Nieuwe sidebar

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

deadlock2k schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 03:38:
[...]

Ik en ik heb een visuele beperking waardoor het eigenijk niet makkelijk anders kan. Maar fijn dat omdat het voor jou niet nodig is, het voor iedereen niet nodig is hoor. Fijn dat het comité eruit is en dat er een beslissing bereikt is.
Beide Windows en de meest gangbare Linux shells hebben een zoom functie, een familielid van mij gebruikt dat om de door jouw genoemde reden en is daar naar mijn weten tevreden mee.

Los daarvan is het commercieel gezien volgens mij handiger om een 'hogere toegankelijkheid' functie te hebben waar de minderheid met slecht zicht/behoefte aan voorleesfunctionaliteit voor kan kiezen, in plaats van de meerderheid te laten aanpassen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mschol schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:49:
[...]

verstopt, niet standaard zichtbaar inderdaad, dit valt voor mij onder actief ontmoedigingsbeleid. (maw de keuze voor geen tracker)
Wat voor type device gebruik je dan en hoe breed is je viewport?

De sidebar is breder geworden dan de oude tracker vanwege de verticale balk met de menuopties en omdat we een breakpoint voor een smallere tracker hebben weggegooid. Dit pakt in jouw geval denk ik nadelig uit. Om de tracker standaard uitgeklapt te kunnen weergeven is een viewport van 1480 pixels breed.

Anderzijds: beeldschermen worden al jaren breder. De meeste laptopbeeldschermen zijn ook wel breder dan 1480 pixels. De sidebar geeft ons mogelijkheden om meer met die ruimte te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Femme op 01-02-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
nst6ldr schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:52:
Beide Windows en de meest gangbare Linux shells hebben een zoom functie, een familielid van mij gebruikt dat om de door jouw genoemde reden en is daar naar mijn weten tevreden mee.
Ik kan prima voor mezelf bepalen hoe ik toegankelijkheid inzet. Meestal is het niet nodig omdat er goed over na wordt gedacht.

Sowieso blijft het een "works for me so no problem" opmerking. Kan er niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt me trouwens ook op dat de pagina niet responsive is. Bij gebrek aan een betere term.
Als ik inzoom blijkt het formaat van de pagina statisch. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Maar ik zou verwachten dat de sidebar naar de inhoud zou kruipen alvorens te verdwijnen. Maar dit lijkt niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

crisp

Devver

Pixelated

Saven schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Het is zeker geen renderissue van de browser :) De sidebar toggles (<twk-sidebar>) wordt pas zichtbaar nadat de .sidebar-visible class aan de body wordt toegevoegd.

Daar komt de latency vandaan want die class wordt pas toegevoegd nadat de JS code is ingeladen en verwerkt. Jullie zullen ongetwijfeld een reden hebben (gehad?) om niet vanuit de server die class al mee te geven aan de body. Maar nu de feature live staat lijkt me dat prima om te doen, of beter nog: die (css) "clausule" weg te halen (gewoon geen display:none op dat element)

Maar daarmee is het probleem niet volledig opgelost. Want de sidebar content (<twk-sidbar-pane>) is sowieso nog niet aanwezig in de DOM en wordt pas dynamisch ingeladen na page load.

Beter zou zijn om iig dat element ook al in de DOM op te nemen. De content kun je uiteraard gewoon later vullen.

d:)b
Ah ja, op desktop is has-sidebar al voldoende indicatie dat de sidebar al zichtbaar mag zijn (en sidebar-open voor het paneel). Ik heb daar nu een fix voor klaarstaan. Blijkbaar is mijn desktop dusdanig snel dat dat me niet eerder echt was opgevallen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 13:36
Vreselijk, een soort van menu (tracker) rechts dat links hoort, als je de keus op de bovenbalk neemt allemaal plaatjes en hele artikelen onder elkaar zonder een gemakkelijk overzicht tenzij je eerst de tracker op de verkeerde plaats aanzet.. Ik zat altijd dagelijks op Tweakers en nu steeds minder want niks is meer lekker overzichtelijk. Kan zijn dat het mobiel lekkerder werkt maar ik zit (gelukkig) niet de hele dag met mijn neus in de telefoon.Erg jammer.

C'est moi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 16:45
Ik heb met custom CSS, sidebar tijdelijk naar links verplaatst door het absoluut te positioneren. Knoppen rechts gelaten, omdat anders de state gewist wordt (sidebar blijft anders ingeklapt). Dit als tijdelijke oplossing. Ik gebruikte sidebar vooral voor het lezen van actieve topics.

Mijn resolutie: 3440x1440

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z8sJ5Q7_6RCxzObWkuc2HaxtAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s9MKqH5nAAvkQaGSZeviYY2P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Monkeydancer op 01-02-2024 14:08 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Danny
  • Laatst online: 20-05 14:26
Balk naar linkerkant verplaatst indien ingeklapt.
Zodra je uitklapt blijft deze instelling bewaard en blijft hij na reloads uitgeklapt. De icoontjes staan dan bovenaan de tracker, waardoor er geen tweede balk nodig is.

Verder wat padding aangepast en een vriendelijker scrollbalk en wat teksten kleiner gemaakt zodat de balk sowieso smaller kan als hij is ingeklapt:

Ingeklapt:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2ba235b9de4c0626bb5bd9757653f9d5.png

uitgeklapt:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6aaa773581922ec33216168a1d5407ca.png

custom css op: Fix de nieuwe verslechterde sidebar / sidebar weer links

[ Voor 3% gewijzigd door Danny op 01-02-2024 16:01 ]

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 16:45
Danny schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:58:
Zodra je uitklapt blijft deze instelling bewaard en blijft hij na reloads uitgeklapt. De icoontjes staan dan bovenaan de tracker, waardoor er geen tweede balk nodig is.

Verder wat padding aangepast en een vriendelijker scrollbalk en wat teksten kleiner gemaakt zodat de balk sowieso smaller kan als hij is ingeklapt:

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Heel mooi werk! Ik vind dit een fijne aanpassing en netter. Nog een paar kleine tweaks. Daar zijn wij tweakers voor :*)

P.S: Het mag van mij permanent geïmplementeerd worden.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

deadlock2k schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 03:38:
Ik en ik heb een visuele beperking waardoor het eigenijk niet makkelijk anders kan. Maar fijn dat omdat het voor jou niet nodig is, het voor iedereen niet nodig is hoor. Fijn dat het comité eruit is en dat er een beslissing bereikt is.
Dan wordt het uiteraard een ander verhaal, maar dit soort verspilling van schermruimte :
Monkeydancer schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:35:
Ik heb met custom CSS, sidebar tijdelijk naar links verplaatst door het absoluut te positioneren. Knoppen rechts gelaten, omdat anders de state gewist wordt (sidebar blijft anders ingeklapt). Dit als tijdelijke oplossing. Ik gebruikte sidebar vooral voor het lezen van actieve topics.

Mijn resolutie: 3440x1440

[Afbeelding]

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Is dus echt iets waar ik absoluut niks van moet hebben en eigenlijk gewoon zonde van je mooie grote scherm is :)

Dit :
Femme schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:47:
Anderzijds: beeldschermen worden al jaren breder. De meeste laptopbeeldschermen zijn ook wel breder dan 1480 pixels. De sidebar geeft ons mogelijkheden om meer met die ruimte te doen.
Vind ik dan ook 100% de verkeerde manier van beredeneren hoe je een website of applicatie moet ontwerpen !! :X :| :/

Dat zou betekenen dat als mijn 3 x 1920x1200 setup op een bepaald moment mainstream zou worden er ineens 3840x1200 of 5760x1200 websites op het internet zouden verschijnen :?

Belachelijk... 7(8)7

Doet me denken aan software die tegenwoordig maar gewoon op de markt wordt gezet zonder enige optimalisatie, want "iedereen" heeft toch wel genoeg CPU en RAM en een SSD tegenwoordig... :z
Ekner schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:36:
Ik zat altijd dagelijks op Tweakers en nu steeds minder want niks is meer lekker overzichtelijk.

Kan zijn dat het mobiel lekkerder werkt maar ik zit (gelukkig) niet de hele dag met mijn neus in de telefoon.
Erg jammer.
+1 ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny
nero355 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:01:

Is dus echt iets waar ik absoluut niks van moet hebben en eigenlijk gewoon zonde van je mooie grote scherm is :)
ik zit op een 17" laptop, 1920x1080. En nee, ook daar heb ik mijn browser niet fullscreen, maar WEL altijd met de sidebar in beeld. Daar navigeer ik op tweakers al sinds 1998 mee, dus die wil ik gewoon houden zoals altijd. Het is al kut genoeg dat er in de loop der jaren dingen uit verdwenen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Nou zit die nieuwe balk me verder niet echt in de weg - hoewel mijn OCD wel getriggerd wordt omdat de rest van het forum opeens niet meer midden oip mijn scherm staat - maar volgens deze logica zou je verwachten dat er een stel devs bezig zijn met een flink geheugen-vretende feature.

Immers, PC's krijgen al jaren meer RAM, de meeste laptops hebben al meer dan 8 GB. Dus nieuwe Feature X geeft jullie dan de kans wat met dat geheugen te doen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nero355 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:01:
[...]

Vind ik dan ook 100% de verkeerde manier van beredeneren hoe je een website of applicatie moet ontwerpen !! :X :| :/

Dat zou betekenen dat als mijn 3 x 1920x1200 setup op een bepaald moment mainstream zou worden er ineens 3840x1200 of 5760x1200 websites op het internet zouden verschijnen :?
We hebben het over 64 extra pixels voor een balk met menuopties en een iets bredere containers voor de tracker en andere lijstjes op een plek die in de meeste viewports leeg is. Het is niet dat we ineens een enorme sprong maken in horizontaal ruimtegebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:41:
[...]

We hebben het over 64 extra pixels voor een balk met menuopties en een iets bredere containers voor de tracker en andere lijstjes op een plek die in de meeste viewports leeg is. Het is niet dat we ineens een enorme sprong maken in horizontaal ruimtegebruik.
Tegelijk wordt er wel beslist dat die 64 extra pixels invloed hebben op hoe e.e.a. gepresenteerd wordt. Voorheen had ik de sidebar netjes in beeld staan. Nu met de tracker van 'maar 64 extra pixels' is ie ineens weg. Terwijl er ruimte zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
MikeyMan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
[...]

Tegelijk wordt er wel beslist dat die 64 extra pixels invloed hebben op hoe e.e.a. gepresenteerd wordt. Voorheen had ik de sidebar netjes in beeld staan. Nu met de tracker van 'maar 64 extra pixels' is ie ineens weg. Terwijl er ruimte zat is.
Wellicht komt er nog zo'n content sidebar bij ofzo. Niet dat ik de meest rechter gebruik. Die is ook verborgen. Maar goed, bij dit soort veranderingen wordt doorgaans geredeneerd dat casual bezoekers het gewoon accepteren en de rest het via custom CSS zelf oplost. Prima verder wmb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 12:14
Tegelijkertijd, het eerste wat ik nu heb gedaan is de custom CSS geactiveerd om de tracker weer links te zetten. Iets met verandering en eng :+
Die snap ik niet zo goed ;-)
Doen psychologen en managers ook altijd. Wil je iets niet, dan 'zit je in de weerstand'. Heb je een voorkeur voor hetzelfde, en zij willen veranderen, dan ben jij bang voor verandering en zij zijn vooruitstrevend.

Allemaal retoriek om de kritiek af te wimpelen - dat er een valide punt is dat de oude situatie geprefereerd werd ;-)

Als iemand nu gaat verzinnen dat de P en de O omgedraaid moeten gaan worden op een toetsenbord, en ze krijgen commentaar dat het onhandig is, dan is een argument 'ach dat is koudwatervrees, het ligt aan jou dat je weerstand hebt bij verandering' toch een beetje flauwekul.

Mijn beslissing: die tracker op links dus (custom CSS en medegebruikers, geweldig!) met een onmiddelijk overzicht van wat er leeft in de community: waar wordt er over geluld, wat is er gereviewed, wat wordt er verhandeld: het is gewoon het kloppend hart van het community-aspect.

Ik zal als ouwe lul dan heel omslachtig en ouderwets en eigenwijs onder mijn steen kruipen en met custom CSS krampachtig vasthouden aan wat ik ken. Sure ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Znorkus op 01-02-2024 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:08
Please make it go! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:04

Saven

Administrator

crisp schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Ah ja, op desktop is has-sidebar al voldoende indicatie dat de sidebar al zichtbaar mag zijn (en sidebar-open voor het paneel). Ik heb daar nu een fix voor klaarstaan. Blijkbaar is mijn desktop dusdanig snel dat dat me niet eerder echt was opgevallen :P
Haha :P Ik zie idd dat het inmiddels volledig is gefixt. Top man, goed bezig _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik zou het fijn vinden als ik net als in de forum lijst of de pagina met mijn bookmarks ook in de tracker kan zien we er als laatst heeft gereageerd in een topic als ik mijn muis erboven hover.

Zoals je hier onder ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dGczZx1/1.png

Bij de tracker zie je dat dus niet

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YpBHTHh/2.png

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:02
Danny schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:08:
ik zit op een 17" laptop, 1920x1080. En nee, ook daar heb ik mijn browser niet fullscreen, maar WEL altijd met de sidebar in beeld. Daar navigeer ik op tweakers al sinds 1998 mee, dus die wil ik gewoon houden zoals altijd.
Dat dus.
Ik bezoek ook alle jaren Tweakers op diverse Laptop's/Pc's met daarbij de sidebar/tracker open.
Dat werkte zelfs perfekt op 1280x800 displays.
Nu moet ik al op een basic (Elitebook/1366x768) laptop uitzoomen naar 80% om de sidebar/tracker in beeld te kunnen hebben.
Hetzelfde als je een hoger display gebruikt met grotere scaling (aanbevolen instelling) om comfortabel te kunnen lezen.
MikeyMan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
Ik snap ook niet waarom die balk continu in beeld staat, kost gewoon weer veel ruimte op kleinere displays.
Horizontaal onderin zoals op mobile zou dan efficienter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekner

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

En hartelijk bedankt, dat werkt perfect! En als ze dat nou standaard opnemen in Tweakers.net is het helemaal geweldig.
Al dit soort dingen begint steeds meer te lijken op wat de grote software jongens doen ... we "moeten" met de tijd mee en dus veranderen we het zo dat wij het mooi vinden (functioneel of niet).

C'est moi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

heho

Ommen, Overijssel

Namens mij ook hartelijk dank ! Wat een genot om weer lekker "ouderwets" tweakers te zien 8)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman

Inderdaad, dat is al een hele verbetering. :)
Alleen blijft de sidebar op een 1366x768 display toch nog de site blokkeren ondanks dat het toch verder prima past op 100%?
Is dat ergens nog makkelijk aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSdZmnM68UrrO93ILID3kcrhMDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GKfHz9eFjOFJZ5PknzPqrXZ7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Alleen blijft de sidebar op een 1366x768 display toch nog de site blokkeren ondanks dat het toch verder prima past op 100%?

[Afbeelding]
Done

bij <1472 pixels wordt bij een reload de sidebar overigens vanuit Tweakers automatisch dichtgeklapt door een stuk javascript. dat kan met custom css ook niet echt worden opgelost. Nou ja, het kan wel, maar dan moet er flink wat css worden geschreven en dan werkt dichtklappen ook niet meer (nou ja, ook DAT kan, alleen blijft hij dan juist weer niet dichtgeklapt).

Snap ook niet helemaal waarom je bij 1470px niet standaard een uitgeklapte sidebar zou mogen hebben. Beetje jammer, want het is nogal opdringerig. Kan me niet anders bedenken dan dat het met reclame ofzo te maken heeft. Zie er niet echt een andere reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Inderdaad , het lijkt nu mooi te werken. :)
Maar...wel met een vreemd bij-effect.
Het scrollen van de pagina's werkt dan niet meer namelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:20:
[...]

Done
[...]

Snap ook niet helemaal waarom je bij 1470px niet standaard een uitgeklapte sidebar zou mogen hebben. Beetje jammer, want het is nogal opdringerig. Kan me niet anders bedenken dan dat het met reclame ofzo te maken heeft. Zie er niet echt een andere reden voor.
De breakpoints zijn afgestemt op het het nieuwe, bredere, grid dat we nu op de frontpage gebruiken. Uiteindelijk gaan we dat ook uitrollen naar de rest van de site.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Inderdaad , het lijkt nu mooi te werken. :)
Maar...wel met een vreemd bij-effect.
Het scrollen van de pagina's werkt dan niet meer namelijk? :?
fixed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
crisp schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:59:
[...]

De breakpoints zijn afgestemt op het het nieuwe, bredere, grid dat we nu op de frontpage gebruiken. Uiteindelijk gaan we dat ook uitrollen naar de rest van de site.
Ah ok. En dan mag ik er niet voor kiezen toch de sidebar in beeld te houden...
Nou ja, de problemen zijn op te lossen met custom css en userscripts zodat alles weer fatsoenlijk werkt. Waarom het op deze manier (op imo opdringerige wijze) 'stukgemaakt' moet worden snap ik alleen niet. Waarom willen jullie niet dat ik die sidebar in beeld hou? (en met 'ik' bedoel ik 'elke user die dat wil')?
Het is nogal arbitrair. Het is niet zo dat de site stuk gaat als die sidebar uitgeklapt is. Hooguit valt er iets uit beeld, maar als ik ervoor kies die sidebar open te zetten vond ik die info blijkbaar sowieso niet interessant. Om diezelfde reden is de meeste rechter sidebar bij mij ook weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 15:34
Ik loop zelf tegen 1 ding aan. Als ik aan mijn bureau zit, dan heb ik een 23 inch FHD scherm met 100% scaling. De tracker is op dat moment standaard uitgeklapt, wat ik heerlijk vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCAIIIXwtFQQ3Je0hFoSLojiaUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HXmPCGuKPEj4po9G1fxKn7Zh.png?f=fotoalbum_large

Als ik het scherm ontkoppel, schakelt hij automatisch naar het scherm van mijn laptop (15 inch FHD met 125% scaling), wat net te smal is voor de sidebar. Ik kan niet meer scrollen en moet eerst ergens klikken om de tracker te laten verdwijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqQGBn3ThhC0Yx03UDZ5Jm8hv7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KsASZj8v7WZBPv1FF1VnJxhR.png?f=fotoalbum_large

Op zich geen probleem, want zo is het nou eenmaal. Kan ik zelf helaas niets aan veranderen. Wat ik fijn zou vinden, is dat hij wel weer automatisch uitklapt als ik weer het scherm aansluit. Op dit moment blijft de tracker ingeklapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtZHBUJs4BLzdPc_rhrqrDp_IcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/neIZiS019drV8qNomojYXp0l.png?f=fotoalbum_large

Is het een mogelijkheid dat het pijltje de tracker in klapt en ingeklapt houdt, maar dat ergens buiten de tracker klikken er niet voor zorgt dat hij ingeklapt blijft? Ik moet nu de hele tijd een extra klik gebruiken om de tracker weer te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ja, scrollen werkt nu gelukkig weer. :)
Helaas blijft de tracker/sidebar nu niet meer uitgeklapt bij navigeren of een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Ja, scrollen werkt nu gelukkig weer. :)
Helaas blijft de tracker/sidebar nu niet meer uitgeklapt bij navigeren of een refresh.
Nee, dat doet een stukje javascript. Die sluit de sidebar als tweakers vindt dat je scherm te smal is helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 20:13

switchboy

-ruimte te huur-

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Dit had de standaard mogen zijn wat mij betreft. Menu's op het web zijn al sinds de inceptie links op het scherm gepositioneerd. Je leest tenslotte ook van links naar rechts! 8)7

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Danny bij het gebruik van de custom CSS op mijn mobiel(S21 ultra, samsung browser) is er een kleine glitch bij het openen van een topic(maakt niet uit welke) de pagina opent op ongeveer een 1/4 vanaf de rechterkant van het scherm, maar gaat vervolgens binnen een fractie van een seconde, full screen. Met de CSS uitgeschakeld, opent de pagina wel normaal.

Voor de rest top!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Danny schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:11:
Nee, dat doet een stukje javascript. Die sluit de sidebar als tweakers vindt dat je scherm te smal is helaas.
Tja, meer kan je er dan ook niet aan doen natuurlijk.
Wie weet komen er nog andere "inzichten" hogerop. :P
kendo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:59:
@Danny bij het gebruik van de custom CSS op mijn mobiel(S21 ultra, samsung browser) is er een kleine glitch bij het openen van een topic(maakt niet uit welke) de pagina opent op ongeveer een 1/4 vanaf de rechterkant van het scherm, maar gaat vervolgens binnen een fractie van een seconde, full screen. Met de CSS uitgeschakeld, opent de pagina wel normaal.
Dat viel mij ook zojuist op, inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36

Felyrion

goodgoan!

[...]

Wat voor type device gebruik je dan en hoe breed is je viewport?

De sidebar is breder geworden dan de oude tracker vanwege de verticale balk met de menuopties en omdat we een breakpoint voor een smallere tracker hebben weggegooid. Dit pakt in jouw geval denk ik nadelig uit. Om de tracker standaard uitgeklapt te kunnen weergeven is een viewport van 1480 pixels breed.

Beetje op z'n Apples "wij vinden dat je homescreen aanapssen niet nodig is, dus blokkeren we het".
Kunnen we dit breakpoint op de één of andere manier omzeilen zonder alles af te breken?

Ik loop nu tegen hetzelfde aan als in deze post:
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:36:
[...]

[Afbeelding]
Past prima, maar Tweakers says NO.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• soest009
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 21:39
Van mij mag die weer links en open blijven staan ongeacht scherm grootte, maakte juist veel gebruik hiervan wegens de updates in b.v. V&A advertenties terwijl ik door de site heen blader.
Jammer dat dit ineens gewijzigd/veranderd is.

[ Voor 5% gewijzigd door soest009 op 03-02-2024 23:07 ]

Corsair 5000D | HX1000i | Ryzen 7 5800X3D | H150i | 32Gb DDR4-3600 | MSI X570 gaming pro carbon | AMD RX 6900 XT | 2x Evo 970 1tb nvme + 500gb ssd | 2x LG 27G850 | K95 RGB Platinum | Ironclaw RGB Wireless | Virtuoso RGB Wireless SE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
kendo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:59:

Voor de rest top!
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 20:13

switchboy

-ruimte te huur-

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Dit nog even toevoegen zodat hij op mobiel niet verschijnt! O-)

Een fix voor het verwijderen van de sidebar op mobiel:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
@media only screen and (max-width: 720px) {
 twk-sidebar-pane{ display: none !important;}
 twk-sidebar{ display: none !important;}
}

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:28
Ben ik de enige die het irritant vindt dat de achtergrond van de tracker is een grijstint is die niet voorkomt in de rest van de site waardoor het een goedkope windows95 balk lijkt?

Tracker: #DDE0E3
Achtergrond van posts, de footer: #EBEDEF

Bij deze verzoek om dat iig even recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MuddyMagical schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:31:
Ben ik de enige die het irritant vindt dat de achtergrond van de tracker is een grijstint is die niet voorkomt in de rest van de site waardoor het een goedkope windows95 balk lijkt?

Ik vind het wel handig, grijp ik ook niet mis.

De kleur is trouwens bijna hetzelfde als de "acties" en "topic " balkjes ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
switchboy schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Dit nog even toevoegen zodat hij op mobiel niet verschijnt! O-)

Een fix voor het verwijderen van de sidebar op mobiel:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
@media only screen and (max-width: 720px) {
 twk-sidebar-pane{ display: none !important;}
 twk-sidebar{ display: none !important;}
}
op mobiel is de sidebar toch niet zichtbaar standaard? die moet je handmatig uitklappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MuddyMagical schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:31:

De menubalk in de sidebar heeft donkerder kleur om het onderscheid zichtbaar te maken tussen menubalk en het panel waarin de tracker en de topiclistings (actieve topics, mijn topics etc.) worden weergegeven. Het is hetzelfde onderscheid als tussen achtergrond van de forum- en de topiclistings op het forum en de table headings van die listings.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42

Herman

FP ProMod
Ok, ben niet de enige die 'worstelt' met de nieuwe sidebar...

Even los van het feit dat ik het heel onrustig vind ogen, raak ik telkens in de war met de scrollbar en deze sidebar. De oplossing van CCS is grappig gevonden, maar ik ben lang niet altijd ingelogd. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
Herman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:38:
Ok, ben niet de enige die 'worstelt' met de nieuwe sidebar...

Even los van het feit dat ik het heel onrustig vind ogen, raak ik telkens in de war met de scrollbar en deze sidebar. De oplossing van CCS is grappig gevonden, maar ik ben lang niet altijd ingelogd. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.
Je kunt ook een browser extensie gebruiken voor css. Daar kun je de snippet dan gewoon in plakken. Ze gaan dit namelijk echt niet terugdraaien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook na een gewenningsperiode kan ik er niet aan wennen. Gebruik het niet, en ook links staat het in de weg zonder enige meerwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ekner
MikeyMan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:12:
Ook na een gewenningsperiode kan ik er niet aan wennen. Gebruik het niet, en ook links staat het in de weg zonder enige meerwaarde.
De toevoeging van Danny is perfect, gewoon weer een menustructuur die je graag wilt hebben zodat je in 1 oogopslag nieuw Nieuws, Vraag en aanbod etc.. kunt zien.

Heren (en dames) van Tweakers, mag dit aub weer officieel terug?
We gaan in de auto toch ook niet gaspedaal en rem verplaatsen omdat iemand dat leuk vindt? Geef dan in ieder geval opties. (En ja .. ik kijk merendeels op PC en een beetje op iPad.)

C'est moi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 17:11

BLACKfm

o_O

Is er een A/B test gaande ofzo? Ik open tweakers.net en ineens zit er geen tracker meer aan de linkerkant en zit die ingeklapt rechts. Wat is dit toch weer voor onnodige verandering van de standaard.

Geen enkele manier om dat ding weer standaard uitgeklapt naar de linkerkant te krijgen zónder die extra knoppenbalk. Of het moet weer ergens verstopt zitten in je profielinstellingen (die dingen moeten GELIJK in beeld staan bij de instellingenopties van de tracker). Belabberde UX dit.

Het zal vast wel weer wennen, want er wordt toch nooit geluisterd naar de eindgebruiker. Maar dit is weer een toppunt van een onnodige designaanpassing.

Zo. Uitgeraasd.
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:45:
[...] nee, het oude model was niet goed genoeg voor de jongere generatie onder ons. Veel jongeren willen webpagina's ervaren als een homescreen op de telefoon - alle info, notificaties (ook van dingen die je niet per se volgt) en linkjes meteen bereikbaar. Voor die generatie is 'gewoon twee keer doorklikken' een drempel, en ik denk zelf dat dat het dat gegeven is waar men mee aan de slag is gegaan.
Dit is niet denken in belang van de gebruiker, maar in het belang van de website, om zoveel mogelijk clicks te genereren. Om het vervolgens niet aanpasbaar te maken (zonder custom CSS) en daarmee de eindgebruiker tot last te zijn.
Ik meen me te herrineren dat er bij heatmap/clickmap onderzoeken bleek dat bezoekers relatief weinig aan de rechterhelft van het scherm klikken. Met dat gegeven in het achterhoofd lijkt het me ook logisch om de nieuwe balk dan juist daar te plaatsen.
Hoe is het logisch om een balk die altijd links heeft gezeten te gaan verhuizen naar een hoek waar nooit iemand kijkt of klikt? Als het om slijtage van de achtergrond zou gaan kan ik mij voorstellen dat je die evenredig wilt verspreiden. Maar ik denk niet dat er ooit digitale pixels zijn geweest die slijten door gebruik (of het gebrek er aan). Het zou hooguit betekenen dat je ongebruikte 'real estate' hebt, ruimte waar je wat kunt toevoegen of kunt benutten. Die zelfde heatmap zou dat nu voor de linkerkant doen, dus dan gaan we het over een half jaar weer verhuizen?
Feit is wel dat de clicks leidend zijn bij dit soort veranderingen, niet de hoeveelheid (constructieve) feedback in dit topic. Als 200 mensen klagen maar er 25.000 users gebruik maken van de Sidebar, dan is de feature een succes. En met dat soort cijfers in het achterhoofd snap ik wel dat het optioneel maken van deze sidebar geen topprioriteit krijgt. Die feature moet dan immers ook onderhouden worden.
Veel mensen 'accepteren hun lot', 'it is what it is'. Ze krijgen het gewoon onder de neus geschoven en nemen gewoon niet de moeite om er tegenin te gaan. Juist ook omdat die 'nieuwe generatie' niet verder komt dan 2 clicks en dit (of andere) topics over het onderwerp simpelweg niet zien om hun beklag te doen (dan ben je al 3-4 clicks verder). Tevens komt het subfora 'tweakers feedback' volgens mij niet in de actieve topics voorbij (van de sidebar), wat het nóg lastiger maakt om de discussie op gang te brengen.

Een 'vind je deze verandering goed?' knop in de lege ruimte van die sidebar zou dat heel snel kunnen verhelpen. Even wat demografie informatie bij de 'plusjes' en 'minnetjes' (zijn het 'kijkers' of 'gebruikers', en hoe lang zitten ze al op tweakers.net), misschien nog een 200 woorden feedback tekstje kunnen toevoegen en klaar is je onderzoek.

[ Voor 69% gewijzigd door BLACKfm op 10-02-2024 17:16 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

BLACKfm schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:35:
Dus dan gaan we het over een half jaar weer verhuizen?
Ik ken genoeg mensen die daar altijd grappen over maken en daarbij roepen :

"De webdevelopers hadden zeker niks te doen dus gingen ze bij elkaar zitten om te bedenken hoe nou weer hun gebruikers kunnen irriteren ?!"

_O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ben ik de enige of is mijn llinker sidebar sinds kort verdwenen - m.a.w. geen nieuwstracker, geen V&A etc? Zie ook nergens een optie om hem uit te klappen of aan te zetten in de instellingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:18

bonzz.netninja

Niente baffi

majic schreef op zondag 11 februari 2024 @ 03:38:
Ben ik de enige of is mijn llinker sidebar sinds kort verdwenen - m.a.w. geen nieuwstracker, geen V&A etc? Zie ook nergens een optie om hem uit te klappen of aan te zetten in de instellingen..
.plan: Introductie van nieuwe sidebar - Development-iteratie #278

Of eigenlijk dit hele topic :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Bedankt :) dat helderde al eea op en na wat experimenteren duidelijk waar de tracker content is gebleven. Wel vreemd dat ik er een hele sidebar bij heb die ik niet nodig heb en real estate gebruikt. Ik wil alleen de inhoud van de trackersubsidebar, zonder de sidebar :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er sinds de komst van de sidebar nog gesleuteld aan de FP? De FP ziet er sinds dag of 2 zo uit in FF 122.0.1
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/Tweakers-FP-11-2-2024.jpg
Overlappende elementen dus, zoom op 110% of 80% en het ziet er normaal uit, zei het met zoom dus. Had NoScript, uBlock en Stylus al uitgezet, geen verschil.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
majic schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:24:
[...]

Bedankt :) dat helderde al eea op en na wat experimenteren duidelijk waar de tracker content is gebleven. Wel vreemd dat ik er een hele sidebar bij heb die ik niet nodig heb en real estate gebruikt. Ik wil alleen de inhoud van de trackersubsidebar, zonder de sidebar :/
Deze css snippet doet denk ik wat jij wil.
Fix de nieuwe verslechterde sidebar / sidebar weer links

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Danny schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:28:
[...]

Je kunt ook een browser extensie gebruiken voor css. Daar kun je de snippet dan gewoon in plakken. Ze gaan dit namelijk echt niet terugdraaien
Maar het is toch raar dat de community een css moet schrijven om een site (die volgens hun eigen zeggen bestaat dankzij de community) aan te passen naar “normaal”?

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het geweldig dat mensen dat soort aanpassingen maken. Ik vind het ook prima dat Tweakers regelmatig vernieuwd, stilstand is immers achteruitgang.
Maar ik vind het eigenlijk best teleurstellend dat Tweakers mensen geen keuze geeft. En de community dus in moet grijpen met scriptjes om zaken weer normaal eruit te laten zien. Of in ieder geval de community een keuze te geven wat ze willen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Ben er blij mee, voor mijzelf een stuk overzichtelijker d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:31:
Is er sinds de komst van de sidebar nog gesleuteld aan de FP? De FP ziet er sinds dag of 2 zo uit in FF 122.0.1
[Afbeelding]
Overlappende elementen dus, zoom op 110% of 80% en het ziet er normaal uit, zei het met zoom dus. Had NoScript, uBlock en Stylus al uitgezet, geen verschil.
.... en nu is het weer normaal, niks verandert aan mijn kant.
@crisp ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:18:
[...]

.... en nu is het weer normaal, niks verandert aan mijn kant.
@crisp ?
Ook door mij is er niets veranderd, maar mijn collega's zijn wel bezig met voorbereidingen om een breder grid te kunnen uitrollen naar de pricewatch. En anders zou ik gokken dat het een gecachede oude css was.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Ook door mij is er niets veranderd, maar mijn collega's zijn wel bezig met voorbereidingen om een breder grid te kunnen uitrollen naar de pricewatch. En anders zou ik gokken dat het een gecachede oude css was.
Hmm, heb wel de nodige keren ge-CTRL-F5'd, dat zou cache uit moeten sluiten lijkt mij. Althans, cache aan mijn kant, als het aan jullie kant zat had ik meer meldingen verwacht maar zag alleen dergelijke issues op mobile niet desktop.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Danny schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:20:
bij <1472 pixels wordt bij een reload de sidebar overigens vanuit Tweakers automatisch dichtgeklapt door een stuk javascript. dat kan met custom css ook niet echt worden opgelost. Nou ja, het kan wel, maar dan moet er flink wat css worden geschreven en dan werkt dichtklappen ook niet meer (nou ja, ook DAT kan, alleen blijft hij dan juist weer niet dichtgeklapt).

Wordt hier nu ook nog wat aan veranderd?
Blijft raar/ongewenst dat er gewoon hard coded limits in zitten in plaats dat de layout zich gewoon aanpast naar kleinere displays.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

The_Doman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:41:
[...]

Wordt hier nu ook nog wat aan veranderd?
Blijft raar/ongewenst dat er gewoon hard coded limits in zitten in plaats dat de layout zich gewoon aanpast naar kleinere displays.
We wilden af van de horizontale scrolling en verschillende breedtes van de tracker, daarom is het breakpoint waarop de tracker eigenlijk niet meer zichtbaar naast de content past (gebaseerd op het bredere grid van de frontpage welke we door gaan trekken naar de rest van de site) een stuk higer geworden.

Ik zou eventueel nog wel kunnen kijken of we het gedrag met een css variabele kunnen sturen in plaats van een hardcoded breakpoint in de js configuratie; dan zou je het met custom css kunnen overrulen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

crisp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:56:
[...]

We wilden af van de horizontale scrolling en verschillende breedtes van de tracker, daarom is het breakpoint waarop de tracker eigenlijk niet meer zichtbaar naast de content past (gebaseerd op het bredere grid van de frontpage welke we door gaan trekken naar de rest van de site) een stuk higer geworden.

Ik zou eventueel nog wel kunnen kijken of we het gedrag met een css variabele kunnen sturen in plaats van een hardcoded breakpoint in de js configuratie; dan zou je het met custom css kunnen overrulen.
Dat zou erg gewaardeerd worden!

• stijn4454
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-06-2024
mischien gekke vraag maar ik ben nieuw hier op tweakers en hoe kan ik een eigen topic posten
alvast bedankt

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:12
stijn4454 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 00:53:
mischien gekke vraag maar ik ben nieuw hier op tweakers en hoe kan ik een eigen topic posten
alvast bedankt
In een forum rechts boven. Blauw vak. Er in staat “Nieuw Topic”.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
crisp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Dat zou helpful zijn. ik hoef bv geen bredere pricewatch, dus die maak ik gewoon weer smaller (en wil ik toch alle content erin houden dan schaal ik de hele pricewatch wel iets omlaag met css). Nu moet ik met custom js jullie auto-hider omzeilen. Da's niet zo fraai...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:31:
[...]

Dat zou helpful zijn. ik hoef bv geen bredere pricewatch, dus die maak ik gewoon weer smaller (en wil ik toch alle content erin houden dan schaal ik de hele pricewatch wel iets omlaag met css). Nu moet ik met custom js jullie auto-hider omzeilen. Da's niet zo fraai...
Ik heb de aanpassing al klaarstaan. Je kan straks het inklappen voorkomen door een --fixed-sidebar: 1 in je css op te nemen.

Intentionally left blank

• Danny
crisp schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Ik heb de aanpassing al klaarstaan. Je kan straks het inklappen voorkomen door een --fixed-sidebar: 1 in je css op te nemen.
Top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik geef wel een seintje als het online staat, waarschijnlijk morgenochtend ergens :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik merk dat hij niet naar de laatste reactie gaat wanneer ik bij de sidebar onder het kopje ''Mijn topic'' op een onderwerp klik, kan je dit ergens instellen? Want daardoor ben ik de laatste tijd weer gaan werken met de oude manier om veel scrollen tegen te gaan :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:20:
Ik merk dat hij niet naar de laatste reactie gaat wanneer ik bij de sidebar onder het kopje ''Mijn topic'' op een onderwerp klik, kan je dit ergens instellen? Want daardoor ben ik de laatste tijd weer gaan werken met de oude manier om veel scrollen tegen te gaan :)
Waarom werk je niet gewoon met de Bookmarks op GoT voor alles :?

Dan weet je altijd 100% zeker waar je bent gebleven met lezen! :Y)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks FTW!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

nero355 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:34:
[...]

Waarom werk je niet gewoon met de Bookmarks op GoT voor alles :?

Dan weet je altijd 100% zeker waar je bent gebleven met lezen! :Y)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks FTW!!! d:)b
Kan jou dan toch dezelfde vraag stellen? Want maakt het uit waarom iemand ergens mee werkt, het gaat er toch om wat die gene fijn vind :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:49:
Kan jou dan toch dezelfde vraag stellen?
Nee, want ik ben al voorzien! :P :+
Want maakt het uit waarom iemand ergens mee werkt, het gaat er toch om wat die gene fijn vind :)
Het resultaat is echter anders, want dat is altijd al zo geweest en daarom ben ik al 20 jaar of zo verslaafd aan mijn GoT Bookmarks die zo goed als geen enkel ander forum lijkt te hebben! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:31:
[Afbeelding]
@crisp Bovenstaande is weer terug :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het staat (ietwat verlaat) online :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:08:
Danny schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:11:
crisp schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:13:
Beetje laat misschien, maar ik zat te wachten op een fix implementatie van hiervan maar er gebeurde blijkbaar niet veel qua gedrag van de sidebar.
Nu zie ik net dat die --fixed-sidebar fix nu al een tijdje in de custom CSS zit?
Echter bij mij blijft de sidebar nog steeds niet uitgeklapt bij een refresh/navigeren naar een andere pagina.
Dat is op o.a op displays van 1440x900/1366x768/1280x800 (Firefox) 100% weergave.

Werkt het bij andere gebruikers dan misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
The_Doman schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:32:
Echter bij mij blijft de sidebar nog steeds niet uitgeklapt bij een refresh/navigeren naar een andere pagina.
Dat is op o.a op displays van 1440x900/1366x768/1280x800 (Firefox) 100% weergave.
Er gebeurt hier niet veel meer blijkbaar?
De custom sidebar/tracker blijft nog steeds niet uitgeklapt op de lagere resolutie displays.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Helaas, zelfde hier. Erg storend.

Ter referentie, zo ziet het eruit bij mij als ik half scherm gebruik (doe ik veel). Helemaal prima dus.
Maar als ik het scherm vernieuw of een link aanklik, verbergt de sidebar zich.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUKR1ClmtYf6u5PrWeofbKvcR1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qa2QJOJOcXxlqsMGRDPLCqil.png?f=user_large

[ Voor 85% gewijzigd door Felyrion op 03-05-2024 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:32:
[...]

[...]

[...]

Beetje laat misschien, maar ik zat te wachten op een fix implementatie van hiervan maar er gebeurde blijkbaar niet veel qua gedrag van de sidebar.
Nu zie ik net dat die --fixed-sidebar fix nu al een tijdje in de custom CSS zit?

Werkt het bij andere gebruikers dan misschien wel?
Ik had dat al meteen ingevoerd, dus als dat niet werkt denk ik dat je bij @crisp moet zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Maestro

It's just completely whack!

Is het een optie om bij een update de title tag toe te voegen aan de tabs 'Actieve topics, Mijn topics' etc.?
De tracker zelf heeft deze tags wel en toont daarom met een hover de volledige titel van een link.
Helaas krijg ik op dezelfde manier niet de langere titels onder bijv. Actieve topics zichtbaar.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Maestro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:04:
Is het een optie om bij een update de title tag toe te voegen aan de tabs 'Actieve topics, Mijn topics' etc.?
De tracker zelf heeft deze tags wel en toont daarom met een hover de volledige titel van een link.
Helaas krijg ik op dezelfde manier niet de langere titels onder bijv. Actieve topics zichtbaar.
Ja, dat viel mij ook al lange tijd hinderlijk op met de nieuwe "verbeterde" layout/sidebar.
Ik wilde daarover ook al eerder posten maar er gebeurt hier niet veel meer lijkt het?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDzo_tFNgiTyl5WFe10GaIhUNgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lKBjlHlI7r1OvI3mt5OaA8rK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzmZgKaYttZFEnqeCPMT--TeNFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kzbJRkF04j72DQOWaEFTyGg9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:17:

er gebeurt hier niet veel meer lijkt het?
Het zal wel niet meer financieel rendabel zijn om nog development op de sidebar uit te voeren en bugs te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Het zal wel niet meer financieel rendabel zijn om nog development op de sidebar uit te voeren en bugs te fixen.
Dat title-attribuut wil ik morgen wel even toevoegen hoor. Daar hebben we gewoon niet aan gedacht, en is vziw ook niet eerder gemeld. Ik ben mij verder niet bewust van enige bugs, heb ik wat gemist?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
crisp schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:11:
[...]

Dat title-attribuut wil ik morgen wel even toevoegen hoor. Daar hebben we gewoon niet aan gedacht, en is vziw ook niet eerder gemeld. Ik ben mij verder niet bewust van enige bugs, heb ik wat gemist?
Nou ja, die css-variable die je had aangemaakt zodat de sidebar uitgeklapt zou blijven als ik die in de snippet zou zetten werkt niet. Zit al een tijdje in mijn snippet, maar de sidebar klapt alsnog in. Is hierboven al een paar keer genoemd (en je bent erin gementioned/gequote ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Nou ja, die css-variable die je had aangemaakt zodat de sidebar uitgeklapt zou blijven als ik die in de snippet zou zetten werkt niet. Zit al een tijdje in mijn snippet, maar de sidebar klapt alsnog in. Is hierboven al een paar keer genoemd (en je bent erin gementioned/gequote ook)
Volgens mij moet je hem wel scopen op het sidebar element:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
twk-sidebar {
  --fixed-sidebar: 1;
}

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
crisp schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Volgens mij moet je hem wel scopen op het sidebar element:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
twk-sidebar {
  --fixed-sidebar: 1;
}
ach natuurlijk. Het had ws al gewerkt als ik 'm op :root had gezet. ben nu niet thuis, maar ik zal 'm morgen ff aanpassen.

edit:
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 22:35

derx666

mecker ende blaet

Hmmm... Het enige nadeel met de --fixed-sidebar is dat het meteen op alle devices fixed is. Ik wil op m'n desktop dat hij wel fixed is, maar op m'n telefoon juist niet.
Heb Danny z'n css even gekopieerd naar een eigen, maar dan die fixed sidebar eruit, en dan werkt het bij mij weer zoals ik gewend ben :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

derx666 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:35:
Hmmm... Het enige nadeel met de --fixed-sidebar is dat het meteen op alle devices fixed is. Ik wil op m'n desktop dat hij wel fixed is, maar op m'n telefoon juist niet.
Heb Danny z'n css even gekopieerd naar een eigen, maar dan die fixed sidebar eruit, en dan werkt het bij mij weer zoals ik gewend ben :)
Je kan die variabele natuurlijk nog conditioneel zetten met een min-width media-query :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Maestro

It's just completely whack!

Dank voor het zo vlot toevoegen van de title tags, @crisp (y)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
crisp schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Je kan die variabele natuurlijk nog conditioneel zetten met een min-width media-query :)
Dat heb ik nu dan ook gedaan.
Mensen die liever een ander afkappunt hebben zullen de snippet moeten kopieren en zelf even de min-width aan moeten passen.

Kan zijn dat ik er een container-query van maak nog. Dan kan-ie open blijven op basis van de breedte van de 'middenkolom' (als users de overdaad aan onnodige zijbalken hebben uitgezet kan de update tracker opengeklapt blijven bij veel minder brede schermen) maar daar moet ik dan even tijd voor vrijmaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Ja mooi dat het allemaal weer 'enigszins' werkbaar is nu.
Bedankt dus maar @Danny en @crisp, ook de mouse-over topics werken nu inderdaad zoals het hoort.
Kan ik eindelijk na maanden weer eens gewoon vanaf de bank de tracker (vooral VA!) openhouden. 8)7

Dat het allemaal zo via geknutsel met custom CSS's moet is toch helemaal niet zoals het zou moeten zijn lijkt mij. Vooral niet als je de site zo "breed" mogelijk toegankelijk wilt houden.
En dan die hoeveelheid witte ruimte overal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 17:25
Danny schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Dat heb ik nu dan ook gedaan.
Mensen die liever een ander afkappunt hebben zullen de snippet moeten kopieren en zelf even de min-width aan moeten passen.

Kan zijn dat ik er een container-query van maak nog. Dan kan-ie open blijven op basis van de breedte van de 'middenkolom' (als users de overdaad aan onnodige zijbalken hebben uitgezet kan de update tracker opengeklapt blijven bij veel minder brede schermen) maar daar moet ik dan even tijd voor vrijmaken...
Vandaar dat hij op m'n mobiel iedere keer open bleef staan maar nu ineens niet meer _/-\o_

Bedankt voor de fixes @Danny (en @crisp ook hoor :+ )

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

@crisp schopje, maar ik had een idee om de sidebar nog verder te verbeteren :) Hoewel de vertraging minimaal is voor het inladen van de feed, zou het nog mooier zijn om die flicker helemaal te voorkomen.

Je zou via de sessionstorage (of local) een soort cache kunnen maken van de laatste data en die eerst inladen. Zo heb je niet meer die irritante lag/flicker waarbij de content in de lege sidebar er ineens inspringt.

Snap je wat ik bedoel? Misschien een non issue voor de meesten. Maar perfectioneren kun je leren, of zo :P _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Saven schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:41:
@crisp schopje, maar ik had een idee om de sidebar nog verder te verbeteren :) Hoewel de vertraging minimaal is voor het inladen van de feed, zou het nog mooier zijn om die flicker helemaal te voorkomen.

Je zou via de sessionstorage (of local) een soort cache kunnen maken van de laatste data en die eerst inladen. Zo heb je niet meer die irritante lag/flicker waarbij de content in de lege sidebar er ineens inspringt.

Snap je wat ik bedoel? Misschien een non issue voor de meesten. Maar perfectioneren kun je leren, of zo :P _O_
Dit doen we al ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Oh lol, nice. Zal wel het oude apparaat zijn waar ik nu op werk :') d:)b

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Is het ook nog mogelijk om ervoor te zorgen dat je altijd naar de laatste reactie gaat? :D
Want ik merk dat ik nu telkens terecht kom op een gedeelde in het desbetreffende topic wat ik al 10 keer heb gezien als ik erna toe ga via de sidebar, het hoeft niet een standaard optie te zijn maar een keus bij instellingen zou wel heel erg fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:58
Sinds vorige week is mijn custom CSS kapot. Ik weet niet meer precies welke ik had, maar ik heb nu die van Danny aan staan en dan zie ik onderstaande. In volledig scherm werkt het goed, maar ik zit op een 4K resolutie en heb Chrome windowed in het midden staan en dan krijg ik dit opeens.

Heb ook andere custom CSS geprobeerd maar bij de ene is de rode tweakers banner helemaal naar rechts geschoven en zie ik niet meer of ik een DM heb omdat het buiten beeld geschoven is. Heeft iemand de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_LA6z_uk1L2d64EVFewOptLgAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eDdhHJuhvMaoeJkg9K3mhVeK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
Arn0uDz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:17:
Sinds vorige week is mijn custom CSS kapot. Ik weet niet meer precies welke ik had, maar ik heb nu die van Danny aan staan en dan zie ik onderstaande. In volledig scherm werkt het goed, maar ik zit op een 4K resolutie en heb Chrome windowed in het midden staan en dan krijg ik dit opeens.

Heb ook andere custom CSS geprobeerd maar bij de ene is de rode tweakers banner helemaal naar rechts geschoven en zie ik niet meer of ik een DM heb omdat het buiten beeld geschoven is. Heeft iemand de oplossing?

[Afbeelding]
Ik heb m'n custom css van de week al een update gegeven. Dat lostte voor een andere user het probleem op. Ik kan niet op 4k schermen testen, maar als je me aangeeft hoe groot je viewport is kan ik kijken wat er bij mij lokaal gebeurt als ik m'n browser op dezelfde breedte zet.

Oorzaak is overigens een wijziging bij Tweakers, dus daar moet ik opnieuw omheen gaan werken.
Heb je wel alle andere custom css uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Danny schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:18:
[...]

Ik heb m'n custom css van de week al een update gegeven. Dat lostte voor een andere user het probleem op. Ik kan niet op 4k schermen testen, maar als je me aangeeft hoe groot je viewport is kan ik kijken wat er bij mij lokaal gebeurt als ik m'n browser op dezelfde breedte zet.

Oorzaak is overigens een wijziging bij Tweakers, dus daar moet ik opnieuw omheen gaan werken.
Heb je wel alle andere custom css uitgeschakeld?
Volgens Paint heeft mijn browser view een resolutie van 1904x2081

Via Fancy zones heb ik mijn scherm gesplitst in: 25 / 50 / 25 en dan zit Chrome in het midden op 50.

Ik gebruik geen andere custom css, heb alleen die van jou actief.

[ Voor 4% gewijzigd door Arn0uDz op 27-01-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Arn0uDz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Volgens Paint heeft mijn browser view een resolutie van 1904x2081

Via Fancy zones heb ik mijn scherm gesplitst in: 25 / 50 / 25 en dan zit Chrome in het midden op 50.

Ik gebruik geen andere custom css, heb alleen die van jou actief.
hmm, vreemd. op die resolutie ziet het er bij mij gewoon prima uit. Doet het zich ook voor als je de browser smaller of breder maakt?
Heb je wellicht scaling in windows/linux/osx aangepast (anders dan 100%)? Ik kan het niet reproduceren nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:18:
[...]

hmm, vreemd. op die resolutie ziet het er bij mij gewoon prima uit. Doet het zich ook voor als je de browser smaller of breder maakt?
Heb je wellicht scaling in windows/linux/osx aangepast (anders dan 100%)? Ik kan het niet reproduceren nml.
Het lijkt fout te gaan tussen de 1160 en ~1440px breedte, maar alleen op pagina's die het bredere grid gebruiken zoals de frontpage en productlistings in de pricewatch. Dat is een resolutie waar normaliter de sidebar niet meer open blijft staan maar over de content gaat. Ik denk dat dat ook niet eenvoudig op te lossen is zonder het grid op die pagina's ook aan te passen.

Overigens lijkt dat niets te maken te hebben met de header-refactor van vorige week. Deze had daar wel mee te maken, en is inmiddels gefixed (dat betrof deze snippet: Sidebar links)

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 27-01-2025 15:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Danny schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Heb het in Chrome en Edge getest en ook lopen spelen met resizen, maar het blijft raar aan de linkerzijde. Ik weet echter niet of de sidebar helemaal links moet aansluiten of dat die lege ruimte er bewust tussen zit.
crisp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:32:
[...]

Het lijkt fout te gaan tussen de 1160 en ~1440px breedte, maar alleen op pagina's die het bredere grid gebruiken zoals de frontpage en productlistings in de pricewatch. Dat is een resolutie waar normaliter de sidebar niet meer open blijft staan maar over de content gaat. Ik denk dat dat ook niet eenvoudig op te lossen is zonder het grid op die pagina's ook aan te passen.

Overigens lijkt dat niets te maken te hebben met de header-refactor van vorige week. Deze had daar wel mee te maken, en is inmiddels gefixed (dat betrof deze snippet: Sidebar links)
De header was de reden waarom ik begon met deze custom css switch. Ik kon namelijk mijn menutje niet meer zien rechts bovenin op mijn gebruikte window size. Ik ben nu weer teruggegaan naar de "Sidebar links" custom css en het is weer goed zo.

@Danny bedankt iig voor je moeite.
Pagina: 1 2 3 Laatste