Seats and Sofa

Pagina: 1
Acties:
  • 15.915 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatronDuMonkey
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste Tweakers,

Ik ben benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met de firma Seats and Sofa's .
Op Trustpilot lees ik veel negatieve ervaringen, maar goed die lees je over ene bijvoorbeeld Ziggo ook op Trustpilot. Dit terwijl een Ziggo ook heel veel tevreden klanten heeft (waaronder ik).

Hoe zijn jullie ervaringen met Seats and Sofa's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Een ouder topic met genoeg ervaringen van Tweakers. Wees voorbereid als je er naar toe gaat: Vervelende verkooptactiek bij Seats and Sofa's: toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatronDuMonkey
Jimster schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:47:
Een ouder topic met genoeg ervaringen van Tweakers. Wees voorbereid als je er naar toe gaat: Vervelende verkooptactiek bij Seats and Sofa's: toegestaan?
Is inmiddels een topic van 6 jaar oud.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
PatronDuMonkey schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:51:
[...]

Er is niets verandert aan de werkwijze van seats and sofas, dus dat topic is nog gewoon actueel :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatronDuMonkey
Het gaat me niet zozeer om de werkwijze maar om de kwaliteit. Zoals ik aangaf , veel mensen geven enkel een review als ze ontevreden zijn ( zie Ziggo ). Was benieuwd of er hier ook mensen zijn die er tevreden over zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
Rommel. Niet doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:57
PatronDuMonkey schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:22:
Het gaat me niet zozeer om de werkwijze maar om de kwaliteit. Zoals ik aangaf , veel mensen geven enkel een review als ze ontevreden zijn ( zie Ziggo ). Was benieuwd of er hier ook mensen zijn die er tevreden over zijn.
Als je elk jaar een nieuwe bank wilt kopen dan kun je goed terecht bij seats en sofas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
Ga alsjeblieft naar een fatsoenlijke winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:55
Heb een 3 a 4 jaar een prima 2 en 3 zits gehad.
Destijds gekocht voor +/- €1000,-
Moest ze wel zelf gaan halen.

1 vd 2 was een zitting doorgezakt en dit is gewoon goed gerepareerd.
Moest alleen wel zelf de bank brengen en ophalen na reparatie.

Verkopers houden er inderdaad wel bijzondere tactieken op na.
De banken stonden van 2500 voor 1500 en ik kon dus nog zakken naar 1000.
Toen was het wel van "nu ja zeggen want anders heb je pech" maar ja, de vraag is ook maar net wat daar van klopt.

Tegenwoordig mijd ik zulke winkels, krijg al de kriebels als ik zo'n winkel en er zo'n figuur op me af komt... 8)7

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt waar je voor betaalt. Wat mij het meeste stoort, zijn de lokkertjes die je echt niet wil. Wil je dan fatsoenlijke vulling en een beetje degelijke stof, dan is de prijs al heel anders. En ik ga niet met bankstellen lopen sjouwen. Je komt het bezorgen, of je zoekt een andere koper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:56
Oplichters

Ze verkopen dezelfde bank voor 500 EUR aan iemand die goed kan onderhandelen. Maar als ze de kans krijgen voor 1500 EUR aan jouw lieve tante, die niet kan onderhandelen.

Gemiddelde levensduur is ondermaats.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

BCC

Dan kun je beter naar de Ikea - betere garantie en geen verkopers die je een poot proberen uit te draaien. “Nee meneer, als u nu de winkel uitloopt is deze aanbieding niet meer geldig” ok doei!

[ Voor 30% gewijzigd door BCC op 23-06-2022 07:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BCC schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:02:
Dan kun je beter naar de Ikea - betere garantie en geen verkopers die je een poot proberen uit te draaien. “Nee meneer, als u nu de winkel uitloopt is deze aanbieding niet meer geldig” ok doei!
Geen woord van gelogen. Als je daarna de winkel weer inloopt, is de aanbieding weer geldig. :)
Wij hebben onze laatste bank bij Leen Bakker gekocht. We zaten op internet een beetje te kijken naar rolgordijntjes en kwamen toen die bank tegen in de aanbieding. Eigenlijk precies wat we zouden willen hebben. Gelukkig geen last gehad van opdringerige verkopers op de website van Leen Bakker. En ze hadden ook nog leuke bamboe rolgordijntjes, precies in de juiste maat, voor weinig!

