Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Help, ik zit vast op Dondoki Island. Vrijwillig.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
Rickokun schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:43:
Hahhah prachtig spel hoor.

Mijn vrouw keek met een " :') " gezicht mee. Zat ik natuurlijk net voor het eerst in zo'n dating app met van die kei giftige berichtjes naar en van die vrouwen. Krijg je van die fotootjes opgestuurd.

Pohhhh, eerste stuk is wel heel veel filmpjes en terugblikken naar het vorige deel. Even doorheen gaan. Maar heb nu volgens mij het leeuwendeel weer gehad. Heerlijk relaxed spel.
Enige nadeel is als ik soms moet kappen, zit ik natuurlijk weer net in een gesprek of cutscene.
Hahah precies dit. Mijn vriendin zat ook mee te kijken en zit nu te twijfelen om zelf er ook aan te beginnen. Het typisch weirde Japanse is voor haar totaal onbekend omdat ze nooit echt gegamed heeft, dus haar reacties op sommige dingen zijn wel grappig. Zoals
spoiler:
dat fotograferen van sicko's vanuit de tram
.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik las ergens dat je zomaar kon instappen met dit deel. dat is incorrect. je moet echt het vorig deel en the man who erased his name spelen om het verhaal op te pikken. anders wordt het een gek verhaal vermoed ik.

ben ik de enige die de storytelling van yakuza beter vind dan naughy dog spellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 05-02-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Farabi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:13:
ik las ergens dat je zomaar kon instappen met dit deel. dat is incorrect. je moet echt het vorig deel en the man who erased his name spelen om het verhaal op te pikken. anders wordt het een gek verhaal vermoed ik.
Vanaf welke chapter wordt het essentieel om The Man Who Erased His Name gespeeld te hebben?

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Demonitzu schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Vanaf welke chapter wordt het essentieel om The Man Who Erased His Name gespeeld te hebben?
vanaf het begin al eindelijk. waarom hij op een verplichte missie is in hawaii en wat de connectie tussen hem en hanawa/daidoiji is.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 05-02-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 11:44
Zelf in Chapter 8 aanbeland nu.
Dondoko/Sujimon trophies zijn iig binnen dus dat is een groot gedeelte van sidecontent eigenlijk al gedaan :)
Denk dat ik deze best nog eens naar Platinum kan gaan tillen in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56
Farabi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:41:
[...]
vanaf het begin al eindelijk. waarom hij op een verplichte missie is in hawaii en wat de connectie tussen hem en hanawa/daidoiji is.
Al is het niet hele essentiele info in de uren die ik vooralsnog heb gespeeld. Niets van Erased His Name is (vooralsnog) heel interessant of nodig om te weten voor 8.

7 daarentegen moet je absoluut wel gespeeld hebben voor meer context in alles (al zijn er heldere recaps).

Toffe game weer. Vooral de sidecontent is echt absurd goed. Genieten geblazen.

[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 05-02-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb het gevoel dat het 1e deel beter was, omdat het alleen in japan draaide, kreeg je meer 'yakuza' ik merk dat dat hawaii gedoe mij niet zo ligt. Ik wil dat tuig in glinsterende pakken en geen mannetjes met teenslippers.

spoiler: title
met die zweverige sekte erbij. maar goed, ik ben in chapter 12 beland. benieuwd naar het einde.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 05-02-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Enige gripe die ik tot nu toe heb met de Japanse VA's is dat sommige characters die eigenlijk Amerikaans zijn gewoon de JP voice actor wat gebroken engels laten praten. Daar hadden ze gewoon even kunnen switchen naar de engelse VA zou ik dan denken maar dat ben ik misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind dit juist echt een pak leuker. De sidecontent is beter, het verhaal is ook een stuk pakkender (en die van 7 was al briljant). En turnbased spelen met Kiryu is winwin. Topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Farabi schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:13:

ben ik de enige die de storytelling van yakuza beter vind dan naughy dog spellen?
Vorige game(s) niet gespeeld (alleen Yakuza 0) en ik heb niet het idee dat ik iets mis. Natuurlijk mis ik wel echt wat, maar omdat ik die vorige games niet heb gespeeld, weet ik dat niet. Dus om nou te zeggen dat het essentieel is, neuh. Maar ik neem van je aan dat het beter is als je ze wel hebt gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Sluuz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Vorige game(s) niet gespeeld (alleen Yakuza 0) en ik heb niet het idee dat ik iets mis. Natuurlijk mis ik wel echt wat, maar omdat ik die vorige games niet heb gespeeld, weet ik dat niet. Dus om nou te zeggen dat het essentieel is, neuh. Maar ik neem van je aan dat het beter is als je ze wel hebt gespeeld.
Is ook niet echt zo. Je hebt wat meer achtergrond, context en binding met de karakters als je 7 hebt gespeeld (en dan is de game nog leuker denk ik zo) maar de recaps zijn voldoende om hier gewoon mee in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Akaendra schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:09:
Enige gripe die ik tot nu toe heb met de Japanse VA's is dat sommige characters die eigenlijk Amerikaans zijn gewoon de JP voice actor wat gebroken engels laten praten. Daar hadden ze gewoon even kunnen switchen naar de engelse VA zou ik dan denken maar dat ben ik misschien :)
verschrikkelijk inderdaad, je hoort gewoon een japanner amerikaans spreken. vooral als ze een stoer stemmetje proberen na te doen bij grote vijanden, niet aan te horen.

ben ik de enige die het spel in het begin 2x heeft afgesloten omdat ze opeens engels spraken? ik dacht dat de taalinstellingen niet goed stond,. was vergeten dat het spel gedeeltelijk in hawaii afspeelde :P

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 05-02-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik moet na het einde van elk chapter mijn controller opladen en dat alleen voor mainmissies. ik ben aangeland in de laatste 2 chapters tip: zorg dat je minimaal 3 of 4 levels hoger zit dan aangeraden vanaf de 3 laatste chapters, want er komen hevige gevechten aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 06-02-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:39:
ik moet na het einde van elk chapter mijn controller opladen en dat alleen voor mainmissies. ik ben aangeland in de laatste 2 chapters tip: zorg dat je minimaal 3 of 4 levels hoger zit dan aangeraden vanaf de 3 laatste chapters, want er komen hevige gevechten aan.
Heb je uiteindelijk ook nog wat substories gespeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:04
Ik ben de engelse dubs inmiddels gewend van het vorige deel (Like a Dragon).
Heb hier veel geluid om mij heen, kinderen of vrouw die mij afleiden waardoor iknniet constant naar het scherm kijk en dus met Japanse spraak dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar kan je vijanden met de hoogste levels vinden op straat in japan? het hoogste wat ik tot nu toe ben tegengekomen is in chinatown. daar schommelt het tussen level 38-40.

ik kom maar weinig speciale vijanden tegen met zo'n gouden kroontje op het hoofd.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 08-02-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gisteren uitgespeeld. Volgens mijn savegame heb ik er 36 uur over gedaan. Maar mijn ps5 menu zegt 52 uur actief gespeeld. Hoe kan dit?

Het nadeel was niet het turn-based gedeelte, maar weer het levelen/grinden om een vijand te kunnen verslaan in een mainmissie. Voor de rest een dijk van een game.

8.5

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 10-02-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Uiteindelijk nog wel substories e.d. gespeeld? En moest je dan alsnog grinden? Ik vind de game vooralsnog juist wat aan de makkelijke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Hoewel de nieuwe tools zoals de verbeterde bonds en de interactie met de omgeving met alle personages enorm helpen, heb ik wel het idee dat de vijanden relatief sterker zijn dan in de vorige game als je underleveled bent. Ik heb de jobs echter nog niet unlocked, ik vermaak me prima zonder er zo snel mogelijk doorheen te knallen.

@Farabi De speeltijd op de PS4/PS5 is enorm buggy en geen betrouwbare indicator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Even tussen spoilertags, tip over een minigame.
Tip voor de
spoiler:
Sujimon minigame
De basic gacha geeft alle soorten maar ook zeldzame Sujimons. Je kan er dus ook Kiwami sujimons krijgen. Gewoon een kwestie van savescummen. Beste element vind ikzelf Light. 4 badges binnen,
nu eerst maar weer eens verder met het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Even tussen spoilertags, tip over een minigame.
Tip voor de
spoiler:
Sujimon minigame
De basic gacha geeft alle soorten maar ook zeldzame Sujimons. Je kan er dus ook Kiwami sujimons krijgen (lagere kans uiteraard). Gewoon een kwestie van savescummen. Ik heb diverse S klasse Sujimon. Beste element is Light. 4 badges binnen,
nu eerst maar weer eens verder met het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
11 uur inzitten en amper met de main story bezig geweest. Dan maar weer even een substory, dan maar weer even darten, dan maar weer even een minigame doen. Heerlijke game weer zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Farabi schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:57:
Gisteren uitgespeeld. Volgens mijn savegame heb ik er 36 uur over gedaan. Maar mijn ps5 menu zegt 52 uur actief gespeeld. Hoe kan dit?

