Volgens mij zit ik nu op iets van 680 en heb ik de laatste 5 pagina's nog niet. Dat verzamelen gaat vanzelf. Ik verwacht eigenlijk de 1000 aan te tikken voordat of tijdens ik op de laatste pagina zit.Ricmaniac schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:08:
Oke dit is wel naaiend!![]()
Ik zat te kijken in al die warbond pages en de eerste 5 pages hebben 100Super Credits en de laatste 5 maar 50. zo kom je uit op 750 super credits en moet je de rest dus gefarmed hebben als je 1000 wilt om die premium warband unlock trail te halen![]()
Had toch wel verwacht dat dat gewoon minstens 1000 was.
Goed geeft opzich niet. geen haast erbij en je vind het waarschijnlijk toch wel maar toch..
Je kunt de super credits ook krijgen door deze op te rapen tijdens missies. Als je een beetje speelt kom je vrij eenvoudig aan de 1000 credits.Ricmaniac schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:08:
Ik zat te kijken in al die warbond pages en de eerste 5 pages hebben 100Super Credits en de laatste 5 maar 50. zo kom je uit op 750 super credits en moet je de rest dus gefarmed hebben als je 1000 wilt om die premium warband unlock trail te halen![]()
Goed geeft opzich niet. geen haast erbij en je vind het waarschijnlijk toch wel maar toch..
Father of tweakers?Iusedto schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:11:
Ok, deze gamerdad gaat ook de game kopen.
Door een DM (thanks @Ricmaniac) ben ik gewezen op de Father of Tweakers en zal vanavond dat ook gaan regelen.
Speel al vele jaren altijd alleen en had zelfs geen koptelefoon met microfoon, maar ook geen Discord
Koptelefoon wordt vanavond bezorgd
Deze oude man is benieuwd
*edit*
Koptelefoon komt dus morgen.
Vanavond dan maar ff sporten
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
FUMES et CARNES
Damn, dit is wel iets waar ik wat aan heb. bedankt!
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Net met @Mr. Blonde zaten we in die missie om die scientist the beschermen, wat een robots komen er daar op je af zeg, die dropships bleven maar komen.
Heb alleen overdag meestal de Mic niet in gebruik, savonds wel.
Maar wat een game dit, die lasers overal en nergens, prachtig
Heb alleen overdag meestal de Mic niet in gebruik, savonds wel.
Maar wat een game dit, die lasers overal en nergens, prachtig
@Sipio was idd een goed potje maar erg pittig.
Helaas kon ik hierna niemand joinen en kreeg "failed to connect". Game afgesloten en nu kan ik niet meer inloggen. waiting in queue 60 sec en daarna elke keer opnieuw.
Vanavond nog maar eens proberen
Helaas kon ik hierna niemand joinen en kreeg "failed to connect". Game afgesloten en nu kan ik niet meer inloggen. waiting in queue 60 sec en daarna elke keer opnieuw.
Ik heb net een "single player" ICBM missie gedaan op medium, en 70SC gevonden (7x10). Als je wat de tijd neemt en goed let op de vraagtekentjes op je kompas, kan het dus redelijk hard gaan.Ricmaniac schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:08:
Met een squad gaat het vaak toch wat meer van objective>objective.
Ik had ook die login limit reached melding, maar die retry's deden inderdaad niks. Game opnieuw opgestart en kon direct inloggen.Mr. Blonde schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:01:
@Sipio was idd een goed potje maar erg pittig.
Oh ik snap het ook wel. komt ook wel goed. maar door eerst 5x 100 te zien ga je er van uit dat je hetzelfde icoontje op die andere pages ziet die gewoon 100 zijn. maar die zijn dus ineens dan 50.
@Vinnocchio wees maar blij dat je mij net niet hoorde tijdens het potje waar je mij joinde! 
M'n game was compleet bugged, kon telkens geen wapen/strategem gebruiken.. moest de game herstarten om t weer normaal te krijgen maarja toen waren er al teveel deaths in het team
Edit: dat rondje trouwens kennisgemaakt met zo'n rocket bot, holy shit dat ding doet pijn haha. Dikke accuracy en in 1x dood. Heerlijk!
M'n game was compleet bugged, kon telkens geen wapen/strategem gebruiken.. moest de game herstarten om t weer normaal te krijgen maarja toen waren er al teveel deaths in het team

Edit: dat rondje trouwens kennisgemaakt met zo'n rocket bot, holy shit dat ding doet pijn haha. Dikke accuracy en in 1x dood. Heerlijk!
[ Voor 19% gewijzigd door schaapiej op 16-02-2024 16:39 ]
schaapiej schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:29:
@Vinnocchio wees maar blij dat je mij net niet hoorde tijdens het potje waar je mij joinde!

Voel me een beetje een noob maar wat is dit spel fantastisch: die epische muziek, de superstrakke sound effects, die rumble in je controller… alsof je zelf meedoet in een film. Echt, nog nooit zoiets meegemaakt.
Meer mensen op de PS5 waarbij matchmaking niet meer werkt? Wanneer ik een missie selecteerde en even wachtte was er binnen een paar tellen wel iemand gejoined.
Nu gebeurd er niets meer.
Zelfde probleem op Steam hier.Poulske schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:39:
Meer mensen op de PS5 waarbij matchmaking niet meer werkt? Wanneer ik een missie selecteerde en even wachtte was er binnen een paar tellen wel iemand gejoined.
Ja, het lijkt er inderdaad uit te liggen. MM werkt helemaal niet meerPoulske schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:39:
we kunnen nog steeds als tweakers onder mekaar spelen zonder MM
Even een bump van de Excellijst met Helldivers, for democracy!!!
Interessante tactiek gevonden: https://www.reddit.com/r/...red_out_an_evac_strategy/
[ Voor 13% gewijzigd door GK87 op 16-02-2024 18:44 ]
Vanavond gaat me niet meer lukken denk ik maar ik hoop morgen of zondag avond nog ff mee te doen met wat tweakers.NightShadow22 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:37:
we kunnen nog steeds als tweakers onder mekaar spelen zonder MM
Alleen al zo'n support wapen die met een klap neerkomt op de planeet is al zo vet.
En ik sta echt versteld hoe de wapens aanvoelen, echt een impact lijken ze wel te hebben mede door de haptics denk ik dan maar ook hoe de bugs erop reageren en uit elkaar spatten
Ja echt genieten he! ik vind de haptics de gehele atmospheer en alles bij mekaar ook zo megavet!Sipio schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:53:
[...]
Vanavond gaat me niet meer lukken denk ik maar ik hoop morgen of zondag avond nog ff mee te doen met wat tweakers.
Alleen al zo'n support wapen die met een klap neerkomt op de planeet is al zo vet.
En ik sta echt versteld hoe de wapens aanvoelen, echt een impact lijken ze wel te hebben mede door de haptics denk ik dan maar ook hoe de bugs erop reageren en uit elkaar spatten
Echt een super toffe game man! mischien treffen we mekaar morgen dan
Mijn game blijft vanavond continu crashen op de ps5... Meer mensen hier last van?
Edit: merk ook nog niks van de xp boost
Edit: merk ook nog niks van de xp boost
[ Voor 20% gewijzigd door Roshnak op 16-02-2024 21:22 ]
Ik heb wat tweakers toegevoegd, en ook mijn PSN toegevoegd aan de lijst!
Level 18 geworden vanavond
bijna de 20 voor die Shield. daar werk ik echt naartoe
De imbalance van die civillian rescue mission blijft echt BS!
Level 5 random missies en defense missies gaan echt met 2 vingers in je neus maar die rescue missie is op dezelfde difficulty gewoon niet te doen.
Je word ten aller tijde gewoon overrompelt.
Level 5 random missies en defense missies gaan echt met 2 vingers in je neus maar die rescue missie is op dezelfde difficulty gewoon niet te doen.
Ik weet t geheimRicmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:00:
Level 18 geworden vanavondbijna de 20 voor die Shield. daar werk ik echt naartoe
![]()
Wat een game haha. Level 12 en net paar missies op Hard gedaan. Heftig haha maar wel gelukt een paar.
Mortar sentry doen we altijd elke missie. we hadden 4 mortar sentry's mee en ook nog gatling gun sentry's.Daan0s schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:21:
[...]
Ik weet t geheimMortar sentry neerzetten. Die schieten ook vaak de dropships uit de lucht. Als je daar paar van neer hebt gezet is die missie zoveel makkelijker.
Wat een game haha. Level 12 en net paar missies op Hard gedaan. Heftig haha maar wel gelukt een paar.
Diffculty 5 (puur voor die civillian rescue mission) is dat gewoon vet moeilijk alsnog. die hulks killen met 1 klap je turrets. De inbalance is er gewoon echt in die missies.
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 17-02-2024 00:59 ]
Ricmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:00:
Level 18 geworden vanavondbijna de 20 voor die Shield. daar werk ik echt naartoe
![]()
:strip_exif()/f/image/hArz77k9GGg6XEGwu1u6MMPL.jpg?f=fotoalbum_large)
Tjonge jonge 🫡 ik heb m echt te hard genolifed. Ondertussen lvl 22 chief alweer😳🤣
zijn er ook mensen die problemen hebben met AMD gpu's bijvoorbeeld de 7800-7900 xt/xtx? , lijkt dat het spel niet zo fijn loopt met het rode kamp, heb elke mission 10-15 min kunnen spelen op mijn Asus TUF 7900 XTX OC , daarna Game freezed en driver crasht
Dat had ik gisteren dus, dacht eerst aan een vastloper. Maar ik was echt gekicked. Wat is het nut daarvan voor de host?Sipio schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:18:
[...]
