Heeft het nog zin om te onderhandelen bij meubelzaken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Misschien een iets te algemeen topic. Maar was benieuwd of iemand recentelijk ervaring heeft. Ik ga binnenkort voor een nieuwbouwwoning een geheel nieuwe inboedel kopen. Denk aan een boxspring, bank, kasten, meubels, etc. Ik heb dus wat dingen op het oog, allemaal bij verschillende winkels. Bij elkaar kom ik toch makkelijk boven de 10k uit. Ik vroeg me daarom af of het nog zin heeft om gewoon eens langs de winkel te gaan en daar nog even iets steviger in een onderhandeling te zitten om wat geld te besparen.

Iemand enig idee of dit een beetje gebruikelijk is en misschien eventueel winkels of showrooms waar je zelf ervaring mee hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 15:39
Zodra je in 1 winkel veel afneemt, is de kans groter om te kunnen onderhandelen.

Zelfs bij 2 matrassen en nieuwe hoofdkussen bij 1 winkel heb ik nog kunnen onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 13:41

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ja, onderhandelen in meubelzaken is zeker gebruikelijk. Naast het simpelweg om korting vragen kun je ook inzetten op "upgrades" met korting. Een luxere stof op je bank, daar kan wel wat van de prijs af. Of een korting als je een dressoir én een koffietafel meeneemt. Het hele onderhandelen is een spel. Als de levertijd lang is, kijk dan even heel moeilijk en probeer een korting te krijgen voor je "ongemak" omdat je zo lang moet wachten. Sowieso is het niet slim om al te enthousiast te reageren. De verkoper weet dan dat 'ie beet heeft ;)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DexterDee schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:49:
Ja, onderhandelen in meubelzaken is zeker gebruikelijk. Naast het simpelweg om korting vragen kun je ook inzetten op "upgrades" met korting. Een luxere stof op je bank, daar kan wel wat van de prijs af. Of een korting als je een dressoir én een koffietafel meeneemt. Het hele onderhandelen is een spel. Als de levertijd lang is, kijk dan even heel moeilijk en probeer een korting te krijgen voor je "ongemak" omdat je zo lang moet wachten. Sowieso is het niet slim om al te enthousiast te reageren. De verkoper weet dan dat 'ie beet heeft ;)
Nooit samen winkelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jazeker, bij sommige zaken gaat al 'automatisch' 10% van de prijs af als je het hele setje koopt.
Daarnaast zou ik naar een echte (lokale) meubelzaak voor kwaliteit gaan, en niet naar een trendhopper ofzo. Kost meestal evenveel, maar wereld aan kwaliteitverschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:51
Cheesy schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:50:
Jazeker, bij sommige zaken gaat al 'automatisch' 10% van de prijs af als je het hele setje koopt.
Daarnaast zou ik naar een echte (lokale) meubelzaak voor kwaliteit gaan, en niet naar een trendhopper ofzo. Kost meestal evenveel, maar wereld aan kwaliteitverschil.
Ik heb geen idee wat voor lokale meubelzaak jij dan hebt, maar hier zit er minstens een factor 3 verschil tussen de lokale meubelzaak en ketens als Sanders/Piet Klerkx/etc.

Ben het met je eens als je zegt dat je weg moet blijven bij knakententen als Seats en Sofa's. Als je budget beperkt is kan je beter naar de IKEA, Kwantum of Leen Bakker gaan (willekeurige volgorde).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ja, onderhandelen is gebruikelijk. Vaak kan je ook extra's erbij regelen die je anders moet betalen, denk aan extra garantie.

Voor de rest is het advies om dan zoveel mogelijk op 1 plek te halen en er echt voor te gaan zitten. Het is een spel en vergeet niet dat de winkel en zijn personeel ook brood op de plank moeten hebben. Het onderste uit de kan halen kan op korte termijn een financieel gewin opleveren, maar bij problemen kan het wel eens tegen je werken. Blijf dus reëel.

Zelf heb ik altijd de strategie dat ik vooraf bepaal wat ik het waard vind. Als de prijs daarbij in de buurt komt ga ik akkoord. Een beetje marge houd ik wel aan. Dus stel dat er een bank voor 2500 euro staat en ik wil er 2000 aan uitgeven dan ga ik akkoord met iets in de prijsrange van 1900 tot 2100. Ik laat niet snel iets vallen op een paar tientjes tot 100 euro als ik er echt interesse in heb. Maar ik moet er ook bij zeggen, als in bovenstaand voorbeeld de prijs 2150 zou zijn en blijven dan ga ik ook gerust weg. Hoe mooi ik de bank ook vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier een aardige korting gekregen op een hoekbank van Henders en Hazel. Dus ja, er is zeker ruimte.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 20:52
Onderhandelen heeft bijna overal nog gewoon zin hoor. Kan altijd wel wat van de prijs af, of anders gratis extra's erbij. Laatst nog bij de MediaMarkt een gratis PS5 controller erbij onderhandelt toen ik een TV + Soundbar kocht, na een extra korting op de aanschaf prijs.

Alleen niet je vrouw meenemen als je een keuken gaat kopen, dan word het lastig. Of als je in het buitenland probeert te onderhandelen en je vrouw bij het eerste bedrag wat geroepen word meteen zegt 'Ja Os, doen!'. Dat begrijpen ze namelijk zelfs als ze geen Nederlands spreken :)

Het zit alleen niet zo in de Nederlandse cultuur om flink te onderhandelen over de prijs.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
@Ozzie kan ook liggen aan uit welk gezin je komt of dat je uit jezelf denkt ik probeer het. Moeder vindt het maar niks terwijl haar vriend wel en daardoor ben ik het ook gaan proberen. Of hij het ook bij een lokale meubelzaak heeft gedaan weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:18
ik heb van het weekend nog meerdere meubels bij enkele zaken gekocht.

onderhandeling is altijd mogelijk. Mocht je er niet handig in zijn probeer dan dit:

1. vraag korting.of er iets met de prijs gedaan kan worden. Dan halen ze er wel 10% vanaf, en daarna
2. Hierna vragen voor extra dingen, denk aan extra garantie, kussens, gratis bezorging etc

soms is er meer mogelijk natuurlijk, maar mocht je het niet zien zitten dan is het advies gewoon vragen....dan krijgt je het zeker (wellicht niet het maximale maar wel een leuke korting.

als je het maximale eruit wil halen moet je eindigen met stap 5: weglopen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Waarom zou er ineens iets veranderd zijn?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:12
Zeker bij meerdere spullen kopen bij dezelfde zaak is er meestal wel wat mogelijk als je vraagt "kan je er een mooie setprijs van maken" of "kan er iets aan de prijs gedaan worden als ik ook nog X erbij neem".

Of "we krijgen die kussentjes (of andere accessoires) toch ook wel bij die bank."

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:45
Ik werk zelf in een meubelzaak. Woon en slaapkamers. Vragen naar een betere prijs kan natuurlijk altijd. Korting geven is heel makkelijk als de prijs niet klopt. En daar gaat het dus vaak mis.

Als ik heel transparant kan laten hoe een prijs is opgebouwd, dan is de speelruimte relatief klein.

Daarnaast zou ik me vooral focussen op hoeveel je wél moet betalen. En niet op het bedrag wat je niet hoeft te betalen.

Er zijn echt wel winkels waar onderhandeling onderdeel van het kopen is. Dus die bank kost 2699.- en 2200 is ook goed. Bij de andere winkel kost diezelfde bank 1999.- + 79.- bezorgkosten. Geen onderhandeling mogelijk. Onzettend veel klanten genieten meer van 499.- "korting"

Persoonlijk koop ik liever niets als de prijs onduidelijk is. Als je meer dan 10% korting op maatwerk krijgt zoals een bank, dan klopt de calculatie niet. Hoogstwaarschijnlijk had je goedkoper uit geweest als er geen onderhandeling mogelijk was.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:45
Drardollan schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:00:

Zelf heb ik altijd de strategie dat ik vooraf bepaal wat ik het waard vind. Als de prijs daarbij in de buurt komt ga ik akkoord. Een beetje marge houd ik wel aan. Dus stel dat er een bank voor 2500 euro staat en ik wil er 2000 aan uitgeven dan ga ik akkoord met iets in de prijsrange van 1900 tot 2100.
Ik vind dit dus altijd heel interessant. Wat is het je waard. Of hoe bepaal je als klant wat het je waard is? Je bedoeld dat je een budget hebt van 2000.- waar je voor wilt slagen? Of wil je gewoon een bank van 2500 voor 2000 omdat je dan een deel van de bank gratis hebt, zonder te weten wat eigenlijk de prijs is? Denk je werkelijk dat je 500 euro korting op 2000.- heel normaal is op een nieuw product zoals een bank?

Om een stuk duidelijkheid te bieden zou het mooi zijn als iedere winkel het Hornbach of ikea principe zou volgen. Niemand wil korting, iedereen wil een goede prijs die naar redelijkheid is gecalculeerd. Neemt een hoop twijfels weg :)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 20:22
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:26:
[...]

Ik vind dit dus altijd heel interessant. Wat is het je waard. Of hoe bepaal je als klant wat het je waard is? Je bedoeld dat je een budget hebt van 2000.- waar je voor wilt slagen? Of wil je gewoon een bank van 2500 voor 2000 omdat je dan een deel van de bank gratis hebt, zonder te weten wat eigenlijk de prijs is? Denk je werkelijk dat je 500 euro korting op 2000.- heel normaal is op een nieuw product zoals een bank?

Om een stuk duidelijkheid te bieden zou het mooi zijn als iedere winkel het Hornbach of ikea principe zou volgen. Niemand wil korting, iedereen wil een goede prijs die naar redelijkheid is gecalculeerd. Neemt een hoop twijfels weg :)
Dit is de f*cking reden dat onze drogisterijen allen continue met acties smijten, en anders dubbel zo duur zijn. In Duitsland is de DM gewoon altijd scherp geprijsd, en alsnog goedkoper dan de 1+1 gratis “acties” bij de Kruidvat. #rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 20:52
TereZz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:34:
[...]

Dit is de f*cking reden dat onze drogisterijen allen continue met acties smijten, en anders dubbel zo duur zijn. In Duitsland is de DM gewoon altijd scherp geprijsd, en alsnog goedkoper dan de 1+1 gratis “acties” bij de Kruidvat. #rant
Klopt, maar Nederlanders houden schijnbaar van 'koopjes', dus vandaar dat de winkels hier die rare actie hanteren. Is ook een keer een aflevering van Keuringsdienst van Waarde over geweest.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij Seats&Sofa's moet je gewoon glasachtig blijven staan kijken als ze een prijs noemen.

Binnen 10minuten was de prijs van €1.400 naar €700 gedaald.

___

Bij "Budget Home Store" ook gevraagd om een korting, kwam ze uiteindelijk met een prijs die hoger was dan de prijs die op het labeltje stond 8)7

Maar toegegeven, het was wel een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:19
Als je iemand meeneemt en je wilt gaan onderhandelen, zorg dan dat die persoon dat van tevoren weet en 'meedoet' of niks doet.

Ooit wel eens gelezen dat je zelf een in supermarkt kunt onderhandelen (kon, wel al een aantal jaren geleden dat ik dat artikel las). Dat heb ik nooit geprobeerd. En tegenwoordig met zelfscan nogal lastig...
Maar verder zal ik eigenlijk altijd wel iets proberen en meestal lukt het ook wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Truus01 op 20-12-2023 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 13:37
Accretion schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:17:
Bij Seats&Sofa's moet je gewoon glasachtig blijven staan kijken als ze een prijs noemen.

___

Bij "Budget Home Store" ook gevraagd om een korting, kwam ze uiteindelijk met een prijs die hoger was dan de prijs die op het labeltje stond 8)7

Bij Seats & Sofa's moet je geen eens een stap binnen willen zetten. Als binnen 10 minuten een dergelijk bedrag halveert, dan klopt er iets niet. Zo heeft een maat van mij zo'n 1500 euro van een bank af kunnen praten(was 2600) en kreeg hij waardeloze kwaliteit van deze toko. Bank was binnen een maand kapot, ingeleverd ter reparatie, was ie 'm een half jaar kwijt, vervolgens nog steeds niet gerepareerd.

Gewoon binnenstappen bij een lokale meubelboer en onderhandelen. Die moet het ook hebben van mond op mond reclame. Mocht er iets kapot zijn, zal ie het graag willen fixen om negatieve reclame te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Truus01 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:10:Ooit wel eens gelezen dat je zelf een in supermarkt kunt onderhandelen (kon, wel al een aantal jaren geleden dat ik dat artikel las). Dat heb ik nooit geprobeerd. En tegenwoordig met zelfscan nogal lastig...
Ja dat kan soms. Wel afhankelijk van de vrijheid die de supermarktmanager zelf heeft binnen de formule en het soort artikel (assortiment of niet, je wil geen precedent scheppen met je reguliere artikelen). Zeker rond de feestdagen heb ik in mijn C1000 tijd vele dozen pepernoten en banketstaven onder de verkoopprijs verkocht voor decembergeschenken of hulpsinterklazen. Op dat soort artikelen is de marge meestal vrij hoog dus als de supermarkt zelf enige vrijheid heeft kan daar zeker over gepraat worden. Het voordeel met dergelijke artikelen is dat die ook niet gescand hoeven te worden, er wordt geen voorraad van bijgehouden dus kan je eenvoudig aanslaan op 'overig'. Daarbij heb je als klant een gunstige onderhandelingspositie richting einde van de betreffende feestperiode, want je wil echt niet blijven zitten met dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ebbie73 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:22:
[...]
Bij Seats & Sofa's moet je geen eens een stap binnen willen zetten. Als binnen 10 minuten een dergelijk bedrag halveert, dan klopt er iets niet. Zo heeft een maat van mij zo'n 1500 euro van een bank af kunnen praten(was 2600) en kreeg hij waardeloze kwaliteit van deze toko. Bank was binnen een maand kapot, ingeleverd ter reparatie, was ie 'm een half jaar kwijt, vervolgens nog steeds niet gerepareerd.

Gewoon binnenstappen bij een lokale meubelboer en onderhandelen. Die moet het ook hebben van mond op mond reclame. Mocht er iets kapot zijn, zal ie het graag willen fixen om negatieve reclame te voorkomen.
Ik heb niks gezegd over de kwaliteit, het ging puur over het onderhandelen toch?

Bij ons zit hij al twee jaar prima overigens en in vergelijking (na 'onderhandelen') niet duur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Accretion schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:17:

___

Veertien-honderd-euro???

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nee, €700,-

We hebben overigens verschillende winkels bezocht en veel vergeleken. Genoeg winkels waar voor een zelfde soort bank meer geld gevraagd werd.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 20:00
Mooi verhaal, als maar niet te veel ondernemers er naar kijken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ebbie73 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:22:
[...]

Bij de Seats en Sofa's is de prijs nogal ehh 'fluide'. Als je daar voor de volle prijs of maar een beetje korting koopt, dan krijg je geen goede deal. Als je echter weet dat er daar nogal over de prijs te praten is dan kun je er best aardig slagen. Tenminste, ik heb er onlangs een 2.5 zits bank met hocker besteld voor (na wat onderhandelen) 900 euro. Bij de Haco had ik voor een dergelijke combi (exact dezelfde stof) minstens 1400 euro moeten neerleggen.

De kwaliteit moeten we nog gaan zien natuurlijk en de levering heeft ook nog niet plaatsgevonden, maar we gaan het zien. Ik heb ook een zaak als Hartog Wonen overwogen, wat idd een stuk minder opdringerig is dan Seats en Sofa's, maar als je dan de Google reviews bekijkt is de levering/logistiek weer een drama. Het is in mijn ogen niet allemaal zo zwart / wit als het misschien lijkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
smvs schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:36:
[...]

Bij de Seats en Sofa's is de prijs nogal ehh 'fluide'. Als je daar voor de volle prijs of maar een beetje korting koopt, dan krijg je geen goede deal. Als je echter weet dat er daar nogal over de prijs te praten is dan kun je er best aardig slagen. Tenminste, ik heb er onlangs een 2.5 zits bank met hocker besteld voor (na wat onderhandelen) 900 euro. Bij de Haco had ik voor een dergelijke combi (exact dezelfde stof) minstens 1400 euro moeten neerleggen.

De kwaliteit moeten we nog gaan zien natuurlijk en de levering heeft ook nog niet plaatsgevonden, maar we gaan het zien. Ik heb ook een zaak als Hartog Wonen overwogen, wat idd een stuk minder opdringerig is dan Seats en Sofa's, maar als je dan de Google reviews bekijkt is de levering/logistiek weer een drama. Het is in mijn ogen niet allemaal zo zwart / wit als het misschien lijkt.
750 euro weggegooid geld. Sorry dat ik het moet zeggen. Maar meer dan 150 euro is voor alles daar al teveel eigenlijk. Als je met dit budget iets van kwaliteit wil halen dan had je beter naar de IKEA kunnen rijden. Of die 500 extra lappen bij Haco waarschijnlijk (ken ik overigens niet, geen idee van de kwaliteit daar dus).

Het is helaas in deze wel zwart/wit, S&S is echt de grootste oplichterstent van Nederland. Ik zou je aanraden om te kijken of je de boel nog kan annuleren, maar hun voorwaarden kennende zal dat wel niet kunnen (dat doen ze dan wel goed, alles juridisch dichttimmeren).

Ter info
Seats and Sofa
Seats and Sofa's bank gekocht
Vervelende verkooptactiek bij Seats and Sofa's: toegestaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 31-12-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
  • Laatst online: 17-04 11:00
Jazeker, we hebben nog 1000 euro van de offerte afgekregen zonder enig blikken of blozen

WP: ZCR-140Y-300D / RST30C-VM2ED + PUHZ-SHW140 YHA PV: 4350 WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Breud schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:58:
Jazeker, we hebben nog 1000 euro van de offerte afgekregen zonder enig blikken of blozen
Zonder enig referentie kader wat het oorspronkelijke bedrag was hebben we hier natuurlijk niks aan.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
  • Laatst online: 17-04 11:00
armageddon_2k1 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:03:
[...]

Zonder enig referentie kader wat het oorspronkelijke bedrag was hebben we hier natuurlijk niks aan.
14000 om en de nabij was de originele offerte

WP: ZCR-140Y-300D / RST30C-VM2ED + PUHZ-SHW140 YHA PV: 4350 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04

Honesty

kattenneus!

[...]

Binnen een jaar kan je nog een ervaring plaatsen maar dan bij een goede meubelshop.

Ben er een keer binnen geweest en bij iedere stap naar de uitgang ging er een paar 100 euro af.
Zelf wel bij montel flink wat aan de prijs kunnen doen, was wel dat we een budget van 3000 hadden en verliefd op een duurdere bank we kregen toen 20% gratis accessoires, maar ik maakte er meteen van 20% korting op de gehele bank en na wat gereken en daarna naar huis gegaan en wat gebel van montel toen toch voor die prijs gehad. Waren eerder bij een andere montel voor de zelfde bank geweest waar niks mogelijk was.
Dus loont wel.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Breud schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:05:
[...]

14000 om en de nabij was de originele offerte
Net aan 7%. Dat is niet echt spannend toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:49:
[...]

Het is helaas in deze wel zwart/wit, S&S is echt de grootste oplichterstent van Nederland. Ik zou je aanraden om te kijken of je de boel nog kan annuleren, maar hun voorwaarden kennende zal dat wel niet kunnen (dat doen ze dan wel goed, alles juridisch dichttimmeren).

Ter info
Seats and Sofa
Ik ga niets annuleren, sta achter mijn keuze. Ben bij tich zaken geweest, zelfs Zitmaxx in Ter Aar (ga dat maar eens proberen vanuit Utrecht met OV, is een heel avontuur) en ben al lang blij dat ik iets naar mijn zin gevonden heb.

Al die topics gaan voornamelijk over verkooptactieken, en één iemand die spijt heeft van zijn keuze (wat ik dus niet heb). Die verkooptactieken vind ik juist wel leuk, je waant je bij de S&S toch in een soort parallel universum waar de dingen net even anders werken dan in een normale winkel.

We gaan het meemaken. En als ik ongelijk heb, prima toch, dan heeft iedereen die mij nu voor gek verklaart weer een lolletje (kan iedereen zeggen: "Seats en Sofa's, wat dacht je zelf, zo dom ben je toch niet"), wat ik iedereen gun hoor 8)

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 31-12-2023 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:56
[...]

Gecondoleerd :+
Heb je er nog een gratis tosti ijzer en blender bij gekregen ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 13:37
smvs schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:52:
[...]

Ik ga niets annuleren, sta achter mijn keuze. Ben bij tich zaken geweest, zelfs Zitmaxx in Ter Aar (ga dat maar eens proberen vanuit Utrecht met OV, is een heel avontuur) en ben al lang blij dat ik iets naar mijn zin gevonden heb.

Al die topics gaan voornamelijk over verkooptactieken, en één iemand die spijt heeft van zijn keuze (wat ik dus niet heb). Die verkooptactieken vind ik juist wel leuk, je waant je bij de S&S toch in een soort parallel universum waar de dingen net even anders werken dan in een normale winkel.

We gaan het meemaken. En als ik ongelijk heb, prima toch, dan heeft iedereen die mij nu voor gek verklaart weer een lolletje (kan iedereen zeggen: "Seats en Sofa's, wat dacht je zelf, zo dom ben je toch niet"), wat ik iedereen gun hoor 8)
Mijn gevoel van gerechtigheid zal er nooit een lolletje van maken en ik vind het ook helemaal niet leuk als ik in dat geval gelijk zou krijgen, want S&S is uiteindelijk de lachende 3e(wat ik ze niet gun). Echter gedijen ze dankzij mensen die 1 of meerdere keren tegen hun lamp aanlopen.

En dan heb je het verder over verkooptactieken... Als ik een product koop, wil ik kwaliteitsspul hebben en daar zit het probleem van deze onderneming. Ik betaal liever een paar duizend euro meer voor een bank van kwaliteit dan dat ik een product bij S&S koop.
Daarnaast heb je het over de afstand. Ik heb 10 jaar geleden een 2e hands bank van €1200 gekocht waarbij ik van noord naar zuid-Nederland moest afreizen. Deze bank heb ik nog steeds in m'n bezit. Dit was oorspronkelijk een bank van een lokale meubelboer aldaar. De vorige eigenaar heeft er nog een hele goede achteraf service bij gekregen. Zelf heb ik geen enkel probleem gehad met de bank en zit nog net zo goed als 10 jaar geleden. Bij een andere maat van mij is zijn bank(van S&S) net na de garantieperiode gaan doorzakken en zat voor geen meter meer. Die kiest nu ook wel eieren voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04

Honesty

kattenneus!

smvs schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:52:
[...]

Volgens mij is een groot nadeel van seats and sofa ook dat ze nogal moeilijk met garantie afhandeling. Sowieso moet je geloof ik zelf de bank brengen als je de garantie wilt gebruiken wat ik een no go vind als het product echt niet deugt. Maar voor dit topic is het een mooie zaak want als je niet met meer dan 50% korting bij s&s wegloopt heb je iets verkeerds gedaan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 22:30

Theo

moederbord

Rhinosaur schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:44:
Misschien een iets te algemeen topic. Maar was benieuwd of iemand recentelijk ervaring heeft. Ik ga binnenkort voor een nieuwbouwwoning een geheel nieuwe inboedel kopen. Denk aan een boxspring, bank, kasten, meubels, etc. Ik heb dus wat dingen op het oog, allemaal bij verschillende winkels. Bij elkaar kom ik toch makkelijk boven de 10k uit. Ik vroeg me daarom af of het nog zin heeft om gewoon eens langs de winkel te gaan en daar nog even iets steviger in een onderhandeling te zitten om wat geld te besparen.

Iemand enig idee of dit een beetje gebruikelijk is en misschien eventueel winkels of showrooms waar je zelf ervaring mee hebt?
Afdingen kan altijd als je groter inkoopt. Verwacht geen wonderen; wanneer er veel van de prijs af kan dan is de prijs gewoon kunstmatig te hoog (Seats&Sofa's praktijken).
Als de winkel uit voorraad kan leveren dan kun je ook extra korting/diensten krijgen wanneer je met een busje komt aanzetten, en het gelijk kunt inladen. Dat is voor hun een makkelijk verkoop/omzet.

Mijn ervaring is dit ook; toen ik bij de lokale meubelwinkel kwam (die ook uit voorraad levert), en ik kwam daar 3 grote stoelen, twee banken en een dierenhuidvloerkleed halen met een bus ging de totaalprijs met 15% naar beneden.
Truus01 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:10:
Als je iemand meeneemt en je wilt gaan onderhandelen, zorg dan dat die persoon dat van tevoren weet en 'meedoet' of niks doet.

Ooit wel eens gelezen dat je zelf een in supermarkt kunt onderhandelen (kon, wel al een aantal jaren geleden dat ik dat artikel las). Dat heb ik nooit geprobeerd. En tegenwoordig met zelfscan nogal lastig...
Maar verder zal ik eigenlijk altijd wel iets proberen en meestal lukt het ook wel.
Voor je gewone boodschappen is er geen onderhandelingsruimte; de marge die supermarkten hanteren (verschil tussen inkoop op het centraal magazijn en verkoop in de winkel) is rond de 5%. Dus Plus Nederland koopt een dieplader met boter voor 2 euro per pakje, en legt deze voor 2.10 euro (plus 9% btw, dus zo'n 2.29 euro) in de winkel via hun bevoorradingsketen. Als je komt aanzetten met een kar met 110 euro aan boodschappen dan valt er weinig aan die prijs te doen.
Enige waar je kunt pingelen in de supermarkt dat zijn de buitenbeentjes. Bijv of je die 2 kilo sinasappelen met één slechte sinasappel voor de helft mee mag nemen, of je nu (2 januari) het oliebolbeslag voor een prikkie kunt krijgen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strudelpopje447
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Mijn ouders hebben jaren een meubelzaak gehad (deze bestaat nu nog steeds). Ook als ik objectief moet zijn zou ik altijd een lokale zaak binnen lopen. Ja korting kan, maar de prijs is over het algemeen eerlijk. Er zal dan ook nooit heel veel van de prijs af kunnen, mits er heel veel in één keer gekocht wordt. Dan kon er altijd wel iets natuurlijk.

We waren (en zijn) uiteraard niet de goedkoopste (lees duurder dan een Seats & Sofa's) maar je betaald ook gewoon voor service. Wij bezorgden zelf de meubels en zetten deze ter plaatse in elkaar, namen de rommel mee en losten eventuele gebreken meteen op. Bezorging en plaatsing is altijd gratis uiteraard, dit hoort gewoon bij de service. Zat er ergens een langere levertijd op of duurde het onverhoopt langer dan kwamen wij altijd, indien gewenst, ''leenmeubels'' plaatsen zodat de mensen toch konden zitten en iets in huis hadden staan. Was er na jaren een klacht dan werd dit ook buiten de garantie opgelost. Door een eigen productielijn en goede contacten met leveranciers kon dit ook gewoon.

Het komt ook voor dat klanten wat ze willen of hoe ze de indeling willen maken. Dan ging er iemand bij de klant langs om daarbij te helpen.

Ik was altijd 1 van de bezorgers (zoon van) en wil daarbij vermelden dat het niet op twee handen te tellen hoe vaak wij wel niet hebben gehoord dat men nooit meer iets bij Seats & Sofa's koopt. Zelf met een vriend daar ook eens iets moeten ophalen. Letterlijk de bank op een karretje tot de drempel en dan kun je het uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 17:32

hbsJR

All rounder

Ik moet altijd lachen dat mensen zo druk bezig zijn met een "speciale prijs", dat ze zich blind staren op prijs en dat kwaliteit compleet ondergeschikt is. Tuurlijk kan je bij seats and sofa "onderhandelen". Die bank die jij trots naar beneden hebt gepraat naar 1200 euro is 200 euro inkoop. Vervolgens pleur die die bank na 2 jaar weg omdat hij nooit lekker heeft gezeten.

Dan koop je weer een bank voor 1500 euro, je had ook direct een bank kunnen kopen bij een goede bankzaak voor 2700 zonder korting en dan 10 jaar goed op gezeten.

Mede omdat ik wat ondernemers ken geloof ik niet zo in onderhandelingen en kortingen krijgen. Ik richt mij op welke kwaliteit en eerlijke prijs ik krijg. Tuurlijk, als ik veel afneem bij een ondernemer kan ik altijd vragen of er wat kan met de prijs. Maar als ik 1 lullig ding vraag van iemand, dan ga ik niet "bikkelhard" onderhandelen. Dit is een verspilling van mijn tijd en de ondernemer.

En uiteindelijk, wint de ondernemer want die gaat zijn spullen echt niet voor verlies verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:19
Theo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:28:
Voor je gewone boodschappen is er geen onderhandelingsruimte; de marge die supermarkten hanteren (verschil tussen inkoop op het centraal magazijn en verkoop in de winkel) is rond de 5%. Dus Plus Nederland koopt een dieplader met boter voor 2 euro per pakje, en legt deze voor 2.10 euro (plus 9% btw, dus zo'n 2.29 euro) in de winkel via hun bevoorradingsketen.
offtopic:
bron? Want daar geloof ik niks van. In 2021 was het nog 25,9%. En dat is denk ik echt niet gedaald.
Waar betalen ze anders alle lonen, huren en vooral die dikke winsten van?
(Oh, en als ze een aanbieding zouden hebben, zou hun dat geld kosten?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:53
Truus01 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:20:
[...]

offtopic:
bron? Want daar geloof ik niks van. In 2021 was het nog 25,9%. En dat is denk ik echt niet gedaald.
Vind dat een wat vreemde bron, zie ook nergens waar die de cijfers vandaan halen. Vanmorgen op BNR hoorde ik nog iemand over de Jumbo die overall zo'n 2% marge zouden hebben gedraaid dit jaar (kan zo snel de vandaag gepresenteerde jaarcijfers niet vinden).

En ja, aanbiedingen (zeker die 1+1 gratis) kosten geld. Maar zolang je daardoor mensen die week of nog vaker in je winkel (terug)krijgt om de rest van hun wekelijkse boodschappen tegen de volle mep te laten doen ben je alsnog gunstig uit.

Ik ken iemand die vroeger een C1000 franchise had, die zette in de EURO-weken gewoon een max. van bv. 3 stuks p.p. op de aanbiedingen, anders kon het gewoon echt niet in zijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30
Stalensnuitje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Vind dat een wat vreemde bron, zie ook nergens waar die de cijfers vandaan halen. Vanmorgen op BNR hoorde ik nog iemand over de Jumbo die overall zo'n 2% marge zouden hebben gedraaid dit jaar (kan zo snel de vandaag gepresenteerde jaarcijfers niet vinden).

En ja, aanbiedingen (zeker die 1+1 gratis) kosten geld. Maar zolang je daardoor mensen die week of nog vaker in je winkel (terug)krijgt om de rest van hun wekelijkse boodschappen tegen de volle mep te laten doen ben je alsnog gunstig uit.

Ik ken iemand die vroeger een C1000 franchise had, die zette in de EURO-weken gewoon een max. van bv. 3 stuks p.p. op de aanbiedingen, anders kon het gewoon echt niet in zijn geval.
Vaak mag de leverancier er juist ook flink voor betalen:
Leverancier betaalt jouw korting
Naast deze tarieven draait de leverancier grotendeels op voor de kortingen die de klant krijgt. Albert Heijn neemt genoegen met wat minder winstmarge, maar de rest van de kosten zijn voor rekening van de leverancier.

Stel, product X is in de bonus. De actie is 1 plus 1 gratis. Albert Heijn maakt normaal gesproken 30 procent winst op dit product. Tijdens de bonusactie accepteert Albert Heijn een lagere winstmarge, zeg 20 procent. Maar omdat het verkoopvolume omhoog gaat, zal de winst ook na aftrek van kosten voor Albert Heijn alsnog op peil blijven.

De leverancier moet er meestal wel op toeleggen. In het fictieve voorbeeld is de korting voor de consument 50 procent. Albert Heijn betaalt 10 procent en de producent de overige 40 procent.
Recenter artikel: https://www.rtlnieuws.nl/...kant-producent-amerk-merk

Zeker de AH heeft dit soort zaken tot het uiterste gedreven. Die snappen de kunst van het onderhandelen wel ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
Ha allemaal,

Voor iedereen die meeleest. TS hier! Ik heb ondertussen een bed gescoord en daar wat dingetjes “gratis” bij gekregen. Het ware kleine dingetjes zoals extra luxe pootjes, luxe kussens en luxe dekbed voor de normale prijs. Daarnaast was de dame zo blij dat ik terugkwam speciaal voor haar (zodat zij de sale kon binnen halen) dat ze me een extra korting gaf van €150 op mijn totaalprijs.

Jullie tips waren allemaal waardevol. Niet een gigantische korting, maar wel een vriendelijke koop en wat freebies ontvangen.

Mijn volgende aankoop is een bank en die ga ik niet bij Seats en Sofa’s halen na alles wat ik heb gelezen, dus ook dank daarvoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uiteindelijk gaat het ook om gunnen. Een onderhandeling wil ik voor beide partijen leuk houden. Dus niet het vel over de oren trekken. Onderhandelen is een spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Truus01 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:20:
[...]

offtopic:
offtopic:
Ik werk een beetje in die richting en vraag me altijd af waar de winkels wel hun winst op pakken maar ik zie onze producten onder de kostprijs verkocht worden. En daar zit het logistieke deel dan nog zelfs niet in

Daarnaast vallen bananen ook onder die categorie zie ook keuringsdienst van waarde

Ontopic, reden dat ik liever kwaliteit koop en wellicht iets meer betaal dan mogelijk. Maar dan doe ik er lang mee en stel ik dat gezeik zo lang mogelijk uit.

Die hele dans heb ik helemaal geen tijd en zin in.

Ik bereid me voor, weet er in veel gevallen door het inlezen meer van dan de verkoper. Dus als ik dan door heb dat die gast me onderschat en onzin over specs begint uit te kramen moet ik oppassen dat ik mijn irritatie niet ga uiten.

Reden ook waarom we nog geen nieuwe auto hebben, verschrikkelijke ervaring vind ik dat. Je huidige auto afkraken om zo min mogelijk inruilwaarde te geven. Wees dan gewoon eerlijk en leg je deal op tafel zonder gekonkel. Ik weet dat ik een oude auto heb daarom wil ik ook een nieuwere. Dus gewoon eerlijk faire prijs en dan zou het klaar kunnen zijn.

Dus TS succes met je queste. Mijn hobby is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

2 jaar terug iets bij de Pronto gekocht.. maar daar werd echt wel hard gezegd: Onderhandelen is niet mogelijk..
Ik ging voor 6 eetkamerstoelen.

Maar misschien heb ik het niet hard genoeg gespeeld.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:21
Wat bij mij ooit tot een mooie korting heeft geleid, is het juiste moment kiezen. Laatste dag van de maand, enige tijd voor sluitingstijd. Werkt alleen als de verkoper (s) nog net niet hun maand targets hebben gehaald en daarmee hun bonus mogelijk missen.

Zeg ook altijd: ik moet er maar eens een nachtje over slapen. En noem in de onderhandeling de getoonde prijs: vraagprijs.

[ Voor 19% gewijzigd door flyingdutchboy op 21-01-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 17:16

ViezeVis

Sample Text

AMDFreak schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:50:
2 jaar terug iets bij de Pronto gekocht.. maar daar werd echt wel hard gezegd: Onderhandelen is niet mogelijk..
Ik ging voor 6 eetkamerstoelen.

Maar misschien heb ik het niet hard genoeg gespeeld.
Hier idem. Bij 2 filialen geprobeerd maar helaas :+
Overigens vond ik ze niet bijster duur t.o.v. chique winkels waar hetzelfde spul stond maar dan nét even een iets ander greepje of een andere tint.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

Crazy D

I think we should take a look.

Ik weet de winkel niet meer, maar was een paar jaar terug. Waren aan het kijken voor tv meubel, kast en eethoek. Die set die ze hadden begon op 8000 of zo, deze week natuurlijk net een actie, maar als we nu zouden beslissen zou hij nog wat met de prijs kunnen doen. Geloof dat we 'm dan echt voor 3500 mee hadden kunnen nemen... Dat soort gedrag vind ik dus echt kut. Ik heb echt een superhekel aan kortingen als je nu beslist en dat soort ellende. Zorg gewoon dat je prijs eerlijk is. Ik hoef geen korting als je prijs gewoon goed is. Maar zodra er ergens iets komt van, nu beslissen en je krijgt extra korting, dan weet je gewoon: ik wordt genaaid. Aan alle kanten.

Ik denk inderdaad dat zodra je bij lokale zaken komt (of in ieder geval, niet bij een zaak met een keten van tientallen filialen die je bij elke 'woonmall' wel tegenkomt) de kans groter is dat je gewoon een prijs krijgt die reëel is. Natuurlijk is een paar euro korting dan wellicht nog mogelijk zonder dat je genaaid wordt, maar dat zit dan meer in het mooi afronden, als ze gratis bezorging hebben en je komt zelf met een bus, is een stukje korting natuurlijk wel eigenlijk korting die je zelf betaald doordat je zelf met de bus komt). Of een ander product er gratis bij krijgt (vergeet niet, misschien ten overvloede, dat op sommige home-artikelen natuurlijk wel serieuze marge zit, en dan is een groot dienblad voor 100 euro verkoopprijs, natuurlijk geen 100 euro kosten voor het bedrijf).

Kwaliteit is trouwens ook wel een ding. Je kunt een hoekbank bij de Seat en Sofa kopen voor 700 euro, of een Leolux van 12000. Kun je wel zeggen, het is beiden een hoekbank.... maar zo gaat die vergelijking natuurlijk niet op. De kans dat je binnen 2 jaar bij zo'n goedkope er doorheen zakt, dat zittingen uitlubberen en slecht worden, etc, is wel flink groter dan bij een degelijk merk. Die ook nog eens garantie geeft en ook gewoon op lokatie langskomt om iets te repareren. Je kunt dus niet zeggen dat je bij winkel 1 een bank ziet, en bij winkel 2 "ook zoiets" maar dan veel goedkoper of duurder, tenzij het letterlijk hetzelfde merk en type is maar dat is meestal juist niet zo. Dat maakt het voor een consument ook weer lastiger om goed te vergelijken, want je kunt met een half uurtje op de bank zitten terwijl je alle opties doorneemt niet echt zien hoe het op langere termijn blijft zitten.

Als je weggeleid wordt van de bank om ergens aan een bureau een folder te bekijken voor alle opties: ook een no-go... Blijkbaar willen ze dan niet dat je te lang op de bank blijft zitten. Wat een vlag kan zijn dat de kwaliteit dus niet zo super is. Laatste bank die ik kocht hebben we bijna een uur op die bank gezeten, eerst gewoon even zitten, verkoper erbij, wat opties doornemen. We hadden ergens anders 1 of ander bijzet tafeltje gezien, die is zij gaan halen met alle papieren over alle opties. Alleen voor de echte offerte moesten we even naar een computer en een bureau, maar toen hadden we al zolang gezeten dat het ook wel tijd was om de benen te strekken.

Ok, beetje afgedwaald :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
@Crazy D
Herkenbaar, laatste bank die ik kocht (bij Sanders Wonen) kregen we netjes koffie terwijl we op de bank zaten. Tegelijkertijd werden de opties doorgenomen en vragen beantwoord. Heel prettig als verkopers zo achter hun product staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Bij een meubelboer als je meerdere dingen koopt zou tot 10% korting max wel lukken.

Seats en sofas houd ik hier buiten beschouwing dat heeft niks met meubelmaken te maken, die verkopen ook geen meubels maar de goedkoopste Chinese troep die je maar kunt vinden, elke euro daar besteedt is weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Honesty schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:05:
[...]

Binnen een jaar kan je nog een ervaring plaatsen maar dan bij een goede meubelshop.

Ben er een keer binnen geweest en bij iedere stap naar de uitgang ging er een paar 100 euro af.
Zelf wel bij montel flink wat aan de prijs kunnen doen, was wel dat we een budget van 3000 hadden en verliefd op een duurdere bank we kregen toen 20% gratis accessoires, maar ik maakte er meteen van 20% korting op de gehele bank en na wat gereken en daarna naar huis gegaan en wat gebel van montel toen toch voor die prijs gehad. Waren eerder bij een andere montel voor de zelfde bank geweest waar niks mogelijk was.
Dus loont wel.
Nou ben wel benieuwd welke Montel je bent geweest? Welke vestiging was het mag ook via pb. Heb zelf ook een montel op het oog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 06:07
Drardollan schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:49:
[...]

750 euro weggegooid geld. Sorry dat ik het moet zeggen. Maar meer dan 150 euro is voor alles daar al teveel eigenlijk. Als je met dit budget iets van kwaliteit wil halen dan had je beter naar de IKEA kunnen rijden. Of die 500 extra lappen bij Haco waarschijnlijk (ken ik overigens niet, geen idee van de kwaliteit daar dus).

Ter info
Seats and Sofa
Seats and sofas is echt zooi. Ik kwam daar voor een bepaalde hoekbank en die stond voor 1400 eur. De verkoper was zeer opdringerig en was verbaasd dat ik alleen kwam kijken naar een bank zonder iets te willen kopen. Toen ik wilde vertrekken bood hij dezelfde bank aan voor 400! Euro. Gewoon 1000 eur van de prijs af als ik direct iets zou tekenen. Dit kwam erg vreemd over dus vertrouwde het niet en heb het niet gedaan (werd zowat door verkoper weg gelachen toen ik nee zei tegen zijn aanbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 23:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De laatste keer dat ik een bankstel kocht is ondertussen al zo'n 25 jaar geleden (en hij zit nog steeds lekker), dus geen idee of het er tegenwoordig nog zo aan toe gaat. Mijn toenmalige vriendin en ik zijn toen bij een aantal zaken langs geweest, waaronder ook S&S. Ik hield niet van de agressieve verkoopstijl en de verkoper hield niet zo van mijn sarcastische antwoorden. Ook mijn opmerkingen mbt de kwaliteit en wat volgens hem aansloot op onze wensen werden niet zo gewaardeerd. Daar waren we snel klaar.

Uiteindelijk zijn we toen na een zoektocht geslaagd bij, als ik het goed heb, Poppeliers. Mooie, lederen hoekbank, hoog genoeg voor mijn lange stelten, comfortabel genoeg dat je erop kan (en wil) slapen. Kwam ergens rond de fl 10k of zo, maar dan kregen we wel 2 mountainbikes erbij en nog van allerlei onzindingen. Al die BS eraf gekletst en uiteindelijk kwam de prijs op zo'n fl 7000, inclusief bezorging *en* leenbankstel tot de hoekbank vanuit Italië geleverd werd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:26

Detmer

Professioneel prutser

~2 jaar geleden hebben wij onze meubels gekocht. Diverse winkels bezocht, maar uiteindelijk bij een budget winkel uitgekomen. Geen opdringerig gedoe, strakke prijzen en we mochten nog net niet de halve zaak verslepen om te kijken of het bij elkaar paste. Uiteindelijk een complete set van salontafel, kast, tv kast en eetkamer meegenomen. Heb toen nog wel gevraagd of er nog wat mogelijk was met alles bij elkaar, maar korting was niet mogelijk.

Het mooiste vond ik nog wel dat er een lamp in de aanbiedingshoek stond voor ~1/3 van de prijs. Die deed het niet meer. Op de gok meegenomen, want mocht niet meer retour. Thuis nieuwe lampjes en andere dimmer er aan en de lamp werkte weer :) .

Moet wel zeggen dat de 2 meest gebruikte eetkamer stoelen inmiddels wel beduidend minder zacht zijn dan degene die we amper gebruiken. Dus die hebben we laatst maar eens omgewisseld. Maar ach, voor stoelen van nog geen €100,- p/s...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:50
Detmer schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:37:
~2 jaar geleden hebben wij onze meubels gekocht. Diverse winkels bezocht, maar uiteindelijk bij een budget winkel uitgekomen. Geen opdringerig gedoe, strakke prijzen en we mochten nog net niet de halve zaak verslepen om te kijken of het bij elkaar paste. Uiteindelijk een complete set van salontafel, kast, tv kast en eetkamer meegenomen. Heb toen nog wel gevraagd of er nog wat mogelijk was met alles bij elkaar, maar korting was niet mogelijk.

Het mooiste vond ik nog wel dat er een lamp in de aanbiedingshoek stond voor ~1/3 van de prijs. Die deed het niet meer. Op de gok meegenomen, want mocht niet meer retour. Thuis nieuwe lampjes en andere dimmer er aan en de lamp werkte weer :) .

Moet wel zeggen dat de 2 meest gebruikte eetkamer stoelen inmiddels wel beduidend minder zacht zijn dan degene die we amper gebruiken. Dus die hebben we laatst maar eens omgewisseld. Maar ach, voor stoelen van nog geen €100,- p/s...
in de regel mag t natuurlijk niet helemaal kloppen, maar uiteindelijk is vaak duurder wel ''goedkoper'' soms komt t uit zelfde fabriek met een andere logo en merknaam, maar soms zit er wel echt veel verschil in.
Als je stoelen had gekocht voor 200 ps en die gingen 2x zo lang mee kom je uiteindelijk op t zelfde uit. Nu kan je eventueel sneller van smaak/interieur veranderen omdat je toch al weet dat je niet de hoofdprijs ervoor heb betaald. helemaal duurzaam is t dan ook niet maar alsnog..

ik heb nog wel de ervaring dat cashgeld voor veel bedrijven nog wel een pluspunt kan zijn om wat af te dingen. Ben wel eens een zaak ingelopen voor een mooie stoel die 700 euro kocht, waar echt niks vanaf kon. Maar toen ik vroeg of ik hem voor 500 contact zonder bon kon meenemen kreeg ik gelijk een hand van de eigenaar en stond die 10 min later op de aanhanger. Maar goed dat is dan ook wel weer een risicootje want als er echt iets mis is, ben je natuurlijk zelf de sjaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
dfbt schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:02:
[...]

in de regel mag t natuurlijk niet helemaal kloppen, maar uiteindelijk is vaak duurder wel ''goedkoper'' soms komt t uit zelfde fabriek met een andere logo en merknaam, maar soms zit er wel echt veel verschil in.
Als je stoelen had gekocht voor 200 ps en die gingen 2x zo lang mee kom je uiteindelijk op t zelfde uit. Nu kan je eventueel sneller van smaak/interieur veranderen omdat je toch al weet dat je niet de hoofdprijs ervoor heb betaald. helemaal duurzaam is t dan ook niet maar alsnog..
Precies zo bij witgoed. Bijvoorbeeld een Miele wasmachine. Is 2x zo duur als een goedkoop ding, maar gaat wel 2x zolang mee. Per saldo kosten ze, aan aanschaf, allemaal hetzelfde. Verbruik kan wel wat verschillen. Maar belangrijker, hoe vaak wil je met zo'n onding slepen? (tegenwoordig dankzij bedrijven als Koudblauw wel iets minder slepen gelukkig).

Niks mis met goedkope(re) meubels, maar daar moet je verwachting wel juist bij zijn. Wij hebben ooit bewust een S&S bank gekocht, we wisten toen al dat we er maximaal 5 jaar op zouden gaan zitten. Uiteindelijk zelf 4,5 jaar op gezeten en nog 1,5 jaar bij vrienden gestaan. Daarna was het op. Wat meer dan prima was voor de prijs die we betaald hebben.

Pagina: 1