Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:57
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

[Multi] Like a Dragon 8: Infinite Wealth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk8cWO25owHBYSwTkpLEUpRacI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HucPUBRHXbcrM2sZIol1oFwR.png?f=user_large
Ontwikkelaar: Ryu Ga Gotoku Studio
Uitgever: Sega
Platforms:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oOMJR5TojbKCM4-B6axGgGQQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large Playstation 4 & 5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEDm5tqL1e-c3X4m7m7VmWAc5MQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ULMmL7RE3FpIhUXpRWDn9mCN.webp?f=user_large Xbox One, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows
Release-datum: 26 januari 2024

Een Intens en Episch Avontuur
Twee buitengewone helden samengebracht door een speling van het lot, of misschien door iets meer sinister... Ichiban Kasuga, een onstuitbare misdadiger die er altijd in geslaagd is om weer op het rechte pad te komen, en Kazuma Kiryu, een gebroken man die zijn laatste dagen slijt.

Eersteklas RPG-actie
Ervaar unieke gevechten in snelle, dynamische RPG-gevechten, waarin het slagveld je wapen wordt en elke klap een eerlijke strijd is. Stem de vaardigheden van je groep af op de situatie met extravagante banen en aanpassingen om je vijanden strategisch uit te schakelen met waanzinnige moves.

Een oneindig avontuur
Leef in Japan en verken alles wat Hawaï te bieden heeft in een avontuur dat zo uitgestrekt is dat het de Stille Oceaan omspant. Onvergetelijke momenten wachten op je bij elke stap die je zet met een unieke mix van quests en activiteiten om naar hartenlust van te genieten.

Edities

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_ZO6NLA95icngVnqY7nF2DU_AU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XzKCG7Lid4jcOW9ABbOivQjF.png?f=user_large

Standard Edition:
  • Basis spel
Deluxe Edition:
  • Basis spel
  • Masters Vacation Pack: Gebruik je Like a Dragon: Infinite Wealth om New Game+ te spelen in een van de drie moeilijkheidsgraden (Normal, Hard en Legend). Ervaar het geheel nieuwe verhaal van de Big Swell en geniet van speciale outfits en items die alleen in deze bundel beschikbaar zijn.
Ultimate Edition:
  • Basis spel
  • Masters-vakantiepakket: Gebruik je Like a Dragon: Infinite Wealth om New Game+ te spelen in een van de drie moeilijkheidsgraden (Normal, Hard en Legend). Ervaar het geheel nieuwe verhaal van de Big Swell en geniet van speciale outfits en items die alleen in deze bundel beschikbaar zijn.
  • Geassorteerd outfitpakket: Extra content voor Like a Dragon: Infinite Wealth met diverse outfits voor Kasuga, Kiryu en anderen gebaseerd op het Like a Dragon-verleden, evenals geheel nieuwe badkleding.
  • Sujimon Battle & Speciaal Resort-pakket: Dit is aanvullende content voor Like a Dragon: Infinite Wealth. Details worden op een later tijdstip bekend gemaakt.
  • Yakuza CD-collectiepakket: Aanvullende content voor Like a Dragon: Infinite Wealth, met een cd collectie met klassieke karaoke-tracks. Met een cd collectie met klassieke karaoke-tracks. Met deze items kun je ervan genieten als achtergrondmuziek op de ontmoetingsplekken van Kasuga en Kiryu of terwijl je buiten rondloopt.
Systeemeisen

Minimaal:
  • Processor: Intel Core i5-3470, 3,2 GHz of AMD Ryzen 3 1200, 3,1 GHz
  • Geheugen: 8 GB RAM
  • Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 960, 4 GB of AMD Radeon RX 460, 4 GB of Intel Arc A380, 6 GB
  • DirectX: versie 12
  • Opslagruimte: 82 GB beschikbare ruimte
  • Geluidskaart: Windows-compatibel audioapparaat
Aanbevolen:
  • Vereist een 64-bits processor en besturingssysteem
  • Processor: Intel Core i7-4790, 3,6 GHz of AMD Ryzen 5 1600, 3,2 GHz
  • Geheugen: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce RTX 2060, 6 GB of AMD Radeon RX 5700, 8 GB of Intel Arc A750, 8 GB
  • DirectX: versie 12
  • Opslagruimte: 82 GB beschikbare ruimte
  • Geluidskaart: Windows-compatibel audioapparaat
Trailers

Like a Dragon 8 | Announcement Trailer

Like a Dragon: Infinite Wealth Reveal Trailer

Like A Dragon: Infinte Wealth | Bucket List Story Trailer

Like a Dragon: Infinite Wealth - Official Story Trailer

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izxIoml5LBIo5K0hrwBzcVVD7oE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DymcK8fVecHHJvpl8syFl6vX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1fS2bm_YOhrk7GEkwq-3Qgm13s=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/RHE06LsNRl6JYrBoWMcyqu75.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB6jFxVlh94ZO74JUYAAVuDs0eA=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/jCZovqmirlqD51ur8E8MKeuf.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nA4K_1Cy0G14gGptMPwdolKRdVQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ptAAoUgVtrijlyixzQCK9n6n.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aQLvtVhVAa7GeUWFJZ5i6BQOZc=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/CLTV5BFt2BpSZw4YY6kDe5wi.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEhDbLvIqWC2cm__x6nmteBjBPc=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/m5RTp9KGYXoxZNNItVJPwDRo.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEQ8P5Z5dPO0aHKOS_vysQGGNQI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/S57iqZly88JQmRqRtua2uZL5.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE58r9WL1sMGud7ER_G5E9JuRRQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/D4ADJB3sWuS8QSgQugY4IHn4.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Myr0Vi4aznkPumt4XiLhk7iW_DI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/lzJZHXE6Z8P7fkzMkbC7dzTT.webp?f=fotoalbum_tile

[ Voor 36% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2024 08:53 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Vanmiddag zijn er 15 mini filmpjes, van ongeveer 40 seconden uitgekomen. Deze staan in deze playlist, je kunt op vorige of volgende klikken ze 1 voor 1 te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zat al een paar delen af te vragen wanneer ze kiryu 'oud' gingen laten lijken. Want hij wordt continue opa genoemd op straat tijdens zijn gevechten, terwijl hij elk deel 25 jaar oud lijkt.

Maar aan zijn imago hier moet ik echt gaan wennen, had liever wat grijzig haar en wat rimpels gehad ipv een emo uitstraling. Hij is moeilijk te herkennen met dit kapsel, dat is een beetje jammer. Het lijkt wel een ander soort karakter.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 21-12-2023 12:18 ]

• Linksquest
Klopt, deel die mening, ben erg benieuwd hoe deze gaat worden vanuit hem zijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Nog 3 weken te gaan! Expres zo min mogelijk nieuws rondom de game proberen te lezen, maar kon het niet laten om de trailers wel te bekijken. Alleen beetje bagger dat TEKKEN 8 op dezelfde dag uitkomt :+

Ik vind het wel merkwaardig hoe vaag de inhoud van de verschillende edities omschreven wordt, terwijl er een behoorlijk prijsverschil is.

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Word een gekke maand met veel leuke titels (wat ik geweldig vind tenminste), maar met de baas (vrouw) afgesproken tot aan mijn verjaardag even niks te kopen, word moeilijk, maar ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Linksquest schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:59:
Word een gekke maand met veel leuke titels (wat ik geweldig vind tenminste), maar met de baas (vrouw) afgesproken tot aan mijn verjaardag even niks te kopen, word moeilijk, maar ben zeer benieuwd.
Die struggle heb ik dus nu ook.... (ben gelukkig de 16e deze maand jarig, dus dat duurt nog lang meer) O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:01:
[...]

Die struggle heb ik dus nu ook.... (ben gelukkig de 16e deze maand jarig, dus dat duurt nog lang meer) O-)
Ik moet nog 7 weken wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Linksquest schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:11:
[...]

Ik moet nog 7 weken wachten :P
Arme jij :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Geen probleem, heb nog genoeg te spelen, Death's Door bijna afgerond en dan door naar Robocop, plus in 2023 al 2 Like A Dragon games mogen spelen, dus komt allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Nieuwe video met reacties van spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Reclame spotje is er :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
Pre-order staat al maanden. Turnbased Yakuza is de beste Yakuza!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Timothy3000 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:41:
Pre-order staat al maanden. Turnbased Yakuza is de beste Yakuza!
Ik vind het button bashen juist weer leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kan me niet voorstellen dat dat geen foutje is.

Zijn er trouwens ook goodies voor het uitspelen van de vorige game? Is normaal wel zo en daarsoor twijfel ik op welk platform ik de game zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik lees overal dat het voor nu inderdaad gaat om een mode die alleen in duurdere versies zitten, hoop dat ze hierop terug gaan komen, dit zou ik echt zonde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dit topic hoort trouwens in

Role-playing games :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Op dezelfde pagina (https://infinitewealth.sega.com/?lang=en) waar het nieuws van NG+ bevestigd wordt staat o.a. diverse interessante nieuwe(?) gameplay details:
  • Je kan meerdere tegenstanders van een aanzienlijk lager level met één smackdown verslaan om tijd besparen. Je krijgt wel minder exp, maar nog even veel items en geld.
  • "Area" aanvallen worden nu met een cirkel zodat het geen gok meer is hoe het zal raken. Ik vraag me af of er nog aanvallen zijn met een oneindig bereik zoals Fulminating Forecasting?
  • Er is nu (eindelijk!) een knockback effect waarmee je tegenstanders tegen de muur of nog beter; tegen brandende objecten of explosieve objecten kunt slaan.
  • Personages met een sterke bond kunnen nu ook combo aanvallen uitvoeren. Geen idee of followups verdwenen zijn?
  • Getimede aanvallen hebben meerdere opties(?) om i.p.v. extra schade ook de richting van de aanval te veranderen
  • Wapens hebben nu voor het upgraden voorwaarden voor levels i.p.v. items?
We hebben nu ook eindelijk de details over de bundels in de duurdere edities.

BundelInbegrepen bijInhoud
Pre-order
  • Standard Edition
  • Deluxe Edition
  • Ultimate Edition
  • Hero's Booster Pack
    • Leveling-set (klein) x 1
    • Gearworks Crafting-set (klein) x 1
    • Job Leveling-set (klein) x 1
  • Special Job-set
    • Linebacker (man)
    • Tennis Ace (vrouw)
Master Vacation Bundle
[ul]
• Deluxe Edition
• Ultimate Edition
[/ul
  • Explore a bonus dungeon
  • Get special sujimon
  • Resort guests
  • Outfits
  • New Game+
  • [...]
Assorted Outfit Bundle
  • Ultimate Edition
  • Hero's Party Legacy-kostuumset
    • Speciale outfit: Kazuma Kiryu (Dragon of Dojima) (Kasuga)
    • Speciale outfit: Goro Majima (Nanba)
    • Speciale outfit: Makoto Date (Adachi)
    • Speciale outfit: Shun Akiyama (Joongi)
    • Speciale outfit: Taiga Saejima (Zhao)
    • Speciale outfit: Ichiban Kasuga (Kiryu)
    • Speciale outfit: Daigo Dojima (Tomizawa)
    • Speciale outfit: Haruka Sawamura (Chitose)
    • Speciale outfit: Kaoru Sayama (Saeko)
    • Speciale outfit: Hamako (Seonhee)
  • Ichiban Kasuga-outfitset
    • Speciale outfit: Akira Nishikiyama (Yakuza 0)
    • Speciale outfit: Kazuma Kiryu (Yakuza 0)
    • Speciale outfit: Goro Majima (Yakuza 0)
    • Speciale outfit: Goro Majima
    • Speciale outfit: Daigo Dojima
    • Speciale outfit: Ryuji Goda
    • Speciale outfit: Taiga Saejima
    • Speciale outfit: Makoto Date
    • Speciale outfit: Shun Akiyama
    • Speciale outfit: Judgement
    • Speciale outfit: Kazuma Kiryu (Infinite Wealth)
  • Kazuma Kiryu-outfitset
    • Speciale outfit: Akira Nishikiyama (Yakuza 0)
    • Speciale outfit: Kazuma Kiryu (Yakuza 0)
    • Speciale outfit: Goro Majima (Yakuza 0)
    • Speciale outfit: Goro Majima
    • Speciale outfit: Daigo Dojima
    • Speciale outfit: Ryuji Goda
    • Speciale outfit: Taiga Saejima
    • Speciale outfit: Makoto Date
    • Speciale outfit: Shun Akiyama
    • Speciale outfit: Judgement
    • Speciale outfit: Kazuma Kiryu (Dragon of Dojima)
  • Mascot Heads-set
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Kasuga)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Nanba)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Adachi)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Saeko)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Joongi)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Zhao)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Kiryu)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Chitose)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Tomizawa)
    • Speciale outfit: Ono Michio & Robo Michio (Seonhee)
  • Japanese Festival-badpakset
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Kasuga)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Nanba)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Adachi)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Saeko)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Joongi)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Zhao)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Kiryu)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Chitose)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Tomizawa)
    • Speciale outfit: Traditional Swimsuit (Seonhee)
  • Japanese Cuisine Swimsuit-bundel
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Kasuga)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Nanba)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Adachi)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Saeko)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Joongi)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Zhao)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Kiryu)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Chitose)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Tomizawa)
    • Speciale outfit: Tasty Swimsuit (Seonhee)

[ul]
Sujimon & Resort Bundle
  • Ultimate Edition
  • Legendary sujimon
  • Resorts guests
  • Special boosters
Yakuza CD Collection Set
  • Ultimate Edition
  • Classic karaoke tracks
    • The Future I Dreamed Of
    • Hell Stew (Kasuga)
    • Spring Breeze
    • Hell Stew (Zhao)
    • Machine Gun Kiss (Adachi)
    • Baka Mitai (Kiryu)
    • Pride from Despair
    • Hands
    • Tonight -restart from this night-
    • Judgement -Shinpan- (Kiryu)
    • Machine Gun Kiss (Kiryu)
    • 24-Hour Cinderella
    • Today is a Diamond
    • Get to the Top!
    • As Long as You're Happy
    • Samurai Ondo
    • Majima Construction Song
    • x3 Shine
    • Ring
    • Rain Drops
    • Asura Komachi
    • In Glory I'll Return
    • Baka Mitai
    • Truehearted Samurai
    • Shin Ichizu Samurai
    • Sayonara, Silent Night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het spel net besteld, hopen dat het een paar dagen eerder door de brievenbus valt. wil deze binnen 4 weken uitspelen en door gaan naar final fantasy rebirth op 29-02.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 22-01-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Demonitzu schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:50:
Op dezelfde pagina (https://infinitewealth.sega.com/?lang=en) waar het nieuws van NG+ bevestigd wordt staat o.a. diverse interessante nieuwe(?) gameplay details:
  • Je kan meerdere tegenstanders van een aanzienlijk lager level met één smackdown verslaan om tijd besparen. Je krijgt wel minder exp, maar nog even veel items en geld.
  • "Area" aanvallen worden nu met een cirkel zodat het geen gok meer is hoe het zal raken. Ik vraag me af of er nog aanvallen zijn met een oneindig bereik zoals Fulminating Forecasting?
  • Er is nu (eindelijk!) een knockback effect waarmee je tegenstanders tegen de muur of nog beter; tegen brandende objecten of explosieve objecten kunt slaan.
  • Personages met een sterke bond kunnen nu ook combo aanvallen uitvoeren. Geen idee of followups verdwenen zijn?
  • Getimede aanvallen hebben meerdere opties(?) om i.p.v. extra schade ook de richting van de aanval te veranderen
  • Wapens hebben nu voor het upgraden voorwaarden voor levels i.p.v. items?
Followups zitten er nog in, de IW trials die je unlocked als je Gaiden hebt gespeeld laten dat nog zien, benieuwd deze vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoop dat er een easy-mode aanwezig is. het gaat bij mij puur om het verhaal. had soms genoeg irritatie met het vorig deel. vooral toen ik tegen kazuma moest man man, had het spel weken laten liggen door de frustratie, want blijkbaar moest ik nog levelen.

[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 22-01-2024 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-04 14:21
Ik heb m ook besteld via Steam. Yakuza 7 was een grote verrassing voor mij, de eerste Yakuza game die ik ooit gespeeld heb en meteen een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb. Sindsdien Yakuza 0, Kiwami 1 en 2 gespeeld maar die drie wisten niet de snaar te raken die Ichiban en zijn vrienden raakten. Ben benieuwd of Sega dat met dit deel nog een keer voor elkaar krijgt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
easygoingfox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:10:
Ik heb m ook besteld via Steam. Yakuza 7 was een grote verrassing voor mij, de eerste Yakuza game die ik ooit gespeeld heb en meteen een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb. Sindsdien Yakuza 0, Kiwami 1 en 2 gespeeld maar die drie wisten niet de snaar te raken die Ichiban en zijn vrienden raakten. Ben benieuwd of Sega dat met dit deel nog een keer voor elkaar krijgt!
grappig, mijn eerste yakuza was deeltje 3 en vond dat dat niveau nooit werd gehaald. eerste liefde blijft op 1 staan zullen we maar zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik hoop zelf de game eind volgende maand met mijn verjaardag te krijgen, maar je weet maar nooit, en anders koop ik hem vlak daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Opening filmpje verschenen, let op, dit kan een spoiler zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Linksquest op 22-01-2024 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:52:
het spel net besteld, hopen dat het een paar dagen eerder door de brievenbus valt. wil deze binnen 4 weken uitspelen en door gaan naar final fantasy rebirth op 29-02.
Is het niet zonde om zo'n prachtgame vol leuke dingen om te doen zo te rushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
Ik had al gehoopt en een beetje verwacht dat het een goeie game zou gaan worden, maar de reviews tot nu toe overtreffen mijn verwachtingen. Ik vraag mij zelfs af of FFR beter weet te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sow, ik kan me niet herinneren dat een yakuza game zo hoog heeft gescoord in tijden.
Nol_NL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:33:
Ik had al gehoopt en een beetje verwacht dat het een goeie game zou gaan worden, maar de reviews tot nu toe overtreffen mijn verwachtingen. Ik vraag mij zelfs af of FFR beter weet te scoren.
zijn niet echt dezelfde soort spellen toch? een 8 voor rebirth kan net zo goed zijn als een 9.5 voor een yakuza spel.

[ Voor 77% gewijzigd door Farabi op 23-01-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS-qXzNFZaUoYLjuF6bJwe66XAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2N8NAzJCPx0uEp0IcitSrPfL.jpg?f=user_large

Like A Dragon Infinite Wealth Reviews
  • VGC 5/5
  • VG247 5/5
  • Shacknews 10/10
  • IGN 9/10
  • Attack of Fanboy 4.5/5
  • Eurogamer 4/5
  • Dexerto 4/5
  • Digital Trends 4/5
  • Gamesradar 4/5
  • VideoGamer 9/10
  • Gamingbolt 9/10
  • GamingTrend 95/100
  • COGconnected 90/100
  • Opencritic 90
  • Metacritic 91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Die scores zullen de newgame+ negativiteit snel doen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Hele mooie scores inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Voor wie net als ik van plan is om deze game (deels) op de Steam Deck te spelen: Steam Deck HQ heeft diverse setting getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
Nog nooit een Yakuza gespeeld, maar gezien alle goede verhalen (en reviews) wil ik toch maar eens de stap nemen om te kijken of het wat voor mij is. Kun je dan prima in deze game instappen? Of moet je eerst andere delen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Timbox88 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:46:
Nog nooit een Yakuza gespeeld, maar gezien alle goede verhalen (en reviews) wil ik toch maar eens de stap nemen om te kijken of het wat voor mij is. Kun je dan prima in deze game instappen? Of moet je eerst andere delen spelen?
Niet echt, de ontwikkelaars hebben aangegeven dit deel ook geschikt te maken voor nieuwkomers. In een zekere zin was deel 7 ook een instapmoment voor nieuwkomers.

Net als deel 7 is dit een JRPG met een Yakuza-sausje eroverheen en diverse mini-games, terwijl de delen daarvoor meer Action-Adventure/Beat-'m-Up zijn. Qua verhaal hoef je het volledige verhaal niet echt te kennen, de game lijkt dit met o.a. uitgebreide cutscenes op te lossen.

Er zullen misschien wat wel specifieke dingen in eerste instantie lastig zijn voor nieuwkomers zoals hoe je de meeste exp kan verzamelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Demonitzu schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Niet echt, de ontwikkelaars hebben aangegeven dit deel ook geschikt te maken voor nieuwkomers. In een zekere zin was deel 7 ook een instapmoment voor nieuwkomers.

Net als deel 7 is dit een JRPG met een Yakuza-sausje eroverheen en diverse mini-games, terwijl de delen daarvoor meer Action-Adventure/Beat-'m-Up zijn. Qua verhaal hoef je het volledige verhaal niet echt te kennen, de game lijkt dit met o.a. uitgebreide cutscenes op te lossen.

Er zullen misschien wat wel specifieke dingen in eerste instantie lastig zijn voor nieuwkomers zoals hoe je de meeste exp kan verzamelen, etc.
Top, dan ga ik er maar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Timbox88 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:46:
Yakuza 7 was mijn eerste Yakuza game en die was prima te spelen zonder de eerdere games gespeeld te hebben. Je mist wat verwijzingen en sommige scenes hadden misschien minder impact, maar ik heb het niet gemist. Daarna 0, 1 en 2 alsnog gespeeld.

Je kunt altijd een recap van deel 7 kijken op YouTube, als dit niet al in het spel zit. Ik vond het een fantastische game met een geweldig verhaal en cast, dus als je de tijd hebt zou ik m zeker spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
easygoingfox schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:12:
[...]

Yakuza 7 was mijn eerste Yakuza game en die was prima te spelen zonder de eerdere games gespeeld te hebben. Je mist wat verwijzingen en sommige scenes hadden misschien minder impact, maar ik heb het niet gemist. Daarna 0, 1 en 2 alsnog gespeeld.

Je kunt altijd een recap van deel 7 kijken op YouTube, als dit niet al in het spel zit. Ik vond het een fantastische game met een geweldig verhaal en cast, dus als je de tijd hebt zou ik m zeker spelen :)
Oke! Thanks! 7 is dus Like a Dragon? En dat is het deel dat dus voor deze nieuwe uit kwam en de nieuwe is daarmee een rechtstreeks vervolg op 7?

[ Voor 9% gewijzigd door Timbox88 op 24-01-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Timbox88 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Oke! Thanks! 7 is dus Like a Dragon? En dat is het deel dat dus voor deze nieuwe uit kwam en de nieuwe is daarmee een rechtstreeks vervolg op 7?
Yes!

Deel 7 heette toen nog 'Yakuza 7 - Like a Dragon'. Daarna heeft RGG Studio de naam 'Yakuza' verandert in 'Like a Dragon', wat in Japan al langer de naam van de serie was.

Like a Dragon: Infinite Wealth is dus het vervolg op Yakuza 7: Like a Dragon, de game waarin Ichiban Kasuga als hoofdpersonage werd geïntroduceerd. <3 In deel 8 zullen ook andere personages uit deel 7 weer hun opwachting maken.

Mocht je geen interesse hebben om deel 0 t/m 6 (of 7) te spelen, dan is hier een korte samenvatting van het verhaal te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door easygoingfox op 24-01-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
easygoingfox schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:52:
[...]

Yes!

Deel 7 heette toen nog 'Yakuza 7 - Like a Dragon'. Daarna heeft RGG Studio de naam 'Yakuza' verandert in 'Like a Dragon', wat in Japan al langer de naam van de serie was.

Like a Dragon: Infinite Wealth is dus het vervolg op Yakuza 7: Like a Dragon, de game waarin Ichiban Kasuga als hoofdpersonage werd geïntroduceerd. <3 In deel 8 zullen ook andere personages uit deel 7 weer hun opwachting maken.

Mocht je geen interesse hebben om deel 0 t/m 6 (of 7) te spelen, dan is hier een korte samenvatting van het verhaal te vinden.
Ahh helder! Dan denk ik dat ik het beste met 7 kan beginnen (want 0 t/m 6 gaan dus sowieso om andere hoofdpersonages?) en dan pak ik 8 daarna wel op! 7 Zal hopelijk na de launch van 8 ook wel mooi in de korting gaan dan, scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Timbox88 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Ahh helder! Dan denk ik dat ik het beste met 7 kan beginnen (want 0 t/m 6 gaan dus sowieso om andere hoofdpersonages?) en dan pak ik 8 daarna wel op! 7 Zal hopelijk na de launch van 8 ook wel mooi in de korting gaan dan, scheelt weer :)
Volgens de reviews die ik gelezen heb kun je 8 prima spelen zonder 7. Maar 7 is zo'n goed spel dat het meer dan de moeite waard is om te spelen ;) Vooral dus even de vraag of je het complete verhaal wil meekrijgen of direct voor de nieuwste game met bijbehorende verbeteringen wil gaan.

Het zijn ook geen korte games: deel 7 heb ik bijna 70 uur ingestoken (main quest + alle side quests). Worth it!

0 t/m 6 draaien inderdaad om andere personages, van wie sommigen een rol hebben in 7. Combat is sowieso compleet anders: beat 'm up vs turn based in 7.

[ Voor 9% gewijzigd door easygoingfox op 24-01-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@Timbox88 je hebt ook nog naast de main serie een side game en wat spin off games.

Zoals Like A Dragon The Man Who Erased His Name en Like A Dragon Inshi!, van die 2 heb ik een review geschreven voor Tweakers.

Maar je hebt ook nog Judgement en Lost Judgement, ook die games zijn leuk om eens te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Game is inmiddels al te preloaden via Steam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Timbox88 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Ik zou 0/6 dan wel weer spelen voordat je 8 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Timothy3000 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:14:
[...]

Ik zou 0/6 dan wel weer spelen voordat je 8 speelt.
Haha, ik ga natuurlijk niet zeven games spelen voor ik aan 8 kan beginnen. Beetje teveel van het goede ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:26:
@Timbox88 je hebt ook nog naast de main serie een side game en wat spin off games.

Zoals Like A Dragon The Man Who Erased His Name en Like A Dragon Inshi!, van die 2 heb ik een review geschreven voor Tweakers.

Maar je hebt ook nog Judgement en Lost Judgement, ook die games zijn leuk om eens te spelen.
Cool, thanks! Denk beginnen met 7 wanneer er een aanbieding is, mocht het wat zijn voor mij, dan pak ik 8 daarna op en kan ik evt later side games nog doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
easygoingfox schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Volgens de reviews die ik gelezen heb kun je 8 prima spelen zonder 7. Maar 7 is zo'n goed spel dat het meer dan de moeite waard is om te spelen ;) Vooral dus even de vraag of je het complete verhaal wil meekrijgen of direct voor de nieuwste game met bijbehorende verbeteringen wil gaan.

Het zijn ook geen korte games: deel 7 heb ik bijna 70 uur ingestoken (main quest + alle side quests). Worth it!

0 t/m 6 draaien inderdaad om andere personages, van wie sommigen een rol hebben in 7. Combat is sowieso compleet anders: beat 'm up vs turn based in 7.
Ah ja! Ik ga dan voor 7 in een aanbieding om te checken of ik het wat vind. Zo ja, speel ik hem lekker rustig uit en ga ik daarna door met 8!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Timbox88 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Ah ja! Ik ga dan voor 7 in een aanbieding om te checken of ik het wat vind. Zo ja, speel ik hem lekker rustig uit en ga ik daarna door met 8!
veel delen staan op gamepass , dus mocht je een windows pc of een xbox hebben dan kan je voor een paar euro in de maand aardig wat yakuza games spelen :)

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
taker1987 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:50:
[...]

veel delen staan op gamepass , dus mocht je een windows pc of een xbox hebben dan kan je voor een paar euro in de maand aardig wat yakuza games spelen :)
Ah goede tip, thanks! Vrees alleen dat ik daar te weinig tijd voor heb haha. Dus dan beter 1 game kopen (7 dan dus) en die gewoon spelen denk ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
Timbox88 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Ah goede tip, thanks! Vrees alleen dat ik daar te weinig tijd voor heb haha. Dus dan beter 1 game kopen (7 dan dus) en die gewoon spelen denk ik!
te weinig tijd herken ik wel idd , wel vind ik elke yakuza game wel leuk voor wat minigames etc ,, voordeel met de pc versie is dat je ook nog kan cheaten ;) waardoor je toch sneller wat dingen kan en wat sneller door de game heen bent .. zo heb ik toch snel het verhaal gevolgd en kon ik gelijk alles doen wat ik wou doen :+

beetje de game rushen , minigames doen , verhaal volgen .. zonder al te veel poespas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Timbox88 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:35:
[...]

Haha, ik ga natuurlijk niet zeven games spelen voor ik aan 8 kan beginnen. Beetje teveel van het goede ;-)
Je gaat dan wel echt een groot gedeelte missen, want het schijnt nogal een nostalgietrip te zijn voor een bepaald hoofdkarakter.

En met de Yakuza games bestaat teveel van het goede niet. Langzaam aan beginnen en genieten geblazen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Timbox88 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Cool, thanks! Denk beginnen met 7 wanneer er een aanbieding is, mocht het wat zijn voor mij, dan pak ik 8 daarna op en kan ik evt later side games nog doen.
Mocht je Xbox Game Pass hebben, Ishin en The Man wo Eresed His name en deel 0 t/m 7 staan daar gratis op, alleen Judgement en Lost Judgement niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Heb simpelweg geen tijd om eerst nog zeven andere games te spelen haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
Linksquest schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:37:
[...]

Mocht je Xbox Game Pass hebben, Ishin en The Man wo Eresed His name en deel 0 t/m 7 staan daar gratis op, alleen Judgement en Lost Judgement niet
Die laatste twee kan je dan wel weer spelen bij PS+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Timbox88 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:48:
Heb simpelweg geen tijd om eerst nog zeven andere games te spelen haha!
0-1-2-6 kan ook wel denk ik. Als je die en 7 speelt stap je goed voorbereid 8 in. De games zijn echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

De DLC prijzen staan online op Steam. Ik denk dat de prijzen in de PlayStation Store en Xbox Store hetzelfde zullen zijn. De booster pakketten laat ik even achterwege.

Like a Dragon: Infinite Wealth - Special Job Set
4,99 euro (gratis bij pre-orders)

Like a Dragon: Infinite Wealth - Yakuza CD Collection Set
4,99 euro (inbegrepen bij Ultimate Edition)

Like a Dragon: Infinite Wealth Assorted Outfit-bundel
14,99 euro (inbegrepen bij Ultimate Edition)

Like a Dragon: Infinite Wealth - Sujimon & Resort Bundle
14,99 euro (inbegrepen bij Ultimate Edition)
Bevat:
- Legendary Sujimon-set
Sujimon: Majima
Sujimon: Saejima
Sujimon: Daigo
Sujimon: Akiyama
Sujimon: Tiger (Legend)
Sujimon: Bear (Legend)

- Sujimon Raising-set
Sujimunch (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Super Sujimunch (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 150
Hyper Sujimunch (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 100
Extreme Sujimunch (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 10
Committee Agent (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 100
Master Suji Gift (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 100

- Legendary Guests-set
Gast: Goro Majima
Gast: Taiga Saejima
Gast: Daigo Dojima
Gast: Shun Akiyama
Gast: Makoto Date
Gast: Ono Michio
Gast: Robo Michio
Gast: Yuki
Gast: Koyuki

- Dondoko Island-boosterset
Wood (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 1000
Stone (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 1000
Cloth (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 1000
Iron (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 1000
Plastic (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 1000
Glass (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 1000
Semiconductor (Speciaal voor eenmalig gebruik) × 1000
Dondoko Scuttler (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Red Dondo Bug (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Green Dondo Bug (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Dondoko Mollusk (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Dondoko Mushroom (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Dondoko Sirloin (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Dondoko Egg (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 300
Dondoko Nut (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 150
Dondoko Herb (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 150
Like a Dragon: Infinite Wealth Master Vacation-bundel
19,99 euro (inbegrepen bij Deluxe Edition en Ultimate Edition)
Bevat:
- New Game+ (Normal, Hard, Legend)
Geniet opnieuw van de hele game en neem de voortgang die je hebt geboekt mee. Houd er rekening mee dat sommige elementen, zoals nevenverhalen en speciale momenten tussen teamgenoten, een frisse nieuwe start krijgen.

- Bonus-dungeon
Ontdek de Big Swell van Hawaï in een nieuwe aflevering met Kasuga, Kiryu en de rest van het team. Geniet van deze speelbare content nadat je het hoofdverhaal van de game hebt voltooid.

- Nieuwe achievements
Verkrijg uitdagende nieuwe achievements, exclusief voor de Master Vacation-bundel.

- Special Outfits-set
Hero-outfit voor Kasuga.
Tomizawa-outfit voor Nanba.
Zhao-outfit voor Adachi.
Joongi (Yakuza 6)-outfit voor Joongi.
Joongi-outfit voor Zhao.
Hero-outfit voor Kiryu.
Nanba-outfit voor Tomizawa.
Seonhee-outfit voor Chitose.
AWAKE-outfit voor Saeko.
Chitose-outfit voor Seonhee.

- Master Vacation Swimsuit-set
Goudkleurige badpakken voor Kasuga, Nanba, Adachi, Tomizawa, Saeko, Joongi, Zhao, Seonhee, Chitose en Kiryu.

- Dondoko Island Invites-set: Hero's Party
Nodig Nanba, Adachi, Tomizawa, Saeko, Joongi, Zhao, Seonhee, Chitose en Kiryu uit om langs te komen op je resort op Dondoko Island.

- Sujimon Recruit-set: Hero's Party
Rekruteer Nanba, Adachi, Tomizawa, Saeko, Joongi, Zhao, Seonhee, Chitose en Kiryu in je Sujimon-team.

- Master Vacation Special Items-set
Premium First Aid Kit (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 3
Restorative Bolus (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 5
Revival Bolus (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 5
Resurrection Bolus (Speciaal voor eenmalig gebruik) x 3

- Master Vacation Special CD-set
Summertime Groove
Baka Darou
If I Could Love the One I Love (Joongi)
If I Could Love the One I Love (Zhao)
AWAKE
Honolulu City Lights
Judgement -Shinpan- (Kasuga)
Like a Butterfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zie voor het eerst een yakuza topic die zo actief is. zou de hoge scores hebben geholpen?

anyway, mijn spel valt vandaag door de brievenbus als ik de TT moet geloven.

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 26-01-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Het Like A Dragon Gaiden topic was ook best actief.

Waarom staat dit topic niet bij RPGs eigenlijk ipv action adventure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Farabi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:53:
ik zie voor het eerst een yakuza topic die zo actief is. zou de hoge scores hebben geholpen?

anyway, mijn spel valt vandaag door de brievenbus als ik de TT moet geloven.
Ik ben pas sinds het vorige deel echt fan van de serie geworden toen ik na de release er pas achter kwam dat het in een turn-based RPG was veranderd. En het ziet er naar uit dat dit nieuwe deel op alle vlakken verbeterd is. Dat is in ieder geval mijn verklaring voor mijn bijdrages aan dit topic.

Als ik mijn TT moet geloven, ontvang ik de game pas maandag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Demonitzu schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Als ik mijn TT moet geloven, ontvang ik de game pas maandag :(
welke webwinkel? gek dat het morgen ook niet aankomt dan. is gewoon een brievenbuszending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
echt geen zin in turn-based gedoe vanavond, maar wel harstikke zin in het verhaal. hopen dat er een easy-mode is, dan is turn-based nog wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Farabi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:27:
[...]

welke webwinkel? gek dat het morgen ook niet aankomt dan. is gewoon een brievenbuszending.
Ik ben er vrij zeker van dat het aan de regionale postbezorging ligt. Bijna al m'n normale pakketten en brievenbuspakketten komen de laatste paar maanden te laat aan of zijn soms zelfs een week kwijt. Maar ook een paar keer meegemaakt dat er helemaal niets klopt van de TT en dat het ineens in de brievenbus ligt zonder enige melding :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• easygoingfox
Inmiddels de eerste 2,5 uur gespeeld, een feest van herkenning na deel 7. Als je die niet gespeeld hebt ga je veel missen, een echte recap heb ik ook nog niet gezien. @Farabi tot nu toe is het vrij easy ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Ga em vanavond na het werk ophalen.
Kan alleen al die engelstalige trailers niet bekijken XD
Geef mij maar de JP versie, ook eigenlijk de manier om Yakuza games te spelen imo, maar dat ben ik. Vind sommige stemmen gewoon echt niet passen bij de personages in het engels iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Akaendra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:51:
Ga em vanavond na het werk ophalen.
Kan alleen al die engelstalige trailers niet bekijken XD
Geef mij maar de JP versie, ook eigenlijk de manier om Yakuza games te spelen imo, maar dat ben ik. Vind sommige stemmen gewoon echt niet passen bij de personages in het engels iig.
Same, speel ook altijd in het Japans. Vind het Engels ook niet combineren met de Japanse namen van alle personages. Het enige nadeel is dat je bij elke cutscene naar het scherm moet blijven kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben ik de enige die de minimap gelijk op 'fixed' zet ipv 'rotate'. Verschrikkelijk, hoe spelen mensen zo? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easygoingfox
Farabi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:48:
Ben ik de enige die de minimap gelijk op 'fixed' zet ipv 'rotate'. Verschrikkelijk, hoe spelen mensen zo? :P
Ik heb de hele minimap direct uitgezet, veel te groot. En de stad uit het begin ken ik na 7 nog aardig uit m’n hoofd 8)7

Voor de liefhebben: als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van Sega krijg je een code om de DLC Ichiban’s Hello Work Outfit gratis te downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door easygoingfox op 26-01-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Voor wie al begonnen is, hoe zijn jullie eerste ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
easygoingfox schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:20:
[...]

Ik heb de hele minimap direct uitgezet, veel te groot. En de stad uit het begin ken ik na 7 nog aardig uit m’n hoofd 8)7

Voor de liefhebben: als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van Sega krijg je een code om de DLC Ichiban’s Hello Work Outfit gratis te downloaden.
Wtf, netjes :*)

Hoe vindt je de mainmissie dan? @easygoingfox

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 27-01-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

easygoingfox schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:20:
Versturen ze die code per 2 februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Farabi schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Wtf, netjes :*)

Hoe vindt je de mainmissie dan? @easygoingfox
Heb er pas een uur of 3 inzitten. Verhaal komt langzaam op gang en is denk ik vooral leuk als je deel 7 gespeeld hebt, aangezien de personages uit dat deel langzaam terugkeren. Ik vind het de beste cast/party ooit in een JRPG, en geniet dus volop. Zonder voorkennis is het vermoed ik een trage en ook wat saaie start.
Demonitzu schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:47:
[...]

Versturen ze die code per 2 februari?
Geen idee, ik heb me eergisteren aangemeld en de code gisteren ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
easygoingfox schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:14:
[...]

Heb er pas een uur of 3 inzitten. Verhaal komt langzaam op gang en is denk ik vooral leuk als je deel 7 gespeeld hebt, aangezien de personages uit dat deel langzaam terugkeren. Ik vind het de beste cast/party ooit in een JRPG, en geniet dus volop. Zonder voorkennis is het vermoed ik een trage en ook wat saaie start.

[...]

Geen idee, ik heb me eergisteren aangemeld en de code gisteren ontvangen.
Ik bedoelde zonder map. Hoe je missies vindt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
wat ik wel echt jammer vind is dat je outfit puur voor de stats is en totaal niet cosmetisch is aan je char .. daar in loopt deze serie toch nog wel op achter vind ik persoonlijk ..

waarom zou ik een geel hawaii shirt kopen , het aandoen , maar vervolgens alsnog in het rood rond huppelen .. toch een gemiste kans eigenlijk ...

heb ook een bouwhelm bij me .. waarom zie ik die niet daadwerkelijk op mn kop

: kwa humor is deze game wel weer sterk hoor .. vechten met een massage staaf of tegen die rare potloodventers vechten :+ :+

[ Voor 13% gewijzigd door taker1987 op 27-01-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Farabi schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:36:
[...]

Ik bedoelde zonder map. Hoe je missies vindt?
Ah zo! Met een druk op de knop open je de volledige map en zie je waar je heen moet. Dat doe ik liever dan een minimap in beeld die 20% van het beeld in beslag neemt. Ben sowieso geen fan van een minimap omdat je al snel daarnaar gaat kijken ipv naar de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-04 16:15
Ik vond de vorige like a dragon eigenlijk helemaal niet zo leuk vergeleken met eerdere delen. Vooral omdat de combat naar turn based ging. Normaal gezien vind ik turn based prima, maar de combat is/was zo iconisch en eigenlijk gewoon goed gemaakt dat ik het raar vind dat dit veranderd is.

Wat is het verschil in combat tussen de vorige en deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jellybrah schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:57:
Ik vond de vorige like a dragon eigenlijk helemaal niet zo leuk vergeleken met eerdere delen. Vooral omdat de combat naar turn based ging. Normaal gezien vind ik turn based prima, maar de combat is/was zo iconisch en eigenlijk gewoon goed gemaakt dat ik het raar vind dat dit veranderd is.

Wat is het verschil in combat tussen de vorige en deze?
Niet heel veel gelukkig. De stap naar turnbased blijft imo meer dan geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Timothy3000 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:15:
[...]

Niet heel veel gelukkig. De stap naar turnbased blijft imo meer dan geslaagd.
Jammer, dan word dit hem ook niet voor mij. Ik vind die verandering dus helemaal niks. Final fantasy mag wat mij betreft direct terug naar turn based ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

jellybrah schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Jammer, dan word dit hem ook niet voor mij. Ik vind die verandering dus helemaal niks. Final fantasy mag wat mij betreft direct terug naar turn based ;)
Ik begrijp die verandering ook niet helemaal. Ben nu bezig met the man who erased his name en daar kan ik genieten van de combat. Had al even Yakuza like a dragon opgestart maar snap ook niet helemaal waarom ze naar turn based zijn gegaan, het haalt je ook een beetje uit de snelheid. Terwijl infinite wealth mij qua look and feel enorm aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben in chapter 4 en merk dat ik nu alweer eerst moet levelen net als het vorig deel om mijn vijanden te kunnen verslaan in de mainmissie. Daar begint het turn-based drama weer.

Als ze nu eens ook even erbij zetten welk level er eerst aangeraden wordt als je aan een mainmissie begint, zou het veel handiger zijn. Ik krijg opeens midden in de missie vijanden met 2 of 3 levels hoger.

Het verhaal is overigens weer erg tof. Maar moet me er doorheen sleuren door al die onzin eromheen.

[ Voor 54% gewijzigd door Farabi op 28-01-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Die onzin maakt het spel imo.

Ik ben echt heel blij met de slag naar turnbased. De combat was imo al aardig verouderd (dat merkte ik enorm in Gaiden) en het past volledig bij de humor en stijl van het spel.

Gelukkig voor de old school fans blijven ze splitsen. De verhalen van Ichiban zijn turnbased, de rest blijft in de oude stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:07
Timothy3000 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:56:
Die onzin maakt het spel imo.

Ik ben echt heel blij met de slag naar turnbased. De combat was imo al aardig verouderd (dat merkte ik enorm in Gaiden) en het past volledig bij de humor en stijl van het spel.

Gelukkig voor de old school fans blijven ze splitsen. De verhalen van Ichiban zijn turnbased, de rest blijft in de oude stijl.
Ik ben het volledig met je eens. Ik ben ingestapt bij het vorige deel en zowel de turn based actie als alle side quests (met heel veel onzin van dien) vind ik fantastisch. Het is lang geleden dat ik bij zo'n grote rpg de side quests evengoed kan waarderen als de main story.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nooit gesnapt waarom alsnog een stukje van je health eraf gaat als je een perfect guard doet. Dat is het hele idee toch om je health te behouden normaal gesproken bij een spel?

Het spel is verder fantastisch. Ik moet ff wat levelen op straat en dan komt het goed. Aan de andere kant jammer, want dit weerhoudt mij om met dit geweldig verhaal door te gaan.

Ik merk zelfs eigenlijk dat ik geen problemen met turn-based heb, maar meer met levelen. Dit zijn natuurlijk wel 2 andere dingen. Voor iemand die vanaf het begin alle yakuza spellen heeft uitgespeeld is dit wel een dingetje.

Verandering is eng :P

[ Voor 79% gewijzigd door Farabi op 28-01-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
Farabi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:39:
Nooit gesnapt waarom alsnog een stukje van je health eraf gaat als je een perfect guard doet. Dat is het hele idee toch om je health te behouden normaal gesproken bij een spel?

Het spel is verder fantastisch. Ik moet ff wat levelen op straat en dan komt het goed. Aan de andere kant jammer, want dit weerhoudt mij om met dit geweldig verhaal door te gaan.

Ik merk zelfs eigenlijk dat ik geen problemen met turn-based heb, maar meer met levelen. Dit zijn natuurlijk wel 2 andere dingen. Voor iemand die vanaf het begin alle yakuza spellen heeft uitgespeeld is dit wel een dingetje.

ik merk dat ik ook veel gevechten op straat skip , dit komt mede door het turnbased systeem, merkte in yakuza zero bijvoorbeeld , dat ik die echt heerlijk vond om te spelen , niet dat ik dat deze game slecht vind ofzo hoor .. maar vind het turnbased gedeelte wel enorm jammer , ook omdat ik niet het idee heb dat ik het echt zelf zelf doe .. ik maak geen zieke combo,s aka Tekken / street fighter .. de actie word voor je gedaan , en dat vind ik best wel beperkt en jammer , heb het idee dat er in voorgaande delen meer acties waren die je kon doen dmv knoppen combinatie,s..

zo mis ik persoonlijk nog wel een paar dingen ,
eten zie je niet daadwerkelijk op een bord verschijnen nadat het besteld is .. wat in sommige delen wel weer het geval was ..

en dan nog de kleding die ik al eerder genoemd heb .. waarom zie ik de bouwhelm bijvoorbeeld niet daadwerkelijk op mn hoofd .. of een oranje hawaii shirt .. zelfde als met een bandana die je op straat vind of ergens van een gevecht krijgt .. waarom kan ik het wel gebruiken als gear , maar veranderd er cosmetisch niks aan de char ..

ik vind dat toch wel een gemiste kans en daar in zie je hoever de yakuza serie eigenlijk achter loopt ..

kwa humor en verhaal zit het echt top in elkaar , leuke easter eggs en side questen .. maar toch zit ik er minder lekker in dan in yakuza zero

[ Voor 23% gewijzigd door taker1987 op 28-01-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Volgens mij heb ik wat handgranaten. Weet iemand hoe ik deze gebruik tijdens de gevechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Farabi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:13:
Volgens mij heb ik wat handgranaten. Weet iemand hoe ik deze gebruik tijdens de gevechten?
Ik vermoed in het gevecht kiezen voor Etc. en dan Item.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
jellybrah schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Combat in dit deel heeft wel wat meer mogelijkheden dan in deel 7. Je hebt mee keuze in je positie, AOE, en kunt o.a. ook de omgeving gebruiken als wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
easygoingfox schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:47:
[...]

Combat in dit deel heeft wel wat meer mogelijkheden dan in deel 7. Je hebt mee keuze in je positie, AOE, en kunt o.a. ook de omgeving gebruiken als wapen.
dit kon in zero ook alleen dan zonder turnbased :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:39:

Speel jij echt alleen het verhaal? Dus geen sidemissies en minigames enzo? Dat is voor mij echt de halve fun in deze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Pff, sommige checkpoints lopen ook ver uit elkaar. Een hele uur bezig geweest maar ga hele tijd af. Ff flink medicijnen inslaan volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
weet iemand hoe snel geld te verdienen? het spel doet wel erg gierig met geld uittellen :P

[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 29-01-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Zelf zit in chapter 5, nog niet het gevoel gehad echt te moeten grinden voor iets. Eerder dat ik overlevelled ben voor sommige zaken.
Ik heb dan ook alle substories gedaan terwijl ze available zijn natuurlijk. Game zit echt tjokvol sidecontent om te doen iig.
Een substory nog niet helemaal gedaan aangezien die Mob lvl 26 was, maar daar kom ik later wel op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Akaendra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:08:
Zelf zit in chapter 5, nog niet het gevoel gehad echt te moeten grinden voor iets. Eerder dat ik overlevelled ben voor sommige zaken.
Ik heb dan ook alle substories gedaan terwijl ze available zijn natuurlijk. Game zit echt tjokvol sidecontent om te doen iig.
Een substory nog niet helemaal gedaan aangezien die Mob lvl 26 was, maar daar kom ik later wel op terug :)
kan je fatsoenlijk levelen met de substories? ik speel gewoon alleen de mainmissies en probeer nu een beetje alle gevechten te pakken op straat (omdat het moet).

draait het spel trouwens native 4K? kon het snel niet vinden op google.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 29-01-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Nu online
Farabi schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:33:
[...]

kan je fatsoenlijk levelen met de substories? ik speel gewoon alleen de mainmissies en probeer nu een beetje alle gevechten te pakken op straat (omdat het moet).

Substories hebben soms gevechten die redelijke XP geven. Daarnaast heb je ook als je wat explored vijanden met een kroontje, die geven meestal ook wel behoorlijke XP als je ze neerkrijgt en is er daarna ook meestal wel een leuke reward bij ze in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Akaendra schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Substories hebben soms gevechten die redelijke XP geven. Daarnaast heb je ook als je wat explored vijanden met een kroontje, die geven meestal ook wel behoorlijke XP als je ze neerkrijgt en is er daarna ook meestal wel een leuke reward bij ze in de buurt.
van die speciale vijanden wordt ik niet altijd blij van. je krijgt een hoop xp, maar raakt een hoop medicijnen kwijt tijdens het gevecht, blijf het dubbel vinden of ik die gevechten wel moet aangaan daarom.

die rupjes zijn goed te doen. ze zijn voorspelbaar en je haalt er een hoop XP uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 29-01-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
Zit er eigenlijk een grotere arcade hal in dan dat kleine tentje in Yokohama en dat mega kleine stukje in de shopping mall van Honolulu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
spoiler:
ik zit nu in chapter 4 maar zo te zien gaat kazuma het niet halen door zijn ziekte. het einde van een legende. zal gek worden om zonder hem door de spellen heen te gaan in de toekomst. of er moet nog een plottwist komen dat hij alsnog blijft leven. ik ben benieuwd op het einde.

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 29-01-2024 13:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Ik blijf het zeggen, maar Yakuza spelen en de substories negeren, daar kan ik écht niet bij. Die zijn stuk voor stuk geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Anoniem: 306567 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:37:
[...]

Ik begrijp die verandering ook niet helemaal. Ben nu bezig met the man who erased his name en daar kan ik genieten van de combat. Had al even Yakuza like a dragon opgestart maar snap ook niet helemaal waarom ze naar turn based zijn gegaan, het haalt je ook een beetje uit de snelheid. Terwijl infinite wealth mij qua look and feel enorm aanspreekt.
Er was ook niets mis met de combat. Het was snel, uitgebreid en wat velen vergeten: het was super humoristisch. Het hoort gewoon bij de toon van de rest van het spel. Het turn based past er imho gewoon niet bij. Maarja, ook hier geen weg terug net zoals Final fantasy die een vice versa doet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jellybrah schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Er was ook niets mis met de combat. Het was snel, uitgebreid en wat velen vergeten: het was super humoristisch. Het hoort gewoon bij de toon van de rest van het spel. Het turn based past er imho gewoon niet bij. Maarja, ook hier geen weg terug net zoals Final fantasy die een vice versa doet :O
Hoezo geen weg terug? Like A Dragon is turnbased (en dat past perfect, het is nog grappiger dan de old school combat imo), de non Ichiban games als Judgement e.d. hebben gewoon de oude combat. Gaiden kwam drie maanden geleden uit en die had die oude stijl ook nog. Voor ieder wat wils dus.
Pagina: 1 2 3 Laatste