Webwinkel beweert andere smartphone te hebben ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:02

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

stin00 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:01:
Zojuist email ontvangen dat de webwinkel de Samsung A32 naar me gaat opsturen, ben benieuwd wat voor vaag gaar toestel ik ga ontvangen 8)7 Ik had ook het bod van €142 kunnen accepteren, maar dat weiger ik. Heb dus geen keuze gemaakt.
Aanpakken (of niet) en gelijk terugsturen met mededeling dat die niet van jou is (ik zou zeker aangetekend doen en afgifte documenteren)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zojuist email ontvangen dat de webwinkel de Samsung A32 naar me gaat opsturen, ben benieuwd wat voor vaag gaar toestel ik ga ontvangen 8)7 Ik had ook het bod van €142 kunnen accepteren, maar dat weiger ik. Heb dus geen keuze gemaakt.
Nu heb je 2 opties als het pakket binnenkomt :
1. De winkel bedanken dat ze alsnog de s23 ultra hebben verstuurd :+
2. Zeggen dat je een Nokia 3310 hebt ontvangen, en eisen dat je het verschil qua geld (vergeleken de a32) graag tegemoet ziet.

Eens zien hoe ze dan reageren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:43
Remy!!!! schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:37:
[...]

Nu heb je 2 opties als het pakket binnenkomt :
1. De winkel bedanken dat ze alsnog de s23 ultra hebben verstuurd :+
2. Zeggen dat je een Nokia 3310 hebt ontvangen, en eisen dat je het verschil qua geld (vergeleken de a32) graag tegemoet ziet.

Eens zien hoe ze dan reageren :+
Denk eerder optie 3, pakket weigeren is wat ik had gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik zou die niet aanpakken. Gewoon weigeren. Ook niet om open te maken en te bekijken.

Zoals je stelt heb jij niks te maken met die A32.

Als je die weer terug stuurt na openen en bekijken en ze nemen hem niet aan, ben jij een A32 rijker en 2 stappen terug in dit hele circus.

@fopjurist wat is de meest handige set in deze?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 16:49
Er is zomaar kans dat wel de door jou opgestuurde Samsung in het pakket zit wat je retour ontvangt.

Waar ik helaas vanuit ga, is dat er een handige medewerker is die bij binnenkomst de duurste telefoons af en toe een keer omruilt voor zijn eigen crappy marktplaats telefoon en dan een dure Iphone of Samsung S23 Ultra op zak heeft. Vervolgens jou een nieuw voorstel stuurt als zijnde "verkeerd toestel ontvangen". En die door de handelswijze van het bedrijf nu nog buiten schot weet te blijven hiervoor. De aantallen zijn zo groot dat de shop bij geschillen geen onderzoek wil doen.

Dus het kan ook goed gaan. Voor je akkoord gaat wordt je toestel in quarantaine gezet en apart bewaard. Ter illustratie: Een naar een andere 2e hands shop opgestuurde iphone werd bij mij afgewaardeerd vanwege flinke zichtbare schade. Aan de foto's te zien die er bij zaten, kon dit mijn telefoon niet zijn. Discussie hierover voeren was niet mogelijk. Het bod niet geaccepteerd en het toestel terug laten komen. Daarbij kwam een onbeschadigde telefoon (mijn eigen toestel) dus anders dan de foto's terug die een andere shop maar al te graag voor het volle bedrag wilde innemen. Hij zat overigens in dezelfde doos als waarmee ik hem aan de shop toegestuurd zat met alleen een ander verzendlabel er op. Dus kijk bij ontvangst even of het weer jouw doos is.

Hoe dit soort clubs hun logistiek doen: ik weet het niet. Mogelijk is de druk bij Samsung acties etc. zo groot dat ze dan uitbesteden.

Je pakket zou ik door mijn eerdere ervaringen zeker aannemen en dan kijken wat er uit de doos komt. (wel filmen bij openen).
En laat ons dan weer wat weten. Ik hoop dus op een ernstige vergissing bij het registreren en niet op een wisseltruuk.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 20-02-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:01
Mischien offtopic maar kunnen ze niet je IMEI-nummer controleren? Ik neem aan dat ze al hun telefoons controleren tegen heling. Maar als ik terug lees werken ze niet mee en wil ik niet verder speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 14:42
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 21-02-2024 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ga het pakket gewoon aannemen en inspecteren. Het liefst neem ik het niet aan en gaat het direct retour afzender, maar ik zie het ook als bewijsvoering voor het geschil.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
stin00 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:17:
Ik ga het pakket gewoon aannemen en inspecteren. Het liefst neem ik het niet aan en gaat het direct retour afzender, maar ik zie het ook als bewijsvoering voor het geschil.

***members only***
Ik zou toch sterk afraden om het pakket te accepteren, want dat kan dan gebruikt worden voor hun als bewijs dat je wel wist dat het jouw telefoon was en dit maar schoorvoetend terugnam ofzo |:( .

Op z'n best maak je een foto van het pakketje als de bezorger het afgeeft (of liever bij een ophaal punt waar je het makkelijker kunt weigeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Sir_Lion schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:47:
[...]
Ik zou toch sterk afraden om het pakket te accepteren, want dat kan dan gebruikt worden voor hun als bewijs dat je wel wist dat het jouw telefoon was en dit maar schoorvoetend terugnam ofzo |:( .

Op z'n best maak je een foto van het pakketje als de bezorger het afgeeft (of liever bij een ophaal punt waar je het makkelijker kunt weigeren).
Ik heb meermaals duidelijk kenbaar gemaakt per mail dat ik het vervangende aanbod niet accepteer en in hun beslissingsportaal heb ik ook zelf geen keuze gemaakt. Ze hebben automatisch bepaalt dat ze de A32 opsturen omdat de belistermijn was verlopen. Ik heb ze altijd vriendelijk verzocht het oorspronkelijk geboden bedrag over te boeken of mijn S23 Ultra op te sporen.

Dat zij hier een andere keuze in hebben gemaakt betekent niet direct dat ze bewijs hebben dat ik het maar accepteer. Mijn aangifte, klacht en aangemaakte geschil tonen hopelijk aan dat ik het er vooral niet mee eens ben.

Ik zal de Samsung A32 ook bewaren en eventueel retour sturen indien gewenst, ik beschouw het als hun toestel. Dat zal ik de webwinkel na ontvangst ook kenbaar maken.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 20-02-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is die aangifte inmiddels omgezet van concept naar definitief? Dan staat het IMEI ook in Stopheling.nl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien kan je nog de Uno reverse kaart spelen en zeggen dat je een Nokia 3310 twv 10 euro hebt ontvangen? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Peatsmoke schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:56:
Is die aangifte inmiddels omgezet van concept naar definitief? Dan staat het IMEI ook in Stopheling.nl.
Die hangt al ruim 2 weken op 'Aangifte ontvangen'.. de status verandert maar niet. Ik wacht het nog even af en anders neem ik contact op met de politie. Dat doe ik alleen liever niet omdat ze het daar al druk genoeg hebben. Als het ze in februari nou niet lukt dan ga ik wel even contact opnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 20-02-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Die hangt al ruim 2 weken op 'Aangifte ontvangen'.. de status verandert maar niet. Ik wacht het nog even af en anders neem ik contact op met de politie. Dat doe ik alleen liever niet omdat ze het daar al druk genoeg hebben. Als het ze in februari nou niet lukt dan ga ik wel even contact opnemen.
Valt best mee, gezien de vergrijzing zijn de afdelingen waar screening plaatsvindt meestal wel goed bezet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

paQ

jeroenkb schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Helemaal eens.

Bedrijf deed in 2021 180 miljoen omzet. En dan zou hun bedrijfsmodel het verduisteren van dure telefoons zijn 8)7
Ik geloof niet dat dat meteen het frame is. Maar er is onmiskenbaar iets aan de hand. Wellicht niet met *knip* winkel an sich, maar, zoals @ucsdcom ook al aangeeft, bijv een of enkele medewerkers die met een berg oude Samsungs zitten die ze weten te wisselen voor dure modellen bijv.

Als je als webwinkel meerdere soortgelijke klachten in relatief korte tijd ontvangt, dan moet daar toch eigenlijk ook een rood lampje gaan branden om het eigen binnenkomst proces eens goed te monitoren? In plaats daar van wordt er ogenschijnlijk alleen maar energie gestoken in verleggen van het probleem naar de klant.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 20-02-2024 17:10 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
*knip* Met een TR kunnen we dit soort zaken sneller oppakken.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 20-02-2024 17:10 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 16:05

liberque

Vrijzinnig!

Wat zou er gebeuren als er ECHT iets verkeerds opgestuurd wordt? Je zou met een antwoord op die vraag een kwaadwillende intentie van de toko in kwestie kunnen uitsluiten.

Laat iemand anders daar eens een telefoon aanbieden. Een eeuwenoude telefoon in een doos proppen en deze naar het bedrijf toesturen als zijnde een S23U. Krijg je dan een zelfde mailtje zoals TS dan is dat blijkbaar standaard. Worden er opeens wel foto's toegevoegd van het ontvangen van het pakket door de toko dan kan TS hierom vragen in zijn case.

Dat die foto's niet gemaakt zijn vind ik namelijk zo apart. Heb laatst een tandenborstel ter reparatie aangeboden. Ik kreeg gewoon een mail met foto's van hoe het pakket ontvangen en uitgepakt werd. Met iets diefstalgevoelig als een telefoon lijkt me dat wel heel erg gewenst. Het zou zelfs als nalatig gezien kunnen worden van de toko door een kantonrechter mocht het tot een zaak komen.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:53
stin00 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Ik heb een keer een gelijksoortige aangifte gedaan vorig jaar, het ging toen om een vermissing van een smartphone (pakket) bij de vervoerder óf webwinkel in het buitenland (was onbekend wie / wat/ waar de dader was, feit was alleen dat ik gedupeerd was).
Niet helemaal hetzelfde, maar mijn aangifte bleef ook weken liggen.
Na enkele weken kreeg ik eerst deze afwijzing:

''Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en
daarom kunnen wij uw aangifte niet in behandeling nemen. Mogelijk kunt u de schade wel op een andere
(civielrechtelijke) manier vergoed krijgen.''

Toen een tweede keer aangifte gedaan, wederom een afwijzing met:

''Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat we u beter kunnen helpen als u toch
aangifte op het politiebureau komt doen. Samen met u kunnen we de aangifte zo compleet mogelijk
maken en wordt de kans groter dat we de dader(s) vinden.''

Uiteindelijk had ik het opgegeven en heb ik zelf het geld terug kunnen krijgen gelukkig. :+

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:07
liberque schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:21:

Laat iemand anders daar eens een telefoon aanbieden. Een eeuwenoude telefoon in een doos proppen en deze naar het bedrijf toesturen als zijnde een S23U. Krijg je dan een zelfde mailtje zoals TS dan is dat blijkbaar standaard. Worden er opeens wel foto's toegevoegd van het ontvangen van het pakket door de toko dan kan TS hierom vragen in zijn case.
Ik weet niet fraude plegen de juiste manier is om zoiets te doen. Dadelijk pakt het bedrijf in zo'n situatie ineens wel door met bijvoorbeeld een aangifte waarbij ze laten zien dat jij een aangeeft een flagship op te sturen, maar in de doos zit een jaren oud budget model, wat ga je dan zeggen, 'ja, het was slechts een test omdat op Internet forum X er iemand is bij wie mogelijk de telefoon omgewisseld is!'. Iets zegt me dat zoiets niet heel verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Skywalker27 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Ah je houd van Russische roulette ;) . Nou BOOS is volgens mij nogal schappelijk als je aan toont je shit op te lossen maar dit bedrijf laat ook te veel mensen gedupeerd achter dit kan gewoon echt niet.
Wat is 'te veel' (in principe is natuurlijk iedere keer dat iets mis gaat dat 1x te veel, maar waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders, dat is een gegeven), heb jij ergens een bron waar hier duiding aan gegeven wordt? Met bijvoorbeeld het aantal transacties per dag, en het aantal transacties waarbij soort gelijke gevallen als deze ontstaan?

Zonder dat soort informatie is aannemelijk maken dat iets 'te veel' gebeurt, er opzet in het spel is, en of dat dan bijvoorbeeld op georganiseerde schaal gebeurt is immers mogelijk vrij lastig. Dat is mogelijk ook iets waar TS mogelijk tegen aan zal lopen, zal bijvoorbeeld de politie een aangifte verder oppakken, of gaan zie het zien als civiele zaak omdat er geen reden is om aan te nemen dat er opzet in het spel is en er voor hun slechts sprake is van een mogelijk gemaakte fout in het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:21
@stin00 Heb je inmiddels al het pakket mogen ontvangen? En zo ja, welke telefoon zat in het pakket?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ruftman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:45:
@stin00 Heb je inmiddels al het pakket mogen ontvangen? En zo ja, welke telefoon zat in het pakket?
Nog niet, het toestel is momenteel alleen nog maar aangemeld bij DHL Duitsland en dus nog niet ontvangen door de koerier.. het kost de webwinkel aardig wat tijd om het retour te sturen. Leuk detail is dat het toestel een absurd nauwkeurige weging heeft gekregen: exact 0.283 kg. Kennelijk gebruiken ze zelf liever geen UPS met standaard 2.0KG label voor hun eigen zendingen 8)7

Ik zal het gare toestel deze of volgende week wel ontvangen en dan wat foto's plaatsen.

De webwinkel reageert overigens helemaal niet meer op mijn emails, bijvoorbeeld op de vraag of ze een onderzoekcase bij UPS willen starten. Die vraag heb ik 2 keer gesteld en negeren ze al 3 weken.

Bij degeschillencommissie staat de boel nog op intake en ook de politieaangifte zit geen schot in. Dat even ter update.

Ik vind het overigens leuk dat medetweakers oprechte interesse tonen in deze case, voelt toch als een vorm van support :D

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 27-02-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

stin00 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:43:
[...]
het kost de webwinkel aardig wat tijd om het retour te sturen. Leuk detail is dat het toestel een absurd nauwkeurige weging heeft gekregen: exact 0.283 kg. Kennelijk gebruiken ze zelf liever geen UPS met standaard 2.0KG label voor hun eigen zendingen 8)7
Niks bijzonders ze hebben gewoon een verzend/label machine, zit een weegschaal op je gooit pakketje erop drukt adres in en je hebt een verzendlabel met precies gewicht. Jij hebt zo ding niet dus ze hebben max 2 kilo ingesteld (anders lopen de verzendkosten de pan uit als je hun bakstenen gaat sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Niks bijzonders ze hebben gewoon een verzend/label machine, zit een weegschaal op je gooit pakketje erop drukt adres in en je hebt een verzendlabel met precies gewicht. Jij hebt zo ding niet dus ze hebben max 2 kilo ingesteld (anders lopen de verzendkosten de pan uit als je hun bakstenen gaat sturen).
Dat klopt hoor, maar ik heb dus met UPS gebeld en zelfs bij het pakketpunt en/of logistieke distributiecentrum is het pakket nooit gewogen. Er staat in de systemen alleen 2.0KG, nergens een echte weging. Dus een baksteen van 5kg opsturen zou waarschijnlijk niet eens opgemerkt worden, totdat ze het pakket uitpakken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik kreeg zojuist een mailtje van degeschillencommissie. De klacht is in principe in behandeling genomen, ik heb wat extra vragen ingevuld en een Word document van 34 pagina's bijgevoegd waarin alle communicatie en bewijsvoering staat :+ Twee pagina's geschreven tekst en verder allemaal emails/facturen/foto's/screenshots.

Ze gaan alle bewijsvoering controleren en komen er dan op terug of de zaak daadwerkelijk inhoudelijk in behandeling genomen zal worden. Pas op dat moment zal ik ook moeten betalen denk ik voor de dienst.

Ik verwacht dat het vanaf nu erg langzaam zal gaan met de voortgang.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 27-02-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 361276

stin00 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Dat klopt hoor, maar ik heb dus met UPS gebeld en zelfs bij het pakketpunt en/of logistieke distributiecentrum is het pakket nooit gewogen. Er staat in de systemen alleen 2.0KG, nergens een echte weging. Dus een baksteen van 5kg opsturen zou waarschijnlijk niet eens opgemerkt worden, totdat ze het pakket uitpakken.
Ze kijken wel of je over die 2 kilo gaat hoor, anders is het gewoon bijbetalen :P

Met de geschillencommissie dat gaat wel een paar maanden duren,veel hoor en wederhoor en dat kost al weken. Soms moet je de 50 euro al betalen maar als ze dan besluiten dat ze het niet aannemen krijg je dat geld wel weer terug (en als je gelijk krijgt ook) mijn ervaringen met hun zijn niet geweldig maar ik wens je succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Snap nogsteeds niet dat je het pakje wilt gaan aannemen.
Je weet nu al dat ze iets gaan opsturen wat niet van jou is, je uiteindelijk weer naar hun moet opsturen.
Het is dan toch makkelijker om het gewoon niet te accepteren ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Ik zou je ook sterk afraden dat pakje aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
In dat geval laten we het volk spreken middels een bindend referendum:

<Poll verwijderd>

[ Voor 69% gewijzigd door stin00 op 28-02-2024 15:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:22
Je weet nu niet 100% zeker wat er opgestuurd wordt en aangezien je zelf van te voren foto's hebt gemaakt (waarop IMEI zichtbaar is) kan je alleen in het geval van accepteren aantonen dat het wel of niet hetzelfde toestel is.
Ik zou dus aannemen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:38:

Poll: Moet ik het pakketje met Samsung A32 telefoon aannemen?
Ja
Neen
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Zulke vragen zou ik niet laten afhangen van een poll op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online

Ja
Neen
Tussenstand:
[Afbeelding]
Wederom, zoals ik al eerder aangaf, niet accepteren maar wel foto's maken en vastleggen voor bewijsvoering. Laat indien mogelijk het naar een Pick Up punt gestuurd worden, zodat je het daar kunt vastleggen icm een weegschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ja
Neen
Tussenstand:
[Afbeelding]
ik zou gewoon wachten op een beter moment om m terug te laten sturen. Je dispuut loopt nog, en het is een bewijsstuk. Als jij hem op laat sturen kunnen er weer nieuwe problemen optreden. Wat als de pakketbezorger een leeg pakketje afleverd? Ik zou het pas op een later moment laten terugsturen, tenzij je nu heel graag een samsung A32 wil hebben.
mmm ik moet beter lezen, gaat over aannemen niet op opsturen

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 28-02-2024 15:29 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Sir_Lion schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:18:
[...]

Wederom, zoals ik al eerder aangaf, niet accepteren, maar wel foto's maken en vastleggen voor bewijsvoering. Laat indien mogelijk het naar een Pick Up punt gestuurd worden, zodat je het daar kunt vastleggen icm een weegschaal.
En dan weegt het pakketje, waarvan je de inhoud niet kent, 283 gram.
Wat kun je hiermee dan bewijzen? Dat de retour gestuurde telefoon niet is afgevallen of bijgekomen? ;)

Het gewicht vh pakket heeft de verzender al doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Nu online
Peatsmoke schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:29:
[...]

En dan weegt het pakketje, waarvan je de inhoud niet kent, 283 gram.
Wat kun je hiermee dan bewijzen? Dat de retour gestuurde telefoon niet is afgevallen of bijgekomen? ;)

Het gewicht vh pakket heeft de verzender al doorgegeven.
Je wilt details hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:42
Sir_Lion schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:18:
[...]

Wederom, zoals ik al eerder aangaf, niet accepteren maar wel foto's maken en vastleggen voor bewijsvoering. Laat indien mogelijk het naar een Pick Up punt gestuurd worden, zodat je het daar kunt vastleggen icm een weegschaal.
Ja, ze zien je aankomen. "Ik kom geen pakje halen, wil het alleen even zien, vasthouden, wegen en dan geef ik het weer terug, want ik accepteer het niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

ozzynator schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:34:
[...]

Ja, ze zien je aankomen. "Ik kom geen pakje halen, wil het alleen even zien, vasthouden, wegen en dan geef ik het weer terug, want ik accepteer het niet."
Je mag toch wel een pakketje inzien voordat je het accepteert als je vermoedens hebt dat er zaken niet kloppen? Heb het vermoeden dat het pakketpunt het een zorg zal zijn of je het wel of niet accepteert :z

ora et labora

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ah dit onderwerp lanceert gelijk veel reacties :D Ik heb maar even met het juridisch loket gebeld. Ze willen me niet helpen omdat ik geen minima inkomen heb, maar gaven wel kort als advies mee om de telefoon te accepteren, foto's te maken en deze te bewaren tot nader bericht. Dan kan ik in ieder geval zoals @Flapperbol ook aangeeft vastleggen dat er een verkeerd toestel retour is gestuurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
mrc4nl schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:37:
[...]

Je mag toch wel een pakketje inzien voordat je het accepteert als je vermoedens hebt dat er zaken niet kloppen? Heb het vermoeden dat het pakketpunt het een zorg zal zijn of je het wel of niet accepteert :z
Ik ken geen eigenlijk geen pakket punt waar dit mag, die willen voor dit soort zaken normaliter echt geen verantwoordelijkheid dragen, normaal gesproken neem je het eerst aan voordat je er verder aan mag komen. Openen mag normaliter al helemaal niet voor acceptatie.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:23
Moet je nu maar opletten dat de webshop gaat beweren dat je stiekem een fransman bent!

Ben heel benieuwd, ik had eigenlijk al zo'n vermoeden dat de telefoon niet Nederlands ging zijn, wat natuurlijk niet in het voordeel van de webshop uitpakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb net de webwinkel gemaild maar hun emailadres is ineens niet meer beschikbaar. Ik krijg een automatisch antwoord van de webwinkel:
Members only:

Vreemd dat ze hun support emailadres ineens hebben uitgeschakeld. Ik heb ze hier vorige week nog op gemaild. Dit betekent dat je de webwinkel niet kan bellen of mailen, er is alleen een contactformulier op de website..

Edit: Ze hebben al hun Nederlandse emailadressen op non-actief gezet, ze zijn echt niet meer te emailen. Na het indienen van een contactformulier verschijnt nu ook het volgende bericht:

"Attentie: Wij veronschuldigen ons voor het feit dat wij momenteel geen telefoonservice aan kunnen bieden en willen u vriendelijk vragen om wat geduld bij het beantwoorden van uw schriftelijke aanvraag.

Hartelijk dank voor je bericht! We komen zo spoedig mogelijk bij je terug."

Echter antwoorden ze nergens meer op... erg fijne klantenservice zo.

[ Voor 39% gewijzigd door stin00 op 01-03-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:42
Wat triest.

Vraag me af, wat diegenen die dit toestel terug heeft gestuurd, bij heeft moeten betalen aan port. Want opleveren doet het natuurlijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:10
ozzynator schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:25:
Wat triest.

Vraag me af, wat diegenen die dit toestel terug heeft gestuurd, bij heeft moeten betalen aan port. Want opleveren doet het natuurlijk helemaal niets.
Als je het scherm en de behuizing op 'acceptabel' zet (zeer sterke gebruikssporen, meerdere diepe krassen) krijg je er nog 45 euro voor.
Dat valt dus wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
stin00 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:25:
Ik heb net de webwinkel gemaild maar hun emailadres is ineens niet meer beschikbaar. Ik krijg een automatisch antwoord van de webwinkel:

***members only***

Vreemd dat ze hun support emailadres ineens hebben uitgeschakeld. Ik heb ze hier vorige week nog op gemaild. Dit betekent dat je de webwinkel niet kan bellen of mailen, er is alleen een contactformulier op de website..

Edit: Ze hebben al hun Nederlandse emailadressen op non-actief gezet, ze zijn echt niet meer te emailen. Na het indienen van een contactformulier verschijnt nu ook het volgende bericht:

"Attentie: Wij veronschuldigen ons voor het feit dat wij momenteel geen telefoonservice aan kunnen bieden en willen u vriendelijk vragen om wat geduld bij het beantwoorden van uw schriftelijke aanvraag.

Hartelijk dank voor je bericht! We komen zo spoedig mogelijk bij je terug."

Echter antwoorden ze nergens meer op... erg fijne klantenservice zo.
Ik zou dit mogelijk ook opvoeren in je klacht. Kan zijn dat ze daarmee in overtreding zijn: https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ozzynator schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:25:
Wat triest.

In dit geval wel, maar je ziet ook wel van dit soort acties, volgens mij had Samsung in de US zo'n actie, dat wanneer je 'een toestel', ongeacht de staat (hoefde zelfs niet te werken) opstuurde je minimaal $500 korting of iets in die strekking kreeg, en naar gelang de kwaliteit van het toestel op liep dat meer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:56
Dennism schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:02:
[...]

In dit geval wel, maar je ziet ook wel van dit soort acties, volgens mij had Samsung in de US zo'n actie, dat wanneer je 'een toestel', ongeacht de staat (hoefde zelfs niet te werken) opstuurde je minimaal $500 korting of iets in die strekking kreeg, en naar gelang de kwaliteit van het toestel op liep dat meer werd.
Dit was bij KPN bij de Samsung Galaxy S23 begin 2023 ook zo. Kon je tot 800 euro korting krijgen. Volgens mij vast bedrag van 300 euro bij afsluiten/verlengen contract en inleveren van een telefoon. Daar bovenop de inruilwaarde van de ingeleverde telefoon, tot een maximum van 800 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De aangifte is zojuist afgewezen door de politie, want:

"Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en
daarom kunnen wij uw aangifte niet in behandeling nemen. Mogelijk kunt u de schade wel op een andere
(civielrechtelijke) manier vergoed krijgen. Neem hiervoor contact op met het Juridisch Loket."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:45

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Vreemd. Ze herkennen er geen verduistering in?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:36
Dit lijkt me toch een loepzuiver gevalletje verduistering. Heb je een afwijzende beschikking gekregen, dan kun je daartegen bezwaar aantekenen bij de OvJ. Mocht de OvJ je bezwaar afwijzen, dan kun je daartegen in beroep bij het Hof. (zgh art 12 Sv procedure)

https://www.slachtofferhu...rder%20moet%20onderzoeken.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 21:40
Eerder wel enkele toestellen ingeleverd bij deze club. Altijd goed gegaan. Laatste was mijn Pixel 3 (okt. '23)
Voorlopig maar even niet meer als ik dit zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:53
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:48:

"Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en
(civielrechtelijke) manier vergoed krijgen. Neem hiervoor contact op met het Juridisch Loket."
Ik zag hem al aankomen..
Cheezborger schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Ik heb een keer een gelijksoortige aangifte gedaan vorig jaar, het ging toen om een vermissing van een smartphone (pakket) bij de vervoerder óf webwinkel in het buitenland (was onbekend wie / wat/ waar de dader was, feit was alleen dat ik gedupeerd was).

''Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat er geen sprake is van een strafbaar feit en
(civielrechtelijke) manier vergoed krijgen.''
Mijn advies is om een afspraak te maken bij het dichtstbijzijnde politiebureau (ja, die bestaan nog) en je aangifte op die manier te doen. Afspraak maken kan telefonisch.
Die online aangiftes is fabriekswerk en zulke zaken zijn denk ik te ingewikkeld of complex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
SkiFan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:42:
Dit lijkt me toch een loepzuiver gevalletje verduistering. Heb je een afwijzende beschikking gekregen, dan kun je daartegen bezwaar aantekenen bij de OvJ. Mocht de OvJ je bezwaar afwijzen, dan kun je daartegen in beroep bij het Hof. (zgh art 12 Sv procedure)

https://www.slachtofferhu...rder%20moet%20onderzoeken.
Ik vermoed dat de politie dit niet zo ziet, en dit als civiel geschil ziet omdat de shop in kwestie juist claimt het goed niet onder zich te hebben en dat ook nooit gehad te hebben.

Zie bijvoorbeeld: https://www.wetrecht.nl/verduistering/
Wanneer er verduistering wordt gepleegd wordt dit vaak ten onrechte diefstal genoemd. Het verschil is klein: bij diefstal wordt een goed van een ander weggenomen, terwijl bij verduistering dat goed reeds in het bezit van de verduisteraar was (juridisch: hij is ‘houder’) en deze dan opeens het eigendom claimt.
Maar ik zou inderdaad ook eens bij het lokale bureau langs gaan, misschien ook wat makkelijker om de situatie daar face to face uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:48:

Bizar, ik had mij prima kunnen voorstellen dat de aangifte geen prioriteit zou krijgen maar door aangiftes als deze (en ook die van @Cheezborger ) min of meer met een autoreply af te wijzen komt ie zelfs niet in de statistieken. Zo wordt je als burger ontmoedigd nog aangifte te doen en geven de cijfers met de omvang van problemen als deze een vertekend beeld. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32
als dit toestel op de een of andere manier ooit aan winkel gelinked kan worden..
dus dat het ooit aan deze webshop is verkocht dan zijn ze nat

ps
wat was eigenlijk de originele betaalmethode van je bestelling
dat lees ik niet terug

daar heb je mogelijk nog verzekering..

daarnaast lees ik regelmatig hier voorbij komen

wie stelt bewijst..

maar diegene die hier stelt is de webshop
die stelt dat TS de Ultra niet heeft teruggestuurd

de webshop moet dit dan ook bewijzen..

[ Voor 43% gewijzigd door Yorinn op 13-03-2024 19:37 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
boyette schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:37:

ps
wat was eigenlijk de originele betaalmethode van je bestelling
dat lees ik niet terug

daar heb je mogelijk nog verzekering..
TS heeft volgens mij niets gekocht, maar enkel verkocht aan de shop. Ik vermoed dat er dus geen initiële betaalmethode is hier. TS zijn nieuwe telefoon komt volgens mij van een andere shop.
maar diegene die hier stelt is de webshop
Volgens mij stellen ze beide, TS stelt een S23 Ultra opgestuurd te hebben. De winkel stelt een A32 te hebben ontvangen. De vraag zal dan vermoed ik zijn, wie kan zijn stelling het best onderbouwen, TS lijkt daar, gezien de eerste uitspraak geschillencommissie, een streepje voor te hebben, tenzij de shop nog een konijn uit de hoge hoed tovert later in de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dennism schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:49:
[...]

TS heeft volgens mij niets gekocht, maar enkel verkocht aan de shop. Ik vermoed dat er dus geen initiële betaalmethode is hier. TS zijn nieuwe telefoon komt volgens mij van een andere shop.

[...]

Volgens mij stellen ze beide, TS stelt een S23 Ultra opgestuurd te hebben. De winkel stelt een A32 te hebben ontvangen. De vraag zal dan vermoed ik zijn, wie kan zijn stelling het best onderbouwen, TS lijkt daar, gezien de eerste uitspraak geschillencommissie, een streepje voor te hebben, tenzij de shop nog een konijn uit de hoge hoed tovert later in de procedure.
oh ik dacht dat het een bestelling betrof van webshop die weer geretourneerd was en dat het daarmee mis ging

maar het was een verkoop aan de webshop dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:59:
[...]

Bizar, ik had mij prima kunnen voorstellen dat de aangifte geen prioriteit zou krijgen maar door aangiftes als deze (en ook die van @Cheezborger ) min of meer met een autoreply af te wijzen komt ie zelfs niet in de statistieken. Zo wordt je als burger ontmoedigd nog aangifte te doen en geven de cijfers met de omvang van problemen als deze een vertekend beeld. 😔
Ik vond het overigens wel een terecht antwoord van de politie. Dit is toch niet strafrechtelijk? Waarom zou je daarvan aangifte moeten kunnen doen. Heeft niks met ontmoedigen te maken. Het feit alleen al dat je online aangifte kan doen is juist een aanmoediging om aangiftes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:36
Aangever kan middels bewijs aantonen dat de GSM die kant op is gegaan. Laat een rechter er dan over oordelen of de shop de boel verduisterd heeft. Dat is niet aan de politie.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SkiFan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:29:
Aangever kan middels bewijs aantonen dat de GSM die kant op is gegaan. Laat een rechter er dan over oordelen of de shop de boel verduisterd heeft. Dat is niet aan de politie.
Dan nog hoeft het niet strafbaar handelen te zijn. Telefoon kan ook kwijt zijn geraakt, misplaatst, per ongeluk verwisseld met een andere klant, etcetc. Allemaal civiel. Zelfs al zou de winkel bewust dit hebben gedaan, de telefoon is daar vrijwillig naartoe gestuurd, deze is niet ontvreemd. Er is nu alleen een geschil over de vergoeding voor de telefoon. Dat lijkt me compleet logisch dat het civiel zou zijn.

Het zou trouwens wat zijn dat elke keer dat een winkel een fout maakt er een aangifte tegen ze gedaan kan worden...

[ Voor 19% gewijzigd door Kurios op 07-03-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Vandaag enigszins verrast door een reactie van degeschillencommissie dat ze m'n zaak niet in behandeling nemen:
Members only:

Volgens mij levert de webwinkel een dienst om producten in te kopen, te controleren en vervolgens uit te betalen.. de core business is immers het in- en verkopen van gebruikte producten. Ik heb de inkoopwizard op hun website doorlopen en zij hebben een aanbod gedaan.

Helaas begin ik op een punt te komen dat ik nog weinig zin heb om er meer tijd in te steken. Ik vrees dat ik me ga overgeven ;w

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 13-03-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07
@fopjurist heeft het nog zin voor @stin00 om een laatste e-mail te sturen met daarin een passage dat er bij het uitblijven van een reactie een advocaat op wordt gezet en dat de bijbehorende kosten ook bij de winkel worden neergelegd?

Dan zou @stin00 het erna bij een advocaat kunnen neerleggen. Maar je moet de winkel dan volgens mij nog wel een bepaald termijn geven om het alsnog op te lossen.

Of zou een deurwaarder hier nog iets in kunnen betekenen?

Het gaat toch om een fors bedrag.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:02:
@fopjurist heeft het nog zin voor @stin00 om een laatste e-mail te sturen met daarin een passage dat er bij het uitblijven van een reactie een advocaat op wordt gezet en dat de bijbehorende kosten ook bij de winkel worden neergelegd?

Dan zou @stin00 het erna bij een advocaat kunnen neerleggen. Maar je moet de winkel dan volgens mij nog wel een bepaald termijn geven om het alsnog op te lossen.

Of zou een deurwaarder hier nog iets in kunnen betekenen?

Het gaat toch om een fors bedrag.
Volgens fopjurist in "Webwinkel beweert andere smartphone te hebben ontvangen" kan ik nog een Europese Procedure voor Geringe Vorderingen starten. Misschien moet ik daar nog maar eens induiken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
@stin00 Misschien ook nog eens kijken naar de uitspraak van de Tweaker in dit topic die een gelijk geschil juist gewonnen had bij de geschillencommissie. Misschien dat bijvoorbeeld het aanleveren van hun eigen uitspraak ze nog op andere gedachten kan brengen. Dit is zo wel erg zuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

DutchKel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:02:
De kosten van een advocaat kun je niet bij de winkel neerleggen. In het algemeen bereik je weinig door met een advocaat te dreigen. Dat doen namelijk heel veel mensen, terwijl maar weinigen vervolgens die stap daadwerkelijk zetten.
Dennism schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:54:
@stin00 Misschien ook nog eens kijken naar de uitspraak van de Tweaker in dit topic die een gelijk geschil juist gewonnen had bij de geschillencommissie. Misschien dat bijvoorbeeld het aanleveren van hun eigen uitspraak ze nog op andere gedachten kan brengen. Dit is zo wel erg zuur.
Volgens mij heeft De Geschillencommissie hier gelijk. In de voorwaarden van de verkoper staat inderdaad:
Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
Juridisch gezien is het inkopen van een telefoon geen product, dienst of service van de ondernemer.

Ik heb de voorwaarden en de websites van de winkel en van thuiswinkel bekeken, en meestal staan de voorwaarden duidelijk vermeld. Er is maar één plek waar dat niet het geval is. Op de verkooppagina staat onderaan het logo van Thuiswinkel Waarborg. Als je daarop klikt, dan staat er onder meer:
Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht? Meld het direct bij de verkoper of dien een klacht in via het klachtenformulier. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie. Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van € 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.
Volgens deze tekst kun je dus wel een geschil indienen. Je moet op "Bekijk de procedure" klikken om de voorwaarden te zien:
U heeft geklaagd bij de aanbieder van het door u gekochte product of afgenomen dienst, en uw klacht is niet goed opgelost? Dan kunt u van uw klacht een geschil maken en deze indienen bij De Geschillencommissie.
Je kunt deze onduidelijkheid aankaarten bij De Geschillencommissie en vorderen dat ze je zaak alsnog behandelen omdat de onduidelijkheid door de wederpartij en Thuiswinkel is gecreëerd. Je kunt dit bij de ACM melden als misleiding. Hier zelf over procederen zou ik niet doen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:54:
Deze Tweaker had volgens mij een refurbished telefoon gekocht via de webwinkel, ontvangen en niet tevreden en vervolgens weer retour gestuurd. Daarna is deze verwisseld/kwijtgeraakt/etc. Dat ging niet om een verkoop aan de webwinkel. Ik heb hem nog om een zaaknummer gevraagd maar helaas nooit reactie gekregen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
stin00 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Deze Tweaker had volgens mij een refurbished telefoon gekocht via de webwinkel, ontvangen en niet tevreden en vervolgens weer retour gestuurd. Daarna is deze verwisseld/kwijtgeraakt/etc. Dat ging niet om een verkoop aan de webwinkel. Ik heb hem nog om een zaaknummer gevraagd maar helaas nooit reactie gekregen meer.
Dat is dan inderdaad niet vergelijkbaar, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
is er nog een update ?

[ Voor 186% gewijzigd door boyette op 13-03-2024 23:29 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:04
Serieus? Kijk een naar de laatste 5 reacties van paar uur geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik vrees dat er geen verdere updates meer komen en het geschil nooit wordt opgelost. De webwinkel wint, ik geef het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:37:
[...]

Ik vrees dat er geen verdere updates meer komen en het geschil nooit wordt opgelost. De webwinkel wint, ik geef het op.
Vijd net echt heel jammer dat het zo loopt en dat de consument gewoon weer met legen handen staat.
Dat dit zomaar kan echt ongelooflijk.

Hoop dat je de geschillencommissie wel nog gaat berichten en gaat vorderen dat ze dit in behandeling gaan nemen zoals @fopjurist voorstelde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
NicoHF schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:09:
[...]

Vijd net echt heel jammer dat het zo loopt en dat de consument gewoon weer met legen handen staat.
Dat dit zomaar kan echt ongelooflijk.

Hoop dat je de geschillencommissie wel nog gaat berichten en gaat vorderen dat ze dit in behandeling gaan nemen zoals @fopjurist voorstelde
Ik heb de geschillencommissie zojuist nog een bericht gestuurd via m'n case (kan niet per email). Hopelijk lezen ze dat nog. Maar ik verwacht dat het geschil definitief gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
ik zou iig ook bij je telecomprovider het IMEI nummer opgeven als gestolen, volgens mij kunnen zij het dan ook blokkeren...is toch weer iets.
Echt ruk dit... hoop dat er nog ergens een onverwachte positieve wending komt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 217290

volgens mij kan je gewoon alsnog aangifte doen van verduistering alleen is er niet duidelijk door wie dit gedaan is. Wel kun je daarbij het IMEI nummer opgeven en volgens mij heeft de poltiie de afspraak met de telecom providers dat dit IMEI nummer geblokkeerd wordt / een melding krijgt zodra het actief komt dat het om een gestolen product gaat en ze zich dienen te melden bij de politie.

Daarmee is er nog een kleine kans dat het toestel ooit weer boven water komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
Verder geen update meer? Jammer dat het zo gelopen is...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:32:
Verder geen update meer? Jammer dat het zo gelopen is...
Nee helaas, ik heb in degeschillencommissie case nog een bericht gestuurd dat ik het niet eens ben met het sluiten ervan. Niks op mogen horen.

De zwaar gehavende Franse Samsung telefoon ligt nog op m'n bureau.

Ik laat het maar voor wat het is.. ik heb m'n best gedaan :) Wil graag iedereen bedanken voor het meelezen, alle tips en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
stin00 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Nee helaas, ik heb in degeschillencommissie case nog een bericht gestuurd dat ik het niet eens ben met het sluiten ervan. Niks op mogen horen.

De zwaar gehavende Franse Samsung telefoon ligt nog op m'n bureau.

Ik laat het maar voor wat het is.. ik heb m'n best gedaan :) Wil graag iedereen bedanken voor het meelezen, alle tips en support.
Bij mij is het gelukkig wel goed gegaan. (Maar ik weet niet of ik het nog een keer zou doen)

(Ik ben ook wel eens opgelicht met een dure neptelefoon met nep factuur....ook dure lesgeld)
Deze telefoon heb ik ook weggegooid, anders blijf ik er maar aan denken... |:(

Sterkte verder :) En bedankt voor de terugkoppeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 29-03-2024 22:50 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De geschillen commissie heeft gereageerd en sluit de zaak definitief:
Dat wij uw zaak niet in behandeling kunnen nemen, volgt uit het Reglement van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Wij verwijzen u in dit verband naar artikel 3 waarin is opgenomen dat de Geschillencommissie Thuiswinkel alleen geschillen behandelt over een overeenkomst tussen een consument en een ondernemer over door de ondernemer te leveren of geleverde diensten en/of zaken. Het Reglement kunt u raadplegen via onze website.

Uit de stukken hebben wij afgeleid dat u een telefoon hebt verkocht aan de ondernemer. In dat geval is er sprake van een koopovereenkomst waarbij u als verkoper hebt opgetreden, en is er geen sprake van een levering door de ondernemer. Uit de stukken hebben wij afgeleid dat de koopovereenkomst betrekking heeft op een fysiek product (een telefoon). De overeenkomst heeft daarom betrekking op de levering van een zaak. Het inkoopproces waarnaar u verwijst houdt direct verband met de verkoop van de telefoon.

U verwijst naar het Thuiswinkel logo op de website van de ondernemer, echter dit is niet leidend voor de vraag of u een klacht bij de Geschillencommissie kunt indienen. Uitgangspunt is het Reglement van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Voor zover de ondernemer u onverhoopt naar de Geschillencommissie heeft verwezen, is deze verwijzing helaas onterecht.

Helaas kunnen wij uw zaak daarom niet in behandeling nemen. Het spijt ons u niet anders te kunnen informeren. Wij hebben uw zaak gesloten.
Dat betekent voor mij ook dat ik nu echt definitief stop met het aanvechten. Ik leg me erbij neer dat ik ergens in de keten verneukt ben :+

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De webwinkel heeft hun Nederlandse klantenservice geoutsorced naar Poznan - Polen, ik kreeg vandaag namelijk een mailtje met als titel 'Collaboration Poznan'. Prachtig, oogt zéér professioneel :D Nog suffer is de inhoud hiervan. Ik heb bijna 2 maanden geleden meerdere webformulieren ingevuld bij de webwinkel dat ik de verkeerde telefoon heb ontvangen. Daar is nu een reactie op gekomen:
Members only:

In de bijlage zit een betaald UPS label om het toestel retour te sturen naar de webwinkel. Uiteraard is deze klantenservice medewerker totaal niet op de hoogte van mijn verloren S23U. Ik heb dan ook geen flauw idee wat er gaat gebeuren als ik de Samsung A32 telefoon opstuur, staat ook niet in de mail. Volgens mij heeft hij niet goed gelezen en maar gewoon een label aangemaakt.

Dit gaat ongetwijfeld to-taal verkeerd, dus ik ga hem lekker opsturen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:19
Wellicht krijg je een iPhone 15 pro max 1TB retour na onderzoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

*knip* Het adviseren om te frauderen is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 29-04-2024 18:41 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:08
*knip* Offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 30-04-2024 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maven82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2024
*knip* Zie topicwaarschuwing.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 01-05-2024 11:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb vandaag het toestel ingepakt en afgeleverd bij een UPS punt. Het is voor mij volstrekt onduidelijk wat er nu gaat gebeuren. Ik verwacht dat ze het toestel innemen en €0 uitbetalen OF het toestel gewoon weer terugsturen naar mij. Ben benieuwd, zeer vreemd retour label :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:46:

Dit gaat ongetwijfeld to-taal verkeerd, dus ik ga hem lekker opsturen :D
Hahaha, ja, als je zoveel geld verloren bent, maar de meeste plezier van maken als kan _/-\o_ :9~

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik krijg een mail van de webwinkel waar ik weinig van begrijp :+
Members only:

Vaag vertaald mailtje, heb ook geen idee welke IMEI ze bedoelen. Die van de Samsung A32 weet ik überhaupt niet, nooit bekeken of doorgegeven.

Zal wel terugmailen dat ik er niks van begrijp :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21
Je kunt natuurlijk altijd het IMEI-nummer van jouw originele telefoon doorgeven (bevestigen?), wie weet komt ie opeens weer boven water.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik zou eerst eens vragen naar het IMEI nummer wat bij hun bekend is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Na 2 week wachten weer reactie:
Members only:

Ik heb maar de IMEI van m'n S23U opgestuurd.. vage mailtjes. Hoe kan ik nou naar de instellingen van m'n telefoon gaan als dit toestel al 3,5 week bij hen ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001

Gaitman

The Real One

stin00 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:09:
Na 2 week wachten weer reactie:

***members only***

Ik heb maar de IMEI van m'n S23U opgestuurd.. vage mailtjes. Hoe kan ik nou naar de instellingen van m'n telefoon gaan als dit toestel al 3,5 week bij hen ligt :+
Slim, en als ze nu bevestigen dat ze de mobiel in hun systeem (ontvangen) hebben staan dan hebben ze het dus wel ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@stin00 Is er nog iets opgedoken?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nee, er is wat over en weer gemaild waarbij de webwinkel bij het verhaal blijft dat ik een verkeerd toestel heb opgestuurd en de boel bedonder. De toon in hun emails vond ik bijzonder naar, er werd mij echt verweten bewust de boel te bedonderen. Ik blijf bij mijn verhaal dat er onderweg of bij de webwinkel iemand mijn telefoon, moedwillig dan wel per ongeluk, heeft verwisseld. Ze willen geen bewijs leveren en stellen ook geen onderzoek in bij UPS. De geschillencommissie was een grote grap, die hebben de case gesloten omdat ik iets verkocht heb ipv gekocht.

Uiteindelijk heb ik vorige week de gare Samsung A32 5G weer ontvangen. Die ligt nu te verstoffen :+ Misschien verkoop ik hem wel aan de webwinkel, dan kan het toestel weer terug naar waar hij vandaan kwam om de circle of life te voltooien. Misschien wordt hij wel per ongeluk verwisseld met een mint condition Samsung Fold 6 van een andere klant.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 18-07-2024 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou wel als gestolen melden als je het emei nummer kan achterhalen, dan heb je tevens aangifte gedaan tegen onbekend.
Ik dacht het emei dan op een zwarte lijst komt te staan

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
stin00 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Uiteindelijk heb ik vorige week de gare Samsung A32 5G weer ontvangen. Die ligt nu te verstoffen :+ Misschien verkoop ik hem wel aan de webwinkel, dan kan het toestel weer terug naar waar hij vandaan kwam om de circle of life te voltooien. Misschien wordt hij wel per ongeluk verwisseld met een mint condition Samsung Fold 6 van een andere klant.
Je zou dat toestel ook kunnen houden voor een leuke korting bij een volgende release. Samsung heeft bijvoorbeeld ook vaak kortingsacties bij nieuwe releases waarbij je een toestel in iedere staat mag opsturen (hoe beter hoe hoger de korting natuurlijk), maar wel met al een redelijk hoog basis bedrag, volgens mij zag ik laatst bij een introductie iets van €300 langskomen voor de Fold modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Staan er misschien nog gegevens op de A32? Misschien is de oude eigenaar te herleiden.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
@stin00 inmiddels nog wat gehoord of andere acties ondernomen?
Zo niet, nog een plan van aanpak of ga je het er maar bij laten zitten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
NicoHF schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:17:
@stin00 inmiddels nog wat gehoord of andere acties ondernomen?
Zo niet, nog een plan van aanpak of ga je het er maar bij laten zitten?
Nee het ligt helemaal stil en er is geen plan van aanpak meer. Hoewel frustrerend laat ik het rusten. De schoen wringt vooral een beetje doordat de webwinkel helemaal geen moeite doet, traag communiceert en niet wil helpen met uitzoeken. Het is de eerste en laatste keer dat ik iets aan een bedrijf verkoop op deze manier. In de toekomst maar gewoon weer V&A en anders Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:07:
[...]

Nee het ligt helemaal stil en er is geen plan van aanpak meer. Hoewel frustrerend laat ik het rusten. De schoen wringt vooral een beetje doordat de webwinkel helemaal geen moeite doet, traag communiceert en niet wil helpen met uitzoeken. Het is de eerste en laatste keer dat ik iets aan een bedrijf verkoop op deze manier. In de toekomst maar gewoon weer V&A en anders Marktplaats.
Jammer dat je verder niks opgeschoten bent en het bedrijf er zo wel mee wegkomt.
Maar begrijp je, op een gegeven moment houdt het ook wel een beetje op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan proberen een EU klachtenprocedure te starten. Daarvoor moet het bedrijf wel meewerken, maar ze zullen waarschijnlijk wel beter opletten.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
• De naam van de winkel mag achterwege blijven, zie Shopping Forum Beleid
• Dit is geen ervaringentopic. Eigen ervaringen horen hier dus niet thuis.