backstage fotograaf verwacht ik een professionele Nikon of Canon DSR, de foto's waar je naar linkt komen op het eerste gezicht niet van een mobieltje.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:41:
Dat zijn niet bepaald geregisseerde foto's, al weet ik niet of die voor of na een optreden zijn gemaakt.
Feit is dat je er dus beducht voor moet zijn dat er fotografen rondlopen achter de schermen.
Wat zou helpen is de functie van deze mevrouw, waarom was ze daar op dat moment. Wat was haar rol, had ze opdracht gekregen foto's/films te maken of was het eigen initiatief.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77426160 en https://www.svt.se/kultur...0768bf75c791d92f2e5025adc
Google translate:- Jag hoppas att människor förstår att när man har en polisutredning så är det viktigt att jag inte föregår resultaten av den, säger han
De bron van @redwing en @Trishul ben ik ook benieuwd naar.I hope people understand that when you have a police investigation, it is important that I do not prejudge the results of it, he says
[ Voor 45% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 19:55 ]
Als hij niet vooruit wilde lopen had hij hangende het politie onderzoek Joost er niet uit moeten zetten. Omdat hij vooruit loopt op het politie onderzoek hoort daar een onderbouwing bij._Bailey_ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:43:
Noel Curran, de algemeen directeur van de EBU, heeft bij de Zweedse publieke omroep SVT gereageerd op de diskwalificatie van Joost Klein. "Ik hoop dat mensen begrijpen dat als er een politieonderzoek loopt, het belangrijk is dat ik niet vooruitloop op de uitkomst ervan", zegt hij.
----------------------------------------------------
actie ondernemen op ongepast gedrag? Dat betekent in praktijk dat de persoon met de camera die maar etterig door bleef filmen vrij uit gaat? mmm
Had op z'n minst duidelijk gemaakt dat er afspraken aangaande filmen na een optreden niet zijn nagekomen door een bepaald persoon.
En dat je het blijkbaar dikke prima vindt als organisatie als iemand vraagt; ''wil je alsjeblieft even stoppen met mij filmen''? om dan toch door te blijven filmen.
Is dat laatste nou echt zo'n vreemd verzoek?
Als ze nou zo groot was om dat 3 maand geleden te melden in plaats van 10 minuten voordat het evenement begint...
Maar de bedoeling is blijkbaar dat madam wat extra aandacht krijgt, zo lang haar 'principes' haar maar geen geld kosten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee...wildhagen schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:52:
[...]
Maar Nederland doet niet meer mee, dus ja, die vallen daar wel degelijk onder.
NL doet niet meer mee, dus mag die vlag sws niet naar binnen dus die valt niet onder bovenstaande groep, of er nou tekst op staat of niet... Maar met Cornald Maas z'n uitspraken zat je er ook al naast, dus het is je vergeven.Er staat nu in dat alleen vlaggen van landen die meedoen en regenboogvlaggen zijn toegestaan.
Twente komt eraan!
Ja want zoiets doe je maanden van tevoren in plaats van last moment om de EBU te laten zwetenalexbl69 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:53:
[...]
Als ze nou zo groot was om dat 3 maand geleden te melden in plaats van 10 minuten voordat het evenement begint...
Maar de bedoeling is blijkbaar dat madam wat extra aandacht krijgt, zo lang haar 'principes' haar maar geen geld kosten.
Ach overmacht AVROTROS kan er toch niets aan doen dat precies tijdens het optreden van Israël de NOS met een breaking nieuws flash uit Gaza komt...redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Tja, gezien de bedragen die hierin omgaan acht ik de kans groot dat AVROTROS dan een groot geldprobleem krijgt.
En wat moet de EBU er nu nog mee dan?dglavimans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:54:
[...]
Ja want zoiets doe je maanden van tevoren in plaats van last moment om de EBU te laten zweten
Als je een sigaret in je hand hebt, dan vind ik gepaste afstand inderdaad terechtChip. schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:18:
[...]
In jou wereld geven we ook allemaal een 'hover' hug? Want je mag niemand meer aanraken.
[Afbeelding]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Nee, maar het schijnt dat ze visite heeft._Bailey_ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:56:
heeft Lenny Kuhr eigenlijk al gereageerd?
Ze zou ook "gediskwalificeerd" moeten worden wat mij betreft. Maar ze diskwalificeert zichzelf al met zo'n uitspraakalexbl69 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:53:
[...]
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Als met iedere potentiele boycott, hun eigen probleem van maken. Mocht niets volgens planning verlopen, is het toch echt hun eigen gefaalde beleid.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
https://www.google.com/ur...Vaw0yzz1jbkoDmXm5mSSfuQPDfsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:53:
[...]
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77426160 en https://www.svt.se/kultur...0768bf75c791d92f2e5025adc
[...]
Google translate:
[...]
De bron van @redwing en @Trishul ben ik ook benieuwd naar.
Gewoon bij NOS dus
[removed]
In her defence: Israel was (1) nooit echt een kanshebber volgens de bookmakers en (2) Israel gedraagt zich nogal provocatief op het event en houdt zich (naar verluidt) niet aan de regels. Dan kun je best last minute protest aantekenen.alexbl69 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:53:
[...]
Net het verkeerde plaatje gekozen van Kanu. Anyway genoeg te vinden online en van andere waarbij dat niets is hahaha.CurlyMo schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:56:
[...]
Als je een sigaret in je hand hebt, dan vind ik gepaste afstand inderdaad terecht
Zeker. Maar niet zelf een rol nemen (rechter) die je niet vervult.Krisp schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:59:
[...]
. Dan kun je best last minute protest aantekenen.
Waaruit maak je op dat hij het slachtoffer is? Filmen hoort bij zo’n event erbij en is normaal in het contract met de organisatie afgesproken. Stel je voor dat een artiest die niet tevreden is over zijn optreden zich opeens op z’n portretrecht gaat beroepen en eist dat zijn beelden niet uitgezonden worden. Dat consent is contractueel gewoon vooraf vastgelegd.FirePuma142 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:58:
Ook wel mooi dat consent in dit geval niets uitmaakt vanuit het perspectief van Joost Klein bekeken. Ik had toch het idee dat dat een heel belangrijk iets was. Maar dat zal wel alleen voor het slachtoffer van de ene overtreding gelden. En niet voor de ander. Ofzo.
Maar dit doet de EBU ook. Dus waarom Loreen niet?Lordy79 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:00:
[...]
Zeker. Maar niet zelf een rol nemen (rechter) die je niet vervult.
Want? De belangen zijn groot en de emoties lopen hoog op. Daar staat toch niets vreemds?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hier was er afgesproken dat ie niet na het optreden zou worden gefilmd.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:01:
[...]
Waaruit maak je op dat hij het slachtoffer is? Filmen hoort bij zo’n event erbij en is normaal in het contract met de organisatie afgesproken. Stel je voor dat een artiest die niet tevreden is over zijn optreden zich opeens op z’n portretrecht gaat beroepen en eist dat zijn beelden niet uitgezonden worden. Dat consent is contractueel gewoon vastgelegd.
[removed]
Ligt aan wat voor persoon je bent backstage. Reguliere crew a la geluidsman, EHBO'er, beveiliging, etc is allemaal not done. Entourage zou kunnen.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:30:
[...]
Bij het Eurovisie Songfestival is dat blijkbaar wel normaler.
Zomaar een paar linkjes waaruit dat blijkt/
https://eurovision.tv/gallery/backstage-grand-final
https://eurovision.tv/gal...lmo-2024-first-semi-final
De vrouw heeft helemaal geen aangifte gedaan.Trishul schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:35:
Fascinerend verhaal wel. Ik ben benieuwd naar de achtergrond van die vrouw. Waarom? Nou, omdat ze blijkbaar direct aangifte deed en niet in gesprek wilde met Klein en consorten. Dat vind ik wel erg bijzonder. Ook is dus gebleken dat het kennelijk niet zoveel voorstelt, want de politie was snel klaar met het onderzoek en hij heeft haar blijkbaar niet eens aangeraakt. Fascinerend.
Ze heeft een klacht ingediend, geen aangifte gedaan. De politie kwam op verzoek van de EBU onderzoeken of er sprake was van een strafbaar feit of niet.
— Lammert de Bruin (@lammert) 11 mei 2024
Zegt wie? De partij die de pineut is van de diskwalificatie maar eigenlijk niet precies weet wat er gebeurd is? De NOS houdt het bij “gevraagd niet gefilmd te worden”. Schijnbaar had deze dame niet het lijstje scherp van alle individuele speciale behandelingen van al deze popsterren.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:02:
[...]
Hier was er afgesproken dat ie niet na het optreden zou worden gefilmd.
[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 20:06 ]
Lijkt me ook redelijk logisch. Hij is geen deelnemer aan het ESF meer, dus is het logisch dat hij ook niet meer in de officiele ESF-app of op hun website staat.Zentbeer schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:00:
Joost is volledig verwijderd uit de officiële Eurovision app. Had gisteren al wel beelden gezien van alle artiesten na het optreden (zo leek het), waar Joost niet bij zat. Denk dat dat het moment was, maar die kan ik niet terugvinden. Daardoor merkte ik wel dat NL niet meer bij de participants staat en de filmpjes van Joost niet meer via de app te zien zijn.
Virussen? Scan ze hier!
@redwing Kan je dit linkje nog even opzoeken aub?
Dat backstage content daar is nog steeds 'geregiseerde' content. En niet content van jan en allemanWolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Wat @fsfikke zojuist zegt, get used to it.
De foto's van backstage staan prominent op de site van Eurovision. Hun instagram vertelt dat je de app moet downloaen voor 'exclusive backstage acces'.
Dat hoort er schijnbaar bij tegenwoordig.
[Afbeelding]
En quote zegt dan dat het wel afgesproken is? De EBU het het niet officieel benoemt, maar ontkend de afspraken ook niet. Daarbij waren er al eerder berichten voor dit incident waarbij het over die afspraken ging.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:03:
[...]
Zegt wie? De partij die de pineut is van de diskwalificatie maar eigenlijk niet precies weet wat er gebeurd is? De NOS houdt het bij “gevraagd niet gefilmd te worden”.
[removed]
Het verhaal wordt met de minuut zwakker.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:03:
De vrouw heeft helemaal geen aangifte gedaan.
Waarom niet rustig afgewacht in plaats van de artiest van het podium trekken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Omdat het EBU, anders dan onze Avrotros, de zaak wel professioneel behandeld en geen vage gekleurde verhalen de wereld in stuurt.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:06:
[...]
En quote zegt dan dat het wel afgesproken is? De EBU het het niet officieel benoemt, maar ontkend de afspraken ook niet. Daarbij waren er al eerder berichten voor dit incident waarbij het over die afspraken ging.
Het is eerder sterker als een partij die niet bij het incident betrokken was de politie erbij haalthoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:07:
[...]
Het verhaal wordt met de minuut zwakker.
Waarom niet rustig afgewacht in plaats van de artiest van het podium trekken.
Volgens mij hebben ze daar ergens in een van de gesprekken gezegd, maar niet in de officiële berichtgeving. Als ik het me goed herinner was het vooral het niet ontkennen van zijn afspraak en niet het bevestigen dat ie er echt was. Gezien hoe het werd gezegd was het echter wel duidelijk dat er afspraken waren. Helaas kan ik het zo niet terugvinden.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:05:
[...]
@redwing Kan je dit linkje nog even opzoeken aub?
De link van dat afgesloten politie-onderzoek kon ik wel vinden en heb ik hierboven al gepost.
[removed]
Wacht even, je zegt net dat alle partijen de afspraak om niet te filmen hebben bevestigd.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:06:
[...]
En quote zegt dan dat het wel afgesproken is? De EBU het het niet officieel benoemt, maar ontkend de afspraken ook niet. Daarbij waren er al eerder berichten voor dit incident waarbij het over die afspraken ging.
Is dat dan nu toch niet zo?
Joost geeft volgens ooggetuigen aan dat hij eerst twee keer heeft gevraagd om niet gefilmd te worden.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:07:
[...]
Omdat het EBU, anders dan onze Avrotros, de zaak wel professioneel behandeld en geen vage gekleurde verhalen de wereld in stuurt.
Apart dat artiesten achter de schermen ineens geen consent kunnen intrekken of grenzen mogen aangeven.
ROFL Professioneel????fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:07:
[...]
Omdat het EBU, anders dan onze Avrotros, de zaak wel professioneel behandeld en geen vage gekleurde verhalen de wereld in stuurt.
Sorry, maar professioneel kan je deze hele zaak absoluut niet noemen. Zelden een organisatie gezien dat zijn puinhoop om niets kan maken.
[removed]
Het onderzoek is afgerond, de resultaten zijn naar het Zweedse OM gestuurd, maar die heeft nog niet gereageerd. Logisch ook, want het is weekend.Beerkeeper schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:09:
[Afbeelding]
Ik zag dit bericht langskomen op nu.nl, maar ik ben nu een beetje het spoor bijster.
"We wachten op het onderzoek van de politie" -> Die is afgerond of niet? Geen fysiek contact kwam er in ieder geval uit vanuit een woordvoerder van de politie.
Precies zoals ik zeg, de EBU is slim genoeg om niet teveel vast te leggen. Alleen uit dat gesprek bleek wel duidelijk dat de afspraak er was. Maar dat is inderdaad niet zo zwart op wit als jij graag wil hebben.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Wacht even, je zegt net dat alle partijen de afspraak om niet te filmen hebben bevestigd.
Is dat dan nu toch niet zo?
[removed]
Die kerel valt even keihard door de mand. Hij wil niet op de zaken vooruit lopen voor het onderzoek. Maar ondertussen diskwalificeren we joost wel even....Beerkeeper schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:09:
[Afbeelding]
Ik zag dit bericht langskomen op nu.nl, maar ik ben nu een beetje het spoor bijster.
"We wachten op het onderzoek van de politie" -> Die is afgerond of niet? Geen fysiek contact kwam er in ieder geval uit vanuit een woordvoerder van de politie.
En nu ben ik weg. Fijne avond iedereen
En daarmee is jouw claim dat de afspraak door alle partijen is bevestigd toch niets waard?redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Precies zoals ik zeg, de EBU is slim genoeg om niet teveel vast te leggen. Alleen uit dat gesprek bleek wel duidelijk dat de afspraak er was. Maar dat is inderdaad niet zo zwart op wit als jij graag wil hebben.
Maar dan is de EBU niet helemaal eerlijk? Want ik las net op NOS dat de EBU als reactie gaf “we gaan niet reageren op het voorval, omdat we niet vooruit willen lopen op het politieonderzoek”. Maar wat heeft de politie dan nog te onderzoeken? Gisteren kan ik het me voorstellen, maar vandaag moet er toch geen onderzoek meer lopen als er geen aangifte is gedaan.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:03:
[...]
De vrouw heeft helemaal geen aangifte gedaan.
[Twitter]
[ Voor 16% gewijzigd door TheVivaldi op 11-05-2024 20:16 ]
In NL is er zoiets als piketdienst. Dan ben je op afroep gewoon beschikbaar. Of je nu hulp OvJ, OvJ of rechter commissaris bent. En het is nu juist de OvJ die bepaalt of men de zaak gaan seponeren of voortzetten en bovendien op basis van welk wetsartikel.Krisp schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:10:
[...]
Het onderzoek is afgerond, de resultaten zijn naar het Zweedse OM gestuurd, maar die heeft nog niet gereageerd. Logisch ook, want het is weekend.
Het is niet zo dat politie en justitie niet werkt in het weekend. Dus er zal eerst een proces verbaal komen, verhaal van Joost en verhaal van die productiemedewerker. En daar gaat geen weekend overheen. Ook niet in Zweden. Poging tot / daadwerkelijk bedreiging is gewoon voor vervolging vatbaar bij voldoende bewijs.
Prima, als dat jouw conclusie is. Voorlopig wijst alles erop dat het vooral de EBU is die afspraken heeft gebroken en onzorgvuldig, maar vooral inconsequent is geweest.Wolly schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:12:
[...]
En daarmee is jouw claim dat de afspraak door alle partijen is bevestigd toch niets waard?
[removed]
Het zou een EBU medewerkers zijn toch, mag die dan dit soort zaken (kennelijk prive waarom anders met een telefoon) dan wel doen en waarom biedt de organisatie daar dan geen excuses voor aan vanuit haar zijde van het verhaal ?wildhagen schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:07:
[...]
Je hebt fysiek van mensen af te blijven, dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Zeker als dat ook nog eens in combinatie met kennelijk dreigende gebaren is.
Schijnbaar was het voor hem duidelijk genoeg om actie te ondernemen mbt zijn evenement, maar laat hij het verdere onderzoek aan de politie zonder dat via de media proberen te beïnvloeden. Zo hoort het ook.stylezzz schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:12:
[...]
Die kerel valt even keihard door de mand. Hij wil niet op de zaken vooruit lopen voor het onderzoek. Maar ondertussen diskwalificeren we joost wel even....
Nou ja, professioneel kun je van twee kanten bekijken. Door niets te zeggen, hebben ze geruchten laten bestaan, dat vervolgens weer allerlei onderdrukte 'kwaden' gevoed over de deelname van Israël. Daardoor krijgt de hele bende - hoe ze het ook zien of proberen - en nog politieker tintje. Ironisch genoeg heeft juist de AVROTROS een er voor de EBU beetje de angel eruit gehaald door met het verhaal naar buiten te komen, waarbij duidelijk is dat het een voorval is dat níets te maken heeft met Israël.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:07:
[...]
Daarnaast, agressiviteit van een kandidaat is natuurlijk een no-go, maar dat doe je af met een waarschuwing - zeker als hier geen fysiek geweld of daadwerkelijke dreiging vanuit komt. Diskwalificatie voor een actie op het moment dat een artiest zich emotioneel ontlaadt, vind ik echt een ontzettende tekortkoming in inlevingsvermogen.
Waarom zouden backstage filmpjes voor op TikTok en co niet met een telefoon opgenomen kunnen worden?gekkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:17:
[...]
Het zou een EBU medewerkers zijn toch, mag die dan dit soort zaken (kennelijk prive waarom anders met een telefoon) dan wel doen en waarom biedt de organisatie daar dan geen excuses voor aan vanuit haar zijde van het verhaal ?
Maar de politie heeft niks te onderzoeken aangezien de vrouw geen aangifte heeft gedaan.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:17:
[...]
Schijnbaar was het voor hem duidelijk genoeg om actie te ondernemen mbt zijn evenement, maar laat hij het verdere onderzoek aan de politie zonder dat via de media proberen te beïnvloeden. Zo hoort het ook.
Misschien is het je opgevallen dat dit incident niet in Nederland heeft plaatsgevonden. Er zijn gelukkig landen waar de politie niet hun schouders ophaalt als er geen aangifte gedaan wordt.TheVivaldi schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:18:
[...]
Maar de politie heeft niks te onderzoeken aangezien de vrouw geen aangifte heeft gedaan.
Ik zou het doen!
Maar in Zweden werkt dat net zo. Het Zweedse OM moet nu zeggen of ze gaan vervolgen of niet. Tot die tijd heeft de politie niets te onderzoeken, ook niet in Zweden.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Misschien is het je opgevallen dat dit incident niet in Nederland heeft plaatsgevonden. Er zijn gelukkig landen waar de politie niet hun schouders ophaalt als er geen aangifte gedaan wordt.
Vwb de betrokkenheid van Israël geef ik je helemaal gelijk. Maar de Avrotros heeft met hun statement Joost wel publiekelijk vrijgesproken. Klaarblijkelijk ook zonder alle feiten te kennen. Dat is uiterst onprofessioneel.tagican schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:18:
[...]
Ironisch genoeg heeft juist de AVROTROS een er voor de EBU beetje de angel eruit gehaald door met het verhaal naar buiten te komen, waarbij duidelijk is dat het een voorval is dat níets te maken heeft met Israël.
Volgens mij heb je de volgorde niet helemaal scherpTheVivaldi schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:21:
[...]
Maar in Zweden werkt dat net zo. Het Zweedse OM moet nu zeggen of ze gaan vervolgen of niet. Tot die tijd heeft de politie niets te onderzoeken, ook niet in Zweden.
[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 20:23 ]
Ik hoop het. Laat die poppenkast straks maar lekker chaotisch zijnmprkooij schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:19:
Ik ben erg benieuwd of er een land is dat vanavond nog iets uithaalt, of er boegeroep gaat zijn, of er iets tijdens de voting gaat worden gezegd. Ik vermoed dat EBU en het Eurovisie redelijk gespannen zijn voor wat er vanavond gebeuren gaat.
Ik heb zelf ook nergens gezien dat de EBU de afspraak heeft bevestigd. Wat ik wel heb gezien dat er is verteld dat er al eerder een zelfde issue is geweest met Joost. Toen is er ook al gezegd en over gesproken dat hij niet gefilmd wilde worden backstage. Het lijkt mij dat je bepaalde communicatiekanalen gebruikt om dat aan te geven en dus niet alleen aan een cameraman verteld. We mogen verwachten van de EBU dat ze zorgen dat afspraken worden vastgelegd, zeker gezien de hoge eisen die ze aan iedereen stellen. Dus, het is volgens mij meer iets wat er verwacht had mogen worden, dan iets wat bevestigd is door de EBU.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Prima, als dat jouw conclusie is. Voorlopig wijst alles erop dat het vooral de EBU is die afspraken heeft gebroken en onzorgvuldig, maar vooral inconsequent is geweest.
Volgens mij doe jij alsof je thuis bent in Zweden, terwijl dat niet zo is.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:21:
[...]
Volgens mij heb je de volgorde niet helemaal scherp
De Zweedse OM had al gezegd dat ze in beginsel hier niet in het weekend op gingen reageren. Logisch ook, die hebben wel wat beters te doen.Joosie200 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:15:
[...]
In NL is er zoiets als piketdienst. Dan ben je op afroep gewoon beschikbaar. Of je nu hulp OvJ, OvJ of rechter commissaris bent. En het is nu juist de OvJ die bepaalt of men de zaak gaan seponeren of voortzetten en bovendien op basis van welk wetsartikel.
Het is niet zo dat politie en justitie niet werkt in het weekend. Dus er zal eerst een proces verbaal komen, verhaal van Joost en verhaal van die productiemedewerker. En daar gaat geen weekend overheen. Ook niet in Zweden. Poging tot / daadwerkelijk bedreiging is gewoon voor vervolging vatbaar bij voldoende bewijs.
Nog los daarvan, de EBU kan ook zeggen 'hangende het onderzoek gaan we niet diskwalificeren'.
Nee hoor, ze vinden de maatregel alleen disproportioneel.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:21:
[...]
Vwb de betrokkenheid van Israël geef ik je helemaal gelijk. Maar de Avrotros heeft met hun statement Joost wel publiekelijk vrijgesproken.
De politie heeft het onderzocht en de zaak aan het OM doorgestuurd. Daarmee klopt jouw uitspraak dus niet dat de Politie niets onderzocht kan hebben omdat er geen aangifte wasTheVivaldi schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:23:
[...]
Volgens mij doe jij alsof je thuis bent in Zweden, terwijl dat niet zo is.
Mijn conclusie is dat jij zegt dat alle partijen hebben bevestigd dat er afspraken waren maar dat je vervolgens komt met 'De EBU heeft niet ontkend en ook niet bevestigd dat er afspraken zijn'.redwing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Prima, als dat jouw conclusie is. Voorlopig wijst alles erop dat het vooral de EBU is die afspraken heeft gebroken en onzorgvuldig, maar vooral inconsequent is geweest.
Hoe weet je dan zo zeker dat zij die afspraken hebben gebroken?
Omdat de EBU de rechter IS? Het is het evenement van de EBU.psychodude schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:01:
[...]
Maar dit doet de EBU ook. Dus waarom Loreen niet?
Net zoals de Uefa gaat over wie er wel of niet wordt gediskwalificeerd in the champions league voetbal. Een ballenjongen (Loreen, in de analogie) kan niet ineens zeggen dat ie geen ballen meer ophaalt voor Real Madrid maar wel voor alle andere voetbalclubs. Dan had je geen ballenjongen moeten worden of je positie nu ter beschikking stellen.
Ze kunnen blijkbaar ook zonder een aangifte van de dame een onderzoek aanvragen.TheVivaldi schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:14:
[...]
Maar dan is de EBU niet helemaal eerlijk? Want ik las net op NOS dat de EBU als reactie gaf “we gaan niet reageren op het voorval, omdat we niet vooruit willen lopen op het politieonderzoek”. Maar wat heeft de politie dan nog te onderzoeken? Gisteren kan ik het me voorstellen, maar vandaag moet er toch geen onderzoek meer lopen als er geen aangifte is gedaan.
Ze hebben geen aangifte gedaan maar onderzoek gevraagd als werkgever van de betrokkene.
— Lammert de Bruin (@lammert) 11 mei 2024
Nee hoor. Avrotros vindt de maatregel zeer zwaar en buitenproportioneel. Dat is iets anders dan zeggen dat hij vrijspraak verdiend.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:21:
[...]
Vwb de betrokkenheid van Israël geef ik je helemaal gelijk. Maar de Avrotros heeft met hun statement Joost wel publiekelijk vrijgesproken. Klaarblijkelijk ook zonder alle feiten te kennen. Dat is uiterst onprofessioneel.
Ik zei niet dat er geen onderzoek heeft plaatsgevonden, ik zei dat er NU geen onderzoek loopt. Ze hebben gisteren onderzoek gedaan en gezien er geen aangifte is gedaan, is het nu aan het OM.fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:24:
[...]
De politie heeft het onderzocht en de zaak aan het OM doorgestuurd. Daarmee klopt jouw uitspraak dus niet dat de Politie niets onderzocht kan hebben omdat er geen aangifte was
[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 11-05-2024 20:26 ]
Ga er maar vanuit dat alle optredens van afgelopen dagen al klaar staan als back-up en er met een flinke vertraging live wordt uitgezonden om te kunnen schakelen bij ongeregeldheden.mprkooij schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:19:
Ik ben erg benieuwd of er een land is dat vanavond nog iets uithaalt, of er boegeroep gaat zijn, of er iets tijdens de voting gaat worden gezegd. Ik vermoed dat EBU en het Eurovisie redelijk gespannen zijn voor wat er vanavond gebeuren gaat.
Dat er maar veel geschakeld mag worden en het net zo vaak mis mag gaan. Popcorn ready!
*knip*Sport_Life schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:42:
[...]
Iig zal die vrouw dit ook allemaal niet willen denk ik, die zal ook wel denken had ik maar niks gezegd. Het is allemaal zwaar overtrokken waarbij die vrouw nu ook 'slachtoffer' is, als je zoiets hebt (mede) veroorzaakt dan zit je vanavond niet lekker te kijken lijkt mij zo..
Je veroordeelt iemand op insinuaties. off-topic.
[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 12-05-2024 12:26 ]
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...
Het wordt voor de kijker een show zonder ophef, hosanna en dikke congratulations for a wonderful show..
LOETKE
Dit topic is gesloten.
![]()
Graag voordat je op verstuur bericht klinkt even doorlezen of het niet te ver gaat met je tekst!
We weten nog niet wat er exact is gebeurd, dus daarover speculeren doen we dan ook het liefst niet of in ieder geval met bronnen die iets toevoegen. Niet ieder X bericht is even goed te verifiëren. Voor je het weet vallen we over elkaar om iets wat niet eens waar is.
Verder let even op, het is uiteindelijk wel het songfestvial, draait het om het evenement, de liedjes en dus niet:
• De politieke situatie in Israël of politiek in het algemeen.
• We gaan geweld niet goedpraten.
• We sluiten landen niet zomaar uit.
Puur alleen al, omdat het een te beladen onderwerp is en daarnaast off-topic.
:strip_exif()/f/image/BVDfnP9ocAAdD9UVQfjBu845.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iJTc1USikshd6PCa6NWgzbtt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3N3jV0KBBdj0N0CrCyk1fJjw.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vSZklENzCVRkOkwZEiQpdvcQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Go1ocs0tQPjkxZPAi3eVaeAz.jpg?f=fotoalbum_large)