Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Ik zou juist graag MyReact gepushed willen zien. Waar nu "Forum" staat bovenaan, zet daar MyReact neer :p
Myreact ben ik nu inderdaad ook kwijt vanuit het menu.

Kan die niet in het uitklapmenu onder je gebruikersnaam?
Zie wel forumbookmarks en mijn topics maar Myreact is eigenlijk nuttiger.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:43
Geen vooruitgang die nieuwe tracker bar, kan de oude niet weer terug.
Niet elke verandering is een verbetering!
Kan die tracker ook standaard uitgevouwen blijven staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ArnoutV schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Fijn dat er al zo snel mensen aan de slag gaan.

Jammer dat het nodig is, want ik wil gewoon de tracker standaard open hebben staan.
Voor de actieve forum topics, favorieten wenslijst
En ook geen "grijze" overlay als de tracker in beeld is.

Ik ben nu mijn in een oogopslag overzicht kwijt, want moet eerst altijd actief de tracker open klikken.
Ik vind dit absoluut geen verbetering!

En kijk ook naar de hoeveel White Space, daar stond eerst mijn tracker :'(
[Afbeelding]
Je scherm is net 3 pixels te smal lijkt het... (vanaf 1472px breedte kan je de tracker open laten staan)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 30-01-2024 15:00 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
Zoveelste keer dat Tweakers iets bedenkt waar lang niet iedereen op zit te wachten wat niet in fatsoenlijke opties staat maar wat met custom css (dank daarvoor) uit moet zetten. bijzonder irritant, maak nieuwe dingen gewoon een toggle joh, scheelt een hoop gezeur.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 19:58
Visgek82 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:03:
Zoveelste keer dat Tweakers iets bedenkt waar lang niet iedereen op zit te wachten wat niet in fatsoenlijke opties staat maar wat met custom css (dank daarvoor) uit moet zetten. bijzonder irritant, maak nieuwe dingen gewoon een toggle joh, scheelt een hoop gezeur.
Ik kan me de laatste grote tweakers.net overhaul nog wel herinneren, toen schreeuwde ook iedereen moord en brand, inclusief ikzelf. Na een paar dagen/weken wennen leek het allemaal toch wel mee te vallen.

Tegelijkertijd, het eerste wat ik nu heb gedaan is de custom CSS geactiveerd om de tracker weer links te zetten. Iets met verandering en eng :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:50
Ik vind de knop voor 'mijn topics' wel erg makkelijk. Maar waar ik mij aan erger is dat de browser tabs uiteraard niet in sync zijn. Dat lijkt me ook een logische implementatie, maar ik doe het volgende:

- open 'mijn topics'
- klik een stuk of 3 topics aan en open die in een ander tabblad zodat ik bij kan lezen
- ik sluit 'mijn topics'
- ik ga naar een ander tabblad om een van de geopende topics te lezen
- 'mijn topics' staat weer open en moet ik sluiten
- ik lees een paar nieuwe posts, sluit het tabblad en ga naar de volgende
- 'mijn topics' staat weer open en moet ik sluiten
... etc

Daar erger ik mij behoorlijk aan. Maar wellicht is dat al tig keer genoemd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik het hier goed plaats, maar na de overgang naar de nieuwe tracker kan ik niet meer navigeren via het pulldown menu op mijn mobiel (Samsung Galaxy S24U). Ik zie dan enkel nog maar de titel navigatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 20:19
Wat een lelijk ding... Wie heeft gedacht dat dat een goed idee was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gismo1979 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:50:
Ik weet niet zeker of ik het hier goed plaats, maar na de overgang naar de nieuwe tracker kan ik niet meer navigeren via het pulldown menu op mijn mobiel (Samsung Galaxy S24U). Ik zie dan enkel nog maar de titel navigatie.
Zie ook: Hamburger menu is leeg. Bij de meeste lijkt het wissen van de cache het probleem op te lossen. Bij mij het aanzetten van custom CSS (maar heb ik op enkele devices/browsers uitgelogd nog steeds hetzelfde probleem).

[ Voor 19% gewijzigd door DarkFly op 30-01-2024 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:43
krotwijk schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:37:
Kan die tracker ook standaard uitgevouwen blijven staan?
Aha, ik zie het nu, je moet verplicht het venster superbreed maken om de tracker open te laten staan.
Op een MacBook Pro 14 inch dus amper werkbaar als tweakers je verplicht wat voor venstergrootte je moet gebruiken.

Niet bepaald werkbaar :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

crisp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Nadeel is dat je dan een leeg vlak overhoudt. Beter is om gewoon een van de beschikbare custom css snippets te gebruiken :)
Voor mij niet storend, maar begrijp je reactie. licht grijze balk rechts was eerder voor tracker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjvrDGmBXOZpnrInWuERJ2_ctJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XPAhaHiHTpZl67ChY8qCi0lG.png?f=fotoalbum_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
DarkFly schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:05:
[...]

Zie ook: Hamburger menu is leeg. Bij de meeste lijkt het wissen van de cache het probleem op te lossen. Bij mij het aanzetten van custom CSS (maar heb ik op enkele devices/browsers uitgelogd nog steeds hetzelfde probleem).
That did the trick d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 19:31
Als ik de tracker nu op mijn scherm aanzet, zit de nieuws content helemaal links. Dat is toch niet handig? Normaal was ie juist meer gecentreerd als je m links had. Dat maakt meer sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Maestro

It's just completely whack!

Denigrerende opmerking verwijderd

[ Voor 79% gewijzigd door Bor op 31-01-2024 22:45 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58

Pazo

Mroaw?

Ik kijk op mijn mobiel hier en dat gaat ook nog niet helemaal lekker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCUivIlF95l9Dnbos5Q5mACQgy8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p4rho80095fMrAQJELnIpoc1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB2Vnxp0JG3iAjycoCQhAcJNZpY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/znOxxI3hlrZ79Qk6wgfM3h1A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Pazo op 30-01-2024 19:47 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Pazo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:44:
Ik kijk op mijn mobiel hier en dat gaat ook nog niet helemaal lekker:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je gebruikt zo te zien een custom css?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
Op frontpage pagina menu netjes links. ( Met custom css want rechts is niets voor mij)
Scrollend op forum ( op telefoon) een gaar blokje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzTqXOPW7pvhaD7__1JOlZ2jmCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UlkFZbcHe60jTItvdnm0qicS.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 30-01-2024 19:56 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Junia schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Ik kan me de laatste grote tweakers.net overhaul nog wel herinneren, toen schreeuwde ook iedereen moord en brand, inclusief ikzelf. Na een paar dagen/weken wennen leek het allemaal toch wel mee te vallen.
Valt het mee, of geven gebruikers het op omdat ze geen verandering terug verwachten? Voor mij dat laatste, de informatiedichtheid kan mij niet hoog genoeg liggen maar gaat toch bij iedere update verder achteruit. Waarom dat zo moet, geen idee. Het is niet dat ik Tweakers ooit als wallpaper wil hebben ofzo.

Vind ik ook van smartphones overigens, alles clean en minimalistisch doet me niet zoveel. Het is een gebruiksvoorwerp, geen kunstobject.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Wat ik niet snap in het geheel, is dat er niet voor gekozen wordt om bij uitgeklapte tracker de sidebar-knoppen ín de tracker te plaatsen, als een soort menuk(n)oppen.

Dat scheelt flink ruimte, waardoor de tracker vaker permanent open kan staan bij smallere schermen/schermindelingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgQ_4TuXn5sjf8kzMIuUg_qV7gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P0NUggAAo4bkQ2Cnjva9x4IP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubv0-p_EPuPUi5cgZTyb3aoTlbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7of5u880UZ8fchUIS50gPMAN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P1uNX4RGmGxVAarfsu3tbg77e8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/e1iuJsA6XSNuX6oPQ6nso4xz.gif?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door APClll op 31-01-2024 20:37 . Reden: typo: mallere --> smallere ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Junia schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Tegelijkertijd, het eerste wat ik nu heb gedaan is de custom CSS geactiveerd om de tracker weer links te zetten. Iets met verandering en eng :+
Ik vind nog steeds het 'nieuwe' Tweakers logo design/font niet mooi en heb de voorpagina met custom CSS zwaar gemodificeerd sinds de voorpagina overhaul. Als ik per ongeluk uitlog of tweakers in private tab bekijk schrik ik me dood :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:17
Ik had voorheen de tracker altijd open staan, vind het prettig om de laatste topics/V&A dingen te zien. Heeft iemand dat al gevonden? :+

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58

Pazo

Mroaw?

crisp schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Je gebruikt zo te zien een custom css?
Mjah dat is wel zo. Dat is dus de uitzoek-vraag welke dat veroorzaakt.

EDIT: Ik zet 'm wel gewoon uit, gebruikte het toch al niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Pazo op 30-01-2024 20:55 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 22:32

Smarron

The bend

KirovAir schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:38:
Ik had voorheen de tracker altijd open staan, vind het prettig om de laatste topics/V&A dingen te zien. Heeft iemand dat al gevonden? :+
Eens, ik zou het ook heel graag terug willen. Je wilt een tracker toch juist zien, althans ik wel. En met alle 4K schermen van tegenwoordig is er plaats genoeg om 2 browsers naast elkaar te zetten met open trackers en nog steeds genoeg lege ruimtes.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:37
KirovAir schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:38:
Ja dat is voor mij dus ook het belangrijkste wat ik nu dus mis.
Afgezien van dat de sidebar mijn pagina ook blokkeert vanwege te weinig ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
waarom is het niet mogelijk in je profiel voor aan of uit te kiezen en moet dit weer met custom css?

ik snap de keuze voor geen tracker ook totaal niet, kort en bondig een overzicht van allerlei verschillende zaken

en dat minimalistische snap ik ook niet, zelfs op 1 1440p scherm is er zoveel ruimte over dat ik bijna tegen een leeg scherm aan staar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:59
Ik vraag me af waar er met meer stront wordt gesmeten - in dit topic of bij de Franse boerenprotesten }:O

Ik denk dat het idee van de sidebar is om vanaf de Frontpage zo veel mogelijk te linken naar actieve content elders op de site. “Ja MaAr [sad autism noises]” - nee, het oude model was niet goed genoeg voor de jongere generatie onder ons. Veel jongeren willen webpagina's ervaren als een homescreen op de telefoon - alle info, notificaties (ook van dingen die je niet per se volgt) en linkjes meteen bereikbaar. Voor die generatie is 'gewoon twee keer doorklikken' een drempel, en ik denk zelf dat dat het dat gegeven is waar men mee aan de slag is gegaan.

Ik meen me te herrineren dat er bij heatmap/clickmap onderzoeken bleek dat bezoekers relatief weinig aan de rechterhelft van het scherm klikken. Met dat gegeven in het achterhoofd lijkt het me ook logisch om de nieuwe balk dan juist daar te plaatsen.

Feit is wel dat de clicks leidend zijn bij dit soort veranderingen, niet de hoeveelheid (constructieve) feedback in dit topic. Als 200 mensen klagen maar er 25.000 users gebruik maken van de Sidebar, dan is de feature een succes. En met dat soort cijfers in het achterhoofd snap ik wel dat het optioneel maken van deze sidebar geen topprioriteit krijgt. Die feature moet dan immers ook onderhouden worden.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik merkte vanmiddag de verandering op en dacht in eerste instantie dat het wel handig zou zijn. Tot ik ook merkte (wat ongetwijfeld de bedoeling is voor de tijd die je doorbrengt op Tweakers) dat ik sneller in andere topic ging neuzen omdat klikken makkelijker werd.

Weg met dat ding. En snel een beetje. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

bonzz.netninja

Niente baffi

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:45:
Ik vraag me af waar er met meer stront wordt gesmeten - in dit topic of bij de Franse boerenprotesten }:O

Ik denk dat het idee van de sidebar is om vanaf de Frontpage zo veel mogelijk te linken naar actieve content elders op de site. “Ja MaAr [sad autism noises]” - nee, het oude model was niet goed genoeg voor de jongere generatie onder ons. Veel jongeren willen webpagina's ervaren als een homescreen op de telefoon - alle info, notificaties (ook van dingen die je niet per se volgt) en linkjes meteen bereikbaar. Voor die generatie is 'gewoon twee keer doorklikken' een drempel, en ik denk zelf dat dat het dat gegeven is waar men mee aan de slag is gegaan.

Ik meen me te herrineren dat er bij heatmap/clickmap onderzoeken bleek dat bezoekers relatief weinig aan de rechterhelft van het scherm klikken. Met dat gegeven in het achterhoofd lijkt het me ook logisch om de nieuwe balk dan juist daar te plaatsen.

Feit is wel dat de clicks leidend zijn bij dit soort veranderingen, niet de hoeveelheid (constructieve) feedback in dit topic. Als 200 mensen klagen maar er 25.000 users gebruik maken van de Sidebar, dan is de feature een succes. En met dat soort cijfers in het achterhoofd snap ik wel dat het optioneel maken van deze sidebar geen topprioriteit krijgt. Die feature moet dan immers ook onderhouden worden.
Idd. En daarbij, het is maar een balkje aan de rechterkant. Niemand is dood. We gaan het gewoon ervaren en meten of het idd handig is zoals nu de hypothese is. Als je niks kan proberen omdat je doelgroep zo aartsconservatief is, dan is er ook weinig lol allemaal aan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:40
Quote even uit het oude topic naar het nieuwe :)
Moi_in_actie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Je noemt het geen flame, maar de toon die je gebruikt is wel lekker denigrerend. Jezelf verschuilen achter oneliners als "De wereld is nu eenmaal aan verandering onderhevig" zegt ook helemaal niets. Dat er dingen worden aangepast en/of verbeterd is prima. Echter, indien blijkt dat het overgrote meerendeel van de mensen, de lezers/klanten van Tweakers, niet blij zijn met een verandering, dan mag dit toch worden aangekaart? Daarbij waren er bij de vooraankondiging in de developer update 275 al heel wat vragen en twijfels over de implementatie, daar is schijnbaar niets mee gedaan.
Maar het overgrote deel van de bezoekers? Ik zie voornamelijk dezelfde mensen altijd klagen, ik zie geen overgroot deel van de bezoekers klagen anders liep het forum wel vol met vragen.

Er veranderen nou eenmaal dingen. Dingen worden geoptimaliseerd en getest. Dat er vervolgens een klein deel moeite van ondervindt, dat kan best, risico heb je altijd. Het overgrote deel zal er geen last van hebben (ik hoor / zie ze nergens :) ).

Er zijn dingen verandert, en over 2 weken merk je er niks meer van (tenzij je blijft hangen dan heb je overal last van natuurlijk). En er zal de komende tijd nog wel wat gefinetuned worden en gaat het alleen maar beter worden :)
Moi_in_actie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Ik ga er ook geen moeite meer in steken als dit de reactie/houding is vanuit Tweakers. Nergens beweer ik (een betere) UX designer te zijn, nergens beweer ik alle wijsheid in pacht te hebben. Ik geef hier alleen aan wat ik denk en wat schijnbaar heel wat klanten/lezers van Tweakers ook denken. De custom CSS om de Tracker weer links te zetten is binnen 1 dag een van de meest populaire custom CSS files, plek 7 van 506. Je kunt als expert prima het beste beeld hebben van "hoe het zou moeten zijn", als de klant het liever anders ziet, wat weegt dan uiteindelijk het zwaarste?
Maar goed, ik laat het hierbij, het is niet aan mij om de website te designen en ook niet om de communitie tevreden te houden.
Het is een van de meeste populaire snippets, dat klopt. Hij is wel 500(!!) keer gebruikt. Nu heb ik geen inzicht in het aantal bezoekers / het aantal leden, maar dat valt in het niet lijkt me.

Daarnaast loopt het allemaal niet zo storm in de daarvoor bedoelde topics.

Neerbuigende opmerking verwijderd.

Ik ben het lang niet altijd eens met wat Tweakers doet. Maar je overdrijft nogal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 31-01-2024 22:47 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

APClll schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:58:
Wat ik niet snap in het geheel, is dat er niet voor gekozen wordt om bij uitgeklapte tracker de sidebar-knoppen ín de tracker te plaatsen, als een soort menuk(n)oppen.

Dat scheelt flink ruimte, waardoor de tracker vaker permanent open kan staan bij mallere schermen/schermindelingen
Het scheelt inderdaad ruimte maar de plek waar je de menuopties kunt terugvinden wordt er niet consistenter op. Horizontale ruimte in de viewport is niet schaars op desktop- en laptopbeeldschermen. We hebben vaak genoeg het verzoek gehad om er beter gebruik van te maken ;) . Op deze manier is er nog ruimte om de sidebar uit te breiden met meer opties zoals berichten en notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mschol schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:38:
waarom is het niet mogelijk in je profiel voor aan of uit te kiezen en moet dit weer met custom css?

ik snap de keuze voor geen tracker ook totaal niet, kort en bondig een overzicht van allerlei verschillende zaken

en dat minimalistische snap ik ook niet, zelfs op 1 1440p scherm is er zoveel ruimte over dat ik bijna tegen een leeg scherm aan staar
Wat bedoel je met 'de keuze voor geen tracker'. De tracker is er nog steeds alleen kun je nu de volledige active topics en persoonlijke forumlistings op het forum direct vanuit de UI benaderen. Het zou mooi zijn als mijn topics, forumbookmarks en gevolgde topics ook in de tracker beschikbaar komen maar dat staat vooralsnog niet op de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:04

Saven

Administrator

Even een copy/paste van mezelf uit het inmiddels gesloten beta-topic :)

Top dat er i.t.t. de beta nu ook een algemene button is met een overzicht van alles :). Eén puntje van feedback/kritiek en mij meteen opvalt. Er zit een kleine latency in het zien van de sidebar en geeft een soort flicker. Dan heb ik het niet over de items zelf die nog moeten laden, maar echt het element. Ik gok dat het komt doordat het een custom element / web component is, maar de JS niet snel genoeg wordt ingeladen. Of dat de JS die de zichtbaarheid checkt/set niet snel genoeg wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Qua feedback zou ik nog wel willen zien dat de lijst zich qua lengte 'aanpast' aan de hoogte van het scherm. Als ik nu in dit topic zit met een uitgeklapte sidebar zit ik een dubbele scrollbar en dat oogt nogal rommelig.

En als je op een actief topic klikt spring je nu ook naar de laatste comment onderaan de pagina. Werkte dat altijd al zo? Want volgens mijn gevoel ging je altijd naar de laatste pagina van een topic. Of misschien komt dat omdat ik altijd vanuit het Forum -> Actieve Topic browsde en vervolgens op 'laatste' klikte.

[ Voor 41% gewijzigd door SgtElPotato op 31-01-2024 15:46 ]

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:01
Volgende keer graag alleen een report

[ Voor 90% gewijzigd door Bor op 31-01-2024 22:49 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Voor degene die de sidebar naar links verplaatst wilt hebben zonder dat deze smaller wordt (dus gewoon van rechts naar links) is de CSS snippet van @HashIT wel een goede: Sidebar links

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Uitgezet met het css vinkje, maar vind het ook een beetje vreemd dat het zo moet.
SgtElPotato schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:59:
[...]

Tja er is maar een klein deel wat klaagt (laat dat nou net het deel zijn wat altijd klaagt), daar kan ik zelf ook wel weer mijn conclusies uit trekken.
En dan heb je ook weer een deel dat daar over klaagt, en ... ja daarover :p

[ Voor 68% gewijzigd door Marzman op 31-01-2024 16:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Marzman schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:06:

En dan heb je ook weer een deel dat daar over klaagt, en ... ja daarover :p
Vicieuze cirkel die langzaam doodbloed en uiteindelijk is iedereen er aan gewend en hoor je niemand meer :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Zeror schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:19:
Het is echt onbegrijpelijk hoe jullie de plank misslaan met de vernieuwde tracker. Ik wil graag de volgende wijzigingen suggereren:

- Pijltjes-knop krijgt zijn oude functie terug, namelijk de zijbalk helemaal inklappen.
- Tabblad sluiten wordt een sluit-knop met kruisje.
- Instelling voor links plaatsen keert terug.

Voorbeeld gephotoshopt voor de knopjes:

[Afbeelding]
Ik quote mezelf even aangezien hier nog niemand op gereageerd heeft. Ik ben van mening dat mijn voorstel de ideale middenweg is waarmee de nieuwe en oude tracker gecombineerd worden waardoor de nieuwe tracker meer op de oude tracker gaat lijken met nieuwe functionaliteit ipv een vervangende tracker met verslechterde functionaliteit.
Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:29
Zou graag de mogelijkheid zien om de balk in te klappen, zoals bv bij de Vivaldi browser kan.

[ Voor 24% gewijzigd door P-Rock op 31-01-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Saven schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:27:
Even een copy/paste van mezelf uit het inmiddels gesloten beta-topic :)

Top dat er i.t.t. de beta nu ook een algemene button is met een overzicht van alles :). Eén puntje van feedback/kritiek en mij meteen opvalt. Er zit een kleine latency in het zien van de sidebar en geeft een soort flicker. Dan heb ik het niet over de items zelf die nog moeten laden, maar echt het element. Ik gok dat het komt doordat het een custom element / web component is, maar de JS niet snel genoeg wordt ingeladen. Of dat de JS die de zichtbaarheid checkt/set niet snel genoeg wordt uitgevoerd.
Het is inderdaad een custom component, maar de styling wordt wel up-front geladen. Op mijn tablet heb ik inderdaad wel gemerkt dat het vlak initieel wit blijft, terwijl het element + styling er dus wel al zou moeten zijn (gelijk aan de oude tracker). Dat is iets waar ik nog wel even verder in wil duiken, hopelijk is het iets dat we kunnen fixen en geen renderissue van de browser.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
SgtElPotato schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:44:
Qua feedback zou ik nog wel willen zien dat de lijst zich qua lengte 'aanpast' aan de hoogte van het scherm. Als ik nu in dit topic zit met een uitgeklapte sidebar zit ik een dubbele scrollbar en dat oogt nogal rommelig.

En als je op een actief topic klikt spring je nu ook naar de laatste comment onderaan de pagina. Werkte dat altijd al zo? Want volgens mijn gevoel ging je altijd naar de laatste pagina van een topic. Of misschien komt dat omdat ik altijd vanuit het Forum -> Actieve Topic browsde en vervolgens op 'laatste' klikte.
Aan die scrollbar ergerde ik me ook een beetje. Deze css-snippet haalt hem weg: Sidebar zonder scrollbar

En volgens mij kom je uit op de eerste nieuwe post sinds je laatste bezoek, is mijn ervaring. Beetje wennen ja.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:28
Ik zal wel autistisch zijn, dat ik het toch gewoon prettiger vindt dat menu's of in dit geval een tracker gewoon links van het scherm staat. Gelukkig heeft @Danny een mooie custom css voor hier Bedankt daarvoor _/-\o_

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

crisp schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:03:
[...]

Het is inderdaad een custom component, maar de styling wordt wel up-front geladen. Op mijn tablet heb ik inderdaad wel gemerkt dat het vlak initieel wit blijft, terwijl het element + styling er dus wel al zou moeten zijn (gelijk aan de oude tracker). Dat is iets waar ik nog wel even verder in wil duiken, hopelijk is het iets dat we kunnen fixen en geen renderissue van de browser.
Het is zeker geen renderissue van de browser :) De sidebar toggles (<twk-sidebar>) wordt pas zichtbaar nadat de .sidebar-visible class aan de body wordt toegevoegd.

Daar komt de latency vandaan want die class wordt pas toegevoegd nadat de JS code is ingeladen en verwerkt. Jullie zullen ongetwijfeld een reden hebben (gehad?) om niet vanuit de server die class al mee te geven aan de body. Maar nu de feature live staat lijkt me dat prima om te doen, of beter nog: die (css) "clausule" weg te halen (gewoon geen display:none op dat element)

Maar daarmee is het probleem niet volledig opgelost. Want de sidebar content (<twk-sidbar-pane>) is sowieso nog niet aanwezig in de DOM en wordt pas dynamisch ingeladen na page load.

Beter zou zijn om iig dat element ook al in de DOM op te nemen. De content kun je uiteraard gewoon later vullen.

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:06
Wat een onhandig ding. Geef dan op zijn minst de mogelijkheid om hem te verbergen. :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
Kan het nutteloze ding ook weg alsjeblieft?

Vooral nog meer geld storten in nutteloze features en niet terugbrengen dat ik oneindig koppen onder elkaar kan krijgen door gewoon op next te klikken.

Ga zo door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Yonix schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:33:
Wat een onhandig ding. Geef dan op zijn minst de mogelijkheid om hem te verbergen. :S
deadlock2k schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:47:
Kan het nutteloze ding ook weg alsjeblieft?
Ik heb toevallig net een snippet gemaakt om die toggle-bar wat minder lomp te maken :) Misschien heb je er wat aan: Compact sidebar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:06
Saven schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:51:
[...]

[...]

Ik heb toevallig net een snippet gemaakt om die toggle-bar wat minder lomp te maken :) Misschien heb je er wat aan: Compact sidebar
Dat is al iets beter. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Doman
Introductie van nieuwe sidebar - Development-iteratie #278
Kunnen jullie die sidebar nog eens testen met 1080p of kleiner? Je mag daar de pagina alleen nog in kleine letters lezen als de tracker open is. Leuk dat jullie met minimaal 1440p zitten achter de computer maar de kleinere resoluties zijn nog zeker geen niche...
Komt hier nog een oplossing voor, of is er een CSS fix?
Voor lagere "standaard" displays of gebruik van grotere scaling kan de tracker dus niet permanent open blijven.
Ook omdat de pagina nu gecentreerd blijft staan bij openen van de tracker wordt de ruimte niet optimaal meer benut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzST9skOnv2Ico5DkXLxhLXDtC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2jnwCG5tXfgeGaacDpjXNtnQ.png?f=fotoalbum_large

Oude pagina layout resten uit mijn browser cache:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8_Wp5UjiBiaUnONKDBAD4uBvzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VLbsx2xwYxCqdN8UjmkHUdEt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
  • Laatst online: 20-05 14:26
APClll schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:58:

Dat scheelt flink ruimte, waardoor de tracker vaker permanent open kan staan bij mallere schermen/schermindelingen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoiets zit ook in mijn custom CSS snippet, voor de geïnteresseerden. Balk staat wel links dan.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zie liever niet een GoT dat lijkt op Microsoft Edge qua layout dus ik ben heeeel dankbaar voor de CustomCSS Snippet van @.oisyn die het hele ding wegpleurt !!! d:)b _O_

Ik had liever gezien dat de development tijd die eraan was besteed naar dit soort ellende was gegaan :
The-Source schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:55:
Op frontpage pagina menu netjes links. ( Met custom css want rechts is niets voor mij)
Scrollend op forum ( op telefoon) een gaar blokje
[Afbeelding]
Idioot grote afbeeldingen die echt totaal nergens voor nodig zijn en prima hadden volstaan door in het formaat van "GoT - Grote Thumbnail" gepost te worden vanuit de Tweakers Album i.p.v. de direkte upload functie op het forum die alles veel te groot neerkalkt !!! :(
nst6ldr schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:58:
Valt het mee, of geven gebruikers het op omdat ze geen verandering terug verwachten?
Ze gaan gewoon weg na de zoveelste rare keuze voor de website of alleen GoT denk ik, want ik mis elk jaar steeds meer gebruikers die er al jarenlang waren... ;w
Voor mij dat laatste, de informatiedichtheid kan mij niet hoog genoeg liggen maar gaat toch bij iedere update verder achteruit.
Waarom dat zo moet, geen idee. Het is niet dat ik Tweakers ooit als wallpaper wil hebben ofzo.
Het probleem is dat men van Tweakers een veel te algemeen bekende website heeft gemaakt en daardoor is het allemaal gewoon steeds raarder geworden... :/

Zo bezoek ik de Frontpage al jaren niet meer, want dat gaat echt nergens meer over zowel qua artikelen als het ontwerp ervan... :X :| :/
Vind ik ook van smartphones overigens, alles clean en minimalistisch doet me niet zoveel.
Het is een gebruiksvoorwerp, geen kunstobject.
Doe jezelf een lol en gebruik wat anders dan Android of iOS :Y)

Daar word je gewoon blij van als je ziet hoe het ook kan !!! 8) :*) d:)b

* nero355 is dagelijkse UBPorts Ubuntu Touch gebruiker, maar Jolla SailFish mag ook op het moment dat die een keer goedkoop een Sony telefoon scoort! ;)
Smarron schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:54:
En met alle 4K schermen van tegenwoordig is er plaats genoeg om 2 browsers naast elkaar te zetten met open trackers en nog steeds genoeg lege ruimtes.
Meer dan een 2560x1600 scherm @ 27 inch hoef ik echt niet hoor en zelfs op mijn 24 inch 1920x1200 scherm heb ik genoeg ruimte naast mijn browser, want wie gaat er nou vandaag de dag nog fullscreen browsen op een 24 inch 1920x1080 scherm of beter :? 7(8)7 _O-
mschol schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:38:
Dat vraag ik me elke keer weer af op het moment dat er weer eens een rare keuze wordt gemaakt op een website die ik bezoek : Voor de eerste keer of voor de zoveelste keer...
SgtElPotato schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:10:
Maar het overgrote deel van de bezoekers? Ik zie voornamelijk dezelfde mensen altijd klagen, ik zie geen overgroot deel van de bezoekers klagen anders liep het forum wel vol met vragen.
Heb je ooit gehoord van "We complain because we care!" toevallig :?

De mensen die klagen zijn de gebruikers waar je het van moet hebben als website en helemaal als een forum zijnde !!

Tante Truus en Ome Henk die af en toe langskomen of zelfs nooit terugkomen zijn niet relevant in dat verhaal en kan het waarschijnlijk ook niks schelen uiteindelijk...
Er veranderen nou eenmaal dingen.
Zolang het goede veranderingen zijn is daar niks mis mee, maar de laatste jaren worden er steeds meer rare slechte keuzes gemaakt en dat is gewoon ronduit vreemd...

Ik kan me de grootste verandering van Tweakers en GoT nog heel goed herinneren :

We gingen van het legendarische PAARS naar de style van de Frontpage die op dat moment nog maar een jaartje of zelfs korter was toegepast en eigenlijk gewoon een strakke doorontwikkeling was van wat we ervoor hadden en dat was simpelweg PRACHTIG !!! :P

Ik mocht toen zelfs van @crisp stiekem meekijken via een linkje @ Tweakers IRC Server/Channel en kon eigenlijk niet wachten todat het er was !!! oOo _O_

En ik was uiteindelijk echt niet de enige die er zo over dacht... ;)
Er zijn dingen verandert, en over 2 weken merk je er niks meer van (tenzij je blijft hangen dan heb je overal last van natuurlijk).
SgtElPotato schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:17:
Vicieuze cirkel die langzaam doodbloed en uiteindelijk is iedereen er aan gewend en hoor je niemand meer :+
Op een gegeven moment gaat men gewoon weg inderdaad... ;) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Wat bedoel je met 'de keuze voor geen tracker'. De tracker is er nog steeds
verstopt, niet standaard zichtbaar inderdaad, dit valt voor mij onder actief ontmoedigingsbeleid. (maw de keuze voor geen tracker)
alleen kun je nu de volledige active topics en persoonlijke forumlistings op het forum direct vanuit de UI benaderen. Het zou mooi zijn als mijn topics, forumbookmarks en gevolgde topics ook in de tracker beschikbaar komen maar dat staat vooralsnog niet op de planning.
probleem is dat je dus weg MOET navigeren van de hoofdpagina voordat je even snel de laatste actieve zaken wilt checken als er niet standaard een tracker is.

ik kan dus op 1 pagina een hoop minder intressante zaken zien (tenzij ik ga knutselen met custom css) en zal dan zeker niet meer doorklikken naar forum, reviews en V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
nero355 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:36:
Meer dan een 2560x1600 scherm @ 27 inch hoef ik echt niet hoor en zelfs op mijn 24 inch 1920x1200 scherm heb ik genoeg ruimte naast mijn browser, want wie gaat er nou vandaag de dag nog fullscreen browsen op een 24 inch 1920x1080 scherm of beter :? 7(8)7 _O-
Ik en ik heb een visuele beperking waardoor het eigenijk niet makkelijk anders kan. Maar fijn dat omdat het voor jou niet nodig is, het voor iedereen niet nodig is hoor. Fijn dat het comité eruit is en dat er een beslissing bereikt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

deadlock2k schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 03:38:
[...]

Ik en ik heb een visuele beperking waardoor het eigenijk niet makkelijk anders kan. Maar fijn dat omdat het voor jou niet nodig is, het voor iedereen niet nodig is hoor. Fijn dat het comité eruit is en dat er een beslissing bereikt is.
Beide Windows en de meest gangbare Linux shells hebben een zoom functie, een familielid van mij gebruikt dat om de door jouw genoemde reden en is daar naar mijn weten tevreden mee.

Los daarvan is het commercieel gezien volgens mij handiger om een 'hogere toegankelijkheid' functie te hebben waar de minderheid met slecht zicht/behoefte aan voorleesfunctionaliteit voor kan kiezen, in plaats van de meerderheid te laten aanpassen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mschol schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:49:
[...]

verstopt, niet standaard zichtbaar inderdaad, dit valt voor mij onder actief ontmoedigingsbeleid. (maw de keuze voor geen tracker)
Wat voor type device gebruik je dan en hoe breed is je viewport?

De sidebar is breder geworden dan de oude tracker vanwege de verticale balk met de menuopties en omdat we een breakpoint voor een smallere tracker hebben weggegooid. Dit pakt in jouw geval denk ik nadelig uit. Om de tracker standaard uitgeklapt te kunnen weergeven is een viewport van 1480 pixels breed.

Anderzijds: beeldschermen worden al jaren breder. De meeste laptopbeeldschermen zijn ook wel breder dan 1480 pixels. De sidebar geeft ons mogelijkheden om meer met die ruimte te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Femme op 01-02-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
nst6ldr schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:52:
Beide Windows en de meest gangbare Linux shells hebben een zoom functie, een familielid van mij gebruikt dat om de door jouw genoemde reden en is daar naar mijn weten tevreden mee.
Ik kan prima voor mezelf bepalen hoe ik toegankelijkheid inzet. Meestal is het niet nodig omdat er goed over na wordt gedacht.

Sowieso blijft het een "works for me so no problem" opmerking. Kan er niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt me trouwens ook op dat de pagina niet responsive is. Bij gebrek aan een betere term.
Als ik inzoom blijkt het formaat van de pagina statisch. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Maar ik zou verwachten dat de sidebar naar de inhoud zou kruipen alvorens te verdwijnen. Maar dit lijkt niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Saven schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Het is zeker geen renderissue van de browser :) De sidebar toggles (<twk-sidebar>) wordt pas zichtbaar nadat de .sidebar-visible class aan de body wordt toegevoegd.

Daar komt de latency vandaan want die class wordt pas toegevoegd nadat de JS code is ingeladen en verwerkt. Jullie zullen ongetwijfeld een reden hebben (gehad?) om niet vanuit de server die class al mee te geven aan de body. Maar nu de feature live staat lijkt me dat prima om te doen, of beter nog: die (css) "clausule" weg te halen (gewoon geen display:none op dat element)

Maar daarmee is het probleem niet volledig opgelost. Want de sidebar content (<twk-sidbar-pane>) is sowieso nog niet aanwezig in de DOM en wordt pas dynamisch ingeladen na page load.

Beter zou zijn om iig dat element ook al in de DOM op te nemen. De content kun je uiteraard gewoon later vullen.

d:)b
Ah ja, op desktop is has-sidebar al voldoende indicatie dat de sidebar al zichtbaar mag zijn (en sidebar-open voor het paneel). Ik heb daar nu een fix voor klaarstaan. Blijkbaar is mijn desktop dusdanig snel dat dat me niet eerder echt was opgevallen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 13:36
Vreselijk, een soort van menu (tracker) rechts dat links hoort, als je de keus op de bovenbalk neemt allemaal plaatjes en hele artikelen onder elkaar zonder een gemakkelijk overzicht tenzij je eerst de tracker op de verkeerde plaats aanzet.. Ik zat altijd dagelijks op Tweakers en nu steeds minder want niks is meer lekker overzichtelijk. Kan zijn dat het mobiel lekkerder werkt maar ik zit (gelukkig) niet de hele dag met mijn neus in de telefoon.Erg jammer.

C'est moi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:53
Ik heb met custom CSS, sidebar tijdelijk naar links verplaatst door het absoluut te positioneren. Knoppen rechts gelaten, omdat anders de state gewist wordt (sidebar blijft anders ingeklapt). Dit als tijdelijke oplossing. Ik gebruikte sidebar vooral voor het lezen van actieve topics.

Mijn resolutie: 3440x1440

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z8sJ5Q7_6RCxzObWkuc2HaxtAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s9MKqH5nAAvkQaGSZeviYY2P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Monkeydancer op 01-02-2024 14:08 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Danny
Balk naar linkerkant verplaatst indien ingeklapt.
Zodra je uitklapt blijft deze instelling bewaard en blijft hij na reloads uitgeklapt. De icoontjes staan dan bovenaan de tracker, waardoor er geen tweede balk nodig is.

Verder wat padding aangepast en een vriendelijker scrollbalk en wat teksten kleiner gemaakt zodat de balk sowieso smaller kan als hij is ingeklapt:

Ingeklapt:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2ba235b9de4c0626bb5bd9757653f9d5.png

uitgeklapt:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6aaa773581922ec33216168a1d5407ca.png

custom css op: Fix de nieuwe verslechterde sidebar / sidebar weer links

[ Voor 3% gewijzigd door Danny op 01-02-2024 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:53
Danny schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:58:
Zodra je uitklapt blijft deze instelling bewaard en blijft hij na reloads uitgeklapt. De icoontjes staan dan bovenaan de tracker, waardoor er geen tweede balk nodig is.

Verder wat padding aangepast en een vriendelijker scrollbalk en wat teksten kleiner gemaakt zodat de balk sowieso smaller kan als hij is ingeklapt:

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Heel mooi werk! Ik vind dit een fijne aanpassing en netter. Nog een paar kleine tweaks. Daar zijn wij tweakers voor :*)

P.S: Het mag van mij permanent geïmplementeerd worden.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

deadlock2k schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 03:38:
Dan wordt het uiteraard een ander verhaal, maar dit soort verspilling van schermruimte :
Monkeydancer schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:35:
Ik heb met custom CSS, sidebar tijdelijk naar links verplaatst door het absoluut te positioneren. Knoppen rechts gelaten, omdat anders de state gewist wordt (sidebar blijft anders ingeklapt). Dit als tijdelijke oplossing. Ik gebruikte sidebar vooral voor het lezen van actieve topics.

Mijn resolutie: 3440x1440

[Afbeelding]

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Is dus echt iets waar ik absoluut niks van moet hebben en eigenlijk gewoon zonde van je mooie grote scherm is :)

Dit :
Femme schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:47:
Anderzijds: beeldschermen worden al jaren breder. De meeste laptopbeeldschermen zijn ook wel breder dan 1480 pixels. De sidebar geeft ons mogelijkheden om meer met die ruimte te doen.
Vind ik dan ook 100% de verkeerde manier van beredeneren hoe je een website of applicatie moet ontwerpen !! :X :| :/

Dat zou betekenen dat als mijn 3 x 1920x1200 setup op een bepaald moment mainstream zou worden er ineens 3840x1200 of 5760x1200 websites op het internet zouden verschijnen :?

Belachelijk... 7(8)7

Doet me denken aan software die tegenwoordig maar gewoon op de markt wordt gezet zonder enige optimalisatie, want "iedereen" heeft toch wel genoeg CPU en RAM en een SSD tegenwoordig... :z
Ekner schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:36:
Ik zat altijd dagelijks op Tweakers en nu steeds minder want niks is meer lekker overzichtelijk.

Kan zijn dat het mobiel lekkerder werkt maar ik zit (gelukkig) niet de hele dag met mijn neus in de telefoon.
Erg jammer.
+1 ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny
nero355 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:01:

Is dus echt iets waar ik absoluut niks van moet hebben en eigenlijk gewoon zonde van je mooie grote scherm is :)
ik zit op een 17" laptop, 1920x1080. En nee, ook daar heb ik mijn browser niet fullscreen, maar WEL altijd met de sidebar in beeld. Daar navigeer ik op tweakers al sinds 1998 mee, dus die wil ik gewoon houden zoals altijd. Het is al kut genoeg dat er in de loop der jaren dingen uit verdwenen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Nou zit die nieuwe balk me verder niet echt in de weg - hoewel mijn OCD wel getriggerd wordt omdat de rest van het forum opeens niet meer midden oip mijn scherm staat - maar volgens deze logica zou je verwachten dat er een stel devs bezig zijn met een flink geheugen-vretende feature.

Immers, PC's krijgen al jaren meer RAM, de meeste laptops hebben al meer dan 8 GB. Dus nieuwe Feature X geeft jullie dan de kans wat met dat geheugen te doen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nero355 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:01:
[...]

Vind ik dan ook 100% de verkeerde manier van beredeneren hoe je een website of applicatie moet ontwerpen !! :X :| :/

Dat zou betekenen dat als mijn 3 x 1920x1200 setup op een bepaald moment mainstream zou worden er ineens 3840x1200 of 5760x1200 websites op het internet zouden verschijnen :?
We hebben het over 64 extra pixels voor een balk met menuopties en een iets bredere containers voor de tracker en andere lijstjes op een plek die in de meeste viewports leeg is. Het is niet dat we ineens een enorme sprong maken in horizontaal ruimtegebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:41:
[...]

We hebben het over 64 extra pixels voor een balk met menuopties en een iets bredere containers voor de tracker en andere lijstjes op een plek die in de meeste viewports leeg is. Het is niet dat we ineens een enorme sprong maken in horizontaal ruimtegebruik.
Tegelijk wordt er wel beslist dat die 64 extra pixels invloed hebben op hoe e.e.a. gepresenteerd wordt. Voorheen had ik de sidebar netjes in beeld staan. Nu met de tracker van 'maar 64 extra pixels' is ie ineens weg. Terwijl er ruimte zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
MikeyMan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
[...]

Tegelijk wordt er wel beslist dat die 64 extra pixels invloed hebben op hoe e.e.a. gepresenteerd wordt. Voorheen had ik de sidebar netjes in beeld staan. Nu met de tracker van 'maar 64 extra pixels' is ie ineens weg. Terwijl er ruimte zat is.
Wellicht komt er nog zo'n content sidebar bij ofzo. Niet dat ik de meest rechter gebruik. Die is ook verborgen. Maar goed, bij dit soort veranderingen wordt doorgaans geredeneerd dat casual bezoekers het gewoon accepteren en de rest het via custom CSS zelf oplost. Prima verder wmb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 12:14
Die snap ik niet zo goed ;-)
Doen psychologen en managers ook altijd. Wil je iets niet, dan 'zit je in de weerstand'. Heb je een voorkeur voor hetzelfde, en zij willen veranderen, dan ben jij bang voor verandering en zij zijn vooruitstrevend.

Allemaal retoriek om de kritiek af te wimpelen - dat er een valide punt is dat de oude situatie geprefereerd werd ;-)

Als iemand nu gaat verzinnen dat de P en de O omgedraaid moeten gaan worden op een toetsenbord, en ze krijgen commentaar dat het onhandig is, dan is een argument 'ach dat is koudwatervrees, het ligt aan jou dat je weerstand hebt bij verandering' toch een beetje flauwekul.

Mijn beslissing: die tracker op links dus (custom CSS en medegebruikers, geweldig!) met een onmiddelijk overzicht van wat er leeft in de community: waar wordt er over geluld, wat is er gereviewed, wat wordt er verhandeld: het is gewoon het kloppend hart van het community-aspect.

Ik zal als ouwe lul dan heel omslachtig en ouderwets en eigenwijs onder mijn steen kruipen en met custom CSS krampachtig vasthouden aan wat ik ken. Sure ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Znorkus op 01-02-2024 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
Please make it go! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

crisp schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Ah ja, op desktop is has-sidebar al voldoende indicatie dat de sidebar al zichtbaar mag zijn (en sidebar-open voor het paneel). Ik heb daar nu een fix voor klaarstaan. Blijkbaar is mijn desktop dusdanig snel dat dat me niet eerder echt was opgevallen :P
Haha :P Ik zie idd dat het inmiddels volledig is gefixt. Top man, goed bezig _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik zou het fijn vinden als ik net als in de forum lijst of de pagina met mijn bookmarks ook in de tracker kan zien we er als laatst heeft gereageerd in een topic als ik mijn muis erboven hover.

Zoals je hier onder ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dGczZx1/1.png

Bij de tracker zie je dat dus niet

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YpBHTHh/2.png

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
Danny schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:08:
ik zit op een 17" laptop, 1920x1080. En nee, ook daar heb ik mijn browser niet fullscreen, maar WEL altijd met de sidebar in beeld. Daar navigeer ik op tweakers al sinds 1998 mee, dus die wil ik gewoon houden zoals altijd.
Dat dus.
Ik bezoek ook alle jaren Tweakers op diverse Laptop's/Pc's met daarbij de sidebar/tracker open.
Dat werkte zelfs perfekt op 1280x800 displays.
Nu moet ik al op een basic (Elitebook/1366x768) laptop uitzoomen naar 80% om de sidebar/tracker in beeld te kunnen hebben.
Hetzelfde als je een hoger display gebruikt met grotere scaling (aanbevolen instelling) om comfortabel te kunnen lezen.
MikeyMan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:50:
Ik snap ook niet waarom die balk continu in beeld staat, kost gewoon weer veel ruimte op kleinere displays.
Horizontaal onderin zoals op mobile zou dan efficienter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekner

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

En hartelijk bedankt, dat werkt perfect! En als ze dat nou standaard opnemen in Tweakers.net is het helemaal geweldig.
Al dit soort dingen begint steeds meer te lijken op wat de grote software jongens doen ... we "moeten" met de tijd mee en dus veranderen we het zo dat wij het mooi vinden (functioneel of niet).

C'est moi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:24

heho

Ommen, Overijssel

Namens mij ook hartelijk dank ! Wat een genot om weer lekker "ouderwets" tweakers te zien 8)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman

Inderdaad, dat is al een hele verbetering. :)
Alleen blijft de sidebar op een 1366x768 display toch nog de site blokkeren ondanks dat het toch verder prima past op 100%?
Is dat ergens nog makkelijk aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSdZmnM68UrrO93ILID3kcrhMDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GKfHz9eFjOFJZ5PknzPqrXZ7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:36:
[...]

Alleen blijft de sidebar op een 1366x768 display toch nog de site blokkeren ondanks dat het toch verder prima past op 100%?

[Afbeelding]
Done

bij <1472 pixels wordt bij een reload de sidebar overigens vanuit Tweakers automatisch dichtgeklapt door een stuk javascript. dat kan met custom css ook niet echt worden opgelost. Nou ja, het kan wel, maar dan moet er flink wat css worden geschreven en dan werkt dichtklappen ook niet meer (nou ja, ook DAT kan, alleen blijft hij dan juist weer niet dichtgeklapt).

Snap ook niet helemaal waarom je bij 1470px niet standaard een uitgeklapte sidebar zou mogen hebben. Beetje jammer, want het is nogal opdringerig. Kan me niet anders bedenken dan dat het met reclame ofzo te maken heeft. Zie er niet echt een andere reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Inderdaad , het lijkt nu mooi te werken. :)
Maar...wel met een vreemd bij-effect.
Het scrollen van de pagina's werkt dan niet meer namelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Danny schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:20:
[...]

Done
[...]

Snap ook niet helemaal waarom je bij 1470px niet standaard een uitgeklapte sidebar zou mogen hebben. Beetje jammer, want het is nogal opdringerig. Kan me niet anders bedenken dan dat het met reclame ofzo te maken heeft. Zie er niet echt een andere reden voor.
De breakpoints zijn afgestemt op het het nieuwe, bredere, grid dat we nu op de frontpage gebruiken. Uiteindelijk gaan we dat ook uitrollen naar de rest van de site.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Inderdaad , het lijkt nu mooi te werken. :)
Maar...wel met een vreemd bij-effect.
Het scrollen van de pagina's werkt dan niet meer namelijk? :?
fixed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
crisp schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:59:
[...]

De breakpoints zijn afgestemt op het het nieuwe, bredere, grid dat we nu op de frontpage gebruiken. Uiteindelijk gaan we dat ook uitrollen naar de rest van de site.
Ah ok. En dan mag ik er niet voor kiezen toch de sidebar in beeld te houden...
Nou ja, de problemen zijn op te lossen met custom css en userscripts zodat alles weer fatsoenlijk werkt. Waarom het op deze manier (op imo opdringerige wijze) 'stukgemaakt' moet worden snap ik alleen niet. Waarom willen jullie niet dat ik die sidebar in beeld hou? (en met 'ik' bedoel ik 'elke user die dat wil')?
Het is nogal arbitrair. Het is niet zo dat de site stuk gaat als die sidebar uitgeklapt is. Hooguit valt er iets uit beeld, maar als ik ervoor kies die sidebar open te zetten vond ik die info blijkbaar sowieso niet interessant. Om diezelfde reden is de meeste rechter sidebar bij mij ook weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:53
Ik loop zelf tegen 1 ding aan. Als ik aan mijn bureau zit, dan heb ik een 23 inch FHD scherm met 100% scaling. De tracker is op dat moment standaard uitgeklapt, wat ik heerlijk vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCAIIIXwtFQQ3Je0hFoSLojiaUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HXmPCGuKPEj4po9G1fxKn7Zh.png?f=fotoalbum_large

Als ik het scherm ontkoppel, schakelt hij automatisch naar het scherm van mijn laptop (15 inch FHD met 125% scaling), wat net te smal is voor de sidebar. Ik kan niet meer scrollen en moet eerst ergens klikken om de tracker te laten verdwijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqQGBn3ThhC0Yx03UDZ5Jm8hv7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KsASZj8v7WZBPv1FF1VnJxhR.png?f=fotoalbum_large

Op zich geen probleem, want zo is het nou eenmaal. Kan ik zelf helaas niets aan veranderen. Wat ik fijn zou vinden, is dat hij wel weer automatisch uitklapt als ik weer het scherm aansluit. Op dit moment blijft de tracker ingeklapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtZHBUJs4BLzdPc_rhrqrDp_IcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/neIZiS019drV8qNomojYXp0l.png?f=fotoalbum_large

Is het een mogelijkheid dat het pijltje de tracker in klapt en ingeklapt houdt, maar dat ergens buiten de tracker klikken er niet voor zorgt dat hij ingeklapt blijft? Ik moet nu de hele tijd een extra klik gebruiken om de tracker weer te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ja, scrollen werkt nu gelukkig weer. :)
Helaas blijft de tracker/sidebar nu niet meer uitgeklapt bij navigeren of een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Ja, scrollen werkt nu gelukkig weer. :)
Helaas blijft de tracker/sidebar nu niet meer uitgeklapt bij navigeren of een refresh.
Nee, dat doet een stukje javascript. Die sluit de sidebar als tweakers vindt dat je scherm te smal is helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 03-06 20:13

switchboy

-ruimte te huur-

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Dit had de standaard mogen zijn wat mij betreft. Menu's op het web zijn al sinds de inceptie links op het scherm gepositioneerd. Je leest tenslotte ook van links naar rechts! 8)7

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Danny bij het gebruik van de custom CSS op mijn mobiel(S21 ultra, samsung browser) is er een kleine glitch bij het openen van een topic(maakt niet uit welke) de pagina opent op ongeveer een 1/4 vanaf de rechterkant van het scherm, maar gaat vervolgens binnen een fractie van een seconde, full screen. Met de CSS uitgeschakeld, opent de pagina wel normaal.

Voor de rest top!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Danny schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:11:
Nee, dat doet een stukje javascript. Die sluit de sidebar als tweakers vindt dat je scherm te smal is helaas.
Tja, meer kan je er dan ook niet aan doen natuurlijk.
Wie weet komen er nog andere "inzichten" hogerop. :P
kendo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:59:
@Danny bij het gebruik van de custom CSS op mijn mobiel(S21 ultra, samsung browser) is er een kleine glitch bij het openen van een topic(maakt niet uit welke) de pagina opent op ongeveer een 1/4 vanaf de rechterkant van het scherm, maar gaat vervolgens binnen een fractie van een seconde, full screen. Met de CSS uitgeschakeld, opent de pagina wel normaal.
Dat viel mij ook zojuist op, inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36

Felyrion

goodgoan!

[...]

Wat voor type device gebruik je dan en hoe breed is je viewport?

De sidebar is breder geworden dan de oude tracker vanwege de verticale balk met de menuopties en omdat we een breakpoint voor een smallere tracker hebben weggegooid. Dit pakt in jouw geval denk ik nadelig uit. Om de tracker standaard uitgeklapt te kunnen weergeven is een viewport van 1480 pixels breed.

Beetje op z'n Apples "wij vinden dat je homescreen aanapssen niet nodig is, dus blokkeren we het".
Kunnen we dit breakpoint op de één of andere manier omzeilen zonder alles af te breken?

Ik loop nu tegen hetzelfde aan als in deze post:
The_Doman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:36:
[...]

[Afbeelding]
Past prima, maar Tweakers says NO.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• soest009
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 21:39
Van mij mag die weer links en open blijven staan ongeacht scherm grootte, maakte juist veel gebruik hiervan wegens de updates in b.v. V&A advertenties terwijl ik door de site heen blader.
Jammer dat dit ineens gewijzigd/veranderd is.

[ Voor 5% gewijzigd door soest009 op 03-02-2024 23:07 ]

Corsair 5000D | HX1000i | Ryzen 7 5800X3D | H150i | 32Gb DDR4-3600 | MSI X570 gaming pro carbon | AMD RX 6900 XT | 2x Evo 970 1tb nvme + 500gb ssd | 2x LG 27G850 | K95 RGB Platinum | Ironclaw RGB Wireless | Virtuoso RGB Wireless SE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
kendo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:59:

Voor de rest top!
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 03-06 20:13

switchboy

-ruimte te huur-

Ingeklapt:
[Afbeelding]

uitgeklapt:
[Afbeelding]

Dit nog even toevoegen zodat hij op mobiel niet verschijnt! O-)

Een fix voor het verwijderen van de sidebar op mobiel:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
@media only screen and (max-width: 720px) {
 twk-sidebar-pane{ display: none !important;}
 twk-sidebar{ display: none !important;}
}

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:28
Ben ik de enige die het irritant vindt dat de achtergrond van de tracker is een grijstint is die niet voorkomt in de rest van de site waardoor het een goedkope windows95 balk lijkt?

Tracker: #DDE0E3
Achtergrond van posts, de footer: #EBEDEF

Bij deze verzoek om dat iig even recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MuddyMagical schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:31:
Ben ik de enige die het irritant vindt dat de achtergrond van de tracker is een grijstint is die niet voorkomt in de rest van de site waardoor het een goedkope windows95 balk lijkt?

Ik vind het wel handig, grijp ik ook niet mis.

De kleur is trouwens bijna hetzelfde als de "acties" en "topic " balkjes ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
switchboy schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Dit nog even toevoegen zodat hij op mobiel niet verschijnt! O-)

Een fix voor het verwijderen van de sidebar op mobiel:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
@media only screen and (max-width: 720px) {
 twk-sidebar-pane{ display: none !important;}
 twk-sidebar{ display: none !important;}
}
op mobiel is de sidebar toch niet zichtbaar standaard? die moet je handmatig uitklappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MuddyMagical schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:31:

De menubalk in de sidebar heeft donkerder kleur om het onderscheid zichtbaar te maken tussen menubalk en het panel waarin de tracker en de topiclistings (actieve topics, mijn topics etc.) worden weergegeven. Het is hetzelfde onderscheid als tussen achtergrond van de forum- en de topiclistings op het forum en de table headings van die listings.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:04

Herman

FP ProMod
Ok, ben niet de enige die 'worstelt' met de nieuwe sidebar...

Even los van het feit dat ik het heel onrustig vind ogen, raak ik telkens in de war met de scrollbar en deze sidebar. De oplossing van CCS is grappig gevonden, maar ik ben lang niet altijd ingelogd. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
Herman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:38:
Ok, ben niet de enige die 'worstelt' met de nieuwe sidebar...

Even los van het feit dat ik het heel onrustig vind ogen, raak ik telkens in de war met de scrollbar en deze sidebar. De oplossing van CCS is grappig gevonden, maar ik ben lang niet altijd ingelogd. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.
Je kunt ook een browser extensie gebruiken voor css. Daar kun je de snippet dan gewoon in plakken. Ze gaan dit namelijk echt niet terugdraaien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook na een gewenningsperiode kan ik er niet aan wennen. Gebruik het niet, en ook links staat het in de weg zonder enige meerwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ekner
MikeyMan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:12:
Ook na een gewenningsperiode kan ik er niet aan wennen. Gebruik het niet, en ook links staat het in de weg zonder enige meerwaarde.
De toevoeging van Danny is perfect, gewoon weer een menustructuur die je graag wilt hebben zodat je in 1 oogopslag nieuw Nieuws, Vraag en aanbod etc.. kunt zien.

Heren (en dames) van Tweakers, mag dit aub weer officieel terug?
We gaan in de auto toch ook niet gaspedaal en rem verplaatsen omdat iemand dat leuk vindt? Geef dan in ieder geval opties. (En ja .. ik kijk merendeels op PC en een beetje op iPad.)

C'est moi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31

BLACKfm

o_O

Is er een A/B test gaande ofzo? Ik open tweakers.net en ineens zit er geen tracker meer aan de linkerkant en zit die ingeklapt rechts. Wat is dit toch weer voor onnodige verandering van de standaard.

Geen enkele manier om dat ding weer standaard uitgeklapt naar de linkerkant te krijgen zónder die extra knoppenbalk. Of het moet weer ergens verstopt zitten in je profielinstellingen (die dingen moeten GELIJK in beeld staan bij de instellingenopties van de tracker). Belabberde UX dit.

Het zal vast wel weer wennen, want er wordt toch nooit geluisterd naar de eindgebruiker. Maar dit is weer een toppunt van een onnodige designaanpassing.

Zo. Uitgeraasd.
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:45:
[...] nee, het oude model was niet goed genoeg voor de jongere generatie onder ons. Veel jongeren willen webpagina's ervaren als een homescreen op de telefoon - alle info, notificaties (ook van dingen die je niet per se volgt) en linkjes meteen bereikbaar. Voor die generatie is 'gewoon twee keer doorklikken' een drempel, en ik denk zelf dat dat het dat gegeven is waar men mee aan de slag is gegaan.
Dit is niet denken in belang van de gebruiker, maar in het belang van de website, om zoveel mogelijk clicks te genereren. Om het vervolgens niet aanpasbaar te maken (zonder custom CSS) en daarmee de eindgebruiker tot last te zijn.
Hoe is het logisch om een balk die altijd links heeft gezeten te gaan verhuizen naar een hoek waar nooit iemand kijkt of klikt? Als het om slijtage van de achtergrond zou gaan kan ik mij voorstellen dat je die evenredig wilt verspreiden. Maar ik denk niet dat er ooit digitale pixels zijn geweest die slijten door gebruik (of het gebrek er aan). Het zou hooguit betekenen dat je ongebruikte 'real estate' hebt, ruimte waar je wat kunt toevoegen of kunt benutten. Die zelfde heatmap zou dat nu voor de linkerkant doen, dus dan gaan we het over een half jaar weer verhuizen?
Veel mensen 'accepteren hun lot', 'it is what it is'. Ze krijgen het gewoon onder de neus geschoven en nemen gewoon niet de moeite om er tegenin te gaan. Juist ook omdat die 'nieuwe generatie' niet verder komt dan 2 clicks en dit (of andere) topics over het onderwerp simpelweg niet zien om hun beklag te doen (dan ben je al 3-4 clicks verder). Tevens komt het subfora 'tweakers feedback' volgens mij niet in de actieve topics voorbij (van de sidebar), wat het nóg lastiger maakt om de discussie op gang te brengen.

Een 'vind je deze verandering goed?' knop in de lege ruimte van die sidebar zou dat heel snel kunnen verhelpen. Even wat demografie informatie bij de 'plusjes' en 'minnetjes' (zijn het 'kijkers' of 'gebruikers', en hoe lang zitten ze al op tweakers.net), misschien nog een 200 woorden feedback tekstje kunnen toevoegen en klaar is je onderzoek.

[ Voor 69% gewijzigd door BLACKfm op 10-02-2024 17:16 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

BLACKfm schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:35:
Dus dan gaan we het over een half jaar weer verhuizen?
Ik ken genoeg mensen die daar altijd grappen over maken en daarbij roepen :

"De webdevelopers hadden zeker niks te doen dus gingen ze bij elkaar zitten om te bedenken hoe nou weer hun gebruikers kunnen irriteren ?!"

_O- :+

Pagina: 1 2 3 Laatste