KeFFeR1208 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:36:
[...]
Vergeef me deze beginnersvraag, maar vorige week een Model Y Standard besteld en sindsdien een beetje aan het inlezen en rondkijken voor laadpalen. Begrijp ik het goed dat de laatste versie van de Wall Connector dus (nog) niet de laadklep van een Y Standard kan openen?
Hoe werkt dat verder als je je telefoon in je zak hebt? Kun je dan wel gewoon op het klepje van de auto drukken en gaat die open of is het anders altijd een handmatige handeling via het display in de auto?
Dat klopt, geen enkele laadpaal kan de laadklep van een Standard openen omdat (en dit staat nergens) de Standards geen UHF radio hebben om het signaal op te vangen.
Het is een first world problem want je kan idd een duwtje geven aan de laadpoort en dan gaat de laadklep gewoon open. Of je gebruikt de app of je klimt in de auto. Ik heb het zelf opgelost met Home Assistant en een BLE ESP haha
Laden werkt vanzelfsprekend prima.
Ik heb vanuit Tesla begrepen dat er gewerkt wordt aan een software update die middels BLE de laadklep ontgrendeld. Stuur zeker even een mail als je deze feature ook wil, zetten ze er wat meer prio achter haha.
[
Voor 9% gewijzigd door
Richh op 06-10-2026 11:30
]