[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:18

alienfruit

the alien you never expected

Wel verrassend dat F1 TV Pro zo veel strenger is dan NLZIET. NLZiet werkt voor mij altijd prima in het buitenland. F1 TV Pro werkt alleen met mijn VPN thuis in Nederland, en NLZIET werkt ook zonder.

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 28-02-2025 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 03:26:
Wel verrassend dat F1 TV Pro zo veel strenger is dan NLZIET. NLZiet werkt voor mij altijd prima in het buitenland. F1 TV Pro werkt alleen met mijn VPN thuis in Nederland, en NLZIET werkt ook zonder.
Omdat NLZIET alleen in Nederland actief is, en geen last heeft van verschillende prijsstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 11:58
... never mind O-)

[ Voor 91% gewijzigd door FreeMen op 28-02-2025 16:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Ik zit in mijn account te kijken, en er is vorig jaar in oktober gewoon voor een jaar verlengd, voor 65 euro :?

Ik ben benieuwd wat er dit jaar in oktober gebeurt (en ik heb alvast een aantekening gemaakt om te proberen mijn CC te updaten zodra ik de vervanging heb van degene die in december verloopt).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35
Hier vandaag weer verlengd voor 64,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekkerSchaap
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-05 20:14
Vraag ... op 7 Januari is mijn F1TV abonnement kennelijk automatisch verlengd (94,99) echter die email is in mijn spam beland dus heb ik niet eerder gezien en de omdat wij ook op vakantie waren in die maand is mij de credit card afschrijving ook niet opgevallen (viel niet op tussen de vakantie uitgaven).

Nu is dat uiteraard niet de schuld van F1TV (al kan ik mij niet herinneren dat ik automatische verlenging had aangezet, in 2024 heb ik dit zelf moeten handmatig verlengen) maar na wat zoeken op Google kwam ik wat topics op verschillende fora tegen waar mensen het alsnog hadden kunnen annuleren en hun geld terugkregen. Dus ik heb afgelopen weekend een mail gestuurd naar het "general" email adres (support wat andere mensen kennelijk nog hadden gebruikt bestaat niet meer) en krijg binnen enkele minuten al te horen dat dit echt niet mogelijk is

Ik had al een paar keer gelezen dat binnen Nederlands recht dit wel mogelijk moet zijn, ik zag dit ook ergens in dit topic staan, maar klopt het dat ze dit alsnog zouden moeten kunnen annuleren? Ik heb dit jaar nog geen gebruik gemaakt van F1TV en gezien wij gaan verhuizen en er nog wat andere dingen spelen (ouder met terminale kanker) heb ik dit jaar (kijk al een jaar of 25 F1) daar helaas geen tijd voor, vandaar dat ik geen verlenging wil. Het is dus een automatische verlening van een abonnement van vorig jaar, ik dacht dat het recht alleen geldig was bij maand abonnementen, gezien je F1TV ook voor een jaar betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:49
Vreemd niks afgeschreven vandaag hier , begon ooit met 64.99 maar op de 28e vorig jaar ging er hier gewoon 94.99 af , willekeur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

MekkerSchaap schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:02:
Vraag ... op 7 Januari is mijn F1TV abonnement kennelijk automatisch verlengd (94,99) echter die email is in mijn spam beland dus heb ik niet eerder gezien en de omdat wij ook op vakantie waren in die maand is mij de credit card afschrijving ook niet opgevallen (viel niet op tussen de vakantie uitgaven).

Nu is dat uiteraard niet de schuld van F1TV (al kan ik mij niet herinneren dat ik automatische verlenging had aangezet, in 2024 heb ik dit zelf moeten handmatig verlengen) maar na wat zoeken op Google kwam ik wat topics op verschillende fora tegen waar mensen het alsnog hadden kunnen annuleren en hun geld terugkregen. Dus ik heb afgelopen weekend een mail gestuurd naar het "general" email adres (support wat andere mensen kennelijk nog hadden gebruikt bestaat niet meer) en krijg binnen enkele minuten al te horen dat dit echt niet mogelijk is

Ik had al een paar keer gelezen dat binnen Nederlands recht dit wel mogelijk moet zijn, ik zag dit ook ergens in dit topic staan, maar klopt het dat ze dit alsnog zouden moeten kunnen annuleren? Ik heb dit jaar nog geen gebruik gemaakt van F1TV en gezien wij gaan verhuizen en er nog wat andere dingen spelen (ouder met terminale kanker) heb ik dit jaar (kijk al een jaar of 25 F1) daar helaas geen tijd voor, vandaar dat ik geen verlenging wil. Het is dus een automatische verlening van een abonnement van vorig jaar, ik dacht dat het recht alleen geldig was bij maand abonnementen, gezien je F1TV ook voor een jaar betaald.
Wet Van Dam, art. 6:236 sub j BW:
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding (...) dat in geval van een overeenkomst tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit, warmte en koude daaronder begrepen en dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften niet daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen, leidt tot stilzwijgende verlenging of vernieuwing in een overeenkomst voor bepaalde duur, dan wel tot een stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur zonder dat de wederpartij de bevoegdheid heeft om de voortgezette overeenkomst te allen tijde op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand;
https://account.formula1.com/#/nl/subscription-terms
7.1 Tenzij u uw abonnement opzegt in overeenstemming met artikel 8.1 hieronder, wanneer u:
(a) een jaarabonnement koopt, wordt uw abonnement automatisch verlengd op de verjaardag van uw aankoop en wordt de verlenging in rekening gebracht op die verjaardag overeenkomstig de betaalmethode die is opgegeven bij de oorspronkelijke aankoop van de Diensten;
De dienst F1TV Pro is er een tot het geregeld doen van verrichtingen. Er is immers elke race een live-uitzending. Dat betekent dat de Wet Van Dam van toepassing is. In artikel 7.1 van de Algemene Voorwaarden wordt het abonnement automatisch met een jaar verlengd. In de voorwaarden staat niet dat je mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand. Volgens de voorwaarden zit je er voor een heel jaar aan vast. Artikel 7.1 van de voorwaarden is daarom vernietigbaar. Je moet dan al het geld van de verlenging terugkrijgen.
Je kunt een kort bericht naar FOM sturen: "Ik vernietig artikel 7.1 van de Algemene Voorwaarden wegens strijd met dwingend recht (art. 6:236 sub j BW). Ik vorder dat u het volledige bedrag van de verlenging uiterlijk op 7 maart 2025 aan mij terugbetaalt, via mijn creditcard of door overmaking op rekeningnummer .... tnv ....." Als de terugbetaling uitblijft, betwijfel ik dat een betwisting via je creditcard succesvol zal zijn. Je enige optie is dan naar de rechter te gaan. Daarvoor heb je vijf jaar de tijd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekkerSchaap
fopjurist schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Wet Van Dam, art. 6:236 sub j BW:

[...]

https://account.formula1.com/#/nl/subscription-terms

[...]

De dienst F1TV Pro is er een tot het geregeld doen van verrichtingen. Er is immers elke race een live-uitzending. Dat betekent dat de Wet Van Dam van toepassing is. In artikel 7.1 van de Algemene Voorwaarden wordt het abonnement automatisch met een jaar verlengd. In de voorwaarden staat niet dat je mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand. Volgens de voorwaarden zit je er voor een heel jaar aan vast. Artikel 7.1 van de voorwaarden is daarom vernietigbaar. Je moet dan al het geld van de verlenging terugkrijgen.
Je kunt een kort bericht naar FOM sturen: "Ik vernietig artikel 7.1 van de Algemene Voorwaarden wegens strijd met dwingend recht (art. 6:236 sub j BW). Ik vorder dat u het volledige bedrag van de verlenging uiterlijk op 7 maart 2025 aan mij terugbetaalt, via mijn creditcard of door overmaking op rekeningnummer .... tnv ....." Als de terugbetaling uitblijft, betwijfel ik dat een betwisting via je creditcard succesvol zal zijn. Je enige optie is dan naar de rechter te gaan. Daarvoor heb je vijf jaar de tijd.
Top, heel erg bedankt! Ik heb gelijk een vriendelijke, doch dringende mail verzonden ... ben benieuwd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

(KBX) Harkanoid schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:07:
Vreemd niks afgeschreven vandaag hier ,
begon ooit met 64.99 maar op de 28e vorig jaar ging er hier gewoon 94.99 af , willekeur?
Kun je toch gewoon zien in je 'subscription'-info op de website wanneer het wordt geïncasseerd?
Of het is een dagje later misschien? Of je creditcard is misschien verlopen? Of je abo is stopgezet?

F1 TV Pro-subscription

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeIrMaR6LTClyHGFbMOr6NKtyXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gTqus696lSXI4Yib76AuUGUk.png?f=fotoalbum_large

Ah hij is er net paar minuten geleden afgegaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:00
CLB schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:24:
[...]

Kun je toch gewoon zien in je 'subscription'-info op de website wanneer het wordt geïncasseerd?
Of het is een dagje later misschien? Of je creditcard is misschien verlopen? Of je abo is stopgezet?

[Afbeelding: F1 TV Pro-subscription]
Daar kun je niet van uit gaan. Bij mij stond er €64,99 toen ik verlenging inschakelde en is simpelweg veel meer afgeschreven zonder enig tegenbericht na inschakelen van verlenging.

En terugbetalen, ho maar.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Helemaal eens, maar daar ging het net niet helemaal over.
Ik heb het vorig jaar gehad, eindeloze discussies gevoerd, kwam niks uit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
O dat heb ik vorig jaar gehad , screenshots van 64.99 gestuurd ik had gewoon lekker pech mensen voor de 24e betaalden 64.99 en iedereen erna zoals ik 94.99 helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-09 19:28
Bij mij ging het vorig jaar ook van 64.99 naar 94.99. Dit jaar iig ook weer 94.99 afgeschreven gisteren, vind het nog wel te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Ik probeerde juist mijn abonnement (voor zover deze automatisch doorlopend was) de afgelopen weken stop te zetten omdat ik 9 maanden Viaplay heb. Via mijn F1.com profiel kon ik echter nergens een actief abonnement vinden, kreeg zelfs de melding dat ik geen Pro klant ben.

Uiteraard vandaag de mail gekregen dat het automatisch met 94,99 is verlengd. Geen eerdere kennisgeving (ik check altijd mijn spam), en uiteraard geen (eenvoudige) manier om er onderuit te komen. Toch wel een paar boefjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:00
CLB schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:15:
Helemaal eens, maar daar ging het net niet helemaal over.
Niet helemaal, maar toch wel. ;-)

(KBX) Harkanoid had het over de 'willekeur'. Die willekeur gaat ook het bedrag aan volgens zijn tekst. Dus kun je niet op de informatie die F1 TV op de 'subscription page' zet. Er staat wel wat, maar wat er daadwerkelijk wordt geïncasseerd is maar de vraag.
Ik heb het vorig jaar gehad, eindeloze discussies gevoerd, kwam niks uit.
Ik voer nog steeds de discussie; ze hebben toch echt consumentenrecht geschonden. Wat ik F1 TV hierin vooral verwijt is dat ze in elke e-mail proberen niet te antwoorden, door hele andere, niet ter zaken doende dingen te schrijven.

Inmiddels heb ik wel een aantal e-mails waarin zaken worden tegengesproken én aangegeven wordt dat ze überhaupt geen vastlegging hebben van welke bedragen mensen zien ten tijde van inschakelen van een verlenging noch wanneer dit plaatsvindt.

Iedereen die claimt dat F1 TV bij hun het consumentenrecht heeft geschonden, omdat er meer geld is geïncasseerd en zegt dat zij dit vlak voor verlenging van hun abonnement hadden ingeshcakeld zou dan in het gelijk gesteld moeten worden.

Maar zoals Fopjurist al aangeeft; als ze weigeren / afwijzen / lulverhaal ophangen dan is het lastig.
(KBX) Harkanoid schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:24:
O dat heb ik vorig jaar gehad , screenshots van 64.99 gestuurd ik had gewoon lekker pech mensen voor de 24e betaalden 64.99 en iedereen erna zoals ik 94.99 helaas !
Dat heeft niet zoveel met 'de 24e' te maken lijkt het. Bij verschillende abonnees is, zelfs tot voor kort, blijkbaar een bedrag voor verlenging afgeschreven van.... €64,99.

Ik denk dat ik het eind maart maar eens bij de ACM ga deponeren. Want ik ben bepaald niet de enige die expliciet verlenging weer had ingeschakeld, nadat bij abonnees de €64,99 werd afgeschreven die op hun 'subscription page' werd genoemd als bedrag voor verlening op datum 'x'.

@fopjurist wellicht een tip m.b.t. ACM & consumentenrecht?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
M.F.H. schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:44:
Ik probeerde juist mijn abonnement (voor zover deze automatisch doorlopend was) de afgelopen weken stop te zetten omdat ik 9 maanden Viaplay heb. Via mijn F1.com profiel kon ik echter nergens een actief abonnement vinden, kreeg zelfs de melding dat ik geen Pro klant ben.

Uiteraard vandaag de mail gekregen dat het automatisch met 94,99 is verlengd. Geen eerdere kennisgeving (ik check altijd mijn spam), en uiteraard geen (eenvoudige) manier om er onderuit te komen. Toch wel een paar boefjes hoor.
Ik heb vorig jaar ook geen email gehad over de prijsverhoging. Pas toen het verlengd werd. Dat kun je wel juridisch aanvechten, maar dan is de enige optie dat je kunt opzeggen en je geld terugkrijgt volgens mij. En ze weten natuurlijk dondersgoed dat er binnen NL geen goedkopere legale optie is om F1 live te kijken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
heuker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:07:
Hier vandaag weer verlengd voor 64,99
En hier voor 94,99 8)7

Volkomen willekeurig.
Maar mijn grootste frustratie zit m nog in die week extra die je kreeg voor die gecancellede GP van Emilia Romagna waardoor ook mijn verlengdatum vorig jaar een week later werd en dus over de 24e heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
TexMex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:33:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld bij roamless.com (zonder enige omweg helemaal officieel beschikbaar in Nederland) 500 MB gratis data krijgen, of zelfs 2 GB met code 5DOLLARS. Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".
Hoe kwam je aan die 500MB gratis?
Die code lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CRXed schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:17:
[...]

Hoe kwam je aan die 500MB gratis?
Die code lijkt niet te werken.
500 MB gratis krijg je sowieso: https://roamless.com/esim/netherlands-esim. Die 2 GB is leuk, maar voor het afsluiten van het jaarabonnement niet per se nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
TexMex schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:35:
[...]

500 MB gratis krijg je sowieso: https://roamless.com/esim/netherlands-esim. Die 2 GB is leuk, maar voor het afsluiten van het jaarabonnement niet per se nodig.
Bij een tweede poging is het gelukt, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MekkerSchaap
MekkerSchaap schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:18:
[...]

Top, heel erg bedankt! Ik heb gelijk een vriendelijke, doch dringende mail verzonden ... ben benieuwd _/-\o_
Even een update ... ze hebben kennelijk even na moeten nadenken (de eerste keer was binnen 5 minuten) maar krijg zojuist een bericht. Ze bieden aan 25% terugbetaling, maar dan annuleren ze wel gelijk het abonnement. Hun eerste bericht was overigens dat er helemaal geen sprake was van een terugbetaling, en dus nu ineens wel maar dan 25%. Ik wil best de eerste 3 maanden betalen (ik was zelf te laat) maar volgens mij is 75% toch ook niet onredelijk?

Maar wat er ook stond is dat als ik nu annuleer, ik geen F1TV abonnement kan afsluiten want ze bieden het niet meer aan in Nederland?

Hieronder hun antwoord:
Please note that your subscription has exceeded the 14-day period, and according to our refund policy, we can only offer a 25% refund. Would you still like to proceed with the cancellation and refund?

Additionally, please be aware that once your annual subscription is canceled, you won’t be able to repurchase it in the future, as it is not available in the Netherlands. Let us know how you’d like to proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ze hebben het over het 'jaarabonnement' en dat klopt wel inderdaad, die bestaat eigenlijk niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

MekkerSchaap schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Even een update ... ze hebben kennelijk even na moeten nadenken (de eerste keer was binnen 5 minuten) maar krijg zojuist een bericht. Ze bieden aan 25% terugbetaling, maar dan annuleren ze wel gelijk het abonnement. Hun eerste bericht was overigens dat er helemaal geen sprake was van een terugbetaling, en dus nu ineens wel maar dan 25%. Ik wil best de eerste 3 maanden betalen (ik was zelf te laat) maar volgens mij is 75% toch ook niet onredelijk?

Maar wat er ook stond is dat als ik nu annuleer, ik geen F1TV abonnement kan afsluiten want ze bieden het niet meer aan in Nederland?

Hieronder hun antwoord:

[...]
Je hebt recht op terugbetaling van het volledige bedrag. Ik zou het volgende terugsturen:
Thank you for your response. You make reference to a 14-day period and a 25% refund in accordance to your policy.

In my previous e-mail, I voided article 7.1 of the Subscription Terms because it is in violation of article 6:236(j) of the Dutch Civil Code. Consequently, no renewal has taken place and the 14-day period and refund policy does not apply. Since my payment was made without legal cause, I demand a 100% repayment.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:10
Gewoon vrienden in Turkije hebben 😅 15.99 euro per jaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Had gemaild naar F1 TV waarom er bij mensen 94,99 euro wordt afgeschreven terwijl er ook nog mensen zijn waarbij 64,99 wordt afgeschreven, waardoor het echt totale willekeur lijkt. Wat krijg je terug, deze bral:

"Hallo CLB,

Vielen Dank, dass Sie sich an Formel 1 gewandt haben. Het referentienummer voor het herfstnummer 12345678. Als het goed is, ga dan naar de volgende bijlagen. Keine Sorge, wat hier is gebeurd, is dat ik een hulp en een verlies heb gevonden.

Bezüglich der Erhöhung Ihres Abonnements muss ich Ihnen leider mitteilen, dass wir keine Anpassungen vonnehmen können. Als u de leider van het weddenschap bent, wordt de actie van Ihrem Konto ausgewiesen. Als u uw Abonnement wilt ontvangen, wil Colin graag uw F1TV Pro-Abonnement in dit land niet meer verfügbaren. Statistieken kunnen worden gebruikt als F1TV Pro op de basis.

Meer informatie vindt u op onze ondersteuningspagina (https://support.formula1.com).

Ich wünsche dir een schönen Tag, Colin. Ga naar Start.

[XXX],
Het F1-team"

Ga naar start... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...] U verdient geen 30 euro terug op uw abonnement.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:03

Rio

Ik heb al een boek

CLB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:15:
Had gemaild naar F1 TV waarom er bij mensen 94,99 euro wordt afgeschreven terwijl er ook nog mensen zijn waarbij 64,99 wordt afgeschreven, waardoor het echt totale willekeur lijkt. Wat krijg je terug, deze bral:

"Hallo CLB,

Vielen Dank, dass Sie sich an Formel 1 gewandt haben. Het referentienummer voor het herfstnummer 12345678. Als het goed is, ga dan naar de volgende bijlagen. Keine Sorge, wat hier is gebeurd, is dat ik een hulp en een verlies heb gevonden.

Bezüglich der Erhöhung Ihres Abonnements muss ich Ihnen leider mitteilen, dass wir keine Anpassungen vonnehmen können. Als u de leider van het weddenschap bent, wordt de actie van Ihrem Konto ausgewiesen. Als u uw Abonnement wilt ontvangen, wil Colin graag uw F1TV Pro-Abonnement in dit land niet meer verfügbaren. Statistieken kunnen worden gebruikt als F1TV Pro op de basis.

Meer informatie vindt u op onze ondersteuningspagina (https://support.formula1.com).

[XXX],
Het F1-team"

Haha wat slecht :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Het lijkt er op dat het nieuwe premium 4k abonnement wel weer een jaar optie krijgt: https://support.formula1....ailability?language=en_US

Onduidelijk nog hoe duur precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

"Hallo CLB,

[XXX],
Het F1-team"

Ik heb dit jaar overigens niet meer vernomen dat er mensen zijn die nog 65 betalen. Vorig jaar was het wel willekeur, maar het lijkt erop dat het nu allemaal 95 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52
IJsbeer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Ik heb dit jaar overigens niet meer vernomen dat er mensen zijn die nog 65 betalen. Vorig jaar was het wel willekeur, maar het lijkt erop dat het nu allemaal 95 is.
Afgelopen 2, 3 weken voldoende berichten hier dat er zowel vorig jaar als dit jaar €65 is afgeschreven. En dat moet echt niet kunnen.

Voor vorig jaar was er nog een verklaring dat in ieder geval bij de Apple App Store bij een abonnement met korting (2 jaar terug pre season de 25% korting) de eerstvolgende betaling na de korting is voor de standaard prijs op het moment van afsluiten (2 jaar terug dus €65). Waardoor diegene vorig jaar dus €65 betaalde (eerstvolgende betaling aan standaard prijs, verhoging telt nog niet want "Apple regels"). Maar dat is dit jaar natuurlijk niet meer van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:58
RobertMe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Afgelopen 2, 3 weken voldoende berichten hier dat er zowel vorig jaar als dit jaar €65 is afgeschreven. En dat moet echt niet kunnen.

Voor vorig jaar was er nog een verklaring dat in ieder geval bij de Apple App Store bij een abonnement met korting (2 jaar terug pre season de 25% korting) de eerstvolgende betaling na de korting is voor de standaard prijs op het moment van afsluiten (2 jaar terug dus €65). Waardoor diegene vorig jaar dus €65 betaalde (eerstvolgende betaling aan standaard prijs, verhoging telt nog niet want "Apple regels"). Maar dat is dit jaar natuurlijk niet meer van toepassing.
Tja, ik kan me niet druk maken of iemand anders 65 euro betaald dit jaar. Die hebben geluk.... Gun ik ze wel. F1TV gaat echt niet zeggen: "Oh sommige mensen betalen nog 65 euro, dan maken we het voor iedereen 65".

Het is al tijden bekend wat de prijs is. Zijn gewoon mails gestuurd. Of die in je spam komen of niet doet verder niet echt ter zake.... Dit is de prijs.

Er zijn ook genoeg mensen die nog een jaarcontract bij Apple hadden, maar die zijn nu geannuleerd met geld terug en die moeten nu normaal afsluiten. je weet ook niet van de mensen die zeggen dat ze 65 betalen dit jaar, of dat bij hun ook niet gebeurd is (want niet iedereen meld zich hier weer als ze zo'n bericht krijgen.

En dan nog als optie: Misschien zijn er mensen die niet helemaal eerlijk zijn op internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:53

"Hallo CLB,

[XXX],
Het F1-team"

Persoonlijk vind ik dit bericht geen +1 waard. Want wat hier gebeurt is dat mogelijk slapende honden bij F1.com worden wakker gemaakt om na te kijken dat sommige toch te weinig abonnementskosten betalen (waarschijnlijk door een fout in hun administratief systeem). :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nou wees gerust hoor, F1 TV checkt helemaal niks, het ging me gewoon om de mail in tig talen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Ik wilde wel F1TV Premium. Maar F1TV toont weer aan dat ze vrij langzame developers hebben...
Enkel AppleTV en Roku krijgen eerst support voor HDR en 4K. En was niet van plan een Apple TV te kopen puur voor F1TV...

Zal wel weer 2 jaar duren voor Android e.d. support krijgen. Chromecast support heeft ook 2 jaar geduurd om te implementeren... Iets wat de meeste apps een paar maanden kost maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-07 17:47
Als ik straks F1 TV Premium neem, kan ik in 4K streamen op mijn computer (via chrome). Dat is mooi, maar op een 27 inch scherm haal je daar niet het maximale uit. Het liefst zou ik de races op mijn 75 inch Sony Android TV in de woonkamer bekijken, maar daar wordt de 4K functie helaas niet ondersteund door de app.

Is er een tweaker die wel F1TV Premium aan de praat kan krijgen op een Android TV, laat het me dan even weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:06

IkWilbert

Het is mij!

https://x.com/f1multiview...voqFy0lxJt7MG2RCjNMQ&s=19

If you use a syndicated subscription, like those who get F1 TV Pro with Viaplay or other local broadcasters, will not be able to upgrade to F1 TV Premium.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:05
BlackEasterEgg schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:15:
Als ik straks F1 TV Premium neem, kan ik in 4K streamen op mijn computer (via chrome). Dat is mooi, maar op een 27 inch scherm haal je daar niet het maximale uit. Het liefst zou ik de races op mijn 75 inch Sony Android TV in de woonkamer bekijken, maar daar wordt de 4K functie helaas niet ondersteund door de app.

Is er een tweaker die wel F1TV Premium aan de praat kan krijgen op een Android TV, laat het me dan even weten.
Op web komt UHD niet beschikbaar: https://support.formula1.com/s/article/4K-UHD-HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snottt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Vandaag deze mail ontvangen ;) :
Hallo S,

Bedankt voor het verlengen van het abonnement op F1 TV Pro. De betaling van € 64,99 is ontvangen en uw abonnement is verlengd tot dinsdag 3 maart 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 18:47
TV OS? Roku? Waarom in vredesnaam kiezen ze voor de opties die verreweg het minst om gebruik zijn? Of betekent dit dat ze ein-de-lijk een LG app uit gaan brengen?

[ Voor 11% gewijzigd door Nattekat op 03-03-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Nattekat schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:32:
[...]

TV OS? Roku? Waarom in vredesnaam kiezen ze voor de opties die verreweg het minst om gebruik zijn? Of betekent dit dat ze ein-de-lijk een LG app uit gaan brengen?
TV OS is Apple. En laat het nou beiden een bedrijf uit de VS zijn, weet je gelijk waar hun doelgroep ligt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rembock op 03-03-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 18:47
Rembock schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:34:
[...]

TV OS is Apple. En laat het nou beiden een bedrijf uit de VS zijn, weet je gelijk waar hun doelgroep ligt ;)
*zucht*

Hopelijk biedt Multiviewer dan wat. Als ik tegen die tijd überhaupt kan upgraden met m'n Google Play abo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rembock schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Android/Alphabet is idd niet amerikaans... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
IJsbeer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Android/Alphabet is idd niet amerikaans... :?
Ik heb het over Apple en Roku :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Prijzen vanuit de Apple App Store:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJNGG_lxH5Ww9hASWdIC1q_2Mso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ug8gA40sCbq2GO63bpvuASKb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:42
Wanneer ik de F1 TV app op Android open zie ik daar ook het jaar abbo weer staan. Nadeel van het PRO abbo is dat je nu maar op 1 in plaats van 6 devices kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
SmoothTweaker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:16:
Wanneer ik de F1 TV app op Android open zie ik daar ook het jaar abbo weer staan. Nadeel van het PRO abbo is dat je nu maar op 1 in plaats van 6 devices kan kijken.
Kijk… daar gaan we al… ze gaan het Pro abonnement ‘uitkleden’.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Nattekat schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:32:
[...]

Omdat ze incompetent zijn, en Ape/Roku is een zeer beperkt aantal soorten devices waar ze voor moeten ontwikkelen.

Android zal over 2 jaar wel komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
PatrickC schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:20:
[...]

Kijk… daar gaan we al… ze gaan het Pro abonnement ‘uitkleden’.
Netflix model :+

Vind het wel van lef getuigen... Dat je gewoon hetzelfde maandbedrag durft te vragen als Netflix :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:59
SmoothTweaker schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:16:
Waar zie je staan dat het maar op 1 kan? Zie wel bij premium dat je 6 kunt, maar zie 1 niet terug komen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:10
ik krijg het hele jaar abonnement niet te zien bij Android

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gynnad schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Waar zie je staan dat het maar op 1 kan? Zie wel bij premium dat je 6 kunt, maar zie 1 niet terug komen.
Officieel mag je sowieso maar op 1 apparaat kijken. Stond al altijd zo in de AV / omschrijving van Pro / <ergens>. Werd alleen niet gehandhaafd. Als ze nu bij Premium expliciet kijkenop 6 apparaten tegelijkertijd vermelden kun je er wel vanuit gaan dat ze wel gaan handhaven. Anders valt die Premium feature natuurlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26

TheVMaster

Moderator WOS
Thanks! Ik had er vanmiddag ook al naar gekeken, maar toen stond er nog niets. Gelijk maar ff m’n jaarabonnement geupgrade….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kees_frl schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:55:
ik krijg het hele jaar abonnement niet te zien bij Android
Dat bestaat ook niet meer (officieel dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:43
RobertMe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Officieel mag je sowieso maar op 1 apparaat kijken. Stond al altijd zo in de AV / omschrijving van Pro / <ergens>. Werd alleen niet gehandhaafd. Als ze nu bij Premium expliciet kijkenop 6 apparaten tegelijkertijd vermelden kun je er wel vanuit gaan dat ze wel gaan handhaven. Anders valt die Premium feature natuurlijk weg.
Ik heb wel minimaal 2 streams nodig, ondanks voor 1 persoon.
Het gebeurd hier vaak dat ik F1TV aanzet op mijn PC en daar een stuk ga kijken, en dan naar de keuken ga met mijn iPad om te koken. Na het koken ga ik weer het eten opeten achter mijn PC waar de stream nog steeds draait.

Als ik iedere keer van stream moet wisselen zou het hoogst irritant zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-08 13:12
Inmiddels bevestigd min of meer dat je het het niet 4K abo van F1 tv pro kan sharen je account. Maar 1 stream tegelijkertijd toegestaan.

Ai ai. Was geweldig om te delen met 2 vrienden.

Bron: https://www.reddit.com/r/F1MultiViewer/s/hgr4oR8itM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ryur schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Ik heb wel minimaal 2 streams nodig, ondanks voor 1 persoon.
Het gebeurd hier vaak dat ik F1TV aanzet op mijn PC en daar een stuk ga kijken, en dan naar de keuken ga met mijn iPad om te koken. Na het koken ga ik weer het eten opeten achter mijn PC waar de stream nog steeds draait.

Als ik iedere keer van stream moet wisselen zou het hoogst irritant zijn!
Het lijkt me eerder dat het per ip adres maar 1x bekeken kan worden. Dus als je thuis kijkt, zou je waarschijnlijk wel met meerdere apparaten kunnen kijken. Dat lijkt me toch wel gebruikelijk met streamingsdiensten. Anders wordt het wel HEEL gortig als je per kijker moet betalen en niet per huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
polopolo150 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:48:
[...]

Het lijkt me eerder dat het per ip adres maar 1x bekeken kan worden. Dus als je thuis kijkt, zou je waarschijnlijk wel met meerdere apparaten kunnen kijken. Dat lijkt me toch wel gebruikelijk met streamingsdiensten.
Streaming diensten limiteren toch ook het aantal gelijktijdige streams?! Netflix bv 4 bij Premium. Maar de lagere abos dus ook minder. Heeft AFAIK ook weinig te maken met aantal IPs die streamen, maar dus ook op basis van het aantal apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Otto Jans schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:42:
Inmiddels bevestigd min of meer dat je het het niet 4K abo van F1 tv pro kan sharen je account. Maar 1 stream tegelijkertijd toegestaan.

Ai ai. Was geweldig om te delen met 2 vrienden.

Bron: https://www.reddit.com/r/F1MultiViewer/s/hgr4oR8itM
Uhm, kun je hem nu sharen of niet? En waarom noem je sharen met zijn 3’en? ‘Met 2 vrienden’

Ik kan er geen chocolade van maken wat je nu bedoeld :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rnej
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 15:01
TexMex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:33:
[...]

Inderdaad, het Nederlandse jaarabonnement bestaat via de appstores eigenlijk nog gewoon, maar is alleen vanuit Nederland verborgen. Dat is heel simpel en zonder enige omweg op te lossen. Bij de vele aanbieders van internationale eSIMs krijg je namelijk vrijwel altijd een buitenlands IP-adres, ook als je deze in Nederland gebruikt.

Je kunt bijvoorbeeld bij roamless.com (zonder enige omweg helemaal officieel beschikbaar in Nederland) 500 MB gratis data krijgen, of zelfs 2 GB met code 5DOLLARS. Met Roamless krijg je een eSIM met een Belgisch IP-adres (dit hoort zo, dit is geen hack/truc/omweg). Vervolgens kun je gewoon in Nederland met je Nederlandse Google-account op je Android-telefoon vanuit de F1TV-app het jaarabonnement afsluiten voor € 94,99. Na het afsluiten van het jaarabonnement heb je de eSIM verder niet meer nodig.

Zet voor het afsluiten van het jaarabonnement wel eerst je Nederlandse wifi en je Nederlandse SIM even uit, zodat je surft op het Belgische IP-adres van je eSIM. Roaming moet aan staan. Ben je nog ingelogd in de F1TV-app? Log dan eerst uit. Krijg je het Nederlandse jaarabonnement alsnog niet te zien, dan moet je in de Android-instellingen eerst de F1TV-app even 'gedwongen stoppen' en de opslag/cache wissen.

De kans is groot dat dit via iOS ook gewoon werkt. En anders heb je daar deze optie nog om het Nederlandse jaarabonnement te regelen: Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".
Dit werkt nog steeds, net uitgevoerd en met een paar minuten heb ik voor 95 euro weer een heel jaar. Dank! _/-\o_

ik vind het eigenlijk te duur. maar dit seizoen kan best wel eens heel mooi worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
YakuzA schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:34:
[...]

Uhm, kun je hem nu sharen of niet? En waarom noem je sharen met zijn 3’en? ‘Met 2 vrienden’

Ik kan er geen chocolade van maken wat je nu bedoeld :p
Ik kan op dit moment met 2 vrienden dus 3 man in totaal met 3 verschillende ip adressen de race live kijken.

Als ze het op 1 ip adres houden na deze wijzigingen gaat dat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
Prijzen die ik momenteel aangeboden krijg (via F1TV app op iPadOS):

F1 TV Premium
€17,99 / maand
€89,99 / jaar

F1 TV Pro
€11,99 / maand
€94,99 / jaar

Dit is geen fout aan mijn zijde, momenteel is Premium goedkoper dan Pro voor mij (ik ben dan ook onmiddellijk overgestapt). Wellicht dat het een aanbieding is omdat ik al jaren een (jaar-)abonnement heb bij F1TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Otto Jans schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Ik kan op dit moment met 2 vrienden dus 3 man in totaal met 3 verschillende ip adressen de race live kijken.

De 'live' stream van de worldfeed zou bij F1TV toch altijd al maar 1x per account tegelijkertijd 'mogen' worden bekeken?
(of hebben ze momenteel die checks niet meer op orde?)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2025 09:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
YakuzA schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:43:
[...]

De 'live' stream van de worldfeed zou bij F1TV toch altijd al maar 1x per account tegelijkertijd 'mogen' worden bekeken?
(of hebben ze momenteel die checks niet meer op orde?)
Dit doe ik al jaren en duizenden users al jaren wereldwijd zie reddit share topics F1 tv pro en sites als Pepper waarin dit wordt omschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Otto Jans op 04-03-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-09 21:40
Otto Jans schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Volgens de voorwaarden was dat al nooit toegestaan...... er veranderd niets tot het moment dat ze gaan controleren. En nergens blijkt dat ze dat gaan doen, dat soort dingen lekt altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
robin1979 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:30:
Prijzen die ik momenteel aangeboden krijg (via F1TV app op iPadOS):

F1 TV Premium
€17,99 / maand
€89,99 / jaar

F1 TV Pro
€11,99 / maand
€94,99 / jaar

Dit is geen fout aan mijn zijde, momenteel is Premium goedkoper dan Pro voor mij (ik ben dan ook onmiddellijk overgestapt). Wellicht dat het een aanbieding is omdat ik al jaren een (jaar-)abonnement heb bij F1TV?
Dat is de eerste keer dat iemand zo'n lage premium prijs post..... ook de mensen die al lopen jaar abo's hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Ik zie bij mij op mijn iPhone Premium Annual met en zonder FT staan. Wat is het verschil? Is die FT van Free Trial?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
CLB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Dat bestaat ook niet meer (officieel dan)
Daar was ik al van op de hoogte, maar sinds gisteren zie ik in de F1 TV-app het jaarlijkse abonnement weer staan. Ik maak gewoon gebruik van mijn thuisnetwerk en een Nederlandse simkaart zonder enige VPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuhsWvYh9yJSkOvJb6MrrZL4hLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jimvrRbY7A2AxYAHsisTww3n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 16:09
SmoothTweaker schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Daar was ik al van op de hoogte, maar sinds gisteren zie ik in de F1 TV-app het jaarlijkse abonnement weer staan. Ik maak gewoon gebruik van mijn thuisnetwerk en een Nederlandse simkaart zonder enige VPN.

[Afbeelding]
Zo te zien is dit op een Android telefoon. Ik had al een jaar abonnement maar zie deze optie nergens staan. Hoe kom je op dit scherm terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

SmoothTweaker schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]
Oh dat is wel heel fijn om te lezen voor de mensen die verplicht een maand abonnement moesten nemen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Brutuss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:13:
[...]

Zo te zien is dit op een Android telefoon. Ik had al een jaar abonnement maar zie deze optie nergens staan. Hoe kom je op dit scherm terecht?
Ik heb (nog) geen abonnement afgesloten en kom in het scherm als ik druk op 'Abonneren' in de F1 TV Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
SmoothTweaker schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Ik heb (nog) geen abonnement afgesloten en kom in het scherm als ik druk op 'Abonneren' in de F1 TV Android app.
Oke duidelijk. Dank je! Dan wacht ik nog even af of deze zicht automatisch verlengd met dezelfde prijs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
TweakGP schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Dat is de eerste keer dat iemand zo'n lage premium prijs post..... ook de mensen die al lopen jaar abo's hadden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNtbWEGSEM1opyjviQA86MHuVRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3wySeVQcP6ZruYkR8WogTWY.jpg?f=fotoalbum_large

(Kreeg zelfs netjes 5 euro terug gestort omdat mijn verlenging van Pro net was ingegaan _/-\o_ )

[ Voor 7% gewijzigd door robin1979 op 04-03-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 21:04
robin1979 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]

(Kreeg zelfs netjes 5 euro terug gestort omdat mijn verlenging van Pro net was ingegaan _/-\o_ )
Dat is nog eens een leuke upgrade!
Hier helaas nog niets te zien, maar mijn abonnement is dan ook via de site afgesloten en eergister verlengd.
Benieuwd wat de upgrade prijs gaat zijn via de site als het live is.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
Lekker Ventje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:04:
Ik zie bij mij op mijn iPhone Premium Annual met en zonder FT staan. Wat is het verschil? Is die FT van Free Trial?
Free Trial van 7 dagen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:42
robin1979 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]

Wow, zojuist gekeken, maar bij kost die gewoon € 142,99/jaar!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
RobertMe schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 06:44:
[...]

Streaming diensten limiteren toch ook het aantal gelijktijdige streams?! Netflix bv 4 bij Premium. Maar de lagere abos dus ook minder. Heeft AFAIK ook weinig te maken met aantal IPs die streamen, maar dus ook op basis van het aantal apparaten.
Het is een Combinatie van beiden. Viaplay kan bijvoorbeeld meerdere streams maar wel op 1 ip adres. Netflix ook maar voor 1 huishouden. Dat bedoel ik.

Volgens mij zou meerdere streams met F1TV toch ook moeten kunnen? Een streampje op de iPad en op de TV zou toch nog steeds mogelijkheden moeten zijn lijk me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
polopolo150 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:18:
[...]
Volgens mij zou meerdere streams met F1TV toch ook moeten kunnen? Een streampje op de iPad en op de TV zou toch nog steeds mogelijkheden moeten zijn lijk me?
Het gaat er natuurlijk gewoon om wat er in de voorwaarden van je abonnement staat, die heb je toch wel gelezen? ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 13:56
In mijn web abonnement staat nog steeds dat ik zes apparaten kan gebruiken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0x5Lve_bSJVcENAncHEXCJEeoo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2JSfE6FwO231eEDBdHgQM4TP.png?f=user_large

Even gevraagd wanneer we kunnen upgraden wanneer abonnement via de website is afgesloten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

De introductie van dit nieuwe produkt gaat weer gepaard met de complete chaos die we van F1TV gewend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door noo op 04-03-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Laatst online: 00:03

Rio

Ik heb al een boek

noo schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:45:
De introductie van dit nieuwe produkt gaat weer gepaard met de complete chaos die we van F1TV gewend zijn.
Haha inderdaad, dit moet toch by a mile wel het slechtst georganiseerde miljardenbedrijf ter wereld zijn 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Ophidian schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:41:
In mijn web abonnement staat nog steeds dat ik zes apparaten kan gebruiken.
Nee dat staat er niet helemaal: "You may only access the Services on up to a maximum of 6 devices with only 1 of those devices permitted to stream content at any one time."

En dat lijkt nu bij Premium te zijn vervangen door: "6 simultaneous".

Klein maar belangrijk verschil. Nou controleren ze daar bij Pro tot op heden niet op, maar wie weet in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
TweakGP schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Nee dat staat er niet helemaal: "You may only access the Services on up to a maximum of 6 devices with only 1 of those devices permitted to stream content at any one time."

En dat lijkt nu bij Premium te zijn vervangen door: "6 simultaneous".

Klein maar belangrijk verschil. Nou controleren ze daar bij Pro tot op heden niet op, maar wie weet in de toekomst.
Tegelijkertijd staat er. Zonder stream is het redelijk nutteloos en gebruik je het niet…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVho2pVYyo1FQ6S6wJWoCHO42zc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/H3DOs1kPvwiXuKpmkMpwC5tZ.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Ophidian schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:41:
[...]
Tegelijkertijd staat er. Zonder stream is het redelijk nutteloos en gebruik je het niet…
Dat zijn natuurlijk niet de gebruiksvoorwaarden maar een app schermpje..... Die ene stream heeft altijd in de voorwaarden gestaan maar wordt (nog) niet afgedwongen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
TweakGP schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Dat zijn natuurlijk niet de gebruiksvoorwaarden maar een app schermpje..... Die ene stream heeft altijd in de voorwaarden gestaan maar wordt (nog) niet afgedwongen,
Ja, maar dat klopt het dus wat ik zei. In mijn web abo staat nog steeds dat ik zes apparaten gelijkertijd kan gebruiken. Of dat straks ook nog zo is, gaan we dan wel zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:19
Hemmik schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:43:
[Afbeelding]

Even gevraagd wanneer we kunnen upgraden wanneer abonnement via de website is afgesloten
Ik had net via apple geupgrade, maar bleef in de app hangen op tv access. Krijg je allemaal ontwijkende antwoorden van f1tv support van premium is niet beschikbaar in NL enz. Maar heb idee dat later wel gaat geupgrade worden ofzo. Gevoel is dat half open staat. Ga het echter niet gokken en refund aangevraagd. (Dat was ook de conclusie van F1TV support.)

Zijn er al mensen die in de apps Premium plan zien staan?

[ Voor 4% gewijzigd door mikeyfire643 op 04-03-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 21:04
Hemmik schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:43:
[Afbeelding]

Kreeg hier exact hetzelfde antwoord. Op een wedervraag waarom het dan wel in de FAQ (link ff niet bij de hand) staat dat we Premium hebben kreeg ik
Please visit the website from time to time if F1 TV Premium is already available in your region.
:+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Laatst online: 22-08 21:12
Dat f1tv is toch ook wel gewoon een shitshow te noemen zo langzamerhand.
Ik wil er best extra voor betalen, vind dat niet zo'n punt. Maar ik moet die Apple meuk (laat staan Roku) niet in huis hier, dus 4K is dan voorlopig een nogo. Werkelijk, alle streamingdiensten hebben prima werkende apps op Android, maar het zou die Amerikanen van FOM niet lukken? BS, denk dat ze een deal hebben met Apple en Roku omdat ze denken dat mensen wel zo gek zijn om dan die zooi aan te schaffen. Nou, ik dacht het ff niet.

We zitten hier op tweakers, dus er komt vast een workaround boven tafel om toch 4K te kunnen kijken op een PC danwel Android apparaat. Is TV OS bijv als VM te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
JaRuBe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:19:
Dat f1tv is toch ook wel gewoon een shitshow te noemen zo langzamerhand.
Ik wil er best extra voor betalen, vind dat niet zo'n punt. Maar ik moet die Apple meuk (laat staan Roku) niet in huis hier, dus 4K is dan voorlopig een nogo. Werkelijk, alle streamingdiensten hebben prima werkende apps op Android, maar het zou die Amerikanen van FOM niet lukken? BS, denk dat ze een deal hebben met Apple en Roku omdat ze denken dat mensen wel zo gek zijn om dan die zooi aan te schaffen. Nou, ik dacht het ff niet.

We zitten hier op tweakers, dus er komt vast een workaround boven tafel om toch 4K te kunnen kijken op een PC danwel Android apparaat. Is TV OS bijv als VM te installeren?
Ze moeten ergens beginnen en tvOS wel sinds tvOS 17 verschillende APIs geïntroduceerd om multiview mogelijk te maken. Daarnaast is het in dit geval een voordeel dat tvOS een gesloten ecosysteem is, er zijn maar een aantal varianten van de AppleTv waar ze rekening mee moeten houden. Bij AndroidTV heb je veel meer verschillende hardware met verschillende chipsets, sommige wellicht niet krachtig genoeg. Al laatste denk ik dat ze hier vast marktonderzoek naar gedaan hebben, ik kan me voorstellen dat er relatief veel AppleTV gebruikers zijn in het segment van de markt dat meer wil betalen voor een duurdere premium service. Het zal heus wel komen op den duur, maar ze moeten ergens beginnen en het is allang bekend dat ze niet heel goed zijn in software bij F1TV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Laatst online: 22-08 21:12
Hemmik schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:27:
[...]

Ze moeten ergens beginnen en tvOS wel sinds tvOS 17 verschillende APIs geïntroduceerd om multiview mogelijk te maken. Daarnaast is het in dit geval een voordeel dat tvOS een gesloten ecosysteem is, er zijn maar een aantal varianten van de AppleTv waar ze rekening mee moeten houden. Bij AndroidTV heb je veel meer verschillende hardware met verschillende chipsets, sommige wellicht niet krachtig genoeg. Al laatste denk ik dat ze hier vast marktonderzoek naar gedaan hebben, ik kan me voorstellen dat er relatief veel AppleTV gebruikers zijn in het segment van de markt dat meer wil betalen voor een duurdere premium service. Het zal heus wel komen op den duur, maar ze moeten ergens beginnen en het is allang bekend dat ze niet heel goed zijn in software bij F1TV.
Sorry, maar 4K is niet iets van gisteren he, het is gewoon een redelijke standaard geworden voor streamingdiensten. Je kan het proberen goed te praten, maar we hebben het hier niet over een start-up danwel kleine organisatie. Ze horen dit gewoon op orde te hebben en in staat zijn in 1x uit te kunnen rollen naar alle groot gedragen hard- en software. Dat er dan mogelijk oude Android apparaten niet ondersteund worden is een gegeven. Dat is nu ook al zo voor de andere streamingdiensten. Noem mij kritisch, maar ik vind dit gewoon een shitshow. Het alternatief is VP, maar laten we het daar maar helemaal niet over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
Hemmik schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:27:
[...]

Ik gebruik toch al enkele jaren F1TV maar op een toch wel dure Philips TV kan ik nog steeds niet via de officiële weg de F1TV app downloaden. Handmatig de APK downloaden en installeren werkt prima dus het werkt wel.

Ik ben dan ook van mening dat die app allang al eens geschikt kon worden gemaakt voor Android TV's. Zeker gezien de bedragen die gevraagd worden. Ja er zullen genoeg AppleTV gebruikers zijn maar zo zullen er ook genoeg Android of webOS gebruikers zijn. Bij dat laatste weet ik niet of daar een app voor te downloaden is via de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
JaRuBe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Sorry, maar 4K is niet iets van gisteren he, het is gewoon een redelijke standaard geworden voor streamingdiensten. Je kan het proberen goed te praten, maar we hebben het hier niet over een start-up danwel kleine organisatie. Ze horen dit gewoon op orde te hebben en in staat zijn in 1x uit te kunnen rollen naar alle groot gedragen hard- en software. Dat er dan mogelijk oude Android apparaten niet ondersteund worden is een gegeven. Dat is nu ook al zo voor de andere streamingdiensten. Noem mij kritisch, maar ik vind dit gewoon een shitshow. Het alternatief is VP, maar laten we het daar maar helemaal niet over hebben.
Over het gebrek aan 4K ondersteuning ben ik het volledig met je eens, dat slaat nergens op. Multiview is denk ik ingewikkelder. En ik probeer niets goed te praten, denk gewoon dat ze bij gebrek aan goede programmeurs keuzes moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Brutuss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:49:
Ik ben dan ook van mening dat die app allang al eens geschikt kon worden gemaakt voor Android TV's.
Het mooie is nog, dat 'ie jaren geleden wel officieel in de Play Store stond voor Android TV :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

JaRuBe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:19:
Maar ik moet die Apple meuk niet in huis hier
Ik heb zelf ook helemaal niks met Apple, maar het enige Apple apparaat (AppleTV 4K) hier in huis, is wel één van mijn beste aankopen ooit geweest als het om mediaplayers gaat, en ik heb er echt al heel veel verschillende in huis gehad. Maar hopelijk komt er voor jouw ook gauw 4K op die andere meuk :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Brutuss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Ik gebruik toch al enkele jaren F1TV maar op een toch wel dure Philips TV kan ik nog steeds niet via de officiële weg de F1TV app downloaden. Handmatig de APK downloaden en installeren werkt prima dus het werkt wel.

Ik ben dan ook van mening dat die app allang al eens geschikt kon worden gemaakt voor Android TV's. Zeker gezien de bedragen die gevraagd worden. Ja er zullen genoeg AppleTV gebruikers zijn maar zo zullen er ook genoeg Android of webOS gebruikers zijn. Bij dat laatste weet ik niet of daar een app voor te downloaden is via de store.
Wel op mijn oled909, staat gewoon in de store en werkt prima. Zal over 2 jaar vast ook al weer te oud zijn?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

guido66 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:28:
Wel op mijn oled909, staat gewoon in de store en werkt prima.
Zal over 2 jaar vast ook al weer te oud zijn?
Die draait op Google TV, Brutusss z'n Philips-televisie nog op Android TV.
En zoiets weet je nooit van te voren, ik geloof niet dat Google TV over twee jaar verdwenen is eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:14
Ik heb me wat ingelezen en heb in de afgelopen maanden twee keer een maandabonnement op F1 TV genomen, dat ik daarna heb opgezegd. Nu weet ik dat er verschillende methoden zijn om een jaarabonnement af te sluiten voor €95, maar ik wilde toch even iets bij jullie checken.
Verwachten jullie dat F1 TV Pro in de komende twee weken een aanbieding zal doen, zowel voor nieuwe abonnees als voor mensen die eerder een maand- of jaarabonnement hebben gehad?
Daarnaast overweeg ik nu serieus om gewoon een maandabonnement te nemen en per maand te beslissen welke races voor mij interessant zijn. Dit wil ik combineren met de gratis races die worden uitgezonden op RTL Z (Duitsland) en de losse gratis race op NPO.
Kunnen jullie uitleggen hoe ik een maandabonnement afsluit op mijn iPhone en hoe ik automatische verlenging uitschakel? Is het mogelijk om dit proces onbeperkt te herhalen zonder beperkingen?
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we de prijsverhoging en mogelijke kortingen van F1TVPRO. De prijs die genoemd is in de portal is niet correct, degene die gemaild is wel.

Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

F1 TV Pro FAQ