Sito schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:55:
[...]
Wat een bizarre opmerking. Dit is zo ontzettend oordelend, terwijl je helemaal niks weet van de situatie van TS. Door dit soort opmerkingen wordt het
juist een taboe, omdat je het totaal niet serieus neemt en zegt dat TS overdrijft.
Totaal niet bizar en de reden is dat sommige mensen moeite hebben met rustig lezen.
- Ik baseer mij volledig op het verhaal van TS in dit topic. Ik weet dus precies dat van de situatie. Hoezo, weet ik dan van helemaal niks. Dat is trouwens op een forum ook een ongeschreven regel. Je gaat uit van de informatie in het topic en die informatie hoeft niet betrouwbaar of compleet te zijn.
- Hoezo neem ik het niet serieus? Ik reageer vrij veel in dit topic en geef daarbij regelmatig aan dat zo'n darmaandoening (volgens deze beschrijving) best erg is. Ik neem het serieus.
- Het wordt geen taboe door mij. Ik ben juist open-minded en praat er over. Vrij lomp, sorry daarvoor, maar ik beweer nergens dat TS zich niet moet aanstellen. Ik zeg vanaf het begin dat TS niet dingen moet gaan doen die niet kunnen.
- Nu even een stukje over begrijpend lezen: ik gaf duidelijk aan OF er wordt gelogen OF het is zo erg dat TS echt niet mee kan. Ik zeg dus niet dat TS gelogen heeft, maar dat het het één of het ander zal zijn. Met andere woorden, als TS eerlijk is geweest, dan moet ze gewoon niet mee gaan op basis van een ernstige medische aandoening. Ik ga altijd uit van alle opties en ik houd er dus ook rekening mee dat mensen in een online topic kunnen liegen of overdrijven. Sinds TS aangeeft dat ze toch mee gaat, om een ander te helpen ... tja, dat maakt het niet geloofwaardiger allemaal. Vandaar dat ik beide sporen aangeef. Ik heb nog geen conclusie getrokken, voor de goede lezer, over of het allemaal wel of niet overdreven is door TS.
Het is inderdaad geen ‘normale’ manier van leven, zoals voor de meeste mensen geldt. Maar TS maakt hierin bewuste keuzes en gaat gewoon werken. Al is het volledig remote - ze doet het wel! Ze had ook niet kunnen gaan werken, maar dan was het ook niet goed

Ik had het juist begrepen als ze niet zou werken de komende maanden. Afgaande op haar beschrijving van hoe het gaat. Ik heb verder net zoveel respect voor het feit dat ze alsnog wel wil werken en dat ook doet. Je vult die emotie allemaal in voor mij.
Zoals een andere Tweaker al zei: ik word ook steeds meer woke hoe langer ik op GoT zit. Mensen maken ontzettend veel aannames op basis van hun eigen leven (gemiddeld gezien: gezonde, witte man) en kunnen zich totaal niet inleven in de situatie van andere mensen op welk gebied dan ook: afkomst, financieel, gezondheid etc.
Probeer je eens in te leven, tip van flip.
Sorry, maar dit wordt ondertussen raar. Dit is eerder benoemd en totale onzin. Maar dan ook echt totale onzin. Dit is puur op de emotie reageren. Het heeft niks met mijn gezondheid en kleur te maken. Of die van andere mensen. Sterker nog, mij beschuldig je heel makkelijk van het snel oordelen en invullen. Vind ik onterecht, maar goed, jouw mening over mij. Maar kijk nu eens even naar jezelf: weet jij iets van mijn gezondheid en mijn kleur? Los van de relevantie.
Het gaat op bovenstaande manier onplezierig worden. Ik vind het verder prima om van mening te verschillen. Dat doen we allemaal zelfs met de beste vrienden wel eens. Het is ook prima om met elkaar over te inhoud te discussiëren, maar het wordt langzaam meer een strijd om de ander te tent uit te krijgen om het gelijk te halen.
Een tip van mij: kijk eens naar de eerste pagina van reacties en de plusjes daar. Kun je mijn gedachtegangen wel hard aanvallen, maar verreweg de meeste lezers hebben hun stem daar duidelijk laten horen. Niet dat ik dan ook gelijk heb om die reden, maar lees het nog eens door zou ik zeggen.
Excuus voor mijn lompheid. Ik doe mijn best en in principe ben ik juist vriendelijk en behulpzaam (in ieder geval in het dagelijks leven). Misschien zijn noorderlingen wat lomper dan men elders gewend is. Ik zie het als oprecht en eerlijk, ik draai er niet om heen.
Zoals jij ook zegt, ik vind het verhaal van TS ietwat verdacht. Niet dat ik daar een conclusie in heb getrokken, maar ik houd de opties open. Vanaf het begin, zoals in mijn eerste reactie ook te lezen is. Ik vind het vooral gezeur (lomp, sorry) en ik vind ook dat TS dit helemaal niet hier op een forum had moeten bespreken. Uit ervaring weet ik dat sommige mensen hier op tweakers een éénzijdig verhaal beginnen, in een zoektocht naar medestanders. En wanneer dat niet lukt, dan wordt het vaak wat zuur. Geen idee of dat nu zo is, maar ik houd het in mijn achterhoofd.
Ik denk dat dit soort zaken prima met de betrokkenen besproken kan worden. Waar ik het meest over val: we horen uiteraard niet de kant van de werkgever en toch zijn er veel mensen die daar wel serieus over oordelen met harde conclusies.