Ik ben er ook dit jaar al mee aan het stoeien en krijg het ook niet goed ingesteld. Als ik de additionele kosten invoer als omschreven dan krijg ik hetzelfde als jij hebt en gaan de zonnepanelen uit. Zelfs zoals ik het nu heb ingesteld (zie screenshot )en de grafiek dus redelijk goed lijkt (de zonnepanelen zouden aan moeten blijven) gaan de zonnepanelen nog steeds uit bij een kale export van onder de 0 cent.hrv schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:58:
Nou bij mij werkt het voor geen meter. Afgelopen drie dagen is de omvormer gedurende een groot deel van de dag uitgeschakeld omdat Solaredge denkt dat de energietarieven negatief zijn.
De instellingen in de app lijken ook af en toe te resetten.
@bertdrenth als jij 0,025 invult, btw op 0, je slaat de instellingen op, gaat weer naar Elektriciteitstarief in het men en je klikt op "Weergave dagtarieven", krijg je dan ook onderstaande te zien bij de exporttarieven?
[Afbeelding]
Zou betekenen dat Solaredge wederom de omvormer wil uitzetten vandaag....
/f/image/lDnd0LYqF1IcLiy3p5UNQEy9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pt56i1ZxUpKXLJjPPTGOTLwk.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik dus dit jaar heb gedaan is NRO aanzetten op het moment dat het tarief incl alle kosten en btw in de min zijn en dan NRO weet uitzetten als dit weer in de plus is.
Het is eigenlijk geen oplossing maar ik krijg het ook niet werkend.
12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber