Webwinkel beweert andere smartphone te hebben ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
stin00 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Daar verschillen we dan van mening over. Ik heb op hun site netjes aangegeven dat ik toestel X opstuur en vervolgens concluderen zijn dat het toestel Y is. Vervolgens wordt er niet gevraagd van "Goh meneer, wij hebben een ander toestel aangetroffen dan u heeft aangegeven.. heeft u per abuis het verkeerde toestel opgestuurd? Of het foute toestel aangevinkt? Wat gaat hier mis? Dit wordt daarom voor nu ons nieuwe aanbod. We horen graag van u".

Dat dit allemaal via geautomatiseerde processen/emails gebeurt snap ik, maar daar heb ik geen boodschap aan als klant. Er wordt verder op geen enkele manier contact gelegd. Zij doen een handmatige aanpassing aan mijn verkooporder door het ontvangen toestel aan te passen waardoor er een extreem verschil in het verkooporder komt. Maar ze sturen vervolgens niet een handmatige email met uitleg. Dan is het nog niet eens relevant wat er daadwerkelijk wel met het toestel is gebeurt, de informatievoorziening is gewoon ondermaats.

Maargoed, ik wacht verder af waar ze mee gaan komen.
Ik denk dat we het eens zijn hoor. Ik vind het ook bijzonder dat zo'n failsafe er niet in zit en dat er intern bij de webshop geen rood vlaggetje omhoog komt bij zo'n verschil.

Webshop had het wat zachter kunnen communiceren, maar dat had de conclusie niet anders gemaakt: er is een telefoon verwisseld en dat moet worden opgelost.

Ik hoop dat je conclusies niet terecht zijn/waren en je snel duidelijkheid én het beloofde geld krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Krijg in ieder geval nu vrij adequaat reacties terug:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat schept in ieder geval hoop dat ze er naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
Men vangt meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn
Gewoon rustig blijven, geen gekke reviews schrijven op basis van speculatie.

Een medewerker die dagelijks klagende mensen spreekt (terecht of onterecht) kan soms heel goed afgaan op iemand die daartussen wel rustig en vriendelijk blijft.

Nee dat is niet eerlijk, iedereen zou geholpen moeten worden en je staat in je recht als je het juiste toestel opstuurd.
Echter dat is allemaal theorie en soms moet je ook kijken op welke manier je praktisch je doel gaat halen.

Tot nu toe lijkt het iig goed te gaan en lijkt er iemand onderzoek te doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 05-02-2024 16:04 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Aiii schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:06:
Maar in dit geval komt er waarschijnlijk gewoon een toestel binnen, geeft de intake-medewerker een typenummer door en heeft deze zelf helemaal geen prijs of iets dergelijks gezien. De rest is gewoon automatisch gegenereerd spul.
Dat zou theoretisch kunnen, ware het niet dat een ongebruikt duur toestel niet te verwarren is met een gebruikt goedkoop toestel met zoveel gebruikssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:31
Hoe vaak lees je dat er opeens een duurder toestel binnen gekomen is, en dat klanten daarom een hoger bod krijgen? Het gaat altijd één kant op.

[ Voor 17% gewijzigd door Noshi op 06-02-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:57
Noshi schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:03:
Hoe vaak lees je dat er opeens een duurder toestel binnen gekomen is, en dat klanten daarom een hoger bod krijgen? Het gaat altijd één kant op.
Beetje off-topic, maar dit is ook een beetje een biased view. Nu zal het scenario zoals hier nu gebeurt vast vaker voorkomen, maar ik verwacht ook niet dat mensen die opeens veel meer ontvangen hier komen klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Noshi schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:03:
Dat is sowieso de moeilijkheid van online verkopen. De staat en waarde die de klant toekent aan een product zal altijd anders zijn dan wat een bedrijf doet.

Het schuurt ergens wel dat het nooit hoger gewaardeerd wordt. Zover mijn ervaringen reiken is het altijd zo dat als klant staat X aangeeft dat het bedrijf hier ofwel in meegaat ofwel een verlaging voorstelt. Het is nooit eens dat het omhoog gaat, dat lijkt de gratis winstpakker voor het bedrijf te zijn. Een truuk die je kan toepassen is om je items altijd als helemaal perfect aan te merken en op te sturen en te zien wat er gebeurd. Maar helemaal eerlijk is het eigenlijk niet dat de classificatie bij de klant wordt neergelegd en alleen als het slechter is er actie wordt ondernomen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
*knip* Offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 06-02-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Yorinn schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:48:
[Modbreak] Eigen ervaringen mogen achterwege blijven hier. Dit is geen ervaringentopic en helpen TS ook niet verder met z'n probleem. [/]
Members only:

Ik wil dit topic graag zuiver houden over het geschil van telefoon verwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door NeFoRcE op 06-02-2024 12:44 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Die foto's staan stonden al dagen online, ook met het leesbare IMEI op de sticker aan de achterzijde.

[ Voor 7% gewijzigd door Peatsmoke op 06-02-2024 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Update: de klantenservice heeft na 2 dagen nogmaals een mail gestuurd, waarschijnlijk omdat ik via meerdere van hun emailadressen contact probeerde te leggen:
Members only:

Het blijft dus afwachten, ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Ze zijn er dus in ieder geval mee bezig.

Verder ook wat automatisch gegenereerde mailtjes dat ik een beslissing moet maken tussen het nieuwe bedrag accepteren OF het onbekende Samsung toestel laten 'terugsturen'. Maar die negeer ik voor nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou vandaag een nietszeggend eindoordeel gekregen waar ik al bang voor was:
Members only:

Verder geen foto's of andere bewijzen en ze beweren dat het pakket onbeschadigd zo is binnengekomen.

Tijd dus voor de volgende stap. Ik ga een geschil aanmaken bij de geschillencommissie, dat schijnt de kortse weg te zijn: https://www.degeschillenc...u-niet-tot-een-oplossing/

Iemand nog tips? Bijv @fopjurist ? Ik weet van een andere gedupeerde dat hij dit heeft gedaan en in het gelijk is gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Let even op hoe de voorwaarden zijn van de geschillencommissie sommige zijn echt diep triest te noemen en ontnemen je eigenlijk meer rechten dan dat ze je profijt kunnen bieden.

Mogelijk dat andere stappen verstandiger zijn om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:43
stin00 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:05:

***members only***

Verder geen foto's of andere bewijzen en ze beweren dat het pakket onbeschadigd zo is binnengekomen.

Tijd dus voor de volgende stap. Ik ga een geschil aanmaken bij de geschillencommissie, dat schijnt de kortse weg te zijn: https://www.degeschillenc...u-niet-tot-een-oplossing/

Iemand nog tips? Bijv @fopjurist ? Ik weet van een andere gedupeerde dat hij dit heeft gedaan en in het gelijk is gesteld.
Best heftig dit en ik had een beetje hoop dat het goed zou komen, succes er mee in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
stin00 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:05:

***members only***

Dan zou ik ook je reviews weer aanscherpen!

Ik had nog hoop. Maar blijkbaar is dit dus geen zuivere club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja erg jammer allemaal, ik had goede hoop omdat de klantenservice ineens om m'n S23U factuur vroeg en het zou bekijken.. maar helaas.

Iemand nog tips voor wat ik naar ze mail? Ik wil aangeven dat ik aangifte heb gedaan en het bij de geschillencommissie ga neerleggen. Moet ik ze nogmaals sommeren het uit te zoeken en aangeven dat ik een oplossing verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:34
*knip* Dit topic is niet bedoeld om shopervaringen te delen.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:29
mrc4nl schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:56:
[...]
Wat voor waarde heeft het het vooraf aanmelden dan nog eigenlijk?
Je over te halen hun service te gebruiken, omdat je ziet wat zij jou 'gegarandeerd' bieden. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
*knip* Offtopic. Deze vragen zijn eerder al beantwoord in dit topic, daarnaast is dit geen ervaringentopic en mogen eigen ervaringen achterwege blijven.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2024 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:28
stin00 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:58:
Ja erg jammer allemaal, ik had goede hoop omdat de klantenservice ineens om m'n S23U factuur vroeg en het zou bekijken.. maar helaas.

Iemand nog tips voor wat ik naar ze mail? Ik wil aangeven dat ik aangifte heb gedaan en het bij de geschillencommissie ga neerleggen. Moet ik ze nogmaals sommeren het uit te zoeken en aangeven dat ik een oplossing verwacht?
Heeft de doos waarop de telefoon in zat geen verzendlabel met de verzend code?

Je hebt een S23 opgestuurd, in die doos met dát verzendlabel. Ik zou eens vragen waar je toestel gebleven is met vraag naar het bewijs van hun claim, dat in die doos met jou verzendlabel een Galaxy zou zitten.
Je kan dit verzoek beargumenteren dat je bezig bent om een aangifte op te zetten en dat je daarom graag deze informatie wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

Chorro schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Je over te halen hun service te gebruiken, omdat je ziet wat zij jou 'gegarandeerd' bieden. Niet meer, niet minder.
ik bedoel dat je op de website kijkt wat ze voor een telefoon willen geven, maar dat niet op de order vermeld zodat de ontvangende partij het pas weet bij het openen van de doos.

maar goed dat zal wel niet zo werken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
*knip* Offtopic. Hier had je beter een TR voor kunnen maken.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:20
Heb je het serienummer en IMEI nummer nog van de S23? Opgeven als vermist / gestolen. IMEI nummers werden toch geblokkeerd door providers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:36
Aangifte doen van verduistering en deze toko vorderen binnen 14 dagen de overeen gekomen som te betalen.

Gewoon de civielrechterlijke weg volgen, niet de geschillencommissie gebruiken. Onthou; wie betaalt, bepaalt.

Je lijkt voldoende bewijs te hebben.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

zx9r_mario schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:58:
Heb je het serienummer en IMEI nummer nog van de S23? Opgeven als vermist / gestolen. IMEI nummers werden toch geblokkeerd door providers?
v
stin00 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:13:

Zojuist maar aangifte gedaan van internetoplichting en daar het IMEI + serienummer ingevuld.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo te lezen is er nog wel wat hoop via de geschillencommissie?
Aldusso in "Swappie / Sobby / Rebuy ervaringentopic"
Maar gelukkig via de Geschillencommissie in het geljik gesteld, netjes op hoorzitting bewijs geleverd. *webshop* moet nu het volledige bedrag + kosten vergoeden. Aangezien *webshop* niet reageert, geldt er nakomingsgarantie van de brancheorganisatie waar ze zijn aangesloten. Uiteindelijk betalen ze.

[ Voor 52% gewijzigd door YakuzA op 08-02-2024 13:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
*knip* Reageer dan niet, als je niets hebt toe te voegen.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
In mijn nogmaals verwijderde bericht had ik gevraagd of je dit allemaal had gedaan en ik wist dat dit niet zo was en werd ik aangewezen om de topic te lezen. .
Slaat nergens op van UPS en waarschijnlijk dat winkel bewust UPS kiest en misbruik maakt omdat het niet aantoonbaar is.

Anyway, mail ze dit allemaal toe en aangifte heb je al gedaan lees ik.
Inmiddels gezien ze ontkennen toch op een nette manier dreigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Heb je de Webwinkel ook al gevraagd naar een foto van het tracking number? En dan bij die vraag een foto sturen van het tracking number dat jij hebt gekregen.

Daar kunnen ze zich niet onderuit lullen. Jij hebt namelijk van hun het tracking nummer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Members only:

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
In 2021 had het bedrijf 180 mio omzet

En dan is het bedrijfsmodel opzettelijk dure telefoons verduisteren?

Zal eerder liggen in hele starre, geautomatiseerde processen en 'efficient' ingerichte 'service' afdelingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 09-02-2024 11:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Mocht je de A32 ontvangen, controleer dan ook zeker het serienummer op https://stopheling.nl/nl

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:29
slaay schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:45:
Mocht je de A32 ontvangen, controleer dan ook zeker het serienummer op https://stopheling.nl/nl
Dat serienummer moet zelfs wettelijk verplicht geregistreerd staan in de database. Niet alleen de A32, maar ook de S23 van TS. Het is een Duits bedrijf maar moet voor zover ik weet aan Nederlandse wetgeving voldoen (want opereert in Nederland via .NL domein).

Niet voldoen aan het Digitaal Opkopers Register (DOR) is groot probleem en kan flinke gevolgen hebben. Wie weet heeft TS hier wat extra gewicht aan.

PS ik oordeel niet of dit bedrijf het voor elkaar heeft met het DOR. Op de site wordt nergens geïnformeerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Member only tag voorkomt trouwens alleen dat het niet door zoekmachines gevonden kan worden.
Maar iedereen die ingelogd staat kan dit gewoon lezen, het biedt dan ook geen enkele veiligheid als je bang bent dat de shop mee leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Acid Vendetta schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Dat serienummer moet zelfs wettelijk verplicht geregistreerd staan in de database. Niet alleen de A32, maar ook de S23 van TS. Het is een Duits bedrijf maar moet voor zover ik weet aan Nederlandse wetgeving voldoen (want opereert in Nederland via .NL domein).

