Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:24
Ts word aan gewerkt

ONCE HUMAN
Steam Store

Once Human is een online 3rd person open-world survival game.
Je kan het zien als een goeie mix tussen The Division en Rust met een vleugje van Destiny misschien.
Het bevat uitgebreide base building en crafting/gathering.

De game komt uit op PC in Q3 van 2024. Console en cross platform volgen later.
De bèta is in december gestart en loopt tot 21 januari. Eventjes later dit jaar komt er nog een beta aan.

Gezocht: TS editors. Ik ben er niet goed in maar wilde graag een topic hebben om erover te praten. DM mij maar als je graag wilt helpen

Afbeeldingslocatie: https://www.oncehuman.game/pc/gw/20231010175440/img/section-7/image/big/1-1200x675_fed5f95.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.oncehuman.game/pc/gw/20231010175440/img/section-7/image/big/6-1200x675_90ef9eb.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.oncehuman.game/pc/gw/20231010175440/img/section-7/image/big/4-1200x675_af1d1e8.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.oncehuman.game/pc/gw/20231010175440/img/section-7/image/big/2-1200x675_5003d8e.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 04-03-2025 11:36 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Sinds anderhalve week ofzo druk bezig met de beta en moet zeggen dat deze game mij echt zo ontzettend verrast heeft. Had er voor de start van de beta helemaal niet over gehoord dus verwachte ook niks.

Inmiddels level 41 en zit er echt nog vollop in. Denk echt al 50 uur er in ofzo en zou me niks verbazen als het meer is.

Er zijn genoeg bugs nog vooral als je verder komt maar ik vermaak me erg goed. Ik heb wel een vrees dat de launch later dit jaar minder gaat zijn gezien de game F2P word met microtransactions. Ze zeggen alleen cosmetic shop maar we hebben al vaak genoeg gezien dat er gewoon gelogen word over zoiets :P Kan dus een gevalletje zijn van dat de beta beter is dan de full launch omdat je nu al die meuk ingame nog niet hebt.

Maargoed gezien het F2P word gaan we het wel zien en kunnen we het gewoon proberen natuurlijk.

De avonden vliegen voorbij in de laatste 2 weken. Het is echt ontzettend tof dat de wereld compleet open is (op instanced boss fights na). Het moment dat je een vehicle unlocked in de talent tree en je eigen motor bouwt gaat de wereld ineens een stuk wijder open voor je idee. Daarbij komend dat je je basis in de open wereld plaatst geeft een nieuwe immersie aan de game. Ik dacht eerst dat ik dat slecht zou vinden gezien de game wereld dan "verpest" wordt door de structures van andere spelers maar daar ben ik op terug gekomen. Het maakt het juist beter. Ook het gemak van verplaatsen van je base etc is goed over nagedacht.

De vibe in het spel vind ik nice en hoe meer je progressie boekt hoe meer je ziet en unlockt uiteraard.

Dit is een game waar ik zeker weer in duik met de launch.

Benieuwd of er meer tweakers zijn die er tijd in gestoken hebben. Deel je ervaringen :) kan uren praten over het spel.

Hier een paar van mij persoonlijke screenshotjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91YbK2sBUWBCE_fs-t1I96-jR0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/41HFZbG6qHsgwYKq8LquCCGz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jY_vHcML8PV5hWmhVCR6FHojeJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IufGgDnpmlXbU7djYSUeLgvT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-bl3yDcMDn5aUsk0iJTeliE3mU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G7qt7D6APd3WD2EDasp9oteA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYfq-dySh_YBA6nWSY89HnTolr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KXYrfxaK0qMljfo8cI3Aakcm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZcu1SkwxYF_pW4j_hDWnC7BbWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tUm2ZKxg3gxUhiILWyWMGXW1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zojuist level 50 geworden :) (max in de beta)
Gezien hoe groot de map is waar we nog niet heen kunnen ben ik wel benieuwd of dat veranderd in de full launch.

Ga nog een aantal (beta) endgame dungeons doen met wat mensen even kijken hoe die content is maar al met al ben ik echt super te spreken over de game en kijk gewoon echt uit naar de release. En dat voor een game die niet eens op mijn radar zat 2 weken geleden :P

Hierna is het dan wel even klaar voor mij met deze game gewoon om niet burned out te raken voordat hij zelfs uit is straks haha. Het enige waar ik nog wel een beetje bang voor ben is hoe erg de game monitized gaat worden. Weten we gewoon nog niet en in de beta is er eigenlijk niks zichtbaar van. Hun op het woord geloven dat het alleen cosmetic is geloof ik gewoon niet voor een F2P game :P (ook al heeft fortnite het ook)

Ook nog een mooi Hive (mini-clan) base gebouwd met een vriend. Die kunnen iets uitgebreider en groter worden dan je prive huis. Maar had geen zin om hier veel meer tijd in te steken nu gezien de beta volgende week stopt.

Hier een paar screenshots van het huis :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAd9UB6oHLtgcjEhFE5324qgLA0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4gYUJ64HzvQXlLf3YC2Ww2PO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHOtkUtdXsCYGmeegb5oUfBcNHM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nA5N57adOs4WKHeFUprctP00.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pONFj13ogU2Hyy8yFdrD2oLKzW4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MPYPwn2pdU5gwNboTHk0thJn.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH-sxcecwbUInyYL_Z_Vd7t3HG8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ebAg78hk2fUAJysbAwVfK2QZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU1tHddHkheDqNxz6SVdRjA7Dmc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3oBnFXkT1aftSsMsskS7Voau.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC5b7LYaYZZ4rKdci55-C1ZDrUw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3bFBje92opKE4IyMDPR62HIx.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5Y1AA2lrVS2_7UV4uwWUvMSpbs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kjI8tZdZcYt0PUJRsf8g3Yab.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Door palworld denk ik echt continue aan de base building in Once human waar het nog even wat lekkerder werkt dan in Palword :P

Kan echt niet wachten om in Beta 2 (waar we de datum nog niet van weten) weer even de game in te duiken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:23
Ik heb deze topic over het hoofd gezien. Ik heb de beta ook gespeeld en wat mij erg opviel is dat de beta erg stabiel was zonder veel bugs en problemen.

Ik vermoed dat de tweede beta ergens rond de zomer is.

Wat ik wel een beetje vreemd vond, is dat progression achter seasons schuilt. Season één duurde een aantal dagen, ik moest wachten dat deze voorbij was, voordat ik een nieuw deel van de map kon bezoeken.

Een ander spel had dat ook, even de naam vergeten. Was je level 40, moest je een maand ofzo wachten totdat je level 50 kon worden. Dan moest je weer een maand wachten totdat je level 60 kon worden.

Maar des ondanks was het een relax en vermakelijke game om te spelen. Het was ook fijn dat je basis niet geraid kon worden. Hatelijk dat als je op het werk bent, thuis komt en ziet dat je basis geraid is. Dit is niet het geval bij Once Human.

[ Voor 67% gewijzigd door Toonen1988 op 16-02-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Volgende beta announced. 28 maart en die duurt ong 42 dagen.

Mobile versie ook included :P wist niet eens dat er een mobile versie kwam dus ben benieuwd want de pc versie is niet lichtjes..

en EU servers :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a84CXFYszpeWXRF-duxchmTifNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CzReXCEF0FM8s0LPIsdCifIi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ricmaniac schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:12:
Volgende beta announced. 28 maart en die duurt ong 42 dagen.

Mobile versie ook included :P wist niet eens dat er een mobile versie kwam dus ben benieuwd want de pc versie is niet lichtjes..

en EU servers :D

[Afbeelding]
Hoe vind je de game in het algemeen, ook al is hij nog in de BETA?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Linksquest schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Hoe vind je de game in het algemeen, ook al is hij nog in de BETA?
Ik was echt mega verrast.

Was namelijk eigenlijk in eerste instantie negatief over de game en totaal niet geïnteresseerd.
Maar toen eenmaal daar heb ik echt ontzettend veel plezier gehad. Max level bereikt in beta enzo.

Vond vooral de openworld basebuilding ontzettend tof en uitgebreid wat het heel cool maakte.
Dit was wel VOOR Palworld, Enshrouded, Nightingale etc wat ineens allemaal survival games zijn met basebuilding.

Maar het feit van MMO was veel meer aanwezig en dat trekt mij automatisch altijd.

Nog steeds ben ik skeptisch om full release vooral omdat we gewoon nog niet exact weten wat er in de microtransaction store gaat komen en het gebeurd vaak genoeg dat een release ineens dingen anders doet dan een beta betreffende microtransactions maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik deze game ga spelen bij release al is het voor eenmalige playtrough om de hele wereld te ontdekken enzo.

Daar ben ik vooral benieuwd naar. We hadden eigenlijk maar zo klein deel van de map discovered in beta terwijl ik er al tig uren in had zitten. Ben benieuwd of die map dus bedoeld is voor later of dat ze dat wel nu al op de roadmap voor release hebben.

Tevens mogen enemies wel wat diverser maar volgens mij allemaal makkelijk op te lossen.

Ben erg benieuwd naar de volgende beta wat we voor veranderingen zien en als die precies hetzelfde gaat zijn is het alsnog een leuke game.

Dus conclusie: Goeie game met leuke basebuilding en ontzettend veel potentie. Maar ik blijf skeptisch omdat het ook alsnog fout kan gaan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Dan ga ik de volgende beta eens proberen, hou me als je wilt maar op de hoogte :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Beta is live. Er zijn 4 PvE servers nu en 1 PvP server.

Ik ben op PvE Starlight-D gestart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuBvZ5iIxx-qKOX7Tq_QkjNirmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQ3NfH8ntcaPiDBc6nSAwmZ3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Ricmaniac op 05-04-2024 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
De campaign is echt een heel stuk veranderd early game. Stuk duidelijker wat je aan het doen bent imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:28:
De campaign is echt een heel stuk veranderd early game. Stuk duidelijker wat je aan het doen bent imo.
Echt? Want ik ben nu al een aantal uur mijn main quest kwijt en heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Ik ben nu level 11 maar heb sinds level 7 geen quest meer gehad. Is er ergens een lijst waar ik het op kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lukin schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:01:
[...]

Echt? Want ik ben nu al een aantal uur mijn main quest kwijt en heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Ik ben nu level 11 maar heb sinds level 7 geen quest meer gehad. Is er ergens een lijst waar ik het op kan zoeken?
Niet dat ik heb. in je questlog zie je wat je main task is volgens mij. Op de map is dat de gele quest. sidequests zijn blauw. Vermoed gezien je level dat je nu misschien richting het noorden moet van dat eerste stadje Deadknell. Richting die monolith.

Anders moet je even een screenshot van je tasks sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ben inmiddels level 16 en doorgegaan naar een tier hogere area. ook met mijn base in de buurt van wat iron. Had me base op dezelfde plek geplaatst als vorige beta maar ik merkte direct best wat verschil in de environment. Andere spawns, een berg die ineens verdwenen was waar ik 100% zeker weet dat een maat van mij vorige beta op gebouwd stond :P in de begin stukken ook al wel gemerkt dat de wereld op sommige stukken anders was.

Ik zit er wel weer echt lekker in. Ga nog even doorspelen maar gisteren al echt weer veeeeels te lang bezig geweest met het bouwen van mijn huis .. waarna ik uiteindelijk dacht waarom al die tijd er weer in stoppen als het een beta is haha. Maar het speelt imo gewoon echt erg lekker weg en denk dat het echt een leuke game gaat zijn op release. Al blijf ik sceptisch voor de mogelijke pay2win (Waarvan zij zeggen dat het niet komt) en sowieso moeten er coole dingen ingame komen en niet alleen in een cosmetic shop anders haak ik ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:33:
[...]

Niet dat ik heb. in je questlog zie je wat je main task is volgens mij. Op de map is dat de gele quest. sidequests zijn blauw. Vermoed gezien je level dat je nu misschien richting het noorden moet van dat eerste stadje Deadknell. Richting die monolith.

Anders moet je even een screenshot van je tasks sturen.
Mijn quest log had geen tasks meer, maar ik heb hem nu wel gevonden gelukkig. Op de map was het gele icoontje verdwenen onder het icoon van het stadje. Ik moest inzoomen en toen zag ik hem pas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat ik persoonlijk een beetje vervelend vind en hoop echt dat het voor deze beta gedaan is om een goed balans te vinden is dat ik de game nu echt veel makkelijker vind dan vorige beta.

Toen was het soms vrij pittig maar dat was de challenge.

Heel veel dingen hoef je niet meer te unlocken en heb je direct (denk aan gliden wat je geen potion meer kost)

Ook de bosses zijn echt een heeeel stuk makkelijker.
Dat vind ik denk ik nog het ergst.

Verder speelt het wel weer super lekker weg en merk dat dit echt gewoon een game voor mij is.

Hoop dat de release gewoon echt goed gaat zijn en ze genoeg endgame content toe voegen die leuk blijft voor langere tijd.

Base building blijft ook echt super nice en dat alleen al kost mij zo veel uren speeltijd in positieve zin :P Zonder base building voelt de game veel kariger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gek hoor Once Human komt gewoon 9 juli al (onze tijd misschien 10 juli, niet 100% duidelijk)
Maar had niet verwacht dat het ineens zo snel zou komen

[ Voor 70% gewijzigd door Ricmaniac op 08-06-2024 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Wie gaat er volgende week allemaal spelen? Ik ben ondertusen vrienden aan het vragen, om samen op één server te gaan spelen. Dan gaan we een dorpje bouwen, die we later kunnen verhuizen als we verder in de map zijn.

Ook ik ben zéér verrast want ik verwachte eigenlijk best weinig van dit spel. NetEase als publisher die zich hoofdzakelijk richt op de mobiele sector en een Chinese ontwikkelaar. Maar des ondanks vond ik het spel erg vermakelijk en zoals @Ricmaniac aangeeft, base building mechanics zit goed in elkaar.

Het enige minpunt aan basebuilding vind ik nog altijd schuine daken. Hatelijk als je een schuin dak wilt maken en niet de juiste richting kunt roteren. Maar veel games hebben hier last van.

Er is tot nu toe één spel waarbij ik nu geen problemen heb om een schuine dak te maken, maar kan helaas nog niet vertellen welke game, zit nog altijd onder NDA.

Dat is dan ook echt het enige minpuntje dat ik tot nu toe in de beta's had met base building. En je kunt een basis ook verhuizen. Wanneer je verder bent in de progressie, kan je gewoon je basis verhuizen naar een nieuwe deel van de map, waar je maar wilt (behalve in sommige gebieden zoals non-player dorpjes en steden of op een weg, tunnels of trainrails).

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 30-06-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:20:
Wie gaat er volgende week allemaal spelen? Ik ben ondertusen vrienden aan het vragen, om samen op één server te gaan spelen. Dan gaan we een dorpje bouwen, die we later kunnen verhuizen als we verder in de map zijn.

Ook ik ben zéér verrast want ik verwachte eigenlijk best weinig van dit spel. NetEase als publisher die zich hoofdzakelijk richt op de mobiele sector en een Chinese ontwikkelaar. Maar des ondanks vond ik het spel erg vermakelijk en zoals @Ricmaniac aangeeft, base building mechanics zit goed in elkaar.

Het enige minpunt aan basebuilding vind ik nog altijd schuine daken. Hatelijk als je een schuin dak wilt maken en niet de juiste richting kunt roteren. Maar veel games hebben hier last van.

Er is tot nu toe één spel waarbij ik nu geen problemen heb om een schuine dak te maken, maar kan helaas nog niet vertellen welke game, zit nog altijd onder NDA.

Dat is dan ook echt het enige minpuntje dat ik tot nu toe in de beta's had met base building. En je kunt een basis ook verhuizen. Wanneer je verder bent in de progressie, kan je gewoon je basis verhuizen naar een nieuwe deel van de map, waar je maar wilt (behalve in sommige gebieden zoals non-player dorpjes en steden of op een weg, tunnels of trainrails).
Ik ga het zeker proberen :) kijk er naar uit. Hoop dat het goed is in full release en ze genoeg te doen hebben.

Sowieso op dezelfde server spelen is leuk natuurlijk ook al zou je niet eens zo heel veel samen doen.

Maar je hebt direct al een split tussen PvE en PvP spelers natuurlijk.

Building heb je gelijk in ja. Enshrouded doet dit perfect. nog nooit zo'n goeie builder gezien als Enshrouded.
Die heeft perfect het aansluiten van muren/daken wat dan ook. zelfs als 1 blokje niet goed zit kan je dat aanpassen.

Maargoed Laten we idd gaan kijken welke server iedereen op gaat. Je hebt alleen maar keuzes tussen Starlight A tot Z enzo geen echte server namen. En in het begin (in de beta) was het zo dat bijv een server dicht ging omdat die vol was maar dag erna was die wel weer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vanavond is het zover. 23:00 komen de servers online.

Verwacht pas dat ik morgen ga beginnen though maar heb er wel zin in :) Hoop zo dat de game gewoon leuk is op release en niet VOL microtransactions gaat zitten die toch weer convenience of straight up p2w zijn. De devs blijven zeggen van niet maar ik geloof het pas als ik het zie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:34
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:53:
Vanavond is het zover. 23:00 komen de servers online.

Verwacht pas dat ik morgen ga beginnen though maar heb er wel zin in :) Hoop zo dat de game gewoon leuk is op release en niet VOL microtransactions gaat zitten die toch weer convenience of straight up p2w zijn. De devs blijven zeggen van niet maar ik geloof het pas als ik het zie :P
Same here! Ik ben ook heel benieuwd naar de game. Kan zelf ook morgen pas gaan spelen, maar heb de demo gespeeld en daar was ik (tegen m'n eigen verwachtingen in) heel enthousiast over!

Weet iemand hier toevallig of er iets bekend is over dedicated / private servers? Zou het wel jammer vinden als na een reset een groot deel weg is en opnieuw moet beginnen. Hoewel dat het misschien ook wel weer uitdagend houdt :X Want volgens mij kan een deel van de dingen bewaard worden in Eternaworld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:38
Ik heb de beta heel even gespeeld, uurtje of 4.

Ik ben heel benieuwd naar de release versie, morgen maar eens spelen nu ik geen backlog meer heb.

De beta beviel mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Helaas is mijn interesse gedaald, nadat ik hoorde dat Once Human seasonal wipes krijgt. Ik begrijp best dat een economische en gebouwen wipe om de zoveel tijd nodig is, anders kan het een zooitje worden.

Maar ook je level en progression wordt gewiped. Het enige wat je overneemt zijn de blueprints, cosmetics en beperkt aantal items. Nu heb ik begrepen dat Once Human vier verschillende scenarios zou hebben, dus het zou vier verschillende wipes moeten zijn, voordat je weer door hetzelfde content heen gaat.

Er zijn een boel discussies los gebroken en er is nog veel onduidelijkheden en niemand weet precies wat nu de bedoeling met de wipes is.

Om de hoeveel tijd wipen ze? Nou, zes weken. In Rust kan ik een maandelijkse wipe begrijpen, er zit totaal geen quest en verhaallijn in het spel. Het is gewoon een open sandbox en elke maand voelt het anders aan. Once Human heeft bijv. een quest systeem, verhaallijn etc en ik heb geen zin om elke zes weken door dezelfde content heen te jagen.

Het lijkt erop dat steeds meer games minder focussen op end-game en goedkope technieken gebruiken om het te verbergen.

Het is gewoon jammer dat steeds meer ontwikkelaars goedkope technieken toepassen zonder innovatie toe te passen. Dying Light 1 had van die nacht monsters. De eerste nacht voelde echt aan dat je moest vluchten, de tweede nacht begon je te experimenteren hoe je die monsters kon neerkrijgen. Vanaf de derde nacht boeide je het geeon fuck meer, het hele gevoel was alweer weg.

Wat hebben ze dus met Dying light 2 gedaan, precies hetzelfde maar om het moeilijker te maken, hebben ze de spelers een timer gegeven. Binnen deze tijd moet je bij een UV licht zijn, anders is het game over. Dit is ook weer een voorbeeld van een goedkope truc om het moeilijker te maken zonder innovatie of vernieuwingen toe te passen. Goedkope trucjes om de spelers voor de gek te houden.

Wat ik graag had gezien, slimmere monsters in de nacht die "leert" hoe een speler speelt en daarop zichzelf aanpast om de moeilijksheidsgrade hoog te houden. Maar nee, ze gebruiken precies hetzelfde systeem als deel 1 en gooien een waardeloze timer er over heen.

Dit zijn voorbeelden hoe goedkoop ontwikkelaars tegenwoordig te werk gaan. Dit principe gevoel krijg ik dus nu ook bij Once Human met hun wipes. Goedkope manier om niet te investeren in end-game content.

[ Voor 58% gewijzigd door Toonen1988 op 09-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Toonen1988 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:05:
Helaas is mijn interesse gedaald, nadat ik hoorde dat Once Human seasonal wipes krijgt. Ik begrijp best dat een economische en gebouwen wipe om de zoveel tijd nodig is, anders kan het een zooitje worden.

Maar ook je level en progression wordt gewiped. Het enige wat je overneemt zijn de blueprints, cosmetics en beperkt aantal items. Nu heb ik begrepen dat Once Human vier verschillende scenarios zou hebben, dus het zou vier verschillende wipes moeten zijn, voordat je weer door hetzelfde content heen gaat.

Er zijn een boel discussies los gebroken en er is nog veel onduidelijkheden en niemand weet precies wat nu de bedoeling met de wipes is.

Om de hoeveel tijd wipen ze? Nou, zes weken. In Rust kan ik een maandelijkse wipe begrijpen, er zit totaal geen quest en verhaallijn in het spel. Het is gewoon een open sandbox en elke maand voelt het anders aan. Once Human heeft bijv. een quest systeem, verhaallijn etc en ik heb geen zin om elke zes weken door dezelfde content heen te jagen.

Het lijkt erop dat steeds meer games minder focussen op end-game en goedkope technieken gebruiken om het te verbergen.

Het is gewoon jammer dat steeds meer ontwikkelaars goedkope technieken toepassen zonder innovatie toe te passen. Dying Light 1 had van die nacht monsters. De eerste nacht voelde echt aan dat je moest vluchten, de tweede nacht begon je te experimenteren hoe je die monsters kon neerkrijgen. Vanaf de derde nacht boeide je het geeon fuck meer, het hele gevoel was alweer weg.

Wat hebben ze dus met Dying light 2 gedaan, precies hetzelfde maar om het moeilijker te maken, hebben ze de spelers een timer gegeven. Binnen deze tijd moet je bij een UV licht zijn, anders is het game over. Dit is ook weer een voorbeeld van een goedkope truc om het moeilijker te maken zonder innovatie of vernieuwingen toe te passen. Goedkope trucjes om de spelers voor de gek te houden.

Wat ik graag had gezien, slimmere monsters in de nacht die "leert" hoe een speler speelt en daarop zichzelf aanpast om de moeilijksheidsgrade hoog te houden. Maar nee, ze gebruiken precies hetzelfde systeem als deel 1 en gooien een waardeloze timer er over heen.

Dit zijn voorbeelden hoe goedkoop ontwikkelaars tegenwoordig te werk gaan. Dit principe gevoel krijg ik dus nu ook bij Once Human met hun wipes. Goedkope manier om niet te investeren in end-game content.
Interressant onderwerp wat je aanhaalt. Ja ik ben enthousiast over de game, maar die seasonal wipes vindt ik ook bijzonder. Ik sluit me helemaal bij je aan, want zit er niet op te wachten elke 6 weken weer hetzelfde te moeten doorlopen. Een van de redenen dat ik wel private dedicated servers zou willen waar je geen last hebt van die seasonal wipes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Toonen1988 ben het opzich met je eens hoor maar als blijkt dat het niet werkt en ze verliezen daar veel spelers door kan ik mij niet voorstellen dat ze er mee door gaan dat wipeschedule.

Tevens sta ik er meer in van: ik zie wel hoe het loopt. Desnoods speel ik 1 maand, verplaats ik alles wat mogelijk is naar die Eternal realm of hoe dat ook heet en kijk ik wel hoe het zit :P

Ik hoef niet altijd maar games die relevant blijven zeg maar. 1 maand veel plezier hebben met vrienden of mensen in een multiplayer game is opzichzelf soms voldoende :)

We weten gewoon niet exact hoe hun die wipes voor ogen hebben. Ik ga beginnen op een PvE server misschien dat als ik het nog steeds leuk vind tegen die tijd na de eerste wipe wel op een PvP server ga spelen. Dat de AI wat moeilijker mag worden ben ik he twel mee eens ja. Al waren de level 50 dungeons wel echt pittig vond ik.

Dit alles valt gewoon te bezien. We weten niet hoe ze het gaan balancen en wat hun visie voor de langere termijn is na data die ze krijgen voor player numbers etc. Ik kan niet een game dat nog niet uit is erg gaan bekritiseren op gameplay .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:02:
@Toonen1988 ben het opzich met je eens hoor maar als blijkt dat het niet werkt en ze verliezen daar veel spelers door kan ik mij niet voorstellen dat ze er mee door gaan dat wipeschedule.

Tevens sta ik er meer in van: ik zie wel hoe het loopt. Desnoods speel ik 1 maand, verplaats ik alles wat mogelijk is naar die Eternal realm of hoe dat ook heet en kijk ik wel hoe het zit :P

Ik hoef niet altijd maar games die relevant blijven zeg maar. 1 maand veel plezier hebben met vrienden of mensen in een multiplayer game is opzichzelf soms voldoende :)

We weten gewoon niet exact hoe hun die wipes voor ogen hebben. Ik ga beginnen op een PvE server misschien dat als ik het nog steeds leuk vind tegen die tijd na de eerste wipe wel op een PvP server ga spelen. Dat de AI wat moeilijker mag worden ben ik he twel mee eens ja. Al waren de level 50 dungeons wel echt pittig vond ik.

Dit alles valt gewoon te bezien. We weten niet hoe ze het gaan balancen en wat hun visie voor de langere termijn is na data die ze krijgen voor player numbers etc. Ik kan niet een game dat nog niet uit is erg gaan bekritiseren op gameplay .
Eternaland heet het. Deze devblog is misschien wel goed eens te lezen :) Moet hem zelf nog grondig lezen, maar geeft denk ik wel een beeld van de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rohem schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Eternaland heet het. Deze devblog is misschien wel goed eens te lezen :) Moet hem zelf nog grondig lezen, maar geeft denk ik wel een beeld van de werking.
Gelezen en vind het opzich wel een vet idee dat eternal land. Ook dat je infinite kan bouwen etc etc. Alleen neemt dit inderdaad niks van de problemen weg dat de base game heeft mbt de resets :P naja nogmaals, we zullen het zien. Ik kan er nu niet negatief over zijn omdat er gewoon niet helemaal duidelijk is wat er gereset word. Als het elke keer precies hetzeflde riedeltje is dan verwacht ik ook niet dat de game lang aan houd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
Klopt, je kunt items overnemen naar Eternaland, maar dat zou erg beperkt zijn. Er is trouwens weinig verschil tussen PvE en PvP servers.

Wanneer je een PvP server joined, is het trouwens niet meteen overal PvP, je moet eerst "flagged" zijn voor PvP. Dat doe je door op P te drukken. Dit kan ook op PvE servers.

Daarnaast heeft PvP servers soort van guild wars en alleen base raiding op bepaalde moment of wanneer je echo stones aan het zuiveren bent in je basis. Voor de rest is alles hetzelfde, ook PvE servers heeft PvP. Maar je moet jezelf wel "flaggen" voor PvP. Het is dus niet zo dat je basis geraid wordt, als je niet online bent.

In principe kan je dus nog altijd PvE spelen op een PvP server.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GprArwGhDRdEhRTPXLX4-HX2Ddc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjxXVYE5LSmVqPo8T8us4jqb.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 09-07-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Gelezen en vind het opzich wel een vet idee dat eternal land. Ook dat je infinite kan bouwen etc etc. Alleen neemt dit inderdaad niks van de problemen weg dat de base game heeft mbt de resets :P naja nogmaals, we zullen het zien. Ik kan er nu niet negatief over zijn omdat er gewoon niet helemaal duidelijk is wat er gereset word. Als het elke keer precies hetzeflde riedeltje is dan verwacht ik ook niet dat de game lang aan houd.
Klopt. En wat jij ook terecht zegt, we zullen het moeten gaan ervaren vanaf vanavond laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Alle items en resources neem je dus mee, dus niet "beperkt". Servers hebben inderdaad verschillende scenarios en ze zijn nu nog andere scenarios aan het ontwikkelen om variatie in seizoenen te behouden.

Maar nu in het begin is even alles hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrCSVZyttmVoYG-SG50tHs24HAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rL0GuuJrKl2gTvXsNgZ0yDW3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 09-07-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oke klinkt niet verkeerd voor een launch though.

Vermoed stiekem dat levelen niet zo lang duurt als je het eenmaal een keer gedaan hebt dus kan altijd na korte tijd denken alsnog te rerollen naar een PvP server maar de eerste keer PvE om de game te leren kennen lijkt me niet zo verkeerd :P

En met een reset van 6 weken is dat ook niet zo lang als je dan pvp wilt gaan misschien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik ben er 100% zeker van dat dit niet weer een early access, survival, open wereld, crafting spel zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
LadyVodka schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:29:
Ik ben er 100% zeker van dat dit niet weer een early access, survival, open wereld, crafting spel zal zijn!
Het spel speelt iets anders dan de gemiddelde survival game. Het is meer een hybride tussen een MMO met questlines en een survival game met base building. Kwa survival valt het best nog wel mee, het leunt zich meer aan tegen een action RPG.

Je dropt ook niet alle loot op de grond wanneer je dood gaat en base raiding is niet mogelijk zoals Rust, Ark, SCUM etc. Behalve op bepaalde momenten in de PvP server. Once Human is ook meer relaxed dan andere survival games.

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 09-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wtf de discord zei 23:00 maar het is net om 22:00 live gekomen op steam.

Misschien is het alleen de download though en zijn de servers wel offline.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlhXFfj41xTmbEEh3K6YV4aF_30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5gosGjcA71GZOHBPOFgD4Hw2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVqfR8wVFKeurtSSd8_ayRh6diU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IHrmcX8g3ENDHFR7MSkm7X3F.png?f=fotoalbum_large

Ik en mijn maten hebben voor Manibus PvE01-00011 gekozen
onze huisjes plaatsen we in wereld 4 op die server

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 09-07-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik zit in server 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Laatst online: 19:29
Het geluidje als je op Q klikt, doet me wel heel erg denken aan het geluid van de Switch. Ben ook op PVE-01-00011 begonnen. Eerste indruk: toffe graphics, melee combat heel nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Dit is zéér vreemd, ik kan de "even" menu niet vinden, ik kan ook de "store" menu niet vinden "battlepass" menu ontbreekt ook. Ook wanneer ik naar cosmetics ga, op een item druk is "buying in shop" ook grijs en kan je niet erop drukken. Als je F2 drukt, zou de shop ook moeten open, maar er gebeurt helemaal niks.

Andere mensen hebben hier geen last van. Kunnen jullie dit wel openen?

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2024 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Het lukte mij inderdaad eerder wel maar nu niet meer. Denk dat we geluk hadden dat we zo vroeg in de game zaten want word nu gereview bombed door server issues.

Die issues zijn alleen bij login queues denk ik want in game nergens last van gehad.

Inmiddels lvl 8 en mooit geweest voor vanavond laat :P Morgen maar weer verder.

Toevallig al een rare devination gevonden. Lag random in de wereld en vrienden van mij konden hem niet zien nadat ik hem had gepakt dus denk dat het een spawn voor iedereen is tot iemand hem pakt zeg maar ofzo.

Deze stelt mij in staat deuren te craften waar ik door heen kan teleporteren naar elkaar. In beta nooit gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3tGRH51CfMejJAxyLFU2r4jeA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xEgUx7VNbZnLBMqlIp3OnjJ2.png?f=user_large

Ben echt blij dat de game uit is :D speelt lekker weg.
Ik wacht met de store wel nog even en battlepass enzo :P vind de prijzen best heftig. (batlepass is normaal)

Had mij voorgenomen in het begin vooral op de story en progress te focussen en pas in tier 3 of 4 een mooie base te gaan bouwen ... direct vanavond al een uur aan bouwen besteed haha. Dat vind ik gewoon tof in de game.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 10-07-2024 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik zie vooral veel negatieve reviews over dat mensen niet tussen servers kunnen switchen en maar één personage kunnen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
WTF? Ze zeiden dat multiple personages niet mogelijk was, wegens beperkingen. Komen ze opeens van "Ja, we wilde deze functie toevoegen in augustus." En meteen er achteraan, we hebben multiple characters ingeschakeld......

Wacht, wacht, wacht.... ze zeiden eerst dat het niet mogelijk was, ze hebben meer tijd nodig wegens beperkingen en nu zetten ze het gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klopt ze hebben het aangezet zeggen ze. Denk dat ze schrikken van de negatieve reviews en bang zijn voor reputatie schade. maar snap idd niet waarom ze dan eerst zeggen technische limitaties.

Maar ik zat toevallig de devstream te kijken toen ze dat hadden gedaan en die dev leek ook mega verbaasd dat het al gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Als je Bij Events kijkt en het tabje Gather Friends klikt kan je als je pre-level10 bent een code invullen
Zou tof zijn als iemand die code kan/wil gebruiken :) Krijgen we beide ook gifts.

yq150000573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Ricmaniac schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:27:
Als je Bij Events kijkt en het tabje Gather Friends klikt kan je als je pre-level10 bent een code invullen
Zou tof zijn als iemand die code kan/wil gebruiken :) Krijgen we beide ook gifts.

yq150000573
Heb de game net in een kwartiertje ook even binnen geharkt :X Kreeg bij opstarten direct de eerste patch al.
Hopelijk vandaag ergens tijd maken om te proberen, dan zal ik je code gebruiken ;)

Hoe zit het met beschikbaarheid van PvE servers? Ik zit in hun discord en lees vooral heel veel klachten over enorme wachttijden (als in meerdere uren) voordat mensen op een server kunnen. Hoe is jou ervaring (en die van anderen uiteraard) daarmee tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Rohem schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Heb de game net in een kwartiertje ook even binnen geharkt :X Kreeg bij opstarten direct de eerste patch al.
Hopelijk vandaag ergens tijd maken om te proberen, dan zal ik je code gebruiken ;)

Hoe zit het met beschikbaarheid van PvE servers? Ik zit in hun discord en lees vooral heel veel klachten over enorme wachttijden (als in meerdere uren) voordat mensen op een server kunnen. Hoe is jou ervaring (en die van anderen uiteraard) daarmee tot nu toe?
Ik zit in server PvE01-0001 ofziets, de allereerste server en tot nu toe geen enkele keer in een queue komen te staan. Ik heb ook geen last van lag of connectie problemen.

Heb wel één keer een crash gehad, maar dat kwam door mijn eigen fout. Ik had mijn CPU niet geunderclocked, de beruchten 13th en 14th Intel issue.

Verder loopt het spel perfect. Alleen ik kan de "event", "store", "battlepass" menu's maar niet vinden. Om in de shop te kopem, moet ik ook eerst naar "cosmetics" gaan, dan ergens een item uitzoeken waar "obtain" bij staat, want de meeste zijn ook grijs en kan ik niet opdrukken. En dan pas kom ik in de store terecht....

De eerste baas heb ik ook alweer dood, moet nu naar Meyer's Market, maar daar wacht ik nog even mee. Wil niet te ver door schieten. Ik ben nu wat blueprints aan het verzamelen, en gear upgraden.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2024 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rohem schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:25:
[...]

mijn ervaring is nog zonder problemen geweest maar ik was dan ook letterlijk het 573e account die er in zat :P
En vanmorgen om 7 uur al ingelogd dus ik heb geen problemen ervaren.

Ingame zijn er geen issues.. de issues zijn enkel in de login servers volgens mij. Kan ook zijn dat ik op een rustigere server speel omdat wij in PvE01-00011 spelen en niet de hoogste 3 ofzo bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik ben aan het twijfelen geraakt om de Modern Outdoor Patio pack te kopen. Dit pakket ziet er best goed uit moet ik zeggen en gezellig.

De sun-glass package is ook best wel vet maar erg duur, 3280 punten.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ook drama met Terms of service:
We require personal information, password info, government ID, address, IP address, location and mailing address, billing, birthday, social media, and collection of your friends on social media, nicknames, real names, first and last name.
[Artikel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:44:
Ik ben aan het twijfelen geraakt om de Modern Outdoor Patio pack te kopen. Dit pakket ziet er best goed uit moet ik zeggen en gezellig.
Is dat die glazen huis ? dat is namelijk die eerste MTX waar ik echt van schrok... 45€ voor een look van je huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Is dat die glazen huis ? dat is namelijk die eerste MTX waar ik echt van schrok... 45€ voor een look van je huis
Ja, echt duur....

Die Modern Outdoor Patio is in een 16% discount, die kost maar 1160 maar wel winder items dan die glazen huis pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
LadyVodka schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:45:
Ook drama met Terms of service:

[...]

[Artikel]
Klopt, ik gebruik geen social media, dat kunnen ze niet harvesten. Behalve mijn standaard Google gaming account, waar ik niks op heb staan. :) Personal ID is alleen in landen waar mensen een ID moeten overhandigen om een account aan te maken, bijv. China en Korea. Sommige landen zijn namelijk begonnen met het uitrollen van een systeem om een personal ID te overhandigen bij het aanmaken van een account.

In de toekomst gaan meer uitgevers dit doen, maar voor ons nog niet van toepassing. Misschiem wel in de "nabije" toekomst, sinds de Europese Unie de laatste tijd flink aan het hameren is voor betere leeftijd verificatie systemen.

Andere informatie wordt geupload doormiddels van Survey's en andere zaken. Het enige waar ik me aanstoor is de wachtwoord info en billing.

Mail adress, je echt naam, locatie etc hebben ze toch al. Dat heeft zowat elke game uitgever. Je moet toch een mail opgeven om een account aan te maken en je IP wordt geregistreerd. Zowat elke site die je bezoekt registreerd dit, tenzij je een DNS gebruikt. Maar je mail heb je altijd nodig om een account aan te maken, dat je zorgen moet maken dat ze je mail opslaan, is toch wel een beetje vreemd.

Opzich is er niks vreemds, dit soort informatie doen veel bedrijven opslaan. Wat wel vaker een probleem is, is hoe de bedrijven met dit soort informatie omgaan. Gaan ze het doorverkopen? Hoe slaan ze het op? Hoe veilig is hun systeem? En dat is iets wat een gebruiker niet kan zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2024 11:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toonen1988
Het begint eindelijk ergens op te lijken, maar het is nog verre van af. Het is nu nog een vierkante blok, straks nog wat meer uitbreiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBNzY4fYS629Zr-dz5J-LM2dFIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hIKFSnAHulvkyCUQutqQmbv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHySIhpKi-2TJuEGES0mwNpMIXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RasMtxIsbXosndARRPH0ceKt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 10-07-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oh wijs hoor! @Toonen1988

Ik vind het al erg vet worden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Toonen1988 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:32:
Het begint eindelijk ergens op te lijken, maar het is nog verre van af. Het is nu nog een vierkante blok, straks nog wat meer uitbreiden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wauw, ziet er al heel tof uit! Ik ga ook eens opstarten nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat is de game verslavend zeg. Het speelt zo ontzettend lekker weg. De beta's hadden dit al maar nu nog net zo. Echt naar mijn zin :) Er zijn wel een paar erg dure dingen de microtransaction store maargoed had ik ook echt niet anders verwacht gezien het een F2P game is en moet zeggen dat de "advantages" er eigenlijk ook niet zijn. (nog niet) dus zoals gehoopt en verwacht. Sommige dingen zijn wel wat te duur voor mijn liking.

Online zijn er veel vragen en ontevredenheid voor de Seasonal wipes. Dit hebben ze wat proberen te verduidelijken op hun Discord. Het zijn dus geen complete wipes.
--------------------------------------------------------------------------------------
Dear Metas,
We've noticed that many of you are passionate about Seasons. So let’s dive into some of the most pressing concerns about seasonal gameplay.

I. What are seasons?
In Once Human, each server has a gameplay theme, which is what we call the Seasonal Scenario. Each scenario offers different seasonal objectives or special gameplay mechanics.
We've crafted a range of seasonal objectives tailored to different scenarios, each packed with unique mechanics, environments, and content. Different scenarios may take place in different areas of the map, including map areas that have not yet been unlocked, and some scenarios will also feature a completely new storyline experience. As you navigate these scenarios, you'll have the thrilling choice to collaborate or compete with other players to achieve your seasonal goals. Once a season concludes, you can embrace a new challenge by joining a different scenario or taking on your current one with renewed vigor.
"After each season, you can sign up for the next scenario. Additionally, be on the lookout for two new scenarios launching later this year!"
a. A PvE scenario with new survival elements.
b. A PvP scenario centered around faction confrontations and agency.

II. What inspired these seasons?
With seasonal scenarios, we want to present players with more various gaming experiences so that the game has a little something for everyone no matter their gameplay style and preferences.
III. Once a new scenario begins, will I lose my previous progress?
We are aware that many players are concerned that their in-game progress will be reset in 6 weeks, but we are here to reassure you that
this will NOT happen! We value the time and effort you put into this game, so the items and gear you have obtained from the seasonal scenario will be retained in various ways.
(1) The following in-game content will be retained no matter how the seasons and servers change:
a. Important Currency: Starchroms, Crystgins, Mitsuko's Marks, Stellar Planula, and Sproutlets
b. Gear Blueprints (and their stars), Blueprint Fragments, Weapon Accessories, and Mods.
c. Furniture Formulas (except those gained through your Memetics)
d. Cosmetics, Expressions and Poses, Namecards, and more.
e. House Blueprints. After a House Blueprint is saved, you can reconstruct the building at any time (if advanced materials are not available, basic materials will be used in building instead).
f. Main story and side story task progress (for the tasks you've already completed, you can accept more streamlined versions of them in the new season but still get all the rewards).
g. Your friend list will fully carry over. Furthermore, you can check which players joined your Warband in the previous seasons and add them to your friend list.
(2) The following content and resources will only be partially carried over when you decide to enter a new season and start a new journey:
"Essential resources like materials, medicine, and ammunition can be carried over into a new season based on item transferring rules
so you can progress faster in the new season)."
In each new season, your character begins at Level 1, and all exploration progress on the World Map is reset. This ensures a level playing field for all players in the new season. Additionally, the new scenario will present a different map for exploration and rewards. Each seasonal server will also feature fresh challenges, tasks and rewards.
IV. Why does each scenario last six weeks?
Different scenarios have different durations. The two existing scenarios are 6 weeks in length. Future scenario seasons might have longer or shorter durations. There might also be some permanent scenarios for players to enjoy in the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:24
Ricmaniac schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:53:
Wat is de game verslavend zeg. Het speelt zo ontzettend lekker weg. De beta's hadden dit al maar nu nog net zo. Echt naar mijn zin :) Er zijn wel een paar erg dure dingen de microtransaction store maargoed had ik ook echt niet anders verwacht gezien het een F2P game is en moet zeggen dat de "advantages" er eigenlijk ook niet zijn. (nog niet) dus zoals gehoopt en verwacht. Sommige dingen zijn wel wat te duur voor mijn liking.

Online zijn er veel vragen en ontevredenheid voor de Seasonal wipes. Dit hebben ze wat proberen te verduidelijken op hun Discord. Het zijn dus geen complete wipes.
--------------------------------------------------------------------------------------
Dear Metas,
We've noticed that many of you are passionate about Seasons. So let’s dive into some of the most pressing concerns about seasonal gameplay.

I. What are seasons?
In Once Human, each server has a gameplay theme, which is what we call the Seasonal Scenario. Each scenario offers different seasonal objectives or special gameplay mechanics.
We've crafted a range of seasonal objectives tailored to different scenarios, each packed with unique mechanics, environments, and content. Different scenarios may take place in different areas of the map, including map areas that have not yet been unlocked, and some scenarios will also feature a completely new storyline experience. As you navigate these scenarios, you'll have the thrilling choice to collaborate or compete with other players to achieve your seasonal goals. Once a season concludes, you can embrace a new challenge by joining a different scenario or taking on your current one with renewed vigor.
"After each season, you can sign up for the next scenario. Additionally, be on the lookout for two new scenarios launching later this year!"
a. A PvE scenario with new survival elements.
b. A PvP scenario centered around faction confrontations and agency.

II. What inspired these seasons?
With seasonal scenarios, we want to present players with more various gaming experiences so that the game has a little something for everyone no matter their gameplay style and preferences.
III. Once a new scenario begins, will I lose my previous progress?
We are aware that many players are concerned that their in-game progress will be reset in 6 weeks, but we are here to reassure you that
this will NOT happen! We value the time and effort you put into this game, so the items and gear you have obtained from the seasonal scenario will be retained in various ways.
(1) The following in-game content will be retained no matter how the seasons and servers change:
a. Important Currency: Starchroms, Crystgins, Mitsuko's Marks, Stellar Planula, and Sproutlets
b. Gear Blueprints (and their stars), Blueprint Fragments, Weapon Accessories, and Mods.
c. Furniture Formulas (except those gained through your Memetics)
d. Cosmetics, Expressions and Poses, Namecards, and more.
e. House Blueprints. After a House Blueprint is saved, you can reconstruct the building at any time (if advanced materials are not available, basic materials will be used in building instead).
f. Main story and side story task progress (for the tasks you've already completed, you can accept more streamlined versions of them in the new season but still get all the rewards).
g. Your friend list will fully carry over. Furthermore, you can check which players joined your Warband in the previous seasons and add them to your friend list.
(2) The following content and resources will only be partially carried over when you decide to enter a new season and start a new journey:
"Essential resources like materials, medicine, and ammunition can be carried over into a new season based on item transferring rules
so you can progress faster in the new season)."
In each new season, your character begins at Level 1, and all exploration progress on the World Map is reset. This ensures a level playing field for all players in the new season. Additionally, the new scenario will present a different map for exploration and rewards. Each seasonal server will also feature fresh challenges, tasks and rewards.
IV. Why does each scenario last six weeks?
Different scenarios have different durations. The two existing scenarios are 6 weeks in length. Future scenario seasons might have longer or shorter durations. There might also be some permanent scenarios for players to enjoy in the game.
Mag ik vragen hoe jij de store ziet ik zie helemaal niet de store ik vergelijk mijn esc menu met een Britse vriend en mis bepaalde tabs in dat menu zoals Shop event en kan ook nergens vinden om een battlepass te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
jlena schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:24:
[...]

Mag ik vragen hoe jij de store ziet ik zie helemaal niet de store ik vergelijk mijn esc menu met een Britse vriend en mis bepaalde tabs in dat menu zoals Shop event en kan ook nergens vinden om een battlepass te kopen.
Dit probleem heb ik ook. De knop F2 zou je ook richting de store moeten brengen, maar dit werkt ook niet. F3 doet het wel, deze brengt je naar de event pagina, daar staat de store ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
jlena schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:24:
[...]

F3 brengt je naar de store stoch uit me hoofd? die druk ik altijd. zit dan onder 1 van die tabjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb het gedaan, ik heb het pakket gekocht. Nu nog licht in het gebouw en meubels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZqHvZke0LWrfaTwSEFP6NE_M3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GcN8Rml8dNaDSoPM7qorVJI4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWSOWO5IjLdoNm9BMO2Z_P1Y0v0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VXEcJ3sp6wipzMvysWYRcZ62.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dat hele dure pakket? of dat tuin gedeelte zeg maar ? :P ziet er vet uit man.

Mijn project huis bouwen is ook begonnen :D wil iets moois maken wat ook nog bruikbaar is als ik hem verplaats naar andere plekken 😛 Ga hier wel uren mee bezig zijn denk ik haha

Maak eerst de layout en dan pas gaan we hem mooi maken natuurlijk.

Wel jammer dat je aan dat limiet van 300 objecten zit. Volgens mij kan je die wel vergroten though met je memetics van je cradle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:12:
[...]

Dat hele dure pakket? of dat tuin gedeelte zeg maar ? :P ziet er vet uit man.

Mijn project huis bouwen is ook begonnen :D wil iets moois maken wat ook nog bruikbaar is als ik hem verplaats naar andere plekken 😛 Ga hier wel uren mee bezig zijn denk ik haha

Maak eerst de layout en dan pas gaan we hem mooi maken natuurlijk.

Wel jammer dat je aan dat limiet van 300 objecten zit. Volgens mij kan je die wel vergroten though met je memetics van je cradle.
Ik heb beide pakketten, zowel de tuin als die dure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Ondertussen verlichting en meubilair toegevoegd. De gordijnen passen niet helemaal, maar het heeft wel iets. Beetje meer privacy. Moet ook nog bijpassende stoelen zien te vinden en nog een nieuwe bed. Alleen is het wel een beetje rot met glazen duren dat je niet ziet of ze open of dicht staan.

Binnen voelt het nog een beetje saai aan, moet nog meer unlocken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12Ey5sK3wAeowLcl3K2mka0dgyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g7ykJ9l8zd9Wbo7RiRJzr4JB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8B4qGIUl4h76M_mVJhaUjcLTWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxeW038FQeKTD3PcJmxRDKqe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g4Lc8zhvKMNCne2Cfs9kA54aCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VLIddXPFgqjnm75Xm0riJOe3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjUpdgYQhWGOs5XykGA5cIYiaNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zs0kqoR1G5MvjVsZNaAMDWz0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 11-07-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hoe unlock je eigenlijk die vloeren en behang bijv ? in beta was het direct unlocked maar nu nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:47:
Hoe unlock je eigenlijk die vloeren en behang bijv ? in beta was het direct unlocked maar nu nog niet.
Zat ook in die pakketten. Maar door de spelwereld heen, unlock je ook nog vanalles.

Ondertussen nog wat aanpassingen gedaan. Ik heb ooit zo'n glanzende vloer gezien, daar ben ik opzoek naar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjtFObniadrT70uGXc6sHfpb0EU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r31i4kPLd2i0KYJqcpPwToLf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJ4tT814TUlQhhhQHRL6n8k1syg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/teunxB3yYedx8JaTW7giOvZl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 11-07-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gisteren gewoon bijna 4 uur bezig geweest met het bouwen en tof proberen te maken van mijn huis hahahah wat een timewaste zo vroeg in de game :P

Maar had veel plezier dus daar gaat het om toch :D

vandaag maar weer eens focussen op progression.. wil straks waarschijnlijk toch weer een ander huis wanneer ik die materials van een tier hoger unlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Hoe koop je zo'n battlepas? Kan het echt nergens vinden haha
Wel wat anders dan WoW waar je er mee gespamt wordt...

leuk spel trouwens nu 4 uur erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
mentalozzie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:20:

F3 > Battlepass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Speelt tot nu toe weer prima. Beetje jammer dat ik nu niet verder kan met het spel tot fase 2 van het seizoen unlocked is aanstaande zondag. Het is maar een dag of twee maar goed. Ik wil eigenlijk wel verder. Dat is in die zin ook een verdienste van het spel.

Tot nu toe zo'n kleine 24 uur gespeeld, alle main quest en side quest gedaan. Alle 'dorpjes' uitgespeeld en dat leverde level 67 op in de battlepass en bijna level 32 character. Dus die pass is nu ook al af. Zo'n beetje alles kunnen bouwen wat ik kan bouwen en de seasonal spullen zijn ook klaar voor de volgende fase. Even pauze nu maar dan nood gedwongen. Nog niet alle memetics unlocked maar ook die moeten wachten. Morgen maar even rondrennen in eternal land.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 12-07-2024 13:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
Flink uitgebreid, ik heb ook ondertussen alle dropjes 100%, ben nu nog wat bezig met wat side missions. Ik heb ook bijna niks meer over tot de volgende fase. Moet wel nog de tweede baas, maar ben nog op een maat van mij aan het wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQwHXgT0yYUr0sYAbHkGy8iEIpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qShnFzarR4nrt5yXnERPzXmn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Damn jullie gaan snel. Hier level 12 pas en 6 uur erin zitten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
mentalozzie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:20:

Welke battlepass in WoW? Ik denk dat je een andere game in je hoofd hebt zitten.

Als je de traveler's log bedoeld die zie je 1x bij begin van de maand (krijg je een quest) daarna zit hij in je journal netjes verborgen. Of je moet elke keer zelf Shift+J gebruiken.

Ik snap dat overdrijven leuk is.. maar blijf wel objectief graag.

Ik ga dit weekend Once Human een kans geven. Kijken hoe solo vriendelijk het is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
corset schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Welke battlepass in WoW? Ik denk dat je een andere game in je hoofd hebt zitten.

Als je de traveler's log bedoeld die zie je 1x bij begin van de maand (krijg je een quest) daarna zit hij in je journal netjes verborgen. Of je moet elke keer zelf Shift+J gebruiken.

Ik snap dat overdrijven leuk is.. maar blijf wel objectief graag.

Ik ga dit weekend Once Human een kans geven. Kijken hoe solo vriendelijk het is.
Het is erg solo vriendelijk, het speelt zich niet als een traditionele survival game. Het is meer een action third person shooter, zoiets als The Division maar dan met base building en meer survival mechanics.

Je hebt ook soort van dungeons en boss fights, maar die kan je ook alleen doen als je de goede gear hebt. Base raiding en PvP zit er ook in, maar alleen als jij dat ook wilt. Het is niet zo dat je basis geraid is wanneer je terug komt van je werk.

Ik ga vandaag ook een begin maken aan de verdediging van mijn huis. Zoals camera's en turrets installeren. Je kunt wel worden aangevallen door monsters, althans dat heb ik een aantal keer meegemaakt in de beta.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 12-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:20:
Flink uitgebreid, ik heb ook ondertussen alle dropjes 100%, ben nu nog wat bezig met wat side missions. Ik heb ook bijna niks meer over tot de volgende fase. Moet wel nog de tweede baas, maar ben nog op een maat van mij aan het wachten.

[Afbeelding]
Hoe krijg je die foto's zo goed? ik krijg me niet zo ver uitgezoomd om die foto's te maken.

Je kan geen foto's maken in flight form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Die glazen cosmetics zitten mij ook al die tijd aan te gapen in de store maar ik hou me echt tegen om het te kopen :P Heb anders zo'n gevoel van: Ik heb dan ineens zonder effort al "het mooiste" voor me huis. Kan beter eerst mooier gaan maken met de gratis opties en misschien uiteindelijk dat kopen als ik het nog steeds wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:27:
[...]

Hoe krijg je die foto's zo goed? ik krijg me niet zo ver uitgezoomd om die foto's te maken.

Je kan geen foto's maken in flight form
Deze foto heb ik gemaakt in flight mode. Windows toets + shift + S. printscreen werkt niet in dit spel. Daarna gekopieerd in paint en opgeslagnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ook een kleine collectie gemaakt van mijn huidige woning.
Nog verre van af though maar het begint op iets te lijken :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPxhVYWnx8-KKFLJEDF27jytxV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ktQ4MmrL4g3GElHRL1xoeRLw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuSUdtIZWHgUqVLa5-5Lcr-UL_w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5Fez1VBNiZfvdAbBgLOLNSfH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAycfS9_39fbRdiP0PLIYFQLI2k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KAY5P85K44Uy8c2l6hLdvxSr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RVLMvaQfFo_0zQDzv68Lv14yes=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Tq1SCxC49DborKN1BSmmmgyQ.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dfRL32M-uuV4AFpiQ2vq7RpbKA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4TpdLX38nAn5gFiDTqEPCYq3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8grm5mMWxXqqSk0tz3d3m1pSMJc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LJOqVPg4MdQChGsmfBD1xVH7.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
@Ricmaniac Ziet er goed uit, hoe kom je eigenlijk aan die vloer?

Ik snap trouwens iets niet, ik heb nu een Mustang. Om mijn auto te tanken, van 0 tot 100%, kost het me 50 portable fuel. Wanneer ik premium fuel gebruik, kost het me 6 stuks om van 0 tot 100% vol te tanken.

Maar om 1 premium fuel te craften, kost het me dus 50 portable fuel. Dus dat betekent dat ik dan 300 portable fuel opgebruik? Waarom moet ik dan premium fuel craften? Kost me toch veel meer fuel?

Mijn auto is ook nog eens constant leeg, heb net bijgevuld, ga een missie doe, teleport terug en mijn tank is alweer leeg en heb er nog niet eens 5 minuten mee gereden.

Per 10 acid, krijg je ook maar 5 portable fuel. Dus dan ben ik 250 acid op aan het maken om 50 portable fuel te krijgen wat binnen een aantal minuten alweer leeg is. Het kost ook nog eens 30 minuten tijd om 5 portable fuel te krijgen.

Als ik dan daarmee ook nog eens premium fuel moet maken, om mijn auto volledig vol te krijgen, kost het me 1500 acids > 300 portable fuel > 6 premium fuel.

Craft tijd 10 acids > 5 portable fuel (30 minuten)
craft tijd 50 portable > 1 premium (30 minuten)

Gelukkig kan je in de super refinery twee tegelijk craften, maar dan ben je nog een aantal uur bezig.

Dit kan toch niet kloppen man???? Je vind Portable Fuel in de kofferbak van auto's, maar iedereen is daar zoveel mee bezig dat je nergens iets kan vinden. In de hele middag heb ik maar 23 portable fuel kunnen vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Toonen1988 op 12-07-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:53:

Ik snap trouwens iets niet, ik heb nu een Mustang. Om mijn auto te tanken, van 0 tot 100%, kost het me 50 portable fuel. Wanneer ik premium fuel gebruik, kost het me 6 stuks om van 0 tot 100% vol te tanken.

Maar om 1 premium fuel te craften, kost het me dus 50 portable fuel. Dus dat betekent dat ik dan 300 portable fuel opgebruik? Waarom moet ik dan premium fuel craften? Kost me toch veel meer fuel?

Mijn auto is ook nog eens constant leeg, heb net bijgevuld, ga een missie doe, teleport terug en mijn tank is alweer leeg en heb er nog niet eens 5 minuten mee gereden.

Per 10 acid, krijg je ook maar 5 portable fuel. Dus dan ben ik 250 acid op aan het maken om 50 portable fuel te krijgen wat binnen een aantal minuten alweer leeg is. Het kost ook nog eens 30 minuten tijd om 5 portable fuel te krijgen.

Als ik dan daarmee ook nog eens premium fuel moet maken, om mijn auto volledig vol te krijgen, kost het me 1500 acids > 300 portable fuel > 6 premium fuel.

Craft tijd 10 acids > 5 portable fuel (30 minuten)
craft tijd 50 portable > 1 premium (30 minuten)

Gelukkig kan je in de super refinery twee tegelijk craften, maar dan ben je nog een aantal uur bezig.

Dit kan toch niet kloppen man???? Je vind Portable Fuel in de kofferbak van auto's, maar iedereen is daar zoveel mee bezig dat je nergens iets kan vinden. In de hele middag heb ik maar 23 portable fuel kunnen vinden.
Ik vind mega veel portable fuel. elke buiten de stadjes (want die hebben geen fuel) kan ik zowat looten.
Voordeel denk ik van niet op Server 1 spelen :P Ik heb 700 fuel in mijn stash zitten :P

Maar die berekening klinkt gek idd. Of het is nog bugged of er klopt iets niet aan. Ik zou het lekker bij portable fuel houden voor alsnog.

Ben nu ook wel benieuwd.

Ik rij gewoon nog met mijn motor ook al heb ik die 2e al maar heb mijn motor 2x geupgrade en voelt daardoor veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:53:
Die vloer komt trouwens gewoon uit die pack dacht ik persoonlijk waar ook die vuurkorf en die tegels in zitten.
Het heet eigenlijk houten buitenvloer ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Die vloer komt trouwens gewoon uit die pack dacht ik persoonlijk waar ook die vuurkorf en die tegels in zitten.
Het heet eigenlijk houten buitenvloer ofzoiets.
Ja, die pakket heb ik ook maar die skin heb ik dus niet.

Laat maar, al gevonden. Zat verkeerd te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 12-07-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Omg wat sick. Je kan als je met elkaar in een hive zit en je build permissies krijgt dus gewoon zelfs de store items bij je hivegenoten plaatsen en die kunnen zij dan zelf gewoon houden en verplaatsen etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:13:
Omg wat sick. Je kan als je met elkaar in een hive zit en je build permissies krijgt dus gewoon zelfs de store items bij je hivegenoten plaatsen en die kunnen zij dan zelf gewoon houden en verplaatsen etc etc.
Volgens mij hoef je nog niet eens in een Hive te zitten. Voeg iemand toe als vrienden, daarna bezoek je die persoon fysiek, ga naast die persoon staan, open de interactie menu (ik geloof de Z), en dan zie je ergens in het midden "permissions" staan. Als je daar op drukt, vouwt zich een menu open.

In dit menu kan je iemand rechten geven in jouw territorium.

Een maat van mij heeft ingesteld dat ik ook in zijn territorium kan bouwen. Het grappige is dat al mijn skins in zijn territorium werken. Als je iemand kent die bijv. die dure pakket heeft gekocht, dan kan je die persoon rechten geven met bouwen in jouw territorium en zijn skins toepassen.

Op die manier heb jij alsnog die skins zonder dat je ervoor hebt betaald. Enige nadeel is wel, die persoon moet wel online zijn als je graag een skin wilt hebben. Maar als de skin eenmaal is toegepast, blijft de skin actief totdat iemand het verwijderd.

Dit is het huis van een maat van mij. Ik kan gewoon mijn skins toepassen op zijn gebouw. Hij is nu trouwens ook offline, dus hij hoeft nog niet eens online te zijn. Als we in dezelfde server zaten, kon ik gewoon even bij jou langskomen en die skins toepassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cp3qledjNrXU9qNHaTV9kAvIBKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYc7cAxf5Pg4cNEMou1gcRhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGtvmVy2Z614SaSM-__fhtq_DIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERNoKctIdeb0ikoZjkjnq8OD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Toonen1988 op 12-07-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 11:32
Tot nu toe vermaak ik mij wel met het spel. Bouwen nog niet echt mee bezig geweest, (er staan muren) wel de tools neergezet voor de wapens etc. Blijf toch eigenlijk plakken bij de kruisboog. Met mijn lvl 5 lekker struinen door de hogere lvl area’s. Zat daarnet waar de A.I op lvl 23 zat. Was prima te doen en er zat net iets meer uitdaging in. Voor de rest moet ik het nog uitzoeken en ben ik nog niet echt heel erg overtuigd of dit een blijvertje is voor mij. Controller support zou ik voor dit spel wel kunnen waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:22
Ik dacht 'even' een kijkje te nemen, gewoon voor de leuk, en ben ineens 2 1/2 uur verder .... tja ;)
Het geeft mij die speciale 'MMO vibe' maar dan met een hoog single player gehalte.
Nog geen idee of dit mij blijvend gaat pakken maar voor wat ik nu gezien heb heeft het een goede basis.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb nu ook beesten rondlopen, wat is deze kat gigantisch. Ik heb ook nog zo'n kleine mannetje rond rennen met die vierkantige kop. Die komt altijd terug met steen, koper, tin en ijzer. Boven zijn glaze terrarium heb ik ook een rood licht hangen, eletriciteit en een radio voor hem neergezet. Zodat zijn "mood" sneller omhoog gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq9SK6T44Ba0G16fuNwpeWostxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMXL16VKBTF4ZbVgaqdctKKL.jpg?f=fotoalbum_large

Heb um gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykWA-3x5PJU6QwVLZpFzT6Xkfgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuE9Mpzdj1gODNJW6gG6PKAI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Toonen1988 op 13-07-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vortigen schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 04:39:
Ik dacht 'even' een kijkje te nemen, gewoon voor de leuk, en ben ineens 2 1/2 uur verder .... tja ;)
Het geeft mij die speciale 'MMO vibe' maar dan met een hoog single player gehalte.
Nog geen idee of dit mij blijvend gaat pakken maar voor wat ik nu gezien heb heeft het een goede basis.
Ik denk ook dat niemand het moet zien als een blijvende mmo. Ik heb sterk het gevoel bij deze game dat je gewoon de content doet die je wil doen en dan is het weer even klaar als je alles gedaan hebt en ga je of pvpen of je huis mooier maken :P het is geen eindeloze grind game denk ik als je eenmaal alles gedaan hebt. De map is ook echt veel groter voor alsnog dan de content die we nu hebben. Ook na volgende week als alles unlocked is. Hoe zij de scenario’s (seasons) willen aanpakken vermoed ik eigenlijk dat ze nog veel op de planning hebben voor uitbreiding maar nog niet te veel willen laten zien om eerst de feedback van huidige staat van de game etc op te vangen.

Denk dus een ideale game waar je af en toe eens naar terug keert in een nieuw scenario ofzo maar niet een mmo die je idd blijft spelen een jaar lang. Wie weet :)

In ieder geval mega veel plezier wat ik er nu uit haal 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:04:
Ik heb nu ook beesten rondlopen, wat is deze kat gigantisch. Ik heb ook nog zo'n kleine mannetje rond rennen met die vierkantige kop. Die komt altijd terug met steen, koper, tin en ijzer. Boven zijn glaze terrarium heb ik ook een rood licht hangen, eletriciteit en een radio voor hem neergezet. Zodat zijn "mood" sneller omhoog gaat.

[Afbeelding]

Heb um gevonden

[Afbeelding]
Die deviants kunnen opzich best veel uitmaken in je spel. Ik heb nu 2 van die diggers, 2 houthakkers en een vlammendekikker die je furnace in je huis een boost geeft enzo. Een dino die helpt met koken. Zo gebruik je ze zeg maar om je crafting enzo te verbeteren.

Je kan er standaard 5 hebben, en in je cradle zijn upgrades voor 10 en 20.

Zelf ga ik nog opzoek naar een deviant die kan houd hakken. Je hebt nooit houd genoeg heb ik het idee ook omdat je furnace hout enzo gebruikt en koken.

Je hebt ook deviants die speciale materials kunnen geven voor speciale recipes. Bijv een item die je party naar jou toe summoned. Ideaal voor als je samen speelt met mensen. Of ik heb dus zo’n magische deur die ik eerder stuurde. Die geeft items waardoor ik van die deuren kan maken wat als portal met elkaar fungeert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
Ricmaniac schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Die deviants kunnen opzich best veel uitmaken in je spel. Ik heb nu 2 van die diggers, 2 houthakkers en een vlammendekikker die je furnace in je huis een boost geeft enzo. Een dino die helpt met koken. Zo gebruik je ze zeg maar om je crafting enzo te verbeteren.

Je kan er standaard 5 hebben, en in je cradle zijn upgrades voor 10 en 20.

Zelf ga ik nog opzoek naar een deviant die kan houd hakken. Je hebt nooit houd genoeg heb ik het idee ook omdat je furnace hout enzo gebruikt en koken.

Je hebt ook deviants die speciale materials kunnen geven voor speciale recipes. Bijv een item die je party naar jou toe summoned. Ideaal voor als je samen speelt met mensen. Of ik heb dus zo’n magische deur die ik eerder stuurde. Die geeft items waardoor ik van die deuren kan maken wat als portal met elkaar fungeert.
Klopt, ik moet die nog zien te vinden, heb nog niet veel verdiept in Deviants. Ik zie ook dat er een Bunny deviant is, die nogal razend populair is. Een Deviant met speciale recipes moet ik ook nog zien te vinden.

Ik ben ondertussen begonnen met het bouwen van een verdediging. Mijn gebouw was al aangevallen toen ik de Stardus Resonant Filter aan had gezet. Stroom moet ik nog een keer beter maken, heb nu alles buiten hangen. Voor PvE is dit geen probleem maar bij PvP kunnen ze dat kapot schieten, waardoor mijn turrets geen power meer hebben. Dus voor nu maakt het even nog niks uit. Heb ook nog camera's rondom mijn gebouw hangen en een alarm systeem. Maar die renderen niet in op de foto, moet je echt kort bij zijn.

Heb in totaal 6 turrets, 5 camera's en 1 alarm systeem rondom mijn gebouw. Regelmatig schieten ze dingen rondom mijn gebouw kapot. Waaronder konijnen, herten en ook vijandelijke mobs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nC1QS-_DLfHEgwu5Vu3xY837OCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtnzmwAlFBkrQRvKaanoNkwi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjKfCTWUW-RLkmH6XFzlN3U8IMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSUSQEZ7gcL1qib5F4PWYQxJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 13-07-2024 23:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vind het ook tof dat je je eigen screenshots ingame kan plaatsen in je frames.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JgyCSeIwrVKSUJ_lUd2FAgNQoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYcPAWQ1yPhVPxK6QnvfNE37.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xnBktEYppcCk4hb-OOtqnxgkOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TuZfF6x7bTT5zftsA10Ci6Nu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Garage er bij gebouwd en een 4x4 om samen met mijn maten in 1 auto te kunnen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5h7Eu_iL2OEPfLVTquZ3xzSdYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NA6wPFIewcSbMDFzjCae7jMI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-05 22:03
Kan je ook met een controller spelen?

Enigszins offtopic:
Heb mijn PC nu bij mijn TV staan, maar dat is een 65 inch tv en speelt niet altijd even prettig met muis en toetsenbord.

Anders toch maar weer naar zolder verplaatsen. Vooral met RPG games pietepeutige kleine lettertjes die nauwelijks te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rickokun schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:21:
Kan je ook met een controller spelen?

Enigszins offtopic:
Heb mijn PC nu bij mijn TV staan, maar dat is een 65 inch tv en speelt niet altijd even prettig met muis en toetsenbord.

Anders toch maar weer naar zolder verplaatsen. Vooral met RPG games pietepeutige kleine lettertjes die nauwelijks te lezen zijn.
Nee deze game heeft nog geen controller support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Vandaag heb ik opeens veel problemen met dit spel. Wanneer ik een event klaar heb, verdwijnt mijn UI, kan geen voertuig spawnen en als ik er een spawn, dan kan ik er niet mee interacten. Daarnaast heb ik vaker last van desync of lag. Mijn personage verdwijnt opeens en dan kan ik alleen maar met de camera rondraaien, niks werkt meer. Na ongeveer 30 seconden rubberband/teleporteer ik naar een andere locatie en dan is mijn personage terug.

Ook blijft de radio muziek nu constant door spelen, zelfs in de hoofdmenu. Ik heb nu ook bijna 2000 kogels voor mijn rifle gecraft, maar op een of andere manier worden deze niet herkend. Mijn rifle blijft leeg...

Dit is allemaal begonnen sinds vanmorgen, toen de tweede hoofdstuk vanstart is gegaan. Moet constant opnieuw opstarten. Dan is weer alles "gefixed" en als ik dan weer deelneem aan een event, dan begint het gezeik weer. Echt zo vreemd, net alsof ik desync ben op het moment als ik van een event terug naar de gewone spel wereld ga.

Reloggen heeft geen zin, ik moet echt het hele spel opnieuw opstarten.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 14-07-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:35:
Vandaag heb ik opeens veel problemen met dit spel. Wanneer ik een event klaar heb, verdwijnt mijn UI, kan geen voertuig spawnen en als ik er een spawn,
Reloggen heeft geen zin, ik moet echt het hele spel opnieuw opstarten.
Dit klopt. is een bug met dat event. dat is het enige though. als je eenmaal herstart heb ik daarna geen enkele problemen meer gehad zolang ik dat nieuwe event maar niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net 3e boss gekilled en nu door naar tier 4 area gegaan. Mijn hive begint ook lekker op elkaar af te stemmen qua specializations. Al die items aan elkaar geven die je zelf boosts zodat je van alle boosted items gezamelijk gebruik kan maken.

Dat systeem werkt best tof juist. Incentivised om samen te werken.

1 iemand kan bijv ook betere solar panels maken dan kan die gewoon in jou huis jou solar panel slopen voor de mats en een verbeterde solar panel plaatsen etc.

Mooie boog erbij gehaald in Evergreen (boven in de kerktoren) eigenlijk veel te hoge area maar die bluebrint ligt daar gegarandeerd dus heen gereden, kerk ingeklommen en weer weg ge-teleport.

Mis wel nog redelijk wat side content in de oudere gebieden maar er is gewoon zo ontzettend veel :P doe ik later wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Ik wil wel spelen maar de server waar mijn maat op zit is "mid" gevuld. Maar als ik die join staat er dat de server vol zit.
Bekend probleem schijnbaar.

Ik probeer het morgen nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27
Nieuwe chapter open, hoppa naar m'n bekende spot bij de oilfields, gelukkig niemand geclaimed dus ik zit weer goed de komende weken, nu nog weer mijn crafting opzetten en heb weer genoeg oil/fuel/acid om alles te blijven craften.

Weet alleen niet of die store-sets het waard zijn, zo'n season is vrij snel afgelopen en kan je weer opnieuw beginnen, snap idee van blueprints, maar buiten je 'dreamland' heb je nooit echt je permanente stekkie, en ~35 euro voor die glass-set.. prijzig :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
SinergyX schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:36:
Nieuwe chapter open, hoppa naar m'n bekende spot bij de oilfields, gelukkig niemand geclaimed dus ik zit weer goed de komende weken, nu nog weer mijn crafting opzetten en heb weer genoeg oil/fuel/acid om alles te blijven craften.

Weet alleen niet of die store-sets het waard zijn, zo'n season is vrij snel afgelopen en kan je weer opnieuw beginnen, snap idee van blueprints, maar buiten je 'dreamland' heb je nooit echt je permanente stekkie, en ~35 euro voor die glass-set.. prijzig :P
ja je houd alle store sets uiteraard wel gewoon ook als het seizoen voorbij is.

Ik ben echt nog steeds benieuwd wat het nou echt gaat doen voor de game. Ik voorzie het meer als negatief dan positief maargoed moet maar gewoon blijken wat ze echt in petto hebben. Ze zeggen zelf onze tijd niet te "verdoen"

Plek bij oilfields zegt mij niets :P is dat een tier 4 of 5 plek ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Inmiddels die server wel ingekomen.

Kan je als je éénmaal een basis hebt geclaimd, je dan ook verkassen naar elders?

Zit nu in het beginstuk en je ziet overal van die onafgebouwde huisjes.
Denk dat het wel handig is (bijkans verplicht) om een basis te maken.

Lijkt me ook niet dat ik zonder kleerscheuren een egio binnen kan wandelen waar ik level 20 moet wezen terwijl ik level 3 ben, ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rickokun schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:07:
Inmiddels die server wel ingekomen.

Kan je als je éénmaal een basis hebt geclaimd, je dan ook verkassen naar elders?

Zit nu in het beginstuk en je ziet overal van die onafgebouwde huisjes.
Denk dat het wel handig is (bijkans verplicht) om een basis te maken.

Lijkt me ook niet dat ik zonder kleerscheuren een egio binnen kan wandelen waar ik level 20 moet wezen terwijl ik level 3 ben, ofzo.
Ja vanuit je build menu met Z. als je ergens bent waar je wilt plaatsen kan je dus B drukken en dan Z.

Je kan ook op deze manier verkassen naar andere werelden als je dus eerst naar een andere wereld teleport en dan je huis verplaatst.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste