CreativeS schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:44:
Met Vodafone is het niet mogelijk om na het tanken even vlug te bellen om eten te bestellen en in de tussentijd daar alvast naartoe te rijden. Of even de gegevens van je tankbeurt in een app zetten. Geen verbinding en het switchen naar een Duits netwerk duurt zo tergend lang.
Dit hoor ik zo vaak en ik vraag mij af waarom ik er zelf nooit van had.
Als ik weleens bij mijn ouders op bezoek ben ga ik met hun mee boodschappen doen in Duitsland (hun wonen in de buurt, ik absoluut niet).
Elke keer wisselt mijn telefoon, of het nou iOS of Android is binnen 5 minuten van het Nederlandse netwerk naar de Duitse, met voldoende snel internet en al.
Of ligt dat meer aan omdat ik vaak in de auto (als passagier) op mijn telefoon bezig ben en deze daardoor sneller wisselt? Want iets anders dan dat kan ik niet verzinnen, mijn ervaring is hetzelfde met 4 verschillende toestellen (1x iOS en 3x Android).
Mijn moeder heeft hetzelfde ervaring met KPN als ik met Vodafone overigens, haar man echter heeft Odido en zijn toestel wisselde nooit, tot hij vorig jaar toevallig een nieuwe kreeg (hij ging van een A32 5G naar een A26, beide Samsung).