Ik ga waarschijnlijk ook nooit kopen bij Seats & Sofa's. Als een verkoper 1 keer zoiets tegen me zegt, ben ik weg. Hou je mooie aanbieding maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2022 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 19:18
[...]

Uit je reacties krijg ik een beetje het idee dat je het niet wilt horen. Wil je iets dat lang mee gaat ga dan minimaal naar een Montel of soortgelijks. Mag het korter mee gaan dan is Ikea ook prima.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02

dragonhaertt

@_'.'

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob-B190 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:26:
[...]

Uit je reacties krijg ik een beetje het idee dat je het niet wilt horen. Wil je iets dat lang mee gaat ga dan minimaal naar een Montel of soortgelijks. Mag het korter mee gaan dan is Ikea ook prima.
En kijk ook een beetje naar je gezinssamenstelling. Met een kleuter en een hond, wil je misschien juist wel elke 4 jaar een nieuwe bank kopen, in plaats van elke 8 jaar een 2 keer zo dure bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Laatste bank die wij gekocht hebben is nu ca. 10 jaar oud schat ik in. Kinderen zijn 9. Was destijds een bank van 1300 euro en doet het vooralsnog prima

Hoeft niet perse duur te zijn om toch prima kwaliteit te hebben. Ik snap overigens dat de 1300 van toen nu eerder 2k geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Honesty

kattenneus!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:32:
[...]

En kijk ook een beetje naar je gezinssamenstelling. Met een kleuter en een hond, wil je misschien juist wel elke 4 jaar een nieuwe bank kopen, in plaats van elke 8 jaar een 2 keer zo dure bank.
Klopt dan pak je iets van ikea is niet duur en gaat ook met kinderen een paar jaar mee. Bij sens moet je hopen dat de bank een jaar lang meegaat.

Onze eerste bank ikea heeft 13 jaar overleefd en was eigenlijk toen nog goed, alleen de stof was niet meer zo goed en ging zin meer in nieuwe hoezen. Nu een van Montel en ook heel tevreden, qua prijs niet eens veel duurder dan seats and sofa's. Belangrijkste is dat er op dat soort producten veel marge zit en dat je dus kan afdingen. Bij seat and sofa's veel bij montel wat moeilijker maar ook daar is iedere maand wel een 20 tot 30% actie

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
S&S onderscheid zich in kwalitatieve rommel. Waar andere budget* producten wellicht slijten of esthetisch minder worden gaat het bij S&S gewoon in no-time stuk (scheuren, mechaniek stuk, etc).

* Die S&S niet voor een budget prijs verkoopt, zie verkoopmethoden.

Prijs/kwaliteit zit dus op een niveau die voor niemand geschikt is. Zelfs op marktplaats kun je beter spul halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
Buitenom de kwaliteit van de bankstellen, die verkopers... mijn god, als je het niet red als 2e rangs autoverkoper, dan kun je perfect bij S&S terecht! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
PatronDuMonkey schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:22:
Ook die kwaliteit is niet verandert. Als je lekker stug doet kun je goedkoop daar iets kopen, maar dan krijg je ook iets dat hooguit een paar jaar fatsoenlijk is.

Het is maar net wat je wilt, als je voor een paar jaar iets zoekt en niet teveel geld uit wilt geven moet je vantevoren bedenken wat je uit wil geven, dat als bod doen en de winkel uitlopen. Komen ze je achterna dan heb je een goedkope bank. Zo niet heb je pech (of geluk ;) ) gehad.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
[...]

Ik heb daar een bank in 2014 gekocht, in november 2020 weer geweest en er is letterlijk helemaal niets veranderd aan hun werkwijze en babbeltruckjes voor een impulsaankoop.

Het is op zich best een goede winkel met een enorm assortiment voor een budget bank. Alleen is het vermoeiend om prijzen te zien van 4k-5k, en vervolgens te moeten "onderhandelen" en dat die verkoper zijn manager moet "bellen" om uit te komen op een bedrag van 1500 euro.

Stel je hebt een kennis die daar een bank heeft gekocht voor 1500, en je denkt dezelfde bank te halen, dan krijg je weer een ander bedrag te horen. Dan doen ze alsof hun neus bloed dat het echt niet kan en laat je hun factuur zien. En opeens krijg je hem wel voor dezelfde prijs. Dat hoort ook bij hun truukje want je bent weer een kwartier verder en weer de "manager" wordt gebeld want het kan dus toch voor hetzelfdeb bedrag. Als je binnen een uur maar koopt :D

Dus je kan niet even meerdere banken als optie nemen omdat die hele geneuzel een uur duurt totdat je het eindbedrag weet.

Het gesprek gaat niet meer over de kwaliteit, specificaties en jouw wensen, nee het gaat alleen maar om emotie.
Krijg je onzin zoals
"Zie je jezelf al voor je na een dag werken zo in deze hoek zitten"
"Hier val je toch bijna in slaap"
"Ja jij aan de ene kant, je vrouw aan de andere kant, heerlijk ik zou deze bank zelf ook wel nemen"

Wel vandaag voor 17:00 beslissen, maar als je binnen een uur beslist gaat er weer nog een paar tientjes er vanaf. Want banken zijn nou eenmaal schaars :') Stel dat je een product waar je jarenlang mee gaat doen nu misloopt 8)7

We zijn maar naar de Haco gegaan. Een stuk relaxer. Verkoper drong niets aan. Er werd met ons nagedacht over alles. Toen we daadwerkelijk de hele bank samen hadden gesteld maakte hij een offerte met de mededeling dat we er gerust een weekje over konden slapen. Er werd eerlijk gezegd dat de levering wel eens 3 tot 6 maanden kan duren vanwege Corona destijds.

Het kostte bijna evenveel als een gelijkwaardig model van Seats and Sofa's.
Toevallig onlangs aanspraak moeten doen voor garantie vanwege een pocket veer die kapot ging. Nadat de meubelmaker zei dat een deel vervangen moest worden hebben ze ons een nieuwe bank aangeboden vanwege kleurverschil die zou optreden bij reparatie.
Mijn schoonzusje heeft rond dezelfde periode een gelijkwaardige bank gekocht van Seats and Sofa's en die had binnen een jaar verzakkingen overal. Kregen ze leuk te horen dat het normaal is en hoort bij "slijtage".

[ Voor 3% gewijzigd door com2,1ghz op 23-06-2022 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
persoonlijk advies, doe het niet!
We waren een aantal jaar geleden op zoek en liepen even binnen. Prijzen waren allemaal vrij hoog maar daar kon heel snel en makkelijk wat af gehaald worden. Twijfelen leverde opnieuw een korting op. Maar, alleen geldig als je direct een handtekening wilde zetten.
Toch doorgegaan want ja, als je terugkomt met dat aanbod is het vast wel weer mogelijk.

Mede doordat ze "snel zouden kunnen leveren" toch akkoord gegaan (inclusief aanbetaling), grote fout.
De levertijd zou 3 weken zijn en vlak voor de 3 weken maar eens contact opgenomen. Nee, de stof is er niet waardoor het 2 maanden(!) langer duurt. Toch maar even gewacht maar we zaten tot die tijd op een tuinsetje in de woonkamer. Uiteindelijk na 2 weken opnieuw een belletje gedaan omdat we niet zo lang wilden wachten. Ineens bleek het verhaal over de stof niet waar te zijn en zou de bank een week later binnen zijn. En inderdaad, het bleek mee te vallen.

1 week later die kant op met een busje. Ze deden heel onvoorzichtig met de bank en propten hem in de bus. Ik heb dat toen ook aangegeven. Thuis bleek er geen schade te zijn gelukkig.
De eerste 2-3 maanden zat hij prima, zoals in de winkel maar na een half jaar ging hij heel snel achteruit. De plekken waar we het meest zaten werden erg zacht en je voelde de veren al in de zitting. De rugkussen zijn ook erg slecht en waren na een half jaar ook helemaal plat. Deze hebben we al moeten bijvullen maar echt ideaal is het niet.

Enige coulance was niet mogelijk omdat dit normale slijtage was. Verschillende medewerkers gesproken en ze wilden geen van allen ook maar foto's bekijken wat er aan de hand was. Het ging zelfs zo ver dat ze me begonnen uit te lachen waarom ik niet begreep dat dit "normale slijtage" was die ontstaan was bij gebruik. Het punt dat ik die bank daar weer door de gevel zou donderen is dichtbij geweest :P

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:17
Al mijn banken (2 in 13 jaar) komen er vandaan en elke keer zeg ik dat het mijn laatste keer is puur door de verkooptactiek (alleen elke keer maak ik de fout om er even binnen te kijken voor inspiratie op doen en trap ik weer in de val).
De eerste leren hoekbank ging 10 jaar mee en toen ondanks dat hij nog prima zat een nieuwe gekocht doordat het leer waar de hond het meeste lag erg vies begon te worden en niet schoon wilde worden.
De 2de bank is ook weer een leren hoekbank en doet het na 3 jaar nog steeds perfect ondanks dagelijks belaagd te worden door 2 honden en 2 kinderen.

Dus qua kwaliteit is het voor mij prima, maar misschien heb ik dan geluk of de andere pech. Echter zou ik de winkel wel vermijden door de verkooptechnieken die hierboven al benoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 09:59

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Puur op basis van de prijs kan je bij vrijwel elke woonwinkel beter krijgen voor een gelijk bedrag/iets meer.
wij zien hierdoor afgeknapt op s&s, en dan heb ik het nog niet eens gehad over hun verkoop techniek.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 19:04
Enkel doen als je daar heen gaat voor een bankje van 300 euro, anders gewoon met de pest vermijden. Ben 8 maanden een bank kwijt geweest omdat deze gerepareerd moest worden, met 0 hulp en 0 communicatie. Heeft uiteindelijk een ingebrekestelling gekost waarmee ze "ineens" de bank binnen 2 weken gerepareerd terug hadden... Ik raad ze enorm af.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Rensjuh schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 06:32:
1 vd 2 was een zitting doorgezakt en dit is gewoon goed gerepareerd.
Moest alleen wel zelf de bank brengen en ophalen na reparatie.
Pardon 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Je zou dit maar als undercover S&S medewerker hebben gepost om het beeld van het bedrijf te pollen. Dat zou toch lekker zuur zijn :+

Nee, S&S is een rampzalig bedrijf. Het is de keukenboer niveau bullshit. "Nu kiezen! anders ben je de lul en krijg je nooooit meer de aanbieding". Je komt 3 weken later terug "Hey! het kan toch nog goedkoper"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
corset schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:50:
Je zou dit maar als undercover S&S medewerker hebben gepost om het beeld van het bedrijf te pollen. Dat zou toch lekker zuur zijn :+
Haha die mensen weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Ze zullen vast ook een bepaalde bonus krijgen per verkoop gok ik.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Headshot_NL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Haha die mensen weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Ze zullen vast ook een bepaalde bonus krijgen per verkoop gok ik.
Verkopers bepalen niks, het volk erboven is net zo fout

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:55
Wat pardon 8)7?
Dit was allemaal al bekend / besproken toen we de bank gekocht hadden.

Als je vooraf weet waar je aan toe bent is het toch niet zo'n probleem?
Had destijds ook kunnen zeggen "Nee, dan laat maar".
Nou, dat hebben we niet gedaan, dus moesten we de bank brengen en halen.

Boeiend...

Vorig jaar een bank gekocht bij de Pronto, die was toch zo'n 2 x zo duur en dat is een hele andere zaak dan een S&S, ook hier moest ik de bank zelf gaan halen...
Voor mij geen probleem, ook dit was bekend vooraf tijdens de koop.
Nou, ik hang de trailer achter de auto en ga de bank halen.
Prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Rensjuh op 23-06-2022 08:59 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is vragen naar shopervaringen niet de bedoeling op Tweakers. Dit topic is geen uitzondering op bovenstaand beleid en gaat dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.