Ik las wel op reddit dat er ietwat een trend begint te onstaan dat je gekicked wordt net voor extractie.
Hopelijk patchen ze er nog in dat je wel al je XP etc krijgt want volgens mij is dat nu niet zo.
Lege virente, virent cuncta
Dit vind ik erg leuk aan deze game. De strijd verplaatst zich en dat is voor alle spelers hetzelfe. Als je op de map kijkt is er nog veel ruimte, er zijn nog allerlei planeten waar niks gebeurd. Daar kunnen de devs leuke dingen mee doen.Poulske schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:06:
Terwijl 90% van de Helldivers met de bugs bezig is, zijn de Automatons een sector opgerukt.
Tijd om die @#! robots wat democracy te laten proeven!
[Twitter]
Ik verwacht ook nog nieuwe warbonds in de toekomst. Bij helldivers 1 waren er nog andere wapens, voertuigen, exosuits, etc.
Wat ook erg tof is, is dat dit in tegenstelling tot veel andere games niet puur gericht is op level. Een lvl 3 helldiver kan prima mee met een groepje level 20+. Ik heb in ieder geval plezier.
Oh en trouwens, mocht je mijn handle online tegenkomen. Grote kans dat je met mijn zoon van 17 zit te spelen. Die vind het ook fantastisch. 😝
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Ja, bekend probleem met de 7000 serie gpu's. Ik geloof dat er sinds gisteren nieuwe drivers uitzijn die een aantal crash problemen zouden moeten verhelpen?rapptor13 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 02:30:
zijn er ook mensen die problemen hebben met AMD gpu's bijvoorbeeld de 7800-7900 xt/xtx? , lijkt dat het spel niet zo fijn loopt met het rode kamp, heb elke mission 10-15 min kunnen spelen op mijn Asus TUF 7900 XTX OC , daarna Game freezed en driver crasht
Deze game is qua ccu intussen een aantal grote gevestigde namen voorbij op Steam maar het lijkt erop dat Arrowhead en Sony dat nooit hadden verwacht. Hun infrastructuur is er duidelijk niet op voorbereid.
Inderaad. De devs kunnen hier super veel mee doen en dat is volgens mij ook de intentie (zoals ze het zelf verkopen in ieder geval)The_Bash schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:55:
[...]
Dit vind ik erg leuk aan deze game. De strijd verplaatst zich en dat is voor alle spelers hetzelfe. Als je op de map kijkt is er nog veel ruimte, er zijn nog allerlei planeten waar niks gebeurd. Daar kunnen de devs leuke dingen mee doen.
Ik verwacht ook nog nieuwe warbonds in de toekomst. Bij helldivers 1 waren er nog andere wapens, voertuigen, exosuits, etc.
Wat ook erg tof is, is dat dit in tegenstelling tot veel andere games niet puur gericht is op level. Een lvl 3 helldiver kan prima mee met een groepje level 20+. Ik heb in ieder geval plezier.
Soms twijfel ik alleen of dit echt zo is of dat ze gewoon kiezen van : oke.. nu kan het verder
Als je bedenkt dat ze nooit hadden verwacht dat de playerbase ook maar de helft van dit zou zijn dan waren we nu nog met de eerste 3 planeten bezig
Warbonds komen ook om de zoveel tijd.. en de oude warbonds blijven beschikbaar zodat je de oude rewards mocht je een tijdje niet spelen nog steeds zou kunnen unlocken. (pin me hier niet op vast maar dat heb ik van horen zeggen
En wat je zegt van level is helemaal waar. dat maakt het zo leuk idd en toegankelijk. Haakt aan op het feit dat je deze game (ik althans) echt speel voor het plezier. En bij andere shooters ben ik altijd bezig met Ranking, K/D, battlepass unlocken etc etc
ik gebruik echt te vaak de
Alleen maar om te trollen. Ze moeten ervoor zorgen dat als er 50% van de mission time voorbij is, dat je dan niet meer gekicked kan worden of dat de host dan halve xp krijgt ofzo.MxMayne1 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:09:
[...]
Dat had ik gisteren dus, dacht eerst aan een vastloper. Maar ik was echt gekicked. Wat is het nut daarvan voor de host?
Het is al bekend dat er iedere maand nieuwe warbonds komen.Ricmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Inderaad. De devs kunnen hier super veel mee doen en dat is volgens mij ook de intentie (zoals ze het zelf verkopen in ieder geval)
Soms twijfel ik alleen of dit echt zo is of dat ze gewoon kiezen van : oke.. nu kan het verder![]()
Als je bedenkt dat ze nooit hadden verwacht dat de playerbase ook maar de helft van dit zou zijn dan waren we nu nog met de eerste 3 planeten bezigVoelt een beetje alsof zij bepalen wanneer wij progressen gewoon en is het een beetje om ons het gevoel te geven dat het er toe doet haha. Could be wrong maar na 30 uur spelen heb ik dat gevoel.
Warbonds komen ook om de zoveel tijd.. en de oude warbonds blijven beschikbaar zodat je de oude rewards mocht je een tijdje niet spelen nog steeds zou kunnen unlocken. (pin me hier niet op vast maar dat heb ik van horen zeggen)
En wat je zegt van level is helemaal waar. dat maakt het zo leuk idd en toegankelijk. Haakt aan op het feit dat je deze game (ik althans) echt speel voor het plezier. En bij andere shooters ben ik altijd bezig met Ranking, K/D, battlepass unlocken etc etcDit is verfrissend haha
ik gebruik echt te vaak deemote ....
Nice, een Helldivers 2 topic. Deze ga ik goed volgen. Ik zal mij even toevoegen op de lijst!
Speel op Ps5
Speel op Ps5
Wat @Vinnocchio zegt denk ik, puur trollen.MxMayne1 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:09:
[...]
Dat had ik gisteren dus, dacht eerst aan een vastloper. Maar ik was echt gekicked. Wat is het nut daarvan voor de host?
Hopelijk doen ze daar idd iets aan nog.
Had je gister je mic niet aan? Of was er een partychat?The_Bash schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:55:
[...]
Dit vind ik erg leuk aan deze game. De strijd verplaatst zich en dat is voor alle spelers hetzelfe. Als je op de map kijkt is er nog veel ruimte, er zijn nog allerlei planeten waar niks gebeurd. Daar kunnen de devs leuke dingen mee doen.
Oh en trouwens, mocht je mijn handle online tegenkomen. Grote kans dat je met mijn zoon van 17 zit te spelen. Die vind het ook fantastisch. 😝
Ja volgens mij werkt dat niet helemaal hoe je zou willen.Stormcagy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:46:
Hoe kan ik mensen van hier toevoegen zonder friendcode?
Op Playstation moet je gewoon de PSN ID's toevoegen volgens mij
En op pc kunnen op steam spelers elkaar toevoegen maar ingame crossplatform moet het via die friend ID.
Had geen mic, alleen audio via de controller/stereo. Kon er niks van verstaan.NightShadow22 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:49:
[...]
Had je gister je mic niet aan? Of was er een partychat?
Ga straks weer even spelen, zal mijn headset opzetten dit keer.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Ja precies, dat is wel een beetje onhandig, helemaal omdat die friend ID na een bepaalde tijd reset.Ricmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:49:
[...]
Ja volgens mij werkt dat niet helemaal hoe je zou willen.
Op Playstation moet je gewoon de PSN ID's toevoegen volgens mij
En op pc kunnen op steam spelers elkaar toevoegen maar ingame crossplatform moet het via die friend ID.
Haha ok , we hadden wel best een goed team dus maakt niet uit😜The_Bash schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:51:
[...]
Had geen mic, alleen audio via de controller/stereo. Kon er niks van verstaan.![]()
Ga straks weer even spelen, zal mijn headset opzetten dit keer.
Matchmaking ligt er nu helemaal uit lijkt het. Elke planeet 0 active helldivers.
Via vrienden in game lukt het verder wel.
Toch wel jammer dat de problemen met de servers alleen erger lijken te worden.
je echt vervelend en altijd in het weekend ook smh! je zou toch denken dat ze de capaciteit al donderdag bv hadden kunnen opschalen.Jordy8 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:15:
Matchmaking ligt er nu helemaal uit lijkt het. Elke planeet 0 active helldivers.
Maar is het niet zo dat je diegene 1 keer met de friend ID kan toevoegen en blijft die voor altijd toegevoegd?Stormcagy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:00:
[...]
Ja precies, dat is wel een beetje onhandig, helemaal omdat die friend ID na een bepaalde tijd reset.
Ja lekker weer dat matchmaking. Kan niks joinen, en die online van friendslist zijn al in een volle groep
Wilde f tussendoor wat potjes doen, vooral met die xp buff nu. Erg jammer weer. Ook geen enkel bericht op X ofzo erover.
Terugkomend op crossplay. Blijkbaar reset die code alleen wanneer je hem opnieuw genereerd.
Maar als ik nu 1 keer op generate druk is mijn code: #9101-1334. En zolang ik hem niet nog een keer genereer kan ik op deze code gewoon gevonden worden.
Maat heeft mij nu namelijk op PS5 toegevoegd waar ik hem mijn code al 3 dagen geleden gestuurd had.
Maar als ik nu 1 keer op generate druk is mijn code: #9101-1334. En zolang ik hem niet nog een keer genereer kan ik op deze code gewoon gevonden worden.
Maat heeft mij nu namelijk op PS5 toegevoegd waar ik hem mijn code al 3 dagen geleden gestuurd had.
