Omdat ze moeten concurreren met de lokale aanbiederJJmac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:40:
Aan de ene kant kun je ook zeggen waarom zijn de prijzen in Europa niet gelijk. Of nagenoeg gelijk.

Omdat ze moeten concurreren met de lokale aanbiederJJmac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:40:
Aan de ene kant kun je ook zeggen waarom zijn de prijzen in Europa niet gelijk. Of nagenoeg gelijk.
Dat is legaal toch dan?alienfruit schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:46:
Ja, precies. Zou ook mooi zijn als ze het overal in de wereld aanbieden. In China weet ik nog steeds niet hoe ik F1 legaal kan kijken. Ik kijk dus gewoon via F1 TV.
Yep... de prijs hier in NL is zo hoog omdat Viaplay daarvoor gezorgd heeft. In de UK heeft Skysport zelfs alleenrecht over de licentie daar wordt F1TV niet eens uitgezonden.RobertMe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:48:
[...]
Omdat ze moeten concurreren met de lokale aanbieder
Zolang je binnen de EU blijft heb je overigens recht op het aanbod van je thuisland. Dus als je bijvoorbeeld in België woont (€75/jaar), dan mag en kun je dat gewoon zonder technische oplossingen in Nederland consumeren.fopjurist schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:40:
Stel dat je in de gelegenheid bent om te emigreren, en zo in een ander land een abonnement op F1TV pro te nemen om uitsluitend in dat andere land te kijken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 07-02-2025 12:00 ]
Ik zie € 11,90 per maand. Dat is € 142,80 per jaar.exponential schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:41:
[...]
Die prijs is alleen voor het verlengen van bestaande abonnementen. Nieuw abonnement is 75€ per jaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Speedster op 06-02-2025 07:31 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Precies, ik zie sowieso nergens op de F1 TV Pro jaarprijzen.Speedster schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:57:
[...]
Ik zie € 11,90 per maand. Dat is € 142,80 per jaar.
[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 07-02-2025 12:00 ]
[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 07-02-2025 12:00 ]
Pardon my dutch
Dit werkt bij mij ook, echter als ik de de f1tv app open en naar My Account ga en dan op mijn naam klik, staat er bij Subscription Plan nog steeds ACCESS, ben benieuwd of jij hier PRO zie staanTamegotchi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:51:
[Afbeelding]
Vanochtend ook gelukt af te sluiten via de apple store
Bij mij staat er PRO.FrankGNL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Dit werkt bij mij ook, echter als ik de de f1tv app open en naar My Account ga en dan op mijn naam klik, staat er bij Subscription Plan nog steeds ACCESS, ben benieuwd of jij hier PRO zie staan
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja zo zit F1TV er zelf ook in inderdaad... maar wel veroorzaakt door die wanpraktijken van ViaplayRallye schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:10:
@ArcticWolf Jij zegt “smerig spelletje”, ik zeg “commerciële opportunity”.
Zojuist even nagekeken. Bij mij staat er ook pro.FrankGNL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Dit werkt bij mij ook, echter als ik de de f1tv app open en naar My Account ga en dan op mijn naam klik, staat er bij Subscription Plan nog steeds ACCESS, ben benieuwd of jij hier PRO zie staan
misschien moet je even "restore purchases" doen toen was het bij mij ook meteen PROFrankGNL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Even voor de duidelijkheid, dit is met de methode van Mog? En via een iphone?Jjtje schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:28:
Zojuist een F1 TV Pro afgesloten dus het truucje werkt nog steeds!
RTBFCH4OS schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:59:
[...]
België heeft een zender in Wallonië die alles uitzendt, maar Frans commentaar dus en reclame tussendoor, dacht ik. Naam van de zender weet ik niet, begint met een W geloof ik.
[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 10-02-2025 12:12 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het beste seizoen ooit en jij stopt met kijken?CLB schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:43:
Hier toch maar opgezegd, na wat twijfel, wat ik nu nog steeds doe... Ik kijk bijna geen race meer live en vriend van me wilde niet meer delen, zodoende werd dat me toch wat te gek qua prijs. We zien 't wel, half maart
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat zei ik niet, vind vast wel iemand om weer te delen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hier vandaag precies dezelfde mail gekregen. En 2 dagen geleden een mail van Google dat binnenkort het abonnement verlengd gaat worden.josh-hill schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:23:
De administratie van F1 TV Pro is nog steeds een bende blijkbaar.
Krijg nu een mail dat mijn jaarabonnement gepauzeerd is en dat ik de prijsverhoging naar 94,99 euro in de App Store moet accepteren om het abonnement te laten doorlopen.
Echter, vorig jaar is het al verhoogd naar 94,99 euro en vorig jaar heb ik dus al in de Play Store (niet App Store) de prijsverhoging geaccepteerd.
2021 was het beste seizoen ooitMog schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:59:
[...]
Het beste seizoen ooit en jij stopt met kijken?
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 09-02-2025 16:21 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Idem.CubicQ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Hier vandaag precies dezelfde mail gekregen. En 2 dagen geleden een mail van Google dat binnenkort het abonnement verlengd gaat worden.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Uitgesteld via, F1TV Access? Met dan 2-3 dagen vertraging?Help!!!! schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:43:
Heb vorig jaar al opgezegd. Doe nu aan uitgesteld kijken en dat bevalt eigenlijk best goed.
Hier ook het zelfde... Snap er niet veel meer van. Ik kan ook nergens vinden dat je hem kan verlengen.CubicQ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Hier vandaag precies dezelfde mail gekregen. En 2 dagen geleden een mail van Google dat binnenkort het abonnement verlengd gaat worden.
Whatever.
Volgens mij kan dat niet meer, ze verwijderen direct iets waardoor je niet meer het oude jaar abbo kan verlengen oid.Harmen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:23:
Vorig jaar heb ik m'n credit card moeten vervangen, was deze vergeten toe te voegen aan m'n 2de google account waar f1tv aan gekoppeld is. Mail check ik niet zo vaak, abbo is gecanceld helaas. Iemand een idee hoe ik deze weer kan activeren? Heb al een mail gestuurd naar support.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Klopt, daar had ik eerder al iets over gepost: .oisyn in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen"Evertt schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:46:
Van de week op vakantie geweest in België.
*knip*
[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 10-02-2025 13:14 . Reden: quote aangepast ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inderdaad, het Nederlandse jaarabonnement bestaat via de appstores eigenlijk nog gewoon, maar is alleen vanuit Nederland verborgen. Dat is heel simpel en zonder enige omweg op te lossen. Bij de vele aanbieders van internationale eSIMs krijg je namelijk vrijwel altijd een buitenlands IP-adres, ook als je deze in Nederland gebruikt..oisyn schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:16:
[...]
Klopt, daar had ik eerder al iets over gepost: .oisyn in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen"
Bottom line is: ze doen de jaar-abo-check op basis van jouw ip-adres, maar de prijzen zijn conform het land van je Play Store account. Op die manier kun je dus nog steeds "volgens de regels" een Nederlands jaar-abo afsluiten vanuit een land waar een jaarabonnement mogelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 10-02-2025 14:12 ]
Kan dat vanuit de app zelf ja? Weet je zo 1,2,3 waar je die optie kunt vinden dan ook? Niet via Play Store?TexMex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:33:
Vervolgens kun je gewoon in Nederland met je Nederlandse Google-account
op je Android-telefoon vanuit de F1TV-app het jaarabonnement afsluiten voor € 94,99.
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 10-02-2025 13:07 ]
Hoe bedoel je dit precies? Als je de F1TV-app vanuit de Google Play Store installeert, krijg je na het openen van F1TV toch direct de optie 'Abonneren' of 'Subscribe' te zien? Als je daarop klikt krijg je de prijs van het jaarabonnement te zien (bij gebruik van een internationale eSIM). Zo moet je het afsluiten, dus niet via de website.CLB schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:01:
[...]
Kan dat vanuit de app zelf ja? Weet je zo 1,2,3 waar je die optie kunt vinden dan ook? Niet via Play Store?
[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 10-02-2025 12:14 ]
[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 10-02-2025 13:12 ]
Helaas, contact gehad met support. Er is geen andere optie. Wel jammer dat ze de order niet kunnen heropenen. Nu maar even op zoek naar een betere oplossing.YakuzA schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Volgens mij kan dat niet meer, ze verwijderen direct iets waardoor je niet meer het oude jaar abbo kan verlengen oid.
Tenzij er ondertussen een workaround bekend is?
Whatever.
[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 10-02-2025 16:17 ]
Zo dacht ik er vorig jaar ook over. Toen ging mijn abonnement van iets van 55 euro (65 euro per jaar met korting) naar 144 euro (12 x 12 euro). Ik heb toen geen abonnement genomen, ook omdat ik niet zo veel verwachtte van het seizoen (weinig veranderingen in teams en auto's). Nu heb via de manier van @TexMex een abonnement voor 95 euro afgesloten en vind ik die prijs redelijk te doen ten opzichte van 144 euro. 4k zou mooi zijn, maar ik heb liever een stabiele verbinding met iets minder pixels.Zoals met alle prijsverhogingen: het wentJPS schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:10:
Nou ik ga stoppen met F1tv (Pro). Het waren een paar mooie jaren kijkplezier (ook door Multiviewer app), maar er zitten grenzen aan deze uitmelkerij. Ik had na die prijsverhogingen op zijn minst 4k beeldkwaliteit verwacht te krijgen, maar helaas.
Het F1 circus mag ook blij zijn dat ik kijk en bereid ben/was daar best veel tijd voor vrij te maken. Zo voelt het totaal niet meer.
Ik kijk de samenvattingen wel en heb weer tijd vrij voor andere hobbies.
Als ik een VPN opzet naar Belgie, zie ik zelfs een jaarprijs van €74.99 op de site.TexMex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:33:
[...]
Inderdaad, het Nederlandse jaarabonnement bestaat via de appstores eigenlijk nog gewoon, maar is alleen vanuit Nederland verborgen. Dat is heel simpel en zonder enige omweg op te lossen. Bij de vele aanbieders van internationale eSIMs krijg je namelijk vrijwel altijd een buitenlands IP-adres, ook als je deze in Nederland gebruikt.
Je kunt bijvoorbeeld bij roamless.com (zonder enige omweg helemaal officieel beschikbaar in Nederland) 500 MB gratis data krijgen, of zelfs 2 GB met code 5DOLLARS. Met Roamless krijg je een eSIM met een Belgisch IP-adres (dit hoort zo, dit is geen hack/truc/omweg). Vervolgens kun je gewoon in Nederland met je Nederlandse Google-account op je Android-telefoon vanuit de F1TV-app het jaarabonnement afsluiten voor € 94,99. Na het afsluiten van het jaarabonnement heb je de eSIM verder niet meer nodig.
Zet voor het afsluiten van het jaarabonnement wel eerst je Nederlandse wifi en je Nederlandse SIM even uit, zodat je surft op het Belgische IP-adres van je eSIM. Roaming moet aan staan. Ben je nog ingelogd in de F1TV-app? Log dan eerst uit. Krijg je het Nederlandse jaarabonnement alsnog niet te zien, dan moet je in de Android-instellingen eerst de F1TV-app even 'gedwongen stoppen' en de opslag/cache wissen.
De kans is groot dat dit via iOS ook gewoon werkt. En anders heb je daar deze optie nog om het Nederlandse jaarabonnement te regelen: Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".
Als je een Pro abonnement hebt kun je sowieso op vakantie in elk land kijken waar Pro ook beschikbaar is. En daarnaast zijn er nog de Europese regels die eisen dat je op vakantie binnen de EU gebruik moet kunnen maken van je streaming diensten, onafhankelijk van of die dienst in dat land beschikbaar is.Exocet schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:11:
En ik wil niet dat ik VPN nodig heb om de races te kijken.
Korting? Vorig jaar werd eerst de prijs verhoogd en net voordat het seizoen begon werd de mogelijkheid om goedkoper per jaar te betalen afgeschaftOtto Jans schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:13:
Verwachten we nog kortingsacties dit jaar rond de testdagen F1 tv pro?
Wacht ik daar nog even op.
Anders samenvattingen kijken.
Ik denk het wel, vorig jaar was er ook nog een periode met X% korting voor aanvang van het seizoen.Otto Jans schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:13:
Lijkt mij niet. Vorig jaar was er ook geen actie. De jaren er voor welOtto Jans schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:13:
Wacht ik daar nog even op.
Anders samenvattingen kijken.
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 14-02-2025 10:19 ]
Mijn verwachting is dat F1 vanaf nu ieder jaar duurder wordt. We hebben geluk gehad dat de prijs een aantal jaren stabiel is gehouden, waarschijnlijk om de online markt te laten groeien. Nu is het oogsten begonnen. Ik verwacht dat het niet stopt tot Pro een van de duurste abonnementen is.JPS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:18:
Weinig kans, tenzij er nu wel erg veel leegloop is en ze dat willen zien te keren. Maar zelfs dan, dat zou niet fair zijn tegenover de lopende en net afgesloten abonnementen.
Nee die korting was er m.i. om veel kijkers richting eigen platform te krijgen en een betere onderhandelingspositie te hebben tov de lineaire tv stations.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dit jaar is het even duur als vorig jaar, 94,99. Dus je verwachting klopt al niet voor dit jaar?CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:02:
[...]
Mijn verwachting is dat F1 vanaf nu ieder jaar duurder wordt.
PSN
Rond deze tijd vorig jaar stond mijn abonnement er ook nog voor de oude prijs, maar op het moment van verlengen was ineens een hogere prijs van toepassing. Deze ‘club’ goochelt met abonnementsprijzen, gewoon omdat het kan…YakuzA schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Dit jaar is het even duur als vorig jaar, 94,99. Dus je verwachting klopt al niet voor dit jaar?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
In de afgelopen vele jaren is het eenmalig (op een rare manier) verhoogd van 64,99 naar 94,99 met rare verandering dat een nieuw jaar abbo niet kon omdat Viaplay teveel verlies draaide idd.PatrickC schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:14:
[...]
Rond deze tijd vorig jaar stond mijn abonnement er ook nog voor de oude prijs, maar op het moment van verlengen was ineens een hogere prijs van toepassing. Deze ‘club’ goochelt met abonnementsprijzen, gewoon omdat het kan…
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2025 14:22 ]
PSN
Net geen 100 piek is voor mij ook de grens. Als het hoger wordt, zeg ik het op en ga ik wel op zoek naar 'alternatieven'RogerSch schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:18:
Ik heb mij voorgenomen dat als ze de prijs van 95 euro verhogen ik mijn abonnement niet verleng. Dan is het einde F1 voor mij.
Krijg ik tenminste wat meer tijd voor het bouwen van ons nieuwe huis.
Vaak bu'j te bang!
Dit is zeker niet waar, ik heb vorig jaar 65 euri betaald en nu 95.YakuzA schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Dit jaar is het even duur als vorig jaar, 94,99. Dus je verwachting klopt al niet voor dit jaar?
De 'officiele' prijs was voor seizoen 2024 95eu.Winkiller schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:11:
[...]
Dit is zeker niet waar, ik heb vorig jaar 65 euri betaald en nu 95.
PSN
Mag jij zeggen, ik heb voor seizoen 2024 op 20 januari 2024 €65,= betaald, dus jou bewering is niet juistYakuzA schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:15:
[...]
De 'officiele' prijs was voor seizoen 2024 95eu.
Dat ze door de vele f*ups mensen nog met 65 verlengden was alleen maar door gefaal van hun kant
Mijn opmerking was helemaal juist, iig vanaf 10-01 of 15-01 oid was de officiele prijs 95eu:Winkiller schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:18:
[...]
Mag jij zeggen, ik heb voor seizoen 2024 op 20 januari 2024 €65,= betaald, dus jou bewering is niet juist
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2025 16:29 ]
PSN
dan had je geluk. Mijn prijs stond vorig jaar ook heel lang op 65 euro, maar een paar dagen voor verlengen werd het 95 euro, en dat was voor het grootste gedeelte van de mensen toenWinkiller schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:11:
[...]
Dit is zeker niet waar, ik heb vorig jaar 65 euri betaald en nu 95.
Vaak bu'j te bang!
Support van F1 TV of support van Apple?Razkin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:26:
[...]
Na contact op te nemen met support heb ik eenvoudig de 3,99 terug gekregen. In principe kan je dus risicoloos via de appstore je abo voor elkaar proberen te krijgen.
Eens, twijfelde al bij 65 naar 95, alleen al door de manier waarop. Dat op het laatste moment gedoe. Ben benieuwd wat het dit jaar gaat worden/doen. Volgens mij eind deze maand hebben er toen heel veel mensen een F1TV abbo genomen omdat toen de actieperiode was oorspronkelijk?-tom-562 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:59:
[...]
Net geen 100 piek is voor mij ook de grens. Als het hoger wordt, zeg ik het op en ga ik wel op zoek naar 'alternatieven'
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Omg het is gelukt! super bedankt voor deze tipTexMex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:33:
[...]
Inderdaad, het Nederlandse jaarabonnement bestaat via de appstores eigenlijk nog gewoon, maar is alleen vanuit Nederland verborgen. Dat is heel simpel en zonder enige omweg op te lossen. Bij de vele aanbieders van internationale eSIMs krijg je namelijk vrijwel altijd een buitenlands IP-adres, ook als je deze in Nederland gebruikt.
Je kunt bijvoorbeeld bij roamless.com (zonder enige omweg helemaal officieel beschikbaar in Nederland) 500 MB gratis data krijgen, of zelfs 2 GB met code 5DOLLARS. Met Roamless krijg je een eSIM met een Belgisch IP-adres (dit hoort zo, dit is geen hack/truc/omweg). Vervolgens kun je gewoon in Nederland met je Nederlandse Google-account op je Android-telefoon vanuit de F1TV-app het jaarabonnement afsluiten voor € 94,99. Na het afsluiten van het jaarabonnement heb je de eSIM verder niet meer nodig.
Zet voor het afsluiten van het jaarabonnement wel eerst je Nederlandse wifi en je Nederlandse SIM even uit, zodat je surft op het Belgische IP-adres van je eSIM. Roaming moet aan staan. Ben je nog ingelogd in de F1TV-app? Log dan eerst uit. Krijg je het Nederlandse jaarabonnement alsnog niet te zien, dan moet je in de Android-instellingen eerst de F1TV-app even 'gedwongen stoppen' en de opslag/cache wissen.
De kans is groot dat dit via iOS ook gewoon werkt. En anders heb je daar deze optie nog om het Nederlandse jaarabonnement te regelen: Mog in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen".
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 21-02-2025 19:24 ]
Mmm is het een idee voor de mensen die dicht bij de Belgische grens wonen om naar een terrasje in België te gaan waar ze ook WiFi aanbieden voor de klanten? Dan kun je onder het genot van een lekker Belgisch biertje op het terras in de zon je jaar abonnement afsluiten (wel je mobiele netwerkverbindign uitzetten en allen WiFi aan laten staan).ArcticWolf schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:11:
[...]
Omg het is gelukt! super bedankt voor deze tip
Je kan overigens nadat je op het jaar abonnement hebt geklikt weer gewoon inloggen met je oude account en daarna afrekenen.
I intend to live forever. So far, so good.
[achterdocht modus aan]IkWilbert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:52:
Volgens https://x.com/f1multiview...sUN2Ol4XadtlHfOw82lQ&s=19
Major F1 TV Updates Coming This Year!
F1 TV is reportedly set to introduce 4K UHD (maybe HDR?) streaming and multi-view this year. A new F1 TV Premium tier, likely pricier than F1 TV Pro, is expected. With testing next week, an official announcement seems imminent
Excuus en bedankt, dacht dat ik in dat topic zat!Rembock schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:51:
@Lord_Dain Verkeerde topic, zie noo in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4" voor de oplossing
Heeft vermoedelijk met de DRM te maken.Lord_Dain schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:43:
[Afbeelding]
Apart, altijd gewerkt maar opeens zou Mozilla Firefox niet geschikt meer zijn voor F1TV??
Gaan ze dat nu ook al voor ons bepalen?
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2025 14:07 ]
Maar dit was de support van F1TV zeker? Die kunnen eigenlijk helemaal niets als het om subscription issues gaat via Apple of Google en zullen met de voor hen meest logische verklaring komen. Heb je het ook via de support van Apple geprobeerd?CH4OS schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:06:
Ik heb vorige week via de iOS F1TV app en binnen mijn Apple account de subscriptie aanpassen geprobeerd, maar uiteindelijk heeft dat geen succes meer. Vanmorgen kreeg ik melding dat ik mijn account moest upgraden, purchase in de app ophalen lukte ook niet. Eindelijk contact opgenomen met support, die zeggen niets te kunnen doen omdat het jaarabo niet meer aangeboden wordt in NL. Ik heb nu dus de aankoop maar geannuleerd, ik ga wel wat anders kijken als Formula 1 mijn geld niet wilt...
[...]
Heeft vermoedelijk met de DRM te maken.
Hij kon de 'synchronisatie status' checken, toen hij dat deed, kwam dus als antwoord dat in NL het niet (meer) mogelijk is om jaarabonnementen af te sluiten. Ik vind het verder prima. Vorig jaar niet heel veel eraan gemist ook, en mede hier, op het werk en andere websites, toch ook nagenoeg alles wel meegekregen.TexMex schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:13:
Maar dit was de support van F1TV zeker? Die kunnen eigenlijk helemaal niets als het om subscription issues gaat via Apple of Google en zullen met de voor hen meest logische verklaring komen. Heb je het ook via de support van Apple geprobeerd?
Ik zou nog niet direct de conclusie trekken dat deze 'omweg' voor het jaarabonnement helemaal niet meer werkt. Alleen helpen ze je waarschijnlijk niet als het misgaat, omdat je formeel geen recht meer hebt om het Nederlandse jaarabonnement af te sluiten.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2025 14:25 ]
Nu in ieder geval nog niet. De site doet het prima in Firefox als je de user agent op Chrome zet.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Enige optie is Viaplay maximaal dwarsbomen, opzouten met die partij. En het is geen vermoeden meer dat F1TV relatief duur is geworden vanwege Viaplay, dat is gewoon 100% duidelijk. Zeker in de landen waar Viaplay aanwezig is F1TV gewoon veel duurder geworden:fopjurist schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:52:
We gaan het opnieuw hebben over de prijzen van F1TVPro per land. FOM stelt geen simpel overzicht beschikbaar. Je kunt de prijzen alleen maar zien door de website van F1TVPro te bezoeken vanuit het betreffende land. Het delen van prijsinformatie is daarom de enige manier om eenvoudig inzicht te krijgen in de prijsstructuur.
Deze discussie kan ook dienen als referentiepunt. FOM biedt geen inzicht in de prijsontwikkeling. Slechts door het documenteren van prijzen kan de ontwikkeling in kaart worden gebracht.
Het prijspeil en de prijsontwikkeling zijn interessant om inzicht te krijgen in de achterliggende mechanismen. Er is bijvoorbeeld een sterk vermoeden dat Viaplay de prijzen opdrijft in de landen waar zij actief zijn.
Laat ik aftrappen voor Nederland:Deze discussie gaat over de prijzen. Het gaat uitdrukkelijk niet om methoden hoe je deze prijzen vanuit Nederland kunt realiseren. Volgens artikel 4 van de voorwaarden van F1TV moet je bij het aangaan van een abonnement bevestigen dat je gewone verblijfplaats in hetzelfde land is als waarvandaan je het abonnement afsluit.
- In 2022 en 2023 kon je een abonnement afsluiten voor €7,99/maand of voor € 64,99/jaar (of voor €51,99/jaar met vroegboekkorting)
- In januari 2024 ging de prijs omhoog naar €11,90/maand of €94,99/jaar.
- Sinds februari 2024 wordt alleen nog maar het maandabonnement aangeboden. Bestaande jaarabonnementen worden nog wel verlengd tegen €94,99/jaar.
Wow, bedankt! Ik had nog een verlopen creditcard staan en dan zeggen ze dus inderdaad dat het gewoon niet gelukt is maar de CC updaten kan niet meer. Via de chat geprobeerd, maar geen succes wat betreft een jaarlijks abonnement. Op deze manier (inderdaad via iOS) is het nog wel gelukt, thanks!TexMex schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:33:
[...]
Via een omweg had ik wellicht het via Spanje kunnen afsluiten voor 65 euro, maar aangezien het nu direct doorgaat vind ik het prima zo.Hallo Chris,
Bedankt voor het verlengen van het abonnement op F1 TV Pro. De betaling van € 94,99 is ontvangen en uw abonnement is verlengd tot vrijdag 27 februari 2026.
https://support.formula1....ing-abroad?language=en_USZippy1970 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:59:
Echter... Kan ik dan wel vanuit Nederland (zonder VPN) kijken naar F1TV? Ik lees hier ergens boven dat er een Europese wet bestaat die verplicht dat abonnees van een streaming dienst deze dienst moeten kunnen gebruiken vanuit elk land in de EU. Maar is dat ook echt zo? En houdt formula1.com zich daar dan ook echt aan?
