Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkyskinn89
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik moet binnenkort naar het buitenland voor een teammeeting van 2 dagen.

Super kans zou je zeggen! Ik zou ook zeker enthousiast zijn, ware het niet dat de manier waarop het bij ons gedaan wordt voor mij toch aanvoelt als een ware, oncomfortabele hel en ik me afvraag of dat normaal is.

De heenreis is op zondag (en ook erg vroeg, dus midden in de nacht op pad) ik zou daar een punt van kunnen maken, maar de terugreis is weer op een werkdag, dus die tijd compenseert zichzelf wel op die manier.

Maar here's the catch: wij verblijven niet in een hotel. In plaats daar van zitten we in een vakantiehuis/villa met zijn allen. Ik vindt mijn collega's allemaal super leuk, maar dit betekent dus eigenlijk gewoon bijna vier dagen geen enkele privacy heb, want behalve mijn bed en de douche is alles een gemeenschappelijke ruimte.

En dan zitten we daar al de hele zondag, in een huisje met mijn collega's. Geen kant op kunnen.

Daar bovenop heb ik ook nog chronische darmklachten die erg vervelend zijn om mee te dealen en er zit ook iemand bij die pas sinds vorige week bij ons werkt, waardoor ik me aardig opgelaten zou voelen als het 'fout' gaat met eten of iets dergelijks en ik écht ziek word, en dus niet zo maar naar huis kan of me echt kan af zonderen.

Ben ik gewoon een zeur of is dit inderdaad een beetje een rare situatie?

Ter aanvulling:
Het is geen vraag of ik meega, het wordt verwacht. In het ergste geval als ik zou weigeren zou ik waarschijnlijk remote mee kunnen doen, maar word dan wel met een scheef oog aangekeken door de rest.

Ter verduidelijking: de vergadering waar we voor gaan is inderdaad maandag en dinsdag.
Zondag vertrekken we al, erg vroeg in de ochtend (7u) dus dan zijn we waarschijnlijk tussen 13:00/14:00 al daar. Ik reis er ook samen heen met een teamlid. Ik heb geen auto, dus ook volledig afhankelijk. De villa ligt in de bergen, en je kan dus niet heel makkelijk even weg om de buurt te verkennen, en het is in italië.

Woensdagavond is de vlucht terug pas. Niet alle kamers in het huis hebben een privébadkamer, dus niemand heeft garantie om het te hebben en zal moeten delen.
Eten zal waarschijnlijk ook elke dag ‘gezellig’ met elkaar koken worden, waarbij ik toch erg veel apart zou moeten maken vanwege mijn speciale dieeteisen 🥲

[ Voor 26% gewijzigd door milkyskinn89 op 10-01-2024 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als het doel een teambuilding/meeting is dan is dit wel een beetje het recept ja. Als je naar een conferentie gaat oid is het een optie om geld te besparen tov hotels, maar dan zou je er nog over kunnen discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

milkyskinn89 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:15:

Super kans zou je zeggen! Ik zou ook zeker enthousiast zijn, ware het niet dat de manier waarop het bij ons gedaan wordt voor mij toch aanvoelt als een ware, oncomfortabele hel en ik me afvraag of dat normaal is.

De heenreis is op zondag (en ook erg vroeg, dus midden in de nacht op pad) ik zou daar een punt van kunnen maken, maar de terugreis is weer op een werkdag, dus die tijd compenseert zichzelf wel op die manier.

Maar here's the catch: wij verblijven niet in een hotel. In plaats daar van zitten we in een vakantiehuis/villa met zijn allen. Ik vindt mijn collega's allemaal super leuk, maar dit betekent dus eigenlijk gewoon bijna vier dagen geen enkele privacy heb, want behalve mijn bed en de douche is alles een gemeenschappelijke ruimte.

En dan zitten we daar al de hele zondag, in een huisje met mijn collega's. Geen kant op kunnen.

Daar bovenop heb ik ook nog chronische darmklachten die erg vervelend zijn om mee te dealen en er zit ook iemand bij die pas sinds vorige week bij ons werkt, waardoor ik me aardig opgelaten zou voelen als het 'fout' gaat met eten of iets dergelijks en ik écht ziek word, en dus niet zo maar naar huis kan of me echt kan af zonderen.

toon volledige bericht
Als het niet in je arbeidsvoorwaarden staat moet je zo'n 'teamuitje' of 'bedrijfsuitje' wat het eigenlijk is, gewoon kunnen weigeren.
Maar zie dit (het ongemak van jou in zo'n situatie) op een luchtige edoch heldere manier duidelijk te maken bij een bedrijf wat dit vooraf al niet inzag (niemand van het MT / HR trok aan de bel). Zeker nu er van alles al geboekt en afgesproken is. Je wordt semi-verplicht er ingetrokken en nee zeggen voelt bezwaarlijk.
Ik moet wel zeggen, het ligt wel een beetje aan wat in wat voor sector je werkzaam bent en met hoeveel je deze meeting hebt/mee gaan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Klinkt voor mij gewoon als een normale situatie voor een teamuitje. Ik zou bij je manager aankaarten als je hier niet comfortabel bij bent.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkyskinn89
Het is niet echt een 'uitje'. Het is gewoon 2 dagen vergaderen wat dus ook prima in Nederland had gekunt, er staan ook geen teambuilding activiteiten gepland.

Mijn baas/manager is trouwens op de hoogte van de zorgen m.b.t. mijn gezondheid maar dit wordt eigenlijk gewoon opzij geschoven. Het voelt niet echt alsof ik een optie heb om nee te zeggen, als blijkbaar mijn hele team het wel prima vindt, behalve nog 1 ander teamlid die hier eigenlijk ook enorm tegenop ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
milkyskinn89 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:37:
Het is niet echt een 'uitje'. Het is gewoon 2 dagen vergaderen wat dus ook prima in Nederland had gekunt, er staan ook geen teambuilding activiteiten gepland.
...
Is er eigenlijk een reden gegeven dat het niet in Nederland kan? Het klinkt toch een beetje dat het de opzet is om de genodigden wat dichter op elkaars huid te laten zitten in een minder standaard context, daar moet eigenlijk wel eenof andere gedachte achterzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dat het niet in Nederland is kan juist voor de anderen een goede reden zijn om er enthousiast heen te gaan. Het is gewoon een extraatje vanuit het bedrijf. Bij ons worden dat soort dingen meer gewaardeerd dan een teammeeting in een zalencomplex ergens in Brabant of zo. Maar ik snap dat TS er moeite mee kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een soort heisessie dus? Als het idee is een twee dagen bij elkaar zitten in een andere omgeving, zal het vast ook vaker betekenen dat je dan in één plaats ook overnacht. Zelf zou ik liever in een zalencomplex ergens in Brabant zitten, en nog liever gewoon op kantoor, waarom je zoveel reistijd gaat verdoen om ergens anders te vergaderen ontgaat mij altijd, maar gezien je het wel een superkans verder lijkt, staan we daar al anders in blijkbaar ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gewoon aangeven dat je niet gaat? Niet vragen, mededelen. Bij ons is tegenwoordig met z'n tweetjes op een hotelkamer voor sommigen al een probleem bij een teambuilding weekend buitenland. Maar dat is verre van verplicht allemaal en er zijn er ook altijd een paar die niet gaan. Heb bijvoorbeeld een collega die je met geen stok een vliegtuig in krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja beetje flexibel opstellen kan toch wel? Je hebt een eigen kamer en eigen badkamer dus kan je gewoon terugtrekken als je wilt. En je kan alleen op pad gaan op de dag dat je aankomt en zelf even de omgeving verkennen. Dat je het niet leuk vind oké, maar het een ware hel noemen? Dat valt toch echt wel mee?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik lees nergens dat iedereen zijn eigen badkamer met wc heeft?

Ik heb vroeger veel gereisd voor het werk. Hoge eisen heb ik nooit gehad, genoeg in 0 ster hotelletjes geslapen.

Maar 1x per dag rustig kunnen naar de wc gaan vind ik zelf toch echt wel een must. En dan heb ik niets van darmproblemen of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wozmro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:55:
Ik lees nergens dat iedereen zijn eigen badkamer met wc heeft?
Hij zegt zelf dit:
want behalve mijn bed en de douche is alles een gemeenschappelijke ruimte.
Dan gok ik even dat je met een eigen douche ook wel een eigen toilet hebt? En anders tja, op kantoor deel je toch ook de toiletten? Eenmaal in een jaar even moeite doen....

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het is in elk geval weinig professioneel.

Voor een vergadering hoef je niet zo'n beslag op iemands privesfeer te leggen.

Zie je het niet zitten dan kun je voorstellen alleen aan te schuiven bij het zakelijke deel. Meerkosten (reis, hotel) voor werkgever. Anders bedanken.

De topicstart is trouwens onduidelijk over de duur: 2 dagen meeting, 4 dagen geen privacy?

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2024 20:33 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Reistijd is werktijd, dus met de terugreis wordt er niets gecompenseerd. Als ik het zo hoor kun je beter niet gaan.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13
Nou nou beslag liggen op de privé sfeer is ook wel wat overdreven met een kamer met en suite douche in een villa? Dan zou ik verwachten dat je ofwel ern wc hebt bij de badkamer ofwel meerdere toiletten hebt om een aantal mensen prima te voorzien. Ik ben er zelf ook geen fan van maar genoeg mogelijkheden om je even discreet terug te trekken.

Ook is het nu 4 volle dagen of 2? Je spreekt over 2 dagen en 2 dagen reizen. Dan zit je dus niet 4 dagen in dezelfde villa maar 2...

Het is niet 4 dagen in een trekkershut en een buitenwc. Kan je niet informeren bij de verhuurlocatie hoe het zit? Vaak zijn locaties specifiek voor dit soort events goed uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Is het een vraag of je mee gaat, of een mededeling?

Ik zou, en ik heb beide gevallen al eens geweigerd.
Werd mij niet in dank afgenomen, maar goed dat is de consequentie

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 18:26

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn trouwens ook voldoende bedrijven die twee collega's in 1 kamer stoppen - wel met aparte bedden. Dan heb je totaal geen privacy natuurlijk. Hier heb je ten minste nog een eigen ruimte waar je in terug kan trekken. Je geeft aan dat het puur voor vergaderen is, en er geen teambuilding activiteiten worden georganiseerd. Maar samen optrekken voor een aantal dagen is hoe dan ook al een activiteit die je dichter bij elkaar brengt (of juist verder van elkaar af duwt).

Reizen is ook samen? Dus in het vliegtuig/trein lekker naast elkaar, of in gehuurde bus/auto op elkaars lip? Dat zijn ook momenten waar je totaal geen enkele privacy hebt. Er is er altijd wel eentje die gezellig de hele tijd wilt praten (over van alles en nog wat) en eentje die daar totaal geen behoefte aan heeft en vervolgens oordoppen in doet en een slaapmasker opzet om zich zelf compleet af te zonderen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-05 22:38
want behalve mijn bed en de douche is alles een gemeenschappelijke ruimte.
Bedoel je hiermee dat je een eigen slaapkamer en eigen badkamer hebt? En dat dus enkel de ándere (leef)ruimtes gezamelijk zijn (wat bij een hotel praktisch dan hetzelfde zou zijn, gezien de "woonkamer", "keuken" en ingang/voorportaal (hotelbar, restaurant en foyer) ook gedeeld zijn)? Waarbij dus praktisch het grootste verschil is dat je geen slot op de slaapkamerdeur hebt?

Of bedoel je dat je slaapkamer gedeeld is in dat huisje (en dus letterlijk alleen je bed jóúw privéplekje is). En de badkamer ook gedeeld is, maar dus alleen even privé is wanneer jij daar in staat/zit (en de deur op slot doet)?

Dat laatste lijkt me inderdaad oncomfortabel, dat eerste niet. Beide gevallen lijken me in ieder geval niet een 'ware (...) hel'.
Wel is dit een persoonlijke overweging. De een hecht meer aan diens weekend, diens ruimte, diens mogelijkheid tot afdoende (kunnen) terugtrekken, dan de ander. Niemand kan voor jou bepalen wat normaal zou moeten zijn daarin, want die 'normaal' verschilt afhankelijk van aan wie je het vraagt.

Als ik met iemand anders - die ik niet zelf kan kiezen - op een slaapkamer zou moeten, zou dat voor mij persoonlijk een dealbreaker zijn (ik doe geen oog dicht). En dat zou ik dan in zo'n situatie ook met werkgever bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waar ga je helemaal geen? Want als het niet al te ver is kan je ook heen en weer gaan savonds.
Als het wel ver is vraag of je een hotel in omgeving mag boeken op ikb budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 18:12
Waarom zou je die zondag de hele dag met je collega’s opgesloten zitten? Dat is toch zeker gewoon een vrije dag om in de stad of omgeving door te brengen?

Indien niet, dan is het gewoon een dag overwerk tegen weekendtarief. Waar de teller gaat lopen zodra de reis begint.

Daarnaast mag ik er van uit gaan dat je gewoon je eigen kamer hebt om je, naar persoonlijk behoeven, terug kunt trekken. Als dat niet het geval is getuigt het niet bepaald van een professionele setup. Ik zou in dat geval bedanken voor het idee, het terug naar de tekentafel sturen met het verzoek het opnieuw te proberen. Ben geen student meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 10-01-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkyskinn89
Het is geen vraag of ik meega, het wordt verwacht. In het ergste geval als ik zou weigeren zou ik waarschijnlijk remote mee kunnen doen, maar word dan wel met een scheef oog aangekeken door de rest.

Ter verduidelijking: de vergadering waar we voor gaan is inderdaad maandag en dinsdag.
Zondag vertrekken we al, erg vroeg in de ochtend (7u) dus dan zijn we waarschijnlijk tussen 13:00/14:00 al daar. Ik reis er ook samen heen met een teamlid. Ik heb geen auto, dus ook volledig afhankelijk. De villa ligt in de bergen, en je kan dus niet heel makkelijk even weg om de buurt te verkennen, en het is in italië.

Woensdagavond is de vlucht terug pas. Niet alle kamers in het huis hebben een privébadkamer, dus niemand heeft garantie om het te hebben en zal moeten delen.
Eten zal waarschijnlijk ook elke dag ‘gezellig’ met elkaar koken worden, waarbij ik toch erg veel apart zou moeten maken vanwege mijn speciale dieeteisen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 22:33

Theo

moederbord

@milkyskinn89 Hb je een eigen/seperate slapkamer aldaar? En ook een eigen/seperate badkamer? Zoals jet het geschreven hebt kan het op twee manieren worden opgevat. (enkel je bed en douchetijd zijn van jezelf, wat impliceert dat je met 2-4 man in één slaapkamer ligt (stapelbed?), en je met z'n allen de douches/wc deelt.)

Heb je een CAO of een bedrijfsregelement die iets noemt over zakenreizen, dienstreizen en soortgelijk? Het reizen op een niet-werkdag maakt die dag namelijk een werkdag. Dat de baas jou in een vliegtuig stopt naar &locatie zorgt ervoor dat jij jouw tijd aan het bedrijf beschikbaar stelt, en dát is de basis van loondienst!
Wanneer ik een dienstreis heb zorg ik er altijd voor dat mijn reisdagen op een werkdag vallen. Met dat in het achterhoofd; waarom kan er niet op maandag gereisd worden?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37

Don Quijote

El Magnifico

Het is mij ook niet helemaal duidelijk of je nou wel een eigen slaapkamer en badkamer hebt (in welk geval het eigenlijk hetzelfde is als een hotel) of je deze moet delen.

In het geval het laatste zou ik lekker thuisblijven. Als ik voor werk reis ga ik geen slaapkamer delen en badkamer delen. Als zakelijk reizen moet, dan is een eigen kamer gewoon de cost of doing business. Zelfde voor vliegen, intercontinentaal vlieg ik alleen business class, ik ga niet een dag naar Australië vliegen (zoals over een maand) in economy.

Enige uitzondering daarop is de jaarlijkse (niet verplichte) skireis die door het bedrijf wordt gesponsord. Dat is wat mij betreft een mooie geste van het bedrijf, en omdat im het niet als werk zie maar puur plezier ben ik daar veel flexibeler. Dus daar slaap ik wel met een collega op de kamer.

Natuurlijk zijn er wel nuances in bovenstaande (ik heb alleen voor 50k+ fte bedrijven gewerkt), als je bij een 3 man startup gaat werken, weet je dat soms wat flexibeler moet zijn omdat het geld er gewoon niet of nauwelijks is. Maar dat weet je als je start.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35

Ten eerste moet ik even zeggen: als je zoiets al een ware hel gaat noemen, dan ligt een deel van het probleem bij jezelf. Je werkt normaal gesproken 8 uur met mensen en nu ga je met diezelfde mensen in een villa overnachten en het voelt voor jou als ware hel...
Op zich is dit dan weer heel coulant van je. Zo werkt het echter niet. Tijd=tijd en hoort de werkgever te betalen en/of compenseren volgens de COA/contract/redelijkheid.
Als de sfeer verder goed is, kun je het ook opvatten als een positief kado en in dat geval hoeft extra compensatie totaal niet nodig te zijn.
Dat is een prima privacy, ook al is je omschrijving wat vaag. Je hebt een eigen kamer, zo vat ik het op en je kunt met een slot op de deur de badkamer (tijdelijk) claimen.
Waarom moet dit zo dramatisch klinken? Je zit in een gezellige villa met leuke mensen die je kent. Waarom zeg je dan dat je geen kant op kan? Als je het sociale niet kan of wil, je bent ook vrij om een lange wandeling te maken, een dorp of stad in te gaan of een taxi te bestellen. Of wat dan ook.
Je darmprobleem is voor jou erg vervelend. Dat heeft verder niks met de nieuweling te maken of de andere collega's. Als iemand in de groep ziek is of wordt, dan zal de groep daar respect voor hebben en voor zorgen. Je benoemt het niet, maar dit lijkt meer te gaan om schaamte. Hoeft niet, je doet je best en je kunt er niks aan doen dat je met zoiets moet dealen.
Dus ja, mijn conclusie, wat ben je een zeur (op basis van de tekst die je plaatst). Mocht je gewoon echt er tegenop kijken, geef dat netjes en vriendelijk aan bij je baas. Als het een normaal mens is, waar ik vanuit ga, dan zal de baas ook de conclusie trekken dat je dan beter niet mee kan.
Je moet je wel afvragen of het niet wat sneu is als je als volwassen persoon niet in staat bent om een paar nachtjes (drie?) met een leuk groepje op pad te kunnen in combinatie met een degelijke villa. Als dat echt niet kan, prima, iedereen is anders, maar dan weet je wel dat het aan jezelf ligt.

Wat er in werkelijkheid lijkt te gebeuren, is dat je een toffe werkplek hebt waar mensen binnenkort samen een leuke gratis minivakantie gaan beleven. Ik ben ook gesteld op privacy en neig naar introvert, maar dit soort zaken, laat ze gewoon gebeuren en over je heen komen is mijn advies. Komt goed, geen stress en achteraf heb je een leuke tijd gehad en een sterkere band in het werkteam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 21:35
@milkyskinn89
Je zou de hele aanloop als een test kunnen zien.
Dus bij de volgende teammeeting jouw ongemak op tafel leggen. Vooral het stukje over je darmen en je dieet geeft voldoende aanleiding om bepaalde zaken van het team te kunnen verlangen.
En dan kijken hoe het team reageert. Wellicht wordt er met veel begrip gereageerd en bieden ze allerlei oplossingen aan (eigen badkamer) om jou een aangename reis te bieden. Als ze dat doen, dan heb je voldoende zekerheid gekregen om het avontuur aan te gaan.
Reageren ze afwijzend of negatief, dan weet je ook genoeg. Lekker de reis weigeren en opzoek gaan naar een ander team/bedrijf.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 19:12
Playa del C. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:00:

Waarom moet dit zo dramatisch klinken? Je zit in een gezellige villa met leuke mensen die je kent.
Nee, je zit niet in de villa met je vrienden, je zit in de villa met je collega's. Mensen waar ik vooral een zakelijke band mee heb en niet perse een drankje/hapje en geforceerd gezellig mee hoef te doen in mn vrije tijd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
milkyskinn89 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:35:
De villa ligt in de bergen, en je kan dus niet heel makkelijk even weg om de buurt te verkennen, en het is in italië.
Stukje wandelen kan toch altijd? Of met een willekeurige collega in de auto toch stukje nog rijden.

Maar tenzij je in zuid-België woont, is 6-7 uur om met de auto in Italië te komen niet erg optimistisch? (Zo lees ik het iig).
[...]

Wat er in werkelijkheid lijkt te gebeuren, is dat je een toffe werkplek hebt waar mensen binnenkort samen een leuke gratis minivakantie gaan beleven. Ik ben ook gesteld op privacy en neig naar introvert, maar dit soort zaken, laat ze gewoon gebeuren en over je heen komen is mijn advies. Komt goed, geen stress en achteraf heb je een leuke tijd gehad en een sterkere band in het werkteam.
Minivakantie? Twee reisdagen en twee dagen vergaderen. Mijn vakanties zijn wel ietwat leuker dan dat normaal gesproken.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Playa del C. ik vind niet dat je de TS als een zeur mag bestempelen. Mensen verschillen nu eenmaal en zaken als social anxiety zijn geen ‘zeur’ redenen. Er zijn zat redenen te bedenken die in de persoonlijke aard liggen waardoor je het bijzonder stressvol, energievretend of vervelend vindt om buiten werktijd de hele dag geforceerd op de lip van mensen te moeten zitten. Mij persoonlijk zou het ook geen reet uitmaken, maar ik ken mensen die na een dag leuk doen gewoon ‘op’ zijn. Niet iedereen is extravert. Tel daar wat dieet issues en darmproblemen bij op en ik kan me heel goed voorstellen dat je hier dus geen zin in hebt.

Een werkgever die dat niet ziet of daar moeilijk over doet moet nog veel leren over werkgeverschap. Of het moet een doel zijn om alleen maar joviale extraverte mensen aan te nemen natuurlijk, maar dat lijkt me ook niet het geval.

TS staat dus prima in zijn recht om dit aan te kaarten. En als je je er echt oncomfortabel bij voelt dan kun je ook gewoon aangeven dat je echt niet mee kunt vanwege privé afspraken in dat weekend. Of gemoedsbezwaren tegen korteafstandsvluchten ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
LordSinclair schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Nee, je zit niet in de villa met je vrienden, je zit in de villa met je collega's. Mensen waar ik vooral een zakelijke band mee heb en niet perse een drankje/hapje mee hoef te doen in mn vrije tijd.
Hij beschreef het zelf als een leuk team. Niks mis mee om met prima mensen eens iets te ondernemen zoals dit.

En voor de mensen die dat niet willen of kunnen, vind ik ook prima, maar geef dat dan gewoon aan.

Ik denk dat TS beter een duwtje kan krijgen om mee te gaan... blijkt het achteraf superleuk te zijn. Zo niet, dan is het een prima leermoment en was het de laatste keer. TS opereert nu uit onwetendheid over of dit soort tripjes wel of niet een hel gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 15:47
Tsurany schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Hij zegt zelf dit:

[...]

Dan gok ik even dat je met een eigen douche ook wel een eigen toilet hebt? En anders tja, op kantoor deel je toch ook de toiletten? Eenmaal in een jaar even moeite doen....
Niet elke badkamer heeft een toilet; een separaat toilet is echt niet bijzonder. Een douche kan prima gedeeld worden, maar doorgaans na elkaar en niet tegelijkertijd door meerdere mensen (zoals een keuken/woonkamer). Misschien word dat bedoeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
Kurkentrekker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:20:
@Playa del C. ik vind niet dat je de TS als een zeur mag bestempelen. Mensen verschillen nu eenmaal en zaken als social anxiety zijn geen ‘zeur’ redenen. Er zijn zat redenen te bedenken die in de persoonlijke aard liggen waardoor je het bijzonder stressvol, energievretend of vervelend vindt om buiten werktijd de hele dag geforceerd op de lip van mensen te moeten zitten. Mij persoonlijk zou het ook geen reet uitmaken, maar ik ken mensen die na een dag leuk doen gewoon ‘op’ zijn. Niet iedereen is extravert. Tel daar wat dieet issues en darmproblemen bij op en ik kan me heel goed voorstellen dat je hier dus geen zin in hebt.

Een werkgever die dat niet ziet of daar moeilijk over doet moet nog veel leren over werkgeverschap. Of het moet een doel zijn om alleen maar joviale extraverte mensen aan te nemen natuurlijk, maar dat lijkt me ook niet het geval.

TS staat dus prima in zijn recht om dit aan te kaarten. En als je je er echt oncomfortabel bij voelt dan kun je ook gewoon aangeven dat je echt niet mee kunt vanwege privé afspraken in dat weekend. Of gemoedsbezwaren tegen korteafstandsvluchten ofzo.
Dat zei ik ook. Geef het aan op het werk als je ergens mee zit. Wordt het vast meegenomen en opgelost. Zo niet, kies dan zelf om wel of niet mee te gaan.
<knip> Onvriendelijk en op de man.

Ik weet goed wat introvert, extravert, sociale angst en autisme inhouden. Ook dan is het alsnog goed om eens uit de comfortzone te stappen. Probeer het, ervaar het, leer ervan. Is het niks, je overleeft het met gemak en dan ga je een volgende keer niet mee. Het is duidelijk een nieuwe situatie voor TS.

[ Voor 13% gewijzigd door Ardana op 10-01-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 09:31
Als je dit niet wenselijk vind moet je er ook niet aan meewerken en aangeven dat je het anders wil zien.
Ik ga zelf ook meerdere malen per jaar naar het buitenland. Daarbij vind ik het normaal dat je gewoon een dag van te voren weg gaat, dan kun je er rustig heengaan zonder gestress, als je gaat vliegen kunnen je oren dan even weer tot rust komen, 's avonds dineren met een biertje er bij op de kosten van de zaak, op bed nog wat TV kijken en de volgende dag na het ontbijt helemaal fris en opgeladen richting het werk gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:44
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:24:
Gewoon aangeven dat je niet gaat? Niet vragen, mededelen. Bij ons is tegenwoordig met z'n tweetjes op een hotelkamer voor sommigen al een probleem bij een teambuilding weekend buitenland. Maar dat is verre van verplicht allemaal en er zijn er ook altijd een paar die niet gaan. Heb bijvoorbeeld een collega die je met geen stok een vliegtuig in krijgt.
Dit dus... mededelen.
Argumentatie is niet nodig, maar wanneer je thuis verplichtingen hebt kan dat helpen. E.g. je ouders soep brengen... of je kinderen die 's avonds ook willen eten en je 4-jarige weet nog niet hoe de microgolf werkt... of gewoon medische redenen.

TS zegt in een andere post dat je ook remote zou kunnen bijschuiven, maar dat dat niet gewaardeerd gaat worden. Wat mij betreft gewoon een plank voor de kop hebben wat betreft anderen vinden, en in voor je eigen comfort en rust kiezen. Het verzoek van werkgever om aan de andere kant van Europa te gaan bivakkeren voor een lange meeting is onevenredig met de last die het voor sommige mensen mee brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Playa del C. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:33:
[...]

Dat zei ik ook. Geef het aan op het werk als je ergens mee zit. Wordt het vast meegenomen en opgelost. Zo niet, kies dan zelf om wel of niet mee te gaan. <knip>

Ik weet goed wat introvert, extravert, sociale angst en autisme inhouden. Ook dan is het alsnog goed om eens uit de comfortzone te stappen. Probeer het, ervaar het, leer ervan. Is het niks, je overleeft het met gemak en dan ga je een volgende keer niet mee. Het is duidelijk een nieuwe situatie voor TS.
Wie zegt dat het wat met introvert, extravert, sociale angst en autisme te maken heeft?

Ik lees vooral darmklachten en dat de TS daar problemen mee heeft/onzeker van word.

Als je een paar van die collega's hebt met een "Ah joh stel je niet aan" of 'word je hard van' mentaliteit tijdens het koken is de TS daar de pineut van. Niet iedereen staat stevig genoeg in zijn schoenen om daarin voor zichzelf op te komen.
En dan gaan je darmen, zelf geen ervaring daarmee maar wel andere fysieke ongemakken en dat is écht niet relaxed als je 0 privacy hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 10-01-2024 23:30 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker uit je comfortzone komen en gaan, speciale dieeteisen gewoon zorgen dat je die zelf klaar kan maken en voor de rest een paar dagen gezellig doen met je collega's. Beetje wandelen, spelletjes doen, gezellig kletsen.

Of niet gaan en thuis de vergaderingen via de PC doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:47
Maak bespreekbaar wat je precies hier hebt verwoord, je ziet er tegen op vanwege je darmklachten en wilt het liefst een eigen sanitair. Wellicht is er wat mogelijk en anders is het volgende keer wel geregeld. Als er nu niks mogelijk is, zorg er dan wel voor dat dit offer af en toe strategisch inzet ;) Maak het ook niet groter dan het is, daar help je jezelf ook niet mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Lastig, toen ik aan het begin van mijn carrière stond vond ik dit soort dingen super en kon het me niet gek genoeg (en genoeg van die rare heidesessies gedaan door heel Europa), maar nu, als veertiger, ik moet er niet aan denken om weer heidesessies te hebben aan de andere kant van het land, laat staan in het buitenland. Ik ga liever lekker naar huis om de avond door te brengen met mijn gezin of mijn hobby's uit te voeren.

Maarja, ik weet ook inderdaad wel dat de personen die niet meegaan op die heidesessies een he-le-boel missen, en niet alleen inhoudelijk, maar ook met het opbouwen van een band / momenten delen. Dat kan serieuze invloed hebben op je loopbaankansen binnen het bedrijf.

Edit: Dus als je nog wilt groeien/lang blijven werken bij je huidige werkgever zou ik gaan. Boeit het je verder niet, dan zou ik lekker thuisblijven.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 10-01-2024 09:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 18:26

Qwerty-273

Meukposter

Je darmprobleem is voor jou erg vervelend. Dat heeft verder niks met de nieuweling te maken of de andere collega's. Als iemand in de groep ziek is of wordt, dan zal de groep daar respect voor hebben en voor zorgen. Je benoemt het niet, maar dit lijkt meer te gaan om schaamte. Hoeft niet, je doet je best en je kunt er niks aan doen dat je met zoiets moet dealen.
Nu ken ik wel mensen in mijn omgeving die chronische darmklachten hebben. Als ze iets verkeerd eten (en dat kan al heel snel zijn met waslijsten van dingen waardoor ze last krijgen) dan zit je om de 10 minuten op de wc, en voel je je echt niet meer op je gemak met de anderen om je heen. Dan is het af kunnen zonderen en tot rust komen (met aldoor een darm die alles er uit probeert te gooien) wel een punt van aandacht. Dan zit je echt niet meer als een glimlachende boer met kiespijn tussen de mensen van je team.

Kaart het aan bij je baas dat je vanwege jouw omstandigheden wel een éénpersoonskamer met eigen toilet nodig hebt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 11:25
In jouw geval zou ik aangeven dat je graag een kamer zou willen met een eigen toilet en dat hier in de verdeling van de kamers met een badkamer rekening mee gehouden moet worden. Uiteraard wel met de uitleg van je darmproblemen. Dat haalt dan bij jou de stress van het niet op je gemak een nr2 kunnen doen weg en maakt het voor de anderen ook duidelijk dat je er ook niet zoveel aan kunt doen.
Daarnaast kun je letten op wat je eet, dit ook aangeven helpt (zonder er een heel zwaar drama van te maken)
je kunt dan wel gewoon de dingen met je collega's doen (en dat heeft echt wel meerwaarde) zonder dat je oncomfortabel hoeft te zijn.

Ik heb zelf last van PDS (prikkelbaar darm syndroom) al bijna 20 jaar en soms is het waardeloos als je sociaal moet doen, goed eten en zo min mogelijk stress helpt enorm in het minimaliseren van de klachten. Daarnaast heb ik sinds enkele jaren een medicijn dat Duspatal/mebeverine heet en dit neem ik naar behoefte juist als ik dus dit soort uitjes zoals jij nu beschijft heb. Misschien heb je er wat aan,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
sapphire schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:00:
[...]

Wie zegt dat het wat met introvert, extravert, sociale angst en autisme te maken heeft?
Niemand en ik ook niet. Ik gaf aan dat ik snap dat ieder mens van alles kan hebben waardoor dit soort blokkades kunnen ontstaan.
Ik lees vooral darmklachten en dat de TS daar problemen mee heeft/onzeker van word.
Ik lees nog wel wat meer. Als irmand het een hel vindt om een dag door te brengen met wat collega's, zonder dat de darmen daar een rol bij spelen, dan is er sociaal wel iets opvallends. Niet erg dat het zo is, maar dan weten we wel waar we het moeten zoeken.
Vergeet niet de titel: "maar is dit normaal?". Antwoord: ja, het is normaal om met een groepje ergens in een huisje een paar dagen ergens aan te werken.
Als je een paar van die collega's hebt met een "Ah joh stel je niet aan" of 'word je hard van' mentaliteit tijdens het koken is de TS daar de pineut van. Niet iedereen staat stevig genoeg in zijn schoenen om daarin voor zichzelf op te komen.
En dan gaan je darmen, zelf geen ervaring daarmee maar wel andere fysieke ongemakken en dat is écht niet relaxed als je 0 privacy hebt.
Dit is dus precies wat TS ook doet. Zo zijn andere mensen helemaal niet. Bij mij op het werk en in de vriendenkring zijn alle soorten en maten van darm- en dieetptoblemen. Daar wordt gewoon rekening mee gehouden en is respect voor.

TS geeft zelf duidelijk aan dat hij met een leuk groepje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 23-05 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ook helpt het als het verblijf groot genoeg is om 2 of meer "keukens" te hebben.
Heb al vaker dan 1 (meestal de kleinste) keuken geclaimd voor mezelf of mede "chronisch zieken" om eten te kunnen bereiden met heel wat minder kans op kruisbesmetting van allerlei spullen waar ik of anderen niet tegen konden.

Collega's met PDS/intoleranties/allergieën waren blij met mijn eis. Collega's die hun "snack-keuken" in rook zagen opgaan wat minder....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eigenlijk alle internationale reizen die ik met collega's heb gemaakt (ter info, ik heb jaren >66% gereisd en reis nu om de week drie dagen waar ik ook op de zondag al reis) hebben hetzelfde idee: Afgezien van de meetings/teambuilding e.d. eet je 99% van de tijd met je collega's en spendeer je de avonden ook grotendeels met ze. Collega's die aan het sociale stuk niet deelnemen vallen vaak toch een beetje buiten de boot.

Om dat nou de hel te noemen is denk ik een persoonlijke stelling, je kunt verwachten dat eventuele toekomstige internationale trips vergelijkbaar zullen verlopen (of het nou een hotel is met je eigen kamer of een villa met je eigen kamer maakt voor de rest weinig uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-05 13:33

Sharky

Skamn Dippy!

boxlessness schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:54:
[...]

Dit dus... mededelen.

[...]

Wat mij betreft gewoon een plank voor de kop hebben wat betreft anderen vinden
Als je een dergelijke ongenuanceerde keuze maakt moet je wel rekening houden met de gevolgen. Dit zijn wel de zaken die invloed hebben op eventuele promoties, hoe oneerlijk je dat ook kunt vinden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-05 10:59
Je zit daar enkel met nl collega's? Dan slaat het toch nergens op dat je op zondag moet reizen? Die vergaderingen kunnen net zo makkelijk op dinsdag/woensdag gepland worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

milkyskinn89 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:35:

Jeetje… Ik dacht bij HEEL vroeg aan een absurde tijd, maar het is gewoon een normale tijd. En je wordt nog opgehaald ook.

Een tikje overdreven klinkt het allemaal wel. Als je jezelf niet buiten het team wilt plaatsen tijdens wat best een leuk teamuitje lijkt dan is een wat positievere instelling wellicht aan te raden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
Qwerty-273 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Nu ken ik wel mensen in mijn omgeving die chronische darmklachten hebben. Als ze iets verkeerd eten (en dat kan al heel snel zijn met waslijsten van dingen waardoor ze last krijgen) dan zit je om de 10 minuten op de wc, en voel je je echt niet meer op je gemak met de anderen om je heen. Dan is het af kunnen zonderen en tot rust komen (met aldoor een darm die alles er uit probeert te gooien) wel een punt van aandacht. Dan zit je echt niet meer als een glimlachende boer met kiespijn tussen de mensen van je team.

Kaart het aan bij je baas dat je vanwege jouw omstandigheden wel een éénpersoonskamer met eigen toilet nodig hebt.
Ik zeg niks anders, geen idee waarom je mij quote. Ja, we kennen allemaal mensen met darmproblemen, we hoeven het niet zo speciaal te maken. Het is erg vervelend als zoiets speelt.

Iemand met darmproblemen kan zich ook tijdens het uitje nog ziek- of afmelden wegens medische redenen. Het is niet zo spannend op dat punt. Ook weet de persoon zelf prima wat wel en niet gegeten kan worden, dus regel dat gewoon. Zoals elke dag. Bespreek het indien nodig.

<knip> Onvriendelijk, gebrek aan inlevingsvermogen en respectloos.

Ik vind het helemaal niet erg als iemand zou zeggen dat hij of zij niet meegaat, mag iedereen zelf weten, maar wel als het om de apen en beren op de weg gaat waar in dit topic over gesproken wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 10-01-2024 23:34 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DonChaot schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:42:
Je zit daar enkel met nl collega's? Dan slaat het toch nergens op dat je op zondag moet reizen? Die vergaderingen kunnen net zo makkelijk op dinsdag/woensdag gepland worden.
Of in Nederland gepland. Echt, blijkbaar ben ik de uitzondering hier, maar zowel qua tijd, geld als milieu zou ik mijn manager vragen of hij zich helemaal goed voelt, als we een vergadering in Italië gaan houden. En niet omdat we daar Italiaanse collega's hebben waarbij het goed is die weleens in het echt te zien, maar gewoon, omdat we twee dagen in de auto willen zitten om twee dagen te vergaderen, en dan weer om te draaien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:47:
[...]
<knip>

Ik vind het helemaal niet erg als iemand zou zeggen dat hij of zij niet meegaat, mag iedereen zelf weten, maar wel als het om de apen en beren op de weg gaat waar in dit topic over gesproken wordt.
Het leven hoeft ook geen gespreid bedje te zijn, <knip> op de man terug. Je weet niet wat er speelt. Mensen zijn complexer en diverser <knip>

[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 10-01-2024 23:37 . Reden: Geprobeerd zoveel mogelijk in tact te laten, maar dat lukte niet helemaal. Dien liever 'n TR in. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Sissors schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:52:
[...]
Of in Nederland gepland. Echt, blijkbaar ben ik de uitzondering hier, maar zowel qua tijd, geld als milieu zou ik mijn manager vragen of hij zich helemaal goed voelt, als we een vergadering in Italië gaan houden. En niet omdat we daar Italiaanse collega's hebben waarbij het goed is die weleens in het echt te zien, maar gewoon, omdat we twee dagen in de auto willen zitten om twee dagen te vergaderen, en dan weer om te draaien.
Denk dat je het punt een beetje mist…. Zijn bedrijf zal vast eens wat aan teambuilding willen doen, en dan is een locatie buiten de eigen comfort zone best eens aan te raden. En waar hebben we het over 3 nachtjes. Gecombineerd werk en vrije tijd…. Alleen met collega’s.

Het lijkt wel of het gros het hier normaal vindt dat je geen enkele investering doet in je werk maar je uurtjes draat, vast liefst thuis, en dan wegrent. Dit soort uitjes zijn normaal gewoon goed voor het contact tussen collega’s en het vergroot het begrip voor elkaar enorm. Werkt vast ook zo richting TS als die zich wat positiever zou opstellen.

En met die auto gaan ze naar het vliegveld :-).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 10-01-2024 09:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:44
Sharky schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Als je een dergelijke ongenuanceerde keuze maakt moet je wel rekening houden met de gevolgen. Dit zijn wel de zaken die invloed hebben op eventuele promoties, hoe oneerlijk je dat ook kunt vinden.
Absoluut. Alle keuzes hebben consequenties. Zo heb ik expliciet in mijn jaarlijkse evaluatie gezet dat ik niet door ga groeien naar een meer aansturende functie, om zo ook een soort van expectation management te doen naar mijn leidinggevende dat hij dat soort taken ook zeker niet bij mij neer legt. Informeel doe ik dat soort aansturende zaken af en toe wel, maar alleen op die plekken waar ik vind dat dat zinnig en waardevol is.
Maar ik sta ook anders in "werk" dan menig anderen. Zo heb ik weinig drive om promoties te maken omwille van status, erkenning of wat extra geld. Daarentegen loop ik graag een tandje harder voor dingen waarvan ik vind dat dat "het juiste is om te doen".

Helaas ben ik door de jaren redelijk cynisch geworden richting werkgevers (deels door ervaringen, deels door verhalen die ik lees), en geloof ik niet zo zeer meer dat uitzonderlijke extra effort beloond wordt door een werkgever... althans, niet in de meeste gevallen.
En wanneer ik het beeld lees wat TS over zijn werkgever neer zet, dat het niet gewaardeerd gaat worden wanneer hij niet mee gaat en dat daar consequenties aan zitten hoe hij in de groep ligt, dan acht ik de kans aanzienlijk dat dit een bedrijf is waar extra effort minder beloond wordt dan brown-nosing bij de chef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 221425 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:08:
Bij zoiets is het belangrijk om mee te gaan, vind ik. Wat ik 'altijd' doe: Ik zorg er zelf voor dat ik het fijn vindt.
Dus na het avondeten: Wandelschoenen aan en gaan. Gezelligheid is geweldig, maar ik ben 'sociaal op', na zo'n dag.
Collega's vinden dat helemaal prima. Ze waarderen het juist dat ik m'n eigen plan trek.
In de winter, in de bergen, na het avondeten?
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Denk dat je het punt een beetje mist…. Zijn bedrijf zal vast eens wat aan teambuilding willen doen, en dan is een locatie buiten de eigen comfort zone best eens aan te raden. En waar hebben we het over 3 nachtjes. Gecombineerd werk en vrije tijd…. Alleen met collega’s.

Het lijkt wel of het gros het hier normaal vindt dat je geen enkele investering doet in je werk maar je uurtjes draat, vast liefst thuis, en dan wegrent. Dit soort uitjes zijn normaal gewoon goed voor het contact tussen collega’s en het vergroot het begrip voor elkaar enorm. Werkt vast ook zo richting TS als die zich wat positiever zou opstellen.

En met die auto gaan ze naar het vliegveld :-).
Nee hoor, snap het punt prima. Als het nou nog teambuilding was, dan had ik het een beetje overdreven gevonden, maar goed. Maar het is vergaderen. Het is geen gecombineerd werk en vrije tijd, het is werk.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:41
Voordat dit een hele grote bergbeklimming in je hoofd wordt: ga (nog eens) met je manager zitten, en geef aan dat je graag mee wilt, maar dat je een persoonlijke medische situatie hebt, waardoor je alleen maar mee kunt als je een eigen badkamer met WC hebt, en dat je speciale dieet-eisen hebt waar rekening mee gehouden moet worden, omdat je anders ziek wordt. Dat lijkt me een helder verhaal.

Je manager kan dan 2 dingen doen: dit voor je gaan regelen, of zeggen dat dit niet gegarandeerd kan worden. In het eerste geval ga je lekker mee. In het tweede geval geef je aan dat je dat erg jammer vindt, maar dat je dan vanwege je medische situatie helaas niet mee kunt gaan, maar wel graag zoveel mogelijk remote wilt aanhaken.

En als het daadwerkelijk 2 dagen vergaderen is, is iedereen na 2 maanden alweer vergeten dat jij toen niet mee was.

Niet al te zwaar aan tillen, gewoon gaan zitten, je probleem op tafel leggen, en gezamenlijk naar een oplossing zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:24:
Ik ga ook niet op een hotelkamer met een collega zitten. Bekijk het even.

Een groot huis waarbij je WEL je eigen slaapkamer en sanitair hebt zou ik iets minder moeite mee hebben. Als je in een gewoon hotel zit (met eigen kamer) is het eigenlijk hetzelfde. Dan wordt het bij dit soort events ook niet geaccepteerd als je alleen maar op je kamer gaat zitten..

In het geval van de TS
1) De reisdag op zondag is gewoon werk en moet op het verlofsaldo bijgeschreven worden.
2) Trek er zondag op uit (mits je in de buurt van leuke plekken zit) met wat leuke collega's
3) De overige dagen is gewoon werk en dan zal iedereen 's avonds echt niet meer zoveel gaan doen en wordt het geaccepteerd dat je je om 20:00/21:00 terugtrekt

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 10-01-2024 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 17:20
Precies wat @olafmol zegt. Je kunt dit toch gewoon aankaarten bij je werkgever? Wat zei hij?

Als je uitlegt dat je soms onregelmatige stoelgang hebt (zonder in verdere details te treden) en dus erg gesteld bent op privacy/een eigen (bad)kamer, dan luisteren ze daar vast wel naar. Als ze hier nog niks van weten, dan moet je het misschien wel even een beetje context geven. Kan me voorstellen dat als je hier nooit iets over gezegd hebt en je op kantoor wel twee toiletten deelt met 50 man, ze eerst toch een beetje raar tegen je opmerking aankijken. Als je dan uitlegt dat die onregelmatige stoelgang ook 's nachts is (indien het geval), en je niet wilt dat er dan naast het toilet een collega ligt te slapen/luisteren, dan hebben ze er vast begrip voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Rukapul schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:31:
Het is in elk geval weinig professioneel.

Voor een vergadering hoef je niet zo'n beslag op iemands privesfeer te leggen.

Zie je het niet zitten dan kun je voorstellen alleen aan te schuiven bij het zakelijke deel. Meerkosten (reis, hotel) voor werkgever. Anders bedanken.

De topicstart is trouwens onduidelijk over de duur: 2 dagen meeting, 4 dagen geen privacy?
Wat de één niet professioneel vindt, zal voor de ander juist eindelijk niet zo corporate voelen.

Een villa in Italië door werk betaald om een beetje te vergaderen en voor de rest met wat collega's een pizza te eten/lekkere pasta en een wijntje? Sign me up.

Door de gezondheidsredenen is het begrijpelijk dat TS niet mee wil (en eens dat werkgever daar beter op moet anticiperen), maar "beslag op iemands privésfeer"?

Klinkt net zo zuur als de oude rotten die de jonge collega's geen teamuitje gunnen, want dat is allemaal zo verschrikkelijk "sociaal" moeten doen met collega's. Als je het een hel vindt om een paar dagen in een villa met collega's te moeten optrekken, zit je dan überhaupt lekker op je plek?

Hell, ik ga in m'n vrije tijd nog wel eens pubquizen of BBQ'en, zelfs met oud-collega's. Je zult maar een band opbouwen met mensen waarmee je bijna meer tijd doorbrengt dan met je partner of familie in een gemiddelde week.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:58
Je bent de enige die jouw eigen grenzen aan kan geven. Of dit over jouw grens is: ik heb geen idee.
Op basis van ervaring zul je dat zelf het beste weten.

Je geeft aan je er niet comfortabel bij te voelen en dat je dat bij je manager hebt aangegeven. Dan is het zaak dat de manager er op reageert. Gebeurt dat voor jou onvoldoende, dan moet je je positie verduidelijken (zie de suggestie van olafmol hierboven).

En je eigen grenzen aangeven is nooit 'gezeur'. Voorbeeld: ik voel me comfortabel bovenop een bergtop, vind het uitzicht prachtig en gun dat anderen ook. Maar vrouwlief heeft hoogtevrees, dus is met geen stok naar boven te krijgen. Dat maakt haar geen zeurpiet. Wanneer ik haar toch ga pushen, dan ben ik fout bezig. Wanneer zij mij niet vertelt dat ze hoogtevrees heeft (of mij dat pas bovenop de top verwijt) dan heeft zij haar grenzen niet duidelijk aangegeven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LordSinclair
Jeroenneman schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:33:
Hell, ik ga in m'n vrije tijd nog wel eens pubquizen of BBQ'en, zelfs met oud-collega's. Je zult maar een band opbouwen met mensen waarmee je bijna meer tijd doorbrengt dan met je partner of familie in een gemiddelde week.
En waarom zou die band opbouwen niet gewoon binnen werktijd kunnen? Waarom moet dat vaak buiten werktijd, blijkbaar vindt de werkgever het dan toch niet zo belangrijk.

Daarnaast mag ik de personen met wie ik om ga naast mijn werk zelf uitzoeken. Mijn collega's worden voor mij geselecteerd. Die zie ik al 40 uur per week, dus ik besteed graag de rest van mijn wakkere uren aan de personen die ik wel zelf om mij heen verzamdelt heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

LordSinclair schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:49:
[...]

En waarom zou die band opbouwen niet gewoon binnen werktijd kunnen? Waarom moet dat vaak buiten werktijd, blijkbaar vindt de werkgever het dan toch niet zo belangrijk.

Daarnaast mag ik de personen met wie ik om ga naast mijn werk zelf uitzoeken. Mijn collega's worden voor mij geselecteerd. Die zie ik al 40 uur per week, dus ik besteed graag de rest van mijn wakkere uren aan de personen die ik wel zelf om mij heen verzamdelt heb.
Prima toch? Dan geef je aan dat je niet mee kunt of wil gaan. Maar dat continue gezeur in topics op werkgevers die een keer iets leuk organiseren omdat het niet in jouw straatje past... tja, vermoeiend. En uiteindelijk zullen werkgevers door dat gezeik voortaan ook wel drie keer nadenken voordat ze weer iets organiseren: het is namelijk toch vrijwel nooit goed.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je je eigen vervoer op orde had, had je om 9:00 bij de meeting kunnen binnenrollen.
Maar je gaat mee. Men gaat niet later weg om jou; je past je maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Jeroenneman schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Prima toch? Dan geef je aan dat je niet mee kunt of wil gaan. Maar dat continue gezeur in topics op werkgevers die een keer iets leuk organiseren omdat het niet in jouw straatje past... tja, vermoeiend. En uiteindelijk zullen werkgevers door dat gezeik voortaan ook wel drie keer nadenken voordat ze weer iets organiseren: het is namelijk toch vrijwel nooit goed.
Kleine nuance is dat het als verplicht wordt gebracht. Dan is aangeven dat je niet mee gaat niet aan de orde.

Geef je de keuze, dan heb je ook minder gezeur (en topics) en gaan er mensen mee die het leuk vinden ipv zure gezichten waardoor je het ook in de toekomst leuk houdt om te organiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

LordSinclair schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:00:
[...]

Kleine nuance is dat het als verplicht wordt gebracht. Dan is aangeven dat je niet mee gaat niet aan de orde.

Geef je de keuze, dan heb je ook minder gezeur (en topics) en gaan er mensen mee die het leuk vinden ipv zure gezichten waardoor je het ook in de toekomst leuk houdt om te organiseren.
Tja, we krijgen nu alleen de info van TS. Niet meegaan is altijd een optie, al snap ik wel dat het redelijk ruk is voor de rest als je dan continu een laptop bij de meetings moet hebben omdat één collega thuis is.

Volgens mij heeft Playa het correct verwoord op de eerste pagina: niet meegaan, simpelweg mededelen en lekker thuis achter de PC gaan zitten in plaats van in Italië.

Als de manager al weet dat je darmklachten hebt, dan verwacht ik echt wel dat daar qua menselijkheid iets mogelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:05
wheel schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Niet elke badkamer heeft een toilet;
Dan heb jij nooit "de familie Magdat" gezien van Rembo&Rembo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Omdat in een werkomgeving een band opbouwen iets totaal anders is dan op een leuke locatie met goed eten en een drankje erbij?

En als je geen leuke dingen met je collega's wil doen, heb je dan wel de juiste collega's?

Uiteraard moet er een goede balans zijn, maar de mens achter je collega wat beter leren kennen vind ik (ja, mening) heel belangrijk. Dat doe je niet hetzelfde op kantoor, ook niet in hippe teamsessies op kantoor.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 10-01-2024 11:14 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:06
Ernemmer schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:00:
Lekker uit je comfortzone komen en gaan, speciale dieeteisen gewoon zorgen dat je die zelf klaar kan maken en voor de rest een paar dagen gezellig doen met je collega's. Beetje wandelen, spelletjes doen, gezellig kletsen.

Of niet gaan en thuis de vergaderingen via de PC doen.
Ik snap heel goed hoe je dit bedoelt. Maar als introvert moet ik hier altijd om lachen. Of huilen :+

Persoonlijk heb ik weinig moeite met een dergelijk uitje. Ik zou mij meer zorgen maken over mijn vrouw die ineens alles alleen moet doen thuis. Maar vergis je niet dat het voor een hoop mensen niet 'lekker' is om uit je comfortzone te komen. Voor mensen is het niet altijd leuk om 'een paar dagen gezellig' te moeten doen en 'gezellig' te kletsen. Ik zou bij lichamelijke klachten ook niet comfortabel meegaan. Het zal hoogstwaarschijnlijk allemaal wel meevallen (dat is in elk geval mijn ervaring), maar het kost je wel een hoop energie. Datzelfde geldt voor het gezellig doen etc. Uiteindelijk zou ik de rest van de week gewoon vrij willen nemen dan om bij te komen. En ja dan heb ik gewoon een leuke tijd gehad, maar het sloopt me. Een aantal van mijn collega's zou ik ook als vrienden beschouwen, dus ik red me echt wel. Maar dat wil niet zeggen dat ik het uiteindelijk ook echt leuk vind om geen of weinig privacy te hebben en zoveel energie kwijt te raken. Ik begrijp TS wel, ook al denk ik dat het voor TS groter in zijn hoofd is dan dat het daadwerkelijk zal zijn. Maar ik kan me het goed voorstellen. Dit soort dingen kun je ook moeilijk weigeren. Je bent immers gelijk het zwarte schaap.

Het gebeurd mij net even iets te vaak dat een extravert persoon mij wel even uit het schulpje wil trekken, dus ik wilde er toch wat van zeggen.

Los daarvan kan ik me goed voorstellen dat je liever niet met al die mensen dicht op elkaar zit. Bij ons bedrijf heb je ook de wat luidere sales afdeling bijvoorbeeld. Superleuke mensen, maar niet mijn slag volk om mee rond te hangen. Net als mijn buren. Fantastische mensen, maar ik ga er niet mee op vakantie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:12:
[...]

Omdat in een werkomgeving een band opbouwen iets totaal anders is dan op een leuke locatie met goed eten en een drankje erbij?

En als je geen leuke dingen met je collega's wil doen, heb je dan wel de juiste collega's?

Uiteraard moet er een goede balans zijn, maar de mens achter je collega wat beter leren kennen vind ik (ja, mening) heel belangrijk. Dat doe je niet hetzelfde op kantoor, ook niet in hippe teamsessies op kantoor.
Je hoeft tijdens werktijd niet perse op kantoor elkaar beter te leren kennen. De meeste uitjes kunnen ook buiten de deur (ook onder werktijd).

Mijn collega's doen goed hun werk, zijn fijn om mee samen te werken. Maar er is totaal geen overlap in dingen die we leuk vinden om te doen buiten werktijd. Dus ik zal mijn werkgever eens aanspreken strenger te zijn bij de selectie zodat ook de hobbies/interesses overeenstemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Tja als je een bepaalde omvang hebt als werkgever kan je erop wachten dat er medewerkers zijn die dit soort dingen niet als leuk zien en er problemen mee hebben (of medische redenen hebben of whatever). Ik vind het jammer maar het hoort er ook bij. Niet iedereen vindt een weekendje weg voor een lustrum leuk (is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als dit voorbeeld). Als dan 80% meegaat is het gewoon een hele mooie score.

Wat ik wel irritant vind is dat het als de werkgever iets doet wat deels in privé tijd is het soms bijna het einde van de wereld is als ik de topics hier af en toe lees maar als het anders om is de werkgever eindeloos flexibel moet zijn om privézaken mogelijk te maken. Ook hier heb ik mij redelijk bij neergelegd en stel mij flexibel op maar kan niet ontkennen dat de primaire reactie weleens anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05 14:53
Je kan ze ook wel even laten zien, wat er gebeurt als je geen rekening houdt met je prikkelbare darm, laat ze het maar ruiken ....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 361276

m2011 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Dan heb jij nooit "de familie Magdat" gezien van Rembo&Rembo
Neem een vork mee.

Maar even serieus dit is weer zo heerlijk Tweakers topic waar de helft al aangeeft, hoeft niet mag wettelijk niet en dat klopt je mag inderdaad gewoon je 40 uurtjes werken en nooit naar een meeting/borrol/uitje ect gaan, dan doe je de vergadering lekker via Teams inderdaad. In de realiteit is dit een uitgesproken kans om vooruit te komen in je carrière vooral als er naast je collegas ook management aanwezig is, die zijn altijd opzoek naar mensen die "above and beyond" gaan en je promotie gaat toch een stuk sneller als management weet wie je bent ipv dat je een een nummertje bent.

Daarnaast is het meestal veel relaxer en leuker dan je denkt, zelfs de meest starre formele managers zitten in de avond met een biertje en een spijkerbroek samen en dat is de uitgelezen kans om wat te netwerken en ze beter te leren kennen.

Bespreek je medische problemen met je manager en ze komen vast wel met een oplossing als een prive kamer of toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zenomyscus schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Ik snap heel goed hoe je dit bedoelt. Maar als introvert moet ik hier altijd om lachen. Of huilen :+

Persoonlijk heb ik weinig moeite met een dergelijk uitje. Ik zou mij meer zorgen maken over mijn vrouw die ineens alles alleen moet doen thuis. Maar vergis je niet dat het voor een hoop mensen niet 'lekker' is om uit je comfortzone te komen. Voor mensen is het niet altijd leuk om 'een paar dagen gezellig' te moeten doen en 'gezellig' te kletsen. Ik zou bij lichamelijke klachten ook niet comfortabel meegaan. Het zal hoogstwaarschijnlijk allemaal wel meevallen (dat is in elk geval mijn ervaring), maar het kost je wel een hoop energie. Datzelfde geldt voor het gezellig doen etc. Uiteindelijk zou ik de rest van de week gewoon vrij willen nemen dan om bij te komen. En ja dan heb ik gewoon een leuke tijd gehad, maar het sloopt me. Een aantal van mijn collega's zou ik ook als vrienden beschouwen, dus ik red me echt wel. Maar dat wil niet zeggen dat ik het uiteindelijk ook echt leuk vind om geen of weinig privacy te hebben en zoveel energie kwijt te raken. Ik begrijp TS wel, ook al denk ik dat het voor TS groter in zijn hoofd is dan dat het daadwerkelijk zal zijn. Maar ik kan me het goed voorstellen. Dit soort dingen kun je ook moeilijk weigeren. Je bent immers gelijk het zwarte schaap.

Het gebeurd mij net even iets te vaak dat een extravert persoon mij wel even uit het schulpje wil trekken, dus ik wilde er toch wat van zeggen.

Los daarvan kan ik me goed voorstellen dat je liever niet met al die mensen dicht op elkaar zit. Bij ons bedrijf heb je ook de wat luidere sales afdeling bijvoorbeeld. Superleuke mensen, maar niet mijn slag volk om mee rond te hangen. Net als mijn buren. Fantastische mensen, maar ik ga er niet mee op vakantie.
toon volledige bericht
Ik ben zelf ook redelijk introvert, maar dat wilt niet zeggen dat ik geen dingen met andere mensen kan/wil doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Neem een vork mee.

Maar even serieus dit is weer zo heerlijk Tweakers topic waar de helft al aangeeft, hoeft niet mag wettelijk niet en dat klopt je mag inderdaad gewoon je 40 uurtjes werken en nooit naar een meeting/borrol/uitje ect gaan, dan doe je de vergadering lekker via Teams inderdaad. In de realiteit is dit een uitgesproken kans om vooruit te komen in je carrière vooral als er naast je collegas ook management aanwezig is, die zijn altijd opzoek naar mensen die "above and beyond" gaan en je promotie gaat toch een stuk sneller als management weet wie je bent ipv dat je een een nummertje bent.

Daarnaast is het meestal veel relaxer en leuker dan je denkt, zelfs de meest starre formele managers zitten in de avond met een biertje en een spijkerbroek samen en dat is de uitgelezen kans om wat te netwerken en ze beter te leren kennen.

Bespreek je medische problemen met je manager en ze komen vast wel met een oplossing als een prive kamer of toilet.
Bijna niemand heeft het erover of het wettelijk al dan niet verplicht is. En hoe heerlijk binair is het: Of je gaat met plezier 2 dagen reizen om twee dagen te vergaderen, of je wil nooit iets met collega's doen. En "above and beyond" gaan omdat je mee gaat naar Italië? Wat als je dit topic volgt door genoeg als een leuk iets wordt gezien, oftewel heeft niks met "above and beyond" te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cid Highwind
Sissors schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Nee, je bent niet de enige. Sowieso slaat het nergens op dat er verwacht wordt dat je op je zaterdagavond je spullen pakt omdat de volgende morgen om 6 uur de wekker gaat.

Middagvluchten bestaan, gebruik ze. Staat iedereen fit klaar op bestemming, wandelingetje door de buurt, goed restaurant boeken of een leuke wijnproeverij, en dan door naar de locatie.

Sowieso wel lekker Hollands. Ga je naar Italië, mag je zelf koken. Is er toevallig nog extra bagage geboekt voor de piepers en hagelslag? :+
pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:38:
Eigenlijk alle internationale reizen die ik met collega's heb gemaakt (ter info, ik heb jaren >66% gereisd en reis nu om de week drie dagen waar ik ook op de zondag al reis) hebben hetzelfde idee: Afgezien van de meetings/teambuilding e.d. eet je 99% van de tijd met je collega's en spendeer je de avonden ook grotendeels met ze. Collega's die aan het sociale stuk niet deelnemen vallen vaak toch een beetje buiten de boot.

Om dat nou de hel te noemen is denk ik een persoonlijke stelling, je kunt verwachten dat eventuele toekomstige internationale trips vergelijkbaar zullen verlopen (of het nou een hotel is met je eigen kamer of een villa met je eigen kamer maakt voor de rest weinig uit)
Dat ken ik ook zo, maar dan wel met de mogelijkheid na het eten, wat je zeker niet zelf in hoeft te slaan en voor moet bereiden, je terug te kunnen trekken in je hotelkamer om nog even een uurtje of twee voor jezelf te hebben. Net waar behoefte aan is.

Echter zal je bij internationale trips, zeker kippenstukjes als Italië, ook gewoon mogen verwachten dat er een passende vlucht geboekt wordt op de late middag of avond, afhankelijk van de behoeften van de medewerkers. Niet iedereen kan zomaar even een zondag opofferen.

Als het een snoepreisje is, verwacht ik dat de zondag dan tenminste ook op een leuke manier wordt ingevuld. Dat laatste zou TS ook na moeten vragen. Om 15 uur in de villa gedropt te worden om vervolgens te mogen ganzenborden en een paar pizza's te laten komen is wat anders dan een guided tour door een oude stad om vervolgens even ergens 4 gangen in een goed restaurant te pakken. En ja, als de zaak verwacht dat je je wekker op zondag om 6 uur zet, is dat zeker niet teveel gevraagd. En als het werkelijk slechts een kwestie is van "op locatie arriveren en kijk maar", dan is het dus gewoon werktijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
Cid Highwind schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Nee, je bent niet de enige. Sowieso slaat het nergens op dat er verwacht wordt dat je op je zaterdagavond je spullen pakt omdat de volgende morgen om 6 uur de wekker gaat.

Middagvluchten bestaan, gebruik ze. Staat iedereen fit klaar op bestemming, wandelingetje door de buurt, goed restaurant boeken of een leuke wijnproeverij, en dan door naar de locatie.

Sowieso wel lekker Hollands. Ga je naar Italië, mag je zelf koken. Is er toevallig nog extra bagage geboekt voor de piepers en hagelslag? :+

[...]

Dat ken ik ook zo, maar dan wel met de mogelijkheid na het eten, wat je zeker niet zelf in hoeft te slaan en voor moet bereiden, je terug te kunnen trekken in je hotelkamer om nog even een uurtje of twee voor jezelf te hebben. Net waar behoefte aan is.

Echter zal je bij internationale trips, zeker kippenstukjes als Italië, ook gewoon mogen verwachten dat er een passende vlucht geboekt wordt op de late middag of avond, afhankelijk van de behoeften van de medewerkers. Niet iedereen kan zomaar even een zondag opofferen.

Als het een snoepreisje is, verwacht ik dat de zondag dan tenminste ook op een leuke manier wordt ingevuld. Dat laatste zou TS ook na moeten vragen. Om 15 uur in de villa gedropt te worden om vervolgens te mogen ganzenborden en een paar pizza's te laten komen is wat anders dan een guided tour door een oude stad om vervolgens even ergens 4 gangen in een goed restaurant te pakken. En ja, als de zaak verwacht dat je je wekker op zondag om 6 uur zet, is dat zeker niet teveel gevraagd. En als het werkelijk slechts een kwestie is van "op locatie arriveren en kijk maar", dan is het dus gewoon werktijd.
toon volledige bericht
Op de man.

Voor beide kanten is iets te zeggen. Superluxe doen op kosten van de baas is ook onzinnig.

Het hangt verder helemaal af van de wensen en het budget. Als de keuze is, we gaan zeer luxe eten en een guided tour doen in Nederland op een dag OF we zitten met het team drie nachten met een vlucht in een huis/villa in Italië met eigen eten, dat is toch aan het bedrijf, de sfeer, de traditie in het bedrijf, enz.

De duurdere middagvlucht eisen, omdat 6 of 7 uur opstaan op zondag al teveel is.

Ik verbaas mij enorm in dit topic over sommige statements.

Ik werk dan in het onderwijs, dus dat is zeker anders dan een bedrijf, maar daar klaag ik dus juist over het weggegooide (belasting)geld als er weer een dure ex-topsporter als spreker wordt ingevlogen of als er weer een clubje naar Papendal mag voor het eigen welzijn.

Ik heb de beste relaties opgebouwd met een paar biertjes op eigen kosten in de kroeg om de hoek.

Maar iets meer on-topic. Waar is TS? Benieuwd naar wat er bij TS nu wordt besloten, want dat is waar het uiteindelijk om gaat.

[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 10-01-2024 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 07:11
Sommige zaken horen bij een job, andere niet.
Bij een klassieke 8 tot 17u job horen wat mij betreft geen werkuren op zondag.

Collega's =/ vrienden. Dat kan zo zijn, maar is zelden het geval.

Samen in een kamer slapen? Neen dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:59:
[...]
Ik heb de beste relaties opgebouwd met een paar biertjes op eigen kosten in de kroeg om de hoek.
Nu snap ik hem niet meer. Ben je het er nou wel of niet mee eens dat naar Italië gaan om te vergaderen met je Nederlandse collega's overdreven is, of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Sissors schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Nu snap ik hem niet meer. Ben je het er nou wel of niet mee eens dat naar Italië gaan om te vergaderen met je Nederlandse collega's overdreven is, of niet?
Ik vind dat naar Italië al overdreven luxe (en zelfs wat verspilling qua reizen voor zoiets). Er zijn echter opmerkingen dat het belachelijk is dat men zelf ook nog moet koken daar en dat de hagelslag vast ook mee moet in de koffer.

Ik ben al blij in de kroeg om de hoek. Had laatst een BBQ in de tuin van een teamgenoot, waar iedereen aan meebetaalde. Was een leuke avond. Maar mocht ik eens met een team naar Italië mogen, dan was ik daar dankbaar voor geweest. Ook wel sceptisch, was misschien uit principes niet meegegaan, omdat het onnodig veel energie en geld kost, maar het aanbod zelf had ik zeker niet als 'niet goed genoeg' bestempeld. En als ik mee was gegaan, dan was de zondag opofferen prima.

Gezin redt zich prima thuis, ik kom later wel eens terug na een klein avontuur.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
De houding in dit topic waarbij het blijkbaar doodnormaal gevonden wordt dat de werkgever semi-verplichte teambuilding dingen organiseert in privetijd vind ik echt raar.
Als je teambuilding zo belangrijk vindt, richt je werk en je teams dan zo in dat dit onder werktijd kan. Vier je successen als team, faciliteer activiteiten onder werktijd die de samenwerking bevorderen, maar ga niet forceren dat mensen hun vrije tijd moeten opofferen voor jouw belang (want een beter samenwerkend team is gewoon een financieel belang voor de werkgever).

Het zegt ook iets over je eigen professionaliteit. Ik doe mijn best om net zo collegiaal en meewerkend te zijn naar collega’s die ik amper zie en alleen via remote aanhaken bij vergaderingen, als dat ik dat doe voor mensen met wie ik wel eens katjelam in een taxi in een vreemde stad naar een hotel heb moeten kruipen. Schept een band, maar een echte professional laat dat niet blijken onder werktijd. Of je een teamlplayer bent mag niet afhangen van de hoeveelheid vrije tijd die je hebt besteed met collega’s die in jouw sociale straatje passen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Helemaal bizar dat zo veel mensen het normaal vinden. Hier is ook wel eens zo’n “team uitje” geopperd maar ik heb expliciet gezegd dat er niemand onbetaald op reis gaat om de hele dag geforceerd met elkaar te moeten omgaan. 24/7, bizar, bizar.

En ook nog op zondag? Dacht dat we vooruit gingen qua werk / privé balans maar sinds corona voorbij is hoor ik allemaal van dit soort verhalen. Met hele team verplicht op wintersport en als je niet mee gaat ben je plots geen team speler meer?

En bij TS, als je nee zegt word er met scheef oog naar je gekeken? Want? Je bent plots minder productief geworden?

Ik zou lekker thuisblijven. Je hoeft je daar alles behalve schuldig om te voelen. Uit je schrijven haal ik enkel respect en nog meer respect, veel nadenken voor dat je iets doet. Je lijkt me een geweldig medewerker dus ik zou me er ook geen zorgen over maken.

Alleen al het gevoel dat een van je medewerkers op een forum met buikpijn schrijft hoeveel stress die heeft van het idee alleen al. De tijd, energie en verloren geld wat daarin in kwijt gaat.

Laat je niet gek maken door mensen die dit normaal vinden. Dit is (gelukkig) niet (meer) normaal.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

[...]
Een topic als dit doet me alleen maar meer beseffen wat een enorme hel het moet zijn om als bedrijf personeel te moeten hebben….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Een topic als dit doet me alleen maar meer beseffen wat een enorme hel het moet zijn om als bedrijf personeel te moeten hebben….
Off-Topic wel, maar:
Dat is alles behalve een hell. Dat is geweldig, je moet geen bedrijf willen hebben met personeel als je niet super geïnteresseerd bent in mensen. Hoe mensen zijn, wat mensen willen, waarom mensen allemaal zo super verschillend zijn en hoe dat gekomen is.

Het is het leukste van een bedrijf hebben, al die monden mogen voeden, ze families zien opbouwen. Ze kansen zien pakken, vier keer op vakantie zien gaan terwijl je zelf als kind nooit kon.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cid Highwind
[...]

<knip>

Voor beide kanten is iets te zeggen. Superluxe doen op kosten van de baas is ook onzinnig.

Het hangt verder helemaal af van de wensen en het budget. Als de keuze is, we gaan zeer luxe eten en een guided tour doen in Nederland op een dag OF we zitten met het team drie nachten met een vlucht in een huis/villa in Italië met eigen eten, dat is toch aan het bedrijf, de sfeer, de traditie in het bedrijf, enz.

De duurdere middagvlucht eisen, omdat 6 of 7 uur opstaan op zondag al teveel is.

Ik werk dan in het onderwijs, dus dat is zeker anders dan een bedrijf, maar daar klaag ik dus juist over het weggegooide (belasting)geld als er weer een dure ex-topsporter als spreker wordt ingevlogen of als er weer een clubje naar Papendal mag voor het eigen welzijn.

Maar iets meer on-topic. Waar is TS? Benieuwd naar wat er bij TS nu wordt besloten, want dat is waar het uiteindelijk om gaat.
toon volledige bericht
Op kosten van de baas? De baas leeft nog altijd van het door mij gegenereerde inkomen, dus een beetje respect en waardering is wel op z'n plaats.

Sowieso, een hond heeft een baas. Ik heb een contract, TS ook.

Misschien dat jij de waarde van je eigen vrije tijd wat lager inschat dan ik de mijne. Daar heeft ieder z'n persoonlijke grenzen en bovendien persoonlijke omstandigheden. Als avondmens is om 6 uur opstaan op een zondag voor mij dus iets waar ik een uitzonderlijke compensatie tegenover verwacht. Nu kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat je ruim bovengemiddeld wordt betaald waardoor de balans tussen geven en nemen wat verder uitslaat in beide richtingen. Mijn relatie is daarentegen kouder, zakelijker. Helaas, overigens, zou het ook graag anders zien.

Uiteindelijk is het dus geven en nemen, er valt door beide partijen in een dergelijke situatie een hoop goodwill te creëren. Dus zie mijn statement vooral als een (extreem) tegengeluid om even de andere kant te belichten dan enkel het "je moet niet zo zeuren, wees blij dat er wat georganiseerd wordt". :)

Principieel geldt echter gewoon dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. En ja, dat geldt natuurlijk ook in beide richtingen. Maar het is hier de werkgever die een zeker offer vraagt van de werknemer. Daar mag je best je vraagtekens bij hebben, op een zondag om 6 uur op moeten staan omdat de werkgever te schraal is een 100€ duurder ticket te betalen zodat je tenminste die ochtend (en zaterdagavond) wat voor jezelf kunt doen, is niet normaal. Om nog maar even op de oorspronkelijke vraag terug te komen.

Een dergelijk evenement en hoe het is opgezet, is wat dat betreft ook een goede graadmeter over in hoeverre de werkgever de tijd en inzet van de werknemers respecteert.

[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 10-01-2024 23:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
graceful schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:13:
Helemaal bizar dat zo veel mensen het normaal vinden. Hier is ook wel eens zo’n “team uitje” geopperd maar ik heb expliciet gezegd dat er niemand onbetaald op reis gaat om de hele dag geforceerd met elkaar te moeten omgaan. 24/7, bizar, bizar.

En ook nog op zondag? Dacht dat we vooruit gingen qua werk / privé balans maar sinds corona voorbij is hoor ik allemaal van dit soort verhalen. Met hele team verplicht op wintersport en als je niet mee gaat ben je plots geen team speler meer?

En bij TS, als je nee zegt word er met scheef oog naar je gekeken? Want? Je bent plots minder productief geworden?

Ik zou lekker thuisblijven. Je hoeft je daar alles behalve schuldig om te voelen. Uit je schrijven haal ik enkel respect en nog meer respect, veel nadenken voor dat je iets doet. Je lijkt me een geweldig medewerker dus ik zou me er ook geen zorgen over maken.

Het idee al dat een van je medewerkers op een forum met buikpijn schrijft hoeveel stress die heeft van het idee alleen al. De tijd, energie en verloren geld wat daarin in kwijt gaat.

Laat je niet gek maken door mensen die dit normaal vinden. Dit is (gelukkig) niet (meer) normaal.
toon volledige bericht
Bepaal jij zoiets? Iedereen is vrij hierin, maar het heeft wel gevolgen als je bewust geen sociaal contact wil met bepaalde anderen.

Als het een klein bedrijf is, met een leuk team, dan kan zo'n uitje prima zijn. De zure pruimen die echt niet willen, blijf dan maar thuis. Scheelt geld en ergernis.

Punt is, als je als baas niks doet, zeurt een deel over dat de baas eens een teamuitje moet financieren. Als je iets doet, is het of sociaal te onhandig of te goedkoop of te duur of te kort. Dat is van alle tijden.

TS komt onervaren over. Dat is geen probleem, maar ik zou juist dan aanraden om dit soort zaken eens te proberen. Het kan veel opleveren voor de carrière, het werkplezier of andere zaken in het leven. Het is erg afhankelijk van het team en de situatie. Dat kun je niet generaliseren tot: allemaal ouderwetse onzin, dat is niet meer normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

milkyskinn89 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:37:

Mijn baas/manager is trouwens op de hoogte van de zorgen m.b.t. mijn gezondheid maar dit wordt eigenlijk gewoon opzij geschoven. Het voelt niet echt alsof ik een optie heb om nee te zeggen, als blijkbaar mijn hele team het wel prima vindt, behalve nog 1 ander teamlid die hier eigenlijk ook enorm tegenop ziet.
Herkenbare situatie. Zelf kamp ik, naast ook darmklachten :), met chronische vermoeidheid als gevolg van long covid en worstel ik ook voortdurend met de verwachtingen van manager en collega's. Het is steeds een balans vinden tussen accepteren, slikken en je aanpassen en je grenzen bewaken door niet mee te doen of dingen te regelen om het voor jezelf prettig te houden.

Los van de eventuele formele kant van zaken wil ik vooral zeggen dat je niet de enige bent die met dit soort zaken worstelt. Kreeg gisteren een mailtje met de vraag of ik volgende week woensdag 's avonds mee uit eten ga met de klant. Weet dat van me verwacht wordt dat ik er bij ben maar weet ook dat ik aan het eind van de werkdag doodop ben en gewoon terug wil (moet!) naar de hotelkamer.

Lastige dingen, maar vrees dat het ook een beetje bij het leven hoort. Sterkte met jouw situatie!

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Playa del C. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Bepaal jij zoiets? Iedereen is vrij hierin, maar het heeft wel gevolgen als je bewust geen sociaal contact wil met bepaalde anderen.

Als het een klein bedrijf is, met een leuk team, dan kan zo'n uitje prima zijn. De zure pruimen die echt niet willen, blijf dan maar thuis. Scheelt geld en ergernis.
Zo ook de zure pruimen die niet kunnen hebben als een werkgever iets leuks organiseert als een lezing van een topsporter? Of ben je alleen een zure pruim als je niks hebt met iets wat jij toevallig leuk vindt?

En nogmaals, het is geen uitje, het is een vergadering. Ze gaan geen "teambuilding" dingen daar doen, ze gaan vergaderen. En als het geheel optioneel is, is het ook nog iets, maar je ziet hier dus de reactie die je van sommige kan verwachten als je het niks vindt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sissors schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:40:
[...]

Zo ook de zure pruimen die niet kunnen hebben als een werkgever iets leuks organiseert als een lezing van een topsporter? Of ben je alleen een zure pruim als je niks hebt met iets wat jij toevallig leuk vindt?

En nogmaals, het is geen uitje, het is een vergadering. Ze gaan geen "teambuilding" dingen daar doen, ze gaan vergaderen. En als het geheel optioneel is, is het ook nog iets, maar je ziet hier dus de reactie die je van sommige kan verwachten als je het niks vindt...
Als het "alleen een vergadering" is, had dat prima ook op kantoor in NL gekund (uitgaande van een NL bedrijf met medewerkers die ook voornamelijk in de buurt wonen). Als je vier dagen van huis bent voor twee dagen vergaderen in een villa in de bergen van Italië zit er zeker een sociale kant/teambuilding element aan.

Ik sta hier zelf een beetje dubbel in. Het klinkt voor mij onzinnig om met het hele team vanuit Nederland naar Italië te gaan om daar te gaan vergaderen, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee om met collega's in een villa te zitten als er ruimte gegeven wordt om jezelf terug te trekken. Ook op zondagochtend vertrekken vind ik op zich geen probleem, als die dag gecompenseerd kan worden (bijvoorbeeld de vrijdag ervoor of erna vrij).

Ik zit regelmatig een paar dagen met collega's in het buitenland in een hotel, maar we kennen elkaar inmiddels zo goed dat we vaak wel samen eten, maar daarna eenieder de vrijheid heeft om zijn eigen ding te doen. Als dat met elkaar aan de bar hangen is (komt voor) is dat prima, maar als iemand zich terug wil trekken, een eind wil wandelen of de stad verkennen ook prima. Voor mij is het juist prettig als iedereen zijn behoeften/bezwaren etc kan aangeven en dat men daar met respect en begrip op reageert. Als dat niet zo is, komt het op mij benauwend en dwingend over, en ik ben nogal allergisch voor sociale verplichtingen. Ik doe best sociaal als ik dat wil, maar vind het ook erg prettig als dat niet hoeft en ik mezelf kan/mag vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Sissors schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Bijna niemand heeft het erover of het wettelijk al dan niet verplicht is. En hoe heerlijk binair is het: Of je gaat met plezier 2 dagen reizen om twee dagen te vergaderen, of je wil nooit iets met collega's doen. En "above and beyond" gaan omdat je mee gaat naar Italië? Wat als je dit topic volgt door genoeg als een leuk iets wordt gezien, oftewel heeft niks met "above and beyond" te maken.
Lees mijn tekst nog eens, zelfpromotie en contacten opbouwen waarmee je verder komt dat slaat op above en beyond, natuurlijk niet alleen aanwezig zijn op een locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blijft schipperen.
Vertrek op zondag mag wel een dag vrij na terugkomst tegenover staan.
Kan natuurlijk lastig zijn qua reis maar mag van twee kanten komen.

Gebrek privacy/ eigen ruimte is irritant.
Het gaat om een professionele werkomgeving, je bent geen student meer.
En met darmklachten is in ieder geval een eigen wc (of ruim voldoende beschikbaar voor gezelschap) een must.
Ken hier ook iemand met een allergie waarbij als dat niet goed gaat die de halve avond op de wc kan doorbrengen. Niet prettig, voor niemand.

Kijk maar of die balans gevonden kan worden.
En anders heb je toch al eerder last, werk je thuis en sluit je hybride aan bij de vergaderingen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:56
Wauw, wat zou ik niet graag samenwerken met het gros van de mensen in dit topic zeg. Een hoop gezeur waar TS eigenlijk niets aan heeft.

Terug on-topic, eigenlijk zijn er maar 2 vragen :

- Wil je mee? Zo nee, dan gewoon zeggen dat je niet mee gaat. Verplichting is er niet, kan niet en zullen ze van hoger uit echt wel snappen. Doen ze dat niet? Dan is het tijd iets anders te zoeken.
- Wil je wel mee, dan aangeven wat je wensen/eisen zijn. Zo moeilijk is het niet.

Ga nou gewoon het gesprek aan als je mee wilt, hier krijg je toch geen fatsoenlijk antwoord op je vraag.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• milkyskinn89
Ga nou gewoon het gesprek aan als je mee wilt, hier krijg je toch geen fatsoenlijk antwoord op je vraag.
Ik heb dit topic inderdaad geopend omdat ik nieuwsgierig was wat de normen waren voor mensen die vaker naar het buitenland moesten voor werk. In mijn kring hoorde ik dan vaak dat het hotels en veel etentjes was, maar je eigen kring kan natuurlijk beperkend zijn.

Ik ben zeker in gesprek, overigens. Ik wil wel mee (al is het maar voor de team spirit) maar het gaat allemaal wel een beetje tegen mijn principes in vanwege meerdere redenen. Ik heb vorig jaar namelijk ook hemel en aarde bewogen om er in the middle of nowhere bij te zijn vlak voor ik geopereerd zou worden, ook nog. Wist aan het eind van de dag niet meer hoe ik moest zitten van de pijn, maar dat was tenminste nog in NL, dus ik kon s'avonds gewoon nog naar huis.
Nooit enige vorm van waardering voor gehad, nog niet eens verbaal. Na mijn ingreep vrijwel direct weer aan de slag gegaan. Vang erg veel werk op wat niet bij mijn functie hoort en nooit over geklaagd. Maar het begint een beetje teveel te voelen als alleen maar the extra mile gaan zonder iets terug te hoeven verwachten.

Ze zeggen dat ik 1 van de kamers mag hebben met eigen badkamer. Dat scheelt al veel.
De reistijd en tijd dat ik zondag dus al (verplicht) in het huis zit wordt niet gecompenseerd, dat is volgens mijn teamlid onredelijk omdat voor de rest alles voor je wordt betaald. Datzelfde teamlid vertrekt overigens einde van de middag pas op zondag, en hoeft niet om half 6 op het vliegveld te staan.

En ja, ik ben op zoek naar een andere baan. En nee, reizen hoort in principe totaal niet bij mijn werk en gaat ook in geen geval leiden tot betere kansen en promoties.

Ben overigens wel geschrokken wat mensen 'normaal' vinden wat van je gevraagd wordt, maar die worden waarschijnlijk ook meer betaald dan ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
milkyskinn89 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:00:
De reistijd en tijd dat ik zondag dus al (verplicht) in het huis zit wordt niet gecompenseerd, dat is volgens mijn teamlid onredelijk omdat voor de rest alles voor je wordt betaald.
Wat is de volgende stap? Dat je ook zelf voor je eten, drinken & reis moet betalen? Omdat je blij mag zijn dat je meegevraagd bent en ze de villa al betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Of het is gek is om een villa te zitten met je collega's hangt af van het doel van de reis. Ga je een conferentie bezoeken, dan zou ik een eigen hotelkamer verwachten. Is het doel teambuilding, dan vind ik het niet gek. Het meest vreemde vind ik dat je je eigen weekend moet opofferen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:51
[...]

Ik ben zeker in gesprek, overigens. Ik wil wel mee (al is het maar voor de team spirit) maar het gaat allemaal wel een beetje tegen mijn principes in vanwege meerdere redenen. Ik heb vorig jaar namelijk ook hemel en aarde bewogen om er in the middle of nowhere bij te zijn vlak voor ik geopereerd zou worden, ook nog. Wist aan het eind van de dag niet meer hoe ik moest zitten van de pijn, maar dat was tenminste nog in NL, dus ik kon s'avonds gewoon nog naar huis.
Nooit enige vorm van waardering voor gehad, nog niet eens verbaal. Na mijn ingreep vrijwel direct weer aan de slag gegaan. Vang erg veel werk op wat niet bij mijn functie hoort en nooit over geklaagd. Maar het begint een beetje teveel te voelen als alleen maar the extra mile gaan zonder iets terug te hoeven verwachten.

Ze zeggen dat ik 1 van de kamers mag hebben met eigen badkamer. Dat scheelt al veel.
De reistijd en tijd dat ik zondag dus al (verplicht) in het huis zit wordt niet gecompenseerd, dat is volgens mijn teamlid onredelijk omdat voor de rest alles voor je wordt betaald. Datzelfde teamlid vertrekt overigens einde van de middag pas op zondag, en hoeft niet om half 6 op het vliegveld te staan.

En ja, ik ben op zoek naar een andere baan. En nee, reizen hoort in principe totaal niet bij mijn werk en gaat ook in geen geval leiden tot betere kansen en promoties.
toon volledige bericht
Nou, dan is het toch gewoon duidelijk? Je voelt je niet gewaardeerd door je werkgever terwijl je aangeeft dat jij wel van alles over hebt voor je werkgever. Daarnaast krijg je vrije tijd niet gecompenseerd en geef je aan dat je al op zoek bent naar ander werk. Lijkt er op dat je meer bevestiging zoekt van wat je eigenlijk al van plan was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
pagani schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:38:

Ik heb de afgelopen 15 jaar ook regelmatig zakelijk gereist (gemiddeld 5-6 trips per jaar). Wat je beschrijft klopt helemaal. Echter in die 15 jaar heb ik nooit een (hotel)kamer met iemand hoeven delen en altijd een (hotel)kamer met eigen sanitair/wc gehad. Ook zitten we in het vliegtuig eigenlijk nooit naast een collega. Ik hecht veel waarde aan een stukje privé tijdens zo'n trip.

In alle gevallen zou ik een duidelijke eis stellen: eigen kamer met eigen sanitair (douche/wc). En in geval van TS ook nog de aanvullende eis om rekening te houden met zijn dieet.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 10-01-2024 15:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-05 16:53
ok als je toch al op zoek gaat naar een andere baan, dan zou ik nu niet meer met tegenzin investeren in een betere band met collega's die zo nodig naar Italië willen.

Wel fijn dat je een kamer met badkamer krijgt, maar als ik zo hoor naar wat er in het verleden dan gebeurd is zou ik eigenlijk niet meer gaan.
Mocht je toch wel moeten, dan zou ik gewoon stilletjes die uren van zondag compenseren door een paar dagen wat eerder te stoppen met werken of later te beginnen.

Heeft het bedrijf meer dan 100 werknemers soms? Want vanaf 1 juli moeten alle bedrijven de co2 footprint naar beneden zien te krijgen. https://ondernemersplein....rminderen-als-ondernemer/
kan zijn dat ze nog even snel daarom zo'n milieuonvriendelijk reisje willen maken voordat het niet meer kan.
Kan dus zeker zijn dat ook bij andere bedrijven dit soort reisjes gauw weer afgeschaft worden en alles wat dichterbij georganiseerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:58
[...]
Dan moet je meer (constructief) klagen... Als jij niet piept is er namelijk ook geen probleem, dan doe je gewoon je werk dus waar moet je extra waardering voor krijgen? Als je niet leert piepen dan loop je bij een volgende werkplek daar onvermijdelijk weer tegenaan. Soms tref je een warme menselijke manager die waardering uit zichzelf komt brengen, vaker tref je een inhoudelijk gedreven manager waarbij je de waardering moet komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 15:27
Highland schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Dan moet je meer (constructief) klagen... Als jij niet piept is er namelijk ook geen probleem, dan doe je gewoon je werk dus waar moet je extra waardering voor krijgen? Als je niet leert piepen dan loop je bij een volgende werkplek daar onvermijdelijk weer tegenaan. Soms tref je een warme menselijke manager die waardering uit zichzelf komt brengen, vaker tref je een inhoudelijk gedreven manager waarbij je de waardering moet komen ophalen.
Dit inderdaad. Bekijk het ook van de andere kant. Als TS zo altijd al zijn werk gedaan heeft dan zijn er werkgevers die dat normaal gaan vinden. Dan ga je daar inderdaad geen extra waardering voor krijgen als je niet piept.

On-topic: Ik denk dat @sorted.bits precies de 2 opties aangeeft. Veel meer smaken zijn er niet.
Ga niet mee en neem de consequenties van het niet (fysiek) aanwezig zijn of maak het bespreekbaar en probeer zaken te regelen zodat het wel acceptabel voor je is.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 07:11
[...]De reistijd en tijd dat ik zondag dus al (verplicht) in het huis zit wordt niet gecompenseerd, dat is volgens mijn teamlid onredelijk omdat voor de rest alles voor je wordt betaald.
Kan het nog schever??
Je bent een dag van je privé tijd kwijt, daar hoort iets tegenover te staan.
Dat je in dat huis alles betaald krijgt is de logica zelve, dat compenseert amper dat je ook nog eens avonden van je partner/kinderen gescheiden bent.
Sterker nog, in normale omstandigheden zou je verwachten dat je zelfs nog een extra vergoeding krijgt voor scheiding van partner en kinderen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:19
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:24:
In de realiteit is dit een uitgesproken kans om vooruit te komen in je carrière vooral als er naast je collegas ook management aanwezig is, die zijn altijd opzoek naar mensen die "above and beyond" gaan en je promotie gaat toch een stuk sneller als management weet wie je bent ipv dat je een een nummertje bent.
In een ideale wereld zou je natuurlijk beoordeeld worden op je prestaties tijdens werktijd, en niet over hoe slap je kunt ouwehoeren bij een biertje.

We leven natuurlijk niet in een ideale wereld, maar toch. Als je werkgever mag je best nadenken over hoe je dit soort netwerkmomentjes organiseert. Maak je het makkelijk voor goed ouwehoerende jonge mensen (mannen?) zonder gezin, dan zul je uiteindelijk vooral dat soort mensen in sleutelposities krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Denk dat je bedoelt dat het teamlid het NIET onredelijk vind. Dat is prima, maar feit is natuurlijk wel gewoon dat je in het weekend op stap bent voor het werk en daar zijn dingen over geregeld, hetzij wettelijk, in een CAO of je individuele arbeidsovereenkomst.

Dat je eten en reiskosten voor je betaald worden is verder gewoon een minimale verantwoordelijkheid van je werkgever, niet iets waarvoor je dankbaar moet zijn en daarom zelf ook wel iets in kunt schikken. Nu ben ik ook wel eens in een situatie geweest waar ik op eigen initiatief ergens een dag langer gebleven ben en de werkgever, no questions asked, mijn hotel, huurauto en maaltijden betaalde. Ja, dan doe ik op mijn beurt niet moeilijk over een reisdag die in het weekend valt. Maar het uitgangspunt is natuurlijk dat tijd die je niet thuis bij je gezin bent netjes als werk vergoed moet worden. Dat is geen onredelijke verwachting.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
cadsite schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:34:
[...]

Kan het nog schever??
Je bent een dag van je privé tijd kwijt, daar hoort iets tegenover te staan.
Dat je in dat huis alles betaald krijgt is de logica zelve, dat compenseert amper dat je ook nog eens avonden van je partner/kinderen gescheiden bent.
Sterker nog, in normale omstandigheden zou je verwachten dat je zelfs nog een extra vergoeding krijgt voor scheiding van partner en kinderen!
Bij mijn werkgever krijgen we naast een daggeldvergoeding ook hardship allowance. Dat is een tegemoetkoming voor de impact op je privéleven.

In het geval van een trip, als beschreven door TS, wordt de kostencomponent voor lunch en diner wel van de vergoeding afgetrokken. Maar dat is niet meer dan logisch, omdat je die kosten dan niet hoeft te maken.

Bij ons:
  • Hotel, huurauto, vlucht direct betaalt door WG
  • Daggeldvergoeding
  • Hardship allowance
  • Alle overuren betaald (of tijd voor tijd)
  • Alle reisuren tegen 100% betaald.
Pagina: 1 2 3 Laatste