Ben ook aan het downloaden op PS5
PSN: Kidjuh
Kon ik eindelijk weer een random game joinen, alles gedaan en veel samples. Kregen we niks erbij geteld -.- Wel heel irritant.
Server issues zijn weer sterk aanwezig sinds een half uurtje ofzo
Ik kwam eerder op reddit tegen dat je die waarschijnlijk later alsnog wel krijgt, hopelijk dan.Daan0s schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:40:
Kon ik eindelijk weer een random game joinen, alles gedaan en veel samples. Kregen we niks erbij geteld -.- Wel heel irritant.
Zelf helaas niet kunnen spelen vanavond, net thuis en een paar biertjes teveel op om nu nog in te loggen.
Morgen hopelijk weer wat bugs of terminator robots afknallen.
Zojuist de game gekocht, zit nu al een klein uurtje te wachten om de servers binnen te komen. Wacht nog een kwartier en anders morgen weer een kans :-)
Good shooting broTricto schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:09:
Ik kan nu helaas niet eens inloggen op PS5. Servers at capacity.
Die server capaciteit is echt een drama. Gaat nu eigenlijk ook net wat te lang duren, voordat ze de boel op orde hebben.Keesknd schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:51:
Zojuist de game gekocht, zit nu al een klein uurtje te wachten om de servers binnen te komen. Wacht nog een kwartier en anders morgen weer een kans :-)
Was inderdaad wel ff lachen man!NightShadow22 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 01:56:
[...]
Good shooting browaren paar lauwe potjes
Ik ga je vanavond eens toevoegen. Ik speel ps5.Ricmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:58:
Terugkomend op crossplay. Blijkbaar reset die code alleen wanneer je hem opnieuw genereerd.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Game afgelopen vrijdag ook gekocht (PC) en al een goeie 6 uur erop zitten, level 6 nu (als ik het me goed herriner) zal vanavond na de ochtenddienst ook eens mijn friend code op tweakers gooien.
ik merk toch wel erg vaak dat Randoms erg vaak alleen de main missie doen en eigenlijk nooit helpen met Bug nests destroyen of andere side missions voor meer rewards,tot nu toe 2 keer gehad dat we echt als heel team de map gingen clearen en de volledige missie volbrachten.
Game speelt tot nu toe wel heerlijk weg, beetje bugs en Robots neerknallen maar genoeg aandacht erbij houden om strategisch (niet) in je teammate zn line of fire gaan staan of een Sentry neerpompen en dat de sentry je direct neerknalt omdat er een bug achter je staat
ik merk toch wel erg vaak dat Randoms erg vaak alleen de main missie doen en eigenlijk nooit helpen met Bug nests destroyen of andere side missions voor meer rewards,tot nu toe 2 keer gehad dat we echt als heel team de map gingen clearen en de volledige missie volbrachten.
Game speelt tot nu toe wel heerlijk weg, beetje bugs en Robots neerknallen maar genoeg aandacht erbij houden om strategisch (niet) in je teammate zn line of fire gaan staan of een Sentry neerpompen en dat de sentry je direct neerknalt omdat er een bug achter je staat
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Ik heb wel interesse in deze game na alle overwegende positieve feedback zowat overal. Eindelijk nog eens een no-nonsense 'space marine' game die zichzelf niet te serieus neemt. Veel 'physics' zodat de leuke momenten eigenlijk vooral uit de random gameplay komen, met onverwachte resultaten op je acties.
Lijkt me helemaal terug die ps3/xbox360 era van gameplay te vatten. Niet te veel systems, inloggen en spelen. Mijn favoriete online game uit die periode was battlefield 1943, net omwille van die reden. En sindsdien niets gelijkaardig meer gevonden.
Ik twijfel alleen tussen ps5 of PC (laptop met nividia 3060). PC voor de controls, ps5 natuurlijk ook fijn voor het makkelijk spelen aan de tv waarbij alles netjes bijgewerkt wordt zonder eigen input (updates, settings, ...) gewoon gaan met die banaan. Het eeuwige console/pc dilemma uiteraard. Beide kopen liever niet.
Lijkt me helemaal terug die ps3/xbox360 era van gameplay te vatten. Niet te veel systems, inloggen en spelen. Mijn favoriete online game uit die periode was battlefield 1943, net omwille van die reden. En sindsdien niets gelijkaardig meer gevonden.
Ik twijfel alleen tussen ps5 of PC (laptop met nividia 3060). PC voor de controls, ps5 natuurlijk ook fijn voor het makkelijk spelen aan de tv waarbij alles netjes bijgewerkt wordt zonder eigen input (updates, settings, ...) gewoon gaan met die banaan. Het eeuwige console/pc dilemma uiteraard. Beide kopen liever niet.
Is de MM vandaag alweer kapot? Zie dat er 0 helldivers online zijn en zoeken naar een potje duurt ook erg lang zonder resultaat.
Ja, werkt allemaal weer niet helemaal soepel vanmorgen. Uiteindelijk samen met @Tricto en @Buddha_ een paar leuke potjes gespeeld.Roshnak schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:19:
Is de MM vandaag alweer kapot? Zie dat er 0 helldivers online zijn en zoeken naar een potje duurt ook erg lang zonder resultaat.
En @Froggle kwam ons nog helpen in het meest kansloze defend game ooit. Sorry, was geen leuk potje voor jou 😄
Lege virente, virent cuncta
Klopt! Vanmorgen stond de xp, samples en medals gewoon bij gelukkigSipio schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:17:
[...]
Ik kwam eerder op reddit tegen dat je die waarschijnlijk later alsnog wel krijgt, hopelijk dan.
Zelf helaas niet kunnen spelen vanavond, net thuis en een paar biertjes teveel op om nu nog in te loggen.
Morgen hopelijk weer wat bugs of terminator robots afknallen.
Hoe werkt het met nieuwe guns vrijspelen?
Matchmaking is het hele weekend lang al kapot helaas. Ben benieuwd hoe het aankomende week zal gaan.Roshnak schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:19:
je speelt missie, je haalt missie, je krijgt xp/Medals/geld/Samples, dan kan je de medals in een soort Battlepass/shop gebruiken om nieuwe wapens te kopen.Kidjuh schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:41:
Hoe werkt het met nieuwe guns vrijspelen?
Vanochtend niet heel denderend inderdaad. Uiteindelijk joined iemand mij hebben we met zijn 2-en maar paar potjes gedaan.Roshnak schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:19:
Zo maar nog eens proberen en paar potjes spelen
wijze woorden
Wil net spelen gaan mijn GPU fans (of misschien all mijn Fans ) meteen naar 100%
Nou laat maar weer. Lijkt weer een f2p game in alpha. Man man man wat een amateurs weer.
Lol salty much ? waar basseer je dat op? puur op de infrastructuur waar matchmaking niet lekker werkt dit weekend neem ik aan?Dino111 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:57:
Nou laat maar weer. Lijkt weer een f2p game in alpha. Man man man wat een amateurs weer.
Tot dit weekend bijna geen issues gehad en doordeweeks helemaal niet.
De gameplay en rest van de game heeft echt niks met een f2p alpha te maken

Wat een gelul idd🤡 Goty contender dit🎖🏆🏅Ricmaniac schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:03:
[...]
Lol salty much ? waar basseer je dat op? puur op de infrastructuur waar matchmaking niet lekker werkt dit weekend neem ik aan?
Zo'n 6 uur gemaakt vandaag en vermaak me errugg goed.. bijna level 7 nu, dus zo'n uur per level blijkbaar :-p
Via Discord zoek ik steeds teammates gezien de ingame-zoek functie nog niet werkt.
Mochten Tweakeraars interesse hebben om samen te spelen, PM!
Via Discord zoek ik steeds teammates gezien de ingame-zoek functie nog niet werkt.
Gebruik Helldivers hun officiële discord, daar zitten paar honderd duizend mensen in die opzoek zijn naar spelers, zo heb je in 5 min mensen gevonden.Jordy8 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:59:
[...]
Matchmaking is het hele weekend lang al kapot helaas. Ben benieuwd hoe het aankomende week zal gaan.
Je kan je naam etc hier invullenKeesknd schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:44:
https://docs.google.com/s...BuTDSrMkId4CA0/edit#gid=0
Ik heb het spel gisteren gekocht maar alleen nog solo kunnen spelen vanwege de matchmaking problemen, tot nu toe vind ik het een erg goed spel, echt het Starship Troopers gevoel en neemt zichzelf dus niet al te serieus. Ik dacht laat ik eens op Tweakers kijken of er andere ook spelen dus ik zit hier goed, doet mij weer terug denken aan de tijd van MAG op de PS3 en de Tweakers groep.
Ik zal mijn naam ook toevoegen op de lijst
Ik zal mijn naam ook toevoegen op de lijst
Zo veel zout 🧂 als nodig is 😭 Het is een leuke game daar is zeker niks van te zeggen. De maar is alleen als je game alleen bestaat uit een online deel dan zorg je gewoon dat, dat onderdeel bulletproof is. Het is op dat vlak gewoon niet goed getest of ontwikkeld en dat blijft bijzonder voor een game waar je gewoon voor betaald, blijft bijzonder. Voor iedereen zonder issues mooi man lekker knallen.Ricmaniac schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:03:
[...]
Lol salty much ? waar basseer je dat op? puur op de infrastructuur waar matchmaking niet lekker werkt dit weekend neem ik aan?
Blijft jammer dat ze het aantal nieuwe speler niet bij kunnen benen. Het is een goed teken dat de game zo populair is maar helaas kunnen ze niet zo snel meeschalen.
Hopelijk komende week opgelost maar ik snap dat server en infrastructuur schalen een expertise op zichzelf is.
Hopelijk komende week opgelost maar ik snap dat server en infrastructuur schalen een expertise op zichzelf is.
Wel mee eens hoor, maar helaas is dat iets van de laatste jaren. Kan me geen MMO herinneren waar het goed gefixt was... Gelukkig geen disconnects en als je beetje moeite doet, heb je zo een party voor elkaarDino111 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:44:
[...]
Zo veel zout 🧂 als nodig is 😭 Het is een leuke game daar is zeker niks van te zeggen. De maar is alleen als je game alleen bestaat uit een online deel dan zorg je gewoon dat, dat onderdeel bulletproof is. Het is op dat vlak gewoon niet goed getest of ontwikkeld en dat blijft bijzonder voor een game waar je gewoon voor betaald, blijft bijzonder. Voor iedereen zonder issues mooi man lekker knallen.
Edit: Vermaak me goed trouwens, ben zelf wel meer fan van looter shooter a la The Division, maar nog steeds schiet het lekker weg!
[ Voor 7% gewijzigd door Kidjuh op 18-02-2024 19:24 ]
eerste potjes gespeeld en het is best oke eigenlijk, ik heb wat mensen toegevoegd om te co-open mocht daar behoefte voor zijn
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Dit is nog een van de grootste problemen hierbij verwacht ik: https://www.reddit.com/r/...s_are_not_getting_booted/
Tip voor PS5 spelers: als je de game launched vanaf het PS5 dashboard met de Quickplay card, skip je de server queue.
probeer nu ook mijn details toe te voegen aan de lijst, Helaas een lange wachtrij...
was opzich wel fijn geweest als ze ook hadden laten zien hoeveel spelers er nog voor je zijn, als ze je wel echt in een queue zetten tenminste, het lijkt (op basis van de retrying message) alsof je gwn geluk moet hebben dat je op het juiste moment retried
was opzich wel fijn geweest als ze ook hadden laten zien hoeveel spelers er nog voor je zijn, als ze je wel echt in een queue zetten tenminste, het lijkt (op basis van de retrying message) alsof je gwn geluk moet hebben dat je op het juiste moment retried
[ Voor 31% gewijzigd door energydrank op 18-02-2024 20:22 ]
Wat bedoel je met de quickplay kaart?kazuka schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:15:
Tip voor PS5 spelers: als je de game launched vanaf het PS5 dashboard met de Quickplay card, skip je de server queue.
Tip voor ps5 spelers: sluit het spel niet af maar suspend. Scheelt je een hoop wachten op een plekje
[ Voor 4% gewijzigd door Vinnocchio op 18-02-2024 20:35 ]
Je snapt het niet. Welk bedrijf zal 10/100x keer overcapaciteit inzetten bij launch, op basis van hype, verwachtingen, giswerk, enzovoort. Of denk je dat servercapaciteit gratis uit de lucht komt vallen?Dino111 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:44:
[...]
Zo veel zout 🧂 als nodig is 😭 Het is een leuke game daar is zeker niks van te zeggen. De maar is alleen als je game alleen bestaat uit een online deel dan zorg je gewoon dat, dat onderdeel bulletproof is. Het is op dat vlak gewoon niet goed getest of ontwikkeld en dat blijft bijzonder voor een game waar je gewoon voor betaald, blijft bijzonder. Voor iedereen zonder issues mooi man lekker knallen.
Deze game is een onverwacht succes, mooi toch? Maar de server capaciteit zal ingekocht zijn op een geschat aantal steady-state spelersaantallen voor de lange termijn, nadat de hype/rush/piek van de eerste week is gaan liggen.
Dit is altijd zo geweest voor bijna elke online game die onverwacht veel meer succes heeft dan voorzien.
Als we als gamer daar niet wat geduld voor kunnen opbrengen, en een weekje wachten tot alles een beetje gematcht is naar de vraag, tja, dan moet ik toch concluderen dat gamers toxisch veeleisende zeurkousen zijn en geen enkele studio het ooit nog goed zal kunnen doen. Ook al krijgt de game overal dikke punten en wordt het goed ontvangen. Zo kan je overal wel negatief over doen.
Als het over een week nog moeilijk gaat, dan mag je jammeren.
Ik beaam dit volledig, zelfs een game die al een groot succes was zoals bijvoorbeeld World of Warcraft kampt met dit soort Problemen bij expansions (nou is Blizzard IMO ook een stel prutsers tegenwoordig, vroeger was het uiteraard beter bla bla bla).Amos_x schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:37:
[...]
Je snapt het niet. Welk bedrijf zal 10/100x keer overcapaciteit inzetten bij launch, op basis van hype, verwachtingen, giswerk, enzovoort. Of denk je dat servercapaciteit gratis uit de lucht komt vallen?
Deze game is een onverwacht succes, mooi toch? Maar de server capaciteit zal ingekocht zijn op een geschat aantal steady-state spelersaantallen voor de lange termijn, nadat de hype/rush/piek van de eerste week is gaan liggen.
Dit is altijd zo geweest voor bijna elke online game die onverwacht veel meer succes heeft dan voorzien.
Als we als gamer daar niet wat geduld voor kunnen opbrengen, en een weekje wachten tot alles een beetje gematcht is naar de vraag, tja, dan moet ik toch concluderen dat gamers toxisch veeleisende zeurkousen zijn en geen enkele studio het ooit nog goed zal kunnen doen. Ook al krijgt de game overal dikke punten en wordt het goed ontvangen. Zo kan je overal wel negatief over doen.
Als het over een week nog moeilijk gaat, dan mag je jammeren.
om even terug te komen back on topic:
Hebben jullie ook last van dat als je de game opstart je eerst heel lang een zwart scherm krijgt? nog voordat je het eerste filmpje krijgt?
ik speel op een 6700XT met een ryzen 5600X, drivers up to date naar 24.2.1 (23.40.19.01 zoals hij in AMD software heet blijkbaar)
Je hebt een friendscode nodig toch? Ik zie maar 1 friendscode in de lijst staan (en die werkt niet)Ricmaniac schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:55:
[...]
Je kan je naam etc hier invullen![]()
https://docs.google.com/s...BuTDSrMkId4CA0/edit#gid=0
Je eigen friendscode wordt telkens vernieuwd.
Dus ik denk dat ik het niet helemaal begrijp.

Net gekocht via Steam en ik sta in de queue net als de rest van de wereld. Heb m'n Steam ID toegevoegd in het Google docje mochten mensen samen willen spelen!
This is the Way.
Dit weekend nog niets anders gezien. Voorlopig nog weinig plezier gehad van mijn 40 Euro. Wel fijn dat ze dat compenseren met extra xp
Ik ben benieuwd wat de reacties waren geweest als Suicide Squad deze problemen had gehad…
Vraagje: Waar speel je nog voor als je de guns & stratagems hebt gehaald? Is het dan gewoon een kwestie van gameruns doen en credits ophopen?NightShadow22 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:04:
[...]
Wat een gelul idd🤡 Goty contender dit🎖🏆🏅
Premium warbond guns en armors en idd gewoon sparen voor de volgende warbond en nieuwe stratagems die next month komenKidjuh schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:32:
[...]
Vraagje: Waar speel je nog voor als je de guns & stratagems hebt gehaald? Is het dan gewoon een kwestie van gameruns doen en credits ophopen?
Servers vol.
Spel groeit qua populariteit
Spel groeit qua populariteit
wijze woorden
Voor je plezier en toekomstige content.Kidjuh schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:32:
[...]
Vraagje: Waar speel je nog voor als je de guns & stratagems hebt gehaald? Is het dan gewoon een kwestie van gameruns doen en credits ophopen?
Kan wel medals stacken denk ik ook voor toekomstige warbonds.
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 18-02-2024 23:27 ]
Vanavond dacht ik ook de hele avond te kunnen spelen. Maar als ik moet wachten om in een game te komen gaat me de zin over (10min wachten en nog niet erin zitten). Morgen weer een nieuwe poging wagen en hopelijk dat ik dan echt eens wat progressie kan gaan maken.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Wat ik niet snap (En ik probeeeeer niet te salty over te komen), is waarom ze geen extra servers planten. Game is 2 weken oud, server issues zouden nu toch echt (redelijk) verholpen moeten zijn. Heb de game vrijdag gehaald en ook alleen vrijdag kunnen spelen omdat de servers gewoon vol zitten. En maar raar opkijken dat er mensen zijn die negatieve reviews achter laten.
Is niet salty hoor. De ene game wordt met de grond gelijk gemaakt, als de servers maar even offline zijn of andere technische gebreken vertonen, bij deze game is het kennelijk prima. Inmiddels begint het belachelijke vormen aan te nemen. Heel het weekend niet kunnen spelen, omdat ze de boel nog steeds niet op orde hebben. Een grote aanfluiting. Voor het weekend wel kunnen spelen, maar dan werkte de toevoeging van xp weer niet naar behoren. Gameplay niet onaardig, maar niets bijzonders. Technische staat een 4- en dan ben ik heel mild. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit zo slecht meegemaakt als bij dit spel of ik moet dat verdrongen hebbenw00tstok schreef op maandag 19 februari 2024 @ 00:43:
Wat ik niet snap (En ik probeeeeer niet te salty over te komen), is waarom ze geen extra servers planten. Game is 2 weken oud, server issues zouden nu toch echt (redelijk) verholpen moeten zijn. Heb de game vrijdag gehaald en ook alleen vrijdag kunnen spelen omdat de servers gewoon vol zitten. En maar raar opkijken dat er mensen zijn die negatieve reviews achter laten.
[ Voor 6% gewijzigd door Nol_NL op 19-02-2024 02:17 ]