Het nadeel was niet het turn-based gedeelte, maar weer het levelen/grinden om een vijand te kunnen verslaan in een mainmissie. Voor de rest een dijk van een game.

8.5
Ik ben nu in chapter 6 en vind eigenlijk alles veel te makkelijk. Veel gevechten win ik binnen 1 beurt zonder dat de tegenstander ook maar iets kan doen. Komt waarschijnlijk door het doen van alle sidemissions die ik tegenkom en ook alle bonds probeer te maxen. Plus een hoop koffertjes pakken en je wapens upgraden.

spoiler:
Zo'n "dungeon" als The Labyrinth was echt peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
De game is ook wat makkelijker als je ook alle side content eerst doet voor de main missie.
Als je echt alleen puur voor de main story gaat dan kom je vaak wat underleveled uit.

Ben zelf nu in de laatste chapter, dus nog even de laatste puntjes op de I voordat we daadwerkelijk naar het einde gaan toewerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is er al een nieuw deel aangekondigd? of is het vanaf nu even stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Ik zit nu in
spoiler:
chapter 8 met Kiryu en ondanks dat ik het verhaaltechnisch wel begrijp vind ik dit tot nu toe het minst leuke chapter.

Ik kan niet wachten om weer terug naar Hawaii te gaan <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:41:
is er al een nieuw deel aangekondigd? of is het vanaf nu even stil?
Deze game is nog geen paar weken uit. Mensen zijn hier nog wel even zoet mee.

Duurt altijd even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vinnocchio schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:15:
Ik zit nu in
spoiler:
chapter 8 met Kiryu en ondanks dat ik het verhaaltechnisch wel begrijp vind ik dit tot nu toe het minst leuke chapter.

Ik kan niet wachten om weer terug naar Hawaii te gaan <3
Wat gebeurde er daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Dat
spoiler:
eindeloze terugkijken op vroegere gebeurtenissen
vind ik gewoon niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb spontaan zin om het eerste deel opnieuw te spelen nu dat ik hem voor maar €12 in de store zie. Vond dat toch het betere deel.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 13-02-2024 21:59 ]

• Timothy3000
Wat een content heeft deze game zeg.... al flink wat uren bezig en amper de main story gespeeld. Yakuza games bieden altijd goeie value voor money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Inmiddels de platinum binnen ook hier.
toch een kleine 90 uur over gedaan zonder echt te hoeven grinden.
Sidecontent is eigenlijk genoeg om alles wel in een keer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-09 10:51
Voor degenen die hem uitgespeeld hebben: hoe is het verhaal in kwaliteit t.o.v. zijn voorganger Like a Dragon? Zonder spoilers s.v.p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ligt het aan mij of is de game wel echt te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Inmiddels door het Eiland vergeten dat er überhaupt een main story is. Briljant allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Echt een hele goeie game. Dat
spoiler:
wisselen tussen Ichiban en Kiryu
is gaaf maar ik heb dus al een aantal keer gehad dat ik verder ging met het verhaal en er achter kwam dat ik toch liever eerst wat voor mij belangrijke dingen had gedaan zoals wapens / upgrades vinden/kopen of met de 1 level 54 zijn en dan met de ander ineens pas op level 32 zitten. Begrijpelijk, maar soms best jammer.

• Timothy3000
Ik kom wel een beetje terug op dat dit een game is waar je kan instappen. Het is niet onmogelijk en je zult het verhaal begrijpen maar je haalt er wel veel meer uit als je 0 t/m 7 hebt gespeeld. Het is voor een groot gedeelte enorme fanservice.

Gaiden daarentegen is geen must play.

Vooralsnog is dit voor mij de beste Yakuza game ooit gemaakt. Dat was eerst 0.

[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 22-02-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
easygoingfox schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:12:
Voor degenen die hem uitgespeeld hebben: hoe is het verhaal in kwaliteit t.o.v. zijn voorganger Like a Dragon? Zonder spoilers s.v.p. :)
Het vorige deel vond ik veel sterker qua verhaal. Bovendien mis ik hier de charismatische vijanden. Wat waren die goed bij yakuza 0,kiwami's en deel 3.

• Vinnocchio
Farabi schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:09:
[...]

Het vorige deel vond ik veel sterker qua verhaal. Bovendien mis ik hier de charismatische vijanden. Wat waren die goed bij yakuza 0,kiwami's en deel 3.
Mee eens, vorig verhaal was wel beter maar de gameplay is in dit deel superieur. Ik vermaak me prima en heb al bijna 90 uur erin zitten en nog steeds niet uitgespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Het verhaal van de vorige was briljant maar dit gaat er voor mij een flinke stap overheen. Komt ook door de fantastische fanservice en geweldige cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vinnocchio schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Mee eens, vorig verhaal was wel beter maar de gameplay is in dit deel superieur. Ik vermaak me prima en heb al bijna 90 uur erin zitten en nog steeds niet uitgespeeld
klopt, gameplay is veel beter. maar je speelt opeens met 8 personages waarvan je de binding kwijt bent 4 jaar na het 1e deel. dat doet afbreuk aan het verhaal. het spel wil veel te veel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 23-02-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Farabi schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:23:
[...]

klopt, gameplay is veel beter. maar je speelt opeens met 8 personages waarvan je de binding kwijt bent 4 jaar na het 1e deel. dat doet afbreuk aan het verhaal. het spel wil veel te veel doen.
Helemaal mee eens. Dat zie je vooral aan het feit dat ze
spoiler:
Joongi er op het laatst nog in gooien. Ik snap dat die gozer populair is maar wtf. En dan wordt er van je verwacht dat je in 2 chapters nog even gaat ‘bonden’. Onbegrijpelijk.

Maar toch een meesterlijk spel, bijna klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:23:
[...]
Kan het daar niet meer mee oneens zijn. Die binding is er voor mij totaal nog. Ook mede dankzij de recaps, de social drinking links en al die gesprekjes in de stad. Het is juist 1 van de sterkste punten van de hele game. De karakters zijn ijzersterk.

De game wil inderdaad veel doen maar slaagt er in om alles mooi samen te brengen in 1 geheel. Je moet alleen wel goed de tijd nemen je even onder te dompelen en de social links te maxen e.d. Maar dat is niet erg want het is allemaal superleuk.

Genieten geblazen. Met name al die
spoiler: title
herinneringen van Kiryu overal ook
. Voor fans van het eerste uur is dit echt genieten.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 23-02-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Nou het zit erop. Uitgespeeld.
Was er op het einde wel echt helemaal klaar mee.
Deze gaat op MP of V&A en dan door naar de volgende game :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Vinnocchio schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:57:
Zo erg?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vinnocchio schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:57:
Vandaar dat ik die side-missies skip haha. De main-game duurde al 36 uur lang. De rest hoeft er echt niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Dat gelul met die herinneringen vond ik tergend en irritant. Heb ze vrijwel allemaal geskipt: vond het een zeer goedkope en nodeloze verlenging van het verhaal. Het op het laatst wat characters erin gooien had totaal geen meerwaarde.
Ik kan nog wel even doorgaan maar dan spoiler ik teveel.
Overigens, het is geen slecht spel! Maar het eindeloze en oeverloze gelul was ik echt helemaal beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja dat veel praten is inderdaad wel iets dat vaker in deze serie voor komt, was me ook opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Linksquest schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:30:
Ja dat veel praten is inderdaad wel iets dat vaker in deze serie voor komt, was me ook opgevallen.
Vooral alles met Kiryu vond ik helemaal niks. Elke keer als je van chapter wisselde en je moest hem besturen ging me steeds meer tegen staan. Dat hadden ze echt beter kunnen doen door activiteiten te doen, geen ouwe troep rehashen onder het mom ‘herinneringen’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat ik chapter 11 het leukst vond maar wat daar gebeurde weet ik niet meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Vinnocchio schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:16:
[...]

Vooral alles met Kiryu vond ik helemaal niks. Elke keer als je van chapter wisselde en je moest hem besturen ging me steeds meer tegen staan. Dat hadden ze echt beter kunnen doen door activiteiten te doen, geen ouwe troep rehashen onder het mom ‘herinneringen’.
Oke, ik heb de game nog niet gespeeld dus weet even niet hoe irritant dat het is, maar wil je best geloven dat het irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Dat is wat mij betreft echt het allertofste in de game! Heerlijk trip down memory lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Vandaar dat ik die side-missies skip haha. De main-game duurde al 36 uur lang. De rest hoeft er echt niet bij.
Een Yakuzagame spelen en dan de substories en minigames niet spelen.... ik kan er echt niet bij haha. Ieder z'n eigen maar je skipt dan zo bizar veel goeie sidequests!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Linksquest schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:30:
Het is echt een JRPG. Als je er niet van houdt om veel gesprekken te voeren en met je party te bonden dan kun je hem misschien beter links laten liggen. Maar als je, net als ik, daar juist enorm van houdt in JRPGs dan kan ik hem je enorm aanraden. De karakters zijn fantastisch geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

En dan beweren mensen hier nog dat je de vorige delen niet hoeft te spelen. Zelfs hele chapters ging om vorige delen. Het spel duurde inderdaad gewoon te lang. Ik zou het echt niet getrokken hebben als nieuwe binnenkomer. Het is maar door mijn yakuza.liefde.

Zelfs bij bepaalde reviews werd de speeltijd als minpunt behandeld. Dus het ligt niet aan jou.

De speelduur werd kunstmatig lang gehouden. Dat ze die eiland onzin zelfs in de main-missie hebben gestopt.man man. Een draak van een chapter was dat (voor mij).

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 25-02-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Farabi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:08:
[...]

En dan beweren mensen hier nog dat je de vorige delen niet hoeft te spelen. Zelfs hele chapters ging om vorige delen. Het spel duurde inderdaad gewoon te lang. Ik zou het echt niet getrokken hebben als nieuwe binnenkomer. Het is maar door mijn yakuza.liefde.

Zelfs bij bepaalde reviews werd de speeltijd als minpunt behandeld. Dus het ligt niet aan jou.

De speelduur werd kunstmatig lang gehouden. Dat ze die eiland onzin zelfs in de main-missie hebben gestopt.man man. Een draak van een chapter was dat (voor mij).
Je bedoelt Dondoko?
De enige reden dat ik die heb gedaan is voor de extreem overpowerde skill die je krijgt.
Die heeft mijn magic build met Kasuga compleet gemaakt. Deed soms wel 10k crit damage _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Mensen beweren dat je Gaiden niet perse hoeft te spelen. Dat klopt.

Je hoeft de vorige delen niet gespeeld te hebben om alles te snappen maar je haalt er wel meer uit.

Dondoko Island was ook briljant imo. Yakuza draait voor veel mensen voor een groot gedeelte juist om al die absurde en geniale sidecontent. Ik ken oprecht weinig mensen die in Yakuza games alleen de main missions spelen. Vandaar ook mijn enigszins verbaasde posts.

Benieuwd hoe andere users er hier instaan. Spelen jullie Yakuza puur voor de main story of juist voor dat en alles eromheen.

Je kunt de game in 90 uur volledig uitspelen. In zo'n 40 uur de main. Dat is voor een JRPG een vrij normale speelduur.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2024 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Inmiddels 40 uur gespeeld en blijven hangen op Dondoko Island. Totaal geen haast om de main story uit te spelen, ik vermaak me prima met alle sidecontent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Timothy3000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:47:
[...]

Mensen beweren dat je Gaiden niet perse hoeft te spelen. Dat klopt.

Je hoeft de vorige delen niet gespeeld te hebben om alles te snappen maar je haalt er wel meer uit.

Dondoko Island was ook briljant imo. Yakuza draait voor veel mensen voor een groot gedeelte juist om al die absurde en geniale sidecontent. Ik ken oprecht weinig mensen die in Yakuza games alleen de main missions spelen. Vandaar ook mijn enigszins verbaasde posts.

Benieuwd hoe andere users er hier instaan. Spelen jullie Yakuza puur voor de main story of juist voor dat en alles eromheen.

Je kunt de game in 90 uur volledig uitspelen. In zo'n 40 uur de main. Dat is voor een JRPG een vrij normale speelduur.
Ik speel ze voor beide. In Like a Dragon alle side quests gedaan, enorm genoten van de business- en kart-mini-games. In Yakuza 0 vond ik de cabaret heel erg tof, maar Kiryu's business-game vond ik minder interessant. Ook hier volgens mij alle side quests gedaan, al viel me toen wel op dat er vrij veel gerecycled wordt tussen de games. Er zitten hele goede tussen, maar ook een flink aantal die na 1x gezien te hebben hun humor wel verliezen (toilet en tissues, anyone?).

Vind het heerlijk om tussen het serieuze verhaal door even de golfbaan of honkbalbaan op te stappen en een paar ballen te slaan. Potje poolen, darten, karten. Fantastisch dat dit allemaal kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
En het mooie is ook dat het (op de korte intro van Dondoko na) allemaal optioneel is. De main game is in zo'n 35u uit te spelen las ik. Dat is een nette speelduur voor een JRPG dus de klachten over de lengte van de game snap ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Laatst online: 14-09 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Vinnocchio schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Je bedoelt Dondoko?
De enige reden dat ik die heb gedaan is voor de extreem overpowerde skill die je krijgt.
Die heeft mijn magic build met Kasuga compleet gemaakt. Deed soms wel 10k crit damage _O-
Deze build en skill is mij niet bekend, wellicht heb ik iets gemist, want heb Dondoko wel voltooid!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Zyron schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Deze build en skill is mij niet bekend, wellicht heb ik iets gemist, want heb Dondoko wel voltooid!
Essence of Dondoko Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Als je de substories niet doet mis je ook een gigantisch aantal poundmates, of niet? Best knap als je de game zonder te levelen met sidecontent weet uit te spelen. Vooral in latere stages is hij best pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Timothy3000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:16:
Als je de substories niet doet mis je ook een gigantisch aantal poundmates, of niet? Best knap als je de game zonder te levelen met sidecontent weet uit te spelen. Vooral in latere stages is hij best pittig.
Ik had er wel wat meer maar de enige die ik gebruikte was Kazuki and Yuya: 1000 damage en magic +1.
Op het laatst begon ik alle gevechten daarmee.
Dan is vrijwel iedereen al dood of flink wat van de HP af. De fire arrow van samurai en dat deed het m wel.
Bij de zeer sterke bosses deed ik eerst de poundmate en liet ik de rest ook nog even +1 magic doen, Kasuga z’n wonder drankje dus volgende turn 2x magic damage.
Essence of Dondoko Beam… En boem _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, dan ga je er snel doorheen tegen de meeste regular enemies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Timothy3000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:41:
Ja, dan ga je er snel doorheen tegen de meeste regular enemies.
Bosses ook hoor, 2 max 3 turns en je bent klaar. 10k aan crit damage gaat hard
Mooist is dat die poundmates relatief goedkoop zijn, je krijgt elke keer veel meer dan dat het kost

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnocchio op 25-02-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Nog niet echt gemerkt. Dondoko Beam zorgt bij bosses voor niet zoveel damage voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Timothy3000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:39:
Nog niet echt gemerkt. Dondoko Beam zorgt bij bosses voor niet zoveel damage voor mijn gevoel.
Chef job met z’n ultimate wapen met crit brand erop. Chef skills zijn waardeloos (behalve cutlery crash). Dus alleen maar skills gebruiken die je inherit. Klinkt weird maar is OP lol _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Uitgespeeld. Prachtige game. Denk dat dit m'n favoriete Yakuza is. Dikke 9,5 met als enige minpuntjes dat sommige substories wat herhalend waren mbt vorige games, dat er iets meer hadden mogen zijn en dat de game te makkelijk was.

Nu op naar de platinum, of hoe je dat op Xbox ook maar noemt. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:17:
Of niet, want daarvoor moet je een new game plus op legend uitspelen en new game plus moet je kopen in DLC.

Naja, voor nu de main, alle substories en Sujimon en Dondoko volledig gespeeld. 64u over gedaan volgens save, 87 volgens Xbox. Dat is voor nu wel even voldoende dan. Haal de DLC weleens in de sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Timothy3000 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:17:
Uitgespeeld. Prachtige game. Denk dat dit m'n favoriete Yakuza is. Dikke 9,5 met als enige minpuntjes dat sommige substories wat herhalend waren mbt vorige games, dat er iets meer hadden mogen zijn en dat de game te makkelijk was.

Hoe vond jij het verhaal tov de eerste Like a Dragon (met Ichiban)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond de eerste fantastisch maar deze nog beter. De karakters krijgen nog meer uitdieping, de main enemies zijn fascinerend, het verhaal is spannend en heeft vele diepe lagen en alles is echt een feest der herkenning voor mensen die alle eerdere delen hebben gespeeld. Voelde voor mij als fan van het eerste uur (ik speelde ze al vanaf de PS2) als een trip door memory lane. Echt van genoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06
Recentelijk het 2e deel ook uitgespeeld. Verhaal technisch had voor mij het 1e deel mee impact, maar ik heb me door alle gekheid misschien nog wel meer vermaakt met het 2e deel.

De minigames heb ik uiteindelijk veel meer tijd ingestoken dan ik normaal zou doen, maar de perks en het geld waren een welkome beloning.

Tot nu toe mijn game van het jaar. Maar goed, het is pas maart :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers die hem nog niet hebben, de game is nu in de aanbieding bij bol.com voor €29,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Ik ben gestrand bij het gedeelte waar je alleen maar Kiryu bestuurd. Dat wil ik niet en vind het doodsaai om allemaal herinneringen op te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat was imo het leukste gedeelte!

Je hoeft er maar een paar verplicht op te halen toch? Merendeel is optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de game inmiddels ook binnen, zodra ik met Cyberpunk 2077 klaar ben ga ik direct aan deze beginnen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Ik heb enkele weken geleden het verhaal uitgespeeld. Deel 7 had naar mijn mening een sterker verhaal. Het hielp ook niet dat dit deel vol met hints zit waardoor het verrassingselement vaak ontbrak. En de paar gebeurtenissen die wel als verrassend over kunnen komen, hadden meestal geen groot effect. Het einde van het verhaal komt wel abrupt en afgekapt over. Hopelijk een voorteken dat deze geweldige Hawaii setting een terugkeer zal gaan maken in een volgende game. Personages zoals Yamai zijn ook een geweldige toevoeging.

Qua gameplay absoluut een verbetering op deel 7 die al prima in elkaar zat, veel Quality-of-Life verbeteringen die wat toevoegen zoals Smackdown, interactie met muren en voorwerpen, en de nieuwe manier hoe aanvallen van jobs geërfd worden.

De kritiek dat de game te makkelijk zou zijn, is me inmiddels duidelijker geworden. Ik kan me slechts één gevecht herinneren waar ik moeite bij had, omdat ik relatief underleveled was en Ichiban continu getarget werd. In het eindgevecht heb ik amper schade opgelopen doordat ik deze tegenstander in de eerste beurt heb weten te verlammen. Tegenstanders zoals Captain Cruncher en Invested Vagabond zijn ook niet meer zo ongelooflijk stug zoals in deel 7.

Dit is ongetwijfeld mijn favoriete Like A Dragon/Yakuza game tot nu toe. Ik moet nog beginnen aan de post-game dungeon, maar ik kijk er ondertussen al naar uit om de game opnieuw te beleven met NG+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar vandaag ook eindelijk begonnen aan deze game, speel hem in de Japanse taal en heb nu 2,5 uur erin zitten. Filmpjes zijn best lang, en het vechten gaat me goed af tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ben nu aangekomen in Chapter 3, tot nu toe vind ik het nog een mindere game, iets te veel geklets tot nu toe en te weinig actie, hopelijk word dat nog wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Linksquest schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:37:
Ben nu aangekomen in Chapter 3, tot nu toe vind ik het nog een mindere game, iets te veel geklets tot nu toe en te weinig actie, hopelijk word dat nog wat beter.
Na chapter 3 wordt het een stuk leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Demonitzu schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Na chapter 3 wordt het een stuk leuker :)
Mwoaaaaah, dat geklets blijft er wel in hoor, de rest van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
Ik zit zelf na 11 uur spelen in chapter 4, ben zoveel mogelijk substories aan het doen voordat ik verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja dat van die dating app duurde wel heel erg lang zeg, ik ben ook nog zo iemand die niks skipt en echt alles probeert te volgen 🙈

Moet nu naar een auto bij een hotel gaan, waarschijnlijk weekend dat ik weer verder speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren weer eens na 5 dagen een uurtje gespeeld en ben nu aangekomen in Chapter 4, net die wapen upgrade geleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de laatste dagen wel gespeeld, maar niet echt opgeschoten met het verhaal, blijf te lang steken op de side questen :P Inmiddels 30 uur in de game zitten en zit nog altijd in Chapter 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Na 180+ uur spelen eindelijk de Platinum trophy behaald door de lv70 trophy te behalen. Zonder de Big Swell DLC zou ik nog rond lv55 zitten, denk ik. De DLC zelf is relatief eenvoudig met de juiste strategie. Het was ook een leuk detail dat de DLC een (flinterdunne) verhaallijn had :)

[ Voor 4% gewijzigd door Demonitzu op 18-07-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Demonitzu schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:58:
Na 180+ uur spelen eindelijk de Platinum trophy behaald door de lv70 trophy te behalen. Zonder de Big Swell DLC zou ik nog rond lv55 zitten, denk ik. De DLC zelf is relatief eenvoudig met de juiste strategie. Het was ook een leuk detail dat de DLC een (flinterdunne) verhaallijn had :)
Netjes, en zeker gezien de aantal uren die je erin hebt zitten. Kun je na het uitspelen van het verhaal nog gewoon blijven verkennen en tropfies jagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Linksquest schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:02:
[...]

Netjes, en zeker gezien de aantal uren die je erin hebt zitten. Kun je na het uitspelen van het verhaal nog gewoon blijven verkennen en tropfies jagen?
Na het uitspelen van het verhaal kan je je vrij verplaatsen tussen Hawaii, Ijincho en Kamurocho, en alles spelen wat je nog niet gedaan hebt inclusief trophies jagen. Het uitspelen van het verhaal geeft nog een aantal andere fijne extraatjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ben nu in Chapter 6 aangekomen, hebben dus nu ook een soort Animal Crossing in de game, eerst een soort spin-off van Pokémon en nu Animal Crossing erbij, de game blijft me verrassen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Ik heb 171 uur op de teller zag ik.

Heb hem wel 4 weken geleden uitgespeeld. Wel tof spel. Af en toe ietwat overdreven met de "power of friendship beats everything".

Het Dodoko stukkie vond ik leuk. Alleen had ik die in 1 ruk gedaan en nooit meer naar terug gekomen.

Heb zelf nog niet naar de achievements gekeken, moet ook nog die moeilijkste dungeon halen, maar dat ga ik niet meer doen. Het was leuk, op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ren nu weer rond in Japan, de bucketlist aan het afwerken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Heb de game eindelijk uit, maar dam ik heb lang vast gezeten op het laatste gevecht, had al in het begin met de toren moeite, 2 uur gaan trainen, weer geprobeerd en toen 3 uur vast gezeten op het laatste gevecht, maar heb hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Linksquest schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:48:
Heb de game eindelijk uit, maar dam ik heb lang vast gezeten op het laatste gevecht, had al in het begin met de toren moeite, 2 uur gaan trainen, weer geprobeerd en toen 3 uur vast gezeten op het laatste gevecht, maar heb hem uit.
Wat vond je van het verhaal t.o.v. deel 7 (Like a Dragon)? Ik lees er gemengde reacties over. Deel 7 was mijn eerste Yakuza game en een van de beste games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld. Deel 8 wel gekocht maar nog niet echt aan begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik vond het verhaal niet verkeerd, maar de game trekt zich voor mijn gevoel erg lang, de gesprekken duren op een gegeven moment te lang en komen op bepaalde punten ook te vaak. Plus voor mijn gevoel had ik soms ook het idee dat ik Pokémon of Animal Crossing het spelen was, niet dat het verkeerd is, maar ik ben zelf toch meer van de traditionele Yakuza / Like a Dragon Games. Vind persoonlijk Yakuza 3 nog altijd de beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Like a Dragon Pirate Yakuza in Hawaii met Majima in de hoofrol

Release op 28 februari voor PS4, PS5, Xbox Series X/S, Xbox One, Windows, Steam

[ Voor 17% gewijzigd door Demonitzu op 20-09-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, hoewel deel 8 leuk was, was dit ook een beetje z'n punt dat ik even klaar ben met de serie, dus laat deze voor nu even aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Linksquest schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:32:
Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, hoewel deel 8 leuk was, was dit ook een beetje z'n punt dat ik even klaar ben met de serie, dus laat deze voor nu even aan mij voorbij gaan.
Snap ik wel. Nu ben ikzelf niet klaar met de serie. Ik hoef echter geen spin offs te spelen.

Ikzelf deel je mening dat het op een gegeven moment wel veel praten wordt. Is altijd zo, dit kan je verwachten met deze games. Maar soms (vooral bij sidequests) lees ik er héél snel doorheen en denk ik weer van: "ja ja, het zal wel, vertel me maar waar ik heen moet!"

Nogmaals, dit is zoals het gaat in deze serie. Je krijgt ook een stuk ergens in de game waar je héél veel flashbacks krijgt naar de vorige games. Wel goed voor als je de vorige games hebt gemist. Ik heb alleen Yakuza 7: Like A Dragon gespeeld. Maar ik heb hetgeen wat daar voor komt allemaal geskipped.

Voor de échte fan is dat misschien wel leuk om dat nog eens te door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb ze bijna allemaal gespeeld, de Spin-Off games heb ik niet gespeeld. Bedoelde meer met even klaar van Vorig jaar heb ik er 3 gespeeld, waarvan er 2 ook toen uitgekomen waren, en deze dit jaar dan. Games zijn zeker goed, maar ik moet voor me zelf gewoon even een pauze van deze serie nemen :P

Pagina: 1 2 3 Laatste