Letterlijk 3 posts boven je:Zippy1970 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:59:
Ik kan dus met geen mogelijkheid meer de optie krijgen om een abonnement per jaar af te sluiten. Nu woont mijn broer in België en ik zou dus aan hem kunnen vragen om een abonnement voor mij af te sluiten. Twee vliegen in één klap: in België is het jaarabonnement "slechts" €74,99.
Echter... Kan ik dan wel vanuit Nederland (zonder VPN) kijken naar F1TV? Ik lees hier ergens boven dat er een Europese wet bestaat die verplicht dat abonnees van een streaming dienst deze dienst moeten kunnen gebruiken vanuit elk land in de EU. Maar is dat ook echt zo? En houdt formula1.com zich daar dan ook echt aan? Zijn er hier mensen met een Belgisch abonnement die hier in Nederland kunnen kijken (nogmaals, zonder VPN)?
Ik zou het een beetje zonde vinden om €75 weg te gooien als blijkt dat dat niet kan...
Overigens heb ik geprobeerd zelf het abonnement af te sluiten (dit keer wel met een VPN). Als ik een Nederlands adres als factuuradres invoer en probeer te betalen met een Nederlandse credit card, krijg ik de melding
Je hebt een ongeldig factuuradres geselecteerd. Corrigeer het adres en probeer het opnieuw.
Voer ik echter het adres van mijn broer in België in, en probeer ik te betalen met mijn (Nederlandse) credit card, dan krijg ik de melding
Billing address is not valid for the provided payment instrument
Vandaar dat de enige optie overblijft om het mijn broer te laten doen vanuit België met een Belgische credit card.
?ArcticWolf schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:14:
[...]
Letterlijk 3 posts boven je:
TexMex in "[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen"
Dank.
Zippy1970 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:07:
[...]
?
Die post is drie pagina's terug. En ja, ik weet dat je op die manier een F1 abonnement kan krijgen - dat is letterlijk hoe ik het nu doe. Maar nergens zie ik dat iemand ook al daadwerkelijk vanuit Nederland zonder VPN heeft gekeken met een Belgisch abonnement. En dat was mijn vraag.
I rest my case.Ik kan dus met geen mogelijkheid meer de optie krijgen om een abonnement per jaar af te sluiten.
Ja hoor, daar is inderdaad EU-wetgeving voor en bij F1TV werkt dat prima. En aangezien je broer in België woont kan hij het helemaal legitiem regelen.Zippy1970 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:07:
[...]
Maar nergens zie ik dat iemand ook al daadwerkelijk vanuit Nederland zonder VPN heeft gekeken met een Belgisch abonnement. En dat was mijn vraag.
Ja. Vanmiddag afgesloten via België en daarna in de browser een stukje van de testsessie van vandaag gekeken. Voor nu werkt het, zonder VPN kon ik kijken.Zippy1970 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:07:
[...]
?
Die post is drie pagina's terug. En ja, ik weet dat je op die manier een F1 abonnement kan krijgen - dat is letterlijk hoe ik het nu doe. Maar nergens zie ik dat iemand ook al daadwerkelijk vanuit Nederland zonder VPN heeft gekeken met een Belgisch abonnement. En dat was mijn vraag.
Hoe dan? De opties die @TexMex heeft laten zien werken gewoon...Zippy1970 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:15:
Ik kan met geen mogelijkheid meer de optie krijgen om een Nederlands abonnement per jaar af te sluiten. Alle truukjes geprobeerd die eerder vermeld werden - geen van allen werkt bij mij. Rest mij dus alleen nog een jaar abonnement af te sluiten in het buitenland.
Dat gaan ze hier niet doen aldus de huidige info en if so, dan lijkt een upgrademogelijkheid me vrij logisch, anders hebben ze tig boze klanten.Koekstra schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:02:
Nu een jaarabonnement kopen voor de oude prijs, of even wachten tot ze iets met 4k gaan aanbieden?
Geen idee ook of er een update mogelijk gaat zijn.. Wil 't niet missen in 4k namelijk..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq