Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:10:
[...]
Mijn dank is zeer groot! Kon het al niet vinden.
No problem
[...]
Voor mij altijd een reden geweest om Nova Launcher te gebruiken op elke telefoon. Dan weet ik dat dit soort dingen altijd hetzelfde blijven :+
Ik heb een licentie, maar sinds het overgenomen is door een databedrijf gebruik ik het minder graag.
En op zich heb ik het met Good Lock ook bijna niet nodig. Dit is alleen net even jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:40
Mau_Maus schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:07:
[...]

2x naar beneden swipen dan op het potloodje -> vensterinstellingen -> 'Samen'.

Ik vind zelf jammer dat de app-drawer niet meer alfabetisch gepagineerd kan...
Tenminste niet gevonden, tenzij je zelf kiest voor 'Aangepaste volgorde' en zelf alles op alfabetische volgorde zet. Jammer,
Top. Heb het gelijk goed gezet en niet meer los van elkaar. Ik heb de flip6 maar daar is het hetzelfde. Bij elke notificatie moest naar links swipen. Irritant

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is er ook wat aan het lettertype/font aangepast? In whatsapp zijn alle (groeps)namen nu ineens dikgedrukt. Ik moet ook gewoon niet updaten, al die aanpassingen waar ik niet op zit te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:18:
Is er ook wat aan het lettertype/font aangepast? In whatsapp zijn alle (groeps)namen nu ineens dikgedrukt. Ik moet ook gewoon niet updaten, al die aanpassingen waar ik niet op zit te wachten :D
Qua tekst zou onder instellingen - display - tekstgrootte en opmaak - letterstijl het lettertype roboto kunnen selecteren. Dan is in ieder geval onder whatsapp de dikgedrukte tekst weer dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gismo1979 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:37:
[...]

Qua tekst zou onder instellingen - display - tekstgrootte en opmaak - letterstijl het lettertype roboto kunnen selecteren. Dan is in ieder geval onder whatsapp de dikgedrukte tekst weer dun.
Roboto had ik al geselecteerd, bold font staat ook uit.. naja gek. Zal er wel aan wennen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 07:59
Na de update is mijn telefoon 1 cm gegroeid, heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yash16
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-04 00:49
.

[ Voor 99% gewijzigd door yash16 op 10-04-2025 22:30 . Reden: Verkeerde Topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 23:40
danda schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:17:
Na de update is mijn telefoon 1 cm gegroeid, heb jij dat ook?
Volgens mij is dat gewoon door het voorjaarszonnetje :*) . De mijne draait op ILO (CSC) en daarvan is nog geen update uitgerold. Toch 8,5 mm langer .........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:14
De nacht ook goed door gekomen met de nieuwe update. 8 uur op het nachtkastje en 4% vebruik. Ook daar gelukkig geen nadelige gevolgen van de update.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 21:53
Ik ontvang over 1 uur de S24 Ultra, kon deze voor een mooie prijs krijgen en kan nog een tijd mee door de update ondersteuning tm 2031. Toevallig precies nu One UI 7 net uit is. Ben zeer benieuwd!

Betreft Android, heb van werk een tijd de Google Pixel 7 gehad en vond deze geweldig, hopelijk Samsungs' versie ook. Ik heb zelf de iPhone 13 Pro Max, maar zal een aardige upgrade zijn...

Zal het forum doorlezen om wat tips te vinden!

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:21
[...]

Tenminste niet gevonden, tenzij je zelf kiest voor 'Aangepaste volgorde' en zelf alles op alfabetische volgorde zet. Jammer,
Dit kan nog steeds toch? In de app-drawer > naast de zoekbalk > 3 puntjes > Sorteren > Alfabetische volgorde selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ryan_ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:40:
[...]

Dit kan nog steeds toch? In de app-drawer > zoekbar > 3 punten > Sorteren > Alfabetische volgorde selecteren
Dan is het 1 lange lijst hier een geen pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 14:21
Mau_Maus schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:41:
[...]

Dan is het 1 lange lijst hier een geen pagina's.
Oh, je bedoeld dat de apps opgedeeld worden in verschillende vensters. Klopt inderdaad, maar ze zijn wel gesorteerd op alfabetische volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:49
Is er een manier om de "Now-bar" iets hoger te zetten? Op mijn S24 Ultra zit ie toch iets te laag om er comfortabel met 1 hand gebruik van te kunnen maken. Dan vind in de oude normale media-notificatie wel beter. Dit is een beetje onhandig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bWVLNoBwEj1KatwSxhtfmoCbe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do678rhwSetIYhFAojGCqfqH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door MrFax op 11-04-2025 14:45 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 22:28
[...]

2x naar beneden swipen dan op het potloodje -> vensterinstellingen -> 'Samen'.

Dank, speciaal dit topic even opgezocht hoe je dat irritante gedoe weer uit moet zetten. Wie verzint dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Weet iemand hoe je Samsung Health weer permanent onder notificaties krijgt dat deze open staat. Bij One UI was dat voorheen altijd het geval, echter na de 7.0 update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:06:
Weet iemand hoe je Samsung Health weer permanent onder notificaties krijgt dat deze open staat. Bij One UI was dat voorheen altijd het geval, echter na de 7.0 update niet meer.
Ik weet niet precies hoe je 'open' bedoeld... maar ik denk dit:
https://us.community.sams...otifications/td-p/3137393
Met Good Lock en NotiStar dus...

Notificatie sluiten stopt het ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Mau_Maus schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:14:
[...]

Ik weet niet precies hoe je 'open' bedoeld... maar ik denk dit:
https://us.community.sams...otifications/td-p/3137393
Met Good Lock en NotiStar dus...

Notificatie sluiten stopt het ieder geval niet.
Ga ik eens naar kijken. Voor de volledigheid, dit is wat ik bedoel:

One UI 6.1 (ander toestel, maar zo zag het er op mijn S24 Ultra tot gister ook uit).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IARXtdY.png

Mijn S24 Ultra nu, met One UI 7:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79qac0S.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Theratron schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:31:
Ligt het nou aan mij of lijkt het scherm mooier na de update? Alsof het van 1080p naar qHD is gegaan terwijl het altijd al op die resolutie stond? Of wordt het gewoon tijd voor een bril, haha
Display lijkt idd scherper, had dat idee ook na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:21:
[...]
Voor de volledigheid, dit is wat ik bedoel:
Met Notistar kan je de apps aangeven welke meldingen je actief wil houden en niet weg gaan als je op 'Wissen' drukt.

Weg-swipen van de melding kan net als voorheen nog wel (maar sluit dus niet de app zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:24:
[...]

Display lijkt idd scherper, had dat idee ook na de update.
Blij dat ik niet de enige ben!

Dat is een mooi onderdeel van de update dan. Er zijn veel positieve kanten, maar toch ook wat dingen waar ik minder blij mee ben. Vooral de "nieuwe" (lees: gedowngrade) widgets zijn een mixed bag. Maar dat alles soepeler loopt is duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 07:54

C11

Ik heb afgelopen maand een S24 Ultra gekocht en ben toch wel erg onder de indruk van het ding.
Hiervoor een Nothing Phone (1) gehad als Android, en daarvoor enkel iPhones.

Het is toch weer een hele aanpassing van Nothing naar Samsung qua mogelijkheden binnen de software. Ik begin te begrijpen waarom iedereen zo'n fan is van one ui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Theratron schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:45:
[...]

Blij dat ik niet de enige ben!

Dat is een mooi onderdeel van de update dan. Er zijn veel positieve kanten, maar toch ook wat dingen waar ik minder blij mee ben. Vooral de "nieuwe" (lees: gedowngrade) widgets zijn een mixed bag. Maar dat alles soepeler loopt is duidelijk.
Ik heb ook het idee dat het scherm beter aangestuurd wordt. Voorheen had ik een klein beetje last dat het verlopen van kleuren (gradient) niet helemaal egaal ging. Nu is dit zo goed als opgelost. Ik zie in ieder geval weer een egaal kleurverloop.

Waar ik eerst wat huiverig was voor de update i.v.m. de lange doorlooptijd en de verhalen verloopt alles prima hier. (Had me voorgenomen een weekje te wachten, maar naar aanleiding van opmerkingen hier toch de update maar geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Voor de update stonden de iconen onder de klok van het vergendelscherm nu links boven in de hoek. Vind het erg onduidelijk (klein). Tevens wat ik jammer vind de widgets onder de klok hebben ze afgekeken van Apple.
Vind geen gezicht. Waar ik tegen aan loopt is dat het niet uit maakt in de welke sim-tray je kaart doet hij blijft sim 2 aangeven. En wat ik jammer vind dat er niet meer apps beschikbaar zijn gemaakt voor de now-bar.
Voor de rest werkt het allemaal prima. Inclusief android auto.

[ Voor 17% gewijzigd door De waarden op 11-04-2025 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Laatst online: 16-06 20:59
De klok wizard, simpele digitale klokweergave op homescreen krijg ik in Android 15 ook niet meer 100% transparant. Er blijft altijd een soort semitransparante wolk omheen hangen. In Android 14 kon je het nog zo instellen dat je alleen de cijfers zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:22
De "nieuwe" icoontjes van email, agenda en camera lijken zo uit TouchWiz te komen. Zo zagen ze er op m'n S5 ook uit. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik kan nog niet wennen aan het feit dat alle apps nu op 1 pagina onder elkaar staan. Maar het irriteert mij nog niet genoeg om er een andere launcher voor te willen gebruiken. Wie weet met een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
Dat zal wel een instelling zijn, want bij mij is het als vanouds. Meerdere pagina's met apps (icoontjes) in een raster, niks geen lijst. Het enige dat ik daar anders zie is dat de zoekbalk nu onderin staat in plaats van bovenin. Via de 3 puntjes in die zoekbalk kom je overigens bij instellingen voor de layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Bas... schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:30:
Dat zal wel een instelling zijn, want bij mij is het als vanouds. Meerdere pagina's met apps (icoontjes) in een raster, niks geen lijst. Het enige dat ik daar anders zie is dat de zoekbalk nu onderin staat in plaats van bovenin. Via de 3 puntjes in die zoekbalk kom je overigens bij instellingen voor de layout.
Als je geen andere launcher gebruikt dan is wanneer je de apps op alfabetische volgorde sorteert het scrollen verticaal. Selecteer je 'aangepast sorteren' dan scroll je horizontaal.
Zover ik het kan lezen op sites is het verticaal scrollen juist een wens van de gebruikers. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
Dan is dat het inderdaad, ik gebruik geen alfabetische sortering maar deel zelf in. Op de eerste pagina alle telefoongerelateerde zaken te beginnen met instellingen, telefoon, contacten en de rest van het Samsung spul. Op de tweede pagina "belangrijke" zaken als financiele apps, nieuws en weer. En de rest op de volgende pagina's. Dat heb ik al jaren zo en ervaar ik als logischer dan op alfabet te sorteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Gismo1979 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:34:
[...]

Als je geen andere launcher gebruikt dan is wanneer je de apps op alfabetische volgorde sorteert het scrollen verticaal. Selecteer je 'aangepast sorteren' dan scroll je horizontaal.
Zover ik het kan lezen op sites is het verticaal scrollen juist een wens van de gebruikers. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.
W
T
F.

Wat is dit voor idiote manier om je apps weer te geven. De custom sort is gewoon letterlijk alle apps op een willekeurige pagina geflikkerd? Zal vast iets zijn van volgorde waarin ze geïnstalleerd zijn, maar wie heeft in vredesnaam bedacht dat de setting is: alfabetische volgorde? Get fucked ga lekker verticaal scrollen. Custom sort? Ga lekker allemaal pagina's vullen met apps in een willekeurige volgorde.

Deze logica ontgaat mij echt volledig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Kwam onderstaand schema tegen voor de uitrol van UI 7:

Android 15-based One UI 7 rollout timeframe for every eligible Galaxy device in Germany

April 2025 – Galaxy Z Fold 6, Galaxy Z Flip 6, Galaxy S24 Ultra, Galaxy S24+, Galaxy S24

May 2025 – Galaxy Z Fold 5, Galaxy Z Fold 4, Galaxy Z Fold 3, Galaxy Z Flip 5, Galaxy Z Flip 4, Galaxy Z Flip 3, Galaxy S24 FE, Galaxy S23 Ultra, Galaxy S23+, Galaxy S23, Galaxy S23 FE, Galaxy S22 Ultra, Galaxy S22+, Galaxy S22, Galaxy S21 Ultra, Galaxy S21+, Galaxy S21, Galaxy S21 FE, Galaxy Tab S10 Ultra, Galaxy Tab S10+, Galaxy Tab S9 Ultra, Galaxy Tab S9+, Galaxy Tab S9, Galaxy Tab S8 Ultra, Galaxy Tab S8+, Galaxy Tab S8

June 2025 – Galaxy A55, Galaxy A54, Galaxy A53, Galaxy A35, Galaxy A34, Galaxy A33, Galaxy A25, Galaxy A16, Galaxy A15, Galaxy A14, Galaxy M53, Galaxy M33, Galaxy XCover 7, Galaxy XCover 6 Pro, Galaxy Tab S9 FE, Galaxy S9 FE+, Galaxy Tab S6 Lite, Galaxy Tab Active 5, Galaxy Tab Active 4 Pro, Galaxy Tab A9+

July 2025 – Galaxy Tab A9

Bron: https://www.sammobile.com...ollout-timeframe-germany/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sn0x0r schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:33:
[...]

W
T
F.

Wat is dit voor idiote manier om je apps weer te geven. De custom sort is gewoon letterlijk alle apps op een willekeurige pagina geflikkerd? Zal vast iets zijn van volgorde waarin ze geïnstalleerd zijn, maar wie heeft in vredesnaam bedacht dat de setting is: alfabetische volgorde? Get fucked ga lekker verticaal scrollen. Custom sort? Ga lekker allemaal pagina's vullen met apps in een willekeurige volgorde.

Deze logica ontgaat mij echt volledig 8)7
Adem in, adem uit en denk aan je hart ;) .

Logica is inderdaad ver te zoeken, maar dit went uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Gismo1979 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:35:

Android 15-based One UI 7 rollout timeframe for every eligible Galaxy device in Germany

April 2025 – Galaxy Z Fold 6, Galaxy Z Flip 6, Galaxy S24 Ultra, Galaxy S24+, Galaxy S24

May 2025 – Galaxy Z Fold 5, Galaxy Z Fold 4, Galaxy Z Fold 3, Galaxy Z Flip 5, Galaxy Z Flip 4, Galaxy Z Flip 3, Galaxy S24 FE, Galaxy S23 Ultra, Galaxy S23+, Galaxy S23, Galaxy S23 FE, Galaxy S22 Ultra, Galaxy S22+, Galaxy S22, Galaxy S21 Ultra, Galaxy S21+, Galaxy S21, Galaxy S21 FE, Galaxy Tab S10 Ultra, Galaxy Tab S10+, Galaxy Tab S9 Ultra, Galaxy Tab S9+, Galaxy Tab S9, Galaxy Tab S8 Ultra, Galaxy Tab S8+, Galaxy Tab S8

June 2025 – Galaxy A55, Galaxy A54, Galaxy A53, Galaxy A35, Galaxy A34, Galaxy A33, Galaxy A25, Galaxy A16, Galaxy A15, Galaxy A14, Galaxy M53, Galaxy M33, Galaxy XCover 7, Galaxy XCover 6 Pro, Galaxy Tab S9 FE, Galaxy S9 FE+, Galaxy Tab S6 Lite, Galaxy Tab Active 5, Galaxy Tab Active 4 Pro, Galaxy Tab A9+

Doe m'n best haha. Wat ik eerder al zei, het irriteert mij nog niet genoeg, maar ik vind dit wel een heel vreemde keuze, vooral omdat je prima beide versies met alfabetische volgorde kon maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:34
Gismo1979 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:35:

Hmmm

Is dit enkel voor Duitsland of heel Europa ?denk dat Duitsland een andere csc heeft als ik me niet vergis (DBT?) Bij mij staat er EUX

Ik zie veel tegenstrijdige berichten dus weet niet wie ik moet geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Als de update in Duitsland uitkomt, komt hij vaak ook vrij snel in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06 21:24
Bij iedere bericht via messenger krijg ik nu zowel een notificatie via facebook app EN messenger app. Dat was voor de update niet het geval. Nog even zoeken hoe ik dit weer terug moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Aj aj. Samsung lijkt de update voor de S24 en S24+ stil te hebben gezet:
https://www.sammobile.com...-possibly-pulled-off-air/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gismo1979 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:01:
Aj aj. Samsung lijkt de update voor de S24 en S24+ stil te hebben gezet:
https://www.sammobile.com...-possibly-pulled-off-air/
Vreemd? Ik heb echt geen problemen met de software op m'n S24. Batterij drain was tot een paar uur geleden wel erg hoog, maar nu ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 07:58
Battery drain is nog erger geworden. Screen on 20% per uur. En screen off 10% per uur.

Is echt niet oke. Ik moet 2x per dag toestel laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVCC2F1W7cI3WwhTcWDJqU9ufiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZEyshfPsmgx8wT4Pim23uek.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door heval op 12-04-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08

Martinspire

Awesomeness

heval schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:56:
Battery drain is nog erger geworden. Screen on 20% per uur. En screen off 10% per uur.

Is echt niet oke. Ik moet 2x per dag toestel laden.

[Afbeelding]
Toestelonderhoud al eens gedraaid en wellicht ook de tooltjes van Good Guardians? En daarna even een reboot? Ik heb daarna eigenlijk nergens echt last meer van.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:25
Iemand een idee hoe je de zoekbalk onderaan op de apps pagina kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Martinspire schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:52:
[...]

Toestelonderhoud al eens gedraaid en wellicht ook de tooltjes van Good Guardians? En daarna even een reboot? Ik heb daarna eigenlijk nergens echt last meer van.
Ik ga dat eens proberen. Wat zijn de tooltjes van good guardians? Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 07:13
Nougat schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:10:
Iemand een idee hoe je de zoekbalk onderaan op de apps pagina kan verwijderen?
Heb je een printscreen? Ik heb zelf geen zoekbalk namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
ChefRopes schreef op zondag 13 april 2025 @ 07:11:
[...]

Heb je een printscreen? Ik heb zelf geen zoekbalk namelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E323gxp-Sfe87LMz2HykEi-giA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRBA7yYXLpX3MWAmvvQQfdnc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik heb dit ook. Van mij mag hij ook weg, dus als iemand het weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 07:13
Ah ok, ik gebruik bijna nooit de app drawer, dus dacht dat je op t homescreen bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

MartNL

Wat een fijne update is dit zeg. Het werkt nog wat smoother dan hiervoor. Leuke opfrisbeurt.👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:26
Hier gelukkig ook nergens last van en echt heel blij met de update! Voelt als een nieuwe telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
Ik zie nu ook geen icoontje van een wekker/klok als je een alarm hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nougat schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:28:
Ik zie nu ook geen icoontje van een wekker/klok als je een alarm hebt ingesteld.
Net geprobeerd, ik wel.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Nougat schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:28:
Dit is bij mij alleen zichtbaar als ik het meldingscherm of scherm snelle instellingen open (vanaf boven veeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Ik zie dat mn standen ook niet meer veranderen.... morgen even verder naar kijken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 23:20
Wat een luie berichten boevn met alleen maar linkjes.
In ieder geval een nieuwe feature: bij batterijbescherming kan je nu het maximale oplaadpercentage instellen.
Naast 80% in stappen van 5% tot 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sympa schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:33:
Wat een luie berichten boevn met alleen maar linkjes.
In ieder geval een nieuwe feature: bij batterijbescherming kan je nu het maximale oplaadpercentage instellen.
Naast 80% in stappen van 5% tot 95%.
Nou, dat kon met Android 14 / OneUI 6 ook al op de procent nauwkeurig middels Routines in te richten met bijvoorbeeld https://www.androidauthor...-battery-routine-3472834/

Weet dus niet precies wat je allemaal verwachtte of bedoelde met luie berichten; er is de laatste weken voldoende gepost (niet alleen hier overigens) over de releases voor de S24-serie dus als je meer info hebt, gave dingen, opvallende tips of aanvullende bugs; laat je vooral horen en bijdragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uitrol gaat weer verder; geen idee wat nu de exacte oorzaak of oplossing was maar op de Koreaanse forums heeft men aangekondigd OneUI 7.0 weer door te duwen naar de S24-series.

Overigens denk ik er persoonlijk over om binnenkort toch maar eens een andere skin/launcher te installeren. OneUI 7.0 voelt voor mij net niet fijn genoeg aan. Ja, ik snap dat men steeds meeeeer features en AI pusht maar mogelijk dat ik dus de telefoon voor te weinig dingen gebruik (en nu belemmerd wordt door de aanpassingen).

Heb vroeger al eens met Microsoft Launcher gespeeld; voelt voor mij iets meer thuis en ik hoop dat ik daar iets meer focus kan leggen op wat ik wel met mijn telefoon wil doen ipv dat Samsung / Gemini / AI zaken voor me indeelt of steeds suggereert.

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 15-04-2025 17:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sympa
Met de luie berichten bedoelde ik de links naar "als je een password hebt in plaats van een pin, en je gebruikt swiftkey, dan kom je na de upgrade je telefoon niet in" filmpjes. Was dat nou zo moeilijk typen voor die mensen?

Wat betreft de batterij: als je een PPS-lader van voldoende vermogen gebruikt wordt de batterij losgekoppeld als het ingestelde maximum bereikt is. Dat is beter voor de batterij. Maar dan laad je wel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik heb geüpdate naar ui7 en heb wel een bug te pakken.
Hij schiet elke keer uit z'n donkere stand.
En dat is dan systeem breed.
Het vinkje inschakelen als gepland staat uit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Hier niks gemerkt aan de donkere stand.
Een groter verbetering is bij de vingerafdruksensor. Die werkt nu heel snel en betrouwbaar. Voor de update vond ik die slechter dan die van de S20FE. Nu is ie heel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:18

Chocoball

瞧好吧!

Eerste indrukken van One UI 8 (Android 16), misschien al volgend kwartaal de uitrol maar wel dit jaar volgens eerdere berichten.

https://www.sammobile.com...-ui-8-hands-on-exclusive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Chocoball schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:08:
Eerste indrukken van One UI 8 (Android 16), misschien al volgend kwartaal de uitrol maar wel dit jaar volgens eerdere berichten.

https://www.sammobile.com...-ui-8-hands-on-exclusive/
One ui 7 is één van de grootste upgrades dus one 8 gaat maar een kleine upgrade zijn

Ik ben nog steeds aan het wachten op one ui 7 :*) misschien volgende week ,wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
krijgt iedereen deze versie of enkel die de update nog niet ontvangen hebben ??

https://www.sammyfans.com...em_-RTkRiP12jcZ0FmG_82rzA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Vincent91 Zoals ik het artikel lees zullen degene die op UI 7 zitten deze update ook gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:35
ik draai nu een week (?) op UI7, maar ik moet zeggen dat de batterij er bij mij niet op voorruit is gegaan. Ik had al last van de bug met Odido en 5G. Maar nu moet ik de telefoon soms 2 keer per dag laden. 1x 's ochtends en aan het einde van de dag vaak nog een keer.

Via AccuBattery Pro zie ik geen apps voorbij komen die die veroorzaken. Wellicht dat de telefoon opnieuw aan het leren is, maar echt super is het niet.
Kalm wachten op de volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Hier geen extra batterijverbruik gemerkt na de update. Het het idee dat het zelfs ietsje beter is. Maar goed ik zit op KPN/Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:36
KingSizeBas schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:57:
ik draai nu een week (?) op UI7, maar ik moet zeggen dat de batterij er bij mij niet op voorruit is gegaan. Ik had al last van de bug met Odido en 5G. Maar nu moet ik de telefoon soms 2 keer per dag laden. 1x 's ochtends en aan het einde van de dag vaak nog een keer.

Via AccuBattery Pro zie ik geen apps voorbij komen die die veroorzaken. Wellicht dat de telefoon opnieuw aan het leren is, maar echt super is het niet.
Toch jammer dat we nog steeds niet de optie hebben om de gezondheid percentage te kunnen zien in de instellingen van Android zoals Apple (ios) het heeft.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:35
Geraedus schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:41:
[...]

Toch jammer dat we nog steeds niet de optie hebben om de gezondheid percentage te kunnen zien in de instellingen van Android zoals Apple (ios) het heeft.
Helaas niet, maar als ik AccuBattery Pro mag geloven dan heb ik nog 89% over. Voor de update stond dit nog op 95% :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlbkoBuUbO1A1CCzWg57AP-5D14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VlWie6mkSClTu6Ek8R2xQ88x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Een gezondheidspercentage is er niet, maar Samsung Members heeft een diagnose-optie waarbij bij mij wel een "goed" verschijnt bij de gezondheidsstatus van de batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 23:17
sympa schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:58:
Een gezondheidspercentage is er niet, maar Samsung Members heeft een diagnose-optie waarbij bij mij wel een "goed" verschijnt bij de gezondheidsstatus van de batterij.
Oneui 7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aghsUnjTcYa8yD4-FC8x1KCBr04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tI9J7lz38VmuN7akGh1i70hs.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:52
Hoe krijg jij dingen als batterijcyclus te zien? Bij mij staat dit er niet tussen. Ook OneUI7.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ul8o3GW8px03PI7k-OiWaokvStA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmAROpp5CXRdNz1CYOubCyYt.jpg?f=fotoalbum_large

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik vermoed dat BassBounce een telefoon uit de S25 serie heeft. Daar geeft Samsung nu ook een uitgebreidere informatie weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 23:17
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:18:
[...]

Hoe krijg jij dingen als batterijcyclus te zien? Bij mij staat dit er niet tussen. Ook OneUI7.
[Afbeelding]
Vreemd, S25+ hier.
Ik dacht dat er weinig verschil in de software tussen de S24 en de S25 serie zou zitten :?

[ Voor 9% gewijzigd door Bassbounce op 18-04-2025 13:42 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 21:02

Rio

Ik heb al een boek

Bassbounce schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:41:
[...]

Vreemd, S25+ hier.
Ik dacht dat er weinig verschil in de software tussen de S24 en de S25 serie zou zitten :?
Je zit in het verkeerde topic te flexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 11:35
KingSizeBas schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:57:

Heb hier ook last van met Odido. Vreemd genoeg alleen 's nachts. Ik verlies dan 20 tot 30%. Heb het sterke vermoeden dat 5G in de nacht de batterij leeg trekt. Vraag me niet waarom wel 's nachts en niet overdag. Bij UI6 was dat perfect te managen met Stand Slaap met 5G uit in de nacht. Nu zit ik weer te klooien. Wellicht omdat de stand nu is aangepast in 'voorkeur voor 5G' versus 'voorkeur voor 4G'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
iexip66 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:00:
[...]

Heb hier ook last van met Odido. Vreemd genoeg alleen 's nachts. Ik verlies dan 20 tot 30%. Heb het sterke vermoeden dat 5G in de nacht de batterij leeg trekt. Vraag me niet waarom wel 's nachts en niet overdag. Bij UI6 was dat perfect te managen met Stand Slaap met 5G uit in de nacht. Nu zit ik weer te klooien. Wellicht omdat de stand nu is aangepast in 'voorkeur voor 5G' versus 'voorkeur voor 4G'.
Dan kan je beter een routine aanmaken om op een bepaalde tijdstip 5G om te zetten naar 4G en dan weer op een bepaalde tijdstip weer aan te zetten.

Wat ik heb ingesteld is
- 5G om 20:30 omgezet wordt naar 4G.
- Alle apps worden gesloten die in de achtergrond draaien
- Geheugen optimalisatie

Het eerst genoemde wordt om 7:00 sochtends weer terug gezet naar 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

Gismo1979 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:56:
Ik vermoed dat BassBounce een telefoon uit de S25 serie heeft. Daar geeft Samsung nu ook een uitgebreidere informatie weer.
Mijn S24 geeft dezelfde (uitgebreide) info weer.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
TTLCrazy schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:12:
[...]

Mijn S24 geeft dezelfde (uitgebreide) info weer.
Apart. Heb je een volledige reset gedaan na de update of heb je de nieuwere versie (BYD9)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Gismo1979 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:37:
[...]

Apart. Heb je een volledige reset gedaan na de update of heb je de nieuwere versie (BYD9)?
dat kan niet want deze is globaal (nog) niet beschikbaar ,enkel korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik dacht dat de nieuwe versie al beschikbaar was voor Europa, maar niet voor diegene die al geüpdate waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 11:35
Geraedus schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:05:
[...]

Dan kan je beter een routine aanmaken om op een bepaalde tijdstip 5G om te zetten naar 4G en dan weer op een bepaalde tijdstip weer aan te zetten.

Wat ik heb ingesteld is
- 5G om 20:30 omgezet wordt naar 4G.
- Alle apps worden gesloten die in de achtergrond draaien
- Geheugen optimalisatie

Het eerst genoemde wordt om 7:00 sochtends weer terug gezet naar 5G.
Waarom is dat een beter optie dan de Stand slaap met 4G en slaapstand aan? Met One UI 6 verloor ik dan 3% in een uur of zeven.

[ Voor 22% gewijzigd door iexip66 op 19-04-2025 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Gismo1979 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:41:
Ik dacht dat de nieuwe versie al beschikbaar was voor Europa, maar niet voor diegene die al geüpdate waren.
ik heb ergens gelezen volgende week voor degene die ze nog niet ontvangen hebben ,ik kan ook mis zijn
but only samsung knows it so

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Geraedus
voor de geïnteresseerden die van home screen aanpassing houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Geraedus op 20-04-2025 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Samsung s24 fe krijgt one 7 in Korea 🇰🇷

Andere landen gaan snel volgen

Ik dacht de update te ontvangen in mei maar blijkbaar is Samsung er sneller aan begonnen :P :9 :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:43
Vincent91 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:38:
Samsung s24 fe krijgt one 7 in Korea 🇰🇷

Andere landen gaan snel volgen

Ik dacht de update te ontvangen in mei maar blijkbaar is Samsung er sneller aan begonnen :P :9 :*) _/-\o_
Even vraagje, krijgt de 22 Serie dat dan ook binnenkort? Heb nog steeds geen beveiliging update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
WhiteHwk schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:11:
[...]

Even vraagje, krijgt de 22 Serie dat dan ook binnenkort? Heb nog steeds geen beveiliging update gehad
dat zal vermoedelijk pas in mei zijn volgend de time line van samsung

de s23 serie is ook gestart in korea ,nog niet globaal dus zal nog even af wachten zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
Ui7 eux begint nu op mijn s24u binnen te komen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 21:02

Rio

Ik heb al een boek

Edgenumber schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:22:
Ui7 eux begint nu op mijn s24u binnen te komen.
Idd, geïnstalleerd, top, dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 19:24

Kryziek

bb || !bb

Eerste update na OneUI7 op m'n 24+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQXwET4RWT1bmoZfgkakTHRtRQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8B0DcQLnGk1JiU5oTcxgGpvI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48
Hij is er ook voor de S24 Ultra.
460MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:26
Ook binnen op de S24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:14
Wat was nou ook al weer de noodzaak voor deze update? Zo vlak na de grote uitrol van OneUI 7? Wat waren de grote issues?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6ToI4YUXNejZxoH485mKYqe3mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKyIEXN1TZOVL8rsI9Gj6YgL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de S24 Ultra was de update met Android 15 en UI 7 vanmorgen, voor mij, ook beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
nieuwe google play system update beschikbaar van april en deze doet ook iets aan de batterijduur

https://www.androidheadli...mproves-battery-life.html

ik twijfel om men csc te veranderen naar korean variant ,is dat mogelijk en zijn er risico's aan verbonden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Die update komt binnenkort dan deze kant op. Waarom zou je dan moeite doen om een andere csc te flashen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik doe in ieder geval geen moeite om mijn CSC aan te passen. De updates komen vanzelf wel binnen. Het enige dat ik nog wel eens doe is kijken of er een Google Play System Update is. Ik ga in ieder geval niets meer forceren omdat mijn telefoon het toch wel doet. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35

ResuCigam

BOFH

Ik heb net handmatig op updates gecheckt en UI7 staat klaar voor mij.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Hoe check je of google play update beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

heval schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:05:
Hoe check je of google play update beschikbaar is?
Settings - About Phone - Software Information - Google Play System Update.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen