Naga Pay - Visa card met cashback in BTC

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:31
Ervaringen en discussie m.b.t. Naga Pay card
  • https://pay.naga.com/cashback
  • 0,5% - 3% cashback in bitcoin
  • Gratis LT IBAN
  • Gratis virtuele Visa debit card; fysieke card voor 9,99€
  • GooglePay en ApplePay beschikbaar
  • Topup met een andere card (b.v. N26) vrijwel instantaan en gratis (na 1 of 2 keer moet je deze card verifiëren, b.v. d.m.v. foto in app)
  • Transfer van een bank is ook gratis maar duurt langer (en niet in weekends
  • Geen cashback op transacties via Curve
  • N.B. geen bankvergunning, dus geen Deposito Garantiestelsel! (net als andere cryptocards)

[ Voor 120% gewijzigd door Globalcitizen op 18-07-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Eerste indrukken na registratie:
- klantenservice reageert heel snel (binnen minuten i.p.v. uren of dagen)
- banktransfer (van ABN AMRO) kwam binnen 4 uur aan (op een werkdag) (top-up met creditcard zou ook gratis zijn maar heb ik nog niet uitgeprobeerd
- card kon heel gemakkelijk aan GooglePay toegevoegd worden (zelfs toen er nog geen saldo op stond)

Opening van account bleef langer dan 24 uur hangen, (klaarblijkelijk door blurry ID-foto) maar werd binnen minuten opgelost na bericht baar klantenservice.

[ Voor 10% gewijzigd door Globalcitizen op 23-12-2023 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 20:47
Dus je moet 12,5€ betalen. Dan krijg je 3% in BTC over max 2000€/maand. Dus je dient minimaal eigenlijk 417€ te spenden om breakeven te zijn. Leuke kaart, maar RNG en Plutus hebben betere opties ook vanwege de gekoppelde perks die hier niet bij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
cooLopke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:11:
Dus je moet 12,5€ betalen. Dan krijg je 3% in BTC over max 2000€/maand. Dus je dient minimaal eigenlijk 417€ te spenden om breakeven te zijn. Leuke kaart, maar RNG en Plutus hebben betere opties ook vanwege de gekoppelde perks die hier niet bij zijn.
Renegade kan zeker interessant(er) zijn, maar dat moeten we nog zien.

De kans dat PLU aanzienlijk stijgt is m.i. minimaal, terwijl die bij BTC er zeker is. Door de koersdaling van PLU krijg je in de praktijk zeker geen 3% cashback omgerekend naar euro's/bitcoin (begin van het jaar was de koers nog 8-10 euro, nu 5-6). Als een van de perks van Plutus aan Curve besteed is, mag die niet meegeteld worden als inkomsten (en anders kun je niet offline betalen, wat met Naga wel kan).
Stakes in PLU zijn in 2023 zeker onvoordelig geweest vanwege de koersdaling en daarbovenop moet nog minstens 4% rentederving meegerekend worden. Het is ontnuchterend wat er dan nog aan echte winst overblijft. (In het desbetreffende forum hebben enkele eerlijke tweakers al toegegeven op verlies te staan of met moeite 1% winst te hebben behaald.)

Naga heeft ook een plan voor 5 euro en een gratis plan, en er is een welkomstbonus. Als redelijk voorspelbare cashback card vind ik het voorlopig een leuke aanvulling om uit te proberen, m.n. door BTC-cashback die in waarde kan stijgen (en werkende GooglePay). Toegegeven, het is geen vetpot, eerder "saai" (maar dat is in financiële zaken niet altijd verkeerd:) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

Zodra plutus irrelevant geworden is kan het interessant zijn. Ga er echter geen crypto aankopen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebGum4RlrKYesxgsZX9DW8ppG-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwYYVt6eY3wDyDc0CSyQYbSc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Globalcitizen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:27:
[...]

Renegade kan zeker interessant(er) zijn, maar dat moeten we nog zien.

De kans dat PLU aanzienlijk stijgt is m.i. minimaal, terwijl die bij BTC er zeker is. Door de koersdaling van PLU krijg je in de praktijk zeker geen 3% cashback omgerekend naar euro's/bitcoin (begin van het jaar was de koers nog 8-10 euro, nu 5-6). Als een van de perks van Plutus aan Curve besteed is, mag die niet meegeteld worden als inkomsten (en anders kun je niet offline betalen, wat met Naga wel kan).
Stakes in PLU zijn in 2023 zeker onvoordelig geweest vanwege de koersdaling en daarbovenop moet nog minstens 4% rentederving meegerekend worden. Het is ontnuchterend wat er dan nog aan echte winst overblijft. (In het desbetreffende forum hebben enkele eerlijke tweakers al toegegeven op verlies te staan of met moeite 1% winst te hebben behaald.)

Naga heeft ook een plan voor 5 euro en een gratis plan, en er is een welkomstbonus. Als redelijk voorspelbare cashback card vind ik het voorlopig een leuke aanvulling om uit te proberen, m.n. door BTC-cashback die in waarde kan stijgen (en werkende GooglePay). Toegegeven, het is geen vetpot, eerder "saai" (maar dat is in financiële zaken niet altijd verkeerd:) ).
Overigens reken je jezelf wel arm met curve.

Behalve een kostenpost van 120 euro per jaar, krijg je 1 procent cashback bij 6 retailers, en heb je geen foreign transaction fee van 2 procent. Gemiddeld 1 vakantie buiten de EU, en de 1 procent cashback, haal ik er zeker weer 200 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
knakworst schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:49:
[...]

Overigens reken je jezelf wel arm met curve.

Behalve een kostenpost van 120 euro per jaar, krijg je 1 procent cashback bij 6 retailers, en heb je geen foreign transaction fee van 2 procent. Gemiddeld 1 vakantie buiten de EU, en de 1 procent cashback, haal ik er zeker weer 200 euro uit.
Offtopic:
Dankjewel voor je reactie.
Natuurlijk kan Curve aantrekkelijk zijn voor sommigen; als je Curve als perk neemt om andere redenen dan alleen Plutus, "telt" het uiteraard.
Overigens krijg je voor de Plutus perk Curve Black i.p.v. Curve Metal.
Als ik het goed lees op https://curve.com/en/plans#, krijg je dan "fair FX fees" tot £2000 p.m. en 1% bij 3 retailers.

Voor mijzelf:
Markup-vrije FX heb ik al gratis bij N26 en Openbank, onbeperkt. 0,5% cashback bij alle supermarkten heb ik nu gratis bij Vivid.
Reken ik echt correct dat je meer dan 1000euro per maand bij die 3 retailers moet uitgeven voordat Curve profitable is met alleen cashback...? Dat vind ik voor mij totaal niet aantrekkelijk; dan zijn b.v. ook de betaalde plans van Naga voordeliger (zie post van @cooLopke hierboven).
(Persoonlijk is mijn belangrijkste bezwaar tegen Curve overigens data privacy.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Globalcitizen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:57:
[...]

Voor mijzelf:
Markup-vrije FX heb ik al gratis bij N26 en Openbank, onbeperkt.
Ik heb dat ook bij Revolut. Maar dan pak ik niet de 5 procent cashback van plutus. Dus dan toch maar plutus zolang die ponzi doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Waarom zou iemand een account afsluiten en proberen te betalen via naga? Ik zie 3% cashback bij een abbo van 12,50/mnd. Dat is dus vanaf een eurootje of 450 per maand uitgeven break even en stel dat je 1000 euro uitgeeft in een maand dan heb heb je maar liefst 18 euro winst die je in BTC krijgt.

Schiet je daar genoeg mee op voor weer een nieuwe kaart, afwachten wat ze met je euro's doen, geen banklicentie, geen deposito garantie stelsel etc? Ik ga er in ieder geval geen account voor maken maar ben benieuwd naar de redenen waarom iemand anders dat wel zou doen. Komt mss ook omdat ik meeste maanden niet meer dan 500 euro totaal uitgeef op MN pinpas dus ga hier nooit geld aan overhouden. En BTC kopen kan ik ook wel zonder cash back.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Fr33z schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:57:
Waarom zou iemand een account afsluiten en proberen te betalen via naga? Ik zie 3% cashback bij een abbo van 12,50/mnd. Dat is dus vanaf een eurootje of 450 per maand uitgeven break even en stel dat je 1000 euro uitgeeft in een maand dan heb heb je maar liefst 18 euro winst die je in BTC krijgt.

Schiet je daar genoeg mee op voor weer een nieuwe kaart, afwachten wat ze met je euro's doen, geen banklicentie, geen deposito garantie stelsel etc? Ik ga er in ieder geval geen account voor maken maar ben benieuwd naar de redenen waarom iemand anders dat wel zou doen. Komt mss ook omdat ik meeste maanden niet meer dan 500 euro totaal uitgeef op MN pinpas dus ga hier nooit geld aan overhouden. En BTC kopen kan ik ook wel zonder cash back.
Korte antwoord: nee, het is eigenlijk niet de moeite waard:)

Maar als er eerlijk gerekend wordt, geldt dat eigenlijk ook voor al die andere cryptokaarten, die hogere percentages laten zien, maar in de praktijk met veel moeite en/of veel risico uiteindelijk ook maar weinig winst opleveren.
En precies wat je schrijft: als je geen duizenden euro's per maand op je kaart uitgeeft, verdien je er met die andere kaarten weinig of niets op (en ben jij degene die de rewards voor de early adoptor big spenders financiert).

In de sfeer van gratis geld en wie het kleine niet eert, etc: in het eerste jaar kun je gratis en met betrekkelijk weinig risico 10+12=22 euro aan BTC krijgen (als je 200€ p.m. uitgeeft). Met een kans dat dit in waarde stijgt.
N.B. elders heb je normaal (significante) transactiekosten als je BTC koopt en verkoopt.

Als je niet aan kortingsacties, cashbacksites, cryptofaucets, etc. meedoet, moet je dit waarschijnlijk ook niet doen.
Als je het leuk vindt om met je normale uitgaven gratis bitcoin te krijgen, is dit een aanvullende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:49
Fr33z schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:57:
aangepast, je hebt eigenlijk gelijk :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kol Nedra op 23-12-2023 15:57 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alptraum
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-04-2024
Klinkt interessant. Hier vind je een uitgebreider overzicht van de kosten en features: https://pay.naga.com/compare-plans

Ook lijken er niet echt gekke verborgen kosten bij te zitten, je krijgt bijvoorbeeld een gratis nieuwe kaart als de jouwe vervalt en SEPA betalingen zijn gratis: https://files.naga.com/na...nd_conditions_eur_1.7.pdf

Let op dat bij de jaarabonnementen de korting al is verwerkt t.o.v. de maandabonnementen.

Op zich loont zich elite al vergeleken met premium als je minstens 500 euro per maand uitgeeft. Dan komen er alleen nog onbekende kosten bij voor BTC transacties, of 2.49% (= max €1.50 per maand voor 60 euro aan BTC) om ze in euro's om te zetten en deze gratis naar je eigen bankrekening te sturen. Onder de streep kan je dan maximaal €46 per maand verdienen bij €2000 aan uitgaven. In de praktijk zal dit €16 zijn bij bijvoorbeeld €1000 aan maandelijkse uitgaven.

De vraag is dan alleen of Naga zich aan alle beloftes houdt en niet tussentijds de spelregels in jouw nadeel verandert.

Al met al vind ik €16 op €1000 uitgaven (1.6% netto cashback) zeker geen slechte deal. Bij de andere cashback-aanbieders is het netto cashback vaak lager of moet je een bepaald bedrag staken, of wordt je cashback in een andere coin uitbetaald die vervolgens aan waarde verliest. Sinds Binance de Binance Card niet meer aanbiedt zou dit nu wel eens een van de meest lucratieve kaarten op de markt kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Bank transfer opgegeven in Kerstweekend werd pas uitgevoerd daarna (niet echt verrassend). Topup met card (N26) is heel snel en gratis.
Dus even wennen na W1tty: juist wel topup I.p.v. banktransfer gebruiken:)

Bitcoin cashback is onmiddellijk na een betaling zichtbaar (maar nog niet meteen in bitcoin account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 02:50

Malarky

Wils voor wat ieder

knakworst schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:34:
[...]

Ik heb dat ook bij Revolut. Maar dan pak ik niet de 5 procent cashback van plutus. Dus dan toch maar plutus zolang die ponzi doorgaat.
Dan heb jij Revolut Ultra (€50 pm) toch? Zelfs Revolut Premium heeft nog belachelijke hoge FX fees. Dat doet bunq beter

Maar RNG heeft helemaal geen FX fees en geen limieten ook, dat is de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Malarky schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:12:
[...]

Dan heb jij Revolut Ultra (€50 pm) toch? Zelfs Revolut Premium heeft nog belachelijke hoge FX fees. Dat doet bunq beter

Maar RNG heeft helemaal geen FX fees en geen limieten ook, dat is de beste optie.
Dit is offtopic, maar nog even een reactie om af te ronden:
- het is toch beter om BTC te krijgen dan RNG
(Mijn cashback van Naga is ondertussen al aanzienlijk in waarde gestegen)
- de beste optie is nu waarschijnlijk de splinternieuwe Visa card van Trade Republic: 1% saveback (in belegging naar keuze), 4% rente op je tegoed, geen FX fees en ze zijn een bank (dus DGS). Welkomstbonus is ook nog mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Malarky schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:12:
[...]

Ik heb het gratis plan.

Ik zie nu inderdaad dat ze boven de 1000 euro per maand 0,6 procent in rekening brengen.

Met metal is het onbeperkt gratis. Je moet wel zorgen dat de kaar van de juiste valauta afschrijft.

Nexo berekent trouwens ook geen valutakosten, zelfs in het weekend niet. En curve afhankelijk van het plan, buiten het weekend ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 11-01-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 02:50

Malarky

Wils voor wat ieder

Globalcitizen schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:58:
[...]

Dit is offtopic, maar nog even een reactie om af te ronden:
- het is toch beter om BTC te krijgen dan RNG
(Mijn cashback van Naga is ondertussen al aanzienlijk in waarde gestegen)
- de beste optie is nu waarschijnlijk de splinternieuwe Visa card van Trade Republic: 1% saveback (in belegging naar keuze), 4% rente op je tegoed, geen FX fees en ze zijn een bank (dus DGS). Welkomstbonus is ook nog mogelijk
Cashback van 1% in BTC dan 3%-5% elders in random tokens of fiat kan geen argument zijn. Als je graag BTC wil sparen (via DCA), kan je die overal (DEX, CEX, Ledger) kopen op een datum naar keuze vanuit een token of fiat naar keuze.

Als je 3% PLU krijgt en die verliest toevallig 25% in die periode van 45 dagen (dat is wel eens gebeurd, maar bijna net zo vaak won PLU 25%, want als PLU constant 25% verliest had die niet na zoveel jaar nog zowat dezelfde waarde als op het begin), dan is 75% van 3% cashback nog altijd meer dan direct 1% in BTC

TLDR: de munt waarin je cashback krijgt maakt niet uit, tenzij deze munt heel snel in waarde verliest (bijv. Hi), je wilt gewoon vooral zoveel mogelijk cashback zodat je er zoveel mogelijk EUR of BTC van kan kopen op een plek en datum naar keuze.
knakworst schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:56:
[...]
Ik heb het gratis plan.

Ik zie nu inderdaad dat ze boven de 1000 euro per maand 0,6 procent in rekening brengen.

Met metal is het onbeperkt gratis. Je moet wel zorgen dat de kaar van de juiste valauta afschrijft.

Nexo berekent trouwens ook geen valutakosten, zelfs in het weekend niet. En curve afhankelijk van het plan, buiten het weekend ook niet.
Revolut heeft 5 Plans (Standard, Plus, Premium, Metal en Ultra), bij Standard (gratis plan):
- 1% fee vanaf €1000 voor de Exchange functie van Revolut (wie gebruikt dat?). Maar ook die eerste €1000 is op basis van de 'Revolute Exchange fee' die hoger is dan de echte midmarket rate zoals Wise die netjes toont.
- Online/Offline betalingen in vreemde valuta: variabele fee valt mee, maar de minimum fixed fee is wel zo hoog dat het geen zin heeft om deze kaart (eventueel via Apple/Google pay) buiten de EUR zone te gebruiken voor vakantie gebruik, want dat zijn typisch wat kleinere betalingen.
- €200 p/m fx-fee-free ATM opnames, daarboven 2%. Kom je dus ook niet ver mee op vakantie en duurder dan andere oplossingen.

Al met al niet zo'n interessante voor niet-EUR zaken. Maar gratis = gratis en toch weer mooi meegenomen.

...
Ik vind de Naga Elite nog het interessantst icm met Curve, zodat je elke maand er netjes €2000 overheen kan laten gaan. €12,50 p/m, voor €60 rewards is niet slecht. Dat is 4,8x je inleg.

Bij Plutus vanaf de 19e: €12,99 p/m voor €60 rewards (€1000 cap + 3 perks) is 4,6x je inleg, dus minder.

Maar goed, je moet wel dan met Curve elke maand heel precies betalingen gaan GBITen naar al je crypto kaarten.

[ Voor 40% gewijzigd door Malarky op 11-01-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01
Ik heb mij geregistreerd met de 10 euro referal bonus. De fysieke kaart aanvragen kost ook 10 euro, maar die is niet echt nodig. Voor de bonus te triggeren moet je 3 transacties doen van 10 euro. 30 euro overmaken via CC ging snel.

Eerste indruk: Ik begreep niet hoe ik de kaart zelf zichtbaar kon maken -> Je moet op dat kleine woordje digital klikken. De CVV was niet beschikbaar. Na helpdesk raadplegen was het binnen 10 minuten geregeld en aan Curve koppelen ging makkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1neF0gPaOuVSW7VqieVm_HPNulI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEzFJr96q0shv74A28PJOP82.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna 3 giftcards gekocht bij amazon om de 10 euro bonus te triggeren. Je ziet dat de 0.5% btc rewards gelijk in pending staat. Afwachten nu wanneer de 10 euro beschikbaar is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3dTSQVVFuwLNyPVgLY8-zyH22Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3nXJQyEm2Ri5NHQO9O9PxwV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb Amazon geactiveerd bij Curve voor 1% rewards. Die krijg je ook als je die giftkaart koopt 0.5%+1% ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8CEnG8uGfNzOWFY94noDn7TxTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ucsgptJvKfeVKODdJtQ8xAb.jpg?f=fotoalbum_large

Naga Pay lijkt erg op de Robinhood app / Trading 212 app. Daar kun je ook fractioned btc / aandelen kopen. Naga pay heeft dan ook nog de 0.5% over uitgaven. Daar heb ik zelf Plutus voor (minimaal 3% rewards). Je zou in de toekomst ook kunnen kijken naar Trade Repluplic. Daar krijg je 4% flexibele rente op EURO en komen ook met een rewards kaart op uitgaven. Al deze apps hebben een referral programma.

Overzichtje: Waarbij 1.5% en 3% rewards bij een abo ook wel netjes zijn. (heb toch liever Plutus)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1xZj09a2bLtj3KKIrk8-kvVTYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnT8hU0n3ckexve3B4syl48v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door enermax op 13-01-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
NagaPay werkt goed; langzaam maar zeker verzamel je wat Bitcoin via cashback. Topup is snel en gratis..
Een interessante en betrouwbaardere (gedeeltelijke) vervanging voor Plutus.

[ Voor 20% gewijzigd door Globalcitizen op 04-03-2024 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enermax
Had idd geen ref bonus gekregen. Net geprobeerd met BTC te betalen door 1 euro Amazon gift card te kopen. Hij pakt BTC niet, terwijl die prio 1 heeft. Misschien moet de BTC waarde hoger zijn dan 1 euro. Ik ga Naga gebruiken om plutus abo te betalen omdat ik bij plutus daar geen 4% op krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCc41qeg-sI_9MXLlshiIZkV1G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTZDswG5zC2GuFeqZRHtqngT.jpg?f=fotoalbum_large

Na 1 euro betaling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6an9XXWEOtYLRcQLuYmeB7PSpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LFXHeOigDc8Yvgk3rcqIllM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door enermax op 05-02-2024 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
kan je de btc die je als cashback krijgt ook versturen naar andere wallets?
voor €5 per maand lijkt 1.5% minder dan bij PLU, maar uiteindelijk is dat meer als bij PLU de 3% omdat BTC up only gaat en bij PLU weet je dat niet...

ik zit erover te denken om Naga Pay te nemen.
PLU wordt duurder, schaal liever daar 1 niveau af en neem bijv Naga Pay....

tja en Renegade duurt ook jaren voordat die abbo zonder NFT komt....

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 05-02-2024 10:05 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Kol Nedra schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
kan je de btc die je als cashback krijgt ook versturen naar andere wallets?
voor €5 per maand lijkt 1.5% minder dan bij PLU, maar uiteindelijk is dat meer als bij PLU de 3% omdat BTC up only gaat en bij PLU weet je dat niet...

ik zit erover te denken om Naga Pay te nemen.
PLU wordt duurder, schaal liever daar 1 niveau af en neem bijv Naga Pay....

Ik heb dezelfde gedachten als je beschrijft: uiteindelijk is in de praktijk cashback vrijwel nooit veel meer dan ~1% (behalve in opstartfase, als een startup ten koste van verlies klanten wil aantrekken).

Overboeken heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik zie in de app dat je cashback intern kunt overboeken naar je NAGA BTC-wallet. Van daaruit is er de mogelijkheid tot overboeken naar een adres (zie screenshot).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-m_ROMLvIKekkE6doTqJUXCCTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nt2Nd1KjMo4PgL4WtRSAJI9l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Knip, inderdaad offtopic

[ Voor 102% gewijzigd door Taro op 05-02-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Knip, offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 05-02-2024 18:45 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik ga vanavond ff naar reviews kijken maar ik denk dat ik deze ga aanvragen met premium abbo. dan schaal ik -€10 af bij Plutus.

Dus dan ga ik €5 op vooruit die ik minder betaal per maand. maar zo dek ik wel het maandelijkse kosten voor cashback

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
indruk 1e week in gebruik:
top! direct de cashback ook zichtbaar. ook de interface in de app is fijn.
ook al krijg ik nu 1,5% cashback, als ik deze BTC op $100k verkoop is het eigenlijk nu ook gewoon 3% cashback :D

minder reward dan bij PLU, maar wel meer zekerheid!

hopelijk gaat PLU nog terug zodat je die PLU via hun eigen DEX kan verkopen voor euro's

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
In de basis krijg je voor 12,50 per maand max 30 euro aan bitcoin als je de volle 2000 euro spendeert.

Reviews online zijn zeer wisselend over deze club en geblokkeerde rekeningen komen veelvuldig voor. Vooralsnog zijn al de rebate kaarten niet bijzonder lucratief het enige grote voordeel van deze is geen shitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:55:
In de basis krijg je voor 12,50 per maand max 30 euro aan bitcoin als je de volle 2000 euro spendeert.

Reviews online zijn zeer wisselend over deze club en geblokkeerde rekeningen komen veelvuldig voor. Vooralsnog zijn al de rebate kaarten niet bijzonder lucratief het enige grote voordeel van deze is geen shitcoin.
3% van 2000=60 euro
(Of men kan kiezen voor 30 euro BTC-cashback voor 5 euro)

Heb je voor ons links van (enigszins betrouwbare) reviews en blokkeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
goed punt 🙈 blijkbaar dit soort dingen niet later op de avond uitrekenen. Weet niet je trustpilot als betrouwbaar beschouwd?

https://www.trustpilot.com/review/nagapay.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:46:
goed punt 🙈 blijkbaar dit soort dingen niet later op de avond uitrekenen. Weet niet je trustpilot als betrouwbaar beschouwd?

https://www.trustpilot.com/review/nagapay.com
Dankjewel, altijd goed om verschillende informatiebronnen in de gaten te houden. Ik vind de reviews eigenlijk erg meevallen, zeker als je in aanmerking neemt dat op Trustpilot normaliter meer negatieve dan positieve reviews staan (klagers schrijven immers eerder dan mensen die tevreden zijn).
In het afgelopen jaar zie ik zo snel 3 meldingen van geblokkeerde rekeningen, die op een na melden dat ze het geld teruggekregen hebben. De slechtste (1 star) review schrijft zelfs "Nagapay close my account and return my funds all simply.

Thank you for answering me and finding a solution for my case".

Overigens zou je nooit veel geld moeten zetten bij een instelling zonder Depositogarantiestelsel; dus die (paar) meldingen over geblokkeerde duizenden euro's lijken wat verdacht of anders op zijn minst onverstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ook eens een accountje aangemaakt gister, sowieso om Plutus ermee te gaan betalen, maar ook als extraatje: BTC is wel 'fijner' dan weer token nummer 3234343. Checks en co ging soepel, moet nog wachten op goedkeuring. App ziet er goed uit, info per mails enzo ook. Helaas geen actieve community op Reddit.

Maar goed, ga het eens proberen, kan mooi gratuit met 200 euro spend: altijd mooi dat er een gratis tier is om even te wennen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
Er is een Engelstalig Telegramkanaal opgericht, maar dat is nog heel klein (5 leden).

We zullen hier op Tweakers het voortouw moeten nemen;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:09
Anderhalve week geleden een account geopend als aanvulling op Plutus. Aanvragen ging makkelijk, alles geüpload wat nodig was voor verificatie en daags erna goedgekeurd. Elite plan genomen, wel een beetje onduidelijk of je nu op een yearly of monthly plan zit. Uiteindelijk via de redelijk snelle support vernomen dat dat yearly was dus dat gaat goed.

Vervolgens een andere credit card gebruikt om een kleine top-up te doen als test. Stond er bijna instant op en is gratis dus dat is ook mooi. Doet me denken aan de oude crypto.com-tijden, die stapte daar op een gegeven moment helaas vanaf.

De volgende top-up met dezelfde credit card lukte niet meer, kreeg steeds een foutmelding. Schijnt dus dat je via het menu de laatste gebruikte credit card moet verifiëren dmv een foto van de kaart. Omslachtig maar prima. Vervolgens geprobeerd of het zou lukken om een top-up te doen met de Plutus card maar dat ging niet.

Bankoverschrijvingen zijn ook redelijk snel binnen, als je het vroeg op de dag doet dezelfde dag en anders daags erna.

Sinds eergister is mijn account restricted oftewel ik kan er niet meer mee betalen. Ik moet eerst de virtuele debit card van Plutus verifiëren omdat ik daar dus een top-up mee heb geprobeerd. Heel irritant, je moet een statement van Plutus opsturen waar je kaartnummer (wat er bij Plutus dus niet op staat) en naam op staan + een screenshot van de virtuele kaart. Zojuist alles ingediend en hopen dat het snel wordt goedgekeurd.

Ik wilde eigenlijk voor het eind van de maand d.m.v. Curve GBIT de €2.000,- spending cap nog volmaken maar dat kan nu dus helaas niet. Al me al in anderhalve week voor zo'n €45,- aan cashbacks in BTC, vele malen beter dan die shitcoin van Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn account is nog steeds niet vrijgegeven, dus support benaderd. Net toen ik mijn vraag had getikt afgeleid door werk maar goed mijn documentencheck ligt bovenop de stapel aldus de vriendelijke dame :)

-update- En mijn account is actief :)

Krijg overigens wel sinds het aanmaken van het account 2 identieke transactieoverzichten (voor gisteren en voor de maand want we zitten alweer in maart) van Naga Markets Europe Ltd, niet Naga Pay mailadres waar ik statusupdates van krijg, met als vermelding "Adding initial funds for NAGA". Dat heeft iedereen gehad, een soort auto-reply voor dat er "iets" gaande is? Vond het wat gek zoiets in een transactie-overzicht te zien, dat associeer ik meer met trades doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 01-03-2024 13:33 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
2Dutch schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:35:
Mijn account is nog steeds niet vrijgegeven, dus support benaderd. Net toen ik mijn vraag had getikt afgeleid door werk maar goed mijn documentencheck ligt bovenop de stapel aldus de vriendelijke dame :)

Krijg overigens wel sinds het aanmaken van het account 2 identieke transactieoverzichten (voor gisteren en voor de maand want we zitten alweer in maart) van Naga Markets Europe Ltd, niet Naga Pay mailadres waar ik statusupdates van krijg, met als vermelding "Adding initial funds for NAGA". Dat heeft iedereen gehad, een soort auto-reply voor dat er "iets" gaande is? Vond het wat gek zoiets in een transactie-overzicht te zien, dat associeer ik meer met trades doen :P
Het is waarschijnlijk niet erg nuttig wat ik hierover te melden heb, maar voor het geval dat: ik herken zulke transactieoverzichten en dat market-emailadres niet. Maar ik weet ook niet wat je met transactieoverzichten bedoelt; ik krijg een popup-message maar geen email als ik een transactie doe (kan aan mijn app setting liggen). Ik heb totnutoe ook alleen BTC verzameld, maar niet omgezet of uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ze doelt op dit soort overzichten, ik heb het vermoeden dat ze met de top-ups te maken hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTaZBQnvBMd4_UGhRsjSxVSAVXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTZeZkBl3KvB7kgt6Wl9gbnN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:41:
hij doelt op dit soort overzichten, ik heb het vermoeden dat ze met de top-ups te maken hebben.

[Afbeelding]
Ze :+ (begrijp de aanname wel hoor ;) )
Ja deze kreeg ik inderdaad, maar heb nog geen top up gedaan. Maar krijg jij deze ook per x tijd ook al trade je niks? Vooral dat ik nergens kan vinden hoe het uit kan is wat gek, daarom vermoed ik dat het een soort verplichte informatie is voor een financiële instelling om te verstrekken o.i.d.

Digitale kaart only gekozen zonet en meteen in Apple Pay gekieperd. Take that Plutus :+ Eens even mee spelen de komende tijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 01-03-2024 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Mea culpa @2Dutch (gewoon überhaupt niet over nagedacht). Ja 4x zelfs vannacht. Vorige maand kreeg ik hem ook al. Je kan ze via support laten uitschakelen.

[ Voor 19% gewijzigd door TWFpa2Vs op 01-03-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:19
Kol Nedra schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
(...)
Maar een NFT zonder abo is toch óók leuk? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
even opletten als je een top up doet met je creditcard, als je naam niet helemaal overeenkomt is kaart tijdelijk geblokkeerd totdat je de topup kaart hebt gevalideerd.

Duurde hier minder dan vier uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb ze niet meer gezien. Kreeg vandaag de test-euro's die ik had laten overwaaien binnen, maar zag een "bevroren" indicatie voor mijn pas, kon niet bij de details om de kaartdata alvast over te tikken.

Maar een chat gestart en "the technical department" gaat mijn account checken :P Dus weer wachten. Beetje rommelige eerste ervaring(en), jammer ook dat ze geen instant payments hebben, maar voor het af en toe gebruik is dat niet een enorme dealbreaker. Wel reageert de support lekker snel, zeker een dikke plus zo'n livechat die ook echt vlot werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 04-03-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Top-up met credit/debit card is instantaan, maar na 1 (of 2, in mijn geval) keer moet je deze card authentificeren (er verschijnt dan een waarschuwingsbolletje in je app, in Profile - Payment Methods, waar je dat kunt doen, b.v. met foto van je card); dat heb ik nog niet gedaan, omdat banktransfer meestal voor mij snel genoeg is (een paar uur op werkdagen).

Ik was blij verrast dat ook topup met card kosteloos is! (Dat is bij andere kaarten niet of voor een heel beperkt bedrag).

[ Voor 3% gewijzigd door Globalcitizen op 04-03-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

Werken de Naga cashbacks als ik de kaart achter Curve hang? Ik zie 1x staan:
Let op: het is niet zeker dat je de referralbonus krijgt als je alleen Curve-betalingen doet.
@Globalcitizen weet je al of dit wel/niet werkt?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ypho schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:38:
Werken de Naga cashbacks als ik de kaart achter Curve hang? Ik zie 1x staan:

[...]

@Globalcitizen weet je al of dit wel/niet werkt?
bij mij werkte het wel (de referral bonus)
en de cashback krijg je direct te zien en ik betaal via Curve

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Kol Nedra schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:52:
[...]

bij mij werkte het wel (de referral bonus)
en de cashback krijg je direct te zien en ik betaal via Curve
Dankjewel!
1 persoon had eerder 1 keer gesuggereerd dat hij geen referralbonus has gekregen, omdat hij Curve gebruikt had, maar dat blijkt dus niet correct.
(Ik heb mijn tekst gecorrigeerd.)

[ Voor 4% gewijzigd door Globalcitizen op 04-03-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Globalcitizen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:30:
Top-up met credit/debit card is instantaan, maar na 1 (of 2, in mijn geval) keer moet je deze card authentificeren (er verschijnt dan een waarschuwingsbolletje in je app, in Profile - Payment Methods, waar je dat kunt doen, b.v. met foto van je card); dat heb ik nog niet gedaan, omdat banktransfer meestal voor mij snel genoeg is (een paar uur op werkdagen).

Ik was blij verrast dat ook topup met card kosteloos is! (Dat is bij andere kaarten niet of voor een heel beperkt bedrag).
Zowel Curve als Plutus was een "nope" bij mij, maar ik kreeg ook (helaas loop ik daar soms tegenaan) een melding dat mijn naam te lang was :+ Dus heb voornamen moeten schrappen dus dat kan ook nog roet in het eten hebben gegooid. Bij een 2e poging zonet kreeg ik een errorcode voor mijn neus (hele string cijfers en letters). Pff :P

Bunq > Naga ging prima met slechts 1 voornaam, en dat is wat mij betreft ook prima, uiteindelijk komt het toch origineel allemaal van een normale IBAN af bij doorsluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konnievz
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-04-2024
Als je bitcoin stort en dan gaat betalen met je visakaart, wat zijn dan de kosten? Krijg je een eerlijke wisselkoers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik zou persoonlijk nooit betalen met bitcoin, kans dat het in je voordeel werkt is nihil

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
Nu ook fysiek, kan bij de verzameling 👌
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMU62uvNDoqwPL9acpXTroZU0Go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbDheCqq2rF2gmyYZw7jIk4I.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
bizar hoe snel die binnen was he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:43:
bizar hoe snel die binnen was he!
ja binnen 1 week, ik had hem nog niet verwacht.
Dat is heel wat anders dan bij Plutus, dat ging eerst fout etc en toen nog 1x fout....totaal 10 maanden geduurd omdat het toen uitverkocht was en op een nieuwe lichting moest wachten 7(8)7 :7

[ Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 05-03-2024 20:49 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Naga ziet er onbetrouwbaar uit. Net zo onbetrouwbaar als hun verificatie afdeling. Er werd om verificatie gevraagd van mijn adres. Stuur ik netjes een afschrift van mijn wereldwijd bekende bank met mijn huisadres. Staat er dat die niet geaccepteerd werd. Dus ik heb ze maar gemaild dat ze in de stront kunnen zakken. Want die voldeed aan de voorwaarden minder dan 3 maanden oud en geen online bank. Alle 4 de hoeken zichtbaar, volledige banknaam en mijn volledige naam en adres staan erop.
Dan nog met droge ogen beweren dat die afschrift niet voldoet voorspelt niks goeds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEJQ9xKqAD4KJuMA7Y0XaV94ZPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AgFQevXd3TxkxGmmLSJvlHj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MTT op 06-03-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
MTT schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:59:
Naga ziet er onbetrouwbaar uit. Net zo onbetrouwbaar als hun verificatie afdeling. Er werd om verificatie gevraagd van mijn adres. Stuur ik netjes een afschrift van mijn wereldwijd bekende bank met mijn huisadres. Staat er dat die niet geaccepteerd werd. Dus ik heb ze maar gemaild dat ze in de stront kunnen zakken. Want die voldeed aan de voorwaarden minder dan 3 maanden oud en geen online bank. Alle 4 de hoeken zichtbaar, volledige banknaam en mijn volledige naam en adres staan erop.
Dan nog met droge ogen beweren dat die afschrift niet voldoet voorspelt niks goeds.
[Afbeelding]
helder, wel wat sterke uitspraken, moet zeggen bij mij ging het proces ook niet 100% soepel maar mijn energierekening was direct akkoord. Ik gebruik het nu een aantal weken zonder problemen eigenlijk, cashback wordt netjes toegekend en kan gewoon overgeboekt worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Even een update. Die gasten willen al je transacties zien die je doet op een bankrekening, waar zo totaal geen inzage over behoren te hebben voor een adres check. Wat hebben banktransacties nu te doen met een adrescheck. Het moet niet gekker worden
Straks blokkeren ze je account, en dat komt regelmatig voor bij die gasten, en vragen ze je het hemd van je lijf over zaken die er niet toe doen.
Wees gewaarschuwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2ileA557FON1TuDvEDpdr_6EHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRq5z97XUn5Zmn9fs0KwnldF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door MTT op 06-03-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
MTT schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:09:
Even een update. Die gasten willen al je transacties zien die je doet op een bankrekening, waar zo totaal geen inzage over behoren te hebben voor een adres check. Wat hebben banktransacties nu te doen met een adrescheck. Het moet niet gekker worden[Afbeelding]
Ik heb een PDF uit de online omgeving van mijn energieleverancier aangeleverd, die werd zonder problemen geaccepteerd. Ze mogen daar best weten wat mijn termijnbedrag is.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb idd hetzelfde aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik heb even een papieren bankafschrift laten zien in de videoverificatie; dat was alles. Nooit iets hoeven opsturen; er is nooit gevraagd naar transacties o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb een mobiele telefoon-factuur doorgestuurd. Kan me niet herinneren dat ze netjes tijdens de flow aangaven wat ze dan wilden hebben, maar herinnerde me vanuit andere toko's dat die mobiele facturen vaak geaccepteerd werden en die zit easy onder de knop ;) Na een korte "hey het duurt meer dan 24 uur" reminder is dat onderdeel blijkbaar goedgekomen, tot het bevriezen van de kaart / restricten van account daarna dan. Geen enkele aanwijzing verder wat er aan de hand is natuurlijk, alleen maar "neem contact op": ze reageren vlot, maar ook nikszeggend:

- de afdeling die erover gaat (?) is er naar aan het kijken
als ik om een ETA vraag
- geen tijdsframe te noemen, maar wel "the soonest possible".

Tsja, geef ze nog een paar dagen en als ze dan niet met een fatsoenlijk antwoord komen mogen ze het wat mij betreft meteen opdoeken: hier heb ik niks aan. Lijkt wel alsof ze random op knopjes duwen aan de andere kant ofzo :P Vind het maar een rommelige bende. Gebruik meldingen in de app om je te klanten te attenderen op issues, ik als klant moet daar niet random achter komen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 06-03-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:19
Bedankt voor de waarschuwing; het klinkt allemaal alsof "NoGo Pay" een toepasselijkere naam voor deze toko is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Misschien ben ik makkelijker in deze dingen accepteren maar ik zie weinig verschil in niveau service of kwaliteit dienstverlening met een crypto.com, curve of plutus.

Alleen support reageert een stuk sneller. Ik zet sowieso geen grote hoeveelheden geld erop maar voor 12,50 per maand 60 euro aan bitcoin wil ik wel door wat hoepels springen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ik had mijn energie-factuur verstuurd voor verificatie in de ochtend, het was toen in de middag al geaccepteerd.
support is goed, kreeg zeer snel iemand die me hielp.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Ik krijg geen maandelijkse energierekeningen. Alleen eens per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had niks meer gehoord van Naga, dus maar zelf eens gekeken of ik de kaart kon "unfreezen" en verrek, dat kon :P In Apple Pay gezet om te kijken of dat goed ging: dat deed het.

Heb nu uiteraard nog steeds geen idee wat er aan de hand was. Binnenkort maar even een 2e test-overboeking doen en een betaling proberen. Voel me een beta-tester :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik zit inmiddels op meer dan 50 euro aan bitcoin in een klein maandje, proces gaat soepel ook het vrijgeven. wegboeken naar een andere wallet heb ik nog niet geprobeerd maar fees lijken normaal (0.00012 bitcoin).

Fijn dat je niet 45 dagen of dergelijke hoeft te wachten, na settlement van de betaling is de bitcoin van jou.

Correctie 64,50 nog een kleine 90 euro en we kunnen over winst praten. ik doe nu bijna een maand mee waarvan 3 weken op elite.

[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-03-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TWFpa2Vs schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:24:
Ik zit inmiddels op meer dan 50 euro aan bitcoin in een klein maandje, proces gaat soepel ook het vrijgeven. wegboeken naar een andere wallet heb ik nog niet geprobeerd maar fees lijken normaal (0.00012 bitcoin).

Fijn dat je niet 45 dagen of dergelijke hoeft te wachten, na settlement van de betaling is de bitcoin van jou.
Dat lijkt me zeker wel chill, 45 dagen is toch stiekem wel fors. Aan de andere kant snap ik het normaal lange wachten wel vanwege anti-fraude. Hoe Naga Pay dat dan precies opvangt? In deze tijden zeker niet verkeerd om wat BTC te hebben liggen hier en daar :) Zodra ik een glitchje met Plutus heb opgelost ga ik hun jaarabo via Naga betalen: hopelijk soepeltjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik vind de uitleg van Plutus nogal dubieus, fraude detectie gaat normaliter geautomatiseerd en heb je echt geen 45 dagen voor nodig. Sowieso heeft elke CC maatschappij hier processen voor. Ik denk vooral dat plutus op een aantal punten hun zaken niet op orde heeft. Ook de reden waarom bv apple pay support zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TWFpa2Vs schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:14:
Ik vind de uitleg van Plutus nogal dubieus, fraude detectie gaat normaliter geautomatiseerd en heb je echt geen 45 dagen voor nodig. Sowieso heeft elke CC maatschappij hier processen voor. Ik denk vooral dat plutus op een aantal punten hun zaken niet op orde heeft. Ook de reden waarom bv apple pay support zo lang op zich laat wachten.
Denk dat het ook met retourperiodes van doen heeft? Anders gaan mensen bestellen, cashbacken en dan retour sturen. Zoiets gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
TWFpa2Vs schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:14:
apple pay lag niet aan Plutus verwacht ik want toen Plutus beschikbaar werd voor Apply pay werd dit ook actief voor ByBit en voor Naga.
(volgens mij CRO ook?)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
maar apple pay is nog niet beschikbaar voor Plutus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:09
Plutus doet er alles aan om de verkoopdrempel van PLU zo hoog mogelijk te maken. Geen DEX, hoge kosten om PLU uit te cashen naar een exchange, 45 dagen settlement en vervolgens nog handmatig door alle transacties heen gaan wanneer je wilt uitcashen, in de hoop dat ze nog wat PLU van je terug kunnen nemen. Alle redenen die ze aanvoeren waarom Apple-/Google Pay niet werken zijn onzin, andere aanbieders hebben het al lang en breed voor elkaar. Maar verder allemaal prima, zolang ik meer geld van ze krijg dan dat het me kost ben ik klant.

Via Plutus wel redelijk snel een bewijs ontvangen dat de virtuele kaart op mijn naam staat. Vorige week donderdag ingediend bij Naga en sinds gister is m'n account weer beschikbaar. Direct wat GBIT's gedaan via Curve en mooi weer wat BTC ontvangen.

Met 2k spending cap bij Plutus en 2k bij Naga redden we het om op iedere transactie 3% cashback te krijgen dus dikke prima. Mooi spaarpotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
MTT schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:09:
Even een update. Die gasten willen al je transacties zien die je doet op een bankrekening, waar zo totaal geen inzage over behoren te hebben voor een adres check. Wat hebben banktransacties nu te doen met een adrescheck. Het moet niet gekker worden
Straks blokkeren ze je account, en dat komt regelmatig voor bij die gasten, en vragen ze je het hemd van je lijf over zaken die er niet toe doen.
Wees gewaarschuwd

[Afbeelding]
Geprobeerd een Naga account te openen, maar bij mij blijven ze ook zokken om "proof of residence"

Heb ze mijn O2 rekening gestuurd (mobiele telefoon en thuis internet), en ook mn laatste salaris strook.

Geen van beide werd geaccepteerd en ik krijg alleen maar template emails terug

Dus heb maar een aanvraag gedaan om mn account te laten verwijderen, wat een ellende daar zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
heb je dat contact gehad via chat of via e-mail, ben gewoon nieuwsgierig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
In eerste instantie via chat geprobeerd, maar dat was enkel een bot, en geen echt persoon

Erna via email, en na een aantal mails sturen, en steeds templates terug gestuurd te krijgen... toen was ik er wel klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Snap ik, ik druk in de chat altijd direct op een persoon ipv dat menu. Maar dit KYC proces is idd heel rommelig. Als je daar doorheen bent werkt het prima.

[ Voor 16% gewijzigd door TWFpa2Vs op 14-03-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik zit inmiddels te wachten op mijn fysieke kaart zodat ik mijn abbo kan upgraden. Ik zat na 2 dagen met de digitale kaart al op de max. Jammer dat je alleen het abonnement kan upgraden met een fysieke kaart, want die zal ik nooit gebruiken.

Als proof of residence heb ik een foto gestuurd van de brief van de Belastingdienst dat ik aangifte moet doen, dat was in mijn geval voldoende. In eerste instantie werd mijn KYC ook afgewezen, vermoedelijk omdat ik mijn BSN nummer had afgedekt op de foto, maar nadat ik contact had opgenomen met support werd het goedgekeurd.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb zonder fysieke kaart de upgrade gedaan via support, dat ging prima en daarna gratis de kaart aangevraagd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

TWFpa2Vs schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:37:
Ik heb zonder fysieke kaart de upgrade gedaan via support, dat ging prima en daarna gratis de kaart aangevraagd :)
Ha shit, dan ga ik als de sodemieter support benaderen, en kijken of ik mijn 10 piek terug kan krijgen :P

/edit: Support gaat me helpen het plan om te zetten, en kon meteen een verzoek doen om die 10 euro terug te krijgen. Ben benieuwd

[ Voor 16% gewijzigd door Ypho op 14-03-2024 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Plutus omgezet naar jaarabonnement voor wat extra korting (en naga pay dus als betaalmethode om cashback te krijgen ;) ), en met 1 dag verwerkingstijd voor een overboeking vanaf mijn iban > naga kan ik prima leven. Erg fijn (of het helemaal veilig is is een 2e) dat het zonder extra bevestigingsstappen allemaal werkt bij een betaling.

De pushmessage die naast het afgeschreven bedrag ook je restsaldo meldt: klein iets maar handig. App werkt ook netjes vlot bij (die van Plutus mag ik fijn killen > herstarten als ik net een transactie heb gedaan 8)7 ) en zag de cashback al keurig in transactie erbij staan in de app. Nou, dat nodigt wel uit om hier en daar ook eens met Naga Pay te gaan betalen voor wat kleinigheden :)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 28-03-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Mijn Elite abbo gaat a.s. maandag in. De cashback tot nu toe komt iedere keer netjes aan, al was dit zeer beperkt met het standaard abonnement. Tot zover ben ik tevreden. Mijn fysieke kaart is inmiddels ook binnen (en de kosten ervan heb ik ook netjes terug gekregen omdat die gratis is in het Elite plan). Ervaring met support is tot dusver ook prima te doen (livechat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BH1hN6fGf7bZOc1SjRCam2lLfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ycwZiiwis3r0mlHJ9uDHzTH.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een grapjassen. Ik had aangegeven dat ze zaken vragen die er niet toe doen bij een adresverificatie.
Zeg nu eerlijk, waarvoor moeten ze weten welke transacties ik doe met mijn bankrekening voor een adresverificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
hehe wel duidelijk, ik heb verificatie met een nutsfactuur gedaan stond weinig interessants op :)
ik moet nog +/- 1 maand en dan zit ik op winst tov de kosten die je maakt voor het abonnement.

[ Voor 33% gewijzigd door TWFpa2Vs op 04-04-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MTT schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:26:
[Afbeelding]

Wat een grapjassen. Ik had aangegeven dat ze zaken vragen die er niet toe doen bij een adresverificatie.
Zeg nu eerlijk, waarvoor moeten ze weten welke transacties ik doe met mijn bankrekening voor een adresverificatie.
Dit blijft bij veel banken/fintechs 1 grote vage ellende: ze kunnen (en mogen?) ook niet zomaar aangeven waarom iets wordt geweigerd. Zeer frustrerend :/

Gister Vattenfall betaald met Naga: blijf het raar vinden dat er geen enkele "goedkeuring" op het uitvoeren van de betaling zit. Een handig iets zou een goedkeuring via de app zijn. Bedacht me namelijk: als je kaartdetails een keer in verkeerde handen vallen, kan er iig niet mee betaald worden. Misschien eens als verbetersuggestie doorgeven. Ken geen enkele debit/cc VISA of MC die geen sms/2FA/veiligheidsvraag gebruikt namelijk...

Heb de vorige keer vergeten te checken hoe lang het duurt voordat de pending status van cashback eraf springt, bij deze transactie wel actief monitoren, handig om te weten. De eerste druppel BTC naar wallet in de app gezet zodat ik mijn 91 cent in al zijn glorie kan aanschouwen 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Die is er wel hoor, goedkeuren in de app al een paar keer gehad maar blijkbaar niet bij alles of iedereen nodig. hier is het vaak na een dag of 2-3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

TWFpa2Vs schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:35:
Die is er wel hoor, goedkeuren in de app al een paar keer gehad maar blijkbaar niet bij alles of iedereen nodig. hier is het vaak na een dag of 2-3.
Bijzonder dat er verschil in zit, je zou verwachten alles of niets. Maar thanks voor de info, ben benieuwd of ie dan evt. een volgende keer wel triggert :) Maar goed met 200 euro pm aan limiet zal het voorlopig wel blijven bij Vattenfall en eventueel wat kleinigheden, mogelijk niet alarmerend genoeg voor een check :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik heb nu ook een leuke. Bijna alle transacties over de afgelopen dagen zijn ineens dubbel afgeschreven, staan ook dubbel in het overzicht. Ik gebruik Curve, dus ik spaar een aantal transacties op, doe een top-up van het totaal bedrag voor die transacties en dan GBIT ik ze, dus mijn balance is altijd 0. Nu dus ineens dik negatief. Benieuwd hoe snel support dit weet op te lossen.

Edit: Best snel, moest wel eerst random een topic kiezen in de chatbot omdat er niks passends bij stond. Daarna een support medewerker gekregen die m'n vraag doorgezet heeft. Iets meer dan een uur later waren de dubbele transacties gereversed.

[ Voor 24% gewijzigd door swbr op 05-04-2024 10:57 ]

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

2Dutch schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:10:
[...]

Dit blijft bij veel banken/fintechs 1 grote vage ellende: ze kunnen (en mogen?) ook niet zomaar aangeven waarom iets wordt geweigerd. Zeer frustrerend :/

Gister Vattenfall betaald met Naga: blijf het raar vinden dat er geen enkele "goedkeuring" op het uitvoeren van de betaling zit. Een handig iets zou een goedkeuring via de app zijn. Bedacht me namelijk: als je kaartdetails een keer in verkeerde handen vallen, kan er iig niet mee betaald worden. Misschien eens als verbetersuggestie doorgeven. Ken geen enkele debit/cc VISA of MC die geen sms/2FA/veiligheidsvraag gebruikt namelijk...

Heb de vorige keer vergeten te checken hoe lang het duurt voordat de pending status van cashback eraf springt, bij deze transactie wel actief monitoren, handig om te weten. De eerste druppel BTC naar wallet in de app gezet zodat ik mijn 91 cent in al zijn glorie kan aanschouwen 8) :+
Ik denk dat als een bedrijf klanten werft in een bepaald land ze aan de wetgeving van dat land moeten voldoen. Het zijn een stel cowboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik heb het probleem dat wanneer ik online iets bestel, en mijn Naga kaart gebruik, ik op mijn telefoon een notificatie krijg om de betaling te accorderen. Maar als ik daarop klik en in de app zit, ik dit nergens kan doen. Ik had dit vrijdag met een Bol.com bestelling, en net eentje van Thuisbezorgd. Meer mensen met dit probleem, of is dit een bekend probleem?

Uiteindelijk via Curve gedaan, maar ik krijg sinds vrijdag geen 3% voor mijn betalingen van Curve. Dit ligt bij support, dus zal goed komen, maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ypho schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:24:
Ik heb het probleem dat wanneer ik online iets bestel, en mijn Naga kaart gebruik, ik op mijn telefoon een notificatie krijg om de betaling te accorderen. Maar als ik daarop klik en in de app zit, ik dit nergens kan doen. Ik had dit vrijdag met een Bol.com bestelling, en net eentje van Thuisbezorgd. Meer mensen met dit probleem, of is dit een bekend probleem?

Uiteindelijk via Curve gedaan, maar ik krijg sinds vrijdag geen 3% voor mijn betalingen van Curve. Dit ligt bij support, dus zal goed komen, maar wel vervelend.
is een bug, vanuit de notificatie naar de app gaan niet naar de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

TWFpa2Vs schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:33:
[...]

is een bug, vanuit de notificatie naar de app gaan niet naar de app zelf.
Dat werkt dus ook niet. Vrijdag opende ik eerst de app, zonder succes. Daarna nog een keer en toen via de notificatie, ook niet. En zojuist ook via de notificatie, weer niks. Ik zit op iOS, wellicht dat dit de reden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Heb ik ook maar hier werkt het wel gewoon, zolang ik maar via de notificatie zelf ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19:44
Ypho schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:24:
Ik heb hetzelfde, ook geen cashback meer sinds afgelopen vrijdag. Heb jij ondertussen iets gehoord van support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

PlasticPimple schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:10:
[...]

Ik heb hetzelfde, ook geen cashback meer sinds afgelopen vrijdag. Heb jij ondertussen iets gehoord van support?
Dat het bij support ligt en ik iets hoor zodra ze wat weten.

Advies voor het kunnen bevestigen was uitloggen/inloggen en in de app wachten. Zonder succes helaas. Wilde vandaag nog contact opnemen maar niet gelukt door drukte op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
rechtstreeks werkt het nog prima, gek issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik heb contact genomen met Naga, het schijnt dat ze het alleen rechtreeks nog accepteren, dus er mag geen Curve tussenzitten.... ik denk dat ze dit gedaan hebben omdat je cashback altijd gelijk krijgt.... aangezien je met curve go back in time kan gaan kun je hier dus misbruik van maken.

wel jammer natuurlijk, maar direct met de pas betalen werkt goed en je krijgt direct de cashback

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticPimple
Ik heb in overleg met de support agent wel bonnetjes gestuurd van de uitgaven die ik gedaan heb. Hopelijk kan ik de cashback alsnog krijgen. Zo niet, dan moet ik een grote uitgave maar omzetten naar Plutus, zodat ik in ieder geval iets terug krijg.

Oh en edit: er zijn ook mensen die via Curve nog extra cashback krijgen. Dat ben je wel kwijt als je rechtstreeks met je Naga card gaat betalen

[ Voor 22% gewijzigd door PlasticPimple op 13-04-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
PlasticPimple schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:03:
Ik heb in overleg met de support agent wel bonnetjes gestuurd van de uitgaven die ik gedaan heb. Hopelijk kan ik de cashback alsnog krijgen. Zo niet, dan moet ik een grote uitgave maar omzetten naar Plutus, zodat ik in ieder geval iets terug krijg.

Oh en edit: er zijn ook mensen die via Curve nog extra cashback krijgen. Dat ben je wel kwijt als je rechtstreeks met je Naga card gaat betalen
ja klopt, jammerlijk is dat zo.
ik gebruik 3 cards: Naga, cdc en Plutus.
voor Shell, Lidl, Ikea, AH, Jumbo, Aldi gebruik ik Plutus en cdc. (extra cashback curve)
voor andere dingen gebruik ik Naga.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticPimple
Naga lijkt (in ieder geval in eerste instantie) niet bereid om mij alsnog de cashback uit te keren. Ze verschuilen zich daarbij achter de terms and conditions. Even kijken hoe ik het nu aan ga vliegen, wellicht maar dreigen met het KiFiD ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
PlasticPimple schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:50:
Naga lijkt (in ieder geval in eerste instantie) niet bereid om mij alsnog de cashback uit te keren. Ze verschuilen zich daarbij achter de terms and conditions. Even kijken hoe ik het nu aan ga vliegen, wellicht maar dreigen met het KiFiD ofzo.
Rare houding als je het mij vraagt, ze zijn toch helemaal niet verplicht om aan dit spelletje mee te doen? Ik snap heel goed dat ze een Curve uitsluiten tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlasticPimple
Nee, ik geef ze er ook wel gelijk in. Maar het is dan wel zo netjes als je er gewoon even over communiceert van tevoren, zelfs al zou het zijn dat je het met onmiddelijke ingang niet meer accepteert. Alle uitgaven, behalve één, waren ook nog direct doorgezet (dus niet geoptimaliseerd voor een lagere BTC-koers ofzo).

[ Voor 23% gewijzigd door PlasticPimple op 15-04-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik vermoed dat je een maas in de wet had gevonden waar ze misschien zelf niet eens bewust van waren en dit heel vlug gefixt!
Pagina: 1 2 3 Laatste