En hij werkt!
Jeah!
De laatste toevoeging deed het hem, nu kon ik de config afmaken en het ding installeren in de wtw. Iedere stap is er wel 1 als je voor het eerst met die dingen werkt. De pinnen in de Duco zijn net iets dikker dan normaal (of mijn setje met jumperkabels is gewoon slecht in kwaliteit. Ook eng dat je niet verkeerd mag gokken met de pins.
Nog een toevoeging, op 5 volt werkt ie wel, op 3,3 bleef de hele wtw stil (als je een week eigenaar bent van de unit, is dat niet goed voor je nagels, pfff). Na loskoppelen deed de wtw het weer, er zit dus ergens een check waardoor ie weigert, klam zweet was dat.
Dan staat er op de esp een poort met RX en TX en die moet je dus echt niet hebben, GIO1 en GIO3 uit het hoofd, maar dat helpt niet om dat te corrigeren in de YAML, je moet echt poort 16 en 17 hebben.
Nevertheless, hij werkt en kan nu eindelijk waarden zien, wat ie doet, dus happy.
Wat mij wel opviel, eerste logische test, was dat als ik de verversingssnelheid verhoog, de temp niet meer doorgegeven wordt, dat verandert ook niet terug wanneer je terug gaat naar auto.at zal om dit stukje code gaan, die doet het dus nog niet goed, sterker nog, die kan ik ook niet instellen (bij booten krijgt ie de juiste info, maar als je iets aanpast, gaat ie mis en komt ie niet meer terug, geeft nu 16,5 aan, terwijl hij boven ingesteld staat op 22):
code:
1
2
3
4
| number:
- platform: duco
name: "DUCO Comfort Temperature"
update_interval: "10s" |
Maar het begin is er en ik mag nu eerst in de leer over wat de CO2 uitkraamt, die geeft nu 480 ppm met alleen mij in de woonkamer. Leuk om daar nu iets mee te kunnen.
Ook nog op de wishlist, de vochtsensor, geen idee of die humidity heet om uit te lezen, of zijn die namen in wat jij hebt ingesteld in de code van github?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| sensor:
- platform: duco
co2:
- address: 2
name: "DUCO CO2 Woonkamer"
# Humidity
# - address: 3
# name: "Badkamer" |
Benieuwd of ik die ook los kan laten, of dat daar eerst code voor moet komen (vandaar dat ie nog in comments staat, wil ook eerst de bestaande sensoren en hun gedrag leren kennen).
Adressen is ook gokken, weet per ongeluk dat de vocht 3 is, omdat ik die zelf heb toegevoegd, gok op co2 op 2 bleek te kloppen...
Allemaal erg leuk, smaakt naar meer...