Globalcitizen schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:58:
[...]
Dit is offtopic, maar nog even een reactie om af te ronden:
- het is toch beter om BTC te krijgen dan RNG
(Mijn cashback van Naga is ondertussen al aanzienlijk in waarde gestegen)
- de beste optie is nu waarschijnlijk de splinternieuwe Visa card van Trade Republic: 1% saveback (in belegging naar keuze), 4% rente op je tegoed, geen FX fees en ze zijn een bank (dus DGS). Welkomstbonus is ook nog mogelijk
Cashback van 1% in BTC dan 3%-5% elders in random tokens of fiat kan geen argument zijn. Als je graag BTC wil sparen (via DCA), kan je die overal (DEX, CEX, Ledger) kopen op een datum naar keuze vanuit een token of fiat naar keuze.
Als je 3% PLU krijgt en die verliest toevallig 25% in die periode van 45 dagen (dat is wel eens gebeurd, maar bijna net zo vaak won PLU 25%, want als PLU constant 25% verliest had die niet na zoveel jaar nog zowat dezelfde waarde als op het begin), dan is 75% van 3% cashback nog altijd meer dan direct 1% in BTC
TLDR: de munt waarin je cashback krijgt maakt niet uit, tenzij deze munt heel snel in waarde verliest (bijv. Hi), je wilt gewoon vooral zoveel mogelijk cashback zodat je er zoveel mogelijk EUR of BTC van kan kopen op een plek en datum naar keuze.
knakworst schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:56:
[...]
Ik heb het gratis plan.
Ik zie nu inderdaad dat ze boven de 1000 euro per maand 0,6 procent in rekening brengen.
Met metal is het onbeperkt gratis. Je moet wel zorgen dat de kaar van de juiste valauta afschrijft.
Nexo berekent trouwens ook geen valutakosten, zelfs in het weekend niet. En curve afhankelijk van het plan, buiten het weekend ook niet.
Revolut heeft 5 Plans (Standard, Plus, Premium, Metal en Ultra), bij Standard (gratis plan):
-
1% fee vanaf €1000 voor de Exchange functie van Revolut (wie gebruikt dat?). Maar ook die eerste €1000 is op basis van de 'Revolute Exchange fee' die hoger is dan de echte midmarket rate zoals Wise die netjes toont.
- Online/Offline betalingen in vreemde valuta: variabele fee valt mee, maar de
minimum fixed fee is wel zo hoog dat het geen zin heeft om deze kaart (eventueel via Apple/Google pay) buiten de EUR zone te gebruiken voor vakantie gebruik, want dat zijn typisch wat kleinere betalingen.
- €200 p/m fx-fee-free ATM opnames,
daarboven 2%. Kom je dus ook niet ver mee op vakantie en duurder dan andere oplossingen.
Al met al niet zo'n interessante voor niet-EUR zaken. Maar gratis = gratis en toch weer mooi meegenomen.
...
Ik vind de Naga Elite nog het interessantst icm met Curve, zodat je elke maand er netjes €2000 overheen kan laten gaan. €12,50 p/m, voor €60 rewards is niet slecht. Dat is 4,8x je inleg.
Bij Plutus vanaf de 19e: €12,99 p/m voor €60 rewards (€1000 cap + 3 perks) is 4,6x je inleg, dus minder.
Maar goed, je moet wel dan met Curve elke maand heel precies betalingen gaan GBITen naar al je crypto kaarten.
[
Voor 40% gewijzigd door
Malarky op 11-01-2024 12:48
]