Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indy81
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:03
mwa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Daar is al meerdere keren naar gevraagd, maar radiostilte..
TS heeft tussendoor ook andere dingen te doen.
Er is van mij inmiddels meerdere keren hier gevraagd over welke andere arbeidsvoorwaarden of extra's het gaat.
Niet om het een of ander, maar dat is een te persoonlijke vraag. Je vraagt ook niet wat iemand verdient, en al zeker niet om dat publiekelijk onder mijn eigen naam online te plaatsen, dus daar ga ik niet verder op in. Ik noem enkel voorbeelden waarbij ik bereid ben dat te delen.

Een ander ding: Men doet hier alsof ik dubbele korting wil hebben of zo. Maar ieder normaal mens kan al wel uittellen dat dubbele korting bij hetzelfde bedrijf niet zal lukken, dus dat hebben we al direct geaccepteerd. Geen probleem. Het is echter wel iets waarvan we weten dat een ander hier voordeel mee heeft en wij niet.
Maar, wat @DukeBox aangeeft: dat deze korting maar max 500 euro mag zijn, en als je met 2en werkt, dan zou dat samen €1000 zijn, dan vind ik dat wel verhelderend en eerlijker. Dit heb ik ook niet geweten.
Natuurlijk is de vraag wat je met zoveel van hetzelfde product moet, maar goed.

Over dubbele reiskosten vergoeding is al door andere medetweakers antwoord gegeven: ja wij krijgen dubbele reiskosten vergoeding, maar dat krijgen carpoolers ook, en als wij met het OV reizen gaat dat hele argument niet op. Dus dat is een onzin argument.

Misschien is het trouwens onduidelijk: Ik hou van m'n baan, ik heb er veel plezier in. Er zijn genoeg andere werkgevers voor ons waar we meer kunnen verdienen, maar toch kiezen we voor deze werkgever. Ik heb leuke collega's, die het overigens ook raar vinden dat ze over ons moeilijk doen.

Ik ben dit topic gestart om te vragen of jullie dit ook mee hebben gemaakt. Of ik zoiets maar moet accepteren of dat ik voor mezelf op moet komen.
Niet om vanalles en nog wat genoemd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:55
Je begint zelf over dat er meer zaken lopen behalve dit. ( buiten de boot vallen ) Het gaat dus blijkbaar alleen om de tickets? Zij kunnen zelf regels opstellen waaronder per huishouden etc.

Het is een extra en geen recht.

Als het in de arbeidsvoorwaarden staat of cao is het een ander verhaal. In dit geval is het dus niet.

[ Voor 26% gewijzigd door corporalnl op 21-02-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 19:26
Ik denk dat je best blij mag zijn met wat je hebt. Zelf zou ik er niet groot iets van maken, want ik denk dat je werkgever niet beseft dat dit eigelijk belastingtechnisch loon is (als dit elke maand of x periode wordt gegeven). En daar moet dus ook belasting betaalt voor worden...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Indy81 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:33:
Niet om het een of ander, maar dat is een te persoonlijke vraag. Je vraagt ook niet wat iemand verdient, en al zeker niet om dat publiekelijk onder mijn eigen naam online te plaatsen, dus daar ga ik niet verder op in.
Maar je blijft het wel steeds herhalen alsof je daar iets mee wil, of alsof je daar een punt mee wil maken/onderbouwen. Waar degenen die met je mee proberen te denken dan vervolgens niks mee kunnen omdat je het eigenlijk toch niet wil delen, en de voorbeelden die je geeft zijn dan nogal hypothetisch/onzinnig. Daar wordt het doel van het topic wel heel onduidelijk van. Dus als je niet tevreden bent over wat er in de reacties wordt gezegd is dat dan denk ik een leerpuntje.

Maar oke, het ging je dus alleen om dat ene specifieke voorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 21-02-2024 10:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik ben dit topic gestart om te vragen of jullie dit ook mee hebben gemaakt. Of ik zoiets maar moet accepteren of dat ik voor mezelf op moet komen.
Dan kunnen we het topic nu wel sluiten. Ja, je moet dit accepteren als je dit een fijne werkgever vindt. Nee, je bent niet zielig, en nee, het is niet raar dat je werkgever het onfatsoenlijk vindt als jij en je vrouw allebei snel inschrijven om twee vrienden gratis mee te kunnen nemen naar een optreden.

Verziek je werkplek niet door dit soort onbenullige bullshit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:49
[...]
. Je vraagt ook niet wat iemand verdient, en al zeker niet om dat publiekelijk onder mijn eigen naam online te plaatsen, dus daar ga ik niet verder op in.
Wat mensen verdienen wordt wel met regelmaat gedeeld, kijk maar eens naar het topic Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Dat je iets niet publiekelijk onder je eigen naam wil delen begrijp ik helemaal, maar ik vind het dan ook erg dom dat mensen hun eigen voornaam+achternaam als naam gebruiken. Zelf zou ik dat nooit doen en herleid niks mij van wat ik plaats naar mij persoonlijk. Dat raad ik jou ook echt aan om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy81
President schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Wat mensen verdienen wordt wel met regelmaat gedeeld, kijk maar eens naar het topic Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Dat je iets niet publiekelijk onder je eigen naam wil delen begrijp ik helemaal, maar ik vind het dan ook erg dom dat mensen hun eigen voornaam+achternaam als naam gebruiken. Zelf zou ik dat nooit doen en herleid niks mij van wat ik plaats naar mij persoonlijk. Dat raad ik jou ook echt aan om te doen
Klopt, heb dit echter al meerdere malen verzocht om dit te laten veranderen, maar ik krijg steeds geen reactie. (Kan dat zelf niet, moet iemand van de tweakers moderators doen)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Indy81 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Klopt, heb dit echter al meerdere malen verzocht om dit te laten veranderen, maar ik krijg steeds geen reactie. (Kan dat zelf niet, moet iemand van de tweakers moderators doen)
Ik zie anders geen topic van je in SM... Wellicht gaat het sneller als je het daar probeert. Wil je een nieuwe nickname?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
[...]

TS heeft tussendoor ook andere dingen te doen.
Er is van mij inmiddels meerdere keren hier gevraagd over welke andere arbeidsvoorwaarden of extra's het gaat.
Niet om het een of ander, maar dat is een te persoonlijke vraag. Je vraagt ook niet wat iemand verdient, en al zeker niet om dat publiekelijk onder mijn eigen naam online te plaatsen, dus daar ga ik niet verder op in. Ik noem enkel voorbeelden waarbij ik bereid ben dat te delen.

Een ander ding: Men doet hier alsof ik dubbele korting wil hebben of zo. Maar ieder normaal mens kan al wel uittellen dat dubbele korting bij hetzelfde bedrijf niet zal lukken, dus dat hebben we al direct geaccepteerd. Geen probleem. Het is echter wel iets waarvan we weten dat een ander hier voordeel mee heeft en wij niet.
Maar, wat @DukeBox aangeeft: dat deze korting maar max 500 euro mag zijn, en als je met 2en werkt, dan zou dat samen €1000 zijn, dan vind ik dat wel verhelderend en eerlijker. Dit heb ik ook niet geweten.
Natuurlijk is de vraag wat je met zoveel van hetzelfde product moet, maar goed.

Over dubbele reiskosten vergoeding is al door andere medetweakers antwoord gegeven: ja wij krijgen dubbele reiskosten vergoeding, maar dat krijgen carpoolers ook, en als wij met het OV reizen gaat dat hele argument niet op. Dus dat is een onzin argument.

Misschien is het trouwens onduidelijk: Ik hou van m'n baan, ik heb er veel plezier in. Er zijn genoeg andere werkgevers voor ons waar we meer kunnen verdienen, maar toch kiezen we voor deze werkgever. Ik heb leuke collega's, die het overigens ook raar vinden dat ze over ons moeilijk doen.

Prima, je wilt niks verder delen maar noemt wel dat het steeds gebeurt. Nou ja dan is de maat vol heh, je weet toch zelf wel inmiddels dat je hier blijkbaar een probleem van gaat maken. You know what you want to do, je zoekt alleen rechtvaardiging lijkt het.

De tendens in dit topic is ook duidelijk, namelijk dat het spijkers op laagwater zoeken is.Het advies van vrijwel iedereen: accepteer en move on.

Op de vraag of anderen dit meemaken: nee vrijwel nergens want A) de situatie komt niet zo vaak voor en B) meeste mensen maken geen punt van dit soort ogenschijnlijk kleinigheidjes. Maakt je leven ook een stukje makkelijker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet om het een of ander, maar dat is een te persoonlijke vraag.
Dan moet je het niet als argumentatie gebruiken. Je overdrijft zo te zien schromelijk om medeleven te krijgen, maar dat werkt alleen averechts. Het advies is intussen wel dudelijk, als je het daar niet mee wilt doen, dan andere baan zoeken. Jezelf als slachtoffer blijven zien gaat je zeker niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 08:17
gambieter schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:42:
[...]

Het gaat nooit helemaal gelijk worden. Want bij loterij heeft de TS + partner meer kans op een ticket omdat ze twee loten hebben vs de rest een lot. Dus dat is ook niet evenveel. Opnieuw: het gaat hier niet om primaire of secundaire arbeidsvoorwaarden.
Waarbij je TS en partner puur als stel, als 1 entiteit, ziet en die entiteit zich tweemaal aanmeldt. Bij loten heeft TS als individu evenveel kans als zijn partner en evenveel kans als welke andere collega dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:15
bazzemans schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:16:
Mijn vriendin werkt in een ziekenhuis en ik voor een gemeente. Krijgen allebei geen korting.
Ook niet als de gips meester even op zaterdag een ‘klusje’ voor je doet, valt me nou eenmaal tegen -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:14
Nee, ook dan niet. Stom he?

Keuzes voor je werkgever bepalen welke secundaire of in dit geval tertiaire arbeidsvoorwaarden er gelden. Ik kan mij voorstellen dat bepaalde (m.n. primaire en secundaire) arbeidsvoorwaarden bepalend zijn voor de keuze voor je baan. Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat het krijgen van korting van 5% op het product van je werkgever de doorslag geeft. In geval van TS lijkt mij dat gezien hoe tevreden hij is met zijn baan/werkgever ook niet het geval. Gebruik het dan ook niet als argument. Daar komt bij dat er dus genoeg banen zijn waar dergelijke kortingen niet bestaan en het is dus geen zekerheid dat TS en zijn partner korting mislopen als één van de twee bij een andere werkgever zouden werken. Wat een non-discussie.

Wat betreft de kaartjes. Strikt genomen zal je best gelijk hebben dat dit niet helemaal netjes is. Wat mij echter beklijft is de vraag waarom je hier in vredesnaam zo'n groot punt van wilt maken? Voelt dat onrecht echt zo groot? Wil je daarmee echt de sympathie van je werkgever en collega's op het spel zetten? Bij mij gaat dat er echt niet in.

Mijn advies zou zijn om dit te accepteren en daarbij te pleiten voor een andere verdeling, namelijk op basis van loting. Daaraan moeten jullie als individuele medewerkers tevens stel beiden mee kunnen doen. In de situatie dat het geluk jullie goed gezind is of als de vraag lager is dan het aanbod, win je dan inderdaad incidenteel 4 kaarten. Als dat ook goed uitgelegd wordt naar de collega's verwacht ik dat iedereen daar wel mee kan leven.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:37

mwa

Ik zie de rollende ogen en hoor het gezucht van HR/Directie als TS hier problemen over blijft maken. De sociale voelsprieten ontbreken een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:44
mwa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:38:
Ik zie de rollende ogen en hoor het gezucht van HR/Directie als TS hier problemen over blijft maken. De sociale voelsprieten ontbreken een beetje.
Ik ook, de volgende stap voor TS is waarschijnlijk aan de bel trekken bij de OR of de werkgever aanklagen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

De entitlement druipt ook nog net niet van zijn reacties af :+

Eerst aankaarten dat er meerdere voorbeelden van discriminatie zijn, vervolgens zijn keutel terugtrekken en zeggen dat die er wel zijn maar dat hij die niet wil delen, maar vervolgens wel voorbeelden van andere gebruiken in zijn voordeel.

Als ik jou collega was en ik wist dat je hier herrie over het schoppen was dan was ik wel degene die naar de OR gestapt was met de discriminatie kaart.

Stop met het slachtoffer te spelen en accepteer gewoon dat je een oneerlijke (meerdere) voordeel hebt tegenover je collega's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Als ik samen met mijn vrouw ergens zou werken en mijn vrouw zou stampij maken omdat ze vindt dat we ongelijk behandeld worden, dan zou het schaamrood mij op de kaken staan.

@TS; Je vraagt om meningen en die krijg je. Dat ze niet voldoen aan hoe jij het graag ziet is misschien even slikken. Net als op je werk, het gaat niet altijd zoals je wilt.

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je er heel zwart-wit naar kijkt zou je beiden moeten kunnen meedoen.

Als je er als sociaal mens naar kijkt dan zou je gewoon lekker één maal moeten meedoen.

Simpeler dan dat is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Roenie op 21-02-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er wordt ook vaak bij loterijen, winacties van supermarkten etc gespecificeerd dat er maar 1 winnaar per adres of huishouden kan zijn.

Voorbeeldje: Nierstichting
Er kan tijdens de Actieperiode slechts één keer gewonnen worden per huishouden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:33
Je kan het misschien ook eens van de kant van de werkgever bekijken, want die heeft al aardige risicos genomen toen hij jullie beiden aannam:
Altijd tegelijk op vakantie
Altijd gelijk vrije dag voor trouwerijen, jubileums en begrafenissen
Grotere kans beiden tegelijk ziek zijn.
Wat als relatie uit gaat?
En zo zijn er nog een heleboel voorbeelden te bedenken waarom jullie niet gelijk zijn aan 2 willekeurige collegas.

En dan deel je uit de goedheid van je hart kaartjes uit en willen ze er ook nog 4 terwijl ze toch samen gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
Wow, er is een hoop gezegd ion 9 pagina's. Ik ben bang dat TS en vrouw niet doorhebben dat dit wellicht ze een enorm negatief indruk geeft onder collegas en werkgever. Om wat? paar tickets. Penny wise, pound foolish zeggen de engelsen dan.

TS je kan beter dit soort energie steken in zaken waar het netto resultaat je veel meer oplevert en de gveolgen nihil zijn. hier is het exact andersom. Ik hoop dat je nog niet teveel stennis geschopt hebt bij je werkgever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06
Het gaat volgens mij echt alleen over de kaartjes, anders was er wel een ander voorbeeld gegeven. In dat geval meet je met twee maten (bijvoorbeeld met betrekking tot die reiskostenvergoeding - dat is toch om de reiskosten te dekken en niet een extraatje) en ben je mijn inziens echt aan het zeuren. Dit kost je toch veel te veel energie?

Ik zou hiermee stoppen - mits het echt gaat om een paar stomme concertkaartjes - want zowel bestuur als (sommige) collega's zullen op z'n minst vreemd naar je kijken de komende tijd. Net zoals het gros van de mensen in dit topic.

Take your loss...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Inderdaad, je kan ergens anders gaan werken en hopen dat je dan twee kaartjes krijgt voor een ander concert maar waarschijnlijk niet; De meeste werkgevers geven geen concertkaartjes weg.

Ik doe zelf vrijwilligerswerk samen met mijn vrouw, dan krijgen we ook wel eens iets samen. Een snoeppot, of een feestje om met je partner naartoe te gaan. Dan ga ik ook niet zeuren dat we twee snoeppotten moeten hebben en vier kaartjes voor het feestje omdat mensen die dat alleen doen datzelfde krijgen en hun partner misschien wel ergens anders ook een snoeppot krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

barrymossel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:22:
Het gaat volgens mij echt alleen over de kaartjes, anders was er wel een ander voorbeeld gegeven.
Dat heeft de TS toch al aangegeven, maar of er meer speelt vindt hij een te persoonlijke vraag.

Dan kunnen anderen in reacties natuurlijk niets meer dan gissen en een onderbuikmening geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:07
Haha, aan de ene kant zit ik met verbazing dit topic door te scrollen. Bij mezelf denkend "Waar maakt men zich toch druk om zeg...". Maar ondertussen wil zelf ook nog mijn plasje er overheen doen dus tja ;)

Maar waar TS volgens de letter en wet misschien wel gelijk heeft, lijkt het me toch duidelijk waarom dit evt steekt bij werkgever en/of collegas?

De reden om 2 kaartjes per werknemer te verloten lijkt me ook wel duidelijk... Je kan iemand uitnodigen zodat je niet alleen hoeft te gaan en de ander niet hoeft te betalen (of je zelf niet hoeft te betalen voor het kaartje van een ander). Of dit nou je partner zou zijn, of een vriend(in) staat daar los van.

Dat TS met zijn vrouw beiden 2 kaartjes zouden krijgen om vervolgens met 2 vrienden te gaan, tja... mag misschien, maar beetje kinderachtig/sneu vind ik het wel.

Het gaat hier wat mij betreft dan ook niet om rechten en regels, maar om redelijkheid. Als een werkgever voor een leuk extraatje alles compleet moet gaan afbakenen omdat er anders weer "misbruik" van gemaakt wordt stoppen ze eerder helemaal mee.

Kan me iets dergelijks herinneren op mijn oude werk, waar werknemers hun oude apparatuur mee mochten wanneer deze afgeschreven was. Maar ja, de een werkte op een macbook en de ander op een gewone windows laptop. Of men kreeg het voor elkaar relatief korte tijd voor dit moment nog even extra geheugen of een nieuwe ssd in de hardware geplaatst te krijgen.

Resultaat, alles moest op een gegeven moment gewoon maar ingeleverd worden om gezeur te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indy81
Okee, tijd om dit 'probleem' afronding te geven.

De werkgever heeft nog niet beslist of ze nu wel of niet die kaartjes willen geven.
Maar ik heb inmiddels zelf kaartjes gekocht, maar dat heb ik hen nog niet laten weten.

Besluiten ze straks om ons die kaartjes toch te geven: Prima, dan weet ik hoe zij er in staan, en dan krijgen ze de kaartjes van mij terug, om aan andere collega's te geven. En gaan we toch met 4en naar het concert. Geen scheve gezichten van collega's. Wetende dat ik er iemand blij mee heb kunnen maken, en dat m'n baas ons als gelijkwaardige collega's ziet.

Geven ze ons twee in totaal twee kaartjes, dan gaan we nog steeds naar dat concert met z'n 4en. Wetende dat wij deze zelf konden kopen terwijl andere collega's dat niet hoefden te doen, en wij dus niet als gelijke collega's worden beschouwd. Welk dan ook een impact zal hebben op hoe ver wij ons in willen zetten voor evenementen buiten werktijd.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:49

Fanta

FordPerformance™️

Indy81 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:46:

De werkgever heeft nog niet beslist of ze nu wel of niet die kaartjes willen geven.
Maar ik heb inmiddels zelf kaartjes gekocht, maar dat heb ik hen nog niet laten weten.

Besluiten ze straks om ons die kaartjes toch te geven: Prima, dan weet ik hoe zij er in staan, en dan krijgen ze de kaartjes van mij terug, om aan andere collega's te geven. En gaan we toch met 4en naar het concert. Geen scheve gezichten van collega's. Wetende dat ik er iemand blij mee heb kunnen maken, en dat m'n baas ons als gelijkwaardige collega's ziet.

Geven ze ons twee in totaal twee kaartjes, dan gaan we nog steeds naar dat concert met z'n 4en. Wetende dat wij deze zelf konden kopen terwijl andere collega's dat niet hoefden te doen, en wij dus niet als gelijke collega's worden beschouwd. Welk dan ook een impact zal hebben op hoe ver wij ons in willen zetten voor evenementen buiten werktijd.
Tot de laatste zin dacht ik: goed bezig. En toen las ik je laatste zin. Erg kinderachtige houding wat mij betreft.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Welk dan ook een impact zal hebben op hoe ver wij ons in willen zetten voor evenementen buiten werktijd.
Jij komt er wel.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Ik zou lekker met je vrouw een eigen toko opstarten. Jemig wat een instelling :'(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54
Je hebt het over het probleem "afronding geven". Maar vervolgens plaats je de meest kleinzerige post die duidelijk laat zien dat je helemaal niet openstaat voor afronding, tenzij jij precies je zin krijgt 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik dacht dat je tot inkeer was gekomen, maar toen kwam er nog een alinea in je post. Jij wilt dus echt die collega zijn waarvoor het nodig is extra regeltjes te maken als de baas eens een kleinigheidje weggeeft.

/▌

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:56

Thompson

Beeromaniac

Ik hoop wel dat je het niet verpest bij je huidige werk en daar nog heel lang met veel plezier blijft werken.
tevens wil ik niet het risico lopen dat je ooit mijn collega wordt

Beeromaniac

• barrymossel
Grappig en een beetje triest tegelijk.

Welk concert gaat het eigenlijk om? Moet wel iets heel erg gaafs zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:18:
Grappig en een beetje triest tegelijk.

Welke concert gaat het eigenlijk om? Moet wel iets heel erg gaafs zijn...
TS heeft blijkbaar kortgeleden besloten zelf kaartjes te kopen, het zal dus niet uitverkocht zijn denk ik :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00
Van je collega’s moet je het hebben zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben nu wel benieuwd of vrouwlief zich aan het schamen is voor haar man.

Dit is waarom ik de mods had gesuggereerd de TS tegen zichzelf te beschermen. Te laat nu, maar wat een kleuterachtige houding.

• Indy81
Iedereen struikelt hier over mijn laatste stukje maar.... maar ik moet dus gewoon negeren dat we ongelijkwaardig behandeld worden. Makkelijk gezegd natuurlijk.

Ik heb gedaan wat ik kon doen: zelf kaartjes gekocht. Maar dat neemt het gevoel niet weg dat je anders behandelt wordt, en niemand kan beweren dat je daar niet anders op gaat acteren.

"Hee, iedereen krijgt 50 euro, behalve jullie, jullie krijgen samen 50 euro". "Wat zeur je nou, het is toch maar een geschenk, hij hoeft het niet te doen?"...

Je gaat er toch anders over nadenken. Vooral bij dingen die ik niet hoef te doen.
Ik ga er natuurlijk geen groot probleem van maken. Maar het werkt natuurlijk niet mee met je motivatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Indy81 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:41:
"Hee, iedereen krijgt 50 euro, behalve jullie, jullie krijgen samen 50 euro". "Wat zeur je nou, het is toch maar een geschenk, hij hoeft het niet te doen?"...
Iedereen mag naar een concert en mag iemand meenemen zodat hij niet alleen hoeft te gaan. Jij ook.

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Iedereen struikelt hier over mijn laatste stukje maar.... maar ik moet dus gewoon negeren dat we ongelijkwaardig behandeld worden. Makkelijk gezegd natuurlijk.

Ik heb gedaan wat ik kon doen: zelf kaartjes gekocht. Maar dat neemt het gevoel niet weg dat je anders behandelt wordt, en niemand kan beweren dat je daar niet anders op gaat acteren.

Je gaat er toch anders over nadenken. Vooral bij dingen die ik niet hoef te doen.
Ik ga er natuurlijk geen groot probleem van maken. Maar het werkt natuurlijk niet mee met je motivatie.
Nogmals, je wordt helemaal niet ongelijk behandeld....

Je bedrijf heeft een beperkt aantal kaartjes, dus niet alle collega's krijgen die, enkel mensen die snel genoeg zijn...
(De 'ongelijkheid' is er dus al in dat niet _alle_ collegas een kaartje kunnen krijgen... Je kunt het niet vergelijken met een voorbeeld waarin danwel _alle_ collega iets krijgen en jou iets onthouden zou worden)

Jij zorgt er goed voor dat je heel snel besteld en bestelt gelijk op jullie beide naam, en vervolgens krijg je 4 waarvan je er twee weggeeft aan vrienden.
Daarover zijn andere collega's boos en darvan ontstaat dat 'gezeik'

Het bedrijf heeft tot nu toe altijd dit toegestaan en je bent ook meermaals met je vrienden naar zo'n concert geweest, maar dat bedrijf kan ook de boosheid van je collega's vermoedelijk niet eindeloos negeren en vroeger of later zullen die de regels aanpassen.

In plaats van dat je jezelf zielig gaat vinden, kun je beter gewoon zelf je een beetje socialer opstellen naar die collega's die kennelijk niet zo snel als jij reageren op die verlotingen en erkennen dat het wat socialer zou zijn niet die kaartjes te reserveren, als je ze toch weggeeft aan vrienden.

Niet mdat iemand je iets verboied, maar gewoon omdat het sociaal gezien een hoop gezeik bespaart

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 22-02-2024 16:53 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

.... maar ik moet dus gewoon negeren dat we ongelijkwaardig behandeld worden.
Waarom niet? Je negeert alles wat er in dit topic gezegd is en hebt niets geleerd, daar lukt het je wel. Zonde van de moeite dus, maar je gaat het nog zwaar krijgen in de echte wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Waarom de slachtoffer kaart meteen trekken? Gun andere mensen in je (werk) omgeving ook wat.
Ik als leidinggevende was mooi gekapt met het verloten van die kaarten, dan maar niemand.

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 22-02-2024 14:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:34

Dit is wel een goed voorbeeld, en als het ook echt om 50 euro zou gaan, of iets anders wat onbeperkt beschikbaar is, was ik het ook echt met je eens geweest. Je krijgt ook gewoon netjes 2 kerstpakketten neem ik aan? Dat zou mijn inziens in ieder geval ook gewoon terecht zijn.

Maar als iets maar beperkt beschikbaar is, zou ik zelf pas op de plaats maken en er gewoon samen met je partner heen gaan en ze niet voor de neus van andere wegkapen, want hoe je het ook went of keert, zo gaat het overkomen. Je ziet het hier in het topic al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Iedereen struikelt hier over mijn laatste stukje maar.... maar ik moet dus gewoon negeren dat we ongelijkwaardig behandeld worden.
Die "dus" is een extrapolatie die je zelf maakt. Wat je ook kunt doen is het niet negeren maar het even met de organizator van die kaartjes-actie bespreken, zodat ze voor nu weten hoe het er in staat, en dat ze die feedback voor de volgende keer kunnen meenemen, en daarna gewoon zelf een positieve insteek houden en er vanuit gaan dat de andere kant dat ook doet.

Jouw reactie is om op basis van dit ene geval voor de toekomst gewoon de kont in de krib te gooien, en daarmee op basis van één kleinigheidje je hele houding ten opzichte van je werkgever aanpassen in negatieve zin. Dat is wel heel wat meer dan "niet negeren".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel

Je blijft eraan voorbij gaan dat het alleen maar om die paar concertkaartjes gaat. Voor dat concert waar jullie beide heen kunnen gaan. Het gaat om vrijwel niks. Dan kun je principieel gaan doen, maar dat is nogal wat om zoiets kleins.

En dat terwijl jullie wel dubbel reiskosten krijgen. De mensen zonder partner bij hetzelfde bedrijf worden ongelijk behandeld, want zij kunnen niet de helft van die dubbele reiskosten in eigen zak steken. Super oneerlijk!!!

• Indy81
bwerg schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Jouw reactie is om op basis van dit ene geval voor de toekomst gewoon de kont in de krib te gooien, en daarmee op basis van één kleinigheidje je hele houding ten opzichte van je werkgever aanpassen in negatieve zin. Dat is wel heel wat meer dan "niet negeren".
Klopt, en mijn reactie zal ook naar verhouding zijn. Natuurlijk ga ik niet de hele dag chagrijnig er over zijn, het gaat maar om een klein bedrag. Het best is om constructief mijn mening te geven met een suggestie van hoe het beter kan om dit in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
Allereerst: fijn dat je je nick hebt kunnen veranderen!

Maar ik ben wel benieuwd. 90% hier was het oneens met je, 10% oneens. Ondanks dat 90% her oneens is met je blijf je toch bij je stelling over negatief ongelijke behandeling... Wat is er voor je nodig om je mening te herzien? Of ging je sowieso niet je mening herzien en zocht je hier alleen maar bevestiging dat je gelijk zou hebben?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:30

Het verschil is dat het niet over een geldbedrag gaat maar een uitje. De kans dat jullie met zijn 2en naar dat uitje kunnen (als jullie beide meedoen) is 2 keer zo groot als dat een collega met zijn partner kan gaan. Als je maar 1 keer mee mag doen is die kans echter precies gelijk. Sterker nog, jullie hebben dan zelfs de kans dat je samen kunt gaan en nog eens 2 vrienden mee kunt nemen.

Zou het om een geldbedrag gaan, dan zou ik het echter wat anders vinden, omdat er daarbij niet iets gegeven wordt dat voor 2 personen is.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Volgens mij ben jij heel veel dingen, maar niet dat.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indy81
President schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Allereerst: fijn dat je je nick hebt kunnen veranderen!

Maar ik ben wel benieuwd. 90% hier was het oneens met je, 10% oneens. Ondanks dat 90% her oneens is met je blijf je toch bij je stelling over negatief ongelijke behandeling... Wat is er voor je nodig om je mening te herzien? Of ging je sowieso niet je mening herzien en zocht je hier alleen maar bevestiging dat je gelijk zou hebben?
Dank je, ging eigenlijk best vlot. Bedankt voor de suggestie

Wat ik zocht? Hoe anderen hier mee om gaan. Het is maar iets onbenulligs, maar wel structureel.
Men denkt ook dat ik een hoop bombarie maak, maar dat is niet zo. Niemand weet er van, enkel degene die de kaartjes regelt en 2 andere collega's. Ik ben meer benieuwd of ik dit kenbaar moet maken wanneer me wat dwars zit, of het maar af moet strepen als 'jammer dan'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
Indy81 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Wat ik zocht? Hoe anderen hier mee om gaan. Het is maar iets onbenulligs, maar wel structureel.
Men denkt ook dat ik een hoop bombarie maak, maar dat is niet zo. Niemand weet er van, enkel degene die de kaartjes regelt en 2 andere collega's. Ik ben meer benieuwd of ik dit kenbaar moet maken wanneer me wat dwars zit, of het maar af moet strepen als 'jammer dan'
Je kan ook gewoon zeggen: flauw zeg. En dan 'jammer dan'.

En dat doe je nou net niet. Iets met een mug en een olifant.

Maar goed, alles is opgelost. En dooooorrrr...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

[...]

Ik zou het afstrepen als “jammer dan” en doorgaan met mijn leven. Het zou niets eens in me opkomen om te denken in termen als “ongelijke behandeling”, maar dat komt misschien omdat ik iemand ben met wat tegenwoordig hip heet “een migratie-achtergrond”. Bij mij heeft de term “ongelijke behandeling “ een heel andere lading dan een paar concertkaartjes…

What's a cube to you?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
[...]

Ik denk niet dat je gaat schreeuwen op kantoor... En ik vind het prima dat je bij je leidinggevende je onvrede uitspreekt. Daarna kan je gelijk krijgen of je kan ongelijk krijgen. Blijkbaar heb je al ongelijk gehad, want het ligt nu bij het bestuur geloof ik?

Ik vind het alleen maar goed als niet-bestaand beleid ter discussie wordt gesteld zodat beleid goed en eerlijk kan worden vastgelegd

Als ik je werkgever was dan had ik je de kaarten nu gegeven bij gebrek aan regelgeving, om er vervolgens een mail naar de hele toko eruit te sturen dat het voortaan 1 aanmelding per huishouden is en om in plaats van tijd mensen die nog niet hebben gekregen voorrang te geven met kaartjes...

Maar zelfs dan zal je het er waarschijnlijk niet mee eens zijn, en dat mag! Ik hoop dat je er dan wel verstandig mee om gaat en het accepteeert... en niet dat je er elke keer weer een probleem ervan maakt en het benoemd, want dat betekent dat je werkgever dan:
- er mee stopt omdat het gezeur/negativiteit oplevert
- of de eer aan mezelf houd en het maar gewoon zo laat, wel met het risico dat er meerdere collegas niks met je te maken willen hebben dus zal ik met een promotie wel iemand anders kiezen...

Maar dat is gewoon even simpel gedacht. Misschien dat al je collega's het wel met je eens zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door President op 22-02-2024 15:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:29

Don Quijote

El Magnifico

Nee je blijft maar compleet onterechte vergelijkingen maken. Jullie krijgen toch allebei een kerstpakket? Beide reiskosten vergoeding? Beide een volledig salaris en vakantiegeld. Je vergelijking is helemaal niet aan de orde. Er is één situatie, en dat is die van de gelimiteerde hoeveelheid kaartjes. Niet te vergelijken met je hypothetische voorbeeld. En zoals je aan zo'n beetje alle reacties in dit topic kunt lezen, ben je gewoon compleet onredelijk en het type waarvan iedereen hoopt dat ze die niet tegen komen in het bedrijf. Het feit dat heel veel mensen dat hier zo expliciet posten, en het nog steeds niet tot zelfs maar het kleinste greintje zelfreflectie leidt is best zorgelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:27
<knip> Zie mod-break en Topic Warn.

[ Voor 149% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Dat zou nog de beste uitkomst van dit topic zijn. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand zo is en óók nog zo'n gigantisch bord voor zijn kop heeft

[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 12:36 ]

Try SCE to Aux

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Meestal zijn ze niet zo vasthoudend ;)

Maar ik heb mensen gezien die echt zo zijn. En ze daarna vermeden.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 12:37 ]

• Agent47

Agent47

Account is anders al 8 jaar oud :P

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 12:37 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gambieter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Meestal zijn ze niet zo vasthoudend ;)

Maar ik heb mensen gezien die echt zo zijn. En ze daarna vermeden.
Ik heb ook zo'n collega (gehad). Overal kwamen extra regels voor zelfs hoe lang je pauze minimaal moest duren, maximaal, hoe veel tijd vanaf het begin of het eind van de shift. Omdat hij allemaal rare dingen deed binnen de regels (30 pauze's van 1 minuut omdat hij ontdekte dat hij na een pauze even geen werk kreeg, of alle pauzes opsparen en dan een half uur voor het eind van zijn shift alles opnemen en naar huis gaan :p )

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
*knip* Ook al ben je het niet eens met iemand, zo reageren is nergens voor nodig

[ Voor 78% gewijzigd door Touchdomex op 23-02-2024 07:44 ]

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:31
als 1 van jullie twee gewoon een andere baan zoekt, waar ook concertkaartjes verloot worden, kunnen jullie 2x zo vaak naar concerten.

als er een beperkt aantal kaartjes zijn, is het vreemd dat jij je gepikeerd voelt dat jullie er maar 2 krijgen ipv 4, zodat een andere collega ook 2 kaartjes kan krijgen ipv 0.

tenzij iedereen kaartjes krijgt en een van jullie 2 dus niks, dan heb je pas echt recht van spreken. maarja we zijn hier met zn allen een dood paard aan het knuppelen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
[...]

Ik snap dat je zo denkt, maar is dat het waard om de werkrelatie (als die verder goed is) op het spel te zetten? Ik zou je onvrede uitten naar je leidinggevende, aangeven hoe en waarom. Vervolgens komt eruit dat je maar 1x per huishouden mee mag doen (wat prima is, mogen ze zelf bepalen) en vervolgens kan je het onderwerp laten rusten.

Als je iets dwars zit moet je dat kenbaar maken bij je leidinggevende, kan dat niet, om welke reden dan ook, moet je kijken of er een vertrouwenspersoon is, wellicht kan die je ondersteunen.

Ik heb mijn werkgever niet uitgekozen op extraatjes zoals lotingen e.d. maar op primaire en secundaire voorwaardes. Geen lotingen of weggevertjes. Die zijn leuk als extra, maar niet bepalend. Ik heb persoonlijk dan ook liever geen extra's en een goede werksfeer met collega's / leidinggevende dan dat ik me om dit soort dingen druk moet maken..

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Tijntje

Hello?!

Ik snap niet dat jullie werkgever dit soort dingen geeft op basis van het systeem: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Ik zou iedereen de kans geven om in te schrijven en dan gewoon random inschrijvingen trekken.
Dan is de kans dat jullie hem ook allebei krijgen een stuk kleiner

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Indy81
Ik wil iedereen bedanken die constructief aan de discussie heeft bij kunnen dragen. Of zij nu mijn mening delen of niet, een fatsoenlijke discussie is prima en dat waardeer ik ook. Mijn mening wordt niet breed gedragen, en dat realiseer ik me nu ook, en daar kan ik me op aanpassen.

Op het moment dat ik of mijn partner hier persoonlijk aangevallen worden en vanalles toegewenst krijgen, dan kan ik dat wat minder waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Indy81 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:59:

Op het moment dat ik of mijn partner hier persoonlijk aangevallen worden en vanalles toegewenst krijgen, dan kan ik dat wat minder waarderen.
Hier kun je een TR voor aanmaken en dan wordt dat opgepakt. Ik zie het zelf echter niet gebeuren in dit topic

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
@Indy81 nu je naam geanonimiseerd is, ben ik wel benieuwd of je nog een paar van die "vele voorbeelden" kan noemen waar je als stel benadeeld wordt en zo'n last van hebt?

Puur ten doel om je te adviseren hoe daarmee om te gaan natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 22-02-2024 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
ImNotnoa schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Hier kun je een TR voor aanmaken en dan wordt dat opgepakt. Ik zie het zelf echter niet gebeuren in dit topic
Inderdaad niet te zien...

[ Voor 23% gewijzigd door Touchdomex op 23-02-2024 07:42 . Reden: quote aangepast. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:11:
[...]

[...]

Inderdaad niet te zien...
Die post heb ik gemist, TR aanmaken en de modjes het laten afhandelen dus.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:33
[...]

Je zegt dat het structureel is, maar je heb maar 1 (naar mijn idee zwak) voorbeeld.
Maar goed bezig hoor.
Nog een paar tips om in de gaten te houden of jullie niet "gediscrimineerd" worden.
Als het bedrijf toevallig aan verjaardag cadeaus doet voor werknemer en partner moet je goed opletten of je wel dubbel krijgt.
Als er cadeaus zijn voor een relatie jubileum moet je natuurlijk ook dubbel krijgen.
Als jullie een kind krijgen.... natuurlijk dubbel cadeaus.

Succes verder, als je zo moeilijk in het leven staat zal je het nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 18:52
Als “het bestuur” of “de directie” zich er tegenaan moet gaan bemoeien heb je het in ieder geval goed voor elkaar. Die volgende promotie kan jou en je partner nu niet meer ontgaan.
Ik ben wel heel benieuwd met welke “andere zaken” TS allemaal nog “gediscrimineerd” wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
dehardstyler schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:50:
[...]

Dit is wel een goed voorbeeld, en als het ook echt om 50 euro zou gaan, of iets anders wat onbeperkt beschikbaar is, was ik het ook echt met je eens geweest. Je krijgt ook gewoon netjes 2 kerstpakketten neem ik aan? Dat zou mijn inziens in ieder geval ook gewoon terecht zijn.

Maar als iets maar beperkt beschikbaar is, zou ik zelf pas op de plaats maken en er gewoon samen met je partner heen gaan en ze niet voor de neus van andere wegkapen, want hoe je het ook went of keert, zo gaat het overkomen. Je ziet het hier in het topic al.
Die tickets zijn schaarser dan de kerstpakketten omdat werkgever minder tickets dan kerstpakketten afneemt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vraag me ook af hoe dat gaat op een bedrijfsfeestje waar je een +1 mag meenemen. Komen er dan ook twee vrienden mee die niks met het bedrijf te maken hebben?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:08:
Ik vraag me ook af hoe dat gaat op een bedrijfsfeestje waar je een +1 mag meenemen. Komen er dan ook twee vrienden mee die niks met het bedrijf te maken hebben?
Het gaat niet om een bedrijfsfeest :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wolly schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Nee, en het gaat ook niet om een reiskostenvergoeding of een bonus van 50 euro.

/▌

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
Wolly schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Klopt, om concert kaarten.

Een leuke vergelijking:
15 mensen werken bij de bakker. Er zijn 10 taarten over aan het eind van de dag. Elke werknemer mag een taart mee naar huis nemen.

TS en zijn vrouw zijn als een van de eerste weg en hebben allebei een taart mee, werkgever 11 t/m 15 hebben geen taart.

Werknemer 1 t/m 8 delen de taart met hun partner of vriend/vriendin die avond. TS en vrouw nodigen vrienden uit, want die hebben 2 taarten. Werknemer 11 t/m 15 hebben niks en hadden graag een taart van TS/partner gehad.

Mocht iedereen een taart mee nemen? Absoluut! Maar TS en partner hadden gewoon 1 taart 'moeten pakken'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@President Waar het dus niet zozeer gaat om het "recht" of "de ongelijke behandeling" maar om "collegialiteit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:14:
@President Waar het dus niet zozeer gaat om het "recht" of "de ongelijke behandeling" maar om "collegialiteit".
Dat lijkt mij al vanaf het begin van dit topic duidelijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Roenie zeker, ik denk dat degenen die nu nog reageren toch nog een (vergeefse) poging doen om TS dat ook in te laten zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 19:15
Eigenlijk kan ik het wel met de TS eens zijn... (Deels)
- je neemt werknemers aan, individuen, geen huishoudens. Wie gaat het nou hebben over huisgenoten. Leuk als je studenten uit een flat gaat aannemen. Of broers/zussen.
- voor sommige mensen is de 50€ netto een wat grotere deal dan voor andere. (Gaat het niet meer om 50*2*2=200€vs100€?)
- er lijkt misschien ergens een gat te zitten tussen directie en bestuur, gezien dit een nogal domme loting is, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Makkelijk op te lossen door random te doen. Het kan ook dat iemand in een tussenlaag je aan het naaien is.
- Was netjes geweest als het bestuur deze regels toepast na deze gift. Regels na een spel veranderen is voor mij het allergrootste probleem. Het toont gewoon aan waar de motivatie ligt, ook bij zoiets kleins, er is nu een bewuste regel gemaakt en met terugwerkende kracht uitgevoerd.

Werkgevers moeten werknemers soms nou eenmaal in deze zaken als kleine kinderen behandelen.

Denk ik te links of te lief? :9
Edit:/ het valt toch wel mee hoe oncollegiaal dit is ?
Ik heb dit wel eens mee gemaakt waar er telkens 10VIP kaarten (onder 300 mensen) werden verloot waarbij je 4 mensen mee mag nemen all-in eten drinken +concert, voetbalwedtrijd, etc (dus snel richting 1k gift per winnaar).
Ook hier werkte broers, families, etc
Als je daar als koppel wint snap ik wel een beetje scheve ogen.
Maar dit hebben wel eens 2 broers gewonnen en 2 vrienden tegelijkertijd. Kan gebeuren.

@President Verdeel je de taarten toch in 15 stukken? Veel eerlijker als je weet dat ze gewild zijn. *O*

[ Voor 17% gewijzigd door alaintje op 23-02-2024 10:45 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Laatst online: 11:55

Nullifiel

╞═══════╡

[...]

Ik heb heel het topic doorgelezen, waarvan al jouw reacties, maar lang niet alle reacties van overigen.

Ik voel met je mee en zie de moeilijkheid hierin. Ik vind het niet meer dan logisch dat jij en je partner ieder evenveel recht heeft als elke andere werknemer. Jullie zijn als individu werkzaam, niet als stel.
Als de werkgever naar de werknemer iets goed wil doen, dan vind ik ook dat jullie als individuele werknemer evenveel rechten moeten hebben als een andere.
Als het om concertkaarten gaat dus ook. Een andere werknemer kan ook met een vriend of kennis gaan, als de partner de artiest maar niets vind bijvoorbeeld. Kaarten kunnen zelfs weggegeven worden.

Dat je scheve gezichten krijgt van collega's dat begrijp ik, want zij begrijpen niet of maar moeilijk dat je als individuele werknemer gewoon gelijke rechten hebt. Zelfs als individueel mens. Dat staat los van het feit dat je een stel bent. Zo kan je ook samen met een supergoede vriend die toevallig je collega is ook met 2 andere vrienden naar het concert. Gezellig met de vriendengroep... Je ziet ook in dit topic dat de meerderheid het niet begrijpt.
Eigenlijk is het idioot dat het je misgunt wordt... Het gaat om 2 kaarten van de hoeveel? 100+?

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:52
Nullifiel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:07:
[...]
Je ziet ook in dit topic dat de meerderheid het niet begrijpt.
Dus mensen die er een andere mening over hebben begrijpen het niet?

Niet alles in het leven gaat om alles moeten nemen waar je recht op hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Casio Ridder
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:08
<knip> Zie modbreak en topic-waarschuwing.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Superkanjo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Niet om nemen, maar het is wel zo FAIR om te KRIJGEN waar je recht op hebt ;)

Niet hebben maar begrepen worden is denk ik belangrijker dan hebben en niet begrepen worden.
TS zit in de situatie dat ie niet begrepen wordt en niet heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door Nullifiel op 23-02-2024 11:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheel
Superkanjo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Andersom is de mening van de meerderheid niet per definitie de waarheid 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:52
wheel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:37:
[...]

Andersom is de mening van de meerderheid niet per definitie de waarheid 🤔
En waar zeg ik dat dit zo is?
Nullifiel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Niet hebben maar begrepen worden is denk ik belangrijker dan hebben en niet begrepen worden.
TS kan ook wat moeite doen om de andere kant te begrijpen. Met een houding als deze zorg je ervoor dat uiteindelijk niemand heeft, soms is het een beetje geven en nemen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Superkanjo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:42:
[...]

[...]

TS kan ook wat moeite doen om de andere kant te begrijpen. Met een houding als deze zorg je ervoor dat uiteindelijk niemand heeft, soms is het een beetje geven en nemen in het leven.
Goed, dit moet niet zo'n "wellis-niettus" ding worden (wat het eigenlijk al is) en ik moet ook niet namens TS praten, maar ik heb het beeld dat deze de andere kant juist wel begrijpt, maar de andere kant hem (of toch haar :) ) niet. En dat daar nog de meeste frustratie zit.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• m0ridin
Ach, volgens mij snapt (bijna) iedereen wel dat 100% volgens de regeltjes ze allebei 2 kaartjes kunnen claimen...

Maar tegelijkertijd VINDT (bijna) iedereen dat als je er even over nadenkt en naar de gedachte erachter kijkt het eigenlijk heel logisch en normaal is om dat niet te doen en als koppel, ook al werk je er beiden, 1x aan mee te doen.

Dat 'we worden ongelijk behandeld!' is dan als je puur naar de 'we zijn beide werknemer dus moeten we beiden 2 kaartjes kunnen krijgen' is wellicht waar... Maar als je het een beetje in perspectief zet is het zwaar overdreven.

ZOu werkgever dit handiger kunnen doen? (Random loting in plaats wie het eerst komt wie het eerst maalt bijvoorbeeld. Of van tevoren duidelijk 'de regels' uit te leggen.) Ja, vast.

Maar die duidelijke regels zijn vaak pas nodig als mensen zich niet 'normaal' gedragen en de grenzen gaan opzoeken. Zou toch mooier zijn als iedereen op de wereld een beetje zou kunnen relativeren, rekening houden met anderen, dingen in perspectief kunnen zetten, etc en we al die afbakening niet nodig zouden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

m0ridin schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:03:
Ach, volgens mij snapt (bijna) iedereen wel dat 100% volgens de regeltjes ze allebei 2 kaartjes kunnen claimen...

Maar tegelijkertijd VINDT (bijna) iedereen dat als je er even over nadenkt en naar de gedachte erachter kijkt het eigenlijk heel logisch en normaal is om dat niet te doen en als koppel, ook al werk je er beiden, 1x aan mee te doen.

Dat 'we worden ongelijk behandeld!' is dan als je puur naar de 'we zijn beide werknemer dus moeten we beiden 2 kaartjes kunnen krijgen' is wellicht waar... Maar als je het een beetje in perspectief zet is het zwaar overdreven.

ZOu werkgever dit handiger kunnen doen? (Random loting in plaats wie het eerst komt wie het eerst maalt bijvoorbeeld. Of van tevoren duidelijk 'de regels' uit te leggen.) Ja, vast.

Maar die duidelijke regels zijn vaak pas nodig als mensen zich niet 'normaal' gedragen en de grenzen gaan opzoeken. Zou toch mooier zijn als iedereen op de wereld een beetje zou kunnen relativeren, rekening houden met anderen, dingen in perspectief kunnen zetten, etc en we al die afbakening niet nodig zouden hebben.
Moet wel van 2 kanten komen dan he.... je zal je verbazen, maar het is echt zo dat wanneer er oneindig veel kaarten zouden zijn en het dus niet ten koste zou gaan van andere medewerkers, er alsnog niet gegund wordt dat je ieders 2 kaarten krijgt. Zo zitten veel mensen nederlanders (helaas) in elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nullifiel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Moet wel van 2 kanten komen dan he.... je zal je verbazen, maar het is echt zo dat wanneer er oneindig veel kaarten zouden zijn en het dus niet ten koste zou gaan van andere medewerkers, er alsnog niet gegund wordt dat je ieders 2 kaarten krijgt. Zo zitten veel mensen nederlanders (helaas) in elkaar.
Wat is dit nou voor een vreemde opmerking.

Precies. En was het nou dat ze meestal gewoon één set kaartjes voor gingen, maar nu was er iets waar hun vrienden ook heel dol op waren en ze willen een keer met zijn viertjes, prima. Maar zoals TS geschreven is, gaat het om consequent vier kaartjes ophalen.

En als het straks helemaal in regels moet worden vastgelegd moet je ook niet vreemd opkijken wanneer werkgever geen zin erin heeft dat leuke extratjes zo'n probleem van wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Nullifiel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Sure, en dat zal vast allemaal, maar dat heeft weinig te maken met TS van wat ik zo zie...

Werk doet aan 2 kaartjes per werknemer zodat werknemer niet alleen hoeft te gaan, maar iemand (partner, vriend(in)) kan uitnodigen. Dat is (normaal gesproken) de intentie van 2 kaartjes aan iemand geven.

Dat TS en partner graag 2 kaartjes willen zodat ze met vrienden kunnen gaan snap ik wel, maar als werkgever aangeeft dat dit niet helemaal de bedoeling is omdat er (ook) een beperkt aantal kaartjes is zou ik denken "ach, ja... snap ik. Prima!".

En dat van 2 kanten komen bedoel ik dan ook met redelijkheid...rekening houden met anderen. Net als overwerken, prima als dat af en toe gebeurd maar als de baas dan extreem moeilijk doet als je iets eerder weg moet een keer... tja, dan houdt dat ook op.

Maar ach, ik vind dat mensen sowieso al vrij snel 'te moeilijk' doen.... Nadeel is dat je jezelf soms misschien benadeelt, maar qua gemoedsrust en alles wel weer een voordeel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Goed, de regels zijn simpel:
Hier op Tweakers heb je 3 opties: je reageert vriendelijk en on-topic, je negeert een post, of je rapporteert een post. Je speelt niet op de man, je valt geen users aan.
Ongeacht wat je van de insteek,houding en reacties van TS of welke user dan ook vind, dat geeft geen reden om anders dan op deze 3 manieren te reageren.

Ik zie véél te véél posts die hier niet aan voldoen. Vanaf nu gaan deze naar de TC verplaatst worden.

Roepen om een slotje terwijl je zélf degene bent die het topic laat ontsporen is niet de bedoeling. Nogmaals: negeren is écht een optie. Je hóeft niet te reageren.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00
Nullifiel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Niet om nemen, maar het is wel zo FAIR om te KRIJGEN waar je recht op hebt ;)

Ik ken ook iemand die er heel bedreven is om echt het onderste uit de kan te halen, en daarbij echt de grenzen weet op te zoeken. Ja, dan is het wel volgens de regeltjes, maar veel vrienden houd je er niet aan over uiteindelijk. Vaak helpt het beter om de achterliggende intentie van een regel in gedachten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
<knip> Modbreak niet gelezen?

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online

Deze posting vat het wat mij betreft goed samen. Nu is het tijd om van het weekend te genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:52

ralpje

Deugpopje

Naar mijn gevoel zit de crux hem vooral in de kans om die kaartjes te krijgen.
Dus wat mij betreft: zowel TS als partner kunnen 'mee loten' om de kaarrtjes. Ze maken beiden kans. Als een van de twee daadwerkelijk 'wint' doet de ander niet meer mee.
Prima tussenoplossing om de kansen op een kaartje eerlijk te verdelen, maar niet het kaartje van iemand anders 'in te pikken'.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Superkanjo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:42:
[...]

[...]

Ik zeg niet dat je het zegt, ik noem het alleen even als tegengeluid

In het topic is de tendens dat TS ongelijk heeft; er wordt meerdere keren genoemd dat de overgrote meerderheid het niet met TS eens is en daarmee wordt m.i. de suggestie gewekt dat TS ongelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999

Sharky

Skamn Dippy!

Volgens mij zegt TS in zijn laatste post dat hij inziet dat zijn mening niet breed wordt gedragen?

[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 15:23 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
wheel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:05:
[...]

Ik zeg niet dat je het zegt, ik noem het alleen even als tegengeluid

In het topic is de tendens dat TS ongelijk heeft; er wordt meerdere keren genoemd dat de overgrote meerderheid het niet met TS eens is en daarmee wordt m.i. de suggestie gewekt dat TS ongelijk heeft.
Het is niet zozeer een kwestie van 'gelijk' of 'ongelijk', maar meer het accepteren van de consequenties als je een ander keuze maakt dan de consensus binnen de groep waartoe je behoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sharky schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Volgens mij zegt TS in zijn laatste post dat hij inziet dat zijn mening niet breed wordt gedragen?
<knip> Modbreak niet gelezen?

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 23-02-2024 15:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Sissors schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Wat is dit nou voor een vreemde opmerking.

[...]
Ok, ik heb het denk ik voor jou dan wat ongelukkig uitgedrukt. Ik zal het te gehaast hebben getypt.

Het gaat om de gun-factor. m0ridin schreef dat je als stel ook je collega's wat/een kans moet gunnen. En dat klopt natuurlijk ook. Want we willen toch allemaal op een bepaalde manier sociaal zijn naar collega's.
Maar je wilt dan zelf op je beurt ook weleens wat gegund worden. Of eigenlijk wil je liever niet dat je iets niet gegund wordt. En het hoeft natuurlijk niet gelijk op te lopen, zeker niet. Maar moet ook niet uit de pas gaan lopen.
Maar helaas gebeurt het toch vaker dat je dingen niet gegund worden, terwijl het degene niet eens (direct) raakt.

Hopelijk is ie nu wat minder vreemd voor je

[ Voor 17% gewijzigd door Nullifiel op 23-02-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
...
Duidelijke regels zijn nodig maar zeker niet voldoende in de huidige tijd. (niet dat ik weet hoe het vroeger was). Denk maar eens aan het gedrag in het verkeer, de winkeldiefstal, openbaar vervoer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-08 12:11
Had in een ver verleden iets soortgelijks op het werk.

We waren in die tijd open van maandag t/m vrijdag, maar daar kwam op een gegeven moment een dag bij.... de zaterdag.
Er was heel weinig animo onder collega's om op zaterdag te gaan werken.

Ik stelde voor.... "Dan ga ik iedere zaterdag werken en compenseer ik dat in principe op donderdag". "In principe", omdat ik wel eens van die donderdag afweek als het mij beter uitkwam of omdat het het team beter uitkwam (bijvoorbeeld onderbezetting op donderdag door ziekte van collega's of een vergadering of bijeenkomst op donderdag waar ik verwacht werd bij te zijn).
Die flexibiliteit was nooit een bezwaar.

Behalve.... en nu komt het.... als er een feestdag op donderdag viel waarbij iedereen verplicht vrij was. Daarbij had ik dan zoiets van: "In dat geval kan ik de zaterdag niet op donderdag compenseren, maar doe ik dat op een willekeurige andere dag".

Nou.... de negatieve reacties van collega's waren niet van de lucht. Donderdag was volgens hen mijn vaste vrije dag en ik mocht dan opeens niet switchen, waar het op andere momenten nooit een probleem was voor ze. "Dan heb je gewoon pech", was de opmerking van collega's.
.
Gelukkig was er precies 1 persoon in het team, die het met me eens was. Dat was het afdelingshoofd :-)
Hij begreep als enige in het team dat ik op die manier netto precies op het aantal vrije dagen uitkwam waar ik recht op had.

Want viel er eens een feestdag op zaterdag, dan compenseerde ik natuurlijk niet die week. Dat was de logische stap waarmee het volkomen eerlijk en consequent bleef.

[ Voor 1% gewijzigd door sellh op 23-02-2024 23:19 . Reden: taalfoutje ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
De regels in dit topic zijn simpel en niet anders dan waar ook op Tweakers.
Hier op Tweakers heb je 3 opties: je reageert vriendelijk en on-topic, je negeert een post, of je rapporteert een post. Je speelt niet op de man, je valt geen users aan.
Ongeacht wat je van de insteek, houding en reacties van TS of welke user dan ook vind, dat geeft geen reden om anders dan op deze 3 manieren te reageren.