Niet voldoen aan het Digitaal Opkopers Register (DOR) is groot probleem en kan flinke gevolgen hebben. Wie weet heeft TS hier wat extra gewicht aan.

PS ik oordeel niet of dit bedrijf het voor elkaar heeft met het DOR. Op de site wordt nergens geïnformeerd.
Als ik dit zo lees is dat niet verplicht, ja, ze moeten een registratie hebben (als ze moeten voldoen aan de NL wet in deze), maar dat hoeft als ik deze tekst goed lees niet het DOR te zijn, maar dat mag wel (mogelijk als alternatief voor kleine organisaties?). Maar een eigen inkoop administratie lijkt ook voldoende (door mij dik gedrukt in onderstaande).

https://stopheling.nl/nl/opkopersregister
Ook handelaren in tweedehands goederen hebben een belangrijke taak bij het stoppen van heling. Handelaren zijn namelijk verplicht om elke aankoop van diefstalgevoelige gebruikte en ongeregelde goederen te registreren in een inkoopregister.

Dat kan ook digitaal in het Digitaal Opkopers Register (DOR). Het DOR staat direct in verbinding met de database van de politie met gestolen goederen. Hierdoor kan de politie meteen reageren als een product aangeboden wordt dat van diefstal afkomstig is en waarvan aangifte is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Acid Vendetta schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Als een buitenlandse webwinkel zich richt op een Nederlands publiek, moet een consument minimaal het beschermingsniveau worden geboden dat het Nederlandse recht biedt. Niet registreren valt onder het strafrecht, daarvoor gelden andere criteria dan het richten op een Nederlands publiek. De webwinkel opereert vanuit het buitenland en verwerft de goederen ook in het buitenland (het UPS-label dat je krijgt heeft een Duits adres). Het enige aanknopingspunt met Nederland is dat een voorbereidingshandeling hier plaatsvindt (website in Nederland toegankelijk, verzendlabel verstrekt aan iemand in Nederland).

De registratie moet trouwens nog op papier, het DOR is nog niet verplicht. Het bedrijf hoeft de S23 van TS ook niet te registreren als zij die niet heeft verworven of voorhanden heeft.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Als een buitenlandse webwinkel zich richt op een Nederlands publiek, moet een consument minimaal het beschermingsniveau worden geboden dat het Nederlandse recht biedt. Niet registreren valt onder het strafrecht, daarvoor gelden andere criteria dan het richten op een Nederlands publiek. De webwinkel opereert vanuit het buitenland en verwerft de goederen ook in het buitenland (het UPS-label dat je krijgt heeft een Duits adres). Het enige aanknopingspunt met Nederland is dat een voorbereidingshandeling hier plaatsvindt (website in Nederland toegankelijk, verzendlabel verstrekt aan iemand in Nederland).

De registratie moet trouwens nog op papier, het DOR is nog niet verplicht. Het bedrijf hoeft de S23 van TS ook niet te registreren als zij die niet heeft verworven of voorhanden heeft.
Precies.
De werkelijkheid in het echte leven ligt vaak ver verwijderd van de werkelijkheid die geschetst wordt op GOT.
Er wordt veel geroepen en ik weet onvoldoende van het civiel recht om er echt uitspraken over te doen. Zoals ik het nu lees, is het een civielrechtelijke zaak en zal de voorlopige aangifte niet tot een definitieve aangifte leiden.
Ik ben vooral geïnteresseerd omdat de casus, zeker omdat er al vergelijkbare casussen zijn, een precedent gaan scheppen en in de toekomst mogelijk fraude in de hand gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zojuist email ontvangen:
Members only:

Ik weet niet waarom ik met meervoud word aangesproken en ze een S23 vermelden ipv S23 Ultra :+ Maar het contact zal voor nu dus via Thuiswinkel Waarborg lopen. Ze leveren overigens geen bewijsfoto's met de mail, dus ik ben erg benieuwd welk bewijs ze beweren te hebben.

Ik verwacht weinig van de Thuiswinkel klacht en zal vervolgens een geschil aanmaken via degeschillencommissie. Dan wordt er een commissie aangesteld en volgt er ook een zitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@stin00 Jij bent degene die bepaalt waar je de zaak aanhangig maakt. Dat bepalen zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:19:
@stin00 Jij bent degene die bepaalt waar je de zaak aanhangig maakt. Dat bepalen zij niet.
Ach ik had al een klacht bij Thuiswinkel lopen, daar mogen ze eerst wel even op reageren met wat bewijs. Dat is zo'n 10 dagen geleden, dus ik wacht deze week nog even hun reactie af. Daarna zal het hoe dan ook via de geschillencommissie verder gaan.

Ik blijf het bizar vinden dat mijn S23 Ultra verdwenen is en dus ook niet in de database van Rebuy staat. Bij een verwisseling zou mijn telefoon toch boven moeten drijven ergens. Ben erg benieuwd waar m'n toestel nu daadwerkelijk is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:15

ManiacsHouse

Scheisse!

stin00 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:28:
Zojuist email ontvangen:

***members only***

Ik weet niet waarom ik met meervoud word aangesproken en ze een S23 vermelden ipv S23 Ultra :+ Maar het contact zal voor nu dus via Thuiswinkel Waarborg lopen. Ze leveren overigens geen bewijsfoto's met de mail, dus ik ben erg benieuwd welk bewijs ze beweren te hebben.

Ik verwacht weinig van de Thuiswinkel klacht en zal vervolgens een geschil aanmaken via degeschillencommissie. Dan wordt er een commissie aangesteld en volgt er ook een zitting.
Wat een sneue bende. De toon van het mailtje ook. Wij hebben bewijs/gelijk. Je zou bijna denken dat ze bij voorbaat al bewijs aanmaken... (Okay aanname, maar toch) Verpakking vervalsen oid. En dan foto's maken. Dit riekt echt naar oplichting. En vervolgens geen foto of 'bewijs' sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:17:
[...]

Wat een sneue bende. De toon van het mailtje ook. Wij hebben bewijs/gelijk. Je zou bijna denken dat ze bij voorbaat al bewijs aanmaken... (Okay aanname, maar toch) Verpakking vervalsen oid. En dan foto's maken. Dit riekt echt naar oplichting. En vervolgens geen foto of 'bewijs' sturen.
Ik weet niet of hun toon komt doordat ik er zelf aanvankelijk redelijk met gestrekt been in ging.. maar dat kwam vooral door de hele situatie. Ze gingen er direct vanuit dat ik de boel fles en slechte intenties heb. Niet erg klantvriendelijk om alles met automatische mailtjes af te handelen, zeker als het om een verschil van 780 euro gaat.

Vrijdag 16 feb loopt de beslissingstermijn af van hun aanbod zie ik. Ik zal dus volgende week wel een waardeloos toestel binnen krijgen. Ben toch wel benieuwd in wat voor doos het zit en wat ik precies ontvang 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38
Het is niet mogelijk dat in het verzendproces de telefoon vervangen is? Dan hebben jullie beide gelijk, S23 gestuurd, maar is een A23 ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

franssie

Save the albatross

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:38:
Het is niet mogelijk dat in het verzendproces de telefoon vervangen is? Dan hebben jullie beide gelijk, S23 gestuurd, maar is een A23 ontvangen.
Dat kan, maar dan zullen zij dat moeten aantonen. Lijkt me voor een bedrijf dat zulke dure spullen verhandelt onbestaanbaar dat ze hun proces niet zo hebben ingericht dat ze unboxing vastleggen. En al is dat zo, zij hebben de vervoerder bepaald dus dat lijkt me ook onder hun risico te vallen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:38:
Ja die optie is er ook nog, dat er bij UPS iets 'mis' is gegaan. Aangezien mijn unieke verzendlabel op de doos zat moet er iemand onderweg mijn pakket hebben opengemaakt, telefoon hebben verwisselt en weer dicht getaped. Maar gelukkig geeft de webwinkel aan dat ze over voldoende bewijs bezitten, dus dan kan ik zien in welke hoedanigheid mijn pakket daar is aangekomen. Het pakket zat rondom vast met zwarte ducttape van de bouwmarkt, dat doet ook niet iedereen.

Ik heb UPS vorige week gebeld maar ik kon geen case aanmaken. Het verzendlabel is gegenereerd en betaald door de webwinkel, ik had zelf ook geen keuze in de wijze van verzending. Ik heb maar aan de webwinkel gevraagd of zij een case bij UPS kunnen aanmaken omdat zij in feite de opdrachtgever waren bij de koerier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
YakuzA schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:10:
In de shopreviews geven de kopers 3 of 4 sterren en de verkopers 1 ster:

***members only***

Lijkt me idd wel duidelijk waar ze de winst pakken.
Zie bijv. deze review:
Iphone 14 Pro Max besteld. Uiteindelijk beviel niet en geretourneerd.
Members only:
informeerde daarna dat ze een andere telefoon retour hebben gekregen.
Een Samsung A50, wij hebben zelf geen Samsungs. Dus zeker niet van ons.
Precies zo'n verhaal weer. Als je verder leest, komt het veel vaker voor dat apparaten verwisseld worden (altijd in het nadeel van de gebruiker natuurlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 20-02-2024 09:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:31
*knip* Speculeren is niet nodig.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 12-02-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Als je verdergaat met de geschillencommissie dan denk ik dat je weinig succes gaat boeken, naast dat zei ongelofelijk traag werken en het je 50 euro kost checken ze voornamelijk of de procedures correct zijn gevolgd dus of ze je een email hebben verzonden, of ze reacties hebben gegeven of ze betalingen en retourzendingen hebben uitgevoerd, inhoudelijk blijft het een wellus/nietus discussie en daar mengen zei zich ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Gamebuster schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Zie bijv. deze review:

[...]

Precies zo'n verhaal weer. Als je verder leest, komt het veel vaker voor dat apparaten verwisseld worden (altijd in het nadeel van de gebruiker natuurlijk).
Ja, niemand die een review achter gaat laten "Samsung A50 opgestuurd,
Members only:
geeft aan een iPhone 14 ontvangen te hebben en hebben me 5-dubbel uitbetaald. Prima service!" :o

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-02-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
henri86 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:57:
[...]

Members only:
geeft aan een iPhone 14 ontvangen te hebben en hebben me 5-dubbel uitbetaald. Prima service!" :o
Wel als het gaat om vergelijkbare toestellen, maar het gaat altijd om drastische prijsverschillen.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-02-2024 09:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Gamebuster schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Wel als het gaat om vergelijkbare toestellen, maar het gaat altijd om drastische prijsverschillen.
Wat ik bedoel is dat, tenzij ze/een medewerker de boel volledig flessen, in theorie ook bij een klant exact het omgekeerde tegelijkertijd moet gebeuren en dat die dan 'wijselijk' hun mond houden.
Al zou je zeggen dat
Members only:
in het systeem eenvoudig moet kunnen nagaan om dit omgekeerde inderdaad bij een andere klant heeft plaatsgevonden. Dus wanneer door een klant aangegeven wordt een iPhone opgestuurd te hebben maar een herziene prijsopgave voor een Samsung krijgt, nagaan of er naar een andere klant een herziene prijsopgave gestuurds is voor een iPhone in plaats van de aangemelde Samsung.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-02-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henri86 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Wat ik bedoel is dat, tenzij ze/een medewerker de boel volledig flessen, in theorie ook bij een klant exact het omgekeerde tegelijkertijd moet gebeuren en dat die dan 'wijselijk' hun mond houden.
Al zou je zeggen dat
Members only:
in het systeem eenvoudig moet kunnen nagaan om dit omgekeerde inderdaad bij een andere klant heeft plaatsgevonden. Dus wanneer door een klant aangegeven wordt een iPhone opgestuurd te hebben maar een herziene prijsopgave voor een Samsung krijgt, nagaan of er naar een andere klant een herziene prijsopgave gestuurds is voor een iPhone in plaats van de aangemelde Samsung.
Nee, en waarom ook ?
De dure verdwijnen in verkoop. Van veel gelezen reviews is er altijd een duur toestel bij betrokken die wordt omgewisseld voor goedkope serie Samsung.
Of een bedrijf 120miljoen omzet boekt zegt ook niks over deze praktijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 20-02-2024 09:16 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:52:
[...]

Ja die optie is er ook nog, dat er bij UPS iets 'mis' is gegaan. Aangezien mijn unieke verzendlabel op de doos zat moet er iemand onderweg mijn pakket hebben opengemaakt, telefoon hebben verwisselt en weer dicht getaped. Maar gelukkig geeft de webwinkel aan dat ze over voldoende bewijs bezitten, dus dan kan ik zien in welke hoedanigheid mijn pakket daar is aangekomen. Het pakket zat rondom vast met zwarte ducttape van de bouwmarkt, dat doet ook niet iedereen.

Ik heb UPS vorige week gebeld maar ik kon geen case aanmaken. Het verzendlabel is gegenereerd en betaald door de webwinkel, ik had zelf ook geen keuze in de wijze van verzending. Ik heb maar aan de webwinkel gevraagd of zij een case bij UPS kunnen aanmaken omdat zij in feite de opdrachtgever waren bij de koerier.
6 pagina's met verdenkmakingen aan het adres van een bedrijf en dan tussen neus en lippen door toegeven dat het ook ergens anders misgegaan had kunnen zijn. (en waarschijnlijk veel logischer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gamebuster schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:48:
[...]

De incidentele particuliere gebruiker die een hogere prijs terugkrijgt dan verwacht gaat daar ook geen review over schrijven me dunkt.
Als dat überhaupt gebeurd natuurlijk.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

jeroenkb schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:45:
[...]

6 pagina's met verdenkmakingen aan het adres van een bedrijf en dan tussen neus en lippen door toegeven dat het ook ergens anders misgegaan had kunnen zijn. (en waarschijnlijk veel logischer)
Het transport is de verantwoordelijkheid van de webshop. Zij hebben het verzendlabel aangemaakt. De webshop beschuldigt de TS. Webshop heeft ook nog niet aangegeven dat het bij het transport kan liggen. En TS heeft dat wel geprobeerd, maar kan geen zaak aanmaken bij de transporteur.
Dus dan nog is het de verantwoordelijkheid van de webshop.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:30
Boos of Kassa anders benaderen? Ik denk dat je daar de kortste klap mee bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30
*knip* Speculeren is niet nodig.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2024 21:07 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
henri86 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:57:
[...]

Members only:
Je zou als Kassa/Boos/Rader voor de grap eens moeten doen. Kijken wat hun antwoord is.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 20-02-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bobbo90 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:52:
Boos of Kassa anders benaderen? Ik denk dat je daar de kortste klap mee bereikt.
Boos heb je weinig aan, *knip*, dit voegt weinig toe ;)

Radar of Kassa maak je meer kans.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 14-02-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:01:
[...]

Boos heb je weinig aan, [mbr]*knip*, dit voegt weinig toe ;)[/]

Boos heeft een laag oplossingspercentage, dus voegt wel degelijk iets toe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
@stin00

Hoe zit het met de aangifte die je gedaan hebt, is daar inmiddels al duidelijkheid over?
Zodra het concept omgezet is naar een aangifte, wordt het IMEI in elk geval in het register van gestolen/verduisterde goederen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:01:
[...]

Boos heb je weinig aan, [mbr]*knip*, dit voegt weinig toe ;)[/]

Ik zal deze week eens een mail naar Radar en Kassa sturen. Het is altijd al een droom geweest om daar als boze gedupeerde in de zaal te zitten.
Peatsmoke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:42:
@stin00

Hoe zit het met de aangifte die je gedaan hebt, is daar inmiddels al duidelijkheid over?
Zodra het concept omgezet is naar een aangifte, wordt het IMEI in elk geval in het register van gestolen/verduisterde goederen te staan.
Status: Aangifte ontvangen.

Het is nog steeds een concept, ondercapaciteit hè. Voel ook wat zinloos om hier aangifte van te doen, maar heb het gewoon nodig om het IMEI/serienummer in de heling database te krijgen en om aan te tonen dat het 'menens' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moet je ook aangeven dat jij niet de enige bent, zoals in veel reviews te lezen is, en het ervaringen topic

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:04:
Moet je ook aangeven dat jij niet de enige bent, zoals in veel reviews te lezen is, en het ervaringen topic
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:02:
Status: Aangifte ontvangen.

Het is nog steeds een concept, ondercapaciteit hè. Voel ook wat zinloos om hier aangifte van te doen, maar heb het gewoon nodig om het IMEI/serienummer in de heling database te krijgen en om aan te tonen dat het 'menens' is.
Eigenlijk vrees ik ook dat het afgedaan wordt als een civiel geschil, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik denk eerder dat de casus ligt te wachten om besproken te worden, want normaal gesproken zou je inmiddels wel bericht moeten hebben gehad. Je kunt overigens altijd bellen en vragen hoe het er mee zit.
Hackus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:04:
Op Trustpilot scoren ze gemiddeld een 4,2
De niet geverifieerde reviews zijn waardeloos omdat iedereen wel iets kan schrijven. Kwestie van VPN, wat mailadresjes en beginnen te schieten. Handhaving van het verbod op valse reviews is een wassen neus in Nederland.
De meeste negatieve reviews gaan over aankopen en niet over verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
En als het niet de webshop is, maar iemand bij het transport bedrijf?

Loop je nu lekker het risico op een smaad klacht van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jeroenkb schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Dat is ook al een aantal keer voorbijgekomen in dit topic.
Smaad is echt een stap verder overigens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hopelijk kom je er zo verder mee.
Misschien kan je nog meer lotgenoten vinden, op Pepper zullen er ook wel meer zijn die hun oude smartphone daarheen gestuurd hadden.
Misschien zijn er meer gedupeerde.

Samen sta je sterker

[ Voor 3% gewijzigd door NicoHF op 14-02-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
jeroenkb schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Loop je nu lekker het risico op een smaad klacht van het bedrijf.
De webshop helpt me niet met een case aanmaken bij UPS, ondanks dat ik dit vriendelijk gevraagd heb. Zij gaan ervanuit dat ik de dader ben, dus die 'smaad' werkt twee kanten op. Ik heb UPS gebeld en ik mag/kan geen onderzoek starten omdat ik niet de opdrachtgever ben.. daar kom ik dus niet mee verder. Dat ligt echt aan de webwinkel die me geen koerier keuze gaf en een foutief label aanmaakt waar standaard 2.0KG op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:13:
[...]

De webshop helpt me niet met een case aanmaken bij UPS, ondanks dat ik dit vriendelijk gevraagd heb. Zij gaan ervanuit dat ik de dader ben, dus die 'smaad' werkt twee kanten op. Ik heb UPS gebeld en ik mag/kan geen onderzoek starten omdat ik niet de opdrachtgever ben.. daar kom ik dus niet mee verder. Dat ligt echt aan de webwinkel die me geen koerier keuze gaf en een foutief label aanmaakt waar standaard 2.0KG op staat.
Dat is heel wat anders dan stellen dat deze webwinkel GSM's verdoezelt...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:23
Ik vraag me toch af hoe dat juridisch in elkaar gaat steken, want ik zie het volgende:
-Pakket ingepakt met een s23 ultra, daar heb je foto's van.
-Pakket verzonden op kosten en risico webwinkel
-Je hebt een aankoopbewijs van de S23 ultra
-Je hebt aangifte gedaan
-Webwinkel weigert een onderzoek bij de koerier in te stellen
-Webwinkel weigert foto's van het aangekomen pakket aan te leveren

Ik ben totaal geen advocaat, maar als ik dit zo even opsom dan lijkt het mij dat de webshop juridisch gezien toch wat steken heeft laten vallen en ik ben heel benieuwd hoe een rechter hiernaar kijkt. Van wat ik weet lijkt het alsof je toch best wel een zaak zou hebben, maar mogelijk sla ik ook de plank mis :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Webwinkel beweert een pakket te hebben ontvangen vanuit de door hen gekozen verzendpartij. Er is nergens sprake dat het pakket onderweg is geopend. Webwinkel levert geen enkel bewijs, alleen dat zij beweren dat TS een Samsung A32 heeft gestuurd(dit is een toestel met nieuwwaarde van 260,- ) Terwijl er een Samsung S23 Ultra 512GB is verzonden (nieuwwaarde van 1149,-) Het zou wel toevallig zijn dat er vaker dure toestellen verdwijnen, onderweg naar deze webwinkel. Verder is de webwinkel verantwoordelijk voor verzenden, aangezien zij de verzendpartij hebben gekozen, en dus een overeenkomst mee hebben. Het zou dus betekenen dat, volgens leden hier, de verzender, net de dure toestellen weet te onderscheppen.....

Een iPhone 8 verkopen voor 130,- zal wel goed gaan. het heeft geen nut om die te verwisselen. Het gaat niet alleen mis met verkopen aan hen, maar ook met gekochte retourneren binnen wettelijke bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Het blijft hun woord tegen dat van de TS. De gemaakte foto's zouden in een strafrechtelijke zaak geen bewijs vormen, want je ziet nergens wat er gebeurde na het maken van de foto door TS en de foto's die gemaakt worden bij aankomst. Misschien dat in een civiele zaak anders beslist wordt, maar ik denk dat de webshop dan wel kan sluiten.
De reviews stellen ook niet zo heel veel voor, want er zijn ook op Trustpilot mensen die over dezelfde zaak 4x klagen en 1* geven.
Dat ze geen bewijs overhandigen aan de tegenpartij (TS), zullen ze een reden voor hebben, ik denk ook niet dat het redelijk is om dat nu nog te eisen. Bij de geschillencommissie zullen ze, als ze er over beschikken, met bewijs op tafel komen.
Voor de rest is het afwachten of de aangifte vervolgt gaat worden, als er al een definitieve aangifte volgt en op de uitspraak vd geschillencommissie.

• Muismat1991
Peatsmoke schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:44:
Het blijft hun woord tegen dat van de TS. De gemaakte foto's zouden in een strafrechtelijke zaak geen bewijs vormen, want je ziet nergens wat er gebeurde na het maken van de foto door TS en de foto's die gemaakt worden bij aankomst. Misschien dat in een civiele zaak anders beslist wordt, maar ik denk dat de webshop dan wel kan sluiten.
Dit zal ook nooit een strafrechtelijke zaak worden, daar is het belang veel te laag voor. In een civielrechtelijke zaak, wat heel goed mogelijk zou zijn, denk ik dat TS een redelijke kans maakt. Rechters kijken daar naar wat aannemelijk is en ik denk dat TS zijn zaak wel erg aannemelijk zou kunnen maken. Als er ook nog uit te vogelen is waar die Galaxy A32 of wat het ook is origineel vandaan komt, dan zou TS waarschijnlijk heel sterk staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Members only:

[ Voor 26% gewijzigd door stin00 op 15-02-2024 14:00 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Peatsmoke schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:44:
De reviews stellen ook niet zo heel veel voor, want er zijn ook op Trustpilot mensen die over dezelfde zaak 4x klagen en 1* geven.
Dat ze geen bewijs overhandigen aan de tegenpartij (TS), zullen ze een reden voor hebben, ik denk ook niet dat het redelijk is om dat nu nog te eisen. Bij de geschillencommissie zullen ze, als ze er over beschikken, met bewijs op tafel komen.
Voor de rest is het afwachten of de aangifte vervolgt gaat worden, als er al een definitieve aangifte volgt en op de uitspraak vd geschillencommissie.
Dit is al vaker besproken waar je op mij en mrmrmr reageerde. Het lijkt er op dat je TS niet gelooft en de reviews ook niet.

Om een zaak te voorkomen kan de webwinkel nu al bewijs leveren. wat ook normaal is, als dat er überhaupt is.
Net zoals een reparateur gelijk doet zie zgn vochtschade wil aangeven, om garantie af te wijzen.

wij hebben geconstateerd dat u een Samsung A32 toestel hebt verzonden, voldoet niet.
Waaruit blijkt dat ?
Zijn er foto's dan wel video van het uitpakken ?
Als dat er is, is TS de lul. dan is de zaak gelijk klaar.
TS kan aannemelijk maken dat hij vanuit zuivere motieven heeft gehandeld.
Hackus schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:38:
Een valse aangifte doen is gewoon strafbaar. Zoals eerder gezegd is speculeren op fraude niet van belang hier. Als je aankoopfactuur hebt, foto/video van inpakken en verzendbewijs voldoet dat als bewijs. Het recht gaat in 1e instantie uit van "handelend vanuit zuivere motieven". volgens mij zijn het ook de regels hier op GoT.
Je moet wel erg dom zijn als je aangifte doet, terwijl je zelf donders goed weet dat je fout zit. wat oa door een camerabeelden van ontvanger bevestigt kan worden. steeds meer bedrijven beveiligen hun afdelingen met meer camera's. Is ook normaal natuurlijk, want ze moeten zichzelf dus 'beveiligen' tegen mensen die een RX6400 terugsturen in doos van 7900XTX !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muismat1991
Het enige wat ik je mee kan geven is niet te veel nadenken over wat de andere partij doet. Blijf echt bij jezelf, dus jij hebt een S23 ultra ingepakt, jij hebt die opgestuurd, jij wordt nu opgezadeld met een verlies van een paar honderd euro.

Wat de webwinkel doet, UPS doet, de buurvrouw doet zou ik niet over speculeren en voor zichzelf laten spreken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Zoals ik hier: Dennism in "Webwinkel beweert andere smartphone te hebben ontvangen" al aangaf, die reviews lijken niet zo spannend of schokkend zijn. Als een bedrijf van deze grootte in, dat door Tweakers actief op Tweakers.net relatief veel gebruikt lijkt te worden bij nieuwe telefoon releases in een paar jaar tijd 'slechts' (iedere slechte review is er een teveel natuurlijk, mits de klacht terecht is, maar procentueel gezien kijkende naar het aantal transacties dat ze lijken te hebben ziet het er niet heel schokkend uit) een +-tiental negatieve reviews weet te scoren, wijst dat nu niet direct op een soort van georganiseerde misdaad of oplichting waar sommigen hier op speculeren, dan zou het review technisch allemaal wel een stuk erger zijn, en, dan zou een bedrijf het ook niet zo lang volhouden vermoed ik.

Ik zou er nog steeds vanuit gaan, op basis van de informatie die te vinden over dit bedrijf, dat de grootste kans is dat er simpelweg ergens een fout is gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 15-02-2024 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Ben erg benieuwd naar de afloop van deze zaak en hoop op een goed einde!

Ik waardeer dat tweakers elkaar altijd willen helpen maar ik heb de laatste pagina('s) bijna alleen maar reacties gelezen met "ik denk" "ik neem aan" "waarschijnlijk" "het is goed mogelijk dat" etc. oftewel niemand weet blijkbaar hoe dit (juridisch) exact zit. Zouden we het gewoon bij de feiten kunnen houden en de TS helpen met zijn vragen i.p.v. massaal speculeren?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dennism schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:07:
[...]

Zoals ik hier: Dennism in "Webwinkel beweert andere smartphone te hebben ontvangen" al aangaf, die reviews lijken niet zo spannend of schokkend zijn. Als een bedrijf van deze grootte in, dat door Tweakers actief op Tweakers.net relatief veel gebruikt lijkt te worden bij nieuwe telefoon releases in een paar jaar tijd 'slechts' (iedere slechte review is er een teveel natuurlijk, mits de klacht terecht is, maar procentueel gezien kijkende naar het aantal transacties dat ze lijken te hebben ziet het er niet heel schokkend uit) een +-tiental negatieve reviews weet te scoren, wijst dat nu niet direct op een soort van georganiseerde misdaad of oplichting waar sommigen hier op speculeren, dan zou het review technisch allemaal wel een stuk erger zijn, en, dan zou een bedrijf het ook niet zo lang volhouden vermoed ik.

Ik zou er nog steeds vanuit gaan, op basis van de informatie die te vinden over dit bedrijf, dat de grootste kans is dat er simpelweg ergens een fout is gemaakt.
Neemt niet weg dat de webwinkel verantwoordelijk hiervoor is, en niet TS !
TS zit ermee in zijn maag, wat Tweakers verder te maken heeft met de werkwijze ontgaat me geheel. dat zij in PW staan heeft ook geen enkele meerwaarde. Men handelt Europees. Ook zegt de beoordeling van de Duitse consumentenbond(2022) niks

• jeroenkb
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:07:
[...]

Helemaal eens.

Bedrijf deed in 2021 180 miljoen omzet. En dan zou hun bedrijfsmodel het verduisteren van dure telefoons zijn 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:40:

Wat Tweakers verder te maken heeft met de werkwijze ontgaat me geheel. dat zij in PW staan heeft ook geen enkele meerwaarde. Men handelt Europees. Ook zegt de beoordeling van de Duitse consumentenbond(2022) niks
Ik probeer daar was duiding te geven dat de trend die sommigen menen te herkennen op basis van een paar negatieve reviews waarna men oplichting e.d. begint te roepen, mogelijk geen trend is.

Dat die zaken geen directe relatie hebben met TS zijn casus klopt, maar dat werkt beide kanten op. Die reviews tonen niet aan dat er sprake zou zijn van oplichting op georganiseerde misdaad of iets in die strekking, en ondersteunen dat beeld imho ook niet direct. Ze tonen echter ook niet aan dat TS ergens schuldig aan zou zijn, al denk ik ook niet dat er iemand die verwacht op de in het topic bekende informatie dat TS de boel probeert te flessen.

De winkel en TS hebben tot op heden simpelweg een zakelijk geschil, niet meer en niet minder. Wie daar uiteindelijk verantwoordelijk is, dat zal het juridische traject wanneer nodig wel uitwijzen. Al hoop ik natuurlijk dat dit voor TS niet nodig is en dat zijn toestel ergens gevonden wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 15-02-2024 16:50 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dezelfde discussies worden steeds weer aangeslingerd, daar heeft niemand wat aan denk ik. Ik zal er maar niet meer op in gaan en alleen nieuwe updates blijven posten :)

• Peatsmoke
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Dit is al vaker besproken waar je op mij en mrmrmr reageerde. Het lijkt er op dat je TS niet gelooft en de reviews ook niet.

Om een zaak te voorkomen kan de webwinkel nu al bewijs leveren. wat ook normaal is, als dat er überhaupt is.
Net zoals een reparateur gelijk doet zie zgn vochtschade wil aangeven, om garantie af te wijzen.

wij hebben geconstateerd dat u een Samsung A32 toestel hebt verzonden, voldoet niet.
Waaruit blijkt dat ?
Zijn er foto's dan wel video van het uitpakken ?
Als dat er is, is TS de lul. dan is de zaak gelijk klaar.
TS kan aannemelijk maken dat hij vanuit zuivere motieven heeft gehandeld.
[...]
Ik geloof iedereen op zijn of haar woord, tot het tegendeel bewezen is.
Zo geloof ik de webwinkel dus ook op hun woord en als de doos niet open is gemaakt tussen verzenden en ontvangen is er ofwel een fout gemaakt, of een van beiden liegt.

Als iemand 4x hetzelfde review plaatst, zoals ik met de link aan toon, vind je het dan vreemd dat ik de reviews niet geloof?
Zo zijn er ook verschillende reviews (onder verschillende namen) allemaal kort na elkaar geplaatst die ergens over klagen. Als je ziet hoe het normale patroon van reviews is bij Trustpilot, is dat op zijn minst een opvallende afwijking.
Het feit dat er een verbod is gekomen binnen de EU om valse reviews te plaatsen, zegt toch al genoeg. Er zijn zelfs landen (Italië) die het anoniem plaatsen van reviews helemaal willen gaan verbieden.

[ Voor 22% gewijzigd door Peatsmoke op 16-02-2024 12:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Laten we vanaf hier dan ook weer inhoudelijk verder gaan en met name even wachten tot de TS weer update heeft. We blijven anders herhalen en links en rechts wat moddergooien, voor niemand leuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zojuist een heel kort mailtje van Thuiswinkel Waarborg ontvangen:
Members only:

Ik heb verder nooit bewijsfoto's ontvangen of wat dan ook. Bijzondere situatie. Ook geen enkel woord of hulp over een case bij UPS aanmaken. Volgens mij is er nu officieel een geschil ontstaan en moet ik het via degeschillencommissie gaan spelen. Ik ga me daarover inlezen en laat hier wat horen als ik het geschil heb aangemaakt.

Ik mail thuiswinkel nog even een reactie dat de webwinkel niet meewerkt met bewijsfotos sturen of het aanmaken van een onderzoekscase bij UPS. Ik mail ze ook even mijn bewijsfoto's.

Deze week zal ik bellen met degeschillencommissie voor advies.

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 19-02-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thuiswinkel heb je ook weinig aan, die bemiddeld ook niet écht voor consument.
Je kunt de e-mail beantwoorden met je argumenten, en dit afwachten en tussentijds andere stappen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:48:
Zojuist een heel kort mailtje van Thuiswinkel Waarborg ontvangen:

***members only***

Ik heb verder nooit bewijsfoto's ontvangen of wat dan ook. Bijzondere situatie. Ook geen enkel woord of hulp over een case bij UPS aanmaken. Volgens mij is er nu officieel een geschil ontstaan en moet ik het via degeschillencommissie gaan spelen. Ik ga me daarover inlezen en laat hier wat horen als ik het geschil heb aangemaakt.

Ik mail thuiswinkel nog even een reactie dat de webwinkel niet meewerkt met bewijsfotos sturen of het aanmaken van een onderzoekscase bij UPS. Ik mail ze ook even mijn bewijsfoto's.

Zoals ik al van het begin van dit topic schreef: jij eist, dus jij bewijst.

Ik acht die kans niet erg groot dat je dat bewijs kunt leveren, maar nogmaals ik ben ook geen jurist. Ik heb alleen ervaring in strafrecht en in dat geval zou je te weinig bewijs hebben aan de foto's en een verzendbewijs. Er zijn echter mensen die schreven dat je in het civiel recht minder krachtig bewijs nodig hebt.
Als je verder geen heil ziet in de geschillencommissie, kun je juridische bijstand vragen bij een advocaat, die samen met jou een inschatting maakt van de kans van slagen.
Als je de zaak wint, krijg je de proceskosten terug, verlies je de zaak, heb je die kosten ook aan je broek hangen.
Een zaak voor de geschillencommissie brengen kost een paar tientjes (dacht ik), maar hun uitspraak is niet bindend en afdwingbaar, die van een rechtbank wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Peatsmoke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Een zaak voor de geschillencommissie brengen kost een paar tientjes (dacht ik), maar hun uitspraak is niet bindend en afdwingbaar, die van een rechtbank wel.
Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend maar niet afdwingbaar. Als de uitspraak je niet aanstaat kun je niet naar de rechtbank om de zaak opnieuw te laten behandelen. Dat kan alleen als er procedurele fouten zijn gemaakt of als de uitspraak in strijd is met dwingend recht. Als de uitspraak niet wordt nagekomen, heeft de geschillencommissie soms een nakomingsgarantie en anders kun je alsnog naar de rechtbank. De rechtbank kijkt dan alleen of de procedure goed is doorlopen, de zaak gaat niet opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:48:
Zorg dat je tijdig de stappen onderneemt zoals @fopjurist aangeeft in diverse berichten hierboven. Je stelt ze daarmee formeel aansprakelijk op juridisch correcte wijze.

Let op dat je bij geschillencommissies vaak rechten die je hebt weggeeft. Daarnaast: geschillencommissies worden vaak betaalt door de bedrijven zelf, en het aloude spreekwoord luidt: "wiens brood men eet, diens woord men spreekt". Een rechtbank moet onafhankelijk recht spreken.

Edit: ik zie dat @fopjurist al duidelijk gemaakt heeft wat de nadelen van een geschillencommissie zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door mrmrmr op 19-02-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk gewoon een geschil aanmaken bij degeschillencommissie. Ik vind andere wegen wel erg complex. De webwinkel heeft dit in haar eigen Algemene Voorwaarden op de website staan onder Artikel 18
Members only:
Artikel 18 - Branchegarantie

Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.
Betekent dit dat de webwinkel zich zal houden aan de einduitspraak van degeschillendecommissie? @fopjurist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zojuist email ontvangen dat de webwinkel de Samsung A32 naar me gaat opsturen, ben benieuwd wat voor vaag gaar toestel ik ga ontvangen 8)7 Ik had ook het bod van €142 kunnen accepteren, maar dat weiger ik. Heb dus geen keuze gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door stin00 op 19-02-2024 22:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

stin00 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:01:
Zojuist email ontvangen dat de webwinkel de Samsung A32 naar me gaat opsturen, ben benieuwd wat voor vaag gaar toestel ik ga ontvangen 8)7
Voor vermaak en zekerheid, deel de unboxing video dan maar ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

stin00 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:25:

[...]

Betekent dit dat de webwinkel zich zal houden aan de einduitspraak van degeschillendecommissie? @fopjurist
Praktisch gezien wel. Het betekent niet dat de webwinkel zich aan de uitspraak zal houden, maar wel dat De Geschillencommissie in dat geval bijspringt (tot €10.000).
Ik ben geen fan van De Geschillencommissie maar kennelijk hebben ze in een vergelijkbare zaak de consument in het gelijk gesteld. Als je het geschil aanbrengt, zou ik wel een kopie bijvoegen van die andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:02

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zojuist email ontvangen dat de webwinkel de Samsung A32 naar me gaat opsturen, ben benieuwd wat voor vaag gaar toestel ik ga ontvangen 8)7 Ik had ook het bod van €142 kunnen accepteren, maar dat weiger ik. Heb dus geen keuze gemaakt.
Aanpakken (of niet) en gelijk terugsturen met mededeling dat die niet van jou is (ik zou zeker aangetekend doen en afgifte documenteren)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
Nu heb je 2 opties als het pakket binnenkomt :
1. De winkel bedanken dat ze alsnog de s23 ultra hebben verstuurd :+
2. Zeggen dat je een Nokia 3310 hebt ontvangen, en eisen dat je het verschil qua geld (vergeleken de a32) graag tegemoet ziet.

Eens zien hoe ze dan reageren :+
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
• De naam van de winkel mag achterwege blijven, zie Shopping Forum Beleid
• Dit is geen ervaringentopic. Eigen ervaringen horen hier dus niet thuis.