9950x3d+4090+64DDR
Door de first-person view heb je veel meer een band met de omgeving en objecten.De wereld zelf heeft ook enorm veel detail.
Zelf moet ik bij deze game meer aan Dishonored[die andere Bethesda game] denken dan aan Uncharted/Tombraider.
[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 07-12-2024 10:33 ]
Helemaal mee eens, kreeg hier gister als verrassing de collectors edition voor xbox/pc en het is echt wel een heerlijke game.jori040 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:17:
Wat een geweldig spel is dit!
Door de first-person view heb je veel meer een band met de omgeving en objecten.De wereld zelf heeft ook enorm veel detail.
Zelf moet ik bij deze game meer aan Dishonored[die andere Bethesda game] denken dan aan Uncharted/Tombraider.
Mooie mix tussen je zit in een Indi film en tomb raider/uncharted mix zoals je zelf ook aangeeft.
Die colectors edition is wel mega groot. mocht iemand die nog willen halen hou daar rekening mee.
Die wereldbol is wel erg leuk om te hebben.
Volgens mij zegt hij dat juist nietJaer schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:38:
[...]
Mooie mix tussen je zit in een Indi film en tomb raider/uncharted mix zoals je zelf ook aangeeft.
Haha je hebt gelijk. Voor mij voelt het wel zo in elk geval.Hijo Del Jefe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:46:
[...]
Volgens mij zegt hij dat juist nietik moet ook aan dishonored denken, heerlijke game tot nu 👍 blij dat het geen Uncharted kloon is.
De combi van muziek, film, acties.. prachtig
Leuke mix met puzzels, wat vechten, sluipen en ook de indi film vibe
[ Voor 9% gewijzigd door Jaer op 07-12-2024 12:53 ]
Tuurlijk zit de game in dat genre maar doet toch op veel gebieden z'n eigen ding.T.o.v. dit is Uncharted een schietspelletje.Jaer schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:52:
[...]
Haha je hebt gelijk. Voor mij voelt het wel zo in elk geval.
De combi van muziek, film, acties.. prachtig
Leuke mix met puzzels, wat vechten, sluipen en ook de indi film vibe
Geen spijt van, de sfeer zit er direct in. Uurtje gespeeld totdat
Kan niet wachten om vanavond verder te spelen.
Series X dus lower dan Low PC quality.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
PC versie draait echt top.
Wel benieuwd naar de Path Ray Tracing. Hoeveel impact dat gaat hebben.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je doet net alsof het er uit ziet als een 360 game als je het zo zegt.
——-
Na 2 volle dagen spelen ben ik volgens mij nog ver verwijderd van het einde
[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-12-2024 17:57 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Komt er zeker, tegen het einde van komende week. Tis idd druk momenteel ja.Ht87 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:09:
Benieuwd of @Tweakjur deze ook speelt… is er een review ophanden? Of teveel andere games in deze periode te spelen? Altijd benieuwd naar de tweakers review
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Oh nee zeker niet. Ik geniet er van op m’n 77G4. Maar als ik ‘m daarna op de PC speel is het verschil toch wel degelijk zichtbaar.uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:51:
[...]
Je doet net alsof het er uit ziet als een 360 game als je het zo zegt.
——-
Na 2 volle dagen spelen ben ik volgens mij nog ver verwijderd van het eindeGeniet er echt van. Vind het mooi om te zien dat ze zo “dicht” bij de IP zijn gebleven. Zowel qua sfeer, locaties, humor maar ook gameplay.
Oh dat geloof ik. Een high range pc tegenover een console van 500 die alweer 4 jaar oud isRivanov schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:20:
[...]
Oh nee zeker niet. Ik geniet er van op m’n 77G4. Maar als ik ‘m daarna op de PC speel is het verschil toch wel degelijk zichtbaar.
Is geen partij natuurlijk.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 15:40
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Toch, en hoewel ik 160 Fps haal, is er bij het heromkijken een stutter....
Het was moeilijk op te lossen. Ik heb allerlij settings naarbeneden gezet.
Nvidia App heeft nog geen slaapmutsensettings voor dit spel om het in een click te doen
9950x3d+4090+64DDR
jaaoie17 schreef op zondag 8 december 2024 @ 01:19:
Is Native TAA beter dan dlss:dlaa?
[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 08-12-2024 19:15 ]
De Path Ray Tracing op PC hakt er nogal in klaarblijkelijk (volgens ResetERA). Vanavond eens bekijken op mijn systeem.
Hier vind je wat comparison shots tussen Ray Tracing en Path Tracing.
https://gamegpu.com/actio...-circle-test-path-tracing
[ Voor 53% gewijzigd door Rivanov op 09-12-2024 08:20 ]
https://bethesda.net/en/a...-great-circle-tm-update-1
Update 1 for Indiana Jones and the Great Circle™ is now available for players with early access!
This update brings Full Ray Tracing (Path Tracing), improvements, and fixes to the game. Read on for the full patch notes!
New Features
Added Full Ray Tracing (Path Tracing) feature on supported NVIDIA video cards. A minimum of 12GB VRAM is required to make use of this feature. Please note that we’re also working to support AMD FSR in a future game update.
General
- Fix for a rare crash that could occur while saving the game.
- Fix for an issue where you could temporarily lose Pre-Order/Deluxe outfit entitlements.
- Fix to ensure your photographs appear more quickly when inspecting them from the journal.
- Fix for a broken animation that could occur if you equip the rebreather immediately upon jumping into water.
- Fix for a situation where you may not be able to interact with objects temporarily if you tried to push an enemy with your revolver while stamina is exhausted.
- Fix for an issue that could prevent you from being able to block punches while looking at a nearby pickup object.
- Fix for issue where you may not be able to change your disguise after leaving the Sukhothai village via a fast-travel signpost.
- Fix for several places where the whip may detach unexpectedly when swinging.
- Fix for an issue where Indy’s legs may unexpectedly snap into place when swinging across the gap in the bridge in Nepal.
- Fix to prevent enemies from being unaware of Indy when reloading a checkpoint made very close to soldiers that are guarding the entrance to a restricted location.
- Fix for an issue that may result in Gina not appearing near your docked boat when expected.
- Fix for camera shaking unexpectedly when dying to scorpions near the end of the Gizeh level.
- Fix for an issue where first shot made from a temporary gun would be silent.
- Fix for an issue where enemies may have a delayed response after you have stolen valuables from them.
- Fix for an issue that might make you appear in a broken animation state if restarting a checkpoint after using a zipline while the game is saving.
- Fix for an issue that might result in being unable to use your whip if you were performing a whip crack while saving the game, and then reloaded that save.
- Fix for an issue where you may become stuck in the “Lucky Hat” recovery state.
- Added “Reset to Default” selection in the Options menu.
- Fix for a situation where rapid cycling of the Quick Equip menu might result in the wrong item being shown in the menu.
- Added explanation of the Blue Suitcase revisit icon on maps to the in-game manual.
- Prevent map location titles from overlapping with photo opportunity names.
- Fix for intermittent text flicker during the credits.
- Ensure the player’s Adventure Book list is updated immediately after unlocking a new book.
- Fix for bottles appearing overly blurred when moving around with an equipped bottle.
- Fix for an issue where Indy’s right arm might look pinched above the wrist when in a bare-armed costume.
- Fix for occasional stuttering that might be seen in cutscenes.
- Fix to make Indy’s whip behave more naturally when attached to his belt.
- Ensure several photo opportunities are still available when revisiting levels or after completing sections of the game.
- Ensure several journal notes are still available to be collected when revisiting levels or after completing sections of the game.
- Ensure several Adventure Books are shown correctly on the map after purchasing map information booklets.
- Fix to prevent player from getting stuck when dropping Giuseppe’s Key, rather than stashing it, in A Savage Predicament.
- Fix to prevent rare issue where Gina may not path to the open door after the fire trap in the Chamber of Fire – Silver Trial mission in the Vatican.
- Fix to prevent rare issue where Gina may not use the levers or may get stuck when pathing to an elevator in Wat Si Sawai in Sukhothai.
- Fix for an issue where Gina may not help open the Game Room door at the Sukhothai Ziggurat.
- Fix for an issue where Gina may not enter a co-op vault or climb when she has recently been in combat.
- Fix for an issue where pieces of the Vatican fountain puzzle may keep moving slowly, that could prevent its completion if left for a very long time.
- Fix for an issue that could prevent the “Finish Forging the Gold Key” quest objective from ever being cleared in your journal in the Vatican.
- Fix for an issue where dying shortly after opening the safe in the Sukhothai HQ may result in player being unable to pick up all of the gold.
- Fix for an issue where gates may be locked inside the caves if restarting a checkpoint while sneaking into the Nazi Compound in Gizeh.
- Fix for an issue that prevent player from picking up an important book in Voss’ office inside the Nazi Compound in Gizeh.
- Fix for an issue that might result in Antonio or Ventura being stuck in a “cower” state while you are in Antonio’s office in the Vatican.
- Improved performance on larger game levels if using an 8GB VRAM video-card.
- Fix an issue where Alt-Tabbing might prevent you from being able to open your inventory.
- Fix to make sure that the “Revert” option works correctly when you change video modes.
- Fix for torch or lighter flames flickering when playing the game at a high refresh rate.
- Fix for Sand Pouring and Torch flame effects not rendering correctly in Peru level on AMD video-cards.
- Fix for issue where enabling HDR and DLSS simultaneously might result in a moiré effect on plain white walls.
- Fix for an issue where black artifacts may appear in Indy’s eye during cutscenes inside the cave in Peru.
- Fix for issue where black squares may appear intermittently on screen if renderscale is used at certain resolutions on AMD video-cards.
- Fix to ensure that your Photos can be exported correctly from Steam cloud saves if you decide to switch to using Xbox cloud saves.
- Please note that AMD FSR support will be added in a future game update.
We are aware some players may experience reduced performance if launching the game with DLSS enabled and we are looking into it. Players encountering this issue can try:
- Navigate to the Options Menu after loading the game
- Select Graphics Options
- Switch from DLSS to TAA
- Switch back to DLSS and exit the menu. Performance should return to normal shortly after
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 09-12-2024 08:40 ]
Heb mezelf de game beloofd voor de kerstvakantie.. maar kan mezelf nog niet over de kosten heen krijgen. En twijfel of mijn oude beestje van een pc de game wel gaat trekken...James Pond schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:42:
Wat een fantastisch leuk spel is dit zeg.
ik hoop/denk dat Steam dat wel kan inschatten?
Je kunt even een (proef)maandje GamePass nemen om het te checken. Dan heb je niet zo heel veel kosten maar alsnog zekerheid of 'ie een beetje normaal draaitBlomminator schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:54:
[...]
Heb mezelf de game beloofd voor de kerstvakantie.. maar kan mezelf nog niet over de kosten heen krijgen. En twijfel of mijn oude beestje van een pc de game wel gaat trekken...
Het is elke euro meer dan waard voor mijBlomminator schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:54:
[...]
Heb mezelf de game beloofd voor de kerstvakantie.. maar kan mezelf nog niet over de kosten heen krijgen. En twijfel of mijn oude beestje van een pc de game wel gaat trekken...
Heb het verhaal dit weekend uitgespeeld.
Wel een aantal kleine zaken die me opvielen die ze met een patch prima kunnen oplossen. Even in spoilers, ook al zijn het geen echte spoilers, maar even voor de zekerheid.
- Af en toe heb je een companion bij je, echter in elke game praat je companion teveel. Zolang het niet story related is, moet een companion denken dat die in de wereld leeft van “A quiet place”. Gewoon je mond houden
Tevens is de movement soms vaag van je companions.
- Heb een paar keer gehad dat er wat dialogen onlogisch waren tijdens het exploreren. Herhaling ban tekst van wat ik een paar minuten daarvoor heb meegemaakt.
Deze kleine eigenaardigheden maken het spel echter niet minder. Het is een heerlijk jaren 80 avontuur waarvan er veel te weinig gemaakt worden. Zowel films als games.
Een paar tips voor mensen die hem nu gaan spelen. Ook in spoilers just to be sure.
- Mocht je een gamer zijn die gewoon graag het verhaal wil spelen zonder dat je alle achievements wilt halen dan wel een collectible jager bent, dan wel gewoon niet heel veel tijd hebt. dan raad ik je aan om met name de Storyline, Fieldwork en mysterie missies te volgen. Anders kun je best wel snel verzanden in de vele collectibles die je kunt vinden wat het tempo van de game wel kan beïnvloeden. Het heeft geen invloed op de story en is ook echt optioneel.
- De game laat je op diverse manieren spelen. Je kunt volledig stealth gaan, guns en melee blazing (op easy difficulty, je hebt erg weinig ammo) maar ook een mix van stealth en “undercover” zoals ik het noem. Dat laatste heb ik voornamelijk gedaan, maar is niet verplicht. Je kunt volgens mij bijna de gehele game uitspelen in stealth, die best wel vergeeflijk is, als Indiana. zelfs op very hard. Dus kies vooral wat je zelf leuk vindt.
Deze week clean up houden voor de zaken die ik gemist heb
De originele films zo onwijs veel gezien dat de opening gelijk klikte, ziet er lekker uit ook.
First-person is wel even wennen voor een dergelijke game, dat voelt zowel clunky als goed voor de ervaring, even zien hoe dat uitpakt aan het eind.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Voor de PC users:
As with most games, rename the video file to remove the company logos at the start for faster restarts:
Indiana Jones and the Great Circle\Content\base\video\boot_sequence
rename : boot_sequence_pc.bk2
Ben het ook wel eens met de (kritiek)punten die zij aanhalen.
Er zijn genoeg punten van kritiek te geven als je wilt, maar volgens mij wilde Greg Miller gewoon een Indiana “Uncharted” Jones als ik hem zo beluister. Als je deze game daarmee gaat vergelijken doe je deze game veel en veel tekort in mijn optiek. En trek je verkeerde vergelijkingen.Rivanov schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:43:
En voor diegene die een wat kritischere review willen zien/horen:
[YouTube: Indiana Jones and the Great Circle Review - Kinda Funny Gamescast]
Ben het ook wel eens met de (kritiek)punten die zij aanhalen.
Zoek je een Uncharted game met Indiana Jones skin dan is dit niet de game die je zoekt.
Het is hetzelfde als je als arcade race liefhebber Iracing gaat vergelijken met Need for Speed. Beide race games maar compleet verschillend.
Zelf ben ik blij dat ze geen uncharted of tomb raider kloon hebben gemaakt.
Game gewoon aanschaffen op Steam, draait het niet, kun je hem refunden en krijg je al je geld terug.Blomminator schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:54:
[...]
Dit staat ook vermeld in de patchnotes. Heb je dat al geprobeerd?Thomas schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:38:
Oh boy. Path tracing ultra en mijn 4080S/7800x3D zakken in naar 20-35 fps op native. Met DLSS performance kom ik zo rond de 60fps uit, wat met framegen weer een beetje op te krikken is, maar dat hakt er zo in qua responsiveness (en ik wil deze liever met muis en keyboard spelen dan controller) dat we dat even niet gaan doen. Nog even op zoek naar de fijnste settings voor een soepele ervaring.
Known Issues
We are aware some players may experience reduced performance if launching the game with DLSS enabled and we are looking into it. Players encountering this issue can try:
- Switch back to DLSS and exit the menu. Performance should return to normal shortly after
Volgens mij is bovenstaande mij niet overkomen. Ik snap dat ik op native met PT maar ~30fps haalRivanov schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:42:
[...]
Dit staat ook vermeld in de patchnotes. Heb je dat al geprobeerd?
Known Issues
Edit: Oke, wat verder in het spel (na throwback in de jungle) is de performance echt veel beter. Alles op ultra met DLSS Performance en framegen aan en het speelt lekker soepel weg. De performance is wel behoorlijk afhankelijk van de omgeving dus, maar altijd goed genoeg. Echt een lust voor het oog zeg.
/f/image/xYP0gK9nl9JXSWzYTfukFHix.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 09-12-2024 15:36 ]
Zal wel loslopen denk ik.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik haal rond de 120 fps met alles op het hoogst en RT en patch tracing op het hoogst. Dat is met DLSS op quality en framegen aan. Resolutie op 2540x1440. Dit haal ik met een 5800x3d en 4090. Dit is allemaal in het begin. Vlakbij de eerste grot.Thomas schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:38:
Oh boy. Path tracing ultra en mijn 4080S/7800x3D zakken in naar 20-35 fps op native. Met DLSS performance kom ik zo rond de 60fps uit, wat met framegen weer een beetje op te krikken is, maar dat hakt er zo in qua responsiveness (en ik wil deze liever met muis en keyboard spelen dan controller) dat we dat even niet gaan doen. Nog even op zoek naar de fijnste settings voor een soepele ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 09-12-2024 17:57 ]
Ben net begonnen ook. Met mijn hier een paar posts boven genoemde hardware. Draait als een zonnetje. Direct de algemene video settings naar Medium gezet en nog steeds draai ik ruim 90fps. Niet op een hele hoge resolutie maar wat mijn laptop als native heeft. 1920x1080 wat is het. Het ziet er geweldig goed uit! Ga de komende dagen wel eens kijken hoe ver ik kom. Komt er op neer dat de specs op zich wel mee vallen. Nu even wat anders doen.jaaoie17 schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:54:
[...]
Ik haal rond de 120 fps met alles op het hoogst en RT en patch tracing op het hoogst. Dat is met DLSS op quality en framegen aan. Resolutie op 2540x1440. Dit haal ik met een 5800x3d en 4090. Dit is allemaal in het begin. Vlakbij de eerste grot.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ok, I've found a 100% working solution for DLSS FG stutters.
- Start the game and load a save. When in-game -> Enter the Pause menu
- Press "Alt + Tab" on your keyboard. It won't do anything, it's ok
- Then also press the Windows button. It also won't do anything, also ok
- Exit the Pause menu
The DLSS FG stutter is now gone until you quit the game 😲
Re-do all the steps, quick and dirty, every time you reload a save
Ik denk dat het bij mij dan toch even mis ging. De issue die @Rivanov beschreef klopte denk ik toch. Ik zit nu ook eigenlijk redelijk consistent rond de 100 met DLSS Quality en framegen op 3440*1440. En het ziet er af en toe gewoon écht echt uit. Chapeau.jaaoie17 schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:54:
[...]
Ik haal rond de 120 fps met alles op het hoogst en RT en patch tracing op het hoogst. Dat is met DLSS op quality en framegen aan. Resolutie op 2540x1440. Dit haal ik met een 5800x3d en 4090. Dit is allemaal in het begin. Vlakbij de eerste grot.
Anoniem: 1925548
Ik ga deze game lekker doorspelen in de laatste weken dat gamepass nog loopt hier aangezien de game niet al te groot blijkt.
Verhaal weet mij ook meteen te pakken (ben geen indy fan ofzo) en zuigt je helemaal op. Ik ben echt iedere kamer in mij op aan het nemen, zoveel details zijn er verwerkt. De gameplay is so far ook leuk, al is dit geen vernieuwde gameplay-game. Overigens lach ik me echt stuk met de combat. Het geeft veel voldoening om willekeurige items op een enemy z'n hoofd stuk te slaan, of ze aan te pakken/disarmen met je zweep om ze vervolgens lomp KO te beuken. Voelt allemaal erg lekker aan. Ik heb nog weinig puzzels gedaan, zover ben ik nog niet want ik loop overal veel te lang rond te neuzen en screenshots te maken

De intro-scene met
Hieronder wat screenshots die ik in het begin heb genomen.
[ Voor 8% gewijzigd door Frez op 09-12-2024 21:44 ]
C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide
En dat is alles op het hoogst? Dus alles met RT op max.Thomas schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:32:
[...]
Ik denk dat het bij mij dan toch even mis ging. De issue die @Rivanov beschreef klopte denk ik toch. Ik zit nu ook eigenlijk redelijk consistent rond de 100 met DLSS Quality en framegen op 3440*1440. En het ziet er af en toe gewoon écht echt uit. Chapeau.
De omgevingen zien er ook prachtig uit, zowel bovengronds als ondergronds.
Yup.jaaoie17 schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:42:
[...]
En dat is alles op het hoogst? Dus alles met RT op max.
CPU: I7-4790k
GPU: 1070ti
Resolutie: 1080p
Heb ik nog een kans of moet ik nu toch echt eens gaan upgraden?
Deze kan zo het museum in. Zou het ook goed doen als artifact in een Indiana Jones game/film 😋Grimmie187 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
Volgens pcgamebenchmark.com kan ik deze niet draaien met mijn hardware maar die site is in mijn ervaring te generiek en niet altijd betrouwbaar.
Ik zou een mooie upgrade doen, mag wel na +/- 10 jaar.
Het speelt ook bijna als een interactieve Indiana Jones film, ik vind de sfeer ook geweldig inderdaad vooral door de muziek etc.. Ik heb er inmiddels meer dan 15 uur inzitten en ben nog steeds bezig in het Vaticaan gedeelte.. Ik ben dan ook iemand die alle missies wil doen en alle collectables etc gaat zoeken voordat ik verder ga met de story missies.. Zo ben je lekker lang bezig met games die je leuk vindt.. Wat ik ook goed vind is dat je de game op meerdere manieren kan spelen, zo heb ik zelf nog niet 1x mijn pistool gebruikt, alles met melee en semi-stealth gedaan tot nu toe, en van outfit veranderen naar gelang wat handiger is voor de situatie.. Naar mijn idee zoals Indy zelf ook door de situaties heen zou gaan, soort van roleplaying dus zoals ik speel..kevlar01 schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:44:
Net even een uur gespeeld. Game is mega sfeervol, ook door de filmische muziek denk ik. Tot nu toe erg vermakelijk, ga hier wel mee verder:)
Voor mensen die problemen hebben met fps dips etc in deze game, kan niet vinden of dat hier al eerder vermeld is, maar de belangrijkste grafische instelling in deze game is de 'texture pool size'.. Zolang je die goed hebt staan aan de hand van de hoeveelheid VRAM die je hebt dan kan je infeite de rest allemaal op maximaal zetten.. Je moet die dus niet te hoog zetten want dan raakt het VRAM van je videokaart vol en kan je extreme dips krijgen.. Ik heb het aan de hand van het advies van Digital Foundry op Youtube op medium staan met mijn RTX 3080 10GB videokaart en de game draait prima met alles op maximaal op de 3840x1600 resolutie met DLSS op Quality.. Pathtracing heb ik helaas niet eens een optie voor om aan te zetten, kennelijk kan dat alleen als je minimaal 12GB VRAM hebt.. Wat dat laatste betreft komt deze game net ff te vroeg, want ik wil begin volgend jaar weer gaan upgraden zodra de Nvidia 50-serie kaarten uit zijn, tot die tijd zit ik aan de 10GB vast van de RTX 3080 die nu dus helaas wel dit soort beperkingen met zich meebrengt.. Achja, dan ga ik later gewoon aan een nieuwe playthru beginnen denk ik (alleen de story missies, collectable achievements etc heb ik dan toch allemaal al)..
Kan me helemaal hierin vinden! Ik had dan ook totaal geen info of review of iets gelezen over deze game. Gewoon geinstalleerd en blank ingegaan en de sfeer zit er meteen goed in. Wat een genot, ben ook positief verrast.Frez schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:39:
Ik ben enorm onder de indruk!! Ik had echt helemaal geen verwachtingen van deze game en op basis van de eerste paar uur kan ik al stellen dat deze potentie heeft mijn GOTY te worden. Complimenten voor Xbox en Machine Games. Wat ademt dit spel sfeer. ik heb nog nooit zo'n mooie graphics op mijn PC gezien. Ik draai de game op een RTX 3080 & i7 13K en heb eigenlijk alles op Ultra in widescreen 1440P en heb de game locked op 60FPS met DLSS op quality. Hij dipt niet onder de 60, alleen af en toe wanneer ik een nieuw gedeelte van een level betreed merk ik een kleine stotter alsof die even wat moet laden, maar dit tot nu toe maar sporadisch en niet storend.
Verhaal weet mij ook meteen te pakken (ben geen indy fan ofzo) en zuigt je helemaal op. Ik ben echt iedere kamer in mij op aan het nemen, zoveel details zijn er verwerkt. De gameplay is so far ook leuk, al is dit geen vernieuwde gameplay-game. Overigens lach ik me echt stuk met de combat. Het geeft veel voldoening om willekeurige items op een enemy z'n hoofd stuk te slaan, of ze aan te pakken/disarmen met je zweep om ze vervolgens lomp KO te beuken. Voelt allemaal erg lekker aan. Ik heb nog weinig puzzels gedaan, zover ben ik nog niet want ik loop overal veel te lang rond te neuzen en screenshots te maken. Maar het is duidelijk dat deze game je zelf laat nadenken door de omgeving te verkennen en de map te bestuderen; ik hou van games die mij zelf problemen laten oplossen.
De intro-scene metspoiler:is enorm immersief, ik had even de rillingen. Ook kun je de geur van vocht en kelder bijna ruiken in een ondergrondse kelder. Sommige scenes gaan bijna richting fotorealisme. Kan niet wachten om deze game helemaal uit te gaan spelen, ben benieuwd waar ik nog overal ga komen tijdens dit avontuurde grote spinnen in die eerste grot. Petje af.
...
De combinatie van missies en vrij wandelen is zo perfect. Wat beter dan Cyberpunk waar (ik) een beetje verloren ga.
Ook het systeem met de landkaart en Journaal waarmee je terug kunt gaan of andere aftakkingen kunt spelen is zo leuk.
9950x3d+4090+64DDR
Voor sommige vondsten moet je wel de truc vinden. Tralies openen of sleutels vinden....
9950x3d+4090+64DDR
Je kunt na het uitspelen gewoon nog alles completen. Na het uitspelen van het verhaal begin je weer voor het “point of no return” en kun je reizen naar alle gebieden die je al eerder hebt bezocht.PearlChoco schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:37:
Als je in een gebied collectibles gemist hebt, kan je dan later steeds terugkomen of zijn deze finaal verloren voor de playthrough?
Toen ik weer nazi's mocht gaan slaan, snel de headset op gezet. Dat POW geluid als je iemand slaat is heerlijk.
Doet wel een beetje denken aan 3DMark - Time Spy
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Dat ik rond de 120fps buiten haal en binnen rond140-150 fps. Das dan toch redelijk met een 5800x3d en 4090?
Is toch mooie performance! En lijkt me zeker normaal voor een 5800x3D/4090.jaaoie17 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:41:
[...]
Dat ik rond de 120fps buiten haal en binnen rond140-150 fps. Das dan toch redelijk met een 5800x3d en 4090?
- Linksquest
Net nog wel echt anderhalf uur
De clean up voor collectibles was pittiger dan ik had verwacht. Gelukkig kun je van die boeken kopen / vinden die ze in principe laten zien waar ze liggen, maar met al die kruip door sluip door gangetjes was het soms nog wel flink zoeken.
Mijn GOTY in ieder geval ook al zijn er best wel wat kanttekeningen te plaatsen. Maar dat heb ik met elke game wel
Veel plezier aan iedereen die nog bezig is of nog moet beginnen
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-12-2024 22:47 ]
Oh, en afgezien van non game-breaking dingen (lijken die je door trappen/muren oppikt enzo) draait ie ook nog eens lekker soepel zonder gekke dingen (ook met leuke hardware kun je soms niet optimaal genieten, dat hebben we wel gezien de afgelopen jaren

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 10-12-2024 23:26 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Sfeer en muziek zijn erg goed gedaan. Misschien wel de beste game van het jaar voor mij. Ik keek van tevoren wel wat op tegen het feit dat het 1st person zou zijn, maar achteraf maakt het niet zo veel uit. De switch naar 3rd person zodra je de bullwhip gebruikt om te klimmen of slingeren werkt ook erg goed.
[ Voor 35% gewijzigd door kevlar01 op 11-12-2024 09:48 ]
Ik draai dit spel nagenoeg perfect met veel plezier op een 15 8600k, 16gb ram en een 2060Super kaart, "gewoon" op 1440p.
Ben blij verrast, vooral de CPU baarde mij zorgen maar blijkt erg mee te vallen. Ik draai dit op een nagenoeg steady 60fps met de suggested graphics, texture en shadow pool op medium zelfs wat door het spel afgeraden wordt want zou teveel vram kosten. Wel staat de dynamic resolution optie aan maar ik zie daar niet veel van, of mogelijk zelfs niets.
De settings zijn verder een combi van medium en vrij veel high, heb het spel gecapped op 60fps.
Ben intussen een uurtje of 2 verder, wat een plezier!
Mocht je twijfelen aan je hardware, dan is dit wellicht een geruststelling.
Hier ook, wilde het eigenlijk niet eens installeren, want ik word 9/10 motionsick van first person. Maar dat heb ik bij dit spel niet. Wellicht omdat het net wat langzamer gaat dan de gebruikelijke first persons. Daarnaast wissel je af met views.kevlar01 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:47:
Vermaak me tot nu toe ook prima. Ben net aangekomen in Egypte. Tot nu toe geen bugs gehad, performance is ook top.
Sfeer en muziek zijn erg goed gedaan. Misschien wel de beste game van het jaar voor mij. Ik keek van tevoren wel wat op tegen het feit dat het 1st person zou zijn, maar achteraf maakt het niet zo veel uit. De switch naar 3rd person zodra je de bullwhip gebruikt om te klimmen of slingeren werkt ook erg goed.
Zit er verder nog niet ver in, maar vond het tot dusver wel geinig. Moet nu alleen even 'klikken'. Ik heb afgelopen jaar eigenlijk louter Soulslikes gespeeld, dus het is even afschakelen.
Je loopt inderdaad relatief langzaam. Hij speelt ook erg vloeiend, en het spel dwingt ook niet echt om door de levels heen te rennen, net als de vijanden. Denk dat dat ook wel meehelpt v.w.b. die motion sickness.fw10 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:27:
[...]
Hier ook, wilde het eigenlijk niet eens installeren, want ik word 9/10 motionsick van first person. Maar dat heb ik bij dit spel niet. Wellicht omdat het net wat langzamer gaat dan de gebruikelijke first persons. Daarnaast wissel je af met views.
Zit er verder nog niet ver in, maar vond het tot dusver wel geinig. Moet nu alleen even 'klikken'. Ik heb afgelopen jaar eigenlijk louter Soulslikes gespeeld, dus het is even afschakelen.
Verder vraag ik me af hoe je de pre-order DLC (Last Crusade pack) kunt downloaden/vinden? Had ik een code moeten krijgen?
Een opvallend probleem is dat HDR in-game niet goed werkt in combinatie met frame generation. Daarnaast wordt de game niet herkend in de NVIDIA-applicatie onder 'applicaties', ongeacht of het de Game Pass of Steam versie is. Alles is up-to-date naar de meest recente versies.
Aangezien patth tracing echt iets toevoegt, zal ik later een goede setup van de instellingen delen. Ik ben benieuwd of iemand de game wel gedetecteerd heeft gekregen in de NVIDIA-app?
To be continued.
[ Voor 39% gewijzigd door PacinoAllstars op 11-12-2024 16:15 ]
- Linksquest
Ik heb een Dolby Atmos Soundbar van LG, en inderdaad het geluid is erg goed.doobieters schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:33:
Iemand al met Dolby Atmos gespeeld? Tering dat is vet bij deze game als je een goede surround set hebt.
Verder vraag ik me af hoe je de pre-order DLC (Last Crusade pack) kunt downloaden/vinden? Had ik een code moeten krijgen?
- Linksquest
Dam, dat heb je snel gedaanuchiha tijntje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:43:
En dat was Indiana Jones.Alles nu op 100% qua missies, collectibles en achievements. Wat een mooi avontuur. Kijk nu al uit naar de DLC! Erg lang geleden dat ik zoveel heb gespeeld in zo’n korte tijd. Helpt ook wel dat mijn vrouw een weekendje weg was. Gelukkige timing
Net nog wel echt anderhalf uurspoiler:vastgezeten bij de laatste grote puzzel…. Maar uiteindelijk gelukt! Wilde perse geen guide gebruiken, maar duurde dus wel enorm langMooie afsluiter van de game.
De clean up voor collectibles was pittiger dan ik had verwacht. Gelukkig kun je van die boeken kopen / vinden die ze in principe laten zien waar ze liggen, maar met al die kruip door sluip door gangetjes was het soms nog wel flink zoeken.
Mijn GOTY in ieder geval ook al zijn er best wel wat kanttekeningen te plaatsen. Maar dat heb ik met elke game wel
Veel plezier aan iedereen die nog bezig is of nog moet beginnen
Game vereist Raytracing, de 1070ti ondersteund dat niet. De game zal dus niet werken.Grimmie187 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
Volgens pcgamebenchmark.com kan ik deze niet draaien met mijn hardware maar die site is in mijn ervaring te generiek en niet altijd betrouwbaar.
Heb daar soms ook last van, heb gemerkt dat voor mij het spelen met de FOV ook vaak helpt. Bij deze game nog geen moment last van gehad gelukkig.fw10 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:27:
[...]
Hier ook, wilde het eigenlijk niet eens installeren, want ik word 9/10 motionsick van first person. Maar dat heb ik bij dit spel niet. Wellicht omdat het net wat langzamer gaat dan de gebruikelijke first persons. Daarnaast wissel je af met views.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Maakt dat wat uit dan, als die in die nvidia-app gedetecteerd wordt?PacinoAllstars schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:10:
Ik ben nog steeds aan het tweaken om de optimale instellingen op 4K te vinden met mijn setup van 32GB RAM, een RTX 4080 Super en een Ryzen 7 7800X3D.
Een opvallend probleem is dat HDR in-game niet goed werkt in combinatie met frame generation. Daarnaast wordt de game niet herkend in de NVIDIA-applicatie onder 'applicaties', ongeacht of het de Game Pass of Steam versie is. Alles is up-to-date naar de meest recente versies.
Aangezien patth tracing echt iets toevoegt, zal ik later een goede setup van de instellingen delen. Ik ben benieuwd of iemand de game wel gedetecteerd heeft gekregen in de NVIDIA-app?
To be continued.
De side quests zijn ook tof, ik merk dat ik die meer doe dan de hoofd verhaallijn.
Wat mij betreft een van de betere games van de afgelopen paar jaar.
Vaak bu'j te bang!
De genres kunnen niet verder uit elkaar liggen, maar als je ziet wat voor potje Asobo er van maakt met de Xbox versie van MSFS 2024......
[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 12-12-2024 10:15 ]
Ik vind dat dus iets minder, op voorhand hoorde je veel dat het net echt Harrison Ford is maar ik hoor dat niet echt eigenlijk. Het stoort mij absoluut niet verder maar vond het wel opvallend na alle lof online.Linksquest schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:19:
Ik heb PC beelden gezien, die ogen inderdaad erg mooi, maar ik vind de game ook heel goed wegspelen en lekker soepel lopen op de Xbox Series X. Hoe dan ook, ik vermaak me heel goed met de game, alleen weinig tijd om te spelen momenteel. Ik vind vooral dat Troy Baker de rol als Indie heel goed neerzet.
spoiler:Ik ben nu net in de zappelin van de Duitser binnen gedrongen, italie lekker verkent in ieder geval.
Het enige waarbij ik moest cringen was die scene met
Haha ja dat was wel een beetje cringe, opzich snap ik wel dat er een actie element aan toegevoegd moet worden voor sommige gamers en dat dit dan de oplossing kan zijn maar van mij had het niet gehoeven.doobieters schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:05:
Heerlijke game met ditto sfeer. De graphics, muziek, setting, de stem van Troy, alles lijkt te kloppen.
Het enige waarbij ik moest cringen was die scene metspoiler:die bulldozer die de scene in komt rijden. In de films is altijd wel sprake van wat comic relief, maar dit was mij iets te jolig en misplaatst
Ik vond dat in Uncharted ook altijd zo irritant: je hebt een eeuwenoud amulet dat op een deur past, de deur onthult een puzzel, de puzzel los je op en BAM, tientallen vijanden, kisten met wapens en munitie, enz.
Nu ben ik nog niet zo heel ver maar in Indiana Jones lijkt dat een stuk minder/subtieler te zijn.
Controller, echt een controller gameBrik schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:08:
Spelen jullie allemaal met een game controller op de pc of gewoon met keyboard en muis?
Altijd toetsenbord en muis, moet zeggen dat het omzetten van controller maar pc-controls goed is gedaan, voelde al heel snel goed aan (intuïtief).Brik schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:08:
Spelen jullie allemaal met een game controller op de pc of gewoon met keyboard en muis?
Qua sfeer heb ik na 3/4 dagen spelen in ieder geval één ding gemist. De bij iedereen bekende Indiana Jones-tune. Misschien komt het nog maar vooralsnog niet gehad en zou het echt tof vinden als bij een grote ontdekking o.i.d. subtiel de tune te horen zou zijn.
Ik heb er een uurtje of 5/6 in zitten en heb m gehoord! T komt goedbazzemans schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:14:
Ben ook aan het spelen geslagen. Via Xbox Cloud Gaming. Dat werkt ook uitstekend, ondanks dat je natuurlijk wel iets aan kwaliteit inlevert.
Qua sfeer heb ik na 3/4 dagen spelen in ieder geval één ding gemist. De bij iedereen bekende Indiana Jones-tune. Misschien komt het nog maar vooralsnog niet gehad en zou het echt tof vinden als bij een grote ontdekking o.i.d. subtiel de tune te horen zou zijn.
Heerlijk herkenbaar allemaal, prachtig gemaakt en gameplay is ook prima. Erg leuk dat je vaak op meerdere manieren je doel kan halen / een puzzel kan oplossen, heb nu al regelmatig gehad dat ik een checkpoint opnieuw startte om een alternatieve route te zoeken en dan kwam je uiteindelijk ook bij je doel.
Wel wat kleine glitches tegengekomen dat je objecten door hekken heen kan gooien of een vijand die in spullen die op de grond liggen komt vast te zitten, maar afgezien daarvan vooral lekker genieten en ontdekken.
Met mijn PC draait het op zich goed maar heb ik ook al 2x een crash naar de desktop gehad met een pop-up van AMD dat er een driver timeout was gedetecteerd. Eerste crash tijdens de 'tutorial' missie en 2de crash was kort na de cutscene die daarop volgde.
Vanavond nog wat verder experimenteren met de GPU instellingen en hopen dat we het daarmee kunnen oplossen. Voorlopig enkel Motion Blur uitgezet.
(GPU drivers zijn up to date, Windows ook..)
[ Voor 4% gewijzigd door bibi2205 op 13-12-2024 08:57 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Elect a clown, expect a circus.
Volgens mij kan je via je map naar de verschillende locaties travelen. Zelf nog niet geprobeerd, maar je hoeft dus niet het hele spel opnieuw te doen.Slasher schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:18:
Is er na het uitspelen van de main story een optie voor Chapter Select, dat je bepaalde achievements nog kunt halen of moet je dan het hele spel overnieuw doen?
Handig net zoals Tomb Raider eigenlijk ook dus had laatste spellen, handig op zich ook.kevlar01 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:26:
[...]
Volgens mij kan je via je map naar de verschillende locaties travelen. Zelf nog niet geprobeerd, maar je hoeft dus niet het hele spel opnieuw te doen.
Maar goed ik wacht geduldig op de ps5 versie, ik ga hem niet spelen op de pc(Al kan die het makkelijk aan
AMD CPU en GPU hier, geen enkele crash gehad.bibi2205 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:48:
Zitten er hier ook gamers met een AMD GPU of hebben jullie allemaal Nvidia?
Met mijn PC draait het op zich goed maar heb ik ook al 2x een crash naar de desktop gehad met een pop-up van AMD dat er een driver timeout was gedetecteerd. Eerste crash tijdens de 'tutorial' missie en 2de crash was kort na de cutscene die daarop volgde.
Vanavond nog wat verder experimenteren met de GPU instellingen en hopen dat we het daarmee kunnen oplossen. Voorlopig enkel Motion Blur uitgezet.
(GPU drivers zijn up to date, Windows ook..)
Als aanvulling:Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:27:
[...]
Handig net zoals Tomb Raider eigenlijk ook dus had laatste spellen, handig op zich ook.
Maar goed ik wacht geduldig op de ps5 versie, ik ga hem niet spelen op de pc(Al kan die het makkelijk aan)
Fast travel naar eerder bezochtte locaties
Fast travel binnen de huidige locatie.
Jep ik speel m via GeForce Now, werkt prima. Enige gekke is dat ik het Performance pakket heb wat tot 1440p zou gaan maar Indiana Jones op 1080p blijft steken. Andere games speelt ie wel in 1440p, dus geen idee waar dit aan ligt. Op meerdere schermen en apparaten al geprobeerd, blijft max 1080.Khallouki schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:43:
Heeft iemand de game al gespeeld met Geforce Now? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Ziet er toch ook nog eens goed uit zeg he, jeetje kan niet wachten. maar wacht toch tot ik hem kan spelen op mijn ps5 pro(Al kan mijn rtx 4070 super hem ook wel aan denk ik haha).kevlar01 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:44:
[...]
Als aanvulling:
[YouTube: Indiana Jones How to Go Back to Previous Places or Fast Travel to Old Chapter Locations]
Fast travel naar eerder bezochtte locaties
[YouTube: How to Fast Travel in Indiana Jones and the Great Circle]
Fast travel binnen de huidige locatie.
Same! Geen crash, first day patch heeft uitstekend werk geleverd!Poulske schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:43:
[...]
AMD CPU en GPU hier, geen enkele crash gehad.