Toen we er achter kwam dat je elkaar naar de grond kan drukken met een melee attack ging het helemaal mis, vooral toen men wat drank op had. Maar oh wat een lol.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik noem geen namen maar er zit er hier op het forum 1 tussen die er in zijn eentje voor verantwoordelijk is dat ik vaker door hem en zijn clusterbommen het loodje heb gelegd dan menig bugD4NG3R schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:45:
Vooral de lompe hoeveelheid team damage, je maten zijn regelmatig gevaarlijker dan de vijanden.
[YouTube: Kaboom? Yes Rico, kaboom.]
Ben nog niemand tegen gekomen die het gebruikt. Ik weet niet hoe intelligent het systeem is, maar misschien kom ik met een gemute mic direct alleen in spellen van mensen die ook gemute zijn en niet chatten?SinergyX schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:10:
[...]
Ik dacht dat console ook gewoon chat kan zien? Dat werkt voor ons meer dan prima. Alleen jammer dat je bij missie-drop geen chat hebt om even snel aan te geven wat de volgorde zou moeten zijn of evt aanpassing op loadout.
En toch, iig bij mijn groepje, neemt niemand het elkaar kwalijk. Er is maar zelden opzet in het spel, en het is 9/10x ontzettend grappig door de chaos.Cardwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:04:
[...]
Ik noem geen namen maar er zit er hier op het forum 1 tussen die er in zijn eentje voor verantwoordelijk is dat ik vaker door hem en zijn clusterbommen het loodje heb gelegd dan menig bug
"Oh ik dacht dat die barrage al over was", nee pik - het regent nog een paar seconden shells.
We waren door alle 20 reinforcements heen aan het einde van die game, ik denk dat nog geen 5 deaths kwamen door de daadwerkelijke bugs.

Dat waren 3 mooie missies! Dat je bij me binnen kwam vallen was ik even snel "offline" een difficulty 3 aan het doen om de troffee van de 15 samples extracten binnen te halen. Blijkbaar is offline op de PS5 niet offline in Helldivers want wilde daarna eigenlijk meteen weer kappen, maar toen ook nog Bombarie (@NokiaFan en MrGorepig (@Utoka mijn SES Founding Father Of Family Values onveilig kwamen maken was het ineens bijna 2 uur later....Cardwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:04:
[...]
Als het gisteren in de middag was dan wel, stonden op het punt gedropt te worden en oke doei gekicked.....de hele zondag in een hoekje gehuild![]()
Daarna nog wel een paar top partijen gehad met andere tweakers
@Hans.Solo met pingen is het heel goed te doen zelfs, maar snap best dat mensen wel graag vie headset communiceren.... ieder zijn ding
https://untappd.com/user/OzzBier
Allemaal strategie. Dacht dat duidelijk was dat jij de bait was.Cardwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:04:
[...]
Ik noem geen namen maar er zit er hier op het forum 1 tussen die er in zijn eentje voor verantwoordelijk is dat ik vaker door hem en zijn clusterbommen het loodje heb gelegd dan menig bug
Dit zou ik best kunnen zijn psn naam is MrGorePig dan alvast sorry
Zeker dat jij dat bent en niet ik die met 12K team damage een potje eindigde. Don't try to catch my hellbomb!Utoka schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:32:
[...]
Allemaal strategie. Dacht dat duidelijk was dat jij de bait was.![]()
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik neem ook niemand wat kwalijk, maar scheld de persoon op het moment wel ontzettend uit.... ik gebruik geen headset, nu weet iedereen de echte redenD4NG3R schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:18:
[...]
En toch, iig bij mijn groepje, neemt niemand het elkaar kwalijk. Er is maar zelden opzet in het spel, en het is 9/10x ontzettend grappig door de chaos.
"Oh ik dacht dat die barrage al over was", nee pik - het regent nog een paar seconden shells.
We waren door alle 20 reinforcements heen aan het einde van die game, ik denk dat nog geen 5 deaths kwamen door de daadwerkelijke bugs.![]()
![]()

Idd top, zo is het spel fantastisch, zo kan speel ik graag elke keer een uur of 2OzzieMann schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:30:
[...]
Dat waren 3 mooie missies! Dat je bij me binnen kwam vallen was ik even snel "offline" een difficulty 3 aan het doen om de troffee van de 15 samples extracten binnen te halen. Blijkbaar is offline op de PS5 niet offline in Helldivers want wilde daarna eigenlijk meteen weer kappen, maar toen ook nog Bombarie (@NokiaFan en MrGorepig (@Utoka mijn SES Founding Father Of Family Values onveilig kwamen maken was het ineens bijna 2 uur later....
Ik zei nog ik noem geen namen maar fijn dat je het zelf ook door hadUtoka schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:32:
[...]
Allemaal strategie. Dacht dat duidelijk was dat jij de bait was.![]()
Die land exact op mijn landingsplek dus ik dood en hij snapte niet wat er mis ging
Dat soort dingen kan ik wel om lachen, hij was meteen bang dat ie gekicked zou worden, het is een aparte game qua multiplayer. Lijkt wel alsof veel mensen met randoms spelen en bang zijn om constant gekicked te worden.
Heb zelf vandaag onverwachts een dagje vrij dus gisteravond bij een kameraad wat biertjes gepakt, op tijd weggegaan omdat ik ook nog ff wou knallen maar toen ik thuis kwam heb ik het toch mijn eventuele medespelers maar niet aangedaan.
Heb al een record aan team damage denk ik zo (al is mijn excuus dat dat voornamelijk kwam door die planeet met die scrambled Strategems).. Ahum
@kneusteun Veel zijn er ook wat terughoudend om met randoms te spelen, als je op reddit leest is er ook best een trend aan de gang qua kicken, opzettelijk teamkillen en ander soort griefen.
Zelf nog niet meegemaakt gelukkig maar kan me voorstellen dat als je bijna 45 minuten bezig bent geweest en op het eind net gekicked wordt dat dat minder is.
Hopelijk blijft deze hele community voornamelijk relaxed.
[ Voor 32% gewijzigd door Sipio op 26-02-2024 10:47 ]
Moet mijn team maar niet op melee afstand gaan staan van de enemy
Maar is de game "solo" co-op te doen?
In de trant dat je wel joined met matchmaking, maar geen Mic gebruikt? ( dus evt. met pings ? )
Ik hoor heel veel wisselende verhalen hier over.
[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 26-02-2024 10:46 ]
Ja hoor, dat gaat prima! Als ik in mijn eentje speel kom ik altijd in groepjes die al bezig zijn of op het punt staan op te beginnen.corporalnl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
De vraag zal vast geregeld voorbij gekomen zijn. ( kon het niet zo snel vinden )
In de trant dat je wel joined met matchmaking, maar geen Mic gebruikt? ( dus evt. met pings ? )
Het lukt ons, als ik met een PSN-vriend speel, niet om dán in andere groepen te komen en moeten we altijd met zijn 2en spelen. Moet nog uitzoeken of dat aan ons ligt of dat dat by design is.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 26-02-2024 10:50 ]
corporalnl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
De vraag zal vast geregeld voorbij gekomen zijn. ( kon het niet zo snel vinden )
- Je kunt een marker op de map zetten.
- Je kunt een locatie pingen die je ziet.
- Je kunt alternatieve pings sturen met het ping-menuutje.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Kan prima, zo ontzettend veel potjes met randoms gejoined. nooit problemen gehad.corporalnl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
soms alleen dat iemand graag wil extracten bijv en een ander nog door wil gaan om de map te exploren
Ik heb nog geen enkele Helldivers game met randoms gespeeld, maar het zal deels komen door de ervaring met/behandeling van randoms in andere games.kneusteun schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:40:
Lijkt wel alsof veel mensen met randoms spelen en bang zijn om constant gekicked te worden.
M'n eigen ervaring met randoms in vrijwel elke shooter is bar slecht, weinig tot geen communicatie (en/of vrijwel uitsluitend gescheld), matige bijdrage door slechte keuzes (o.a. omdat er dus niet gecommuniceerd word..) of zelfs actief het team tegenwerken.
Ik speel zelf iig geen enkele competieve shooter meer zonder de meeste sloten te vullen met mensen die ik ken, al is het maar om eventuele teamkillers of erg "gezellige" spelers er met een meerderheid van stemmen uit te kunnen trappen.

De gedachtengang dat soort types is ook direct; goh, waarom zou die persoon toch solo queuen, het is bijna alsof niemand er mee samen wil spelen.

Natuurlijk zijn er ook hele hordes aan prutsers te vinden, ik heb nog geen enkele lobby gehost maar ik doe de aanname dat je met 2/3 personen ook gewoon een missie in kan gaan zonder dat randoms kunnen joinen? Beetje sneu om mensen te kicken omdat je met vrienden wil spelen zonder de lobby op slot te zetten.

Edit: Even goed overigens ook fantastische rondes gehad met randoms, maar dat heeft helaas niet de overhand.
Edit 2: Schijnbaar heeft de HD community ook nogal wat sneu volk, als ik even snel op de subreddit kijk word er vrij veel geklaagd over lobbies waarbij mensen vlak voor het einde van de missie gekicked worden, alleen maar wat farmen en dan massaal leaven of 100en resources het spel in cheaten. Ik kan goed begrijpen dat solo queuers dan bang zijn voor groepen spelers, te triest voor woorden.
[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 26-02-2024 12:13 ]
Met Mic is uiteraard leuker/lachen en het is dan ook wel aan te bevelen maar ik heb het al vaker gezegd, ik heb ook niet altijd mijn microfoon in gebruik en ik heb ook met randoms gewoon met Pings etc een paar leuke potjes gehad.corporalnl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
Je mist dan misschien wel een mooie strategie wat je met mics samen kunt bespreken en meer samples en meerdere side missie doen wat uiteraard meer opleverd op het eind maar volgens mij ga je alsnog lol hebben.
Bovendien genoeg tweakers die spelen ook, je kunt zo indroppen.. Letterlijk
De ene loopt rondjes met bugs achter zich aan terwijl de ander een paar bugs afmaakt en dan een objective probeert te doen. Iets van 6 bile titans met z'n tweeën moeten afmaken.
Die game was absoluut het leukste van wat ik tot nu toe gespeeld heb, met een random dus
Was bij ons denk ik. Liever mic only ivm laatst maar ook omdat dat het beste werkt, persoonlijk speel ik geen no mic potjes.Cardwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:04:
[...]
Als het gisteren in de middag was dan wel, stonden op het punt gedropt te worden en oke doei gekicked.....de hele zondag in een hoekje gehuild![]()
Daarna nog wel een paar top partijen gehad met andere tweakers
Was bij ons denk ik. Liever mic only ivm laatst
@Hans.Solo met pingen is het heel goed te doen zelfs, maar snap best dat mensen wel graag vie headset communiceren.... ieder zijn ding
[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 26-02-2024 11:10 ]
- Mic only
- No mic
De mic only’s hoef ik dan niet lastig te vallen met mijn aanwezigheid, kan iedereen ook voor zichzelf de keus maken wat wel of juist niet gewenst is.
[ Voor 37% gewijzigd door Cardwizard op 26-02-2024 11:49 ]
Kan handig zijn misschien, heb het er bij mij iig bij gezet, soms met soms zonder 🎤Cardwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:15:
Misschien handig om in de lijst erbij te zetten?
- Mic only
- No mic
De mic only’s hoef ik dan niet lastig te vallen met mijn aanwezigheid, kan iedereen ook voor zichzelf de keus maken wat wel of juist niet gewenst is.
*Ik las op reddit dat we de planeten aan het verliezen zijn aan de Robots, wel leuk gedaan zo dat de hele community daaraan mee kan werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 26-02-2024 11:52 ]
tot nu toe alleen nog maar met randoms gespeeldSipio schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:42:
@kneusteun Veel zijn er ook wat terughoudend om met randoms te spelen, als je op reddit leest is er ook best een trend aan de gang qua kicken, opzettelijk teamkillen en ander soort griefen.
zo nu en dan gebeurd opzettelijk teamkillen; voor de load-out, of bij extraction en zo de samples menemen

heb hier in topic een teakers-steam link gevonden, maar daaruit nog niet een team kunnen vormen.
Jij zegt dat ook van te voren, en speelt bij ons altijd met mic.Sipio schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:49:
[...]
Kan handig zijn misschien, heb het er bij mij iig bij gezet, soms met soms zonder 🎤
*Ik las op reddit dat we de planeten aan het verliezen zijn aan de Robots, wel leuk gedaan zo dat de hele community daaraan mee kan werken.
Koppel een ps account aan je steam account en speel met ons Ps spelers.himlims_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:01:
[...]
tot nu toe alleen nog maar met randoms gespeeld
zo nu en dan gebeurd opzettelijk teamkillen; voor de load-out, of bij extraction en zo de samples menemendie extract je als groep neit individu
![]()
heb hier in topic een teakers-steam link gevonden, maar daaruit nog niet een team kunnen vormen.
Haha ja Jumbo, Starwars, Frikadellen etc, te lachen om te missenNightShadow22 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:04:
[...]
Jij zegt dat ook van te voren, en speelt bij ons altijd met mic.

Maar zonder gekheid kom ik als ik met jullie speel altijd terug met een mooie stapel samples en XP omdat er ook duidelijk gezegd wordt wat we gaan doen
@himlims_ Dat is wel balen dan ja, wat @NightShadow22 zegt, crossplay is ook mogelijk toch?
En spelen hier ook niet meerdere PC spelers samen eigenlijk?
[ Voor 15% gewijzigd door Sipio op 26-02-2024 12:28 ]
Je mag me toevoegen, zal wel regelmatig in de avonden spelen.himlims_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:01:
[...]
tot nu toe alleen nog maar met randoms gespeeld
zo nu en dan gebeurd opzettelijk teamkillen; voor de load-out, of bij extraction en zo de samples menemendie extract je als groep neit individu
![]()
Geld voor meer mensen trouwens.
37, man
Speel voornamelijk van 1600 tot 2200.
Wel een mic
Voeg kneusteun maar toe op steam.
Is gebeurd, maar geen idee hoe dat nu verser moetNightShadow22 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:11:
[...]
Koppel een ps account aan je steam account en speel met ons Ps spelers.
Ik geloof dat je in options bij social een friend code kan aanmaken. Die wij dan kunnen toevoegen.himlims_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:36:
[...]
Is gebeurd, maar geen idee hoe dat nu verser moet
Gister samen met @The_Bash en een vriend van hem die Pc speelt samen wat leuke potjes gespeeld.
Ik vind van niet. Pingen werkt tot op een zeker punt maar er is echt wel diepere strategie en snellere communicatie nodig dan dat. Vooral op hogere nivo's.corporalnl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
Ook erg vervelend dat er bv mensen zijn die weigeren de map te 100%en en bv naar de extraction lopen en slecht aanspreekbaar / te corrigeren zijn.
Daarom beter mic only + heb je zo ook 200% meer fun. Echt al vele dagen hard gelachen met de boys.
Tussen het lachen door en gesprekken over vaders met tv'sSipio schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:26:
[...]
Haha ja Jumbo, Starwars, Frikadellen etc, te lachen om te missen
Maar zonder gekheid kom ik als ik met jullie speel altijd terug met een mooie stapel samples en XP omdat er ook duidelijk gezegd wordt wat we gaan doen
@himlims_ Dat is wel balen dan ja, wat @NightShadow22 zegt, crossplay is ook mogelijk toch?
En spelen hier ook niet meerdere PC spelers samen eigenlijk?

PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Ja man vanavond ff die Uranium samples grinden.Buddha_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:08:
[...]
Tussen het lachen door en gesprekken over vaders met tv'swel een serieuze taak voor XP en Samples..... op naar de roze samples
Vanochtend potje met randoms, aantal hadden mic actief in gebruik. Leuk. Vervolgens een game gestart waarbij iedereen 'max' turrets gekozen had. nauwelijks iets gedaan, turrets deden meest werk. mooi om te zien hoeveel verschillende mogelijkheden/combinaties er zijn in de gameplayrick19 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:26:
hier ook al gelachen met een paar tweakers! leuk hoe dat met de tijd, laten we zeggen, informeel wordt :-p
zo'n defend potje heb ik ook gehad afgelopen weekend, werkelijk geen hol gedaan.himlims_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:29:
[...]
Vanochtend potje met randoms, aantal hadden mic actief in gebruik. Leuk. Vervolgens een game gestart waarbij iedereen 'max' turrets gekozen had. nauwelijks iets gedaan, turrets deden meest werk. mooi om te zien hoeveel verschillende mogelijkheden/combinaties er zijn in de gameplay
Iedereen turrets plaatsen en afwachten, saai maar leuk voor een keer
Verwijderd
Psn : Justt--JD-- (Met Mic.)
Zou wel leuk zijn om dit spel te spelen met een volle party.
Ik weet niet of iedereen het fijn vind als ik gewoon lulkraak mensen toevoeg uit de lijst.
Maar mochten er nog mensen zijn die dit spel regelmatig spelen, dan doe ik graag mee.
zie zojuist voor 2e keer dat er zo'n 'armor' bug op hem af komt (die je met een aanloop naar de volgende provincie beukt), maar hij 'tussen de benen' door ontsnapt. Is daar een skill voor ofzo? of speciale armor?
Je bedoelt een charger denk ik? Gewoon diven?himlims_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:12:
ben stream aan het kijken; https://www.twitch.tv/mrbluwu
zie zojuist voor 2e keer dat er zo'n 'armor' bug op hem af komt (die je met een aanloop naar de volgende provincie beukt), maar hij 'tussen de benen' door ontsnapt. Is daar een skill voor ofzo? of speciale armor?
ondersteun dit (4070 super), alles max/ultra, en draait 'al een zonnetje/tiet' >130fpsEG Mike schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:18:
[...]
Op mijn 3070 draait ie als een tiet op high/ultra.
incidenteel een frame happeeeering; maar dat is ergens wel te verwachten wanneer halve wereld opgeschud wordt door 'democracy' en andere dingen die 'boem' doen
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 26-02-2024 16:07 ]
Maar effectief is het wel, en daar zit nu zeker wat balans perikelenCardwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:35:
[...]
zo'n defend potje heb ik ook gehad afgelopen weekend, werkelijk geen hol gedaan.
Iedereen turrets plaatsen en afwachten, saai maar leuk voor een keer
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
heb zo'n vermoeden dat dit wel aangepast gaat worden; limiet op x-aantal strats.SinergyX schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:17:
[...]
Maar effectief is het wel, en daar zit nu zeker wat balans perikelen
zo is een full-turret party redelijk uit balans.
zelfde geld voro een 'full drone' party; je bent beetje toeschouwer van het slacht geweld
zo'n vermoeden dat er nog wel wat bijgeschaafd gaat worden.
Als je een vast punt (bijvoorbeeld extraction) zit dan zie ik niet in waarom dit fout zou gaan? Ik neem aan dat als ie er staat dat teammates snappen dat ze niet naar de bugs moeten rennen en er tussen gaan staanTrue schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:23:
Ik weet vrij zeker dat ik vaker dood ben gegaan door een mortar turret van een 'teammate' dan door een charger. Wat een ondingen zijn dat. Ze zijn zeer situationeel, maar klaarblijkelijk begrijpt niemand dat je die krengen enkel en alleen op de defense missies moet gebruiken.
Offensief zou ik het inderdaad afraden
Turrets in elke vorm zijn link
Het is vooral een probleem bij de Termids en minder bij de Automations omdat die tweede veelal ranged aanvallen. Bij een extraction heb je meestal vanuit twee of soms zelfs drie kanten waves van bugs. Als je niet oppast zitten ze te dicht bij je en een mortar kan die mob gewoon als target pakken. Tevens kun je nooit door pushen door een enemy (die je net afgemaakt hebt) heen bij gebruik van een mortar. Even naar voren lopen om een Stratagem te gooien is al een risico omdat een mortar jou daar al kan raken als die kort daarvoor een enemy zag lopen.kneusteun schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:29:
[...]
Als je een vast punt (bijvoorbeeld extraction) zit dan zie ik niet in waarom dit fout zou gaan? Ik neem aan dat als ie er staat dat teammates snappen dat ze niet naar de bugs moeten rennen en er tussen gaan staan
Offensief zou ik het inderdaad afraden![]()
Turrets in elke vorm zijn link
Ik ben vaker doodgegaan door die turrets die een lijn schieten ongeacht of je er loopt of niet. Dus een turret in het zuiden kan ineens mobs die in het noorden doorbreken op de korrel nemen 😅
Kortom de vuist regel is gewoon alle turrets zijn link. En slim gebruiken en communiceren.
Armor van 1 van z´n poten eraf schieten, kan met meerdere support wapens, railgun of recoil sowieso.Heaget schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:41:
Heeft er nog iemand tips om die grote, rennende neushoorn-achtige monsters uit te schakelen? Mijn go-to tactiek is nu wegrennen, korte bocht maken zodat ik achter hem kom, en dan zo snel mogelijk in z'n staart/kont proberen te schieten. Maar dit moet makkelijker kunnen toch? Welke strategems of wapens kunnen helpen?
Railgun op achter/voorpoten tot de armor eraf is en dan knallen met je primary.Heaget schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:41:
Heeft er nog iemand tips om die grote, rennende neushoorn-achtige monsters uit te schakelen? Mijn go-to tactiek is nu wegrennen, korte bocht maken zodat ik achter hem kom, en dan zo snel mogelijk in z'n staart/kont proberen te schieten. Maar dit moet makkelijker kunnen toch? Welke strategems of wapens kunnen helpen?
Alternatief zou evt een Orbital rail cannon zijn, maar dat is een duur geintje voor een enkele rhino.
Orbital laser is goed als je er meerdere dicht opelkaar hebt.
2 keer met de railgun op 1 van de poten en dan afmaken met m'n normale wapen.Heaget schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:41:
De staart lijkt een zwakke plek, maar je moet daar zoveel kogels in schieten dat dat het niet waard is.
Railgun unlock je volgens mij op level 20 (?)
Orbital railgun cannon for all your sorrowsHeaget schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:41:
Op hogere nivos het liefst 2 squad members met die en de orbital laser voor total carnage.
[ Voor 8% gewijzigd door NightShadow22 op 26-02-2024 19:44 ]
YouTube: How To Change Title In Helldivers 2Dennisdn schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:47:
Wat ik nog niet snap: ik ben level 13 en nog steeds cadet terwijl ik level 12 al als sargeant zie, of nog meer fancy namen. Wat moet ik daarvoor doen?
Op pc: op R drukken in je ship (of handmatig de armory openen) dan staat het onder een v.d. kopjes.Dennisdn schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:47:
Wat ik nog niet snap: ik ben level 13 en nog steeds cadet terwijl ik level 12 al als sargeant zie, of nog meer fancy namen. Wat moet ik daarvoor doen?
Heb je geen YT filmpje voor nodig
Alleen snap ik niet waarom niemand mijn lobby joint terwijl ik wacht op een missie. Is de matchmaking broken of moet ik iets anders doen? Ik heb de game op public staan.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Thx voor de tips. Heb hem maar toch gehaald en bevalt mij goed. Ondanks geen Mic is het goed te doencorporalnl schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
Heb mezelf ook op de lijst gezet mochten er mensen willen spelen.
Je kunt als je met de missie bezig bent een sos beacon afvuren meen ik. Dan krijg je hulpFrez schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:44:
Ik was door gameplay beelden niet overtuigd maar wat speelt de game heerlijk.
Alleen snap ik niet waarom niemand mijn lobby joint terwijl ik wacht op een missie. Is de matchmaking broken of moet ik iets anders doen? Ik heb de game op public staan.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Beter gewoon met vrienden en tweakers spelen. matchmaking is eigenlijk gewoon useless op die manierOxigeon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:37:
[...]
Je kunt als je met de missie bezig bent een sos beacon afvuren meen ik. Dan krijg je hulp
Gezzeliger ook. ik heb de game al sinds day 1 op friends only staan.
Was weer leuk vanavond met alle tweakers Thx boys!
Ja was weer lachen man 🫡NightShadow22 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 00:54:
[...]
Was weer leuk vanavond met alle tweakers Thx boys!
:strip_exif()/f/image/Uem3Cwt516hGrR0RZf2vDbGT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7oEslV16DD5vO5Gppf5LyPQD.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch nu al wel een serieuze GOTY contender hoor. Wss gaat FF Rebirth m pakken voor de mainstream, maar dit 100 kop tellende dev team verdient enorm veel lof voor wat ze hier hebben neergezet🤤💥💥🔥 echt een enorme prestatie en ook voor Sony als hun eerste Gaas game pffffoe
[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 27-02-2024 01:06 ]
Die 100 klopt niet helemaal, daar de balans soms zoek was, omdat er Developers van Sony zijn aangesloten. Helldivers 2 is inmiddels net zo mainstream als iedere andere game op de PS5, dus commerciëler kan het haast niet zijn. Door de valse start verwacht ik zeker geen goty, hiervoor is het afwachten met welke content ze nog gaan komen, anders is de hype snel voorbij.NightShadow22 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 01:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch nu al wel een serieuze GOTY contender hoor. Wss gaat FF Rebirth m pakken voor de mainstream, maar dit 100 kop tellende dev team verdient enorm veel lof voor wat ze hier hebben neergezet🤤💥💥🔥 echt een enorme prestatie en ook voor Sony als hun eerste Gaas game pffffoe
Toch nog ff kunnen knallen ook met @Zorroberner erbij en was wel ff lachen.
(kon ik ook een keer de 'held' zijn met mijn Master Sergeant rank)
Later met Jan met zijn 2en nog een potje gedaan en ondanks dat we ff moesten rennen voor mijn orbital Laser toch ook weer een missie goed afgerond.
Gewoon mooi om te zien ook, ik zag zeker een stuk of 10 tweakers online zo goed als allemaal in een Squad samen spelen
Ik heb nog nooit een potje gehad met meer dan 4 personen. Zie ik weer een instelling over het hoofd om in grotere groepen te komen?Sipio schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:07:
ik zag zeker een stuk of 10 tweakers online zo goed als allemaal in een Squad samen spelen
mogelijk via een bug/exploid een party met 4man gemaakt?Dennisdn schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:13:
[...]
Ik heb nog nooit een potje gehad met meer dan 4 personen. Zie ik weer een instelling over het hoofd om in grotere groepen te komen?
Ik heb nog niet echt tijden afgesproken zien worden. Maar als je gewoon iedereen toevoegt uit het lijstje dan is bijna altijd wel iemand online. De enige momenten dat ik niet kan aanhaken is omdat ze dan al in groepjes van 4 aan het knallen zijn.Heaget schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:05:
Spreken er hier ook weleens mensen een tijd af om te spelen, of word het dan echt teveel slowchat? Ik ga bijvoorbeeld vanaaf om 1900 uur spelen, dus als er iemand zin heeft om aan te haken, wees welkom. Mag ook zonder mic, als je dan maar een beetje laat weten wat je wil d.m.v die ingestelde voice chats. Als je wel met mic speelt, dan liefst via een Playstation party want dan is het geluid wat beter
Dat vind jij... game is onderhand wel meer dan een hype.Nol_NL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 04:15:
[...]
Die 100 klopt niet helemaal, daar de balans soms zoek was, omdat er Developers van Sony zijn aangesloten. Helldivers 2 is inmiddels net zo mainstream als iedere andere game op de PS5, dus commerciëler kan het haast niet zijn. Door de valse start verwacht ik zeker geen goty, hiervoor is het afwachten met welke content ze nog gaan komen, anders is de hype snel voorbij.
-knip- niet persoonlijk worden
[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 27-02-2024 19:25 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 27-02-2024 19:27 ]
Verwijderd
Wat heel erg gezellig was en er ongetwijfeld meer uurtjes zullen volgen.
Merk wel meteen dat dit spel niet echt voor solo spelers gemaakt is.
Gisterenavond met mijn level 6 een solo run op Challenge gedaan en daar met alle mogelijke pijn en moeite doorheen gekomen en zie het dan ook niet gebeuren dat je dit spel "Relaxed" op nog moeilijkere modi solo kan spelen.
En ik vind het wel jammer dat je geen bots kan toevoegen aan je team.
Een beetje zoals met Payday 2.
Ze hoeven niet veel schade te doen, maar gewoon een BOT die soms de vijanden voor je kan afleiden.
Met andere mensen is het dan ook meteen een heel stuk leuker en vooral makkelijker.
Maar merkte gisteren ook al meteen dat als ik richting Extreme wil gaan dat ik waarschijnlijk wel een volle party nodig heb.
Ik zal vanavond een aantal mensen uit de lijst toevoegen.
Mijn excuses als je dat niet fijn vind, negeer deze request dan ook maar^^
Maar hoop dat ik wel een aantal mensen kan vinden om samen mee te knallen en een volle party kan maken.
(Alhoewel ik heel goed snap dat mensen eerst willen dat ik wat meer level en daadwerkelijk kan bijdragen aan de party.)
Ik vind de situatie wel grappig. 5 jaar naar Skulls&Bones uitgekeken: één grote flop...NightShadow22 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:19:
[...]
game is onderhand wel meer dan een hype.
En een game die (voor mij) helemaal vanuit het niets komt neemt alles over....
Is helemaal niet erg dat je low lvl bent. Als je maar goed communiceert.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:19:
Gisteren een paar uurtjes geknald met mede-tweakers. (ook gisteren met die spel begonnen.)
Wat heel erg gezellig was en er ongetwijfeld meer uurtjes zullen volgen.
Merk wel meteen dat dit spel niet echt voor solo spelers gemaakt is.
Gisterenavond met mijn level 6 een solo run op Challenge gedaan en daar met alle mogelijke pijn en moeite doorheen gekomen en zie het dan ook niet gebeuren dat je dit spel "Relaxed" op nog moeilijkere modi solo kan spelen.
En ik vind het wel jammer dat je geen bots kan toevoegen aan je team.
Een beetje zoals met Payday 2.
Ze hoeven niet veel schade te doen, maar gewoon een BOT die soms de vijanden voor je kan afleiden.
Met andere mensen is het dan ook meteen een heel stuk leuker en vooral makkelijker.
Maar merkte gisteren ook al meteen dat als ik richting Extreme wil gaan dat ik waarschijnlijk wel een volle party nodig heb.
Ik zal vanavond een aantal mensen uit de lijst toevoegen.
Mijn excuses als je dat niet fijn vind, negeer deze request dan ook maar^^
Maar hoop dat ik wel een aantal mensen kan vinden om samen mee te knallen en een volle party kan maken.
(Alhoewel ik heel goed snap dat mensen eerst willen dat ik wat meer level en daadwerkelijk kan bijdragen aan de party.)
Die lijst is er om mensen toe te voegen dus niemand zal je raar aankijken om je invite.
Wel knap, skull and bones was sinds de aankondiging alleen maar gedoemd om te mislukken....Dennisdn schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:28:
[...]
Ik vind de situatie wel grappig. 5 jaar naar Skulls&Bones uitgekeken: één grote flop...
En een game die (voor mij) helemaal vanuit het niets komt neemt alles over....
Wat helldivers betreft vond ik deel 1 tof maar niemand die ik kende speelde het.
Deel 2 zag ik eerder maar kreeg niemand mee....

Zelf toch maar gehaald en de community is helaas wel erg gesloten, na 9 uur spelen slechts 1 keer een groep gehad met mic's.
Vermaak me wel, maar vind wel extreem kut dat je soms een hele drop doet en dan door je team wordt genakt aan het einde.....
Mss toch meer van ons Ps spelers toevoegen?kneusteun schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:43:
[...]
Wel knap, skull and bones was sinds de aankondiging alleen maar gedoemd om te mislukken....
Wat helldivers betreft vond ik deel 1 tof maar niemand die ik kende speelde het.
Deel 2 zag ik eerder maar kreeg niemand mee....![]()
Zelf toch maar gehaald en de community is helaas wel erg gesloten, na 9 uur spelen slechts 1 keer een groep gehad met mic's.
Vermaak me wel, maar vind wel extreem kut dat je soms een hele drop doet en dan door je team wordt genakt aan het einde.....
Ik heb sinds release nog geen avond zonder volle party's gehad. Alleen maar tweakers en mensen uit onze prive telegram groep.
Een tegengeluid is vaak juist goed, uiteindelijk maakt dat de game beter. Ik geniet ook van de game, maar ik kan niet overal mijn ogen voor sluiten. -knip- niet op ingaan, maak een TR aan.NightShadow22 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:19:
[...]
Dat vind jij... game is onderhand wel meer dan een hype.
-knip
[ Voor 40% gewijzigd door Geronimous op 27-02-2024 19:29 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 27-02-2024 19:29 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 27-02-2024 19:29 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 27-02-2024 19:29 ]
Dat heb ik nog geen 1 keer gehad gelukkig, als dat te vaak zou gebeuren dan is het wel gedaan voor mij.kneusteun schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:43:
[...]
inmiddels meerdere malen (daarom probeer niet meer via random te spelen, dan nog liever solo). Potje/party vormen met tweakers is nog niet gelukt hier.Cardwizard schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:26:
[...]
Dat heb ik nog geen 1 keer gehad gelukkig, als dat te vaak zou gebeuren dan is het wel gedaan voor mij.
de persoon welke halve team opblaast op einde bij extraction wint er he-le-maal niets mee; de samples worden als groep extract. je krijgt minder punten/xp wanneer je extract zonder volledig team.
je begrijp dan echt niet hoe de game werkt; alleen maar nadelig voor de persoon in kwestie, voor het team en het collectief 'belang' van de spacewars.
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 27-02-2024 13:28 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 27-02-2024 13:34 ]
Je hebt nu ook een missie dan moet je ergens 8 van halen, maar ik snap er niks van.Ricmaniac schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:33:
Ben even sinds een paar dagen een ander spel aan het spelen dus niet meer zo veel ingelogd maar sinds die daily weg is log ik niet eens meer in voor 1 missieWas heel handig om wat snelle medals binnen te halen. Wel zonde dat dat al die tijd bugged is. Duurt wel lang nu.
Ja het lijkt alsof je 8 defense missies moet comlpeten maar het is een gezamelijke missie waar wij alle spelers 2 weken de tijd voor hebben om 8 planeten te bevrijden van de automatons.Aggressor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Je hebt nu ook een missie dan moet je ergens 8 van halen, maar ik snap er niks van.
Je hebt links op de map die defense planeten. Daar waren er eerst 2, toen weer nieuwe.. en in totaal moeten we er 8 liberaten om die missie te voltooien.

[ Voor 84% gewijzigd door Kieft91 op 27-02-2024 14:15 ]
waarom niet de bestaande eerder gecommuniceerde groep gebruiken?Kieft91 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:13:
Heb voor de PC spelers even een groep in Steam aangemaakt:
https://steamcommunity.com/groups/HD2NL
Is dat handig? zodat je niet de hele lijst perse hoeft toe te voegen dacht ik
[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 27-02-2024 14:14 ]
Oo heb ik daar overheen gelezen?himlims_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:13:
[...]
waarom niet de bestaande eerder gecommuniceerde groep gebruiken?

Merk dat ik gister hele tijd wel kijk naar die community, maar niemand was aan het spelen.
Discord heb ik eigenlijk altijd wel open staan op mijn tweede scherm?
Of zijn er 3 pc mensen die vanavond een paar missies willen doen? (rond level 9?)
https://steamcommunity.com/profiles/76561198075334026/ geen idee hoe dat verder gaat met teamenkneusteun schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:31:
Misschien een room in de tweakers discord maken?
Merk dat ik gister hele tijd wel kijk naar die community, maar niemand was aan het spelen.
Discord heb ik eigenlijk altijd wel open staan op mijn tweede scherm?
Of zijn er 3 pc mensen die vanavond een paar missies willen doen? (rond level 9?)
Wellicht een idee om in topic start te laten plaatsen?himlims_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:13:
[...]
waarom niet de bestaande eerder gecommuniceerde groep gebruiken?
Had hem ook niet gelezen
Heb een friend request gestuurd, benieuwd hoe dat dan inderdaad werkt.himlims_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:39:
[...]
https://steamcommunity.com/profiles/76561198075334026/ geen idee hoe dat verder gaat met teamenheb wle mijn psn gelinkt
Dit inderdaad haha, vandaar mijn idee.corporalnl schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:39:
[...]
Wellicht een idee om in topic start te laten plaatsen?
Had hem ook niet gelezen
Daan0s schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:28:
Zucht, irritante bugs.
Dit heb ik meer gelezen vandaag op x/reddit, somewhere was er een opmerking van de ontwikkelaar; issue is bekend - je bent jouw samples niet kwijt schrijft hij. Wordt later hersteld.Daan0s schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:28:
Zucht, irritante bugs. Wilde ship module kopen van 80 common en 40 rare. Doet ie steeds niet, relog. Ben ik plots wel 80 common kwijt, wel dezelfde hoeveelheid rares nog maar geen ship module -.-
Zo niet, kan er support ticket geopend worden (waar weet ik overigens niet)
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 27-02-2024 16:52 ]
Een game wordt er echt niet beter op van een “tegengeluid” op 1 of ander forumNol_NL schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:12:
[...]
Een tegengeluid is vaak juist goed, uiteindelijk maakt dat de game beter. Ik geniet ook van de game, maar ik kan niet overal mijn ogen voor sluiten. Jouw licht dwingende bijdragen zijn ook niet altijd een verrijking, dus laten we in het midden laten wie hier wel en niet mag reageren. Tip: maak anders een besloten whatsapp groepje met
gelijkgestemden, als beheerder kan je dan mensen verwijderen als ze je niet naar de mond praten 👍🏻
dusdat, en verder is er ook weinig mis mee....eigenlijk niks.Vinnocchio schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:49:
[...]
Een game wordt er echt niet beter op van een “tegengeluid” op 1 of ander forum
[ Voor 11% gewijzigd door NightShadow22 op 27-02-2024 18:07 ]