Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29

tismij

???

weet iemand of dat magsafe werkt voor in de auto ?
Als ik toch nieuw hoesje moet dan liefste ook meteen een nieuwe houder en magnetisch is wel makkelijkste/mooiste.
(kompas enzo moet wel goed blijven werken anders heeft de houder geen nut, nu een magnetische houder met een plaatje in mijn hoesje en dat werkt goed)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:59

Eerste s23 vs s24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Nou net besteld voor 985,- Dat vind ik nou een mooie deal. En nog een hoesje erbij met 60% korting.

YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max Camera Test

Ziet er goed uit maar ik zie wel want voor dit geld val ik geen buil.

[ Voor 51% gewijzigd door Garret1410 op 17-01-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 21:06
Hoe werkt dat met inruil? Heb je tijd om spullen eerst over te zetten? Krijg 300 voor m'n s22+

Aha, gevonden
Volgens de informatie op de website moet je het in te ruilen product binnen. 7 dagen opsturen.
Voldoet het niet of stuur je niks op wordt je s24 geblokkeerd.

S22+ 313 euro inruil.
Heb er 2.

Mooie deal zo voor de ultra met 1tb, transparant hoesje, draadloze oplader met stekker.

Totaal met inruil en kortingen 519,82
Leuke deal

[ Voor 65% gewijzigd door Lisabella op 17-01-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:55
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 00:09
Lisabella schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:32:
Hoe werkt dat met inruil? Heb je tijd om spullen eerst over te zetten? Krijg 300 voor m'n s22+
Ja hoor dat heb je zeker. Het is niet zo dat je de oude moet meegeven eens de nieuwe geleverd wordt. Je kan wel enkele dagen je tijd nemen. Ze sturen een doos op als ik het me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
had blijkbaar nog een preorder code voor 250 euro korting en gratis geheugen upgrade dus toch maar besteld icm met abo

kost me nu dan omgerekend 925 voor de S24 ultra 512GB

Soort van uitgreide camera test 24 utlra
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra // Camera Test, Galaxy AI, First Look

[ Voor 33% gewijzigd door NosferatuX op 17-01-2024 21:16 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb alweer een aantal jaren geen Samsung telefoon gehad, maar hoe staat het tegenwoordig met het nut van het importeren van een op Snapdragon gebaseerde telefoon (in dit geval de S24)? Is de US nog steeds een no-go i.v.m. andere LTE frequenties? Azië kan geloof ik wel?

[ Voor 26% gewijzigd door MaZo op 17-01-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
MaZo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:16:
Heb alweer een aantal jaren geen Samsung telefoon gehad, maar hoe staat het tegenwoordig met het nut van het importeren van een op Snapdragon gebaseerde telefoon (in dit geval de S24)? Is de US nog steeds een no-go i.v.m. andere LTE frequenties? Azië kan geloof ik wel?
Omdat er tegenwoordig een Snapdragon S Ultra telefoon is te krijgen in Europa, heeft het weinig voordeel om een Snapdragon S24 of S24+ te importeren. Zeker omdat je daarbij geen pre-registratiekortingen kunt gebruiken (daar kun je alleen als inwoner van dat land gebruik van maken), is op dit moment een S24 Ultra een stuk goedkoper dan een geïmporteerde Snapdragon S24 of S24+. Of je wil heel graag een wat kleinere telefoon hebben, en hebt daar het geld en geduld voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
https://www.gsmarena.com/..._confirmed-news-61246.php

Wow Australië krijgt de Snapdragon?

Blijkbaar is Europa 3de wereld voor Samsung of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:26:
[...]

Omdat er tegenwoordig een Snapdragon S Ultra telefoon is te krijgen in Europa, heeft het weinig voordeel om een Snapdragon S24 of S24+ te importeren. Zeker omdat je daarbij geen pre-registratiekortingen kunt gebruiken (daar kun je alleen als inwoner van dat land gebruik van maken), is op dit moment een S24 Ultra een stuk goedkoper dan een geïmporteerde Snapdragon S24 of S24+. Of je wil heel graag een wat kleinere telefoon hebben, en hebt daar het geld en geduld voor over.
Ja, het zou me inderdaad om de S24 of S24+ gaan. De Ultra ben ik qua looks en formaat niet zo weg van. De vraag is met name of een telefoon uit Amerika of Azië hier probleemloos gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04 11:07
Ik ben heel erg benieuwd naar Samsung Dex en hoe dit werkt. Blijkbaar zijn er apps om met Samsung Dex ook een volledige Linux distro als Ubuntu te draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik zie dat je 50% korting krijgt op care+.
Is dit aan te raden?
En hoe doe ik dat als ik op mobiel.nl ga bestellen? Krijg je dan alsnog 50% korting later?
Ik heb een kortingscode gekregen dus ik dacht ik ga maar vol voor de 1gb ultra versie maar die wil ik het eerste jaar wel even goed verzekeren.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Zijn er Tweakers die overstappen van een S23 ultra naar een S24 ultra? Zo ja, wat is de beweegreden? Ik twijfel zelf, maar om 600 euro bij te leggen voor een lage inruil die je voor de s23 ultra krijg laat me wel twijfelen. Welke grote veranderingen zijn er dan de camera, AI (wat ook naar oudere series komt?) en een nieuwere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:10
Dwezz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:00:
[...]

Ja hoor dat heb je zeker. Het is niet zo dat je de oude moet meegeven eens de nieuwe geleverd wordt. Je kan wel enkele dagen je tijd nemen. Ze sturen een doos op als ik het me goed herinner.
Kan iemand anders over die te ontvangen doos bevestigen? Dat is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-04 16:18
dutchnltweaker schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:15:
Zijn er Tweakers die overstappen van een S23 ultra naar een S24 ultra? Zo ja, wat is de beweegreden? Ik twijfel zelf, maar om 600 euro bij te leggen voor een lage inruil die je voor de s23 ultra krijg laat me wel twijfelen. Welke grote veranderingen zijn er dan de camera, AI (wat ook naar oudere series komt?) en een nieuwere cpu.
Ik heb geen S23 Ultra, maar een S21 Ultra. Maar kan wel een redelijke inschatting voor je maken.

600 euro is het denk ik niet waard. qua uiterlijk ga je er nagenoeg niet op vooruit. Plat scherm en titanium zijn niet verschillen die je echt wegblazen. Verder komende Samsung-AI functies ook naar de S23-series. Is het dan wel die 600 euro waard voor jou?

Je kan denk ik beter nog een jaartje genieten van je S23-series, en dan volgend jaar upgraden!

Edit: @Vincent91 merkte terecht op dat Samsung AI ook naar de S23-series komt, post is hierop aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door JustRickvD op 17-01-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:58

d0s

sssst

Kan ik bevestigen, je krijgt een mail nadat je het toestel hebt ontvangen en hebt dan nog een 7 dagen om op te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:44
JustRickvD schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:20:
[...]

Ik heb geen S23 Ultra, maar een S21 Ultra. Maar kan wel een redelijke inschatting voor je maken.

600 euro is het denk ik niet waard. qua uiterlijk ga je er nagenoeg niet op vooruit. Plat scherm en titanium zijn niet verschillen die je echt wegblazen. Verder zijn de AI functies leuk, maar zijn die jou 600 euro waard?

Je kan denk ik beter nog een jaartje genieten van je S23-series, en dan volgend jaar upgraden!
Ai functies komen ook naar de andere samsung modellen dus daarvoor hoef je niet te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mocht er iemand een members korting code over hebben, dan hou ik me aanbevolen! Is voor een S24, mijn registratie bij de members app heeft me helaas geen code opgeleverd, daar zal wel iets fout zijn gegaan :(

[ Voor 5% gewijzigd door dog4life op 18-01-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 22:06
dog4life schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:35:
Mocht er iemand een members korting code over hebben, dan hou ik me aanbevolen! Is voor een S24, mijn registratie bij de members app heeft me helaas geen code opgeleverd, daar zal wel iets fout zijn gegaan :(
Hier ook, tig keer aangemeld, geen email niets.
Ik hoef geen code, maar ook even melden hoe kansloos dit weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
JustRickvD schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:20:
[...]

600 euro is het denk ik niet waard. qua uiterlijk ga je er nagenoeg niet op vooruit. Plat scherm en titanium zijn niet verschillen die je echt wegblazen. Verder komende Samsung-AI functies ook naar de S23-series. Is het dan wel die 600 euro waard voor jou?

Edit: @Vincent91 merkte terecht op dat Samsung AI ook naar de S23-series komt, post is hierop aangepast
Tnx voor je antwoord, wat is dan het punt om voor de S24 Serie te gaan vanuit de s23 Serie. 4k 120fps, betere cpu die ook beter zijn warmte afdraagt, betere beeld verwerker engine die de cameras aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:16
Er zal ook een grotere vapor chamber zijn. Zou dit door exynos komen? 🤷😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Even een herinnering aan iedereen. Alles mbt tot prijzen en levertijden hoort in het daarvoor bestemde topic. Zie ook de topic waarschuwing onderaan deze pagina. Later vandaag ga ik de bezem er door halen hier.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://9to5google.com/20...-galaxy-ai-features-paid/
Samsung says:

Galaxy AI features will be provided for free until the end of 2025 on supported Samsung Galaxy devices. Different terms may apply for AI features provided by third parties.
Dus dit zal in alle waarschijnlijkheid de subscription model zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-01-2024 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VluggeJapie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-05 10:16
dog4life schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:35:
Check je inbox ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zag het, dank!
Heb hem geprobeerd, werkt in de samsung store om op 764 uit te komen (S23, geen inruil). Uiteindelijk is het via de ICS store EUR 50 goedkoper, geen code nodig (behalve om in te loggen).
Kan deze post later wel updaten met de link & code (voor ICS), dat gaat nu niet zo handig vanuit de trein op mn telefoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dog4life schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:38:
[...]

Ik zag het, dank!
Heb hem geprobeerd, werkt in de samsung store om op 764 uit te komen (S23, geen inruil). Uiteindelijk is het via de ICS store EUR 50 goedkoper, geen code nodig (behalve om in te loggen).
Kan deze post later wel updaten met de link & code (voor ICS), dat gaat nu niet zo handig vanuit de trein op mn telefoon..
Staat al op pepper en is hier al gedeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 08:47
Ik heb een S23U en om precies die redenen upgrade ik niet. Vanaf de S22U krijg je nog 400 piek inruil; dan is 't nog wel leuk. Die paar tientjes die een jaar nieuwe (!) model toevoegt vind ik niet overtuigend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Is dat voor alle modellen? Of enkel de s24 serie?
Hoe bedoel je? de andere series hebben het nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
dutchnltweaker schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Hoe bedoel je? de andere series hebben het nog niet aan.
Wordt ai in de toekomst voor iedereen betalend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Vraag is wat je betaalt voor een toestel met ai zonder abonnement? Als dat een lege huls is dan moeten we dit toestel maar met z'n allen links laten liggen.
Een abonnement op functies in je toestel. Om foto's te kunnen maken met je toestel moet je een abonnement nemen. Dat is eigenlijk de strekking waarin de fabrikanten van mobieltjes meer inkomsten willen genereren. De markt is immers verzadigd. Hoe kan je nog meer inkomsten krijgen. Door het abonnementsmodel in te voeren.

[ Voor 30% gewijzigd door SamSid op 18-01-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laat het eerst maar eens zo ver komen, als tegen die tijd andere aanbieder het gratis blijven aanbieden, is Samsung niet zo stom om ervoor te laten betalen. Aan de andere kant is die servercapaciteit en energie die ervoor nodig is, ook niet gratis.
Gratis bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vincent91 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Wordt ai in de toekomst voor iedereen betalend?
De nieuwe ai functies zoals nu geïntroduceerd op de S24 serie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Laatst online: 01-05 15:22
Ontwikkelingen gaan zo snel, over twee jaar zijn de huidige AI functies basis functionaliteiten, mogelijk volledig uitgevoerd op de chipset zelf. Voor meer geavanceerde functionaliteiten kan het zijn dat dan een bijdrage gevraagd wordt. Wat die functionaliteiten gaan zijn en de kosten daarvan blijft natuurlijk volledig gissen. Tegen die tijd overweegt waarschijnlijk een aanzienlijk deel S24-serie eigenaren alweer een nieuwe telefoon, dus is dat voor nu wellicht minder een afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-04 06:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarschijnlijk krijg je gewoon iedere keer dat je een nieuw toestel koopt 2 jaar lang gratis AI diensten, en zo bewegen ze je ertoe om na 2 jaar weer het nieuwste model te kopen :D

Ik heb de Ultra 1TB versie aangeschaft. Kostte 100 euro meer dan 512GB, en hoop daardoor op een wat betere resale value. Ga na 3 jaar een Fold2 nu terug naar een 'normale' telefoon. Ben benieuwd hoe dat nu bevalt, of dat ik over 6 maanden de Ultra weer verkoop en voor een preorder deal van de Fold6 ga..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kunt met de ultra nu switchen tussen alle camera's op 4k60fps: https://www.sammobile.com...4k-60fps-video-recording/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eigenlijk bizar dat het nog steeds niet kan op de S24 en S24+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 18:42

bdu

Iemand al een mooie vergelijking tussen de Exynos en de SD in de S24+ gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marlinc schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:17:
Ik ben heel erg benieuwd naar Samsung Dex en hoe dit werkt. Blijkbaar zijn er apps om met Samsung Dex ook een volledige Linux distro als Ubuntu te draaien
Ik heb Dex ook op mijn Fold 4, en daarvoor op de S20 en S8 gehad. Hoewel het wel verbeterd is in de loop der jaren, gebruik ik het in de praktijk helemaal niet. Ik slinger het af en toe aan om te kijken wat voor mij de meerwaarde zou zijn, maar de apps op je telefoon zelf zijn wat mij betreft te beperkt om echt het verschil te maken.
Voor browsen/lezen kan het fijn zijn om een heel groot scherm te hebben ipv je telefoon, maar ik heb met de Fold nu al een groter scherm dan bij een normale telefoon. Dingen als Excel mobile zijn voor mij te beperkt, en andere (niet geoptimaliseerde) apps komen in een 16:9 window op je grote beeldscherm te staan. Vaak werken ze dan nog niet helemaal lekker omdat ze bedoeld zijn om met touch te bedienen (kan deels wel overgenomen worden door muis).
Als je er echt Ubuntu oid volledig op kan draaien kan het wel leuk zijn, maar op PC gebruik ik Ubuntu ook niet, dus ik zie mezelf dat niet ineens wel draaien als het via Dex kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
dutchnltweaker schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 06:48:
https://9to5google.com/20...-galaxy-ai-features-paid/

[...]

Dus dit zal in alle waarschijnlijkheid de subscription model zijn.
Als het maar allemaal uit kan, zelf heb ik geen behoefte aan "AI" op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Mizgala28 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:48:
[...]

Als het maar allemaal uit kan, zelf heb ik geen behoefte aan "AI" op mijn telefoon.
europese unie wilt ¨AI¨ aan banden leggen dus ben benieuwd welk effect dit gaat hebben in de toekomst

er zijn wel een aantal handige functies maar die komen ook naar de andere samsung modellen

de preview van MRwhosetheboss is wel het bekijken waart ,de camera is er ook niet echt op vooruitgegaan helaas

video vergelijking tussen iphone 15pro max vs S24U

YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra Vs iPhone 15 Pro Max Camera Comparison

[ Voor 27% gewijzigd door Vincent91 op 18-01-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een vraagje. Ik ben dit jaar een paar keer in de VS. En ik moet eigenlijk binnenkort een andere telefoon van de zaak. Ik heb voor mijzelf al besloten dat ivm de exynos chip ik geen S24 wil. Maar als ik in de VS de S24 haal heeft ie gewoon een QC chip.

Mijn vraag is dan: Als ik hem in de VS haal, dan kan ik hem gewoon hier gebruiken? Geen issues met Banden die niet ondersteund worden etc?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Laatst online: 00:07
Denko schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:46:
Even een vraagje. Ik ben dit jaar een paar keer in de VS. En ik moet eigenlijk binnenkort een andere telefoon van de zaak. Ik heb voor mijzelf al besloten dat ivm de exynos chip ik geen S24 wil. Maar als ik in de VS de S24 haal heeft ie gewoon een QC chip.

Mijn vraag is dan: Als ik hem in de VS haal, dan kan ik hem gewoon hier gebruiken? Geen issues met Banden die niet ondersteund worden etc?
Volgens deze site zal je wel een en ander gaan missen als je een US variant neemt. Voornamelijk bij de 5G banden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

kyunikeon schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:57:
[...]

Volgens deze site zal je wel een en ander gaan missen als je een US variant neemt. Voornamelijk bij de 5G banden
Hm, dat is jammer, lijkt er wel op ja, ik kijk wel ff als een collega naar NL komt hoe en wat, maar het ziet ernaar uit dat dan de s24 voor mij ophoud.

Bedankt voor de snelle reactie!

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:01
ocn schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:18:
Waarschijnlijk krijg je gewoon iedere keer dat je een nieuw toestel koopt 2 jaar lang gratis AI diensten, en zo bewegen ze je ertoe om na 2 jaar weer het nieuwste model te kopen :D

Ik heb de Ultra 1TB versie aangeschaft. Kostte 100 euro meer dan 512GB, en hoop daardoor op een wat betere resale value. Ga na 3 jaar een Fold2 nu terug naar een 'normale' telefoon. Ben benieuwd hoe dat nu bevalt, of dat ik over 6 maanden de Ultra weer verkoop en voor een preorder deal van de Fold6 ga..
Hogere opslag tier voor een hogere resell value is echt een zeer slecht idee. Het tegendeel is juist waar; hogere opslag tiers schrijf je meer op af dan de basis modellen, of ééntje daarboven. Ik als veelvuldig verkoper van smartphone weet er van alles van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
WouterL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Hogere opslag tier voor een hogere resell value is echt een zeer slecht idee. Het tegendeel is juist waar; hogere opslag tiers schrijf je meer op af dan de basis modellen, of ééntje daarboven. Ik als veelvuldig verkoper van smartphone weet er van alles van ;)
Dus jouw advies is dus gewoon kiezen voor de basis ultra versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vincent91 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:54:
[...]
de preview van MRwhosetheboss is wel het bekijken waart ,de camera is er ook niet echt op vooruitgegaan helaas
Volgens mij interpreteren we dat dan elk anders; volgens mij zei hij namelijk dat hij nog niet overtuigd was van de improvement die aangekondigd is inclusief de "learning mode" waar hij het over had. Die foto met dat gebouw met die grijze vlakken/tegels nam hij als voorbeeld waarom AI-learning een predictive output zou kunnen leveren aan foto's.

En de vooruitgang van de camera is toch logisch? De sensor heeft, voor zover ik het begrijp, enkel een minor update gekregen maar geen nieuwe features ten opzichte van de vorige sensor. Dus het enige wat er dan overblijft is de software / AI / whatever wat er nog mee babbelt.

Overigens, ik kom van een S21U en was juist aangetrokken nu door native 4K slowmotion kunnen filmen en het nieuwe scherm (nits & plat).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
SamSid schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Dus jouw advies is dus gewoon kiezen voor de basis ultra versie?
De 512gb versie natuurlijk. (de basis is 256gb, maar de 512 kost nu net zo veel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
WouterL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:31:
[...]

De 512gb versie natuurlijk. (de basis is 256gb, maar de 512 kost nu net zo veel ;) )
Ik hak de knoop vandaag nog door. Maar voorlopig ben ik wel geneigd voor de 1tb. Vanwege opslag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WouterL
SamSid schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Ik hak de knoop vandaag nog door. Maar voorlopig ben ik wel geneigd voor de 1tb. Vanwege opslag.
Gewoon kopen wat je nodig hebt, in ieder geval niet kopen omdat je denkt dat het beter verkoopt. Dat doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zult nooit minder krijgen voor een 512GB tov een 256GB. Aangezien de promo nu is dat je opslag gratis verdubbeld wordt, kunt je er geen buil aan vallen. Als je er nu extra voor zou moeten betalen, is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
m0nk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:20:
€985 voor de Ultra 512Gb met de kortingscode op de samsung pre order website.
Waar kun je die kortingscode vinden :o? n.v.m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 00:24
bdu schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:28:
Iemand al een mooie vergelijking tussen de Exynos en de SD in de S24+ gevonden?
De Exynos is beter met Ray Tracing.
Voor de rest allemaal iets minder met CPU en GPU Benchmarks. Bij videocardz hebben ze Benchmarks. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CUWD4CmRtqdVsLbGt9x8woj8UY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Md3y5t6kZLUYk7jebT4HAqLq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Belangrijkste is de hitte irt accuduur. Helaas nog weinig info daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
deregtx schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:44:
[...]

De Exynos is beter met Ray Tracing.
Voor de rest allemaal iets minder met CPU en GPU Benchmarks. Bij videocardz hebben ze Benchmarks. [Afbeelding]
Wel frappant dat de ultra een youtube melding heeft staan bovenin. Draait daar youtube op de achtergrond? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Wanneer zullen de eerste echte reviews van de S24-serie verschijnen? Ik vermoed zelf dat het embargo volgende week dinsdag of woensdag verloopt, als de toestellen officieel geleverd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
600 euro bijleggen is wel veel. Ik verkoop de S23Ultra en waarschijnlijk hoef ik niet zoveel bij te leggen.
Maar mijn reden om de S24U te kopen is dat ik elk jaar wil wat nieuws wil zolang ik niet teveel hoef bij te leggen. En de S24U was een goede deal.

De verbeteringen die ik zo kan vinden en bedenken zijn het volgende.
  • Prestaties zijn een stuk verbeterd door de SD8 gen3 en OneUI6.. Dus sneller en soepeler
  • Waarschijnlijk een betere accuduur en minder warmte
  • Helderderder scherm tot 2600nits en zichtbaar minder reflectie.
  • Camera verbeteringen, met name de nieuwe grotere 5x sensor maar ook de andere lensen profiteren van een verbeterde isp (beeldverwerking chip) door de SD8 gen3 en minder shutter lag.
  • Luidspreker lijkt iets verbeterd te zijn van wat ik gezien/gehoord heb.
  • Plat scherm
  • AI functies
  • iPhone like AOD en widgets
  • Titanium frame en door de plattere randen ligt het ook beter in de hand.
  • WiFi 7
  • 7 jaar OS updates.
Uiteindelijk is het wat je zelf er voor over hebt natuurlijk want echt nodig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Garret1410 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:10:
[...]

600 euro bijleggen is wel veel. Ik verkoop de S23Ultra en waarschijnlijk hoef ik niet zoveel bij te leggen.
Maar mijn reden om de S24U te kopen is dat ik elk jaar wil wat nieuws wil zolang ik niet teveel hoef bij te leggen. En de S24U was een goede deal.

• Prestaties zijn een stuk verbeterd door de SD8 gen3 en OneUI6.. Dus sneller en soepeler
  • Camera verbeteringen, met name de nieuwe grotere 5x sensor maar ook de andere lensen profiteren van een verbeterde isp (beeldverwerking chip) door de SD8 gen3 en minder shutter lag.
  • Plat scherm
  • AI functies
  • WiFi 7
  • 7 jaar OS updates.
Uiteindelijk is het wat je zelf er voor over hebt natuurlijk want echt nodig is het niet.
WiFi 7? Heb ik dat gemist? De Ultra heeft toch ook WiFi 6 net als de S24 en S24+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Brummetje schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:25:
[...]

WiFi 7? Heb ik dat gemist? De Ultra heeft toch ook WiFi 6 net als de S24 en S24+ ?
Alleen de S24U heeft WiFi 7 van wat ik lees en heeft te maken met de Snapdragon chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 23:20
Heeft de s24 ultra ook een optie om 4k te filmen met 120fps. Ik bedoel dan gewone filmpjes met 120 beelden per seconde en niet voor slow motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ver ik heb kunnen ontdekken is 4K 60 FPS het max.
Waarom zou je dat ook willen?

[ Voor 22% gewijzigd door Peatsmoke op 18-01-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 00:24
Gismo1979 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Wel frappant dat de ultra een youtube melding heeft staan bovenin. Draait daar youtube op de achtergrond? :P
Weet ik niet. Had het hier gevonden:
https://twitter.com/beart...lrqqxmPrZEcgNagO8aJQ&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Peatsmoke schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:07:
Zo ver ik heb kunnen ontdekken is 4K 60 FPS het max.
Waarom zou je dat ook willen?
Ik zou dit graag willen, omdat bewegingen dan nog vloeiender zullen zijn en mijn pc monitor en tv ook 120fps aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04 09:17
Ik wil nu al een jaar een nieuwe Samsung kopen als opvolger van mijn Samsung S20 5G FE. Helaas keer op keer zijn het, kijkende naar value for money, mindere toestellen dan de S20 5G FE destijds. Dat toestel had alles (goede processor, goed scherm, genoeg geheugen en opslagruimte en zelfs nog een SD kaart optie). Bij elke launch van een nieuw toestel hoop ik op een toestel dat op alle vlakken goed scoort (en niet zo'n mega scherm zoals de Ultra), maar het is deze keer weer niet raak. Was graag voor de S24 plus gegaan, maar waarom wij in Europa weer met de zwakke processor worden opgezadeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je was ook geïnteresseerd in een Flip 5, maar die is het niet geworden vanwege de accu las ik, maar als nu de processor het probleem is, zou ik even hier kijken:

Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

[ Voor 33% gewijzigd door Peatsmoke op 18-01-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik hoop dat ze hier gelijk hebben. Lijkt me heel leuk om deze functie te hebben. Ik zou dit ook graag zeker willen weten. Als hij het wel kan dan ben ik de 1tb versie nodig anders kan ik wel met de 512gb versie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04 09:17
Peatsmoke schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:26:
Je was ook geïnteresseerd in een Flip 5, maar die is het niet geworden vanwege de accu las ik, maar als nu de processor het probleem is, zou ik even hier kijken:

Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
dank, heb het gelezen en de filmpjes gekeken. Het gaat mij met name om de accuduur. Op zich kwam de S23 plus in aanmerking, maar toen ik een nieuwe telefoon wilde kopen stond de flip 5 op het punt gelanceerd te worden, toen daarna de S23 FE en nu dus de S24. Ik overweeg om hem maar uit de US te importeren...enige nadeel is dat ik hem dan niet kan declareren bij mn werkgever 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben overstag gegaan en heb de S24 Ultra 1TB besteld. Met alle kortingen en Samsung Rewards punten kwam ik op €1070 uit. Dan nog mijn S23 Ultra 512GB verkopen en dan leg ik waarschijnlijk iets van €300 bij.

Mijn reden is eigenlijk meer geheugen dan ik nu heb en het vlakke scherm plus wat andere dingen. Het is niet eens de AI wat ik vooral een gimmick vind zoals het nu is. Ik hoop ook dat 5x zoom camera betere beelden levert dan de 10x zoom van de S23 Ultra. Die 10x zoom is leuk maar werkt alleen goed als je de telefoon op een statief zet. Over een week zal ik het merken. Ik ben erg benieuwd. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:12
Interessante vergelijking op Reddit van de US range (Alles Snap Dragon) en EU range (Snapdragon in de Ultra, Exynos in de andere 2) op de Samsung pagina aangaande batterij duur.
Samsung lijkt de Exynos als efficiënter te promoten.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pilztngjr9dc1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dennism schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:35:
Interessante vergelijking op Reddit van de US range (Alles Snap Dragon) en EU range (Snapdragon in de Ultra, Exynos in de andere 2) op de Samsung pagina aangaande batterij duur.

[Afbeelding]
Het heeft er misschien mee te maken dat de Exynos 2400 een deca-core processor is met cores (4x Cortex-A520 1.95GHz) die een lagere kloksnelheid hebben die worden gebruikt voor video en audio?

Exynos 2400 vs Snapdragon 8 Gen 3: What’s different?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:12
sjaool schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:48:
[...]

Het heeft er misschien mee te maken dat de Exynos 2400 een deca-core processor is met cores (4x Cortex-A520 1.95GHz) die een lagere kloksnelheid hebben die worden gebruikt voor video en audio?

Exynos 2400 vs Snapdragon 8 Gen 3: What’s different?
Dat zou zeker kunnen, maar ook bijvoorbeeld Video was altijd iets waarbij de Exynos Sku's het moesten afleggen tegen de directe Qualcomm tegenhangers in efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:28:
Ik ben overstag gegaan en heb de S24 Ultra 1TB besteld. Met alle kortingen en Samsung Rewards punten kwam ik op €1070 uit. Dan nog mijn S23 Ultra 512GB verkopen en dan leg ik waarschijnlijk iets van €300 bij.

Mijn reden is eigenlijk meer geheugen dan ik nu heb en het vlakke scherm plus wat andere dingen. Het is niet eens de AI wat ik vooral een gimmick vind zoals het nu is. Ik hoop ook dat 5x zoom camera betere beelden levert dan de 10x zoom van de S23 Ultra. Die 10x zoom is leuk maar werkt alleen goed als je de telefoon op een statief zet. Over een week zal ik het merken. Ik ben erg benieuwd. :)
Ik ben vandaag 18/01/2024 ook overstag gegaan en heb ik de Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB besteld via Samsung zelf. Ik kan het niet geloven 1TB voor de prijs van een 512GB S24 Ultra. Ik krijg voor mijn S22 Ultra 512GB €401 terug van Samsung + nog eens €100 extra bovenop totaal €501. Ik heb totaal €1.068 betaald voor de nieuwe Galaxy S24 Ultra 1TB als kleur heb ik Titanium Orange gekozen. Ik wilde een nieuwe kleur dan wat ik standaard altijd koos.

De reden van upgrade, ik had geen plannen om mijn S22 Ultra te upgraden. Maar ik wilde geen Exynos meer en een goede Snapdragon chipset. Ik wil Samsung ook belonen voor hun 7 jaar! Ja, 7 jaar updatebeleid dat betekend dat wij tot 2031! voorzien worden van updates tot aan Galaxy S31 generatie :)

Als ik het vol hou dan kijk weer verder voor een S generatie of een Fold.

Ik was heel tevreden over mijn S22 Ultra. Alleen met deze stap hoop ik dat ik iets betere accuduur krijg en een betere chip. Ik hoor hier vaak dat Snapdragon de beste is. Jammer nog steeds maar een 5000mAh en met maar 45W laden, terwijl Chinese merken al gauw 200W en meer doen.

Nu hoop ik dat ik meer generatie kan overslaan. Woensdag komt hij binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 19-01-2024 01:45 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 11:22
Ben wel blij met de Snapdragon keuze voor de Ultra. Ik hoop dat die keuze zo blijft in de volgende versies.
Heb momenteel nog de S22 ultra en ben er nog erg tevreden mee, accuduur is prima maar ben wel jaloers op de accuduur van de S23 Ultra, ben dus ook wel benieuwd naar de accuduur van de S24 ultra.
Verder vind ik het iets te weinig vernieuwend om de meerprijs van de upgrade te verantwoorden, ik ben ook nog meer dan tevreden over de S22 Ultra, wellicht volgend jaar. Ben ook erg benieuwd naar de camera m.b.t de zoom functie nu die van 10x naar 5x is veranderd, ik ben in de loop der tijd echt wel verliefd geworden op de zoom functie, ik zou daarom ook niet zo gauw meer naar een 'normale' S of S+ gaan. Het is echt fijn zo'n goede camera altijd op zak te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:35:

[Afbeelding]
Als die test betrouwbaar is en juist uitgevoerd werd, zou ik dat wel geweldig vinden. Dan zijn we mt de S24 serie verlost van dat gezanik en gezeur.
Om de Samsung fora's niet door die eeuwige discussie te laten verzieken en om de verschillen overzichtelijk te houden, is er een speciaal topic voor die discussie Snapdragon vs Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RADS schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:29:
[...]
dank, heb het gelezen en de filmpjes gekeken. Het gaat mij met name om de accuduur. Op zich kwam de S23 plus in aanmerking, maar toen ik een nieuwe telefoon wilde kopen stond de flip 5 op het punt gelanceerd te worden, toen daarna de S23 FE en nu dus de S24. Ik overweeg om hem maar uit de US te importeren...enige nadeel is dat ik hem dan niet kan declareren bij mn werkgever 😔
Het is dus gewoon een zakelijk toestel waarover je al ruim een jaar bezig bent? Mijn zakelijke toestellen gingen op een werkdag op weg naar mijn werk aan en na de vrimibo uit, uitgezonderd bij bereikbaarheidsdiensten. Voor noodgevallen hadden enkele mensen mijn privénummer.
Scheiding werk en privé is voor mij altijd een belangrijk goed geweest,

De toestellen uit de VS missen wel het eea. Zie de post van @kyunikeon daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Garret1410 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:10:
[...]

• Plat scherm
  • AI functies
  • WiFi 7
  • 7 jaar OS updates.
Wat maken jou die 7 jaar os updates uit als je toch elk jaar nieuw wil?
WiFi 7 leuk, maar genoeg apparaten maken daar nu geen gebruik van.
Hoor juist dat camera minder tot hetzelfde is.
De s23 geeft ook oneui6 dus wat is het verschil? Dat van de gen3 over accu etc moet nog blijken hoe groot dat verschil in de praktijk isen tot 2600 nits is gaaf natuurlijk, maar dat ga je toch nooit gebruiken. Snellere drain en kans op inbranden groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33

Flipm0de

geen

Iemand al ergens gezien hoe foto’s zijn van bewegende objecten? Ben wel gecharmeerd van de ultra, maar bewegende objecten (kinderen) was altijd een tegenvaller. De meeste reviewers gaan ook uit van perfect stilstaande objecten in de reviews helaas.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een S23 gehad. Nu een paar maanden in het bezit van de S23 Ultra.
Het formaat ben ik aan gewend, maar toch twijfel ik of de voordelen afwegen tegenover de nadelen. Uiteraard is dit persoonlijk.

De zoom van de S23 Ultra is fantastisch. Echter gebruik ik die af en toe op vakantie.
Opladen is 1x per 1,5 - 2 dagen. Laden kan met 45W. Top!

Toch pak ik af en toe de S23 van mijn vrouw nog. En dan kan ik echt genieten van het formaat en gewicht.

Meer Tweakers die nadenken over een stap van S23 Ultra naar S24?
Uiteraard wacht ik de reviews qua batterijduur met Exynos af.

Ik snap de liefde voor S23 Ultra en S24 Ultra echt. Maar voor mij als persoon dus enige twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Dit zijn toch wel even dingen om even te slikken.

Across the board lijkt de camera van de S24 Ultra problemen te hebben met details en kleurbereik
In close up fotos is dat het beste te zien zoals hier maar eigenlijk komt dit terug in elk scenario.

Door dit soort dingen twijfel ik weer ontzettend over mijn preorder en dan is het zelfs nog onbekend of de shutterlag opgelost/verbeterd is 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aewEMH8sFFFhm6q4OJxGWayvgTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7u5LdWi3vUVKwE6xkuRPvQVX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOJxYTY5I5Vpt3vGCWgbNZbFpzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3lnEuh9PodgOuqJnAlftKXb.jpg?f=fotoalbum_large

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NosferatuX schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:35:

Across the board lijkt de camera van de S24 Ultra problemen te hebben met details en kleurbereik
In close up fotos is dat het beste te zien zoals hier maar eigenlijk komt dit terug in elk scenario.

Door dit soort dingen twijfel ik weer ontzettend over mijn preorder en dan is het zelfs nog onbekend of de shutterlag opgelost/verbeterd is 😅

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De verschillen zijn vooral een software dingetje en dus wel op te lossen. Dit zijn natuurlijk ook de extreme gevallen die ze uitzoeken want de selfie camera van de S24 Ultra doet het dan weer beter bij vloggen. De iPhone 15 Pro doet andere dingen dan weer slechter. Het geluid van de S24 Ultra is in video-opnames ook beter dan dat van de iPhone 15 Pro heb ik al gehoord in een aantal video's.

De hele video waar jouw afbeelding uit komt.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 19-01-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:39:
[...]

De verschillen zijn vooral een software dingetje en dus wel op te lossen. Dit zijn natuurlijk ook de extreme gevallen die ze uitzoeken want de selfie camera van de S24 Ultra doet het dan weer beter bij vloggen. De iPhone 15 Pro doet andere dingen dan weer slechter. Het geluid van de S24 Ultra is in video-opnames ook beter dan dat van de iPhone 15 Pro heb ik al gehoord in een aantal video's.
Selfie portrait fotos en de audio zijn idd beter.
Normale portrait is dan weer een stuk minder.
Ook hier weer geen detail en haast wazig. Veel te soft. Alsof ze de bekende oversharpening vervangen hebben voor oversoftening.

Hopelijk zijn die dingen idd aan te passen mwt software en nog belangrijker, hopelijk doen ze dat ook.
Waarom verprutsen ze dat uberhaupt softwarematig? De hardware is zo goed als hetzelfde als vorig jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2b5H9Qu4I6CG666jC5AGie227Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVPIRDIVObFHjtznbvYTkXbf.jpg?f=fotoalbum_large

Edit

Dat is idd waar mijn screens vandaan komen en dat is zo een beetje de eerlijkste reviewer die er is.
Ik vind de S24U er erg slecht uitkomen.
Hopelijk is veel op te lossen

[ Voor 6% gewijzigd door NosferatuX op 19-01-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 11:50
Heb sinds een paar maanden een S23+ in mijn bezit, erg tevreden mee dus wat dat betreft hoef ik er nog niet vanaf. Van de andere kant zou ik met alle kortingscodes en inruil van een oud toestel dat hier nog ligt te verstoffen voor 685 euro een S24+ (512 GB) kunnen kopen. Via Rebuy zou ik mijn S23+ (256 GB) dan kunnen verkopen voor 599 euro en dan heb ik voor 86 euro een nieuw model telefoon plus een verdubbeling van het opslaggeheugen.

Nu ben ik normaal gesproken helemaal niet iemand die om de haverklap het nieuwste van het nieuwste moet hebben, maar gezien het geringe bedrag wat ik zou moeten bijleggen ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Behalve het gedoe van het omwisselen van de telefoon zie ik verder weinig nadelen, behalve dan het feit dat veel mensen afgeven op de Exynos-chip i.t.t. de Snapdragon uit de S23+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Giel1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:11:
Heb sinds een paar maanden een S23+ in mijn bezit, erg tevreden mee dus wat dat betreft hoef ik er nog niet vanaf. Van de andere kant zou ik met alle kortingscodes en inruil van een oud toestel dat hier nog ligt te verstoffen voor 685 euro een S24+ (512 GB) kunnen kopen. Via Rebuy zou ik mijn S23+ (256 GB) dan kunnen verkopen voor 599 euro en dan heb ik voor 86 euro een nieuw model telefoon plus een verdubbeling van het opslaggeheugen.

Nu ben ik normaal gesproken helemaal niet iemand die om de haverklap het nieuwste van het nieuwste moet hebben, maar gezien het geringe bedrag wat ik zou moeten bijleggen ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Behalve het gedoe van het omwisselen van de telefoon zie ik verder weinig nadelen, behalve dan het feit dat veel mensen afgeven op de Exynos-chip i.t.t. de Snapdragon uit de S23+.
Via Rebuy ooit een iPad willen verkopen die in nieuwstaat verkeerde. Relatief wat oudere maar nieuwstaat.
Ze boden me 180 euro ofzo.
Na opsturen boden ze mij 12 euro want scherm etc was kapot volgens hen en gebruikssporen etc.
Ik kan je nu al zeggen dan je geen 599 euro gaat krijgen van Rebuy voor jouw S23+

Als je nu de 23+ hebt zou ik nog een jaartje volhouden, helemaal wanneer je er helemaal tevreden over bent momenteel

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 19-01-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik zou de reviews even afwachten. Hoewel de eerste benchmarks van de Exynos 2400 er goed uit zien is het nog maar de vraag hoe het echt uitpakt bij intensief gebruik en de batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NosferatuX schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Dat is idd waar mijn screens vandaan komen en dat is zo een beetje de eerlijkste reviewer die er is.
Tja, zoveel reviewers, zoveel meningen; in de hands-on/preview van Mrwhosetheboss begon ie ermee dat 'ie zijn iPhone gaat inruilen voor een Ultra als daily driver. Op Androidauthority posten ze bijvoorbeeld weer "Samsung’s portrait mode has always been a market leader, and it doesn’t look like much has changed here".

Zoals altijd, YMMV maar ik vind het niet altijd even handig om enkel een screenshot hier te posten; we weten de firmware-versie niet (ik neem aan produktie maar dat staat nergens) plus een aantal variabelen worden vaak niet genoemd (op dit moment) omdat het vooral quick&dirty video's zijn die binnen 24H online geslingerd moeten/zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
En de S24 Ultra wordt vergeleken met een Iphone 15 Pro Max, die (op dit moment) zo'n 600 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
dutchnltweaker schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:54:
[...]

Wat maken jou die 7 jaar os updates uit als je toch elk jaar nieuw wil?
WiFi 7 leuk, maar genoeg apparaten maken daar nu geen gebruik van.
Hoor juist dat camera minder tot hetzelfde is.
De s23 geeft ook oneui6 dus wat is het verschil? Dat van de gen3 over accu etc moet nog blijken hoe groot dat verschil in de praktijk isen tot 2600 nits is gaaf natuurlijk, maar dat ga je toch nooit gebruiken. Snellere drain en kans op inbranden groter.
Mij maakt het niet uit en dat schrijf ik ook niet. De reden voor mij is dat elk jaar nieuw koop omdat ik graag het nieuwste wil. Daarna heb ik een opsomming gemaakt van de verbeteringen.

De primaire camera sensor is misschien hetzelfde maar niet wat eruit komt, tenminste niet wat ik gezien heb. Kan zijn dat de lenzen, signaal processing en software anders is. Voorbeelden die ik gezien hebben laten zien dat er minder ruis is, betere stabilisatie, minder lag, minder kunstmatige verscherping etc. De SD8G3 is sneller dus daar kan de beeldverwerking ook op aangepast zijn.

De S23 heeft nu OneUI 6.0 maar ik ga ervan uit dat 6.1 ook wel uitgerold wordt naar de S23. Ik weet alleen dat de S24 met 6.1 hele goede prestaties neerzet en dat 6.1 niet een kleine update is.

Hogere nits is voor mij ook niet belangrijk als dat maar voor een paar minuten is. Ik heb liever langdurig wat lagere nits. Maar minder reflectie zorgt ook voor betere afleesbaarheid in zonlicht.
NosferatuX schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik volg deze youtuber al jaren en heb hem hoog staan. Maar het blijft een momentopname en die portret shot is naar mijn idee een foutje want heb veel betere gezien. Ik zou eerst wat meer reviews afwachten. Zelf test ik gewoon alles zelf en weet ik of het in mijn geval een verbetering is.

[ Voor 29% gewijzigd door Garret1410 op 19-01-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:56:
En de S24 Ultra wordt vergeleken met een Iphone 15 Pro Max, die (op dit moment) zo'n 600 euro duurder is.
Sorry maar wat is dit voor nonsens?
S24 Ultra MSRP $1,299
Iphone 15 PM MSRP $1,199

Probeer je te zeggen dat de iphone het duurdere en betere toestel is en hij niet vergeleken moet worden met de S24U of dat het logisch is dat de Iphone beter presteert?

Dat klopt dus niet zowel qua prijs niet als vergelijking want het flagship model van Samsung concurreert direct met het flagship model van Apple. Al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Zelf test ik gewoon alles zelf en weet ik of het in mijn geval een verbetering is.
Dit sowieso 👍🏼
Maar ik hecht veel waarde aan TT. Hij zal geen ideale omstandigheden gebruiken om dingen beter te laten lijken.
Niet doen alsof studio lighting representatief is voor allerdaags gebruik etc.
Je zal bij hem altijd de dingen zien, die je zelf ook tegen gaat komen.

[ Voor 36% gewijzigd door NosferatuX op 19-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Garret1410 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Hogere nits is voor mij ook niet belangrijk als dat maar voor een paar minuten is. Ik heb liever langdurig wat lagere nits. Maar minder reflectie zorgt ook voor betere afleesbaarheid in zonlicht.
Volgens mij is nits niet alleen handig voor die 3x per jaar dat je in de brandende Sahara-zon een Myspace-kloon met 900 animated GIFs wil kunnen aflezen ;)

Er zijn al televisies die 5000+ nits weten te generen en als je daar dan de reviewers van moet geloven, dat levert dus een goed (kortstondig) beeld / helderheid / contrast op bepaalde momenten. Aangezien Chrome of Instagram standaard niet in HDR10+ wordt weergegeven, kan ik me juist voorstellen dat mensen een hoge nit-count op een device ook willen ervaren op een Netflix of een eigen mooie 4K HDR vakantie-video.

Heug / meug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

Flabergasted

Prepare to die !

[...]

Ach zoveel meningen..
Eerst zelf maar eens een hands-on.

De Iphone 15 is overigens al een tijd uit en de S24 komt net kijken.
Ik verwacht dat er zeker vanuit Samsung nog softwarematige verbeteringen gaan komen de komende tijd.

Hier een ander vergelijk tussen beide modellen : https://www.youtube.com/watch?v=8V5-WktQM6Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Trouwens even een vraagje aan een moderator hier;

- Discussie over snapdragon VS exynos

Dit lijkt niet meer actueel nu Samsung in NL toestellen met beide chips levert.
Lijkt me nu juist plausibel om over te kunnen discussiëren omdat het nu voor de Nederlandse markt een feature is van specifieke modellen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Here we go!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJNq1RTcf5Rf9wC9k8CyG4Nmpr8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2wolUjOnZf2bv81X7kANKF6J.jpg?f=user_large

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 14:52
Yay! Wanneer komt de review ongeveer online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Selfie portrait fotos en de audio zijn idd beter.
Normale portrait is dan weer een stuk minder.
Ook hier weer geen detail en haast wazig. Veel te soft. Alsof ze de bekende oversharpening vervangen hebben voor oversoftening.

Hopelijk zijn die dingen idd aan te passen mwt software en nog belangrijker, hopelijk doen ze dat ook.
Waarom verprutsen ze dat uberhaupt softwarematig? De hardware is zo goed als hetzelfde als vorig jaar

[Afbeelding]

Edit

Ik vond het nogal een flut vergelijking omdat de camera's niet hetzelfde beeld schoten en op verschillende momenten de foto's gemaakt hebben. Dat zijn verschillende omstandigheden en daarmee krijg je dus verschillende resultaten. Als je gaat pixelpeepen, moet je het wel doen onder exact dezelfde omstandigheden.
Verder ben je nogal selectief in het aanhalen van voorbeelden, maar dat maakt het vergelijk er niet beter op.
Pagina: 1 2 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen